Venlafaxin Orion vaikutus?

Olen syönyt yo. lääkettä kolme viikkoa, annoksella 150 mg kaksi viikkoa ja vieläkin iltaisin verenpaine on todella korkea ja pukkaa paniikkihäiriötä, johon on ollut Opamox 15 mg, mitä olen nyt pikkuhiljaa vähentänyt koska en halua jäädä niistä riippuvaiseksi, mutta kuinkahan kauan menee ennen kuin Venlan vaikutus on 100-prosenttinen ja kannattaako annosta vielä nostaa, jos paniikki ei lopu? Onko kellään vastaavia kokemuksia?
4955
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

sivuvaikutushan, yksi niistä, on RR-arvojen nousu....miten sinulle on määrätty kyseinen lääke jos RR-arvot ovat korkeat?! Kirjoitat että ovat todella korkeat...
2 viikkoa on todella lyhyt aika, ei siinä vielä ole terapeuttista vaikutusta saatu ja annoskin on matala.
Itse en kyllä suostuisi käyttämään lääkettä joka nostaa RR-arvoja, onhan noita muitakin lääkkeitä olemassa.

Muutama viikko ainakin menee vielä ennen kuin lääkkeen terap. vaikutus tulee esiin ja eihän mikään lääke poista paniikkihäiriötä, paniikkikohtauksia. Ei mikään. Lääke voi, siis voi helpottaa, sen sijaan yhdellekään lääkkeelle ei ole annettu merkintää että se lopettaisi/parantaisi paniikkihäiriön.

Oletko kokeillut miten montaa lääkettä ennen tätä kombia?

Äänestä
  • hei, kiitos vastauksesta mutta en todellakaan tiedä mitä ovat RR-arvot ym. Kyllä minulla on paniikkihäiriö aina saatu lääkkeillä (SSRI) kuriin, mutta sitten on ollut aina muita syitä miksi olen lopettanut jonkin lääkkeen käytön (esim. paino-ongelmat, saamaton ja vetämätön olo ym.). Tällä lääkkeellä koen olevani aika aikaansaava joten sen puolesta ihan ok, mutta todellakin kasvatin eilen illalla hieman annosta ja paniikki pysyi poissa! Verenpainelääke sitten taas pitää verenpaineen aisoissa (toivottavasti) sekä yöksi otettava Azona joka laskee verenpainetta.

    Äänestä

  • Valeria kirjoitti:

    hei, kiitos vastauksesta mutta en todellakaan tiedä mitä ovat RR-arvot ym. Kyllä minulla on paniikkihäiriö aina saatu lääkkeillä (SSRI) kuriin, mutta sitten on ollut aina muita syitä miksi olen lopettanut jonkin lääkkeen käytön (esim. paino-ongelmat, saamaton ja vetämätön olo ym.). Tällä lääkkeellä koen olevani aika aikaansaava joten sen puolesta ihan ok, mutta todellakin kasvatin eilen illalla hieman annosta ja paniikki pysyi poissa! Verenpainelääke sitten taas pitää verenpaineen aisoissa (toivottavasti) sekä yöksi otettava Azona joka laskee verenpainetta.

    tarkoitetaan verenpainearvoja. (lääkkesihän ei ole SSRI-lääke)

    Äänestä

  • paniquelle39 kirjoitti:

    tarkoitetaan verenpainearvoja. (lääkkesihän ei ole SSRI-lääke)

    Niin se on SNRI-lääke joka kyllä yleensä luetaan ryhmään SSRI-lääkkeet.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Valeria kirjoitti:

Olen syönyt yo. lääkettä kolme viikkoa, annoksella 150 mg kaksi viikkoa ja vieläkin iltaisin verenpaine on todella korkea ja pukkaa paniikkihäiriötä, johon on ollut Opamox 15 mg, mitä olen nyt pikkuhiljaa vähentänyt koska en halua jäädä niistä riippuvaiseksi, mutta kuinkahan kauan menee ennen kuin Venlan vaikutus on 100-prosenttinen ja kannattaako annosta vielä nostaa, jos paniikki ei lopu? Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu