Vaikuttaako polttoaineen korkea hinta

Millä lailla ?

ensi kesän matkasuunnitelmiin ?.

42

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karavaanarisetä.

      noussut taas? Tässä kun joka päivä ajelee autolla joka vie 13,4 l / 100km niin ei huomaakaan että polttoaine nousee.
      Ja muutenkin Suomessa on "halpa" nafta. Luxemburg taitaa olla ainut muu EU maa jossa on halvempi nafta. Ei meidän lomamatka muutu koska olemme tottuneet siihen että nafta maksaa 1,20--1,80 euroa/litra Euroopassa.

      Jos nyt ajaa asuntoautolla joku 7-8000km/vuosi niin ei sillä ole väliä maksaako nafta 1 vai 1,50 euro/litra. Se mikä on Suomessa kallista on juominen ravintolassa ja sen olemme jättänyt täysin pois.
      Kaljatuoppi maksaa ravintolassa 6 euroa, sillä saa 5 litraa naftaa joten kolmella tuopilla pääsee yli 100km eteenpäin.
      Jos taas juo 24cl punaviiniä se maksaa 11,6 euroa jolla saa jo melkein 10 litraa naftaa että sillain.

      Elikkä vastaus kysymykseen on että ei vaikuta millain lailla.

      • Millä lailla ?

        aina yleensä kesälomakautena vedetä niin ylös kuin mahdollista on.Tätähän aloituksessa ajetaan takaa.


      • 16

        Osassa espanjaa diisseli maksaa 0,840€/l


    • Aiemman veneilykauteni jälkeen olen ollut karavaanari täyden vuositusinan ja diesel on sinä aikana kallistunut varsin rehvakkaasti mutta ajot on ajettu eli aina kun reissuun lähdetään niin se tehdään eikä dieseleitä lasketa kuin vasta kotona. Aina on silti saatu polttoaineluotot maksettua ilman luoton menetystä.

      Kunnon karavaanarina ajelen vuosittain 20'000 - 30'000 kilometriä eli varsin kohtuullisesti. Siinä on yleensä ulkomailla matkustusta joista pisin retki oli noin 11'000 km Euroopan kiertelyä, kotimaan retkiä on yleensä useampia vuodessa ja niistäkin kertyy kun Suomi on aika iso maa. Kun matkalla on kaksi niin ei se kuitenkaan niin suurta lovea tee nykyisen eläkeläisen kukkaroon jotta siitä kannattaisi luopua, siinähän on hupia yleensä koko rahalla ja maksaahan se eläminen kotonakin.

      Tietysti olisi mukavampaa ajaa 0,50€/l dieselillä vaan sitä kun ei ole myynnissä.

      • lkjhgfd

        karavaanarit olekkaan rikkaita ,ensin auto velaksi ja sitten vielä polttoainekin luotolla.
        Hyvin pyyhkii


      • älyätkö
        lkjhgfd kirjoitti:

        karavaanarit olekkaan rikkaita ,ensin auto velaksi ja sitten vielä polttoainekin luotolla.
        Hyvin pyyhkii

        Yhä useampi uusittu polttoaine automaatti toimii vain kortti ostoilla. Seteli tunnistinta niissä ei ole. Pakko on ostaa kortilla polttoaineet (vaikka sitten luottokortilla).

        Luottokorttia ei pers aukisille ja vailla säännöllisiä tuloja oleville myönnetä. Luottotietojenkin on oltava kunnossa.


      • kjhgf
        älyätkö kirjoitti:

        Yhä useampi uusittu polttoaine automaatti toimii vain kortti ostoilla. Seteli tunnistinta niissä ei ole. Pakko on ostaa kortilla polttoaineet (vaikka sitten luottokortilla).

        Luottokorttia ei pers aukisille ja vailla säännöllisiä tuloja oleville myönnetä. Luottotietojenkin on oltava kunnossa.

        säännöllinen työntekijä esim , sorvari saa kortin , Sorvarin palkka on vaan mitotettu niin ,ettei säästöjä jää latiakaan kun maksaa luottokorttilaskunsa ja autonsa osamaksut
        Mutta kyllä sorvareitakin tarvitaan ,kun ne ei osaa ajatella mitään


      • lkjhgfd kirjoitti:

        karavaanarit olekkaan rikkaita ,ensin auto velaksi ja sitten vielä polttoainekin luotolla.
        Hyvin pyyhkii

        rikkaalla! Ulkomailla varsinkin on paras ostaa polttoaine luottokortilla, siellä eivät ennen ole pankkikortit kelvanneet mutta siihenkin lienee SEPA:n myötä saatu korjaus. Rahaahan ei taskuissa kannata paljoa pitää.

        Voin kertoa sinulle jos et muille kerro, olen ostanut kaikki 3 autoani aina ilman velkaa eli käteisellä (nuo 3 ovat siis aikajonossa ei yhtaikaa).

        Jos nyt ei hyvin niin ainakin aika hyvin, siis pyyhkii.


      • kjhgf kirjoitti:

        säännöllinen työntekijä esim , sorvari saa kortin , Sorvarin palkka on vaan mitotettu niin ,ettei säästöjä jää latiakaan kun maksaa luottokorttilaskunsa ja autonsa osamaksut
        Mutta kyllä sorvareitakin tarvitaan ,kun ne ei osaa ajatella mitään

        suurissa tuloissa vaan pienissä menoissa. Myös harkinta auttaa eikä ne sorvarit huonosti tienaa, useimmat ainakaan.


      • iuytre
        karva.naamari kirjoitti:

        rikkaalla! Ulkomailla varsinkin on paras ostaa polttoaine luottokortilla, siellä eivät ennen ole pankkikortit kelvanneet mutta siihenkin lienee SEPA:n myötä saatu korjaus. Rahaahan ei taskuissa kannata paljoa pitää.

        Voin kertoa sinulle jos et muille kerro, olen ostanut kaikki 3 autoani aina ilman velkaa eli käteisellä (nuo 3 ovat siis aikajonossa ei yhtaikaa).

        Jos nyt ei hyvin niin ainakin aika hyvin, siis pyyhkii.

        vaan ,tai sitten olet ainoa joka ostaa käteisellä. En kyllä usko,en millään


      • iuytre kirjoitti:

        vaan ,tai sitten olet ainoa joka ostaa käteisellä. En kyllä usko,en millään

        valehtelisin? Olen tehnyt pitkän uran ja pitkää päivää, jos siitä nyt ei matkailuautoa irtoa niin hukkaan on työt menneet. Olen aina osannut elää taloudellisesti ja kerännyt pesämunaa tulevaisuutta varten. Suosittelen!

        Kun maksaa käteisellä pääsee tinkaamaan eikä korot ja tilinhoitomaksut ahdistele. Säästäminen vaatii vain malttia jos aikoo onnistua. Pienet menot ovat säästäjän salaisuus eivät suuret tulot.


      • jhgfd
        karva.naamari kirjoitti:

        valehtelisin? Olen tehnyt pitkän uran ja pitkää päivää, jos siitä nyt ei matkailuautoa irtoa niin hukkaan on työt menneet. Olen aina osannut elää taloudellisesti ja kerännyt pesämunaa tulevaisuutta varten. Suosittelen!

        Kun maksaa käteisellä pääsee tinkaamaan eikä korot ja tilinhoitomaksut ahdistele. Säästäminen vaatii vain malttia jos aikoo onnistua. Pienet menot ovat säästäjän salaisuus eivät suuret tulot.

        valehtelet kuitenkin ,en usko


      • jhgfd kirjoitti:

        valehtelet kuitenkin ,en usko

        mies on tehnyt työtä kymmeniä vuosia niin turhaan on tehty jos ei matkailuautoa saa irti ilman velkahirressä roikkumista. Aina kun on töitä pitää kerätä pahan päivän varalle!


      • keke543
        karva.naamari kirjoitti:

        mies on tehnyt työtä kymmeniä vuosia niin turhaan on tehty jos ei matkailuautoa saa irti ilman velkahirressä roikkumista. Aina kun on töitä pitää kerätä pahan päivän varalle!

        silti usko. On ottanut lainaa naapurin takia ,kun naapuri kuitenkin tarkastaa kuka auton omistaa. En usko ukkoa


    • älyätkö

      En suunnittele matkoja etukäteen. Lähden liikkeelle, kun siltä tuntuu. Palaan takaisin, kun liikkuminen alkaa kyllästyttämään. Onneksi koti-ikävä ei pääse iskemään milloinkaa, kun en ole juurtunut mihinkään paikkaan koskaan.

      • karavaanarilla. Eikä tuo nyt niin kallista ole, otetaan esimerkki 10'000 km Euroopan kiertoa ja aikaa 1kk. Siinä on 100 sataa kilometriä ja autoni vie noin 10,5l/100km joten polttoaineeseen noin 1500€, leirintään 30 vrk á 25€ eli vajaa tonni. 2500€ kuukauden matkasta minne itse haluaa ei kahdelta ole kovin paljoa, eläminenhän maksaa muutoin sen saman kotonakin ollessa. Laskin sen verran hövelisti, että siihen mahtuu jokunen lautta ja siltakin mukaan, täällä saaressa kun asutaan.

        Tuo 10'000 km riittää jo vaikka Portugalissa käymiseen, Rooma ja/tai Budapest säästää muutaman tuhatta kilometriä. Ei kun suunnittelemaan ja matkamessuille. Lähteä kannattaa siinä viikon ennen vappua niin etelän lämpö on jo kohdallaan Hampurin jälkeen eikä vielä ole kaikkein kovimpia helteitä Roomassakaan saatikka Pariisiaan jos sinne sattuu eksymään.

        PS. tuo 10'000 kuukaudessa tarkoittaa reilua 300 km/pv joten varaa vähän reilummin aikaa tai lyhyempi matka jotta ei mene pelkäksi maantien tuijotukseksi. Laskelma oli vain esimerkki.


    • Köyhä kulkuri

      Kun lukee viestiketjun kannanottoja voi vain todeta, karavaanarit, useat ovat varsin varakkaita joille karavaanarihomman kustannukset eivät paljoa merkitse. Asia päättäjien tietoon niin karavaanareitten kohdalta voivat nostaa vielä polttoaineitten hintoja

      • Karavaanari.

        Herkemmin menen nykyään lautalla vaikkapa Rostockiin kun ajan saman matkan. Lauttahinnat ei ole noussut samaan tahtiin kuin diesel.

        Karavaanarit on sippimiehiä, kun kaikki rahat on kalustossa. Ruuat ostetaan Lidlistä ja tehdään itse.


      • kjhgfd

        ovat ,maksavat polttoaineessakin luottokorteilla. Ja maksavat pikkukupin kahviakin baarissa luottokortilla ,kun se näyttää rikkaalta, Autotkin ovat 10 vuoden maksuajalla. Tai ottavat pankista lainaa ,ja ostavat mukamas käteisellä ,että saavat auton omistajan kohdalle nimensä ,Ja sitten kirjoittavat että käteisellä ostettu auto .Kun rekisterikirjassakin lukee omistaja


      • mutta niin on kaikki
        kjhgfd kirjoitti:

        ovat ,maksavat polttoaineessakin luottokorteilla. Ja maksavat pikkukupin kahviakin baarissa luottokortilla ,kun se näyttää rikkaalta, Autotkin ovat 10 vuoden maksuajalla. Tai ottavat pankista lainaa ,ja ostavat mukamas käteisellä ,että saavat auton omistajan kohdalle nimensä ,Ja sitten kirjoittavat että käteisellä ostettu auto .Kun rekisterikirjassakin lukee omistaja

        Aika kallista oli viime kesänäkin toi reissaaminen koto-Suomessa! Etelä-Suomesta kun lähti kohti pohjoista, heitti lenkin Etelä-Lapissa ja palasi kotiin noin 1,5 viikon kuluttua, niin 2000 kilsaa oli lisää mittarissa. Pelkät bensat maksoi 400 euroa ja sillä hintaa olisi jo lentänyt etelään viikoksi.

        Sitten kun laskee päälle kalliin Suomen ruoat, juomat, leirintäaluemaksut yms. pakolliset kulut, niin siellä etelässä olisi viettänyt aika leppoisan pariviikkoisen ökyloman. Viimekesäinen "Lapinreissu" maksoi yhteensä 1.100 euroa kaikkine kuluineen, siis yhdeltä hengeltä!!!


      • Kyllä Vituttaa
        mutta niin on kaikki kirjoitti:

        Aika kallista oli viime kesänäkin toi reissaaminen koto-Suomessa! Etelä-Suomesta kun lähti kohti pohjoista, heitti lenkin Etelä-Lapissa ja palasi kotiin noin 1,5 viikon kuluttua, niin 2000 kilsaa oli lisää mittarissa. Pelkät bensat maksoi 400 euroa ja sillä hintaa olisi jo lentänyt etelään viikoksi.

        Sitten kun laskee päälle kalliin Suomen ruoat, juomat, leirintäaluemaksut yms. pakolliset kulut, niin siellä etelässä olisi viettänyt aika leppoisan pariviikkoisen ökyloman. Viimekesäinen "Lapinreissu" maksoi yhteensä 1.100 euroa kaikkine kuluineen, siis yhdeltä hengeltä!!!

        jos polttoaineiden hinta kipuaa huippuunsa lomakautena,niin ajan auton kesäksi hyvälle rantapaikalle ja jätän maksamatta latin latia ahneelle arkaadianmäen paskanpuhuja porukalle.Alkaa jo todella vituttamaan tämä autoilijoilta riistäminen.Enään ei kannata ajaa edes mpö:lläkään kun sekin maksaa jo nyt 1,20 litra.Täysin perseestä olla valtion herrojen ja vosujen maksumiehenä jos sattuu omistamaan jonkun vanhan loppuunajetun asuntoauton rämän,eiköhän me olla maksumiehinä jo niin monessa muussakin muodossa.


      • mutta niin on kaikki kirjoitti:

        Aika kallista oli viime kesänäkin toi reissaaminen koto-Suomessa! Etelä-Suomesta kun lähti kohti pohjoista, heitti lenkin Etelä-Lapissa ja palasi kotiin noin 1,5 viikon kuluttua, niin 2000 kilsaa oli lisää mittarissa. Pelkät bensat maksoi 400 euroa ja sillä hintaa olisi jo lentänyt etelään viikoksi.

        Sitten kun laskee päälle kalliin Suomen ruoat, juomat, leirintäaluemaksut yms. pakolliset kulut, niin siellä etelässä olisi viettänyt aika leppoisan pariviikkoisen ökyloman. Viimekesäinen "Lapinreissu" maksoi yhteensä 1.100 euroa kaikkine kuluineen, siis yhdeltä hengeltä!!!

        Jäämeren rannalle enkä ole laskenut sen kuluja, noin puolet ajasta oltiin Norjassa kiertelemässä. Koska rahat riittivät niin ei kannata pahoittaa mieltään.


    • Kartellit pelaa...

      Neste sanelee suomen polttoaineiden hinnat....toimittaa kaikille muille. Nesteellä tankkaaja on petturi...
      Vaikka nesteen monopolia ei voi murtaa.....ajattelisitte edes ! Neste on pahinta mitä suomalaiselle autoilijalle on sattunut.....

      • petinsä sotannut

        äänestäjät vielä pahempia kun äänestävät eduskuntaan tuollaisia helvetin mölliköitä jotka ovat ottaneet tehtäväkseen kurjistaa tavallisten pulliaisten oloja. Yksi kurjistajahan oli tämä Ahonen, kunnon karavaanari. Muistikin itse siepata kunnon manit itselleen vaan, nyt sieppailee hyllyllä. On se kumma että äijä ei suostu eroamaan, vaikka kyllähän hänet joka tapauksessa eroitetaan.


      • kjhgfd
        petinsä sotannut kirjoitti:

        äänestäjät vielä pahempia kun äänestävät eduskuntaan tuollaisia helvetin mölliköitä jotka ovat ottaneet tehtäväkseen kurjistaa tavallisten pulliaisten oloja. Yksi kurjistajahan oli tämä Ahonen, kunnon karavaanari. Muistikin itse siepata kunnon manit itselleen vaan, nyt sieppailee hyllyllä. On se kumma että äijä ei suostu eroamaan, vaikka kyllähän hänet joka tapauksessa eroitetaan.

        vetää välistä oikein huolella polttoaineiden hinnoissa.
        Viimeksi kun öljy oli kalleimillaan ,niin öljybarelli maksoi 160 doll. ja bensa maksoi silloin n 1.50 e litra
        Nyt barelli maksaa n 100 e ,niin bensa on yhtä kallista. Olisiko pojannulkilla Kataisella sormensa pelissä


      • kjhgfd kirjoitti:

        vetää välistä oikein huolella polttoaineiden hinnoissa.
        Viimeksi kun öljy oli kalleimillaan ,niin öljybarelli maksoi 160 doll. ja bensa maksoi silloin n 1.50 e litra
        Nyt barelli maksaa n 100 e ,niin bensa on yhtä kallista. Olisiko pojannulkilla Kataisella sormensa pelissä

        rahat valtionkin kassaan. Toinen asia on maailmanmarkkinahinta eli hinta jolla Neste pystyy myymään tuotteensa ulkomaille. Siitä se jalostamohinta lähtee ja siihen verot ja muut lisät kuten jakelupalkkio ja kuljetus. Nykyisin esim. Kiina ostaa runsaasti dieseliä joka pitää hinnat korkealla, talvi on ollut kylmä Euroopassa joten öljyä lienee palanut runsaasti hintaa nostaen. Hinnat muuttuvat aina markkinatilanteen mukaan, etkö ole vielä havainnut?


      • kjhgf
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        rahat valtionkin kassaan. Toinen asia on maailmanmarkkinahinta eli hinta jolla Neste pystyy myymään tuotteensa ulkomaille. Siitä se jalostamohinta lähtee ja siihen verot ja muut lisät kuten jakelupalkkio ja kuljetus. Nykyisin esim. Kiina ostaa runsaasti dieseliä joka pitää hinnat korkealla, talvi on ollut kylmä Euroopassa joten öljyä lienee palanut runsaasti hintaa nostaen. Hinnat muuttuvat aina markkinatilanteen mukaan, etkö ole vielä havainnut?

        jonkunhan ne optiotkin on maksettava. Tälläisen huomasin .


      • älyätkö
        petinsä sotannut kirjoitti:

        äänestäjät vielä pahempia kun äänestävät eduskuntaan tuollaisia helvetin mölliköitä jotka ovat ottaneet tehtäväkseen kurjistaa tavallisten pulliaisten oloja. Yksi kurjistajahan oli tämä Ahonen, kunnon karavaanari. Muistikin itse siepata kunnon manit itselleen vaan, nyt sieppailee hyllyllä. On se kumma että äijä ei suostu eroamaan, vaikka kyllähän hänet joka tapauksessa eroitetaan.

        Pitäisikö sen erota karavaanareista? Miksi pitäisi kunnon karavaanarin erota?


      • Pölhölän touhua
        älyätkö kirjoitti:

        Pitäisikö sen erota karavaanareista? Miksi pitäisi kunnon karavaanarin erota?

        joka luulee että riistää voi vaikka maailman tappiin.Toisesta päästä jatketaan ,ja toisesta päästä leikataan.


      • kjhgf kirjoitti:

        jonkunhan ne optiotkin on maksettava. Tälläisen huomasin .

        Optiot eivät maksa senttiäkään yhteiskunnalle, ellei se sitten halua sijoittaa ostamalla niitä.

        Optiohan on vain jonkun firman sitoumus siihen, että tulevaisuudessa se myy osakkeitaan tiettyyn hintaan.

        Oletetaan pörssissä olevan firman A antavan työläisilleen vuosibonuksen sijaan optioita joissa 3 vuoden kuluttua luvataan myydä tietty määrä yhtiön osakkeita hintaan 100€/kpl. Otaksumme vielä yhtiön kurssin olevan antopäivänä saman 100€/osake. Nyt jos yhtiön kurssi nousee niin saat 3 vuoden kuluttua ostaa noita silloin 200€ arvoisia osakkeita 100€ hintaan eli teet tulosta. Jos taas yhtiöllä menee huonosti ja osake 3 vuoden päästä on pörssihinnaltaan 50€ niin optiot ovat vessapaperin arvoisia.

        Option ideanahan on saada osakkeiden arvo nousuun jotta niistä yleensä olisi jotain hyötyä, se toimii vähän kuin piiskana.

        Optioilla käydään myös spekulatiivista kauppaa, veikataan firman A osakkeen nousevan tuohon 200€:n tuossa 3 vuodessa ja tarjotaan halukkaille myyjille heti käteen noista papereista 50€ ja se joka haluaa heti rahastaa niin myy ja voittaa sen jos arvo ei nousekaan kun taas ostaja menettää sijoituksensa.

        Optiot maksaa siis spekulantti sijoittaja, ei yhteiskunta eikä veronmaksaja. Elikkä mitä sinä lausumallasi oikeastaan ajoit takaa?


      • kjhgf
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Optiot eivät maksa senttiäkään yhteiskunnalle, ellei se sitten halua sijoittaa ostamalla niitä.

        Optiohan on vain jonkun firman sitoumus siihen, että tulevaisuudessa se myy osakkeitaan tiettyyn hintaan.

        Oletetaan pörssissä olevan firman A antavan työläisilleen vuosibonuksen sijaan optioita joissa 3 vuoden kuluttua luvataan myydä tietty määrä yhtiön osakkeita hintaan 100€/kpl. Otaksumme vielä yhtiön kurssin olevan antopäivänä saman 100€/osake. Nyt jos yhtiön kurssi nousee niin saat 3 vuoden kuluttua ostaa noita silloin 200€ arvoisia osakkeita 100€ hintaan eli teet tulosta. Jos taas yhtiöllä menee huonosti ja osake 3 vuoden päästä on pörssihinnaltaan 50€ niin optiot ovat vessapaperin arvoisia.

        Option ideanahan on saada osakkeiden arvo nousuun jotta niistä yleensä olisi jotain hyötyä, se toimii vähän kuin piiskana.

        Optioilla käydään myös spekulatiivista kauppaa, veikataan firman A osakkeen nousevan tuohon 200€:n tuossa 3 vuodessa ja tarjotaan halukkaille myyjille heti käteen noista papereista 50€ ja se joka haluaa heti rahastaa niin myy ja voittaa sen jos arvo ei nousekaan kun taas ostaja menettää sijoituksensa.

        Optiot maksaa siis spekulantti sijoittaja, ei yhteiskunta eikä veronmaksaja. Elikkä mitä sinä lausumallasi oikeastaan ajoit takaa?

        muuten nesteellä töissä vai fortumilla . Mistäs nämä rahat tulee ,kun firma tuottaa tappiota ja silti jaetaan osinkoja ,Ja valtio tukee näitä firmoja . Esim Viking-Line. Tässä yksiesimerkki


      • kjhgf kirjoitti:

        muuten nesteellä töissä vai fortumilla . Mistäs nämä rahat tulee ,kun firma tuottaa tappiota ja silti jaetaan osinkoja ,Ja valtio tukee näitä firmoja . Esim Viking-Line. Tässä yksiesimerkki

        Nesteellä että Fortumilla mutta kolmannen palveluksessa. Firmojen rahat tulevat liiketoiminnasta, ainakin pääosin. Valtio antanee joihinkin tarkoituksiin tukia mutta en nyt äkkiä muista, että noita oikein jollain erityistuella olisi tuettu. Yleensäkin tukisummat ovat liikevaihtoon nähden pieniä teollisuusyrityksissä.

        Osinkoahan maksetaan yhtiön omasta varallisuudesta, jonain vuonna voi tulos olla negatiivinenkin mutta jos se on ollut positiivinen aiemmin niin osinkoa voidaan jakaa. Osinkohan on vain korvausta siitä pääomasta jonka joku antaa firman käyttöön.

        Nähtävästi optio tuli sinulle selväksi koska vaihdoit puheen aihetta. Itse en saa osinkoja yhdestäkään pörssiyhtiöstä enkä niin muodoin ole kovin tarkasti niiden tuloksia ja osinkoja seurannut.


      • iuytre
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Nesteellä että Fortumilla mutta kolmannen palveluksessa. Firmojen rahat tulevat liiketoiminnasta, ainakin pääosin. Valtio antanee joihinkin tarkoituksiin tukia mutta en nyt äkkiä muista, että noita oikein jollain erityistuella olisi tuettu. Yleensäkin tukisummat ovat liikevaihtoon nähden pieniä teollisuusyrityksissä.

        Osinkoahan maksetaan yhtiön omasta varallisuudesta, jonain vuonna voi tulos olla negatiivinenkin mutta jos se on ollut positiivinen aiemmin niin osinkoa voidaan jakaa. Osinkohan on vain korvausta siitä pääomasta jonka joku antaa firman käyttöön.

        Nähtävästi optio tuli sinulle selväksi koska vaihdoit puheen aihetta. Itse en saa osinkoja yhdestäkään pörssiyhtiöstä enkä niin muodoin ole kovin tarkasti niiden tuloksia ja osinkoja seurannut.

        Mistä varallisuus tulee jos ei liiketoiminnasta, kuka maksaa ne mahdolliset voitot firmaan .? Tuli mieleen kysästä. Minusta asiakas.Itse kirjoitat näin.


      • iuytre kirjoitti:

        Mistä varallisuus tulee jos ei liiketoiminnasta, kuka maksaa ne mahdolliset voitot firmaan .? Tuli mieleen kysästä. Minusta asiakas.Itse kirjoitat näin.

        Oletko koskaan miettinyt miten firmat toimivat? Ne tuottavat joko palveluita tai tuotteita ja myyvät niitä kilpailukykyiseen hintaan asiakkaille. Siihen hintaan, jos firma aikoo toimia tulevaisuudessakin, pitää sisältyä kaikki kustannukset joihin sisältyy myös korvaus firman käytössä olevasta pääomasta. Tuo kustannus juuri on se mikä maksetaan osinkoina.

        Onko sitä mitä kutsut voitoksi on firman johdon ansiota, he ovat kyenneet hoitamaan asiat oikein ja tuotanto voi jatkua. Näin saat edelleen samat palvelut tutusta paikasta, jos palveluin hinta nousee niin, että saat muualta parempaa tai halvemmalla niin sinähän siirryt sinne ja ekan firman johto on mokannut, se joutuu nyt uudelleen järjestelemään tuotantoa jotta saa asiakkaansa takaisin ja ehkä vielä lisää niitä.

        Luuletko löytäväsi montaakaan firmaa johon rahat on saatu lahjoituksena? Yleensä niihin on joku tai jotkut sijoittaneet. Sijoittajat ovat hyväntekijöitä, he antavat työtä kymmenille jos ei sadoille tuhansille kansalaisille.


      • lkjhgfd
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Oletko koskaan miettinyt miten firmat toimivat? Ne tuottavat joko palveluita tai tuotteita ja myyvät niitä kilpailukykyiseen hintaan asiakkaille. Siihen hintaan, jos firma aikoo toimia tulevaisuudessakin, pitää sisältyä kaikki kustannukset joihin sisältyy myös korvaus firman käytössä olevasta pääomasta. Tuo kustannus juuri on se mikä maksetaan osinkoina.

        Onko sitä mitä kutsut voitoksi on firman johdon ansiota, he ovat kyenneet hoitamaan asiat oikein ja tuotanto voi jatkua. Näin saat edelleen samat palvelut tutusta paikasta, jos palveluin hinta nousee niin, että saat muualta parempaa tai halvemmalla niin sinähän siirryt sinne ja ekan firman johto on mokannut, se joutuu nyt uudelleen järjestelemään tuotantoa jotta saa asiakkaansa takaisin ja ehkä vielä lisää niitä.

        Luuletko löytäväsi montaakaan firmaa johon rahat on saatu lahjoituksena? Yleensä niihin on joku tai jotkut sijoittaneet. Sijoittajat ovat hyväntekijöitä, he antavat työtä kymmenille jos ei sadoille tuhansille kansalaisille.

        on sen helpompaa kun johtaa Fortumia tai Nestettä. Asiakkaiden on pakko ostaa heidän tuotteita. On heppo nostaa hintoja ,millä syyllä tahansa ,
        Eiks johtaja ,joka on esim. päässyt Nesteelle töihin,ole jonkun ylisuuren palkan jo sopinut töihin mennessään.. Eiks vaan ?? Onko tämä palkka sellainen ,että se vaan edellyttää töihin menon ,mutta ei vielä tarvitse tehdä mitään. Vasta sitten tehdään töitä kun saadaan optioita.
        Minusta jos ei työmaita sovitulla huippupalkalla ,niin silloin ukko ulos ,ja toinen tilalle
        Minusta näillä kiinteillä palkoilla kyllä pitäisi elää jo muutenkin.
        Optiot ovat meiltä kaikilta pois. Ja optiot ovat laskettu tuotteen hintaan jollakin prosenteilla. Olet sitten mitä mieltä tahansa.
        Ja ei toi lopputilikään huono ole näissä yhtiöissä. On aivan sama onnistuuko työssää vai ei


    • Samara-mies

      Olen tankannut 98:a muutaman kerran jo syksyllä ja todennut sen parantavan kulkua.

      • kjhgfd

        Samara kulje parhaiten venäläisellä 92 oktaanilla


      • Samara-mies
        kjhgfd kirjoitti:

        Samara kulje parhaiten venäläisellä 92 oktaanilla

        Eipä ole tullu käytyä itärajan takana. Eikä Ameriikassakaan, vaikka vaimolla on Chervoletti Kalossi.


      • Asian sivusta
        Samara-mies kirjoitti:

        Eipä ole tullu käytyä itärajan takana. Eikä Ameriikassakaan, vaikka vaimolla on Chervoletti Kalossi.

        ei ole jenkki autolle mitään sukua,se tehdään koreassa jos satut tietämään.


      • Samara-mies
        Asian sivusta kirjoitti:

        ei ole jenkki autolle mitään sukua,se tehdään koreassa jos satut tietämään.

        No sehän oli alunperin Daewoo, mutta Chervoletti osti Daewoon ja nimesi autot uudelleen. Tuo korealaisuus näkyy lähinnä pienemmässä kulutuksessa. Ja vaimon tyttärellä (ekalta mieheltä) on saman merkin pienin malli Matiz. Että kyllä meidän pihalla itä ja länsi kohtaavat.


    • Sepän sälli

      Meinaan vaan että silloin kun tuntuu että nyt ei voi lähteä kun tuo polloaine on niin kallista tulee laittaa vehkeet myyntiin. Meillä ympärivuotisessa käytössä ja ei varmaan ole ollut ajamattomia päiviä kovin monta
      päivää. Seisoessahan ne vehkeet jumittuu vähän sietä täältä, jarrut, käsijarrun vaijeri, kytkin ym.

      • j @het 222

        meinaan. Halpaa diisseliä tulee taas tankattua Gibraltarilta, alle euron litra. Mielestäni ei mikään huippuhinta, mutta onhan sekin hiukan yläkanttiin kun ceutasta tankkasin, rapiat 80 c litra mutta ei viitsi jokapäivä kalliilla laivallakaan ajella. Saatana tässä nyt muutakin tekemistä kuin laivayhtiöitä ruokkia. Halpaa se tuntuu Kanariallakin olevan kun Ahosen kannattaa ottaa vuokraautokin mukaan matkalle. tosin vuokra auto ei matkailuautoa. Mistähän kaveri taas lipun hinnat on tempaissut, puskistako. Noinhan sitä väärää informaatiota jaellaan etuteltan puolella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3845
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      32
      2719
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      95
      2174
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1687
    5. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

      Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      26
      1568
    6. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1498
    7. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1471
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1454
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

      miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      73
      1433
    10. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      25
      1387
    Aihe