Patalaiska mies

Väsyny

Oon niin väsynyt. Minä teen yksin kotona ihan kaiken. Mies vannoo rakkauttaan ja kehuu seksikkääksi ja kauniiksi, mutta siihen se jää. Sanoihin.

Tänään olen kärsinyt migreenistä, pää on ollut hirveän kipeä ja päivä on mennyt kuin sumussa. Olin töistä pois. Kun mies tuli kotiin, hän oletti että on lämmin ruoka valmiina ja loukkaantui kun ei ollutkaan, vaan makasin sängyssä. No, rupesin laittamaan ruokaa ja saatiin syötyä.. Mies tapansa mukaan pitää omana osuutenaan siirtää ruoantähteitä sisältävät astiat hellalle ja likaiset astiat tiskipöydälle. Minä ne siitä sitten pakkaan jääkaappiin ja pesen. Pyysin häntä nyt täyttämään tiskikoneen ja pesemään pannut, mutta ei, minun hommani se on vaikka olisin kuinka kipeä.

Jos hellitän yhdeksikin päiväksi koitöiden suhteen, lattialla makaa miehen likaisia vaatteita, roskat jäävät viemättä ja ruoka laittamatta. Lemmikit jäävät ruokkimatta. Mies viettää kaiken aikansa tietokoneella pelaten tai nukkuen, eikä tee mitään yhteisen hyvän eteen. Mies sanoo, että ei häntä haittaa vaikka on sotkuista. Minä sanon, että arvostaisin jos hän viitsisi tehdä edes jotain minun mielikseni, mutta ei.

Minä teen myös talvisin lumityöt ja kesäisin ajan nurmikot. Hoidan pihan. Mies ei huollata edes autoa jos minä en asiasta häntä useasti muistuta. Tankki on aina tyhjä, mies sanoo että jos minun pitää päästä ruokakauppaan, on oma ongelmani tankata. Joudun hakemaan ensin bensaa kanisteriin ja tankata siitä auton, koska miehen mielestä ruokakaupassa käynti ei ole hänen ongelmansa.

Voi luoja kun olen väsynyt ja turhautunut. Mikä nykyajan miehiä vaivaa. Enkä ole mikään mäkättäjä, en yksinkertaisesti jaksa kun tiedän ettei se mitään muuta.

51

2920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Itse olen sotkumooses, mutta kun on kyse yhteisestä taloudesta ja toinen on noin härski palveluttaja, että vaatii valmista ruokaa migreenipotilaalta, niin voithan todeta, että ei tämä ole sinullekaan kuin kääntöpaikka, että kunhan lemmikit hoidat, kun niitäkään ei voi toisen vastuulle jättää, mikä on vakava asia. Antaa sitten olla, etkä välitä vieraidenkaan ajatuksista, vaan toteat että mies tykkää kun on näin. Ukko saattaa sitten ruveta urputtamaan, että "äidin" kuuluu hoitaa kotihommat, mutta eihän sitä tarvitse antaa periksi, vaan pitää yhtä jääräpäisesti kiinni fifty-fiftystä ja että herra on hyvä ja kirjoittaa työvuorolistan. Viimeisenä vaihtoehtona voit ehdottaa omia talouksia (lemmikit tietysti sinulle, kun olet vastuuntuntoinen), niin kummankaan ei tarvitse kärsiä.

    • yhteinen asia

      Kannattaa oikeesti laittaa mies tekemään muutakin kuin nukkumaan ja pelaamaan. Tee ruokaa vain itsellesi, anna miehesi tehdä itse omat ruoat, heitä sen vaatteet johon laatikkoon ja anna niiden olla siellä, saakoot itse pestä pyykkinsä. Kyllä jokainen aikuinen ihminen osaa pestä pyykkinsä ja korjata jälkensä. Miehenä itse en siedä että tavaroita ja vaatteita lojuu lattialla ja jokaisen tuolin selkänojalla, ovien kahvoissa jne... Joko se vaate on puhdas--->kaapissa paikka, tai likainen--->pyykkikaapissa.

      Miehesi tuntuu vain pitää sinua palvelijana siellä teidän yhteisesä kodissa. Tee selväksi että sinä asut siellä etkä ole mikään palvelija hänelle.

    • Ei orjana ....

      Sinulle olisi parempi asua yksin omassa kodissa.
      Jos olet vielä kiinnostunut miehistä, niin varmaan
      se oikea joskus löytyy.

    • mk

      Jos aikuinen mies ei saa itse tehtyä tuokaa niin olkoon nälässä ja pidät omistaoikeuksistasi kiinni ja sanot että kun minä teen ruuan niin mies hoitaa astioiden korjaamisen päydästä ja tiskaa ne. Yksi hyvä tapa on että jos sinä teet kaikki kotityöt niin laitappa miehesi maksamaan kaikki laskut ja menot niin hyvä tulee.

    • krääghhhhh

      kysyä, että miksi teet, miksi esim migreenissä ruokaa miehelle ? Tappaako se sut, pieksääkö vai mitä ?, jos ei ,niin anna mäkättää, loukkantua tai vaikka heittää kuperkeikkaa, tai kuolla nälkään, jos kerran aikuinen ihminen ei apetta suuhunsa saa. Minä oisin varmaan tuossa tilanteessa tosin saattanut vittuilessani tehdäkkin sen ruoan, mutta sen jälkeen olisin ottanut lusikankin käteeni ja ruvennut lappamaan sitä äijälle suuhun, ja kehunut, kun mamman pikkupoika niin hyvin ossaa jo äiteen syöttämänä syödäkkin, ja jokohan se vaikka vuoden päästä ossais ihan ite syyväkkin. Niin ja oisin sitten muistuttanut, että jos vessaan menee, niin muistaa sitten huutaa mammaa pyyhkimään, että ei jää kakkirantuja pikkusen pöksyihin.

    • Liina Anniina

      Nyt nosta kissa pöydälle ja vikkelään. Olet miehellesi piika, ilmainen rakastajatar ja äiti samassa pakkauksessa. Et ole vaimo.
      Miehesi ei ole kypsynyt parisuhteeseen, ei ole kypsä tajuamaan sinua vaimoksi ja kumppaniksi.

      Miehesi asenteen taustalla on silkka itsekkyys tuon laiskuuden ja henkisen laiskuuden lisäksi. Laita mies äitinsä ja isänsä luo takaisin kasvamaan ja reipastumaan. Hän on vielä pentu, vaikka olisi ikääkin.

      Sinun tehtäväsi ei ole kasvattaa häntä uudelleen. Jos sitä aiot, niin siinä menee ikä ja terveys, mies saattaa olla vasta 50 ikäisenä valmistunut aviomiehen rooliin. Itse olet siinä vaiheessa hermoraunio.

      Arvosta omaa elämääsi, joka on meillä vain kerran. Jos jäät tällaisen kaverin passariksi, niin menetät kalliita vuosia.
      Kaikki nuo että hän sanoo, ettei häntä haittaa sotkuisuus, on pelkkää tekosyytä saada sinut tekemään. Hän kyykyttää sinua tekosyillään, laittaa kerjäläisen asemaan. Se, että hän sanoo ettei ruokakaupassa käynti ole hänen ongelmansa, on jo silkkaa röyhkeyttä sinua kohtaan.

      Kuinka kauan aiot sietää? Siis, eivät kaikki, ollenkaan kaikki miehet ole tuon kuvatuksen kaltaisia. Kyllä tollainen on erikoistapaus.
      Ei muuta kuin taisteluun ja ellei mies tokene, niin kamppeet eri kasaan ja parisuhde poikki. 100% varmasti löydät paremman miehen hänen tilalleen.

    • lellu....

      Sinulla on perhepalaverin paikka. Kerro etukäteen miehelle, että jos hän ei myös osallistu kotitöihin, et osta ja tee hänelle ruokaa, pese hänen vaatteitaan ja siivoa hänen sotkujaan. Jos tilanne jatkuu tämän jälkeen entisellään, toteutat myös uhkauksen.

      Tuo bensaa kanisteriin oli outo juttu. Onko tankki ajettu niin tyhjäksi, että sillä ei pääse bensa-asemalle.

      Miten kulut on jaettu perheessänne ? Sinä maksat ruuan mitä mies ?

      Sinulla on mies, joka ei ole kasvanut aikuiseksi. Häneltä puuttuu kyky empatiaan kokonaan.
      Mieti vakavasti mitä elämältä haluat.

    • Esa.

      Avioliitto ei voi toimia, jos ei oteta huomioon toisten tarpeita. Tuollaisella mitä kuvaat, ei ole mitään edellytyksiä onnelliseen avioliittoon.

      Mitä pidempään toimit miehesi äitinä, sitä enemmän alat halveksia miestäsi. Myöskään sinun miehesi, ei voi kokea itseään mieheksi, hänestä on tullut lapsi.

      Aloita ihan ensimmäiseksi sanomalla miehellesi, ettet sinä ole hänen äitinsä. Tee se joka kerta kun hän odottaa automaattista palvelua. Voit silti tehdä kaikkia niitä töitä mitä luettelit, mutta tee se omasta tahdostasi, muuten alat halveksia miestäsi.

      Onnellisessa avioliitossa, molemmat yrittää kilpaa täyttää toistensa tarpeita, ja erikoisesti juuri siinä missä toinen pyytää. Ei kannata yhtään päivää sietää tuollaista mitä kuvaat.

      Yritä puhua miehellesi, että tarvitset miestä, etkä lasta rinnallesi, mutta tee se niin ettet loukkaa hänen miehisyyttä, muuten tilanne pahenee entisestään. Sano vaikka, haluan jutella yhdestä asiasta kanssasi, sinun ei tarvitse, muuta kun kuunnella, saat miettiä sitä ihan rauhassa. Jos hän alkaa puolustautumaan, niin muistuta, toivon että vain kuuntelet.

      Jokainen mies haluaa olla mies, tätä kannattaa käyttää hyväkseen. On yhtä helppoa nostaa, tai tuhota miehisyys. Olet varmaan huomannut, miten koran saa raksuilla tekemään lähes mitä vaan, miehisyys on miehille enemmän kuin raksu. Jos opettelet käyttämään tätä hyväksesi, niin saat miehesi tekemään mitä vaan.

    • ...

      Kiinnostaiskohan miehen jotakuta työkaveria tai sukulaista, millainen mies on kotona? Kenen edessä hän voisi hävetä epämiehekkyyttään? Sitähän vois vilauttaa, että kerropa tämä sillekin vai kerronko minä.

    • Tienhaara

      Lähde ystävä hyvä, kylpylään viikoksi mitä pikimmin.
      Kaiva rahat vaikka kiven takaa ja toteuta jo se, mikä olisi ollut aiheellista kauan sitten.
      Et ole orja kotonasi. Sinun ei kuulu olla noin väsynyt ja yksinkertaisesti loppu.
      Vastuu on kova sana silloin, kun se lankeaa omalle kohdalle...
      Mietihän vakavasti seuraavaa neuvoani.
      Aina avioero ei ole paras ratkaisu erilaisissa elämän katasrofi tilanteissa.
      Tässä on mielestäni kysymys nyt muusta!
      Joko todellakin tavallista tyhmempi, " Pilalle hemmoteltu poika "
      Joka ei ole kasvanut aikuiseksi vieläkään!
      Tai sitten karkeasti sanottuna, tarkoituksellisesta hyväksikäyttöä, piittaamattomuutta sinua kohtaan avioliitossanne.
      Kun palaat takaisin kotiin leväneenä ja toivottavasti parempi vointisena.
      Niin tuskin ne lemmikkieläimet ovat ruokkimatta ja koti kuin sikala.
      Jotain on täytynyt tapahtua tai tulee tapahtumaan miehellesi poissa ollessasi.
      Mutta ratkaisu on sinun. Jotain sinun on tehtävä, noin elämänne ei voi jatkua.

    • Olen mies ja patalaiska siivoamisen suhteen mutta ruuanlaitto on lähellä sydäntä.
      Ystävättären kanssa menee hyvin ja hän on tyytyväinen näin, mökillä ollessamme se on minun alaa.
      Kalastus ja perkaus, puiden teko ja kanto, vedet saunaan ja ruoanlaitto on niitä miehen töitä ja näin tässä mennään eteen päin!

    • niinniin...

      Jos olisin sinä... hoitaisin oma pyykt, oman ruoan ja lemmikit. Muuten antaisin olla, vaikka edes jonkun aikaa, sulkisin silmät sotkulta, mutta eiköhän sotkuisinkin mies ala jossain vaiheessa kaipaamaan puhtaita alushousuja tai ruokaa.

      • Tollasen tollon

        Varmaan piti oikein ettimällä ettiä tollasta tallukkaa .
        Tilaa aviomies palvelusta kotiapua , eiköhän säväytä , tai sitten on jo aika vaihtaa .


    • akari

      tapa se kundi ja tuu mun luokse

      • ihmeellistä...

        Miksi sinun profiilissa sitten väitetään sinun olen 28-vuotias nainen?


    • Eurottaja

      Passaa vaan pilalle kun oot kerta ruvennutkin.Sitten ehkäisy pois ja muutama mukulakin,että voi näyttää oikein perheen mallia mukuloillekkin.Lemmikkejä vielä lisää tietenkin.Itse olet rakentanut ansan itsellesi.Suomessa kun voi nääs vapaasti valita miehensä ja jos ei sopivaa löydy,niin hommaa vaikka kynttilän.Sillä saa sen kovimman kutkan sieltä haaruksesta pois.Pitäs ensin seurustella muutama vuosi,että kummankin tavat ja luonteet tulee esille.Sitten vasta hynttyyt yhteen,tai vaihtoon.Tää on perisuomalainen kaava että opetetaan toinen lössykäks ja passataan vaan lisää.Kyllähän siinä sitten jossain vaiheessa piiputetaan ja huomataan että ei jaksakkaan.Se on jo sitten liian myöhäistä.Parisuhde taidot on myös yks elämän osa-alue.On lössyköitä ukkoja,mutta viisaat naiset ei pyöri niitten kanssa.

    • qqqw

      pistä se kersa kilometritehtaalle.

    • Ulos vaan

      Herätys!!! Miehesi luulee, että olet hänen äitinsä, potki pihalle, mitä teet passattavalla ääliöllä???

    • taakka kiertoon

      Tajuatko yhtään, että jos jatkat tuota uhrautumista ja piikomista annat lapsillesi ihan samanlaisen mallin, kuin mitä miehesi on vanhemmiltaan saanut.

      Meidän suvussa asia näkyy hoituvan niin, että jos mies ei osallistu lasten hoitoon, ne lykätään välillä miehen vanhemmille!!! Eli saa jakaa taakkasi kun on moisen kusipään maailmaan kerran tehneet.

      Ilmoitat nyt heti appivahuksille, että täältä tulee koko katras, se iso lapsi mukana, ja sinä lähdet viikoksi lomalle :)

    • Kierrätykseen vaan

      Minulla oli samallainen, hänen äitinsä oli opettanut hänet sellaiseksi, että vaimon kuului passata ja palvella miestä. Pahinta tilanteessa oli se, että minäkin tein kaikki työt vastenmielisesti, niin lumityöt kuin nurmikon leikkuun.
      Lopulta jätin hänen pyykkinsä pesemättä ja laitoin ruokaa vain itselleni. Kun puhtaat vaatteet kaapista loppuivat meni hän valittamaan äidilleen huonosta kohtelustaan. Sen jälkeen äiti tuli haukkumaan minut. Sitten olikin helppo laittaa hänet kierrätykseen. Me asuimme minun asunnossani, eikä meillä ollut yhteisiä lapsia. Nyt lumityötkään eivät ole lainkaan niin raskaita kuin silloin kun mies makasi sisällä ja minä raadoin yksin. Kaikkii työt ovat tulleet huomattavasti mukavimmiksi ja kevyemmiksi, vaikka ne yksin teenkin. Kyllä niitä uusia sohvallalojuajia riittää jos sohva näyttää kovin tyhjältä.

      • oon kateellinen

        Kyllä se kuulkaa niin on, että naisen paikka on siinä hellan ja luu5:n välissä.
        Tämä ei ole provo. Itse toimin juuri näin ja liitto on toiminut moitteetta
        38 vuotta. Naisen yksi ja ainoa virka on miellyttää miestä kaikin mahdollisin tavoin.


      • kertoilehan satua!
        oon kateellinen kirjoitti:

        Kyllä se kuulkaa niin on, että naisen paikka on siinä hellan ja luu5:n välissä.
        Tämä ei ole provo. Itse toimin juuri näin ja liitto on toiminut moitteetta
        38 vuotta. Naisen yksi ja ainoa virka on miellyttää miestä kaikin mahdollisin tavoin.

        Sullakaan akkaa oo ku haaveissas.


      • Vähän-rajaa
        oon kateellinen kirjoitti:

        Kyllä se kuulkaa niin on, että naisen paikka on siinä hellan ja luu5:n välissä.
        Tämä ei ole provo. Itse toimin juuri näin ja liitto on toiminut moitteetta
        38 vuotta. Naisen yksi ja ainoa virka on miellyttää miestä kaikin mahdollisin tavoin.

        Niinpä niin, nimimerkille oon kateellinen. Se että mainitset että liittonne on toiminut 38 vuotta selittää kaiken, nimittäin sen että olet sen ikäinen jotta sen ikäiset liitot ovat niitä viimeisiä joissa naista on sorrettu moiseen avioliiton alusta lähtien ja nainen ei valitettavasti ole päässyt maistamaan parempaa elämää koska liitto mahdollisesti alkanut jo nuorella iällä. Pidähän naisestasi hyvää huolta, nimittäin jos pääsee maistamaan naapurin vihreämpää tuoreempaa ruohoa saat olla takuuvarma että sen jälkeen olet menneen talven lumia. Eivät nykyaikaiset nuoret miehet yleensä todellakaan enään käyttäydy laillasi. Teet itsestäsi pellen ja uskot vielä itsekin olevasi jotain suurempaa kuin muut ja olevasi oikeutettu passattavaksi. Kohotat itsetuntoasi naisen avulla ja sisimmässäsi taidat olla hiirulainen pirun vaatteissa. Sääliksi käy vaimoasi. En pystyisi kunnioittamaan miestä joka käyttäytyisi kuin sinä ja aika nopsaan menisit vaihtoon. Miten edes oikeasti pystyt kunnioittamaan itseäsi?


      • 85412124
        oon kateellinen kirjoitti:

        Kyllä se kuulkaa niin on, että naisen paikka on siinä hellan ja luu5:n välissä.
        Tämä ei ole provo. Itse toimin juuri näin ja liitto on toiminut moitteetta
        38 vuotta. Naisen yksi ja ainoa virka on miellyttää miestä kaikin mahdollisin tavoin.

        Aivan. Mutta kunhan eläkeikä koittaa ja perheen velvoitteet naiselta loppuu, niin todella usein myös nainen lähtee ja elää mieluummin yksin. Siinä sitten hellan ja oman nyrkkisi välissä vanhuutta mies viettää yksin. Juuri sen ajan elämästä jolloin oikeasti sitä toista ihmistä siihen tarvitsee. Lyhyt näköistä toimintaa. Moni nainen sanookin että kyllä kestää siihen saakka kun lapset on maailmalla ja pärjää siellä. Sitten mies jää. Suosittelen miettimään, 38v yhdessä on lyhyt aika ihmisen elämässä. Varsinkin kun se vaikein aika on edessä.


    • Prkl !

      Yksinkertaisesti ja lyhyesti: lemppaa tuollainen kääpiö pellolle ! Tai sitten suljet oven itse lopullisesti perässäsi. Voithan yrittää lyödä ehdot pöytään mutta oletan, että kehumalla ja 'rakastamalla' äijä pitää itsellään halvan piian ja kodin hentettären, jotta saa itse maleksia, joten ehtoja hän ei vastaanota.

      Mikä h-i joitain naisia vaivaa, että suostuu tuollaiseen pompotukseen ? Voisitko kertoa ja selittää.

      • eijaTliisa

        luovat ihan itselleen tämmöisen todellisuuden.
        Syyttävät miestä patalaiskaksi tai vika on miehen äidissä koskaan ei ole vaimo kyseenalaistanut omia toimiaan.
        Vaimoille olisi syytä katsella peileihin ihan hartaudella pitkään ja siinä itsetuijotuksen ohessa pohtia omia vaikuttimia miehensä käytökselle.

        Todennäköisesti taustalla on ajatus, tiedostettu tai tiedostamaton, saattaa mies avuttomaksi ja näin sitouttaa itseeensä. tässä yksi esimerrkkii.


      • Entinen piikanen
        eijaTliisa kirjoitti:

        luovat ihan itselleen tämmöisen todellisuuden.
        Syyttävät miestä patalaiskaksi tai vika on miehen äidissä koskaan ei ole vaimo kyseenalaistanut omia toimiaan.
        Vaimoille olisi syytä katsella peileihin ihan hartaudella pitkään ja siinä itsetuijotuksen ohessa pohtia omia vaikuttimia miehensä käytökselle.

        Todennäköisesti taustalla on ajatus, tiedostettu tai tiedostamaton, saattaa mies avuttomaksi ja näin sitouttaa itseeensä. tässä yksi esimerrkkii.

        Jooo, tässä lienee osa totuudesta. Toinen osa on sitten sen passaajan ja paapojan kasvatuksen tulosta: hänkin on kotonaan oppinut, että kunnon vaimo passaa miestään ja kaikki muutkin kiltteyssyndroomaan vaikuttavat asiat. Tarvitaan kova elämän- ja avioliittokoulu, että lopulta 'lyyti alkaa kirjoittaa korvien välissä' ja huomaa, tiedostaa, mitä ja minkä nimisiä asiat ovat ja mistä ne johtuvat.


      • 485221

        Kyllähän se yleisin syy noihin asioihin on siinä että onnen huumassa ei sovita sääntöjä miten eletään yhdessä. Monesti nainen rakkauden ensihuumassa alkaa passata miestä tai mies naista.


      • 485221

        Ei missään nimessä noin. Riitelemällä ja uhkailemalla ei saa mitään rakentavaa aikaan. Keskustelkaa syyttelemättä toisianne. Kerro että rakastat häntä mutta haluat että kotityöt jaettaisiin.


    • Tsiiisus siunaa

      Miksi ihmeessä otetaan lemmikeitä kun niiden syöttäminen ja hoito on niin vaikeeta. Seuraavaksi hankitte vissiin lapsen kun ette jaksa edes käyttää mitään ehkäisyä.

    • 5+5

      Naisilla ja miehillä on molemmilla omat tehtävänsä taloudessa. Naisen tehtävä on pitää koti puhtaana ja tehdä ruokaa. Miehen tehtävä taas on hankkia elanto, puolustaa kotia ja perhettä sekä pitää kilpailevat urokset poissa reviiriltä.

      • työt on tehtävä

        No meillä on kyllä noin, ilmankos tämäkin litto kestänyt jo kohta 30 vuotta..
        Mutta enpä yleistäisi..
        Olen nähnyt roolit toisinkin päin ja perheen miehen kanssa siinä vaihdeltiin kakkureseptit.
        Pääasia, että kuitenkin jotenkin pelaa hommat, ettei toiselle jää liikaa töitä...
        Sohvaperunaksi ei saa kumpikaan heittäytyä.


      • Pakkopullaako

        Voi hyvää päivää... onkos sinulla myös kalenterissa merkittynä minä viikonpäivinä on sauna ja jälkipelit. En jaksaisi tuontyyppistä ennalta kaavaan laitettua elämää. No, jos liitto kestänyt 30 vuotta olet sen ikäinen että se selittää kaiken, Heh...


    • En oo katkera..

      paitsi että se on loppu nyt! Passasin ukkoa yli 20 vuotta, kaiken hoidin yksin kunnes lopulta sain ukon ulos, löysi luojan kiitos uuden naisen, äidinkorvikkeen. Välillä vihaan itseäni että kuinka hiton tyhmä oon ollut, mutta itsesääli ei auta. Ero on vireillä ja ukkoa en takas ota vaikka anelee jatkuvasti. Uusi nainen ei taida passata!! Sinuna en kattoisi enää päivääkään, mutta oma asiasi. Ajattelin vaan kertoa oman tarinani ja sen vielä lisään että olen vakavasti sairastunutkin tässä pariin kertaan, arvaa onko ymmärtänyt, kyykytys vaa jatkui ja pahoinpitelyt päälle. Nyt en anna sen narsistin tulla enää elämääni sotkemaan, toivon vaan et ymmärtää pysyä poissa! Muista huolehtia omasta hyvinvoinnistasi, muuten ei jaksa, nyt vasta sen ymmärrän. Voimaa sulle.

    • minä ainakin käyn kaupassa siivoan ainakin kerran viikossa ja laitan ruokaa koko perheelle(kolme lasta kun on) joka päivä vaikka käyn töissä. Enkä valita että väsyttää,

      • Tekee kaiken

        Luepa tarkasti uudestaan ap:n teksti. Nyt sulta on jäänyt jotain väliin, hoksaamatta.


    • 9+1

      Naisen paikka on keittiössä ja naisen tehtävä on miellyttää miestä ja hoitaa kotia ja lapsia. Miehen tehtävä taas on puollustaa ja suojella perhettä sekä hankkia ravintoa.

      • munaa aina itsensä..

        Siis hankkia se ravintola, ei istua illat pitkät siellä kaljaa litkien ja kuvitella kännipäissään omistavansa sen..


      • hauta oottaa??

        Taidat olla aika vanha guppe kivikautisine mielipiteinesi..
        montako kertaa ajattelit tulla höpiseen tuota samaa lätinää??
        vai etkö muista?


    • 8746352

      Sinä saat tehdä ihan niin paljon töitä hänen puolestaan kuin haluat. Istukaa yhteisen pöydän ääreen ja keskustelkaa. Ilman että syyttelet häntä siitä laiskuudesta voit kertoa että enää et jaksa tehdä kaikkia kotitöitä hänen puolestaan. Sopikaa yhteiset pelisäännöt miten elätte. (tulisi aina sopia ennen kuin menee yhteen)
      Jos sitten käy niin että hän ei noudata teidän yhteisesti sovittuja pelisääntöjä. Jätä ne työt tekemättä mitkä on yhteisesti sovittu hänen tehtäväksi. Jos tiskaaminen on sovittu että hän tiskaa, niin älä tiskaa. Jos astiat loppuu peset vain oman lautasen josta syöt. Kyllä hän pian huomaa ettei ole puhtaita astioita mistä syödä.

      Jos kuitenkin hän ilmoittaa että kotityöt kuuluu sinulle, niin sitten sopikaa että hän vuorostaan maksaa enemmän yhteisiä kuluja. Eli osallistuu taloudellisesti isommalla osalla kodin hoitoon.

      Riitelemällä ja nalkuttamalla et saa asioita hoidettua parempaan suuntaan.

    • GOOD_BYE

      EROA NYT HYVÄ IHMINEN! Lähde kävelemää!

      • dddddlaugh

        "7.2.2011 19:40"

        Meinaatteko GOOD_BYE ja 8746352 jotta parempi myöhään kuin ei milloinkaan on hyvä hetki antaa neuvoja?


      • kossut
        dddddlaugh kirjoitti:

        "7.2.2011 19:40"

        Meinaatteko GOOD_BYE ja 8746352 jotta parempi myöhään kuin ei milloinkaan on hyvä hetki antaa neuvoja?

        Just, ne on eronneet jo aikapäiviä sitten.......


    • niiku.sillee

      <<Mikä nykyajan miehiä vaivaa.>>

      Erästä asiaa en ymmärrä. Jos naisella on huonoja kokemuksia miehestä, hän selittää. että sellaisia MIEHET ovat. Jos miehellä on huonoja kokemuksia naisesta, hän selittää, että sellaisia ne NAISET ovat. Suurin osa sekä naisista että miehistä on kuitenkin kunnollista väkeä. Ne, jotka eivät ole, eivät ole itseään tehneet. Ei heikko, passiivinen, pystymätön, väärin suuntautunut, luuseri voi olla erinomainen, vaikka kuinka tahtoisi.

      Jokaisella on kuitenkin oikeus olla erossa kelvottomasta ihmisestä.

    • 7470

      Ei tollasta ookkaa!

    • Vaikka-sitä

      Hölmö ja tyhmä olet jos tuollaista siedät.Löytyy varmasti normaali miehiä jotka ymmärtävät ja antavat naisen arvon

    • MiesImuroi

      Kaikkihan lähtee kotikasvatuksesta, sen antavat jo isä ja äiti.
      Miehenä siivoan, pesen ja huollan pyykkejä, tiskaan jne.
      Parasta yhdessätekemistä on se kun ottaa vielä 2,5 vuotiaan lapsen mukaan tekemään kodin töitä. Tiskaaminenkin ja siivoaminen voi olla kivaa kun sen ottaa osin leikin kannalta.

      Nykyisin ihmiset valittavat myös hyvin pienistä asioista koska elämä on tehty osin jo niin helpoksi. Kyllähän se hieman rasittaa jos on imuroinut ja pessyt lattiat edellisenä päivänä ja touhukas pikkuneiti on sotkenut asunnon alle vuorokaudessa siivousta vailla olevaan kuntoon. Jatkuvaa ohjeistusta, siivoamista ja yhdessätekemistä. Ei hetken rauhaa.

      Mietin vain kuinka se voi olla kauheaa tämä kodin siivous kahden aikuisen kesken kun eihän se asunto paljon sotkeennu, mutta tehkääpäs tilanteeseen vielä pari touhukasta lasta:)

      Parisuhteeseen tulee usein käyttäytymiskaavoja jossa toinen osapuoli muuttuu passiiviseksi jonkin kotityön osalta. Se johtuu täysin siitä töiden jakamisesta, eihän kukaan tunne tarvetta tehdä jotain jos se toinen on aina homman hoitanut?

    • flegmaatti

      Lapsuuden kodin vaikutus voi olla myös päinvastainen.

      Äitini oli aikakudelle tyypillisesti kotiäiti ja hoiti kaikki taloudenhoitoon liittyvät työt.
      Meitä oli, isäni lisäksi, kaksi poikaa.
      Ulkotyöt, puukuuri jne. kuuluivat meille mutta ei mikään muu.
      Esimerkiksi kun kesäaikaan tulimme kotiin töiden jälkeen puoli viiden tienoissa, niin tiputtelimme verannan lattialle sellutehtaalle haisevat työmatkarytkyt jotka äitini sitten pöyhi ja ripusti verannan ulkokomeroon seuravaa aamua varten.

      Yksin, milloin missäkin eletyt poikamiesvuodet saattoivat ajatukseni toiseen järjestykseen.
      Emme ole koskaan sopineet vaimoni kanssa mistään työnjaosta vaan se on tehnyt joka on ollut tilaisuudessa, osaa paremmin tai inhoaa vähemmän.
      Vuosikausia koko "lasti" kaatui vaimoni niskaan.
      Enemmän "vuosikausia" minä olen tehnyt valtaosan puuhista. Rätteihin en tartu enkä panosta tiskaria.
      Vaimoni ei ole koskaan vaatinut minulta yhtään mitään mutta aistin hänen arvostuksensa panokseeni.
      Joskus, jossakin sopivassa asiayhteydessä ja seurassa toteaa minun hoitavan ruokahuollon alusta loppuun.
      Osuuteni, 80%, siivouksissa lienevät hänelle itsestään selvää.

    • Kakkossmiess

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe