Miksi Timo Flink jumaloi Ellen Whiteä uskomalla että ko. ihminen on "enemmän kuin profeetta"?
Miksi Timo Flink jumaloi ihmistä?
21
361
Vastaukset
Tuo on aika hölmöä propagandaa. Jumaloitko sinä Paavalia, jos uskot hänen olevan oikea apostoli?
Minä uskon, että Jumala on puhunut valitsemiensa profeettojen välityksellä (Hepr. 1:1). Siten Raamattu on syntynyt. Uskon, että Jumala tuli ihmiseksi Jeesuksessa. Ja uskon, että yksi Jumalan oikean lopunajan seurakunnan tuntomerkeistä on, kuten Raamattu ilmoittaa, Jeesuksen todistus eli profetian lahja. Uskon, että tämä lahja ilmeni Ellen Whiten palvelutehtävässä. Hän on enemmän kuin profeetta siksi, että hänen tehtäväkenttänsä oli laajempi kuin profeetan. Ei se tarkoita, että jumaloisin häntä. Se tarkoittaa, että otan vakavasti sen, mitä hän on kirjoittanut Jumalan edustajana.
Minulle on aivan yhdentekevää kaikki morfiinijutut jne, joilla valheellisesti mustamaalataan kyseinen henkilö.
Timo- amerikasta
Ellen White taitaa olla ainut säätiöimällä jumaloitu profeetta (EGW-säätiöt) maailmassa?
Joka vuosi adventsmissa painatetaan miljoonia Ellen Whiten-kirjoja yhteensä vuosittain maailman melkein kaikilla kielillä.
- hinnasta sovitaan
Timo saa siitä rahaa kun uskoo Ellen Whiten olevan oikea profeetta.
Tuo on aivan yhtä hölmöä propagandaa minua vastaan kuin aloittajankin viesti. Minä olin vakuuttunut näkemyksistäni kauan ennenkuin minusta tuli kirkon työntekijä. Rahalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Timo- ihmisen jumaloiminen
TimoFlink kirjoitti:
Tuo on aivan yhtä hölmöä propagandaa minua vastaan kuin aloittajankin viesti. Minä olin vakuuttunut näkemyksistäni kauan ennenkuin minusta tuli kirkon työntekijä. Rahalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
TimoJos uskova sanoo jotakin ihmistä "totuuden valoksi" (erehtymättömyyden korostaminen) ja "profetian hengeksi" niin miksi sellaista uskovaa sanotaan?
Adventtikirkon viralliset opinkohdat ilmoittavat ketä ihmistä pitää jumaloida joka tosin on vainaja- ja väärän profeetan henki. ihmisen jumaloiminen kirjoitti:
Jos uskova sanoo jotakin ihmistä "totuuden valoksi" (erehtymättömyyden korostaminen) ja "profetian hengeksi" niin miksi sellaista uskovaa sanotaan?
Adventtikirkon viralliset opinkohdat ilmoittavat ketä ihmistä pitää jumaloida joka tosin on vainaja- ja väärän profeetan henki.Olen kanssasi toista mieltä, mutta päätelköön kukin itse. Osaammehan lukea ...
http://www.adventtikirkko.fi/opetus/oppi.html- adventtitotuus
TimoFlink kirjoitti:
TimoTässä joitakin adventistien ja väärän profeettansa Ellen Whiten opetuksia, joita Raamatusta ei löydy:
- lopunaikana tulee Elia, joka on Ellen White/adventistit - sovitus jatkuu taivaassa
- Jeesus on ylienkeli Miikael
- oli odotettavissa uusi ilmoitusprofeetta kaanonin sulkemisen jälkeen
- Raamattuun saa lisätä, poistaa, muutella
- Ellen White profeetta, enemmän kuin profeetta, profetian henki, Jumalan sanansaattaja
- Raamatun kirjoituksissa on yhtälailla virheitä kuin Ellen Whiten kirjoituksissa
- nainen voi olla seurakunnassa profeetan virassa
- nainen voi olla seurakunnassa pastorin virassa
- tuonela poistettu
- sielu ja ruumis yksi, jos toinen kuolee, kuolee toinenkin
- taivaassa maallisen temppelin kopio
- ihmiset taivaassa lentävät siivillä
- materiaalinen uusi Jerusalem
- ihmisten synnit on viety taivaaseen ja Jeesuksen pitää niitä siellä puhdistaa
- Jeesuksen maanpäällinen tuhatvuotinen hallintokausi poistettu
- saatana hallitsee maata tuhatvuotisena kautena
- adventistit tuomitsevat taivaassa tuhat vuotta muita ihmisiä
- muut ihmiset joutuvat polvistumaan adventistien edessä
- adventistit tutkivat ja nauravat ihmisten synneille tuhatvuotiskautena
- korvausteologia: adventistit israelin kansa ja heille israelin kansan lupaukset
- suljetun oven oppi
- raamatullinen profeetan merkki on se, että hän korottaa Jeesusta
- sapattikäsky loistaa taivaassa
- sapatti lopunajan taivaaseenpääsysinetti
- sunnuntai lopunajan pedonmerkki
- Jerusalemia ei koskaan rakenneta (rakennettiin jo)
- profeetta voi varastaa sanansa muilta profeetoilta/kirjoittajilta
- teen ja kahvin juominen on syntiä
- rukoukset eivät pääse taivaaseen, jos ruokapöydällä on voita, kananmunia tai lihaa
- lopunajan merkit toteutuivat 1700-1800-lukujen vaihteessa
- adventisti lopunajan jäännöskirkko – muut kirkot ja seurakunnat babylon
- kasteelle mennessä on sitouduttava Ellen Whiteen ja adventistien erikoisoppeihin
- adventisti voi tulla niin täydelliseksi, että pystyy lopunajan vainoissa seisomaan Jumalan polttavan katseen edessä ilman välittäjää
- uskova ei saa sanoa olevansa pelastunut niin kauan kuin tutkiva tuomio on käynnissä
- adventtitotuus - EGW-rokote
AnttiVKantola kirjoitti:
Olen kanssasi toista mieltä, mutta päätelköön kukin itse. Osaammehan lukea ...
http://www.adventtikirkko.fi/opetus/oppi.htmlPääseekö adventtikirkon jäseneksi jos uskoo että Ellen White on väärä profeetta?
EGW-rokote kirjoitti:
Pääseekö adventtikirkon jäseneksi jos uskoo että Ellen White on väärä profeetta?
Ei pääse.
Timoadventtitotuus kirjoitti:
Tässä joitakin adventistien ja väärän profeettansa Ellen Whiten opetuksia, joita Raamatusta ei löydy:
- lopunaikana tulee Elia, joka on Ellen White/adventistit - sovitus jatkuu taivaassa
- Jeesus on ylienkeli Miikael
- oli odotettavissa uusi ilmoitusprofeetta kaanonin sulkemisen jälkeen
- Raamattuun saa lisätä, poistaa, muutella
- Ellen White profeetta, enemmän kuin profeetta, profetian henki, Jumalan sanansaattaja
- Raamatun kirjoituksissa on yhtälailla virheitä kuin Ellen Whiten kirjoituksissa
- nainen voi olla seurakunnassa profeetan virassa
- nainen voi olla seurakunnassa pastorin virassa
- tuonela poistettu
- sielu ja ruumis yksi, jos toinen kuolee, kuolee toinenkin
- taivaassa maallisen temppelin kopio
- ihmiset taivaassa lentävät siivillä
- materiaalinen uusi Jerusalem
- ihmisten synnit on viety taivaaseen ja Jeesuksen pitää niitä siellä puhdistaa
- Jeesuksen maanpäällinen tuhatvuotinen hallintokausi poistettu
- saatana hallitsee maata tuhatvuotisena kautena
- adventistit tuomitsevat taivaassa tuhat vuotta muita ihmisiä
- muut ihmiset joutuvat polvistumaan adventistien edessä
- adventistit tutkivat ja nauravat ihmisten synneille tuhatvuotiskautena
- korvausteologia: adventistit israelin kansa ja heille israelin kansan lupaukset
- suljetun oven oppi
- raamatullinen profeetan merkki on se, että hän korottaa Jeesusta
- sapattikäsky loistaa taivaassa
- sapatti lopunajan taivaaseenpääsysinetti
- sunnuntai lopunajan pedonmerkki
- Jerusalemia ei koskaan rakenneta (rakennettiin jo)
- profeetta voi varastaa sanansa muilta profeetoilta/kirjoittajilta
- teen ja kahvin juominen on syntiä
- rukoukset eivät pääse taivaaseen, jos ruokapöydällä on voita, kananmunia tai lihaa
- lopunajan merkit toteutuivat 1700-1800-lukujen vaihteessa
- adventisti lopunajan jäännöskirkko – muut kirkot ja seurakunnat babylon
- kasteelle mennessä on sitouduttava Ellen Whiteen ja adventistien erikoisoppeihin
- adventisti voi tulla niin täydelliseksi, että pystyy lopunajan vainoissa seisomaan Jumalan polttavan katseen edessä ilman välittäjää
- uskova ei saa sanoa olevansa pelastunut niin kauan kuin tutkiva tuomio on käynnissä
- adventtitotuusVarsin moni noista väitteistä on vääriä tai puolitotuuksia.
Timoihmisen jumaloiminen kirjoitti:
Jos uskova sanoo jotakin ihmistä "totuuden valoksi" (erehtymättömyyden korostaminen) ja "profetian hengeksi" niin miksi sellaista uskovaa sanotaan?
Adventtikirkon viralliset opinkohdat ilmoittavat ketä ihmistä pitää jumaloida joka tosin on vainaja- ja väärän profeetan henki.Ehdottaisin EGWstä innostuneille huolellisempaa opinkohtien lukemista. Kohdassa 18, johon edellä viitataan ei sanota EGWtä erehtymättömäksi vaan todetaan päätteeksi, että "Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava."
Tällä on tarkoitus sanoa, että EGWn "arvovalta" on Raamatun alapuolella ja ettei mikään "opetus" tai "kokemus" saa nousta Raamatun ulkopuolelta.
Kai :)- ss uusimaa
TimoFlink kirjoitti:
Ei pääse.
TimoAijemmassa viestiketjussa kirjoitit, että henkilö "joka ei ymmärrä sanomastamme mitään" ei voida kastaa.. Ja yksi opinkohta on juuri tuo Ellenin profeetaksi tekeminen.
Elikkä käytännössä ihmisen pitää uskoa, että Ellen White on Jumalan profeetta, muuten et saa kastetta.?
Tuo käsitys tekee kasteesta irvikuvan suorastaan!
No mieltippä sitä henkilöä joka seisoo edessäsi ja koetat sille vakuutta Ellenin profeetallisuudesta...!
Henkilö X kysyy sinulta "Mitä Ellen on sitten profetoinut"
Timo: " Sunnuntailait tulevat"
Henkilö X: Tuohonkominun pitää uskoa saadakseni kasta?
Timo: " Juuri tuohon"
Ajattele Timo 2 kertaa mitä kirjoitat tänne kristittyjen luettavaksi!!
Sunnutailakien tuleminen oli ainut oljenkorsi mistä esim Olavi Rouhe piti kiinni!!
Haloo!
Tuo on suorastaan Jmalan pilkkaa!! ss uusimaa kirjoitti:
Aijemmassa viestiketjussa kirjoitit, että henkilö "joka ei ymmärrä sanomastamme mitään" ei voida kastaa.. Ja yksi opinkohta on juuri tuo Ellenin profeetaksi tekeminen.
Elikkä käytännössä ihmisen pitää uskoa, että Ellen White on Jumalan profeetta, muuten et saa kastetta.?
Tuo käsitys tekee kasteesta irvikuvan suorastaan!
No mieltippä sitä henkilöä joka seisoo edessäsi ja koetat sille vakuutta Ellenin profeetallisuudesta...!
Henkilö X kysyy sinulta "Mitä Ellen on sitten profetoinut"
Timo: " Sunnuntailait tulevat"
Henkilö X: Tuohonkominun pitää uskoa saadakseni kasta?
Timo: " Juuri tuohon"
Ajattele Timo 2 kertaa mitä kirjoitat tänne kristittyjen luettavaksi!!
Sunnutailakien tuleminen oli ainut oljenkorsi mistä esim Olavi Rouhe piti kiinni!!
Haloo!
Tuo on suorastaan Jmalan pilkkaa!!Jeesuksen kastekäskyn mukaisesti ensin ihmisestä tehdään Jeesuksen opetuslapsi ja vasta sitten hänet kastetaan. Ei ennen.
Timo- ss uusimaa
TimoFlink kirjoitti:
Jeesuksen kastekäskyn mukaisesti ensin ihmisestä tehdään Jeesuksen opetuslapsi ja vasta sitten hänet kastetaan. Ei ennen.
TimoJeueesuksen edellytys kasteelle. Siis kuinka paljon tulee uskoa, millä uskolla ja mihin.
Mihin eri asioihin , siis ennen kastetta?
Siitä varmaan ollan samaa mieltä, että Jeesuksen opetuslapsena olo kestää läpi elämän: Jeesuksen äänen kuuntelu Pyhässä Hengessä. Hänen lläsnäolonsa turva ja tuki jne..
Vai mitä Timo - ss uuusimaa
Kai_A kirjoitti:
Ehdottaisin EGWstä innostuneille huolellisempaa opinkohtien lukemista. Kohdassa 18, johon edellä viitataan ei sanota EGWtä erehtymättömäksi vaan todetaan päätteeksi, että "Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava."
Tällä on tarkoitus sanoa, että EGWn "arvovalta" on Raamatun alapuolella ja ettei mikään "opetus" tai "kokemus" saa nousta Raamatun ulkopuolelta.
Kai :)Vastaa suoraan Timo Flinkille. Tuo ajatus oli selvästi tarkoitettu juuri hänelle
Tottakai Ellen oli enemmän kuin profeetta. Profeetat palvelivat ihmistä ja ovat kaiken kansan pilkattavina.
Ellen oli arvostettu tavallinen ihminen, jolla ilmeni profetian lahja, niinkuin ilmenee monella muullakin.
Ei arvostaminen jumaloimista ole. Ellen oli enemmän kuin profeetta. Profeetat olivat enemmän sidottuja
jumalalliseen sanomaansa kuin ihmisyyteen. Kyllä minäkin Ellenin lahjakkuutta opettamisessa arvosta ja juuri
siksi, että hän oli tavallinen vaivainen ihminen. Uskalsi kirjoittaa ja puhua varmanoloisesti, vaikka varmaan tiesi, että ei ihan kaikki ehkä putkeen mene. Ei kukaan kuuntele sellaista, joka sanoisi, että luulen ...
Jos nyt joku ehkä pitääkin Elleniä profeettana, niin ei se jumalointia ole. Vai ovatko mm. vanhan liiton
profeetat mielestäsi jumalia? Ja että niiden kuunteleminen olisi niiden jumaloimista?- a-ismin tunteva
Adventismi on melkein kristinuskolta kirjanoppineiden näyttävä oppikokoelma väärän profetian hengen viitekehyksessä.
Väärä profeetta teki ruumiista irtaantumisia, sai enkelinäkyjä ja teki astraalimatkoja avaruudessa.
Jospa adventismi on sapattia viettävä valhejuutalainen uususkonto USA:sta joka syntyi suuren 1844-eksytyksen seurauksena?
Ilman Ellen Whiteä ja vuotta 1844 SDA:ta ei olisi syntynyt? a-ismin tunteva kirjoitti:
Adventismi on melkein kristinuskolta kirjanoppineiden näyttävä oppikokoelma väärän profetian hengen viitekehyksessä.
Väärä profeetta teki ruumiista irtaantumisia, sai enkelinäkyjä ja teki astraalimatkoja avaruudessa.
Jospa adventismi on sapattia viettävä valhejuutalainen uususkonto USA:sta joka syntyi suuren 1844-eksytyksen seurauksena?
Ilman Ellen Whiteä ja vuotta 1844 SDA:ta ei olisi syntynyt?Ellen White väiteyt ruumiista irtaantumiset ja astraalimatkat ovat puhtaasti humpuukiväitteitä, joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa.
Timo
Menkää siis ihmeessä tutustumaan adventtiseurakuntiin ja virallisiin sivustoihin ja Audiopankkin ja muuhun,
mistä saatte ensi käden tietoa, luotettavaa. Ellenistä ette silti paljon kuule, mutta jotain sentään. Ja joka
tapauksessa voitte todeta, millainen on EGW:n hengellinen perintö, jos niin voidaan sanoa.
Tiedän että tulisitte myönteisesti yllättymään ja raskas negatiivisuuden taakka kevenisi harteillanne.
Sanoisitte ehkä että menitte katsomaan happamia pihlajanmarjoja pärekorissa, mutta löysittekin
kultaomenoita hopeamaljassa. Golden Apples, niinkuin on tapana sanoa näin globaalina aikakautena.- yx syntinen
Timo Flink ei jumaloi yhtään sen enempää Elleniä kuin sinukaan. Ei se ole jumaloimista jos uskoo, että Ellen oli Jumalan sanan saataja! Jokaisella on oma tehtävänsä ja Ellenillä oli se mikä oli. Ellen on elänyt niin kauan sitten, että elämme nykyään ihan erilaisessa maailmassa. Profeettakin on vain ihminen ja hänkin on erehtyväinen. Joten jätä tuo tuomitsemisesi. samoin Timokin on vain ihminen, vaikka onkin adventtiseurakunnan pappi.
"Timokin on vain ihminen, vaikka onkin adventtiseurakunnan pappi."
Hyvä letkautus tuo, mitä sitten tarkoittaneekin. Voip olla että Timo jumaloi naista, yhtä naista, en tiedä.
Mutta niinhän jokaisen aviomiehen tulee tehdä. Eiköhän minun kohdallani tullut ero paljolti siitä syystä,
etten jumaloinut yhtä naista. Siitä on kauan ja tänä päivänä toki jumaloin häntä lasteni äitinä.
Itse en ole kyennyt luomaan elämää.
Parempi jumaloida vaimoaan kuin vaikkapa neitsyt Mariaa,
joka ei ole suinkaan neitsyt, vaan oli keskisuuren perheen äiti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2147284
- 594702
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434634- 753378
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161985- 301768
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261747Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411610- 351522
- 1431287