Sain tänään lentorahtina sumujen saarilta pienessä nyssäkässä kahdet silmälasit.
Kaksi viikkoa odottelu optikolta nenän varteen kesti.
Ja ottaen huomioon pitkät pyhät, on siinä moni henkilö saanut töitä tehä että handelle saadaan terävämpi näkökulma. Toivottavasti myös näihin tarinoihin...
Mutta nyt on kärsän edessä neljänneksen dioptereistaan tippuneet ikkunat.
Kummallista, luulisi käyvän päinvastoin?
Joku amerikkalainen joskus jossain totesi: Venäjän rajanaapurina asuu outo ja sulkeutunut kansakunta, itseään suomalaisiksi kutsuvat, kaikilla heillä on silmälasit.
Onko Sinulla?
Silmälasikansa
29
825
Vastaukset
Eivät vaan ole specsaverseja. Tällä hetkellä käytän vuoronperään kaksia. Toiset RayBan ja toiset Safilot. Seuraavat pokat ovatkin sitten itse suunnittelemat ja tekemät. Kahdet meinaan tehdä. Toinen malli tarkoitus saada tuotantoon ja toinen vaan sellasta omaa ylellisyyttä että voi nenä pystyssä kävellä uniikit lasit silmillä.
On se hyvä että näet nyt sitten paremmin. Sehän se on tärkeintä, jos meinaa vaikka kattella jotain:D- ednah
Yhtiö näköjään voimakkaasti markkinoi suomessa. Kahdet yhden hinnalla jne.
Mutta sitten rahastetaan optikkopalveluilla, ja erilaisilla lisäjutuilla moninkertaisesti.
Olen kuitenkin hyvinkin tyytyväinen 170e loppupäätelmään. - Teemuna
Taidat olla P-G. Samalla alalla ollaan oltu, ehkä vieläkin. Vinkkinä sulle, että itse käytän Silhuetteja.
- Teemuna
Teemuna kirjoitti:
Taidat olla P-G. Samalla alalla ollaan oltu, ehkä vieläkin. Vinkkinä sulle, että itse käytän Silhuetteja.
Mikäli olet, ollaan Milanossa ja Kölnissä eräätkin tuopit kilistelty alan messuilla.
- nokikolari-Linda.
ednah kirjoitti:
Yhtiö näköjään voimakkaasti markkinoi suomessa. Kahdet yhden hinnalla jne.
Mutta sitten rahastetaan optikkopalveluilla, ja erilaisilla lisäjutuilla moninkertaisesti.
Olen kuitenkin hyvinkin tyytyväinen 170e loppupäätelmään.asuu sotaisa kansa, jonka joka viidemmellä miehellä on lasisilmä.
Teemuna kirjoitti:
Mikäli olet, ollaan Milanossa ja Kölnissä eräätkin tuopit kilistelty alan messuilla.
Olen aika monella alalla hankkinut kannuksia ja silmälasien suunnittelu sai alkunsa toisen tuotteen suunnittelun sivutuotteena syntyneestä innovaatiosta, josta puhuttiin että jos saan sen sovellettua silmälaseihin, niin kuolen rikkaana. Se että itselleni teen ne uniikit pokat on taas ihan eri juttu. Koulutukseni ja työkokemukseni eivät liity silmälaseihin.
- kednah
Maisteri kuittaili teksiviestein.
Kiitos ja kumarrus hänelle.
Oikeastaan tämä hieman pelottaa, kaikki näkyy ihan turhankin tarkasti.
Mulkoileva ohikulkija katsoo minua turhankin tarkasti.
Mitähän varten, onko se huomannu nää uudet pokat, vai olenko jäänyt hänelle velkaa?
Äärinäkö toimii aivan eri tavalla, hitto miehän taisin olla puolsokkee... - :.....:/
sillä nakee vielä paremmin.
Onhan meillä hampaatkin, itäisellä napurikansalla ainakin vielä vähän aikaa sitten vain mustat tyngät suussaan.- kednah
Eipä ne juuri ornitologiassaaan auta, ensin täytyy hahmottaa lentävä eläin jostain kauempaa, sitten äkisti tempaista kiikarit etsimiin...
- kednah
kednah kirjoitti:
Eipä ne juuri ornitologiassaaan auta, ensin täytyy hahmottaa lentävä eläin jostain kauempaa, sitten äkisti tempaista kiikarit etsimiin...
Mulla ne arvokkat, aurinkolasit onkin väärinymmärrettyä muovia?
Nytkö törmään niillä näkymnin keväällä moottoripyörän kera ojahan...? - ällistynyt
kednah kirjoitti:
että sinä, Hatsa ja yöpöllö jaatte saman harrastuksen.
Ja jututkin ovat samanlaisia.
On se vaan ihme!!!!
Töissä yhdet,kotona yhdet ja laukussa yhdet lukulasit.. Enää ei vaan ilmankaan pärjää,ellei ole isohkoa ja mustaa tekstiä, jota nykyisin harvemmin on. Kaikkien purnukoitten ja pullojen kyljissä niin pientä pränttiä,ettei sitä nää kukaan.
kaikkialla, missä lukulaseja tarvii, siis jos niitä ei ois.
Yhdet mulla vain opitikolta, sitte aika monet ns. "tiimarin" laseja.. (laukussa kahdet, jos toiset hajoo;)Sibone kirjoitti:
kaikkialla, missä lukulaseja tarvii, siis jos niitä ei ois.
Yhdet mulla vain opitikolta, sitte aika monet ns. "tiimarin" laseja.. (laukussa kahdet, jos toiset hajoo;)on töissä ja kotona optikolta, tavaratalosta ostin ne laukkulasit. :))
Töissä pitelen muuten laseja aina poketintakana rintataskussa, laitan ne vasta silloin nenälle kun tartten niitä, kakstehoset ne on, mut en tykkää pitää kaikenpäivää laseja, mie itse asiassa inhoon niitä):sasus kirjoitti:
on töissä ja kotona optikolta, tavaratalosta ostin ne laukkulasit. :))
Töissä pitelen muuten laseja aina poketintakana rintataskussa, laitan ne vasta silloin nenälle kun tartten niitä, kakstehoset ne on, mut en tykkää pitää kaikenpäivää laseja, mie itse asiassa inhoon niitä):Jos näkee kauas hyvin, ei kait tarvi kaksteholaseja!?!
Mun ois aika mennä kohta optikolle, edelliskäynnistä aikaa, mietin jopa silmälääkäriä, kun en oo koskaan käyny.
Siks niitä halpalaseja käytän, ei tuu iso vahinko jos hajoaa, kun niitä silmille/pois eestaas joutuu laittaan. :)Sibone kirjoitti:
Jos näkee kauas hyvin, ei kait tarvi kaksteholaseja!?!
Mun ois aika mennä kohta optikolle, edelliskäynnistä aikaa, mietin jopa silmälääkäriä, kun en oo koskaan käyny.
Siks niitä halpalaseja käytän, ei tuu iso vahinko jos hajoaa, kun niitä silmille/pois eestaas joutuu laittaan. :)miekää en viel oo koskaan käyny, ainoastaan optikolla. Miun kahdet lasit on kaksteholasit, miulla on hiukan taittovirhettä joten nää uudemmat joita pidän töissä on sit sen mukaiset, toiset lasit on kans kaksteho,mut siin yläosassa ei oo minkäänlaisia tehoja, no laukkulasit on sit 2 .
Muuten näen kyl ihan ok. :))))) Auton lämpömittaria ku katon,numeroista en oikein erota onko kolmonen vai kasi):
- lasit;))
taisin saada murros-ikäisenä...muistaakseni alkoi siitä kun en takaa istuesssa pulpetissa nähnyt enää kunnolla taululle. Olen lievästi likinäköinen. Kuitenkaan en noita laseja tarvitse muuta kuin ajaessa...Mutta, en aina silloinkaan...Kahdet aika tyylikkäät lasit omaan..Tuossa n. vähän yli vuosi sitten suunnilleen tuli Insturentaumista hankittua...Näkö pysynyt samoissa eli...- 1.5 molemmissa linseissä;))) mutta ei se tahtia haittaa...Sen kyllä huomanut minäkin oikein snadi teksti jossain täytyy turvautua tällaiseen mikäs tämä nyt no...suurennuslasiin..joka kulkee aina nykyisin käsilaukussa varmuuden varana...Törmäilijänä taas..siinä olen ollút luonnonlahjakkuisuus itsestään....sanoo Friidu joka on jälleen ylpeä itsestään..jossain hyvä....niin tämä tietysti silmälasit aina kadoksissa...samoin hukkaa mieheni lasit päivittäin..löytyvät milloin mistäkin..
Tsau:Friidu - yks kottarainen
on nenulla keikkunu jo muutaman vuoden, sitä ennen ykstehot parikymmentä vuotta. Nää uusimmat Nissenilt kahdet yksien hinnal muutama kuukaus sitten.
- ...
Melkein kaikilla alkaa viisissäkympeissä olemaan ikänököä. Elikkäs lukulasit.
Mitä järkeä on tilata ulkomailta silmälaseja, kun suomesta saa muutamalla kympillä tavalliset lasit ja monitehotkaan ei maksa paljoa? Nyt alennusmyyntiaika, hinnat varsin kohtuulliset, erikoislinssit maksavat aina jonkin verran, mutta nyt saa pokia puoli-ilmaiseksi. Ja kotimaassa on tuotevastuut ja takuuajat. Ja tytöt vielä vääntelee sangatkin sopiviksi. Läheskään kaikkia sankoja kun ei kotikonstein välttämättä onnistukkaan taivuttamaan. Muovit ja muistimetallit pitää lämmittää.
Suosi suomalaista, men kansainväliseen rilliketjun myymälään ja osta sieltä Italialaiset kehykset Japanilaisilla linsseillä mamutaustaiselta myyjättäreltä!
=DW=Jos haluat tietää mikä liike tekee/teettää työnsä suomessa, niin kysy voisiko liike laittaa joihinkin liikkeen valikomaan kuulumattomiin pokiin linssit. Käsittääkseni esimerkiksi Specsaversit jos sovitat liikeessä, niin liike tilaa kuitenkin ne lasit englannista. Suomessa ainoastaan taivutellaan sangat muotoon.
- kednah
Duke.of.America kirjoitti:
Jos haluat tietää mikä liike tekee/teettää työnsä suomessa, niin kysy voisiko liike laittaa joihinkin liikkeen valikomaan kuulumattomiin pokiin linssit. Käsittääkseni esimerkiksi Specsaversit jos sovitat liikeessä, niin liike tilaa kuitenkin ne lasit englannista. Suomessa ainoastaan taivutellaan sangat muotoon.
Nämä silmien ohjimet on laadutettu tosin Edinghburghissa, (hah, tyttäreni opiskelukaupungissa)
Sitä en tiedä oliko tekijällä mongolipoimu... - ...
Duke.of.America kirjoitti:
Jos haluat tietää mikä liike tekee/teettää työnsä suomessa, niin kysy voisiko liike laittaa joihinkin liikkeen valikomaan kuulumattomiin pokiin linssit. Käsittääkseni esimerkiksi Specsaversit jos sovitat liikeessä, niin liike tilaa kuitenkin ne lasit englannista. Suomessa ainoastaan taivutellaan sangat muotoon.
Mun käsitys asiasta on, ainakin suurin osa firmoista suomessa pitää varastoa ja ostelee tukkureilta. Elikkäs on pokia ja linssejä. Ja kaikki tuontikamaa. Mutta lasien kasaaminen tapahtuu enimmäkseen liikkeissä tai varastoilla. Mainitsemasi firma luultavimmin toimii enimmäkseen keskusjohtoisesti, elikkä suomessa on vain myymälät ja logistiikka, se on sen verran iso, siksi se voi taistella hinnoillakin.
Kun tässä ikänsä rillejä pitänyt, on sattunut kaikkea kiinnostavaa(vähemmän).
Ekan tulee mieleen kun ostin nuorempana ekat kalliit merkkipokat. Noh, sanka poikki. Mä menin kauppaan, että pitäs varaosia saada. Noo, röhönaurua. Sitten iskin rillit käteen ja ääni muuttui kellossa. Tilasivat italiasta sangan. Optikko sitä asenteli ja väänteli sitten kauan aikaa ja sovitti jne. Meni kai joku viikko, alkoi itteä naurattamaan kun sitten vasta hokasin ite. Väärän puolen sanka, alligaattori ui selkää, Vasen ja oikea kun riippuu kenen puolelta katsoo, mun sanka oli oikealla puolella. Optikon kädessä se oli vasemmassa kädessä...
Ja presis samanlainen itänaapurissa. Mulla oli suomalainen resepti. Menin ja tilasin lasit. Hain ne sitten. Muuten hyvä, mutta olo oli kuin kuukävelyllä. Syykin selvis, vasen ja oikea linssi väärinpäin :DDDDDDDDDD Niin, se meni tietenkin omaan piikkin, eihän suomalaiset reseptit päde ulkomailla.
Rilleistä olisi paljonkin juttuja kertynyt. Olen tullut tulokseen, metallipokat ja tippaliima ruuvien lukitsemiseen on lasien käyttäjän parhaat kaverit.
Niin siis. Kun suomessa ei tehdä silmälasien linssejä, se kun on massa tuotantoa. Meillä kyllä hiotaan linssejä. Suomi on tunnettu suuriin observatorioihin menevien valtavan suurien ja tarkkojen linssien valmistajana. Niitä kai menee muutama muutamaien kymmenien vuoden välein. Mutta rillien linssejä ei täällä kannata valmistaa.
Paitsi aina poikkeus.
Piilarit.
Sattumalta hain kerran yhtä duunia. Oli oikein kiinnostava paikka, mutta ei sopparia tullut. Firma erikoistunut piilareihin. Siis erikoispiilareihin. Niillä muutetaan silmän ulkonäköä. Ihan tavallisetkin ihmiset käyttää niitä. Noh, ruskeesilmäinen haluaa sinisilmäiseksi tms. Mutta tunnetummaksi se on tullut leffojen kautta. Aina kun on jotain ihme Alieneja outoine käärmesilmineen telkkarissa, niillä on sen firman tekemät piilarit päässä. Noh bisnes on hiipumassa, tietotekniikka niin edullista. Mutta erikoisosaamista löytyy meiltä kyllä, ei massapotentiaalia.
=DW= ... kirjoitti:
Mun käsitys asiasta on, ainakin suurin osa firmoista suomessa pitää varastoa ja ostelee tukkureilta. Elikkäs on pokia ja linssejä. Ja kaikki tuontikamaa. Mutta lasien kasaaminen tapahtuu enimmäkseen liikkeissä tai varastoilla. Mainitsemasi firma luultavimmin toimii enimmäkseen keskusjohtoisesti, elikkä suomessa on vain myymälät ja logistiikka, se on sen verran iso, siksi se voi taistella hinnoillakin.
Kun tässä ikänsä rillejä pitänyt, on sattunut kaikkea kiinnostavaa(vähemmän).
Ekan tulee mieleen kun ostin nuorempana ekat kalliit merkkipokat. Noh, sanka poikki. Mä menin kauppaan, että pitäs varaosia saada. Noo, röhönaurua. Sitten iskin rillit käteen ja ääni muuttui kellossa. Tilasivat italiasta sangan. Optikko sitä asenteli ja väänteli sitten kauan aikaa ja sovitti jne. Meni kai joku viikko, alkoi itteä naurattamaan kun sitten vasta hokasin ite. Väärän puolen sanka, alligaattori ui selkää, Vasen ja oikea kun riippuu kenen puolelta katsoo, mun sanka oli oikealla puolella. Optikon kädessä se oli vasemmassa kädessä...
Ja presis samanlainen itänaapurissa. Mulla oli suomalainen resepti. Menin ja tilasin lasit. Hain ne sitten. Muuten hyvä, mutta olo oli kuin kuukävelyllä. Syykin selvis, vasen ja oikea linssi väärinpäin :DDDDDDDDDD Niin, se meni tietenkin omaan piikkin, eihän suomalaiset reseptit päde ulkomailla.
Rilleistä olisi paljonkin juttuja kertynyt. Olen tullut tulokseen, metallipokat ja tippaliima ruuvien lukitsemiseen on lasien käyttäjän parhaat kaverit.
Niin siis. Kun suomessa ei tehdä silmälasien linssejä, se kun on massa tuotantoa. Meillä kyllä hiotaan linssejä. Suomi on tunnettu suuriin observatorioihin menevien valtavan suurien ja tarkkojen linssien valmistajana. Niitä kai menee muutama muutamaien kymmenien vuoden välein. Mutta rillien linssejä ei täällä kannata valmistaa.
Paitsi aina poikkeus.
Piilarit.
Sattumalta hain kerran yhtä duunia. Oli oikein kiinnostava paikka, mutta ei sopparia tullut. Firma erikoistunut piilareihin. Siis erikoispiilareihin. Niillä muutetaan silmän ulkonäköä. Ihan tavallisetkin ihmiset käyttää niitä. Noh, ruskeesilmäinen haluaa sinisilmäiseksi tms. Mutta tunnetummaksi se on tullut leffojen kautta. Aina kun on jotain ihme Alieneja outoine käärmesilmineen telkkarissa, niillä on sen firman tekemät piilarit päässä. Noh bisnes on hiipumassa, tietotekniikka niin edullista. Mutta erikoisosaamista löytyy meiltä kyllä, ei massapotentiaalia.
=DW=Pari viikkoa meni, kun minulle tuli kesärenkaat Englannista. Rahti kotiovelle pari kymppiä. Ei paljoa kannata pitää varastoa jos kaksi viikkoa asiakas jaksaa odottaa ja rahtikaan ei maksa juuri mitään. Tilaukset sisään ja pari viikkoa odottelua. Useammat lasit samaan pakettiin ja halvaksi tulee. En tiedä kannattaako siinä vaiheessa pitää mitään isoa varastoa ja palkata työntekijöitä suomessa työtä tekemään.
On erikoisosaamista, mutta sen hyödyntäminen on monilla aloilla lapsen kengissä.
Aikanaan, ku se oli taloudellisesti perusteltua, uusimme lasimme Espanjan käyntien yhteydessä.
Sitten alkoivat hintasuhteet muuttumaan.
Seuraava etappi oli Tallinna.
Kävin Suomessa maksuttomassa näöntarkastuksessa ja faksasin ( ennen tietsikka-aikaa ) resptit tarjouspyyntöjen muodossa kolmelle T:laiselle optikolle.
Suoritin valinnan ja sovin noutoajankohdan. Yhdistimme ooppera- ja ostosmatkoihin.
Sangat olivat meikäläisiin nähden pilkkahintaisia ja laatulinssitkin, ohennetut ja pinnoitetut, reippaasti halvempia.
Muutos tapahtui jo vuosia sitten. Ensin tasoittuivat ohennettujen ja pinnoitettujen linssien hintaerot.
Sangat ovat seuranneet perässä.
Muutama vuosi sitten päädyimme kertaratkaisuun. Poikamme kävi laserissa ja minä leikkautin kaihit. -6:n näöstä -0,0 / 0,5:een.
Haukan näkö ilman apuvälineitä.
Pienempää tekstiä makuulla lukiessa tarvitsen vanhan ukon lukulasit. Tiimari ym. romukaupat myyvät halvalla.- kednah
Juuripa täsmälleen oikein sanottu!
Itselläkin on sama näköhäiriö, että luettessa on ottettava nämän nenän raskauttimen som borta - lasit;))
kednah kirjoitti:
Juuripa täsmälleen oikein sanottu!
Itselläkin on sama näköhäiriö, että luettessa on ottettava nämän nenän raskauttimen som bortapurkkien kyljessä...niin otan itse käteeni Apteeksista ostamani suurennus lasin..Siinä mallissa mukana snadi led-lamppu..eikä ole suuri tämä laite mutta, kätsä...maksoi jotain 10e...Likinäköisyysleikkaukseen minäkin olisin halunut ehkä vielä 10 vuotta sitten...mutta, nyt täytyy sanoa että, nämä silmälasit (kahdet merkkisangat) Toiset Voguet ja toiset Sopia Loren merkkiset;))) niin mielelläni koska olen niin tyylikäs ja jotenkin viisamman näköinen...Siis ihan ulkonäkösyistä;))) Friiduhan ei yhtään ole turhamainen....pois sellainen minusta kokonaan..
Tsau:Friidu
Jep, lasit on, muttei ne kohta enää auta. Eräs nopeasti etenevä silmäsairaus vie näön, nyyh nyyh, miten saan teidät sitten kiinni...
Mutta on onneksi tilapäistä, leikkauksella korjattavissa, haen lähetteen silmäleikaukseen ja saan uudet linssit silmiini.Toistaiseksi vielä pärjään, töissäkin, ja vain pari viikkoa sairaslomaa tarvitaan, saa nähdä kuin kirkastuu. Huhtikuussa saan lähetteen ja ehkä puolen vuoden kuluttua alkaa maailma kirkastumaan. Toistaiseksi näkökykyä haittaavat eniten valon heijastukset, ns. halo-efekti...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6062436Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4131945Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H231780Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641458JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191426- 651301
- 1221194
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka22960Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16948Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66853