Syöpä oireita?

Makku23

Eli löytyy vähän sekalaisia oireita, enkä osaa oikkein liittää toisiinsa (en tiedä onko tarvettakaan).
Mutta vakavin tähän alkuun, nenäni on enemmän tai vähemmän tukossa, aina. Ollut jo monta vuotta. Nenä on myös verinen, verta ei oikeastaan ikinä valu tai muutenkaan tule ulos nenästä paitsi niistäessä. Välillä se on kuivunutta karstaa mutta useammin ihan normaalia verta, sitä ei kuitenkaan ikinä tule paljoa niistämisen yhteydessä. Hämää vielä enemmän että vaikka verta ei niistäessä tulisikaan, on nenän seinämät kuitenkin veriset...
Syöpäähän tässä pelkään, toivon että olisi jotain ilmasta, pölystä, kuivuudesta, lemmikeistä tms. aiheutuvaa...
Allergia testeissä en ole ikinä käynyt, kaljaa lipittelen viikolla kohtuudella, vkloppuisin ei niin kohtuudella. Tupakkaa poltan myös. Ikää löytyy 23v.
Itse olen tottunut elämään näiden oireiden kanssa, kun eivät oikeastaan mitenkään elämään vaikuta, lähinnä ärsyttävät välillä. Ja kun oireilu ei ole suuntaan tai toiseen muuttunut tässä vuosien aikana niin omassa päässä pyörii ettei se mitään vakavaa ole, mutta ajattelin työterveydessä mennä käymään tässä lähiaikoina joten ajattelin kysellä täältä edes jonkinlaista suuntaa mihin voisi lääkäriä osoittaa sitten. Vuosi sitten nimittäin lääkäri väitti normaaliksi oireeksi flunssassa eikä välittänyt vaikka koitin jankata että oireet ollut jo ties kuinkakauan, niin jos nyt olisi joku suunta mihin ukkoa voisi tönäistä vähän.

Toivottavasti edes joku saa selvää, taisi tulla aika sekavaa tekstiä...

4

630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..

ajatellut kääntyä allergologin tai korvalääkärin puoleen?

• nenäkö savupiippu?

Älä hyvä ihminen lainkaan ihmettele, että on tuollaiset oireet, kun koko ajan poltat ja likaat, ärsytät limakalvojasi. Nokeat. Ei sulla oo piippua, mistä nuo hemeetiin tupakankäryt menisivät ohi aiheuttamatta sulle onglemia.

Lopetappa se pössyttely ihmisten aikaan, ennenkuin tosiaan limakalvot vaurioituvat siinä määrin, että se syövän tekee. Ei ole herkkua silloin. Enoni kuoli tuohon pössyttelyn aiheuttamaan kurkkusyöpään ja kyllä oli järkyttävää katsoa, kun ei saa nieltyä, ei puhuttua, ja hengittäminenkin yhtä tuskaa.

En lainkaan ihmettele, että nokkasi on tuossa kunnossa. Sen pitäisi kestää vielä satoja kemikaaleja, joita puhistelet nenäsi kautta ulos. Totta kait siinä limakalvot vaurioituu.

• Niin no

Jos tuo tupakasta johtuisi niin eiköhän oireet pahenisi ajan kanssa, tekstistä päätellen kuitenkin pysynyt tila samanlaisena kokoajan.

• olen Hämeestä

Mulla on ollut jo neljä kuukautta väsymystä ja tosi huonot veriarvot, vaikka syön tosi terveellisesti ja otan vitamiineja ja rautaa. Oikea nivus on ollut niin kipeä, ettei istuminen, makaaminen eikä kävely suju. Kuukausi sitten mulla todettiin ultraäänessä yksityisellä lääkäriasemalla 5 cm:n suurentunut imusolmuke, josta ei pystynyt päättelemään uä:stä laatua. Olen 63-vuotias nainen. Lääkäri kirjoitti sitten lähetteen imusolmukkeesta otettavaan paksuneulanäytteeseen. Menin sitten lähetteen kanssa sinne samaiselle yksityiselle lääkäriasemalle, niin yllätys, yllätys, nuori miesröntgenlääkäri siellä sanoi, että laki kieltää paksuneulanäytteiden ottamisen yli 60-vuotiailta naisilta ja että myös yli 60-vuotiaiden naisten syöpähoidot on Suomessa lailla kiellettyjä. Hän sanoi vielä, että todennäköisesti lähettävä lääkäri ei tiennyt uusista syövän tutkimus- ja hoito-ikärajoituksista. Koetin kysellä, että missä se semmoinen laki on päätetty, mutta käski kysyä lainsäätäjiltä. Saisiko tähän linkkiä, että missä semmoinen laki on, vai oliko oikeasti, että se kaveri ei osaa ottaa paksuneulanäytettä ja siksi puhui mulle semmosia. Koetin netistäkin googlata semmoista lakia, mutta en löytänyt. Pitääkö mun kysyä oikeusministeriöstä tai sosiaali- ja terveysministeriöstä semmosesta laista. Meinaan, jos semmoinen laki on, niin en sitten kehtaa valittaa sinne kyseiselle lääkäriasemalle, mutta ihan vielä en haluaisi luovuttaa ja jättää tutkimatta. Ärsyttävää on, että enää ei saa mukaan uä-kuvia, että voisi kysyä joltain toiselta lääkäriltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      3317
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      49
      1213
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1182
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      56
      1147
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1027
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      930
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      888
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe