Aamupala lihottaa

tiedemiehet

http://www.iltasanomat.fi/terveys/Tutkijat väittävät iso aamupala ei edistäkään painonpudotusta/art-1288363401578.html

Onhan se huomattu jos aamulla syö niin yhtä nälkä on päivällä kun jos ei söisi. Että se siitä "asiantuntija"neuvoista että pitää syödä hyvä aamupala.

4

562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OmShantiShivaShakti

Kun syö paljon, lihoo paljon? Fantastinen läpimurto läskitieteen historiassa! :)

• Vanha Jojo

Olisipa kiva tietää, mitä uutisessa mainittu "iso" aamupala sisältää! Epäilen, ettei tässä ole niinkään kyse siitä, että ylipäätään syö aamulla, vaan siitä, kuinka paljon syö. "Vähän syövät lihovat vähemmän kuin paljon syövät" ei todellakaan ole kummoinenkaan tutkimustulos.

Minä kuulun niihin, joista ei ole mihinkään ilman aamiaista. Minulla on nälkä heti herätessäni, ja jollen saa vähintään kahvikupillista ja paria voileipää, muutun täysin yhteiskuntakelvottomaksi. Normaaliin aamupalaani kuuluu lisäksi kulhollinen marjoja. Oli se sitten iso tai ei, pärjään sillä juuri ja juuri lounaaseen asti.

On tervettä, että nälkä tulee muutaman tunnin välein. Niin sen pitääkin, jos ei ole syönyt liikaa.

• hhhggg

No vau!

Ei tosissaan, eihän tossa tutkimuksessa ollut mitään uutta.

No mä oon normaalipainonen (BMI 20) ja aina olen syönyt aamupalan, tosi ison vieläpä. Sillo aamull syön varmaa n 500kcal eestä, sit syön päivällisen josta siitäki 500-600 kcal.

Jos en söis aamupalaa (joskus en oo ehtinyt) nii sit syön jotain epäterveellistä välipalaa ja sit päivän ruoka annos on liian suuri. ja kyllä varmasti semmosena päivänä ku aamull ei oo syöty kaloreita tulee enemmän syötyä ku mussuttaa nälkäsenä kaikkee eteen tulevaa.

kyll se kannattaa syödä kunnon aamupala niin jaksaa.

• Pro aamupala

Kuinkahan kevyt mahtaisin olla, jos jättäisin kunnon aamupalan pois :D

Nyt 160 cm ja 54 kg.

Mutta tuo tarkoittikin jotain hotelliaamiasta, jolla syödään kaikkea monta lautasellista. Vähän eri juttu kuin normaali aamiainen, johon kuuluu esim. puuro maidolla, muna tai pähkinät ja hedelmä.

Ilman aamiaista ei jaksa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1384
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1188
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      901
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      880
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      776
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      762
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      101
      741
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60