mitenkä on?

lomailija

Kun olen kuunnellut näitten karavaanarien juttuja niin teidän ideologia on näköjään matkustella mahdollisimman pihisti,mielellään muiden kustannuksella,pitäis olla ilmaiset sähköpaikat,jäteasemat,vaunupaikat,saunat,ruoan laitto pisteet ja silti te naamat nurinpäin valitatte joka asiasta ja hinnoista,vai tuleeko ihmisestä pihi valittaja kun se joutuu lomansa viettämään ahtaassa ja haisevassa styrox laatikossa ja katselemaan toista itseensä kyllästynyttä ihmistä aamusta iltaan ja keittelemään niitä iänikuisia pussi-ja purkkikeittoja leirintä alueiden katoksissa,kun persaukisuuttanne ei ole varaa käydä oikeasti syömässä kun korkeintaan jossain kälysessä abc:ssä mikroruoalla,eikun hauskaa lomaa ja eläkää pihisti.

7

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • htb4q

Minulla on Seinäjoella tuttavia. Kyselin heiltä tuosta Krookilan isännästä. Kaksi heistä tietää -tai siis on kuulut Krookilasta, (mies kuulemma ryyppää ja tarjoaa Lakeudessa/Vaakunassa kaikille, ajaa vuokratulla limusiinilla ymäriinsä ja elää, kuin Kroisos) mutta sen nimistä ei ole olemassakaan väestörekisterissä. Tiedustelin maarekisteristä ja siellä on tieto, että Krookilan säterisukutila on jaettu 1899 ja vielä uudelleen 1923. Seuraavaksi siihen on liitetty kolme muuta tilaa 1934, 37 ja 1940! Taas on jaettu 1946, 1949 ja liitetty Maunuksela-tila (470 ha) mukaan 1960. On olemassa tilayhtymä (liittymisiä monina vuosina 1959-1980), jossa on pääomistaja ja vastuuhenkilö Jarmo K. Hän ei ole kuitenkaan tänne kirjoittaja, mutta tietää kirjoittelut ja pitää niitä oikeina.
      Kävin nyt viikonlopusa ajelemassa Nurmossa, Kuortaneella ja Lapualla. Kyselin Krookilaa. Yksi minulle selitettiin. oli komea kartano ja aidattu portti. Saattoi olla se. Toisessa oli myöskin näköä, mutta luultavasti viljelykset olivat vuokralla. Konehalli näytti tyhjältä, kun kurkistin ja ei ollut uutta kuivuriakaan. Isäntä ei halunut "vitun utelijoita pihaansa!" Kyllä pohjalaiset ovat vittumaisia! En minä ainakaan meinannutmitään varastaa mukaani!

Vielä enen joulua aikomukseni on selvittää tämä Krookilan henkilöllisyys. Sillä ei tuo tulenkatkuinen evakoiden haukkuminen ole syntynyt tyhjästä! Mies saa maksaa kirjoittelunsa ja tölvimisensä minulle.
      Siinä ensimmäisessä kartanossa kuulemma asuu kahdet erinimiset pojat perheineen? Mikä lie sellainen sukurutsauskartano onkaan?

• Yrittäjä sekin

timpuri ja muija on siivooja.Tyypillisin karavaanari,vaikka kesällä uusille tuttavuuksille kertoo olevansa menestyvä yksityisyrittäjä pariskunta.

• ei rahaa

Ei yksinkertaisesti riitä noihin kaikkiin palveluksiin rahaa, koska jo matka-auto sitoo 190 000 euroa. Jostain on tingittävä.

• Ruutu o valttia..

vanhemmite oon tulluna nuukax.....en maksele gamping maksuja ja abc on kallis ! Puskissa yövyttää....
      Lidl istä otetaan muonat...... Lapsille pittää säästää. Kuivattu poron paska käy kahvista.....cabbutcinoo....

• Karavaanarisetä.

Jos nyt otetaan esimerkki viime kesä niin ensin ostettiin/vaihdettiin uusi asuntoauto. Sitten maksettiin vakutusmaksut. Ja sitten laivalippu H:ki-Saksa-H:ki. Sitten tuli ajettu 6000km Euroopassa. Neljän viikon yöpymykset ym ym.
      Ei kai ihan persaukinen tällainen matka tekee? Elikkä emme matkusta pihisti ei todellakkaan. Jo sen että asuntoauto vie polttoainetta 13,0 litraa/100km karsii pois moni "nettikaravaanareita"

Mitä tuohon ahtauteen tulee niin sehän riippuu täysin siitä matkustatko pikku Fiiatilla vai tilavassa asuntoautossa!
      Ja tuo haju ei ole muuta kun uuden nahkan tuoksu kun tuli otettu nahkasisustus autoon.

Ruuanlaitto käy hyvin asuntoautossa kun on käytössä kolme liekkinen kaasuhella ja iso uuni. Jääkaappi on 175 litranen jossa iso pakastin. Lisäksi takaluukussa on kaasugrilli. Niin eiköhän me pärjätän ilman purkkikeittoa?

Meille loma on aivan jotakin muuta kun jonottaminen Mac Donalsin rasvahampurilaisen perään. Me syömme normaali kotiruoka porsliini lautasesta ja juomme viinimme kristallilasista!

Ruokailun jälkeen istumme topatuissa aurinkotuolissa ja nautimme olosta.

Hyvää kesä vaan sinullekin "nettikaravaanari"

• Jorma K

eihän tämä matkusteleminen hassumpaa ole kun saa tehdä sitä ympäri vuotisesti. Täytyy osata vain nauttia.

Terveisin Jorma K kaikkien karavaanareiden kaveri.

• Karavaanarina minulla on vasta noin 13 vuoden kokemus ja olen sinä aikana kierrellyt saarivaltioita lukuun ottamatta kaikki Euroopan länsipuolen ja osan itäpuolenkin maista, en silti tunne itseäni kuvauksestasi vaikka harrastan itse kokkausta autossani lähes yksinomaan. En myöskään muista koskaan keittäneeni pussikeittoa mutta sinä aikana olen ainakin 10 purkkia hernesoppaa laitellut syöntikuntoon.

Totta kai pyrin kulkemaan mahdollisimman edullisesti, turhaa sitä on ripotella rahojaan ympärilleen turhan takia. Aina tarpeen niin vaatiessa käytän ihan oikeita leirintäalueita auton huoltamiseksi kuten muutkin karavaanarit.

Nykyään nuo tyrox laatikot alkavat olla historiaa monen kohdalla eikä niissä haise jos pitää edes kohtuullisen siisteyden.

En tiedä mistä olet tuon kuvasi saanut mutta oikealta karavaanarilta et, ehkä olet sotkeentunut johonkin ryyppyporukkaan ja kuvitellut karavaanarit kaltaisiksesi.

Nyt aion tehdä ensi kuussa kotimaan turneen ja keväällä taas pitkälle matkalle tutkimaan Euroopan saloja.

Hommaa itsellesi mukava matkailuauto, vaikka integroitu Hymer kuten minäkin ja lähde parin kuukauden turneelle, käy vaikka Budapestissa, Roomassa, kiertele Alppien komeita maisemia, Ranskan rannikkoa Pyreneille ja siitä Espanjaa kierrellen Santiago de Commpostelan katedraaliin tutustumaan. Sen jälkeen Ranskaan jossa Pariisi odottaa sinua ja Benelux-maita tutkaillen Tanskan ja Ruotsin kautta kotiin. Pari kuukautta riittää ensi kerralla ja seuraavana vuonna voit katsella tarkemmin niitä paikkoja joissa nyt vain sait ensivaikutelmia.

Siitä se lähtee eikä laatikko haise lainkaan jos et itse sitä aiheuta. Jos tykkäät 6m laatikon olevan pieni niin osta 8m, rahaahan sinulla varmaan on satatonnia pistää omaan huviisi ja saahan sitä muijankin ottaa mukaan kun ostaa tarpeeksi ison värkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3845
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      32
      2719
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      95
      2174
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1687
    5. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      26
      1568
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1498
    7. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1471
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1454
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      73
      1433
    10. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      25
      1387
    Aihe