auttakkaa..en kestä.Päätäni särkee koko ajan.

KuulekoLääkäri

olen itkeny monta päivää tähän kipuun en sanoin osaa edes kuvailla kuinka minuun sattuu ja kuinka kärsin.. tämä on aivan kamala tunne.
Tilani vain pahenee päivä päivältä eikä kukaan auta.
Päätäni särkee,kärsin huimauksesta ja pahoinvoinnista.Bussi kyydissä en pysty olemaan koska päätäni rupee heti särkemään ja oksettaa olen joutunut monesti jäämään bussista tämän takia.pari kertaa meinasin pyörtyä bussissa ja ostoksilla.
Saatan keskellä yötä herätä siihen, että voin pahoin. Tai sitten pääkipuun.
olen väsynyt ihan totaalisesti, tuntuu kuin pää ja kroppa painaisivat sata kiloa.
Enkä tietenkään voi keskittyä niinkuin ennen, esim lukemiseen.
Ajatuksetkin puuroutuvat. unohtelen paljon ja muisti pätkii.

Samoin kävellessä jalat viettävät aika usein vasemmalle, varmaan näytänkin ihan känniseltä kun jalat menee miten sattuu.
Silmätkin tuntuvat omituisilta nykyään, näkö on huononntunu sain lasit 4 kk sitten mutta musta tuntuu että näkö on vielä pahempi kuin silloin.Ne myös vuotavat todella herkästi.aamusin turvonneita joskus ja verisuonet katkeilee silmistä jos on ollu kovia kipuja.
Samoin silmien takana tuntuu kamala kipua. kipu tuntuu pelkästään pään etupuolelta-otsa ja silmät.Ja pahoinvointi on aina olemassa päänsäryn yhdeydessä.tätä on jatkunut kohta 2 kkta en tiedä miten olen kestänyt.kävin ekan kerran päivystyksessä kun ei kipu menny perus särkylääkkeilä vaikka otin monta.Päivystyksessä lääkäri totes että on joku tensiopään särky ja sain dolania joka ei auta yhtään ! otan 3 kplta yhtä aikaa mutta ei tunnu missään.lääkäri vakutti että menee ohi.oloni vain pahenee ja lääkärit ei tiedä paskan vertaa...Tänäänm olin taas lääkärissä ja sain arcoxia joka on kuulemma hyvä lääke (tehoo migreeni potilaille hyvin) otin tänään 2 kplta mutta ei auta ei !Sain lähetteen neurologille kun pakotin lääkäriä koska en uskonu lääkkeitten auttavan.Neurologi kutsu tulee varmaan joskus monien viikkojen päästä.miten jaksan siihen asti?äitilläni oli pahan laatunen kasvain (timööri) leikkauksen seuraksena hän halvantui ja psyykkiset oireet...voiko kasvain olla perinnöllinen?ONKO JOLLAIN OLLU SAMOJA OIREITA?
OLEN NIIN EPÄTOIVONEN JA VÄSYNYT TÄHÄN KIPUUN.olen 26v. ja 2 lapsen äiti.isompi lpseni on hoivannu mua ku ihmiset ei ota tosissaan luulevat että " pelkkä päänsärky " puolet päivästäni menee päänsäryn kestämiseen... joskus enemmään.jos ei särkyä niin paine aina olemassa.Sen tiedän että minulla ei ole migreeniä.. ainaki luulen niin.
auttakaa mitä teen?

12

1014

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • orsso

Ikävää lukea kirjoitustasi, kun kuvittelen jos omalla kohdallani olisi samanlaiset kivut.

Lääkäri en ole ja ilman kunnon tutkimuksiahan on oikeaa diagnoosia tehdä.
      Itselläni oli - ja on yhä toisinaan - päänsärkyä, joka sijoittui silmien ja otsan tienoille. Ja välillä tuli myös huonoa oloa ja huimasi. Lisänä oli epätodellista tunnetta.
      Syynä oli niska / hartiaseudun lihasten jännitystila. Kun lihakset niin jumissa, niin vaistomaisesti jännitin koko kroppani lihaksia ja tila vain paheni.
      Kaksi kertaa kävin lääkärillä ja sain fysioterapiasta ohjeet, miten saa vahvistettua niska ja hartioiden lihaksia, mikä lopettaa myös kivun.
      Alla on linkki, missä videolla ohjeet, miten oireet saa helpotettua:

FIT - Niskat jumissa? http://www.youtube.com/watch?v=hN2AkgLxXkg

Mainitsitko lääkärille silmien katkenneista verisuonista?
      Voisivatko ne myös johtua ihan siitä, että valvonut ja stressaantuneena niihin kiinniittää normaalia enemmän huomiota?

• KuulekoLääkäri

mulla ei ole niskassa mitään kipuja eli lihakset ihan ok.tuskin siitä olis.On mulla joskus ollu niska hartia jännitystä mutta lääkkeet tehosi aina ja hieronta.Unohdin mainita silmistä lääkärille.ja muuten mun lämpö on aina 1-2 astetta normalia korkeampi varsinki iltasin.tätäkään en maininnu lääkärille... kun ne ei näytä välittävän koska kyse on päänsärystä.. ei vaan oteta vakavasti niin eivät edes kysele oikein oireita.

• sibyl
        KuulekoLääkäri kirjoitti:

mulla ei ole niskassa mitään kipuja eli lihakset ihan ok.tuskin siitä olis.On mulla joskus ollu niska hartia jännitystä mutta lääkkeet tehosi aina ja hieronta.Unohdin mainita silmistä lääkärille.ja muuten mun lämpö on aina 1-2 astetta normalia korkeampi varsinki iltasin.tätäkään en maininnu lääkärille... kun ne ei näytä välittävän koska kyse on päänsärystä.. ei vaan oteta vakavasti niin eivät edes kysele oikein oireita.

Mullakin nousi lämpö siinä pahassa vaiheessa aina iltaisin, mutta kipu voi kuulemma saada sen aikaan. Kerrot sitten neurologille kaiken.

Mun neurologi Meilahdessa sairastaa itsekin migreeniä, joten hän oli tosi ymmärtäväinen.

Ensin hän kysyi mun oireet, sitten kertoi, että mun TT oli normaali. Sen jälkeen hän teki neurologiset testit, eli piti kävellä varpaillaan ja kantapäillään, silmät kiinni jne. Migreeniä sairastaa jossain määrin niin monet ihmiset, että ei ole mitään syytä miksei lääkäri kuuntelisi sua.

Mullakaan täsmälääkkeet ei ole auttanut. Parin viikon päästä on soittoaika, jolloin saan luultavasti reseptin johonkin uuteen merkkiin. Olen lukenut täältä keskustelupalstoilta, että suurin osa sakista on joutunut kokeilemaan useampaa täsmälääkettä, ennen kuin on löytynyt sopiva.

Jos sun säryt yltyy tosi pahasti, voit ihan hyvin mennä sairaalan päivystykseen, jossa laittavat sulle suoneen jotain, jonka pitäisi taltuttaa kivut. Mun ystävällä on niin paha krooninen migreeni, että se käy syksyisin ja talvisin melkein kerran viikossa sairaalassa tiputuksessa. Hänen migreeninsä on niin paha, että hän on työkyvyttömyyseläkkeellä ollut jo useita vuosia.

• sibyl

Mulla oli aika samanlaiset oireet. Ensin ei ollut ollenkaan päänsärkyä, mutta tavarat putos kädestä ja kävely veti vasemmalle, niin että vasen käteni oli ihan mustelmilla, kun törmäsin sillä ovenpieliin ym.

Kuukautta myöhemmin alkoi päänsäryt. Ensin 1 kohtaus viikon välein yhteensä 3 kertaa, sen jälkeen päivittäin. Särky oli pääasiassa pään etupuolella. Silmien ja pantarajan välillä. Joskus toisella puolella päätä, joskus molemmilla. Välillä soi korvat, silmät olivat tosi valoherkät ja ihan punaiset.
      Huimauskohtauksia, jotka tulivat ihan tyhjästä, eli saatoin seistä paikallani ja yht´äkkiä vaan alkoi huimaamaan. Makuaisti oli hukassa muutaman viikon ajan.

Terveyskeskuslääkäri oli heti sitä mieltä, että mun täytyy päästä neurologille. Sain parin viikon päästä kutsun tietokone tomografiaan, ja multa otettiin pieni verenkuva. Pari viikkoa TT:n jälkeen oli neurologin tapaaminen. Hän totesi, että kuvissa ei näkynyt mitään outoa, joten päätteli, että mulla oli sekä migreeni, että jännityspäänsärky. Nyt olen syönyt lääkkeitä pari kuukautta. Päätä särkee edelleen, mutta muut oireet ovat kadonneet. Estolääkkeiden ei odoteta edes tehoavan paremmin kuin 50 %, joten nyt täydennän hoitoa luontaistuotteilla ja vitamiineilla.

• sibyl

Mulla oli melkein täsmälleen samanlaiset oireet. Mulla kuvattiin pää, josta ei löytynyt mitään epänormaalia, joten diagnoosiksi tuli jännityspäänsärky ja migreeni.

Nyt olen syönyt pari kk estolääkettä. Päätä särkee edelleen, mutta noi muut oireet ovat hävinneet. Uskallan nykyään ajaa autoakin, kun tasapaino on hallinnassa. Oli tosiaan pelottavaa kävellä kuin humalainen. Mun vasen käsi oli ihan mustelmilla ja kipeä, koska törmäsin sillä joka paikkaan.

Täsmälääkkeeni ei tehoa ollenkaan, eikä aina normaalit särkylääkkeetkään. Nyt kokeilen estolääkkeen lisänä B2 vitamiinia, magnesiumia ja ubikinonia. Tutkimusten mukaan ne saattavat auttaa migreeniin, jos niitä ottaa suurina annostuksina.

• sibyl

Hups. Joku moka. Järjestelmä näytti, että eka viesti ei olisi mennyt läpi, ja pyyhkiytyi kokonaan, joten tein uuden vastauksen.

• KuuleekoLääkäri
        sibyl kirjoitti:

Hups. Joku moka. Järjestelmä näytti, että eka viesti ei olisi mennyt läpi, ja pyyhkiytyi kokonaan, joten tein uuden vastauksen.

edellisestä viestistäni on 5 tuntia ja on ollut yhtä tuskaa, itkua ja kipua vaikka 4 lääkettä otettu.tosin nyt on vähän helpottanu mutta on semmonen tunne et kohta alkaa taas..Voinkohan soittaa sinne neuropolille ja pyytää kiirehtimään en jaksa odottaa monta päivää ...nyt menen nukkumaan olen loppu...

• sibyl
        KuuleekoLääkäri kirjoitti:

edellisestä viestistäni on 5 tuntia ja on ollut yhtä tuskaa, itkua ja kipua vaikka 4 lääkettä otettu.tosin nyt on vähän helpottanu mutta on semmonen tunne et kohta alkaa taas..Voinkohan soittaa sinne neuropolille ja pyytää kiirehtimään en jaksa odottaa monta päivää ...nyt menen nukkumaan olen loppu...

Joo. Mun terveyskeskuslääkäri kehoitti soittamaan neurolle, jos kutsua ei kuulu viikkoon. Viikon päästä sitten soitin sinne, ja seuraavana päivänä tuli kirje, jossa oli kaikki tutkimusajat.

• Normali ihminen

Kyllähän tämä on selkeästi kuviteltua. En usko, että on olemassa sellaista kipua jota ei nykylääketieteellä pystytä osoittamaan todeksi. Kyllähän ne työikäiset ihmiset, joita muka särkee ja kivistää niin paljon, ettei pysty töitä tekemään, eivät vain jaksa tehdä töitä ja muuta velvollisuuksia tai sitten kerjäävät jotain huomiota, ja näin pääsevät helposti laiskottelemaan isoilla tukiaisilla ja ramppaamaan terkkareissa päivystytä kuormittamassa milloin milläkin keksityllä säryllä (yllättäen aina sellaisella, mitä on vaikea osoittaa feikatuksi).

• sibyl

Migreeni ei valitettavasti näy esim. TT:stä. Se pystytään diagnosoimaan vain oireiden perusteella. Joten sinun mukaasi kaikki migreenikot ovat luulotautisia. Great!

• KuuleekoLääkäri
        sibyl kirjoitti:

Migreeni ei valitettavasti näy esim. TT:stä. Se pystytään diagnosoimaan vain oireiden perusteella. Joten sinun mukaasi kaikki migreenikot ovat luulotautisia. Great!

sibyl tuo normaali ihminen on yks esimerkki niistä jotka ei ymmärrä.joten en vaivaudu edes vastaaman hänelle.
        Mulla on ollu normaalia päänsärkyjä ennen mutta en ole koskaan valittanu. mulla on hyvä sietokyky kivulle. olen ollut 1 vuoden aikana vain 2-3 pvä pois töistä.nyt olen äityislomalla.jos olisin töissä ja olisi nämä samat kivut en menisi töihin varmaan enään koskaan tai niin kauan että kipu menee pois lopullisesti tämä kipu menee yli kaiken.nyt menen lepäämän.
        sibyl, voimia!

• kirjoittaja

> En usko, että on olemassa sellaista kipua jota ei nykylääketieteellä pystytä osoittamaan todeksi....

Ole vain uskossasi vahva!
        Oletkohan oikein kiputohtori?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5983
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3764
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2597
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2131
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1878
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1775
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1478
    Aihe