Tiedän, että Voxraa määrätään aika vähän, mutta itse aloitin juuri Voxra lääkityksen. Sehän vaikuttaa noradrenaliiniin ja dopamiiniin eikä niinkään serotoniiniin. Nyt kysyisinkin minkälaisia aloitusoireita olette Voxrasta saaneet? Itsellä ahdistus on kasvanut todella pahaksi, meneekö se ohi? Tosin syynä voi olla myös se, että Cymbalta lopetettiin samalla kun Voxra aloitettiin. Nyt pää on aivan sekaisin kun ei tiedä onko tämä lopetusoiretta vai aloitusoiretta..Toivottavasti joku Voxraa käyttävä lukee tämän ja jaksaa vastata. Tällä hetkellä tuntuu ettei lääke sovi minulle, tosin olen ottanut vasta kolme pilleriä...
-M-
Voxran aloitus
27
22246
Vastaukset
- Tommmi73
Moi! Mulle voxraa määrätty adhd:n ja masennuksen hoitoon. Mulla adhd ei kovin paha ja täytyy sanoa että mulle voxra toimii hyvin. Mitään sivuvaikutuksia ei ole ollut, itse luulin että kyseessä on kalkkitabletti, mutta palaute kavereilta on kyllä
aivan muuta, Ovat ihmetelleet ,kun en keskeytä enää kokoaikaa ja olen muutenkin rauhallisempi. Olen lukenut ,että moni adhd potilas ei itse huomaa
lääkkeen vaikutusta, ja kyllä masennuskin lähtee kunhan jaksaa noin 1kk popsia.
Annosta voi kuulemma nostaa kahden viikon jälkeen, tosin mulla toi 150mg on riittänyt oikein hyvin. Tsemppiä! - trb
Itse olen myös vähän aikaa sitten aloittanut Voxran, ja ensimmäisinä päivinä olo oli aivan _kaamea_ henkisesti, ahdisti paljon ja itkin joka asialle. Kummallisia ajatuksia putkahteli päähän. Tosin sen jälkeen alkoi onneksi helpottamaan, en olisi jaksanut sitä rääkkiä kauempaa. Oloni on ollut yhä pöhnäinen, eikä ajatus oikein ole liikkunut täysin normaalisti. Koen myös jatkuvasti jänniä sähköiskumaisia tuntemuksia ympäri kehoani, mutta tämä johtunee siitä, että lopetin kolmessa päivässä Escitalopram Actaviksen juuri ennen Voxran aloitusta ja nämä ovat sen vieroitusoireita.
- tinttarallallei
Hei trb!
Saanko udella miksi vaihdoit escitalopramin pois??
Itselläni kokeiltu monia masislääkkeitä. Cymbalta sopi muuten, mutta vei kaikki seksuaaliset halut, jopa pelkkä kosketus inhotti. Sepram sai käymään päänupin jotenkin hitaalla, tuksin osasin puhua sosiaalisissa tilanteissa. muuten auttoi ahdistuksene hyvin. Nyt viimeisimpänä cipralex, joka tekee tosi oudon "tekopirteän olon". Toisaalta pysyy elämässä kiinni, mutta mikään ei hetkauta ja olen kamalan ilkeä suustani, jatkuvasti ärtyisä. Sellainen "hermo kireellä" olo koko ajan. Ja tunteeton. Eikä ahdistukseen auta yhtään. Nyt voxra pillerit odottaa aloitusta,mutta pelottaa jotenkin tämä lääke. Olen työelämässä mukana, eikä ole varaa jäädä sairalomalle. Monet ovat kirjoittaneet että aloitus voxralla vaikeaa...Tulee kuolemanajatuksia ja ahdistusta.
Kamalaa tää oikean lääkkeet etsintä.
Niin, ja tuosta cipralexista mulle tuli myös mielialanvaihteluita. Ja sepramin kanssa oli vaikeuksia työelämässä, kun koko ajan kävi pääkoppa hitaalla ja oli pöhnäinen olo. Mulla Voxra lisäsi alussa aika paljon tupakointia ja ahdistusta ja vei yöunet kokonaan. Mutta lääkärin mukaan nuo sivuoireet kertoo vaan siitä että lääke tehoaa mun kohdalla ja sitten kun ne häviää kokonaan, lääke on todella tehokas. Olen sitkeästi ottanut nyt 24 päivää kyseistä lääkettä ja sivuoireet ovat vähentyneet, eivät kylläkään vielä täysin loppuneet. Mutta jos 2 kuukauden päästä kärsin vielä unettomuudesta, lopetan kyllä koko lääkkeen.
Sain kyllä unettomuuteen Tenoxia ja lisää Seroquelia mutta en mielelläni söis Tenoxia. Mulla oli aikaisemmin unettomuuteen Tolvonia ja Seroquelia mutta lääkäri käski lopettamaan Tolvonin ettei ois liikaa kaikenlaisia lääkkeitä päällekkäin kun on nyt kerran tuota Tenoxia.... Vaikka olen nukkunut melkein paremmin Tolvonilla kuin Tenoxilla.- perse
Voxra on perseestä. Mulla koskenut 3viikkoa putkeen päähän huono olo väsymys... Masennukseen kiva lääke joka vaan pahentaa rajusti. Menee hermot näihi lääke kokeiluihi viides lääke masennukseen eikä mitään apua. lopetan lääkkeet lähiaikoina omasta tahdosta ja vittu hyppään vaikka sillalta
- no sleep
Voi että ikävää lukea näin negatiivisia kokemuksia tästä Voxrasta!!!!Olen etsinyt tietoa tästä lääkkeestä adhd.n hoitoon johon myös masennus ja ahdistus kuuluvat.Conserta ei käynyt....teki kauhean kiihtyneen olon ja ahdistus ja paniikki oireisto vaan paheni.Tiedä sit auttasko stimulantin vaihto!!!!
- yrjö olo
Aloitin juuri Voxran: ottanut vasta kaksi päivää lääkettä ja olo on tosi huono. Voiko jo johtua tästä lääkkeestä? tuntuu, että oksennus tulee ja huimaa etc
- hermo1
Mulla kanssa voxra venlafaxinin(efeksor) kanssa. Alussa päänsärkyä useemman päivän, ei muuta ja sekin meni ohi. Yritin nostoa ja viiltävä päänsärky oli kamalaa, pakko oli palata 150mg.
Hyvä lääke muuten, seksikin maistuu ja tuntuu ihan eri tavalla kuin aikoihin.
Paras masis lääke minulle. - Voxraa testannut
Voxra on vaikutuksiltaan kuin mieto amfetamiini, joten lääke voi joillekin hieman ahdistusta tai paniikki häiriöitä tuoda ja myös unettomuutta.
Sanotaan näinm että jos täysin henkisesti terve testaa Voxraa, niin ei sille tule oikeastaan mitään sivuvaikutuksia. Kun on valmiiksi ahdista ja muita psyykkisiä vaivoja, niin ne tulevat toki korostumaan. Jotkut tarvitsevat jonkin unilääkkeen, koska Voxra vie unet herkästi. Rohkeasti vain pilleriä poskeen ja yritä kestää sivuvaikutukset, ne menevät kyllä ohi aikanaan. - 234 432
Minulla on taustalla psykoottinen masennus ja lievä bipo II. Seroquelit ja muut mahdolliset on kohdallani kokeiltu joista ei apua ollut.
Viimeisenä oljenkortena päätin kokeilla Voxraa.. aloitus 150mg kuukauden ajan ja nosto 300mg sen jälkeen.
Jo viikon jälkeen huomasin ajatusteni selkeytyvän, voimien palautuvan hiljalleen. Vointi on menossa kohti parempaa, mitään sivu- tai haittavaikutuksia en ole huomannut. - Masis!
Ensimmäinen päivä takana. 150mg määrätty alkuun masennukseen. En ole huomannut mitään huonoja sivuvaikutuksia. Piristää vähän liikaa, ihan kun olisi vetänyt pienet lainit. Muuten ei mitään erikoista, ruokahalu on hieman lisääntynyt, kokoajan näläntunne, vaikka periaatteessa pitäisi olla toisinpäin. Tällä hetkellä olen tyytyväinen. Katsotaan miten käy unien. Tsemppiä kaikille voxralaisille :D
- janna3
Mulla on 4. päivä Voxraa (tupakoinnin lopetukseen, mutta testinä myös ADD:iin). Maha oli pari päivää kipee (närästi), mutta sit opin että muistan syödä alle jotakin ennen lääkkeen ottoa, niin sekin on hävinnyt. Join eilen viiniä ja muutaman lonkeron...no ei menny ees päähän ja loput kaatelin lavuaarin kun maistui niin pahalta. Samoin tupakki on tänä päivänä maistunu pahalle; en tiedä miksi. Muita sivuvaikutuksia ei oo näkyny...piristää joo, mutta yöunia ei ole vieny. Hyvänolonen lääke...
- Anu800
Minulla on ollut Voxra 150mg käytössä reilun 1kk verran. Se on määrätty minulle keskivaikeaan masennukseen, alussa, n.viikon verran oli pänsärkyä ajoittain mutta muuten lääke on sopinut minulle.
Tupakoin ennen, mutta nyt en ole polttanut enää ollenkaan. Ei vaan tee, lääke on vienyt minulla ainakin tupakanhimot. Samoin myöskään alkoholia ei tee mieli, saatan juoda joskus kyllä mutta ei enää tule ns. "himoa juomiseen". Olen huomannut kyllä että muisti menee helpommin tämän lääkkeen kanssa, pienilläkin määrillä. Ruokahaluun ei juuri ole vaikutusta ollut.
Väsymys on myös hävinnyt, mikä sinänsä on hyvä. Nykyään pärjään lyhyemmilläkin unilla. Muutenkin olo on ollut virkeämpi ja mieli valoisampi. Paniikkihäiriöön minulla menee citalopram lisänä, koska Voxra ei auta siihen. Vaan voi jopa lisätä sitä.
Joten itse olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen tähän lääkkeeseen ja sen vaikutuksiin. - Lobster Boy 3000
Itse olen vetänyt Voxraa nyt n. 1,5 kuukautta. Ensimmäinen kuukausi 150mg:n annoksella ei vaikuttanut mitenkään. Reilu pari viikkoa sitten nostin annoksen 300 mg:aan, ja johan rupesi tapahtumaan. Kaikki mahdolliset ikävät sivuvaikutukset pamahtivat päälle, kuten ahdistus, pelokas olo, ärtyneisyys (omalle äidillekkin tullut ärähdeltyä, niin että itsekkin olen säikähtänyt), nykimiset, (mitä hermostuneena minulle tulee ovat lisääntynee, sekä puhuessa saatta leuka liikahtaa itsestään, keskeyttäen lauseen), outoja fiiliksiä, kuten, että oma kämppä ja jopa kehokin tuntunut vieraalta, sekä pientä pientä paranoian poikasta ilmennyt kanssa..... ja suun kuivuminen tosiaan vielä. Sitten on toki vielä sivuvaikutuksia, jotka ovat oikeastaan ihan tervetulleita, kuten, että röökaamisen olen pystynyt lopettamaan, alkoholinhimo kadonnut ja kaikista parhaimpana se, että ei ole nälkä. Nytkin olen ollut viikon melkeinpä kokonaan syömättä, ja kilot sen kun vaan karisee. Nyt sitten vaan odottelen masentunena, väsyneenä ja hyvien fiiliksien vuosia sitten kadottaneena, että rupeisi tämä mömmö potkimaan niin kuin pitäisi. Toivottavasti ei liian sekavaa ollut teksti, kun väsyneenä ja silmät melkeimpä umpeen muurautuneina tätä tekstiä naputtelin.
- Ne jyrää
Onko sydän alkanut hakkaamaan tiheämåään tahtiin ja unta ei saa millään.
Ei se ole mikään mielialalääke edes vaan piriste, jota markkinoidaan
hölmöille mielialalääkkeenä. Ei ole mitään muuta hyötyä kun tupakasta
vieroittamnen ja itse en edes sitä polta. HUIJAUS!- Lobster Boy
Khyllä tuota nopeampaa sydämenlyöntiä ollut juu. Tänään takonut pumppu koko päivän aika hurjaa tahtia, ja pyörryttää sohvalta noustessa melkoisesti (olen kyllä alkoholia tänään nauttinut). Unettomuutta on kyllä tässä viikon sisällä ollut paljon, ja tosi ikäviä painajaisia. Kyllä tämä lääke näköjään vaikuttaa, mutta aika paskalla tavalla vaan. Jotenkin vaan haluan elää siinä uskossa, että kunhan nämä sivuoireet selättää, niin rupeisi huomaamaan niitä vähän lystikkäämpiä vaikutuksiakin.
- Anu800
Minulle ei tullut sydämentykytyksiä tai muitakaan oireita. Mutta tietenkin jokainen on erilainen, joten vaikutuksetkin voivat olla. Piristävä tämä lääke kyllä on ollut, mutta itse otan sen erittäin positiivisena asiana elämässäni verrattuna aikaisempaan tilanteeseen.
Ja koska olemme jokainen erilaisia niin minusta on väärin tuomita lääkettä huijaukseksi, jos joku kokee siitä apua saavansa.
Mutta neuvoiko lääkäri sinulle Lobster Boy, että nostat annosta kuukauden jälkeen? Sillä tämän lääkkeen täysi vaste voi olla saavutettu (mutta viimeistään silloin) 3 kk jälkeen, eli siis välttämättä 1 kk jälkeen lääke ei sinulla auta, mutta esim jo 2-3kk jälkeen olisi voinut auttaa sillä 150 mg.- Lobster Boy
Sanoin lääkärilleni kuukauden jälkeen, että en huomaa minkäänlaista vaikutusta ja kysyin, kannattaisikohan annostusta nostaa. Luulin, että parissa viikossa pitäisi ruveta lääkkeen pelittämään. Viikon päästä olen nyt sitten kaksi kuukautta syönyt tätä lääkettä, ja aika väsähtänyt olo kyllä edelleen. Onneksi ikävät sivuvaikutukset ovat ainakin tällä hetkellä poissa.
- Anonyymi
Itse aloitin 1kksitten 150mg nyt torstaina tulee viikko 300mg annoksella. Aamupäivästä ahdistaa, johon otan diapamia 10mg, joskus 20mg..mutta määrätty max 20mg/vrk. Voxra auttaa keskittymään ja masennus lähti 3. Tavulla, mutta huomasin sen, että vaikutus "lässähti" alle 3vkossa tuolla 150mg annoksella. Mutta myös ahdistus katosi.. Jaksan päivät paremmin. Heräilen öisin monet kerrat (unilääkkeenä 6mg melatoniini)
Kyllä tämä on auttanut. Muistakaa ihmiset jokainen lääke auttaa kaikkia eri tavalla. Ja uskon, ettei ole olemassa pilleriä /lääkevalmistus Ta mikä veisi kaikki asiat (ahdistus jne) pois täysin. Huomannut. Välillä diapamin kääntyvän mua vastaan, jos ottaa turhaan.
- tsuppiduu
onko minkä verran paino tippunut voxran käyttäjillä..ja kuinka nopeasti...tippuuko paino sivuoireiden vuoksi vai muuten..sivuoireenahan on mm.pahoinvointi,oksentelu..vai laittaako lääke liikkumaan enemmän ja syömään vähemmän?
- Anu800
Ei minulla ole paino tippunut eikä noussut, vaikka tupakan poltonkin lopetin. Eikä myöskään ollut pahoinvointia eikä oksentelua. Kannattaa muistaa ettei ota tyhjään vatsaan tätä lääkettä aamuisin, siitä voi tulla huono olo ja vatsakipu. Näin itselle kävi, mutta kun aamupalan jälkeen ottaa niin ei mitään.
- Satsuma83
Mä oon nyt syön 4 päivää ja lähes jatkuvasti on järkyttävää päänsärkyä, huimausta ja pahoinvointia. Tulee tosi voimaton olo ja ärsyttää kaikki. Pitäis vaan mennä pimeään huoneeseen ja olla hiljaa. Tää on kyl järkyttävää! 😞 Aiemmin mulla oli reilun vuoden Sepram 30 mg, lamaannutti täysin ja saamattomuus järkkyä.
- iskussanyt
Aloitin Voxran 150 mg käytön kaksi viikkoa sitten. Vähän on huimausta ollut, mutta muuten aika ok . Cipramil lopetettiin siinä rinnalla vähentäen annosta. Siitä hieman sähköisiä tuntemuksia päässä. Voxra tuntuu piristävän ja nyt ainakin tuntuu , että haluan jatkaa lääkitystä.
- 436465645
Olen kokeillut 6-7 eri masennuslääketä ja Voxra 150mg oli ainoa jonka oli pakko lopettaa heti ekalla viikolla sivuoireiden takia. Pientä päänsärkyä, pään puristusta, pientä huimausta ja valoherkkyyttä silmissä ja siitä tulevaa lievää pahoinvointia. Lisäksi ahdistus lisääntyi. Ei vielä 4. päivänä hellittänyt joten oli pakko lopettaa kun ei työnteko onnistunut.
Harmi koska olisin vihdoin halunut lääkkeen ilman painonnousua ja seksuaalisia haittavaikutuksia.
Venlafaksiinilla oli hieman samanlaisia oireita mutta sen kanssa sinnittelin kuukauden ennen kuin lopetin. Tuntuu että itselle ei sovi nuo noradrenaliiniin vaikuttavat lääkkeet ollenkaan.
Pari eri SSRI, moklobemidi, agomelatiini jne kokeiltu eikä niistä mitään suoria sivuoireita, eivät vain tehonneet ja SSRI:llä ärsyttävä ruokahalun lisääntyminen je erektiohäiriöt. - voxra321
noniin voxrahan tai mikään masennus lääke ei vaikuta heti. Voxra rupeaa vaikuttamaan vasta n 2-4vko jälkeen. Ensimmäisinä päivinä voi olla väsymystä jne. Ainoa huono puoli lääkkeessä että voi tulla ärtyneisyyttä.
- Anonyymi
Kolmen pillerin sijaan syö kolme viikkoa ja pähkäile uusiksi. Jos yhtään tuntuu niin annoksen nostaminen tuntuu enemmän. Minulle tämä lääke tuntuu toimivan jota yhteensä noin pari kuukautta olen syönyt (1kk 150mg 1kk 300mg). Ihmisten kanssa on huomattavasti helpompi olla eikä lainkaan haittavaikutuksia, paitsi ehkä vähän säikympi olo voipi olla, mutta ei paha.
- Anonyymi
PS. raivarit ivat vähentyneet ja keskittyminen parantunut. Enkä häpeä itseäni samalla tavalla kuin reilu kuukausi sitten.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.726318- 1385722
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4773585Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1192008- 391341
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3961328- 731163
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471024Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110952Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan56940