Ennustus

Ravinnon hinta nousee maailmalla kovaa vauhtia ja kun köyhimmissä maissa ihmisiltä loppuu syötävä, niin alkaa sota tai vallankumous. Tuossa ei sinänsä ole mitään kummallista, mutta ennustan että monen maan kohdalla tuo hetki tulee vastaan tänä keväänä.

http://www.iltalehti.fi/nettitv/?30322873

Taitaa koko tuo seutu olla kohta sekaisin.

27

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viIi.

      Paitsi ettei lämpimien maiden asukeista ole sotaan tai vallankumoukseen tai muuhunkaan tavoitteelliseen toimintaan vaan pelkkään päättömään mellakointiin.

      Hähä! :D

      • joku sanoo tuon asian niin kuin se on! kerrankin olen vilin kanssa samaa mieltä.


      • Päätön mellakointi riittää jos osallistujia on tarpeeksi.
        Yhteiskuntajärjestys säilyy vain silloin kun suurin osa käyttäytyy rauhallisesti.


      • viIi.
        buddy-love kirjoitti:

        Päätön mellakointi riittää jos osallistujia on tarpeeksi.
        Yhteiskuntajärjestys säilyy vain silloin kun suurin osa käyttäytyy rauhallisesti.

        mutta ei se silti tee päättömästä mellakoinnista sotaa tai vallankumousta..


      • viIi. kirjoitti:

        mutta ei se silti tee päättömästä mellakoinnista sotaa tai vallankumousta..

        Vallankumous on se kun valta vaihdetaan.
        Tunisiassa kävi jo niin ja käy mahdollisesti vielä uudelleen jonkin ajan kuluttua.

        Sota taas tulee kun vallassa olevat joutuvat kehittämään keinoja pysyä vallassa ja tähän sota on eräs tehokkaimmista.


    • frost-free

      sulle jotain mitä mietiskellä vai heititkö sen vaan huomion hakemissyistä palstalle....?Oletko todella valmis keskustelemaan aiheesta vai esitätkö fiksumpaa ja empaattisempaa mitä olet?NIIN?

      • Vaan esitän typerämpää ja kylmempää.

        *ojentaa jääpalasankoa*


    • kautta maailman historian ja tulee toistumaankin
      Futurologit tutkivatkin tarkemmin mihin kaikki voi johtaa ja milloin, onhan funtioita loputtomiin ja paljon jää arvailun varaan.
      Tämä kevät tuo varmasti paljon uusia tapahtumia koko maailmantilanteen vuoksi

      • Vehnäsato meni enimmäkseen rehuksi ja Kiinan vehnäalueet kärsivät kuivuudesta.
        Usassa sato oli heikompi kuin kuviteltiin.
        Venäjällä on pulaa jo perunastakin, eikä alueella ole vietävää vehnää.

        Yhdistelmä on sen kaltainen että se parin vuoden takainen hintojen nousu toistuu ja mahdollisesti selvästi pahempana.

        Muutamassakin paikassa on kohta ikävät olot.


      • buddy-love kirjoitti:

        Vehnäsato meni enimmäkseen rehuksi ja Kiinan vehnäalueet kärsivät kuivuudesta.
        Usassa sato oli heikompi kuin kuviteltiin.
        Venäjällä on pulaa jo perunastakin, eikä alueella ole vietävää vehnää.

        Yhdistelmä on sen kaltainen että se parin vuoden takainen hintojen nousu toistuu ja mahdollisesti selvästi pahempana.

        Muutamassakin paikassa on kohta ikävät olot.

        .


    • rose18

      rahan arvo laskee..

      • .


      • rose18
        anzzy kirjoitti:

        .

        mikä ihmeen futorologi???


      • rose18 kirjoitti:

        mikä ihmeen futorologi???

        tulevaisuuden tutkijaa, ei mikään kristallipallo akka, vaan tiedettä. Tuossa selvennys opiskeltavaksi.
        Olet ahkerasti jo opiskellutki outoja sanoja.
        Se on hyvä, että kysyy, ellei tiedä, kun monet eivät kehtaa tunnustaa tietämättömyyttä ja puhuu puutaheinää, kuin dazu


        http://fi.wikipedia.org/wiki/Tulevaisuudentutkimus


      • rose18
        anzzy kirjoitti:

        tulevaisuuden tutkijaa, ei mikään kristallipallo akka, vaan tiedettä. Tuossa selvennys opiskeltavaksi.
        Olet ahkerasti jo opiskellutki outoja sanoja.
        Se on hyvä, että kysyy, ellei tiedä, kun monet eivät kehtaa tunnustaa tietämättömyyttä ja puhuu puutaheinää, kuin dazu


        http://fi.wikipedia.org/wiki/Tulevaisuudentutkimus

        wikipediasta sanoja mutta menee liian monimutkaiseksi, niin lopulta kysyn..
        joskus myös unohdan kun toi nimi muisti on todella huono 8/


      • rose18
        anzzy kirjoitti:

        tulevaisuuden tutkijaa, ei mikään kristallipallo akka, vaan tiedettä. Tuossa selvennys opiskeltavaksi.
        Olet ahkerasti jo opiskellutki outoja sanoja.
        Se on hyvä, että kysyy, ellei tiedä, kun monet eivät kehtaa tunnustaa tietämättömyyttä ja puhuu puutaheinää, kuin dazu


        http://fi.wikipedia.org/wiki/Tulevaisuudentutkimus

        kyllä sitä joutuu menee esim,kelaakin kyseleen tyhmiä 8Dvarmistakseen mutta kyllä ne on monimutkaisa kaavakkeita.."eikä tietä kyselevä eksy"


        noh olen aikas monimutkainen jos minusta on tuohonkin..
        olen saanut filosofin, psykologin, empaattinen, sympaatinen, outo mutta tuo oli jo ihan uutta..
        futorologi..
        mutta sitten negaativiset jätänkin pois 8D


      • rose18
        rose18 kirjoitti:

        kyllä sitä joutuu menee esim,kelaakin kyseleen tyhmiä 8Dvarmistakseen mutta kyllä ne on monimutkaisa kaavakkeita.."eikä tietä kyselevä eksy"


        noh olen aikas monimutkainen jos minusta on tuohonkin..
        olen saanut filosofin, psykologin, empaattinen, sympaatinen, outo mutta tuo oli jo ihan uutta..
        futorologi..
        mutta sitten negaativiset jätänkin pois 8D

        sana jäi välistä.. sanontoja on aina hyviä niissä on aina opetus 8D


      • rose18 kirjoitti:

        wikipediasta sanoja mutta menee liian monimutkaiseksi, niin lopulta kysyn..
        joskus myös unohdan kun toi nimi muisti on todella huono 8/

        Minulla on ollut lapsesta saakka erikosen hyvä muisti ja pärjäsin koulussakin hyvin pänttäämättä väkisin.
        Kun jonkun asian ymmärtää ja sisäistä, sen muistaa helposti.
        En juuri muuta luekaan, kuin tietokirjoja ja tavallaan opiskelen joka päivä jotain.
        Aika ei tule pitkäksi koskaan. Nykyään, kun googlestakin löytyy melkein kaikkea. Yliopiston kirastoissakin käyn usein hakemassa jotain tietoa, jota ei netistä löydy.
        Roskakirjoja en kue koskaan, se on ajan tuhlausta vai mielestäni ja vaikka tietsikkakin on ollut kauan, en ole ainuttakaan peliä innostunut pelaamaan.
        Sai jo armeijassa koulutsta tietotekniikkaan ennen kotikoneiden tuloa graafisen windowsin myötä.
        Ja pentium prosessorit tekivät vähitellen joka kodin koneeksi............
        Viläkin jotkut ihmettelevät, että miten pieneen älypuhelimeen mahtuu niin paljon tietoja:D


      • rose18 kirjoitti:

        kyllä sitä joutuu menee esim,kelaakin kyseleen tyhmiä 8Dvarmistakseen mutta kyllä ne on monimutkaisa kaavakkeita.."eikä tietä kyselevä eksy"


        noh olen aikas monimutkainen jos minusta on tuohonkin..
        olen saanut filosofin, psykologin, empaattinen, sympaatinen, outo mutta tuo oli jo ihan uutta..
        futorologi..
        mutta sitten negaativiset jätänkin pois 8D

        www.kela,fi löydät kaikki tiedot ja voit tulostaa kaavakkeitakin kotona ja soitta sinne, jos on kysyttävää

        Äläs Rose turhaan siellä juokse jonottelemassa.

        Kaavakkeitakin voi soittamalla pyytää etanapostilla.


      • rose18 kirjoitti:

        sana jäi välistä.. sanontoja on aina hyviä niissä on aina opetus 8D

        Ruveta kotona "Tietämättömyyden tammen kaatajaksi"


        Uusi aforismi taas:)


    • bluikkis..

      että Egyptiin ei kannata matkustaa, sieltä loppuu ruoka ja voi sada vielä turpaansakin :( Muistan ennustuksen tämmösenkin, puhdas vesi loppuu ja koko maapallo käy sotaan..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe