Paljonko tatuoinnit oikeasti haittaa työn saannissa?

EläVaanTatuointiaOta

Olen tässä jokusen vuoden miettinyt tatuoinnin ottamista ja nyt kun olen löytänyt mieleisen tatuoinnin, mietin että kuinkahan pahaa työnantajat eri aloilla tykkäis sellasesta. Intistä hetki sitten päässyt ja töitä hakemmassa. Onko kokemuksia paljonko haittaa tatuoinnit työn saantia?

Tässä pari kuvaa:
http://media.tumblr.com/tumblr_lc6dzqLtXo1qbizx1.jpg
http://24.media.tumblr.com/tumblr_kss68kSLhg1qapod6o1_500.jpg

Elikkäs noista noi raidat molempiin käsiin sekä alfa ja omega merkit.
(Ois myös mielenkiintosta kuulla mitä muuten jengi tykkää tai ei tykkää kyseisistä tatuoinneista!
Onx ihan järgyt?)

235

15382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+18

      En ole jaksanut vaivata päätäni ajattelemalla ensisijaisesti työnantajaa, kun kyse on omasta elämästäni (tai ihostani). Jos työnantaja ei suvaitse sinua tatuointeinesti, se tuskin oli edes oikea työpaikka sinulle :)

      Itsellä on tällä hetkellä puolivalmiina sleeve, jossa on ammattiini liittyviä esineitä. Jos tulevaisuudessa seuraava työnantajani ei pidä siitä, kuinka omistautunut ja ylpeä olen ammatistani, suksikoon sudaniin :D

      • Hermanni 2354345

        Minä en käsitä lainkaan miksi joku haluaa pilata ihonsa ja ulkonäkönsä tatuoinneilla.Silloin kun ne olivat vielä linassa käyneiden tai merimiesten merkki käsitin sen jotenkin.........tai mistätäpä minä tietäisin etteivät nämä nykyisetkin häiriintyneet ole linnassa olleet.Missään tapauksessa en ottaisi töihin tatuoitua henkilöä enkä koskaan käännä selkääni sellaiselle jos se on puukotusetäisyydellä.Koskaanhan ei voi tietää milloin taas iskee jokin mielenhäiriö.


      • ei työnantaja

        Kyse ei useinkaan ole siitä että työnantaja ei hyväksy tatuointia vaan koska
        yrityksen/työpaikan asiakkaat odottavat tietynlaista neutraalia asiakaspalvelijaa,
        on työnantaja tai esimies tietenkin se joka tästä tiedottaa työntekijälle ja valitsee sopivan asiakaspalvelin edustamaan yritystään ja palvelemaan asiakkaitaan.

        Useimpien työpaikkojen imagoon vaan ei tatuoinnit sovi, kyllä se näin on.

        Tatuoitu ihminen on usein muutenkin epäsiisti ja omannäköisensä
        joka sekään ei ole hyvä asia luomaan myönteistä kuvaa yrityksestä.
        Jos ei ole asiakkaita, ei tarvita yritystäkään eikä myöskään työntekijää.

        Muuten tatskat on kivoja, jos pysytään jossain rajoissa niiden kanssa.


      • Aiemmin päällikkönä
        Hermanni 2354345 kirjoitti:

        Minä en käsitä lainkaan miksi joku haluaa pilata ihonsa ja ulkonäkönsä tatuoinneilla.Silloin kun ne olivat vielä linassa käyneiden tai merimiesten merkki käsitin sen jotenkin.........tai mistätäpä minä tietäisin etteivät nämä nykyisetkin häiriintyneet ole linnassa olleet.Missään tapauksessa en ottaisi töihin tatuoitua henkilöä enkä koskaan käännä selkääni sellaiselle jos se on puukotusetäisyydellä.Koskaanhan ei voi tietää milloin taas iskee jokin mielenhäiriö.

        On tehtäviä, joissa on ihan saman tekevää, miten pukeudut tai miten tatuoitu olet. Esimerkiksi kaivotyöt, valimon valuhommat, varastojen siivooja jne.
        Toisaalta on töitä joissa on parempi olla ilman näkyviä tatuointeja ja pukeutua siististi. Esimerkisi pääjohtajan sihteeri, korkealle rankattujen matkaopas, toimitusjohtaja, erilaiset palvelu ja esimiestehtävät. Se on ratkaisevinta, ketkä asiakkaitasi ovat.

        Jos tähtäät huipulle, hyvin ansaitsevien joukkoon, en suosittele. Jos olet varma, ettet koskaan pääse mihinkään vaativiin hommiin, niin óta pois, jos ne niin tärkeitä sinulle ovat.
        Omaa tulevaisuuttaan ei yleensäkään kannata hirveästi millään rajoittaa. On vaikea itse ennakoida mihin oikein pystyy.


      • Näi o
        Aiemmin päällikkönä kirjoitti:

        On tehtäviä, joissa on ihan saman tekevää, miten pukeudut tai miten tatuoitu olet. Esimerkiksi kaivotyöt, valimon valuhommat, varastojen siivooja jne.
        Toisaalta on töitä joissa on parempi olla ilman näkyviä tatuointeja ja pukeutua siististi. Esimerkisi pääjohtajan sihteeri, korkealle rankattujen matkaopas, toimitusjohtaja, erilaiset palvelu ja esimiestehtävät. Se on ratkaisevinta, ketkä asiakkaitasi ovat.

        Jos tähtäät huipulle, hyvin ansaitsevien joukkoon, en suosittele. Jos olet varma, ettet koskaan pääse mihinkään vaativiin hommiin, niin óta pois, jos ne niin tärkeitä sinulle ovat.
        Omaa tulevaisuuttaan ei yleensäkään kannata hirveästi millään rajoittaa. On vaikea itse ennakoida mihin oikein pystyy.

        Ja aina voi muuttaa suvaitsevampaan maahan kuten jenkkeihin jossa jollain poliiseillakin on melkein kokovartalotatuointeja.


      • eliet
        Aiemmin päällikkönä kirjoitti:

        On tehtäviä, joissa on ihan saman tekevää, miten pukeudut tai miten tatuoitu olet. Esimerkiksi kaivotyöt, valimon valuhommat, varastojen siivooja jne.
        Toisaalta on töitä joissa on parempi olla ilman näkyviä tatuointeja ja pukeutua siististi. Esimerkisi pääjohtajan sihteeri, korkealle rankattujen matkaopas, toimitusjohtaja, erilaiset palvelu ja esimiestehtävät. Se on ratkaisevinta, ketkä asiakkaitasi ovat.

        Jos tähtäät huipulle, hyvin ansaitsevien joukkoon, en suosittele. Jos olet varma, ettet koskaan pääse mihinkään vaativiin hommiin, niin óta pois, jos ne niin tärkeitä sinulle ovat.
        Omaa tulevaisuuttaan ei yleensäkään kannata hirveästi millään rajoittaa. On vaikea itse ennakoida mihin oikein pystyy.

        vai ei ole toimistusjohtajaks jos on täppejä,voi vtu mikä halsuan urpo,tervettuloa 2000 luvulle luolamies


      • just just
        Hermanni 2354345 kirjoitti:

        Minä en käsitä lainkaan miksi joku haluaa pilata ihonsa ja ulkonäkönsä tatuoinneilla.Silloin kun ne olivat vielä linassa käyneiden tai merimiesten merkki käsitin sen jotenkin.........tai mistätäpä minä tietäisin etteivät nämä nykyisetkin häiriintyneet ole linnassa olleet.Missään tapauksessa en ottaisi töihin tatuoitua henkilöä enkä koskaan käännä selkääni sellaiselle jos se on puukotusetäisyydellä.Koskaanhan ei voi tietää milloin taas iskee jokin mielenhäiriö.

        ootko oikeesti tota mieltä että ne joilla on tatuoinnit ovat jotenkin häriiintyneitä? mulla on itelläni kuus tatuointia ja lävistys ja siltikin otettiin töihin ja olen ihan asiallinen suomen kansalainen eivät kaikki ole häiriintyneitä joilla on tatuointi... ne ketkä niit ottavat haluavat ilmaista itseään tatuointiensa kautta.

        Olen huomannut että yllättävän moni ajattelee kovin vanhoollisesti... juuri niinku sanoit että se on linnakundin tai merimiehen.... mutta todellisuudessa ne muittenkin juttu... eikä tarvitse olla linnakundi tai merenkävijä! ärsyttää tämmöiset ihmiset jotka leimaavat heti olet häiriintynyt kun olet ihoosi kuvia ottanut.


      • PUHDAS IHO
        Hermanni 2354345 kirjoitti:

        Minä en käsitä lainkaan miksi joku haluaa pilata ihonsa ja ulkonäkönsä tatuoinneilla.Silloin kun ne olivat vielä linassa käyneiden tai merimiesten merkki käsitin sen jotenkin.........tai mistätäpä minä tietäisin etteivät nämä nykyisetkin häiriintyneet ole linnassa olleet.Missään tapauksessa en ottaisi töihin tatuoitua henkilöä enkä koskaan käännä selkääni sellaiselle jos se on puukotusetäisyydellä.Koskaanhan ei voi tietää milloin taas iskee jokin mielenhäiriö.

        SYY,TATUOITU IHO EI HENGITÄ JA OVAT MUTENKIN VASTEN MIELISIÄ.
        MEIDÄN TYÖPAIKKAAN EI OTETA TÖIHIN JOS ON NEN PÄÄTTEINEN SUKUNIMI
        HEISTÄ AIHEUTUU VAIN ONGELMIA


      • Hermanni 235432
        just just kirjoitti:

        ootko oikeesti tota mieltä että ne joilla on tatuoinnit ovat jotenkin häriiintyneitä? mulla on itelläni kuus tatuointia ja lävistys ja siltikin otettiin töihin ja olen ihan asiallinen suomen kansalainen eivät kaikki ole häiriintyneitä joilla on tatuointi... ne ketkä niit ottavat haluavat ilmaista itseään tatuointiensa kautta.

        Olen huomannut että yllättävän moni ajattelee kovin vanhoollisesti... juuri niinku sanoit että se on linnakundin tai merimiehen.... mutta todellisuudessa ne muittenkin juttu... eikä tarvitse olla linnakundi tai merenkävijä! ärsyttää tämmöiset ihmiset jotka leimaavat heti olet häiriintynyt kun olet ihoosi kuvia ottanut.

        Sinä saat repiä ja maalata itsesi vaikka punaseksi kunhan vaan pysyt kaukana minusta. just just


      • Hermanni 2354345 kirjoitti:

        Minä en käsitä lainkaan miksi joku haluaa pilata ihonsa ja ulkonäkönsä tatuoinneilla.Silloin kun ne olivat vielä linassa käyneiden tai merimiesten merkki käsitin sen jotenkin.........tai mistätäpä minä tietäisin etteivät nämä nykyisetkin häiriintyneet ole linnassa olleet.Missään tapauksessa en ottaisi töihin tatuoitua henkilöä enkä koskaan käännä selkääni sellaiselle jos se on puukotusetäisyydellä.Koskaanhan ei voi tietää milloin taas iskee jokin mielenhäiriö.

        Mielipiteistä tatuointeihin työpaikalla on varmasti joka lähtöön ja jokaisella on oikeus mielipiteeseen mutta Hermannilla on tainnu jäädä lääkkeet ottamatta vainojensa kannalta :D


      • ei työnantaja kirjoitti:

        Kyse ei useinkaan ole siitä että työnantaja ei hyväksy tatuointia vaan koska
        yrityksen/työpaikan asiakkaat odottavat tietynlaista neutraalia asiakaspalvelijaa,
        on työnantaja tai esimies tietenkin se joka tästä tiedottaa työntekijälle ja valitsee sopivan asiakaspalvelin edustamaan yritystään ja palvelemaan asiakkaitaan.

        Useimpien työpaikkojen imagoon vaan ei tatuoinnit sovi, kyllä se näin on.

        Tatuoitu ihminen on usein muutenkin epäsiisti ja omannäköisensä
        joka sekään ei ole hyvä asia luomaan myönteistä kuvaa yrityksestä.
        Jos ei ole asiakkaita, ei tarvita yritystäkään eikä myöskään työntekijää.

        Muuten tatskat on kivoja, jos pysytään jossain rajoissa niiden kanssa.

        Ihan vitun sama onko se nahka leimattu vai ei.Jokseenkin suurimman osan tatuoinneista voi piilottaa vaatteilla ja lävistykset poistaa työn ajaksi.Pää asia on että työntekijä on pätevä ammatillisesti eikä ulkonäöllisesti ja Vitut tosta sun ennakkoluulosta et epähygieenisiä.Luulen että käytän kuukaudessa enemmän rahaa hygienia tuotteisiin ja vaatteisiin kun itse käytät vuodessa.


      • nähty on!
        wille.koo kirjoitti:

        Ihan vitun sama onko se nahka leimattu vai ei.Jokseenkin suurimman osan tatuoinneista voi piilottaa vaatteilla ja lävistykset poistaa työn ajaksi.Pää asia on että työntekijä on pätevä ammatillisesti eikä ulkonäöllisesti ja Vitut tosta sun ennakkoluulosta et epähygieenisiä.Luulen että käytän kuukaudessa enemmän rahaa hygienia tuotteisiin ja vaatteisiin kun itse käytät vuodessa.

        Kirjoitat: "Pää asia on että työntekijä on pätevä ammatillisesti eikä ulkonäöllisesti"

        Ulkoinen olemus kuvastaa oikein hyvin ihmisen osaamista ja halua paneutua työhönsä ja opiskeluunsa. Nämä jotka eivät välitä pätkääkään siitä mitä heistä ajatellaan tai miltä he ulospäin näyttävät= tatuoivat ja lävistävät ihonsa, vetävät tupakkaa, käyttävät päihteitä. Nämä ovat ajatusmaailmaltaan ihmisiä joita " ei vois vähempää kiinnostaa" ... ja koska koulutus on mennyt samaa rataa, ovat yleensä rimaa hipoen valmistuneet heikoilla arvosanoilla ja osaamisella.


      • blblblblbaaa
        nähty on! kirjoitti:

        Kirjoitat: "Pää asia on että työntekijä on pätevä ammatillisesti eikä ulkonäöllisesti"

        Ulkoinen olemus kuvastaa oikein hyvin ihmisen osaamista ja halua paneutua työhönsä ja opiskeluunsa. Nämä jotka eivät välitä pätkääkään siitä mitä heistä ajatellaan tai miltä he ulospäin näyttävät= tatuoivat ja lävistävät ihonsa, vetävät tupakkaa, käyttävät päihteitä. Nämä ovat ajatusmaailmaltaan ihmisiä joita " ei vois vähempää kiinnostaa" ... ja koska koulutus on mennyt samaa rataa, ovat yleensä rimaa hipoen valmistuneet heikoilla arvosanoilla ja osaamisella.

        siis tatuoinnit ja lävistykset ovat nimenomaan ulkonäöllisiä seikkoja, jos joku ei välittäisi lainkaan siitä miltä näyttää ei kai niitä silloin ottaisi? ja ei minuakaan totta puhuen kiinnosta pätkääkään mitä muut ihmiset minun ulkonäöstäni ajattelevat, se nyt sattuu olemaan jokaisen henkilökohtainen asia, mutta on väärin väittää että jos minua ei kiinnosta pukeutua jonkun toisen ihmisen mieltymysten mukaan niin minua ei sitten vois mikään "vähempää kiinnostaa". tosin, ei se opiskelukaan niin tavattomasti kiinnosta kun se on tänä päivänä sitä että käydään kymmenen vuotta kouluja ja valmistutaan sitten ylikoulutetuksi työttömäksi. kyllä omalla osaamisellani tienaan ihan tarpeeksi. itsellä ainakin nimittäin sattuu olemaan muitakin elämänarvoja kuin raha ja menestys (suomennettuna enemmän rahaa) ja toisten perseennuoleminen.


      • ei elämäsi
        blblblblbaaa kirjoitti:

        siis tatuoinnit ja lävistykset ovat nimenomaan ulkonäöllisiä seikkoja, jos joku ei välittäisi lainkaan siitä miltä näyttää ei kai niitä silloin ottaisi? ja ei minuakaan totta puhuen kiinnosta pätkääkään mitä muut ihmiset minun ulkonäöstäni ajattelevat, se nyt sattuu olemaan jokaisen henkilökohtainen asia, mutta on väärin väittää että jos minua ei kiinnosta pukeutua jonkun toisen ihmisen mieltymysten mukaan niin minua ei sitten vois mikään "vähempää kiinnostaa". tosin, ei se opiskelukaan niin tavattomasti kiinnosta kun se on tänä päivänä sitä että käydään kymmenen vuotta kouluja ja valmistutaan sitten ylikoulutetuksi työttömäksi. kyllä omalla osaamisellani tienaan ihan tarpeeksi. itsellä ainakin nimittäin sattuu olemaan muitakin elämänarvoja kuin raha ja menestys (suomennettuna enemmän rahaa) ja toisten perseennuoleminen.

        tule helppoa olemaan, lapsoseni. Huomaat olleesi väärässä vielä jonain päivänä. Anna vaan tatuoida ja lävistellä itsesi mikäli haluat kaltaistesi hyväksyntää mutta normaalin ihmisen silmissä olet vähän epäilyttävä ja usein heikkoitsetuntoinen.


      • on cool
        wille.koo kirjoitti:

        Ihan vitun sama onko se nahka leimattu vai ei.Jokseenkin suurimman osan tatuoinneista voi piilottaa vaatteilla ja lävistykset poistaa työn ajaksi.Pää asia on että työntekijä on pätevä ammatillisesti eikä ulkonäöllisesti ja Vitut tosta sun ennakkoluulosta et epähygieenisiä.Luulen että käytän kuukaudessa enemmän rahaa hygienia tuotteisiin ja vaatteisiin kun itse käytät vuodessa.

        ja sillä ulkoasulla pääsee vaikka Applen johtoon?
        No, ehkä vähän kärjistettyä, mutta tarttee sitten olla todella pätevä, jos oma tyyli on resupekka.


      • Itsemääräämisoikeus
        ei työnantaja kirjoitti:

        Kyse ei useinkaan ole siitä että työnantaja ei hyväksy tatuointia vaan koska
        yrityksen/työpaikan asiakkaat odottavat tietynlaista neutraalia asiakaspalvelijaa,
        on työnantaja tai esimies tietenkin se joka tästä tiedottaa työntekijälle ja valitsee sopivan asiakaspalvelin edustamaan yritystään ja palvelemaan asiakkaitaan.

        Useimpien työpaikkojen imagoon vaan ei tatuoinnit sovi, kyllä se näin on.

        Tatuoitu ihminen on usein muutenkin epäsiisti ja omannäköisensä
        joka sekään ei ole hyvä asia luomaan myönteistä kuvaa yrityksestä.
        Jos ei ole asiakkaita, ei tarvita yritystäkään eikä myöskään työntekijää.

        Muuten tatskat on kivoja, jos pysytään jossain rajoissa niiden kanssa.

        Jos on niin vitun lammas että antaa toisten määrätä niin siitä vaan. Jos itse olisin sellainen, ampuisin saman tien itseäni haulikolla päähän. En suostuisi mistään hinnasta työskentelemään työpaikassa jossa ulkonäkö on kaikki kaikessa. Sellaiset hyypiöt on niin tyhjäpäistä porukkaa ettei kiinnosta olla missään tekemisissä. Itseään täynnä olevia maailmannapoja.


      • o näin!
        Näi o kirjoitti:

        Ja aina voi muuttaa suvaitsevampaan maahan kuten jenkkeihin jossa jollain poliiseillakin on melkein kokovartalotatuointeja.

        Kotimaisissa sarjoissa Poliisit ja mikä se toinen oli, se helikopterisarja, molemmissa näkynyt työntekijöitä joilla käsivarret tatuoituna, siis poliiseja ja ensihoitajia. Sitten näytti olevan siinä Arlanda-lentokenttäsarjassakin joku asiakaspalvelija, jolla oli käsivarsissa isoja näkyviä tatuointeja. Siinä se hommia paiski asiakkaiden keskellä samalla tavalla kuin muutkin eikä näyttänyt kukaan asiakas juoksevan kirkuen pakoon. Tuo Arlanda onkin Ruotsissa joka on Suomea noin 400 vuotta sivistyksessä edellä, eli Suomen työelämässä on sama suvaitsevaisuus odotettavissa joskus vuonna 2400, mikäli sisäsiittoinen sukurutsaus lopetetaan. Tuota kun ei nykyään harrasteta muualla kuin Suomessa ja muutamissa etelä-afrikan viidakkoheimoissa.


      • Jalmerk
        nähty on! kirjoitti:

        Kirjoitat: "Pää asia on että työntekijä on pätevä ammatillisesti eikä ulkonäöllisesti"

        Ulkoinen olemus kuvastaa oikein hyvin ihmisen osaamista ja halua paneutua työhönsä ja opiskeluunsa. Nämä jotka eivät välitä pätkääkään siitä mitä heistä ajatellaan tai miltä he ulospäin näyttävät= tatuoivat ja lävistävät ihonsa, vetävät tupakkaa, käyttävät päihteitä. Nämä ovat ajatusmaailmaltaan ihmisiä joita " ei vois vähempää kiinnostaa" ... ja koska koulutus on mennyt samaa rataa, ovat yleensä rimaa hipoen valmistuneet heikoilla arvosanoilla ja osaamisella.

        Miten tupakka ja päihteet liittyvät tatuointeihin? minä olen tatuoinut suuren osan vartalostani, enkä juo alkoholia enkä polta tupakkaa, enkä vedä huumeita. Ja olen juuri kirjoittanut kolme ällää YOssa...


      • TATUOITU JA YLPEÄ
        Hermanni 2354345 kirjoitti:

        Minä en käsitä lainkaan miksi joku haluaa pilata ihonsa ja ulkonäkönsä tatuoinneilla.Silloin kun ne olivat vielä linassa käyneiden tai merimiesten merkki käsitin sen jotenkin.........tai mistätäpä minä tietäisin etteivät nämä nykyisetkin häiriintyneet ole linnassa olleet.Missään tapauksessa en ottaisi töihin tatuoitua henkilöä enkä koskaan käännä selkääni sellaiselle jos se on puukotusetäisyydellä.Koskaanhan ei voi tietää milloin taas iskee jokin mielenhäiriö.

        VITTU MIKÄ JÄTKÄ, VOIKO IHMISELLÄ ENÄÄ ENEMPÄÄ ENNAKKO LUULOJA OLLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • ''''''''''''''''''''
        Aiemmin päällikkönä kirjoitti:

        On tehtäviä, joissa on ihan saman tekevää, miten pukeudut tai miten tatuoitu olet. Esimerkiksi kaivotyöt, valimon valuhommat, varastojen siivooja jne.
        Toisaalta on töitä joissa on parempi olla ilman näkyviä tatuointeja ja pukeutua siististi. Esimerkisi pääjohtajan sihteeri, korkealle rankattujen matkaopas, toimitusjohtaja, erilaiset palvelu ja esimiestehtävät. Se on ratkaisevinta, ketkä asiakkaitasi ovat.

        Jos tähtäät huipulle, hyvin ansaitsevien joukkoon, en suosittele. Jos olet varma, ettet koskaan pääse mihinkään vaativiin hommiin, niin óta pois, jos ne niin tärkeitä sinulle ovat.
        Omaa tulevaisuuttaan ei yleensäkään kannata hirveästi millään rajoittaa. On vaikea itse ennakoida mihin oikein pystyy.

        Mitä tekemistä homman vaativuudella on tatuointien kanssa? Helpoimmat hommat löytyy sieltä pöydän ja tuolin välistä, vaativat hommat tehdään ulkosalla.


      • A.Kyynpää
        eliet kirjoitti:

        vai ei ole toimistusjohtajaks jos on täppejä,voi vtu mikä halsuan urpo,tervettuloa 2000 luvulle luolamies

        Kyllä tosiasia on että kyllä se tatuoitu jää ottamatta ainakin meillä niin kauan kun minä ihmisiä rekrytoin. Minusta tatuointi osoittaa henkilössä lapsellisuutta ja kehittömättömyyttä.
        En ymmärrä erityisesti naisia jotka pilaavat ihonsa loppuiäkseen tatskoilla. Järkyttävän näköistä...huh...puistattaa kun ajattelenkin...


      • Hyväpalkkainen lady
        Hermanni 2354345 kirjoitti:

        Minä en käsitä lainkaan miksi joku haluaa pilata ihonsa ja ulkonäkönsä tatuoinneilla.Silloin kun ne olivat vielä linassa käyneiden tai merimiesten merkki käsitin sen jotenkin.........tai mistätäpä minä tietäisin etteivät nämä nykyisetkin häiriintyneet ole linnassa olleet.Missään tapauksessa en ottaisi töihin tatuoitua henkilöä enkä koskaan käännä selkääni sellaiselle jos se on puukotusetäisyydellä.Koskaanhan ei voi tietää milloin taas iskee jokin mielenhäiriö.

        Olen asiakaspalvelutyössä ja minulla on tatuointi. Pukeudun siististi ja kukaan ei näe tatuointiani koska se on yläselässä. Kuva on minulle henkilökohtainen ja tärkeä. Se on kaunis naisellinen kuva. Eipä ole työhaastattelussa kukaan kurkkinut paidan alle. On jokaisen oma asia ottaako tatuoinnin vai ei. Joissain työpaikoissa ei jaksella kuunnella nipotusta tatuoinneista koska ne ovat nykypäivää. Tiedoksi sinulle Hermanni, olet vanhanaikainen. Älä marise ja stressaa muiden tatuoinneista. Onhan elämässäsi muitakin tärkeitä asioita kuten terveys ja läheiset.


      • Jalmerk kirjoitti:

        Miten tupakka ja päihteet liittyvät tatuointeihin? minä olen tatuoinut suuren osan vartalostani, enkä juo alkoholia enkä polta tupakkaa, enkä vedä huumeita. Ja olen juuri kirjoittanut kolme ällää YOssa...

        Lukio lukematta läpi:D


      • lintu&ruusu&tulihevo
        ei työnantaja kirjoitti:

        Kyse ei useinkaan ole siitä että työnantaja ei hyväksy tatuointia vaan koska
        yrityksen/työpaikan asiakkaat odottavat tietynlaista neutraalia asiakaspalvelijaa,
        on työnantaja tai esimies tietenkin se joka tästä tiedottaa työntekijälle ja valitsee sopivan asiakaspalvelin edustamaan yritystään ja palvelemaan asiakkaitaan.

        Useimpien työpaikkojen imagoon vaan ei tatuoinnit sovi, kyllä se näin on.

        Tatuoitu ihminen on usein muutenkin epäsiisti ja omannäköisensä
        joka sekään ei ole hyvä asia luomaan myönteistä kuvaa yrityksestä.
        Jos ei ole asiakkaita, ei tarvita yritystäkään eikä myöskään työntekijää.

        Muuten tatskat on kivoja, jos pysytään jossain rajoissa niiden kanssa.

        Siis hetkinen, muutenkin epäsiisti ja omannäköisensä.... Ymmärsinkö nyt oikein, että kategorioit ihmiset siisteihin ja epäsiisteihin tatskojen perusteella. Mun tatskat ei näy ns. talvikamojen alta kun ovat olkapäillä ja nilkassa, kesäisin pukeudun esim. toppiin ja hameeseen enkä todellakaan pidä itseäni epäsiistinä niiden näkyessä,päinvastoin, tavallinen SIISTEIHIN,PUHTAISIIN normivaatteisiin pukeutunut NORMAALI NAINEN. Hei HALOO, NYT OIKEASTI HERÄTYS !!!!


      • Tatuoitu pomo
        A.Kyynpää kirjoitti:

        Kyllä tosiasia on että kyllä se tatuoitu jää ottamatta ainakin meillä niin kauan kun minä ihmisiä rekrytoin. Minusta tatuointi osoittaa henkilössä lapsellisuutta ja kehittömättömyyttä.
        En ymmärrä erityisesti naisia jotka pilaavat ihonsa loppuiäkseen tatskoilla. Järkyttävän näköistä...huh...puistattaa kun ajattelenkin...

        Lyön vaikka vetoa, että olet rekrytoinut tai rekrytoit tulevaisuudessa tatuoidun ihmisen. Eihän niitä tarvitse työpaikalla näytellä, vaatteiden alta ne kauneimmat paljastuu.


      • Ärsyyntynyt
        ei elämäsi kirjoitti:

        tule helppoa olemaan, lapsoseni. Huomaat olleesi väärässä vielä jonain päivänä. Anna vaan tatuoida ja lävistellä itsesi mikäli haluat kaltaistesi hyväksyntää mutta normaalin ihmisen silmissä olet vähän epäilyttävä ja usein heikkoitsetuntoinen.

        Ole kiltti ja perustele minulle "normaali ihminen."
        Onko se sellainen joka kay sivistyneesti työssä ja pukeutuu asiallisesti. Minusta sellainen on nukke, kuori joka ei ole mitään. Kaikki ihmiset ovat erinlaisia jokainen saa olla ulkoisesti sen näköinen kuin haluaa. Se miltä näyttää ei kerro mitään ihmisestä itsestään.


      • Vanhoillisia liikkeellä
        PUHDAS IHO kirjoitti:

        SYY,TATUOITU IHO EI HENGITÄ JA OVAT MUTENKIN VASTEN MIELISIÄ.
        MEIDÄN TYÖPAIKKAAN EI OTETA TÖIHIN JOS ON NEN PÄÄTTEINEN SUKUNIMI
        HEISTÄ AIHEUTUU VAIN ONGELMIA

        Iho paranee ihan normaalisti tatuoinnin kohdalta. Sama asia kun saat haavan ja se umpeutuu -iho hengittää normaalisti sen jälkeenkin. Näemmä todella monella on vanhoilliset käsitykset tatuoinneista sekä niiden ottajista. Nykyään tatuoinnit ei saa haitata työnsaantia (lävistykset ovat asia erikseen), harvassa paikassa enää haittaavatkaan. Pääasia, että osaat työsi!


      • Oletahdasmielinenpaska
        Hermanni 235432 kirjoitti:

        Sinä saat repiä ja maalata itsesi vaikka punaseksi kunhan vaan pysyt kaukana minusta. just just

        Painu sinä takasin sinne 1600-luvulle ja pysy siellä. Anna ihmisten olla sellasia kuin ne on


      • Anonyymi
        Hermanni 2354345 kirjoitti:

        Minä en käsitä lainkaan miksi joku haluaa pilata ihonsa ja ulkonäkönsä tatuoinneilla.Silloin kun ne olivat vielä linassa käyneiden tai merimiesten merkki käsitin sen jotenkin.........tai mistätäpä minä tietäisin etteivät nämä nykyisetkin häiriintyneet ole linnassa olleet.Missään tapauksessa en ottaisi töihin tatuoitua henkilöä enkä koskaan käännä selkääni sellaiselle jos se on puukotusetäisyydellä.Koskaanhan ei voi tietää milloin taas iskee jokin mielenhäiriö.

        Kyllähän monet ihmiset pilaa elämänsä uskonnollakin.


      • Anonyymi
        Hermanni 2354345 kirjoitti:

        Minä en käsitä lainkaan miksi joku haluaa pilata ihonsa ja ulkonäkönsä tatuoinneilla.Silloin kun ne olivat vielä linassa käyneiden tai merimiesten merkki käsitin sen jotenkin.........tai mistätäpä minä tietäisin etteivät nämä nykyisetkin häiriintyneet ole linnassa olleet.Missään tapauksessa en ottaisi töihin tatuoitua henkilöä enkä koskaan käännä selkääni sellaiselle jos se on puukotusetäisyydellä.Koskaanhan ei voi tietää milloin taas iskee jokin mielenhäiriö.

        Kuulostaa siltä että sun pitäis ottaa vähän rennommin jos jonku ulkonäkö pelottaa noin kovasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän monet ihmiset pilaa elämänsä uskonnollakin.

        Kyllähän monet tatuoidut ihmiset pilaa elämänsä uskonnollakin.


      • Anonyymi
        Hermanni 2354345 kirjoitti:

        Minä en käsitä lainkaan miksi joku haluaa pilata ihonsa ja ulkonäkönsä tatuoinneilla.Silloin kun ne olivat vielä linassa käyneiden tai merimiesten merkki käsitin sen jotenkin.........tai mistätäpä minä tietäisin etteivät nämä nykyisetkin häiriintyneet ole linnassa olleet.Missään tapauksessa en ottaisi töihin tatuoitua henkilöä enkä koskaan käännä selkääni sellaiselle jos se on puukotusetäisyydellä.Koskaanhan ei voi tietää milloin taas iskee jokin mielenhäiriö.

        Näitäkin kapeakatseisia urpoja vielä näemmä löytyy😂


      • Anonyymi
        eliet kirjoitti:

        vai ei ole toimistusjohtajaks jos on täppejä,voi vtu mikä halsuan urpo,tervettuloa 2000 luvulle luolamies

        Myöskään tuollaisella kielekäytöllä kannattaa hakea vain hanttihommia .


    • rankasti tatuoitu

      Aloja joilla ei varmasti haittaa: Rakennusalan duunarit, jotkut erikoisalojen myyjät kuten moottoripyörät, retkeilyoppaat, kokit (tarjoilijoilla voi olla haitta), palomies, musiikin tai liikunnan opettaja, siivooja, it-ala, varastomies, autonkuljettaja, kiinteistönhoitaja, patologi. Olen nähnyt myös poliiseilla ja ensihoitajilla tatuointeja enkä ole niiden huomannut heikentävän ammattitaitoa. Tunnen myös kolme lähihoitajaa joilla tatuointeja ja vakituinen duuni. Muutamalla ruokakaupan myyjällä olen huomannut hihan alta tatuointeja ranteessa eikä ole ollut niiden työskentelyssä mitään moitittavaa. Mitä vehämmän työtehtävässä on suoria asiakaskontakteja, sitä enemmän niistä voi olla haittaa. Poikkeus tietenkin jos tatuoinnit ei koskaan näy työvaatteiden alta.
      Haittaa niistä yleensä on, jos kuvat näkyvillä: Pankkivirkailija, hienosto-snobiliikkeen myyjä ja yleensä kaikki alat joilla pääosa asiakaskunnasta on mieleltään ahdistuneita hienohelmoja, ja varallisuuden takia pitävät itseään ylempiarvoisina. Hautaustoimiston henkilökunnalla ei hyväksytä ainakaan pääkalloja tai muuta kuolemaan viittaavia tatuointeja. Se mikä ei koskaan näy, se ei myöskään haittaa.

      • Jyrki, Jyrki!

        lainaus tekstistäsi:

        Pankkivirkailija, hienosto-snobiliikkeen myyjä ja yleensä kaikki alat joilla pääosa asiakaskunnasta on mieleltään ahdistuneita hienohelmoja

        meinaan vaan, että tekstistäsi päätelleen olet juuri niitä, mistä muita syytät. ei tarvitse ihmetellä, jos tuolla asenteella maailma tyrkkii...


      • chjkof

        Ite hautaustoimistossa ja kummassakin ranteessa näkyvillä tatuoinnit, eikä haittaa. Kulmissa lävistykset ja korvat täys koruja ja 10mm venytykset.


      • viikatemies vittula
        chjkof kirjoitti:

        Ite hautaustoimistossa ja kummassakin ranteessa näkyvillä tatuoinnit, eikä haittaa. Kulmissa lävistykset ja korvat täys koruja ja 10mm venytykset.

        Onko vielä sarvetkin päässä ja hehkuva hanko kädessä? Häntä perseessä?


      • sanoi
        viikatemies vittula kirjoitti:

        Onko vielä sarvetkin päässä ja hehkuva hanko kädessä? Häntä perseessä?

        kettu?


      • Turnipsi100

        Tatskat on vaan turhaa narsismia. Kun ei muulla päteä voi, niin jos edes tatskalla huomattais mitättömyys. Ahdistuneita hienohelmoja...hahhahhaaaaaa...... Kateus näkyy napapiirille asti. Voi ressukat teitä!


      • Hermanni 235432
        chjkof kirjoitti:

        Ite hautaustoimistossa ja kummassakin ranteessa näkyvillä tatuoinnit, eikä haittaa. Kulmissa lävistykset ja korvat täys koruja ja 10mm venytykset.

        Täytyykin tarkentaa tytölle miten minut hävitetään kuolemani jälkeen.Vaikka kyllä hän kanssani on samaa mieltä noista hulluksista.Toivotaan vain että ennenkuin hänen poikansa tulee siihen ikään on moinen typerä vaihe ohitettu ihmiskunnasta.


      • Sururuusu
        chjkof kirjoitti:

        Ite hautaustoimistossa ja kummassakin ranteessa näkyvillä tatuoinnit, eikä haittaa. Kulmissa lävistykset ja korvat täys koruja ja 10mm venytykset.

        Pomo antoi ennen töihin tuloa tarkat ohjeet miten pitää pukeutua, esim. ei räikeisiin vaatteisiin tai ei näkyviä läväreitä tms. hienotunteisuudesta asiakkaita kohtaan. Jakkupuku tai tumma housupuku jne, myös hillitty meikki. Myös muilla asiakaspalvelualoilla odotan myyjiltä asiallista pukeutumista. Vapaa-ajalla kukin näyttäköön miltä itse haluaa. Elintarvikealalla ei saa olla korviksia tai muita koruja lainkaan, ei myöskään lävistyksiä hygieniasyistä.


      • NaturaBaby
        Turnipsi100 kirjoitti:

        Tatskat on vaan turhaa narsismia. Kun ei muulla päteä voi, niin jos edes tatskalla huomattais mitättömyys. Ahdistuneita hienohelmoja...hahhahhaaaaaa...... Kateus näkyy napapiirille asti. Voi ressukat teitä!

        Tatuoinnit ja lävärit on tyhmiä ja rumia. Kauniit korvikset ok, mutta vielä yksilöllisempää jos ei käytä mitään koruja, ei myöskään meikkiä. Taatusti huomataan ja sopii joillekin ihmisille tosi hyvin!


      • ImagoBaby
        NaturaBaby kirjoitti:

        Tatuoinnit ja lävärit on tyhmiä ja rumia. Kauniit korvikset ok, mutta vielä yksilöllisempää jos ei käytä mitään koruja, ei myöskään meikkiä. Taatusti huomataan ja sopii joillekin ihmisille tosi hyvin!

        NaturalBaby: ei korvakoruja, lävistyksiä, ei meikkiä = lestadiolainen.

        Ihan vaan väärinymmärryksen takia mulla on korvikset ja tatska, en tod halua, että mua luullaan lessuksi!!!!!


      • 14+20
        chjkof kirjoitti:

        Ite hautaustoimistossa ja kummassakin ranteessa näkyvillä tatuoinnit, eikä haittaa. Kulmissa lävistykset ja korvat täys koruja ja 10mm venytykset.

        No itse nyt en onneksi ole paljon teikäläisten palveluita käyttänyt, mutta sen sanon suoraan, että minua haittaisi. Jos tulisin liikkeeseen järjetelyistä puhumaan ja arkkua valitsemaan ja saisin myyjäksi jonkun tatuoidun ja lävistetyn kaverin (rastatukka olisi vielä pahempi) niin menisin kyllä muualle. Ehkä olen poikkeus vallitsevasta massasta, mutta tämä on rehellinen mielipide. Tosin ei minua niinkään ne tatuoinnit haittaa vaan se kunnioituksen puute tiettyjä instituutioita ja tilaisuuksia kohtaan, joka moisesta huokuisi. Se on vähän niin kuin saunassa piereskely: saunassa ei ole mitään vikaa eikä piereskelyssä, mutta saunassa piereskelyssä on.


      • Manismia100
        Turnipsi100 kirjoitti:

        Tatskat on vaan turhaa narsismia. Kun ei muulla päteä voi, niin jos edes tatskalla huomattais mitättömyys. Ahdistuneita hienohelmoja...hahhahhaaaaaa...... Kateus näkyy napapiirille asti. Voi ressukat teitä!

        Minulla on runsaasti tatuointeja ja viime verotuksessa ansiotulot reilut 32k€ ja pääomatulot 117k€. Olen vain tämmöinen mitätön luuseri. Minusta on ihan kiva olla tällainen ressukka. Mites se sinun tilanne? Pärjäätkö omillasi vai roikutko tilipussillani kuukausittain?


      • Hermanni 235432
        Sururuusu kirjoitti:

        Pomo antoi ennen töihin tuloa tarkat ohjeet miten pitää pukeutua, esim. ei räikeisiin vaatteisiin tai ei näkyviä läväreitä tms. hienotunteisuudesta asiakkaita kohtaan. Jakkupuku tai tumma housupuku jne, myös hillitty meikki. Myös muilla asiakaspalvelualoilla odotan myyjiltä asiallista pukeutumista. Vapaa-ajalla kukin näyttäköön miltä itse haluaa. Elintarvikealalla ei saa olla korviksia tai muita koruja lainkaan, ei myöskään lävistyksiä hygieniasyistä.

        jotenkin ruumiiden kanssa pelaamisen tahto,kun täällä tuntuu olevan useampian sotamaakauksessa olevia hautureita?


      • 55 v.
        14+20 kirjoitti:

        No itse nyt en onneksi ole paljon teikäläisten palveluita käyttänyt, mutta sen sanon suoraan, että minua haittaisi. Jos tulisin liikkeeseen järjetelyistä puhumaan ja arkkua valitsemaan ja saisin myyjäksi jonkun tatuoidun ja lävistetyn kaverin (rastatukka olisi vielä pahempi) niin menisin kyllä muualle. Ehkä olen poikkeus vallitsevasta massasta, mutta tämä on rehellinen mielipide. Tosin ei minua niinkään ne tatuoinnit haittaa vaan se kunnioituksen puute tiettyjä instituutioita ja tilaisuuksia kohtaan, joka moisesta huokuisi. Se on vähän niin kuin saunassa piereskely: saunassa ei ole mitään vikaa eikä piereskelyssä, mutta saunassa piereskelyssä on.

        Jos olisin nuori, minulla olisi rastat. Ne on ihanat! Mutta ei ainuttakaan tatuointia tai lävistystä.


      • onnekasolli5435
        chjkof kirjoitti:

        Ite hautaustoimistossa ja kummassakin ranteessa näkyvillä tatuoinnit, eikä haittaa. Kulmissa lävistykset ja korvat täys koruja ja 10mm venytykset.

        No just ton tasosiin hommiin saatat tatuoituna päästä! Onnee vaan.


      • Arka paikka
        Turnipsi100 kirjoitti:

        Tatskat on vaan turhaa narsismia. Kun ei muulla päteä voi, niin jos edes tatskalla huomattais mitättömyys. Ahdistuneita hienohelmoja...hahhahhaaaaaa...... Kateus näkyy napapiirille asti. Voi ressukat teitä!

        Miksi aihe koskettaa sinua niin paljon, että jaksat kommentoida? Ymmärsin, ettet omista tatuointia, miten tänne eksyit?


    • Hemmo Jamppanen

      Tämä kysymys tulee esille aika ajoin. Minun on vaikea kuvitella, että työhaastatteluissa kyseltäisiin tatuoinneista, eivätkä vaatteiden alle peittyvät kuvat todellakaan työnantajien asia ole. Ammateissa, joissa tatuoinnit ovat sopimattomia, todennäköisesti pukeudutaan joka tapauksessa vaatteisiin jotka peittävät kuvat alleen.

      Kuvat kasvoissa, kaulassa ja kämmenissä ovat tietenkin asia erikseen.

      Itselläni on ranteeseen asti ulottuva sleeve ja toisessa kädessä pienempää kuvaa ja olen sisäsiistissä kaupungin virassa. Kukaan töissäni ei ole nähnyt kuviani, koska ne pysyvät kauluspaidan alla. Siihen kannattaa tietysti varautua, että kuvat joutuu töissä peittämään myös kesällä. Työpaikallani ei tietääkseni ole mitään tatuointikieltoa, mutta olen ajatellut että on parempi pitää suurikokoiset kuvat poissa yleisiltä katseilta.

      Kuvavalintasi ei ole järgy sinänsä, mutta sinuna miettisin haluaisinko tatuoinnin joka jo on jollakin toisella. Kuvien suoraa kopiointia ei katsota kovin hyvällä tatuointipiireissä ja luultavasti tatuoijasi tulee suosittelemaan sinulle jotakin, ehkä vastaavan tyylistä, mutta kuitenkin uniikkia.

      • Suora kopiointi joltain toiselta on typerämpää kuin itse tatuoinnit. Jos itse joskus otan tatuoinnin haluan että se on henkilökohtaisempi. Tyypilliset symboolit ilman minkäänlaista ajatusta takana oudoksuttaan.
        Ja kuinka ne tatskat tosiaan näkyy jos on kauluspaita päällä suurimmaksi osaa vuotta. Harvemmissa paikoissa mies voi laittaa hihattoman paidan jos puhutaan siististä pukeutumisesta.


      • ÄITIIIIIIIIIIIIIIIII

        VAIKKA TATSKA OLISI PIILOSSA ,OTTAJA ON ADDIKTI,EN OTA TÖIHIN.
        SITTEN VIELÄ YLEENSÄ TATSKAT OVAT HUONOSTI TEHTYJÄ,KAVERI KERTOI TYÖHAASTATTELUSSA
        8 TUNTIA KERRALLA JA PULLO KOSSUA,KÄSKIN PAINUA HELVETTIIN.
        YLEENSÄ TATUOINNIN OTTAA NUORI JOKA ON ÄVERIÄÄSTÄ PERHEESTÄ,TAI MUUTEN VAAN PERSEESTÄ.
        RUMAT NE VAATTEILLA KOREILEE.
        JA SITTEN TYHMÄT JOTKA OSTAVAT STAILATUN KODIN,MUUTETAAN MISSÄS NE HUONEKALUT ON JA IHANA PEILI TV.


      • roosajuliaa
        ÄITIIIIIIIIIIIIIIIII kirjoitti:

        VAIKKA TATSKA OLISI PIILOSSA ,OTTAJA ON ADDIKTI,EN OTA TÖIHIN.
        SITTEN VIELÄ YLEENSÄ TATSKAT OVAT HUONOSTI TEHTYJÄ,KAVERI KERTOI TYÖHAASTATTELUSSA
        8 TUNTIA KERRALLA JA PULLO KOSSUA,KÄSKIN PAINUA HELVETTIIN.
        YLEENSÄ TATUOINNIN OTTAA NUORI JOKA ON ÄVERIÄÄSTÄ PERHEESTÄ,TAI MUUTEN VAAN PERSEESTÄ.
        RUMAT NE VAATTEILLA KOREILEE.
        JA SITTEN TYHMÄT JOTKA OSTAVAT STAILATUN KODIN,MUUTETAAN MISSÄS NE HUONEKALUT ON JA IHANA PEILI TV.

        Oletpas ahdasmielinen... Kun sulle tulee työhaastatteluun joku, kysytkö heti onko leimoja ? Jos on, käsketkö painua vittuun vai kysytkö edes paikkaa missä leima on? Miten se sun elämää liikuttaa jos henkilön tatuointi on perseessä tai kyrvän nupis ?
        Niin ja isäni on jo 50 ja ottaa tatuoinnin. Mikä nuori ? Tatuointi voi olla jollekkin tapa ilmaista itseänsä tai se on merkki itselleen tärkeästä asiasta.
        Itselläni on 13 lävistystä (tatuoinnit siis tulossa pian) ja voin sanoa että persettä sunlaisille ihmisille näytän ja nauran ! Kyllä olen hemmoteltu ja täydellinen nuori nainen... Mutta olenko silti yhtään huonompi ihminen kuin sinä? Tuskin.
        Joten fuck you ja äitiäs kanssa, niinkuin historian opettajallani on tapana sanoa ;)


      • HELVETTIINPAINUJA
        ÄITIIIIIIIIIIIIIIIII kirjoitti:

        VAIKKA TATSKA OLISI PIILOSSA ,OTTAJA ON ADDIKTI,EN OTA TÖIHIN.
        SITTEN VIELÄ YLEENSÄ TATSKAT OVAT HUONOSTI TEHTYJÄ,KAVERI KERTOI TYÖHAASTATTELUSSA
        8 TUNTIA KERRALLA JA PULLO KOSSUA,KÄSKIN PAINUA HELVETTIIN.
        YLEENSÄ TATUOINNIN OTTAA NUORI JOKA ON ÄVERIÄÄSTÄ PERHEESTÄ,TAI MUUTEN VAAN PERSEESTÄ.
        RUMAT NE VAATTEILLA KOREILEE.
        JA SITTEN TYHMÄT JOTKA OSTAVAT STAILATUN KODIN,MUUTETAAN MISSÄS NE HUONEKALUT ON JA IHANA PEILI TV.

        ET SINÄ KETÄÄN TÖIHIN HAASTATTELE. SEN TAKIA VARMAAN TÄÄLLÄ PAAHDATKIN CAPS LOCK POHJASSA.


      • me&myhairyfriends

        täysin samaa mieltä, ihmettelin ettei tästä asiasta löytynyt jo aikasemmin kommenttia, vähän sivuraiteelle taas vastaukset menny. eli siis itse suosittelisin vielä kypsyttelemään ideaa ihan omannäköiseen tatuointiin, enkä ottaisi suoraa kopiota kenenkään kuvista(ainakaan tietoisesti!).


      • Kirjotisvirhr vai???
        ÄITIIIIIIIIIIIIIIIII kirjoitti:

        VAIKKA TATSKA OLISI PIILOSSA ,OTTAJA ON ADDIKTI,EN OTA TÖIHIN.
        SITTEN VIELÄ YLEENSÄ TATSKAT OVAT HUONOSTI TEHTYJÄ,KAVERI KERTOI TYÖHAASTATTELUSSA
        8 TUNTIA KERRALLA JA PULLO KOSSUA,KÄSKIN PAINUA HELVETTIIN.
        YLEENSÄ TATUOINNIN OTTAA NUORI JOKA ON ÄVERIÄÄSTÄ PERHEESTÄ,TAI MUUTEN VAAN PERSEESTÄ.
        RUMAT NE VAATTEILLA KOREILEE.
        JA SITTEN TYHMÄT JOTKA OSTAVAT STAILATUN KODIN,MUUTETAAN MISSÄS NE HUONEKALUT ON JA IHANA PEILI TV.

        Et taida olla edes työnantaja tekstin asiattomuudesta päätellen.


    • pikku kuvan omistava

      Kasvot nyt tietysti ovat vähän paikka, mistä voi tulla kommenttia ja etenkin kaula vähän sellainen alue, että se on "profiloitunut" tietyn kaltaisen porukan kuvausalueeksi ja sitä kautta se usein vähän herättää huomiota. Tosin sillä erotuksella, että jos nyt on joku yksi pieni ruusu imusolmukkeen vieressä, on hieman eri asia kuin joku verinen mörkö koko kaulansivulla ja alla teksti "Tapn kaiki". (Tuo edellinen kirjoitusvirhe tulee muuten ihan aidosta tosielämästä erään ex-asuinkunnan linnavenkulan ihosta. Joku vääntänyt ilmeisesti linnassa kaverin ihoon tekstiä ja jäänyt toinen a pois, lisäksi kun kaveri rypistää kaulaansa niin toinen k häviää näkyvistä. Teetä työsi ammattilaisella...:) )

    • hyväksy itsesi

      Olen ollut aika monta vuosikautta töissä työvoimapalvelussa, jossa välitetään työntekijöitä. Tatuointi kertoo ihmisestä sen, että ei täysin sinut omat kroppansa kanssa. Aika karsaasti katsotaan tatuointeja, varsinkin palveluammateissa. Tietysti, jos eivät ole esillä näkyvissä, ei haittaa. Käsivarsitatuoinnit ja näkyvillä paikoilla olevat on jopa kielletty joillakin aloilla, samoin kuin korut ja lävistykset. Ihmisen identiteetti muuttuu iän mukana, siitä ei pääse mihinkään, joten jos 30 vuotiaana se on ok, se ei sitä saata olla 60 vuotiaana. Myös ihmisen kroppa muuttuu iän mukana, mikä tänään näyttää hyvältä, onko se sitä myös kun keho muuttuu, esim. käsivarret. Kämmenselkään tehdyt tatuoinnit iäkkäillä ihmisillä on jotain todella surullista katsottavaa. Mikä on se perimmäinen syy, että haluat tatuoinnin. Miksi et voi olla ihan vaan oma itsesi, ilman mitään töherryksiä.

      • E.i.m.m.

        Mielestäni ihmisellä joka ottaa tatuointeja juuri onkin itsetuntoa! Tatuointiaan täytyy pystyä kantamaan koko loppuelämänsä eikä niitä todellakaan oteta vain sen takia että itsetunto kohenisi! Mietippä sitä. Ja jos on pokkaa ollut nuorempana ottaa tatuointi niin eiköhän siitä ole ylpeä vanhanakin, vaikka kuinka rutussa kuva olisikin :)
        Itselläni on kuva oikeassa kädessä ja tarjoilijana olen ollut, ihan näkyvillä lyhythihaisessa paidassa eikä kukaan työkaveri tai asiakas valittanut :) tietysti myös kuvan teema vaikuttaa suhtautumiseen.


      • *******

        Enpä ole vielä sellaisessa työpaikassa ollut jossa joku tatuointeja ihmettelisi, monella on ollut. Sitäpaitsi esimerkiksi enollani, kohta 60-vuotias, on tatuointeja, merimies kun on ollut ja varmasti on työnsä hoitanut.


      • _nappi_

        Et sinäkään sitten varmaan värjää ja leikkaa hiuksiasi, karvojasi, meikkaa, käytä koruja jne. vaan hyväksyt itsesi sellaisena kuin olet... :)

        Mun mielestä tatuoinnit ovat jokaisen oma asia, samanlainen kannanotto kuin tatuoimattomuuskin. Hyvintehdyt ja kauniit tatuoinnit ovat mielestäni hienoja koristeita ihossa, sillä tavallahan on koristauduttu jo ammoisista ajoista lähtien. Eihän pelkkä tatuointi ihmisesta tee pahempaa taikka parempaa...

        Aloittajan kannattanee todellakin miettiä tarkkaan, että ottaa tatuoinnin sellaiseen kohtaan, jonka saa halutessaan piiloon ja näkyviin (kuten olkavarret).


      • _nappi_
        _nappi_ kirjoitti:

        Et sinäkään sitten varmaan värjää ja leikkaa hiuksiasi, karvojasi, meikkaa, käytä koruja jne. vaan hyväksyt itsesi sellaisena kuin olet... :)

        Mun mielestä tatuoinnit ovat jokaisen oma asia, samanlainen kannanotto kuin tatuoimattomuuskin. Hyvintehdyt ja kauniit tatuoinnit ovat mielestäni hienoja koristeita ihossa, sillä tavallahan on koristauduttu jo ammoisista ajoista lähtien. Eihän pelkkä tatuointi ihmisesta tee pahempaa taikka parempaa...

        Aloittajan kannattanee todellakin miettiä tarkkaan, että ottaa tatuoinnin sellaiseen kohtaan, jonka saa halutessaan piiloon ja näkyviin (kuten olkavarret).

        ^^edellinen teksti oli vastaus 'hyväksy itsesi' -kirjoitukselle.


      • ÄLÄ LUULEKKAAN
        E.i.m.m. kirjoitti:

        Mielestäni ihmisellä joka ottaa tatuointeja juuri onkin itsetuntoa! Tatuointiaan täytyy pystyä kantamaan koko loppuelämänsä eikä niitä todellakaan oteta vain sen takia että itsetunto kohenisi! Mietippä sitä. Ja jos on pokkaa ollut nuorempana ottaa tatuointi niin eiköhän siitä ole ylpeä vanhanakin, vaikka kuinka rutussa kuva olisikin :)
        Itselläni on kuva oikeassa kädessä ja tarjoilijana olen ollut, ihan näkyvillä lyhythihaisessa paidassa eikä kukaan työkaveri tai asiakas valittanut :) tietysti myös kuvan teema vaikuttaa suhtautumiseen.

        SITTEN TATSKAN POISTOT IHONSIIRTEET PITÄISI YHTEISKUNTA MAKSAA.
        VITTU MÄ OTIN SEN,JA NÄILLÄ KIELIKUVILLA SITÄ SITTEN ELVISTELLÄÄN PASKOILLA TATUOINNEILLA
        ELÄESSÄNI PORIN JATSEILLA OLI PARAS NÄKEMÄNI TATUOINTI TIETYSTÄ SÄVELMÄSTÄ KÄSIVARRESSA
        MUSTIN NUOTEIN MUTTA JO AIKA IRVOKASTA JOS ON RYSTYSIIN TATUOITU ELÄMÄN VALTTIKORTIT.
        MINUN LAKINI ON EI TATUOINTEJA,EI PIENTÄ PERHOSTAKAAN,LÄVISTYKSET KORVISSA OK MUISSA PAIKOISSA MIELISAIRAALAAN ASIAKKAAKSI,AMPUTAATIOT VAPAAEHTOISET JOS EI OLE TERVEYDELLISTÄ TARVETTA,RANGAISTAVA RUUMIIN VAMMAN TUOTTAMISENA.
        SUKUELINTEN SILVONTA PAKKO AVIOLIITTO,MAASTA KARKOITUS


      • JA
        ÄLÄ LUULEKKAAN kirjoitti:

        SITTEN TATSKAN POISTOT IHONSIIRTEET PITÄISI YHTEISKUNTA MAKSAA.
        VITTU MÄ OTIN SEN,JA NÄILLÄ KIELIKUVILLA SITÄ SITTEN ELVISTELLÄÄN PASKOILLA TATUOINNEILLA
        ELÄESSÄNI PORIN JATSEILLA OLI PARAS NÄKEMÄNI TATUOINTI TIETYSTÄ SÄVELMÄSTÄ KÄSIVARRESSA
        MUSTIN NUOTEIN MUTTA JO AIKA IRVOKASTA JOS ON RYSTYSIIN TATUOITU ELÄMÄN VALTTIKORTIT.
        MINUN LAKINI ON EI TATUOINTEJA,EI PIENTÄ PERHOSTAKAAN,LÄVISTYKSET KORVISSA OK MUISSA PAIKOISSA MIELISAIRAALAAN ASIAKKAAKSI,AMPUTAATIOT VAPAAEHTOISET JOS EI OLE TERVEYDELLISTÄ TARVETTA,RANGAISTAVA RUUMIIN VAMMAN TUOTTAMISENA.
        SUKUELINTEN SILVONTA PAKKO AVIOLIITTO,MAASTA KARKOITUS

        RULLA TASKUUN


    • Ei keskolle.

      Älä ainakaan mihinkään keskon omistamiin firmoihin. Siellä kun olin töissä niin sain käteeni hienon oppaan jossa oli tarkkaan kerrottu että kuinka siistinä pitää töissä olla. Eli ei mitään näkyviä tatuointeja, lävistyksiä tai mitään muutakaan. PAska ketju.

      • jupelzz

        palkattava työntekijät asiakkaittensa mukaan eikä asiakkaat työntekijän ukonäön mukaan.
        Revi siitä kun menet tatuointeineen ja lävistyksineen hakemaan duunii, harvassa asiakaspalvelussa sinut valitaan, varastohommat ym jossa olet piilossa sinne voi hakee .


      • Kesko my ass!!

        Olin eräässä keskon firmassa kesätöissä. Palvelutiskillä oli kirjallinen ohje erilaisiin tilanteisiin. Yksi ohje oli että kun näkee mustalaisten tulevan liikkeeseen, pitää ilmoittaa heti vartijalle. Enpä jaksanu ilmoitella. Jos eivät halua mustalaisia liikkeisiinsä niin laittakoot ulko-ovelle siitä tiedotteen.


    • älä ota ota vasta sit kun työ-paikka on varma.itse olen merimies ja on kait turha hakee maista töitä...

      • Tatskafani

        Olen isossa konsernissa töissä ja teen töitä markkinoinnin parissa. Tiimimme ei tee asiakaspalvelua (paitsi tietysti sisäisille asiakkaille). Osa on web designereja, osa copyja, osa ad:ita. Kaikilla nuorimmilla näyttää olevan jotain tatskoja käsivarressa tms. Ollaan muuten kaikki naisia. Ei tunnu haittaavan meillä, vaikka tämä onkin aika vanhoillinen firma.


      • satunnainen_nainen
        Tatskafani kirjoitti:

        Olen isossa konsernissa töissä ja teen töitä markkinoinnin parissa. Tiimimme ei tee asiakaspalvelua (paitsi tietysti sisäisille asiakkaille). Osa on web designereja, osa copyja, osa ad:ita. Kaikilla nuorimmilla näyttää olevan jotain tatskoja käsivarressa tms. Ollaan muuten kaikki naisia. Ei tunnu haittaavan meillä, vaikka tämä onkin aika vanhoillinen firma.

        Täysin sama homma täällä kuin tatskafanillakin, eli ainakin markkinointi/viestintäpuolella on tatskatutkin turvassa vaikka oliskin vanhoillisempi lafka. Muutenkin kokemus on se, että tatskattomuus kiinnostaa vaan ruokakauppoja ja muita sellasia paikkoja joissa asiakaspalvellaan ja joiden pääkohderyhmä on perus keski-ikänen tuulipukusakki. Yhtäänkään luovemmilla aloilla tai aspaduuneissa sellasissa paikoissa joissa asiakaskunta on nuorempaa ei oo mitään ongelmia. Ja toki kun ammattitaitoa vaan on riittävästi, kukaan ei jaksa mussuttaa ulkonäöstä. Kaula/kämmenselkä/kasvotatskat on sitten asia erikseen, niiden kanssa ollaan varmasti vähemmän hyväksyviä.


      • Satunnainen_nainen
        satunnainen_nainen kirjoitti:

        Täysin sama homma täällä kuin tatskafanillakin, eli ainakin markkinointi/viestintäpuolella on tatskatutkin turvassa vaikka oliskin vanhoillisempi lafka. Muutenkin kokemus on se, että tatskattomuus kiinnostaa vaan ruokakauppoja ja muita sellasia paikkoja joissa asiakaspalvellaan ja joiden pääkohderyhmä on perus keski-ikänen tuulipukusakki. Yhtäänkään luovemmilla aloilla tai aspaduuneissa sellasissa paikoissa joissa asiakaskunta on nuorempaa ei oo mitään ongelmia. Ja toki kun ammattitaitoa vaan on riittävästi, kukaan ei jaksa mussuttaa ulkonäöstä. Kaula/kämmenselkä/kasvotatskat on sitten asia erikseen, niiden kanssa ollaan varmasti vähemmän hyväksyviä.

        Niin, onpa muuten kerran toimistoduunissa kysytty haastattelussakin tatuoinneista. Tosin siellä se oli niinpäin, että vanhoilla päivillään tatuointeihin innostunut pomo halusi tietää että kai minullakin sellaisia on. No, sain duunin vaikkei niitä silloin ollutkaan :D


      • Se millaiseen työhön sinulla on ammattitaitoa, sekä se millaisia kuvia olet itsellesi ottanut. Jos et myyntineuvottelijan paikkaa saa, niin se tuskin johtuu pelkästään tatuoinneista. Jos olet esimerkiksi stuertti, niin hienompiin ravintoloihin ei kyllä väklttämättä pääse ammattitaitoa edellyttämää työtä tekemään. You know. :)


    • SELVÄÄÄ

      Vaadimme asiallista pukeutumista ja ulkonäköä. Vapaa-ajalla kukin voi liimailla nahkaansa siirtokuvia, värjätä ja töyhtöttää tukan, ripustella itsensä täyteen lävistyskoruja ja killuttumia, mutta työaikana EI!

    • Ei ole ainakaan minun pomoja häirinnyt. Nykysellä pomolla ja aluepäälliköllä molemmilla tatuointeja niin eipä niilla ole siihen mitään sanomista. Kuitenkin työskentelen siten että asiakkaat minut näkevät. Toimistoalalla ketään ei tunnu kiinnostavan onko lävistyksiä, tatuointeja yms.. Hoitoalallakaan tatuointeja ei enää katsota pahalla jos ne ovat hyvän maun mukaisia. Itselläni on kaksi tatskaa, mutta molemmat on helppo piilottaa, useimmat eivät edes tiedä tatuoinneistani.

    • näin meillä

      Asuntomyynti kyseessä. Näkyvät, kaulassa, kyynerpäiden alapuolella tms olevat tatuoinnit tai "lävistykset" eivät tule missään nimessä kyseeseen. Sitä ei tietenkään koskaan sanota.

      Kyseessä on bisnes jossa edellytetään luottamusta ja asiantuntemusta. Jos myyjä näyttää naurettavalta sarjakuvalta tai pelottavalta (koukkuja naamassa) on mahdoton saada työtä.

      Varsinkin vanhemmilla ihmisillä on näkemys että tatuointeja on VAIN huorilla, merimiehillä tai rikollisilla. Nykyäänhän niitä on jo tavallisillakin ihmisillä, mut anyway.

      Oletteko muuten huomanneet että ihmisillä joilla on lävistys kielessä tai alahuulessa sössöttävät kuin vähä-älyiset. Pidättävät ilmeisesti kuolaa suussaa tai joitain.

      Yritä siinä nyt herättää luottamusta. Ennakkomakshu on 25.000, shekki khäys mhyösh, slurp"

      • mmaan

        "Oletteko muuten huomanneet että ihmisillä joilla on lävistys kielessä tai alahuulessa sössöttävät kuin vähä-älyiset. Pidättävät ilmeisesti kuolaa suussaa tai joitain."

        Eiköhän tuo kommentti kertonut jo susta ja sun asenteista kaiken oleellisen? Tai jos pelkäät lävistyksiä omaavia ihmisiä? Ei hyvin pyyhi.... Mut kukin tavallaan ja makunsa kaikessa.
        Jos tietää alan minne on suuntautumassa niin myös tietää hieman mitä ulkonäöltä oletetaan. Nykyään tatskat ja lävistykset jo niin nykypäivää et harvemmin juuri niistä työnhaussa katotaan. Mut tietyt paikat on tarkempia. Ite mm. lastensuojelussa töissä ja hyvin monella ohjaajalla tatskoja yms. Eipä oo kukaan koskaan valittanut.


      • ja.

        Joillakin pienillä pajoilla ja tehdastyöläisillä,ei tatuonneista ole haittaa. Mutta jos työskentelet kaupan,palvelualalla,hoitoalalla ei kannata ihoa sotkea. Ei mikään voi olla vastenmielisenpää,kuin nuorehko nainen käsissä tatuointeja ja naamassa niittilävistyksiä,kuin syyliä ja tällainen kuvastus on sitten vaikkapa myyjänä,parturina tms. Onhan jo useissa tutkimuksissa todettu,että tatuointeja itselleen ottavat,omaavat huonon itsetunnon,vaikkakin väittävät tatuontien lisäävän omaa persoonallisuutta ja erottumista massasta. Voiko tuhannet tribaldi tai japanilaisten aakkosten,tai perhostatuoinnin ottaneet väittää olevansa persoonallisia? Naurettavaa sakkia,etten sanoisi hieman yksinkertaista porukkaa,eli ei niitä penaalin terävämpiä kyniä.


      • clape

        kielikoru ja en todellakaan sössötä! minulla on myös kulmassa lävistys ja se ei ole koskaan estänyt saamasta töitä.


      • Korukieli
        clape kirjoitti:

        kielikoru ja en todellakaan sössötä! minulla on myös kulmassa lävistys ja se ei ole koskaan estänyt saamasta töitä.

        En ole yhdelläkään miehellä koskaan nähnyt. Olisiko niin, että ilonaiset ensin ottivat käyttöön tyydyttääkseen miehen tarpeita nuoleskelemalla. Mitä se mies sillä tekee? Sitten tulivat hieman molaaliltaan höllentyneet naiset. Älkää vaan avatko suutanne, koska minulta meinasi tulla oksennus joskus!


      • 3+13
        mmaan kirjoitti:

        "Oletteko muuten huomanneet että ihmisillä joilla on lävistys kielessä tai alahuulessa sössöttävät kuin vähä-älyiset. Pidättävät ilmeisesti kuolaa suussaa tai joitain."

        Eiköhän tuo kommentti kertonut jo susta ja sun asenteista kaiken oleellisen? Tai jos pelkäät lävistyksiä omaavia ihmisiä? Ei hyvin pyyhi.... Mut kukin tavallaan ja makunsa kaikessa.
        Jos tietää alan minne on suuntautumassa niin myös tietää hieman mitä ulkonäöltä oletetaan. Nykyään tatskat ja lävistykset jo niin nykypäivää et harvemmin juuri niistä työnhaussa katotaan. Mut tietyt paikat on tarkempia. Ite mm. lastensuojelussa töissä ja hyvin monella ohjaajalla tatskoja yms. Eipä oo kukaan koskaan valittanut.

        Mä olin n. vuosikymmenen pää ajeltuna. Ihan vaan koska se oli helppo ja mukava ja näytti ihan hyvältä. Aika nopeasti siihen tottui, että ihmiset pelkäsivät. Naiset eivät koskaan katsoneet silmiin kun tulivat pimeällä vastaan. Somalit pitivät automaattisesti jonkinlaisena uhkana, vaikken maihareita ja pilottia käytäkään. Baarissa ja snagarijonossa uhoajat väistivät (olen myös isokokoinen) ihan eri tavalla kuin ennen ja nyt kun on hiukset päässä. Että ihan vaan kommenttina tuohon "jos pelkäät lävistyksiä"-juttuun. Hiukset ovat kuule vielä paljon lävistyksiä kevyempi juttu, mutta niin vaan ne muokkasivat koko mun imagon silmänräpäyksessä astetta pelottavampaan suuntaan.


      • minä tiedän
        Korukieli kirjoitti:

        En ole yhdelläkään miehellä koskaan nähnyt. Olisiko niin, että ilonaiset ensin ottivat käyttöön tyydyttääkseen miehen tarpeita nuoleskelemalla. Mitä se mies sillä tekee? Sitten tulivat hieman molaaliltaan höllentyneet naiset. Älkää vaan avatko suutanne, koska minulta meinasi tulla oksennus joskus!

        miehiä, joilla on kieliläväri. Hieroo myös mukavasti naisen klittaa. Suosittelen.


    • KA

      Enpä miettinyt aikoinaan työnantajaa kun tatuoinnin hankin, näkyvälle paikalle jota vaatteet eivät peitä. Eikä ole ihan pieni piperrös.

      Olen sen jälkeen vaihtanut työpaikkaa pari kolme kertaa ja työtehtäviin on kuulunut myös asiakaspalvelu. Ei ole siis ollut minun kohdalla este työnsaannille.

      • Ekoperse

        mulla on 3 perustatuointia ja koko selkä tatskattuna.
        en oo ikinä katunu tatuointeja, ja olen ollut asiakaspalveluammatissa pitkään muutamilla eri aloilla.
        ymmärrettävähän se on että jotkut asiakkaat michelin tähtirafloissa ovat ahdasmielisiä ja leimaavat suoraan kriminaaliksi tai pohja-sakaksi, mutta henkilökohtaisesti mukavimmat minua palvelleet ihmiset ovat olleet tauoituja. ja tästedes itsekkin aion aina hakeutua mahdollisuuksien mukaan asiakaspalvelijalle jolla on tatuointeja tai lävistyksiä. ihmisinä paljon ymmärtäväisempiä.
        he jotka eivät tatuointeja ymmärrä, haistatan paskat, heidän ei tarvitsekkaan ymmärtää.
        Joihinkin ammatteihin ei tatskat vieläkään sovi.
        mun mielestä täytyis sit pistää naamakerroin myös ehdottomasti.
        läskit ei saa tehdä töitä ravintoloissa, ku syö liikaa, somalit ei saa tehdä töitä ku yöllä,
        venäläiset työllistyy vaan kuljetus- ja raksa-alalle.

        mun mielestä ihmiset liian ahdasmielisiä.
        tatuoinnit ei vaikuta mitenkään minun työntekoon ja sillä sipuli.


      • sonmppaaaaaaaa
        Ekoperse kirjoitti:

        mulla on 3 perustatuointia ja koko selkä tatskattuna.
        en oo ikinä katunu tatuointeja, ja olen ollut asiakaspalveluammatissa pitkään muutamilla eri aloilla.
        ymmärrettävähän se on että jotkut asiakkaat michelin tähtirafloissa ovat ahdasmielisiä ja leimaavat suoraan kriminaaliksi tai pohja-sakaksi, mutta henkilökohtaisesti mukavimmat minua palvelleet ihmiset ovat olleet tauoituja. ja tästedes itsekkin aion aina hakeutua mahdollisuuksien mukaan asiakaspalvelijalle jolla on tatuointeja tai lävistyksiä. ihmisinä paljon ymmärtäväisempiä.
        he jotka eivät tatuointeja ymmärrä, haistatan paskat, heidän ei tarvitsekkaan ymmärtää.
        Joihinkin ammatteihin ei tatskat vieläkään sovi.
        mun mielestä täytyis sit pistää naamakerroin myös ehdottomasti.
        läskit ei saa tehdä töitä ravintoloissa, ku syö liikaa, somalit ei saa tehdä töitä ku yöllä,
        venäläiset työllistyy vaan kuljetus- ja raksa-alalle.

        mun mielestä ihmiset liian ahdasmielisiä.
        tatuoinnit ei vaikuta mitenkään minun työntekoon ja sillä sipuli.

        että tatuoidut/lävistetyt ihmiset asiakaspalvelussa ovat paaaljon sosiaalisempia kuin sellaiset kenellä ei ole. Ovat jotenkin avoimempia ja helppo jutskata esim kassalla jotain pientä small talkia. tietenkin on sellaisia jotka pelkäävät tatuoituja/lävistettyjä ihmisiä, luullen että eivät ole halukkaita asiakaspalveluun/mihinkään muuhunkaan. heidän pitäisi vain rohkaista itsensä ja jutella tatuoidun/lävistetyn ihmisen kanssa, eivät he pahoja ole. : )

        itselläni on venytetyt korvareijät (20mm) ja muutama lävistys naamassa. (esimerkiksi paksu "sonni"lävistys, eli nenän keskellä paksu rinkula) ja olen ihan normaali, autan vanhempia ihmisiä kadun yli ja avaan oven/pidän ovea auki lastenraittalla oleville ynnä muuta pientä avuliaisuutta. joskus on saanut silti pahoja katseita, mutta olen vain hymyillyt ja toivottanut hyvät päivän jatkot (siis esim vanhemmalle ihmiselle ovea avatessani) koska ymmärrän kyllä että näytän vanhempien ihmisten mielestä ihan pelleltä. mutta eipä se mitään, en täällä maailmassa oo heitä ulkonäöllisesti miellyttämässä.

        JA kerran täällä vaan ollaan, joten olkoon kaikki omalla tyylillään, kunhan se oleminen ei satuta muita kanssaihmisiä tai eläimiä. : )


    • kfgjkdg

      Nykyisin on erilainen kun ei ole tatskoja ollenkaan :)

      • 19+13

        Omassa kaveripiirissä ainakin näin. Kolme tyyppiä tulee heti mieleen, joilla ei ole kuvaa. Kai niitä pari enemmänkin on, jos alkaisi miettiä, mutta selvässä vähemmistössä joka tapauksessa.


    • sovi...

      tatuointi kaikkiin ammattehin. Esim. nais papilla ei mielestäni saisi olla tatuointia niskassa tai pyllyssä.

      • SNAKER

        JOKA OLI SUOMEN NOKIALLA TÖISÄ SEN NISKASSA LUKI THE HEAVEN
        PITI TAKAA PÄI PANOISTA.
        TATSKAT OVAT KIVULIAITA ISO HOITOISIA
        MUTTA IDIOOTIT OTTAA NIITÄ JA SE SIITÄ JA HEIDÄN LUOTETTAVUUDESTAAN.


      • siinähän piispa alkaasit tarkastelee pappiensa pakaroita :D


    • perss....

      se ei kuulu työnantajalle onko tatskaa vai ei, vaikka olis persesilimä ohtaan tatskattu, pää asia että homma hoituu.

    • neropatti88...

      Ainoa ammatti missä en suosittele tietynlaista tatskaa

      Jos opiskelet oikeuden tuomaris niin ei kannata ottaa natsi tatskaa poskeen. Vois tulla syytetylle sellainen olo että oikeus ei välttämättä toteudu.

      Rasisti tatskat voi tosin haitata joissain hommissa ainakin jos ovat selvästi näkyvällä. Ei kait noista muuten luulisi mitään haittaa olevan. Onhan näitä nipoja joka nurkassa nykyään, mutta yleensä tuossa on jotain muuta taustalla kuin tatskat.

    • hjhjhyh

      Kahvila tarjoilija ammatiltani, kädet täynä kuvia, mutta eivät näy töissä kun on pitkä hihainen paita kuitenkin. mutta kaula tatuointini näkyy kun hiukset on kiinni joten VR:llä kun olin töissä soittivat että työsi loppuvat tähän tatuointisi takia

      • rajansakaikella

        Ei tatuoinnin takia voi työsopimusta lopettaa..jos sinulle on suoraan sanottu että työ loppuu tatuoinnin takia vaadi oikeutta! Sehän on sama jos jollekin sanotaan että työsi loppuu kun täällä ei suvaita ulkomaalaisia...V..mitä hommaa...


    • Täti Moonika

      Noiden postaamiesi kuvien henkilön kokonaishabitukseen tatuoinnit tosiaan sopivat mainiosti.

      Eri asia on, mille alalle tämän näköisenä voisi suuntautua. Jos asiakasrajapinta mielessä, niin sitten lähinnä sellaisessa yrityksessä missä asiakkaat ovat samannäköisiä. Voisiko olla joku levykauppa tai marginaalinen vaatekauppakin? Puhelinmyyntihän voisi myös sopia, jos puhe on suht normaalia, eikä jokaisessa lauseessa ole tehostesanaa "vittu".

      No sitten on myös töitä jossa ei ole asiakaskontakteja, mutta valitettavasti myös työkaverit saattavat karsastaa. Eri asia tietysti, jos muutkin työkaverit on samannäkösiä, silloinhan ne tatskat on plussaa vaan.

      Reippaasti nyt vaan sitten töihin!

    • Tarviix viel kysyy et onx ihan järgyt? No siis onhan ne vähän turhan näkyvät mutta silti mitäänsanomattomat. Jos tosiaan tarvii kysyä mieleipiteitä täällä, niin mieti vielä viides kerta.

    • työhaastattelelija

      Tervehdys,

      Täällä palstoilla voidaan viisastella niin paljon kuin halutaan siitä, kuinka sinut ollaan itsensä kanssa ja kuinka hienoja nuo tatskat on, mutta tosiasia on se, että ne työpaikat, joiden saannissa tatskoista on mitään hyötyä, ovat harvassa.

      Olen juuri itse rekrytoinnut viitisenkymmentä tulevaa alaista itselleni työpaikkaan, jossa tatuoinnista ei sinänsä olisi mitään haittaa, mutta voin kertoa, että meilläkään ei tatuoinneista, eikä varsinkaan lävistyksistä, lisäpisteitä jaeltu.

      Ensivaikutelma on niin tärkeä, että vaikka eräskin oli ottanut vartavasten korut silmäkulmasta pois, ja oli muuten noin suunnilleen tasavertainen joidenkin valittujen kanssa, paikka jäi saamatta. Suurelta osalta naamassa olleiden ylimääräisten reikien takia. Sama pätee tatuointeihin. Jos niitä nyt välttämättä pitää ottaa, katso, että ovat sellaisessa paikassa, että voit ne luontevasti peittää työhaastattelua varten.

      Näin se valitettavasti menee, usko pois. Jopa niinkin valveutuneiden pomojen kanssa, kuin minä.

      Eikä ne tatskat nyt enää tänä päivänä niin hirveesti yksilöllisyyttäkään korosta.

      • rajansakaikella

        En nyt oikeen ymmärrä että onko tänäpäivänä tärkeämpää olla ns.ulkoisesti sivistynyt vai ammattitaitoinen ja luotettava työtä haettaessa????


    • ajattelinpahan vaan.

      Siis tässähän on kyse siitä kuinka paljon se tatska näkyy, eli missä se on ja toiseks millä alalla olet töissä. Turha luulla, että pääset hienon hotellin respaan töihin, jos keskellä päätä on ruma kuva tai jos käsivartes on tatuoitu kuvissa näkyvällä tavalla. Raksalla tuskin paljon haittaa...
      Muuten, kuvista. Omasta mielestäni ne on typerät ja mauttomat. Miks sä tollaset just haluat - merkitseekö nää kuvat itsellesi jotain ? Itselläni on pieni tatuointi olkavarressa - sen voi siis palvelualalla työskennellessäni piilottaa helposti - ja tatuoinnilla on ihan oikea merkitys minulle...

    • jotakin lisää itekki

      jos olet asiakas palvelija kassalla lyhyt hiasella paidalla niin toden näkösesti joku joskus pääsee nassuttaan. mutta nuo ny on sikäli hyvillä paikoolle notta pystyys hyvin peittään jne. riippuu aivan täysin työn kuvasta...raksalla ainakaa(etelän työ mailla) kukaa tuskin ees noteeraa....

      • Hitsi,,,

        Saksassa tehtiin tatuoiduista nahkoista lampunvarjostimia .


      • rikka ja roska
        Hitsi,,, kirjoitti:

        Saksassa tehtiin tatuoiduista nahkoista lampunvarjostimia .

        siistit tatuoinnit,lävistykset,hiustötteröt menee joissakin ammattiryhmissä.
        Mutta sitten nämä kuvottavat yli nelikymppiset ryppyjä saaneet ,töttöröineen, kurtuissa tatuoinnit,lävistykset ym. Kyllä siinä ei silmä lepää asiakkaalla.
        Mutta suodaan heillekki se, itsetunto lattiassa ja päässä out kohtia, huomionkipeitä narreja ja killuttimineen. Tarviseehan kansa sirkusta !


      • 6+18
        Hitsi,,, kirjoitti:

        Saksassa tehtiin tatuoiduista nahkoista lampunvarjostimia .

        Ei tehty. Historia tuntee tasan yhden todistetusti ihmisen nahasta tehdyn lampunvarjostimen ja senkin sattumalta "löysi" hautaryöstöistä tuomittu rikollinen New Orleansista. Sen sijaan se Nürnbergissä esillä ollut ja ihmisestä tehdyksi väitetty oli vasikannahkaa. Seikka, jonka pääsyyttäjä myöhemmin muistelmateoksessaan myönsi.


      • mmaan

        Et on ärsyttävää lukea tekstiä missä on NOIN paljon kirjoitusvirheitä! Vie oikein huomion pois itse asiasta.


      • IKUISET KAHLEET TATS
        rikka ja roska kirjoitti:

        siistit tatuoinnit,lävistykset,hiustötteröt menee joissakin ammattiryhmissä.
        Mutta sitten nämä kuvottavat yli nelikymppiset ryppyjä saaneet ,töttöröineen, kurtuissa tatuoinnit,lävistykset ym. Kyllä siinä ei silmä lepää asiakkaalla.
        Mutta suodaan heillekki se, itsetunto lattiassa ja päässä out kohtia, huomionkipeitä narreja ja killuttimineen. Tarviseehan kansa sirkusta !

        RUMA JA EPÄTERVEELLISYYS,IDENTITEETTI KRIISI EI LÄHDE JOS OTETAAN TATUOINTI TAI LÄVISTYS.
        MINULLE NE EDUSTAVAT KUPPAA,SAIRAUKSIA ,VÄLINPITÄMÄTTÖMYYTTÄ,HEITTEILLEJÄTTÖÄ JNE.
        RAHAT ON TIUKULLI MUTTA SOSSU KORVAA 300€ TATUOINNIN NIIN MIELI ON HYVÄ.
        EHKÄ KANNATTAISI VAIHTAA KAVERIPIIRIÄ.


      • IKUISET KAHLEET TATS kirjoitti:

        RUMA JA EPÄTERVEELLISYYS,IDENTITEETTI KRIISI EI LÄHDE JOS OTETAAN TATUOINTI TAI LÄVISTYS.
        MINULLE NE EDUSTAVAT KUPPAA,SAIRAUKSIA ,VÄLINPITÄMÄTTÖMYYTTÄ,HEITTEILLEJÄTTÖÄ JNE.
        RAHAT ON TIUKULLI MUTTA SOSSU KORVAA 300€ TATUOINNIN NIIN MIELI ON HYVÄ.
        EHKÄ KANNATTAISI VAIHTAA KAVERIPIIRIÄ.

        suosittelen pikaista psykiatri käyntiä lääkityksen kohdalle saamiseksi :d


      • CAPS LOCK JUMISSA
        IKUISET KAHLEET TATS kirjoitti:

        RUMA JA EPÄTERVEELLISYYS,IDENTITEETTI KRIISI EI LÄHDE JOS OTETAAN TATUOINTI TAI LÄVISTYS.
        MINULLE NE EDUSTAVAT KUPPAA,SAIRAUKSIA ,VÄLINPITÄMÄTTÖMYYTTÄ,HEITTEILLEJÄTTÖÄ JNE.
        RAHAT ON TIUKULLI MUTTA SOSSU KORVAA 300€ TATUOINNIN NIIN MIELI ON HYVÄ.
        EHKÄ KANNATTAISI VAIHTAA KAVERIPIIRIÄ.

        KETÄÄN EI KIINNOSTA, MITÄ TATUOINNIT SINULLE EDUSTAVAT. 300 EUROLLA EI VIELÄ KUMMOISTA TATUOINTIA SAA EIKÄ SOSSU MAKSA TATUOINTEJA, AINAKAAN SUOMALAISILLE.


    • jokupahan vaan

      Mä kyllä oon sitä mieltä että se on pitkälti myös työnantajasta kiinni, miten ne suhtautuu tatuointeihin. Mut en mä usko että jos sulla jossain piilossa tatska on, niin se ketään haittaa.. Niinku moni muukin täällä on sitä sanonu että jotkut ammatit on semmosia jossa se ei välttämättä passaa, mut jos se on esim. keskellä selkää niin tuskin kukaan tulee sulle sanoo että "no niin näytäs nyt sun selkä onko siellä tatuointi"...

    • RealTech

      ...niin kauan kun pidät ne piilossa ja muistat nuoleskella työnantajaa. Mullakin on tatskoja, mutta ei ole tarvetta esitellä niitä kellekään työpaikallani.

      • Juhani4

        Asiakaspalvelutyö, asiakkaitten takia ei voinut olla tatskaa. Oli oikeassa käsivarressa, jäi pitkähihaisen paidan alle, mutta kyllästyin kesähelteilläkin pitään pitkähihaista. kaksi kertaa piti ihoa leikata ja maksoikin melkosia...


      • taatoo you

        ei oo haittaa onko tatuointeja, niittejä, lävistyksiä tai kraka kaulassa. Sen alan hommia kannattaa harkita...


      • tupputkaojjdfg
        Juhani4 kirjoitti:

        Asiakaspalvelutyö, asiakkaitten takia ei voinut olla tatskaa. Oli oikeassa käsivarressa, jäi pitkähihaisen paidan alle, mutta kyllästyin kesähelteilläkin pitään pitkähihaista. kaksi kertaa piti ihoa leikata ja maksoikin melkosia...

        Itte oon ammatiltani kokki ja oon myös elintarvikealan ja leipomoalan koulut käyny. Kokkipuolella koulussa ollessani sai pitää pieniä korviksia ja myös alan työpaikoilla ei ole ollut mitään korvisrivejäni vastaan. Mitä niitä nyt on, joku kuustoista pientä hopeista palloa korvissa. Renkaita ja muita vois sitten pitää vapaa-ajalla, mutta töissä hillitty linja. Keittiössä, kassalla ja tarjoiluhommissa olen ollut. Elintarvike puolella ja leipomossa ei saanut koulussa pitää korvakoruja ollenkaan, piti ottaa pois ennen työsaliin menoa. Ja kaikialla on pitänyt kaikki muut lävistyskorut ottaa pois. Syyksi kokkipuolella sanottiin että ei näytä hyvältä asiakaspalvelijalta ja myös hygieniariskistä puhuttiin, vaikka ei kukaan osannut selittää miten pelkkä reikä naamassa olisi sen puhtaampi ja hygieenisempi kuin jos siinä se koru on paikallaan. Kysyin tätä monta kertaa kun joillekkin mäkätettiin usein että korut pois. Elintarvikepuolella piti ottaa pois ettei putoa ruokaan ja sama leipomossa.
        Tatuoinneista sanottiin myös että ei saa olla, mutta jos jollai on niin mahdollisuuksien mukaan vaatteiden alle piiloon. Ja uusia ei ainakaan saa ottaa. Kuulemma estää myös kokin ammatissa toimimisen. Kovin on ollut kielteinenlinja kouluissa siis. Riippuu ihan työpaikastakin.
        Ittellä on muutama pikkuinen joista moni ei edes tiedä kun olen tarkoituksella ottanut helposti peitettäviin paikkoihin. Ei siis estä asiakaspalvelutyössäkään toimimista jos kuva on siisti ja pieni tai vaatteiden alla näkymättömissä.


      • hyuikirtti
        tupputkaojjdfg kirjoitti:

        Itte oon ammatiltani kokki ja oon myös elintarvikealan ja leipomoalan koulut käyny. Kokkipuolella koulussa ollessani sai pitää pieniä korviksia ja myös alan työpaikoilla ei ole ollut mitään korvisrivejäni vastaan. Mitä niitä nyt on, joku kuustoista pientä hopeista palloa korvissa. Renkaita ja muita vois sitten pitää vapaa-ajalla, mutta töissä hillitty linja. Keittiössä, kassalla ja tarjoiluhommissa olen ollut. Elintarvike puolella ja leipomossa ei saanut koulussa pitää korvakoruja ollenkaan, piti ottaa pois ennen työsaliin menoa. Ja kaikialla on pitänyt kaikki muut lävistyskorut ottaa pois. Syyksi kokkipuolella sanottiin että ei näytä hyvältä asiakaspalvelijalta ja myös hygieniariskistä puhuttiin, vaikka ei kukaan osannut selittää miten pelkkä reikä naamassa olisi sen puhtaampi ja hygieenisempi kuin jos siinä se koru on paikallaan. Kysyin tätä monta kertaa kun joillekkin mäkätettiin usein että korut pois. Elintarvikepuolella piti ottaa pois ettei putoa ruokaan ja sama leipomossa.
        Tatuoinneista sanottiin myös että ei saa olla, mutta jos jollai on niin mahdollisuuksien mukaan vaatteiden alle piiloon. Ja uusia ei ainakaan saa ottaa. Kuulemma estää myös kokin ammatissa toimimisen. Kovin on ollut kielteinenlinja kouluissa siis. Riippuu ihan työpaikastakin.
        Ittellä on muutama pikkuinen joista moni ei edes tiedä kun olen tarkoituksella ottanut helposti peitettäviin paikkoihin. Ei siis estä asiakaspalvelutyössäkään toimimista jos kuva on siisti ja pieni tai vaatteiden alla näkymättömissä.

        Ei se mistään työpaikan käytännöistä riipu vaan elintarvikelainsäädännöstä. Nykyisen lain mukaan ruoan kanssa tekemisissä olevalla ei saa olla näkyviä koruja. Eli jos ketju jää paidan alle tai on vaikka napakoru niin silloin ei haittaa, mutta ei esim. sormuksia tai naamaläväreitä eikä edes pikkuruisia nappikorviksia. Joku joskus kauhisteli etteikö edes vihkisormusta saa pitää :) Mistähän ne pöpöt sen tunnistaa onko vihkisormus vai ei... Sormuksethan niitä kaikkein pahimpia hygieniariskejä on. Tatuoinneissa ei käsittääkseni ole mitään riskejä, ainakaan jos on ollut jo pitempään niin että iho on parantunut.


    • 13+3

      Lähtökohtana on se, että todella näkyvät kuvat haittaavat lähes alalla kuin alalla. Siis ei kuvia, joita et voi pitkähihaisella piilottaa. Jos et satu olemaan motoristibaarin portsari tai HD-mekaanikko, ei kuvat käsissä tai kaulasta ylöspäin tule kyseeseen. Joissain paikoissa työasuna on lyhythihainen ja silloin asiakaspalveluammatissa kuvista voi olla haittaa. Jokainen voi miettiä sitä mitä esim. vähän hienompi ravintola haluaa viestittää työasuillaan. Tuskin mustien suorien housujen, nahkakenkien ja siistin kauluspaidan valinta henkilökunnan vaatteiksi on sattumaa. Tällaisessa paikassa voi myös kyynärvarsien tatuoinneista olla haittaa.

      Muuten tatskat ovat tänä päivänä aika neutraali asia. Yleensä ei työasuna ole yläosaton malli eli kukaan ei pääse rintatatuointeja katsomaan. Ja siinä vaiheessa kun pomon kanssa mennään saunaan ei sillä ole enää mitään väliä kun ollaan jo tuttuja muutenkin. Nykyään mä luulen, että sillä tatuoinnilla ei ole enää väliä, mutta se mitä siinä on on edelleen ratkaisevaa. Esim. joku playboy-pupu naisen alavatsassa tai suomenleijona rinnassa tai joku tekofilosofinen (sori vaan) alfa-omega-viritelmä saattavat antaa kantajastaan tietyn kuvan. Toisille se kuva on positiivinen ja toisille negatiivinen. Sitten vaan pitää arvata kumpaa kantaa työnantaja edustaa.

      • 14

        Hehheh... Hienommassa ravintolassa työntekijät eivät kekkaloi lyhythihaissa paidoissa.


    • Hutuoitu tatsu

      Gangsteri löydettiin eilenkin JIM-tv:llä ja olihan sillä ollut rahaa laittaa tatuointeihin. Huonomaineisilla naisilla noita usein löytyy. Linnakundeilla taitaa olla poikkeuksetta, eli varokaa naiset kun valitsette miehiä! Vanhan ajan merimiehillä on. Japani ja Kiina taitavat heittää ulos hotellista jos huomaavat. Minä en palkkaisi eikä minun serkkunikaan kun näki työtä hakevalla naisella tatuointeja, sanoi oitis näkemiin ja kiitos! Kamalan näköisiäkin nuo on ja niistä joutuu jopa maksamaan!!!! Maksaa kai vielä ihan hunajaa. Todella kannattaa harkita jos kunnon työpaikkaa hakee! Tatuointiliike voisi ottaa töihin :-=))))

    • -

      tatuoinnilla on merkitystä vain, jos se on näkyvillä, joten paikkaa kannattaa harkita.

      Miettimisen paikka haluamillasi tatuoinneilla on mielestäni enemminkin siinä, mitä ne sinulle merkitsevät. Miksi olet päätynyt juuri noihin?
      Onko niitä kantava tyyppi se, jota ihailet, vai liittyykö ne johonkin aatteeseen?
      Onko niillä sinulle niin suuri henkilökohtainen merkitys, että tahdot kantaa niitä vielä vuosien päästä ollessasi ihan eri elämäntilanteessa?

      Tiedän monia sellaisia henkilöitä, joista monikaan ei uskoisi heidän kantavan tatuointeja tai lävistyksiä, asia on vain ajateltu ensin todella tarkkaan. Allekirjoittanut mietti erästä sijoittelua 15 v.

    • Aabits

      Olen kaupassa myyjänä. Itselläni on kummatkin kädet aikalailla täynnä kuvia, myös sormissa.
      Koskaan ei ole asiakkaat valittaneet, päinvastoin, moni intoutuu jopa puhumaan omista kuvistaan ja sitäkautta saa luotua asiakkaaseen jonkinmoisen yhteyden.
      Jos haluat ottaa mustetta ihoon, ota! Tässä maailmassa muutenkin ihmiset kelaa liikaa tiettyjä asioita muiden kannalta.

    • Uralla etenemiseen sillä on myös vaikutusta, ellet sitten ole joku tunnettu julkisuuden henkilö. Täytyy olla niittänyt mainetta jollakin alalla, tai muuten tatuointi haittaa uralla etenemistä. Esimerkiksi jos Kimi Räikkönen olisi ennen F1 uraa ottanut itselleen tatuoinnin, niin hän tuskin olisi F1-maailmanmestari. Taiteilijan urakehitykseen sillä ei ole merkitystä, koska taiteilija rakentaa johonkin tiettyyn kohderyhmään suunnatun imagon johon voi kuulua tatuointeja, kuten esimerkiksi Ville Valo.
      Tatuoitu tuntematon henkilö luokitellaan joko merenkulun ammattilaiseksi, vankilakundiksi, prostituoiduksi tai matalapalkkaiseksi heikosti koulutetuksi. Merenkulun ammattilaisen erottaa kyllä tatuointien perusteella näistä muista tuntemattomista tatuoiduista.

    • jussssssi

      Ei varmastikaan ole laillinen syrjintäperuste, mutta totta kai se todellisuudessa vaikuttaa.

      Kuten tunnettua, kaunista tatuointia ei ole.

      • ARGHT

        SITÄ MINÄ KYSYN,HE VASTAAVAT KAVERIT OTTIVAT.
        TATUOIDUT ON PÄÄSÄÄNTÖISESTI BOHEEMI LUONTEISIA EIKÄ KELPAA MIHINKÄÄN TYÖHÖN.
        LAISKOJA SADOJA,ÄITIN JA ISIN PIKKU PUPPELEITA.


      • Jalmerk

        Kaunista tatuointia ei ole? et nähtävästi ole kauheasti syventynyt aiheeseen. Katsoppa semmoista tatuoijaa nimeltä Jun Cha, tai kotimaista Jarno Kantasta. Tuu sitten sanoo


    • magneettikuvaaja

      Kandee selvittää myös se, aiheuttaako tatuoinnit ongelmaa lääkärissä käynnin suhteen. Itse en edes harkitsisi mitään sellaista tatuointia, joka estäisi esimerkiksi selkärangan, niskan ja pään magneettikuvaukset tai epiduraalipuudutuksen.

      Magneettikuvauksessa ongelmaa voi tulla kahdesta syystä. Muste saa ihon johtamaan sähköä aiempaa paremmin, jolloin kuvauksen aikana voi kuumeta eli palovammariski. Tuota kuumenemista voi kuvaaja yrittää vähentää pidentämällä kuvausaikaa. Kovin yleistä se ei ole mutta mitä uudempi ja korkeakenttäisempi mg - kuvauslaite sitä kovemmalle rasitukselle tatuointi joutuisi.

      Toinen ongelma on magneettiset aineet. Jos musteen joku osa on edes lievästi magneettinen niin se riittää pilaamaan kaikki äheltä tatuointia otetut kuvat. Kuviin tulee iso musta alue joka ulottuu monen sentin päähän tatuoinnista. Magneettikuvissa katsellaan yleensä sellaista mitä ei röntgenillä näe eli esimerkiksi nivelien pehmeitä osia, rustoja, välilevyjä ja muuta kuluvaa. Siksi nivelten ja selkäruodon kohdalle ei suositella tatuointeja.

      http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=/portlet_action/dlehtihakuartikkeli/viewarticle/action&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo95181&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero

      http://hyvaterveys.fi/artikkelit/Tatuointi-turvallista-vai-onko/1097/?c=Terveys

      Tatuoinnin voi toki poistaa. Poistaminen on vaan aika mahdotonta tehdä kiireellä eli juuri silloin kun yhtäkkiä pitäisikin ottaa magneettikuva esimerkiksi vamman tai onnettomuuden vuoksi.

      • saa olla

        Olin pari kuukautta sitten magneettikuvassa ja minulla on tatuointeja. Ei tuota ongelmaa, jos kuvat ovat uusia. Ennen musteessa oli jotain rautaoksidia tai vastaavaa, jotka aiheuttavat ongelmia kuvauksessa, mutta ei nykymenetelmillä tehdyt.
        Ja on pakko sanoa, että tatuointien myytti on merimiesten ja vankien juttuja, mutta tänä päivänä sekään ei pidä enää paikkansa. Ei tautuointi tee ihmisestä huonompaa tai millään tavalla alentaisi arvoa. Itse olen poliisi ja tatska löytyy ja lisää on tulossa. Poliisikeskustelut kuuluvat toiselle osiolle, mut ei se ammattia halvenna, jos kuvat ovat asiallisia eikä nyt sentään ihan perinteistä LOVE kirjoitusta löydy rystysistä. Hyvällä maulla ja asiallisessa paikassa on ihan jees. Ja jos joku harkitsee kuvan ottamista, siihen jää sitten koukkuun:)


      • magneettikuvaaja
        saa olla kirjoitti:

        Olin pari kuukautta sitten magneettikuvassa ja minulla on tatuointeja. Ei tuota ongelmaa, jos kuvat ovat uusia. Ennen musteessa oli jotain rautaoksidia tai vastaavaa, jotka aiheuttavat ongelmia kuvauksessa, mutta ei nykymenetelmillä tehdyt.
        Ja on pakko sanoa, että tatuointien myytti on merimiesten ja vankien juttuja, mutta tänä päivänä sekään ei pidä enää paikkansa. Ei tautuointi tee ihmisestä huonompaa tai millään tavalla alentaisi arvoa. Itse olen poliisi ja tatska löytyy ja lisää on tulossa. Poliisikeskustelut kuuluvat toiselle osiolle, mut ei se ammattia halvenna, jos kuvat ovat asiallisia eikä nyt sentään ihan perinteistä LOVE kirjoitusta löydy rystysistä. Hyvällä maulla ja asiallisessa paikassa on ihan jees. Ja jos joku harkitsee kuvan ottamista, siihen jää sitten koukkuun:)

        Kannattaa siis tarkistaa tatuoinnin tekijältä etukäteen että juuri hänen käyttämänsä musteet ovat OK magneettikuvauksessa. Tuon Duodecimin artikkelin mukaan alalla ei ole virallista laadun valvontaa eli olet näissä asioissa aina sen henkilön valintojen varassa jolta tatuointisi otat.


    • Simonaitzer

      Työtehtävä määrittää pitkälti sen, mikä vaikutus tatuoinneilla ja lävistyksillä on. Esim. koodaria palkatessani en katso ulkonäköä ollenkaan, mutta jos on kyse asiakkaiden luona käyvästä järjestelmäasiantuntijasta, niin tilanne on ihan eri. Saati sitten, jos on kyse aspa- tai myyntihenkilöstöstä.

      Sinänsä typerää tuo tatskafanien möykkä siitä, että "kyllä minä tatskani ylpeydellä kannan vielä 6-kymppisenäkin". Parikymppinen kun useinkaan ei tiedä mitä vaikka nelikymppisenä tekee, tai varsinkaan _haluaa_ tehdä.

      Pyrin siis jättämään henkilökohtaisen näkemykseni pois työhönottotilanteessa. Vaikea tosin on vannoa, etteikö se jotakin vaikuttaisi. Ainakin silloin, jos on kaksi muuten tasaväkistä hakijaa.

      Itse olen ihan luojan luomana jo tarpeeksi ruma, ettei tarvitse enää näkymää pahentaa tatskoilla, eikä varsinkaan läväreillä. Ketään en ainakaan vielä ole nähnyt niiden kaunistavan :)

    • työhön ottaja

      minulla on siitä kokemusta,yhdistävät sinut narkkareihin ,jenginuoriin,tai viron tyttöihin,joten älä pilaa elämääsi

      • ,nark kari,

        "Työhönottaja" on yhdyssana. Pilkkusääntöjäkin kannattaisi hieman kerrata.


    • tattoo-76

      ole haitannut työnsaantia tatuoinnit :) Mulla on vielä aika iso toinen kuva..selkää iso osa ja toinen käsivarsi ja päiväkodissa olen :)

      Kaiketi kiinni alasta ja työnantajan omasta näkemyksestä. Ja toki siitä sun kuvastakin, joku hakaristi voi haitata..

    • mielipide mones

      Se on ihan sama millä itsesi maalaat. Ei niissä ole enää mitään erikoista eikä ne yleensä kerro kantajastaan yhtään mitään, joka missilläkin on tatuointeja ja kaikenmaailman mummoillakin: tatuointivillitys kun on alkanut muuttua muodiksi jo niin kauan aikaa sitten että semmosilla 4kymppisillä äitilöilläkin on jo skorpparia ja tosi kovaa tribaalia käsivarressa: että ei, se ei varmaan enää vaikuta missään mitään, ehkä jossain tosi marginaalisessa paikassa, missä esim. asiakaskunta ois jotain tarkkaa vanhoillista tms. että ehkä sillon. Ei muuten.

      Kyseisistä tatuoinneista ei ole sen enempää sanottavaa kun muistakaan, ihan samanlaisia ne kaikki on, jos niillä ei ole mitään oikeaa henkilökohtaista merkitystä, kuten yleensä ei ole. Pistä vaikka se "äiti" isolla rintaasi, who cares. (Paitsi että mä en ymmärrä miten semmosen jätkän kanssa voi enää harrastaa seksiä koskaan)
      Ennen ne oli munkin mielestä siistejä, kun niillä oli joku sanoma tai merkitys tai jotain erikoista, nykyään on erikoisempaa jos ei ole tatuointeja ja kun noita raapustuksia näkee niin helvetisti, niin semmoinen merkkaamaton iho on hieno. Niinhän se on, se erikoisuus mistä tulee joka pojan ja tytön pullaa ei ole enää erikoista.
      Tatuoinnit on nykyään 90%sti helvetin tylsiä. Että sillä prosentilla ei kannattas ottaa mitään.

    • Näin on

      Perkeleen tapa merkata omansa näkyvällä merkillä.

      • Ylpeä Tuomas

        Suomalainen puhdasrotuinen mies ei mitään tatuointeja tarvitse. Ne tulee muista kulttuureista.


      • hyvä tietää.. onpahan vip liput kunnon kemuihin :D Jälleen kerran suosittelen lääkärin pakeilla käymistä menttaalipuolen lääkitystä tarkistettaessa..


    • en itse

      halua tatuointeja, sillä kuva saattaa ruveta ärsyttämään iän myötä. Joku tosi pieni kuva sellaisella paikalla, joka ei näy, voi olla harkittavaa. Mielestäni isot tatuoinnit on rumia (aiheet usein kamalia.) Paljas iho on kaikista houkuttelevin. Lävistykset pitkin korvalehteä on mielestäni nättejä. Korvan venytys puolestaan on aivan kamalaa. En ymmärrä sitä touhua alkuunkaan. Kuka haluaa vanhana riippuvat nahkarenkaat "koristeeksi?" Siinä kulkee mielestäni "raja", jossa voisin hiukan kyseenalaistaa työnhakijan ajatuksia...
      Lävistykset naamassa näyttää helposti finneiltä tai paiseilta, ei hyvä. Kieliläväriin en osaa sanoa mitään... itse en ottaisi. Napakorut on kauniita, mutta sitten täytyisi olla sellainen vatsa, että kesällä kehtaa olla napapaidalla :D

    • tatsa 2010

      Toteutin oman haaveeni ja otin tatsan olkapäähän.
      Normi asiakaspalveelussa se ei näy, mut vapaalla ja yhteisissä illoissa annan kuvan näkyä.
      kukaan työkavereistani tai esimiehistäni ei oo kattonu pahalla, päinvastoin he arvostavat hienoa kuvaa ja sitä se on näytillä silloin kun itse katson tilanteen sopivaksi.... ; )

      • pellet

        Ennen tatuoinnit oli vankilakundien hommaa, mutta nykyään jokaisella hannarilla
        niitä tuntuu olevan. Vittu että on naurussa pitelemistä, kun jotkut koittaa selittää, että
        tähän ja tähän tatuointiin liittyy sellainen ja sellainen tarina.
        Juu, seliseli hiton laumasielut.
        Todella omaperäistä.
        Taidan tehdä todella harvinaisen tempun ja mennä ostamaan Seppälästä sellaisen
        tosi siistin nahkatakin. Ai perkele, unohdin, että jokaisella persjalkaisella teinixillä
        löytyy sellainen. Voi harmi, kun en ole laumasielu. Kyllä nyt harmittaa.
        Entä jos ryhtyisin pilipalifeikki punkkariksi ja värjäisin tukkani ja kynteni mustaksi ja
        muutama pinssi olkalaukkuun ja Seppälästä niittivyö ja olisin tosi originelli.
        Voi paskat, kaikki teinixit on nykyään "tosi"punkkareita. Ei mulla mikään tunnu onnistuvan ;)


      • ASEEN
        pellet kirjoitti:

        Ennen tatuoinnit oli vankilakundien hommaa, mutta nykyään jokaisella hannarilla
        niitä tuntuu olevan. Vittu että on naurussa pitelemistä, kun jotkut koittaa selittää, että
        tähän ja tähän tatuointiin liittyy sellainen ja sellainen tarina.
        Juu, seliseli hiton laumasielut.
        Todella omaperäistä.
        Taidan tehdä todella harvinaisen tempun ja mennä ostamaan Seppälästä sellaisen
        tosi siistin nahkatakin. Ai perkele, unohdin, että jokaisella persjalkaisella teinixillä
        löytyy sellainen. Voi harmi, kun en ole laumasielu. Kyllä nyt harmittaa.
        Entä jos ryhtyisin pilipalifeikki punkkariksi ja värjäisin tukkani ja kynteni mustaksi ja
        muutama pinssi olkalaukkuun ja Seppälästä niittivyö ja olisin tosi originelli.
        Voi paskat, kaikki teinixit on nykyään "tosi"punkkareita. Ei mulla mikään tunnu onnistuvan ;)

        EN AINAKAAN HALUA TUTUSTUA HEIHIN,ENKÄ SUVI.OKS


    • hyuikirtti

      Jos kädet on pakko merkkailla niin mieti edes jotain omaperäistä. Alfaa ja omegaa löytyy vaikka kuinka monelta. Tietysti jos sinulla on taustalla jotain syvällisempää niin sitten ymmärrän. Alku ja loppu. Raamatussakin mainitaan nämä merkit ja niillä viitataan Jumalaan. Jos ei ole erityisen harras uskovainen, ei näitä ehkä kannata käyttää.

      Jos olisin vastaamassa työhönotosta, voisin palkata tyypin jolla on tatuointeja käsissä, vaikka ne näkyisivätkin. Paitsi nyt jos niissä lukisi jotain VITTU tai vastaavaa. Naamassa tai kaulalla olevia en sen sijaan kyllä sulattaisi.

      Itse haluisin tatuoida sormuksen. En tykkää sormuksista sormissa ja niistä tulee aina aika ajoin ihottumaa. Olen kuitenkin naimisissa ja periaatteessa haluaisin vihkisormusta pitää. Vielä arkailen ottaa ja kun kaiken lisäksi mieheni vastustaa ankarasti, niin taitaapa jäädä suunnitelmaksi.

      • vai hölmöyttä

        Tatuoinnin perusteella ihmisestä voi helposti saada yleiskäsityksen. Kuvan merkitys, koko, estettisyys ja sijainti keholla kertovat paljon. Tänään otettu tatuointi on huomenna vanhanaikainen, siksi kuvasta voi helposti päätellä, koska se on otettu ja mikä on ollut kantajan henkinen taso. Lisäksi se kertoo, että ihminen on päättänyt jämähtää tatuointisanomansa tasolle loppu elämäkseen. Minulle taas on helpotus, etten haaskaa aikaani ja vahingossa tutustu tatuointeja kantaviin fossiileihiin.


    • ottassa hakaristi

      tota... minkä taatta niitä sitten pitäis ottaa ihoonsa?

      hakeutuu semmosiin duuneihin, esim. baarimokox tms. mistä niistä vaan etua... johonkin kovisbaariin :D

    • itselläni on tällähetkellä 3 leimaa ja lisää on tulossa, ainoastaan näkyvillä olevista tatuoinneista, esim. naama kämmen selkä. olen kuullut että voisi olla haittaa työelämässä, itse tosin en ensimmäistäkään tälläistä tapausta tiedä että tatuoinneista olisi haittaa. itseäni se ei ainakaan ole haitannut ja työskentelen asiakaspalvelu töissä.

      • mjkiyt

        on nyt ihan perseestä


    • juntillahan

      on nykyään joku aivan naurettava tatuointi. Juntin tunnus täsä maassa.

      • ........

        Kyllä ne on vaan ihan muualta tänne kulkeutunut, niinkuin sinäkin?


    • TatskatOK

      Minulla on useita tatskoja käsivarressa. Eikä ole haitaksi työ yhteisölle,vain myönteistä palautetta olen saanut tatskoista.

      • yksi näkökulma

        Toiset haluaa ottaa kuvia ja toiset ei, toiset tykkää tummista toiset vaaleista jne...Jos tatuoinnin ottaja on sinut itsensä ja kuvan kanssa niin ok. Monen mielipiteet kuvastaa asenneongelmaa ja oman statuksen parantamista. Ei kuvia oteta itsetunnon, mielijohteen, ärsytyksen, massa-ajattelun tms.tuloksena. Ne merkkaavat ottajalleen jotakin, mitä muiden ei tarvi hyväksyä eikä tietääkään.
        Tietysti on monenlaista tossunkuluttajaa myös muissa ihmisissä , kuin tatuoinnin ottajissa.
        Ensinnäkään jos työnantaja ei edes tietäisi koko tauoinneista ja palkkaisi, sitten kun huomaisi , että on tekeekö se ihmisestä huonomman työntekijän!!! Ei tatuoinnit kerro ihmisestä kaikkee, ei persoonaa, ei koulutustasoa, työtä, vastuuntuntoisuutta ym. mitä täällä yritetään kovasti yleistää eli ei sen huonompi kuin tatuoimatonkaan. Eiköhän kaikilla ole oikeus kuvien ottamiseenkin, kuin mielipiteisiinkin. Eihän nimikään miestä/ naista pahenna, jos ei kyseiset itse. Itselläni on muutama ja ei ole haitannut töiden saantia ja on monta koulutusta, tällä hetkellä hoitoalalla.
        Myöskin on muutamalla työnantajalla ollut itselläänkin ja ei se minun arvostustani madaltanut, ammattinsa osaaja ja taitaja, eihän ne tatuoinnit työtehoa laske saatika älykkyyttä ym.


    • Tatuoitu virkamies

      Tämän ketjun (ja muiden vastaavien) perusteella tulee sellainen vaikutelma, että Suomen työväestö koostuu pääasiassa

      - Johtajista
      - Asiakaspalvelijoista
      - Tehdas/varasto/rakennustyöläisistä

      ja että kaikille tehdään tatuointien varalta kokovartalotarkastus työhön otettaessa ja ilmeisesti myös säännöllisin väliajoin työsuhteen aikana. Tehdas/varasto/rakennustyöläiset saavat tatuointinsa anteeksi, mutta johtajilla ja asiakaspalvelijoilla on edessään karu tulevaisuus, mikäli jäävät kiinni kuva nahassaan.

      Luulen, että niillä, jotka kiivaimmin vakuuttelevat tatuointien katastrofaalisista vaikutuksista työelämään, ei ole kokemusta sen enempää tatuoinneista kuin työelämästäkään.

      • Tri Elämänkoulu

        Joten on ihan hyvä että heidän "jengitatuointisa" kuvataan ja toimitetaan Supolle ja Poliisille. Pappienkin tatuoinnit kuulemma tullaa tutkimaan.


    • En oo ennen törmännytkään tällaseen ahdasmielisyyteen tatuointeja kohtaan! En oo ite koskaan nähny niissä ongelmaa, joten tuntuu hassulta miten ihmiset kiihtyy tällasesta.

      Muakaan ei varmastikaan otettais moneenkaan paikkaan rastojen ja nenäkorun takia, mutta toisaalta, harvemmin kai kukaan maalaria valitseekaan ulkonäön puolesta? :D Kun kuitenkaan en narkkarilta tai muulta "hörhöltä" taida näyttää. Tietenkään keittiöön mua ei ehdottomasti näiden takkujen takia päästettäis, mutta sieltä pysyn mieluiten kotonakin kaukana.

    • Asdfqwer

      Kuten on pariin kertaan sanottu, teema, koko ja sijainti ratkasee. Pitkähihasilla paidoilla saa hyvin käsien leimat piiloon duunin ajaks, mutta ketään tuskin häiritsee että retkeilyohjaajalla on tribaaliranneke ja sudentassut. Jos hommaat koko otsan kokosen hakaristin ja pääset töinin, ostan sulle omenan.

    • mietin sitä

      Pääsisköhän papis jos on hakaristi kaulassa?

    • teissi123

      Heips!!

      Ensinnäkin, minusta ei koskaan pidä kysyä keneltäkään MIELIPIDETTÄ, että onko tuleva tatuointi kiva muiden mielestä. Se tulee sinun kehoosi ja SINUN TÄYTYY ITSE PITÄÄ SIITÄ niin paljon, ettei muiden mielipiteillä ole väliä. Minulle kun tulee aina näistä kysyjistä mieleen, että jos joku joskus sanoisi tatuointia rumaksi, niin henkilö menisi heti kalliisiin leikkauksiin poistattamaan kuvan. Muiden mielipiteillä ei ole väliä, jos itse pidät siitä.

      Itse olen alle 25v ja minulla on selässä isohko tatuointi. Minulla ei ole ammattia enkä oikein tiedä, mikä minusta "isona" tulisi. Siksi en ota tatuointeja paikkoihin, joissa ne voivat normaali vaatetuksessa näkyä. Nuorten ihmisetn täytyisi miettiä sitäkin, että vaikka oma ammattiala olisi tiedossa, niin jossain vaiheessa elämää voikin ajatella toisin ja haluaa uuden ammatin.

      Kädet kuitenkin pystyy peittämään, mutta jos on töissä jossain, jossa "joutuu" olemaan t-paidalla, ja asiakaspalvelussa, niin joko on pitkähihaisella tai sitten "vaarattoman näköisetkin" tatuoinnit jättää ottamatta.

      Toki kyse on itsestään ja voi itse päättää, ottaako tatuointia, mutta myös työnantaja voi päättää itse ketä ottaa töihin. Ainakin asiakaspalvelussa kyse ei "enää" ole itsestään ja siitä kuinka pitää omasta tyylistään ja ulkonäöstään kiinni, vaan töissä palvellaan asiakkaita, joissa saattaa olla vanhempiakin henkilöitä asiakkaina.

      Kuitenkin tatuoinnit ovat nykypäivää ja hyvällä harkintakyvyllä ja itsetuntemuksella kannustan kyllä ottamaan tatuointeja :) Harkintaa juuri tuon tulevaisuuden kannalta ja itsetuntemusta siitä, että tietää tatuoinnin olevan omasta mielestään kiva vielä 10-20-30... vuodenkin päästä eikä haittaa työnsaantia.

      Kai tätäkin asiaa voisi ajatella vastuunottamiseksi, että ei tule katumaan tatuoinnin ottamista ja jos ei saa töitä niin osaa kantaa seuraukset siitä. Nuo linkittämäsi kuvat kuitenkin ovat vaarattoman näköisiä ja voisin kuvitella ne pienemmässä koossa käteen kuin käteen :)

      • fewgerhg

        Sellaisten nirppanokkien töihin en menisi joille tatuoinnit ovat ongelma.

        itsepähän ovat elämänsä kussut jos kerran joka ikinen asia häiritsee. Itse kun eivät uskalla mitään tehdä vaan kulkevat massan mukana niin mokomat paskat sitten muiden tekemisistä huutelevat. Hävetkää "ssivistyneet" tädit!


      • Mielipide-ilmaisu
        fewgerhg kirjoitti:

        Sellaisten nirppanokkien töihin en menisi joille tatuoinnit ovat ongelma.

        itsepähän ovat elämänsä kussut jos kerran joka ikinen asia häiritsee. Itse kun eivät uskalla mitään tehdä vaan kulkevat massan mukana niin mokomat paskat sitten muiden tekemisistä huutelevat. Hävetkää "ssivistyneet" tädit!

        Niin. Eipä se ole työntekoani rajoittanut mitenkään. Se on kyllä hyvä muistaa, että kuvat olisi saatava tarpeenvaatiessa piiloon, näin esimerkiksi työhaastattelussakaan ei menetä mahdollisuuksiaan ainakaan tatuointiensa takia :)

        Ja en ole mikään siivooja tai raksalainen (ei sillä, hyviä ammatteja nekin ovat!) vaan palvelutyössä, ihmisten kanssa tekemisissä koko ajan ja mukavasti tienaava .
        Tatuoinnit eivät tee ihmisestä parempaa tai huonompaa muihin nähden, siihen vaikuttaa luonne.

        Ja tosiaan, mikäli kuvat miellyttävät sinua, ei tulisi miettiä, että mitähän me muut niistä ajatellaan. Jos olet varma kuvastasi, ota se! Mikään ei olisi hirveämpää, kuin jättää ottamatta sellainen kuva mikä itselleen olisi loistava, mutta ei ole varma pitävätkö muut siitä. Ja korostan sanaa VARMA, muista että kannsat kuvaa lopun elämääsi :)


    • Työläinen savosta

      Itse olen töissä kansainvälisessä yhtiössä jolla on työntekijöitä reilu 270 000 ja yli 100 maassa.
      Kaikille meille on yhteinen vaatimus ettei miehillä suvaita minkäänlaisia korviksia eikä lävistyksiä.Ei tatuointeja missään näkyvällä paikalla jos tatuointi on se pitää pystyä peittämään vaatteella myös kesällä.Nykypäivänäasiakkaat ovat tarkkoja miltä työntekijä näyttää varsinkin kansainvälisesti.
      Itselleni on pomot sanoneet etteivät palkkaa henkilöä jolla on kasvot täynnä rautaa tai nahka tatuoituna.
      Monet eivät ole ajatelleet että esim.teollisuudessa korut ovat työturvallisuusriski ne saattavat jäädä kiinni johonkin laitteeseen.

      • Ei tatskoja

        Lukuisten suomalaisten suuryritysten hallituksissa on kirjattu päätös rekrytoijille ohjeeksi, että yhtäkään tatuoitua tai lävistyksiä omaavaa ei kyseiseen firmaan työntekijäksi oteta. On omaa tyhmyyttä jos tatuointien/lävistysten vuoksi jää aina toiseksi jollekin ihmisen näköiselle ja näin syrjäytyy työelämästä ja lopulta sosiaalisestikin.


      • liian hyvältä.
        Ei tatskoja kirjoitti:

        Lukuisten suomalaisten suuryritysten hallituksissa on kirjattu päätös rekrytoijille ohjeeksi, että yhtäkään tatuoitua tai lävistyksiä omaavaa ei kyseiseen firmaan työntekijäksi oteta. On omaa tyhmyyttä jos tatuointien/lävistysten vuoksi jää aina toiseksi jollekin ihmisen näköiselle ja näin syrjäytyy työelämästä ja lopulta sosiaalisestikin.

        Eli jos ei halua joutua töihin niin kannattaa ottaa tatuointi näkyvälle paikalle. Sen jälkeen on vapaa työn rasituksista. Ei tarvi kieltäytyä tarjotusta työstä koska työtä ei tarjota. Tämä lisää työttömyyskustannuksia mutta sen työssäkäyvät on valmiita maksamaan extraa. Erittäin hyvä vinkki. Helvetti kun olisi tiennyt tuon jo nuorempana niin olisi välttynyt monelta paskatyöltä. Ensimmäiset tatuointini tajusin ottaa vasta yli kolmekymppisenä. Täytyy myöntää että harmittaa helvetisti kun ei ottanut jo heti 18-vuotiaana. Onneksi on olemassa paljon sinunlaisia pipipäitä. Muutenhan tässä joutuisi vielä tekemään monta vuotta työtä joka ei kiinnosta. Aion varmistaa vapaa-aikani maksimoinnin varaamalla kiireesti tatuointistudioon ajan, ja kuvia tulee runsaasti lisää erittäin näkyville paikoille. Kaivakaahan lompsat esille duunarit. Lupaan etten maksa ansioveroa enää ikinä senttiäkään.


    • sikariportaassa

      sirkus hommissa ja aikuisviihde allalla ei niin nuukaa, mutta itse en palkkaa henkilöitä joilla näkyvissä paikoissa tatuointeja yms. Itselänikin tatuointeja paikoissa josta ne saa piiloon esim.lyhythihaisella paidalla.

      • gjndj

        Ai kato kevät tulee ja "tom jones" päässyt hoitolasta vapaalle, kun alkaa tatuoitujen sovaus :))


        Onko se nyt niin hemmetin vaikeata iskostaa tajuntaan, jos tatuointisi on pakarassa niin ei se duunin saantia vaikeuta. Jos otat kuvan otsaan niin asia on aivan toinen.
        Samoin kuin käyttäytymisesi on alkukantaista niin duunin saanti vaikeutuu ja päinvastoin.
        Voidaanhan asiasta jauhaa maailman tappiin saakka, jos teillä asiasta alkaa seisoa, mutta itse en jaksaisi edes lukea ja kananvan kääntö on vaikeata, kun samat lätitnät hyppää silmille....


      • Itse olen johtaja

        Harmillisen usein potentiaalisesti mehukkaat provotekstit kaatuvat omiin kirjoitusvirheisiinsä. Oikolukua kannattaisi siis sikariportaassakin harrastaa.


    • hienostoliikkeestä..

      Laita työhaastatteluun tatuoinnit peittävä vaatetus.. Niin ei ainakaan jää sen takia työpaikka saamatta.. Harva kysyy onko tatuointeja jos hakijalla on siistivaatetus ja muutenkin huoliteltu ulkonäkö haastattelussa. Itse peitin haastattelussa kuvani.
      Oma pomoni on aika vanhanaikanen tatuointien suhteen, mutta koskaan ei ole valittanut tai käskenyt peittämään. Myyn työssäni mm. turkiksia ja koruja ja ei ne kuvat haittaa kunhan ei niitä ei ihan esittelyn vuoksi näkösällä pidä.
      Töissä pitää olla siisti vaatetus, joten miksi et laita vaan kiltisti päälle pitkähihaista ja peitä kuviasi, siten kukaan ei voi katsoa nenänvartta pitkin..

    • tytylyyyy

      itse rakastan tatuointeja ja olen asiakaspalvelualalla, jonka takia en edes ottaisi tatuointeja paikkoihin joissa niitä ei voi helposti vaatteella peittää.

    • Haittaa ja paljon

      Jos haet puotipuksuksi S-marketiin tai hiustenhivelyliikkeeseen kampaajaksi, niin tuskin haittaa työnhakua =)

      Sen sijaan, vähänkin vastuullisempaan hommaan haettaessa ei riskikäyttäytyjät eli tatuaoinnin ottaneet ole tervetulleita. Ihan sama tilanne, jos tulitit työhaastatteluun moottoripyörällä maastohousut jalassa. Sanoisin jo ovelta, että tervemenoa. Älä tule tänne tuhlaamaan kallista aikaani =)

    • viimeiseen mieheen

      Näin tatuoidun kokin aamuteeveessä, sellainen sopisi merirosvolaivan kokiksi paremmin kuin MTV 3 aamuohjelmaan.
      Kaupan kassana tatuoitu tai lävistetty likka saa vaihtamaan kauppaa. Tatuoitu lääkäri tai hoitaja ei koskisi minuun tai läheisiini.

      Pidän itseään tatuoivia arvostelukyvyttöminä ja alahtelevina ihmisinä. Ulkoisesta olemuksesta voi päätellä paljon.

      En luottaisi tatuoituun lainoppineeseen tai virkamieheen. Valitsen tatuoimattoman virkaveljen.
      Tatuoitu poliisi näyttää vankilasta karanneelta rosvolta. Tatuoitu äiti näyttää huorabaarin hutsulta.

      Silikonit, botoxit, kauneuskirurgia turhamaisuuden takia, kaikki pinnallisen ajattelun ilmentymiä.

      En ottaisi työsuhteeseen tatuoitua.

      • Minä vaan sanon

        En myöskään ottaisi töihin hiuksiaan leikkaavaa, partaansa ajavaa, hajusteita tai meikkiä käyttävää ihmistä. Kaikki tälläisiä turhamaisuuden ja pinnallisen ajattelun ilmentymiä. Tämä oli sarkasmia, jos jäi epäselväksi.

        Tatuointi on pysyvä panostus omaan ulkonäköön. Keneltä se on poissa jos tatuoin selkääni jotain mitä et tule ikinä näkemään ? Vain läheiseni sen näkevät ja ystävät mökillä.

        Ps. Varo vaan, tatuoituja on töissä lähes kaikissa ammateissa, mm lentäjillä ;)


      • oksetus
        Minä vaan sanon kirjoitti:

        En myöskään ottaisi töihin hiuksiaan leikkaavaa, partaansa ajavaa, hajusteita tai meikkiä käyttävää ihmistä. Kaikki tälläisiä turhamaisuuden ja pinnallisen ajattelun ilmentymiä. Tämä oli sarkasmia, jos jäi epäselväksi.

        Tatuointi on pysyvä panostus omaan ulkonäköön. Keneltä se on poissa jos tatuoin selkääni jotain mitä et tule ikinä näkemään ? Vain läheiseni sen näkevät ja ystävät mökillä.

        Ps. Varo vaan, tatuoituja on töissä lähes kaikissa ammateissa, mm lentäjillä ;)

        Olet käsittänyt sarkasmin väärin. Ulkonäöstään huolta pitävät saavat kaikki työpaikat, tatuoidut jäävät ilman töitä. Silmämääräinen katselmus riittää, tai jos työhaastattelussa piilotetut tatuoinnit näkyvät työn alettua työvaatteet päällä, työsopimus menee purkuun.

        Miksi sitten lähettelette "salaisten" paikkojen tatuointeja nettiin? img152.imageshack.us/img152/4017/1225124625028zb0.jpg


      • suolen panostus
        oksetus kirjoitti:

        Olet käsittänyt sarkasmin väärin. Ulkonäöstään huolta pitävät saavat kaikki työpaikat, tatuoidut jäävät ilman töitä. Silmämääräinen katselmus riittää, tai jos työhaastattelussa piilotetut tatuoinnit näkyvät työn alettua työvaatteet päällä, työsopimus menee purkuun.

        Miksi sitten lähettelette "salaisten" paikkojen tatuointeja nettiin? img152.imageshack.us/img152/4017/1225124625028zb0.jpg

        http://www.naurunappula.com/542223/chocolate-starfish.jpg


    • pureto

      Tatskat eivät kuulu työpaikkoihin, mutta vaihan ne "puuterilla" peittää työpäivän ajaksi ja sitten vapaa-ajalla pestä puuterin pois ja tatskat näkyviin.

      • katumuslaseri

        Kärpänen takapuolessa ei haittaa työssä. Isoja rumia kyhäelmiä ei saa peittoon millään.

        Poistaminen on yhtä hullua kuin tatuointien ottaminen. Tatuointien poistoon on pitkät jonot, joten harkinta ei ole ollutkaan tarkkaan harkittu ,jos nopeimmilla katujilla kaduttaa vuodessa tatuoinnit.


    • Yleensä.

      Palvelu ja hoitoalalla tatuoinnit haittaa. Kannattaa hankkia siirtokuva,niin ei sitten kaduta vuosien kuluttua. Useimmilla jenkkijulkkiksillakin on vain siirtokuvia,eli fiksu pääsee vähemmällä.

      • Yualle

        Ne kahelit ja kohelot riskikäyttäytyjänaikkoset ovat juuri näillä aloilla töissä, jostain syystä. Useimmat vielä PAM:in ja SuPerin jäseniäkin...:(


    • turn off

      En ottaisi koskaan ainuttakaan tatuoitua pösilöä töihin.

      • Pösilö,ei köyhä

        Ota vain jatkossakin niitä tatuoimattomia pösilöitä. Sulaudut paremmin joukkoon.

        Minä olen ollut vakiduunissa 1993-2004, vaikka oli paljon tatuointeja. Sitten otin lopputilin koska pääomatulot alkoi olla sitä luokkaa ettei työnteko enää tuntunut mielekkäältä. Nykyään nautin vain korkotuloja, n. 80 k€/vuosi. Ihan mukavasti menee. Ja kuvia on tullut lisää.


    • Työnantaja

      Terve
      Haittaako tatuointi. Jos näkyy, niin haittaa!

    • Jos olet kaupallista alaa opiskellut, niin ei kannata ottaa tatuointeja. Urakehitys saattaa kärsiä. Varsinkin jos ulkomailla joutuu työskentelemään muilla kuin jollakin viihdealoilla.
      Tatuoinneilla laitat itsesi johonkin kastiin. Julkkikset ovat eri asia, koska heidät tunnetaan. Tatuoitu tavis jos yrittää ulkomailla jonnekkin luxus-paikkaan sisälle, niin ei pääse vaikka setelinippua heiluttelisi.

    • Kaamee hoitaja

      Työskentelen hoitoalalla esimiestehtävissä, tatuointi näkösällä ja muita piilossa. Arvostukseni ei tatuoinnista huolimatta ole laskenut, hyvät työtulokset ovat ratkaisevampia kuin tatskat.
      Ja taviksen ei tarvitse yrittää päästä luxus-paikkoihin, he uskaltavat olla rohkesti sellaisia kuin ovat, toisin kuin ne, joilla on sitä nippua mitä heilutella, se vasta on säälittävää katsella.

    • 354t

      Tatuoinnilla ja tatuoinnilla on eroa. Tatuoidulla ja tatuoidulla on eroa.

      Yksi postimerkki vastaan postimerkkikansio.

      Fiksu ihminen ei ota tatuointeja.

      Hoitoesimies on valittu hoitoesimieheksi ennen tratuointeja. Miten suuren tatuointimäärän jälkeen sinutkin siirretään konttorihommiin?
      Tiedät kyllä, jos sinulla on käytössä järkeä, milloin tatuoinneista puhutaan mikä on mautonta.

    • Ole Raju...

      Ota tatska,
      aja pää kaljuksi,
      vedä spaddua,
      ota viinaa,
      heittäydy hunningolle ja rappiolle,
      ota pikavippi,
      osta talo velaksi,
      kiellä kaikki uskonnot
      ja ala palvoa saatanaa,
      tyhjyyshän se nykyihmistä miellyttää,
      EI MITÄÄN TUOLLA, EI MITÄÄN KUOLEMAN
      JÄLKEEN, se helpottaa tyhjäpäistä
      ja tyhmää nykyihmistä.

      • janne on kova kOlli

        Tavalliset tallaajat matkivat julkkiksia. Hantta Krause voi tehdä elämällään ihan mitä haluaa, samoin Tanja Vienoinen-Pienoinen. Tanjan Olli-tatuointi on taaksejäänyttä elämää. Sen olisi saanut raapustettua helposti muotoon : Janne on kova kOlli


    • molempi paremmpi

      mitä väliä? ymmärän molemmat kannat mitä täällä kirjotellaan. itse haaveillen tatuoinista mutta vanhempani eivät tykkää ´´ihon pilaamisesta´´

      mielestäni tatuoinit on kivoja kunhan eivät ole naamassa, kaulassa ja niskassa ok.

      mutta ammatit kuten sairaan hoitaja, lääkäri, hammaslääkäri, poliisi, palomies,ambulanssin kuljettaja niin niillä olis kiva ku ei t-paidan hihan alta näkyis mitään paitsi jos käyttää aina pitkä hihasta jollon raja olis taas ranyeen kohalla.

      jenkeissä on ranteen kohalla tietty raja minkä jälkeen ei saa tatuointeja näkyä jos haluaa mm. poliisiksi.

    • Olli7676

      Ei voi kuin nauraa näille raukoille jotka eivät *ymmärrä* tatuointeja. teitäkin haluttais ikuistaa iholle jokin tärkeä kuva mutta eivätkö vanhempanne suvaitse??? Itse olen ottanut ensimmäisen tatuoinnin 13—vuotiaana ja nykyään olen aika kovastikkin tatuoitu. Itsehän työskentelen myyntipäällikkön paikalla suhteellisen isossa/menestyvässä firmassa eikä se ole yhtään uraani hidastanu että omistan runsaasti kuvia kehossani. Tervetuloa nykyaikaan kalkkikset :)

      • tj

        jätkähän on melkein toimitusjohtaja


    • jyrkkä-ei-leimalle

      Moni kakara menee "tattoo" virmaan ja sitten ollaan niin aikuisia, niin aikuisia, että... Just-joo! Menee aikaa 20-30-40-50 vuotta ja kas kummaa. Rupsahtanut vanha akka. Nahkaa on rutusa ja kurtusa ja ja muka-komee sislisko näyttää hännättömälle råtalle, kun oikke nahkaansa piilosa venyttää.

      Taikka pyöreä ympyrä on kuin nursunvittu, käänsi tai väänsi. Suora viiva on ku sukka makkaralla. jne..jne..jnee. Värit haalistuu ja kiinanmuste leviää ympäröivään nahkaan sutaten niin-komeen-joskus-olleen-jutun. Ja pesemällä ei lähde veke. vaikka käyttäis kuin lix-lax-luxia taikka mäntysoopaa.

      Kun itte olin kakara, oli tatueeraus merkkinä siitä, että oli ollut linnassa taikka oli humu-petteri. Niinkuin korvikset äijillä. Sama juttu. Nyt se on merkkinä kapinoinnista vanhemmille. Joskus aikoinaan piti olla lättähattu, nahkarotsi, kitara, tupakkiaski, pitkä letti, kukkamekko, napa näkyvisä, pissiskamat, sellanen-ja-just-sellanen-kännykkä.... jne..jne..jne.

      Tätä tää on ollut ainakin viimeiset 60 vuotta. Aikonaan sai selkäänsä, jos jotain "kotkotuksia" keksi. Eikä ollut aikaakaan mokomiin. Piti olla heti rippikoulun jälkeen 10-12 tuntia töissä maanantaista-lauantai-iltaan. Jos vielä jäi aikaa muuhun, sai lähteä lätkimään.

      "Iskä" ei ruvennut loisia elättämään. Ei puhettakaan "aikasiin" kotosalla makoilemisesta eikä turhista kotkotuksista haavelemisesta. Töihin vaan ja niiltä istumilta. Hirveä häpeä oli, jos sossun luukulle olisi joutunut. Nyt se on varmaan itsestään selviö, että sossu maksaa. :(

      Muka-ajankuvaan-kuuluvana. Ihan yks lysti, Laitetaanko tänä kesänä mansikille kullitettu kello ja ensi kesänä hopiainen. Kalinalla tai kilinällä. Taikka vaikka kolinalla. kunhan vaan mansikki erottuu muista laumassa.

    • mamma mia

      Hyi että sie saat kuulostamaan naisten tatskat ällöttäviltä, mutta tottahan se tietysti on. Tatuointeja suosivat ja ottavat erottaa käytökseltä ja elämäntavoilta kaikessa muussakin mielenköyhiksi. Ei ole oma asia ottaako tatuointeja, jos mielii aloille, joissa sellaista ei suvaita.

      Videon asianajaja, joka voi syyttää itseään, jos ei pääse oikeussaleihin puolustamaan tai syyttämään asiakkaita.

      http://www.youtube.com/watch?v=r5gtjL4uydI

      • En panisi

        En panisi.


    • työ tai tatskat

      Mulla on jo työ ja nyt päätin alkaa tatskaan itteeni. Tietääks kukaa, tai onko kokemuksia, onko töissä oleva saanut potkut, kun on alkanu tatskaamaa itteensä? Kysynks pomon mielipidettä?

      • oma firma

        Tatskakoukuttuneen pitää laittaa oma firma pystyyn. Omalla firmalla voi testata ja on näköalapaikalla asiakkaiden suhtautumisen tatuointeihin. Ehkä oman firman ja menestymisen eteen käyttäytyy muutenkin harkitummin kuin vieraan töissä. Vieraan palveluksessa mökätään oikeuksista ja eriarvoisuudesta, kukin voi kokeilla itse firman pyörittämistä ja räkytellä vasta sen jälkeen työntekijän oikeuksista ja kohtuuksista.


      • Nykymaailmaan herätys

        On laitonta antaa potkut tatuoinnin takia


    • Dude.-

      No onhan niitä töitä, missä ei oo mitään väliä onko nahka täynnä kuvia vai ei.

      Ihan syvältä toi että: "en palkkaa jos on tatuointeja"
      Ite en sitte palkkaa niitä jolla on silmälasit, kun ne on nii "hyökkääviä", iha sama asia kun aattelee!!!

      • aatteen mies

        Minä en mene työpaikkaan jossa työntekijöillä on hiukset.


    • wethfc.ö

      Riippuu täysin tatuoinnista. Esim. Hakaristi tatuoinnit ovat mauttomia. Liiat tatoinnit ovat myös mauttomia, mikäli niitä on joka paikassa. Mielestäni tatoinnin pitää symboloida jotain ottajalleen. Pitää olla mielestäni hyvä perusteltu syy miksi omistaa tatuoinnin. Itselläni on tatuointi, minkä saa helposti piiloon.
      Muuten. En tupakoi. Mielestäni tupakalle haisevat ihmiset ovat ällöttävi. En ottaisi tupakoitsijaa töihin...

    • nipottajat prkl!!

      Ei helevetinperkele mitä ihmisiä täällä. Jos joku on sitä mieltä että tatuoinnit on merkki linnakundista/alkoholistista/narkkarista tms. niin olkoon. Sellaisilla ihmisillä on itsellään niin paska elämä ettei muuta tekemistä löydy kun kytätä toisia ja heidän tekemisiä. Jos te työnantajat (tuskin sellaisia edes olette) ette palkkaa loistavaa työntekijää joka omaa kaikki tarvittavat piirteet sen takia että hän on ottanut itselleen tärkeän kuvan ihoonsa, niin painukaa suolle. Tuskin kukaan haluaa olla noin ahdasmielisten alaisina.

    • _Hiiohoi_

      Itse olen töissä sairaalassa ja minulla on 15 lävistystä ja kolme tatuointia, joista yksi peittää koko yläselän. Tietty kuvat eivät ole kaikkien pällisteltävissä, mutta osa lävistyksistä näkyy, suurinosa löytyy korvista. Vielä ei ole kukaan tullut asiasta mitään negatiivista sanomaan ja töitäkin on koko ajan. Täällä myös monella lekurilla ja hoitsulla on kuvia ja lävistyksiä näkyvilläkin paikoilla. Eipä ole heidänkään töiden jatkumistaan haitanneet. Mutta edelleenkin, jos kuvia/lävistyksiä ottaa, niin tiettyihin työtehtäviin ne eivät vain sovi. Lävistyksethän saa pois, mutta tatuointien paikkaa kannattanee miettiä kahdesti.

    • Lähihoitajatyttö21v.

      No mie oon lähihoitaja. Työskennellyt päiväkodilla, kehitysvammaisten ryhmäkodilla ja vanhainkodilla. Kaikissa musta on tykätty ja nykyäänkin soittelevat et oonko vapaana, voinko tulla tuuraamaan jne. Erinomaiset työtodistukset oon saanu kaikista paikoista. Lapset tykkää "rapsutella kuvia pois", (luulevat tarratatuoinneiksi) ja kyselevät ja ihmettelevät tatskoja, hyvä harhautus siksi aikaa et saa kuravaatteet puettua :D Vanhukset ei oo sanonu ihmeempiä, yks pappa kehui hienoiksi ja kertoin lapsenlapsensa tatskoista. Kehitysvammaiset kehuivat aina kuvia hienoiksi ja yksi nuori poika/mies kertoi tahtovansa konekivääri-tatuoinnin käsivarteensa :) Eli ei oo mun elämää hankaloittanu... Ja tosiaan vasen käsi on melkein kokonaan hiha, vasen pohje on tatuoitu aika tehokkaasti, samoin oikea ranne (hiha aluillaan).

    • s

      Kuulostaa pikkusen ihmeelliseltä, mitä nyt alkupäästä luin tekstejä.
      Voin kertoa ihan itse häpeilemättä yms. Otin olkapäähän, kuvan isästäni, koska hän teki itsemurhan. Arvostan näin 7vuotta isäni kuoleman jälkeen häntä edelleen todella. Aina ei voi ymmärtää teitä ihmisiä

      Ps. Mulle töissä sanottiin että saapi ottaa, kuha kuva "nätti" ei k*rpää ottaan!

    • argg

      ...koska hän teki itsemurhan...

      Aina ei tosiaankaan voi ymmärtää teitä tatuointia haluavia. Miksi ihmeessä joku voi tatuoida kuvan isästään. Ei jumankauta en minä ainakaan isänä haluaisi lasteni tatuoivan minua nahkaansa. Ja vielä pahempaa tehdä se sellaiselle joka ei pysty sitä kieltämään. Huh huh!

      • ghrhr

        ...on maailmassa monta ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää,kummastuttaa pientä kulkijaa...


    • Pah.

      Jokainen tekee kropalleen mitä haluaa. Itselläni on lävistyksiä korvissa, nenässä ja huulessa. Lisäksi kävin hakkauttamassa tatuoinnin vasempaan ranteeseen.

      Mielipidekysymyshän tämäkin on. Kaikki me jotka lävistyksiä/tatuointeja ottaneet, (toivottavasti) olemme miettineet tulevaa työuraa. Joten kenenkään ei tarvitse tulla avautumaan kuinka rumia tatuoinnit tai lävistykset ovat.

      Ja vielä niille, jotka täällä "ei palkkaa henkilöä jolla on tatuointeja!11", emme me teille edes halua töihin.

      Kiitos ja kuitti.

    • nainen vm.60

      täydellistä hölmöyttähän on jos ei työnantaja ota töihin tatuoitua henkilöä. Tatskat ovat nykypäivää eikä ne tee ihmistä yhtään huonommaksi kuin muut. Joten eikun tatska ottaan vaan.Itse mietin kymmenen vuotta ja ottamatta on edelleen.

    • Hauki on kala

      Emäntä joka tekee työtä asiakaspalveluammatissa ja toimii osastovastaavana kysyi pomoltaan haittaisiko kaulatatuointi tössä.
      Vastaus oli että ei jos se ei ole provosoiva.
      Paskapuhetta että joku tatuointu henkil ei saa työtä.
      Tästä maastahan loppuu kohta kaikki hommat kun roskakuskista kansanedustajaan on tatuoituja.
      Meille taas ostettiin töihin laite joka maksaa noin 2,5 miljoonaa.
      Kaveri joka kävi esittelemässä konetta oli mys tatuoitu ja sitä ei kukaan katsonut pahalla.
      Jotenkin tuntuu että suurin osa näistä meuhkaajista on pelkästään provoamassa täällä. Ainakin kommenteista päätellen.
      Ite otin eka kuvan joskus aikoinaan jalkaan ja silloin olin vielä tuossa samassa firmassa kesätöissä missä nyt olen ollut jo vuosikausia vakinaisena.
      Ainut mitä pomo kysyi kuvan ottamisen jälkeen oli että onko käsivarsi kipeä?.

      • Hauki on kala

        Sori. Huomasin että tuossa on kirjoitusvirhe. Sanasta myös puuttuu ö. Se alla on joku roska ja siintä on turha syyttää tatuointeja.


      • DI-insinööri
        Hauki on kala kirjoitti:

        Sori. Huomasin että tuossa on kirjoitusvirhe. Sanasta myös puuttuu ö. Se alla on joku roska ja siintä on turha syyttää tatuointeja.

        Sinun kirjoittama teksti suorastaan vilisee kirjoitusvirheitä. Turha niitä muutamaa on yrittää uudella viestillä korjata. ;) Miksi et kertonut myös, että suurin osa tatuoiduista on alipalkatuissa ja huonommissa työtehtävissä? Sillä se asia on aivan totta ja perustuu koulutuksen puutteeseen, jota näillä ihmisillä ei ole tullut hankittua. Asiakaspalvelutehtävät ovat juuri näitä eikä niitä kukaan jaksa tehdä koko elämäänsä. Entäs sen jälkeen?


    • Hauki on kala

      Poliisi on asiakaspalveluammatissa jonka ilmeisesti luokittelet huonoksi ammatiksi. Samoin kansanedustaja, palomies, sairaanhoitaja, lääkäri, yms yms.

      Se että puhuttiin 2,5 miljoonaa euroa maksavasta koneesta niin ei niitä ilman DI-papereita voi lähteä esittelemään kenellekkään. Nyt ei puhuta mistään gigantin alennusmyynnistä. Koneesta on pystyttävä esittelyssä kertomaan muutakin kun linkousnopeus ja täyttömäärä.
      Se että suurin osa ihmisistä on alipalkatuissa ja "huonoissa" ammateissa johtuu siintä että kaikilla ei ole niitä yliarvostettuja DI-papereita tosin muutama kaveri opiskelee Diplomi-insinööriksi ja ainakin kahdella niistä on tatuointi.
      Ite olen tyytyväinen nykyisessä ammatissa joka on vaihtelevaa ja monipuolista eikä papereiden pyörittelyä ja exel-taulukoita.

      Ja ei täällä kukaan jaksa koko elämäänsä tehdä töitä muutenkaan. Tällä hetkellä 63.v pääsee eläkkeelle. Se on itelläkin odottamassa työuran jälkeen.

      Ja tuosta kirjoituksestasi pisti silmään se että miksi suurin osa tatuoimattomistakin on noissa sun aliarvostamissa ammateissa?

      Ite olen tavannut tosissaan yritysjohtajasta siivoojaan joilla on tatuointeja sekä yritysjohtajista siivoojaan joille EI ole tatuointeja joten hirveää eroa en pysty siinäkään tekemään noiden "parempien" ja "luopioiden" välillä.

      Se että on jossain firmassa johtavassa asemassa ei tarkoita tatuoimattomuutta vaan sitä että on ollut mielenkiintoa lukea.

      Itteeni ei voisi vähempää kiinnostaa mikään johtotehtävä. Ei edes työnjohtajan vakanssi.

    • Kakkanakka

      Mitä ihmettä? Joku tuossa sanoi että asiakaspalveluhommiin on ihan turha haaveilla ja sitten tuo DI joka ei näkjään osannut kirjottaa edes omaa nimimerkkiään oikein sanoi että muihin hommiin on edes turha pyrkiä??? WTF?
      DI on lyhenne sanoista diplomi-insinööri joten onko tuo di-insinööri joku diplomi-insinöri-insinööri?
      Noita papereita ei kyllä joka jätkältä löydykkään taskusta.

      • Meillä vaihtui toim.

        johtaja kun otti tatskan ranteeseenn.

        Jotkut asiakkaat ei tykännyt ja joku niistä soitti yhtiön hallituksen puheenjohtajalle.
        Toimari sai potkut aika äkkiä.

        Firma on vanha (ruots. omist., joten se siitä kulttuurista ja suvaitsevaisuudesta) ja asiakkaat ovat aika rajattua ryhmää.

        Samalla kun toimarille kävi kuten kävi tuli työntekijöille ilmoitus, ettei tatskoja, läväreitä ja muita poikkeavia... en muista sitä sanamuotoa, mutta se tarkoitti hiuksia ja partaa - salllita.
        Nimi paperiin ja sait jatkaa hommia.
        On kuulemma ihan lainmukainen menettely.

        Tää on sellanen firma, jossa pitää olla tiptop. Palkka on sitten senmukainen.


      • Hauki on kala
        Meillä vaihtui toim. kirjoitti:

        johtaja kun otti tatskan ranteeseenn.

        Jotkut asiakkaat ei tykännyt ja joku niistä soitti yhtiön hallituksen puheenjohtajalle.
        Toimari sai potkut aika äkkiä.

        Firma on vanha (ruots. omist., joten se siitä kulttuurista ja suvaitsevaisuudesta) ja asiakkaat ovat aika rajattua ryhmää.

        Samalla kun toimarille kävi kuten kävi tuli työntekijöille ilmoitus, ettei tatskoja, läväreitä ja muita poikkeavia... en muista sitä sanamuotoa, mutta se tarkoitti hiuksia ja partaa - salllita.
        Nimi paperiin ja sait jatkaa hommia.
        On kuulemma ihan lainmukainen menettely.

        Tää on sellanen firma, jossa pitää olla tiptop. Palkka on sitten senmukainen.

        Ei ole lailllista. Tollasen tekstin pätkän löysin ja laki ei mahdollista tuosta lopputiliä ellei se ole erikseen firman säännöissä mainnittu jota taas et ainakaan maininnut. Jos se on työhönottotilanteessa mainuttu ja allekirjoitu löytyy paperista jossa asia mainitaan niin lakiteknistä oikeutta irtisanomiseen ei ole.
        Muuten jos se on suullisesti sovittu eikä todistajia ole niin hankala on lopputiliä antaa jos vastapuoli kiistää kuulleensa koko asiasta.

        "Ammattiliittojen keskusjärjestön Turun aluejohtajan Outi Rannikon mukaan työhönottotilanteessa tatuoinneista ja lävistyksistä voi vielä huomauttaa. Sen jälkeen asiaan puuttuminen on vaikeaa.

        - Ongelmatilanteita tulee, jos esimerkiksi vanha työntekijä päättää muuttaa tyyliään. Siksi sääntöjen pitää olla tasa-arvoisia ja selviä kaikille, Rannikko kommentoi.

        Palvelualojen ammattiliiton lakiasiainpäällikön Markku Kuoppamäen mukaan työntekijän voi irtisanoa vain, jos tatuointi tai lävistys estää työstä suoriutumisen.
        "

        Tuossa tilanteessa se ei olisi estänyt tai korkeintaan mahdollistanut siiron muihin tehtäviin.

        Tosin olen kyllä sitä mieltä että kannattaa kkysyä pomon lupa jos on asiakaspalveluammatissa.


      • Shole
        Meillä vaihtui toim. kirjoitti:

        johtaja kun otti tatskan ranteeseenn.

        Jotkut asiakkaat ei tykännyt ja joku niistä soitti yhtiön hallituksen puheenjohtajalle.
        Toimari sai potkut aika äkkiä.

        Firma on vanha (ruots. omist., joten se siitä kulttuurista ja suvaitsevaisuudesta) ja asiakkaat ovat aika rajattua ryhmää.

        Samalla kun toimarille kävi kuten kävi tuli työntekijöille ilmoitus, ettei tatskoja, läväreitä ja muita poikkeavia... en muista sitä sanamuotoa, mutta se tarkoitti hiuksia ja partaa - salllita.
        Nimi paperiin ja sait jatkaa hommia.
        On kuulemma ihan lainmukainen menettely.

        Tää on sellanen firma, jossa pitää olla tiptop. Palkka on sitten senmukainen.

        "Tää on sellanen firma, jossa pitää olla tiptop. Palkka on sitten senmukainen."

        En tosiaankaan tiedä kauanko jaksaisin esittää Turotaylorin mannekiinia.

        Kinkkua on leivän päällä, mustetta nahassa, karvoja ei katkota, prätkät vimpan päälle eikä naisasiatkaan ole pöljemmin. Anteeksi itsekehu.

        Se on mun elämä, ei ole rahalla mitattavissa.


    • trfff

      Mä jo ajattelin olevani isompi ihminen ja jättämättä osallistumatta mutta ei vain pysty. Jos ja kun nytkin mummeleilla on tatuointeja niin hupsultahan se näyttää. Ja se näyttää sen takia että se on niin kummallista ja epätavallista. Tästä kun mennään muutama vuoskymmen eteenpäin niin sitten siinä ei ole enää mitään uutta ja outoa. Ja tuskin minäkään, tatuoituna, vanhuksena hirvittävän paljastavia vaatteita tulen pitämään. Jos olen ottanut näkyvämpiin paikkoihin niin sitten olen ja sitten ne näkyvät. Niin tyhmä ja harkitsematon ei saa olla että ottaa omaan kuoreensa ikuisen jäljen jota tulee katumaan.

      Onneksi alkaa pikkuhiljaa tuo vanhempikin väestö hyväksymään. Itselläni _kaunis_ kukka olkapäässä ja pelkkiä ihasteluja kuultu: ennen niin ahdasmielinen appiukko kehui sitä jopa taideteokseksi! :) Tarkoitus pikkuhiljaa saada uusia kuvia iholle.

      Asiaan: omaan työnhakuun ei varmasti tule vaikuttamaan, taidealalle (unelmana tatuoijan ura) hakeutumassa. Omasta mielestäni itse tatuoinneissa ei ole (tai ei ainakaan tulisi olla) mitään paheksuttavaa, se on sitten eri asia mitä kuvat esittävät. Provosoivat, rajut, loukkaavat tms. kuvat kannattaisi varmaan jättää ottamatta tai sitten edes piilottaa, varsinkin jos asiakaspalvelutyöhön hamuaa...

      Koko ajan enemmän ja enemmän näkee tatuoituja/lävistettyjä ihmisiä asiakaspalvelu-hommissa. Sitä en ymmärrä että miten joku voi kokea aivan tavallisia tatuointeja/lävistyksiä loukkaavina?

      Ja vielä tuosta "ihon pilaamisesta". Typerä ja ankea ennakkoluulo. Itse näen kehoni ikään kuin (melkein) tyhjänä kankaana joka haluaa tulla täytetyksi kauniilla ja mielenkiintoisilla kuvilla ja kuvioilla!

      • -J

        Mun mielestä on todella upeaa että suurin osa näistä tämän keskustelun tatuointien vastustajista on hankkinut itselleen hyvän koulutuksen, sekä unelmiensa ammatin yrittäjänä, astronauttina, salapoliisina, hevoskuiskaajana jne. Olisi hyvä teidänkin kuitenkin ymmärtää, että kaikki eivät välttämättä halua/ole kiinostunut opiskelemaan montaa vuotta yliopistossa ja valmistua sen jälkeen oman alansa kandiksi, tohtoriksi tai miksi nyt ikinä valmistuukaan. Ehkei se raha kaikille merkitsekkään ihan sitä onnellista elämää? Vituttiko silloin opiskelijana kysellä baarissa mikä oli halvinta, maistuuko nuudeli suussa vieläkin, oliko rahat aina loppu ja ainoa huvi mennä lammelle syöttämään sorsille pullaa? Ehkä tatuoidut on just sillon ollu siinä työhaastattelussa johon ovat itse hakeneet, tienanneet rahaa tai ennen kaikkea eläneet nuoruuttaan, sitä kun ei yriysjohtajakaan voi itselleen takasin ostaa. Itselläni on tatuointeja, (omasta mielestäni) paras mahdollinen työ, ei velkaa, sama kuukauden kesäloma kuin sinnullakin kusipää, viikon talviloma kuten sinullakin kusipää, ystäviä joita sinulla kusipäällä ei ole. Mikä muu meitä erottaa? Pääsi on jäänyt kiinni perseeseen ja se että heräät todennäköisesti kohta töihin. Itse juuri tulin.

        Hox kaikki! Tämä ei missään nimessä ole yleistys, vaan oma mielipiteeni. Arvostan myös koulutusta ja tämä koskeekin vain niitä tiettyjä koulutettuja jotka täällä avautuvat muiden valinnoista. Öitä, älkää ottako itteenne, se vain on niin!


    • 457kei

      Itse olen lähihoitaja,eli kuulun tähän "huonon ammatin" omaavien ryhmään,niinkuin useampi tuolla mainitsikin.. itselläni on tällä hetkellä useampi tatuointi ja lisää tulossa.Kaikki kuvat näkyvät vain jos olen alusvaatteisillani.. mitkään tatuoinnit eivät näy työvaatteiden alta, ellen sitten vedä lahjetta ylös ja "paljasta" nilkkatatuointiani.. kukaan mummo/pappa ei ole kuviani kammoksunut,yleensä olen saanut vain kehuja :) on muuten myös yksi läväri,mutta sekin löytyy vaatteiden alta :P
      Oma ISOÄITINI maksoi ensimmäisen tatuointini ollessani 15vuotias,muut maksoin itse KOVALLA TYÖLLÄ ansaitsemillani rahoilla! 13v asti olen töitä tehnyt,enkä edes opiskellessani pyytänyt vanhemmiltani rahaa vaan halusin pärjätä itse! jo ennen valmistumistani,minulle oli tarjottu kolmea työpaikkaa!
      Nyt on oma asunto (tai pankin vielä jonkin aikaa),työ,auto,koirat ym. mitä nyt ihminen tarvitsee,sekä käyn vuosittain ulkomailla,joten kyllä minusta tuntuu,että olen pärjännyt ihan hyvin näinkin huonosti koulutetuksi! ja kouluttaudun koko ajan lisää! niin nykyisen työn saralla,kuin suuntautuen myös muille aloille.. toimin myös ns. "vapaa-ajan hommissa" vaastuutehtävissä ja teen vapaaehtoistyötä..
      Minulle tatuoinneilla on merkitys.. mulle on paskan hailee mitä muut niistä ajattelee! jos olen halunnut tatuoida ihooni muiston minulle rakkaista henkilöistä kantaen heidät myös näin mukanani tai muista minulle tärkeistä asioista olen sitten varmaan hyvin paha ja huonon itsetunnon omaava ihminen! sekä myös hyvin likainen ja epäsiisti ihminen,jonka kaikki täällä pystyvät varmasti toteamaan edes ilman minun näkemistäni?!
      Ja kaikille niille,jotka eivät antaisi tatuoidun hoitajan hoitaa itseään tai läheisiään.. mistä te tiedätte ettei sillä teidän lemppari hoitsulla ole tatuointia? ei kaikki näy ulospäin.. vai onko teillä kuudes aisti,jolla vainuatte tatuoidut ihmiset? ja jos ei tatuoidun hoito kelpaa,niin olkaa hyvä ja viekää äitinne,mummonne ym.muualle! jos teillä on varaa maksaa ykstityishoitaja tai viitsitte itse kotona hoitaa (jota en usko,koska tuollaiset narisijat kyllä jaksavat motkottaa kaikesta,mutta eivät ole valmiita laittamaan itse tikkua ristiin),niin olkaapa hyvä!

    • Tang22

      Työpaikka, joka ei ota tatuoitua vastaan, ei varmasti loppupeleissä muutenkaan ole miellyttävä. Näin sen olen harkinnut, koska multahan tota inkkiä löytyy ihosta aika reippaasti. Lisää haen, rystyset seuraavana näillä näkymin.
      Jos näytetään ovea, se on sen merkki, että on niin pinnallista ja huonoa porukkaa siellä muutenkin töissä, että turha sinne on mennä väkisin. Mä käyn töissä tällä hetkellä ja työkuteiden alta näkyy lähemmäks 9 tatuointia. Eikä se ketään haittaa.

      Sit on nämä isommat yhtiöt ja vanhempi kansa, joka pelkää tatskattuja.
      R-kioski ja Marketit tosin ottavat myös tatuoituja. (Paitsi City- ja prismat yms).

      Olen yksityisyrittäjän leivissä ja siellä myös pysyn niin kauan, kunnes isot marketit syrjäyttävät. Toivottavasti näin ei käy.

      Te jotka valitatte tatskoista, olette lapsellisia. Tarvitsetteko tuttia?
      Ette nää koskaan muakaan valittamassa KUN TEILLÄ EI OLE. ;)

      • näin on

        usein on 2-5 tatuoimatonta ja yksi jolla tatuointi, tai lävistys, tms.

        toden totta tatuointi ja lävistys ymv, karsiutuu ekan varmasti pois.

        .


      • niinkötosiaan
        näin on kirjoitti:

        usein on 2-5 tatuoimatonta ja yksi jolla tatuointi, tai lävistys, tms.

        toden totta tatuointi ja lävistys ymv, karsiutuu ekan varmasti pois.

        .

        Vautsi. Teil joutuu riisuuntuu työhaastattelussa. Aikas outoo.


      • Sivusta seurannut
        niinkötosiaan kirjoitti:

        Vautsi. Teil joutuu riisuuntuu työhaastattelussa. Aikas outoo.

        No, meillä ei tarvitse riisuutua, mutta viimeiseen 25 vuoteen ei ole palkattu ketään, jolla olisi ollut näkyviä tatuointeja tai lävistyksiä.


    • haittaa ;)
    • Mielipidetatskoista3

      Kyllä tatuoitu saa töitä ihan siinä missä tatuoimatonkin, kunhan nyt ei ole mitään älyttömyyksiä piirrellyt sormiin, kasvoihin tai muualle vaikeasti peitettävälle alueelle. Käytännössä melkeinpä missä tahansa duunariammatissa tulee vastaan tatuoituja ihmisiä (olen itse kiertänyt monessa työpaikassa), ja kyllä he suoriutuvat töistään ihan yhtä hyvin kuin puhtaan ihon omaavatkin.

      Tämä ei tietenkään poista sitä tosiasiaa, että tatuoinnit ovat kautta aikain olleet - ja uskon että tulevat jatkossakin olemaan - lähinnä yhteiskunnan alempien luokkien ja työläisväestön keskuudessa esiintyvä ilmiö. Tai näin on siis ainakin järjestäytyneessä yhteiskunnassa, alkuperäiskansat ovat asia erikseen. Mitä ylemmäs mennään yhteiskunnan luokkahierarkiassa, sitä vähemmän löytyy tatuoituja ihmisiä ja sitä enemmän ne vähätkin tatuoidut pyrkivät pitämään tatuointinsa piilossa.

      Ja tässä pitää myös huomata, etten tarkoita ylemmällä yhteiskuntaluokalla pelkästään tulotasoa, vaan tavalla tai toisella sellaiseen asemaan päässeitä henkilöitä, joilla voi sanoa olevan laaja-alaista vaikutus- ja arvovaltaa. Kovatuloisia tatuoitujakin löytyy, esim. ammattiurheilijat, julkkikset ja rocktähdet, joiden kohdalla tatuoinnit ovat "hyväksyttyjä". Heitä en kuitenkaan pidä yhteiskunnan kannalta kovin vaikutusvaltaisina tai merkittävinä henkilöinä.

      Suosittelisin vakavasti kyllä harkitsemaan tatuoinnin ottoa, tai pikemminkin ottamatta jättämistä, varsinkin jos olet vielä nuori. Itse en ole kuin 26-vuotias, mutta voin silti jo tässä iässä sanoa, että oma ajatusmaailmani on muuttunut radikaalisti siitä mitä se minulla oli joskus 18-20 -vuotiaana. Muistan vielä tuohon aikaan harkinneenni vakavasti tatuointi"harrastuksen" aloittamista (useat kaverit alkoivat ottaa niitä myös tuolloin) ja keräsin jopa rahaakin ensimmäistä leimaani varten. Onneksi en koskaan ottanut sitä, ja nykyään ei tulisi mieleenikään mennä tuhrimaan ihoani, oli tehtävä kuva sitten miten hieno tahansa.

      Entisessä kaveripiirissäni on parikin melkoisen varoittavaa esimerkkiä tuolta ajalta, pari tyyppiä ehti nuorempana tuhria omaa ihoaan oikein huolella, kämmeniä ja kaulaakin myöten. Nyt sitten vanhempana ja viisastuneena homma on selkeästi alkanut kaduttamaan jopa siinä määrin, että aiheesta on tullut suoranainen tabu näiden kanssa jutellessa.

      Tatuoinnista ei välttämättä ole mitään haittaa työnsaannin, sosiaalisen kanssakäymisen tai minkään muunkaan kannalta, kunhan se on piilossa. Usea tatuoitu elää täysin normaalia elämää ihan niinkuin kuka tahansa puhtaan ihon omistava. Mutta sen puhtaan ihon omistavan ei tarvitse KOSKAAN vaivata päätään sellaisilla asioilla kuin "Haittaakohan tää kuva nyt töihinpääsyä?" tai "Oisko kuitenkin pitänyt jättää tää kuva ottamatta sillon 10v sitten, kun nyt tää on tällainen haalistunut ja hajonnut paska koko kuva?" tai "Mitä ihmettä silloin nuorena oikein ajattelin kun otin jonkun tatuoinnin?".

      Miksi valitsisit ehdoin tahdoin sen vaihtoehdon, jota voi hankala tai mahdoton pyyhkiä pois siinä vaiheessa kun se myöhemmin alkaakin kaduttamaan? Ja vielä maksaisit siitä?

    • Töissä ja tatuoitu

      Tatuoitu ei muka saa töitä? Voi luoja! Itse olen ammatiltani kirurgi ja toisessa kädessä tatuointi näkyvällä paikalla. Molemmat käteni ovat arpien peitossa (koulukiusaaminen meni hieman yli). Kumpikaan ei ole estänyt työn saatia. Välillä tatuointi ja arvet näkyvät mutta eivät ihmiset kiinnitä niin paljon huomiota niihin. En ymmärrä mitä vikaa siinä on jos joku haluaa ottaa tatuoinnin tai lävistyksen. Sehän vain kuuluu henkilön persoonan.

      • älä muuta sano

        Tatuoinnit eivät juurikaan vaikuta työnsaantiin. Rullatuoli on takuulla isompi este tai jos ei vaikka olisi toista kättä. Ihonvärilläkin on varmaan isompi vaikutus.

        Olen itse toimistotöissä valtiolla ja minulla lävistys korvassa ja tatuoinnit näkyvät joskus. Ei mitään negatiivista sanottavaa ole kenelläkään ollut ja eivätpä ole työhaastattelijatkaan uskaltaneet asiasta huomautella. Olen kyllä hyvä töissäni ja tulen hyvin toimeen ahdasmielisempien ihmistenkin kanssa.


    • Aivokirungi

      Mä olen aivokirungi ja mulla ei ole yhtään tatskaa. Duunia mä en kyllä ole saanut vaikka tiedän että useat aivot odottavat leikkaustani. Olenkin harkinnut että otan paljon tatuointeja näkyville ja persereiän tatuoin otsaani. Kyllä sitten varmaan minut otetaan mielellän aivoleikkauksiin mukaan ja saan rahaa paljon ja tyttöystävän jolla on myös paljon tatskoja.

    • Anonyymi

      Älä ota tatuointia. Poikani halusi jossakin elämänvauheessa ja sain hänet ylipuhuttuttua, että älä ota, Samoin lävistysten kanssa. On nyt kiitellyt!

      Jos haluat perustaa ravintolan ota toki nahka täyteen, pomona saat niiden kanssa pihviä kääntää.
      Ovat muuten kaameita, kun ikää tulee, niin miehellä kuin naisella.
      Nyt on muuten uusi huuto kuonokopat joilla viestitetään määrättyä agendaa, ällöttävää, siis todella ällöttävää.
      Luis Vuittonilla jopa nahkainen kuonokoppa :D hah haa siitä vaan.

      Muuten tutkijat ovat pähkäilleet kuinka Afrikassa on niin vähän virusta, suhteesa väkilukuun. Uskon että suurin syy on se ettein siellä kaikkea lasketa, missään asiassa.,Äsken tulia vastaan nainen burka ja siinä vielä läppäri naamalla
      siis Suomessa, ei Afrikassa. Tunsin olevani turvassa!

    • Anonyymi

      Kunhan merkit on työnantajan mieliksi eri pakaroissa.

    • Anonyymi

      Jos otat firman logon tai mainoksen naamaan voi olla hyödyksi työhaastattelussa.
      Kannattaa kokeilla

    • Anonyymi

      Haluttuihin töihin ei kannata tatuoidun edes hakea . Hanttihommiin, joihin ei muut hae, saattaa hyvinkin tulla valituksi .

    • Anonyymi

      Tatuointi ei työtä hakiessa ole etu. Itse en valitse töihin jos on näkyviä tatuointeja. Meille yksi tatuoitu valittiin ja hän on huono työntekijä, koko ajan saikulla.

      • Anonyymi

        Ei kukaa sun fimaa haluaiskaan tulla töihi


      • Anonyymi

        Ei kukaa sun fimaa haluaiskaan tulla töihi


      • Anonyymi

        Ei kukaan täysipäinen ota tatuointeja. Jotka eivät asiaa ymmärrärä niin tehkööt mitä hyvänsä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan täysipäinen ota tatuointeja. Jotka eivät asiaa ymmärrärä niin tehkööt mitä hyvänsä .

        Kyllä niitä otetaan alalle kuin alalle, jopa pankkii pääsee töihi jos ei ole näkyvillä paikoilla. Rakennus metalli lvi ala, hammaslääkäri yökerho baari asfalttityöt, taksi kuorma-auto linja-auto kuskit ja monet muut on semmosii työpaikkoja mihin pääsee vaikka onkin näkyvillä paikoilla tatuointeja.


    • Anonyymi

      Tatuoituja ei palkata vastuullisiin, korkeamman vaatimustason tehtäviin joissa tarvitaan loogista ajattelukykyä. Miksiköhän? .... ai niin, viestiväthän tatuoidun tatuoinnit jo itsessään ajattelukyvyn puutteesta sekä henkisestä kypsymättömyydestä. Tämä selvää.

      • Anonyymi

        Eli jos joku on fiksu ja korkeastikoulutettu, tätä ei palkata tatuoinnin takia? :D Useimmat tatuoinnit ei muuten ole näkyvällä paikalla...


    • Anonyymi

      Voi teitä.

    • Anonyymi

      Tatuointeja otetaan jotta ei kukaan kelpuuttaisi avoimeen työpaikkaan . Leikkaukset tulisi kohdistaa myös voimakkaammin sellaisiin jotka ovat tehneet itsestään tatuoidun pellen jottei tarvitsisi koskaan tehdä mitään .
      Sama tarkoitus lienee mustiin umpisäkkeihin verhotuilla naisilla ?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe