Väkevä tod: Adventismista on vaikea päästä eroon

3-4 todistajaa

Kolme-neljä todistajaa todistaa kuinka vaikea on adventimista päästä eroon.
1. todistaja: Teologian tohtori Kai Arasola on edelleenkin Adventtikirkon johtoportaassa aktiivitoiminnassa (vastaa suomalaisten käännyttämisestä adventismiin) vaikka hänen pitäisi olla eläkkeellä.
2. todistaja: Entinen adventistiaktiivi maallikkoraamatunopettaja Jari Laurila ei pääse adventismista eroon millään vaikka hän haluaisi.
3. todistaja: Kantolan Antti on ja pysyy aktiivisena adventismimyönteisenä maallikkona liittymättä kirkon jäseneksi koska ei täytä ehtoja.
4. Eepulla on oma Sapattiseurakunta vaikka hän on edelleenkin luultavasti Adventtikirkon jäsenenä?

11

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • susi lampvaatteissa

      "Sitten opettajan oppaassa käsketään sapattikoulun vetäjiä motivoimaan jäseniä kertomuksella Pitcairnin saaresta. Suitsutetaan sitä, kuinka siellä juotiin viinaa ja tapeltiin ja kuinka sitten adventismi astui kuvaan mukaan ja profetian hengen (jolla yleensä tarkoitetaan Ellen Whiteä) vaikutuksesta saaren ilmapiiri muuttui siunaukselliseksi.

      Noh muuttuipa tosiaan! Pientä olivat tappelut ja viinanjuonti siihen verrattuna, mitä he adventisteina tekivät. No ennen kaikki oli tietysti julkista, mutta oppivat tekopyhyyden tietysti, valehtelun ja peittelyn. Ja niin saarella oli tapana näihin vuosiin asti tuolta 1800-luvun lopulta kun tulivat adventisteiksi, että miehet tuolla 100% adventistisella saarella raiskasivat lapsia ja nuoria – insestiä ja pedofiliaa. Vasta muutama vuosi sitten yksi uhri uskalsi kertoa tästä ja 7 elossa olevaa adventistimiestä joutui vankeuteen 6 saarelta pois muuttanutta miestä, mutta tuota pedofiilistä lastenraiskausta oli ollut kaiket ajat sukupolvesta toiseen.

      Poliisitutkinnat alkoivat vuonna 2000 ja sen jälkeen Adventtikirkon omilla sivuilla Pitcairnissa on 45 asukasta, joista 22 adventistia. Adventtikirkon tilastosivuilta näkee, että siellä on ollut koko saaren väki, eli 50 asukasta, kaikki Adventtikirkon jäseniä, mutta vuonna 2001 puolet erosi/erotettiin ja kolme kuoli.

      http://www.adventiststatistics.org/view_Summary.asp?FieldInstID=1032271

      http://www.theodora.com/wfbcurrent/pitcairn_islands/pitcairn_islands_people.html

      Tuota Pitcairnia ovat adventistit ympäri maailmaa ihastelleet ja kertoneet, millainen paratiisi se onkaan, kun adventistit saavat asua keskenään kenenkään häiritsemästä. Ah sentään, kun adventtitotuuden mukaisesti pyhittyneet luonteet kokoontuvat. Mutta eipä tiukalla sapatinpitämisellä ja muita ellenlakeja pilkun tarkasti noudattamalla pyhitytty. Ei tietenkään.

      Adventtikirkon ja sen päälehden Adventist Review´n sivuilla on nyt Pitcairn-jutut vähissä, mutta löytyypä Atodayn nettisivuilta tästä kertomusta ja siinä sanotaan, että lähes jokainen mies on ollut pedofiili-/insesti-raiskaaja ja melkein jokainen tyttö saarella, jopa 3-vuotiaasta lähtien, on sukupolvesta toiseen ollut uhri. Saarellahan on ollut vain 9 perhettä ja neljä sukunimeä ja kaikki keskenään sukua. Raiskattavat on viety yleensä metsään raiskattaviksi. http://www.atoday.com/pitcairn-paradise-lost

      Viralliset Adventtikirkon sivut siis vaikenevat Pitcairnin insestistä ja kuten nyt nähdään Pääkonferenssi jatkaa paratiisisaarisatujaan läksyinä jäsenilleen, vaikka Pitcairnista on tullut insestin ja pedofilian symboli. Googleltakin sen voi nähdä Pitcairn pedophil-haulla 2 070 osumaa ja Pitcairn incest-haulla 88 800 osumaa."

      • tähän uskomme

        Adventtitotuus = kolmen enkelin sanoman tulkintana "iankaikkinen evankeliumi" sapatti sinetteineen ja sunnuntai pedonmerkkeineen.


      • onnea ja menestystä!
        tähän uskomme kirjoitti:

        Adventtitotuus = kolmen enkelin sanoman tulkintana "iankaikkinen evankeliumi" sapatti sinetteineen ja sunnuntai pedonmerkkeineen.

        Jarlau kertoo pitkistä teologian opinnoista: "Edessä 15 vuoden yliopisto-opinnot ja teologiassa omat ohjelmat."


      • 99% adventisti

        Mikä on oikein adventismin henki?

        "Adventistipastorit opettavat että adventisteilla on profetian henki".

        Todistaja kertoo suhteestaan profetian henkeen.
        Ellen GW, oli hurskas ämmä
        Kirjoittanut: jarlau 29.1.2009 klo 09.42
        Hei
        Minä rakastan EGW kirjoituksia, olen lukenut kaikki suomennetut yli 20 kirjaa,
        enkä ole nähnyt niissä mitään epäsuhtaa suhteessa Raamattuun.


      • En minä eikä kirkko hyväksy sitä, mitä 2000-luvun alussa saarella tapahtui. Mutta eivät kaikki adventistit siellä vääryyksiin syyllisiä olleet, joten kaikkien Pitcairnin adventistien tuomitseminen muutaman synnintekijän tähden on väärin. Ne, jotka ovat syyllisiä, tulee tuomita (ja tuomittiin) maan lakien mukaan. Syyttömiä on turha syyttää. Nettisivujen määrällä ei ole merkitystä siihen, ketkä ovat syyllisiä ja ketkä syyttömiä.

        Timo


      • TimoFlink kirjoitti:

        En minä eikä kirkko hyväksy sitä, mitä 2000-luvun alussa saarella tapahtui. Mutta eivät kaikki adventistit siellä vääryyksiin syyllisiä olleet, joten kaikkien Pitcairnin adventistien tuomitseminen muutaman synnintekijän tähden on väärin. Ne, jotka ovat syyllisiä, tulee tuomita (ja tuomittiin) maan lakien mukaan. Syyttömiä on turha syyttää. Nettisivujen määrällä ei ole merkitystä siihen, ketkä ovat syyllisiä ja ketkä syyttömiä.

        Timo

        Sanot: "En minä eikä kirkko hyväksy sitä, mitä 2000-luvun alussa saarella tapahtui"

        Siis Pitcairnin saarella, joka oli pelkästään adventistien asuttama adventistimiehet raiskasiva lapsia ja nuoria sukupolvesta toiseen. Senkö sinä hyväksyt, kun pahoittelet vain 2000-luvun alun tapahtumia eli sitä, että joku vihdoin uskalsi paljastaa saaren käytännön, tuli kuulustelut, oikeudenkäynnit, vankilatuomiot elossa olevilla pedofiiliadventisteille ja negatiivinen julkisuus?

        Ps. tuo lainaus oli minun aikaisemmasta kirjoituksestani, johon lainaaja sentään oli laittanut lainausmerkit, vaikka ei lähdettä.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: "En minä eikä kirkko hyväksy sitä, mitä 2000-luvun alussa saarella tapahtui"

        Siis Pitcairnin saarella, joka oli pelkästään adventistien asuttama adventistimiehet raiskasiva lapsia ja nuoria sukupolvesta toiseen. Senkö sinä hyväksyt, kun pahoittelet vain 2000-luvun alun tapahtumia eli sitä, että joku vihdoin uskalsi paljastaa saaren käytännön, tuli kuulustelut, oikeudenkäynnit, vankilatuomiot elossa olevilla pedofiiliadventisteille ja negatiivinen julkisuus?

        Ps. tuo lainaus oli minun aikaisemmasta kirjoituksestani, johon lainaaja sentään oli laittanut lainausmerkit, vaikka ei lähdettä.

        Minulla ei ole todisteita siitä, että väitteenne sukupolvia kestäneestä tapahtumaketjusta olisi totta. Jos vanhat merkit paikkansa pitävät, niin se on taas kerran valhe.

        Sen tiedän, että 2000-luvun alussa tapahtui vääryyksiä. Joten turhaan syytät taas kerran minua väärin perustein. En hyväksy raiskaamista tai lasten hyväksikäyttöä, tulee se ilmi tai ei. Eikä hyväksy kirkkokaan.

        Timo


    • t:rin mietteitä

      Miksi adventismi on kuin purkka tukassa?

      • totuus ei pala tulessakaan.

        Timo


    • Minä en halua päästä mitenkään eroon uskosta. En sitä -"ismeihin" pue.

      En nyt vaan ole inhimillistä syistä ole kirjoilla, niitä on ihmisiä jotka maantieteellisistä tai moisista syistä eivät ole srk yhteydessä. En ole kirjoilla.

      Minulla on ohjelmat yliopistossa suunnitelmieni mukaan 10-20 vuotta menee jos järkikulta suo ja terveyttä piisaa, ja aikaa ja voimia. Oma teologian ohjelma on himassa ja kenties sekoitan sen opintoihinkin vielä.
      400 opintopisteeseen voi mahduttaa monenmoista.

      Hissukseen vaan hilijooksensa hissunkissun.

      jari

    • Suositan Adventtikirkon seurakuntia kyllä hengellisinä kotina, vaikka itse olen metsälintujen kanssa.

      Kerran 100 metrin päässä yksi pikkulintu oli ihmeen kesy. Se halusi leikkiä kanssani eikä yhtään pelännyt minua.
      Seuraavana aamuna oli parvekkeella ihan samanlainen lintu. Ajattelin heti että on lentänyt parvekelasiin ja kuollut. Nopeasti aioin ottaa käteeni ja lähti siitä. Olisi kaiketi antanut ottaa käteen jos olisin hiljempaa lähestynyt. Sama lintu sama juttu ulkovaraston edessä. Ajattelin että on kuollut.
      Samanlainen lintu oli 4,5 km päässä saunan käytävällä, ei ole koskaan lintu sinne tullut, ja kun jätin oven auki ja lähti ulos, niin hetken kuluttua morjensti minua saunan ikkunalla, nk olisi sisään pyrkinyt.

      Haluavat kai minua hauskuttaa ja lohduttaa joskus, kenties ?

      jari

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      325
      3847
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      274
      2206
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      111
      1535
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1390
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1383
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1247
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1218
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1058
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1054
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      66
      942
    Aihe