jos on autossa asr niin tarkoittaako se että siinä on vetoluistonesto?
asr
7
621
Vastaukset
- googgeli
meni noin 10s googlettaa asia, ei se niin vaikeeta voi olla. eli autowiki antaa vastauksesksi "Luistonestojärjestelmällä tarkoitetaan autossa olevaa järjestelmää, joka estää vetävien pyörien luistamisen kiihdyttäessä. Järjestelmällä pyritään saavuttamaan paras mahdollinen pito riippumatta alustasta. Yleisimmin käytetty termi luistonestojärjestelmästä on Traction Control. Etenkin saksalaiset valmistajat käyttävät kuitenkin alkuperäistä lyhennettä ASR." ja lopuksi väännetään vielä rautalangasta jos ei ymmärretty ASR on normaali luistonesto saksalaisesta nimestä lyhennetty.
Eri valmistajat käyttävät erilaisia nimityksiä luistonestojärjestelmälle.
* ASC: BMW
* ASP (Anti Spin Program): Toyota
* ASR (Antriebs Schlupf Regelung, Acceleration Slip Regulator, Anti Slip Regulator): Fiat SpA, Mercedes-Benz, PSA, Renault, VAG
* ATC (Active Traction Control): Mitsubishi
* STC (Stability and Traction Control): Volvo
* TC (Traction Control): Opel
* TCS (Traction Control System): Chrysler, Ford, Lexus, Mazda, Saab
* TRACS (Traction Control System): Volvo- tietämätön...
juu mut onko siin molemmat... Lähtökohtaisesti pyörän luistamista voidaan estää joko a) moottorin tehoa vähentämällä tai b) pyörää jarruttamalla. kun toi tehon vähentäminen tuntuu olevan mut tos toisest en tiiä...? onks aina molemmat?
- luistamaton
tietämätön... kirjoitti:
juu mut onko siin molemmat... Lähtökohtaisesti pyörän luistamista voidaan estää joko a) moottorin tehoa vähentämällä tai b) pyörää jarruttamalla. kun toi tehon vähentäminen tuntuu olevan mut tos toisest en tiiä...? onks aina molemmat?
eiköhän tehot oteta eka pois, jonka jälkee voidaan pyörien pyörimistä säädellä.
- vanhaa aikaa
luistamaton kirjoitti:
eiköhän tehot oteta eka pois, jonka jälkee voidaan pyörien pyörimistä säädellä.
pelkällä toisen vetävän pyörän jarruttamisellakin on tuota tehty ilman moottorin tehon leikkaanista.
Ns. käänteinen ABS.=luistonestotoiminto. - nykyaikaan
vanhaa aikaa kirjoitti:
pelkällä toisen vetävän pyörän jarruttamisellakin on tuota tehty ilman moottorin tehon leikkaanista.
Ns. käänteinen ABS.=luistonestotoiminto.Ja nykypäivänä vetoluistonesto saattaa myös lisätä tehoa.
Moottorijarrutuksessahan pyörät voivat kanssa alkaa luistamaan, jos on pieni vaihde pesässä ja kuski löysää kaasun. ASR kaasuttelee tällöin, jotta pito ja ohjattavuus säilyy.
- tuutori
lue autosi käyttöohjekirja, siellä se selitetään.
- satama altaaseen
mitä sun paska viiussa on!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1332374Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451865- 401547
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311363Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281300Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104840Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53752