Onko Mikael = Jeesus?

3 enkeliä

Olen kuullut että adventistit eivät usko että Jeesus olisi Jumala vaan Jumala olisi Mikael?
Onko kolmen enkelin joukossa Mikaelia?

52

916

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on aivan varma. Mutta jos leikittelee ajatuksella, että Mikael olisi Jeesus, niin silloin Isän Jumalan nimikin olisi Mikael.

• adventisti

Jeesus Kristus!
        Vaan Jeesus Kristus on Taivaallisen Isän, JUMALAN POIKA, ja Hänen OLEMUKSENSA KUVA.
        Ristinkuoleman kautta Jeesuksesta tuli meidän Herramme ja Lunastajamme.

Sensijaan, adventistit eivät pidä Jeesusta enkelinä.

Miikkael on luultavasti ollut alunperin arvonimi, joka kuvaa kantajansa ylevää olemusta, kuten esimerkiksi "kaikkivoipaa" enkelijoukkojenkin OMISTAJAA, halitsijaa, Enkeliruhtinasta.

Miikkael nimen merkitys on tutkittu ja se merkitsee "Jumalan kaltainen!" Kuka muu taivaallinen olento sinusta on Isän Jumalan kaltainen, jos ei sitten Jeesus, joka on Hänen OLEMUKSENSA KUVA, Jumala Jumalasta, syntynyt, ei luotu.

• ainut nimi pelastaa
        adventisti kirjoitti:

Jeesus Kristus!
        Vaan Jeesus Kristus on Taivaallisen Isän, JUMALAN POIKA, ja Hänen OLEMUKSENSA KUVA.

Miikkael on luultavasti ollut alunperin arvonimi, joka kuvaa kantajansa ylevää olemusta, kuten esimerkiksi "kaikkivoipaa" enkelijoukkojenkin OMISTAJAA, halitsijaa, Enkeliruhtinasta.

Miikkael nimen merkitys on tutkittu ja se merkitsee "Jumalan kaltainen!" Kuka muu taivaallinen olento sinusta on Isän Jumalan kaltainen, jos ei sitten Jeesus, joka on Hänen OLEMUKSENSA KUVA, Jumala Jumalasta, syntynyt, ei luotu.

Kristityt uskovat että Jumala = Jeesus ja kristityt eivät usko siihen että Mikael olisi = Jeesus.

• adventisti kirjoitti:

Jeesus Kristus!

oman nimensä, Jeesus

• on just noin:
        adventisti kirjoitti:

Jeesus Kristus!

Ei Enkeliruhtinas tarkoitakkaan sitä, että hän olisi enkeli. Vaan se tarkoittaa enkelijoukkojen omistajaa, ylintä päälikköä ja korkenta hallitsijaa enkeleihinkin nähden.

Olisikohan lähinnä joku PÄÄJOHTAJA joka on TÄYDELLINEN kaikkessa tiedossa ja määräysvallassa, siis Jumalan olemuksen kuva, "kuin Jumala!"

• IANKAIKKISEEN

kiduttavaan jumalaasi?

Kun taas adventistit uskovat Ramatun sanan, siis sen, että synnin palkka on kuolema ja vain Kristuksessa tehdään eläväklsi: "Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja Jeesuksessa Kristuksessa on iankaikkinen elämä." Ja helvetistä Raamattu sanoo: "Helvetti on toinen kuolema!"Ei siis että:" helvetti on toinen elämä," tai että :"Hevetti on jumalattomille toinen elämä!" EI, niin EI raamatussa sanota!

• IANKAIKKISEEN kirjoitti:

kiduttavaan jumalaasi?

Kun taas adventistit uskovat Ramatun sanan, siis sen, että synnin palkka on kuolema ja vain Kristuksessa tehdään eläväklsi: "Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja Jeesuksessa Kristuksessa on iankaikkinen elämä." Ja helvetistä Raamattu sanoo: "Helvetti on toinen kuolema!"Ei siis että:" helvetti on toinen elämä," tai että :"Hevetti on jumalattomille toinen elämä!" EI, niin EI raamatussa sanota!

Raamattu on totta.

• benedi

Ylienkeli Mikael- on vain yksi Jeesuksen nimi!

Kuten " Kivi", "Elämän leipä", Kristus, Herra, Valkeus, Ihmeellinen neuvonantaja,
        Vapahtaja, Karitsa jne.jne....Asia ei ole sen ihmeellisempi!

• benedi
        jari-pek-ka kirjoitti:

Raamattu on totta.

...Tämän hallitsijan alkuperä on muinaisuudesta,
        iankaikkisista ajoista" Miika 5: 1
        Jeesus sanoi Mooseksen kirjoittaneen hänestä!!

Missä? mm. tässä: " Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle (Moosekselle) tulen
        liekeissä, keskellä orjantappurapensasta--- 2 Moos 3:2

Kuka siellä pensaassa oli? Jeesus enkelihän se siellä oli

Jota myös Herraksi kutsutaan!

Marttahan sanoi Jeesukselle: " Herra, jos sinä olisit ollut täällä, veljeni ei olisi
        kuollut..

" Jeesus sano heille: " Tulkaa einehtimään". Mutta ei kukaan opetuslapsista
        ( kristityistä) uskaltanut kysyä häneltä: " Kuka sinä olet?"

Koska he tiesivät, että se oli Herra" Joh 21: 12

Kaikkien kristittyjen tulisi tietää että Herra, Jeesus esiintyi myös
        enkelinä.

Tämä sama enkeli paini mm. Jaakobin kanssa, ..ja Jaakob taisteli Jumalan kanssa.,
        ja voitti!

" Enkeli, joka on pelastanut minut kaikesta pahasta,
        siunatkoon näitä nuorukaisia...." 1 Moos 48: 16

Näin israel, joka taisteli enkelin, eli Jumalan kanssa sanoi!

Ja tämä enkeli puolestaan sanoo Moosekselle: " Minä olen sinun isäsi Jumala
        ,Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala, ja Jaakobin Jumala... 2 Moos 3: 6

Raamatussa on vaikka kuinka monta jaetta, että Jeesus on myös enkelinä esiintynyt!

• benedi kirjoitti:

...Tämän hallitsijan alkuperä on muinaisuudesta,
        iankaikkisista ajoista" Miika 5: 1
        Jeesus sanoi Mooseksen kirjoittaneen hänestä!!

Missä? mm. tässä: " Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle (Moosekselle) tulen
        liekeissä, keskellä orjantappurapensasta--- 2 Moos 3:2

Kuka siellä pensaassa oli? Jeesus enkelihän se siellä oli

Jota myös Herraksi kutsutaan!

Marttahan sanoi Jeesukselle: " Herra, jos sinä olisit ollut täällä, veljeni ei olisi
        kuollut..

" Jeesus sano heille: " Tulkaa einehtimään". Mutta ei kukaan opetuslapsista
        ( kristityistä) uskaltanut kysyä häneltä: " Kuka sinä olet?"

Koska he tiesivät, että se oli Herra" Joh 21: 12

Kaikkien kristittyjen tulisi tietää että Herra, Jeesus esiintyi myös
        enkelinä.

Tämä sama enkeli paini mm. Jaakobin kanssa, ..ja Jaakob taisteli Jumalan kanssa.,
        ja voitti!

" Enkeli, joka on pelastanut minut kaikesta pahasta,
        siunatkoon näitä nuorukaisia...." 1 Moos 48: 16

Näin israel, joka taisteli enkelin, eli Jumalan kanssa sanoi!

Ja tämä enkeli puolestaan sanoo Moosekselle: " Minä olen sinun isäsi Jumala
        ,Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala, ja Jaakobin Jumala... 2 Moos 3: 6

Raamatussa on vaikka kuinka monta jaetta, että Jeesus on myös enkelinä esiintynyt!

Palavassa pensaassa oli Jeesus, ihan totta. Mutta ei Mikael.
        Jeesuksesta puhutaan raamatussa myös enkelinä tottakai. Onhan Jeesus myös Jumalan sanansaattaja. Sitähän enkeli tarkoittaa, sanansaattajaa. Ja tietysti myös Jumalan sotajoukko koostuu enkeleistä.

Tässä on kohta, jossa Jeesus mainitaan enkelinä.
        Jes. 63:9

Kaikissa heidän ahdistuksissansa oli hänelläkin ahdistus, ja hänen kasvojensa enkeli vapahti heidät. Rakkaudessaan ja sääliväisyydessään hän lunasti heidät, nosti heitä ja kantoi heitä kaikkina muinaisina päivinä.

• benedi kirjoitti:

Ylienkeli Mikael- on vain yksi Jeesuksen nimi!

Kuten " Kivi", "Elämän leipä", Kristus, Herra, Valkeus, Ihmeellinen neuvonantaja,
        Vapahtaja, Karitsa jne.jne....Asia ei ole sen ihmeellisempi!

Juud. 1:9
        Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"

• suoraan
        jari-pek-ka kirjoitti:

oman nimensä, Jeesus

suomennettuna: "JAHVE," ja se tarkoittaa suomeksi "MINÄ OLEN!"

On siis Isä, Poika ja Pyhä-Henki, jotka ovat kaikessa yhtä!

Uskon ISÄÄN, POIKAAN, JA PYHÄÄN-HENKEEN, sillä olen kristinuskova.

• suoraan kirjoitti:

suomennettuna: "JAHVE," ja se tarkoittaa suomeksi "MINÄ OLEN!"

On siis Isä, Poika ja Pyhä-Henki, jotka ovat kaikessa yhtä!

Uskon ISÄÄN, POIKAAN, JA PYHÄÄN-HENKEEN, sillä olen kristinuskova.

Johannes 17
        11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
        12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.

• benedi
        jari-pek-ka kirjoitti:

Juud. 1:9
        Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"

Raamattu kertoo että Miikael herätti Mooseksen henkiin,..
        ja hän pääsi luvattuun maahan, hänhän ilmestyi Jeesuksen ja Eliaan kanssa kirkastusvuorella.

Mistä Ylienkeli eli Jeesus tiesi riidellä Mooseksen ruumiista?

No, siitä kun Raamattu kertoo että vain hän tiesi mihin
        hän Mooseksen hautasi!

Jumala , on Henki ja saatana on myös henki..ja henget riitelivät
        Mooseksen ruumiista, ...Jeesusta kutsutaan ylienkeli Miikaeliksi koska
        hän oli tuolloin Henki, kuten enkelitkin
        Heb 1: 14
        Kun tämä enkeli meni herättämään Moosesta, ilmaantui saatana paikalle
        ja aloitti konsertin, ettei Jumalan Pojalla , enkeli Miikaelilla ole oikeutta
        herättää Moosesta, koska Mooses teki syntiä eläessään!

Raamattu keroo että vain Jeesuksella on kuoleman ja tuonelan avaimet,

ja Ylienkeli Miikael käytti Jumalan oikeuksiaan Moosekseen. ja sanoi
        saatanalle: " Tuomitkoon sinut Herra!

Herra, Adonai nimeä voidaan käyttää Jeesuksen Isäsätä, jonka nimeä ei kukaan tiedä,
        Jehovahan on Jeesuksen nimi!

Ja saatanalta otettiin enkeliruhtinaan arvo pois, kun hänet heitettiin taivaasta alas,
        niin oli luonnollista että Jeesus otti hänen paikkansa,
        saatanahan halusi ottaa taivaassa puolestaan Jeesuksen paikan!

Ja kun Jeesus tuli eläväksi sieluksi, ihmiseksi,...niin saatana yritti tappaa
        hänet montakin kerrtaa!

Katsohan tässä se on kerrottu myös: " Äidin kohdussa tämä petti veljensä
        ja miehuutensa voimassa hän taisteli Jumalan kanssa" Hoosea 12: 4

Jaakob paini muuan miehen kanssa, läpi yön...Ja tämä oli Jumala

Niin, hän oli Jumala vaikka hän paini enkelin kanssa!!

" Hän taisteli enkelin kanssa ja voitti,
        hän itki ja rukoili tätä.--..jae 5..Jumalaahan sitä rukoillaan

" Herra, Jumala Sebaot on hänen nimensä" jae 6

Joko menee perille??..enkeli jonka kanssa Jaakob paini,
        hänen nimensä on Jumala, eli Herra Sebaot...Kun Jeesus ratsasti aasilla,
        niin kansa lauloi Jeesuksesta, Herra Sebaotin nimeen!

Mutta yhtä hyvin se sopii Jeesukseen, sillä eiköhän Herra Jeesus
        hänetkin tuomitse viimeisenä päivänä!
        2 Moos 3: 2 enkeli palavassa pensaassa oli tietenkin Jumala eli Jeesus...kts. jae 6
        ja jae 14

" Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva
        hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani" Ilm. 21: 7
        Mooses on Jeesuksesta kirjoittanut, kertoi Jeesus!

Ja tuossakin 2 Moos 3: 2 enkeli on tietenkin Jeesus,...Ja hän
        jakeessa 6 kertoi mm. kenen Jumala hän on!!

Ylienkeli Miikael, oli silloin kun hän oli Henki, eli aineeton...se oli eräs hänen
        hengen nimistään!

• Johannes -62

Senjälkeen liittoutuma Baabelin sekoituksen kanssa eli Ekumenian ja taloudellisten etujen Valtiolta...muutti opin kolminaisuusopin kaltaiseksi opiksi. Tässä yhteydessä pastorit vaikenivat vuosiksi, kunnes oli lupa pääkonferenssissa opettaa kolminaisuutta ja unohtaa Ylienkeli Miikaelin olevan Jeesus.
        Harmi siksi, että oppi Jeesuksen jumaluudesta on Raamatun vastainen ja juutalaisetkaan eiv'ät siihen ole koskaan uskoneet...

Ei edes Jeesus itse...

• jeejee!
        Johannes -62 kirjoitti:

Senjälkeen liittoutuma Baabelin sekoituksen kanssa eli Ekumenian ja taloudellisten etujen Valtiolta...muutti opin kolminaisuusopin kaltaiseksi opiksi. Tässä yhteydessä pastorit vaikenivat vuosiksi, kunnes oli lupa pääkonferenssissa opettaa kolminaisuutta ja unohtaa Ylienkeli Miikaelin olevan Jeesus.
        Harmi siksi, että oppi Jeesuksen jumaluudesta on Raamatun vastainen ja juutalaisetkaan eiv'ät siihen ole koskaan uskoneet...

Ei edes Jeesus itse...

advarit uskoo edelleen, että Mikaelilla tarkoitetaan Jeesusta ja EGWkin opetti Jeesuksen jumaluutta. Lue vaikka Aikakausien Toivo.

• Herää jo............

Ei Mikael ole Jeesus ... vaan Jeesus on myös Mikael ... tai karitsa joka pois ottaa maailman synnit ... Jumalan Poika ... tai ihmisen Poika ... elä,än ja kuoleman Herra ... tai noin 40 muuta nimeä jotka voit löytää Raamatusta.

Kuka johtaa Jumalan sotajoukkoja .. jos ei Jumala itse.

• Asia on niin, että me uskomme Jeesuksen olevan Jumala, josta käytetään Raamatussa myös nimeä Mikael, yhtenä monista eri nimistä, jota Jeesuksesta käytetään.

Timo

• tärkeitä

Kristityt eivät käytä Jumalasta nimeä Mikael niinkuin adventistit käyttävät.
        Myös jehovan todistajat ovat mielistyneen enkeleihin/Mikaeliin.
        Jeesus ei ole kristittyjen mukaan enkeli.
        Jeesusmikael oppi on peräisin Ellen Whiten Pienestä enkelikirjasta jota hän kantoi aina mukanaan tehdesään myös astralimatkoja enkelten kanssa avaruudessa.
        Onko kolmen enkelin joukossa Mikaeljeesusta?

• Ope...
        tärkeitä kirjoitti:

Kristityt eivät käytä Jumalasta nimeä Mikael niinkuin adventistit käyttävät.
        Myös jehovan todistajat ovat mielistyneen enkeleihin/Mikaeliin.
        Jeesus ei ole kristittyjen mukaan enkeli.
        Jeesusmikael oppi on peräisin Ellen Whiten Pienestä enkelikirjasta jota hän kantoi aina mukanaan tehdesään myös astralimatkoja enkelten kanssa avaruudessa.
        Onko kolmen enkelin joukossa Mikaeljeesusta?

Tai miksi tyrkytät omia harhaluulojasi muillekin?
        Katsos nyt, kun Raamatussa puhutaan Mikaelista - on kyse hänestä joka on "Jumalan kaltainen" - ymmärrätkö ?
        Mikael tarkoittaa noin vapaasti suomennettuna "hän joka on Jumalan kaltainen" - Tai: kun sinä luet Raamatustasi esimerkiksi nimen Jeesus niin et tiedä mitä nimi tarkoittaa. Katsos: oikeastaan hänen nimensä oli Jeshua mikä tarkoittaa "Jumala pelastaa" tai "Jehova pelastaa" tai "Jahve pelastaa".. kuinka vain - sama nimi kuin Joosua joka vei Jumalan kansan Israelin luvattuun maahan.. muistatko? Mooses ei mennyt luvattuun maahan ..

Vaikka taitaa olla turhaa sinulle näitä opettaa ?

• ss uusimaa

uskosi, että Jeesus olisi Mikael?

Onneksi kaikki eivät adventtiseurakunnassa usko Jeesusta enkeliksi. Tosin onneton ilestyskirja - seminaarinne opettaa yhä harhaanjohtavasti niin. Tosin sitä ilm kirja tulkintaa ei voi muutenkaan ottaa tosissaan 1844 ym harhojen vuoksi.

Onneksi esim Toivonlinnan entinen uskonnonopettaja Leif Hongisto ja monet muut adv kirkobn sisällä olevat uskovat Ei usko Jeesuksen olevan Mikael.

Pitkään kestää , ennekuin adv kirkko opettaa raamatunmukaista Jeesusta. Nyt Jeesuksenlle on annettu lähinnä saatanan vöäärällä sovitus/pyhäkköopillaan. Missä saatana lopulta kantaa synnit ( EGW ; Lunastuksen historia; Kirjatoimi)

• advr

Miksi käytät monikkoa "me" kun puhut omasta luulostas?

• ss uusimaa kirjoitti:

Onneksi kaikki eivät adventtiseurakunnassa usko Jeesusta enkeliksi. Tosin onneton ilestyskirja - seminaarinne opettaa yhä harhaanjohtavasti niin. Tosin sitä ilm kirja tulkintaa ei voi muutenkaan ottaa tosissaan 1844 ym harhojen vuoksi.

Onneksi esim Toivonlinnan entinen uskonnonopettaja Leif Hongisto ja monet muut adv kirkobn sisällä olevat uskovat Ei usko Jeesuksen olevan Mikael.

Pitkään kestää , ennekuin adv kirkko opettaa raamatunmukaista Jeesusta. Nyt Jeesuksenlle on annettu lähinnä saatanan vöäärällä sovitus/pyhäkköopillaan. Missä saatana lopulta kantaa synnit ( EGW ; Lunastuksen historia; Kirjatoimi)

Lue vaikka http://www.adventistbiblicalresearch.org/Biblequestions/jesusothername.htm

Väitteesi pyhäkköopista ei pidä paikkaansa.

Timo

• advr kirjoitti:

Miksi käytät monikkoa "me" kun puhut omasta luulostas?

Koska se ei ole vain minun kantani, vaan se on kirkon virallisen teologisen instituutin Raamattuun perustuva kanta (Biblical Research Institute of the General Conference of Seventh-day Adventists). Linkki yllä, toisessa vastauksessa.

Timo

• advr
        TimoFlink kirjoitti:

Koska se ei ole vain minun kantani, vaan se on kirkon virallisen teologisen instituutin Raamattuun perustuva kanta (Biblical Research Institute of the General Conference of Seventh-day Adventists). Linkki yllä, toisessa vastauksessa.

Timo

Eli opetat adventismia etkä kristinuskoa, kuten epäilinkin!

• pyh!
        advr kirjoitti:

se vääräleuka onkin... adventismi ON kristinuskoa, mutta alan epäillä josko se teidän "kristinuskonne" on mitään kristinuskoa...

• Niin, kyllä kai juu
        advr kirjoitti:

kristinuskohan on loitonnut Raamatusta, jos illä tarkoitetaan esimerkiksi Katolisen kirkon oppeja esimerkiksi Ikuinen helvetin piina ja papit jotka antavat syntejä anteeksi..

• ss uusimaa
        TimoFlink kirjoitti:

Lue vaikka http://www.adventistbiblicalresearch.org/Biblequestions/jesusothername.htm

Väitteesi pyhäkköopista ei pidä paikkaansa.

Timo

profetta Ellen Whiten teksiiä kirjastaan Lunastuksen historia. Jos olet vähänkin perehtynyt raamattuun ja uudestisyntynyt uskova, niin et voi todeta Ellenin kirjoittavan Jeesukselle sellaisen roolin , kuin on sillä jonka nimeä en viitsi edes mainita...

• benedi
        ss uusimaa kirjoitti:

ja jos hän ei usko että Jumala voi olla enkeli, niin Hoosea onneksi uskoo!

Jaakob taisteli Jumalan kanssa Hoosea 12: 4

Hän taisteli enkelin kanssa ja voitti! jae 5
        "Herra Jumala Sebaot- Herra on hänen ( tämän enkelin) nimensä" jae 6

Sovitaan tämän todistuksen perusteella että Herra, Jeesus , " sinä yönä
        kun hänet kavallettiin..oli ollut tässä Hoosea 12 luvussa pelkkä enkeli!

Harasso! Onko nyt mieles hyvä???
        Me sentään korotettiin hänet Ylienkeli Miikaeliksi!

Jaakob siis kuitenkin taisteli enkelin kanssa, ja tämän enkelin nimi
        on Herra Sebaot,..ja hän taisteli Jumalan kanssa!

Vai aiotteko yrittää Benkun pään sotkeä ja sanoa: " Benedi,
        Jaakob taisteli sekä Jumalan kanssa, ja enkelin kanssa,..ja voitti molemmat!!

Ahaa,,,vai Leif Honkisto käyttää aivojaan nykyään näin??
        Ja pelkkää vettäkö kaveri nykyään juo?

• jestas 13

Timo Flink tunnusti adventismin kierouden; molemmat eivät voi olla totta; siis että Jeesus olisi sekä ylienkeli Miikael että Jumala. MUTTA hyvä kun tunnustit taas yhden kierouden Timo Flink....

• BB 88
        benedi kirjoitti:

ja jos hän ei usko että Jumala voi olla enkeli, niin Hoosea onneksi uskoo!

Jaakob taisteli Jumalan kanssa Hoosea 12: 4

Hän taisteli enkelin kanssa ja voitti! jae 5
        "Herra Jumala Sebaot- Herra on hänen ( tämän enkelin) nimensä" jae 6

Sovitaan tämän todistuksen perusteella että Herra, Jeesus , " sinä yönä
        kun hänet kavallettiin..oli ollut tässä Hoosea 12 luvussa pelkkä enkeli!

Harasso! Onko nyt mieles hyvä???
        Me sentään korotettiin hänet Ylienkeli Miikaeliksi!

Jaakob siis kuitenkin taisteli enkelin kanssa, ja tämän enkelin nimi
        on Herra Sebaot,..ja hän taisteli Jumalan kanssa!

Vai aiotteko yrittää Benkun pään sotkeä ja sanoa: " Benedi,
        Jaakob taisteli sekä Jumalan kanssa, ja enkelin kanssa,..ja voitti molemmat!!

Ahaa,,,vai Leif Honkisto käyttää aivojaan nykyään näin??
        Ja pelkkää vettäkö kaveri nykyään juo?

vaikka Suomen Adventtikirkon edustajat yrittivät estääkin valinnan....
        Eihän leih´fin tarvitse uskoakaan mihinkään...kuten ei muidenkaan pastorien; kunhan ovat uskovinaan ja palkka juoksee...

• ss uusimaa kirjoitti:

profetta Ellen Whiten teksiiä kirjastaan Lunastuksen historia. Jos olet vähänkin perehtynyt raamattuun ja uudestisyntynyt uskova, niin et voi todeta Ellenin kirjoittavan Jeesukselle sellaisen roolin , kuin on sillä jonka nimeä en viitsi edes mainita...

Olen lukenut ja siksi tiedän sinun olevan väärässä. Paholainen ei sovita kenenkään syntejä. Se vastustajiemme väite on silkkaa puppua. Sinun kannattaisi tutusta paremmin pyhäkköoppiin.

Timo

• PYH!
        BB 88 kirjoitti:

vaikka Suomen Adventtikirkon edustajat yrittivät estääkin valinnan....
        Eihän leih´fin tarvitse uskoakaan mihinkään...kuten ei muidenkaan pastorien; kunhan ovat uskovinaan ja palkka juoksee...

palkkaaminen rehtoriksi oli kyll paha virhe, ku äijä on ihan liberaalipelle.

• jestas 13 kirjoitti:

Timo Flink tunnusti adventismin kierouden; molemmat eivät voi olla totta; siis että Jeesus olisi sekä ylienkeli Miikael että Jumala. MUTTA hyvä kun tunnustit taas yhden kierouden Timo Flink....

Kritiikkinne johtuu siitä, että ette ymmärrä mitä sana "ylienkeli" tarkoittaa. Se ei tarkoita luotua olentoa, kuten oletatte. Se on funktionaalinen ilmaisu, jolla tarkoitetaan sitä, että Mikael toimii enkeliarmeijan komentajana sodassa paholaista vastaan.

Vanha testamentti käyttää sanaa "enkeli" useita kertoja Jumalasta itsestään, kun Jumala lähettää itsensä sanansaattaja matkaan. Suomenkielen sana "enkeli" on oikeastaan huono käännös heprean "malakh" ja kreikan "angelos" sanoille, koska molemmat alkukieliset sanat tarkoittavat sanansaattajaa, eivätkä ota mitään kantaa siihen kuka tuo sanansaattaja on. Raamattu käyttää myös profeetoista sanaa "malakh". Tuskin kukaan silti väittäisi, että he ovat enkeliolentoja, koska jokainen tietää, että he ovat ihmisiä.

Uskossani ei ole mitään kieroa, koska monet kristityt kautta aikojen ovat uskoneet samoin. Esittämälleni näkemykselle löytyy Raamatusta paljonkin tukea, mutta keskiajan kirkko hyväksyi mieluummin platonistisen juutalaisuuden ajattelun moniportaisesta enkelihierarkiasta (pseudoepigraafisesta kirjallisuudesta) ja siksi suurin osa nykykristityistä ei oikeastaan tunne raamatullista sanastoa kuin huonosti.

Timo

• benedi
        PYH! kirjoitti:

palkkaaminen rehtoriksi oli kyll paha virhe, ku äijä on ihan liberaalipelle.

että Leif sanoo: " Olenpas rikastunut olen saanut
        itselleni omaisuutta;
        eikä mikään työansioni tuota minulle syyllisyyttä, joka olisi syntiä"??

Nyt vain tarvittaisiin todisteita siitä pahasta virheestä!!

• veli¤

vastata myös ne ei adventistit jotka ovat lukeneet mitä Kai A tästä on kirjoittanut.
      Siunausta sinulle!

• Historian Tutkia*

Jumalallinen neuvosto oli lähettänyt Puhdistamaan Jyrkkiin lakeihin sekaantuneita Kirjan oppineita.
      Todista sinä ystävällisesti että tämä JHWH on erehtynyt laittaessaan Ylienkeli Miikaelin esiintymään Jeesuksena? Perustele kuka tämä Jeesus todellisuudessa oli? Miksi hän sai Sanheridinin Raivoihinsa?
      Kaipa tälläkin on varmasti ihan oikea syy? Perustele väitöksesi?!

• benedi

olisi Jeesuksen Isän nimi, niin raamattu raukeaisi tyhjiin,
        sillä Jeesuksen Isä on salattu Jumala eikä kukaan tiedä
        Hänen nimeään, vain Poika yksin!

Johtopäätökseksi jää että: JHWH tarkoittaa Jeesuksen nimeä.
        yhtä hänen nimistään, ja tuo nimi ei ole salattu, kun se kerran
        esiintyy tällaisella palstalla ,jossa on paljon valhetta ja vähän totuutta!

Totuushan on myös salattu, mutta sen voi löytää, kun etsii sitä
        kaikesta sydämestään, voimastaan ja mielestään!

• Adventtikirkossa ei ole kukaan väittänyt Jeesusta luoduksi enkeliksi. Muista se.
      Kyse on raamatuntutkijoiden jotka ovat eri piireistä käsitys Jumalan ilmoituksista ja ilmestyksistä siitä muodosta missä ilmestys on tullut ja annettu.
      Jumala ja Jeesus on Jumala- ja Jumala loi enkelit. Näin pelaa Adventtikirkossa ajatus.

Olen joskus kirjoittanut asiasta näin:

- YLIENKELI MIIKAEL -JEESUSKO? (Ilm 12:7-9)

Ylienkeli, enkeliruhtinas Miikael, (merkitsee=“Kuka on niin kuin Jumala” -“Mii”= kuka “ka”=kuten,kuin, “el”=Jumala) johti taivaassa taistelua paholaista ja hänen enkeleitään vastaan. Paholainen enkeleineen karkotettiin maan päälle. (Ilm 12:7-9) Sama enkeli herätti Mooseksen kuolleista. (Juud 9, Matt 17:3) Viimeisessä ahdistuksessa Miikael on Jumalan kansan suojana. (Dan 12:1, 10:13,21) Monet Raamatuntutkijat olettavat että Miikael on Jeesus? Miksi?

Heprean ”malakh” ja kreikan ”angelos” molemmat tarkoittavat "sanansaattajaa". Malakh sanaa käytetään Vanhassa testamentissa kolmessa eri merkityksessä. (1) henkiolennosta, (2) ihmisestä, joka on profeetta, ja (3) Jumalasta itsestään. Viimeksi mainittu tulee usein esiin muodossa "Herran enkeli" tai "liiton enkeli" ja useammankin kansainvälisen selitysteoksen mukaan usein viittaa Jumalaan itseensä. Esim. 2 Moos. 3; Jae 2: "Siellä hänelle ilmestyi Herran enkeli tulenliekissä, joka nousi orjantappurapensaasta." Jae 4: "Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, hän huusi pensaasta" Useampikin teos mainitsee, että tässä Herran enkeli = Herra itse. Tämän valossa sanan "enkeli" käyttäminen Jeesuksesta ei tee hänestä luotua olentoa, vaan jumalallisen sanoman tuojan.

Herran enkeliä joka ilmestyi Moosekselle palavassa pensaassa, nimitetään myös Herraksi ja Jumalaksi. (2 Moos 3:2,4,6, 7-8) Sama ”Herran enkeliksi,” ”Herraksi ja Jumalaksi” nimitetty oli Jumalan Poika Kristus Jeesus. (1 Kor 10:1-4)

Jeesus aloitti taivaassa taistelun lohikäärmettä vastaan. (Ilm 12:4-5) Lohikäärme epäonnistui yrityksessään tuhota poikalapsen, (Matt 2:16, Luuk 24:7, Apt 17:3, Matt 26:61) Paholainen on taistellut Jeesusta vastaan koko ajan. (Matt 4:1-11, 1 Moos 3:5, 15, Ilm 12:17, Ef 6:12, Job 1:6-7) paholaisen taistelu Jeesusta ja seurakuntaa vastaan on siis jatkoa taistelulle, joka alkoi taivaassa. Vain Jeesusta voidaan sanoa Jumalan vertaiseksi, ja Miikael on yksi monista Jeesuksen nimistä.

Ihmisen poika tuli alas taivaasta ja on ihmiskunnan pelastaja. (Joh 3:13, Matt 16:28) Miikael viittaa Jeesukseen taivaan enkelijoukkojen johtajana. (1 Tess 4:16, Matt 16:27, 24:30-31) Kysymys ei ole että Jeesus ”olisi vain enkeli” vaan siitä että Jeesuksen yksi nimitys olisi Miikael, ja käännösteknisestä asiasta? Maailman raamatuntuntijat monista piireistä ymmärtävät asiaa näin.

Jeesus Kristus on esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Hänen välityksellään luotiin kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä. Jeesus on ollut olemassa jo ennen kaikkea muuta. (Kol 1:15-16, Ilm 3:14, Hebr 9:11, Joh 1:1-3) Jeesus ei ole luotu, vaan Luoja. Jeesus on myös Jumalan pelastussuunnitelman toteuttaja kaikissa vaiheissa. (Hebr 2:10, 5:9)

jari

• benedi

tai suoristettu paremminkin.
        On sinulla näköjään ollut Raamattu kauemmin silmäis alla
        kuin moinella muulla,!
        Toivon tietysti ettei se olisi ollut pelkästään Raamatun sanomat kirjanen.

• benedi

enkeleitä.
        Mutta heti kun puhutaan Jumalan lasten lunastamisesta, heidän synneistään,
        on oltava sielu, ja ruumis ja veri!!

Onko teistä koslkaan kukaan kkysäissyt henkiltä, joilla ei ole lihaa eikä
        luita, niinkuin näette itsellänne olevan, että suostuisivatko
        he vaihtamaan paikkaa kanssanne?

Olettaen tietenkin että he tietävät ensin tarkkaan mitä vaihtokauppa heille
        merkitsisi!!

Jeesus sen vaihtokaupan teki, tietämättä mihin ryhtyi...hänellä
        ainoana turvanaan oli Isä, joka neuvoi häntä.

Lihaksi, sieluksi ja vereksi tuleminen on suuri riski, niin suuri, että
        henki menee, ja niin meni Jeesukseltakin, siinä kuin sielukin, sillä
        veressähän Jeesuksen sielu oli,...ja se lorotti maahan

"Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava."...mutta tämä sielupa ei ollut mitään
        pahaa tehnyt, ja hyvää kait saa tehdä?

Nyt hän kuitenkin joutui ,antamaan sielunsa lunnaaksi ,omiensa syntien puolesta.

Joten kannattaako pilkata tätä elävää sielua enempää, jatkamalla synnin tekoa??
        Onhan mieletöntä antaa henki, ja elämä, ruumis ja sielu syntisten puolesta,
        jotka synnissä pysyvät ja siinä elävät!!

Niinpä hän uhrasikin sielunsa ja antoi sen lunnaiksi, omiensa puolesta,
        jotka vanhurskautettuina pois synnistä, vaeltavat hyvissä töissä, niissä, jotka Jumala
        jo edeltä antoi, ettäme niissä vaeltaisimme!

Ja mitenkäs Jeesus ottaa Henkensä takaisin, kun tehnyt liiton Isänsä
        kanssa lihassa pysymisestä, halki ikuisuuden?

Kaikki maailmankaikkeuden asukkaathan tunsivat JUmalan Pojan, hänhän
        oli aina Henki,....ja nyt heille kaikille on etuoikeus kertoa, miksi
        hän nyt on lihaa ja luita!!

Ketkä kertovat? Tehän te kerrotte, sillä rukouksenne ja huutonne kuuluu
        kaikkialle maailmankaikkeuteen, kun te sanotte: " Kiitos pelastuksesta, jonka sinä
        Herra toit!!"
        Ja tätä pelastusta ihmetellään ja tutkitaan kaikkialla avarassa iankaikkisuudessa...
        ja pyöritellään päätä ihmeissään ,kaikesta siitä mitä Jeesus teki!!

• "Olen kuullut että adventistit eivät usko että Jeesus olisi Jumala"

Alexkasihan täällä on sitä toitottanut, että Jumala ja Jeesus ovat erikseen.
      Myöskään endtime.net sivustot sekä niistä Suomessa vastaava Helinä Jokinen eivät usko Jeesuksen jumaluuteen.
      Mutta adventistit toki uskovat että Jeesus on Jumala, JHVH.

Ns. kolme enkeliä, jotka adventtioppi noukkii Ilmestyskirjasta, nehän ovat nimettömiä palvelevia henkiä,
      joten ihan turhaan kiusaat meitä nimittelypilallasi.

• Alexin vainoojalle

Kristus herätettiin kuolleista kolmantena päivänä kuolon unesta.

Sillä jos kuolleita ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty. Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne.

Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut.

Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.

Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.

Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan, sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

Sillä hänen pitää hallitseman >>>> "siihen asti viimeisenä > itse Poikakin

• Kysyn vaan?
        Alexin vainoojalle kirjoitti:

Sillä jos kuolleita ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty. Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne.

Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.

Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan, sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

Kuka herätti Jeesuksen kuolleista, joa Isä ja Poika ovat yksi ja sama persoona?

• Lippukassa No 3
        Alexin vainoojalle kirjoitti:

Tais Antti lähteä muille maille kun ei ehtiny antamaan ikiviisasta selitystään?

• benedi
        Lippukassa No 3 kirjoitti:

Tais Antti lähteä muille maille kun ei ehtiny antamaan ikiviisasta selitystään?

Oisko Egybtiin , Kairoon mennyt?
        Noh, ei pilkaten...Kyllänäin on että Jeesuksen Isä, joka on salattu Jumala,
        herätti ja kutsui Poikansa haudasta!!

Mutta on tässä sekin hauskuus, että salattu Jumala korotti
        Jeesuksen kaikkia muita nimiä korkeamaksi joita mainitaan taivaassa ja maan päälä!

Minä olen uskonut että oisko hän nyt jo Isäänsä korkempi?? Mutta jos Isän nimi on salattu,
        ja sitä ei kukaan koskaan ole maininnut, niin silloinhan Poika olis Isää alempi?

Mutta en ole siitä varma, sillä Isällä on valtaa ylentää Poikansa vaikka kuinka ylös...
        paatkos sormes eteen?

• lutkulainen
        Kysyn vaan? kirjoitti:

Kuka herätti Jeesuksen kuolleista, joa Isä ja Poika ovat yksi ja sama persoona?

Vaikka sanaa kolminaisuus ei ole Raamatussa, niin Jumalan kolmiyhteisyys nousee silti suoraan
        Raamatun tekstistä.
        - Jumala loi maailmankaikkeuden Sanallaan (1 Ms 1; Ps 33:6,9).
        - Sana tuli lihaksi – ihmiseksi – Jeesuksena Kristuksena (Joh 1:1-3,14).
        ”Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaassa ja maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät,
        olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kakki on luotu hänen kauttansa ja
        häneen” (Kol 1:16).
        Raamattu ilmoittaa, että Jumala on ainoa Luoja:
        ”Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan
        kenenkään auttamatta” (Jes 44:24).
        Koska ei ole muuta Luojaa, kuin Jumala yksin, niin ihmiseksi tulleen Sanan, Jeesuksen, täytyy
        olla Jumala. Olihan Hän Luojana luomisessa.
        Iankaikkinen Jeesus
        Vain Jumala oli olemassa ennen luomista. Raamatun kolme ensimmäistä jaetta esittelee Elohim-
        Jumalan kolme persoonaa: Isän (Elohim on monikkomuoto), Pojan Ja Pyhän Hengen.
        ”Etkö tiedä, etkö ole kuullut, Herran on Iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret” (Jes
        40:28).
        Jumala on ainoa iankaikkinen ilman alkua ja loppua. Näin ollen Jeesuksen Jumaluutta todistaa se,
        että Hän on sama eilen tänään ja iankaikkisesti (Hepr 13:8).
        Muita todisteita Jeesuksen Jumaluudesta:
        - Opetuslapset palvoivat Jeesusta Jumalana (Matt 14:33).
        - Vain Jumalaa, ainoaa saa palvoa (Matt 4:10).
        - Jeesus on enkeleitä ylempi (Hepr 1:5-8, 14).
        - Vain Jumala voi olla Kaikkivaltias. Koska Jeesukselle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan
        päällä, Hänen täytyy olla Jumala (Matt 28:18).
        - Raamattu nimittää Jeesusta useita kertoja Jumalaksi (Room 9:5; Hepr 1: 8; 1 Joh 5:20).
        ”Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän
        vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.” (Joh 1:18; KR 92)

• "enkeliruhtinas"

Dan. 12

"Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat."

Enkeliruhtinas voi tarkoittaa Häntä, jolla on kaikki valta hallita enkeleitäkin. Siis Jeesusta Kristusta.
      Esimerkiksi Monakon kuningasta sanottiin Monakon ruhtinaaksi.

Miikkael nimestä sanotaan "Jumalan kaltainen,"kuka olisikaan enemmän Jumalan kaltainen kuin Poika, josta sanotaan myöskin että: "Hän on Hänen olemuksensa kuva ja kirkkautensa säteily."

• jaakob bb

MUTTA se EI TODISTA EESUSTA JUMALAN JAHVEN kaltaiseksi; ISÄ lähetti minut...Isä on minua suurempi....ei kukaan ole nähnyt Jumalaa, paitsi se, jonka Hän on lähettänyt...jne...ei kukaan voi Jumalaa ristiinnaulita...?
        ...hullujahan te puhutte/ olette!?

• enkelihin mielistys

Adventistivänkyröille:
        Adventistit tällä irtojakeen osalainauksella perustelevat Miikaeljeesustaan: #Miikkael nimestä sanotaan "Jumalan kaltainen,"#
        Jeesus ei ole Jumalan kaltainen vaan itse Jumala.

• PYH!
        enkelihin mielistys kirjoitti:

Adventistivänkyröille:
        Adventistit tällä irtojakeen osalainauksella perustelevat Miikaeljeesustaan: #Miikkael nimestä sanotaan "Jumalan kaltainen,"#
        Jeesus ei ole Jumalan kaltainen vaan itse Jumala.

Raamattu ei missään sano, että Gabriel olisi ylienkeli. Sitä sanaa käytetään vain Mikaelista. Itse olet siis mielistynyt enkeleihin.

• PYH!
        jaakob bb kirjoitti:

MUTTA se EI TODISTA EESUSTA JUMALAN JAHVEN kaltaiseksi; ISÄ lähetti minut...Isä on minua suurempi....ei kukaan ole nähnyt Jumalaa, paitsi se, jonka Hän on lähettänyt...jne...ei kukaan voi Jumalaa ristiinnaulita...?
        ...hullujahan te puhutte/ olette!?

Jeesus sanoi olevansa yhtä Isän kanssa ja Paavali julistaa, että hänellä oli Jumalan muoto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2517
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2116
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1799
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      95
      1787
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1537
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      139
      1128
    7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1085
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1031
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      18
      981
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      977
    Aihe