* "< Usko Jeesukseen on enemmän
kuin mielipiteet maan.
Se on enemmän kuin osaamme ajtellakkaan,
Se onrakkaudella ojennettu käsi Jumalan
johon tarttumalla elää uskallan ! >"
* Siinä se, koko evankeliumin syvin sanoma. Ota vain vastaan, ja sydämesi puhdistuu Jeesuksen antamalla uskolla.
Tässähän se on kaikessa voimassaan !
51
1146
Vastaukset
- takarivissä vaan
Mitäpä tuohon muuta sanoo eikä ole tarvis. Jeesus on tie totuus ja elämä. Elämä ajassa ei ole aina helppoa, mutta ei koskaan ylivoimaista Jeesuksen kanssa. Jeesus on kanssamme joka hetki niin voitoissa kuin tappioissa, onnistumisissa ja epäonnistumisissa. Päivä päivältä Herran tulo lähestyy ja silloin vajaa lakkaa. Pelastukseen riittää kun synnit on anteeksi annettu Jeesuksen nimessä. Uskosta Jeesukseen on taivaan portit auki. Miten käy noille vikoilijoille ja kiusaajille, on yksin Herran kädessä. Taivaaseen ei kuitenkaan pääse mitään epäpyhää eikä syntiä.
* Kyllä, kiitos ajatuksistasi. Jeesus on Jumalan "Käsi", ja kunhan siinä pysymme, elämme ja pyrimme pyhitykseen, joka sekin on Jeesuksen sisäisen tuntemisen omistamisessa. Heb. 10:10.
niin että jollakin ihmisellä on syntiä, siihen on ratkaisu ja RAKKAUS LÖYTYY siitä huolimatta.
Taivaasta tuli alas puhdas, tahraton syntisistä erotettu Pyhä Jumalan Poika.
Hän vuodatti Pyhän verensä Golgatan ristillä jotta se puhdistaisi Jeesukseen uskovan parannuksen tekevän ihmisen KAIKESTA SYNNISTÄ. Silloin kun synnit on anteeksi saatu, ne on pois pesty Jeesuksen verellä.
Silloin ollaan taivaskelpoisia vaikka aikaisemmin oltaisiin oltu mettän petoja. SILLÄ, JEESUKSEN VERI PUHDISTAA KAIKESTA SYNNISTÄ SYNTISEN ihmisen uskon kautta Jeesukseen ja myös uskovan Jumalan lapsen Jeesuksen veri puhdistaa.
1 Tim 4:10-11 "Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien. Tätä käske ja opeta."
1 Joh 1:7-9 "Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."
http://www.youtube.com/watch?v=pmc6kx7FJAQ
http://www.youtube.com/watch?v=UHcbIvLT-v4jaikal kirjoitti:
niin että jollakin ihmisellä on syntiä, siihen on ratkaisu ja RAKKAUS LÖYTYY siitä huolimatta.
Hän vuodatti Pyhän verensä Golgatan ristillä jotta se puhdistaisi Jeesukseen uskovan parannuksen tekevän ihmisen KAIKESTA SYNNISTÄ. Silloin kun synnit on anteeksi saatu, ne on pois pesty Jeesuksen verellä.
Silloin ollaan taivaskelpoisia vaikka aikaisemmin oltaisiin oltu mettän petoja. SILLÄ, JEESUKSEN VERI PUHDISTAA KAIKESTA SYNNISTÄ SYNTISEN ihmisen uskon kautta Jeesukseen ja myös uskovan Jumalan lapsen Jeesuksen veri puhdistaa.
1 Tim 4:10-11 "Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien. Tätä käske ja opeta."
1 Joh 1:7-9 "Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."
http://www.youtube.com/watch?v=UHcbIvLT-v4* Olen kyllä aivan samaa mieltä ? Mä en nyt oikein ymmärrä, miten aloitukseni sai aikaan tälläisen aikaiseksi, siitähän on aloituksessakin kysymys. Jeesusken veren puhdistuksesta, pyhityksestä, taivas osuudeta heti sen jälkeen kun on uudestisyntynyt, ei tarvitse edes täyttyä Pyhällä Hengellä, sillä juuri uudestisyntymsässä saadaan Hengen kaste, ja osallisuus Pyhänn Henkeen, kaikki synnit on anteeksi anettu.
* Mutta pyhityksemme on tosiasia siihen saakka ,kunnes Jeesus tulee, ja silloin pyhityksemme saa täydellisyyden, koska tämä syntinen ruummiimmekin tulee oasllikseksi Golgatan työstä, ja saadaan uusi hengellinen ruumis, silloin olemme vasta täydellisiä, vaikka hengellisesti ja lahjavanhurskauden kautta ollaankin "synnittömiä" Jeesuskessa.
* Pyrkijää pyhitykseen, ja ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa, Hän on meidän pyhityksemme.
* "< Ainoa puhdas pyhitys. on Herran Jeesuksen yhteys. >"Mohikaani_27 kirjoitti:
* Olen kyllä aivan samaa mieltä ? Mä en nyt oikein ymmärrä, miten aloitukseni sai aikaan tälläisen aikaiseksi, siitähän on aloituksessakin kysymys. Jeesusken veren puhdistuksesta, pyhityksestä, taivas osuudeta heti sen jälkeen kun on uudestisyntynyt, ei tarvitse edes täyttyä Pyhällä Hengellä, sillä juuri uudestisyntymsässä saadaan Hengen kaste, ja osallisuus Pyhänn Henkeen, kaikki synnit on anteeksi anettu.
* Mutta pyhityksemme on tosiasia siihen saakka ,kunnes Jeesus tulee, ja silloin pyhityksemme saa täydellisyyden, koska tämä syntinen ruummiimmekin tulee oasllikseksi Golgatan työstä, ja saadaan uusi hengellinen ruumis, silloin olemme vasta täydellisiä, vaikka hengellisesti ja lahjavanhurskauden kautta ollaankin "synnittömiä" Jeesuskessa.
* Pyrkijää pyhitykseen, ja ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa, Hän on meidän pyhityksemme.
* "< Ainoa puhdas pyhitys. on Herran Jeesuksen yhteys. >"Vanhurskaan on pystyttävä pitämään syntinsä piilossa tai käy kalpaten kuten Paavali tuossa kirjoittaa:
Room. 8:11,12,13
11 Jos siis teissä asuu Jumalan Henki, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, niin hän, joka herätti Kristuksen kuolleista, on tekevä eläviksi myös teidän kuolevaiset ruumiinne teissä asuvan Henkensä voimalla.
12 Meillä on siis velvollisuuksia, veljet, mutta ei itsekästä luontoamme kohtaan; ei meidän pidä elää sen mukaan.
13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.
Jeesuskin oli syntinen "ihmiselämänsä päivinä", joten älkä yrittäkö ylentää itseänne Häntä paremmaksi:
Hep. 5:2 ja hän voi säälien kohdella tietämättömiä ja eksyviä, koska hän itsekin on heikkouden alainen,
3.ja tämän heikkoutensa tähden hänen täytyy, samoinkuin kansan puolesta, niin itsensäkin puolesta uhrata syntien edestä.
Hepr. 5:7 IHMISELÄMÄNSÄ PÄIVINÄ Jeesus ääneen itkien rukoili ja huusi avukseen häntä, jolla oli valta pelastaa hänet kuolemasta, ja hänen uhrirukouksensa kuultiin, koska hän taipui Jumalan tahtoon.Pe.ku kirjoitti:
Vanhurskaan on pystyttävä pitämään syntinsä piilossa tai käy kalpaten kuten Paavali tuossa kirjoittaa:
11 Jos siis teissä asuu Jumalan Henki, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, niin hän, joka herätti Kristuksen kuolleista, on tekevä eläviksi myös teidän kuolevaiset ruumiinne teissä asuvan Henkensä voimalla.
12 Meillä on siis velvollisuuksia, veljet, mutta ei itsekästä luontoamme kohtaan; ei meidän pidä elää sen mukaan.
13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.
Jeesuskin oli syntinen "ihmiselämänsä päivinä", joten älkä yrittäkö ylentää itseänne Häntä paremmaksi:
Hep. 5:2 ja hän voi säälien kohdella tietämättömiä ja eksyviä, koska hän itsekin on heikkouden alainen,
3.ja tämän heikkoutensa tähden hänen täytyy, samoinkuin kansan puolesta, niin itsensäkin puolesta uhrata syntien edestä.
Hepr. 5:7 IHMISELÄMÄNSÄ PÄIVINÄ Jeesus ääneen itkien rukoili ja huusi avukseen häntä, jolla oli valta pelastaa hänet kuolemasta, ja hänen uhrirukouksensa kuultiin, koska hän taipui Jumalan tahtoon.* Lue koko luku!
* Heb. 5: 1-6. "< Sillä jokainen ylimmäinen pappi, ollen ihmisten joukosta otettu, asetetaan ihmisten puolesta toimittamaan sitä, mikä Jumalalle tulee, uhraamaan lahjoja ja uhreja syntien edestä,
2. ja hän voi säälien kohdella tietämättömiä ja eksyviä, koska hän itsekin on heikkouden alainen,
3. ja tämän heikkoutensa tähden hänen täytyy, samoinkuin kansan puolesta, niin itsensäkin puolesta uhrata syntien edestä.
4. Eikä kukaan sitä arvoa itselleen ota, vaan Jumala kutsuu hänet niinkuin Aaroninkin.
5. Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
6. niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan." >" ?
* Heb.7:26. Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut,
27. JONKA ei joka päivä OLE TARVIS, niinkuin ylimmäisten pappien, ensiksi uhrata OMIEN syntiensä edestä ja sitten kansan; sillä tämän hän teki kerta kaikkiaan, uhratessaan itsensä >"
* Tämä todistaa sen, että yllä olevassa puhutaan ihmisestä valituista ylipapeista.
* Hebrealaiskirjeen kirjoittaja puhuu tässä Vanhanliiton ylipapeista, jotka valittiin imisistä, ja heidän tuli jo oman heikkoutensakin takia sääliä syntisiä, ja samoin uhrata sekä kansan, että ominen syntiensä takaia.
* Vasta 5:ssä jakeessa puhutaan Kristuksesta, Hänkään ei itse asettanut itseään Ylimmäiseksi Papiksi, vaan sai kunnian Isältään?
* Jeesus on synnitön absolyyttisesn puhdas ja viaton.
* "< 1Piet.2: 22. joka "ei SYNTIÄ tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut",
23. joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee,
24. joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut."
25. Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö. >"
* "< Joh.14:30. En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole MITÄÄN. >"
*1Piet.1:18. tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
19. vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin VIRHEETTÖMÄN ja TAHRATTOMAN karitsan, >"
* "< Heb.9:14. 14. kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä VIATTOMANA Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
15. Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön >"
* Että jospa nyt vaan uskoist Raamattua ja Jumalaa, kun Hän sanoo, että Jeesus on SYNNITÖN absolyyttisesti, eikä vain osittain tai joskus myöhemmin tullut synnittömäksi, niin kuin mm. ekivaari harhoissaan uskoo, jos nyt uskoo itsekkään noin tyhmää väitettään ? Sinulta sitä nyt voi odottaa, koska kiellät Jumalan itseltäsi muutenkin ?
* Voitko sinä Pe.ku, näyttää Jeesusken vikapääksi syntiin?
* "< Joh.8:45. Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
46. Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
* Nyt sinulla Pe.ku on mahdollisuus perustella väitteesi, että Jeesus olisi syntinen? Tuo ensimmäisenä yllä mainittu Heb. kohta, on nyt pois jolla syytit Jeesusta syntiseksi?Mohikaani_27 kirjoitti:
* Lue koko luku!
* Heb. 5: 1-6. "< Sillä jokainen ylimmäinen pappi, ollen ihmisten joukosta otettu, asetetaan ihmisten puolesta toimittamaan sitä, mikä Jumalalle tulee, uhraamaan lahjoja ja uhreja syntien edestä,
2. ja hän voi säälien kohdella tietämättömiä ja eksyviä, koska hän itsekin on heikkouden alainen,
3. ja tämän heikkoutensa tähden hänen täytyy, samoinkuin kansan puolesta, niin itsensäkin puolesta uhrata syntien edestä.
4. Eikä kukaan sitä arvoa itselleen ota, vaan Jumala kutsuu hänet niinkuin Aaroninkin.
5. Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
6. niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan." >" ?
* Heb.7:26. Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut,
27. JONKA ei joka päivä OLE TARVIS, niinkuin ylimmäisten pappien, ensiksi uhrata OMIEN syntiensä edestä ja sitten kansan; sillä tämän hän teki kerta kaikkiaan, uhratessaan itsensä >"
* Tämä todistaa sen, että yllä olevassa puhutaan ihmisestä valituista ylipapeista.
* Hebrealaiskirjeen kirjoittaja puhuu tässä Vanhanliiton ylipapeista, jotka valittiin imisistä, ja heidän tuli jo oman heikkoutensakin takia sääliä syntisiä, ja samoin uhrata sekä kansan, että ominen syntiensä takaia.
* Vasta 5:ssä jakeessa puhutaan Kristuksesta, Hänkään ei itse asettanut itseään Ylimmäiseksi Papiksi, vaan sai kunnian Isältään?
* Jeesus on synnitön absolyyttisesn puhdas ja viaton.
* "< 1Piet.2: 22. joka "ei SYNTIÄ tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut",
23. joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee,
24. joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut."
25. Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö. >"
* "< Joh.14:30. En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole MITÄÄN. >"
*1Piet.1:18. tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
19. vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin VIRHEETTÖMÄN ja TAHRATTOMAN karitsan, >"
* "< Heb.9:14. 14. kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä VIATTOMANA Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
15. Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön >"
* Että jospa nyt vaan uskoist Raamattua ja Jumalaa, kun Hän sanoo, että Jeesus on SYNNITÖN absolyyttisesti, eikä vain osittain tai joskus myöhemmin tullut synnittömäksi, niin kuin mm. ekivaari harhoissaan uskoo, jos nyt uskoo itsekkään noin tyhmää väitettään ? Sinulta sitä nyt voi odottaa, koska kiellät Jumalan itseltäsi muutenkin ?
* Voitko sinä Pe.ku, näyttää Jeesusken vikapääksi syntiin?
* "< Joh.8:45. Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
46. Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
* Nyt sinulla Pe.ku on mahdollisuus perustella väitteesi, että Jeesus olisi syntinen? Tuo ensimmäisenä yllä mainittu Heb. kohta, on nyt pois jolla syytit Jeesusta syntiseksi?taida totuus kiinnostaa. Hän näyttää tahtovan vain riidellä. Vai olenko väärässä? silllä....
Se on aikamoinen ihme että ateistiksi itseään kutsuva henkilö on tällä palstalla játkuvasti lukemassa uskovien kirjoituksia. Onkohan pe.ku samassa herätyksen tilassa kuin minä aikoinani kun etsin uskovien hellareiden seuraa saadakseni kuulla hengellisistä asioista? Toivotaan niin. Mutta joka tapauksessa pe.ku:kin saa kokea pelastuksen jos nöyrtyy Jumalan käden alle ja tekee parannuksen.jaikal kirjoitti:
taida totuus kiinnostaa. Hän näyttää tahtovan vain riidellä. Vai olenko väärässä? silllä....
Se on aikamoinen ihme että ateistiksi itseään kutsuva henkilö on tällä palstalla játkuvasti lukemassa uskovien kirjoituksia. Onkohan pe.ku samassa herätyksen tilassa kuin minä aikoinani kun etsin uskovien hellareiden seuraa saadakseni kuulla hengellisistä asioista? Toivotaan niin. Mutta joka tapauksessa pe.ku:kin saa kokea pelastuksen jos nöyrtyy Jumalan käden alle ja tekee parannuksen.ja Raamatusta ette löytäneet kohtia väitteeni kumoamiseksi.
Mitenpä olisittekaan kun itse en sanonut omaa mielipidettäni, vaan kerroin sen mitä Raamatussa lukee.
Jeesus oli syntinen "ihmiselämänsä päivinä", ja te ylennätte itsenne Häntä paremmaksi:
Hepr. 5:7 IHMISELÄMÄNSÄ PÄIVINÄ Jeesus ääneen itkien rukoili ja huusi avukseen häntä, jolla oli valta pelastaa hänet kuolemasta, ja hänen uhrirukouksensa kuultiin, koska hän taipui Jumalan tahtoon.- yksin armosta
Pe.ku kirjoitti:
ja Raamatusta ette löytäneet kohtia väitteeni kumoamiseksi.
Mitenpä olisittekaan kun itse en sanonut omaa mielipidettäni, vaan kerroin sen mitä Raamatussa lukee.
Jeesus oli syntinen "ihmiselämänsä päivinä", ja te ylennätte itsenne Häntä paremmaksi:
Hepr. 5:7 IHMISELÄMÄNSÄ PÄIVINÄ Jeesus ääneen itkien rukoili ja huusi avukseen häntä, jolla oli valta pelastaa hänet kuolemasta, ja hänen uhrirukouksensa kuultiin, koska hän taipui Jumalan tahtoon.Hei Pe.ku!
Viihdyn itse tuolla toisella palstalla, mutta jostain syystä Taivaan Isä laski Sinut sydämelleni tänään. Ota siis vastaan rakkautensa!!
Lue: "Vaikka Hän oli Poika, hän joutui kärsimyksistä oppimaan, mitä on kuuliaisuus. Kun Hän oli saavuttanut täydellisyyden, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen tuoja, kaikkien niiden pelastaja, jotka ovat Hänelle kuuliaisia."
En tiedä, mistä olet oppinut noin paljon Raamattua, mutta pyydän Jumalalta sinulle viisautta y m m ä r t ä ä ja vastaanottaa. Kiitos sinulle!! Pe.ku kirjoitti:
ja Raamatusta ette löytäneet kohtia väitteeni kumoamiseksi.
Hepr. 5:7 IHMISELÄMÄNSÄ PÄIVINÄ Jeesus ääneen itkien rukoili ja huusi avukseen häntä, jolla oli valta pelastaa hänet kuolemasta, ja hänen uhrirukouksensa kuultiin, koska hän taipui Jumalan tahtoon.* Et sitten viitsinyt lukea viestiäni? Pelkäätkö totuutta, ja keksit valheen, ja panettelet Jeesusta syntiseksi, vaikka todistin usealla Raamatun kohdalla asian todeksi, Jeesus on synnitön. Sinä kieroilet valheitesi kanssa ja väärität Jumalan sanaa.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Et sitten viitsinyt lukea viestiäni? Pelkäätkö totuutta, ja keksit valheen, ja panettelet Jeesusta syntiseksi, vaikka todistin usealla Raamatun kohdalla asian todeksi, Jeesus on synnitön. Sinä kieroilet valheitesi kanssa ja väärität Jumalan sanaa.
ainuttakaan Raamatun kohtaa, jossa Jeesus olisi lihansa päivinä ollut synnitön.
Minä kuitenkin laitoin Raamatun kohdan jossa Jeesus oli lihansa päivinä syntinen ja niitä kohtia on Raamatussa paljon.
Raamatussa Lihallinen Jeesus sanottin ihmisen kaltaiseksi ja sitä se ei olisi ollut synnittömänä.Pe.ku kirjoitti:
Vanhurskaan on pystyttävä pitämään syntinsä piilossa tai käy kalpaten kuten Paavali tuossa kirjoittaa:
Hepr. 5:7 IHMISELÄMÄNSÄ PÄIVINÄ Jeesus ääneen itkien rukoili ja huusi avukseen häntä, jolla oli valta pelastaa hänet kuolemasta, ja hänen uhrirukouksensa kuultiin, koska hän taipui Jumalan tahtoon.Ei uskovaisesta synnitöntä tule uskoon tullessa. Läpi Raamatun tämä totuus on luettavissa. Esim. Paavali puhuu tästä Room.7 luvussa.
Jeesus sen sijaan Raamatun mukaan oli synnitön myös "ihmiselämänsä päivinä". Näin myös Raamattu ilmoittaa esim. 1.Piet.2:21-22, Joh.8:46, 2.Kor.5:21.Pe.ku kirjoitti:
ainuttakaan Raamatun kohtaa, jossa Jeesus olisi lihansa päivinä ollut synnitön.
Minä kuitenkin laitoin Raamatun kohdan jossa Jeesus oli lihansa päivinä syntinen ja niitä kohtia on Raamatussa paljon.
Raamatussa Lihallinen Jeesus sanottin ihmisen kaltaiseksi ja sitä se ei olisi ollut synnittömänä.synnitön ihminen ennen syntiinlankeemustaan?
>>>Raamatussa Lihallinen Jeesus sanottin ihmisen kaltaiseksi ja sitä se ei olisi ollut synnittömänä.jaikal kirjoitti:
synnitön ihminen ennen syntiinlankeemustaan?
>>>Raamatussa Lihallinen Jeesus sanottin ihmisen kaltaiseksi ja sitä se ei olisi ollut synnittömänä.* Jeesus oli lihansa puolesta ihminen, mutta kuitenkin ilman syntiä. Se Heb. kohta jota väität olevan Jeesusken syntinen, siinä puhutaan Aaronin pappeudesta, ja hän oli syntinen, ja hänen tuli uhrata myös omien synteinsä edestä, siinä ei puhuta Jeesuskesta, ennenkuin vasta myöhemmin samaa lukua. Lue kunnolla koko luku alusta alusta asti, ja lue tarkoin, ja jätä oma Jumalan vastainen mielenlaatusi pois ja usko mitä Jumala puhuu!
- Sanan saattaja
jaikal kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=UHcbIvLT-v4Ja syntinen lopuun asti sinä se on taistelu omaa lihaa vastaan oman tahdon taivuttaminen Jumalan tahtoon. Rakkaus tosin peittää syntien paljouden.
Jeesus on rakkaus hän rakastaa ja kunnioittaa meitä siksi hän ei syytä, vaan odottaa kärsivällisesti milloin me itse itsessämme synnin huomaamme ja meissähän on niitä tidostamattomia syntejäkin tuolla alitajunnan syövereissä.
Siksi voimme Jeesukselle sanoa: sinä näet syntini puhdista verelläsi, jos emme osaa nimetä syntiä.
Jeesus on hienotunteinen hän ei meitä pakoita Hengen kasvuunkaan, vaan sitäkin saamme pyytämällä.
Me emme synny uudesti silloin, kun olemme juuri uskoon tulleet sillä meissähän on vielä se ruukku, joka on mailaman saasttuttama, vaan hän murtaa ruukun ja muovaa uuden ruukun johon sitten Jumalan Sana saa alkaa kasvattamaan meitä Pyhässä Hengessä.
Raamatun kautta ja me alamme juurtua Kristukseen Sanan kautta.
Tämä on Pyhän Hengen työ, uudesti synnytäminen on Jumalan työ ja sen hän tekee omalla ajllaan, kun olemme tahtomme taivuttaneet siihen, että tahdomme seurata häntä.
- neiti Lieto
Menevät yhä pidemmälle pahuudessaan, eksyen ja eksyttäen. Jeesus varoitti noista, eksyttää jos mahdollista valitutkin.
- Jumala on rakkaus
ottanut tuon rakkauden sanoman ja pelastuksen vastaan Jeesuksessa Kristuksessa? Joko olet hyljännyt vihasi, katkeruutesi, valehtelusi, riitaisuutesi, jne. syntisi, joissa täällä riehut. "Oppikaa Minusta; Minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä...", sanoo Jeesus itsestään. Joko olet ottanut Hänet tällaisena vastaan ja toteutat itse samaa linjaa Jeesuksen kanssa, vai vieläkö uhkut vihaa ja riitaa ja katkerutta palstalla! Jos olet tehyt parannuksen ja lähtenyt seuraamaan Kristusta kokonaan, niin silloin sinä varmaan ymmärrät, että et sovellu opettajaksi ja sinun on pyydettävä julkisesti tällä palstalla anteeksi käyttäytymistäsi ja valheitasi, joita olet viskellyt mielin määrin! Ajattelepa sitä mohikaani! Kysyn sinulta niin kuin Jumala kysyi Kainilta:" Miksi hahmosi synkistyy, jos hyvin teet voit kohottaa pääsi, mutta jos pahoin teet on sinun osasi kuivassa erämaassa." Tämän lainauksen otin eräästä hengellisestä lasten kirjasta, mutta tätä sanomaa Raamattukin julistaa. Sis jos tunnet taas vihaa totuutta vastaan, niinsilloin et ole vielä löytänyt pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa ja muuttunut Hänen kaltaisekseen tippaakaan. Jeesus on kokonaan Rakkaus!
- sariahm
Mohikaani ei ole mikään opettaja.
Kukaan ei ole ikinä häntä siihen tehtävään siunannut,
olkoonkin että itse on itsensä siihen asemaan korottanut.,
vaikka vaan "kirjekurssin kautta"on opettajaksi ryhtynyt.Itse päätellyt ja opiskellut
opettaja.
Seurakunnat eivät ole häntä siihen tehtävään huolineet,
niimpä hän saa palstalla sitä kaipaamaansa huomiota! * " Syyttäjä syyttäköön, yhtä.... jne..!" Siunausta sulle, koita päästä syyttäjä ja tuomio hengestäsi, Jeesus on pelastaja !
- sariahm
sariahm kirjoitti:
vaikka vaan "kirjekurssin kautta"on opettajaksi ryhtynyt.Itse päätellyt ja opiskellut
opettaja.
niimpä hän saa palstalla sitä kaipaamaansa huomiota!Eihän seurakunta hyväksynyt/ymmärtänyt
aiemmin hänen lähetyskäskyäänkään.
Näin omia sanojaan lainatakseni.
Kuvitelkaa,Mohis rakkauden sanomaa levittämässä,ei natsaa.... - sariahm
Mohikaani_27 kirjoitti:
* " Syyttäjä syyttäköön, yhtä.... jne..!" Siunausta sulle, koita päästä syyttäjä ja tuomio hengestäsi, Jeesus on pelastaja !
Sitä saa mitä tilaa.
sariahm kirjoitti:
opettaja.
niimpä hän saa palstalla sitä kaipaamaansa huomiota!* "< Gal.1:1. Paavali, apostoli, ( Mohikaani_27, uskossa Jeesukseen) - saanut virkansa , ei ihmisiltä eikä ihmisten välityksellä vaan Jeesukselta Kristukselta ja Isältä Jumalalta, joka herätti hänet kuolleista. >"
* Kiitos " huomiostasi" jota varsinkin sinulta saan? Omapa on asiasi jos minut huomioit. Ei Paavalikaan aina saanut sitä positiivista palautetta ?
*1Kor.4:9. Minusta näyttää, että Jumala on asettanut meidät apostolit vihoviimeisiksi, ikään kuin kuolemaan tuomituiksi. Olemme koko maailman katseltavina, sekä enkelten, että ihmisten.
10. Olemme tyhmiä Kristuksen tähden, te viisaita Kristuksesa. Me olemme heikkoja, te vahvoja, te olette kunnioitettuja, me halveksittuja. >"sariahm kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
* Sinulta en ole tilannut yhtään mitään? Ja jos oot jotain mielestäsi antanut antanut, lähetän sen tässä sinulle bumerangina takaisin, oleppa hyvä !
- sariahm
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Sinulta en ole tilannut yhtään mitään? Ja jos oot jotain mielestäsi antanut antanut, lähetän sen tässä sinulle bumerangina takaisin, oleppa hyvä !
Ei siis hermo kestä totuutta.
- voi äiti!
sariahm kirjoitti:
Eihän seurakunta hyväksynyt/ymmärtänyt
Kuvitelkaa,Mohis rakkauden sanomaa levittämässä,ei natsaa....Hah haa, Mohikaani saarnaamassa ja levittämässä rakkauden sanomaa.Päivän paras juttu. 10
- Hah hah haa
Mohikaani_27 kirjoitti:
* "< Gal.1:1. Paavali, apostoli, ( Mohikaani_27, uskossa Jeesukseen) - saanut virkansa , ei ihmisiltä eikä ihmisten välityksellä vaan Jeesukselta Kristukselta ja Isältä Jumalalta, joka herätti hänet kuolleista. >"
* Kiitos " huomiostasi" jota varsinkin sinulta saan? Omapa on asiasi jos minut huomioit. Ei Paavalikaan aina saanut sitä positiivista palautetta ?
*1Kor.4:9. Minusta näyttää, että Jumala on asettanut meidät apostolit vihoviimeisiksi, ikään kuin kuolemaan tuomituiksi. Olemme koko maailman katseltavina, sekä enkelten, että ihmisten.
10. Olemme tyhmiä Kristuksen tähden, te viisaita Kristuksesa. Me olemme heikkoja, te vahvoja, te olette kunnioitettuja, me halveksittuja. >"Ei ku paranee Mohikaanin jutut.nyt se on kaiken entisen lisäksi apostolikin.Kusi tulee kohta housuun nauraessa ,ei voi mitään
sariahm kirjoitti:
Ei siis hermo kestä totuutta.
* Sinä et tunne totuutta, eli Jeesusta Kristusta! Miten niin, en kestä? mistä sinä niin päättelet? Sun puhees valuu tyhjiin niin kuin vesi hanhen selästä, saahan sitä nikkinsä takaa laukoa mitä hyvittaa, vai luuletko sä muka, että se mun uskoa horjuttaa? En luule seisovani, mutta luulenpa, että minussakin on Jumalan Henki. Miten sinä selviät juoruinesi kun kerran teet näistäkin ilkeistä puheistasi tiliä Jumalallesi, sitä et voi laistaa, vaikka uhoat ja luulet olevasi voittamaton sanaillesasi ja loukatessasi ihmisä! Sinussa on ilkeyden ja katkeruuden henki, ihan legioittain riivaajia hengessäsi, ja luulet, että olet itsessäsi muka jotakin!
- Herää valvomaan jo!
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Sinä et tunne totuutta, eli Jeesusta Kristusta! Miten niin, en kestä? mistä sinä niin päättelet? Sun puhees valuu tyhjiin niin kuin vesi hanhen selästä, saahan sitä nikkinsä takaa laukoa mitä hyvittaa, vai luuletko sä muka, että se mun uskoa horjuttaa? En luule seisovani, mutta luulenpa, että minussakin on Jumalan Henki. Miten sinä selviät juoruinesi kun kerran teet näistäkin ilkeistä puheistasi tiliä Jumalallesi, sitä et voi laistaa, vaikka uhoat ja luulet olevasi voittamaton sanaillesasi ja loukatessasi ihmisä! Sinussa on ilkeyden ja katkeruuden henki, ihan legioittain riivaajia hengessäsi, ja luulet, että olet itsessäsi muka jotakin!
mohikaani edelleenkään vihan ja katkeruuden sekä kaunaisuuden hengestään, elikkä ei ole siis kokenut todellista uskoontulemistakaan Jeesuksen Kristuksen rakkauden kautta. Aina on "niskakarvat pystyssä", kun joku koettaa osoittaa miten voimakkaasti hän vihasaan reagoi kirjoituksiin, jotka eivät hymistele hänen mukanaan ja ole samaa mieltä asioista. Herra todella juotuu sanomaan uudestaankin mohikaanille: " Miksi muotosi synkistyy, jos hyvää teet, voi nostaa pääsi, mutta jos pahaa teet väijyy synti ovella..." Kuten huomaat mohikaani, niin ei kovinkaan moni pidä sinua opettajana, vaan vihan ja riidan lietsojana. Sinä et siinäkään mielessä sovellu opettajaksi, sillä opettajan ei sovi olla myöskään riitaisa ja vihassa elävä, vaan lempeä ja nöyrä ja rakkaudellinen!
- ......
Herää valvomaan jo! kirjoitti:
mohikaani edelleenkään vihan ja katkeruuden sekä kaunaisuuden hengestään, elikkä ei ole siis kokenut todellista uskoontulemistakaan Jeesuksen Kristuksen rakkauden kautta. Aina on "niskakarvat pystyssä", kun joku koettaa osoittaa miten voimakkaasti hän vihasaan reagoi kirjoituksiin, jotka eivät hymistele hänen mukanaan ja ole samaa mieltä asioista. Herra todella juotuu sanomaan uudestaankin mohikaanille: " Miksi muotosi synkistyy, jos hyvää teet, voi nostaa pääsi, mutta jos pahaa teet väijyy synti ovella..." Kuten huomaat mohikaani, niin ei kovinkaan moni pidä sinua opettajana, vaan vihan ja riidan lietsojana. Sinä et siinäkään mielessä sovellu opettajaksi, sillä opettajan ei sovi olla myöskään riitaisa ja vihassa elävä, vaan lempeä ja nöyrä ja rakkaudellinen!
Iso Amen sinulle herää valvomaan jo.Jumala tulee aikanaan myös palkitsemaan eksyttäjien paljastajat.Mohikaani ja Jaikal on ehottomasti pahimmat Jumalan pilkkaajat ja sana vääristäjät ynnä kiivailijat ja valehtelijat.
- Mohikaani_27 Orgin.
Herää valvomaan jo! kirjoitti:
* Miten niin, riitelen? Minuahan provosoidaan kaikenaikaa, ja jos joskus viahastuu ainaiseen syyttelyyn ja olemaan maalitauluna, ihmekos se nyt on. Jeesuskin vihastui, eikä Hänestäkään kaikki hetikään tykänneet, sai monasti piiloutua vainoojiltaan, vaikka oli synnitön ja Jumalan Poika?
* Mikä sinua muuten niin risoo, joa täällä kirjoittelen? Onko sinulla jotakin luurankoja kaapissa, kun niin hermostut, vai vaanko ilkeyttäs ja kateuksissasi? Miksi ärsyynnyt? Kyllä tuuollainen parjaaminenkin on syntiä ja levität ympäristöösi katkeruutta, josta minua syytät ? - Älä opeta!
Mohikaani_27 Orgin. kirjoitti:
* Miten niin, riitelen? Minuahan provosoidaan kaikenaikaa, ja jos joskus viahastuu ainaiseen syyttelyyn ja olemaan maalitauluna, ihmekos se nyt on. Jeesuskin vihastui, eikä Hänestäkään kaikki hetikään tykänneet, sai monasti piiloutua vainoojiltaan, vaikka oli synnitön ja Jumalan Poika?
* Mikä sinua muuten niin risoo, joa täällä kirjoittelen? Onko sinulla jotakin luurankoja kaapissa, kun niin hermostut, vai vaanko ilkeyttäs ja kateuksissasi? Miksi ärsyynnyt? Kyllä tuuollainen parjaaminenkin on syntiä ja levität ympäristöösi katkeruutta, josta minua syytät ?ja riitelysi vihassa vaan tuntuu jatkuvan. kukaan ei sinua provosoi, vaan sinä vaan kuvittelet valheessasi niin! Sinä et vihastu vaan joskus, vaan olet jatkuvasti vihassa ja katkeruudessa! Älä yritäkään verrata itseäsi Jeesukseen! Sinä et ole Hänen kaltaisensa!
Kirjoitele pois, mutta älä ala opettajaksi, sillä siihen ei sinusta ole! Et ole tehtävää saanut mistään muualta, kuin omistya mielihaluistasi lähteneenä. Sinun opetuksesi sivuaa paljon sitä mitä todellisuudessa Raamtussa sanotaan! Minulla ei ole mitään salattavaa eli nk. luurankoja kaapissa! Muta kenellekään ei yksityiselämäni silti kuulu! Joten se siitä! Minä en ole koettanut vängätä sinua pois palstalta, vaan osoittaa, että sinä et ole sovelias opttamaan. Äläkä nyt vänkää, että sanoisin tämän palstan olevan seurtakunta, valehtelet jos nin teet. Minä en pidä tätä palstaa seurakuntana, mutta siltikään sinun ei ole sovelias pyrkiä opettamaan. Kirjoita muuten ja keskustele, mutta älä opeta! Älä opeta! kirjoitti:
ja riitelysi vihassa vaan tuntuu jatkuvan. kukaan ei sinua provosoi, vaan sinä vaan kuvittelet valheessasi niin! Sinä et vihastu vaan joskus, vaan olet jatkuvasti vihassa ja katkeruudessa! Älä yritäkään verrata itseäsi Jeesukseen! Sinä et ole Hänen kaltaisensa!
Kirjoitele pois, mutta älä ala opettajaksi, sillä siihen ei sinusta ole! Et ole tehtävää saanut mistään muualta, kuin omistya mielihaluistasi lähteneenä. Sinun opetuksesi sivuaa paljon sitä mitä todellisuudessa Raamtussa sanotaan! Minulla ei ole mitään salattavaa eli nk. luurankoja kaapissa! Muta kenellekään ei yksityiselämäni silti kuulu! Joten se siitä! Minä en ole koettanut vängätä sinua pois palstalta, vaan osoittaa, että sinä et ole sovelias opttamaan. Äläkä nyt vänkää, että sanoisin tämän palstan olevan seurtakunta, valehtelet jos nin teet. Minä en pidä tätä palstaa seurakuntana, mutta siltikään sinun ei ole sovelias pyrkiä opettamaan. Kirjoita muuten ja keskustele, mutta älä opeta!* Kuule nyt, sinäkö muka olet Kristuksen mielenlaadussa tuossa tilalssasi? Vahaat täysin omassa lihassasi olevan vihan ja katkeruuden saastuttamana ja saastutat sillä koko palstaa. Minä kirjoitan tasan tarkaan ihan sitä mitä sydämelleni saan Pyhän Hengen vaikuttamana ja Hänen opastamanaan. Olet itse se, mistä minua syytät, niinhän se aina on, ku oma tunto syyttää ja soimaa, niin katkera ihminen syytää sen toiseen, kun ei itse osaa, tai ei halua nöyrtyä Jumalansa edessä, niin kuin nyt sinä !
* Avaa silmäsi, ja herää unestasi, niin Kristus pääsee sinua valaisemaan, jos mahdollista ? Tuolla rähinä lahjallasi et ketään auta etkä rakenna ?Hah hah haa kirjoitti:
Ei ku paranee Mohikaanin jutut.nyt se on kaiken entisen lisäksi apostolikin.Kusi tulee kohta housuun nauraessa ,ei voi mitään
* Suosittelen TENA pöijiä, ettei vaan julkisella paikalla tule nesteet pöksyyn ! Siunausta sullekkin, oot hauska veikko?
voi äiti! kirjoitti:
Hah haa, Mohikaani saarnaamassa ja levittämässä rakkauden sanomaa.Päivän paras juttu. 10
* Kuule, "Sullekkin taivaasta kutsu soi ihmeellinen, taivashan tarjoopi pelastustaan, Jeesus on voimallinen, turvaa jo sielusi armahtajaan ?"
sariahm kirjoitti:
Kuvitelkaa,Mohis rakkauden sanomaa levittämässä,ei natsaa....* No ny sä puhut ihan pehmoisia, kyllä lähetyskäskyn on antanut Jeesus Kristus, enkä suinkaan minä? Mitä lie vihassasi ja katkeruudessasi hölötät :)))
* Enkä mä tartte sun, enkä muidenkaan lupaa jos ja kun noudatan Eniron ja suomen lain sääntöjä, kirjoittaa täällä mitä haluan, opettaa tai en opeta, se ei kuulu sulle vähimmässäkään määrin. Hoida tuntosi rauhaan Jumalan ja perheesi ja seurakuntasi kanssa, niin voit täälläkin sitten kirjoittaa oikeaa asiaa, etkä vaan haukkua ja perjata toisia.* katso nyt vaan omaan poveesi? Olet kaiketi itse katkeroitunut ja vihassa, kun tosia syytät, siinähän se aina on vika, kun toiseen pitää purkaa omat katkeruutensa ja tarkoituksettomat vihansa, olet täynään sappe ja katkeruutta, pyri siis itse korjaamaan oma tilasi. Vai kuvitteletko olevasi Kristuksen mielenlaadussa tuossa tilassa, älä eksy ?
- En riitele vaan sinä
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Kuule nyt, sinäkö muka olet Kristuksen mielenlaadussa tuossa tilalssasi? Vahaat täysin omassa lihassasi olevan vihan ja katkeruuden saastuttamana ja saastutat sillä koko palstaa. Minä kirjoitan tasan tarkaan ihan sitä mitä sydämelleni saan Pyhän Hengen vaikuttamana ja Hänen opastamanaan. Olet itse se, mistä minua syytät, niinhän se aina on, ku oma tunto syyttää ja soimaa, niin katkera ihminen syytää sen toiseen, kun ei itse osaa, tai ei halua nöyrtyä Jumalansa edessä, niin kuin nyt sinä !
* Avaa silmäsi, ja herää unestasi, niin Kristus pääsee sinua valaisemaan, jos mahdollista ? Tuolla rähinä lahjallasi et ketään auta etkä rakenna ?johdatuksessa, sillä Raamtun Sana kieltää sen sinulta. Elät Saanan vastaisesti. Eniro on sinun päämiehesi, kuten olet sanonut. Sinä olet avionrikkoja ja elät vihassa ja katkeruudessa sekä vbalheessa. Sinä valehtelet, mun päälleni jatkuvasti, vaikka en sinua kiellä kesukstelemasta, mutta Raamtaulla koetan opastaa, ettet ole opettaja! Siis älä opeta! Minä en nuku, enkä rähise, vaan sen teret sinä! Et ota totuutta vastaan, vaan muotosi synkistyy? Kysyy Jumala sinulta Ainakin hengellisessä mielessä sinä olet murhaaja!
sariahm kirjoitti:
Kuvitelkaa,Mohis rakkauden sanomaa levittämässä,ei natsaa....* En olekkaan, kirjoitan vaan Raamatun opettamaa evankeliumia, uskoo ken tahtoo, eikä sun tarvitse edes lukea. Miksi vaivaat pientä päätäsi, mitä se sinulta vie, jos kirjoitan ja vaikka opettaisnkin? Mitä se sua liikuttaa, en ole pyytänyt sulta mitään?
* Ihan ilmatteeksi kirjoitan, vaikka Paavali kyllä sanoo, että jos teille julistetaan Jumalan sanaa, olette velvillise antamaan aineelista hyvää, eikä siellä lue, etteikö mullekkin kuuluisi antaa, koska jaan Herran sanan tostuutta?
* Ymmärrä nyt, että en suinkaan sitä pyydä, mutta kunhan nyt sanoin, kun olet niin huolissasi mun kirjoittamisista, se ei kuitenkaan maksa sinulle sentin vertaa, miksi siis kiusaat itseäsi asialla, joka ei sulle kuulu ollenkaan, ei vähimmässäkään määrin !En riitele vaan sinä kirjoitti:
johdatuksessa, sillä Raamtun Sana kieltää sen sinulta. Elät Saanan vastaisesti. Eniro on sinun päämiehesi, kuten olet sanonut. Sinä olet avionrikkoja ja elät vihassa ja katkeruudessa sekä vbalheessa. Sinä valehtelet, mun päälleni jatkuvasti, vaikka en sinua kiellä kesukstelemasta, mutta Raamtaulla koetan opastaa, ettet ole opettaja! Siis älä opeta! Minä en nuku, enkä rähise, vaan sen teret sinä! Et ota totuutta vastaan, vaan muotosi synkistyy? Kysyy Jumala sinulta Ainakin hengellisessä mielessä sinä olet murhaaja!
* Ai synkistyy? Mistäs sniä sen tiedät? Ainut mistä tulen alakuloiseksi, on se, jos joskus tulee aiheuttaneeksi jollekulle mielipahaa. Sinä olet luterilainen ja siksi vihaat mua, kun olen todistanut Raamatulla lukuisat kerrat, että vauvakaste ei ole Raamatulline, vaan kirkollinen valelu, ei edes mikään kaste ? Sinulla on sitä samaa vihaa, lihallista jota lutterkin jakoi postilloissaan. Miksi muuten te luterilaiset oltte aina vihaisia tällä palstalla, oletteko te sitä myös kotonakin ?
* Ja tuon vauvakasteen epäraamatulliseksi todistamiseni vuoksi luterilaiset täällä vihaa mua, ja siksi en sinusta saisi täällä kirjoitellakkaan. Eikä Eniro ole mun isäntä, en ole Eniron palveluksessa, miksi vääristät kirjoituksiani, siis valehtelet sellaista jota en ole koskaan sanonut. Eniron lupa se pitää olla sullakin, vaikka se onkin yleinen oikeus, mutta Eniro palstan omistaa, ja voi sulkea sen jos sitä niin haluttaa? Olet pahasti sekoamassa, kun et osaa eroittaa asioita tositaan. Viha saa sitä aikaan !- En riitele vaan sinä
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ai synkistyy? Mistäs sniä sen tiedät? Ainut mistä tulen alakuloiseksi, on se, jos joskus tulee aiheuttaneeksi jollekulle mielipahaa. Sinä olet luterilainen ja siksi vihaat mua, kun olen todistanut Raamatulla lukuisat kerrat, että vauvakaste ei ole Raamatulline, vaan kirkollinen valelu, ei edes mikään kaste ? Sinulla on sitä samaa vihaa, lihallista jota lutterkin jakoi postilloissaan. Miksi muuten te luterilaiset oltte aina vihaisia tällä palstalla, oletteko te sitä myös kotonakin ?
* Ja tuon vauvakasteen epäraamatulliseksi todistamiseni vuoksi luterilaiset täällä vihaa mua, ja siksi en sinusta saisi täällä kirjoitellakkaan. Eikä Eniro ole mun isäntä, en ole Eniron palveluksessa, miksi vääristät kirjoituksiani, siis valehtelet sellaista jota en ole koskaan sanonut. Eniron lupa se pitää olla sullakin, vaikka se onkin yleinen oikeus, mutta Eniro palstan omistaa, ja voi sulkea sen jos sitä niin haluttaa? Olet pahasti sekoamassa, kun et osaa eroittaa asioita tositaan. Viha saa sitä aikaan !luuloistasi sen huomaa selkeästi, että mielesi ja hahmosi synkistyy joka kerta, kun sinua ojennetaan! Tulisitkin alakuloiseksi, mutta sinä vaan pöyhistelet kuin kukko tunkiolla, etkä ota vastaan mitää kritiikkiä sinun harhaisia opetuksiasi vastaan. Tulipa taas luuloa eikä tietoa. En ole luterilainen enkä ole koskaan ollutkaan, vaan olen uudestisyntynyt uskovainen ja uskovana upotuskasteella käynyt ja saanut myöskin Pyhän Hengen kasteen ja armolahjoja siinä ohessa. Joten taas meni luulemisesi puolelle, elikkä valhetta tuli taas kehiin! Sinulla on sitä samaa vihaa mitä olet jatkuvasti yllä pitänyt niin kauan kuin olet tällä palstalla muka opettanut. Miksi te helluntailaiset olette aina vihaisa tällä palstalla ja varmasti myös kotonannekin?
En puolusdta epäraamatullsita vauvakastetta, mutta teen sinulletiettäväksi, että sinun elämäsi ei olesopusoinnussaRaamtun kanssa, joten siksi sinä et saa opettaa. Raamttu senselkeästi sinulta kieltää. Olen kehottanut sinua tutkimmaan asiaa Timoteus- ja Tiituskirjeistä. Sieltä löytyy selkeä ohje siitä kuka saa olla opettaja!
En ole sekoamassa, sinä aivan selkeästi sanoi t jossakin vaiheessa, että sinulla on Enirolta lupa täällä kirjoittamiseesi. Niin on! Mutta TRaamtun lupaa opettamiseen sinulla ei ole. siis keskustele kirjoittaen, mutta lopeta opettajana olosi. Se on Raamtun vastaista. Menikö nyt sinulle jakeluun? - Mitä ojentamista ?!
En riitele vaan sinä kirjoitti:
luuloistasi sen huomaa selkeästi, että mielesi ja hahmosi synkistyy joka kerta, kun sinua ojennetaan! Tulisitkin alakuloiseksi, mutta sinä vaan pöyhistelet kuin kukko tunkiolla, etkä ota vastaan mitää kritiikkiä sinun harhaisia opetuksiasi vastaan. Tulipa taas luuloa eikä tietoa. En ole luterilainen enkä ole koskaan ollutkaan, vaan olen uudestisyntynyt uskovainen ja uskovana upotuskasteella käynyt ja saanut myöskin Pyhän Hengen kasteen ja armolahjoja siinä ohessa. Joten taas meni luulemisesi puolelle, elikkä valhetta tuli taas kehiin! Sinulla on sitä samaa vihaa mitä olet jatkuvasti yllä pitänyt niin kauan kuin olet tällä palstalla muka opettanut. Miksi te helluntailaiset olette aina vihaisa tällä palstalla ja varmasti myös kotonannekin?
En puolusdta epäraamatullsita vauvakastetta, mutta teen sinulletiettäväksi, että sinun elämäsi ei olesopusoinnussaRaamtun kanssa, joten siksi sinä et saa opettaa. Raamttu senselkeästi sinulta kieltää. Olen kehottanut sinua tutkimmaan asiaa Timoteus- ja Tiituskirjeistä. Sieltä löytyy selkeä ohje siitä kuka saa olla opettaja!
En ole sekoamassa, sinä aivan selkeästi sanoi t jossakin vaiheessa, että sinulla on Enirolta lupa täällä kirjoittamiseesi. Niin on! Mutta TRaamtun lupaa opettamiseen sinulla ei ole. siis keskustele kirjoittaen, mutta lopeta opettajana olosi. Se on Raamtun vastaista. Menikö nyt sinulle jakeluun?Kirjoituksesi kuulostaa Mohikaanin tuomitsemiselta, eikä ojentamiselta.
Mitä tulee opetukseen, niin Mohikaani on palstan uskossa kasvaneimpia
ja hänellä on senmyötä Jumalan Sanan tuntemustakin.
Jokaisella uskovalla tulisi olla jotain jaettavaa toisille siitä, mitä itse on
tullut ymmärtämään Jumalan Sanasta, mutta harvalla on muuta asiaa,
kuin vain puuttua toisten kirjoituksiin ja arvostella niiden kirjoittajia. - en riitele vaan
Mitä ojentamista ?! kirjoitti:
Kirjoituksesi kuulostaa Mohikaanin tuomitsemiselta, eikä ojentamiselta.
Mitä tulee opetukseen, niin Mohikaani on palstan uskossa kasvaneimpia
ja hänellä on senmyötä Jumalan Sanan tuntemustakin.
Jokaisella uskovalla tulisi olla jotain jaettavaa toisille siitä, mitä itse on
tullut ymmärtämään Jumalan Sanasta, mutta harvalla on muuta asiaa,
kuin vain puuttua toisten kirjoituksiin ja arvostella niiden kirjoittajia.vaan osoitan, ettei mohikaani ole sovelias opettajaksi. Luepa sinäkin huolella Timoteus- ja Tiituskirjeet, niin huomaat sen millainen tulee olla opettajan. Ei saa olla aviorikosta tehnyt, kuten mohikaani on, ja muuta siinä on sen lisäksi. Et ole varmaan huomannut sitäkään miten paljon mohikaani valehtelee ja luulottelee ilman mitään oikeaa tietoa. Ei tällainen sovi opettajaksi. Raamattu sen kieltää selvästi. Mitä opetukseen tulee, niin helluntaijohtajat ja neuvoa antavat veljet helluntaissa ovat sanoneet, että mohikaanin opetus ei perustu Raamattuun ja ei ole myöskään helluntaiherätyksen linjan kanssa sopusoinnussa. Sanan tuntemusta voi olla omiksi tarpeiksi, mutta ei opettamaan! Ei ole myöskään kasvanut uskovainen. Sen osoittaa sekin, että on aina nälvimässä muita palstan kirjoittajia, jotka ovat eri mieltä kuin hän. Esim. peku ja sarihim ovat jatkuvan naljailunsa kohteina! Tällainen ei ole Jumalan mielen mukaista! Olen sanonut mohikaanille, että keskustele, mutta älä opeta! Hänellä ei ole siihen mitään valtuuksia!
en riitele vaan kirjoitti:
vaan osoitan, ettei mohikaani ole sovelias opettajaksi. Luepa sinäkin huolella Timoteus- ja Tiituskirjeet, niin huomaat sen millainen tulee olla opettajan. Ei saa olla aviorikosta tehnyt, kuten mohikaani on, ja muuta siinä on sen lisäksi. Et ole varmaan huomannut sitäkään miten paljon mohikaani valehtelee ja luulottelee ilman mitään oikeaa tietoa. Ei tällainen sovi opettajaksi. Raamattu sen kieltää selvästi. Mitä opetukseen tulee, niin helluntaijohtajat ja neuvoa antavat veljet helluntaissa ovat sanoneet, että mohikaanin opetus ei perustu Raamattuun ja ei ole myöskään helluntaiherätyksen linjan kanssa sopusoinnussa. Sanan tuntemusta voi olla omiksi tarpeiksi, mutta ei opettamaan! Ei ole myöskään kasvanut uskovainen. Sen osoittaa sekin, että on aina nälvimässä muita palstan kirjoittajia, jotka ovat eri mieltä kuin hän. Esim. peku ja sarihim ovat jatkuvan naljailunsa kohteina! Tällainen ei ole Jumalan mielen mukaista! Olen sanonut mohikaanille, että keskustele, mutta älä opeta! Hänellä ei ole siihen mitään valtuuksia!
* Usko nyt jo provo-kiusaaja, että en sinulta kysy, kirjoitanko vaiko en. Olet jotekin vissiin sairas?
- Älä kuvittele mohis
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Usko nyt jo provo-kiusaaja, että en sinulta kysy, kirjoitanko vaiko en. Olet jotekin vissiin sairas?
mohikaani, etten ole sairas ja en myöskään kiusaa sinua, enkä muitakaan! Tuon vain sen asian esille, mitä Raamattu sanoo opettamisesta! Se ei ole sinun tehtäväsi, koska sinä et täytä Raamatun antamia kriteereitä. En minä sinua ole kieltänyt kirjoittamasta ja keskustelemasta, mutta olen osoittanut, ettet ole sovelias opettamaan! Olen myös kysellyt linjastasi helluntaijohtajilta ja neuvoa antavilta veljiltä siellä ja jokainen on sanonut, ettei sinun linjasi ole Raamatun Sanan mukaista ja poikkeaa myöskin selvästi helluntaiherätyksen opista. Sinulla on ainainen luulo, että sinua vainotaan ja morkataan, mutta et huomaasitä miten paljon itse muita morkkaat ja käyttäydyt sopimattomasti paltalla muita kohtaan! Minä en siis sodi sinua vastaan, vaan sitä vaastaan, että et sovi opettajaksi täällä, etkä missään muuallakaan! Joko meni jakeluusi?!
- arvoisalle Mohikaani
Mohikaani_27 kirjoitti:
Ihan näin sivullisena ja kummankin jutut lukeneena tuntuu, että se sairas on kyllä ihan siellä sinun koneesi ääressä. Ei millään pahalla, mutta kun et ota opiksesi vaan jaahaat vaan samoja juttuja ja luulet yksin olevas oikeassa, vaikka olet vain ihan tavallinen ihminen etkä jumala. Lisäksi unohdat koko ajan sen, että itse tosiaan elät Raamatun opetuksen vastaisessa liitossa nykyisin, ja sen soisi sinun sentään muistavan, kun muita ehtimiseen moitit joka asiasta.
Kirjoittele vain, kaikin mokmomin. Jotain sinä kuitenkin voisit oppia. Ainakin valehtelun voisit varmasti jo viimein lopettaa.
- vanha ja vakaa
meitä uhkaa sodat, ilmastonmuutos, jääkausi, luonnonkatastrofit ym.. siinä ei jeesustelut auta.
Miten tempaus onnistuu jos hautausmaan päällä on puolikilometriä jäätä, pitäisikö jeesuksen muuttua tulta syökseväksi lohikäärmeeksi?* Kaikki tuo sanomasi juuri pitäisikin synnyttää ajatuksia tulevasta? Vaikka kuule siinä olisi kaikki maailman vuoret hautojen päällä, se ei sekunnin vertaa estäisi hautoja aukenemasta Herran tullessa, ei edes kuuluisi mitään, ainoastaan Kristuksessa kuolleet uskovat ilmestyisi ja me, jotka elämme, yhtyisimme heiin, ja yhdessä nousisimme pilvessä Jeesuta vastaan yläilmoihin.
* Ja nuo sodat ja katastrofit luonnossa osoittavat juuri, että Jeesus on tulossa, ihan koska tahansa, sillä Jeesus käski seurata akikain merkkejä, ja niitä on nämä kaikki, käsittämättömän suuret tulvat, tulivuoret, maanjäristykset, laajat tulipalot, kaikki nämä ja vastaavat ovat sitä, että luomakunta huokaa ja odottaa Jumalan lasten ilmestymistä, ja on siksi synnytytstuskissa, ainakin sen alkuvaiheessa. Jeesus tulee ja vapauttaa myös luonno sen kahleista, ja siitä kirouksesta joka sitä kohtasi Aadamin lankeemuksen johdosta.
* Mietippä vaan, jospa kannattaisi ottaa Raamatun tarjoma pelastus Kristuksessa Jeesuksessa todesta ja etsiä Hänen kasvojaan?
- heippa vaan
En kerinny kunpari kirjoitusta tästä viestiketjusta lukea kun jo oli tulla kuset housuun nauraessa.Olette te aika velikultia. Jaikal nimittäin aloitti kirjoittamaan näin:"Jos nyt sattuisi olemaan niin että jollakin ihmisellä on syntiä.!!!!????. Vaihdampa toiselle foorumille.
heippa vaan:
"Jaikal nimittäin aloitti kirjoittamaan näin:"Jos nyt sattuisi olemaan niin että jollakin ihmisellä on syntiä.!!!!????.
Vaihdampa toiselle foorumille".
---------
Raamattu sanoo valhettelijaksi sellaista ihmistä/uskovaa, joka väittää olevansa synnitön.
1.Joh.1:8-10
----
1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.- Tasko tätä ?!
Tapio522 kirjoitti:
heippa vaan:
"Jaikal nimittäin aloitti kirjoittamaan näin:"Jos nyt sattuisi olemaan niin että jollakin ihmisellä on syntiä.!!!!????.
Vaihdampa toiselle foorumille".
---------
Raamattu sanoo valhettelijaksi sellaista ihmistä/uskovaa, joka väittää olevansa synnitön.
1.Joh.1:8-10
----
1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.Lueppas, Tapio tuossa Jaikalin kirjoituksessa oleva Raamatun kohta - lainauksesi on samasta kohdasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273703- 412519
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412431Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82235- 181665
- 381659
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461603Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2911398- 1351389
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461348