Rehellisyydestä

Esko.

Tätä palstaa seuratessa tulee pakostakin mieleen kirjoittajien rehellisyys. Muutama valehtelee aivan kaikin voimin. Ymmärrän hyvin, ettei kaikista asioista olla samaa mieltä, mutta itsepäinen, raivokas valehtelu menee minun käsitykseni ulkopuolelle. Tämä on niin suuri asia, että siitäkin pitäisi voida keskustella.
Mistä syystä toiset eivät pysy totuudessa?
Totuus ei ilmeisesti kuulu evoluutioon. Sillä ei saada mitään etuja parinvalinnassa eikä yhteiskunnassa.
Taitava valehtelija voittaa, jos ei tule paljastettua. Huijaus on tutkitusti kannattavaa nykyaikanakin.

Haluaisin ateistien vastaavan, mistä syystä ateisti välttäisi valehtelua? Ateisti ei pelkää Jumalan rangaistusta, kun pitää Jumalaa mielikuvitusolentona. Kristilliset ihmiset kasvattavat lapsensa toisin. Meilläkin oli kotona sellaista, että valehtelusta tuli välittömästi ankarat rangaistukset. Rangaistus oli tukistaminen ja se koski pahasti. Suuremmista valeista vaadittiin riisumaan housut kinttuihin ja luudasta kiskaistiin vitsa ja pakarat läiskittiin punaiseksi. Se oli ehdotonta kasvatusta rehellisyyteen.

Myöhemmin rehellisyys on liitetty kunniallisuuteen. Valehtelija menettää kasvonsa ja kunniallisuutensa.
Hänen sanaansa ei enää luoteta. Kunniallisuus on itseisarvo ja siihen liittyy itsekunnioitus. Rehellisyys on niitä korkeimpia ihmisen arvoja.

Ihmettelen todella, mitä ateistit ajattelevat rehellisyydestä. Mistä syistä ateisti olisi rehellinen?
Palstalla on nytkin karmeita esimerkkejä epärehellisyydestä.

164

3909

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

"Meilläkin oli kotona sellaista, että valehtelusta tuli välittömästi ankarat rangaistukset."

Ilmeisen tehoton kasvatusmenetelmä vanhemmillasi on ollut käytössä.

• Pasi L

ovat sen verran hyviä että kannustan ihmisiä liittymään ja pysymään kirkossa jo arvomaailman takia, vaikkei varsinaista uskoa olisikaan, silloin maailma on meille kaikille parempi paikka.

• kyllä tunnetaan
        Pasi L kirjoitti:

ovat sen verran hyviä että kannustan ihmisiä liittymään ja pysymään kirkossa jo arvomaailman takia, vaikkei varsinaista uskoa olisikaan, silloin maailma on meille kaikille parempi paikka.

Australiassa otettiin tuhansittain abojen lapsia pakkohuostaanotolla pois vääräuskoisilta vanhemmiltaan
        ja sijoitettiin valkoisten perheisiin tai kristittyihin kasvatuslaitoksiin samaan kunnon kristillinen kasvatus. Käytännössä tämä kristillinen kasvatus tarkoitti lähinnä pahoinpitelyä ja laajamittaista seksuaalista hyväksikäyttöä. Australian hallitus on myöntänyt nämä kammottavat teot ja pyytänyt niitä julkisesti anteeksi:

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2008/02/610731/australian-hallitus-pyysi-anteeksi-aborginaaleilta

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2009091910277044_ul.shtml

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200801307174604_ul.shtml

Täsmälleen samaa tehtiin Pohjois-Amerikassa intiaanien lapsille. Kanadan alueella noin 150000
        intiaanilasta pakkohuostaanotettiin pois vääräuskoisilta intiaanivanhemmiltaan ja pakkosijoitettiin
        kirkkojen ylläpitämään kristillisiin kasvatuslaitoksiin. Tarkoitus oli pakkoaivopestä vääräuskoiset
        intiaanilapset kristityiksi, mutta käytännössä vanhempansa menettäneet lapsiparat joutuivat vielä seksuaalisen hyväksikäytön ja julman väkivallan uhreiksi. Kolmasosa tai jopa puolet heistä kuoli
        huonon kohelun vuoksi. Kanadan hallitus on nämä kammottavat teot tunnustanut ja pyytänyt niitä julkisesti anteeksi:

http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/2008/06/kanada_pyysi_anteeksi_alkuasukkaiden_huonoa_kohtelua_303266.html

Yksikään kirkkojen edustaja ei ole koskaan pyytänyt keneltäkään anteeksi kyseisiä hirveyksiä,
        tietenkään. Kirkoille tyypilliseen tapaan ovat vain kiistäneet kaiken - siis kaiken minkä hallitukset
        ovat jo tunnustaneet tapahtuneeksi ja pyytäneet julkisesti anteeksi. Mutta kirkkohan ei koskaan
        mitään anteeksi pyytele, varsinkaan omia toimiaan.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8840387

• Kössönöm
        beenthere
        belial_666
        Whitewash

Totta puhut, kaikki nämä kirjoittaja kirjoittavat hyvää tekstiä.

• ...
        A.Mikkonen kirjoitti:

Kössönöm
        beenthere
        belial_666
        Whitewash

Totta puhut, kaikki nämä kirjoittaja kirjoittavat hyvää tekstiä.

"Totta puhut, kaikki nämä kirjoittaja kirjoittavat hyvää tekstiä."

Yhtä huonoja kirjoittajia kuin sinä.

• ... kirjoitti:

"Totta puhut, kaikki nämä kirjoittaja kirjoittavat hyvää tekstiä."

Yhtä huonoja kirjoittajia kuin sinä.

Kiitos, on aina hyvä saada kritiikkiä paremmiltaan, silloin nääs oppii:)

• ...
        A.Mikkonen kirjoitti:

Kiitos, on aina hyvä saada kritiikkiä paremmiltaan, silloin nääs oppii:)

Meitä "kolmepistepirkkoja" on täällä enemmänkin...

Mutta mikäs sen mukavampaa. Atte-palsta oli muuten viime vuonna seitsemänneksi suosituin palsta. Ei ihme, että se piti haudata tänne "yhteiskunta" -osion alle:D

• antijesse

valtavasti: Puhuva käärme, kulumatta palava pensas, 5:n leivän ja 2:n kalan tarina, Jerikon muurien
      murtuminen pasuunoihin puhaltamalla, veden taikominen viiniksi jne.jne.
      Jos nämä tulkitaan todeksi, silloin myös muiden uskontojen pyhät kirjat on yhtä hyvällä
      syyllä tulkittava todeksi esim. Koraani. Mitähän Jeesus siihen sanoo?

• Esko.

ole rehellinen!

• antijesse
        Esko. kirjoitti:

ole rehellinen!

samaa, siis yhtä hyvä mies.

• >> Haluaisin ateistien vastaavan, mistä syystä ateisti välttäisi valehtelua? > Myöhemmin rehellisyys on liitetty kunniallisuuteen. Valehtelija menettää kasvonsa ja kunniallisuutensa.
      Hänen sanaansa ei enää luoteta. Kunniallisuus on itseisarvo ja siihen liittyy itsekunnioitus. Rehellisyys on niitä korkeimpia ihmisen arvoja.

• ?

"Kysyy Esko., ihmeissään. Sitten hän vastaa tähän kysymykseen itse:"

Missä Esko näin vastaa? Onko Whitewash vainoharhainen?

• ? kirjoitti:

>> Missä Esko näin vastaa?

• kjgkjgkjhkjhkghkj

Sinäkö olet se multinikki joka väitti minua Whitewashiksi, kun kerroin, että viestit tuli samasta IP-osoitteesta

• uskis
        kjgkjgkjhkjhkghkj kirjoitti:

Sinäkö olet se multinikki joka väitti minua Whitewashiksi, kun kerroin, että viestit tuli samasta IP-osoitteesta

Uskovainen on sokea. Itse vaihtaa nimimerkkiään joka viestiin, vastaa itselleen..

- Jopa 2-lauseisen viestin muodostaminen on liian vaikeaa. Tyypillinen Kristitty aidanseiväs, joista olen monta kertaa varoittanut.

• ? kirjoitti:

"Missä Esko näin vastaa? Onko Whitewash vainoharhainen?"
        Luitko sinä edes eskon aloitusta, oletko.... en minä tiedä, mikä sä oikeen oot??!!

• laitanpa

Siis aloittaja kysyy ateisteilta, miksi ateisti välttäisi valehtelua. Sitten aloittaja vastaa omana mielipiteenään, ei ateistien puolesta, rehellisyyden eduista. Nyt sinä sieppasit aloittajan oman käsityksen ateistien käsitykseksi, mikä tietenkin saattaa olla myös ateistien käsitys. Mutta on kornia 'syyttää' aloittajaa kysymykseensä vastaamisesta.

Jos olet samaa mieltä rehellisyyden merkityksestä, fiksua olisi kertoa se, eikä vängätä taas tyypillistä ateistista vänkäystä.

Koska te opitte keskustelemaan ilman, että joka viesti pitää olla piikit pystyssä?

• laitanpa kirjoitti:

Siis aloittaja kysyy ateisteilta, miksi ateisti välttäisi valehtelua. Sitten aloittaja vastaa omana mielipiteenään, ei ateistien puolesta, rehellisyyden eduista. Nyt sinä sieppasit aloittajan oman käsityksen ateistien käsitykseksi, mikä tietenkin saattaa olla myös ateistien käsitys. Mutta on kornia 'syyttää' aloittajaa kysymykseensä vastaamisesta.

Jos olet samaa mieltä rehellisyyden merkityksestä, fiksua olisi kertoa se, eikä vängätä taas tyypillistä ateistista vänkäystä.

Koska te opitte keskustelemaan ilman, että joka viesti pitää olla piikit pystyssä?

>> Jos olet samaa mieltä rehellisyyden merkityksestä, fiksua olisi kertoa se, eikä vängätä taas tyypillistä ateistista vänkäystä. > Koska te opitte keskustelemaan ilman, että joka viesti pitää olla piikit pystyssä?

• Eskoo

Kuten aloittaja Esko. Varastaa toisen nimimerkin, laittamalla pisteen perään.

Tyypillinen Kristitty kirjoittaja on myös epäkohtelias.

ALoittaa uuden ketjun, mutta ei vastaa siihen. ALoittaa toisen ketjun pian sen jälkeen.

• nimi merkki

vai valehteletko sinäkin?

Minä olen tällä palstalla törmännyt jatkuvasti ja toistuvasti vain niihin samoihin uskovien
      aina levittämiin valheisiin (Darwin tuli uskoon kuolivuoteellaan, Einsteinkin usko Jumalaan,
      porattiin reikä helvettiin, Noan arkki löydetty, ajanlaskun "puuttuva" vuorokausi, laite tai
      mittari jolla mitataan kuolevan rukoilun säteilyä, löydetty 6000 vuotta vanha dinosaurus
      jne. jne jne.)

Eipä näytä tuo totuuden puhuminen ja rehellisyys kuuluvan ainakaan kristinuskoon, koska
      jatkuvasti levittelevät mitä törkeimpä valheita ja aina niitä samoja uudestaan ja uudestaan.
      kertoo meille kaiken olennaisen kristittyjen ns. "moraalista".

• A the ist

surullista, että äärimmäisen rangaistuksen pelko on ainoa syy sinulle ja kaltaisillesi edes yrittää olla rehellinen. Sinun moraalisi perustuu pelkoon, sitä kautta koko elämäsi. En voisi kuvitella eläväni noin.

• kohdata seuraavat totuudet?

a) Saatana on Jahven poika
        b) Jahve on alempi jumaluus, yksi monista
        c) Jeesus ei ole jumala.

• miss ei kirj.

Älä valehtele.

• miss ei kirj.

Älä valaehtele.

• Väärä todistaja

Tuntuu olevan talon tapa suuntaan ja toiseen. Eipä tunnu se hieno kristillinen moraali vaikuttavan tämän palstan "kusifetissi"-krisseleihin.

• pellen pääle paskoja

Koskapa aloitajan älykkyys ei riitä Edes nikkinsä rekkaamiseen, niin enpä vaivaudu minäkään moiseen.
        Poloinen, nikillä Esko. näyttäisi olevan elämäänsä ja läheisiinsä kyrpiintynyt, aina petetyksi tullut tollo.
        Samanlaisia ihmisenraakileita on suvussanikin, molemmat samanlaisen yleisen pilkan ja naureskelun kohteena, kuin Esko täällä.
        Ei Esko-polon ymmärrys riitä edes evoluution yksinkertaisen idean ymmärtämiseen. Tänä päivänä peruskoulussa jäisi tuollainen pösilö luokalle, jos ei opensa armosta päästäisi luokalta syystä, että pääsisivät eroon mokomasta idiootista.
        Ei reppanan aivokapasiteetti riitä edes siihen, että lukisi kansankirkkomme omia tutkimuksia ja saisi onneton surkimus selville, että Valtaosa suomalaisista pyyhkiin "yliluonnollisella" "Jumalalla" lähinnä persettään.
        Ilmeisesti usko ihmiseen on palstan Klovnilta mennyt, koskapa tyhmyyttään on tullut, jälleen kerran, Huijatuksi.
        Hauskaa, että jotkut simppelit hölmöt, kuten Esko. haluaa olla yleisenä räkä- ja sylkykuppina. Kuvittelevat tietenkin, että tuo kohtalonsa on "Jumalan Tahto". Hahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• "Haluaisin ateistien vastaavan, mistä syystä ateisti välttäisi valehtelua?"

Kyllä siitä on usein itselle haittaa vaikka Jumalaan ei uskoisikaan, koska ihminen on laumaeläin. Eikä se Jumalaan usko selvästikään valehtelua lopeta.

• oikea todistaja

"Kyllä siitä on usein itselle haittaa vaikka Jumalaan ei uskoisikaan, koska ihminen on laumaeläin. Eikä se Jumalaan usko selvästikään valehtelua lopeta."

-ei ehkä kokonaan lopeta mutta vähentää merkittävästi verrattuna uskonnottomiin

• herttainenhertta
        oikea todistaja kirjoitti:

"Kyllä siitä on usein itselle haittaa vaikka Jumalaan ei uskoisikaan, koska ihminen on laumaeläin. Eikä se Jumalaan usko selvästikään valehtelua lopeta."

Uskaltaisinpa väittää, että tuo on valhe. Vai onko sinulla jotain näyttöä väitteesi tueksi?

• oikea todistaja
        herttainenhertta kirjoitti:

Uskaltaisinpa väittää, että tuo on valhe. Vai onko sinulla jotain näyttöä väitteesi tueksi?

Siinäpähän uskallat, mutta eipä sinulla juuri elämänkokemusta ole jos tosissasi väität ateistien olevan rehellisempiä kuin uskovien. Koeta elää muuallakin kuin keskustelupalstoilla.

• herttainenhertta
        oikea todistaja kirjoitti:

Siinäpähän uskallat, mutta eipä sinulla juuri elämänkokemusta ole jos tosissasi väität ateistien olevan rehellisempiä kuin uskovien. Koeta elää muuallakin kuin keskustelupalstoilla.

En minä väitettä esittänyt. Sanoit, että uskovat valehtelevat vähemmän, mutta et esitä mitään aineistoa väitteesi tueksi. Minulla ei siis ole mitään syytä uskoa väittämääsi, eikä ole kellään muullakaan. Se, että uskovat kuorossa tulevat kertomaan, että ovat kanssasi samaa mieltä, kertoo vain uskovien ylenkatseisesta suhtautumisesta todisteisiin. Ja jos totuus ei kiinnosta, on minusta aika paksua väittää muita valehtelijoiksi.

• oikea todistaja

En minä väitettä esittänyt. Sanoit, että uskovat valehtelevat vähemmän, mutta et esitä mitään aineistoa väitteesi tueksi. Minulla ei siis ole mitään syytä uskoa väittämääsi, eikä ole kellään muullakaan. Se, että uskovat kuorossa tulevat kertomaan, että ovat kanssasi samaa mieltä, kertoo vain uskovien ylenkatseisesta suhtautumisesta todisteisiin. Ja jos totuus ei kiinnosta, on minusta aika paksua väittää muita valehtelijoiksi.

Uskovaiset valehtelevat AINA kuten tuolla jo sanoin. Älä puollusta Allahin..siis Jeesuksen omia.

• oikea todistaja kirjoitti:

"-ei ehkä kokonaan lopeta mutta vähentää merkittävästi verrattuna uskonnottomiin "

Eikä tuollaisen multinikin väitteillä ole mitään painoarvoa, varsinkaan, kun et näytä mitään todisteita väitteesi tueksi. Todisteeksi ei kelpaa sellainen, että sinusta tuntuu siltä tai että Raamatussa kehotetaan olemaan valehtelematta, koska lukemattomat muutkin kehottavat olemaan valehtelematta (esim. vanhemmat). On täysin älytöntä väittää, että Jumalan kyttäys selän takana opettaisi lapsia paremmin olemaan valehtelematta, koska jos vanhemmille jää valehtelusta kiinni, on sillä välittömät seuraukset.

• Thronos

Tässä muutamia syitä miksi olen tai pyrin olemaan rehellinen:

Rehellisyys on ihmiselle luontaista.

Haluan elää hyvässä maailmassa. Hyvässä maailmassa ei valehdella. Jotta voisin elää hyvässä maailmassa on tietysti itsenikin oltava rehellinen.
      En halua rasittaa itseäni muistelemalla mitä (valhetta) olen kenellekin sanonut. Kun puhun totta niin ei tarvitse muistella ja varoa sanomisia.
      Valheet aiheuttavat sekaannusta ja sotkua. En halua itse aiheuttaa sellaista elämääni.

Ja tietysti herää kysymys: miksi ihmeessä yleensä valehtelisin?

Myönnettäköön että ns. valkoisia valheita kyllä joskus sanon, eikä minusta totuuden puhuminen tarkoita sitä että pitää sanoa ääneen kaikki ikävä mikä on kyllä totta mutta voi loukata toisia tai aiheuttaa pahaa mieltä.

Suuri syy siihen että olen ateisti on nimenomaan rehellisyys. Ateistina minun ei tarvitse kivenkovaan väittää mustaa valkoiseksi vaan voin olla rehellinen. Moraalini ei sallisi minun olla kristitty - kristinuskossa on liian monia asioita joita en millään voisi olla uskovinani tai teeskennellä hyväksyväni.

• totuus.

Eiköhän jokaisen omat empiiriset tutkimukset ole osoittaneet ateistien olevan kristittyjä epärehellisempiä. Joka toista väittää valehtelee.

• totuus. kirjoitti:

Eiköhän jokaisen omat empiiriset tutkimukset ole osoittaneet ateistien olevan kristittyjä epärehellisempiä. Joka toista väittää valehtelee.

No asiahan on niin että JOKAINEN kristitty julistaa totuutena asioita joista ei ole olemassa minkäänlaista kriittisen tarkastelun kestävää näyttöä. Jumalista ei ole todisteita eikä myöskään taivas/helvetti osiosta. Eikö se ole valehtelua?

Jos vaikka ateisteista olisi ainoastaan 1% rehellisiä veisi ateistit jo siinä tapauksessa voiton rehellisyyskilpailussa. Oma kokemukseni on että ateistit ovat juuri niitä rehellisimpiä ihmisiä jotka uskaltavat elää elämäänsä sellaisena kuin se on ja katsoa todellisuutta silmät avoinna turvautumatta mihinkään keksittyihin henkiolentoihin.

• Thronos
        totuus. kirjoitti:

"Eiköhän jokaisen omat empiiriset tutkimukset ole osoittaneet ateistien olevan kristittyjä epärehellisempiä. Joka toista väittää valehtelee."

"Kaikki kreetalaiset ovat valehtelijoita. Minä, Epimenides, olen kreetalainen."

• totuus. kirjoitti:

Minä väitän toisin, enkä mielestäni valehtele, niinkuin Thronos tuossa ylempänä kirjoitti
        "En halua rasittaa itseäni muistelemalla mitä (valhetta) olen kenellekin sanonut. Kun puhun totta niin ei tarvitse muistella ja varoa sanomisia.
        Valheet aiheuttavat sekaannusta ja sotkua. En halua itse aiheuttaa sellaista elämääni."

• Pasi L
        KeljuKooKojootti kirjoitti:

No asiahan on niin että JOKAINEN kristitty julistaa totuutena asioita joista ei ole olemassa minkäänlaista kriittisen tarkastelun kestävää näyttöä. Jumalista ei ole todisteita eikä myöskään taivas/helvetti osiosta. Eikö se ole valehtelua?

Jos vaikka ateisteista olisi ainoastaan 1% rehellisiä veisi ateistit jo siinä tapauksessa voiton rehellisyyskilpailussa. Oma kokemukseni on että ateistit ovat juuri niitä rehellisimpiä ihmisiä jotka uskaltavat elää elämäänsä sellaisena kuin se on ja katsoa todellisuutta silmät avoinna turvautumatta mihinkään keksittyihin henkiolentoihin.

Ateistien moraalikäsitys on yleisesti ottaen selvästi heikompi kuin uskovien. Ateistilla ei ole esimerkiksi samanlaista synninpelkoa kuin uskovalla, jolloin valehtelu ja rikollinen toiminta on omatunnollisesti helpompaa. Myös uskonnottomien elämänarvot eivät ole samalla tasolla uskoviin verrattuna. Tämä heijastuu ateistien kaikkeen toimintaan epärehellisyytenä.

• m..
        A.Mikkonen kirjoitti:

Minä väitän toisin, enkä mielestäni valehtele, niinkuin Thronos tuossa ylempänä kirjoitti
        "En halua rasittaa itseäni muistelemalla mitä (valhetta) olen kenellekin sanonut. Kun puhun totta niin ei tarvitse muistella ja varoa sanomisia.
        Valheet aiheuttavat sekaannusta ja sotkua. En halua itse aiheuttaa sellaista elämääni."

Selvästi arka paikka pakanalle tämä epärehellisyys. Selitykset ovat olleet ontuvia eikä ihme - jokainen ateisti tietää sisimmissään olevan epärehellisempi kuin uskova.

• Thronos
        m.. kirjoitti:

Selvästi arka paikka pakanalle tämä epärehellisyys. Selitykset ovat olleet ontuvia eikä ihme - jokainen ateisti tietää sisimmissään olevan epärehellisempi kuin uskova.

"...jokainen ateisti tietää sisimmissään olevan epärehellisempi kuin uskova."

:)

• Jumala näkee kaiken
        Thronos kirjoitti:

"...jokainen ateisti tietää sisimmissään olevan epärehellisempi kuin uskova."

:)

Jos ei usko Jumalaan niin ei tosiaakaan tarvitse ajatella että joutuu joskus tilille esim. valehtelusta tai verovilpeistä tai toisen omaisuuden tuhoamisesta kuten töhrimiset.

• Jumala näkee kaiken
        Jumala näkee kaiken kirjoitti:

Jos ei usko Jumalaan niin ei tosiaakaan tarvitse ajatella että joutuu joskus tilille esim. valehtelusta tai verovilpeistä tai toisen omaisuuden tuhoamisesta kuten töhrimiset.

Minä OLEN se Jumala. KATSOVAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeesuksen tuomitsen KUOLEMAAN, ja isken sitä Osamalla kunnes Jeesus hyppää ALAS Taivaasta kirkuen!!!!!!!!!! heehehhehahahahhhhah!

• Jumala näkee kaiken

vAIN PAKANA SANOO, ETTÄ OTIN SATTUAMALTA NIMIMERKIKSENI "Jumala näkee kaiken"

MIKSI MUUTEN KÄYTTÄSIIN HERRANI NIMEÄ TURHAAN ?!?!??!?

ELLLEN OLE JUMALA, PALVOKAA MINUA, JEESUSKELLE NISKALAUKAUS ,MINÄ TILALLE

• ...
        Pasi L kirjoitti:

Ateistien moraalikäsitys on yleisesti ottaen selvästi heikompi kuin uskovien. Ateistilla ei ole esimerkiksi samanlaista synninpelkoa kuin uskovalla, jolloin valehtelu ja rikollinen toiminta on omatunnollisesti helpompaa. Myös uskonnottomien elämänarvot eivät ole samalla tasolla uskoviin verrattuna. Tämä heijastuu ateistien kaikkeen toimintaan epärehellisyytenä.

uskovalle on, vaikka se tekisi murhan, raiskaisi tai valehtelisi. Heidän uskomuksensa mukaan kun jesse pelastaa ja antaa anteeksi kaikki pahat teot.

Just tänään tv-chatissa yksi hihu ylisti Ruandaa paratiisiksi, koska joku verilöylystä selvinnyt tutsi oli pystynyt antamaan anteeksi jollekin hutulle. Kyllä ye olette hullua porukkaa. Noin helposti tuli massamurha kuitattua.

Eikä mikään ulkoa tullut moraali ole kestävää. Kestää kuin kaivoon kannettu vesi. Aina voi ketkuttaa ja vääntää jonkin kirjan oppeja sellaisiksi kuin itseä sattuu huvittamaan. Ja siinähän uskovat omaavat lähes yliluonnolliset lahjat.

• Pasi L kirjoitti:

Yhteisölle moraalinen käytös on syntynyt vuosimiljoonien evoluution tuloksena ja uskonnot ovat kopioineet tämän arvomaailman omiin ohjeistuksiinsa sekä lisänneet ohjeisiinsa oman uskontonsa ohjeita.

Synti on kristinuskon käsite ja joiltain osin täysin moraaliton ja ihmisarvoja polkeva. Siitä ei ole arvomaailman mittariksi muille kuin uskovaisille. Ihmisellä on sisäsyntyinen moraalikäsitys oli uskontoa tai ei ja tämä sisäsyntyinen moraalikäsitys koostuu perimästä ja ympäriltä opituista malleista. Sellainen ihminen jolle on vaikeuksia käyttäytyä moraalisesti uskonto saattaa olla toimiva ratkaisu.

Ateisti on huomattavasti moraalisempi ihminen koska uskontojen keksityt säännöt eivät sumenna ateistin tietoisuutta. Ateisti kykenee myös ajattelemaan kaikkia asioita kriittisesti.

• m.. kirjoitti:

Olet väärässä, ja voin myös sen todistaa, esim. minä en ole epärehellinen, ja vaadin myös penskoiltani samaa.
        "Selitykset ovat olleet ontuvia eikä ihme "
        Voisitko antaa tästä esimerkin, kun et ole niitä vielä antanut.
        Ps. Totuuden nimissä on sanottava että olen ollut löyhämoraalinen ja valehteleva pettäjä, ja myöskin kohtuullisen väkivaltainen, mutta huomasin että sellainen elämä on liian kuluttavaa, eikä se tehnyt minua missään nimessä vähääkään onnelliseksi. Tästä on jo parisenkymmentä vuotta aikaa.

• Jumala näkee kaiken kirjoitti:

"Jos ei usko Jumalaan niin ei tosiaakaan tarvitse ajatella että joutuu joskus tilille esim. valehtelusta tai verovilpeistä tai toisen omaisuuden tuhoamisesta kuten töhrimiset."
        Ei tosiaan tarvitse ajatella, että joutuu vastaamaan millekkään henkiolennolle, vastuunsa joutuu kantamaan jo paljon aikasempaa, ja ihan maallisten instanssien edessä.

• Thronos

"Jos ei usko Jumalaan niin ei tosiaakaan tarvitse ajatella että joutuu joskus tilille esim. valehtelusta tai verovilpeistä tai toisen omaisuuden tuhoamisesta kuten töhrimiset."

Kirjoititko tämän tosissasi?

Jos valehtelee, pettää ja töhrii niin vaikkei joutuisikaan viimeiselle tuomiolle niin joutuu tässä elämässä elämään valehtelun, pettämisen ja töhryjen keskellä. Siinä on riittävästi syytä välttää moista käytöstä. Huvittaa kyllä hieman erityisesti tuo töhriminen - olen jo reippaasti yli viidenkymmenen eikä minulla ihan hirveästi ole kiusauksiakaan lähteä yöllä junanvaunuja tai talojen seiniä sprayaamaan. Toivon myös ettei kukaan tuhrisi minun omaisuuttani.

• laitanpa

Siis jos asioista ei ole kriittisen tarkastelun kestävää näyttöä (mikähän se nyt sitten mahtaisi olla se ateistien kriittinen näyttö), niin eihän se ole valehtelua. Väitteesi valehtelusta on loogisesti mahdoton. Jos olisi kestävä näyttö ja joku puhuisi vastoin tuota näyttöä, se olisi valehtelua.

Joten lopettaisitko valehtelusi valehtelusta? ;)

• 48585..-14
        laitanpa kirjoitti:

Siis jos asioista ei ole kriittisen tarkastelun kestävää näyttöä (mikähän se nyt sitten mahtaisi olla se ateistien kriittinen näyttö), niin eihän se ole valehtelua. Väitteesi valehtelusta on loogisesti mahdoton. Jos olisi kestävä näyttö ja joku puhuisi vastoin tuota näyttöä, se olisi valehtelua.

Joten lopettaisitko valehtelusi valehtelusta? ;)

KKK sanoi:
        ''No asiahan on niin että JOKAINEN kristitty julistaa totuutena asioita joista ei ole olemassa minkäänlaista kriittisen tarkastelun kestävää näyttöä.''
        Onhan se valehtelua jos väittää todistetuksi jotain mistä ei ole todisteita, esm jumala.

• ...

kristitty nainen:

Lapsi: Äiti, mistä lapset tulevat?
      Äiti: Lapset tulevat siten, että isä laittaa äidin mahaan siemeniä ja sitten jonkun ajan kuluttua äiti synnyttää vauvan.
      Lapsi: Mutta kuinka ne siemenet äidin mahaan menevät? Nieleekö äiti ne?
      Äiti: Vain, jos äiti saa uuden minkkiturkin.

• Mutta ateisti...

On olemassa korkeaa moraalia. Se on kristillinen moraali. Tietoisuus siitä että joutuu tilille tekosistaan joskus.

• Mutta ateisti... kirjoitti:

On olemassa korkeaa moraalia. Se on kristillinen moraali. Tietoisuus siitä että joutuu tilille tekosistaan joskus.

Kristilinen moraali:

Ne teot ovat oikein jotka Jumala hyväksyy.

Tämä on eri asia kuin moraali joka on absoluuttisen oikeudenmukainen ja muita elollisia olentoja arvostava ja kunnioittava moraali.

• Mutta ateisti... kirjoitti:

Ihan tosissaanko se on teidän ainoo syy?
        Älkää koskaan sitten menettäkö uskoanne, ikinä.

• ...
        Mutta ateisti... kirjoitti:

"Tietoisuus siitä että joutuu tilille tekosistaan joskus."

Ettehän joudu. Riittää, kun uskotte Jeesukseen ja saatte syntinne anteeksi.

Juuri tästä syystä kaikki mafiosot ovat hartaita katolisia.

• Tunnen Hänet
        ... kirjoitti:

"Tietoisuus siitä että joutuu tilille tekosistaan joskus."

Ettehän joudu. Riittää, kun uskotte Jeesukseen ja saatte syntinne anteeksi.

Juuri tästä syystä kaikki mafiosot ovat hartaita katolisia.

"Älkää koskaan sitten menettäkö uskoanne, ikinä."
        En menetä koskaan uskoani. Kun on päässyt tuntemaan Totuuden, ei luovu siitä koskaan.

• Thronos
        Mutta ateisti... kirjoitti:

"On olemassa korkeaa moraalia. Se on kristillinen moraali. Tietoisuus siitä että joutuu tilille tekosistaan joskus."

Hienoa! Kristitty on siis Lawrence Kohlbergin luokittelun mukaisesti moraalisesti ensimmäisellä kehitystasolla. Siitä on hyvä ponnistella ylöspäin.

"Esikonventionaalisella tasolla lapsi katsoo asioita yleisen strukturalistisen kehitysteorian mukaisesti omasta välittömästä perspektiivistään.

**Moraalikehityksen ensimmäisessä vaiheessa, heteronomisen moraalin vaiheessa, hyvä ja paha perustuu lapsen mielessä rangaistuksiin ja palkintoihin.**

Hän välttää rangaistuksia ja tarkastelee "pahaa" aiheutetun fyysisen vahingon kannalta, huomioimatta esimerkiksi tekijän tarkoituksia tai motiiveja.

Toisessa vaiheessa lapsi on oppinut, että muillakin on vastaavia pyrkimyksiä kuin hänellä itsellään. Toista vaihetta luonnehtiikin oman edun tavoittelun lisäksi reilun vaihdon moraali. Lapsi kykenee vastavuoroiseen vaihtoon: jos sinä minulle, niin minä sinulle.

...Kolmannessa moraalikehityksen vaiheessa lapsi on oppinut yhdistämään eri ihmisten perspektiivejä, ja pyrkii välittömissä ihmissuhteissa sosiaaliseen hyväksyntään noudattamalla sääntöjä. Helkama kuvaakin vaihetta hyvien ihmissuhteiden moraaliksi.

Neljännessä vaiheessa lapsen ajatteluun tulee mukaan sosiaalisen järjestelmän taso. Hän ymmärtää lait yhteisiksi velvollisuuksiksi, joita kaikkien on noudatettava. Hyvään ihmisyyteen kuuluu instituutioiden ja sosiaalisen järjestyksen ylläpitäminen.

Tällä tasolla Heinzin ratkaisua voidaan perustella esimerkiksi siten, että "varastaminen on epärehellistä ja vastoin lakia - mitä siitä tulisi jos kaikki alkaisivat varastaa mitä haluavat" tai "Heinzin velvollisuus on pitää huolta vaimostaan".

Postkonventionaalinen, moraaliperiaatteiden taso

Kohlbergin mukaan useimmat ihmiset saavuttavat elämänsä aikana konventionaalisen moraalin tason. Ylimmälle, postkonventionaaliselle tasolle ei yltänyt hänen omasta aineistostaan kolmekymppisenä kukaan.

Viidennessä vaiheessa moraalin perustana on yhteiskuntasopimus ja yksilön jakamattomat oikeudet. Näistä periaatteista johdetaan muut säännöt. Alunperin teoriassa esiintyneessä kuudennessa vaiheessa pyrittäisiin noudattamaan näidenkin takana olevia yleispäteviä moraaliperiaatteita, mutta Kohlberg luopui luokasta ja yhdisti sen viidenteen, koska siihen kuulujia ei tahtonut löytyä ja erottelu oli vaikeaa."

(tähdet ja kappalejaottelu Thronoksen)

http://www.uta.fi/tyt/avoin/verkko-opinnot/sosiaalipsykologia/kohlberg.html

• ...
        Tunnen Hänet kirjoitti:

En menetä koskaan uskoani. Kun on päässyt tuntemaan Totuuden, ei luovu siitä koskaan.

Sellainen tyyppi omaa toki "Totuuden", joka ei osaa edes vastata oikeaan kohtaan keskustelupalstalla.

Puhumattakaan siitä, että on sen lisäksi väärällä palstalla.

Todella vakuuttavaa:)

• Tunnen Hänet kirjoitti:

Hyvä, varsinkin jos tämä on ainoa syy minkätakia pystytte käyttäytyyn muiden ihmisten joukossa.
        "On olemassa korkeaa moraalia. Se on kristillinen moraali. Tietoisuus siitä että joutuu tilille tekosistaan joskus."

• "Tätä palstaa seuratessa tulee pakostakin mieleen kirjoittajien rehellisyys. Muutama valehtelee aivan kaikin voimin. Ymmärrän hyvin, ettei kaikista asioista olla samaa mieltä, mutta itsepäinen, raivokas valehtelu menee minun käsitykseni ulkopuolelle."
      - - Sama täällä, etenkin Jaakobin, Eskon, SavonArolan ja muiden tärähtäneiden kohdalla.

"Totuus ei ilmeisesti kuulu evoluutioon."
      - - Wow, mistäs tuo putkahti esiin?

"Sillä ei saada mitään etuja parinvalinnassa eikä yhteiskunnassa. Taitava valehtelija voittaa, jos ei tule paljastettua. Huijaus on tutkitusti kannattavaa nykyaikanakin."
      - - Tuo on aika iso 'jos'. Kyllä kanssaihmiset alkavat huomaamaan, jos eräs valehtelee ja vääristelee jatkuvasti ja näin ollen kanssaihmiset suhtautuvat tähän valehtelijaan hyvin epäluuloisesti (tämä koskee myös sinua, Esko.)

"Haluaisin ateistien vastaavan, mistä syystä ateisti välttäisi valehtelua? Ateisti ei pelkää Jumalan rangaistusta, kun pitää Jumalaa mielikuvitusolentona."
      - - Koska se on väärin. Koska se hankaloittaa omaa elämää, kun koko ajan pitää olla ajan tasalla mitä on valehdellut ja kenelle. Koska siinä menee helposti maine ja sen jälkeen kukaan ei enää usko.

"Kristilliset ihmiset kasvattavat lapsensa toisin."
      - - Niin, se on nähty mihin se johtaa...

"Meilläkin oli kotona sellaista, että valehtelusta tuli välittömästi ankarat rangaistukset. Rangaistus oli tukistaminen ja se koski pahasti. Suuremmista valeista vaadittiin riisumaan housut kinttuihin ja luudasta kiskaistiin vitsa ja pakarat läiskittiin punaiseksi. Se oli ehdotonta kasvatusta rehellisyyteen."
      - - Ja hyvin se on näyttänyt tehonneen. Vuosien jälkeen katraan eräs äpärä päättää trollata Ateismi-palstaa Esko.-nimimerkillä ja demonisoida ateisteja minkä ehtii.

"Myöhemmin rehellisyys on liitetty kunniallisuuteen. Valehtelija menettää kasvonsa ja kunniallisuutensa.
      Hänen sanaansa ei enää luoteta. Kunniallisuus on itseisarvo ja siihen liittyy itsekunnioitus. Rehellisyys on niitä korkeimpia ihmisen arvoja."
      - - Niin...eihän tuossa sinunkaan mielestäsi mitään jumaluuksia tarvita.

"Ihmettelen todella, mitä ateistit ajattelevat rehellisyydestä. Mistä syistä ateisti olisi rehellinen?"
      - - Juuri aiemmassa kappaleessa jo kerroit.

"Palstalla on nytkin karmeita esimerkkejä epärehellisyydestä."
      - - Niin on, mutta silti sinä saat täällä kirjoittaa valheitasi sillä seurauksella, että ihmisillä on Esko.-suodatin, joka on sattumalta sama suodatin mitä käytetään Ecosan-vessoissa.

• Eskoo

Ne on sellaiset periaatteet jotka ovat välttämättömät kestävän kehityksen kannalta. Ecosan ei ole vessa, luonnon puhtautta. Vessa tuottaa luonnon saastumista ja on myös liian kallis ylläpitää koko maailman maissa.

Paljastat vain suuren tietämättömyytesi kirjoituksillasi, mutta kaikkia ei voida opettaa. Tiedot on jokaisen itse hankittava.

• Eskoo kirjoitti:

Ne on sellaiset periaatteet jotka ovat välttämättömät kestävän kehityksen kannalta. Ecosan ei ole vessa, luonnon puhtautta. Vessa tuottaa luonnon saastumista ja on myös liian kallis ylläpitää koko maailman maissa.

Paljastat vain suuren tietämättömyytesi kirjoituksillasi, mutta kaikkia ei voida opettaa. Tiedot on jokaisen itse hankittava.

Ecosan - sekö oli viestini ydin?

• Eskoo kirjoitti:

Ecosan - tuo jumalten huussi..

• Eskoo

En ollut koneen ääressä eilen illalla. Se voi olla myös jokin vanha viesti, joka on kaivettu esiin arkistoista.
      Kummasti se on herättänyt ateistien kiinnosta. En halua tällä hetkellä vastailla näihin viesteihin.

• ...

"Tuo on nikinvarkaan postaamaa."

Aloittajalla on eri nikki kuin sinulla.

"Se voi olla myös jokin vanha viesti, joka on kaivettu esiin arkistoista."

Kattoo sitä päivämäärää, niin ei tartte arvuutella.

"En halua tällä hetkellä vastailla näihin viesteihin."

Hyvä. Jatka samaan malliin hamaan tulevaisuuteen.

• Eskoo
        ... kirjoitti:

"Tuo on nikinvarkaan postaamaa."

Aloittajalla on eri nikki kuin sinulla.

"Se voi olla myös jokin vanha viesti, joka on kaivettu esiin arkistoista."

Kattoo sitä päivämäärää, niin ei tartte arvuutella.

"En halua tällä hetkellä vastailla näihin viesteihin."

Hyvä. Jatka samaan malliin hamaan tulevaisuuteen.

Olen kirjoittanut Esko nikillä monia vuosia tuhansia viestejä. Nykyään sillä nikillä kirjoittaminen on estetty, kun aina tulee vastaus; Nimimerkki on jo varattu. Minä en ole sitä varannut, joten joku toinen on sen tehnyt. Tästä syystä olen joutunut hieman muuttelemaan nikkiäni, että voisin edelleen sitä käyttää.

>>Kattoo sitä päivämäärää, niin ei tartte arvuutella.

Päivämäärä on: Esko. 1.2.2011 22:03
        Se on eilen illalla kirjoitettu, enkä ollut silloin koneen ääressä.

• ...
        Eskoo kirjoitti:

Olen kirjoittanut Esko nikillä monia vuosia tuhansia viestejä. Nykyään sillä nikillä kirjoittaminen on estetty, kun aina tulee vastaus; Nimimerkki on jo varattu. Minä en ole sitä varannut, joten joku toinen on sen tehnyt. Tästä syystä olen joutunut hieman muuttelemaan nikkiäni, että voisin edelleen sitä käyttää.

"Se on eilen illalla kirjoitettu, enkä ollut silloin koneen ääressä."

Niin on. Miksi sitten epäilit, että se on joku vanha viestisi, joka on vain ylösnostettu??

Eskoja nyt on varmaan Suomenmaassa useampikin kuin sinä. Miksi epäilet, että joku toinen Esko, vaikkapa se Nummisuutarin Esko olisi "nikkivaras", jos kerran et ole halunnut rekisteröidä sitä omaasi silloin, kun se oli vapaana.

Varkaudesta syyttely on rumaa, jos sinulla ei kerran ollut omistusoikeutta nikkiisi.

• ... kirjoitti:

Niin on. Miksi sitten epäilit, että se on joku vanha viestisi, joka on vain ylösnostettu??

Eskoja nyt on varmaan Suomenmaassa useampikin kuin sinä. Miksi epäilet, että joku toinen Esko, vaikkapa se Nummisuutarin Esko olisi "nikkivaras", jos kerran et ole halunnut rekisteröidä sitä omaasi silloin, kun se oli vapaana.

Varkaudesta syyttely on rumaa, jos sinulla ei kerran ollut omistusoikeutta nikkiisi.

Mutta pakko sanoo että aloitus jäljitteli täydellisesti Eskoon kirjoitustyyliä, mä menin lankaan:)

• Eskoo
        ... kirjoitti:

>>Niin on. Miksi sitten epäilit, että se on joku vanha viestisi, joka on vain ylösnostettu??

Se on tutun tuntuista. Siinä voi olla minun kirjoittamaani, mutta en muista kaikkia vanhoja juttuja.

>>Eskoja nyt on varmaan Suomenmaassa useampikin kuin sinä. Miksi epäilet, että joku toinen Esko, vaikkapa se Nummisuutarin Esko olisi "nikkivaras", jos kerran et ole halunnut rekisteröidä sitä omaasi silloin, kun se oli vapaana.

Etunimi on aivan eri asia kuin nimimerkki. Eskoja on Suomessa tuhansia, mutta vain yksi voi olla nimimerkki. Se johtuu siitä, että nikillä ei ole sukunimeä. Omistusoikeus on sillä, joka sitä ensiksi käyttää.

• herttainenhertta
        Eskoo kirjoitti:

Ei tämän ketjun kannalta ole mitään merkitystä oletko aloittaja juuri sinä vai onko se joku muu ylimielinen ja pahansuopa uskis.

Koska noista tuhansista viesteistäsi suunnilleen puolet on marinaa nikkisi "varastamisesta", on sinulle ilmeisen tärkeää, että lukijasi tietävät, koska kyseessä on juuri se huusseista vaahtoava, ateisteja parjaava ja typeriä sekä perusteettomia väittämiä esittävä Eskoo, jonka olemme oppineet tuntemaan, ja koska samaa tai samantapaista nikkiä käyttää joku muu. Lienee kuitenkin turhaa ehdottaa, että rekisteröisit nikkisi ja siten vähentäisit viestiesi määrää täällä noin puolella.

• Eskoo kirjoitti:

>>Niin on. Miksi sitten epäilit, että se on joku vanha viestisi, joka on vain ylösnostettu??

Se on tutun tuntuista. Siinä voi olla minun kirjoittamaani, mutta en muista kaikkia vanhoja juttuja.

>>Eskoja nyt on varmaan Suomenmaassa useampikin kuin sinä. Miksi epäilet, että joku toinen Esko, vaikkapa se Nummisuutarin Esko olisi "nikkivaras", jos kerran et ole halunnut rekisteröidä sitä omaasi silloin, kun se oli vapaana.

Etunimi on aivan eri asia kuin nimimerkki. Eskoja on Suomessa tuhansia, mutta vain yksi voi olla nimimerkki. Se johtuu siitä, että nikillä ei ole sukunimeä. Omistusoikeus on sillä, joka sitä ensiksi käyttää.

Omistusoikeus on sillä joka sen ensimmäisenä rekisteröitsee, hyvä ystävä.
        Olishan se kiva kun ei koskaan tarvitsisi erikseen omistuksistansa ilmoitella, pistää ovia lukkoon, näyttää jollekkin suunitelmansa pelkäämättä, että ne varastetaan, käydä kioskilla lukitsematta pyöräänsä.....
        Mutta ikävä kyllä maailma nyt vaan on tälläinen paikka.
        Minun mielestä olis kiva kun aina varmasti tietäisi, että yhden nimimerkin takana olisi aina sama yksilö.

• ...
        A.Mikkonen kirjoitti:

Mutta pakko sanoo että aloitus jäljitteli täydellisesti Eskoon kirjoitustyyliä, mä menin lankaan:)

Onhan sen joku voinut piruuttaan copy-pastettaakin, jos se kerran vaikuttaa aivan oikealta "väärältä" rahalta.

Mutta hauskaa sinänsä, että Eskoo ei itsekään tiedä, onko teksti hänen vai ei:)))

• herttainenhertta
        ... kirjoitti:

Onhan sen joku voinut piruuttaan copy-pastettaakin, jos se kerran vaikuttaa aivan oikealta "väärältä" rahalta.

Mutta hauskaa sinänsä, että Eskoo ei itsekään tiedä, onko teksti hänen vai ei:)))

Sydäntä lämmittävä lapsuusmuistokin taisi sitten olla kuin suoraan Eskoon omasta Minä vekara -kirjasta. :)

• Eskoo

Ei tämän ketjun kannalta ole mitään merkitystä oletko aloittaja juuri sinä vai onko se joku muu ylimielinen ja pahansuopa uskis.

Koska noista tuhansista viesteistäsi suunnilleen puolet on marinaa nikkisi "varastamisesta", on sinulle ilmeisen tärkeää, että lukijasi tietävät, koska kyseessä on juuri se huusseista vaahtoava, ateisteja parjaava ja typeriä sekä perusteettomia väittämiä esittävä Eskoo, jonka olemme oppineet tuntemaan, ja koska samaa tai samantapaista nikkiä käyttää joku muu. Lienee kuitenkin turhaa ehdottaa, että rekisteröisit nikkisi ja siten vähentäisit viestiesi määrää täällä noin puolella.

Jos harvoin olen kirjoittanut hiukan leikkimielisesti. Sen vuoksi nämä solvaukset eivät satu minuun.
        Ne on vain sinun omaa "herttaisuuttasi". Niinkuin olen ennenkin sanonut, et voi näyttää väitteitäsi toteen tekstejäni lainaamalla.

• Eskoo kirjoitti:

Jos harvoin olen kirjoittanut hiukan leikkimielisesti. Sen vuoksi nämä solvaukset eivät satu minuun.
        Ne on vain sinun omaa "herttaisuuttasi". Niinkuin olen ennenkin sanonut, et voi näyttää väitteitäsi toteen tekstejäni lainaamalla.

..Eli sama kuvio toistuu.

"Et voi osoittaa viesteistäni solvauksia/esittämiäsi väitteitä"

Kun ne osoittaa linkittämällä omat vastauksesi, vastaat:

"Ateisti on moraaliton ja ymmärtää tahallaan väärin ja vääntelee totuutta, minun viesteissäni ei valhetta ole"

Luuletko että annat tuolla itsestäsi kovinkaan fiksua kuvaa?

• Eskoo
        A.Mikkonen kirjoitti:

Omistusoikeus on sillä joka sen ensimmäisenä rekisteröitsee, hyvä ystävä.
        Olishan se kiva kun ei koskaan tarvitsisi erikseen omistuksistansa ilmoitella, pistää ovia lukkoon, näyttää jollekkin suunitelmansa pelkäämättä, että ne varastetaan, käydä kioskilla lukitsematta pyöräänsä.....
        Mutta ikävä kyllä maailma nyt vaan on tälläinen paikka.
        Minun mielestä olis kiva kun aina varmasti tietäisi, että yhden nimimerkin takana olisi aina sama yksilö.

Suomi24 palstoilla on uhattu tappaa. Myös muita tappouhkauksia on esitetty. Suomi24 ei ole mikään taattu paikka henkilötietojen säilyttämiseen.

• Eskoo

..Eli sama kuvio toistuu.

"Et voi osoittaa viesteistäni solvauksia/esittämiäsi väitteitä"

Kun ne osoittaa linkittämällä omat vastauksesi, vastaat:

"Ateisti on moraaliton ja ymmärtää tahallaan väärin ja vääntelee totuutta, minun viesteissäni ei valhetta ole"

Luuletko että annat tuolla itsestäsi kovinkaan fiksua kuvaa?

minun teksteistäni. Tällaisia en ota käsittelyyn.

• ...
        Eskoo kirjoitti:

Suomi24 palstoilla on uhattu tappaa. Myös muita tappouhkauksia on esitetty. Suomi24 ei ole mikään taattu paikka henkilötietojen säilyttämiseen.

nyt sitä vaadi, että sinä ilmoitat oikean nimesi ja sosiaaliturvatunnuksesi tänne kaiken kansan näkösälle.

Ja sinne rekisteriinkin voit keksiä ihan mitä huvittaa "oikeaksi" nimeksi. Tuskin sitä kukaan tsekkailee, mitä sinne olet kirjoittanut.

• herttainenhertta
        Eskoo kirjoitti:

Myönnän, että on täysin minun oma arvioni sinusta, jos sanon, että olet ylimielinen ja pahansuopa. Voit sen toki kiistää, mutta minä olen saanut kirjoitustesi perusteella sinusta sellaisen kuvan, eikä oikeastaan yksikään viestisi ole ollut omiaan tuota käsitystä muuttamaan.

Huusseista vaahtoat, ateisteja parjaat ja esität milloin mitäkin väittämiä, joita et perustele. Muistelen nyt esimerkiksi erästä Ruandaan liityvää ketjua, jossa myönsit, että et tiedä asiasta mitään etkä ole siitä tarkemmin kiinnostunut, mutta jossa kuitenkin esitit kaikenlaisia perusteettomia väittämiä konfliktin syistä ja ihmisten motiiveista. Se, että väittämäsi ovat pääsääntöisesti typeriä, on taas oma arvioni, josta voit olla vapaasti eri mieltä.

• Eskoo kirjoitti:

Se on turhaa kohdallasi eskoo..

• Eskoo kirjoitti:

Jos kerran aina itket ja vingut kun joku käyttää nikkiäsi, niin rekisteröi nikkisi ja ongelma poistuu. Jos et halua tai voi jostain syystä rekisteröidä nimimerkkiäsi, niin lopeta tuo lapsellinen itku.

• Eskoo kirjoitti:

Et sinä ole mikään virasto!

• Eskoo kirjoitti:

"Omistusoikeus on sillä, joka sitä ensiksi käyttää."
        - - Ja voitko sinä osoittaa, että olet ensimmäinen 'esko', 'eskoo' tai 'esko.' nimimerkkien käyttäjä?

• Kössönöm
        Eskoo kirjoitti:

että henkeäsi on uhattu? Kai sinä rikosilmoituksen teit, vai etkö sitäkään osannut tehdä?

• Kössönöm
        Eskoo kirjoitti:

"Minä olen pyrkinyt kirjoittamaan aina asiaa
        Eskoo 2.2.2011 15:19 Vastauksia: 91 Lukukertoja: 1217 TEKSTIKOKO: Viestien esitystapa: Jos harvoin olen kirjoittanut hiukan leikkimielisesti. Sen vuoksi nämä solvaukset eivät satu minuun.
        Ne on vain sinun omaa "herttaisuuttasi". Niinkuin olen ennenkin sanonut, et voi näyttää väitteitäsi toteen tekstejäni lainaamalla."

- Pyrkiminen on eri asia kuin onnistuminen...

• Eskoo
        Kössönöm kirjoitti:

että henkeäsi on uhattu? Kai sinä rikosilmoituksen teit, vai etkö sitäkään osannut tehdä?

Ruotsissa tein myös, ja siihen ei poliisi vastannut mitään. Ne uhkaukset voi löytyä vieläkin jollain disketillä. Haluatko lukea? Paskahuusistakin uhattiin, että jos jotain puhun siitä niin tapetaan.

• Eskoo

Myönnän, että on täysin minun oma arvioni sinusta, jos sanon, että olet ylimielinen ja pahansuopa. Voit sen toki kiistää, mutta minä olen saanut kirjoitustesi perusteella sinusta sellaisen kuvan, eikä oikeastaan yksikään viestisi ole ollut omiaan tuota käsitystä muuttamaan.

Huusseista vaahtoat, ateisteja parjaat ja esität milloin mitäkin väittämiä, joita et perustele. Muistelen nyt esimerkiksi erästä Ruandaan liityvää ketjua, jossa myönsit, että et tiedä asiasta mitään etkä ole siitä tarkemmin kiinnostunut, mutta jossa kuitenkin esitit kaikenlaisia perusteettomia väittämiä konfliktin syistä ja ihmisten motiiveista. Se, että väittämäsi ovat pääsääntöisesti typeriä, on taas oma arvioni, josta voit olla vapaasti eri mieltä.

ettei sinulla ole vähääkään näytteitä ja todisteita väitteillesi. Kuitenkin, kaikki tapahtuu kirjoittamalla ja tekstit löytyvät arkistosta. Kovat syytteesi ovat omituisia, kun niille ei löydy mitään tukea minun teksteistäni.

• Eskoo
        jason_dax kirjoitti:

Jos kerran aina itket ja vingut kun joku käyttää nikkiäsi, niin rekisteröi nikkisi ja ongelma poistuu. Jos et halua tai voi jostain syystä rekisteröidä nimimerkkiäsi, niin lopeta tuo lapsellinen itku.

Netissä on tunnettu Netiketti. Netin alkuaikoina se oli usein esillä. Netin käyttäjät ovat vapaaehtoisesti alistuneet netiketin sääntöihin eikö niiden rikkomista pidetä kunnon ihmisen käytöksenä.
        Suomi24 on omat sääntönsä, jotka eivät yleensä ole netikettiä.

Olen jo sanonut, etten anna henkilötietojani epäilyttäviin rekistereihin.

• Eskoo kirjoitti:

Ruotsissa tein myös, ja siihen ei poliisi vastannut mitään. Ne uhkaukset voi löytyä vieläkin jollain disketillä. Haluatko lukea? Paskahuusistakin uhattiin, että jos jotain puhun siitä niin tapetaan.

"Ruotsissa tein myös, ja siihen ei poliisi vastannut mitään. Ne uhkaukset voi löytyä vieläkin jollain disketillä. Haluatko lukea?"
        Kyllä haluan.
        Muuten jos joku haluaa tätäkautta oikeesti sun henkilöllisuutes saada selnille, niin ei kai se ny jollekkin tietokoneista tietävälle ole temppu eikä mitään.

• Eskoo kirjoitti:

Ja tietenkin myös voi kirjoitella kuinka törkeitä tahansa, ja väittää sitä jonkun muun kirjoittamaksi, onhan se kätevää.

• Eskoo
        Eskoo kirjoitti:

ettei sinulla ole vähääkään näytteitä ja todisteita väitteillesi. Kuitenkin, kaikki tapahtuu kirjoittamalla ja tekstit löytyvät arkistosta. Kovat syytteesi ovat omituisia, kun niille ei löydy mitään tukea minun teksteistäni.

voisi edes tietää, mitkä tekstit ovat sinun, kun et kerran ole rekkaantunut?

"Kovat syytteesi ovat omituisia, kun niille ei löydy mitään tukea minun teksteistäni."

Laitan tämän omalla nikilläsi, kun et tunnu kertakaikkiaan tajuavan mistään mitään, mitä sinulle puhutaan:/

terv: ...

• Kössönöm
        Eskoo kirjoitti:

"Kyllä tein, mutta sitä ei otettu vastaan Suomessa
        Eskoo 2.2.2011 18:20
        Ruotsissa tein myös, ja siihen ei poliisi vastannut mitään. Ne uhkaukset voi löytyä vieläkin jollain disketillä. Haluatko lukea? Paskahuusistakin uhattiin, että jos jotain puhun siitä niin tapetaan."

- Sinä yksinkertaisesti valehtelet.

• Kössönöm
        Eskoo kirjoitti:

Netissä on tunnettu Netiketti. Netin alkuaikoina se oli usein esillä. Netin käyttäjät ovat vapaaehtoisesti alistuneet netiketin sääntöihin eikö niiden rikkomista pidetä kunnon ihmisen käytöksenä.

"Olen jo sanonut, etten anna henkilötietojani epäilyttäviin rekistereihin."

- Ei tarvitsekaan. Voit rekisteröityä vaikka Uuno Turhapurona ja laitat postinumeroksi ulkomaat.

• Eskoo kirjoitti:

- - Ja mitä henkilötietoja Suomi24 sinulta pyytää, kun rekisteröit nimimerkkiä?

• Eskoo
        A.Mikkonen kirjoitti:

"Ruotsissa tein myös, ja siihen ei poliisi vastannut mitään. Ne uhkaukset voi löytyä vieläkin jollain disketillä. Haluatko lukea?"
        Kyllä haluan.
        Muuten jos joku haluaa tätäkautta oikeesti sun henkilöllisuutes saada selnille, niin ei kai se ny jollekkin tietokoneista tietävälle ole temppu eikä mitään.

Tappajalta tuskin onnistuu viestin lähettäjän selvittäminen.

Minä voin esittää uhkaisia kuvina, jos löydän Aijai fotoalbumin osoitteen. Nyt en muista, missä se on.

• .-.-.-.-.-.
        Kössönöm kirjoitti:

"Minä olen pyrkinyt kirjoittamaan aina asiaa
        Eskoo 2.2.2011 15:19 Vastauksia: 91 Lukukertoja: 1217 TEKSTIKOKO: Viestien esitystapa: Jos harvoin olen kirjoittanut hiukan leikkimielisesti. Sen vuoksi nämä solvaukset eivät satu minuun.
        Ne on vain sinun omaa "herttaisuuttasi". Niinkuin olen ennenkin sanonut, et voi näyttää väitteitäsi toteen tekstejäni lainaamalla."

- Pyrkiminen on eri asia kuin onnistuminen...

Whitewashin maailmankatsomus on kapea-alainen kun ei herätessään näe maailmaa poskiltaan.

Kössönöm
        beenthere
        belial_666
        Whitewash

Nämä kaverit vaan vahvasti esillä niin kirkosta ei eroa enää kukaan.

• Eskoo
        jason_dax kirjoitti:

"Omistusoikeus on sillä, joka sitä ensiksi käyttää."
        - - Ja voitko sinä osoittaa, että olet ensimmäinen 'esko', 'eskoo' tai 'esko.' nimimerkkien käyttäjä?

En voi kaikkea tietää.

• Eskoo
        Kössönöm kirjoitti:

"Kyllä tein, mutta sitä ei otettu vastaan Suomessa
        Eskoo 2.2.2011 18:20
        Ruotsissa tein myös, ja siihen ei poliisi vastannut mitään. Ne uhkaukset voi löytyä vieläkin jollain disketillä. Haluatko lukea? Paskahuusistakin uhattiin, että jos jotain puhun siitä niin tapetaan."

- Sinä yksinkertaisesti valehtelet.

Sinulla näyttää olevan vaikeuksia käsittää todellisuutta.

• Eskoo
        Kössönöm kirjoitti:

- Ei tarvitsekaan. Voit rekisteröityä vaikka Uuno Turhapurona ja laitat postinumeroksi ulkomaat.

En voi esiintyä väärillä henkilötiedoilla. Se ei ole minun tapani.

• Eskoo kirjoitti:

Tappajalta tuskin onnistuu viestin lähettäjän selvittäminen.

Minä voin esittää uhkaisia kuvina, jos löydän Aijai fotoalbumin osoitteen. Nyt en muista, missä se on.

Sopiihan se.

• Eskoo
        Eskoo kirjoitti:

nytkin väärillä, jopa olemattomilla henkilötiedoilla.

• Eskoo
        jason_dax kirjoitti:

- - Ja mitä henkilötietoja Suomi24 sinulta pyytää, kun rekisteröit nimimerkkiä?

Et näytä ymmärtävän itsekään mitä puhut. Tuollainen ei ole asiallista käytöstä.

• ...
        Eskoo kirjoitti:

Kai sinä tämän osaat täyttää?

https://oma.suomi24.fi/user/register?wanted_url=http://keskustelu.suomi24.fi/node/9633528

Ruikutat ihan turhaan. Tuohon voi laittaa tähdillä merkittyihin ihan mitä ikinä lystää.

• Eskoo
        A.Mikkonen kirjoitti:

Sopiihan se.

Nyt pitäisi löytää Aijai albumin osoite. Etkö ymmärrä, että tekstit on kuvina ja pitää tietää albumin osoite, että voi panna siihen kuvia?

• Eskoo

• ...
        Eskoo kirjoitti:

Ei tule mitään.

Kuvitteletko että tuonne oikeita tietoja pitää antaa? Jumalauta mikä vatipää!

• Eskoo kirjoitti:

Nyt pitäisi löytää Aijai albumin osoite. Etkö ymmärrä, että tekstit on kuvina ja pitää tietää albumin osoite, että voi panna siihen kuvia?

Sori mä en pysty siinä sua auttaa, minäkin olen täysin kädetön tän tietotekniikan kanssa, olen varmasti palstan ainoa henkilö joka on esim. kytkeny jotenkin näytön pois päältä, ja eiku käyttöjärjestelmän uudelleen asennukseen:)

• ..
        .-.-.-.-.-. kirjoitti:

Whitewashin maailmankatsomus on kapea-alainen kun ei herätessään näe maailmaa poskiltaan.

Kössönöm
        beenthere
        belial_666
        Whitewash

Alkoivat keskustella nimimerkeistä rehellisyyden sijaan.
        Nohh, atte ei tiedä mitä rehellisyys tarkoittaa..

• Eskoo
        Eskoo kirjoitti:

Ei sinun nimesi ole Eskoo.

• .-.-.-.-.-. kirjoitti:

Kössönöm
        beenthere
        belial_666
        Whitewash

Tasapainon vuoksi te olette onneksi hyvin esillä, että erovirta pysyy tasaisena, kiittäisin jos asia heilauttais:)

• .-.-.-.-.-. kirjoitti:

Kössönöm
        beenthere
        belial_666
        Whitewash

Vai että luettelemillasi henkilöillä on niin suuri merkitys? C'mon, tämä on SUOLI24 keskustelupalsta. Tuskin täällä kirjoittavilla henkilöillä on mitään merkitystä kirkosta eroamisiin. Multinikkejä ja trolleja täynnä (kuten sinä) :D

• Kolahtiko?

• ..
        .. kirjoitti:

Alkoivat keskustella nimimerkeistä rehellisyyden sijaan.
        Nohh, atte ei tiedä mitä rehellisyys tarkoittaa..

atte on slanissani TEISTI, kuten kerroin.

Atte on naapurin Helluntalainen, joka julistaa kirkuen Raamatun lauseitansa öisin.

A IVOITTA
        T EISTI
        T AIVAASTA
        E VANKELOI

Vittu, mikä dorka tuo naapurin Kristitty atte onkaan..

• painonvartijat ry

:DD

ei muuta kuin miss tomaattikuurille

• ..
        missxcessive kirjoitti:

Vai että luettelemillasi henkilöillä on niin suuri merkitys? C'mon, tämä on SUOLI24 keskustelupalsta. Tuskin täällä kirjoittavilla henkilöillä on mitään merkitystä kirkosta eroamisiin. Multinikkejä ja trolleja täynnä (kuten sinä) :D

Miksi puolustan tuota Helluntalais-atte? Ettet ise ole tuo housut kintuissa Raamattua julistava idiootti?

• -_-
        missxcessive kirjoitti:

Kolahtiko?

Joo, kiihottavin kuva heti alastoman miehen jälkeen,

• -_-
        painonvartijat ry kirjoitti:

ÄLÄ pilkkaa Jeesusta, sinä saastainen Ateismin orja!!!!!!!!!!!

• painonvartijat ry
        -_- kirjoitti:

ÄLÄ pilkkaa Jeesusta, sinä saastainen Ateismin orja!!!!!!!!!!!

No Jeesus on vain "Miss" koska sallii pahan. Vedä sen pää irti Pääsiäisnä ja imen sen homon veri kullin kautta suuhusi. Sitä hintt isämies Jeesus ,Allahin poika toivoo.

Vittu teitä Kristittyjä multinikkejä, MISS:_Jeesuksen omia!

• -_- kirjoitti:

Joo, kiihottavin kuva heti alastoman miehen jälkeen,

En katsonut edes linkkiäsi enkä jaksa kanssasi leikkiä enenpää. Mo.

• -_-

Samoin kun MINÄ, kun kuvassa on Herrani Jeesus!

• -_-

Tökää nyrkkisi ANALIINNI MISS JEESUS NASARETTILÄINEN,

• ...
        painonvartijat ry kirjoitti:

toi kuva.

Mr. Painonvartijan kannattaa kääntyä urologin puoleen.

• Eskoo kirjoitti:

"Tuollainen ei ole asiallista käytöstä."
        - - Mutta koko ihmisryhmän demonisointi ja mustamaalaaminen on asiallista käytöstä?

• ...
        Eskoo kirjoitti:

osaa edes taivuttaa verbiä subjektin mukaan?

"Sinun arvosi heittää pahasti"

p.o. Sinun arvosi heittävät pahasti

• Eskoo
        jason_dax kirjoitti:

"Tuollainen ei ole asiallista käytöstä."
        - - Mutta koko ihmisryhmän demonisointi ja mustamaalaaminen on asiallista käytöstä?

>>- Mutta koko ihmisryhmän demonisointi ja mustamaalaaminen on asiallista käytöstä?

Miksi et näytä tekstiä, missä väittämäsi tapahtunut?????????????????????????????

• 1418
        Eskoo kirjoitti:

http://aijaa.com/

Sinne vaan kuvia koneeltasi.

• .........
        A.Mikkonen kirjoitti:

Kyllä haluan.

se, rekkaamattoman käyttäjän kohdalla pitäisi päästä käsiksi Eniron lokeihin ja saada ip, jonka jälkeen pitäsi päästä vielä ko. ip:n omistavan teleyhtiön järjestelmään. Sama rekatun kohdalla jos rekisteröinti tiedot ovat huuhaata kuten yleensä ovatkin. Teleyhtiöiden järjestelmät ovat hyvin vahvasti suojattuja koska ne ovat ns. kriittisiä järjestelmiä kuten esim. pankit.

• Eskoo

• ...
        Eskoo kirjoitti:

Kun pistin siihen www, niin ei toiminut. Tässä on muutamia uhkauksia vanhoista keskusteluista:

http://aijaa.com/v.php?i=001007431579.bmp

http://aijaa.com/v.php?i=009127431580.bmp

http://aijaa.com/v.php?i=005947431581.png

linkkien perusteella olet tehnyt rikosilmoituksen, niin ei ole mikään ihme, ettei asia ole mennyt tutkintaan.

"Tässä on muutamia uhkauksia vanhoista keskusteluista."

Missä kohtaa niitä uhkauksia sitten esitettiin? Taidat olla vain dorka, joka ei ymmärrä, mitä hänelle kerrotaan, vaikka asia väännettäisiin rautatiekiskosta.

• ...
        Eskoo kirjoitti:

>>- Mutta koko ihmisryhmän demonisointi ja mustamaalaaminen on asiallista käytöstä?

Miksi et näytä tekstiä, missä väittämäsi tapahtunut?????????????????????????????

"Miksi et näytä tekstiä, missä väittämäsi tapahtunut?????????????????????????????"

Sinulla ei ole rekattua nikkiä, vaihtelet nikkiäsi miten sattuu ja kiellät sitten kirjoittaneesi mitään. Tai et edes itse muista, onko joku teksti sinun kirjoittamasi vai ei.

Tässä kukaan jaksa mitään aaveita jahdata...

• Eskoo kirjoitti:

"Myös muita tappouhkauksia on esitetty. Suomi24 ei ole mikään taattu paikka henkilötietojen säilyttämiseen. "

Jos sinä olet noin vainoharhainen muutaman älyttömän viestin takia, jossa sinua ei edes uhkailtu, miksi kirjoitat täällä? On aivan sama, onko sinulla rekisteröity tai rekisteröimätön nimimerkki, ne molemmat ovat ihan yhtä helppoja jäljittää.

Sinulla ei siis ole mitään todellista syytä olla rekisteröimättä nimimerkkiäsi.

• jason_dax kirjoitti:

Et sinä ole mikään virasto!

virasto.. :D

• Eskoo

virasto.. :D

No kuule, peräreikkääni on tullut yhtä monta miestä, kuin virastoon ja kaikki ne ovat munapäitä.

- Riittävätkö nämä todistamaan, että olen virasto? Kirjoita viestisi kolmena kappaleena, mikäli olet ERI mieltä kanssani.

• Eskoo
        ertert kirjoitti:

"Myös muita tappouhkauksia on esitetty. Suomi24 ei ole mikään taattu paikka henkilötietojen säilyttämiseen. "

Jos sinä olet noin vainoharhainen muutaman älyttömän viestin takia, jossa sinua ei edes uhkailtu, miksi kirjoitat täällä? On aivan sama, onko sinulla rekisteröity tai rekisteröimätön nimimerkki, ne molemmat ovat ihan yhtä helppoja jäljittää.

Sinulla ei siis ole mitään todellista syytä olla rekisteröimättä nimimerkkiäsi.

Sinä et taida ymmärtää, että sellaista ei saa tehdä..

• Eskoo kirjoitti:

Sinä et taida ymmärtää, että sellaista ei saa tehdä..

"Eikö tappouhkaus ole edes uhkaus? "

Tietysti on, mutta sinulle ei sellaista esitetty ainakaan noissa viesteissä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9635910/47920106

Miksi et rekisteröi nimimerkkiä? Jätit viestissä niihin oleellisiin asioihin vastaamatta.

• ateistix
        ......... kirjoitti:

se, rekkaamattoman käyttäjän kohdalla pitäisi päästä käsiksi Eniron lokeihin ja saada ip, jonka jälkeen pitäsi päästä vielä ko. ip:n omistavan teleyhtiön järjestelmään. Sama rekatun kohdalla jos rekisteröinti tiedot ovat huuhaata kuten yleensä ovatkin. Teleyhtiöiden järjestelmät ovat hyvin vahvasti suojattuja koska ne ovat ns. kriittisiä järjestelmiä kuten esim. pankit.

"Teleyhtiöiden järjestelmät ovat hyvin vahvasti suojattuja koska ne ovat ns. kriittisiä järjestelmiä kuten esim. pankit."

Niihin on melkein yhtä vaikea murtautua kuin Pentagoniin:)

• Eskoo
        ertert kirjoitti:

"Eikö tappouhkaus ole edes uhkaus? "

Tietysti on, mutta sinulle ei sellaista esitetty ainakaan noissa viesteissä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9635910/47920106

Miksi et rekisteröi nimimerkkiä? Jätit viestissä niihin oleellisiin asioihin vastaamatta.

Se on niin todettu.

• Eskoo kirjoitti:

Se on niin todettu.

Et sitten viitsi noista viesteistä näyttää sitä yksittäistä lausetta jossa uhataan henkeäsi?

• Eskoo kirjoitti:

Se on niin todettu.

"Kaikki väitteesi ovat perättömiä "

Jälleen kerran sinulla ei ole mitään todellista vastattavaa, joten päädyt syyttelemään vailla minkäänlaista perää. Sellainen ei ole kovin vakuuttavaa keskustelua.

Todellisuus kuitenkin on, että sinut on ihan yhtä helppo jäljittää riippumatta siitä, kirjoitatko rekisteröimättömällä tai rekisteröidyllä Eskoo-nimimerkillä. Toisekseen on todella vainoharhaista kuvitella, että Suomi24 luovuttaisi logitietojaan, joka on ainoa mahdollisuus selvittää olinpaikkasi ellet sinä itse anna tietoja, palstalla sinua uhkailleella henkilölle. Ihan yhtä vainoharhaista on väittää, että sellainen henkilö osaisi ryöstää ne tiedot Suomi24:n palvelimilta ja käyttää niitä tietoja.

Sinulla ei siis ole mitään hyvää syytä pelätä uhkauksia ja olla siksi rekisteröitymättä, koska sama pelko pitäisi kohdistua rekisteröimättömällä nimimerkillä kirjoitteluun. Ymmärrätkö?

Sinulla ei ole siis mitään syytä kitistä siitä, että joku kirjoittaa "sinun" nimimerkilläsi, koska se nimimerkki ei ole sinun hallussasi vaikka sinä saisit sen haltuusi, jos rekisteröityisit. Ymmärrätkö?

• Eskoo

Et sitten viitsi noista viesteistä näyttää sitä yksittäistä lausetta jossa uhataan henkeäsi?

ja niissä uhataan kunniamurhilla ja tappamisella.

Tässä on toisille henkilöille osoitettuja uhkauksia kurkun katkaisemisesta ja teloituksesta:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/869580

Toivottavasti et tarkoita mitään fyysistä, nimittäin jos valitset minut, en mene takuuseen pystynkö hillitsemään itseäni (vihaan HIUKAN kaltaisiasi Jumalan palvelijoita vainoavia, sellaiset oli syynä kristittyjen harhaan menemiseenkin) joten pikaistuksissani todennäköisemmin juurikaan ehtimättä ajattella käteni olisi jo ehtinyt vilahtaa taskullani ja kaulasi olisi viilletty auki kuin sialta...

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/1358165/6460598

..käytännössä nämä hokijat ovat täällä vakuuttaneet ainakin minut siitä että Islamia tahallaan vääristelevät (ja siten hyökkäävät/vääristelyä levittävät) pitäisi teloittaa, j

Yleensä nämä uhkausviestit on kaikki poistettu, mutta jotain on jäänyt poistamattakin. Pian ne häviää.

• Eskoo
        Eskoo kirjoitti:

ja niissä uhataan kunniamurhilla ja tappamisella.

Tässä on toisille henkilöille osoitettuja uhkauksia kurkun katkaisemisesta ja teloituksesta:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/869580

Toivottavasti et tarkoita mitään fyysistä, nimittäin jos valitset minut, en mene takuuseen pystynkö hillitsemään itseäni (vihaan HIUKAN kaltaisiasi Jumalan palvelijoita vainoavia, sellaiset oli syynä kristittyjen harhaan menemiseenkin) joten pikaistuksissani todennäköisemmin juurikaan ehtimättä ajattella käteni olisi jo ehtinyt vilahtaa taskullani ja kaulasi olisi viilletty auki kuin sialta...

..käytännössä nämä hokijat ovat täällä vakuuttaneet ainakin minut siitä että Islamia tahallaan vääristelevät (ja siten hyökkäävät/vääristelyä levittävät) pitäisi teloittaa, j

Yleensä nämä uhkausviestit on kaikki poistettu, mutta jotain on jäänyt poistamattakin. Pian ne häviää.

Koko ketju näkyy varmaan tällä linkillä. Nämä arkistot on niin käsiteltyjä, ettei pitäisi näkyä, mutta vahinkoja on sattunut.

• ...
        Eskoo kirjoitti:

Koko ketju näkyy varmaan tällä linkillä. Nämä arkistot on niin käsiteltyjä, ettei pitäisi näkyä, mutta vahinkoja on sattunut.

pidit tuota kirjoitusta jonkun muslimin tekosena?

Eiköhän siellä taustalla ollut pikemminkin skinheadi:)))

Ei ihme, että uskovat ovat uskovaisia; teitä on niin helppo viilata linssiin.

• Esko.

Aloittajalta kadonnut se viimeinenkin ruuvi, kun Evankelia Julistava ystvämme pornoa tänne levittää.

- > Taas nähtiin mitä hänen lupaus tulla "huomenna levittämään Evankeljumia" aiheutti
      > Täydellinsen sekoamisen.

Helluntalainen vaippahousu-parka.

Tätä tuo ylläoleva pornoa postaava !"-_-" Kristitty on

• NAMINAM

Kuvassa siis Herarni Jeesus. Minä vaippahousu kuvassa vasemmalla HElluntalaisuuden aatetta julistamassa.

Aloittaja, Kristitty veljeni Esko ei ole näista nähnytkään, juhaeeeeheheh!

Toivoen, NAMINAM, Uskossa Jeesukseen.

• ,_,

Kyllä, Jeesus on tyypillinen Teisti eli

A IVOTON
        T EISTI
        T AIVAASTA
        E LÄMÖI

jEESUKSEN muoriväri on PUNAINEN, kommari on Jeesus siis.

• ^^
        NAMINAM kirjoitti:

Kuvassa siis Herarni Jeesus. Minä vaippahousu kuvassa vasemmalla HElluntalaisuuden aatetta julistamassa.

Aloittaja, Kristitty veljeni Esko ei ole näista nähnytkään, juhaeeeeheheh!

Toivoen, NAMINAM, Uskossa Jeesukseen.

sekavaa tekstiä

• +++++++++++++++

"Totuus ei ilmeisesti kuulu evoluutioon. Sillä ei saada mitään etuja parinvalinnassa eikä yhteiskunnassa. "

Evoluutio on totta, joten totuus kuuluu siihen jos näin voi edes sanoa ja evoluutiolla on ainakin lääketieteen muodossa paljon etua yhteiskunnalle.

"Haluaisin ateistien vastaavan, mistä syystä ateisti välttäisi valehtelua? Ateisti ei pelkää Jumalan rangaistusta, kun pitää Jumalaa mielikuvitusolentona"

Tarkoitatko siis, että vain jumalan pelko estää sinua valehtelemasta? Valehtelu ei ole reilua toisia kohtaan, tarvitseeko siihen parempa syytä?

"Ihmettelen todella, mitä ateistit ajattelevat rehellisyydestä. Mistä syistä ateisti olisi rehellinen?"

Ihan sama vastaua kuin edellinen, epärehellisyys ei tee hyvää itselle ja toisille.

"Palstalla on nytkin karmeita esimerkkejä epärehellisyydestä."

Onko antaa esimerkki tästä kauheasta epärehellisyydestä?

• ...

on tietenkin jotenkin järisyttävä kokemus, mutta jos nyt kuitenkin menisitte esittelemään noita kuvianne sellaiselle palstalle, jossa ne saavat aikaan "hiphurraa" -huutoja ja asianmukaisia pieruvitsejä.

• laitanpa

Ateistit niin kovin hanakasti syyttävät kristittyjä valehtelijoiksi, kun kyse on uskon asioista, joita ei voi valehteluksi kutsua. Mutta ovat itse kuitenkin valehtelemassa henkilötietonsa nimimerkin rekisteröinnissä. Lisäksi ateistit haukkuvat multinikeiksi, vaikka itse valehtelevat henkilötietonsa.

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9635910/47917902

• ...
        laitanpa kirjoitti:

Ateistit niin kovin hanakasti syyttävät kristittyjä valehtelijoiksi, kun kyse on uskon asioista, joita ei voi valehteluksi kutsua. Mutta ovat itse kuitenkin valehtelemassa henkilötietonsa nimimerkin rekisteröinnissä. Lisäksi ateistit haukkuvat multinikeiksi, vaikka itse valehtelevat henkilötietonsa.

"..kyse on uskon asioista, joita ei voi valehteluksi kutsua"

Miksi sitä pitäisi kutsua, kun silkkaa taikauskoa kaupataan totuutena?

"Lisäksi ateistit haukkuvat multinikeiksi, vaikka itse valehtelevat henkilötietonsa."

Jatka toki valitsemallasi linjalla ja anna jokaiseen sähköpostiisi tulleesi nigerialaiskirjeeseen tilinumerosi, sos.turvatunnuksesi, pankkiavaimesi ja pankkikorttisi tunnusluku. Taivaassahan vasta, se riemu alkaa, eiks niin, höhlä?

• Lasse_
        laitanpa kirjoitti:

Palstan entisen sheriffin Whitewashin johdolla palstan pakanat multinikkeilevät mielinmäärin. Ja sitten on otsaa syyttää muita multinikeiksi. Perusateismia jälleen kerran.

• o
        Lasse_ kirjoitti:

Palstan entisen sheriffin Whitewashin johdolla palstan pakanat multinikkeilevät mielinmäärin. Ja sitten on otsaa syyttää muita multinikeiksi. Perusateismia jälleen kerran.

atte on atte

• Eskoo
      • NAMINAMSKUKKELII

• NAMINAMSKUKKELII

• NAMINAMSKUKKELII

Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      82
      7066
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7033
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      106
      6143
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5394
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5218
    6. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      60
      5163
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5088
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4575
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      16
      3417
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3360
    Aihe