Kretinismi ja älytön suunnittelu

Itte piru

16

589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • srgdr

jollakin tapaa [.....] jos uskoo tiedemiesten ja yliopistojen maailmanlaajuiseen salaliittoon ja Nooan tulvaan.

• The Ninth Gate

kaikki on mahdollista.

• KvasiKide

Poiminta tekstistä:

"IDT:n kannattajien mielestä luonnon epätäydellisyydet johtuvat siitä, että älykäskin suunnittelija voi joutua tinkimään optimaalisuudesta saadakseen kokonaisuuden toimimaan. Mutta tämä kiistää ainakin älykkään suunnittelijan kaikkivaltiuden, sillä omnipotenttinahan hän voisi tehdä millaisia ratkaisuja tahansa."

Miksi älykkään suunnittelijan pitäisi olla kaikkivaltias? Eihän älykäs suunnittelu edes ota kantaa siihen mikä tai kuka älykäs suunnittelija on. Sehän voi vaikka olla tietokoneohjelma.

• asianharrastaja

"Eihän älykäs suunnittelu edes ota kantaa siihen mikä tai kuka älykäs suunnittelija on. Sehän voi vaikka olla tietokoneohjelma."

Vaikkei ole varmaa, että jokaisella mutkikkaalla asialla on tekijä, niin jokaisella tietokoneohjelmalla on kyllä ohjelmoija. Kuin myös suunnittelija koneelle, jossa sitä ajetaan. Niin, että haepa vähän kauempaa sitä älykästä suunnittelijaa.

Tietääkseni ID-oppeja on vain yksi; se amerikkalainen. Ja siinä ei suunnittelijaa tarvitse syvältä raaputtaa, kun alkaa näkyä fundamentalistien Raamatun Jumala.

• a.
        asianharrastaja kirjoitti:

"Eihän älykäs suunnittelu edes ota kantaa siihen mikä tai kuka älykäs suunnittelija on. Sehän voi vaikka olla tietokoneohjelma."

Vaikkei ole varmaa, että jokaisella mutkikkaalla asialla on tekijä, niin jokaisella tietokoneohjelmalla on kyllä ohjelmoija. Kuin myös suunnittelija koneelle, jossa sitä ajetaan. Niin, että haepa vähän kauempaa sitä älykästä suunnittelijaa.

Tietääkseni ID-oppeja on vain yksi; se amerikkalainen. Ja siinä ei suunnittelijaa tarvitse syvältä raaputtaa, kun alkaa näkyä fundamentalistien Raamatun Jumala.

Älykkkään suunnittelun voi nähdäkuka tahansa, ja siitä saa puhua kuka tahansa.

Yksikään järjestö ei voi ottaa itselleen oikeutta edustaa keulamiehenä älykkään suunnittelun havainnoimista. Nimittäin tuo älykäs suunnittelija on Luoja jota kukaan ei voi itselleen omia.

Tieteellisen kreationismin kannattajat voivat tosin tietenkin perustaa yhdistyksiä ajamaan asiaansa, mutta sen tietäen on hyvä muistaa että heidän mielipiteensä ovat vain heidän omiaan.
        Jenkkifundat ja meidän hihuliseurakunnat antavat omalle tieteelliselle kreationismille oman sävynsä joka ei miellytä kaikkia niitä jotka näkevät luonnossa ilmenevän älyn selkeästi olevan tieteellisesti vahvistetun.

Esim. minä olen uskonnollisesti täysin puolueeton ja pitäydyn vain siinä että mitä Raamattu ja tiede todellisuudessa sanovat.
        Luulemiset ja uskomukset jätän huhuleille, fundille, ja evo-uskovaisille, kuten Turkanalle. Rypekööt luuloissansa jos siitä hupia saavat.

• a. kirjoitti:

Yksikään järjestö ei voi ottaa itselleen oikeutta edustaa keulamiehenä älykkään suunnittelun havainnoimista. Nimittäin tuo älykäs suunnittelija on Luoja jota kukaan ei voi itselleen omia.

Tieteellisen kreationismin kannattajat voivat tosin tietenkin perustaa yhdistyksiä ajamaan asiaansa, mutta sen tietäen on hyvä muistaa että heidän mielipiteensä ovat vain heidän omiaan.
        Jenkkifundat ja meidän hihuliseurakunnat antavat omalle tieteelliselle kreationismille oman sävynsä joka ei miellytä kaikkia niitä jotka näkevät luonnossa ilmenevän älyn selkeästi olevan tieteellisesti vahvistetun.

Esim. minä olen uskonnollisesti täysin puolueeton ja pitäydyn vain siinä että mitä Raamattu ja tiede todellisuudessa sanovat.
        Luulemiset ja uskomukset jätän huhuleille, fundille, ja evo-uskovaisille, kuten Turkanalle. Rypekööt luuloissansa jos siitä hupia saavat.

> Yksikään järjestö ei voi ottaa itselleen oikeutta edustaa keulamiehenä älykkään suunnittelun
        > havainnoimista. Nimittäin tuo älykäs suunnittelija on Luoja jota kukaan ei voi itselleen omia.

Luojalla tuskin on patenttia tai yksinoikeutta luomiseen. Älä unohda ex ovo aythyae-hypoteesia.

> Esim. minä olen uskonnollisesti täysin puolueeton ja pitäydyn vain siinä että mitä Raamattu ja tiede
        > todellisuudessa sanovat.

Synnynnäinen kohtelaisuuteni estää minua sanomasta että tuohon olisi paljonkin huomauttamista.

• a. kirjoitti:

> Kreationistit esittävät evoluutioteorian puolestaan syylliseksi ... suvaitsevaisuuteen,

Hirveää! Karmeaa! Kuohuttavaa! Pöyristyttävää!

> rasismiin,

Sitä on ollut kauan ennen Darwinia. Ketä kreationistit yrittävät pettää?

> ... orjuuteen,

Sitäkin on ollut kauan ennen Darwinia. Ketä kreationistit yrittävät pettää?

• a. kirjoitti:

valehtelu ja kierrelogiikka ja mitä järjettömimmät syytökset tiedettä?

• a.
        naapurin.kissa kirjoitti:

> Yksikään järjestö ei voi ottaa itselleen oikeutta edustaa keulamiehenä älykkään suunnittelun
        > havainnoimista. Nimittäin tuo älykäs suunnittelija on Luoja jota kukaan ei voi itselleen omia.

Luojalla tuskin on patenttia tai yksinoikeutta luomiseen. Älä unohda ex ovo aythyae-hypoteesia.

> Esim. minä olen uskonnollisesti täysin puolueeton ja pitäydyn vain siinä että mitä Raamattu ja tiede
        > todellisuudessa sanovat.

Synnynnäinen kohtelaisuuteni estää minua sanomasta että tuohon olisi paljonkin huomauttamista.

Ei kai voi olla kovin monia Luojia?

Minä kuulun väestörekisteriin ja siitä on kauan kun olen kirkosta eronnut, siksi olen puolueeton. 'Tosin en ihan, sillä en pidä kirkosta enkä jeesus-pelastaa-hihuleista enkä evo-uskovista.
        Ja nyt ken meni itsetutkiskelun puolelle niin enhän minä tykkää myöskään kenestäkään joka tekee rahaa pettämällä ihmisiä, en siis Reinikaisesen ja Dawkinsin kaltaisista mediapelleistä joka rahasta puhuvat soopaa ihan tahallaan.

Mutta intohimoni on kieltää itseltäni askeettisesti mielikuvituksen lento silloin kn on kyse tieteestä.
        Vaikka jäänkin näin toimien paljon hauskuutta vaille, niin se mitä minulla on, onkin sitten niin tota kuin vain joku voi totta olla.
        Esim. meillä on simpanssi joka on apina, ja meillä on ihminen. Todellisuudessa mikään tieteessä ei todista mitään sellaista että noilla olisi yhteinen esi-isä, sillä kaikki sellainen on vain kuvittelua sillä kaiken eliöstön yhteiset ominaisuudet eivät sinällään todista vähittäisestä kehittymisestä yhtään mitään, vaan osoittaa ihan selvästi ja vahvemmin tieteellisin perustein sen että meidät on samasta keitospadasta nostettu ylös täysin valmiina.

• a.
        naapurin.kissa kirjoitti:

> Kreationistit esittävät evoluutioteorian puolestaan syylliseksi ... suvaitsevaisuuteen,

Hirveää! Karmeaa! Kuohuttavaa! Pöyristyttävää!

> rasismiin,

Sitä on ollut kauan ennen Darwinia. Ketä kreationistit yrittävät pettää?

> ... orjuuteen,

Sitäkin on ollut kauan ennen Darwinia. Ketä kreationistit yrittävät pettää?

muodostunut ilmaus: "Moraalittomuus."

Naapurin kissalle se näyttää olevan miellyttävä asia. Hänhän on ensimmäisenä suvaitsemassa kaikenlaisen pahan, syntymättömien lasten murhista alkaen kunhan sikiöt ovat eivät ole ylittäneet tuulesta temmattua "Tapettava ennen-" päivämäärää.

• a.
        ravenlored kirjoitti:

valehtelu ja kierrelogiikka ja mitä järjettömimmät syytökset tiedettä?

etteivät norsu ja tamaani ole sukulaisia vain sen takia että molemmilla on kivekset samoin sijoittuneet?

Sano sinö että miltä näytti se niiden yhteinen esi-isä, oliko sillä kärsä vai ei? Oliko sillä syöksyhampaat vai ei?
        Painoiko se kilon vai viisi tonnia? Oliko sillä hirvittävän suuret korvat vai pikkiriikkiset?

• asianharrastaja
        a. kirjoitti:

"Esim. minä olen uskonnollisesti täysin puolueeton ja pitäydyn vain siinä että mitä Raamattu ja tiede todellisuudessa sanovat."

Siinähän se Raamattukin esiin putkahti "uskonnollisesti puolueettomana" tiedekirjana.

Noin vahvat omakehulemut kuin tässä ketjussa päästelet, ovat aikaisemmin johtaneet mukalähtöön palstalta ovet paukkuen ja jatkamiseen uudella (pää)nikillä. Kuinkahan nyt käy?

• asianharrastaja
        a. kirjoitti:

Minä kuulun väestörekisteriin ja siitä on kauan kun olen kirkosta eronnut, siksi olen puolueeton. 'Tosin en ihan, sillä en pidä kirkosta enkä jeesus-pelastaa-hihuleista enkä evo-uskovista.
        Ja nyt ken meni itsetutkiskelun puolelle niin enhän minä tykkää myöskään kenestäkään joka tekee rahaa pettämällä ihmisiä, en siis Reinikaisesen ja Dawkinsin kaltaisista mediapelleistä joka rahasta puhuvat soopaa ihan tahallaan.

Mutta intohimoni on kieltää itseltäni askeettisesti mielikuvituksen lento silloin kn on kyse tieteestä.
        Vaikka jäänkin näin toimien paljon hauskuutta vaille, niin se mitä minulla on, onkin sitten niin tota kuin vain joku voi totta olla.
        Esim. meillä on simpanssi joka on apina, ja meillä on ihminen. Todellisuudessa mikään tieteessä ei todista mitään sellaista että noilla olisi yhteinen esi-isä, sillä kaikki sellainen on vain kuvittelua sillä kaiken eliöstön yhteiset ominaisuudet eivät sinällään todista vähittäisestä kehittymisestä yhtään mitään, vaan osoittaa ihan selvästi ja vahvemmin tieteellisin perustein sen että meidät on samasta keitospadasta nostettu ylös täysin valmiina.

Ja tämä tekijä ei ole siirtänyt mitään oikeuksiaan yhdellekään ihmiselle.

• asianharrastaja
        a. kirjoitti:

etteivät norsu ja tamaani ole sukulaisia vain sen takia että molemmilla on kivekset samoin sijoittuneet?

Sano sinö että miltä näytti se niiden yhteinen esi-isä, oliko sillä kärsä vai ei? Oliko sillä syöksyhampaat vai ei?
        Painoiko se kilon vai viisi tonnia? Oliko sillä hirvittävän suuret korvat vai pikkiriikkiset?

"..etteivät norsu ja tamaani ole sukulaisia vain sen takia että molemmilla on kivekset samoin sijoittuneet?"

Ei kukaan väitä, että "vain sen takia". Perusteluja on useita.

Se, ettei esi-isää osata kuvata tai ettei se ole unelmanavettasi kantakirjassa, ei kumoa yhtään niistä perusteluista.

Ja on kolme syytä, miksi perusteluja ei sinulle kannata esittää.

• a. kirjoitti:

muodostunut ilmaus: "Moraalittomuus."

Naapurin kissalle se näyttää olevan miellyttävä asia. Hänhän on ensimmäisenä suvaitsemassa kaikenlaisen pahan, syntymättömien lasten murhista alkaen kunhan sikiöt ovat eivät ole ylittäneet tuulesta temmattua "Tapettava ennen-" päivämäärää.

> Naapurin kissalle se näyttää olevan miellyttävä asia. Hänhän on ensimmäisenä suvaitsemassa
        > kaikenlaisen pahan, syntymättömien lasten murhista alkaen kunhan sikiöt ovat eivät ole ylittäneet
        > tuulesta temmattua "Tapettava ennen-" päivämäärää.

Tekisi mieli kysyä ymmärrätkö väärin tahallasi vai oletko oikeasti tyhmä, mutta jätän kysymättä koska siitä ei ole kuitenkaan mitään hyötyä.

• 34
        a. kirjoitti:

"...osoittaa ihan selvästi ja vahvemmin tieteellisin perustein sen että meidät on samasta keitospadasta nostettu ylös täysin valmiina."

Sinua on haudutettu padassa selvästi liian pitkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      131
      7182
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      14
      2559
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      264
      1230
    4. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1019
    5. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      161
      947
    6. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      900
    7. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      71
      897
    8. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      79
      774
    9. Kirkonkylän puliveivarit

Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      13
      733
    10. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      18
      711
    Aihe