Havainto palstalta:
- Toinen puolisko provoaa ja muka kyselee uusista Skoda-malleista
- Toinen puolisko jankuttaa joka väliin ettei Skoda ole itä-auto
Edelleinen autoni oli Skoda Octavia -06, ja minulle on aivan sama onko se itä-, länsi-, etelä- vaiko pohjois-auto, vai tuleeko niitä vielä väli-ilmansuunnistakin? Nyt alla -10 Passat, mutta seuraava voisi taas olla Octavia, riippuen miten hyvin se uusi versio tulee lunastamaan sille asetetut kovat odotukset...
Ja se ihmetyttää että tällä palstalla on noinkin paljon "Skodailijoita" vahtimassa, ettei tällä vaan kukaan kirjoita ja kysele mitään Skodasta. Mitä te täällä roikutte, jos teidän autonne ei ole itä-auto?
Skoda paras
19
727
Vastaukset
- Samara-mies
Skoda oli itä-auto joskus ennen, kuin Berliinin muuri sortui. Sen jälkeen on alustat ja moottorit kopsattu Volkkarilta. Felicia oli suora kopsu Wolkswagen Golfista. Mutta onhan se toisaalta aikas sama, missä se auto valmistetaan. Ittellä Lada 110. Vanhaa Samaraa nimittelin "Tokliatin ruusuksi", vaikka se oli niitä Uudenkaupungin tehtaalla tehtailtuja Euro-Samaroita.
- täällä ITÄAUTO...
palstallakin, kun on noita ITÄAUTOja ja muutakin itäkalustoa. No toi Skoda juttu on sellanen, että nää nykyset Skodat on tosiaan ihan muuta kamaa, mitä TODELLISET itäautot oli, Octavia on Passatin pohjalevylle kasattu VW-konserinin tuote siinä missä muutkin.
Mihin se raja sitten vedetään näissä, on sitten ihan toinen juttu, yhtä lailla sitten täällä voisi keskustella Ford Focus malleista taikka Renaultin malleista, taikka Opelin malleista, joita läpsitään kasaan vielä idempänä Euroopassa, mitä tehdään nykyista Skodaa. Miksi näitä muita itäautoja ei sitten täällä palstalla väännetä, yhtälailla sitä entiset Wartburgin linjat vääntää uutta Opelia tänä päivänä. Lankomies veti herneen nenään, kun tuli uudella Ople Astrallaan keekoilemaan, kun viisastelin Warren tehtaan tuotoksesta. Opelia tehdään myös Puolassa, niitä pikkukökkäreitä tuodaan Suomeenkin. - Ocu..
Skoda on itäautoista ehdoton ykkönen, joka on aivan läntistä tasoa. Muut tulevat kaukana perässä.
- 123321
Skoda on parenpi laadultaan kun vastaavan hintaiset länsiautot.
- itäauto enään!!
123321 kirjoitti:
Skoda on parenpi laadultaan kun vastaavan hintaiset länsiautot.
Skodan lisäksi on muitakin, mitä tehdään Tsekeissä, Kia, Toyota, Citroen, Peugeot nyt ainakin, en ole huomannut, että niitä olisi täällä paljoa tarjoiltu.
- ehdottomasti
Rukouskutsu saa kokoajat hurmostilaan ja laatua syntyy.
- 16+15
jonka yhtenä osana oli Berliinin muuri, on se oikea raja ITÄAUTOILLE.
Siis vain kaikki Rautaesiripun takana valmistetut autot ovat ITÄAUTOJA.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rautaesirippu- vaeeniinn
Parhaat skodat ovat takamoottorisia
- koulu kaiken ikää
rautaesirippu on kuollut jo vuosikymmiä sitten, mutta sitä ei kaikki ole vielä huommanneet.
Harmillisintahan tuo Skodan kohdalla on se, että Tsekeissä tekevät auton samoista osista paremmin kuin tuolla suuressa Saksassa. Tätäkään ei monet ymmärrä ja toitottavat sitkeästi vanhaa itäauto jorinaa.
Sketsin sanoin: maailma muuttuu, mutta muuttuko ihminen? - Herbert Höpö
koulu kaiken ikää kirjoitti:
rautaesirippu on kuollut jo vuosikymmiä sitten, mutta sitä ei kaikki ole vielä huommanneet.
Harmillisintahan tuo Skodan kohdalla on se, että Tsekeissä tekevät auton samoista osista paremmin kuin tuolla suuressa Saksassa. Tätäkään ei monet ymmärrä ja toitottavat sitkeästi vanhaa itäauto jorinaa.
Sketsin sanoin: maailma muuttuu, mutta muuttuko ihminen?Jospa ne pitävät karttaa väärin päin kädessään tai jotain sellaista.
- tä..
koulu kaiken ikää kirjoitti:
rautaesirippu on kuollut jo vuosikymmiä sitten, mutta sitä ei kaikki ole vielä huommanneet.
Harmillisintahan tuo Skodan kohdalla on se, että Tsekeissä tekevät auton samoista osista paremmin kuin tuolla suuressa Saksassa. Tätäkään ei monet ymmärrä ja toitottavat sitkeästi vanhaa itäauto jorinaa.
Sketsin sanoin: maailma muuttuu, mutta muuttuko ihminen?"Sketsin sanoin: maailma muuttuu, mutta muuttuuko ihminen?"
En oikein ymmärrä, miten tuo on sketsi? Itämainen sketsi ilmeisesti, mutta huono. - Ei sitä tajuu moni
koulu kaiken ikää kirjoitti:
rautaesirippu on kuollut jo vuosikymmiä sitten, mutta sitä ei kaikki ole vielä huommanneet.
Harmillisintahan tuo Skodan kohdalla on se, että Tsekeissä tekevät auton samoista osista paremmin kuin tuolla suuressa Saksassa. Tätäkään ei monet ymmärrä ja toitottavat sitkeästi vanhaa itäauto jorinaa.
Sketsin sanoin: maailma muuttuu, mutta muuttuko ihminen?,että todelliset itäautot oli niitä autoja SEV-maiden aikaan taikka tuo Berliinin muuri vertaus oli aika hyvä käsite. Berliininmuurin kaatumisen jälkeen voidaan oikeastaan unohtaa itäautokäsite ainakin niiden maiden osalta, jotka pääsivät Neuvostoliiton ikeestä.
- länsiautoilija
Ei sitä tajuu moni kirjoitti:
,että todelliset itäautot oli niitä autoja SEV-maiden aikaan taikka tuo Berliinin muuri vertaus oli aika hyvä käsite. Berliininmuurin kaatumisen jälkeen voidaan oikeastaan unohtaa itäautokäsite ainakin niiden maiden osalta, jotka pääsivät Neuvostoliiton ikeestä.
Pesäpalloräpylä Skodan logossa takaa osaltaan tuon itäautoleiman iäti. Räpylä keulassa ajettiin ylpeänä leipäkauppaan jonottamaan. Sama räpylä oli keulassa oli, kun päästiin ensi kertaa länteen ihmettelemään valtavia lihatiskejä.
Totta puhuen, minua ihmetyttää suuresti miksi Skoda pitää itsepintaisesti kiinni tuosta typerästä logostaan..? Puoluejohdon käskystäkö? - rapylat
länsiautoilija kirjoitti:
Pesäpalloräpylä Skodan logossa takaa osaltaan tuon itäautoleiman iäti. Räpylä keulassa ajettiin ylpeänä leipäkauppaan jonottamaan. Sama räpylä oli keulassa oli, kun päästiin ensi kertaa länteen ihmettelemään valtavia lihatiskejä.
Totta puhuen, minua ihmetyttää suuresti miksi Skoda pitää itsepintaisesti kiinni tuosta typerästä logostaan..? Puoluejohdon käskystäkö?Pohjois atlantin liitto Nato vaatii jotta Buik Chevrolet Chrysler Dodge ei menettäis johtavaa
markkinaosuuttaan Suomen auto markkinoista. - koulut ensin
länsiautoilija kirjoitti:
Pesäpalloräpylä Skodan logossa takaa osaltaan tuon itäautoleiman iäti. Räpylä keulassa ajettiin ylpeänä leipäkauppaan jonottamaan. Sama räpylä oli keulassa oli, kun päästiin ensi kertaa länteen ihmettelemään valtavia lihatiskejä.
Totta puhuen, minua ihmetyttää suuresti miksi Skoda pitää itsepintaisesti kiinni tuosta typerästä logostaan..? Puoluejohdon käskystäkö?että Tsekki ylpeänä pitää tuon vanhan ja perinteisen Logon merkkinä vuosikymmenien takaisesta osaamisetaan ennen Neuvostoaikaa. Nykyään se on merkki paremmasta osaamisesta mitä monella muulla merkillä ei ole, esim. kykyä tehdä parempi ja laadukkampi auto mitä emoyhtiö tekee samoista kilkkeistä.
Tämä Suomalainen sivitymätön kansanosa ei vaan ymmärrä maailman muuttumista ja uskoo koulutamattomien vanhempien ja isovanhempien hörinöitä. Ilmeisesti netti vielä korostaa tätä kieroon kasvamista kun kukaan ei kasvotusten pääse kertomaan asioiden oikeaa laitaa vaan täällä voi mellataa mielenmäärin ja tuntea onnistumisen iloa. Kyllä työelämä opettaa jos sen kestää. - länsiautoilija
koulut ensin kirjoitti:
että Tsekki ylpeänä pitää tuon vanhan ja perinteisen Logon merkkinä vuosikymmenien takaisesta osaamisetaan ennen Neuvostoaikaa. Nykyään se on merkki paremmasta osaamisesta mitä monella muulla merkillä ei ole, esim. kykyä tehdä parempi ja laadukkampi auto mitä emoyhtiö tekee samoista kilkkeistä.
Tämä Suomalainen sivitymätön kansanosa ei vaan ymmärrä maailman muuttumista ja uskoo koulutamattomien vanhempien ja isovanhempien hörinöitä. Ilmeisesti netti vielä korostaa tätä kieroon kasvamista kun kukaan ei kasvotusten pääse kertomaan asioiden oikeaa laitaa vaan täällä voi mellataa mielenmäärin ja tuntea onnistumisen iloa. Kyllä työelämä opettaa jos sen kestää.Yleviä sanoja, mutta tuo typerä räpylä tuo mieleen itäautot haluttiin sitä tai ei. Jos näin ei olisi, tätäkään keskustelua tuskin tarvitsisi käydä.
- Perinnetarkastaja
länsiautoilija kirjoitti:
Yleviä sanoja, mutta tuo typerä räpylä tuo mieleen itäautot haluttiin sitä tai ei. Jos näin ei olisi, tätäkään keskustelua tuskin tarvitsisi käydä.
Sehän on molo joka lentää korskeast LÄNNESTÄ itään! Kerrankin automerkki, jossa voi rehellisesti sanoa olevan sitä kuuluisaa m*naa. ;)
- kaikkialle
niinpä niin, mutta kun ennen tätä viimeistä sotaa Skodaa valmistettiin ja sitä osti varakkaat Euroihmiset,oli niin kallis että kommarit pelloilla ei nähneet niistä edes unta.se oli silloin laatuauto.
Josta on heijastumia nykypäivään kun idearikkaat ja tyylitajuiset tsekit pääsivät toteuttamaan itseään.
sosoialiosmi jota täällä moni niin ihailee,muokkasi Skodat täydeksi paskaläjiksi,joilla työmies menetti rahansa nopeammin kuin olisi ryypännyt ne.
kaikki 50-60-70-80lv;lla valmistetut Skodat joutaa jo unohtaa ja tehkää kuten minä aina kun semmosen sai vaihdossa vein sen romikseen,kaikki itäpaskat saivat saman kohtalon.
ekaltaomistajalta 35000km ajettu Elite joku 1500SL,soitin romumiehelle ja se poimi mossen kadulta,oli jotain 70lka.
kaikkein huonoimpia Skodia oli takatuupparimallit.niitä romumiehet haki aina kun tuli vaihdossa,useimmat oli 30-50tkm ajettuja,ja useimmat ei käyntikuntoisia kun ne oli ensikäyttäjät hylänneet itse en viitsinyt alkaa tollasia paskoja erdes tutkimaan,haisivatkin niin pahalle.
nää nyky Skodet paranee vaan vuosivuodelta.
Tsekit Unkarilaiset,Romskut ym ovat olleet länsimaisempia kuin meillä on koskaan oltu,ja varsinkin nyt korostuen kun ovat eurooppalaisia.
itäesiriipun takaa loikkasi monia nykymiljönäärejä näistä maista.
nämä ITÄ-intoiliat on poikkeuksetta näitä syvien metsien miehiä,joten se siitä.- ....................
Ei tuota kommunistin vuodatusta jaksanu ihan loppuun lukea, mutta tuskin sieltä mitään elämää suurempaa tuli esille :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181016Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071010Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk299908- 42899
- 72875