En osaa laulaa

tyttinen-

Mutta haluan kuoroon, ihan muuten vain harrastukseksi ja haluaisin sen kautta tutustua uusiin ihmisiin ja pitää hauskaa. Eikö kuoroon aina tarvita taustalle laulajia tai jotain hymisijöitä... Otettaisiinko minut siis mukaan mihinkään vaikka minulla ei olekaan lauluääntä?

6

539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karrex

      Ihan on sinulla oikeat halut, vaikka et itseäsi näköjään kovin hyvin tunnekaan; lauluääntä on kaikilla riittävästi, kun vaan taso määritellään sopivasti. Kuoroissa tahtoo olla monesti pula laulajista, mielellään ottavat uusia kasvoja mukaan. Monilla paikkakunnilla on eritasoisia kuoroja, aloittelijoillekin, kannattaa ottaa selvää mitä löytyy ja sitten kysyä tilannetta kuoronjohtajalta tai joltain kuorolaiselta. Siinä se asia selviää, ja pakkohan ei mukaan ole sitten mennä jos kuoro ei tunnu sopivalta.

    • kornkorn

      Vaikea uskoa, että kuoroon pääsee jos ei oikeasti osaa laulaa. Kyllä mun mielestä kannattaa ensin mennä laulutunneille. Hyminäkin pitää osua nuottiin. Tai edes sointuun.

    • 23v kuorossa

      Vaikea sanoa, mutta itse 23v. kuorossa laulaneena sanon, että jonkinverran ääntä, mutta sävelkorva on oltava. Kuitenkaan et ilmeisesti tiedä osaatko vai et. Kokeilemalla selviää.Siinä kuorossa jossa olin, niin kuoron musiikillinen johtaja vei sivuhuoneeseen ja pimputteli eri sävelkorkeuksissa katsoakseen mitä ääntä edustan. Miehenä olin kakkso basso, eli se alin ääni. Totuus on, että paraskaan karaokelaulaja ei välttämättä ole hyvä kuoromusiikissa, se todetiin monesti. Toisaalta taa kuorolaulanta vaatii pitkäjännitteisyyttä. Mutta kun onnistuu, se palkitsee laulajan. myös tulokset tulevat myöhemmin, minulta se vaati n. vajaa kaksi vuotta.
      Lykkyä tykö!

    • ent laulutaidoton

      on perustettu Suomennkin jo useille paikkakunnalle. Se perustuu alkujaan Ruotsissa luotuun Kör för alla-metodiin. Suomessa ainakin Sirpa Lampinen on aloittanut useita ryhmiä esim Vihdissä ja nyt Jyväskylässä. Hän on myös kouluttanut varsinkin kanttoreita ( koska on itsekin kanttori) ja niinpä näitä laulutaidottomien kuorokouluja on useissa seurakunnissa. Niissä lähdetään liikkeelle aivan perusasioista, eikä tarkoituksena ole suinkaan saada kaikista oopperalaulajia, vaan auttaa ihmisiä löytämään oma, kadoksissa ollut äänensä. Useasti se kun on vaan kadoksissa ja pitää löytää. Monen suurin este ovat kouluaikaiset laulukokeet ja opettajien kommentit.

      Ota yhteyttä vaikka oman alueesi kanttoriin ja kysäise, että tietääkö hän asiasta enemmän. Voipi olla, että yhteydenotto jopa saa aikaan ryhmän perustamisen!

    • badabimm

      Ihan varmasti pääset johonkin kuoroon. Osakunnan kuorot esim. voisivat olla hyviä

    • Yoko_

      Kyllä kuorossa aina tilaa on!! Sinne vaan laulamaan!!!
      Muistan kun meni ekaa kertaa zumbaamaan, siel oli kaikki muut aikuisii, minä 9v.
      Siellä vaan sitten zumbasin hankalimmatkin liikkeet. Tietysti zumba on aivan eri asia kuin laulaminen mutta jos laulat nuottiin (niinkuin muidenkin pitäisi) ei huonolla lauluäänellä ole väliä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe