Linnanmäki kesätyöpaikkana

tuleva lintsiläinen

Olen ensi kesänä menossa Lintsille töihin, ja haluaisin kuulla, pitävätkö vanhat "kauhutarinat" raskaasta työstä ja lyhyistä tauoista paikkansa? Minkälainen palkka laitetyöntekijöillä on? Kuinka paljon työvuoroja/vapaata on?

Kiitos vastaajille! :)

112

17357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maid Marian

      Samat asiat kiinnostaivat täälläkin, sain nimittäin juuri kutsun työhaastatteluun. Saapa nähdä, uskaltaako sinne lopulta mennäkään :) Olen kyllä hyvistäkin kokemuksista kuullut... Palkka olisi tietysti "hauska" tietää.

    • adfs

      Linnanmäen työstä en omakohtaisesti osaa sanoa, rankkaa kuulemma mutta hyvä työympäristö auttaa.

      Itseäni taas kiinnostaisi että miten sait jo tässä vaiheessa tietää pääsystä? Itse kävin vasta haastattelussa ja hakuhan ei vielä ole edes päättynyt. Itselleni sanoivat ainakin että paikoista ilmoitetaan myöhemmin. Vai onko sitten niin että paikat jaetaan jo oikeasti mutta ilman jääneille ilmoitetaan vasta myöhemmin :O ?

      • Marie-

        Mäkin sain kutsun haastatteluun, ja mietin kanssa, että millanenkohan on palkka työvuorot. Onko kellään mitään tietoa, että onko noihin työhaastatteluihin kuinka monta ihmistä kutsuttu?


      • Vaikee sanoo

        Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta yks kaverinkaveri on ollu siellä töissä, ja mun kaveri varotti ettei sille sitten saa millään lailla mainita lintsiä, että sillä on sieltä niin huonoja kokemuksia... oltiin toisen kaverin polttareita menossa suunnittelemaan. ;)


      • tuleva lintsiläinen

        Okei, myönnetään, en ole vielä päässyt töihin, vasta haastatteluun, mutta se ei liene olennaista, koska kysyin millaista Lintsillä on olla töissä :) Mietin vaan että uskaltaako paikkaa ottaa vastaan, jos sen saa :)

        Eikö kukaan osaisi kertoa meille uteliaille Linnanmäestä kesätyöpaikkana?


      • Keskusteluja.
        tuleva lintsiläinen kirjoitti:

        Okei, myönnetään, en ole vielä päässyt töihin, vasta haastatteluun, mutta se ei liene olennaista, koska kysyin millaista Lintsillä on olla töissä :) Mietin vaan että uskaltaako paikkaa ottaa vastaan, jos sen saa :)

        Eikö kukaan osaisi kertoa meille uteliaille Linnanmäestä kesätyöpaikkana?

        http://www.city.fi/keskustelut/23020/ty%F6paikkana linnanm%E4ki/

        http://www.hs.fi/keskustelu/aihealue/Talous/ketju/1098565

        http://poliittistapanettelua.vuodatus.net/blog/2071368

        Googlettamalla löydät lisää.

        Noiden perusteella en ainakaan itse sinne menisi. Työpäivät 12 tuntia, viisi päivää viikossa ja olet kesällä aina töissä, kun muut ovat vapaalla. Sosiaalisen elämän saat unohtaa sinä kesänä. Ei kiitos.


      • Maid Marian
        Keskusteluja. kirjoitti:

        http://www.city.fi/keskustelut/23020/ty%F6paikkana linnanm%E4ki/

        http://www.hs.fi/keskustelu/aihealue/Talous/ketju/1098565

        http://poliittistapanettelua.vuodatus.net/blog/2071368

        Googlettamalla löydät lisää.

        Noiden perusteella en ainakaan itse sinne menisi. Työpäivät 12 tuntia, viisi päivää viikossa ja olet kesällä aina töissä, kun muut ovat vapaalla. Sosiaalisen elämän saat unohtaa sinä kesänä. Ei kiitos.

        Eiköhän kaikki ole nuo jo googlettamalla löytänyt? Ja kuten kommenteista ko. sivuilla huomaa, joillakin on myös hyviä kokemuksia Lintsiltä. Ongelmana onkin, että informaatio on niin ristiriitaista. Millä tahansa palkalla en aio mennä sinne töihin, kun on muitakin paikkoja tiedossa... Päivät kyllä saavat olla pitkiä, töihinhän tässä kuitenkin ollaan menossa. Kyllä viime kesän 10h hotellinsiivoukset varmasti vetävät vertoja Lintsin olosuhteille.


      • adsf12
        tuleva lintsiläinen kirjoitti:

        Okei, myönnetään, en ole vielä päässyt töihin, vasta haastatteluun, mutta se ei liene olennaista, koska kysyin millaista Lintsillä on olla töissä :) Mietin vaan että uskaltaako paikkaa ottaa vastaan, jos sen saa :)

        Eikö kukaan osaisi kertoa meille uteliaille Linnanmäestä kesätyöpaikkana?

        Ah no hyvä, olin jo kuoppaamassa pääsymahdollisuuteni kun ajattelin että paikat jaetaan jo suorilla haastattelussa :D (kuten jotkut firmat tuppaavat tekemään).


    • entinen laitepuolelt

      Lintsillä työskentelystä on paljon hyviä ja huonoja puolia.. 12 tunnin työajat laitetyöntekijöille on pelkkää pelottelua, koska maksimi on 11 tuntia ja nämä on keskikesältä, jossa ensimmäisen vuoden työntekijät tekevät yleensä viikonloppuisin ainoastaan näitä vuoroja. Toinen on millä asenteella teet töitä, jos et tykkää tehdä töitä viikonloppuisin, jota lintsillä tehdään joka toinen viikonloppu niin et välttämättä tule viihtymään. Kuitenkin vuoroja on mahdollista vaihtaa toisten työtekijöiden kanssa.

      Mikäli kuitenkin haluat mennä töihin lintsille niin yllätyt kuinka saat facebook kavereita yli 50kpl kesän aikana, saat asiakaspalveluatyötä cv:n, voit pitää jopa viikon loman kesken kesän, jos keskustelet asiasta ajoissa, voit löytää ehkä itselle seurustelukumppanin.. josta sattumoisin itsellä on henkilökohtaista kokemusta. :D

      Palkkaus on noussut kokoajan, josta toissavuonna oli jotain 7,3e. Viime vuonna oli jotain 7,5e ja saattaa olla tänä vuonna 7,7e? Tämä nousee kolme vuotta 50 centillä. iltalisä on n. euron, mutta suomen huvipuistoista lintsillä on suurin, sekä ei vaadi välttämättä aikasempaa työkokemusta.

      Lupia voi saada 1-3 per kesä, yleensä 2 lupaa per kesä, mutta riippuu tarpeesta ja vanhojen määristä opettaa uusia laitteisiin. Säännöt ovat melko tarkkoja, joista yleisimmistä ei tule potkuja vaan varoituksia. Yleisimmät säännöt ovat, ei kännykän käyttöä laitteilla, ei makeisia tai purkkaa ja muistaakseni ei kiroilemisia asiakaiden kuullen. Nämä kuitenkaan ei oo niin tarkkoja, kuten töihin tuloaikataulu tai promillimäärä töihin tultaessa.

      Tulokset muistaakseni tulee kaikille samaan aikaan kutsulla pakollisiin koulutuksiin ja viimeisessä info-tilaisuudessa kirjoitetaan sopimus, joten riittää aikaa miettiä haluatko mennä lintsille töihin vai jonnekin muualle.

    • cactus4

      Joko olette kuulleet lintsiltä jotain? Minne haitte?

    • tiuhi

      kuulin, en päässyt myyjäksi vaikka haastattelu meni mielestäni hyvin :(

    • exlintsi

      hei.

      Jos olet valmis tekemään 5-7 päivää putkeen 11 tunnin päiviä niin sinne vain.
      Palkka on minimi, tauot n. 15-40 min taukoja 2-3 päivässä.

      Työkaverit ovat plussaa, mutta itse en enää tuonne hullujen huoneeseen mene.

    • Maid Marian

      Palkka 7,69e/h, joten kieltäydyin laitevalvojan kesätyöstä. Siivoamallakin saa parempaa palkkaa, raskas työ kun on joka tapauksessa raskasta työtä.

    • asdfgsrxfhdgfhyt

      Joku viikko sitten tuli hyväksymiskirje, myymälä & kahviopuolelle :)
      Kokemusta tuolta nyt pääasiassa haen, ei se palkka kaikki kaikessa ole. Sitäpaitsi hyvin monella on vaikeuksia saada yhtään mitään töitä kesäksi niin olen kyllä todella tyytyväinen ettei tuotakaan tartte enää murehtia.

    • tuleva lintsiläinen

      Minulle sanottiin jo haastattelussa, että pääsen lintsille kesäksi 2011 töihin. Palkkaa enkä työtunteja vielä tiedä, mutta en haekkaan kesätöiltä suuria tuloja, vaan kokemuksia. Ja niitä lintsi varmasti tarjoaa. Tänään tuli sitten koulutusten aikataulut, joten on mustaa valkosella lintsille pääsystä! En malttaisi odottaa :)

    • EllinooraR

      Minkälainen työasu linnanmäkeläisillä on? Kiitos!!!

    • reresrsrerwesfsfhgj

      Niin, minkälainen?

    • dghfg

      vihreä pikee-paita, siniset housut ja vihreä fleese punainen takki.
      Laitetyöntekijöillä lisäksi sadeasu

    • :-)

      Olisiko kellään tällaista hieman yksityiskohtaisempaa tietoa noista lähestyvistä koulutuspäivistä: missä tarkalleen ottaen ne järjestetään? Paikkana toki on Linnanmäki, mutta ainakaan minua ei ole infottu sen enempää, minne tiettyyn pisteeseen tulisi saapua. :-)

    • Böblböböblö

      Lintsillä työkaverit on keskimäärin loistavia, kaikki muu onkin sitten pelkkää paskaa.

    • dksldslkåasölsdd

      Osaisko joku kertoo lintsin kenttäesimiehistä jotain? millasia ovat? ei tarvi tietenkää laittaa nimii kuvailee vaikka ulkonäköö tms :D

    • bubblebubble

      MÄ oon kans lintsille tulossa töihin :) Oon nyt kaupan kassalla ja oon oikeesti innoissani et pääsen pois tosta hommasta (vaikka siis menossa peli/lipunmyyjäksi lintsille).
      Palkka putoo aika paljon, mutta pudotkoon. Must tuntuu et tulee olee aika kivaa hommaa loppupeleissä, ainaki verrattuna mun nykyiseen työhön..

    • liiiiip33

      Olen ensi kesänä menossa Lintsille töihin, ja haluaisin kuulla, pitävätkö vanhat "kauhutarinat" raskaasta työstä ja lyhyistä tauoista paikkansa? Minkälainen palkka laitetyöntekijöillä on? Kuinka paljon työvuoroja/vapaata on?

      Kiitos vastaajille! :)

      Itse olin pari vuotta sitten Lintsillä laitepuolella ja voin sanoa, että oli todella opettavainen kesä asiakaspalvelutyön suhteen. Lisäksi sain paljon uusia mahtavia tuttuja, näin huvipuistojen arkea toiselta puolelta ja sain olla mukana rakentamassa muiden ihmisten ikimuistoisia hetkiä. Itse vältyin kovalta face-to-face asiakaspalautteelta ja minulle jäi oikein hyvä maku suuhun kaikista. Lintsiä saan kiittää siitä, etten ole juuri koskaan myöhässä tauoilta ja olen tottunut lyhyihin huilimistaukoihin. Nykyisissä työpaikoissa tulen aina tauolta hieman ajoissa, koska edelleen takaraivossa jyskyttää se pelottelu minuuttien menettämisestä seuraavasta tauosta eli on pakko olla ajoissa, jos aikoo jaksaa pidemmätkin päivät oikeanmittaisilla tauoilla :) Lisäksi ulkoilmatyössä oppi jaksamaan niin helle- kuin sadepäivinäkin eikä hymy yleensä hyytynyt silloinkaan. Itselläni kuitenkin sosiaalinen elämä kärsi valtavasti huvipuistotyöstä, sillä matkoineen minulla meni aikaa n. 12-14h joka päivä eli kotona suoraan sänkyyn ja aamulla taas ylös. Tosin minulla olikin vajaa tunnin työmatka (Espoosta). Iltariennoissa en jaksanut paljon viihtyä, kaks kertaa taisin päättäreiden lisäksi olla palkkajuhlinnoissa.

      Mielestäni hyvä paikka oppia täsmällisyyttä ja tarkkuutta. Työkavereiden takia tätä duunia jaksaa tehdä.. [ja ehkä myös hieman asiakkaidenkin ;)]

      Palkka oli tosiaan n. 7,3 € ekiksellä.

    • tittelintuure333+333

      kertokaa esimiehistä!!!!

    • Valdemaarium

      Mikä fiilis porukoilla ollut ekoista päivistä? Ite en oo toistaiseks havainnut mitään kauhutarinoiden mukaista meininkiä, esimiehet rentoja, normaalilla asenteella on pärjännyt. Oon siis aspaosastolla. :)

    • MM

      "Nykyisissä työpaikoissa tulen aina tauolta hieman ajoissa, koska edelleen takaraivossa jyskyttää se pelottelu minuuttien menettämisestä seuraavasta tauosta eli on pakko olla ajoissa, jos aikoo jaksaa pidemmätkin päivät oikeanmittaisilla tauoilla :)"

      Kuulostaapa oikein hyvältä kokemukselta sitten... :S

    • FF

      Noh, syyhän tohon tarkkuuteen on tauotus. Ei siitä nykyään minuutteja mee, jos myöhäs oot, mut olishan se kiva, jos seuraavakin tyyppi pääsis tauolle ajoissa ja sitä seuraava ja lopulta tauottajakin saisi oman taukonsa, oikeanmittaisena.

      T. Tauotuksiakin Lintsillä tekevä.

    • gsoskh

      Ensimmäisistä päivistä tuli lähinnä kauhufiilis sen takia ettei mikään tuntunut sujuvan ja kauemmin töissä olleet sitten katselivat pahasti kun yritit tehdä töitä parhaasi mukaan hämärillä muistikuvilla koulutuksista... Tai sitten saatoin vaan kuvitella kun oli itse jo lähes itkua vääntämässä.. Iloisella mielellä yritetään taas mennä ja toivoa parasta :D

      Suurin osa työkavereista oli kyllä mahtavia ja esimiehet myös :)

    • Valdemaarium

      No joo, totahan se on aina, käytäntö opettaa enemmän! Kyllä se siitä. Ja työporukka tosiaan on mahtava, sillä jaksaa kyllä tämänkin illan! :)

    • wanhaaa

      No siis omakohtainen kokemukseni oli positiivinen tauotuksien suhteen, vaikka lintsikesän aikana se tuntuikin todella hölmöltä, mutta monien työpaikkojen jälkeen alkaa arvostaa sitä kuinka aikoinaan siihen on saanut niin jämptin ohjeistuksen.. On se mukavaa ainakin itse tietää olleensa ajallaan =) Lintsi ei ole huono työpaikka, mutta olen ollut paremmissakin (ja huonommissakin) :D Varsinkin eräs huvipuisto petraa työntekijöiden viihtyvyyteen paljon enempi kuin mäki..

      Esimiehet olivat mukavia, osa tiukempia ja osa rennompia, mutta kaikille uskalsi puhua :D

    • vittufhfjfgjgj

      Olin ja lähdin. Sopimukseni irtisanottiin tänään. Syy: Joku tietty idiootti ämmä oli mennyt valehtelemaan minusta asioita, koska ei pidä minusta, esimiehet nielivät kaiken. Ja seuraavana päivänä minut vain potkittiin ulos, en saanut edes kertoa miten asiat olivat, ja syytä potkuihin ei kerrottu koskaan. EN SUOSITTELE.

    • Kesä2012

      Moikka.
      Sain Lintsille kutsun haastatteluun. Millainen tämä haastattelu on, osaako joku kertoa? :)

      • Lintsille hakenut

        Itsekin lähetin hakemuksen Linnanmäelle, pitäisiköhän huolestua kun mitään ei ole vielä kuulunut? :o Kuinkakohan monta ne yleensä pyytää haastatteluihin? Tuliko kutsu sähköpostitse vai puhelimitse?


      • Lintsityttö
        Lintsille hakenut kirjoitti:

        Itsekin lähetin hakemuksen Linnanmäelle, pitäisiköhän huolestua kun mitään ei ole vielä kuulunut? :o Kuinkakohan monta ne yleensä pyytää haastatteluihin? Tuliko kutsu sähköpostitse vai puhelimitse?

        Mäkään en ole saaaanut kutsua haastatteluun vielä D: Huolestuttaa ihan sairaasti. Toivottavasti kutsu kuuluu, koska haluisin ihan tosissani lintsille töihin kesäksi!


      • Lintsi:)
        Lintsityttö kirjoitti:

        Mäkään en ole saaaanut kutsua haastatteluun vielä D: Huolestuttaa ihan sairaasti. Toivottavasti kutsu kuuluu, koska haluisin ihan tosissani lintsille töihin kesäksi!

        Mäkin sain eilen kutsun, mutta voihan ne tulla kai eri aikoihin riippuen mihin tehtävään hakee? Jännittää se haastattelu, niin olisi tosiaan kiva tietää minkä tyyppinen se on! :)


      • Lintsijee
        Lintsi:) kirjoitti:

        Mäkin sain eilen kutsun, mutta voihan ne tulla kai eri aikoihin riippuen mihin tehtävään hakee? Jännittää se haastattelu, niin olisi tosiaan kiva tietää minkä tyyppinen se on! :)

        Mihin tehtävään hait? :)


      • Lintsille hakenut
        Lintsityttö kirjoitti:

        Mäkään en ole saaaanut kutsua haastatteluun vielä D: Huolestuttaa ihan sairaasti. Toivottavasti kutsu kuuluu, koska haluisin ihan tosissani lintsille töihin kesäksi!

        No niinpä! Ite oon viime päivät hermoillu et tuleeks sieltä mitään kutsua haastatteluun vai ei. Itseki haluisin ihan tosissani sinne töihin. Täytyy ny vaan toivoo et meijätki pyydetään edes haastatteluihin. :)

        Ite lähetin tosin sen kutsunki ihan viime minuuteilla, eli jos ne noita hakemuksia perkaa jotenki saapumisjärjestyksessä, niin mää oon siellä viimisten joukossa... Eikös jossain lukenu, että viimeistään viikolla 9 pitäis tulla tieto jos on päässy haastatteluihin? Vai olikohan se niin, että haastatelluille ilmotetaan työpaikasta viimeistään viikolla 9?

        Joka tapaukses tosi stressaavaa tää odottaminen. Tuntuu et määki tarkistaisin sähköpostin tyyliin tunnin välein, jos vaikka Lintsi olis lähettäny jotain. :D No mut, täytyy ajatella positiivisesti: jos Lintsille ei pääse, niin ainahan voi yrittää josko Särkänniemellä tärppäis. :)


      • Lintsi:)
        Lintsijee kirjoitti:

        Mihin tehtävään hait? :)

        Laitteisiin


      • Lintsille hakenut
        Lintsi:) kirjoitti:

        Laitteisiin

        No voi hemmetti, määki hain laitteisiin. Ei hyvältä näytä... :( Täytyy vaan elätellä toivoa että jos jotain viestiä tulis tässä lähipäivinä Lintsin suunnalta.

        Kylhän tää vähän vetää mielen matalaks, mut minkäs voi. Ehkä täytyis vaan keskittyä si tohon Särkkikseen. Niillä on mun mielestä ainaki siinä mielessä parempi systeemi, et ne haastattelee jokaisen halukkaan. Itse kun uskoisin olevani parempi suullisissa haastatteluissa, kuin kirjallisten hakemusten kirjoittamisissa.


    • Lintsillekö

      Minulle tuli sekä tekstiviestinä että sähköpostina ilmoitus haastattelusta. Uskon, että he laittavat kutsuja tehtävien mukaan.
      Osaako kukaan sanoa, kuinkahan paljon haastateltavia on, ja millainen tuo haastattelu on? Jännittää! :)

      • Lintsille hakenut

        Mihin tehtävään itse hait?


    • Lintsillekö

      Hain laitetyöntekijäksi

    • Tuleva kesätyöläinen

      Minulle tuli sähköpostia tuossa n. viikko sitten että pääsin töihin kahvilapuolelle!! Onko muille tullut vastauksia? :)

    • Badolalei

      Moi ja terveisiä vanhan työntekijäkaartin puolelta! :) Oon siis ite toisen vuoden lintsiläinen ja remmissä mukana ensi kesänä. Jos haastattelut pitää edellisen vuoden kaavansa, kysymyksessä on ensin sellainen infopläjäys Linnanmäestä, sitten ryhmähaastattelu ja lopuksi yksilöhaastattelu. Haastatteluun kannattaa varautua, kuten muihinkin työhaastatteluihin, pohtii yleisimpiä kysymyksiä jne. Positiivinen asenne auttaa paljon!

      Tsemiä haastatteluihin! Ens kesänä törmäillään varmaan monen kaa!

    • vastausta odottava

      "Tuleva kesätyöläinen", milloin teille sanottiin että saatte tietää vastauksen? meille, jotka hakivat pelimyyjiksi kerrottiin, että paikan saamisesta kerrotaan vasta viikolla 10

    • Laitetyöntekijä_

      Meille laitetyöntekijöille kerrottiin, että vastaukset tulevat viikolla 9 tai 10.

    • tamperetyttö93

      Ilmoittaako lintsi niille, jotka ei päässy töihin tänä kesänä, sähköpostiviestillä tai muulla tavalla?
      Kiitokset vastauksista etukätee!

    • vastausta odottava

      luulisin, että vastaus lähetetää sähköpostilla myös niille, jotka ei paikkaa saa(olis ainaki must reilua niille jotka oli haastattelus).

    • ihmettelenkovasti

      entä lähetetääks niille sähköpostii joita ei ees kutsuttu haastatteluun?:0

    • vastausta odottava

      emmä usko et se niille lähettää ku niitä joita ei päässy haastatteluu oli reippaasti yli 2000 ainaki DD: ja ku ei ne oo tähänkää asti pistäny viestii ni en usko :||

    • Tuleva työntekijä:)

      Jippii, linnanmäki kutsuu!! :))

    • vastausta odottava

      Tuleva työntekijä, mihin työhön pääsit?

    • Öötieteeksjoku?121

      Miten Mansikkapellolle pääsee töihin ja tieteeeks joku onko Pielaveden lähistöllä mansikkamaata?

    • Tuleva työntekijä

      Pääsin laitetyöntekijäksi. :)

    • linzille

      Mites noi koulutuspäivät? Laittaako ne lisäinfoa aikataulusta, vai soittelenko perään? Milloin se työsopimus kirjoitetaan?

    • AbCdEf

      Koulutuspäivät ja muu ilmoitetaan sähköpostitse.

    • hämmentynyt asd

      olen tosi sekavilla fiiliksillä. eilen sain viestin, että olen valittu lintsin kesätyöntekijäksi. ja tänään sain viestin joka on lähetetty niille jotka ei päässy lintsille? en nyt tiiä mitä täs pitäis ajatella, laitoin paikkaan viestii mut on kyl tosi kurjaa jos mulle eka pistetää viestii et pääsen sinne töihin ja sit vedetäänki matto alta et sori oho et pääsekkää.. :/ toivotaa et se ei-pääseminen on se virhe sähköposti mikä mulle on tullu..

      • Smile90

        Hyvä, että laitoit heille viestiä. Jos mitään ei kuulu, voisit vaikka soittaa heille. Luulen kyllä, että olet saanut paikan. :)


      • hämmentynyt asdf
        Smile90 kirjoitti:

        Hyvä, että laitoit heille viestiä. Jos mitään ei kuulu, voisit vaikka soittaa heille. Luulen kyllä, että olet saanut paikan. :)

        Joo tuli viestii et se oli väärinkäsitystä,huh,onneks :) tein nimittäi oikeesti kaikkeni et pääsisin tonne töihin..


    • Lintsille hakenut

      "Hyvä kesätyöpaikan hakija


      Kiitos mielenkiinnostasi Suomen suosituinta matkailukohdetta Linnanmäen huvipuistoa kohtaan.

      Saimme runsaasti hakemuksia huvipuistotyöntekijöiksi. Haastatteluun valitsimme hakemusten perusteella osan hakijoista. Valitettavasti tällä kerralla valintamme ei kohdistunut Sinuun.

      Pidämme kuitenkin yhteystietosi tallella, jos tilanne muuttuu.

      Toivotamme Sinulle hyvää kevättä ja menestystä elämässäsi.

      Kevätterveisin

      LASTEN PÄIVÄN SÄÄTIÖ"

      Että tämmöstä tällä kertaa... Ei voi mitään, ehkä ens kesänä parempi onni. :-/

    • lililintsi

      Mitehän lintsillä mahtaa kuukaudessa tienata?

      • jeejee"

        huonosti :)


    • 2012 lintsiläinen

      Ne, jotka jatkossa miettii lintsille hakemista, niin itse suosittelen. Vietin juuri elämäni tapahtumarikkaimman kesän enkä vaihtaisi kokemusta mistään hinnasta. Kyllä, palkka on paska, mutta tää työ ei tunnu työltä mun mielestä. Eri asia tietenkin millä asenteella lähtee, jos heti on paskalla fiiliksellä, tottakai on paska kesä. Kaikki lähtee ittestään. Vessatauot on, tauot on pitkä, edut hyvät ja saat uusia oikeasti hyviä ystäviä. Tämä oli mun lintsikokemus. Toki, joskus on rankempaa, sen nyt tyhmäkin tajuaa, mutta sen kyllä selviää. En päivääkään katunut sitä, että menin sinne töihin.

      • Lintsillä 2012

        Samoilla linjoilla. Olin itse viime kesänä Linnanmäellä ja ensi kesänä varmaan uudestaan. Työkaverit on parhaita, työkään ei mitään liian rankkaa. Tietysti, jos kyseessä on ensimmäinen kesätyö ja odotus on, että kesällä on paljon vapaata, niin jätä hakematta ja mene muualle. Töitä saa tehdä, edut on kohtalaiset ja itse koin esimiehet ja työkaverit joustavina. Vapaata sai, jos sopi aiemmin ja lyhyemmät vapaat meni yleensä vuorotoiveissa läpi. Kaikki ei ollut minuutin päälle. Joku mainitsikin aiemmin jo siitä, että tauoissa ollaan tarkkoja tauotusaikataulun takia. Kiirepäivinä se olikin suht tarkkaa, koska tauottaja korvasi työntekijän tauon ajaksi. Hiljaisempia päivinä moni pystyi pitämään tauon sitten kun halusi. Kaikki on pitkälti omasta asenteesta kiinni.


    • jjjanitaae

      Mä kerron teille kaikille nyt jääkylmän totuuden: menkää puhelinmyyjäksi. Lyhyemmät työpäivät, parempi palkka, eikä ole minuuttiaikataulua (riippuu tietty mihin firmaan meette) Mä oon ollut MediaPexillä muutaman kuukauden n. vuosi sitten, sieltä jäi kyllä huonoja kokemuksia, mutta niin on muutkin sanoneet että on vähän pahamaineinen firma, mutta pitää kokeilla että tietää sen todeksi itsekin. Megalla (suoramarkkinointi mega oy) olin vähän yli puoli vuotta Riihimäen pisteessä. Tosin lopetin koska iltapäällikkö vaihtu joten ilmapiiri meni huonommaksi. Ei ollut taukojen kanssa mitään minuuttiaikataulua ja suhtkoht hyvin ottivat jos piti lähteä töistä ajoissa / ottaa vapaapäiviä. Ja verraten linnanmäkeen: jos alle 8e h siellä, eli sanotaan että teette 10h päivän tienaatte 80e. Mulla oli megalla tuntipalkka 5.15 e provikat päälle ja työtunteja siis 4.5h / ilta. Ja kun mentiin provikoitten puolelle niin tosiaan 4.5 tunnissa tienasin sen plus miinus 100 e päivältä. Tosin verottaja vetää välistä :/ Ja tosiaan itse saa valita minä iltoina menee töihin, mikä on tietysti plussaa :D Ja tämä tosin vain oma kokemukseni, saattaahan joku tollasesta orjuuttamisesta tykätä :D

    • Lllintsi

      Kuinka usein koulutuspäiviä on? Onko niitä paljon arkipäivinä? Onnistuuko enintään 2kk pituinen soppari?

      Kiitos!:)

    • linnanmäkirekry

      Koulutuspäivät ovat huhtikuussa ja sijoittuvat pääsääntöisesti viikonloppuihin ja arki-iltoihin. Koulutuspäiviä on yleisesti 5-8 tehtävästä riippuen. Suurimassa osassa työtehtäviä tulee työskennellä vähintään kolme kuukautta, mutta kioski- ja kahvilaosastolla osa työtehtävistä mahdollistaa 2 kk työsuhteen kesäsesonkina.

    • Hiemanepävarma

      Hei! Järjestääkö linnanmäki valituille ensikertalaisillekin sen ensisammutus ja hätäensiapukoulutuksen? Ovathan noi sammutustehtävät ainakin ihan turvallisia tai ettei sitä tarvitse kauheasti pelätä? Miten se tehdään?

    • Kesätyöntekinä2017

      Onko täällä muita ketkä hakevat lintsiltä töitä tulevaan kesäkauteen? Hakuaikahan alkaa tänään joten ei muuta kuin peukut ylös itselleni ja kaikille muille halukkaille hakijoille!

      Mua mietityttää se, saako ensimmäisen vuoden työntekijät ns."laitelupia" eli lupia ajaa niitä vähän kiintoisampia ja hurjempia laitteita? Jos saa, onko ne itse valittavissa?

      • Lintsi16

        Ensimmäisen kesän laitetyöntekijät koulutetaan ajamaan lastenlaitteita ja niillä ollaan suurimman osan ajasta. Ensimmäistä vuotta olevat saavat myös lupalaitteita (1-2 kpl, yleensä 2). Kaikkiin lupalaitteisiin koulutetaan aina sen mukaan, että missä eniten tarvitaan työntekijöitä.

        Kannattaa ehdottomasti hakea lintsille töihin! Itse tykkäsin todella paljon ja löysin paljon uusia ystäviä!


      • MinustakoLintsiläinen
        Lintsi16 kirjoitti:

        Ensimmäisen kesän laitetyöntekijät koulutetaan ajamaan lastenlaitteita ja niillä ollaan suurimman osan ajasta. Ensimmäistä vuotta olevat saavat myös lupalaitteita (1-2 kpl, yleensä 2). Kaikkiin lupalaitteisiin koulutetaan aina sen mukaan, että missä eniten tarvitaan työntekijöitä.

        Kannattaa ehdottomasti hakea lintsille töihin! Itse tykkäsin todella paljon ja löysin paljon uusia ystäviä!

        Selvä kiitti :D tosiaan oon hakemassa, niin pirun kova stressi ja jännitys ollu jo kauan et saankohan hyvän työhakemuksen ja varsinkin videon tehtyä.. mutta eiköhän se tästä, varmaan huomenna lähetän menee kun parturi tilattu ymsyms nii näyttää edes vähän siisimmältä videoo varten :o


      • Lintsi16

        Kyl se siitä! Kannattaa vaan tehdä se hakemus huolellisesti ja ajatuksella, niin ku kaikki työhakemukset! Oo videossa oma ittes ja älä ota liikaa stressiä :) tsemppiä!


    • Annnnna

      Mitä LIntsin sivuilla tarkoittaa nuo palkkaryhmät? Siellä on ensimmäisen kauden työntekijöiden osalta ryhmät A-D - vaikuttaako näihin työkokemus?

      • Moiks17

        Morjens, oon tuo toka viimesin kommentoija eli en oo sataprosenttia varma mitä tuolla tarkalleen ottaen meinataan, mutta jos laitetyöntekijäksi haet niin luulen sen palkan olevan se 8.25e/h jos sulla EI OLE aikaisempaa kokemusta Linnanmäeltä. Eli työkokemus vaikuttaa tässä tapauksessa vahvasti. Koulutusajalta saat sen 7e/h jos muistan oikeen

        Jos oikein laskin, on 1. Kauden A ryhmän työntekijöiden kuukausipalkka noin 1311e/kk, ei tietenkään ole suuri palkka mutta monelle opiskelijalle kuten mulle tosi tosi iso apu


    • 2017lintsi

      Onkos kukaan tämän vuoden lintsin kesätyöhakija saanut jo viestiä? et onko päässy vai ei

      • Juliaads

        Ei oo vielä tullut. Onko,muille?tällä viikollahan he,sanoivat tiedottavansa.


      • Lintsillekö

        Itse hain ja olin haastattelussakin, vielä ei ole mitään kuulunut sieltä. Jännittelen...


    • itkenjosenpääse

      Voi olla, että kaikille ilmoitetaan eri aikoihin (kahvila/laitteet jne). Olin laitepuolen haastattelussa ja sanoivat viestin tulevan to/pe aikoihin

    • Juliaads

      Äääh tää odotus ei oo hauskaa😂😂

    • Jsjsklqkanbqlala

      Tänään tuli viesti että pääsin :)

    • ooooo1

      Jes! Pääsin myös!

      • Mietteliäs17

        Onnea! Miten siinä sun sähköpostissa sanottiin, käskettiinkö siinä vastaamaan siihen heidän lähettämään sähköpostiin tai jollain muulla tavalla varmistamaan että ottaa paikan vastaan?


      • oooo1
        Mietteliäs17 kirjoitti:

        Onnea! Miten siinä sun sähköpostissa sanottiin, käskettiinkö siinä vastaamaan siihen heidän lähettämään sähköpostiin tai jollain muulla tavalla varmistamaan että ottaa paikan vastaan?

        Kiitti!
        Ei tarvii ilmoittaa ,että ottaa paikan vastaan.
        Jos ei ota paikkaa vastaan, nii siitä pitää ilmottaa 7.3. mennessä. Varmaan sen jälkeen ottavat yhteyttä varasijoille jääneille.


      • Mietteliäs17
        oooo1 kirjoitti:

        Kiitti!
        Ei tarvii ilmoittaa ,että ottaa paikan vastaan.
        Jos ei ota paikkaa vastaan, nii siitä pitää ilmottaa 7.3. mennessä. Varmaan sen jälkeen ottavat yhteyttä varasijoille jääneille.

        Oorait arvelinkin että se toimii jotenkin sillä systeemillä, ite olen siis ns. varasijalla :p kiitti kuitenkin vastauksesta!


    • Varalla08q

      Pääsin varasijalle. Mitä luulette että kuinka isot mahikset on päästä?

      • Moiks17

        Hei mä pääsin kanssa varasijalle! Oon seuraillu tätä keskustelupalstaa nyt ihan hulluna koko tän viimesen viikon ajan ja jostain syystä en puhelimella ollut huomannut että tänne on tullut näin paljon uusia viestejä sitten mun kirjottaman viestin jälkeen :O (nim. Moiks17)

        Olin tosi varma että se haastattelu meni mun osalta todella hyvin koska sain paljon kehuja ymsyms mutta jaa-a, tässä varasialla ei todellakaan ole kiva olla kun tää on vähän sellanen epävarma paikka että pääseekö vai eikö, toivon todella kovasti että pääsisin töihin sinne lintsille kun on jo vähän niiku odotuksetkin olleet kovat haastattelun jälkeen...

        ps. Olin haastateltavana viime lauantaina 11.2 :D onnea tuleville työntekijöille, toivottavasti ovat yhteydessä vielä ainakin minuun jospa sitä pääsis sinne sitten kanssa!


    • ooooo1

      Musta tuntuu, että jotku saattaa hyvinki perua paikkansa, jos saa parempi palkkaisen työn muualta jne :D
      toivottavasti pääset

      • Moiks17

        Toivotaan että näin käy, itse olisin riemuissani jos saisin tietää että paikka on mulle laitetyöntekijänä vapaa, meinaan mun haastattelu meni kyllä omasta mielestä hyvin niin olin melko yllättynyt kun aamulla luin ettei valinta tällä kertaa kohdistunutkaan minuun, kuitenkin viestissä lohdutetaan ja sanotaan että olen ns. ''varasijalla'' kuten Varalla08q.


    • oooo1

      kertokaas mille puolelle pääsitte

    • lintsillesit

      Pääsin laitepuolelle!:)
      Hahaha tuntu että mokasin haastattelun täysin. Taitavat näköjään ottaa niitä, jotka pystyvät työskentelemään koko kauden.

      • Moiks17

        Hmm.. et tainu mokata sitä haastattelua sitten koska mun mielestä se meni ainakin mun osalta ihan hyvin ja ne vielä kehu sitä että olisin vapaa ja ilonen työskenteleemään koko kauden :o kuitenkaan en paikkaa saanut vaan varasijan :/


    • varalla08q

      Eli kaikki jotka ei tullu valituks ni sanottii et on varalla? Vai tuliks jollekki et sua ei valittu.

      • Moiks17

        Nosiis mulle ilmotettiin osassa sähköpostiviestiä näin: "Säilytämme kuitenkin hakemuksesi ja olemme myöhemmin yhteydessä, jos tilanne muuttuu." en sit tiedä tarkoittaneeko toi varasijaa tai onko vaan kauniilla tavalla sanottu että yritä ens vuona uudelleen :D nomut toivottavasti edes varasijalla ku täysin hylättynä..


    • varalla08q

      Mulle laitettii "haastattelun perusteella valitsimme sinut varasijalle ja ilmoitamme heti jos paikkoja vapautuu".
      Munki mielest on oma haastattelu meni sika hyvin..

      • Moiks17

        Hm.. mulla ei kyllä ilmotettu siinä sähköpostiviestissä mitään tollasta, ei vaikka jälkikäteen tiedustelin tarkemmin asiallisesti ja ystävällisesti mistä johtunee etten tullut valituksi ymsyms :/ oon kai sit jossain aivan vikana listalla enkä kyllä käsitä miten ihmeessä kun mulla on paljon kielitaitoa, jotakuinkin työkokemusta ja kokemusta turvallisuusalalta ja asiakaspalvelutaitoa hieman :o


      • varalla08q

        Vastasko ne mitäö ku kysyit et mikset tullu valituks? :)


      • Moiks17
        varalla08q kirjoitti:

        Vastasko ne mitäö ku kysyit et mikset tullu valituks? :)

        Joo kyllähän ne vastas, hieman kiertelevästi enkä saanut varsinaista vastausta kysymykseeni mutta kuulema mm. työkokemus, asiakaspalvelutaito, kielitaidot ja varsinainen työhaastattelun sujuvuus vaikutti.

        Kaikki nuista on mulla ihan siinä kunnossa että edelleen ihmetyttää kummasti mistä johtunee etten päässy :o, toisaalta stressasin paljon haastattelussa ja menin kaikenlisäks möläyttää siitä sille haastattelijalle mut se vaan naurahti ja sanoi että ei syytä huoleen se on normaalia :D


    • Eioop

      Haastattelun perusteella olemme valinneet sinut varasijalle. Otamme sinuun yhteyttä heti, jos paikkoja vapautuu. Todennäköisesti myös osa varasijalla olevista pääsee Linnanmäelle töihin kesäkaudelle 2017.

      Lol :(

    • Moiks17

      "Hyvä kesätyöpaikan hakija

      Kiitos mielenkiinnostasi Linnanmäen hupimestarin työtehtäviä kohtaan.

      Olemme haastatelleet ison joukon hyviä hakijoita ja valinneet jatkoon ne henkilöt, jotka mielestämme parhaiten soveltuvat hakemiimme tehtäviin. Valitettavasti tällä kertaa valinta ei kohdistunut Sinuun.

      Säilytämme kuitenkin hakemuksesi ja olemme myöhemmin yhteydessä, jos tilanne muuttuu.

      Toivotamme Sinulle mukavaa kesän odotusta!

      ystävällisin terveisin,
      ***" eikö kellekkää täältö tullu tällaista viestiä?? :0

      • gigk

        tarkoittaa, että et päässyt. ja olet sijalla x. eli todennäköisesti et pääse.


    • Oeoeo

      Pääsin laitepuolelle
      Nähää siel

    • Mörölökki

      Pääsikö kukaan varasijalta töihin?

    • VRa

      En ainakaa mä päässy varalta..

    • vitt33

      En mäkää :/

    • Happei

      Mulle soitettiin ja pääsin varasijalta töihin!! :)

    • lintsi17

      Ootko muute moiks17?
      mut ONNEA !
      eile oli eka koulutuspäivä
      jännittää jo tuleva kesä

      • TheLegendaryMoiks17

        Moiks17 tässä lmao, en päässyt valitettavasti mutta pääsin toukokuuksi työharjoitteluun Helsingin Poliisille, ehkä sitten ensivuonna lintsille jos huolivat! :)


    • Happei

      En oo moika17 :D
      Muaki vähä jännittää :)

    • johkis

      Moikka, osaako joku kokemuksesta sanoa kuinka todennäköisesti varasijalta voisi päästä töihin, ja tuleeko jossain vaiheessa ilmoitusta jos ei ns, ole enää mahdollisuutta eli kaikki valitut on ottaneet paikan vastaan? Kiitos avusta :)

    • Anonyymi

      Moi

    • Anonyymi

      Hei muuten, mitkä on työajat siellä? Siis niinku kauanko päivässä tunteja, viikossa päiviä, kauanko yhteensä jne. En nyt ens kesälle hae mut mietin jos myöhemmin :)

      • Anonyymi

        Riippuu paljon osastosta. Linnanmäen sivuilta löytyy paljon tietoa eri hommista. Esim laitetyöntekijät tekee lähestulkoon poikkeuksetta aukioloaikojen mukaan eli esimerkiksi sesongilla päivät 11h luokkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1957
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      10
      1691
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1638
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1527
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1485
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1400
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1377
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1271
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1213
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1168
    Aihe