"Filosofiaa"

Kuulutko siihen ihmisryhmään, joka sanoo suoraan sen mitä ajattelee tai niihin, jotka kuuntelevat tarkasti mitä toisella on asiaa ja vasta sen jälkeen kommentoivat diplomaattisesti ja usein myös siten, että kysymyksen esittäjä jää ihmettelemään, että mitä tarkoitit?


http://www.youtube.com/watch?v=vDLD-xz_vaQ


"Älä vastaa jos ei ole mitään sanottavaa"


MarttyyriMallari-TTt

20

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt kiiruusti

      puistoon keräämään koirankakkaa :)

      • heh.

        sopivaa liikuntaa.


      • Niin, mut
        heh. kirjoitti:

        sopivaa liikuntaa.

        miks napsasit plussan pois mun viestistä?


    • Kukkomies.

      *aloitus ei ollut filosofinen*

      • ei pitänyt kommentoida ellei ole mitään sanottavaa.

        "Vastineesi ei ollut aforismi vaan toteamus"

        MarttyyriMallari-TTt


    • bluikkis..

      oon jokunen vuosi sitten kyllästynyt diplomatiaan :) Yleensä diplomaattiset vastaukset on jonkin sortin valehtelua itelle tai muille..

      • tuota noin...kumpaan kategoriaan vastauksesi kuuluu?

        "Eli olitko nyt sitten rehellinen itsellesi ja allekirjoittaneelle? :)"

        MarttyyriMallari-TTt


      • bluikkis..
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        tuota noin...kumpaan kategoriaan vastauksesi kuuluu?

        "Eli olitko nyt sitten rehellinen itsellesi ja allekirjoittaneelle? :)"

        MarttyyriMallari-TTt

        sä mun vastauksen koet? Jos se oli susta rehellinen, niin se on sun näkemys ja kokemus..enkä mä halua kieltää sitä. :)


    • cinnis :)

      Sorrun usein siihen mihin muutkin eli smal talkkiin.

      Silloin ei ole väliä mistä puhutaan tai mitä vastaa.

    • MMies

      KUULUN VARMAAN JÄLKIMMÄISEEN RYHMÄÄN, MUTTA NETISSÄ HUUDAN JA RIEHUN KOSKA SE TEKEE VAIKUTUKSEN NÄIHIN MUIHIN KESKUSTELIJOIHIN!

      NIIN!

      HAHA! :D

      • niin, nettikeskusteluissa ei aiheella ole merkitystä vaan sillä miten niitä käydään.

        "Tyyli ratkaisee"

        MarttyyriMallari-TTt


    • Oikeassa elämässä olen diplomaatti ja tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Netissä sen sijaan sanon mielipiteeni kärjistetyn suoraan ja siksi lunta tulee tupaan jatkuvalla syötöllä.

      • en ole enää aikoihin lukenut ml-palstan kirjoituksia, mutta uskon toki että olet ottanut yhteen toisten kanssa.

        "Niin toimii tosimies"

        MarttyyriMallari-TTt


    • diplis noista vaihtoehdoista. Viivasuoraa tekstiä tulee jos toinen itse pyytää sanomaan tarkalleen mitä mieltä olen ja jos uskon toisen myös kykenevän ottamaan sanani vastaan.

    • Yleensä harkitsen miten sanomiseni asettelen. Varsinkin työpaikalla on parasta pysyä asialinjalla ja hoitaa vaikeatkin tilanteet diplomaattisesti.

      Joskus (livessä) tulee tlanteita, jolloin on pakko sanoa kärkevämmin ja särmikäs avautuminen on paikallaan. Yleensä näissä tilanteissa oma äänen voimakkuus nousee reippaasti ja vastaan napakasti selkokielellä.

      Nettikeskusteluissa sanomiset menee fiiliksien mukaan, aina en edes lue jokaista aloitusta, vaan valikoin muutaman ja vastailen, jos siltä tuntuu.

    • KOMMUNIKOI..#"!!??#"
    • matti penis

      että murteetkin voivat vaikuttaa asiaan.

      Esimerkiksi etelä-suomesta kotoisin olevat eivät aina tajua mitä me pohjois-suomalaiset tarkoitamme ja päinvastoin 8)

    • yleensä se suoraan asian täräyttäjä, ennen kuin ehdin edes ajatella, mitä suusta tulee. Mutta myös seurustelukumppaneiden mielestä olen ollut taitava diplomaatti muissa tilanteissa ja toki myös usein parisuhteessakin, halutessani. Täällä varmaan rasittavan diplomaattinen. Suoraan sanominen vaatii riittävän luottamuksen, mun kohdalla. Tosin kavereidenkin suhteen olen nykyään hyvin diplomaattinen, vaikka luottaisinkin heihin ihan kybällä. Diplomaattinen käytös on vähemmän kuluttavaa, kaikkien kannalta.

    • d-holbach

      En kuulu niihin, joilla ei ole filttereitä. Toivon tosin että minulla olisi Hitchin kaltaista peräänantamattomuutta, silloin kun tietää olevansa oikeassa. Eikä hyssyttele toisten harhaisia käsityksiä maailmasta.

      "All this could be part of a plan. There is no way an atheist can prove it's not. And it's some plan isn't it? With mass destruction, pityless extermination, annihilation going on all the time. And all this set in motion on a scale that is absolutely beyond our imagination, in order that the Pope can tell people not to jerk off."
      -Laatu Hitchenssiä

      En kuulu mielestäni tosin myös toiseenkaan ryhmään...

      "Kyllä muuten *ittu vastaan"

    • rose18

      eli mikä on tuomiosi??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      314
      3672
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      268
      2115
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      99
      1449
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1353
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1338
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1207
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1034
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1028
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe