Epäluulo E10-bensaa kohtaan kasvaa edelleen. Autoilijat tankkaa 98-oktaanista E10 bensiinin sijaan. Ovat uutis otsikot ja minä ainakin olen ajanut 98 bensiinillä vaikka autooni kävisi E10 bensiini mutta otetaan näin alussa varmanpäälle E10 ei tiietä vielä oikeestaan mitään mutta 98 on tuttu ja turvallinen Uutiset oli muuten. http://www.nonstop.w2.fi jos luuletta että höpisen.
Mitä bensaa tankkaatte autoonne
17
2321
Vastaukset
- ei viherpesua
Myös viinalitku kelpaisi, mutta en halua tukea viherpiipertäjien älyttömyyksiä. 95 on ihan yhtä kallista (€/kWh), koska sen energiasisältö (kWh/l) on pienempi = kulutus on suurempi. Koko etanolitouhu on pelkkää "viherpesua", jossa ostetaan kalliilla hinnalla puhdas omatunto. Ilmeisesti viinalla lantraus *kasvattaa* CO2-päästöjä! Biodiesel ja maa/biokaasu olisivat niitä oikeasti ekompia ratkaisuja, mutta meillä nyt vaan on jo 2. hallitus, joka on täysin kuutamolla energia- ja ympäristökysymysten suhteen ja artisti (=kansalaiset) maksaa....
- .......,ll
Jonkunhan se paska on testattava.
- 22
Ihan ympäristösyistä tankaan 98:a Etanolin tuotanto ei kestä minkäänlaisia kriittisiä ympäristötarkisteluja. Lisäksi pienentynyt kulutus 0,5 l/100 km, auto on lämpimämpi, käy nätimmin kylmällä koneella jne. Ei näitä asioita etelän ratikallalla ajava itupeelle ympäristöministeriössä ymmärrä.
- 98 paras
tankata tätä uutta litkua. Ei se ilmasto siitä parane. Eiköhän venäjä,aasia ja usa ole ne jotka saastuttaa tässä maassa.
- Ekoisti Hesasta
Minun ei tarvi tankata mitään.....minä kuljen toisten kyydissä.
- seko mikä seko
mitä nappeja tai sieniä sä oot vetänyt?
Mitä ihmeen epäluuloja, miten niin epäilyttävää bensaa? Haloo?
"tuttu ja turvallinen" 98? Kuinkas paljon oot yleensä sitä vetänyt? - K11 Maaliskuu
ajan juuri sellaisella Nissanilla johon äskettain tuli muutoksia E10 soveltuvuudesta. Alunperin piti käydä kun vm. 2000 alkaen kävi, nyt e10bensiini.fi sanoo ettei käy mutta viimeksi kun kävin Nissanin sivuilla, oli siellä sellainen lause josta voisi päätellä että käy kuitenkin. No viimeksi tankkasin sitten 98E:tä ja vaikuttaisi että kulutus on hieman laskenut, ehkä tankkaan tätä jatkossakin vaikka lopulta E10 kävisikin autooni.
Pidän muutenkin koko ilmastonmuutosta ja päästökauppaa ihmiskunnan toiseksi suurimpana huijauksena, suurimpana pidän Hitlerin saksan juutalaisvainoja, siinäkin kansalaiset pakotettiin tekemään kuten valtio määrää vaikka varmasti moni tiesi omatuntonsa mukaan sen olevan vääryyttä. - 6+7
on tämä bensakeskustelu. Taloudessamme on kaksi autoa, molempiin käy 95 e10 ja sitä olen myös tankannut. Kulutuksessa en ole huomannut mitään muutosta, kaikki menee, mitä tankkiin on laitettu. Kummankaan auton moottoreissakaan ei ole ollut mitään toimintaongelmia.
- juwu
tämä bensakeskustelu. Vaimolla Crysler Sebring V6 -06 vuotinen, ajettu alle 70tkm ja moottorin "huolto" valo kojetaulussa on palanut toisinaan. Esim. aamulla palaa illalla ei. Kysyessäni Hyrslerhuollolta, valon täytyy palaa kun vikakoodia luetaan huollossa. Ja tämä kaikki on alkanut E10:n jälkeen. Vasta tänään "hiffasin" taas tankatessani E10, että syy voi olla tässä. Täytyy tehdä kokeilu ja siirtyä 98 aineeseen. En tiedä miten tämän todistan vaimolle, koska minua syytetään, että minun ajon jälkeen valo palaa ja hänen ei. Eihän autossa ole mitään "rajoituksia" miten vaikka kaasupoljin saa käyttää! Vika voi olla myös todellinen, mutta seuraillaan tilanteen "kehittymistä".
- K12
Tietysti ympäristöystävällisempää 98E:tä.
En halua tuhota Brasilian tai Indonesian sademetsiä kuluttamalla 95E10:iä. - hyvä laite
Käytän ykköautossa 95, kakkosautoon valitettavasti pakko tankata 98, kun on sen verran vanhempi laite.
- opelnisti
Nykii vähemmän kuin aiemmin.
- Voortti vm:08
opelnisti kirjoitti:
Nykii vähemmän kuin aiemmin.
sopii useimpiin nykyautoihin mutta kulkee kuitenkin reippaammin 98:a ja tyhjälläkäynti on tasaisempaa.
- segseg
Itse olen ajellut "aina" 98:lla 95:den sijaan, koska sitä kuluu pelkästään oktaanieron vuoksi vähemmän kuin 95-oktaanista. Tällainen ilmiö on lähes poikkeuksetta kaikissa nakutuksentunnistimella varustetuissa autoissa, eli kaikissa vuoden 1990 jälkeen valmistetuissa autoissa, jotka siten "tunnistavat" polttoaineen oktaanin ja lisäävät moottorin sytytysennakkoa korkeammilla oktaaneilla, joka parantaa hyötysuhdetta.
Nyt lisäksi polttoaineen sisäenergia-arvoa alennettiin sekoittamalla siihen etanolia, jolloin myös autoissa, jotka on valmistettu ennen vuotta 1990 95:ttä kuluu varmasti enemmän kuin 98:a.
En ole nähnyt, enkä nää mitään syytä tankata 95E10:ntä.
Terv. jenkkiharrastaja - 98 ehdottomasti nyt
Joo, alkuun tankkasin uutta, mutta chrysler voyager -95 on toista mieltä. Heti alkoi kierrokset tippua ja auto sammui risteyksiin. Pitäshän uuden sopia, mutta kumma juttu kun aloin tankata 98 loppui heti nämä vaivat autosta.
- Seppo Susi
Ajoin koneen lämpimäksi ja nollasin kulutusmittarin. Sitten pikatielle tasaiseen nopeuteen, 95:llä näitti n. 7,4 l / 100 km. Ajoin tankin lähes kuivaksi ja tankkasin hiukan alle 60 l 98:aa ja taas pikatielle. 6,8 l / 100 km. Aika hurja ero, en olisi odottanut. No, ajelen nyt jonkun aikaa 98:lla ja katson mihin normikulutus menee. 95:llä oli tasan 10 (kaupunkiajoa).
- 7+13
Vuoden 2001 malli joten ei löydy E10 sopivien listalta. Varmuuden vuoksi olen tankannut siis 98 oktaanista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.1694640Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o2043372Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi1162922Pitkän päivän ilta
Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel1562922Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis422839Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos492229Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat132197Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon
ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu552025En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa131955Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien661529