Miten saada palkankorotus?

responsible

Tarvitsisin neuvoja kuinka saada palkan korotusta? Työnantaja ei huomaa työni tärkeyttä ja vastuullisuutta.

Olen töissä Ranskalaisessa kansainvälisessä insinööri toimistossa. Työn antajani on Saksalainen insinööri toimisto, joka liisaa "insinöörejä" erinlaisiin projekteihin.

Olen ollut töissä firmassa yli 5 vuotta ja vastuu alueeni on kasvanut vuosi vuodelta..
En ole insinööri vaan Suomessa opiskellut medianomi. Aivan, alat eivät ole kovinkaan verattavissa toisiinsa, mutta työkokemusta insinööri alalta on kertynyt jo 8 vuotta.

Aloitin Saksassa 1800€/kk palkalla, 2 vuoden sisällä palkkani nousi jo 3000€ vastuualueeni kasvaessa. Siirtyessäni Pariisiin 2007 vastuualueeni kasvoi jälleen (johtava tehtävä) ja kysyin pomoltani että onko kyseinen vastuun kasvaminen huomioitu myös kuukausi palkassani? Tähän pomo vain totesi ”ettei meidän Firmassa moisesta jaella boonuksia”!

Vastuuni on edelleen kasvanut vuodesta 2007 jo 3 krt hierarkiassa ylemmäksi.

Nyt olen esimies tehtävissä, isossa kansainvälisessä tehdassuunnittelu projektissa. Olen vastuussa kymmenien diplomi-insinöörien työstä, sen laadusta ja aikatauluista. Palkkani ei ole noussut sitten vuoden 2007 jälkeen.

Miten ottaa yhteyttä esimieheeni ja kysyä palkkan korotusta? Kun kerta aiempi esitykseni oli samantien ohitettu fiksulla kommentilla. Olen aina ollut huono pyytämään ja huono valvomaan omia etujani.
Ennenkaikkea, näettekö syytä palkkani korottamiseksi? Olen varma että pomoni ottaa koulutukseni esille ja moppaa minut sanomalla ”kun et ole edes insinööri”.

Työsopimuksessani on kielletty keskustelemasta henkilökohtaisesta plkasta irtisanomisen uhalla. Tottakai keskustelemme kollegojeni kanssa palkoista ja suurin osa "alaisistani” tieaa 2000€ enemmän kuussa kuin minä. Minut on myyty myös asiakkaalle Insinöörinä ja tottakai Firma nettoaa hyvät rahat minusta itselleen.

Anni*

2

449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 77546

Ensin puhuisin diplomaattisesti pomon kanssa antamatta sitä kuvaa että olet lähtemässä muualle. Ee voi luoda epäluottamuksen työmotivaatioosi ja aiheuttaa ristiriidan työsuhteeseen.

Jos ei auta, niin hakua päälle ja yrität kestää niin kauan että uusi paikka ilmaantuu paremmalla palkalla. Sitten voi pistää te ultimatumit pöydälle, toki niin ette polta siltoja vaan hillitysti annat pomon miettiä oletko sen arvoinen ja antaako hänen egonsa/budjetti mahdollisuuden..

• 17+17

"Työn antajani", "erinlaisiin", "verattavissa", "kuukausi palkassani", "tehdassuunnittelu projektissa", "palkkan korotusta", "tieaa "

Ole onnellinen että palkkasi pysyy edes nykyisellään tuolla kirjoitustaidolla ja kun et ole edes insinööri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2037
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79