Mulla on tiedossa suurin piirtein missä alkoholeissa eniten on hiilaria ja missä sitä on vähiten, eli muistaakseni (Veijon jutusta muistelen) Viskissä, konjakissa, kirkkaissa jne on vähiten. Itse en kuitenkaan ole väkevien ystävä ollenkaan, vaan viininjuoja.
Nyt olen kolunnut situkkahyllyjä kaupassa löytääkseni jonkun saunajuoman vissyn oheen, missä ei olisi paljon hiilaria. Situkoissahan on sokeria tolkuttomasti, mutta light-versioissa vähemmän, mutta turhan paljon niissäkin.
Löysin ainakin Somersby Lite -situkan, jossa 1cl kohti hiilari on 1.0 g eli koko tölkissä 5g.
Löytyiskö vielä parempia vaihtoehtoja? Jossain vilahti, että Pirkka-situkassa olisi tasan nolla. Pitääkö asia todella paikkansa? Tiedän että nuo ovat keinotekoisia makeutusaineita täynnä, mutta tuskin minä 150-vuotiaaksi elän, vaikken niitä käyttäisikään. Joskus sitä haluaa jotain mukavaa. Olut ei enää mitenkään maistu, ja hyvä niin. Ei enää tule syötyä suklaatakaan. Verensokeri on todella tasainen.
Alkoholista
24
984
Vastaukset
- veijo ite
puliämmä.
- veijo ite
voit vapaasti lainata nimimerkkiäni.
En vastaa kysymyksiin enää täällä.
terv. Veijo - aito veijo
veijo ite kirjoitti:
voit vapaasti lainata nimimerkkiäni.
En vastaa kysymyksiin enää täällä.
terv. Veijovastasit kuitenkin.
- hra.p47
Sinuna olisin enemmän huolissani alkoholista kuin muutamasta grammasta hiilihydraatteja. Koska haimasi on sökönä, niin parempi pitäytyä kokonaan alkoholin juomisesta. Raitistumisiin.
- aikoinaan
tuo Keskisenkin huimaus runsaasta alkolin käytöstä ?
Kiitos kun olet huolissasi haimastani. Minä en enää ole. Veriarvot ovat kuitenkin normalisoituneet heti vhh:lle siirtymisen jälkeen.
Ehkä sinun mustavalkoisessa maailmassasi on tässäkin asiassa vain kahta ääripäätä: on vain raivoraittiita ja rapajuoppoja. Ainakaan tämän laskurin mukaan ei yksi siideritölkki tai viiniannos tai pari viikossa ole suurkulutusta tai alkoholismia.
http://www.myllyhoito.fi/apuanyt/huoli-omasta-paihteen-kaytosta/121-10-kysymysta-testi
Koeta itse päästä tuosta jäykästä ja jyrkästä mustavalkoisesta suhtautumisesta asioihin. Se on samanlainen vika kuin riippuvuussairaus, se rajoittaa elämää ja sosiaalisia suhteita. Se ei anna pelivaraa eikä tilaa millekään.- hra.p47
rva.p47 kirjoitti:
Kiitos kun olet huolissasi haimastani. Minä en enää ole. Veriarvot ovat kuitenkin normalisoituneet heti vhh:lle siirtymisen jälkeen.
Ehkä sinun mustavalkoisessa maailmassasi on tässäkin asiassa vain kahta ääripäätä: on vain raivoraittiita ja rapajuoppoja. Ainakaan tämän laskurin mukaan ei yksi siideritölkki tai viiniannos tai pari viikossa ole suurkulutusta tai alkoholismia.
http://www.myllyhoito.fi/apuanyt/huoli-omasta-paihteen-kaytosta/121-10-kysymysta-testi
Koeta itse päästä tuosta jäykästä ja jyrkästä mustavalkoisesta suhtautumisesta asioihin. Se on samanlainen vika kuin riippuvuussairaus, se rajoittaa elämää ja sosiaalisia suhteita. Se ei anna pelivaraa eikä tilaa millekään.Sanoo nainen(?) joka kyttää muutamaa hiilarigrammaa. Hiilari ei ole myrkky, mutta alkoholi on.
hra.p47 kirjoitti:
Sanoo nainen(?) joka kyttää muutamaa hiilarigrammaa. Hiilari ei ole myrkky, mutta alkoholi on.
Mun hiilarit tulee ruuasta. Hiilarit ylimääräisinä on mulle myrkkyä, ja saan olla niiden kanssa tarkkana. Alkoholin kanssa on helpompaa, kun juon niin vähän muutenkin. Aterian hiilaripitoisuus nousee alkoholilla helposti. Jos syön normaalin hiilariannoksen ruokana, niin kyttään tietysti ettei alkholista tule lisäkuormaa.
Suolakin on myrkky, jos sitä syö liikaa.
- joku vaan
Rainbow dry omenasiideri 3,6 g per /100 ml eli 18 g per tölkki. Tuo on vielä makeammasta päästä. Fizz extra dry 12 g/tölkki. Pirkka dry 12.5 g/tölkki.
Aika paljon on sokeria kun nimikkeenä on dry.
Blandaa valkoviiniä soodavedellä tai vissyllä. On itsestä parempaa kun nuo siiderit ovat muutenkin surkeita (siis nämä laimennettu omenaviini-tyyppiset).
Olusta Koffin lite sisältää sokeria vain 1.5 g/tölkki.Joo nuo on aivan liika äkkimakeita mun makuuni. Olenkin katsellut vain noita kevytversioita ja kytännyt tarkasti hiilaripitoisuuksia. Tuo valkkarivinkki olikin hyvä! Olen yleensä laittanut valkkariin jäitä, jolloin se laimenee muutenkin mutta joku vissy toisi vähän lisäää hapokuutta. Joku on jossain hehkuttanut Pirkkaa, tarkistan asian...
No löytyi ainakin tuommonen ananassitukka. Ei ole oikein omaan makuuni. 0,3 g hiilaria per 100g.
http://www.pirkka.fi/ruoka/pirkka_tuotteet/pirkka_tuotehaku/?action=product&productId=6410405060525- tosi vhh-ukko
rva.p47 kirjoitti:
Joo nuo on aivan liika äkkimakeita mun makuuni. Olenkin katsellut vain noita kevytversioita ja kytännyt tarkasti hiilaripitoisuuksia. Tuo valkkarivinkki olikin hyvä! Olen yleensä laittanut valkkariin jäitä, jolloin se laimenee muutenkin mutta joku vissy toisi vähän lisäää hapokuutta. Joku on jossain hehkuttanut Pirkkaa, tarkistan asian...
kuka juo rintaa kuka viinaa
ja tosimies ja siidereihin eikä oluisiinkoske koska ne on hartsivettä.. pirtua tai vettä ,,,sekoitettuna tai erikseen... - joku vaan
rva.p47 kirjoitti:
Joo nuo on aivan liika äkkimakeita mun makuuni. Olenkin katsellut vain noita kevytversioita ja kytännyt tarkasti hiilaripitoisuuksia. Tuo valkkarivinkki olikin hyvä! Olen yleensä laittanut valkkariin jäitä, jolloin se laimenee muutenkin mutta joku vissy toisi vähän lisäää hapokuutta. Joku on jossain hehkuttanut Pirkkaa, tarkistan asian...
Nuo maustetut ja keinomakeutetut siiderit ovat aika karmeaa tavaraa. Niillä ei ole mitään tekemistä siiderin kanssa vaan kyseessä on kansallinen lainsäädäntömme pakottama tuote, jonka mukaan alle 4,7 % käymisteitse valmistettua alkoholijuomaa saa myydä ruokakaupoissa.
Nuo valmistetaan laimentamalla omenamehutiivistettä vedellä, käyttämällä noin 12% vahvuuteen ja edelleen laimentamalla, esanssoimalla ja makeuttamalla. Lopuksi hiilihapotus.
Kuohuviinikin on yksi vaihtoehto, annoskoko on vaan iso. joku vaan kirjoitti:
Nuo maustetut ja keinomakeutetut siiderit ovat aika karmeaa tavaraa. Niillä ei ole mitään tekemistä siiderin kanssa vaan kyseessä on kansallinen lainsäädäntömme pakottama tuote, jonka mukaan alle 4,7 % käymisteitse valmistettua alkoholijuomaa saa myydä ruokakaupoissa.
Nuo valmistetaan laimentamalla omenamehutiivistettä vedellä, käyttämällä noin 12% vahvuuteen ja edelleen laimentamalla, esanssoimalla ja makeuttamalla. Lopuksi hiilihapotus.
Kuohuviinikin on yksi vaihtoehto, annoskoko on vaan iso.Light-versioita on monensorttisia tosin. Huomasin, että mitä kalliimpi niin sen vähemmän sivumakua. Joku halppissitukka on aivan kauheata, jäi juomatta. Semmonen polttava ja katkera sivumaku niissä on. Mutta tuo Somersby Lite maistui aivan kelvolliselta.
- veijo ite
rva.p47 kirjoitti:
No löytyi ainakin tuommonen ananassitukka. Ei ole oikein omaan makuuni. 0,3 g hiilaria per 100g.
http://www.pirkka.fi/ruoka/pirkka_tuotteet/pirkka_tuotehaku/?action=product&productId=6410405060525sen voisulalla (50/50), niin se on ihan ehtaa VHH-juomaa.
- veijo ite
veijo ite kirjoitti:
sen voisulalla (50/50), niin se on ihan ehtaa VHH-juomaa.
Nyt paljastin kuuluisan rasvapirtelöni teko-ohjeen.
No, kohtahan lopetan täällä kirjoittelun. - veijo ite
rva.p47 kirjoitti:
Light-versioita on monensorttisia tosin. Huomasin, että mitä kalliimpi niin sen vähemmän sivumakua. Joku halppissitukka on aivan kauheata, jäi juomatta. Semmonen polttava ja katkera sivumaku niissä on. Mutta tuo Somersby Lite maistui aivan kelvolliselta.
Vantaalta sanoi hieman samaa, että on sellainen samanlainen polttava ja katkera sivu maku kuin nuollessa Vantaan kokoomusjohtaja-auktoriteettien perseitä. Mutta mitäpä sitä ei tekisi pysyäkseen kokoomuksessa, ei se ole helppoa silloin kun yrityksen liikevaihto on samaa luokkaa kuin mitä pätkätöitä tekevä sekatyömies tienaa.
- Kyyppari..
rva.p47 kirjoitti:
http://www.pirkka.fi/ruoka/pirkka_tuotteet/pirkka_tuotehaku/?action=product&productId=6410405060525http://www.pirkka.fi/ruoka/pirkka_tuotteet/pirkka_tuotehaku/?action=product&productId=6410405078100
Tuohon linki juomaan 4cl kossua ja pari desiä kivennäisvettä yhteismäärä= 0,5l hiilarit puolittuu
- mellerinartsi
Alkoholissahan ei ole hiilihydraatteja lainkaan, joten voit nauttia sitä rajatta. Khippis.
- kj.mattiIa
Siinähän se on taas se "tutkija" jolla toimii tutkimuslaitoksessa jossa pelkästään väärennellään tutkimustuloksia, itse rva47 etunenässä.
- paskavaris
wanha totuus: wiina on viisasten juoma ja hyvää tekee meillekkin.
- vcxvxcvxvxvx
Alkoholi ei kuulu varsinaisesti ruokavalioon, joten sen kaloreja on turha laskea. Jos siiderin toisinaan nauttii niin ei sillä ole mitään merkitystä painoon. Päivittäisessä nauttimisessa taas ei ole mitään järkeä jos on tavoite pudottaa painoa tai kohentaa kuntoaan.
Jos terveellisempää haluat kuitenkin nauttia niin eiköhän viinit ole terveellisimmästä päästä alkoholijuomia jos väkevät eivät kiinnosta.- Artoj.
Voihan tähän sen mainita, että olen aina tykännyt ottaa viski ryypyn. Nuorempana piti olla vikiä 7-up:in kanssa. Ikää lisääntyessä alkoi paino nousemaan, niin jätin sen limun pois toivossa painon pudotuksesta. No ei se paino mihinkään pudonnut, vaikka sitä alettiin kovasti reippailemaankin. Vaikka olen aina käynyt lenkillä.
Iän myötä alko terveyskin reistailemaan. Tuli verenpainetta ja kolesterolia. Juostiin ahkerastii lääkärillä. Siitä ei kylläkään kunto noussut, vaan tuli lisää lääkkeitä.
No 2010 syksyllä aloin noudattaa vhh:n ruokavaliota. Ensimmäisen puolen vuoden aikana meni 10kg tekemättä asian hyväksi yhtään mitään. Tämän jälkeen on mennyt noin viisi kiloa. Eli nyt olen suunnilleen normaalipainoinen. Mutta, kun viinasta oli puhe, niin viski ei enään maistukkaan. Olen ottanut viiniä, mutta jos otan toisen lasillisen, niin melkeinpä se lasi on seuraavana aamuna melkein koskemattomana pöydällä .Tämmöstä se on,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399