mitä siviilipalveluksessa tehdään

c c 19

Minkälaisia ovat siviilipalveluksen tehtävät päivisin? Alkaako hommat heti harjoittelupaikalla? Saanko pitää pitkät hiukseni?

27

6694

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turhaa touhua

      Varoituksen sana. Sen jälkeen kun astut kurssikeskuksen ovesta sisään, et voi ikinä mennä suorittamaan armeijaan palvelustasi. Itse tein virheen sivariin menolla koska elämäni oli todella huonossa vaiheessa ja kärsin syvästä masennuksesta. Ajattelin velvollisuudentunnosta suorittaa palveluksen alta pois muodossa missä hyvänsä. Jos olisin saanut lykkäystä olisin mennyt armeijaan. Kannattaa sitä miettiä onko vakaumusta vai onko pelkkä tukan kasvatus syynä sivariin. Olet joidenkin suomalaisten silmissä siitä päivästä lähtien maanpetturi, homo, luuseri ja ties mitä olivat syysi mitkä hyvänsä.

      Tukkaa ei tarvitse leikata. Ensin kuukauden kurssia sisäoppilaitos tapaan ja illat vapaata muiden pitkätukkien kanssa sitten työtä jossain paikassa jonka itse haet. Ne kurssit on valtiolta puhtaasti rahan tuhlausta ja sivarille rangaistusmuotoista ajanhukkaa jotain lakitietoa lukuunottamatta. Ehkä sillä kuitenkin isketään kuria joihinkin ja rippileiristä pitäneille tai kodittomana olleille se saattaa olla siunauskin.

      Kurssit ovat pakollisia jos et ole käynyt 2-4 viikkoa armeijassa ensin kääntymässä. Terveyssyistä sivariin vaihtaneita joilla palvelus on loppusuoralla saattaa olla myös tuolla kursseilla suorittamassa rangaistuksensa loppuun.

      • dwqefqrwgqr

        Oliko yllä oleva huono provo vai tungitko kepin liian syvälle perseeseen?

        "Olet joidenkin suomalaisten silmissä siitä päivästä lähtien maanpetturi, homo, luuseri ja ties mitä olivat syysi mitkä hyvänsä."

        Mieluummin soomalaisten silmissä noita kaikkia ja maailmalla noilla ei ole mitään väliä.

        Saanen kysyä, MIKSI minun pitäisi v'älittää siitä mitä MUUT AJATTELEVAT? MINKÄ takia ei ihminen saisi tehdä parhaaksi näkemällään tavalla vaan pitäisi ylläpitää sotaan valmistautumisen perinnettä?

        Mieluummin kuolen luotiin kuin ammun sellaista.

        Kuten Yrjö Kallinen sanoi (toimi muuten puolustusministerinäkin); jos halutaan sotaa, varustaudutaan sotaan. Jos halutaan rauha, riisutaan aseista ja asennoidutaan rauhanomaisesti asioihin.

        Hyviä täällä kyllä ollaan puhumaan rauhasta ja muuallakin maailmalla, mutta asian suhteen ei kuitenkaan mitään tehdä. Sota luo lisää sotaa.


      • Turhaa touhua
        dwqefqrwgqr kirjoitti:

        Oliko yllä oleva huono provo vai tungitko kepin liian syvälle perseeseen?

        "Olet joidenkin suomalaisten silmissä siitä päivästä lähtien maanpetturi, homo, luuseri ja ties mitä olivat syysi mitkä hyvänsä."

        Mieluummin soomalaisten silmissä noita kaikkia ja maailmalla noilla ei ole mitään väliä.

        Saanen kysyä, MIKSI minun pitäisi v'älittää siitä mitä MUUT AJATTELEVAT? MINKÄ takia ei ihminen saisi tehdä parhaaksi näkemällään tavalla vaan pitäisi ylläpitää sotaan valmistautumisen perinnettä?

        Mieluummin kuolen luotiin kuin ammun sellaista.

        Kuten Yrjö Kallinen sanoi (toimi muuten puolustusministerinäkin); jos halutaan sotaa, varustaudutaan sotaan. Jos halutaan rauha, riisutaan aseista ja asennoidutaan rauhanomaisesti asioihin.

        Hyviä täällä kyllä ollaan puhumaan rauhasta ja muuallakin maailmalla, mutta asian suhteen ei kuitenkaan mitään tehdä. Sota luo lisää sotaa.

        No sinulla on vakaumus joten se on eri asia kuin meikäläiselle. Ajattelin viestistäsi että pitkän tukan takia meinaat mennä sivariin.


      • :|:
        dwqefqrwgqr kirjoitti:

        Oliko yllä oleva huono provo vai tungitko kepin liian syvälle perseeseen?

        "Olet joidenkin suomalaisten silmissä siitä päivästä lähtien maanpetturi, homo, luuseri ja ties mitä olivat syysi mitkä hyvänsä."

        Mieluummin soomalaisten silmissä noita kaikkia ja maailmalla noilla ei ole mitään väliä.

        Saanen kysyä, MIKSI minun pitäisi v'älittää siitä mitä MUUT AJATTELEVAT? MINKÄ takia ei ihminen saisi tehdä parhaaksi näkemällään tavalla vaan pitäisi ylläpitää sotaan valmistautumisen perinnettä?

        Mieluummin kuolen luotiin kuin ammun sellaista.

        Kuten Yrjö Kallinen sanoi (toimi muuten puolustusministerinäkin); jos halutaan sotaa, varustaudutaan sotaan. Jos halutaan rauha, riisutaan aseista ja asennoidutaan rauhanomaisesti asioihin.

        Hyviä täällä kyllä ollaan puhumaan rauhasta ja muuallakin maailmalla, mutta asian suhteen ei kuitenkaan mitään tehdä. Sota luo lisää sotaa.

        sivareitten jupinat aseistariisunnasta ja maailmanrauhasta ovat pelkkiä tekosyitä, joilla yritetään peitellä omaa heikkoutta ja laiskuutta.

        Suomen armeija turvaa meille meidän oman rauhan. Ilman sitä täällä olisi Venäjän armeija ja venäläiset määräisivät mitä sinäkin saat tehdä, tai et saa. Sekö olisi sinusta parempi? Jos, niin miksi et muuta Venäjälle vaan kärvistelet täällä?


      • vdsvgwaesfqa2
        :|: kirjoitti:

        sivareitten jupinat aseistariisunnasta ja maailmanrauhasta ovat pelkkiä tekosyitä, joilla yritetään peitellä omaa heikkoutta ja laiskuutta.

        Suomen armeija turvaa meille meidän oman rauhan. Ilman sitä täällä olisi Venäjän armeija ja venäläiset määräisivät mitä sinäkin saat tehdä, tai et saa. Sekö olisi sinusta parempi? Jos, niin miksi et muuta Venäjälle vaan kärvistelet täällä?

        "Suomen armeija turvaa meille meidän oman rauhan. Ilman sitä täällä olisi Venäjän armeija ja venäläiset määräisivät mitä sinäkin saat tehdä, tai et saa. "

        Aivan. Haluan kiinnittää sanoihisi huomiota; "MEIDÄN OMAN RAUHAN". Entäs ne maapallon muut tallaajat? Jätetään ne oman onnensa nojaan ja riistetään niitä, itsehän ovat siihen tilanteeseen syntyneet? Aika mustavalkoista ajattelua ja en ihmettelekään jos maailmassa on niin paljon erimielisyyksiä ja sortoa, kun alennutaan helpoimpaan eli putki-ajatteluun.

        Ja voisin tehdä silti. Joutuisin kenties kuritushuoneelle, mutta vapaus on ihmisen perusolemus. TOiset ihmiset vain riistävät sitä jollain tavalla. Tämä taas ei välttämättä johdu siitä laisinkaan, että nämä ihmiset olisivat olemukseltaan pahoja vaan siitä, että heille on pienestä pitäen opetettu asioita totuuksina (kuten suomalaisillekin monia asioita) ja ettei niitä saa kyseenalaistaa. Omien aivojen käyttöä valtio ei kärjistäen suvaitse kuin tietyn verran, loput tehdään kuten muutkin. Joten ethän tuomitse yhden henkilön perusteella 100 samanlaiseksi. Tuskin sanot, että jos yksi puu metsässä on laho, kaikki muutkin ovat?


      • dsvweasrv2fq2
        vdsvgwaesfqa2 kirjoitti:

        "Suomen armeija turvaa meille meidän oman rauhan. Ilman sitä täällä olisi Venäjän armeija ja venäläiset määräisivät mitä sinäkin saat tehdä, tai et saa. "

        Aivan. Haluan kiinnittää sanoihisi huomiota; "MEIDÄN OMAN RAUHAN". Entäs ne maapallon muut tallaajat? Jätetään ne oman onnensa nojaan ja riistetään niitä, itsehän ovat siihen tilanteeseen syntyneet? Aika mustavalkoista ajattelua ja en ihmettelekään jos maailmassa on niin paljon erimielisyyksiä ja sortoa, kun alennutaan helpoimpaan eli putki-ajatteluun.

        Ja voisin tehdä silti. Joutuisin kenties kuritushuoneelle, mutta vapaus on ihmisen perusolemus. TOiset ihmiset vain riistävät sitä jollain tavalla. Tämä taas ei välttämättä johdu siitä laisinkaan, että nämä ihmiset olisivat olemukseltaan pahoja vaan siitä, että heille on pienestä pitäen opetettu asioita totuuksina (kuten suomalaisillekin monia asioita) ja ettei niitä saa kyseenalaistaa. Omien aivojen käyttöä valtio ei kärjistäen suvaitse kuin tietyn verran, loput tehdään kuten muutkin. Joten ethän tuomitse yhden henkilön perusteella 100 samanlaiseksi. Tuskin sanot, että jos yksi puu metsässä on laho, kaikki muutkin ovat?

        Ja mistä ihmeestä sinäkin revit sen Venäjän tähän? En ole Venäjälle muuttamassa vaikka Venäjää kohtaan en koekaan mitään huonoa. Kaunista luontoa löytyy, varsinkin Siperian puolelta.
        Olen kyllä harkinnut Suomesta muuttoa, mutta ennen sitä olen hetken aikaa yrittäjänä vielä ja keräilen valuuttaa kasaan. Sitten lupaan kyllä tässä, sanotaanko 5 vuoden sisällä lähteä kaltaistesi mielenrauhaa järkyttämästä.


      • :|:
        dsvweasrv2fq2 kirjoitti:

        Ja mistä ihmeestä sinäkin revit sen Venäjän tähän? En ole Venäjälle muuttamassa vaikka Venäjää kohtaan en koekaan mitään huonoa. Kaunista luontoa löytyy, varsinkin Siperian puolelta.
        Olen kyllä harkinnut Suomesta muuttoa, mutta ennen sitä olen hetken aikaa yrittäjänä vielä ja keräilen valuuttaa kasaan. Sitten lupaan kyllä tässä, sanotaanko 5 vuoden sisällä lähteä kaltaistesi mielenrauhaa järkyttämästä.

        muu ole ollut tulossa kuin Venäjä.


      • fefwfweg323
        :|: kirjoitti:

        muu ole ollut tulossa kuin Venäjä.

        Oletko ihan venukeilta kysynyt, että haluaako joku tulla aseen kanssa tänne peräkylille huitomaan? Vai onko tämä sitä isien ja valtion propagandaa? Jos olet ihan Venäjällä asti asiasta käynyt kysymässä ja tehnyt vaikka gallupin kysyen pariltakymmeneltätuhannelta ihmiseltä ympäri maata ja laskenut prosentit niin sitten uskon.

        Niin kauan kuin et anna mitään kunnon todistetta kuin luulon tai olettamuksen, jätän kommenttisi omaan arvoonsa.

        Ja onko tuo luulo syy vihata venäläisiä? Vaikka kuinka veivät jotain mitä kukaan ei edes voi todellisuudessa omistaa (paitsi ihmisen mielestä) niin se oli silloin aikoinaan. Eihän kiinalaisetkaan sadattele korealaisia, kun eriytyivät Kiinan vallan alta 1000 vuotta sitten. Olkoot vajaa 70 tai 1000 vuotta, on kuitenkin aikaa elää eteenpäin eikä muistella vanhoja.
        Ja kun me täältä kuolemme, emme saa mitään mukaamme. Siinä vaiheessa meitä vähiten kiinnostaa minkä maan kansalaisia olimme elämässä.


      • Historia lukematta?
        :|: kirjoitti:

        muu ole ollut tulossa kuin Venäjä.

        Ennen Venäjää meidät valtasi Ruotsi. Tänne on sen lisäksi hyökännyt mm. Britit.


      • :|:
        Historia lukematta? kirjoitti:

        Ennen Venäjää meidät valtasi Ruotsi. Tänne on sen lisäksi hyökännyt mm. Britit.

        syntyi 1917.

        Siviilipalvelus 1931.

        Sinä saatanan paskamaha alat piipittää jostain Ruotsista ja Briteistä.

        Tänään tehdään pönttö!


      • lammas kansa
        :|: kirjoitti:

        syntyi 1917.

        Siviilipalvelus 1931.

        Sinä saatanan paskamaha alat piipittää jostain Ruotsista ja Briteistä.

        Tänään tehdään pönttö!

        tuo kaveri on oikeassa, koska herra pelko on suomalaisiin astunut jo tuolloin ja jatkunut siitä asti.


      • Urpo!
        :|: kirjoitti:

        sivareitten jupinat aseistariisunnasta ja maailmanrauhasta ovat pelkkiä tekosyitä, joilla yritetään peitellä omaa heikkoutta ja laiskuutta.

        Suomen armeija turvaa meille meidän oman rauhan. Ilman sitä täällä olisi Venäjän armeija ja venäläiset määräisivät mitä sinäkin saat tehdä, tai et saa. Sekö olisi sinusta parempi? Jos, niin miksi et muuta Venäjälle vaan kärvistelet täällä?

        Miten? Petaamalla sänkyjä paineen alla vai?


      • Hyödytöntä!
        :|: kirjoitti:

        sivareitten jupinat aseistariisunnasta ja maailmanrauhasta ovat pelkkiä tekosyitä, joilla yritetään peitellä omaa heikkoutta ja laiskuutta.

        Suomen armeija turvaa meille meidän oman rauhan. Ilman sitä täällä olisi Venäjän armeija ja venäläiset määräisivät mitä sinäkin saat tehdä, tai et saa. Sekö olisi sinusta parempi? Jos, niin miksi et muuta Venäjälle vaan kärvistelet täällä?

        Haha olet sinä kyllä tyhmä. Jos Venäjä tänne haluaa niin sille ei voi Suomen armeija yhtään mitään. Itse armeijassa aivan nauratti, kuinka yrittivät uskotella meille tämän instituution olevan kykeneväinen Suomen puolustukseen. Fakta on, että jopa Ruotsikin Suomen voittaisi sodassa.

        Armeijan tehokkuus ei ole kiinni miesvoimasta, vaan koulutuksesta ja kaluston laadusta määrästä. Itse miesvoimasta tässä ei ole kysymys. Ruotsilla taitaa olla 2 tai 3 kertaa suuremmat ilmavoimat kuin Suomella. Suomella on pienimmät ilmavimat pohjoismaista... Ja vertaat Suomen armeijaa Venäjään, joka on se toiseksi tai ainakin kolmaneksi voimakkain maa tässä maailmassa sotilaallisesti? Salli mun nauraa. Nyky Venäjä on huomattavasti voimakkaampi kuin sen aikainen sekasortoinen Neuvostoliitto...

        Itse kävin kuljetusjoukoissa 6kk, ja kun yrittivät reserviin raahata, kieltäydyin. Menin viikoksi jollekin kurssille, ja nyt olen vapaa reservistä. Ei voisi vähempääkään kiinnostaa puolustaa maata, joka ei kykene puolustamaan itseään minusta riippumatta tämä maa ei edes ole enää suomalainen. Isänmaallisuus loppuu siihen paikkaan, kun menet vaikkapa itä-keskukseen käppäilemään. Täällähän on kohta enemmän arabeja jne. kuin suomalaisia. Miksi minä vaivautuisin heidän eteensä? Miksi minä uhraisin henkeni tekopyhyyden vuoksi?

        Suomi on kuollut. Se on myyty jo aikoja sitten. Minä en ikimaailmassa tätä maata puolusta... Ainakaan niin kauan kuin siinä ei mitään puolustamisen arvoista ole.

        PS:
        Sanotte tekevänne sen veteraanien tähden. Miksi sitten tässä muutama kuukausi sitten veteraani ryöstettiin tuossa Lahden rautatieasemalla? Ryöstäjiä olivat afrikkalaistaustaiset miehet. Eikös tämä tarkoita sitä, että olette epäonnistuneet puolustamaan heitä? Ja samaa roskasakkia tulee yhä lisää tänne ryöstelemään vanhuksia. Mitäs heidän kansaan pitäisi tehdä? Puolustaa heitä ilkeältä Venäjältä, jotta he voivat jatkaa ryöstelyään turvallisesti? En usko, että veteraanit tyytyväisiä ovat täähän monikulttuurisuuden edistämiseen, jota meidän sukupolvi kiivaasti harrastaa ja kannattaa...

        En todellakaan aio uhrata itseäni moisen tekopyhyyden vuoksi. Ehkä Venäjän miehitys tekisi jopa hyvää? Loppuisi pullamössöily ja pehmoilu.


      • Ootsätosissas
        :|: kirjoitti:

        sivareitten jupinat aseistariisunnasta ja maailmanrauhasta ovat pelkkiä tekosyitä, joilla yritetään peitellä omaa heikkoutta ja laiskuutta.

        Suomen armeija turvaa meille meidän oman rauhan. Ilman sitä täällä olisi Venäjän armeija ja venäläiset määräisivät mitä sinäkin saat tehdä, tai et saa. Sekö olisi sinusta parempi? Jos, niin miksi et muuta Venäjälle vaan kärvistelet täällä?

        Ihan oikeest! Tää on nii lapsellista paskanjauhamista, että jos meillä ei olisi armeijaa nii suomi ei olisi itsenäinen maa.. Mitä pientäkään mahdollisuutta suomella on venäjää vastaan ajattele nyt vähä.??? Suomi on pieni merkitön maa ja armeija suomessa on täysin tarpeeton! Meillä pitäis olla vapaehtoinen armeija ja siviilipalvelus niiku ruotsissakin! Oot nolo :D


      • ???
        Hyödytöntä! kirjoitti:

        Haha olet sinä kyllä tyhmä. Jos Venäjä tänne haluaa niin sille ei voi Suomen armeija yhtään mitään. Itse armeijassa aivan nauratti, kuinka yrittivät uskotella meille tämän instituution olevan kykeneväinen Suomen puolustukseen. Fakta on, että jopa Ruotsikin Suomen voittaisi sodassa.

        Armeijan tehokkuus ei ole kiinni miesvoimasta, vaan koulutuksesta ja kaluston laadusta määrästä. Itse miesvoimasta tässä ei ole kysymys. Ruotsilla taitaa olla 2 tai 3 kertaa suuremmat ilmavoimat kuin Suomella. Suomella on pienimmät ilmavimat pohjoismaista... Ja vertaat Suomen armeijaa Venäjään, joka on se toiseksi tai ainakin kolmaneksi voimakkain maa tässä maailmassa sotilaallisesti? Salli mun nauraa. Nyky Venäjä on huomattavasti voimakkaampi kuin sen aikainen sekasortoinen Neuvostoliitto...

        Itse kävin kuljetusjoukoissa 6kk, ja kun yrittivät reserviin raahata, kieltäydyin. Menin viikoksi jollekin kurssille, ja nyt olen vapaa reservistä. Ei voisi vähempääkään kiinnostaa puolustaa maata, joka ei kykene puolustamaan itseään minusta riippumatta tämä maa ei edes ole enää suomalainen. Isänmaallisuus loppuu siihen paikkaan, kun menet vaikkapa itä-keskukseen käppäilemään. Täällähän on kohta enemmän arabeja jne. kuin suomalaisia. Miksi minä vaivautuisin heidän eteensä? Miksi minä uhraisin henkeni tekopyhyyden vuoksi?

        Suomi on kuollut. Se on myyty jo aikoja sitten. Minä en ikimaailmassa tätä maata puolusta... Ainakaan niin kauan kuin siinä ei mitään puolustamisen arvoista ole.

        PS:
        Sanotte tekevänne sen veteraanien tähden. Miksi sitten tässä muutama kuukausi sitten veteraani ryöstettiin tuossa Lahden rautatieasemalla? Ryöstäjiä olivat afrikkalaistaustaiset miehet. Eikös tämä tarkoita sitä, että olette epäonnistuneet puolustamaan heitä? Ja samaa roskasakkia tulee yhä lisää tänne ryöstelemään vanhuksia. Mitäs heidän kansaan pitäisi tehdä? Puolustaa heitä ilkeältä Venäjältä, jotta he voivat jatkaa ryöstelyään turvallisesti? En usko, että veteraanit tyytyväisiä ovat täähän monikulttuurisuuden edistämiseen, jota meidän sukupolvi kiivaasti harrastaa ja kannattaa...

        En todellakaan aio uhrata itseäni moisen tekopyhyyden vuoksi. Ehkä Venäjän miehitys tekisi jopa hyvää? Loppuisi pullamössöily ja pehmoilu.

        Puhut kyll asiaa mutta älä ikinä kutsu ketään roskasakiksi! Se ett sä sanoit niin on tosi alentavaa ja idioottimaista. Kasva aikuiseksi!


      • CTVYIBUOIP
        dwqefqrwgqr kirjoitti:

        Oliko yllä oleva huono provo vai tungitko kepin liian syvälle perseeseen?

        "Olet joidenkin suomalaisten silmissä siitä päivästä lähtien maanpetturi, homo, luuseri ja ties mitä olivat syysi mitkä hyvänsä."

        Mieluummin soomalaisten silmissä noita kaikkia ja maailmalla noilla ei ole mitään väliä.

        Saanen kysyä, MIKSI minun pitäisi v'älittää siitä mitä MUUT AJATTELEVAT? MINKÄ takia ei ihminen saisi tehdä parhaaksi näkemällään tavalla vaan pitäisi ylläpitää sotaan valmistautumisen perinnettä?

        Mieluummin kuolen luotiin kuin ammun sellaista.

        Kuten Yrjö Kallinen sanoi (toimi muuten puolustusministerinäkin); jos halutaan sotaa, varustaudutaan sotaan. Jos halutaan rauha, riisutaan aseista ja asennoidutaan rauhanomaisesti asioihin.

        Hyviä täällä kyllä ollaan puhumaan rauhasta ja muuallakin maailmalla, mutta asian suhteen ei kuitenkaan mitään tehdä. Sota luo lisää sotaa.

        Tuossa ei mielestäni ole mitään järkeä sillä tietenkin meillä pitää olla armeija että ryssät ei suoraan vaa marssi helsinkii. lupaan myös että suakin alkaa harmittaa tai ainakin ärsyttää kun sua sanotaan hintiks, hipiks, maanpetturiks monta kertaa.


      • CTVYIBUOIP
        Hyödytöntä! kirjoitti:

        Haha olet sinä kyllä tyhmä. Jos Venäjä tänne haluaa niin sille ei voi Suomen armeija yhtään mitään. Itse armeijassa aivan nauratti, kuinka yrittivät uskotella meille tämän instituution olevan kykeneväinen Suomen puolustukseen. Fakta on, että jopa Ruotsikin Suomen voittaisi sodassa.

        Armeijan tehokkuus ei ole kiinni miesvoimasta, vaan koulutuksesta ja kaluston laadusta määrästä. Itse miesvoimasta tässä ei ole kysymys. Ruotsilla taitaa olla 2 tai 3 kertaa suuremmat ilmavoimat kuin Suomella. Suomella on pienimmät ilmavimat pohjoismaista... Ja vertaat Suomen armeijaa Venäjään, joka on se toiseksi tai ainakin kolmaneksi voimakkain maa tässä maailmassa sotilaallisesti? Salli mun nauraa. Nyky Venäjä on huomattavasti voimakkaampi kuin sen aikainen sekasortoinen Neuvostoliitto...

        Itse kävin kuljetusjoukoissa 6kk, ja kun yrittivät reserviin raahata, kieltäydyin. Menin viikoksi jollekin kurssille, ja nyt olen vapaa reservistä. Ei voisi vähempääkään kiinnostaa puolustaa maata, joka ei kykene puolustamaan itseään minusta riippumatta tämä maa ei edes ole enää suomalainen. Isänmaallisuus loppuu siihen paikkaan, kun menet vaikkapa itä-keskukseen käppäilemään. Täällähän on kohta enemmän arabeja jne. kuin suomalaisia. Miksi minä vaivautuisin heidän eteensä? Miksi minä uhraisin henkeni tekopyhyyden vuoksi?

        Suomi on kuollut. Se on myyty jo aikoja sitten. Minä en ikimaailmassa tätä maata puolusta... Ainakaan niin kauan kuin siinä ei mitään puolustamisen arvoista ole.

        PS:
        Sanotte tekevänne sen veteraanien tähden. Miksi sitten tässä muutama kuukausi sitten veteraani ryöstettiin tuossa Lahden rautatieasemalla? Ryöstäjiä olivat afrikkalaistaustaiset miehet. Eikös tämä tarkoita sitä, että olette epäonnistuneet puolustamaan heitä? Ja samaa roskasakkia tulee yhä lisää tänne ryöstelemään vanhuksia. Mitäs heidän kansaan pitäisi tehdä? Puolustaa heitä ilkeältä Venäjältä, jotta he voivat jatkaa ryöstelyään turvallisesti? En usko, että veteraanit tyytyväisiä ovat täähän monikulttuurisuuden edistämiseen, jota meidän sukupolvi kiivaasti harrastaa ja kannattaa...

        En todellakaan aio uhrata itseäni moisen tekopyhyyden vuoksi. Ehkä Venäjän miehitys tekisi jopa hyvää? Loppuisi pullamössöily ja pehmoilu.

        Juu suomi pärjäis sweduille helposti muute kun merillä meinaa meillä on tietääkseni juuri ja juuri laivasto. meillä ei paljoa vähempää tankkeja, lentokoneita tai jalkaväkeä.


    • hierotaan

      kikkeliä

    • Kannattaa varmasti

      lämpimästi, erittäin mukavaa vaikka en Lapinjärvellä käydä tarvinnutkaan. Eikä vaikuta nykyään edes työn saantiinkaan onko sivari vai intin käynyt. Ruoka raha päiväraha piti taloudenkin kunnossa palvelusaikana.
      Itse olin kunnan pakettiautolähetti eli paljon mukavampaa kuin rämpiä pitkin Upinniemen rantoja ja leikkiä sotaa.

    • Vanha kolli

      Hiusten leikkuun takiahan koko sivari on keksitty. Nykyisin lyhin palvelus armeijassa saa monenkin hevarin pään kääntymään parturiin. 7kk on todella pitkä aika palvelusaikoja vertailtaessa. Itse kun kävin oli lyhin armeija vielä 8kk ja ptikätukkaisia tukanleikkuuta pakoilevia oli noin 50% porukasta.

      Itse palvelukseen vaikuttaa hirveästi millaisen palveluspaikan löydät itsellesi. Itse kadun vuoden mittaista työtä, koska sitä ei kuitenkaan arvosteta missään. Olisi fiskumpaa ollut makailla sivarikeskuksessa joutilaana. Ruokarahakin kannattaa olla. Itselläni tätä etua ei ollut, koska palveluspaikka antoi ruokaa. Olin nuori ja tyhmä, mutta olipas tästä etua ettei tullut mentyä hoitoalalle kouluun ( tiedä mikä työ maistuu enää vuoden ilmaisteon jälkeen ) ja onhan nyt työmarkkinatukitöitä pakoillessa verraton apu mainita siviilipalvelus ja eipä enää kysellä työpaikasta mitään.:D

      Mielummin kannattaa hommata jotkut paperit ettei mitään tartte tehdä ellei sitten ole paikkaa tulevalta alalta jolle meinaa mennä.

    • Valppaana seisten

      "Minkälaisia ovat siviilipalveluksen tehtävät päivisin? Alkaako hommat heti harjoittelupaikalla? Saanko pitää pitkät hiukseni? "

      Saunassakäynteihin neuvoksi kuitenkin, että älä vahingossakaan pudota sitä saippuaa. Tai selviää ainakin yksi asia, jota et saa pitää.

    • kkdgdgdghhhh

      ainakin vapaa-ajalla sain paneskella hoitajia, sen kun kerkesin ja halusin

    • Pisatulokset kustu

      Puolustusvoimat....
      Alkaa tosiaan kansa olla Suomessa niin MONIVÄRISTÄ ja tyhmää, että sitä väkisinkin miettii, tuleeko sodassa itärajan takaa vihollinen vai pelastaja.

      • Niin kaikkien ei tarvitse olla enää "samasta puusta veistettyjä", kuten Tuntemattomassa sotilaassa everstiluutnantti Karjula sanoo (myöhemmin Karjula itse kaatuu sodan lopulla hermojensa menetykseen ja vihollisen luotisateeseen).

        Pakko Suomea on puolustaa tulevaisuudessa eri rotuiset, jollet ole kuullut suomalaisten lisääntymisen heikkenemisestä. Persut eivät näytä sitä tajuavan!

        Tuskin itärajan takaa Suomeen tulee ketään. Korkeintaan pari pitkän matkan ohjusta ja sen jälkeen laskuvarjopataljoona itänaapurin laivaston tukemana. Ei tänne voida lähettää ketään vaikeakulkuisen maaston takia ja onhan sodankäynti muuttunut hieman n. 70-75 vuoden aikana. Turha armeijaintoilijoiden on ottaa esille mitään Ukraina- tai Georgia-korttia kuinka itänaapuri on siellä melskannut. Lisäksi itänaapuri olisi jo Suomen vuosia sitten valloittanut, jos sille olisi ollut jokin tarvetta eikä oltaisi kyetty sille mitään vastaamaan. Suomi ei kestäisi yhtäkään sotaa. Sen jälkeen jollei Suomea oltaisi miehitetty niin Suomi tuskin olisi taloudellistikaan niin ehyt kuin nyt, sillä monet suomalaiset olisi menettänyt raajojaan eli meillä ei olisi väkeä enää työelämään tms. Tämän jälkeen Suomen kannattaisi luopua itsenäisyydestä suomalaisten parhaaksi.
        Suomen ainoa "pelastaja" on Nato, jos sellaisen pitää nimetä . Jatkosodassa se oli Saksa. Suomi tulisi olla liitoutunut muuten meidät hukka perii. Suomen omalla armeijalla ei ole sellaista iskukykyä, jota täällä kaikenlaiset armeijaintoilijat uskottelevat korkeita upseereita myöden. Pelkästään puolustusvoimien käsiin ei Suomea voi jättää, kun reservistä yli puolet ovat rampoja ja suuri osa Ramboja (=armeijaintoilijat)


    • josse virmaseppo

      Onkos siellä Lapinjärvellä suanan saunamajuri semmeoisessa unovormussa kanssa niinkun elokuvissa. Semmoisissa kuvissa.

      • Semmonen aika

        Jos jollakin kuuluu sukupuolielämään komea univormu, niin siitä ei saa tuomita.


    • Itse olin vanhainkodissa autonkuljettajana. Hommat alkaa heti koulutusjakson jälkeen kun olet itse sen palveluspaikkasi hankkinut -kukaan ei hanki sitä sun puolestasi (armeijaintoilijoilla on sekin käsitys että joku hankkii sen palveluspaikan sivareiden puolesta). Jollei sulla ole palveluspaikkaa niin tällöin joudut jäämään Lapinjärvelle "legioonaan" sen koulutusjakson jälkeen. Parempi on hankkia palveluspaikka ennen Lapinjärvelle lähtemistä. Ollessasi "legioonasta" voit hakea palveluspaikkaa esimerkiksi kotipaikkakunnaltasi.
      Saat pitää tukkasi tai leikata sen. Ei ole väliä!

      Armeijassa pääsee helpommalla, koska ei tarvitse itse hankkia mitään palveluspaikkaa sillä se on heillä valmiina. Sivarissa oppii kantamaan itsestään vastuuta kun nykyisin ei enää armeijassa oikein opi koskaan kantamaan itsestä eikä muistakaan vastuuta. Moni asuu vielä kotona vanhempien kotona, jossa käy armeijasta lomilla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe