Hoidan ensi kertaa ite näitä juttuja. Kävin vastaanotolla tänään ja siellä perittiin rahaa. En oo vielä hakenu lääkkeitä apteekista. Mulla on olemassa vakuutus ja mainitsin siitä lääkärille. Rahaa pitäis siis saada takaisin. Pitääkö mennä kelan toimistolle reseptien kanssa vai ihan vaan suoraan apteekkiin ja sen jälkeen viedään joitakin lappuja kelan toimistolle? Jos joku avulias viitsis kertoa miten tää pitää tehä? kiitos.
Reseptit ja vakuutus
13
4167
Vastaukset
- vakuutus?
Jos kyseessä on jokin itse maksamasi saurauskuluvakuutus, ohjeita voit kysyä vakuutusyhtiöstäsi. Se maksaa sairauskulujasi riippuen sairaudesta ja vakuutuksen ehdoista. Yleensä lääkkeet on maksettava apteekissa itse ja kuiteilla sitten haettava vakuutusyhtiöltä takaisin.
Mikäli kuitenkin tarkoitat tavallisia kelakorvauksia kun kirjoitat kuitenkin kelasta, niin kelakorvaukset lasketaan heti lääkkeistä ja useimmissa yksityislääkäreissä. Ellei ole saanut lääkärinpalkkiosta suorakorvausta, korvausta haetaan lääkäriltä saadulla lomakkeella kelasta. Terveyskeskuslääkärin palkkiosta ei makseta kelakorvauksia. - sh
lääkkeet apteekista ja täytät vakuutusyhtiötä varten hakemuksen, liität siihen kuitin ja reseptin (tai kopion reseptistä). Ja tietysti liität siihen sen lääkärinpalkkiokuitinkin.
KELA ei kuulu kuvioon tapauksessasi laisinkaan, ei sinulla vakuutusta KELA:sta ole.
Niin tosiaan, mikä vakuutus ja mistä?
Lääkäri kaiketi laittoi ICD-koodin siihen lääk.palkkiokuittiin?- jejadasaada
Kyllä kelakin antaa korvausta tietyissä tapauksissa yksityiseltä lääkäriasemalta... Itse sain reilu 1/3 takas viimekäynniltä. Tai pitäisi eka maksaa ja sit passittaa kuitit... mutta tiedossa on että korvaus on tulossa.
- sh
jejadasaada kirjoitti:
Kyllä kelakin antaa korvausta tietyissä tapauksissa yksityiseltä lääkäriasemalta... Itse sain reilu 1/3 takas viimekäynniltä. Tai pitäisi eka maksaa ja sit passittaa kuitit... mutta tiedossa on että korvaus on tulossa.
korvaa osan lääkärinpalkkiosta, mutta ei se tarkoita sitä että ihmisellä olisi KELA:lta joku vakuutus!!
Menee nyt puurot ja vellit sekaisin.
Laitat ne KAIKKI kulut sinne vakuutusyhtiöön jos sinulla kerran on vakuutus. Onko siinä vakuutuksessa mitään rajoituksia?Mikä vakuutus se on? Sairaanhoitokulukorvausvakuutus vai mikä? - jååå
reseptejä ei kyllä yleensä mihinkään tarvitse laittaa.... Apteekista voi pyytää laskelman lääkeostosta, jossa näkyy lääke, sen määrännyt lääkäri yms. Yleensä tuo tarvitaan, pelkkä kassakuitti ei todista, kenelle lääke on määrätty jne.
- gre123tdvsdh
Ku teen tätä hakemusta niin pistänkö korvauksen lääkkeistä muut kulut vai pistänkö vaan muut kulut?
Vakuutus kuulemma korvaa kaiken.- sinne vaan
Eikös olisi parasta laittaa kaikki kulut mitä olet joutunut itse maksamaan. Kyllä vakuutusyhtiö jättää ne pois mitä ei korvaa aivan niin kuin Kelaltakin haettaessa.
- gre123tdvsdh
sinne vaan kirjoitti:
Eikös olisi parasta laittaa kaikki kulut mitä olet joutunut itse maksamaan. Kyllä vakuutusyhtiö jättää ne pois mitä ei korvaa aivan niin kuin Kelaltakin haettaessa.
Tein sen netissä tapiolan sivuilla, mutta mulla saatto tulla yks virhe. Apteekissa mulle sanottiin että kela ei korvais lääkkeitä ollenkaan vaan ne pitäs kaikki pistää vakuutuksesta. Lääkelapussa lukee kuitenki että EK=kela ei maksa korvausta apteekin kautta. Oisko tää pitäny tarkistaa ensin kelalta? Kiitos kaikille jotka ootte auttanu.
- ed..
gre123tdvsdh kirjoitti:
Tein sen netissä tapiolan sivuilla, mutta mulla saatto tulla yks virhe. Apteekissa mulle sanottiin että kela ei korvais lääkkeitä ollenkaan vaan ne pitäs kaikki pistää vakuutuksesta. Lääkelapussa lukee kuitenki että EK=kela ei maksa korvausta apteekin kautta. Oisko tää pitäny tarkistaa ensin kelalta? Kiitos kaikille jotka ootte auttanu.
KELA kokonaan! Sinulla on vakuutus, laita sinne _kaikki_! Vakuutuksesi korvaa mitä korvaa, itse tiedät onko sinulla esim,. jokin rajoitus siellä.
Kun on sairauskuluvakuutus niin KELA:n voi unohtaa täysin, ellei sitten ole kyse sellaisen sairauden kuluista joita vakuutus ei korvaa, sekin selviää vakuutuspapereista onko jokin rajoitus vai ei.
Et kerro mistä lääkkeestä on kyse, voisit mainita sen.
On olemassa valtava määrä reseptilääkkeitä joista KELA ei korvaa sentin senttiä, eivät kaikki reseptilääkkeet kuulu KELA-korvauksen piiriin, eivät suinkaan. (nähtävästi tuo omasikin on nyt sitten sellainen kun siinä on merkintä EK=ei KELA-korvausta)
Mikä vakuutus sinulla on? Onko nyt kyse tapaturmavakuutuksesta vai sair.hoitokulukorv.vakuutuksesta vai mistä? - gre123tdvsdh
ed.. kirjoitti:
KELA kokonaan! Sinulla on vakuutus, laita sinne _kaikki_! Vakuutuksesi korvaa mitä korvaa, itse tiedät onko sinulla esim,. jokin rajoitus siellä.
Kun on sairauskuluvakuutus niin KELA:n voi unohtaa täysin, ellei sitten ole kyse sellaisen sairauden kuluista joita vakuutus ei korvaa, sekin selviää vakuutuspapereista onko jokin rajoitus vai ei.
Et kerro mistä lääkkeestä on kyse, voisit mainita sen.
On olemassa valtava määrä reseptilääkkeitä joista KELA ei korvaa sentin senttiä, eivät kaikki reseptilääkkeet kuulu KELA-korvauksen piiriin, eivät suinkaan. (nähtävästi tuo omasikin on nyt sitten sellainen kun siinä on merkintä EK=ei KELA-korvausta)
Mikä vakuutus sinulla on? Onko nyt kyse tapaturmavakuutuksesta vai sair.hoitokulukorv.vakuutuksesta vai mistä?Ok ok.. Sittenhä sain sen oikeen. Mulla on starttivakuutus
- nappinappi
gre123tdvsdh kirjoitti:
Ok ok.. Sittenhä sain sen oikeen. Mulla on starttivakuutus
Nii, ei asiakkaan tarvitse vatvoa noita kela-asioita. Kelakorvaus menee apteekissa suoraan lääkkeiden hinnasta, jos kelakortti vain on mukana :)
- Anonyymi
Laitoin kyselyn vakuutusyhtiölle Medikinetistä ja Opamoxista jotka ovat minulle määrättyjä reseptilääkkeitä.
Omasta puolestani ymmärrän kyllä sen milloin olen Opamoxin vaikutuksen alaisena ja eikä todellakaan ole aikomustakaan ajaa pitkään aikaan senkään jälkeen. Kysyinpähän kuitenkin.
Medikinet on kuitenkin eri asia koska se on määrätty minulle ADD:n vuoksi ja sen käyttäminen lisää keskittymiskykyä.
Eivät ole vielä vastanneet mutta laitan vastauksen tänne kunhaan saan sen.- Anonyymi
Eivätpä oo vielä vastanneet kirjallisesti :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458510Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472399Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272210- 361872
- 951758
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811727Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai211272Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531015