Ravinnon hinta nousee maailmalla kovaa vauhtia ja kun köyhimmissä maissa ihmisiltä loppuu syötävä, niin alkaa sota tai vallankumous. Tuossa ei sinänsä ole mitään kummallista, mutta ennustan että monen maan kohdalla tuo hetki tulee vastaan tänä keväänä.
http://www.iltalehti.fi/nettitv/?30322873
Taitaa koko tuo seutu olla kohta sekaisin.
Ennustus
27
293
Vastaukset
- viIi.
Paitsi ettei lämpimien maiden asukeista ole sotaan tai vallankumoukseen tai muuhunkaan tavoitteelliseen toimintaan vaan pelkkään päättömään mellakointiin.
Hähä! :DPäätön mellakointi riittää jos osallistujia on tarpeeksi.
Yhteiskuntajärjestys säilyy vain silloin kun suurin osa käyttäytyy rauhallisesti.- viIi.
buddy-love kirjoitti:
Päätön mellakointi riittää jos osallistujia on tarpeeksi.
Yhteiskuntajärjestys säilyy vain silloin kun suurin osa käyttäytyy rauhallisesti.mutta ei se silti tee päättömästä mellakoinnista sotaa tai vallankumousta..
viIi. kirjoitti:
mutta ei se silti tee päättömästä mellakoinnista sotaa tai vallankumousta..
Vallankumous on se kun valta vaihdetaan.
Tunisiassa kävi jo niin ja käy mahdollisesti vielä uudelleen jonkin ajan kuluttua.
Sota taas tulee kun vallassa olevat joutuvat kehittämään keinoja pysyä vallassa ja tähän sota on eräs tehokkaimmista.
- frost-free
sulle jotain mitä mietiskellä vai heititkö sen vaan huomion hakemissyistä palstalle....?Oletko todella valmis keskustelemaan aiheesta vai esitätkö fiksumpaa ja empaattisempaa mitä olet?NIIN?
kautta maailman historian ja tulee toistumaankin
Futurologit tutkivatkin tarkemmin mihin kaikki voi johtaa ja milloin, onhan funtioita loputtomiin ja paljon jää arvailun varaan.
Tämä kevät tuo varmasti paljon uusia tapahtumia koko maailmantilanteen vuoksiVehnäsato meni enimmäkseen rehuksi ja Kiinan vehnäalueet kärsivät kuivuudesta.
Usassa sato oli heikompi kuin kuviteltiin.
Venäjällä on pulaa jo perunastakin, eikä alueella ole vietävää vehnää.
Yhdistelmä on sen kaltainen että se parin vuoden takainen hintojen nousu toistuu ja mahdollisesti selvästi pahempana.
Muutamassakin paikassa on kohta ikävät olot.buddy-love kirjoitti:
Vehnäsato meni enimmäkseen rehuksi ja Kiinan vehnäalueet kärsivät kuivuudesta.
Usassa sato oli heikompi kuin kuviteltiin.
Venäjällä on pulaa jo perunastakin, eikä alueella ole vietävää vehnää.
Yhdistelmä on sen kaltainen että se parin vuoden takainen hintojen nousu toistuu ja mahdollisesti selvästi pahempana.
Muutamassakin paikassa on kohta ikävät olot..
- rose18
rahan arvo laskee..
- rose18
anzzy kirjoitti:
.
mikä ihmeen futorologi???
rose18 kirjoitti:
mikä ihmeen futorologi???
tulevaisuuden tutkijaa, ei mikään kristallipallo akka, vaan tiedettä. Tuossa selvennys opiskeltavaksi.
Olet ahkerasti jo opiskellutki outoja sanoja.
Se on hyvä, että kysyy, ellei tiedä, kun monet eivät kehtaa tunnustaa tietämättömyyttä ja puhuu puutaheinää, kuin dazu
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tulevaisuudentutkimus- rose18
anzzy kirjoitti:
tulevaisuuden tutkijaa, ei mikään kristallipallo akka, vaan tiedettä. Tuossa selvennys opiskeltavaksi.
Olet ahkerasti jo opiskellutki outoja sanoja.
Se on hyvä, että kysyy, ellei tiedä, kun monet eivät kehtaa tunnustaa tietämättömyyttä ja puhuu puutaheinää, kuin dazu
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tulevaisuudentutkimuswikipediasta sanoja mutta menee liian monimutkaiseksi, niin lopulta kysyn..
joskus myös unohdan kun toi nimi muisti on todella huono 8/ - rose18
anzzy kirjoitti:
tulevaisuuden tutkijaa, ei mikään kristallipallo akka, vaan tiedettä. Tuossa selvennys opiskeltavaksi.
Olet ahkerasti jo opiskellutki outoja sanoja.
Se on hyvä, että kysyy, ellei tiedä, kun monet eivät kehtaa tunnustaa tietämättömyyttä ja puhuu puutaheinää, kuin dazu
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tulevaisuudentutkimuskyllä sitä joutuu menee esim,kelaakin kyseleen tyhmiä 8Dvarmistakseen mutta kyllä ne on monimutkaisa kaavakkeita.."eikä tietä kyselevä eksy"
noh olen aikas monimutkainen jos minusta on tuohonkin..
olen saanut filosofin, psykologin, empaattinen, sympaatinen, outo mutta tuo oli jo ihan uutta..
futorologi..
mutta sitten negaativiset jätänkin pois 8D - rose18
rose18 kirjoitti:
kyllä sitä joutuu menee esim,kelaakin kyseleen tyhmiä 8Dvarmistakseen mutta kyllä ne on monimutkaisa kaavakkeita.."eikä tietä kyselevä eksy"
noh olen aikas monimutkainen jos minusta on tuohonkin..
olen saanut filosofin, psykologin, empaattinen, sympaatinen, outo mutta tuo oli jo ihan uutta..
futorologi..
mutta sitten negaativiset jätänkin pois 8Dsana jäi välistä.. sanontoja on aina hyviä niissä on aina opetus 8D
rose18 kirjoitti:
wikipediasta sanoja mutta menee liian monimutkaiseksi, niin lopulta kysyn..
joskus myös unohdan kun toi nimi muisti on todella huono 8/Minulla on ollut lapsesta saakka erikosen hyvä muisti ja pärjäsin koulussakin hyvin pänttäämättä väkisin.
Kun jonkun asian ymmärtää ja sisäistä, sen muistaa helposti.
En juuri muuta luekaan, kuin tietokirjoja ja tavallaan opiskelen joka päivä jotain.
Aika ei tule pitkäksi koskaan. Nykyään, kun googlestakin löytyy melkein kaikkea. Yliopiston kirastoissakin käyn usein hakemassa jotain tietoa, jota ei netistä löydy.
Roskakirjoja en kue koskaan, se on ajan tuhlausta vai mielestäni ja vaikka tietsikkakin on ollut kauan, en ole ainuttakaan peliä innostunut pelaamaan.
Sai jo armeijassa koulutsta tietotekniikkaan ennen kotikoneiden tuloa graafisen windowsin myötä.
Ja pentium prosessorit tekivät vähitellen joka kodin koneeksi............
Viläkin jotkut ihmettelevät, että miten pieneen älypuhelimeen mahtuu niin paljon tietoja:Drose18 kirjoitti:
kyllä sitä joutuu menee esim,kelaakin kyseleen tyhmiä 8Dvarmistakseen mutta kyllä ne on monimutkaisa kaavakkeita.."eikä tietä kyselevä eksy"
noh olen aikas monimutkainen jos minusta on tuohonkin..
olen saanut filosofin, psykologin, empaattinen, sympaatinen, outo mutta tuo oli jo ihan uutta..
futorologi..
mutta sitten negaativiset jätänkin pois 8Dwww.kela,fi löydät kaikki tiedot ja voit tulostaa kaavakkeitakin kotona ja soitta sinne, jos on kysyttävää
Äläs Rose turhaan siellä juokse jonottelemassa.
Kaavakkeitakin voi soittamalla pyytää etanapostilla.rose18 kirjoitti:
sana jäi välistä.. sanontoja on aina hyviä niissä on aina opetus 8D
Ruveta kotona "Tietämättömyyden tammen kaatajaksi"
Uusi aforismi taas:)
- bluikkis..
että Egyptiin ei kannata matkustaa, sieltä loppuu ruoka ja voi sada vielä turpaansakin :( Muistan ennustuksen tämmösenkin, puhdas vesi loppuu ja koko maapallo käy sotaan..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231215
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87777
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20749- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511
