Peavey PA-setti+mikseri

uliuliuhhuuhuu

Eli mulla on Peaveyn PA-setti (thomannilta) ja tekis mieli jotain perus mikseriä kotikäyttöön ja ehkä myös paremmat mikit? Asiallisia vastauksia asiasta jotain tietäviltä? Ja mitä mieltä tuosta Peaveyn setistä yleensäkin?

5

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kara_pro

      varmaan joku behkun (behringerin) tai alton pikkumikseri jossa pari mikki-inserttii, normaalisti riittää kyllä kotikäyttöön , mutta kannattaa ostaa varustettuna efektiprossulla (FX), mulla on varasettinä tuo peaveyn PVi sarja, ja on mielestäni ihan ok pikkutiloihin paitsi että kaiutin/mikki piuhat sekä mikit, jotka tuli sarjan mukana joutaa suoraan roskiin!! (hyvät johdot on kaiken a ja o), mikeiksi suosittelen shure sm58 tai akg D5, ja piuhoiksi cordinal/neutrik. hinnat löytyy esmes, thomannin kotisivuilta. valitettavasti tuotteita ei kukaan toimita ilmaiseksi ja niistä joutuu maksamaan jopa euroja, mutta edelleenkään mielestäni hyvää ja halpaa (tai lähes ilmaista) ei ole olemassakaan :)

      • Luikauttelija

        Aivan kuin minun suustani. Mulla on myös tuo Peaveyn setti. Hyvää on kunnon kaiutin jalat. Ainut tuossa paketissa mikä vähän harmittaa on vaatimaton bassotoisto sekä onhan ne vähän työlään kokoiset jos tarvii niitä liikutella. Alkuperäiset mikkijohdot ei kestä juuri mitään. Kaiutin johtoja ei oo tarvinnu uusia. Ostin mikkien tilalle juuri mainitsemasi Shure SM58 ja toiseksi AKG D5 mikit. Molemmat tosi hyviä, mutta täysin erilaisia ominaisuuksiltaan keskenään. Lyhyempiä ed. mainittuja mikkipiuhoja saa jopa kotiin kirjekuoressa postitettuna esim. Beatmaniltä.

        Mikserinä mulla on Alton AMX-100FX. Ihan riittävä kampe ja hyvin kestänyt vuosia. Kustantaa reilun 100e. Lisäksi olen ostanut kaikki muutkin piuhat tyyliin "ei halvimmat". Ei kierrä ei vingu vehkeet.


      • kara_pro
        Luikauttelija kirjoitti:

        Aivan kuin minun suustani. Mulla on myös tuo Peaveyn setti. Hyvää on kunnon kaiutin jalat. Ainut tuossa paketissa mikä vähän harmittaa on vaatimaton bassotoisto sekä onhan ne vähän työlään kokoiset jos tarvii niitä liikutella. Alkuperäiset mikkijohdot ei kestä juuri mitään. Kaiutin johtoja ei oo tarvinnu uusia. Ostin mikkien tilalle juuri mainitsemasi Shure SM58 ja toiseksi AKG D5 mikit. Molemmat tosi hyviä, mutta täysin erilaisia ominaisuuksiltaan keskenään. Lyhyempiä ed. mainittuja mikkipiuhoja saa jopa kotiin kirjekuoressa postitettuna esim. Beatmaniltä.

        Mikserinä mulla on Alton AMX-100FX. Ihan riittävä kampe ja hyvin kestänyt vuosia. Kustantaa reilun 100e. Lisäksi olen ostanut kaikki muutkin piuhat tyyliin "ei halvimmat". Ei kierrä ei vingu vehkeet.

        bassotoistoa saat paremmaksi ostamalla vaikka esmes DBX 215 - taajuuskorjaimen (DBX 215 stereo 15-band graphic equaliser), jossa on myös pieni esivahvistin mukana. hinta muistaakseen jossakin 150 e hujakoilla thomannilla, tai kait behringeriltä löytyy myös joku vastaava halvempi versio.


      • Luikattelija
        kara_pro kirjoitti:

        bassotoistoa saat paremmaksi ostamalla vaikka esmes DBX 215 - taajuuskorjaimen (DBX 215 stereo 15-band graphic equaliser), jossa on myös pieni esivahvistin mukana. hinta muistaakseen jossakin 150 e hujakoilla thomannilla, tai kait behringeriltä löytyy myös joku vastaava halvempi versio.

        Ok, hyvä tietää. Kotikäytössä oon laittanut pakettiin kiinni yamahan 10" subbarin, jolloin bassotoisto ongelma poistuu. Ei tosin viitti subbaria mukana raahailla.


    • Sabathan

      Itse käytän Denverin mixdesciä ja kahta suodatettua mikkiä. Takaavat särinättömän ja värinättömän äänen. Itse vähän hifistelin ja asensin 7.2 surround järjestelmän kun jotenkin tuossa 5.1 jäi tuo basso aika tois puoleiseksi. Piti ostaa isompi telkkari kun vittu mä osaa ees sanoja tuli kylään kännissä laulamaan, nyt hyppii semmosia Dumbon kokosia kirjaimia. Krapulassakin pelästyin uutisten lukijaa et hyi helvetti kun sulla on ruma kaksois leuka. Joo mut tää deckki niin tää on siitä hyvä ettei maksa paljoo et jos joku urpo tulee kylään ja istuu sen päälle niin cittaris saa uuden alta 100 gigantis varmaa korissa 50. Et näit voi ostella kaapit täytee. Parhaina iltoina menny 3deckkiä ja 1 subi, yhtä luultiin tarjoilupöydäksi, toine meni vähä atomeiks kun 100kg tasainen pistekuorma pääsi vaikuttamaan ja kolmas hävisi. Subille kävi mystinen rupes haiseen helvetin pahalle ja arvatenkin joku oli luullu sitä 15 tuumasen kotelon reflexi putkea... En suosittele että ostatte mitään älyttömän kallista, koska joku varastaa, paskoo tai lunastaa ne kuitenkin. Vakuutus yhtiä ei maksa penniäkään olit kännissä tai selvinpäi oli video tai ei. Homojen hommia tämmöset mikserit trebble, bass ja loud siin kolme avain asiaa. Ehkä balance ja fader ihan jees kans. PS:en ole alkoholisti vaikka paskonkin miksipöytäni nappuloita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4903
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe