Kurdipukua?

Myy-.,-

Newrozin lähestyessä olisi kiva saada oma kurdipuku. Onko kellään myytävänä tai teköökö joku ko. vaatteita?

39

2492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .,.,.,.,.,.

Taitavat kotimaastaan aina tuoda näitä pukuja.

• Modisti

se ole hiukan sama kuin nigerialainen neitonen Sääksmäen puvussa.
      Näyttää siis omituiselta.

• 7+5
    • kukkuluuruusulle

ole kurdi, niin siinä tapauksessa on äärimmäisen mautonta pukeutua kurdipukuun. Ota järki käteen.

• mitäh ja mitä ja...

Etkö ole tekemisissä kurdinaisten kanssa, jolta voisit kysyä neuvoa??? Luulisi sinun nyt tuntevan anoppisi, miehen siskot tai veljien vaimot, joilta saat varmaan paremman vastauksen.
      Vai oletko joku lumevaimo, etkä ole kenekään muun kurdin kanssa tekemisissä kuin miehesi?

• AP

Miehen suku ei ole täällä, ja kysymyksenä että saako pukua Suomesta vai pitääkö tosiaan ruveta tilaamaan ulkomailta... Kurdin vaimona en mielestäni loukkaa ketään pukeutumalla heidän juhlaansa asianmukaisella tavalla, siis kurdipukuun. Mautonta olisi laittaa pikkutoppi ja minihame. Heidän kulttuuriaan kunnioittaakseni siis haluan pukeutua kurdipukuun. Kiitos vaan "asiallista" vastauksista.

• etinsulle
        AP kirjoitti:

Miehen suku ei ole täällä, ja kysymyksenä että saako pukua Suomesta vai pitääkö tosiaan ruveta tilaamaan ulkomailta... Kurdin vaimona en mielestäni loukkaa ketään pukeutumalla heidän juhlaansa asianmukaisella tavalla, siis kurdipukuun. Mautonta olisi laittaa pikkutoppi ja minihame. Heidän kulttuuriaan kunnioittaakseni siis haluan pukeutua kurdipukuun. Kiitos vaan "asiallista" vastauksista.

..läpi intian basaari? nettikaupat? lyhyeen mekkon voi yhdistää pitkän hameen

• nyhtän köljä
        AP kirjoitti:

oli, mutta aika tyhmältä tuntuu koko ideasi. Kunnioittavasti voi pukeutua muutenkin, kuin vetämällä kurdikamppeet päälle.

• kai ny jonkun
        AP kirjoitti:

Kai nyt edes jotain kurdinaisia tunnet??? Jos kerran olet heidän juhliinsakkin menossa!

• tyyliä kehiin
        AP kirjoitti:

mautonta laittaa pikkutoppi ja minihame. Johan sellaisissa paleltuukin näillä säillä. Eikö sinulla ole muita vaatteita?
        Entä jos vuokraisit suomalaisen kansallispuvun ja pukeutuisit siihen? Se olisi juhlavaa, tyylikästä ja kunnioittavaa.

• gueeenn
        tyyliä kehiin kirjoitti:

mautonta laittaa pikkutoppi ja minihame. Johan sellaisissa paleltuukin näillä säillä. Eikö sinulla ole muita vaatteita?
        Entä jos vuokraisit suomalaisen kansallispuvun ja pukeutuisit siihen? Se olisi juhlavaa, tyylikästä ja kunnioittavaa.

Otan osaa tämän palstan viesteitä kun koskaan ei saa vastausta kysymykseensä vaan ihan jotain muuta... siis todellakin kurdipukuja saa Suomesta teetettynä, mutta usein näitä tekevät vain jotkut kurdinaiset ja puvun saa siis vain suhteiden kautta. Netistä myös saa tilattua puvun, mutta se tuleekin sitten valitettavasti ulkomailta joten joutuu maksamaan myös lähetyksestä aiheutuneet kulut puvun lisäksi. Joillekkin suku lähettää pukuja mutta toki hieman huono juttu kun sitä ei sitten itse pääse ennalta näkemään joten ei tiedä onko se mieleinen saati oikean kokoinen.
        Ja todellakin, olen nähnyt kurdipukua käyttäviä vaimoja kyseisessä juhlassa ainakin omalla paikkakunnallani. Sitä on käyttäneet myös jotkut juhlaa järjestäneet maahanmuuttajien parissa työskentelevät työntekijät joka minusta ainakin on aika omituista kun eivät ole edes niitä kurdien puolisoita... Liekkö huomiohakuisuutta vai mitä lie...?

• nähty on!!!
        gueeenn kirjoitti:

Otan osaa tämän palstan viesteitä kun koskaan ei saa vastausta kysymykseensä vaan ihan jotain muuta... siis todellakin kurdipukuja saa Suomesta teetettynä, mutta usein näitä tekevät vain jotkut kurdinaiset ja puvun saa siis vain suhteiden kautta. Netistä myös saa tilattua puvun, mutta se tuleekin sitten valitettavasti ulkomailta joten joutuu maksamaan myös lähetyksestä aiheutuneet kulut puvun lisäksi. Joillekkin suku lähettää pukuja mutta toki hieman huono juttu kun sitä ei sitten itse pääse ennalta näkemään joten ei tiedä onko se mieleinen saati oikean kokoinen.
        Ja todellakin, olen nähnyt kurdipukua käyttäviä vaimoja kyseisessä juhlassa ainakin omalla paikkakunnallani. Sitä on käyttäneet myös jotkut juhlaa järjestäneet maahanmuuttajien parissa työskentelevät työntekijät joka minusta ainakin on aika omituista kun eivät ole edes niitä kurdien puolisoita... Liekkö huomiohakuisuutta vai mitä lie...?

eli oikeuden saada pitää kurdi pukua tulee vain naimalla kurdin? mikä oma syysi on sitä vaatetta pitää? äläkä lässytä mistään kunnioituksesta ym.. koska ihan samalla tavalla ko. työntekijät voivat asua pitää!
        taidat vain olla mustasukkainen ja katkera kun nämä työntekijät ovat paljon näyttävämpiä kuin sinä ja miehesi heitä vilkuileekin koko juhlan ajan!

• queeenn
        nähty on!!! kirjoitti:

eli oikeuden saada pitää kurdi pukua tulee vain naimalla kurdin? mikä oma syysi on sitä vaatetta pitää? äläkä lässytä mistään kunnioituksesta ym.. koska ihan samalla tavalla ko. työntekijät voivat asua pitää!
        taidat vain olla mustasukkainen ja katkera kun nämä työntekijät ovat paljon näyttävämpiä kuin sinä ja miehesi heitä vilkuileekin koko juhlan ajan!

Siis kommentti tuohon kun joku kritisoi puvun pitämistä ellei ole kurdi, niin kai se nyt vaimoille on suotavampaa kuin jollekkin joita koko asia ei kosketa mitenkään... Ja en ole kurdin puoliso, mutta ystäväni on eikä hänen miehensä todellakaan vilkuile ketään, varsinkaan noita norsuja jotka juhlia järjestävät :)

• nähty on!!!!
        queeenn kirjoitti:

Siis kommentti tuohon kun joku kritisoi puvun pitämistä ellei ole kurdi, niin kai se nyt vaimoille on suotavampaa kuin jollekkin joita koko asia ei kosketa mitenkään... Ja en ole kurdin puoliso, mutta ystäväni on eikä hänen miehensä todellakaan vilkuile ketään, varsinkaan noita norsuja jotka juhlia järjestävät :)

osua ja upota :DDD mistäs sinä tiedät että he norsuja ovat? oletko ollut juhlissa mukana etsimässä omaa kurdia mutta pettynyt katkerana kun eivät olekkaan lämmennyt kaltaisellesi vajakille?ja juuri heillähän se on suurempi syy käyttää niitä asuja koska ovat juhlat järjestäneetkin, kun taas sinä... korjaan "ystäväsi" tulette vaan miehenne siivellä sinne ja luulette olevanne tärkeässäkin asemassa :DDD tietäisit vaan mitä teistä puhutaan ;)

• ,.,.,.
        nähty on!!!! kirjoitti:

osua ja upota :DDD mistäs sinä tiedät että he norsuja ovat? oletko ollut juhlissa mukana etsimässä omaa kurdia mutta pettynyt katkerana kun eivät olekkaan lämmennyt kaltaisellesi vajakille?ja juuri heillähän se on suurempi syy käyttää niitä asuja koska ovat juhlat järjestäneetkin, kun taas sinä... korjaan "ystäväsi" tulette vaan miehenne siivellä sinne ja luulette olevanne tärkeässäkin asemassa :DDD tietäisit vaan mitä teistä puhutaan ;)

Ystäväni mukana olen ollut kerran ko. juhlassa. Enkä todellakaan ole etsinyt sieltä miestä vaan olen ollut oman Suomalaisen mieheni kanssa paikalla. Taidat itse olla tälläinen huomionkipeä norsu mamu-työntekijä, joka epätoivoisesti pukeutuu kurdivaatteisiin kuolatessaan asiakkaidensa perään...? Ja nyt tällä kateellisena haukut kurdien puolisoita kun itse et ole miestä löytänyt epätoivoisista yrityksistä huolimatta. Hähää osui ja UPPOS!
        Ja aika kumallista että järjestäjän pitäisi pukeutua kurdipukuun, sama kun häissä järkkärit olisivat morsiuspuvuissa :D

• nähty on!!!!
        ,.,.,. kirjoitti:

Ystäväni mukana olen ollut kerran ko. juhlassa. Enkä todellakaan ole etsinyt sieltä miestä vaan olen ollut oman Suomalaisen mieheni kanssa paikalla. Taidat itse olla tälläinen huomionkipeä norsu mamu-työntekijä, joka epätoivoisesti pukeutuu kurdivaatteisiin kuolatessaan asiakkaidensa perään...? Ja nyt tällä kateellisena haukut kurdien puolisoita kun itse et ole miestä löytänyt epätoivoisista yrityksistä huolimatta. Hähää osui ja UPPOS!
        Ja aika kumallista että järjestäjän pitäisi pukeutua kurdipukuun, sama kun häissä järkkärit olisivat morsiuspuvuissa :D

osunu, eikä todellakaan uponnut ;) eikös ne häissä "järkkärit" pukeudukkin morsiusasuun? siis kyllä ainakin minun häissäni järjestäjät olivat minä ja mieheni???
        aika jännä ajatusmaailma sulla on, eli siis mielestäsi suomalaiset järjestävät näitä kurdi juhlia vain että saisivat pokattua miehet itselleen? heh, tuskin siisn niin paljon vaivaa tarvitsee nähdä, baariin vaan ja siellähän niitä löytyy, niin vapaita kuin varattuja!

joten siis pidä kiinni kullastasi ;)

• hyppään keskusteluun
        nähty on!!!! kirjoitti:

osunu, eikä todellakaan uponnut ;) eikös ne häissä "järkkärit" pukeudukkin morsiusasuun? siis kyllä ainakin minun häissäni järjestäjät olivat minä ja mieheni???
        aika jännä ajatusmaailma sulla on, eli siis mielestäsi suomalaiset järjestävät näitä kurdi juhlia vain että saisivat pokattua miehet itselleen? heh, tuskin siisn niin paljon vaivaa tarvitsee nähdä, baariin vaan ja siellähän niitä löytyy, niin vapaita kuin varattuja!

Puutun nyt väliin tähän teidän keskusteluun. Minun mieheni ei ole kurdi, mutta ulkomaalainen kyllä. Mieheni maassa olevissa juhlissa olen monesti pukeutunut miehen maan kansallispukuun, koska kyseisessä maassa se on tärkeää. Suomessa nyt ei pahemmin pukeuduta kansallispukuun, ei ole niin suomalaisille syvällistä. Anyway, mun mieheni perhe ja sukulaiset ovat olleet todella ylpeitä kun olen puketunut heidän kansallispukuunsa. Minulla on myös miehensi maan kansallispuku itsellä, jota ovat avustaneet mieheni perheen naiset. Yhä edelleen tietyissä juhlissa minä puen heidän kansallispuvun, tosin en suomalaisissa juhlissa. Siksi kyselinkin, että aika kumma jos miehesi perhe ei auta sinua samaan kansallispukua, luulisi olevan heille myös tärkeää kun miniä käyttää heidän maan kansallispukua.

• tyyliä kehiin
        gueeenn kirjoitti:

monta kurdia, olen saanut lahjaksi kurdinaisen puvun ja käytän sitä silloin kuin katson sopivaksi - tosin vain juhlissa. Minulla ei ole kurdimiestä.
        Juhliin pukeudun mieleiseeni juhlapukuun tai esim. kansallispukuun. Jos huomiota hakee kurdien juhlissa, sitä saa paljon enemmän suomalaisella kuin kurdilaisella juhlapuvulla.

• ??
        tyyliä kehiin kirjoitti:

monta kurdia, olen saanut lahjaksi kurdinaisen puvun ja käytän sitä silloin kuin katson sopivaksi - tosin vain juhlissa. Minulla ei ole kurdimiestä.
        Juhliin pukeudun mieleiseeni juhlapukuun tai esim. kansallispukuun. Jos huomiota hakee kurdien juhlissa, sitä saa paljon enemmän suomalaisella kuin kurdilaisella juhlapuvulla.

Siis työskentelet mamujen parissa vai?

• queeenn
        nähty on!!!! kirjoitti:

Häissä kyllä monesti olen nähnyt useita järkkäreitä, esim. tarjoilijoita, musiikista ja ohjelmasta vastaavia henkilöitä yms. jotka osaltaan osallistuvat häiden järjestelyihin. Eli et sinäkään kaikkeen kerkeä mukaan.

• irja.w
        queeenn kirjoitti:

Häissä kyllä monesti olen nähnyt useita järkkäreitä, esim. tarjoilijoita, musiikista ja ohjelmasta vastaavia henkilöitä yms. jotka osaltaan osallistuvat häiden järjestelyihin. Eli et sinäkään kaikkeen kerkeä mukaan.

kun alkoi jo niin kovasti naurattamaan, elikkäs queenn kun vertaat näitä newrooz juhlia ja häitä keskenään ja väität että on sama asia kun juhlien järjestäkät käyttävät kurdipukua kun että häissä järkkärit käyttäisivät hääasua, niin eikös sillon juoksentelisi aika moni "hääasu" päällä näissä newrooz juhlissakin? tarkoitan, että häissähän on tasan yksi joka hääpukua pitää ja neewroozissa lähes jokainen pitää kurdipukua?

ihan pakko kysyä sun ikää kun sen verran lapsellisislta juttus kyl vaikuttavat... kyllähän se ihan aikuisten oikeesti niin menee että sitä kurdipukua käytetään siellä kunnioittaeekseen juhlaa ja sopeutuakseen joukkoon, ei siksi että on naimisissa kurdin kanssa, jota sinä et edes ole!

• pirjo (lihava)
        irja.w kirjoitti:

kun alkoi jo niin kovasti naurattamaan, elikkäs queenn kun vertaat näitä newrooz juhlia ja häitä keskenään ja väität että on sama asia kun juhlien järjestäkät käyttävät kurdipukua kun että häissä järkkärit käyttäisivät hääasua, niin eikös sillon juoksentelisi aika moni "hääasu" päällä näissä newrooz juhlissakin? tarkoitan, että häissähän on tasan yksi joka hääpukua pitää ja neewroozissa lähes jokainen pitää kurdipukua?

ihan pakko kysyä sun ikää kun sen verran lapsellisislta juttus kyl vaikuttavat... kyllähän se ihan aikuisten oikeesti niin menee että sitä kurdipukua käytetään siellä kunnioittaeekseen juhlaa ja sopeutuakseen joukkoon, ei siksi että on naimisissa kurdin kanssa, jota sinä et edes ole!

"kunnioittaeekseen juhlaa ja sopeutuakseen joukkoon"

Ja miksiköhän pitäisi sopeutua joukkoon häpeät olla suomalainen vai?

• irja w. 26v
        pirjo (lihava) kirjoitti:

"kunnioittaeekseen juhlaa ja sopeutuakseen joukkoon"

Ja miksiköhän pitäisi sopeutua joukkoon häpeät olla suomalainen vai?

eli jos on kiinnostunut muista kulttuureista häpeää olla suomalainen vai? sillä että kunnioittaa toisten kulttuuria ei ole mitään tekemistä sen kanssa että häpeäisi omaansa! ja jos menen vieraan kulttuurin juhlaan haluan myös sopeutua joukkoon, enkä erottua räikeästi ja näin epäkunnioittaa muita juhlijoita!

• pirjoooo
        irja w. 26v kirjoitti:

eli jos on kiinnostunut muista kulttuureista häpeää olla suomalainen vai? sillä että kunnioittaa toisten kulttuuria ei ole mitään tekemistä sen kanssa että häpeäisi omaansa! ja jos menen vieraan kulttuurin juhlaan haluan myös sopeutua joukkoon, enkä erottua räikeästi ja näin epäkunnioittaa muita juhlijoita!

Minä näen asian juuri päinvastoin eli erotut joukosta olit pukeutunut miten tahansa ja lähinnä vähättelet heidän vaatteitaan pukeutumalla niihin ilman 'merkitystä' vrt. romaanitapaamisessa (suomalaisten) pukeudut mustalaisnaisen mekkoon koomiselta ja halveksulvalta se näyttäisi ...

• Tintisti
        irja w. 26v kirjoitti:

Joukkoon sulautumisen mestarit eivät oikein sulautuneet mihinkään joukkoon.

http://oliveira-da-figueira.pagesperso-orange.fr/tenuesdupondt.htm

• queeenn
        irja.w kirjoitti:

Tämä oli tarkoituksella vedetty överiksi kun noi muutkin kommentit on niin naurettavia.
        Ja tasan tarkkaan kurdipuvun pitäminen on epäkunniottavaa jos ei kulttuuriin ole sidoksissa millään tavalla. Vrt. musta nainen Suomen kansallispuvussa. Kylläpä vihaksi pistäisi sellaisen näkeminen ellei hänellä sitten olisi sidettä suomalaiseen kulttuuriin puolison kautta.

• ahdistaako?
        queeenn kirjoitti:

Tämä oli tarkoituksella vedetty överiksi kun noi muutkin kommentit on niin naurettavia.
        Ja tasan tarkkaan kurdipuvun pitäminen on epäkunniottavaa jos ei kulttuuriin ole sidoksissa millään tavalla. Vrt. musta nainen Suomen kansallispuvussa. Kylläpä vihaksi pistäisi sellaisen näkeminen ellei hänellä sitten olisi sidettä suomalaiseen kulttuuriin puolison kautta.

Siitä vaan pitämään Suomen kansallispukua kuka vaan haluaa, minua se ei kiinnostaisi pätkääkään, eikä luulisi kenekään muunkaan siitä stressiä ottaa. Voi v...u miten ahdasmielinen olet, ota pilleri.

• queeenn
        ahdistaako? kirjoitti:

Siitä vaan pitämään Suomen kansallispukua kuka vaan haluaa, minua se ei kiinnostaisi pätkääkään, eikä luulisi kenekään muunkaan siitä stressiä ottaa. Voi v...u miten ahdasmielinen olet, ota pilleri.

Ahdasmielisyyttä... vaiko sittenkin realismia?! :)

• I Know
        gueeenn kirjoitti:

Ne on kurdipiireissä nimellä kurdimunahaukkoja! :D

• jaakob123
        gueeenn kirjoitti:

Kurdit ovat erittäin otettuja, jos joku vaivautuu pukeutumaan heidän kansallispukuunsa juhlassa, oli sitten perhesidosta kurdeihin tai ei. Tietysti pukua täytyy sitten kantaa kunnialla. Periaatteessa ymmärrän aivan hyvin, sillä kurdit ovat kansa, joilla ei ole omaa kunnollista valtiota ja jota esim. Turkissa vielä nykypäivänäkin sorretaan. Jos olet kurdin ystävä, ei ole tavatonta, jos perhe pyytää sinua kokeilemaan heidän pukuaan. Sitä paitsi muunlaisia juhlapukuja ei kurdeille ole olemassakaan kuin heidän ´kansallispukunsa´, joten sen merkitys on huomattavasti erilainen kuin esim. Suomen kansallispuvun.

• AHANGI

21.03.2011 ISOT KURDIJUHLAT TULOSSA HELSINGIN SÖRNÄISEEN.... SUVILAHTI/KATTILAHALLI!!!!! KAIKKI OVAT TERVETTULLEITA WAY WAY WAY

• 1m2m3m4

Oletko mistäpäin Suomea? Teen kurdipukuja ja tunnen muitakin, mutta ongelmaksi muodostuu aina kangas. Varmasti olet nähnyt vähintään kuvia puvuista ja sellaisia kankaita on Suomesta toooooodella vaikea löytää. Ikävä kyllä itselläkään ei nyt ole yhtään valmiita pukuja, joita voisin myydä pois. :/ Pistä vaikka silti vietiä sähköpostiin: [email protected] niin ehkä voin edes jotenkin auttaa asiassa.

• hhhhhhhhhhhhhhhhhh..

tunnen kurdeja jotka tuntevat olonsa vaivaantuneeksi ja ajattelevat ettei kaikki ole kotona suomalaisilla jotka haluavat pukea kurdipuvun ja yrittää esiintyä kurdeina, etenkin jos näillä samoilla henkilöillä ei tulisi mieleenkään pukea Suomen kansallispukua, joka heille siis kuuluisi..?
        ja kaiken lisäksi kurdipukujen kanssa pitää olla tarkkana ettei ne ole vanhan mallisia, muuten kurdit saattavat nauraa "museokamalle" kuultu on

• ...
        hhhhhhhhhhhhhhhhhh.. kirjoitti:

tunnen kurdeja jotka tuntevat olonsa vaivaantuneeksi ja ajattelevat ettei kaikki ole kotona suomalaisilla jotka haluavat pukea kurdipuvun ja yrittää esiintyä kurdeina, etenkin jos näillä samoilla henkilöillä ei tulisi mieleenkään pukea Suomen kansallispukua, joka heille siis kuuluisi..?
        ja kaiken lisäksi kurdipukujen kanssa pitää olla tarkkana ettei ne ole vanhan mallisia, muuten kurdit saattavat nauraa "museokamalle" kuultu on

vois melkein verrata siihen, että ei kaikki suomalaisnaiset pukeudu romanivaatteisiin, vaikka ovatkin romanin kanssa liittossa... tosin löytyy niitäkin.

• ppppppppppppppppp
        hhhhhhhhhhhhhhhhhh.. kirjoitti:

Mitä helvettiä stressaatte, kuka pukeutuu ja mihin? Itse aviossa, mutten kurdin kanssa. Olessani mieheni kotimaassa tai muuten heidän juhlissa, pukeudun usein heidän maan kansallispukuun. En ole koskaan saanut mitään negatiivista palautetta, mieheni perhe on ollut todella ylpeä minusta. Mieheni maalaiset naiset ovat olleet onnellisia kun olen pukeutunut kansallispukuun.
        En ole nähnyt näiden monien vuosien yhdessäolon aikana mitään ongelmaa tästä asiasta. Tai sitten kurdit ovat erillaisia tässä asiassa.

• Newroz

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      53
      3738
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      60
      3398
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      47
      3197
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      64
      3010
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      53
      2591
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      36
      2172
    7. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      52
      2139
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      60
      1992
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      49
      1902
    10. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      49