Olen jo pitkään miettinyt edullisen citymaasturin ostamista. Näyttää että talvet ovat edelleen lumisia, joten nelivedosta ja maavarasta on oikeasti hyötyä.
Ongelma on kuitenkin, että vaikka olen kysellyt kanssademareilta vinkkejä, he eivät osaa yksimielisesti vastata minkä valmistajan auton kanssa alahuuli väpättää vähiten. En tahdo itselleni käyvän niin kuin laulun sankarille.
http://www.mikseri.net/artists/casey-ryback-katkotut-kadet/alahuuli-vapattaa/455360/
Talviolosuhteiden sietämisen ohella erinomaisen tärkeää on, että autoon astuminen on tehty helpoksi myös meille "nallekarhun" ruumiinrakenteella varustetuille. Lainahakemus on jo vetämässä; mitä merkkiä ja mallia siis suosittelette?
Citymaasturin hankinta
17
1253
Vastaukset
- Nivaman
Sen rinnalla muut maasturit kalpenee.
- Pro...
Niva on täysi maasturi, ei city sellainen, ei kannata edes verrata keskenään. Laita hakusanat kuukkeliin " Lada niva off road russia" niin näkee mihin kaikkeen niva menee
- teinuranlumeen
itse olen 183 ja 95kg. Autoissa olen käynyt renkumassa enemmänkin ja totuus on se että aasialaiset merkit jäivät pois penkin ahtauden ja pituussäädön riittämättömyyden takia tai tunnelma oli "linkkuveitsi", ja jos nuo toimivat jotenkuten niin takanani ei sitten pirukaan mahdu istumaan. Nämä tuntumat tavallisista maastureista, noita yli 50 autoja en ole kokeillut mutta luulisin linjan jatkuvan. Eli eurooppalainen ja jos kunnon pitoa kaipaat niin taitaapi mennä vw groupin autoihin. Kokeile Daciaa jos et ole ronkeli imagon suhteen.
- tosiasiantuntija
Vai että kunnon pitoa VAGinassa ;)
Ko. autojen "neliveto" on naurettava. Lähes hyödytön. Nelivetoisuus perustuu siihen että etupyörien sutiminen muuttaa viskokytkimen viskoisuutta jonka johdosta sitten joskus takapyörätkin alkavat tekemään jotakin. Ko. systeemillä jäät armotta kiinni edes pikkaisenkaan hankalampaan paikkaan. Nelivetoa ei voi edes mitenkään lukita päälle =) Yhtä surkea systeemi on esim. Hondassa.
Ainoat nelivedot mitä kannattaa harkita on elektroniset lamellikytkimillä toteutetut tai kiinteät. Molemmat on hyviä, kummallakin omat etunsa. Jos nelivedolla tarvitsee koko ajan möyriä metsässä niin sitten kiinteä. - äläolenaurettava
tosiasiantuntija kirjoitti:
Vai että kunnon pitoa VAGinassa ;)
Ko. autojen "neliveto" on naurettava. Lähes hyödytön. Nelivetoisuus perustuu siihen että etupyörien sutiminen muuttaa viskokytkimen viskoisuutta jonka johdosta sitten joskus takapyörätkin alkavat tekemään jotakin. Ko. systeemillä jäät armotta kiinni edes pikkaisenkaan hankalampaan paikkaan. Nelivetoa ei voi edes mitenkään lukita päälle =) Yhtä surkea systeemi on esim. Hondassa.
Ainoat nelivedot mitä kannattaa harkita on elektroniset lamellikytkimillä toteutetut tai kiinteät. Molemmat on hyviä, kummallakin omat etunsa. Jos nelivedolla tarvitsee koko ajan möyriä metsässä niin sitten kiinteä.Honda onkin surkea mutta toista on Subaru ja VW. Rullatestissä eli rampissa rullat puolivälissä joten vain toinen pää vetää) vain Subaru ja VW nousivat yös, muut jäivät jauhamaan.
- weeded
äläolenaurettava kirjoitti:
Honda onkin surkea mutta toista on Subaru ja VW. Rullatestissä eli rampissa rullat puolivälissä joten vain toinen pää vetää) vain Subaru ja VW nousivat yös, muut jäivät jauhamaan.
Katso tuo 2:17
http://www.youtube.com/watch?v=Bnbo3MN3No0
Vähän on kuskistakin kiinni mutta tiedän ette crv tuolta nouse. - maamöyrijä
tosiasiantuntija kirjoitti:
Vai että kunnon pitoa VAGinassa ;)
Ko. autojen "neliveto" on naurettava. Lähes hyödytön. Nelivetoisuus perustuu siihen että etupyörien sutiminen muuttaa viskokytkimen viskoisuutta jonka johdosta sitten joskus takapyörätkin alkavat tekemään jotakin. Ko. systeemillä jäät armotta kiinni edes pikkaisenkaan hankalampaan paikkaan. Nelivetoa ei voi edes mitenkään lukita päälle =) Yhtä surkea systeemi on esim. Hondassa.
Ainoat nelivedot mitä kannattaa harkita on elektroniset lamellikytkimillä toteutetut tai kiinteät. Molemmat on hyviä, kummallakin omat etunsa. Jos nelivedolla tarvitsee koko ajan möyriä metsässä niin sitten kiinteä.MIssäs VAG:n tuotteessa käytetään viskokytkintä? En muista yhtään, tietääkseni torsen ja haldex käytössä mallista riippuen. Haldex taitaa ollakin elektronisesti ohjattu lamellikytkin :)
- Yaris-kuski
Oisko siinä vastaus ongelmiisi?
- köyhä,
Mersulta ja Jeepistä löytyy hyviä malleja,
meillä on tiedän kokemuksesta.- Anonyymi
Neljä vikaa Jeepissä, neljä kirjainta edessä ja neljä takana
- Lada-mies
Sehän voisi olla hyvä.
- geezer4x4
kirjoitti:
Neljä vikaa Jeepissä, neljä kirjainta edessä ja neljä takana
Mitähän tuohon nyt sitten vastaisi. Jos et parempaan kommenttiin kykene niin nimimerkki kannattaa jatkossakin pitää anonyyminä ;)
- maasturit
kirjoitti:
Neljä vikaa Jeepissä, neljä kirjainta edessä ja neljä takana
Jeeppi tehtiin toisen maailman sodan aikana, silloin kun muut valmistajat eivät vielä olleet maastureista unelmoineetkaan. Että on niillä ainakin kokemusta ja muuthan ovat sitä sitten enemmän tai vähemmän matkineet.
- Joo...
Oletko päässyt avohoitoon? Hienoa sinänsä, mutta toipumisesti ei näköjään ole ollut täydellinen, vaan sama levy pyörii yhä.
- Stiff Upper Lip
Cittarikuskin alahuuli väpätti, kun kulutusluotoilla ja anoppivainaan murjun myynnillä saaduilla pääomilla hankittu Kaukoidän demarikuutio juuttui lumeen Helsingin keskustassa, vaikka viisi minuuttia aiemmin obeetikko oli kehunut koslansa selviävän vaikka napapiirin ylityksestä (luultavasti läski tarkoitti tällä omaa kunnioitettava ympärysmittaansa navan kohdalta).
Lienee tarpeetonta edes mainita, että tapahtumahetkellä olimme kahden.
- ex-läski
Itselläni oli pari vuotta sittten kriteereinä että autossa pitää olla neliveto, sillä pitää saada vetää 2000kg ja väliraha silloiseen autoon max 20 tonnia. ja uusi jos suinkin vain saa.
Neliveto farmarikin olisi kelvannut, mutta hillot ei riittäny niihin joilla saa vetää pari tonnia.
Lopulta valinta osui uuteen Ford Kugaan, eikä vähiten sen vuoksi että vanha auto oli myös Ford ja Fordin liike hyvitti vaihdokista ylivoimaisesti parhaiten.
Ei ole valittamista, hyvin on tehtävässään palvellu. Missään soilla tai puskoissa en ole sillä ajanut, enkä aja, mutta melko kehnoilla metsätraktoriteillä olen sen kanssa seikkaillu.
Parhaimmillaan tai pahimmillaan painoin yli sata kiloa ja 175cm varrella olin siis melkoinen nalle, hyvin sujui autoon menemiset niilläkin läskeillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk572081Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901425Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621265Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll681217- 1151105
- 67936
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72909Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j65864Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise9822Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍73795