Alkoholinkulutuksenne?

pirun sosiaalistajat

Paljonko olette juoneet tänä vuonna viinaa? Enkä nyt tarkoita viinalla pelkää kirkasta, vaan kaikkia alkoholijuomia. :) Onko viinanjuonnissanne ollut muutosta aiempaan, jos on, niin miksi? Vietittekö tietoisesti ehkä tipattoman tammikuun?

Minä olen tänä vuonna juonut vain yhden pullollisen siideriä. Mitään eritysitä syytä tähän ei ole, ei vain ole maistunut. Eli en ole viettänyt tietoisesti tipatonta tammikuuta. Alkoholinkulutukseni on selvästi laskenut, vaikka aiemminkaan ei ole ollut päätähuimaavaa.

20

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ugly bitch

      Uutena vuotena tuli vedettyä kaksin käsin ja vähän kaikkea sekaisin. Krapula olikin sitten sitä luokkaa, että päätin pitää vähintään puoli vuotta tipatonta. No, tässä kuussa varmaan tulee otettua "ehkä pari" kun on vuosittainen vanhenemispäivä. Mutta viimevuosina olen noudattanut juomisessa periaatetta harvoin (alle 10 kertaa vuodessa) mutta kerralla kunnon satsi.

      • sir_eino

        Joo. Tuohonhan se helposti menee. Kerralla vähän liikaa. Jos käyttäisin alkoholia yhtä usein / harvoin kun nykyään mutta pienentäisin annoskokoja merkittävästi ei tulisi krapulaa eikä morkkista. Miksen voisi juoda kahta tuoppia, miksi pitää juoda kaksitoista? Ei mulla ole esimerkiksi ongelmia jutella naisten kanssa baarissa vaikken joisi mitään. Ja mielenterveyden ja elämänhallinnan ongelmat? No ei niitä viina ole vielä onnistunut parantamaan.


      • ...
        sir_eino kirjoitti:

        Joo. Tuohonhan se helposti menee. Kerralla vähän liikaa. Jos käyttäisin alkoholia yhtä usein / harvoin kun nykyään mutta pienentäisin annoskokoja merkittävästi ei tulisi krapulaa eikä morkkista. Miksen voisi juoda kahta tuoppia, miksi pitää juoda kaksitoista? Ei mulla ole esimerkiksi ongelmia jutella naisten kanssa baarissa vaikken joisi mitään. Ja mielenterveyden ja elämänhallinnan ongelmat? No ei niitä viina ole vielä onnistunut parantamaan.

        "Ja mielenterveyden ja elämänhallinnan ongelmat? No ei niitä viina ole vielä onnistunut parantamaan."

        Juu, tuskin on ketään ihmistä jolla viina noita olisi onnistunut parantamaan. En ole mikään asiantuntija, mutta sen verran "aivokemiasta" ymmärrän. Ja sitten jos vielä on joku mielialalääkitys päällä niin pahempi juttu yhdistettynä alkoholiin.


      • sir_eino
        ... kirjoitti:

        "Ja mielenterveyden ja elämänhallinnan ongelmat? No ei niitä viina ole vielä onnistunut parantamaan."

        Juu, tuskin on ketään ihmistä jolla viina noita olisi onnistunut parantamaan. En ole mikään asiantuntija, mutta sen verran "aivokemiasta" ymmärrän. Ja sitten jos vielä on joku mielialalääkitys päällä niin pahempi juttu yhdistettynä alkoholiin.

        "Ja sitten jos vielä on joku mielialalääkitys päällä niin pahempi juttu yhdistettynä alkoholiin."

        No riippuu vähän. Aika iso osa esim. masennuslääkkeiden käyttäjistä kyllä juo ja niiden kanssa voi juoda kohtuudella.


    • ex-opiskelija 83'

      Viimeksi on tullut juotua uudenvuoden yönä, eli olen viettänyt (tiedostamatta) tipattoman tammikuun ja nyt näyttää tulevan myös tipaton helmikuu.

      En ole koskaan ollut kovin kauhea ryyppäämään, minun juomiseni on aina ollut sitä että kavereiden kanssa kun on menty baariin/vietetty iltaa niin olen siinä muiden seurassa alkoholia juonut. Yksin en ole koskaan alkoholia juonut, en edes silloin kun olen baariin ollut menossa. Baarissa toki juon, mutta kunnolla kännissä olen ollut viimeksi joskus yliopiston alkupuolella opiskelijapippaloissa. Yleensä baarissa otan muutaman drinkin ja pari-kolme tuoppia, mutta ei tuollaisesta määrästä minun kokoiseni mies vielä känniin tule kun ei mitään muuta ole pohjilla.

      Oma alkoholinkulutukseni laski tuossa vuoden lopulla lähelle nollaa kun muutin pois opiskelupaikkakunnalta ja suurin osa kavereista asuu nyt sen verran kaukana etten heitä enää viikonloppuisin tapaa, tai en ainakaan käy baareissa heidän kanssaan enää. Mutta pakkohan sitä on alkaa taas kohta puoliin juomaan kun olen suunnitellut että alan (taas) käymään yökerhoissa, vaikka sitten yksin täällä uudella paikkakunnalla kun ei noita naisia oikein missään muualla kuin baarissa voi tavata.

    • Täyttä nollaa näyttää jo useamman vuoden ajalta.

    • hei vaan

      En ole juonnut tänä vuonna tippaakaan, enkä vietä tietoisesti tipatonta tammikuuta. Yleensä otan jotain vain silloin kun käyn "viiheteellä" tai työporukan kanssa pidetään sauna iltaa (yleensä samoja kertoja nuo). Kyseisiä kertoja on n. 4-6 krt/vuosi, ja kulutukseni pysynyt tuolla tasolla varmaan 8 vuotta, (sitä ennen, oppiskelu aikoina, join viellä vähemmän, kun en ollut mikään sosiaalinen kuten en vielläkään). Ensimmäisen kerran join (kuten myös kävin baarissa) joskus 22 vuotiaana, (sitä ennen korkeintaan oli tullut otettua joku malja jossakin suklaistan häissä, syntymäpäivillä...).

      Silloin kun juon, niin juon vähän enemmän kuin ehkä pitäisi, mutta kuitenkin siten että pysyn tolpillani (ensimmäisenä kertana otin tämän rajan yli), ja sitten ettei laatta lennä juodessa eikä sen jälkeen (ehkä kolme kertaa tullut tämä raja ylitettyä), ja selviän itse.

    • ellastella

      Jouluna muutama muki alkoholipitoista glögiä, sitä ennen kai viime kesänä muutama viinilasi mökillä. En ole juurikaan juonut, enhän käykään missään, baareissa tms. Tosin viime aikoina on alkanut tuntua, että en kestä enää, ryhdynkö vaikka juopoksi, ehkä huumeidenkäyttäjiin ei satu enää todellisuus, hyppäänkö parvekkeelta, jos parvekkeen ovi avautuisi (sen eteen on pakkautunut paljon lunta).

      • sir_eino

        Halaisin sinua netin välityksellä jos pystyisin.


    • sir_eino

      Ekat 2-3 viikkoa meni käytännössä nollalinjalla. Join varmaan pari kaljaa viikossa. Nyt tämä, edellinen ja sitä edellinen viikonloppu on menneet kännätessä. Darra. Hirveä darra.

      Ei varmaan tarvitse sanoa erikseen että kun juon kännit niin sitten tosiaan juon kännit.

    • Gordon Gekko

      Olen käynyt kai 3 kertaa baarissa tänä vuonna, silloin tulee koko illan aikana juotua 2-5 litraa bisseä. Olen pystynyt pitämään homman hyvin hanskassa, eli krapulat ovat olleet siedettäviä, ei mitään maailmanlopun tunnelmia. Kotona nappailen joskus illalla kaljan tai viskin kun katon töllöä.

      Mun mielestä tipaton tammikuu on turha idea. Mieluummin käytän kohtuudella yleensä kun käytän.

    • viikunatar

      En ole kuppia nostanut kertaakaan, niin että siinä alkoholia tänä vuonna olisi ollut. Absolutisti en ole, mutta ei vain ole maistunut. Paitsi jos lasketaan kuivakakussa ollut rommi. Jos juon niin se on aika vähän (max 3 drinksua ja olen ihan valmista kotiin), kun ei treenaa sitä niin ei kestävyyskään ihan samaa luokkaa kuin ehkä joskus muinoin :).

    • n(21)

      Tein uudenvuodenlupauksen, että aion olla vuoden 2011 kokonaan juomatta, ehkä koko loppuelämäni.
      Hyvin on lähtenyt käyntiin juomattomuus, eikä tee edes mieli. Baareissa saatan käydä toisinaan kupin teetä juomassa.

      Tätä ennen tuli harrastettua todellisuuspakoilua päihteiden avulla joku viitisen vuotta, kait sitä aika pohjallakin tuli joskus käytyä. Nyt tuntuu vihdoin siltä, että alkoholi ja kemikaalikiintiö on täynnä ja oon valmis kohtaamaan pitkään torjumani todelliset lapsuudentraumat ja muut ongelmat.
      Nykyään kiinnostaa enemmän omasta mielestä ja kehosta huolehtiminen.

      • ex-raitis

        Nuorelle naiselle tuollainen juomattomuus onkin mahdollista. Koska nuori nätti tyttö houkuttelee baariin maksavia miesasiakkaita, baarinpitäjä on mielissään tälläisestä asiakkaasta vaikkei se rahaa taloon tuokaan. Sensijaan jos mies menee baariin vain juomaan teetä, on suhtautuminen hyvin nuivaa. Käytännössä alkoholista luopuessaan mies joutuu luopumaan myös baareista ja sosiaalisesta elämästä.

        Pitää myös muistaa se, että aloitteiden tekeminen on kulttuurissamme miesten harteillla. Koska aloitteita käytännössä voi tehdä vain humalassa, joutuu mies juomaan jotta voisi naisiin tehdä tuttavuutta. Nainen sensijaan voi istuskella raittiina baarijakkaralla ja valita häntä lähestyvistä miehistä mieleisensä.


      • dfghjkhgfdsdawas
        ex-raitis kirjoitti:

        Nuorelle naiselle tuollainen juomattomuus onkin mahdollista. Koska nuori nätti tyttö houkuttelee baariin maksavia miesasiakkaita, baarinpitäjä on mielissään tälläisestä asiakkaasta vaikkei se rahaa taloon tuokaan. Sensijaan jos mies menee baariin vain juomaan teetä, on suhtautuminen hyvin nuivaa. Käytännössä alkoholista luopuessaan mies joutuu luopumaan myös baareista ja sosiaalisesta elämästä.

        Pitää myös muistaa se, että aloitteiden tekeminen on kulttuurissamme miesten harteillla. Koska aloitteita käytännössä voi tehdä vain humalassa, joutuu mies juomaan jotta voisi naisiin tehdä tuttavuutta. Nainen sensijaan voi istuskella raittiina baarijakkaralla ja valita häntä lähestyvistä miehistä mieleisensä.

        Sä "ex-raitis" olet vaan yksi saatanan katkera marisija joka rypee itsesäälissä!


      • N(21)
        ex-raitis kirjoitti:

        Nuorelle naiselle tuollainen juomattomuus onkin mahdollista. Koska nuori nätti tyttö houkuttelee baariin maksavia miesasiakkaita, baarinpitäjä on mielissään tälläisestä asiakkaasta vaikkei se rahaa taloon tuokaan. Sensijaan jos mies menee baariin vain juomaan teetä, on suhtautuminen hyvin nuivaa. Käytännössä alkoholista luopuessaan mies joutuu luopumaan myös baareista ja sosiaalisesta elämästä.

        Pitää myös muistaa se, että aloitteiden tekeminen on kulttuurissamme miesten harteillla. Koska aloitteita käytännössä voi tehdä vain humalassa, joutuu mies juomaan jotta voisi naisiin tehdä tuttavuutta. Nainen sensijaan voi istuskella raittiina baarijakkaralla ja valita häntä lähestyvistä miehistä mieleisensä.

        Ymmärrän kyllä, mitä ajat takaa. Mielestäni tilanne ei kuitenkaan ole ihan noin negatiivinen.

        Jos olisin mies ja haluaisin juoda baarissa teetä, minä tilaisin sen, enkä välittäisi v*ttuakaan mitä mieltä baarimikko tai muut asiakkaat on siitä. En tosin usko, että ketään edes kiinnostaa.

        Aloitteita voi tehdä myös selvinpäin ja lopputuloskin voi olla parempi kuin humalassa.
        Itse ainakin olisin vain otettu, jos joku mies tulisi iskemään mua selvinpäin. Se viestii heti, että tyyppi pitää mua todella viehättävänä ja tutustumisen arvoisena. Kännissä kun sitä menee herkemmin iskemään ihan ketä tahansa, selvänä sitä edes vähän "valikoi"

        Oon huomannut, että toimii myös toiseen suuntaan. Kun itse olen mennyt miehiä iskemään selvinpäin, on vastaanotto ollut iloisen yllättynyttä ja illat paljon romanttisempia.

        Mut ei toki kaikki tykkää absoluteista. Monetkin miehet on siirtynyt luotani tyyliin toiselle puolelle baaria heti sen jälkeen kun oon kertonut olevani selvinpäin. Kait mua on pidetty sen takia tylsänä tai omituisena, ainakin normeista poikkeavana.

        Mutta onnea sulle naisen etsintään, jospa se vielä jostain nappais (ja eihän sitä tiedä, vaikka joku nainen tulisi oma-aloitteisesti iskemään suakin) :)


      • sir_eino
        N(21) kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä, mitä ajat takaa. Mielestäni tilanne ei kuitenkaan ole ihan noin negatiivinen.

        Jos olisin mies ja haluaisin juoda baarissa teetä, minä tilaisin sen, enkä välittäisi v*ttuakaan mitä mieltä baarimikko tai muut asiakkaat on siitä. En tosin usko, että ketään edes kiinnostaa.

        Aloitteita voi tehdä myös selvinpäin ja lopputuloskin voi olla parempi kuin humalassa.
        Itse ainakin olisin vain otettu, jos joku mies tulisi iskemään mua selvinpäin. Se viestii heti, että tyyppi pitää mua todella viehättävänä ja tutustumisen arvoisena. Kännissä kun sitä menee herkemmin iskemään ihan ketä tahansa, selvänä sitä edes vähän "valikoi"

        Oon huomannut, että toimii myös toiseen suuntaan. Kun itse olen mennyt miehiä iskemään selvinpäin, on vastaanotto ollut iloisen yllättynyttä ja illat paljon romanttisempia.

        Mut ei toki kaikki tykkää absoluteista. Monetkin miehet on siirtynyt luotani tyyliin toiselle puolelle baaria heti sen jälkeen kun oon kertonut olevani selvinpäin. Kait mua on pidetty sen takia tylsänä tai omituisena, ainakin normeista poikkeavana.

        Mutta onnea sulle naisen etsintään, jospa se vielä jostain nappais (ja eihän sitä tiedä, vaikka joku nainen tulisi oma-aloitteisesti iskemään suakin) :)

        Baarimikkoa ei kiinnosta tilaako joku teetä vai olutta. Baarimikko saattaa jopa pitää siitä teen tilaajasta enemmän kun ne eivät yleensä aiheuta järjestyshäiriöitä tai ala avautua. Nimimerkillä entinen baarimikko.

        Baarin omistaja on toinen asia. Baarin omistaja toivoo että jokainen asiakas tuhlaisi vähintään satasen illassa juomiin.


    • sebastian.j

      Eli en siis yhtään, en ensimmäistäkään pisaraa... Tosin yksi kakku oli maustettu whiskeyllä eräissä juhlissa joten makua se toi hieman.

    • 11

      Juon vähän korkeintaan yks tai kaks paukkua/olut/viinilasia per ilta eikä sitäkään edes joka viikonloppu päivistä nyt puhumattakaan.

    • 3+1=?

      30-50 tölkkiä kaljaa, yks tai kaks päivää raittiina /viikko

      Talvella kun ei voi lenkkeillä kunnolla, niin ainoa tapa saada ilta kulumaan on juoda vähän bisseä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      365
      12339
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2522
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      60
      2482
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      37
      2037
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      169
      1970
    6. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      80
      1927
    7. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      132
      1847
    8. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      42
      1475
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1440
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1414
    Aihe