Miksi Jumalaan uskominen on niin vaikeaa?

toivoa vielä on

Nyt kun olen itse vihdoin löytänyt yhteyden Jumalaan, olen alkanut miettiä että miksi usko Jumalaan on niin vaikeaa. Itselläkin meni vuosia ennenkuin tajusin mitä varten olen ollut niin eksyksissä. Nyt kun olen löytänyt yhteyden niin en millään halua päästä irti uskostani. Kun annoin elämäni Jeesukselle, koin rakkauden virtaavan sydämeeni. Usko ei ole helppoa aina, välillä se horjuu, mutta onneksi tiedän etten ole yksin. Rukoilemisen voima on ihmeellinen. Tiedän että Jumala haluaa vain hyvää, vaikka välillä koetteleekin. Hänellä on jokaiselle hyvä suunnitelma!

Mitä hävittävää siinä on jos antaa elämänsä Jeesukselle ja ottaa yhteyden Jumalaan?
Mitä hävettävää siinä on?
Miksi ihmiset valittavat tai kauhistelevat ympärillä olevasta pahasta, muttei itse ole välttämättä valmiita tekemään yhtään hyvää tekoa?
Eikö kaikki halua olla hyvän puolella? (Jumala on aina hyvä!)
Eikö kaikki kaipaa rakkautta?

Rukoilen että ihmiset uskaltaisivat tehdä muutoksen, jos ei muiden niin edes itsensä vuoksi.
Kadulla kävellessäni huomaan että ihmiset voivat todella huonosti. Silmistä näkee sen tyhjyyden ja rakkauden nälän. Todella moni on eksyksissä. Olisi hyvä välillä pysähtyä ja kysyä, Mikä on elämän tarkoitus? Miksi elän? Miksi olen olemassa? Mikä elämässä on tärkeintä? Mitkä ovat minun arvoni? Ketä varten elän? Minne olen menossa? Miksi en ole yhteydessä Jumalaan?

Kysyvä saa vastauksen, etsivä löytää ja koputtajalle avataan.

9

720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .-.

Mitä hävittävää siinä on?
      - Voi olla, että ajatellaan että vanha "normaali" elämä muuttuu niin paljon ettei ole vain valmis minkäänlaiseen muutokseen, vaikka loppujen lopuksi se olisi paras vaihtoehto .

Mitä hävettävää?
      - Luulen, että sitä ei uskaltaisi myöntää että on uskova, siinä pelossa , että tutut ihmiset ympärillä ei ymmärtäisi , ja jäisi yksin asian kanssa. Vaikka loppujen lopuksi kukaan uskova ei ole koskaan yksin.

Onko kaikissa sitten kysymys muutoksen pelosta? Muutoksen pelosta itsessään? Siitähän siinä on kysymys...Vai mistä sitten?

• ulkopuolella leirin

Joskus on vaikeaa, lapsen uskolla löytää totuuden, Jumala ei ole koskaan hylännyt totaalisesti.
      Kyllä, päätin tehdä yhden hyvän teon kun kyllästyin itsekkääseen elämääni, autoin ystävääni velan maksussa. Sain moitteita, onko motiivini hyvä tahto vai tahdonko näyttää hyvältä. Sivustakatsoja sai itsekin moitteita, enkä usko tehneeni väärin.
      Kun itse olin hädässä, en todella olisi jaksanut analysoida auttajan motiivia.
      Hyvässä ja pahassa paikassa, aina turvaudu Jumalaan.
      Kunhan uskoo Raamatun sanan, eikä katsele vaikeuksia.

• toivoa vielä on

Meissä kaikissahan asuu aina ikuinen lapsi (tavalla tai toisella), joten jos sen saisi löydettyä niin silloin uskaltaisi uskoa "vapaasti". Lapsethan usein kummastelee kaikkea (esim. "Miksi ruoho on vihreää? Mistä lumi tulee? Mistä pienet tytöt ja pojat on tehty?" :) jne. )
        Itse löydettyäni taas sen lapsen uskon, huomasin että oikeasti ihmettelen enemmän kaikkea ja arvostan kaikkea kaunista (näen enemmän pienen pieniä asioita, joista tulen hyvin kiitolliseksi kun tiedän niiden tulevan Jumalasta) Aikuisiällä ymmärtää vielä enemmän, joten uskosta saa vielä enemmän :)

Se on ihanaa oivaltaa, ettei Jumala ole koskaan minua hylännyt, olen itse hylännyt Jumalan. Jumalle kiitos että Hän johdatti minut takaisin luoksensa :) Helppoa uskoontulo ei ole, ei se tyhjästä synny. Sitä pitää oikeasti haluta ja tehdä vähän töitä sen eteen. Rukoilla paljon (itse pidän Jumalan kanssa puhumista rukoiluna, mutta Uskontunnustus ja Isä meidän on vapauttavia myös) ja avata sydän kokonaan, antautua täysin Jumalalle. Kun on nöyrä ja myöntää syntinsä niin silloin alkaa tapahtua :) Itsessäni muutos alkoi paremmin kun uskalsin sanoa: "Jeesus, tule sydämeeni ja puhdista ja anna sinun valosi näkyä minussa, anna minulle sitä rakkautta jota olen kaivannut ja opeta minua rakastamaan lähimmäistä niin kuin Sinä rakastat minua."

"ulkopuolella leirin" :
        Olet kultainen ihminen kun autoit ystävääsi. On ihan sama mitä muut ihmiset ajattelevat teostasi, voit olla vapain mielin, koska Jumala tietää ja tuntee sinut, joten muiden sanomiset tai ajatukset eivät pääse sinuun vaikuttamaan :) Ihmiset ehkä voivat kuvitella että heidän sanomiset vaikuttavat sinuun, mutta mitä sen väliä mitä he ajattelevat, sinä tiedät että olet tehnyt oikein, koska tunnet sen sydämessäsi.

Auttaminen ei tarkoita, että tarvitsee vastapalvelusta toiselta. Ei Jumalakaan vaadi vastapalvelusta kun Hän auttaa meitä, Hän tekee sen koska iloitsee siitä. Niin ihmistenkin pitäisi tuntea.

• Siunaten ja iloiten!

Olet löytänyt tärkeimmän asian maan päällä, miksi olet tänne syntynyt. Kiva että kerroit löydöstäsi rohkaisuksi muillekin, jotka vielä etsivät.
      Uskoontulo on maailan ihanin ja tärkein asia.

• "Kysyvä saa vastauksen, etsivä löytää ja koputtajalle avataan."
      - - Ja mitäs sitten kun ei tule vastausta, mitään ei löydy eikä mitään avaudu? Annas kun arvaan: 'Sinä surkimus, et rukoillut oikein ja sinulla on oli täysin väärä asenne rukoiluun. Sinun tulee nöyrtyä ensin ja jos ei vieläkään toimi, niin nöyrry lisää ja jatka rukoilua kunnes onnistuu!'

"Mitä hävittävää siinä on jos antaa elämänsä Jeesukselle ja ottaa yhteyden Jumalaan?"
      - - Asia ei ole noin yksinkertainen. Kyse ei ole siitä että häviäisi jotain, kyse on siitä että tuo ei onnistu ilman uskonnollista aivopesua.

"Mitä hävettävää siinä on?"
      - - Noh, kun katsoo SavonArolaa, Jaakobia, kadun*naista jne, niin ei kyllä halua leimautua heidän joukkoonsa.

"Miksi ihmiset valittavat tai kauhistelevat ympärillä olevasta pahasta, muttei itse ole välttämättä valmiita tekemään yhtään hyvää tekoa?"
      - - Tuo on täysin erillinen kysymys eikä sillä ole mitään tekemistä uskon kanssa.

"Eikö kaikki halua olla hyvän puolella? (Jumala on aina hyvä!)"
      - - Eikä ole. Jumala toimii jokaiselle ihmiselle peilaavana välityspalvelimena - rasistin Jumala on rasisti, kommunistin Jumala on kommunisti jne.

"Eikö kaikki kaipaa rakkautta?"
      - - Taaskin täysin uskosta erillinen kysymys. Totta kai muut uskovat antavat ehdollista rakkautta, kunhan vain tanssit heidän pilliensä mukaan. Mutta...ei se ole oikeata rakkautta.

"Olisi hyvä välillä pysähtyä ja kysyä, Mikä on elämän tarkoitus?"
      - - Jokainen saa vastata tuohon itse.

"Miksi elän?"
      - - Koska olet elossa.

"Miksi olen olemassa?"
      - - Koska olet elossa.

"Mikä elämässä on tärkeintä?"

"Mitkä ovat minun arvoni?"

"Ketä varten elän?"

"Minne olen menossa?"
      - - Minne olet matkalla.

"Miksi en ole yhteydessä Jumalaan?"
      - - Tyhjästä on paha nyhjästä.

• toivoa vielä on

jason_dax:

Itselläni myös on käynyt monet kerrat mielessä, että miksi rukoilisin. Miten voin muka saada jotain vastauksia. Siis mitä häh? Onko se ihan ajan haaskausta ja turhaa?
        Sitten kuitenkin olen oivaltanut, ettei kaikkiin kysymyksiin ja pyyntöihin tarvitse saada vastausta. Olen oppinut kärsivälliseksi, siten että olen antautunut Jumalalle ja sanonut luottavani Häneen. Hän tahtoo meille ainoastaan hyvää. Tuo tieto ja se että Jumala rakastaa minua, huolimatta virheistäni ja avuttomuudestani, on auttanut minua löytämään luottamuksen.
        Kun luottaa niin vastaukset tulee sitten ajallaan. Heti vastauksia ei parane odotella, mutta joskus jälkeenpäin jostain asiasta öajatella, että tämä on Jumalan tahto ja luottaa siihen. Vaikka vastauksia ei tule heti, on ihana tietää tämä: Jumalalla on hyvä suunnitelma sinua varten. Jumalalla on hyvä suunnitelma sinun kauttasi.

Minun kohdallani aivopesua ei tarvittu. Löysin uskoni aivan itse. Usko on yksi harvoista asioista elämässäni, että tunnen sen olevan aivan minun omaa. Minun ja Jumalan välinen asia. Kukaan tai mikään ei meidän väliin tule! :)
        Aivopesu onnistuu vain silloin, jos sinä sen sallit. Eri asia on, jos olet syntynyt uskovaiseen perheeseen. Lapsella ei ole kykyä puollustaa omia ajatuksiaan. He ovat täysin riippuvaisia aikuisesta ja luottavat aikuiseen.
        Aikuisena voi lähteä etsimään omaa itseään ja sitä kautta löytää sen ihan oman uskon. Usko on niin henkilökohtainen. Uskovia ei voi laittaa samaan muottiin.

Mielestäni uskossa on juuri kysymys mm. hyvistä teoista, auttamisesta, Jumalan hyvyydestä ja rakkaudesta meitä kohtaan. Kun lukee Raamattua, sieltä oivaltaa näiden kaikkien oikean tarkoituksen.
        Ihmiset ovat erehtyväisiä ja helposti voivat käyttää Raamatun Sanaa väärin. Mutta tee sinä oikein :)

Kaikkea hyvää elämääsi ja älä menetä toivoasi Jumalan suhteen. Hän odottaa, että otat yhteyden. Onhan Hän sinun Isäsi.

• toivoa vielä on kirjoitti:

jason_dax:

Itselläni myös on käynyt monet kerrat mielessä, että miksi rukoilisin. Miten voin muka saada jotain vastauksia. Siis mitä häh? Onko se ihan ajan haaskausta ja turhaa?
        Sitten kuitenkin olen oivaltanut, ettei kaikkiin kysymyksiin ja pyyntöihin tarvitse saada vastausta. Olen oppinut kärsivälliseksi, siten että olen antautunut Jumalalle ja sanonut luottavani Häneen. Hän tahtoo meille ainoastaan hyvää. Tuo tieto ja se että Jumala rakastaa minua, huolimatta virheistäni ja avuttomuudestani, on auttanut minua löytämään luottamuksen.
        Kun luottaa niin vastaukset tulee sitten ajallaan. Heti vastauksia ei parane odotella, mutta joskus jälkeenpäin jostain asiasta öajatella, että tämä on Jumalan tahto ja luottaa siihen. Vaikka vastauksia ei tule heti, on ihana tietää tämä: Jumalalla on hyvä suunnitelma sinua varten. Jumalalla on hyvä suunnitelma sinun kauttasi.

Minun kohdallani aivopesua ei tarvittu. Löysin uskoni aivan itse. Usko on yksi harvoista asioista elämässäni, että tunnen sen olevan aivan minun omaa. Minun ja Jumalan välinen asia. Kukaan tai mikään ei meidän väliin tule! :)
        Aivopesu onnistuu vain silloin, jos sinä sen sallit. Eri asia on, jos olet syntynyt uskovaiseen perheeseen. Lapsella ei ole kykyä puollustaa omia ajatuksiaan. He ovat täysin riippuvaisia aikuisesta ja luottavat aikuiseen.
        Aikuisena voi lähteä etsimään omaa itseään ja sitä kautta löytää sen ihan oman uskon. Usko on niin henkilökohtainen. Uskovia ei voi laittaa samaan muottiin.

Mielestäni uskossa on juuri kysymys mm. hyvistä teoista, auttamisesta, Jumalan hyvyydestä ja rakkaudesta meitä kohtaan. Kun lukee Raamattua, sieltä oivaltaa näiden kaikkien oikean tarkoituksen.
        Ihmiset ovat erehtyväisiä ja helposti voivat käyttää Raamatun Sanaa väärin. Mutta tee sinä oikein :)

Kaikkea hyvää elämääsi ja älä menetä toivoasi Jumalan suhteen. Hän odottaa, että otat yhteyden. Onhan Hän sinun Isäsi.

"Itselläni myös on käynyt monet kerrat mielessä, että miksi rukoilisin. Miten voin muka saada jotain vastauksia. Siis mitä häh? Onko se ihan ajan haaskausta ja turhaa?"
        - - Et nyt tainnut ymmärtää - rukouksien vastausprosentti on ollut tasan pyöreä nolla. Tästä voin tehdä johtopäätöksen, että rukous ei toimi.

"Sitten kuitenkin olen oivaltanut, ettei kaikkiin kysymyksiin ja pyyntöihin tarvitse saada vastausta."
        - - Entäs eräisiin? Edes yhteen?

"Hän tahtoo meille ainoastaan hyvää. Tuo tieto..."
        - - Mikä tieto? Tuo on pelkkä ilmassa leijuva väite.

"Vaikka vastauksia ei tule heti, on ihana tietää tämä: Jumalalla on hyvä suunnitelma sinua varten."
        - - Paitsi, että sinähän et tiedä tätä; sinä vain perusteettomasti uskot tuohon.

"Usko on niin henkilökohtainen."
        - - Ja kumminkin te teette siitä julkista...

"Uskovia ei voi laittaa samaan muottiin."
        - - Ihmisiä ei voi laittaa samaan muottiin, mutta ehkä teidän uskovien tulisi parantaa julkista imagoanne. Tällä hetkellä teillä on aivan uskomattoman kaamea ja ruma imago.

"Mielestäni uskossa on juuri kysymys mm. hyvistä teoista, auttamisesta, Jumalan hyvyydestä ja rakkaudesta meitä kohtaan."
        - - Ja joidenkin uskovien mukaan usko yksistään riittää eikä mitään tekoja tarvita. Tämän takia eräät uskovat haukkuvat, valehtelevat, juoruavat, lietsovat vihaa jne.

"Kun lukee Raamattua, sieltä oivaltaa näiden kaikkien oikean tarkoituksen."
        - - Jos tuhat ihmistä lukevat Raamattua, niin syntyy tuhat erilaista tulkintaa.

"Kaikkea hyvää elämääsi ja älä menetä toivoasi Jumalan suhteen."
        - - Kiitos, mutta en edes usko jumaliin. Olen menettanyt uskoni uskontoihin, uskoviin jne. Jos tie Helvettiin on päällystetty hyvillä aikomuksilla, niin uskonnot ja uskovat ovat rakentaneet moniväyläisiä moottoriteitä.

"Hän odottaa, että otat yhteyden."
        - - Kokeiltu on monen monta kertaa ja jokaikisellä kerralla rukous on epäonnistunut.

"Onhan Hän sinun Isäsi."
        - - Ei ole. Koska muuten minulla olisi kaksi isää ja eikö se ole uskovien mielestä kammotus?

• toivoa vielä on
        jason_dax kirjoitti:

"Itselläni myös on käynyt monet kerrat mielessä, että miksi rukoilisin. Miten voin muka saada jotain vastauksia. Siis mitä häh? Onko se ihan ajan haaskausta ja turhaa?"
        - - Et nyt tainnut ymmärtää - rukouksien vastausprosentti on ollut tasan pyöreä nolla. Tästä voin tehdä johtopäätöksen, että rukous ei toimi.

"Sitten kuitenkin olen oivaltanut, ettei kaikkiin kysymyksiin ja pyyntöihin tarvitse saada vastausta."
        - - Entäs eräisiin? Edes yhteen?

"Hän tahtoo meille ainoastaan hyvää. Tuo tieto..."
        - - Mikä tieto? Tuo on pelkkä ilmassa leijuva väite.

"Vaikka vastauksia ei tule heti, on ihana tietää tämä: Jumalalla on hyvä suunnitelma sinua varten."
        - - Paitsi, että sinähän et tiedä tätä; sinä vain perusteettomasti uskot tuohon.

"Usko on niin henkilökohtainen."
        - - Ja kumminkin te teette siitä julkista...

"Uskovia ei voi laittaa samaan muottiin."
        - - Ihmisiä ei voi laittaa samaan muottiin, mutta ehkä teidän uskovien tulisi parantaa julkista imagoanne. Tällä hetkellä teillä on aivan uskomattoman kaamea ja ruma imago.

"Mielestäni uskossa on juuri kysymys mm. hyvistä teoista, auttamisesta, Jumalan hyvyydestä ja rakkaudesta meitä kohtaan."
        - - Ja joidenkin uskovien mukaan usko yksistään riittää eikä mitään tekoja tarvita. Tämän takia eräät uskovat haukkuvat, valehtelevat, juoruavat, lietsovat vihaa jne.

"Kun lukee Raamattua, sieltä oivaltaa näiden kaikkien oikean tarkoituksen."
        - - Jos tuhat ihmistä lukevat Raamattua, niin syntyy tuhat erilaista tulkintaa.

"Kaikkea hyvää elämääsi ja älä menetä toivoasi Jumalan suhteen."
        - - Kiitos, mutta en edes usko jumaliin. Olen menettanyt uskoni uskontoihin, uskoviin jne. Jos tie Helvettiin on päällystetty hyvillä aikomuksilla, niin uskonnot ja uskovat ovat rakentaneet moniväyläisiä moottoriteitä.

"Hän odottaa, että otat yhteyden."
        - - Kokeiltu on monen monta kertaa ja jokaikisellä kerralla rukous on epäonnistunut.

"Onhan Hän sinun Isäsi."
        - - Ei ole. Koska muuten minulla olisi kaksi isää ja eikö se ole uskovien mielestä kammotus?

jason_dax:

Suosittelen katsomaan TV7:aa, käymään vaikka vapaaseurakunnassa ja rukoilemaan vielä tämän:
        "Jeesus, tule sydämeeni ja puhdista ja anna sinun valosi näkyä minussa, anna minulle sitä rakkautta jota olen kaivannut ja opeta minua rakastamaan lähimmäistä niin kuin Sinä rakastat minua."

Usko on aivan eri asia kuin uskonnot tai uskovaiset.
        "Vaikka vastauksia ei tule heti, on ihana tietää tämä: Jumalalla on hyvä suunnitelma sinua varten.
        - - Paitsi, että sinähän et tiedä tätä; sinä vain perusteettomasti uskot tuohon."
        - Juuri niin minähän en sitä tiedä varmaksi, mutta minä uskon. Usko on tärkein. Huomaatko nyt eron?

Tarkoitukseni ei ole, että olisit samaa mieltä kuin minä. Haluan vilpittömästi, että löydät rauhan sydämeesi.

• toivoa vielä on kirjoitti:

jason_dax:

Suosittelen katsomaan TV7:aa, käymään vaikka vapaaseurakunnassa ja rukoilemaan vielä tämän:
        "Jeesus, tule sydämeeni ja puhdista ja anna sinun valosi näkyä minussa, anna minulle sitä rakkautta jota olen kaivannut ja opeta minua rakastamaan lähimmäistä niin kuin Sinä rakastat minua."

Usko on aivan eri asia kuin uskonnot tai uskovaiset.
        "Vaikka vastauksia ei tule heti, on ihana tietää tämä: Jumalalla on hyvä suunnitelma sinua varten.
        - - Paitsi, että sinähän et tiedä tätä; sinä vain perusteettomasti uskot tuohon."
        - Juuri niin minähän en sitä tiedä varmaksi, mutta minä uskon. Usko on tärkein. Huomaatko nyt eron?

Tarkoitukseni ei ole, että olisit samaa mieltä kuin minä. Haluan vilpittömästi, että löydät rauhan sydämeesi.

"Suosittelen katsomaan TV7:aa, käymään vaikka vapaaseurakunnassa..."
        - - Eli suosittelet propagandaa. Ei kiitos.

"...ja rukoilemaan vielä tämän:
        "Jeesus, tule sydämeeni ja puhdista ja anna sinun valosi näkyä minussa, anna minulle sitä rakkautta jota olen kaivannut ja opeta minua rakastamaan lähimmäistä niin kuin Sinä rakastat minua.""
        - - Kokeiltu on ties kuinka monta kertaa eikö ole toiminut.

"Juuri niin minähän en sitä tiedä varmaksi, mutta minä uskon. Usko on tärkein. Huomaatko nyt eron?"
        - - Miksi sitten väitit tietäväsi? Lainaus: '...on ihana tietää tämä...'

"Tarkoitukseni ei ole, että olisit samaa mieltä kuin minä. Haluan vilpittömästi, että löydät rauhan sydämeesi."
        - - Väitätkö ettei minulla nyt ole rauhaa sydämessäni? Mistä sinä voit tietää mitä on minun sydämessäni?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe