Apua, epilointi pelottaa ihan liikaa!

NeitiPelko

Hei olen 18 vuotias nainen, ostin vast ikään netistä epilaattorin. Miten pääsisin epiloimispelostani? Tulos kuulostaa sellaiselta mitä juuri minä haluaisin (pitkään karvaton, sileä)... mutta en ole kuin uskaltanut muutaman kertaa käynnistää koneen ja katsoa kun leikkuu osa pyörii aivan järkyttävää tahtia, siihen se sitten on aina jäänyt (en siis ole koskenut sillä ihooni kertaakaan)!

Ainiin!
Minulla on Braunin Silk-Èpil 5:nen, eli se vihreä epilaattori. Onko tämä hyvä epilaattori teidän mielestänne?
http://www.sashtime.co.uk/images/3170a.jpg

4

1211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelätä!

Minulla on sama laite, vain eri värisenä ja jo muutaman vuoden vanha. Mielestäni hyvä ja kestävä laite.

Niitä mainoslauseita pitkästä karvattomuudesta ei kannata ottaa todesta ainakaan vuoteen säännöllisessäkään epiloinnissa. Kun on epiloinut karvat niin lepovuorossa olleet karvat tulevat esiin jo muutamassa viikossa ja sitten joutuu epiloimaan nekin. Kun tätä on toistanut puolisen tusinaa kertaa vaikkapa parin viikon välein, alkaa näyttää jo paremmalta ja kipukin vähenee ratkaisevasti.

Ensimmäisillä kerroilla epilaattorilla ajelu on kivuliasta, mutta se helpottuua ajan kanssa kun karvat alkaa ohenemaan ja irtoavat helpommin. Epiloidessa on huolehdittava hygieniasta ettei tule karvatupen tulehduksia. Iho on pestävä ennen epilointia ja epiloinnin jälkeen voisi pyyhkäistä vaikkapa jollain desinfektio aineella tai -pyyhkeellä. Myös ihon kuorinta ennen epilointia vähentää sisäänkasvavia karvoja (vähenee ja loppuu säännöllisessä käytössä). Karvan irtoamisen helpottamiseksi ihoa kiristetään, samalla kipukin vähenee. Epilaattorilla ajellessa on käytettävä kevyttä kättä, pyörivällä rummulla kosketaan ihoa vain hipaisten, ei saa painaa koska silloin rummun pyörivät pinsetit voivat tarttua ihoonkin. Tuo ihon kiristäminen auttaa ettei iho tartu niin helposti. Jos karvat ovat pitkiä, epilaattori ei pysty tarttumaan niihin kunnolla ja samaa aluetta joutuu ajamaan useaan kertaan eri suuntiin. Omassa laitteessani on lisävarusteena sheivauspää ja siinä apukampa jolla pitkät karvat voi leikata tarvittavaan n. 5 mm. pituuteen. Eräs konsti on myös se että sheivaa ensin ja sitten kun karvat ovat muutaman viikon kuluttua riittävän pitkiä, ajaa ne epilaattorilla. Jatkossa ei tätä lyhentämistä tarvita ellei päästä karvoja liian pitkäksi.

Rohkeasti ja varovasti vain kokeilemaan! Taito karttuu kun epiloi lisää.

• kysyjä2

monessa paikassa puhutaan, että kannattaa desinfioida iho; voiko siis käyttää esim. haavanpuhdistusainetta (Septidin)? kertokaa tuotteiden nimiä jota käytätte. voiko desinfioivia (alkoholipitoisia) laittaa intiimialueillekin? itse en sieltä epiloi, mutta toisinaan melko läheltä.

itse epiloin bikinirajat ja sääret, kainalot tuottivat semmoista kipua etten yksinkertaisesti kyennyt. bikinirajatkin aluksi (ja jos on ollut pitkää taukoa) tuottivat kipua, mutta siihen jotenkin "tottuu" tehdessä, ehkä iho turtuu tms. mutta kainaloissa en pystynyt odottamaan tottumista, jos sitä ois koskaan tullutkaan.

bikinirajat onnistuu hyvin, jää paljon punaisia pilkkuja (n. 1 päivän ajan) mutta tulos sileä ja melko pitkäkestoinen. säärissä joitain punaisia alueita hetken aikaa epiloinnin jälkeen. nyt kun on pidempään epiloinut, niin oon huomannut, että säärissä on nykyään paljon sisäänkasvaneita karvoja, jotka ärsyttää; vaikka jalat ois karvattomat ja näyttäisivät siltä, niin kädellä kun koittaa niin tuntuu samalta kuin iho ois kananlihalla. (säärten iho oli parempi aikoinaan sheivauksen jälkeen, ennen kuin aloitin epiloimaan, nykyään en saa sellasta edes sheivaamalla :()jonkun verran oon pinseteillä rikkonut ihon pinnan ja napannut karvan esiin ja pois, mutta on melkosen työlästä ja aikaavievää, kun niitä on niin paljon, enkä edes oikeen näe ja "yllä" joka kohtaan säärestä. olisko vinkkejä, miten sisäänkasvaneita karvoja sais ennaltaehkäistyä/poistettua? kuorin kyllä ihoa säännöllisesti, mutta tuntuu ettei se oo tarpeeks tehokasta. joskus huomaan kun sääret kutisee ja rapsutan niitä, niin näistä sisäänkasvaneiden karvojen kohdalta ihoa lähtee irti, eli pitäs olla mekaanisesti kovempi rasitus kuin pelkkä kuorintakäsine ja -voide. voiko sisäänkasvaneet johtua huonosta epilaattorista?

mitä tuotteita suosittelette desinfioivien lisäksi jälkihoitoon? perusvoiteet? sinkkivoide? vauvaöljy? kaikista oon lukenut, mitkä ootte havainneet parhaaks? itse oon sääriin laittanut millon mitäkin, bikinirajoille kans joskus jotain intiimialueiden voidetta tms. perusvoidetta (monesti sheivaan intiimejä alueita epiloinnin yhteydessä niin tulee sitten levitettyä koko alueelle samat mömmöt ja siks oon suosinut näitä superhellävaraisia, myös limakalvoille soveltuvia tuotteita). toisaalta bikinirajat on jo aika tottuneet epilointiin, ja punaiset pisteetkin häviää itsestään päivän sisällä joten aina en välttämättä laita mitään. mutta haluaisin tietää mikä on paras.

epilointia ei kannata pelätä, ainakaan sääristä, ihan ensimmäisen käyttökerran ensimmäisten hetkien jälkeen se tuntuu kuin vähän rapsuttelisi jalkoja :) en sitten tiedä, onko mulla kaikista laadukkain epilaattori, maksoi muistaakseni jotain 40-50e. eli jonkin verran mun mielestä katkoo karvoja eikä nyppää, ja ehkä siksi ei tunnu säärissä niin kivuliaalta. tulos onkin jostain syystä parempi bikinirajoilla, ja siellä myös kiputuntemukset suuremmat. mutta ei niitä kannata pelätä, ja jos kokeilunkin pelottaa ja kipuun ei totu, niin sitten voi miettiä, että onko elämä todella sellaisten pelkojen ja kipujen arvoista, jotka on kuitenkin melko "turhia" :)

• Adeliina

Laiteesi on varmasti hyvä epilointiin. Jos taloudellisesti mahdollista, valitse kuitenkin laserointi. Pääset helpommalla ja mikä parasta, pysyvästi karvoistasi eroon. Useimmiten 4-6 laserkäsittelyä vartaloalueella riittää. Eikä hoitoja tarvitse tehdä putkeen - voit ottaa niitä milloin haluat tai milloin tarve vaatii;) Vaikka yhden hoidon vuodessa! Varmista vielä, että käytössä on se paras: aleksandriittilaser. Vanhat diodilaserit eivät valitettavasti ole yhtä tehokkaita.

• Tarkista päiväys

Eiköhän aloittaja ole tässä melkein vuodessa ehtinyt opiskella epilaattorinsa käyttöä noiden ensimmäisten vastausten perusteella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      100
      1713
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      55
      1123
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      438
      1094
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1023
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      58
      801
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      126
      782
    7. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      83
      730
    8. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      698
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      675
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      671
    Aihe