Rintaleikkaus ja lasten hoito

silikonit haaveissa

Täällä on ollut juttua toipumisesta rintojen suurennusleikkauksen jälkeen, mutta minua kiinnostaisi erityisesti, että miten pienten lasten hoito onnistuu operaation jälkeen, kun nostelua tulisi välttää.

Itse suunnittelen meneväni leikkaukseen tämän vuoden aikana ja ajankohta mietityttää. Pitäisikö se tehdä miehen kesäloman aikana, että olisi sitten apua lasten kanssa muutama eka viikko (olen itse kotiäiti)? Mutta onko kesä sitten taas (mahdollisen) kuumuuden takia huono aika haavan tulehtumisen riskin vuoksi?

Lapseni ovat 1- ja 3-vuotiaat eli nostelua ei voi välttää normaalissa elämässä. Rintani ovat lähes olemattomat eli ehkä kokoa AA ja haluaisin luonnollisen näköisen B-kupin, en isompia. Konsultaatiossa en ole vielä ollut, mutta näiden keskustelujen perusteella voisin veikata, että implantti tulee ainakin osittain rintalihaksen alle.

Olisi kiva kuulla muiden äitien kokemuksia lastenhoidosta ja toipumisesta leikkauksen jälkeen.

23

3173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haaveesta totta79

itse olen pienen vauvan 3kkta äiti ja ensi viikolla on sitten se itse operaatio.jännitys on aika suuri...minulle laitetaan puoliksi lihaksen alle,että toipuminen on sitten ilmeisesti hitaampaa.kiinnostaisi kuulla kans pienten lasten äitejen kokemuksia,miten on mennyt yms.

• boomshell

Minäkin menen ensi viikolla ja lihaksen alle laitetaan. Minä sain ohjeet, että normaalisti voi elää kun kipu antaa myöten eli kaiketi muutaman päivän kuluttua voi varovasti nostaa esim. istualtaan. Ylös-alas-liike ilmeisesti pahin ja sitä pitäisi välttää kuukausi. Minullakin on kaksi pientä lasta.

• BettySue

Mun nuorimmainen oli 7kk ku leikkauksessa kävin. Leikkauksen jälkeen kaksi päivää olin nostelematta, sen jälkeen aloin jo varovasti nostelemaan lattialla istuessa, nelisen päivää leikkauksen jälkeen mies meni töihin ja jäin lasten (vanhempi on 5v) kanssa kotiin. Hyvin onnistu ne nostelut mitä piti nostella, siis takapuolen pesut yms, syötöt hoidettiin kaukalossa ettei tarvinnu korkeeseen syöttötuoliin nostaa jne, ei tosiaan mitään hyppyleikkejä eikä muitakaan ; > Hyvin pärjäsi ku muisti vaan kipulääkkeitä ottaa ja ettei tosiaan liiaksi alkanu urheilemaan ja muisti että on toipilas vaikkei kipuja nyt niin älyttömästi ollukaan. Ulkoilut jäi kyllä joksiki aikaa, rattaita ei oikeen voinu pukata ku parvekkeelle.

Mulle laitettiin 425cc ja lihaksen päälle, joten paraneminenki oli varmasti nopeampaa. Mutta mun kokemuksen perusteella oon sitä mieltä ettei ainakaan viikkokausiksi lastenhoitajaa tarvitse :-)

• ops ja hops

pakko ihmetellä tota kiirettä rintojen suurennokseen kun esim lapset alle vuoden ikäisiä? Rinnat palautuu(ilmeisesti ette imetä? noin vuosi synnytyksen jälkeen tai kuten muukin kroppa ...Toki leikkaus kannatta järkätä silloin kun esim mies lomalla niin alkuun kerkiää toipumaan.Aina pitää muistaa että toimenpiteestä ihmiset toipuvat eri tavoin ja infektiot leikkauksen jälkeen ovat tavallisia..joten toipuminen ei mene ns viikossa vaan sille pitää varata aikaa...

• silikonit haaveissa
        ops ja hops kirjoitti:

pakko ihmetellä tota kiirettä rintojen suurennokseen kun esim lapset alle vuoden ikäisiä? Rinnat palautuu(ilmeisesti ette imetä? noin vuosi synnytyksen jälkeen tai kuten muukin kroppa ...Toki leikkaus kannatta järkätä silloin kun esim mies lomalla niin alkuun kerkiää toipumaan.Aina pitää muistaa että toimenpiteestä ihmiset toipuvat eri tavoin ja infektiot leikkauksen jälkeen ovat tavallisia..joten toipuminen ei mene ns viikossa vaan sille pitää varata aikaa...

Kiitos vastauksista. Tulettehan sitten haaveesta totta79 ja boomshell kertomaan omat kokemuksenne leikkauksen jälkeen. Saanko udella, että mihin klinikalle olette menossa?

Itselläni vauva on 1v3kk ja imetyksen lopettamisesta tulee toukokuussa vuosi. Sen ajan päätin odottaa josko rasvaa tulisi rintoihin, mutta aika huonolta näyttää. Itselläni ei siis ennen lapsiakaan juuri ollut rintoja, joten toive siitä, että lasten myötä tulisi edes jotain alkaa kariutua. Lapset on nyt tehty, joten vihdoin ajattelin uskaltautua.

Lisääkin kokemuksia olisi kiva lukea!

• A->C :)
        silikonit haaveissa kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Tulettehan sitten haaveesta totta79 ja boomshell kertomaan omat kokemuksenne leikkauksen jälkeen. Saanko udella, että mihin klinikalle olette menossa?

Itselläni vauva on 1v3kk ja imetyksen lopettamisesta tulee toukokuussa vuosi. Sen ajan päätin odottaa josko rasvaa tulisi rintoihin, mutta aika huonolta näyttää. Itselläni ei siis ennen lapsiakaan juuri ollut rintoja, joten toive siitä, että lasten myötä tulisi edes jotain alkaa kariutua. Lapset on nyt tehty, joten vihdoin ajattelin uskaltautua.

Mä oon menossa ens kuun alussa ja mulla 1v10kk ikäinen tuo nuorin. Tulen kyllä kertomaan sitten miten sujui :) mietityttänyt kanssa eniten melkein se, että kuinka saan "rauhassa" toipua, mutta on mua tulossa ihmisiä auttamaan

• haaveesta totta79
        A->C :) kirjoitti:

Mä oon menossa ens kuun alussa ja mulla 1v10kk ikäinen tuo nuorin. Tulen kyllä kertomaan sitten miten sujui :) mietityttänyt kanssa eniten melkein se, että kuinka saan "rauhassa" toipua, mutta on mua tulossa ihmisiä auttamaan

olen menossa lookin kautta.jännittää kovasti,en ole ikinä ollut missään leikkauksessa.onneksi kotona on sitten apua,ja toivottavasti paranisi nopsaan.tuun kyllä kertomaan miten sujuu heti leikkauksen jälkeen.oon niin kauan tätä halunnut ja vaikee uskoa että vihdoinkin se toteutuu.

• boomshell

Jyväskylään Plastiikkakirurgiseen (KL) sairaalaan. Asko Salmi leikkaa. Minulla hävisi ennen niin muhkeat (70F) rinnat vasta toisen lapsen myötä. Imetyksen lopettamisesta on nyt vuosi ja jäljellä 70b roikkkuvat tissit, nännit ei ole pudonneet, mutta tissit on tosi litteät. Tajusin vasta tämän nopeasti tapahtuneen riipahtamisen myötä, miten vahvasti seksuaalinen identiteettini oli niissä tisseissä kiinni. Muutos on ollut niin nopea, että palautan lähes entisen koon jo ennenkuin pienitissisyyteni edes on muille paljastunut. Minulle laitetaan ff375cc tosiaan lihaksen alle, koska omaa rasvaa ei rintakehässä juuri ole.

• silikonit haaveissa
        boomshell kirjoitti:

Jyväskylään Plastiikkakirurgiseen (KL) sairaalaan. Asko Salmi leikkaa. Minulla hävisi ennen niin muhkeat (70F) rinnat vasta toisen lapsen myötä. Imetyksen lopettamisesta on nyt vuosi ja jäljellä 70b roikkkuvat tissit, nännit ei ole pudonneet, mutta tissit on tosi litteät. Tajusin vasta tämän nopeasti tapahtuneen riipahtamisen myötä, miten vahvasti seksuaalinen identiteettini oli niissä tisseissä kiinni. Muutos on ollut niin nopea, että palautan lähes entisen koon jo ennenkuin pienitissisyyteni edes on muille paljastunut. Minulle laitetaan ff375cc tosiaan lihaksen alle, koska omaa rasvaa ei rintakehässä juuri ole.

Itse olen miettinyt Finestiä tai sitten jotain klinikkaa Tukholmassa. Noi Suomen hinnat kauhistuttaa. Tosin toi Jyväskylän 5600e(?) ei olisi niin älyttömän paha verrattuna naapurimaiden hintoihin. Itse vaan asun pk-seudulla niin pitäisi sitten sinne asti matkustaa konsultaatioon. Pitää nyt pohtia. Itsekin mieluiten menisin leikkaukseen näin talvella, mutta miehellä ei ole lomaa ennen kesää enkä saa muualtakaan hoitoapua. Mutta kiva, että teitä on noin monta menossa nyt lähiaikoina niin voitte sitten jakaa kokemuksianne :) Tsemppiä kovasti!

• Helmikuussa menossa

Itse olen miettinyt Finestiä tai sitten jotain klinikkaa Tukholmassa. Noi Suomen hinnat kauhistuttaa. Tosin toi Jyväskylän 5600e(?) ei olisi niin älyttömän paha verrattuna naapurimaiden hintoihin. Itse vaan asun pk-seudulla niin pitäisi sitten sinne asti matkustaa konsultaatioon. Pitää nyt pohtia. Itsekin mieluiten menisin leikkaukseen näin talvella, mutta miehellä ei ole lomaa ennen kesää enkä saa muualtakaan hoitoapua. Mutta kiva, että teitä on noin monta menossa nyt lähiaikoina niin voitte sitten jakaa kokemuksianne :) Tsemppiä kovasti!

Itse päädyin Laatukirurgiaan. Olin eilen konsultaatiossa ja valitsin Mentorin pisaranmalliset implantit. Hintaa toimenpiteelle tulee noin 3700 kaikkine kuluineen ja testeineen.

• silikonit haaveissa
        Helmikuussa menossa kirjoitti:

Itse päädyin Laatukirurgiaan. Olin eilen konsultaatiossa ja valitsin Mentorin pisaranmalliset implantit. Hintaa toimenpiteelle tulee noin 3700 kaikkine kuluineen ja testeineen.

Tiedätkö kuka Laatukirurgialla on kirurgina? Itse haluaisin ehkä mennä Jyri Kullamaalle jos Viroon päädyn.

• A->C:)

Tiedätkö kuka Laatukirurgialla on kirurgina? Itse haluaisin ehkä mennä Jyri Kullamaalle jos Viroon päädyn.

Mulle kans merkkas se, että kuka leikkaa. Kullamaa on muutaman tutun kaverin leikannut ja hyvin mennyt. Sillä valitsin finestin.

• silikonit haaveissa
        A->C:) kirjoitti:

Mulle kans merkkas se, että kuka leikkaa. Kullamaa on muutaman tutun kaverin leikannut ja hyvin mennyt. Sillä valitsin finestin.

Laitoin juuri meiliä Finestille ja kyselin konsultaatioaikaa. Eli ensimmäinen askel kohti haavetta on otettu. Sovittiin nyt miehen kanssa, että hän voi pitää puolet lomastaan jo toukokuussa niin, että ei ole ihan kesä vielä, kun menen leikkaukseen. Olen miettinyt asiaa puoliksi vitsinä jo monta vuotta, mutta nyt päätös on kypsynyt lopulliseksi. Itse en tunne ketään jolla on silikonit ja olinkin yllättynyt, kun aloin asiasta lukea, että meitä "tavallisia" perheenäitejä onkin aika paljon, joilla silarit on tai on ottamassa sellaisia.

• on mahdollista

Miten voidaan tehdä valituksia toisen maan viranomaiselle toisessa maassa työskentelevästä lääkäristä.

• yvoonne

Jaan Troost leikkasi minut vuosi sitten ja ihan hyvät on. Tosin näin jälkikäteen olisin ehkä halunnut isommat. Laitettiin 3,5 desii rintalihaksen alle.

• Minulla on nyt vajaa 2kk 'vanhat' implantit, kokonaan lihaksen alla, ja nuorin muksu vuoden, ja vanhempia löytyy useampia. :) lasten isä on ollut lomalla, niin olen onnistunut välttämään tämän pienimmän nostelua, varovasti aloin nostelemaan jossain kolme viikkoa leikkauksesta. minulle ohjeistettiin niin, ettei saisi nostella lapsia tms. muutenkaan riehua n. kuukauteen leikkauksesta, että implantit saa kiinnittyä rauhassa, joten tätä myös noudatin, ja siksi otinkin nämä miehen loman aikana. Ja kieltämättä, sen verran reippaasti tuntui ensimmäiset mukulan nostot rinnuksissa, ettei tullut mieleen kiirehtiä, ei siis sattunut, mutta tuntui kunnolla. nyt ok, jos enemmän nostelee, alkaa herkästi rintoja illan mittaa pakottamaan. Pahin liike on just tuo ylös-alas, ei niinkään sylissä pitäminen tms. mutta myös kaikenlaista rintoihin kohdistuvaa 'hyppivää liikettä' on pitänyt välttää.

Mielestäni on sen verran iso sijoitus tämäkin, etten sitten liian varahin itseäni 'repimällä' halunnut vaarantaa rintojen kunnollista paranemista. Suomessa leikattiin, ja ainakin minä törmäsin yhteen ehtoon varsinkin arvostetumpien kirurgien yhteydessä, että nuorimman lapsen imetyksen loppumisesta pitäisi olla vähintään puoli vuotta ennen operaatiota, jos ei sitten olisi todella painavaa syytä operaation varhentamiselle.

• boomshell

Tosiaan olen muutaman päivän ollut kotona. Leikkaus meni hyvin, lihaksen alle laitettiin 375cc. Turvotusta on vielä aika paljon ja ovat tosi pinkeät. Hyvännäköiset jo nyt!!! Kipu oli pahinta heti leikkauksen jälkeen, sittemmin on pystynyt jo ihan hyvin toimimaan. En nostele vielä mitään vähään aikaan, ovat sen verran arat. Tissit näyttää itse asiassa ihan samalta kuin maidon noustessa. Koko ei ole kuitenkan ihan samaa luokkaa. Nukun ihan hyvin.

• mäksis

toi toipuminen on varmaan tosi yksilöllistä, mut mulla meni eka viikko täysin sängyssä, vessaankaan en päässyt yksin ja ilman housuja piti kulkea koska en olisi saanut niitä laskettua saati nostettua, kaikki oven kahvan painaminen vessan veto, hanan avaus olivat mahdottomia toimenpiteitä, nyt leikkauksesta kulunut kolm viikkoa ja olen palannut melkein normaaliin elämään, särkylääkkeet ei pääse vielä unohtumaan mutta enää jokainen liike ei ole pelkkää tuskaa.. uskoisin että keä on kyllä kaikista huonoin aika leikkaukselle, hikoaa, bakteerit, et saa päästää aurinkoa iholle tulehtumisriski jne. mene nyt tai syksyllä ja hommaat lapsille hoitopaikan pariksi ekaksi viikoksi.

• hyvin erilaista

Minä kävin sairaalassa muutama tunti leikkauksesta omin voimin vessassa ilman apua, vaikka implantit laitettiin kokonaan rintalihaksen alle. Kyllähän se ensimmäinen nousu sängystä sattui, mutta vähiten kipua aiheuttavat liikkeet oppi äkkiä. Särkylääkettä söin noin viikon ja viimeiset päivät oli paremminkin vain varmuuden vuoksi. Viikko leikkauksesta ajoin autoa, kunhan rattia käänteli varoen. Leikkauksessa olin maaliskuun lopulla ja kesä meni jo hienosti bikineissä, kunhan peitti arvet täydellisesti auringonvalolta. Kosketusarkuutta rinnoissa oli pari-kolme kuukautta, mutta se ei haitannut elämää.

Yleisimmät kokemukset taitavat olla näiden esimerkkien väliltä, vaikka olen kyllä kuullut kertomuksia vielä kivuttomimmistakin tapauksista kuin omani. Mutta kertomaasi kovemmista kivuista en ole kuullut.

• helmileikkaus
        hyvin erilaista kirjoitti:

Minä kävin sairaalassa muutama tunti leikkauksesta omin voimin vessassa ilman apua, vaikka implantit laitettiin kokonaan rintalihaksen alle. Kyllähän se ensimmäinen nousu sängystä sattui, mutta vähiten kipua aiheuttavat liikkeet oppi äkkiä. Särkylääkettä söin noin viikon ja viimeiset päivät oli paremminkin vain varmuuden vuoksi. Viikko leikkauksesta ajoin autoa, kunhan rattia käänteli varoen. Leikkauksessa olin maaliskuun lopulla ja kesä meni jo hienosti bikineissä, kunhan peitti arvet täydellisesti auringonvalolta. Kosketusarkuutta rinnoissa oli pari-kolme kuukautta, mutta se ei haitannut elämää.

Yleisimmät kokemukset taitavat olla näiden esimerkkien väliltä, vaikka olen kyllä kuullut kertomuksia vielä kivuttomimmistakin tapauksista kuin omani. Mutta kertomaasi kovemmista kivuista en ole kuullut.

en ollutkaan ottanut huomioon että tosiaan autolla ajamisen voi todennäk. unohtaa ainakin viikoksi. Ei niin että autoa tarvitsisin välttämättä kun viikon loman hankin (ja on mahdollisuus olla pidempäänkin kun koulussa olen). Toinen lapsi on päiväkodissa ja toista olen ajatellut pitää kotona jos vaan pystyn jottei hoitajalle (vanhempi sukulainen) tarvi aiheuttaa sydänkohtausta kertomalla etten voi nostella kun kävin laitattamassa implantit :D

Tosin jos oon oikein kipeänä niinkuin mäksis niin siinä tapauksessa mies saa viedä pienemmän hoitajan luokse aamuisin ja hakea työpäivän jälkeen.

• fgaslkföja
        helmileikkaus kirjoitti:

en ollutkaan ottanut huomioon että tosiaan autolla ajamisen voi todennäk. unohtaa ainakin viikoksi. Ei niin että autoa tarvitsisin välttämättä kun viikon loman hankin (ja on mahdollisuus olla pidempäänkin kun koulussa olen). Toinen lapsi on päiväkodissa ja toista olen ajatellut pitää kotona jos vaan pystyn jottei hoitajalle (vanhempi sukulainen) tarvi aiheuttaa sydänkohtausta kertomalla etten voi nostella kun kävin laitattamassa implantit :D

Tosin jos oon oikein kipeänä niinkuin mäksis niin siinä tapauksessa mies saa viedä pienemmän hoitajan luokse aamuisin ja hakea työpäivän jälkeen.

Itse nousin pari h leikkauksesta heräämisen jälkeen ylös vessaan( ensimmäisellä kerralla hoitaja vartioi, etten kuukauhda) ja muutenkin olo oli ihmeen helppo. Pelkäsin paljon pahempaa. Itselleni laitettiin rintalihaksen alle ja samalla kertaa kohotus. Tottakai yläosa oli arka, mutta minulla ainakin liivit ja tukivyö auttoivat tosi paljon. Ajoin seuraavana päivänä kotiin, tosin varmaan helpotti, kun oli automaattivaihteinen auto.
        Kaikenkaikkiaan paljon paljon helmpomi kokemus, kuin mihin olin varautunut. Buranaa ja paratabsia popsin tasaiseen tahtiin viikon verran. En edes yrittänyt olla ilman.
        Haavat parantuneet loistavasti ja rinnat tuntuu hyviltä:)

• silikonit haaveissa
        fgaslkföja kirjoitti:

Itse nousin pari h leikkauksesta heräämisen jälkeen ylös vessaan( ensimmäisellä kerralla hoitaja vartioi, etten kuukauhda) ja muutenkin olo oli ihmeen helppo. Pelkäsin paljon pahempaa. Itselleni laitettiin rintalihaksen alle ja samalla kertaa kohotus. Tottakai yläosa oli arka, mutta minulla ainakin liivit ja tukivyö auttoivat tosi paljon. Ajoin seuraavana päivänä kotiin, tosin varmaan helpotti, kun oli automaattivaihteinen auto.
        Kaikenkaikkiaan paljon paljon helmpomi kokemus, kuin mihin olin varautunut. Buranaa ja paratabsia popsin tasaiseen tahtiin viikon verran. En edes yrittänyt olla ilman.
        Haavat parantuneet loistavasti ja rinnat tuntuu hyviltä:)

Kiitos taas kokemuksistanne. Aika paljon vissiin vaihtelee toipumisen nopeus. Kauanko noin suunnilleen niiden arpien paraneminen kestää? Eli kauanko on riskiaikaa ton kuumuuden takia? Mulla ei ole mahdollista saada pariksi viikoksi lastenhoitajaa näin talvella tai syksyllä, joten miehen loma on ainoa vaihtoehto. Mutta jospa toukokuussa ei vielä olisi mitään helteitä. Heti kuun alkuun varaan ajan jos vaan saan.

• pitkään

Kiitos taas kokemuksistanne. Aika paljon vissiin vaihtelee toipumisen nopeus. Kauanko noin suunnilleen niiden arpien paraneminen kestää? Eli kauanko on riskiaikaa ton kuumuuden takia? Mulla ei ole mahdollista saada pariksi viikoksi lastenhoitajaa näin talvella tai syksyllä, joten miehen loma on ainoa vaihtoehto. Mutta jospa toukokuussa ei vielä olisi mitään helteitä. Heti kuun alkuun varaan ajan jos vaan saan.

Varsinainen riskiaika on se kun leikkaushaava ei ole vielä kunnolla parantunut umpeen. Ellei tule mitään tulehduksia, siihen ei mene kovin monta päivää. Yleensä leikkaushaava ommellaan itsesulavalla ommelaineella ja niitä ei tarvitse varsinaisesti poistaa. Noin viikon kuluttua katkaistaan ompeleiden päissä olevat "hännät" solmuineen pois ja kun nämä ommelreiät ovat parantuneet parissa päivässä, voi jo mennä uimaan ja saunaan. Joskus kudokset alkavat hylkiä omellankaa ja ne tunkevat pätkinä ihon läpi ulos. Ne voi tuolloin nypätä pois, ellei ole kovin tiukassa. Aina kannattaa pitää leikkaushaavat puhtaina, erityisesti jos hikoilee, ettei tule tulehduksia. Tärkeintä jälkihoidossa on pitää todellakin tukevia rintaliivejä vähintään kuukauden ympäri vuorokauden. Vain suihkussa käynnin ajaksi ne voi ottaa pois. Kesän helteillä kuumien paksujen liivien pitäminen voi tuntua tukalalta, mutta se on tärkeää implanttitaskun paranemisen kannalta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      3475
    2. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      80
      1291
    3. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      51
      1257
    4. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1202
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1112
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1057
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      29
      990
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      54
      901
    9. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      892
    10. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      888
    Aihe