"Filosofiaa"

Kuulutko siihen ihmisryhmään, joka sanoo suoraan sen mitä ajattelee tai niihin, jotka kuuntelevat tarkasti mitä toisella on asiaa ja vasta sen jälkeen kommentoivat diplomaattisesti ja usein myös siten, että kysymyksen esittäjä jää ihmettelemään, että mitä tarkoitit?

http://www.youtube.com/watch?v=vDLD-xz_vaQ

"Älä vastaa jos ei ole mitään sanottavaa"

MarttyyriMallari-TTt

20

456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt kiiruusti

puistoon keräämään koirankakkaa :)

• heh.

sopivaa liikuntaa.

• Niin, mut
        heh. kirjoitti:

sopivaa liikuntaa.

miks napsasit plussan pois mun viestistä?

• Kukkomies.

*aloitus ei ollut filosofinen*

• ei pitänyt kommentoida ellei ole mitään sanottavaa.

"Vastineesi ei ollut aforismi vaan toteamus"

MarttyyriMallari-TTt

• bluikkis..

oon jokunen vuosi sitten kyllästynyt diplomatiaan :) Yleensä diplomaattiset vastaukset on jonkin sortin valehtelua itelle tai muille..

• tuota noin...kumpaan kategoriaan vastauksesi kuuluu?

"Eli olitko nyt sitten rehellinen itsellesi ja allekirjoittaneelle? :)"

MarttyyriMallari-TTt

• bluikkis..
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

tuota noin...kumpaan kategoriaan vastauksesi kuuluu?

"Eli olitko nyt sitten rehellinen itsellesi ja allekirjoittaneelle? :)"

MarttyyriMallari-TTt

sä mun vastauksen koet? Jos se oli susta rehellinen, niin se on sun näkemys ja kokemus..enkä mä halua kieltää sitä. :)

• cinnis :)

Sorrun usein siihen mihin muutkin eli smal talkkiin.

Silloin ei ole väliä mistä puhutaan tai mitä vastaa.

• MMies

KUULUN VARMAAN JÄLKIMMÄISEEN RYHMÄÄN, MUTTA NETISSÄ HUUDAN JA RIEHUN KOSKA SE TEKEE VAIKUTUKSEN NÄIHIN MUIHIN KESKUSTELIJOIHIN!

NIIN!

HAHA! :D

• niin, nettikeskusteluissa ei aiheella ole merkitystä vaan sillä miten niitä käydään.

"Tyyli ratkaisee"

MarttyyriMallari-TTt

• Oikeassa elämässä olen diplomaatti ja tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Netissä sen sijaan sanon mielipiteeni kärjistetyn suoraan ja siksi lunta tulee tupaan jatkuvalla syötöllä.

• en ole enää aikoihin lukenut ml-palstan kirjoituksia, mutta uskon toki että olet ottanut yhteen toisten kanssa.

"Niin toimii tosimies"

MarttyyriMallari-TTt

• diplis noista vaihtoehdoista. Viivasuoraa tekstiä tulee jos toinen itse pyytää sanomaan tarkalleen mitä mieltä olen ja jos uskon toisen myös kykenevän ottamaan sanani vastaan.

• Yleensä harkitsen miten sanomiseni asettelen. Varsinkin työpaikalla on parasta pysyä asialinjalla ja hoitaa vaikeatkin tilanteet diplomaattisesti.

Joskus (livessä) tulee tlanteita, jolloin on pakko sanoa kärkevämmin ja särmikäs avautuminen on paikallaan. Yleensä näissä tilanteissa oma äänen voimakkuus nousee reippaasti ja vastaan napakasti selkokielellä.

Nettikeskusteluissa sanomiset menee fiiliksien mukaan, aina en edes lue jokaista aloitusta, vaan valikoin muutaman ja vastailen, jos siltä tuntuu.

• KOMMUNIKOI..#"!!??#"
    • matti penis

että murteetkin voivat vaikuttaa asiaan.

Esimerkiksi etelä-suomesta kotoisin olevat eivät aina tajua mitä me pohjois-suomalaiset tarkoitamme ja päinvastoin 8)

• yleensä se suoraan asian täräyttäjä, ennen kuin ehdin edes ajatella, mitä suusta tulee. Mutta myös seurustelukumppaneiden mielestä olen ollut taitava diplomaatti muissa tilanteissa ja toki myös usein parisuhteessakin, halutessani. Täällä varmaan rasittavan diplomaattinen. Suoraan sanominen vaatii riittävän luottamuksen, mun kohdalla. Tosin kavereidenkin suhteen olen nykyään hyvin diplomaattinen, vaikka luottaisinkin heihin ihan kybällä. Diplomaattinen käytös on vähemmän kuluttavaa, kaikkien kannalta.

• d-holbach

En kuulu niihin, joilla ei ole filttereitä. Toivon tosin että minulla olisi Hitchin kaltaista peräänantamattomuutta, silloin kun tietää olevansa oikeassa. Eikä hyssyttele toisten harhaisia käsityksiä maailmasta.

"All this could be part of a plan. There is no way an atheist can prove it's not. And it's some plan isn't it? With mass destruction, pityless extermination, annihilation going on all the time. And all this set in motion on a scale that is absolutely beyond our imagination, in order that the Pope can tell people not to jerk off."
      -Laatu Hitchenssiä

En kuulu mielestäni tosin myös toiseenkaan ryhmään...

"Kyllä muuten *ittu vastaan"

• rose18

eli mikä on tuomiosi??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      73
      4258
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3075
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      3040
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      395
      2126
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      213
      1231
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1193
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1162
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1034
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      61
      1022
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      973
    Aihe