Lähtöaikeet ja läheisten suhtautuminen

turhauttavaa

Millaista on muilla ollut läheisten ihmisten -perheenjäsenten ja ystävien- suhtautuminen, kun kerroitte aikomuksestanne lähteä toiseen maahan töihin, ja vaikuttiko se päätökseenne millään tavalla.

Itse olen tilanteessa, että olen saanut työtarjouksen ja harkitsen nyt, että otanko paikan vastaan. Tiedän toki, että minun on asiasta itse päätettävä ja valintani tehtävä, mutta jotenkin se kyllä vaikuttaa, että niin moni ihminen lähipiiristä suhtautuu niin negatiivisesti suunnitelmiini.

Asenne on tyyliä "Ei siitä kuitenkaan mitään tule, se on kuitenkin pelkkää huijausta koko työpaikka/houdut huijauksen uhriksi. Työolot on kuitenkin kauheat ja palkkaa ne ei ainakaan maksa. Et sä kuitenkaan voi onnistua. Ei noihin ulkomaalaisiin voi luottaa, ne on epäilyttävää porukkaa kaikki"... ja sitä rataa, ja sitten kaivellaan kaikkia kauhutarinoita.

5

595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyontekija

Itse oon ollut nyt yli 4 vuotta ulkomailla toissa, ennen lahtoani jopa psykiatrini sanoi etta varo, kylla on ihmiset siella ulkomailla pahoja.. no eipa ollut yhta pahoja kuin suomessa ja sattuneesta syysta en psykiatriakaan enaa tarvitse vaan elama rullaa ja saanut tyoelamassa sellaisia mahtavia mahdollisuuksia joita suomessa vain ei olisi ollut tarjolla. Kavaisin pari vuotta sitten suomessa ja enoni kehui etta onpas musta tullut menestynyt nuori ihminen:) Unohda pelkureiden kommentit ne on vaan kateellisia ja seuraa sydantasi, tuut yllattymaan vain positiivisesti!!

• Ranskaan ensi vuonna

Hei ! missä olet työssä ? olen samaa mieltä että asenne on ulkomailla parempi ja siellä puhutaan ja autetaan eikä maalailla kauhutarinoita koko ajan..

• Truipp

Joo hei, ei kannata kuunnella kateellisten vikinöitä. Tottakai läheiset ovat sillä tavalla negatiivisia, etteivät vain HALUA tärkeän ihmisen lähtevän (en minäkään haluaisi, heh!), mutta ymmärrän kyllä miltä tuntuu. Kun itse muutin ulkomaille, paras ystäväni töksäytti päin naamaani että "et sä siellä tuu pärjään ku en mäkään pärjäis" jne.
      Tosi inhottavia tuollaiset kommentit. Ymmärrän, että kaihertaa jos läheinen lähtee kauas pois, mutta ei silti tarvitse ilkeästi sanoa.

• Truipp

Vielä lisäys.
        Monet varmasti maalailevat kauhukuvia ihan syystä, koska ulkomailla voi helposti joutua huijatuksi kun ei osaa kieltä kunnolla jne, esimerkiksi itselleni kävi näin. Silti on mielestäni väärä tapa ottaa kantaa asiaan ajattelemalla kaikkea niin ikävällä tavalla. Neuvoja voi antaa, mutta ei siihen tyyliin että "älä mee ulkomaille, siellä on niin vaarallista."
        Kyllä ihmiset on kummallisia. Eikö se ole hyvä asia, että on kunnianhimoa ja rohkeutta? Onnea teille, jotka lähdette ja olkaa varovaisia. Minäkin tässä mietin taas ulkomailla karkaamista, asunut Suomessa nyt kolme vuotta.

• .marikki

Itse pitkään ulkomailla olleena voin sanoa että varoituksen sana on tarpeen. Suomalaiset ovat sinisilmäisiä ja tietämättömiä, luulevat että kaikki toimii muualla kuten Suomessa. Joten kannattaa tietysti ottaa selvää hyvin tarkkaan mihin on menossa, mitkä ovat lait, työsopimuksen ehdot, ynnä muut. Sekä valmistautua etukäteen eteentuleviin ongelmatilanteisiin jo Suomessa.

Realisti kannattaa siis olla, mutta jos läheisten varoittelu on pelkkää ennakkoluuloista pelkoa, ei sille kannata korvaansa kallistaa. Muutenhan kaikki suomalaiset eläis vielä luolissa eikä uskaltais tulla sieltä pois :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe