Olen miettinyt tätä asiaa viime aikoina, että miksi monet naiset ovat nykyään niin ulkomaalaisten miesten perään. Selvennykseksi ensin, että olen itsekin nainen ja silmääni kyllä viehättävät ulkomaalaiset miehet. Tosin vain tietynnäköiset ja tietyistä maista olevat. En ikinä haluaisi itselleni muslimia tai Afrikasta peräisin olevaa mustaa miestä. Onkin jotenkin todella ristiriitaista, että samalla kun suomalainen nainen vaatii tasa-arvoista kohtelua miehiltä niin nainen etsii itselleen pahimassa tapauksessa naista alistavan muslimimiehen, koska tämä on niin "miehekäs".
Täytyy myöntää, että suomalainen mies on menettänyt miehekkyyttään ja ei uskalla enää olla Mies tässä maassa. Miksi näin on? Mielestäni me suomalaiset olemme itse ajaneet itsemme tähän tilanteeseen. Suomalaiset naiset hakevat miehekkään miehen ulkomailta, joka kohtelee naista Naisena. Vastaavasti suomalainen mies hakee myös usein naisen ulkomailta, koska hän arvostaa miestä ja kohtelee tätä Miehenä ja ymmärtää miehen ja naisen erilaisen roolin. Me suomalaiset naiset tasa-arvoajattelussamme olemme astuneet suomalaisten miesten yli ja nyt niitämme satoa siitä. Tämä näkyy ulkomaalaisten miesten suurena määränä.
En toki väitä että aina on kyse tästä, mutta todella ristiriitaista tämä kuitenkin on. Se missä suomalaisilla miehillä olisi opittavaa ulkomaalaisilta miehiltä on tunteiden näyttäminen. Se, että mies uskaltaa näyttää tunteensa ja kiinnostuksensa suoraan naiselle ja kohtelee naista naisena tekee kyllä suuren vaikutuksen. Minuunkin. Onhan se vaikea vastustaa etelän tummia miehiä, jotka osaavat tämän taidon, tosin motiiveista voidaan sitten olla montaa mieltä. Lisäksi ulkomaalaiset miehet eivät tarvitse viinaa lähestyäkseen naisia. Itselläni ei ole mitään suomalaisia miehiä vastaan, olenhan itsekin suomalainen. Mutta jotenkin näen itseni tulevaisuudessa ulkomaalaisen miehen kanssa. Lähinnä tarkoitan miestä, joka on jostain länsimaasta. Myönnän olevani heikkona espanjalaisiin, italialaisiin ja kreikkalaisiin. Niin ovatko he sittenkin miehekkäämpiä kuin suomalaiset miehet?
Miksi ulkomaalaiset miehet niin suosittuja?
246
12371
Vastaukset
- näin meillä
naimisissa afrikasta kotoisin olevan muslimin kanssa, olemme olleet naimisissa jo 8 vuotta, ja meidän perheessä minä olen se joka viimeisen sanan sanoo, niin kuin monessa muussakin muslimi perheessä, ulos päin esitetään että mies on perheenpää ja vaimo kunniallinen ja tottelevainen, kotioloissa stoori onkin toinen...
en sano olevani mikään pirttihirmu ja mieheni ankarasti tossuni alla, vaan todellakin meidän perheessä tasaarvo kukoistaa.
syy miksi aikoinani valitsin ulkomaalaisen miehen on yksinkertaisesti se, että mies vei jalat altani heti ensi näkemältä, tälläistä ei ollut koskaan suomalaisen miehen kanssa käynyt! ja vaikka olemmekin olleet jo 8 vuotta naimisissa ja yhteensä 10 vuotta yhdessä, niin edelleenkin mieheni saa perhoset lepattelemaan vatsaani! en sano että kaikki ulkomaalaiset miehet olisivat samanlaisia mutta minulla ja miehelläni kemiat vaan pelaavat niin hyvin yhteen!
ja uskon oikeasti että jos olisin suomalaisen miehen valinnut niin, en olisi niin onnellinen ja tyytyväinen elämääni mitä nyt olen!
mutta se on jokaisen omavalinta ja se mikä minulle sopii ei välttämättä sovi muille!- ook ook
Joten sinä siis loppupeleissä määräät kaikesta ja ukkos vaan tottelee...
- anonymous
Jos sinä olet se "perheenpää" joka määräilee ja sanoo viimeisen sanan niin se ei todellakaan ole tasa-arvon kukoistamista vitun feministi!!!
- addfgdgf
anonymous kirjoitti:
Jos sinä olet se "perheenpää" joka määräilee ja sanoo viimeisen sanan niin se ei todellakaan ole tasa-arvon kukoistamista vitun feministi!!!
Feministit kannattaa tasa-arvoa. Ei naisen valtaa.
- Anonyymi
Iso aisa.
- Anonyymi
Perhoset lepattaa,kun tussu kostuu.
- miss liberty
Tietysti ne kolme iiiiiiihanaaaa RUSKEAA SILMÄÄ!
- -valkonoita
"suomalainen mies on menettänyt miehekkyyttään ja ei uskalla enää olla Mies tässä maassa."
"Me suomalaiset naiset tasa-arvoajattelussamme olemme astuneet suomalaisten miesten yli"
Mina en ole oikein ikina ymmartanyt miten tasa-arvo tuhoaa miehuuden? Rakentuuko miehuus sen varaan, etta saa diktatoida toista sukupuolta mielensa mukaan? Vai siihen, rinnalla kulkee miehesta ikuisesti riippuvainen ja epaitsenainen olento jolla ei ole tavoitteita kodinhoidon ulkopuolella? Siihen, etta saa paattaa kaikista asioista ilman naisten kommervenkkeja ja naureskella toisten vajavaisuuksille? Tuleepa mieleen hiekkalaatikko tyrangit. Miehuus kenties siis pohjaa viidakonlakeihin ja nyt miesraukat on pakotettu alas puista sivilisaation ankeaan suvaitsevaisuuseen...- suomineito 242424
Itse tykkään suomalaisista miehistä, heissä on sitä jotain mitä ulkomaalaisissa ei ole. En voisi kuvitellakkaan seurustelevani miehen kansaa joka on turkista, somaliasta tai muista ns. maahanmuuttomaista. Luotan suomalaisiin miehiin.
- gggsss
Erittäin hyvin sanottu!!
- kiiiiiiiitos
suomineito 242424 kirjoitti:
Itse tykkään suomalaisista miehistä, heissä on sitä jotain mitä ulkomaalaisissa ei ole. En voisi kuvitellakkaan seurustelevani miehen kansaa joka on turkista, somaliasta tai muista ns. maahanmuuttomaista. Luotan suomalaisiin miehiin.
painuu sitten toiseen platsaan,,mm isan-maalisuuden platsaan tarkenettuna.
kiitos neiti. - Pitkästä aikaa
"suomineito 242424" kyllä tunnetaan kirjoitustyylistään. Ovatkohan ne suomalaiset miehetkin sattumalta myös "mukavia ja seurallisia"...?
- naurun aihetta on
Nää suomineidot ja tykkääjät taitaa olla näitä säälittäviä Suomi ukkoja jotka kehuskelee itseään.Ette te Suomi pojut ikinä niin erikoisiksi tule ja ole sitä,että joka tyttö hunajaa kusee,kun Suomi julle vastaan kävelee.Avioliiton solmimisesta puhumattakaan.Ette ole suosittuja edes ulkomaisille naisille heidän mieleen
Korkeintaan thaimaalaiset naiset teitä ottaa pääasiassa ja yleensä iältään reippaasti vanhempia suomalaisia miehiä.
Onpa veikeää tämänkin palstan kirjoittelu ja nämä kommentit,Nyt yks kaks muka löytyy joku ylistäjä joka ylistää niin niin Suomi miehiä,kun taas katsomme monia muita keskusteluja ja satoja kommentteja miten juuri Suomalaiset naiset moittivat taie eivät pidä "heimo veljistään" - 3+5
naurun aihetta on kirjoitti:
Nää suomineidot ja tykkääjät taitaa olla näitä säälittäviä Suomi ukkoja jotka kehuskelee itseään.Ette te Suomi pojut ikinä niin erikoisiksi tule ja ole sitä,että joka tyttö hunajaa kusee,kun Suomi julle vastaan kävelee.Avioliiton solmimisesta puhumattakaan.Ette ole suosittuja edes ulkomaisille naisille heidän mieleen
Korkeintaan thaimaalaiset naiset teitä ottaa pääasiassa ja yleensä iältään reippaasti vanhempia suomalaisia miehiä.
Onpa veikeää tämänkin palstan kirjoittelu ja nämä kommentit,Nyt yks kaks muka löytyy joku ylistäjä joka ylistää niin niin Suomi miehiä,kun taas katsomme monia muita keskusteluja ja satoja kommentteja miten juuri Suomalaiset naiset moittivat taie eivät pidä "heimo veljistään""Ette te Suomi pojut ikinä niin erikoisiksi tule ja ole sitä,että joka tyttö hunajaa kusee,kun Suomi julle vastaan kävelee.Avioliiton solmimisesta puhumattakaan."
Hmm. Ei suurin osa "suomipojuista" varmaan kuvittele olevansa mitään sen erikoisempaa kuin minkään muunkaan maalaiset pojut. Ollaanpahan kaikki maailman miehet vaan tällaisia ihan tavallisia luomakunnan kruunuja. Ja toki se suomipoju suomitytölle kelpaa jopa sankoin joukoin, todistettavasti. Katos kun kaikille ihmisille toi kansallisuus ei kuitenkaan ole mikään kynnyskysymys suuntaan tai toiseen. Yhä vähemmän keskivertojamppa tai -jampatar ihmisiä edes jakaa meihin ja muihin, ainakaan kansallisuuden mukaan. Sinä ja sun kaltaiset ootte katoavaa kansanperinnettä ja hyvä niin. - Mies-81
Et ikinä varmaan tule ymmärtämäänkään koska olet nainen. Mies on se vahvempi osapuoli niin fyysisesti kuin henkisesti. Luonnossa AINA vahvempi määrää kaapin paikan. Voitko kuvitella lampaan käskyttävän krokotiiliä miten pitäisi toimia? Ihminen on vain osa luontoa ja eliokuntaa eikä eroa näissä asioissa pohjimmiltaan mitenkään muista. Se että "sivilisaatio" poliisilaitoksineen, valvontakameroineen, dna-tutkimuksineen ja eduskunnan päättämine lakeineen pakottaa yksilön muottimaiseen käyttäytymiseen ei poista sitä tosiasiaa mikä ihminen biologisesti ja geneettisesti on. Ehkä jos sinulla joskus on poikia niin SAATAT ymmärtää asian ja poikasi ei yhtäkkiä tunnukaan niin vastemmielisiltä olennoilta.
- 1+3 on 4
Mies-81 kirjoitti:
Et ikinä varmaan tule ymmärtämäänkään koska olet nainen. Mies on se vahvempi osapuoli niin fyysisesti kuin henkisesti. Luonnossa AINA vahvempi määrää kaapin paikan. Voitko kuvitella lampaan käskyttävän krokotiiliä miten pitäisi toimia? Ihminen on vain osa luontoa ja eliokuntaa eikä eroa näissä asioissa pohjimmiltaan mitenkään muista. Se että "sivilisaatio" poliisilaitoksineen, valvontakameroineen, dna-tutkimuksineen ja eduskunnan päättämine lakeineen pakottaa yksilön muottimaiseen käyttäytymiseen ei poista sitä tosiasiaa mikä ihminen biologisesti ja geneettisesti on. Ehkä jos sinulla joskus on poikia niin SAATAT ymmärtää asian ja poikasi ei yhtäkkiä tunnukaan niin vastemmielisiltä olennoilta.
En mahda sille mitään mutta näen sinut hirveänä hissukkana, joka on pahasti vaimon tossun alla tai joku peräkammarin poika, jonka ainoat näkemät tissit ovat olleet oman äidin. Tuo uhoamisesi on todella huvittavaa.
Ja mitä siihen vahvuuteen tulee luonto äiti on antanut eläimille erilaisia keinoja selviytyä. Nopeus, kyky sulautua ympäristöön, hyvä kuulo...
Lisäksi on aivan idioottimaista verrata ihmistä eläimeen! Olemme loppujen lopuksi todella paljon erilaisempia kuin eläimet emmekä käyttäydy kuin eläimet. Jos yrität soveltaa eläimien käyttäytymistä elämässäsi olet kusessa. Ihmisellä on omatunto ja kyky erottaa oikea väärästä (ainakin meillä useammilla). Ihminen on mieleltään paljon paljon PALJON monimutkaisempi kuin eläin. - kale12
Tälläpalstalla käytävät keskustelut menevät tähän tyyliin.
Eipäs, kun juupas, eiku, juupas, ku eipäs, itte ooot, haista itte!
Kertoo keskustelijoista kaiken tarpeellisen.
- jkjyyyfgf
Suurin virhe jonka Suomalainen mies on koskaan tehnyt on; että hän antoi tasaarvon suomalaisille naisille. Lopputulos naiset lähtee alistettavaksi ulkomaille jos ovat vähäänkään naisellisia. Suomeen jää joukko femmareita ja lesboja jotka yrittävät päihittää miehet armeijassa ja ovat ylpeitä jos sen pystyvät tekemään ja ovat siis kovia jätkiä.
Tähän on siis tultu pojat; miten päästäis takaisin välimeren systeemiin johon kaikki suomalaiset naiset haluavat jos siis ovat vähäänkään naisellisia?- älä unohda
että naisetkin on eläimiä pohjimmiltaan. Paska lentää ja hiki haisee, nälkä kurnii vatsassa.
- huomaavaisuus?
Niin, kreikkalaiset, italialaiset ja espanjalaiset tahtovat olla melko lailla omaa maataan ja kyläänsä rakastavaa kansaa. Olisiko niin, että Suomeen hakeutuvat ja täällä viihtyvät välimeren asukit ovat hieman erilaisia kuin keskiverto kansalaiset siellä?
Jospa he juurikin arvostavat suomalaisen naisen itsenäisyyttä ja tasapainoisuutta ja tämän osoittaessaan myös saavat esille asian positiiviset puolet? Itse ainakin olen kokenut, että oma kreikkalaiseni arvostaa minussa sellaista tahtovuutta ja tunteellisuutta, jota aiempien seurustelukumppaneideni on ollut vaikea käsitellä. Koen, että hän hyväksyy minut sellaisena kuin olen ja vastaan samalal hyväksynnällä takaisin. Vastakkainasettelua on paljon vähemmän, kun minunkin tunteitani pidetään tärkeinä ja se siis näkyy: mies on mm. tullut puhelimessa riitelyn takia luokseni koska oli huolissaan siitä, miten voin ja on pyytänyt anteeksi sitä, ettei aina osaa ottaa tunteitani huomioon. Eipä tässä enää ole tarvetta justiinaa leikkiä, kun toinen huomioi ihan luonnostaan.
Ja kyllä hän on suloisen komea, vaikka ikääkin on jo kertynyt. Aiemmin miesihanteeni oli ihan tavallinen suomalainen mies, mutta kun hän lähestyi minua, niin ihastui heti katseeseen sekä kohteliaisuuden ja läheisyyden yhdistelmään. Ja hän on hyvin huomaavainen ja hellä edelleen. Tuohon miehisyys-asiaan ehkä sen verran, että hän on itsevarma miehisyydestään. Tarkoitan sitä, että hän ei käyttäydy väheksyvästi tai suojautuvasti, vaan on rennosti arjen tilanteissa. Erotiikassa taas roolimme ovat selkeästi naisellinen ja miehinen ja sinne asetelma mielestäni sopiikin.
Naisellinen nainen kuitenkin nauttii siitä, että mies onkova siellä missä pitää ja hellä ja suojeleva muualla.
- Meitä on moneksi
Taas kerran näyttää ajatusmallina olevan se, että kaikki suomalaiset miehet ovat samanlaisia. Kyllä ainakin tämä suomalaismies uskaltaa näyttää tunteensa ja lähestyä naista ilman viinaa. No kohta joku varmaan kysyy, olenko joku homo. No en ole, ihan hetero olen. Suomalaisnaisilla vaikuttaa keskimäärin olevan kovin surkea ja yksipuolinen kuva meistä suomalaismiehistä. Kyllä meitä löytyy kaikenlaisia. Eivätkä kaikki suomalaismiehet halua ulkomaalaista, alistuvaa naista. Omasta mielestä alistuva puoliso olisi kyllä jotenkin liian tylsää seuraa.
Tiedän usean tapauksen, missä suomalainen nainen on mennyt naimisiin ulkomaalaisen miehen kanssa, usein oli kyse juuri eteläeurooppalaisesta miehestä taikka muslimista. Jokainen näistä liitoista päättyi ennen pitkää. Eivät nämä monikulttuuriset suhteet kovin hyvin näytä toimivan. Loppujen lopuksi taitaa olla liian suuret erot kulttuureissa.- italien,,,,,,,,,,,
sanotte;
Loppujen lopuksi taitaa olla liian suuret erot kulttuureissa.
eiku,,
kiitos vain koko yhteykunnalle joka suosii suomalaisia, ja sorsaa kaikki muut olennot. - 7677676
italien,,,,,,,,,,, kirjoitti:
sanotte;
eiku,,
kiitos vain koko yhteykunnalle joka suosii suomalaisia, ja sorsaa kaikki muut olennot.Joopa joo. Kyllä Suomessa on maailman mittakaavassa aika hyvät ja tasavertaiset mahdollisuudet kaikilla ihmisillä. Ei yhteiskunta täällä "sorsaa" ulkomaalaisia, ei todellakaan. Käypä jossain maassa, jossa tätä todella tapahtuu, niin ymmärrät. Toisekseen: oletko siis sitä mieltä, että on yhteiskunnan vika, kun parisuhteet eivät toimi? Jos olet, niin voin sanoa vain: aikuistu! Jokainen on kyllä ihan itse omasta itsestään ja parisuhteistaan vastuussa, Emme voi olla niin laitostuneita, että sysäämme yhteiskunnalle vastuun kaikesta, tyyliin: alkoholismi on yhteiskunnan vika, syöpöttely on yhteiskunnan vika, karille mennyt parisuhde on yhteiskunnan vika, karannut ilmapallo on yhteiskunnan vika. Jne, ad infinitum.
- niin tai näin
70% suomalaisista eroaa joka tapauksessa ainakin pääkaupunkiseudulla. Eli se suomalainen-suomalainen parikaan kovin kestävä ole. Itse olen eronnut suomalaisesta ja toivon, että nykyinen suhteeni muslimimieheni kanssa kestäisi elämän loppuun.
- not a secret
italien,,,,,,,,,,, kirjoitti:
sanotte;
eiku,,
kiitos vain koko yhteykunnalle joka suosii suomalaisia, ja sorsaa kaikki muut olennot.Ootkos itse kenties ulkkis?? Kirjoitus tavasta sanoisin että kyllä ja mitä sorsimiseen tulee täällä ei sorsita ketään muuta kuin suomalaisia miksi ulkkis saa kelasta ja sossusta paremmat eväät kuin suomalainen??
Mietipä sitä sorsimista ja mieti että jos tänne syttyisi sota olisitko valmis puolustamaan Suomea joka sulle on antanut kaiken vai lähtisitkö sorsastamaan muille maille?? - ETTÄ SILLEEN....
7677676 kirjoitti:
Joopa joo. Kyllä Suomessa on maailman mittakaavassa aika hyvät ja tasavertaiset mahdollisuudet kaikilla ihmisillä. Ei yhteiskunta täällä "sorsaa" ulkomaalaisia, ei todellakaan. Käypä jossain maassa, jossa tätä todella tapahtuu, niin ymmärrät. Toisekseen: oletko siis sitä mieltä, että on yhteiskunnan vika, kun parisuhteet eivät toimi? Jos olet, niin voin sanoa vain: aikuistu! Jokainen on kyllä ihan itse omasta itsestään ja parisuhteistaan vastuussa, Emme voi olla niin laitostuneita, että sysäämme yhteiskunnalle vastuun kaikesta, tyyliin: alkoholismi on yhteiskunnan vika, syöpöttely on yhteiskunnan vika, karille mennyt parisuhde on yhteiskunnan vika, karannut ilmapallo on yhteiskunnan vika. Jne, ad infinitum.
Anteeks nyt vaan kyllä totuus on se että suurin osa suomalaisista on rasisteja,omin silmin nähty ja koettu monet kerrat,suomalaiselle riittää pelkkä ihon väri oikeudeksi syrjiä muita ihmisiä,pitää ihan myöntää että joskus ihan hävettää olla Suomalainen....
- akateemiselle
7677676 kirjoitti:
Joopa joo. Kyllä Suomessa on maailman mittakaavassa aika hyvät ja tasavertaiset mahdollisuudet kaikilla ihmisillä. Ei yhteiskunta täällä "sorsaa" ulkomaalaisia, ei todellakaan. Käypä jossain maassa, jossa tätä todella tapahtuu, niin ymmärrät. Toisekseen: oletko siis sitä mieltä, että on yhteiskunnan vika, kun parisuhteet eivät toimi? Jos olet, niin voin sanoa vain: aikuistu! Jokainen on kyllä ihan itse omasta itsestään ja parisuhteistaan vastuussa, Emme voi olla niin laitostuneita, että sysäämme yhteiskunnalle vastuun kaikesta, tyyliin: alkoholismi on yhteiskunnan vika, syöpöttely on yhteiskunnan vika, karille mennyt parisuhde on yhteiskunnan vika, karannut ilmapallo on yhteiskunnan vika. Jne, ad infinitum.
Moneen virkaan ja vakityöhön vaaditaan virkamiesruotsi... harvassa maassapa ruotsia opiskellaan...
- kevättuuli
ETTÄ SILLEEN.... kirjoitti:
Anteeks nyt vaan kyllä totuus on se että suurin osa suomalaisista on rasisteja,omin silmin nähty ja koettu monet kerrat,suomalaiselle riittää pelkkä ihon väri oikeudeksi syrjiä muita ihmisiä,pitää ihan myöntää että joskus ihan hävettää olla Suomalainen....
Olen rasisti ja ylpeä siitä!
- tuomas___
ETTÄ SILLEEN.... kirjoitti:
Missähän maassa rasismia ei esiinny, eli keihin vertaat kun häpeät suomalaisuuttasi?
- juupa....
niin tai näin kirjoitti:
70% suomalaisista eroaa joka tapauksessa ainakin pääkaupunkiseudulla. Eli se suomalainen-suomalainen parikaan kovin kestävä ole. Itse olen eronnut suomalaisesta ja toivon, että nykyinen suhteeni muslimimieheni kanssa kestäisi elämän loppuun.
... ettetkä eroa siitäkin? No itsehän te naiset ne prosentit sinne 70:een olette hilanneet. Älä tee lapsia sen kanssa ja tee vahingossa vielä avioehto,, niin et rohkene erota, kun ei ole mitään voitettavaa.
- sodksleais
No minulla on arabimuslimimies. En koskaan halunnut muslimia saati arabia. Itse asiassa olin hyvin vakaasti päättänyt, että ei koskaan muslimia eikä edes kristittyä Lähi-Idän alueelta. Luulen, että olemme edelleen yhdessä siitä syystä, että hän on niin ihanan lyhytvihainen. Minä olen pitkävihainen. Voin pitää vihaa vaikka lopun elämän ajan jos niikseen tulee. Mutta hän ei voi. Vaikka mitä olisi ollut, niin hän tulee ja ottaa syliin ja silittää hiuksia. Ja joka kerta vihanpito päättyy siihen. Suomalainen exäni suhtautui samanlaiseen tilanteeseen siten, että käänsi minulle selkänsä nukkumaanmennessä ja käytännössä siihen sänkymme keskiosaan kasvoi näkymätön muuri hänen ja minun välille. Mutta nykyisen mieheni kanssa ei muuria ole päässyt syntymään, koska hän joka kerta rikkoo tuon muurin hyvin nopeasti. Paljon hän ei puhu mutta minulle riittää hänen läsnäolonsa. Hän ei myöskään väsy hellimästä minua esim rakastamallani harteiden ja pään hieronnalla. Mieheni on hyvin lapsenomainen ja leikkisä. Samankaltaista leikillisyyttä en ole tavannut aikuisissa suomalaisissa miehissä.
- oho,
tuo poikkeaa kuulluista arabihuhuista. Onko meitä sahattu linssiin? Mutta pukeudutko burkaan tai peitätkö pääsi rätillä?
- sodksleais
oho, kirjoitti:
tuo poikkeaa kuulluista arabihuhuista. Onko meitä sahattu linssiin? Mutta pukeudutko burkaan tai peitätkö pääsi rätillä?
En. Olen ihan tavallinen suomalainen nainen, joka tykkää korkokengistä ja nahkatakeista :).
- OHOOOOOO
oho, kirjoitti:
Sama juttu mun maailman ihanin mies on muslimi ja munkaan ei tartte kulkea se rätti päässä,eikä oon tarvinnu kääntyä muslimiksi,en ole koskaan aikaisemmin tavannut niin hellää ja hyvää miestä ja mä rakastan tanssimista ja haluun näyttää hyvältä,elämä on kaikin puolin ihanaa,suosittelen muillekkin....
- OnkiaN
Tuntuu että et ole juuri suomalaisia miehiä tavannutkaan. Olet juuri malliesimerkki niistä naisista jota viehättävät ulkomaalaiset karvakorvat vain ja ainoastaan siksi että he ovat ulkomaalaisia karvakorvia. Itse en voisi kuvitellakaan meneväni ulkomaalaisen naisen kanssa naimisiin ellen kertakaikkiaan kelpaisi kenellekään suomalaiselle naiselle. Haluan lasteni näyttävän suomalaisilta ja haluan ja olen ylpeä pohjoismaalaisesta rodustani joka pikku hiljaa näyttää olevan kuolemassa sukupuuttoon kiitos teidän monikulttuurinaisten. Viisi miljoonaa (aitoa) suomalaista vastaan nejä miljardia aasialaista ja afrikkalaista. Meidän kohtalo lienee sama kuin Amerikan Intiaanien mutta naiset eivät ikinä katso omaa napaansa ja vuotta paria pitemmälle.
- ei jurottajia
En ole koskaan ollut pitkässä suhteessa suomalaisen miehen kanssa. Vetoa olen kyllä tuntenut ja nuorena ollut rakastunutkin. Mutta aikuisiässä suhteita ei ole ollut. Rupesin suhteeseen ulkomaalaisen miehen kanssa 18-vuotiaana ja sen jälkeen en yksinkertaisesti ole kiinnostunut suomalaisista miehistä. Syytä tähän ole miettinyt monta monituista kertaa. Tässä omat syyni (ainakin osa niistä), muilla varmasti muita (ja kyllä, yleistän):
Suomalainen mies
on tuppisuu
on hintelä
on epäkohtelias, ei osaa edes tervehtiä
käyttäytyy moukkamaisesti (piereskelee ja röyhtäilee, yök)
on tylsä
on täynnä itseään ilman mitään syytä
on tyylitön
kittaa kaljaa
tanssii naisen pillin mukaan. Ja tämä ei tarkoita, ettenkö puoltaisi tasa-arvoa, vaan sitä, että miehessä pitää olla myös ryhtiä. Nainen saa olla nainen kun vierellä on henkisesti ja fyysisesti voimakas mies. Ja ei, tämä ei tarkoita väkivalloin naistaan ruodussa pitävää miestä, sellaiseen sortuu vain raukka.
Melko karsea kuvaus, tiedän. Vastaavia tapauksia löytyy varmasti jokaisesta maasta, mutta Suomessa todella tuntuu olevan keskittymä tämän kaltaisia miehiä. Yhtään yllämainituista piirteistä en voi miehessä sietää. Pakko silti sanoa, että valioyksilöitä löytyy, kuten ihana ulkoministerimme. Tähdätkää miehet siihen, niin naiset ovat teidän :)- alkup.
"tanssii naisen pillin mukaan. Ja tämä ei tarkoita, ettenkö puoltaisi tasa-arvoa, vaan sitä, että miehessä pitää olla myös ryhtiä."
Tämä on muuten niin totta. En voi itsekään sietää liian kilttiä miestä. Tapailin kerran miestä, joka oli mielipiteiltään sellainen "ihan mitä sä haluat, päätä sä". Kyllä se tapailu sitten loppuikin. Kyllä miehellä pitää olla omat mielipiteet ja vahva tahto. Ja tämä ei tosiaan tarkoita, etteikö kuuntelisi naisenkin mielipidettä. Ennnenkaikkea itsevarmuus on se joka säväyttää. Itsevarmuutta puuttuu monelta suomalaiselta mieheltä. Ulkomaalaiset taas ovat yleensä täynnä itsevarmuutta. Itsevarmuuden puute johtuu kyllä varmaan osittain meidän kulttuurista muutenkin ja suomalaisesta jäykästä luonteenlaadusta. - 76767
alkup. kirjoitti:
"tanssii naisen pillin mukaan. Ja tämä ei tarkoita, ettenkö puoltaisi tasa-arvoa, vaan sitä, että miehessä pitää olla myös ryhtiä."
Tämä on muuten niin totta. En voi itsekään sietää liian kilttiä miestä. Tapailin kerran miestä, joka oli mielipiteiltään sellainen "ihan mitä sä haluat, päätä sä". Kyllä se tapailu sitten loppuikin. Kyllä miehellä pitää olla omat mielipiteet ja vahva tahto. Ja tämä ei tosiaan tarkoita, etteikö kuuntelisi naisenkin mielipidettä. Ennnenkaikkea itsevarmuus on se joka säväyttää. Itsevarmuutta puuttuu monelta suomalaiselta mieheltä. Ulkomaalaiset taas ovat yleensä täynnä itsevarmuutta. Itsevarmuuden puute johtuu kyllä varmaan osittain meidän kulttuurista muutenkin ja suomalaisesta jäykästä luonteenlaadusta.Voi voi tytöt teitä ja teidän hupsuja juttujanne.
- onni ulkomailta
"Tähdätkää miehet siihen, niin naiset ovat teidän :)"
Nyt täti siellä olettaa teidän olevan vielä kovin haluttua tavaraa, ja että oikein pitäisi täyttää listallinen jotain ehtoja että kelpaisi teille :D
Aasiattarelle riittää että mies on
-rehellinen
-kiltti
-ahkera
-rakastava
-ei petä
-kunnioittaa vaimoaan
Samat täyttää nainen, ja lisäksi vielä pitää itsestään huolen.
Kemiat pelaa ja riidat ovat harvassa kun parisuhteen molemmat osapuolet ovat omia itsejään, eivätkä suominaisen lailla vedä jotain roolia tai ime purkkikaupalla masennuslääkkeitä ja viinaa.
Hyvin moni ei edes halua moniongelmaista telaketjupirttihirmua suomesta, vaan normaalin tasapainoisen naisen ulkomailta.
Vaatikaa te vain lisää, sitä vähemmän tulette saamaan mitä enemmän vaaditte. - Pakko kommentoida
onni ulkomailta kirjoitti:
Nyt täti siellä olettaa teidän olevan vielä kovin haluttua tavaraa, ja että oikein pitäisi täyttää listallinen jotain ehtoja että kelpaisi teille :D
-rehellinen
-kiltti
-ahkera
-rakastava
-ei petä
-kunnioittaa vaimoaan
Kemiat pelaa ja riidat ovat harvassa kun parisuhteen molemmat osapuolet ovat omia itsejään, eivätkä suominaisen lailla vedä jotain roolia tai ime purkkikaupalla masennuslääkkeitä ja viinaa.
Hyvin moni ei edes halua moniongelmaista telaketjupirttihirmua suomesta, vaan normaalin tasapainoisen naisen ulkomailta.
Vaatikaa te vain lisää, sitä vähemmän tulette saamaan mitä enemmän vaaditte.Omakohtaisista syistä; tunnen hyvin monta kiinalaista, japanilaista ja thaimaalaista miestä ja naista. Luulisin, että tämänlaiset viestit loukkaisivat heitä. Onneksi he eivät ole lukemassa.
Normaaliit ihmiset tapaavat ihan normaalilla tavalla, työssä, baarissa, kenties netissä chattailemalla jne.
Epätoivoiset ihmiset haluavat tehdä kauppaa chattisivuilla, ole sinä seksikäs ja kiltti, minä annan sinulle hyvän elintason, tällaisia on paljon... se on ihan eri juttu.. - captain quint
Piereskely on täysin luonnollista naisillekin. Varmasti sinäkin olet joskus päästänyt.
- suomimies ja ylpeä
Joillakin tuntuu olevan melko mielenkiintoinen käsitys siitä, että suomalainen on jokin tavoiteltava palkinto ja ulkomaalaisia naivat vain ne jotka eivät muuta saa tai sitten on joku fetissi.
Totuus on kuitenkin ettei kaikkia oikeasti kiinnosta suomalaiset. Mikä kullakin on syynä (ulkonäkö käytöstavat tai joku muu). Silloi jos ei oikeasti sytytä niin ei vaan sytytä turha sitä ulvoa ja itkeä.
Minulla syynä on lähinnä ulkonäkö. sanotaan että suomainen nainen voi olla kaunis kasvoiltaan mutta seksuaalinen haluttavuus puuttuu täysin. Sama pätee kaikkiin ns valkoisiin naisiin.
Monesti suomalaiset naiset kutsuvat itseään vahvoiksi ja itsenäisiksi mutta aika harvan tapauksen olen tavannut joka on oikeasti vahva ja itsetietoinn. Lähinnä sisältä rikkinäisiä rähisijöitä on tullut vastaan.
Kyllä naisessa täytyy olla sitä todellista voimaa. Minä olen hulluna voimakkaisiin ja itseään kunnioitaviin naisiin. Heillä ei ole tarvetta halveksia ja sortaa ketään. He ovat vaan oikeasti sexyjä jo olemuksellaan.
Kyllä minusta jokaisen pitäisi vaatia sellainen puoliso joka miellyttää ja kunnioittaa. Mitää blondeja en halua vaikka ympäristö onkin yrittänyt painostaa melko vihamielisestikkin siihen.
Onnea teille ainakin tuon kuvaamasi perusteella sinulla on oikeasti tasapainoinen suhde asia joka saattaa jäädä 70% ihmisistä täysin vieraaksi. - Aasialainen
onni ulkomailta kirjoitti:
-rehellinen
-kiltti
-ahkera
-rakastava
-ei petä
-kunnioittaa vaimoaan
Vaatikaa te vain lisää, sitä vähemmän tulette saamaan mitä enemmän vaaditte.//Aasiattarelle riittää että mies on
-rehellinen
-kiltti
-ahkera
-rakastava
-ei petä
-kunnioittaa vaimoaan//
No, tämä pitää komentoida kun nyt höpötetään meidän puolesta, heh!
Kyllä, kaikki yllä mainitut ominaisuudet ovat hyviä, MUTTA!
En todelakin ryhdyn suhden ilman aitoa rakkautta, tarkennan:
- molenpinpuolista rakkautta!!!
- älykkys on tärkeä
- sivistyneisyys
- oma ikäluokka edustava
- esteetisella ulkonäölä on merkitys (mieheni on komea)
ja sen lisäksi:
-rehellinen
-kiltti
-ahkera
-rakastava
-ei petä
-kunnioittaa vaimoaan//
Näin ajattelen aasialaisena naisena;)))
Jep!!! - lovee...............
jaa kyllä mun kurdi poikaystävä piereskelee, ku menin kerran vahingossa nauramaan tapahtumalle, niin nyt siihen ei tule loppua kun luulee että sillä lailla minut ssa sitten aina hyvälle päälle....että ei pidä paikkaansa...
typerää yleistämistä molemin puolin ...suomi mies ulkkis....miehiä kumpikin,,,vikoja kummassakin ja hyvät puolet myös...
jokaisella on omat makunsa niistä ei sovi kiistellä.
ihmisiä kuitenkij kaikki ollaan, eikä sitä voi päättää kehen rakastuu ja kehen ei..
- ....................
suomalaiset miehet ole tuon stereotyypin mukaisia. kannattaisi sinunkin ehkä tutustua ihmisiin, eikä mennä typerien ennakkoluulojrn mukana. En tarkoita tutustimissa siellä räkälässä vaan ihan normaalissa elämässä, missä normaalit ihmiset tekevät töitä.
- ei jurottajia
Eivät tietenkään kaikki suomalaiset miehet ole tuon kaltaisia kuin kirjoitin. Ja ihan suomalaisten miesten kanssa teen töitä - ovat monet oikein mukavia työkavereita. Toiset taas ei saa suutansa auki kuin pakon edessä, edes huomenta sanoakseen (tämä kyllä vaivaa myös naisia tässä massa). En käy ravintoloissa, etenkään räkälöissä, koska olen onnellisesti naimisissa oleva äiti. Suurin osa ystävistäni on myös naimisissa suomalaisten miesten kanssa. Ja onhan noita sukulaisia, tuttuja, tuttujen sukulaisia jne. Ei siis pelkoa ettenkö tapaisi suomalaisia tavallisia miehiä.
Stubb saattaa olla brändätty, mutta kuka sanoo ettei itseään saisi ja PITÄISI kehittää?! Ihmisen tulee jatkuvasti pyrkiä eteenpäin, parempaan. Niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Muita ja itseään kohtaan. Uralla ja ihmissuhteissa. En minä vaadi ketään esittämään muuta kuin on, sellaisen läpi näkee hetkessä. Tuskin kuitenkaan olen naisena yksin kun sanon, että kansainvälinen, sivistynyt, hyväkäytöksinen, hyvin koulutettu, sporttinen ja komea suomalainen mies antaa maastamme paremman kuvan kuin peräkamarin Jussi. - frankpappa3
ei jurottajia kirjoitti:
Eivät tietenkään kaikki suomalaiset miehet ole tuon kaltaisia kuin kirjoitin. Ja ihan suomalaisten miesten kanssa teen töitä - ovat monet oikein mukavia työkavereita. Toiset taas ei saa suutansa auki kuin pakon edessä, edes huomenta sanoakseen (tämä kyllä vaivaa myös naisia tässä massa). En käy ravintoloissa, etenkään räkälöissä, koska olen onnellisesti naimisissa oleva äiti. Suurin osa ystävistäni on myös naimisissa suomalaisten miesten kanssa. Ja onhan noita sukulaisia, tuttuja, tuttujen sukulaisia jne. Ei siis pelkoa ettenkö tapaisi suomalaisia tavallisia miehiä.
Stubb saattaa olla brändätty, mutta kuka sanoo ettei itseään saisi ja PITÄISI kehittää?! Ihmisen tulee jatkuvasti pyrkiä eteenpäin, parempaan. Niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Muita ja itseään kohtaan. Uralla ja ihmissuhteissa. En minä vaadi ketään esittämään muuta kuin on, sellaisen läpi näkee hetkessä. Tuskin kuitenkaan olen naisena yksin kun sanon, että kansainvälinen, sivistynyt, hyväkäytöksinen, hyvin koulutettu, sporttinen ja komea suomalainen mies antaa maastamme paremman kuvan kuin peräkamarin Jussi.Kuule olet itse ihan samallaista "jurottaja" geeniperimää kuin me miehetkin. Se että naisena sinun ei tarvitse lähestyä itse aktiivisesti miehiä vaan tehdä pelkästään hyväksymisvalintoja helpottaa kummasti suomalaisten miesten kritisointia. Ei ole kuule helppoa lähestyä kaltaistasi telaketjufeministiä joilla on pitkä lista kriteerejä miltä miehen kuuluu näyttää ja kuullostaa.
eivät osaa brändätä itseään. Maailmanlaajuisten bränditutkimusten mukaan Suomella maamielikuvissa todella alhaiset luvut, mutta sitten kun katsotaan todellisia lukuja Suomi on yksi maailman vauraimpia maita.
- 43t4
Suomalaisia keskimäärin ei kiinnosta brändipelleily eikä muukaan nonesense tai sumutus. Asialliset hommat hoidetaan ja ollaan mitä ollaan, anteeksi pyytelemättä. Nää brändit ja imagot on pelkkää silmänkääntötemppuilua kaikki. Pitäisi antaa tietynlainen kuva, viis siitä mitä on todellisuus. Pitäisi OLLA tietynlainen. Paskat. Jokainen olkoon itsensä, niin yksilö kuin kansa. Omanlaisuus on ainoa todella arvokas omaisuus, joka täällä ihmisellä on. Kuka idiootti vaihtaisi sen johonkin halpaan kopioyritelmään tyyliin naamari päähän ja naama näkkärille. Ja jos todellista, mitattavaa tulosta syntyy, niin siinä on sulle brändi, joka toimii. Muu on kusetusta.
43t4 kirjoitti:
Suomalaisia keskimäärin ei kiinnosta brändipelleily eikä muukaan nonesense tai sumutus. Asialliset hommat hoidetaan ja ollaan mitä ollaan, anteeksi pyytelemättä. Nää brändit ja imagot on pelkkää silmänkääntötemppuilua kaikki. Pitäisi antaa tietynlainen kuva, viis siitä mitä on todellisuus. Pitäisi OLLA tietynlainen. Paskat. Jokainen olkoon itsensä, niin yksilö kuin kansa. Omanlaisuus on ainoa todella arvokas omaisuus, joka täällä ihmisellä on. Kuka idiootti vaihtaisi sen johonkin halpaan kopioyritelmään tyyliin naamari päähän ja naama näkkärille. Ja jos todellista, mitattavaa tulosta syntyy, niin siinä on sulle brändi, joka toimii. Muu on kusetusta.
sitten ihmettele miksi suomalaiset naiset pitävät suomalaisia alkoholisteina väkivaltaisina ujoina jurottajina ja menevät ulkomaille.
- 432432
Mr.Coolguy kirjoitti:
sitten ihmettele miksi suomalaiset naiset pitävät suomalaisia alkoholisteina väkivaltaisina ujoina jurottajina ja menevät ulkomaille.
Eli suomalaisten miesten pitäisi brändätä itsensä, jotta he vetoaisivat suomalaisiin naisiin? Siis käytännössä olla jotain muuta kuin oma itsensä ja sitten markkinoida tehokkaasti tätä tuubaa? No, onneksi suuri enemmistö suomalaista naisista nyt yhä tykkää brändäämättömästä suomalaisesta miehestä. Eikös sitä yleensä juuri korosteta mahdollisessa kumppanissa tärkeänä ominaisuutena: olla oma itsensä. Huonolla itsetunnolla varustetut luuserithan nimenomaan yrittää vimmatusti tuunata itsestään jotain muuta kuin ovat. Älykäs nainen (tai mies) näkee pintakimalteen läpi salamana. Ja entäs kun paremmin tutustutaan? Kun brändit karisevat ja suomut silmiltä? Kuinka brändätä itsensä parisuhteessa? Onkohan semmoinenkin kirja jo kirjoitettu kuin "Kuinka brändään isyyteni".
- anyone..
432432 kirjoitti:
Eli suomalaisten miesten pitäisi brändätä itsensä, jotta he vetoaisivat suomalaisiin naisiin? Siis käytännössä olla jotain muuta kuin oma itsensä ja sitten markkinoida tehokkaasti tätä tuubaa? No, onneksi suuri enemmistö suomalaista naisista nyt yhä tykkää brändäämättömästä suomalaisesta miehestä. Eikös sitä yleensä juuri korosteta mahdollisessa kumppanissa tärkeänä ominaisuutena: olla oma itsensä. Huonolla itsetunnolla varustetut luuserithan nimenomaan yrittää vimmatusti tuunata itsestään jotain muuta kuin ovat. Älykäs nainen (tai mies) näkee pintakimalteen läpi salamana. Ja entäs kun paremmin tutustutaan? Kun brändit karisevat ja suomut silmiltä? Kuinka brändätä itsensä parisuhteessa? Onkohan semmoinenkin kirja jo kirjoitettu kuin "Kuinka brändään isyyteni".
En itse usko etta on kiinni loytaako sitten Suomi-miehen vaiko ulkomaalaisen miehen, kunhan vaan loytaa sen OIKEAN MIEHEN, joka ymmärtaa ja kunnioittaa naista ja jonka kanssa oli hyvä olla.
- gffgfg
anyone.. kirjoitti:
En itse usko etta on kiinni loytaako sitten Suomi-miehen vaiko ulkomaalaisen miehen, kunhan vaan loytaa sen OIKEAN MIEHEN, joka ymmärtaa ja kunnioittaa naista ja jonka kanssa oli hyvä olla.
Näinhän sen pitäsi mennä.
- rrrrruuut
eiköhän ihmiset tykkää siitä mistä tykkäävät. Ei se pitäisi sinun päänvaiva olla. Itsekin tykkään vaan tietyistä miehistä. Kurdit miellyttävät silmääni suuresti. Oli ne sitten muslimeja tai ei. Suomalaiset miehet ei herätä minussa mitään. Paitsi toki sellaiset herrasmiehet ja fiksut. Mutta ne ovat harvassa :D
- tykkään MIEHISTÄ
suomalaset miehet ovat todella suuri enemmistö kuin naisia. katselkaa vaikka näitä keskustelu palstoja ympäri ämpäri täällä suomi24..ininää valittelua,mustamaalamista,juoruilua puhua siis paskaa muista ihmisistä/roduista ja vielä kehtaavat ihmetellä kun naiset haluaa miehisen miehen eikä mitään itkuvirren virittäjää..se kateellinen panettelu ja provoilu on jo lapsellistakin ja neitimäistä ja eihän naiselliseen naiseen tai yleensäkin naiseen vetoa mies joka on kuin tyttö.alentavilla nimillä moititaan haukutaan jne..muun kansallisuuden ihmisiä ja myöskään mikään rotu ei jää näiltä suomi pojuilta ruotimatta milloin mikäkin ihmisryhmä puheen aiheena.
- 5454554
tykkään MIEHISTÄ kirjoitti:
suomalaset miehet ovat todella suuri enemmistö kuin naisia. katselkaa vaikka näitä keskustelu palstoja ympäri ämpäri täällä suomi24..ininää valittelua,mustamaalamista,juoruilua puhua siis paskaa muista ihmisistä/roduista ja vielä kehtaavat ihmetellä kun naiset haluaa miehisen miehen eikä mitään itkuvirren virittäjää..se kateellinen panettelu ja provoilu on jo lapsellistakin ja neitimäistä ja eihän naiselliseen naiseen tai yleensäkin naiseen vetoa mies joka on kuin tyttö.alentavilla nimillä moititaan haukutaan jne..muun kansallisuuden ihmisiä ja myöskään mikään rotu ei jää näiltä suomi pojuilta ruotimatta milloin mikäkin ihmisryhmä puheen aiheena.
Jos syyttää muita provoilusta, ei kannata sortua siihen itse. Viestiäsi ei kerta kaikkiaan voi olla tulkisematta provokaatioksi, sen verran kärjistävään, yleistävään ja halventavaan tyyliin se on kirjoitettu. Jokaisen olisi syytä aloittaa se skarppaaminen itsestään. "Mutku toi haukku mua ensin" on perustelu jota ei hyväksytä edes 7-vuotiaalta.
- 345
Olen ulkomaalainen nainen, enkä voisi kuvitellakaan seurustelevani suomalaisen miehen kanssa. He ovat todella epämiehekkäitä, juoruilevatkin kuin naiset. Olen töissä terveydenhuoltoalalla, jossa mieslääkäri menee heti kahvitauolla juoruilemaan naisten kanssa. Jos olet vähänkin naisellinen ja kunnollinen, niin suomalainen mies pelkää sinua kuin tulta. Olen asunut Suomessa jo 20 vuotta, enkä sinä aikana ole koskaan ollut kertakaan suomalaisen miehen kanssa. En voi sietää heitä. Mieluummin vaikka turkkilainen tai egyptiläinen,jotka sentään näyttävät miehiltä tai sitten aion olla koko elämäni yksin. Tai sitten menen kotimaahani takaisin, mikä on jo käynyt mielessäni.
- on se
täytyy sanoa että aika taitavasti tehty noin suomalaiseksi mieheksi.
- arabi,j,,,,,,
viisas mietittäva mies.
- nimenomaan
se johtuu siitä, että suomalaiset miehet teeskentelee kovista, ei näytä tunteitaan eikä osaa käytöstapoja. Monet nuoret suomalaiset naisetkaan eivät osaa käytöstapoja. Vika piilee kasvatuksessa. Lasten perään ei holhota ja heidän annetaan rellestää ja haistatella kaikille päin naamaa. Ulkomailla vanhemmilta tulee sapiskaa äkkiä silloin kun lapsi ryppyilee. Ulkomailla lapselle osoitetaan myös hellät tunteet, heitä suukotellaan julkisesti ja perheenjäseniä halataan aina kun nähdään. Se puuttuu täältä kokonaan. Tutkitustikin vaille kosketusta jääneet lapset jäävät henkisesti vajaaälyisiksi.
Suomalaisena minustakin keskieurooppalainen poskille suukottelu ja kaulailu ventovieraita tavatessa ällöttää ja nolottaa. Asia erikseen on tietysti oma perhe ja läheiset ystävät. Ja erityisesti oma kumppani, jonka kanssa kosketus on elinehto (muu kuin 2 min. pikapano.)
Suomalaiset on juntteroa kansaa. Siinä on hyvät puolensa mutta enemmän huonoja. Tottakai jokainen nainen haluaa "hellän oriin." - Kyllästynyt....
Ei pitäisi ruokkia trollia, mutta koska täällä jotkut naiset ilmeisen tosissaan ovat lähteneet asiaa miettimään, niin:
Mitä tarjottavaa teillä on suomalaiselle miehelle? Miksi hänen pitäisi hyppiä renkaiden läpi puolestanne? Suomalaiset naiset ovat yleensä rumahkoja, kiukkuisia, viinaanmeneviä, toivottoman huonoja keskustelijoita ja surkeita kotitöissä/ruoanlaitossa. Tähän kun vielä lisää huonon henkilökohtaisen hygienian (kyllä, tämä on kokemukseen perustuva havainto - "tasokkaatkaan" suomalaiset naiset eivät osaa pestä paikkojaan), niin ei ole ihme ettei suomalaista miestä juuri kiinnosta. Suomalainen nykynainen on mennyt jotenkin ihan sekaisin. Tämän näkee siitä, ettei teitä arvosta niin suomalaiset kuin ulkomaisetkaan miehet.
Sillä kysehän ei ole siitä, että suomalaiset naiset jotenkin "valitsisivat" laatu-uroita ulkomailta, koska suomalainen mies ei kelpaa. Kun katsoo näitä naisia ja heidän ulkomaisia miehiään, on päivänselvää että kyseessä on jakojäännösten juhlat. Se on sitten eri asia, miten tätä tosiasiaa halutaan itselleen sopivaksi muokata.- aya--
kateellisen panettelua!
- Samaa mieltä
aya-- kirjoitti:
kateellisen panettelua!
Samaa mieltä, alkuperäinen ei ole saanut suomalaista miestä ja siksi on kiukkuinen. :(
- Piia 29
Samaa mieltä kirjoitti:
Samaa mieltä, alkuperäinen ei ole saanut suomalaista miestä ja siksi on kiukkuinen. :(
Minusta suomalaiset miehet on
-rentoja
-humoristisia
-ei lipeviä
-turvallisia
-ei turhan itsevarmoja
-komeita
-luonnollisia
-heidän seurassa saa olla oma itsensä
ja paljon muuta hyvää..
Enkä tietenkään tarkoita että kaikki olisi tällaisia, enkä nyt hauku ulkomaalaisia! Kerroin vain mielipiteeni suomalasista miehistä, kun täälä niitä niin kovasti arvostellaa. - XX
Piia 29 kirjoitti:
-rentoja
-humoristisia
-ei lipeviä
-turvallisia
-ei turhan itsevarmoja
-komeita
-luonnollisia
ja paljon muuta hyvää..
Enkä tietenkään tarkoita että kaikki olisi tällaisia, enkä nyt hauku ulkomaalaisia! Kerroin vain mielipiteeni suomalasista miehistä, kun täälä niitä niin kovasti arvostellaa.Totta!
- lollu_
Piia 29 kirjoitti:
-rentoja
-humoristisia
-ei lipeviä
-turvallisia
-ei turhan itsevarmoja
-komeita
-luonnollisia
ja paljon muuta hyvää..
Enkä tietenkään tarkoita että kaikki olisi tällaisia, enkä nyt hauku ulkomaalaisia! Kerroin vain mielipiteeni suomalasista miehistä, kun täälä niitä niin kovasti arvostellaa.voe voe voe, ei kaikki suomalaiset miehet todellakaan ole mitään röyhkeitä sohvan pohajalla makaavia piereskeleviä kaljamahoja.
Itse tiedän monia suomalaisia miehiä jotka ovat oikeasti kohteliaita, näyttävät tunteensa, ovat komeita, rehellisiä, luotettavia, reippaita yms.
Itse seurustelen suomalaisen miehen kanssa ja ei oo ollut mitään valittamista ja en voisi todellakaan seurustella ulkomaalaisen miehen kanssa.
ja olen samaa mieltä Piia 29 kanssa. - dfgdfgdfgdfg
lollu_ kirjoitti:
voe voe voe, ei kaikki suomalaiset miehet todellakaan ole mitään röyhkeitä sohvan pohajalla makaavia piereskeleviä kaljamahoja.
Itse tiedän monia suomalaisia miehiä jotka ovat oikeasti kohteliaita, näyttävät tunteensa, ovat komeita, rehellisiä, luotettavia, reippaita yms.
Itse seurustelen suomalaisen miehen kanssa ja ei oo ollut mitään valittamista ja en voisi todellakaan seurustella ulkomaalaisen miehen kanssa.
ja olen samaa mieltä Piia 29 kanssa.Aika moni ulkomaalainen äijä, etenkin nuo sosiaalitukimaahanmuuttajat ovat tyhjiä kolisevia tynnyreitä. uhoa riittää, sanoja piisaa, ei tekoja, ei mitään.
- asenne-ero?
Suomalainen mies suhteutuu juuri näin: Mitä tarjottavaa sinulla on minulle? Suomalaiset naiset ovat yleensä rumahkoja, kiukkuisia, viinaanmeneviä, toivottoman huonoja keskustelijoita ja surkeita kotitöissä/ruoanlaitossa.
Oma ulkkikseni ihmetteli: Etkö vieläkään tajua, että ihan vaan viihdyn seurassasi? Ei sinun tarvitse yrittää mitään, olet ihana juuri tuollaisena. me sovitaan niinhyvin yhteen. Onko sinulla nyt meikkiä? Ai ei, huulesi vaan ovat niin kauniin väriset. Oli kivaa, kun sinä yhtenä iltana olit laittanut meille salaatin iltapalaksi.
Mikä lie ero asenteessa sitten on? Ja kumpi tyyli mahtaa johtaa siihen, että nainen hymyilee onnellisena, keskittyy kotiin ja perheeseen ja kuuntelee miestä? - suomalainen nainen
Nimimerkille kyllästynyt..
Mitä tarjottavaa teillä miehillä on suomalaiselle naiselle? Suomalaisella miehellä on usein huono itsetunto. Ei osaa keskustella, vaan panttaa tunteet sisälleen.. kunnes tappaa itsensä ja/tai perheensä. Suomalainen mies ei osaa purkaa patoutumiaan muuten kuin jatkuvasti ryyppäämällä, olemalla väkivaltainen. Tiesitkö että vuodessa tehdään 1000 itsemurhaa, joista ainakin 80% tekee mies.
Suomalainen mies on yleensä ylipainoinen, huonokuntoinen ja ruma! Suomalainen mies ei osaa pukeutua ja hänellä ei ole minkäänlaista tyylitajua, eikä yleensä tapojakaan.. katsos kun suomalainen mies ei osaa pitää hauskaa ja olla sosiaalinen kuin vain KÄNNISSÄ!!
Suomalainen mies ei enää edes elätä perhettään, vaan nainen käy töissä ja tuo puolet elannosta perheeseen. Tämän lisäksi nainen hoitaa lapset, kodin ja perheen.. Naisella on kaksi työtä. Mies avustaa kodin töissä, jos viitsii ja jaksaa. Naisen pitäisi ehtiä pitämään huolta itsestään ja olla hehkeä rakastaja.
Sitten kun Suomalaiselle miehelle tulee ero, niin hän ottaa itselleen pumpattavan Thaikku naisen, joka hymyilee ja miellyttää miestä. Nainen ei käy töissä, vaan on kotona.. ja jostain ihmeellisestä syystä tämä sopii mainiosti suomalaiselle miehelle. Kun taas suomalaisen naisen täytyy ehdottomasti käydä töissä ja tehdä "osuutensa", ettei mies tunne itseään hyväksikäytetyksi. - 13+14
asenne-ero? kirjoitti:
Suomalainen mies suhteutuu juuri näin: Mitä tarjottavaa sinulla on minulle? Suomalaiset naiset ovat yleensä rumahkoja, kiukkuisia, viinaanmeneviä, toivottoman huonoja keskustelijoita ja surkeita kotitöissä/ruoanlaitossa.
Oma ulkkikseni ihmetteli: Etkö vieläkään tajua, että ihan vaan viihdyn seurassasi? Ei sinun tarvitse yrittää mitään, olet ihana juuri tuollaisena. me sovitaan niinhyvin yhteen. Onko sinulla nyt meikkiä? Ai ei, huulesi vaan ovat niin kauniin väriset. Oli kivaa, kun sinä yhtenä iltana olit laittanut meille salaatin iltapalaksi.
Mikä lie ero asenteessa sitten on? Ja kumpi tyyli mahtaa johtaa siihen, että nainen hymyilee onnellisena, keskittyy kotiin ja perheeseen ja kuuntelee miestä?Rehellisyys?
Vaikka olenkin naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa, en osaa suoraan vastata kysymykseesi miksi useat (?) naiset ovat kiinnostuneita ulkomaalaisista miehistä. Itse tosin omassa ystäväpiirissäni olen ainut, joka on naimisissa -ei länsimaalaisen miehen kanssa. Syynä voi joillakin toki olla eksoottinen ulkonäkö, ja totutusta poikkeavat käytöstätavat. Toisaalta se on aika tavallisilta, että ihmiset ihastuu kyseisiin seikkoihin lähes joka maassa ja kulttuurissa. Eli erilaisuus vetää puoleensa.
Tasa-arvoasioista voisin sen verran mainita, että monissa suomalaisissa perheissä "tasa-arvo" on kääntynyt lähinnä sellaiseksi, että nainen päättää lähes kaikista perheen asioista. Eli kritisoidessa naisten valintaa elää miesten kanssa, jotka toimivat perheen päättävinä osapuolina, ei usein huomio sitä seikkaa, että suomalaisissa kodeissa usein mies on se joka saa totella naisen määräyksiä.
Itse kannatan tasa-arvoa, jossa huomioidaan molempia osapuolia. Olenkin siinä mielessä onnekas, että olen löytänyt rinnalleni sellaisen kumppanin joka haluaa myös vaalia tasa-arvoista suhdetta, mutta ymmärtää kompromissien merkityksen tilanteen vaatiessa. Mielestäni täysi 50-50 tilanne ei kuitenkaan missään olosuhteissa ole täysin mahdollinen.
Mitä itse alkuperäiseen kysymykseesi vielä tulee, itse en ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut tietyn maalaisista miehistä, koska itselleni ihmisen luonne ja koulutustausta ovat tärkeämpiä seikkoja kuin pelkkä ulkonäkö ja käytöstavat. Jokaisella ihmisellä on kuitenkin omat syynsä miksi valita ulkomaalainen kumppani kotimaisen sijaan. Ehkäpä ihan vain globalisaatio ja liikkuvuuden lisääntyminen ovat osaltaan vaikuttaneet monikulttuuristen parisuhteiden ja avioliittojen lisääntymiseen.- hngtnhrt
"Ehkäpä ihan vain globalisaatio ja liikkuvuuden lisääntyminen ovat osaltaan vaikuttaneet monikulttuuristen parisuhteiden ja avioliittojen lisääntymiseen."
Samat asiat varmaankin hävittävät myös sen impivaaralaisen junttiasenteen, että ulkomaalaisuus on "hianoo" ja suomalaisuus "huanoo".
- Rasistimies709
Tarkoitatko espanjalaisilla, italialaisilla ja kreikkalaisilla niitä tummia ei-valkoisia miehiä? Maurit valloittivat Espanjan ja siksi moni siellä näyttää pohjoisafrikkalaiselta, sama juttu Sisilian kanssa. Kreikka on ollut Ottomaanien valtakunnan alla, ja niitä lähi-idän geenejä on sielläkin tosi paljon nykyään, näyttävät joltain libanonilaisilta.
Itse olen rasisti. - äläsekoitavääriin
..mutta italialaiset, sisilialaiset, kreikkalaiset eivät useinkaan Halua olla ns. afrikkalaisia eivätkä he ole muslimeita tai katolisia! vaikka olisivatkin tuhansia vuosia sitten vähän sekoittuneet arabeihin jne. on kumminkin muistettava että Italiaan on tullut myös normanneja, siksi sieltä siis löytyy myös sinisilmäisiä ihmisiä eivät kaikki ole arabien afrikkalaisten jälkeläisiä..
joten on siinä eroa, esim. näissä maissa paljon matkustaneena olen nähnyt naisten olevan PALJON vapaampia kuin musliminaiset
vertauksena suoraan hotellin parvekkeelta nähtyä:
1. musliminainen laitteli pyykkejä parvekkeelle kaiket päivät, ulos hän ei mennyt ja musta kaapu jatkuvasti päällä 30C helteessä.. parveke ei ollut myöskään auringonottoa varten
2. italialaiset ramppasivat kotonaan edes takas, perheen äiti oli parikymppinen bilehile joka juoksi discoissa kaverinsa kanssa minitopissa ja farkkushorteissa.. italialainen mummo myös tuotiin parvekkeelle ottamaan aurinkoa ja katsomaan pihapiirin tapahtumia, musliminainen taas oli kotonaan ja laitto vaan pyykkejä, niin erilaista on elämä kahdessa eri kulttuurissa- äläsekoita..
tarkoitin että ovat katolisia eli kristittyjä joten eivät ole muslimeita ja sekin jo vaikuttaa paljon siihen ettei ole samoja sääntöjä kun muslimeilla vaan paljon vapaampaa kannattaa ensin matkustaa ja vasta sitten todeta että kaikki ovat samanlaisia kun muslimit, kun eivät ole onneksi, itsekään en hyväksy huivipakkoa ulkonaliikkumiskieltoja jne..
Lisäksi muut Välimeren ihmiset ovat yleensä paremmin kouluttautuneita kuin vaikkapa lähi-idästä tulleet pitsakuningaat, sen lisäksi on sama uskonto joten kulttuuriin helpompi samaistua ja kieletkin usein helpompia oppia kuin vaikkapa kurdi tai arabia.. itsekään en ymmärrä mitä naiset näkevät näissä pettävissä ja monia naisia samaan aikaan pyörittävissä pitsakuninkaissa äly ämpärissä - J2020
"italialainen perheen äiti oli parikymppinen bilehile joka juoksi discoissa kaverinsa kanssa minitopissa ja farkkushorteissa."
Sori, että sekaannun asiaan, mutta mulle ei kelpaisi tuollainen bilehile mimmi lasten äidiksi.
- ei nimim.
Seurustelen eteläeurooppalaisen miehen kanssa. Enemmän suhteen
onnistumisen vaikuttaa miten luonteet sopivat yhteen, kulttuuri- ja kielierot ovat sitten lisämauste. Molempien osapuolten on valittava kultainen keskitie, ei voi mennä vain toisen ehdoilla eteenpäin. En hakemalla hakenut ulkolaista kumppania, voisin seurustella suomalaisen kanssa jos olisi kohdalle sattunut.
Joka maasta löytyy hauskoja, kohteliaita ja mielenkiintoisia miehiä.- 4434343
Äläs nyt! Ei tällä palstalla saa noin järkeviä ja maltillisia puhua. Täällä pitää parjata suomalaisia ja ylistää ulkomaalaisia tai toisin päin. Vakavasti puhuen on virkistävää välillä lukea tällaistakin kommenttia tympeän ja idioottimaisen kinaamisen sijaan.
- ylpeä
en osaa suomea mutta yrittan kirjoitta oiken
suomalainen miehet ovat paskoja arvaka miks
1.he häytävät alkoholia
2.Laiminlyödyt
3.eivät välitä lastensa tulevaisuudesta
4.heillä on normaali jos sen vaimo hänellä poika ystävääääääää
Arabit erityisesti, - niin tai näin
olen ulkomaalaisen miehen kanssa naimisissa (muslimi) olen ollut myös suomalaisen kanssa aikaisemmin naimisissa.olen alle 30v eli eka liitto tuli ehkä liian nuorena,olen uskovaisesta perheestä,joten se oli vain jotenkin luonnollista mennä nopeasti naimisiin,mieheni ei ollut uskovainen ja siinä alkoi pikkuhiljaa baarit kiinnostamaan,menin mukaan ja uskonto jäi pikku hiljaa (uskon edelleen,mutta en toimi niin kuin pitäisi,poltan ja juon joskus) miehelläni lähti homma lapasesta pikkuhiljaa ja päätimme yhdessä erota,ennen kuin riitamme pahenevat niin,että tapahtuu jotain.
kun olin erosta toipunut (oli todella kova paikka,koska tottakai sitä ajattelee,että kun naimisiin mennään,mennään myös hautaan asti yhdessä) tapasin tämän hetkisen mieheni,rakastuin välittömästi,mutta kun tajusin,että oli ulkomaalainen,ajattelin,että ehkä parempi ottaa rennosti,kun ei tiedä minkälainen gigolo on kyseessä ja edellinen suhde meni mönkään,vaikka oli suunniteltu loppu elämään asti.ensimmäisenä googleen ja kyseisen maan tiedot kehiin...kääk..suurin osa muslimeita,olin niin päättänyt ,että ei käy,koska olen itse kuitenkin täysin kristitty ja en suostu uskonto asioista tinkimään,mutta tapasi hänet uudestaan ja en voinut mitään hän vain jotenkin vei jalat altani..
ulkomaalainen mies osaa jotenkin antaa läheisyyttä ja turvallisuuden tunnetta paremmin.Tykkää,että nainen pukeutuu nätisti ja pitää itsestänsä huolta,huomaa jos olet ostanut uusia vaatteite,käynyt kampaajalla ja osaa kehua näistä asioista,Suomalainen mieskin ehkä huomaa mutta ei yleensä vaivaudu sanomaan mitään.
Suomalaisen miehen kanssa on kuitenkin helpompi istua kavereiden kanssa,voit olla niin kuin haluat,ei tarvitse miettiä,ettet päästele liian rivoja juttuja,koska Suomesssa naiset ja miehet ovat tod. samalla viivalla.ulkomaalaiset haluavat että nainen on arvokas,eikä ns.sikaile,mikä taas meistä Suomalaisista on välillä hauskaa ja rentouttavaa(toki voit ulkkiksen kanssa kahdestaan puhua mitä sattuu). En ikinä ole ajatellut edes minkälaisen tai maalaisen miehen kanssa haluan olla,jos kemiat sopivat yhteen niin se on siinä.Kunhan ei hakkaa,petä tai ole täysi narkki tai alkoholisti.
mutta helpompi se on tottakai,jos omasta kulttuurista löytää ihmisen ,jonka kanssa synkkaa hyvin yhteen,koska kyllä kulttuuri erojen ymmärtämiseen menee aikaa.Ainakin meillä aluksi tuli pientä kinaa,välillä vähän isompaakin,koska olen todella suorapuheinen.kun olimme jostain asiasta erimieltä,ihmettelin kun mieheni jotenkin suuttui, sanoin hänelle,että hei se on ihan ok
et sä oot sitä mieltä ja mä tätä,ei se haittaa,kunnes ajanpäälle tajusin,että mieheni jotenkin ajatteli,etten kunnioita häntä,kun olen erimieltä.kun tajusin tämän opin ottamaan iisimmin,etten itse vetänyt pultteja hänelle,kun ajattelin että hän on tod lapsellinen kun luulee,että mun on pakko olla samaa mieltä,vaikken ole ja kehtaa vielä loukkaantua siitä!!mutta nyt jos hän puhuu jonkun kassa jostain,en enää huutele väliin,että eikä se noin mee,vaan annan hänen puhua omat juttunsa ja sitten voin koti matkalla puhua hänen kanssaan,että miten hän ajattelee sen asian noin ja mä näin ja yleensä lopputulos on,että ollaankin samaa mieltä,esitetään asiat vain eritavalla.
molemmissa on paljon hyvää ja molemmissa on pieniä vikoja.
Suomalainen mies uskaltaa puhua suoraan,sai muijaltansa huudot,tai ei,ulkomaalainen valehtelee helpommin, jotta pääsisi tilanteesta helpommalla,mutta saakin tupla huudot.
koska me olemme erittäin suoraa kansaa,emmekä siedä jos joku päästelee pikku valheita,koska se on meille epäkunnioitusta.
suomalainen mies mielestäni on rehellisempi ja rennonpi,ulkomaalainen tunteellisempi ja huolehtivaisempi,en tiiä ja kaikissa maissa on hyviä ja huonoja,mistä noista tietää :) - tiitauuuuu
Alunperinhän ketjussa kysyttin miksi suomalainen nainen rakastuu ulkomaalaiseen mieheen ?
Miksi kukaan ylipäätänä rakastuu keneenkään?
Jokaisella omat syynsä ja tarinansa mutta eihän se rakkaus katso kansalaisuutta,sitä rakastuu persoonaan ja henkilöön itseensä.
Ulkomaalaisen miehen ottamisessa on toki riskinsä,koska aina löytyy viisumin hakijoita jne. mutta riskinsä on aina joka suhteen kohdalla oli kyse minkä maalaisesta tahansa.
Sitä täytyy luottaa omaan itseensä ja tutustua toiseen ihan samlla lailla kuin suomalaiseenkin kumppaniin ennekuin tekee päätöksi yhteisestä tulevaisuudesta.
Enemmin ehkä nostan hattua ihmisillä jotka näinkin rasistisessa maassa uskaltavat rakastua ei suomaliseen .
Ympäristön paineet,eri kultuurit,eri tavat ,eri kieli jne jne.
Suhteet ovat jo omalla tavallaan vaikeita ilman näitäkin ongelmia.
Itse olen hyvin ennakkoluuloinen suomalainen nainen 28 .
Naimisissa ollut Suomalisen miehen kanssa ja tapaillut vain suomalaisia.
Nyt vuoden verran naimisissa Albanialaisen kanssa.
En minä ainakaan lähtenyt hakemalla hakemaan ulkomaalaista taikka sitä suomalaistakaan ,hain ihmistä joka on minulle sopiva kumppani.
Alussa olin hyvinkin epäluuloinen koko ukosta ,eihän tässä maassa kasvaneena muuta voi ollakkaan,
Koko ikänsä kun on kasvanut rasistisessa ja ennakkoluuloisessa ympäristössä kyllä sitä miettii monesti ennenkuin on avoin erinlaisille ihmisille.
Kyllä sitä rehellisesti puhuen on muutaman kerran miettinyt kuinka paljon helpommalla olisi päässyt jos Suomalaisen olisi `löytänyt` mutta mitenkäs se meni..rakkaus ei katso ikää eikä paikkaa ?
Hyvin paljon olen neuvonut ihmisiä jotka kyselevät kannattaako olla ulkomaalaisen kanssa että jokainen tekee omat ratkasunsa ja elää oman elämänsä niin että itse on onnellinen.
Kulttuuri eroa kannattaa miettiä tarkkaan sekä kieliongelmaa.
Kyllä itseä monesti harmittaa kun mies ei voi ymmärtää joitain suomalaisia asioita että se yhteinen suomalainen tausta uupuu.
Kieli ongelma on sitten isompi juttu...on se vaan niiiiin eri kun on yhteinen kieli,ei sitä ikinä pysty itseään ,ajatuksiaan ja tunteitaan toisella kielellä selittää joten siinä saa tehdä kaksi kertaa enenmmän töitä että löytyy se yhteisymmärrys ja saa suhteen nivottua yhteen.
Kolmantena tiedän että jos on miehen kanssa joka ei vielä suomea hallitse hyvin saatat joutua auttamaan häntä asioissa.
Viralliset paperit,virasto asioita. jne jne.
Siinä saattaa tulla tunne että olet jonkun äiti kun joudut hoitaa ja juoksee toisen asioita.
Suomalaisessa parisuhteessa saa tehdä töitä mutta oletko valmis tekemään ehkäpä vielä enemmän jotta sen erikultturisen kanssa liitto onnistuu?
ovatko molemmat osapuolet valmiita?
Suomalaisen ja ulkomaalaisen miehen eroista en lähtisi sanomaan ,minulla on ollut aivan mahtavia suomalaisia miehiä ja tiedän ulkolmaalaisia miehiä tuttavapiirissä jotka ei tosiaan ole parhaimmasta päästä .. ja kaikki tämä löytyy myös toisinpäin!
Se on se persoona ja henkilö. - en ole katkera mutta
Itse olin aikoinani, jos en nyt suorastaan rasisti mutta ennakkoluuloinen ainakin. Silti kosovolaiseen (ei albaaniin) rakastuin. Suhdetta ja avoliittoa kesti useita vuosia. Nyt olen jälleen sitä mieltä, että ei ulkomaalaista. Ei johdu kokemuksista vaan siitä, että vanhempana on helpompaa oman maan miehen kanssa kuin muiden. Ulkomaalaiset miehet ovat (ainakin nämä länsimaiset kutakuinkin koulutetut) kohteliaita ja ottavat naisen naisena ja saa olla nainen. Toisaalta koska sekä suomalainen että ulkomainen pettää suurin osa, miksi ei ottaisi sitä kohteliaampaa versiota eli ulkomaista?
- 656565h65ytj
Aika ristiriitainen viesti. Toisaalta olet sitä mieltä, että ei enää ulkomaalaista, toisaalta "miksi ei ottaisi sitä kohteliaampaa versiota eli ulkomaista?"
- Kohteliaampi versio
Olen eronnut avoliitosta ulkomaalaisen miehen kanssa, meillä on yksi lapsi.
Ihastuin miehessäni siihen, että hän oli niin uskomattoman kohtelias. Eikä asiaa pahentanut ainakaan se, että hän oli mielestäni ehdottomasti kaunein (ei komein) mies, jonka olen ikinä elämässäni ikinä nähnyt.
No alussa kaikki oli liian hyvää ollakseen totta, mutta useiden vuosien kuluttua kaikki se sanoisinko ulkokultaus katosi. Mies ei ollut mitään sitä, mitä oli esittänyt, ei kiltti ei kohtelias, kaunis oli toki aina mutta ei siitä ollut iloa kun ihmissuhdetaidot olivat niin uskomattomalla tasolla...
Ei sen ihmisen kanssa ollut mahdollista elää, vaikka kuinka yritin! Oli kuin olisin ollut kimpassa vaikean lapsen kanssa, ikinä ei voinut tietää, mitä hän saa päähänsä, ja mitkään suomalaiset systeemithän ei hänen kuvioihinsa sopinut. Esimerkiksi hän vaati saada laittaa ruuan joka päivä, ettei tarvitse syödä mitään pahaa yäkyäk suomalaista ruokaa, mutta kun ei herrasta edes ikinä tietänyt koska hän suvaitsee saapua kotiin.
- onnistunutvalinta
"Suomalainen mies uskaltaa puhua suoraan,sai muijaltansa huudot,tai ei,ulkomaalainen valehtelee helpommin, jotta pääsisi tilanteesta helpommalla,mutta saakin tupla huudot."
häh. missä suomalainen mies puhuu? hiljasta on, ainakin tunnepuolella.
taidan itse olla liian vahva persoona suomalaiselle miehelle. usealla menee vellit housuun rohkean naisen kanssa.
kumppanin pitää olla sopiva. aika rajoittavaa jos tykkää vain suomalaisista perusjampoista. loppujen lopuksi ollaan jokapuolella samanlaisia ja erillaisia.
jotkut on perusjamppoja ja perusmuhameddeja.
jotkut taas eivät tyydy tähän. jotkut osaavat katsoa omaa kulttuuriaan myös ulkopuolelta. - niin tai näin
jep tarkoitin ns.tiukkoja tilanteita,muute ei paljon tosiaan tunteista suomalainen puhu,mikä on harmillista...
- pianotte
Täälllä Suomi24 on ainakin todella paljon miehiä, jotka haukkuvat suomalaiset naiset maanrakoon; rumiksi, lihaviksi, haiseviksi, täysin epäkelvoiksi... Mikäli tällainen viestintä sosiaalisessa mediassa lisääntyy on selvää, että suomimies potkii itseään nilkoille.
Olen hämmästynyt siitä, miten julmia ja naista halveksivia kirjoituksia täällä on. Onko kyse muutamasta häiriintyneestä poikkeuksesta vai onko asenneilmapiiri muuttunut julmemmaksi? Minusta naisten arvostaminen on tärkeää, kuten tietysti miehenkin.
Kun saa tarpeeksi haukkuja suomimieheltä, niin alkaa kunnioittava käytös mairittelemaan.- saman huomannut
Minä olen reagoinut samaan. Netissä suomalaiset miehet moittivat suomalaista naista niin rajusti, että olen kyllä alkanut ajatella, että se on ihan yleinen ajattelutapa. Minäkin olen päätynyt lopulta muslimimieheen (uskonto ei tässä ole se pääasia vaan kulttuuriympäristö, josta hän tulee), joka on tukenut minua ulkonäköasioissa esim kannustanut liikuntaan ja terveelliseen ruokavalioon eikä heti hylännyt minua muutaman turhan kilon takia. Olenkin viime aikoina laihtunut 7 kg, vyötärö on kaventunut 8 cm, ihan pelkällä kotijumpalla miehen siihen tukiessa. Painoindeksini oli kun tapasimme 25.8 ja nyt se on 23 ja tavoite on vielä tästä hoikistua ja saada kauniita muotoja :). Eikä hän vain kannusta minua jumppaamaan vaan on itse esimerkkinä päivittäisen kotijumpan tärkeydessä. Hän on auttanut minua omaksumaan myös järjestelmällisemmän kodin siivouksen ja nykyisin kotini on reilusti siistimpi kuin mitä se oli ennen kuin tapasimme huolimatta siitä, että meillä on lemmikkejä, jotka asettavat haasteita kodin siisteydelle.
Mutta jos suomalainen mies löytää onnensa Thaimaasta, niin mitäpä se minulle kuuluu. Enhän tunne ainuuttakaan suomalaista miestä "hyvää päivää" -kuulumisten vaihtoa syvemmin. - 43545
Olen hämmästynyt siitä, miten julmia ja naista halveksivia kirjoituksia täällä on. Onko kyse muutamasta häiriintyneestä poikkeuksesta vai onko asenneilmapiiri muuttunut julmemmaksi?"
No mitähän luulisit? Eiköhän tällä palstalla ole kyse vain muutamasta häiriköstä, jotka ovat sitten sitäkin aktiivisempia. Ei sen perusteella voi mitään yleisiä johtopäätöksiä "asenneilmapiiristä" vetää. Pitää olla heikko itsetunto, jos täällä jonkun tuntemattoman puskahuutelijan kommentit satuttavat oikeasti. Se on sitten eri asia, jos face to face tulee niitä haukkuja lisääntyvässä määrin. Onko tullut? - 214421421
saman huomannut kirjoitti:
Minä olen reagoinut samaan. Netissä suomalaiset miehet moittivat suomalaista naista niin rajusti, että olen kyllä alkanut ajatella, että se on ihan yleinen ajattelutapa. Minäkin olen päätynyt lopulta muslimimieheen (uskonto ei tässä ole se pääasia vaan kulttuuriympäristö, josta hän tulee), joka on tukenut minua ulkonäköasioissa esim kannustanut liikuntaan ja terveelliseen ruokavalioon eikä heti hylännyt minua muutaman turhan kilon takia. Olenkin viime aikoina laihtunut 7 kg, vyötärö on kaventunut 8 cm, ihan pelkällä kotijumpalla miehen siihen tukiessa. Painoindeksini oli kun tapasimme 25.8 ja nyt se on 23 ja tavoite on vielä tästä hoikistua ja saada kauniita muotoja :). Eikä hän vain kannusta minua jumppaamaan vaan on itse esimerkkinä päivittäisen kotijumpan tärkeydessä. Hän on auttanut minua omaksumaan myös järjestelmällisemmän kodin siivouksen ja nykyisin kotini on reilusti siistimpi kuin mitä se oli ennen kuin tapasimme huolimatta siitä, että meillä on lemmikkejä, jotka asettavat haasteita kodin siisteydelle.
Mutta jos suomalainen mies löytää onnensa Thaimaasta, niin mitäpä se minulle kuuluu. Enhän tunne ainuuttakaan suomalaista miestä "hyvää päivää" -kuulumisten vaihtoa syvemmin.Eli sun miehesi mielestä sä olet liian lihava ja epäsiisti. Ihanata. Sitä voi ihmistä muokata mieleisekseen monella tavalla. Käskyttäminen ja suora moittiminen on yleensä aika tehotonta.
- Mehmet2525
Niin metsä vastaa miten sinne huutaa vai väitätkö ettei naiset aloittaneet suomalaisen miehen mollaamista ensimmäisenä. Itse muistan jo 80-luvulta kun suomalaista miestä haukuttiin ja verrattiin aina täydellisiin ulkomaalaisiin miehiin, lienee jo alkanut aiemminkin. Ei ihme jos ajan myötä jo joku tuskastuukin ja antaa samalla mitalla takaisin, ei tunnu perustelematon kritiikki kivalta vai mitä.
Aloittakaa te naiset taas käyttäytymään kunnioittavasti ja kohteliaasti muita yksilöitä , myös miehiä, kohtaan niin kyllä saatte anteeksi tasa-arvon huumassa tapahtuneen erheenne. PS, Vittumainen nainen ei ole sama kuin vahva nainen.
- chinaski99
Täytyypä taas kerran todeta, että unohdetaan Nokia ja metsäteollisuus, Suomen merkittävin vientituote ovat naiset...
- suomithai
Jotta saadaan ulkomaankauppavaje tasapainoitettua meidän suomimiesten pitää välillä uhrautua ottamalla vaimoja Thaimaasta.
- 5466546545645465465
Minua eivät kiinnosta nämä ns. muslimimiehet tai muutenkaan tummat miehet, mutta...
Mikä juttu näissä tasa-arvo jutuissa on? Selventäkääs siis..
Miten tasa-arvo suhteessa vie mieheltä miesmäisyyden pois tai naiselta naismaisuuden? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Siinä on jotain väärää jos nainen ei haluakkaan olla kotiorja ja se on sitten vähemmän naisellista? Miehet ovat vähemmän miehekkäitä kun osallistuvat kotitöihin?
Itse en missään nimessä haluaisi itselleni miestä, joka päättää raha-asioista ja ei osallistu kotihoitoon, tai muutenkaan halua olla tasa-arvossa. Mutta ei se tee minusta yhtään vähemmän naista tai vähemmän naisellisempaa.
Miehet ovat tottuneet monesti kotona asuessaan, että äiti kokkaa, äiti siivoaa, äiti pesee pyykit ja iskän kanssa pidetään hauskaa ja tehdään asioita. Siksi he moittivat muita naisia, kun joku nainen ei sitten suostukkaan tälläiseksi kotiorjaksi, koska sehän veisi heidän aikaa pois näistä huviajoista, jos pitäisi auttaa myös kotona.- 575373575
Hyviä kysymyksiä. Pitäisi ymmärtää, että "oikea" mieheys ja "oikea" naiseus ovat kulttuurisia konstruktioita, eivät mitään biologian sanelemia välttämättömyyksiä. No, luolamiehellä ja -naisella työnjako varmaankin oli paljolti väistämättömyyden sanelema. Tekninen kehitys ja yltäkylläisyyden lisääntyminen ovat irrottaneet ihmisen monista apinan välttämättömyyksistä. Juuri ihmisen älyllinen ylivertaisuus muihin eläinlajeihin verrattuna on antanut meille mahdollisuuden valita monin tavoin. Meillä on siihen varaa.
Kun yhteiskuntakehityksessä on yksilön valinnanvapaus ja -mahdollisuudet lisääntyneet, on entistäkin keinotekoisempaa yrittää tunkea mieheyttä tai naiseutta johonkin muottiin. Omia arvoja ja arvostuksiahan tällaiset "oikean" mieheyden ja naiseuden peräänkuuluttajat tietenkin yrittävät oikeuttaa ja pakottaa samalla muillekin. Samalla tavalla toiset yrittävä luoda absoluuttisuuden hohdetta omille arvoilleen ottamalla vaikkapa jumalan niiden äänitorveksi.
Jos joku todellakin kuvittelee vaikkapa meikkaamisen, kotitöiden jaon tai pukeutumisen mukaan olevan mahdollista vedellä "luonnollisia" rajoja oikean ja väärän, aidon ja epäaidon välille, kertoo se lähinnä näiden henkilöiden perspektiivin ja sivistyksen puutteesta. Globaalisti ja historiallisesti tarkasteltuna on ollut hyvin, hyvin monenlaisia "oikeita" tapoja olla mies ja nainen. Näin siis ajasta ja paikasta toiseen. Yksittäisen paikallisyhteisön sisällä kunakin aikana olivat sävelet kuitenkin jotakuinkin selvät: oikean olemisen malleja oli kulloinkin yleensä vain yksi ja ainoa kunkin yhteisön sisällä. Suurten valtakuntien tasolla monimuotoisuutta oli tietysti väistämättä enemmän ennen vanhaankin, mutta ei ihanteiden kirjo sentään nykyiseen verrattuna ollut kovin laaja. Nykyisin (ainakin länsimaissa)on toisin. Tällainen kulttuuristen arvostuksien ja käytänteiden monimuotoisuus tuntuu ahdistavan monia. - tunne ja vaisto
Miten tasa-arvo suhteessa vie mieheltä miesmäisyyden pois tai naiselta naismaisuuden? Siinä on jotain väärää jos nainen ei haluakkaan olla kotiorja ja se on sitten vähemmän naisellista? Miehet ovat vähemmän miehekkäitä kun osallistuvat kotitöihin?
Kyse ei käsittääkseni ole oikeastaan tasa-arvon vaikutuksesta vaan tasa-arvon ulottamisesta ihan kaikkeen ja sen ymmärtämisestä siten, että kaikki pitää hyötynä laskea, tasa-arvo tarkoittaisi samaa kaikille tai sitä, että miehen pitää kohdella naista samalla tavalla kuin naisen miestä. Mikä siinä sitten on ongelma? Kaikkien mielestä ei mitään. Mieltymykset vaan ovat erilaisia.
Mies voi olla koti-isä tai tehdä isomman osan kotitöistä, ei se hänen miehekkyyttään vähennä tai naisen naisellisuutta.Minulla on naisellisempi olo sellaisten miesten seurassa, jotka ovat kohteliaita jä miehekkään vahvoja. He avaavat oven, kantavat painavat laukut, avaavat purkit, tekevät aloitteita ja heillä on mielipiteitä asioista. Minullakin on mielipiteitä, mutta en avaa miehille ovia, vaan kiitän hymyillen, annan miehen auttaa minua ja kuuntelen myös. Eihäns e samanlaisuutta ole, mutta ei se tasa-arvoa vie. - Ihmeellinen maailma
Et tietenkään kulta sinä haluaisi miestä joka päättäisi raha asioista tai ei osallistuisi kodin hoitoon koska olet juuri sellainen perus poikamainen suomi pirkko jonka pitää saada päättää yksin ja vain ainoastaan perheen asioista
Jos mies sanoo sanankin tai ärähtää niin jo ollaan haukkumassa miestä ja puhumassa pas-kaa naapureille ja perheen jäsenille kuinka inhottava puolisosi on.Mutta sinä pirkko taas kyllä saat käyttäytyä perheessä miesmäisen karskisti ja määräilevästi ja mitään vasta väitteitä et siedä.Tiedätkö pirkko että nainen voi olla itsenäinen eikä tarvitse olla alistuvakaan mutta se ei tarkoita sitä että sinun täytyy tyyliin-kyynärpää otteella kumota miehesi tai muut edestäsi ja hehkuttaa vain itsesi tärkeyttä ja täydellisyyttä.Kertooko sana naisellisuus sinulle mitään??!!
Omasta mielestäni suomalaiset naiset eivät näin yleisesti ottaen ole mitään niin erityistä,että esim minä antaisin jonkun nalkuttavan ja määräilevän naisen itseäni hallita.Jos huomaisin tälläisiä piirteitä niin lähtö tulisi ja vähän äkkiä.Vaadit pirkko monien muiden suomi naisten tavoin(kirjoituksestasi päätellen) että teitä pitäisi pitää kuin prinsessaa vaikka ette edes välttämättä ansaitse sellaista kohtelua tai osaa antaa toiselle osapuolelle myös tätä asiallista käytöstä.Nyt olisi suomi pirkoilla peiliin katsomisen paikka.Tämä paljon puhuttu tasaarvo tarkoittaako se sitä,että naiset saisitte määräillä miehiä ja antaa sääntöjä,kitistä,vihoitella jne.. mutta sama ei onnistuisi mieheltä sitten? noaway! ei ainakaan tämän miehen taloudessa.Silloin kun tasaarvoa vaaditaan ja odotetaan niin silloin se täytyy myös niin olla sanan varsinaisessa muodossa.Ja samaan kehoitan muitakin suomi miehiä,älkää antako naisten pompottaa itseänne.Tasa-arvo on se herkku jota halutaan nauttia joten eiköhän ole jo pikkuhiljaa naisillekin parempi opettaa mitä tämä sana oikeasti tarkoittaa.
- mymate
Itse enemmänkin nappaa kyllä tommoiset aussi-, irkku- ja skottimiehet, ja miksi ? No mm. siksi, että nämä miehet ovat a) paremman näköisiä b) hyväkäytöksisiä c) avoimempia.
Ja kaikenkaikkiaan kiehtovampia.
Espanjalaiset, italialaiset ja kreikkalaiset taas eivät ole minua koskaan erityisemmin kiinnostaneet, koska heidän kulttuurinsa on minun makuuni liian flirttailevaa, machoilevaa ja tunkeilevaa.- ....................
Et ole nykypäivän Espanjassa tainnut käydäkään, nuorilla tytöillä on ihan vapaita seksisuhteita ja yhden illan panoja, ihan ujoimmista lähtien niistä puheliaammista ja sosiaalisemmista likoista nyt puhumattakaan... Vaikka olisi taustaltaan latino tai aasialainen, nykypäivän Espanjassa ainakin nuoret tytöt ovat hämmästyttävän vapaamielisiä!
Eli se tasa-arvo on kirinyt jo Espanjaankin, turha sinun huolia liiasta machoilusta. Eräs jenkkipoika joka tuli tänne opiskelemaan totesikin ihan äimistyneenä: "Naisethan on täällä pomoina määräämässä kaiken!"
- mies_44
Please, lopettakaa puheet "suomalaiset miehet ova tällaisia" jne. Naisten kiinnostus ulkomaalaisiin ei ole millään muotoa rajoittunut Suomen oloihin. On vain niin, että suomalaiset naiset ovat siinä suhteessa erittäin poikkeuksellisessa asemassa, että ovat useimmiten vapaita valitsemaan haluamansa miehen melkein mistä päin maailmaa haluavat.
Jos naiset olisivat muuallakin vapaita valitsemaan puolisonsa, silloin suomalaisiin miehiin kohdistuisi vähintään yhtä kovaa kiinnostusta kuin nykyisin suomalaisiin naisiin. Joten kysymys ei ole suomalaisista miehistä ja heidän puutteistaan vaan naisten yleisestä taipumuksesta ihastua ulkomaalaisiin.
Vastaus kysymykseen "Miksi ulkomaalaiset miehet niin suosittuja?":
1. Yksinkertaisesti biologisista syistä. Nainen kiinnostuu seksuaalisesti miehestä, joka on geneettisesti mahdollisimman kaukana hänestä itsestään. Tämä on luonnon luoma piirre, jotta erilaiset perimät sekoittuisivat mahdollsimman tehokkaasti ja uudet sukupolvet sisältäisivät lajia eteenpäin vieviä ominaissuksia mahdollisimman tehokkaasti yhdistettyinä.
2. Jännistyksen, uutuuden ja säpinän tuminen naisen elämään. Naiset tyypillisesti hakevat elämäänsä vauhtia ja vaihtelua miehen kautta. Tällöin toisesta kulttuurista oleva mies tuo huomattavan ylimääräisen jännitysmomentin.- kateellisiaPpuhujia.
hoh hoijakkaa.. niin ja yksi pieni lisä tuohon sun listaasi myös tärkeä seikka jota ei sovi unhotaa.suomalaisen miehen kannattaisi olla kuin mies eikä kuin nainen. se turhanpäiväinen juoruaminen ja paskan puhuminen milloin mistäkin niinkuin kylän juoru ämmät konsanaan.
- ppppppffffffffffffff
No siellähän oikea profesori kirjoittelee, että oikein haetaan säpinää elämään miehistä.
No kuule, miten olis ihan silkka rakastuminen? Onko ihan outo ajatus? Kun suomessa on kuitenkin suhteessa niin vähän noita suomi/ulkkis avioliittoja, että ei nyt voi ihan puhuu, että suomalaiset naiset olis jotenki poikkeuksellisia.
Suomalainen nainen harvoin toimii niin, että se tietoisesti lähtee hakemaan puolisoa ulkomailta, toisin kuin suomalainen mies.
Useinmiten suomalainen nainen kohtaa ulkomaalaisen polisonsa suomessa tai silloin kun asuu/opiskelee itse ulkomailla. Harvoissa tapauksissa lomamatkalla, mutta niitäkin on. Mutta sitä lomamatkaa nainen ei osta hakeakseen itselleen puolison.
Koittakaa nyt hyvät suomen miehet ymmärtää, että suomessa nainenkin voi rakastua ja rakastaa. Te elätte niinkuin se olisi vain miehelle mahdollista ja ihan kuin vain suhteissa, joissa mies on suomalainen, on suhteen syntymiseen syynä rakastuminen.
Se taas, onko suomalaiselle miehelle/naiselle paras puoliso suomalainen vai ulkomaalainen, on yksilön itsensä päätettävissä. Ja kokeeko suomalaisen rumemmaksi/lihavammaksi/huonommaksi/juopommaksi/tyhmemmäksi kuin ulkomaalaisen, on taas ihan mihin verrataan kokemuksesta. Kukaan ei ole seurustellut/ollut aviossa kaikkien suomalaisten/ulkomaalaisten kanssa, joten ei voida sanoa, että KAIKKI.
Se mistä tykkää, on jokaisen oma asia. näinhän se menee kaikissa asioissa. Ei kaikki suomalaiset pidä ruisleivästäkään, tai piimästä, mutta ei se tee heistä honompia kansalaisia. - 4+4
ppppppffffffffffffff kirjoitti:
No siellähän oikea profesori kirjoittelee, että oikein haetaan säpinää elämään miehistä.
No kuule, miten olis ihan silkka rakastuminen? Onko ihan outo ajatus? Kun suomessa on kuitenkin suhteessa niin vähän noita suomi/ulkkis avioliittoja, että ei nyt voi ihan puhuu, että suomalaiset naiset olis jotenki poikkeuksellisia.
Suomalainen nainen harvoin toimii niin, että se tietoisesti lähtee hakemaan puolisoa ulkomailta, toisin kuin suomalainen mies.
Useinmiten suomalainen nainen kohtaa ulkomaalaisen polisonsa suomessa tai silloin kun asuu/opiskelee itse ulkomailla. Harvoissa tapauksissa lomamatkalla, mutta niitäkin on. Mutta sitä lomamatkaa nainen ei osta hakeakseen itselleen puolison.
Koittakaa nyt hyvät suomen miehet ymmärtää, että suomessa nainenkin voi rakastua ja rakastaa. Te elätte niinkuin se olisi vain miehelle mahdollista ja ihan kuin vain suhteissa, joissa mies on suomalainen, on suhteen syntymiseen syynä rakastuminen.
Se taas, onko suomalaiselle miehelle/naiselle paras puoliso suomalainen vai ulkomaalainen, on yksilön itsensä päätettävissä. Ja kokeeko suomalaisen rumemmaksi/lihavammaksi/huonommaksi/juopommaksi/tyhmemmäksi kuin ulkomaalaisen, on taas ihan mihin verrataan kokemuksesta. Kukaan ei ole seurustellut/ollut aviossa kaikkien suomalaisten/ulkomaalaisten kanssa, joten ei voida sanoa, että KAIKKI.
Se mistä tykkää, on jokaisen oma asia. näinhän se menee kaikissa asioissa. Ei kaikki suomalaiset pidä ruisleivästäkään, tai piimästä, mutta ei se tee heistä honompia kansalaisia."Suomalainen nainen harvoin toimii niin, että se tietoisesti lähtee hakemaan puolisoa ulkomailta, toisin kuin suomalainen mies.
Useinmiten suomalainen nainen kohtaa ulkomaalaisen polisonsa suomessa tai silloin kun asuu/opiskelee itse ulkomailla. Harvoissa tapauksissa lomamatkalla"
Kai kuitenkin tiedät sen, että nimenomaan suomalainen mies pääsääntöisesti tekee eri pituisia työmatkoja ulkomaille ja naiset ovat sen suhteen vähemmistönä.
Ja jos kerran suomalainen nainen avioituu vain "harvoin" lomaromanssin kanssa niin miten selität sen että nimenomaan Suomi-Turkki avioliittoja solmitaan vuosittain eniten suomalaisten naisten monikulttuurisista liitoista? - Huomionarvoista
4+4 kirjoitti:
"Suomalainen nainen harvoin toimii niin, että se tietoisesti lähtee hakemaan puolisoa ulkomailta, toisin kuin suomalainen mies.
Useinmiten suomalainen nainen kohtaa ulkomaalaisen polisonsa suomessa tai silloin kun asuu/opiskelee itse ulkomailla. Harvoissa tapauksissa lomamatkalla"
Kai kuitenkin tiedät sen, että nimenomaan suomalainen mies pääsääntöisesti tekee eri pituisia työmatkoja ulkomaille ja naiset ovat sen suhteen vähemmistönä.
Ja jos kerran suomalainen nainen avioituu vain "harvoin" lomaromanssin kanssa niin miten selität sen että nimenomaan Suomi-Turkki avioliittoja solmitaan vuosittain eniten suomalaisten naisten monikulttuurisista liitoista?Kuinka moni suomi-turkki pareista on tavannut lomalla? Tunnen monia jotka tavanneet koulussa tai työn parissa. Lomapariskuntia on yllättävän vähän. En laske 120-kiloista nelikymppistä yh-Riittaa pariskunnaksi vaan järjestelyksi jossa toinen saa 4 vuoden aikana seksiä ja toinen o-luvan. Ei heitä pariskunniksi pidäkään laskea kun on kyseessä pelkkä liiketoimi.
- 4+4
Huomionarvoista kirjoitti:
Kuinka moni suomi-turkki pareista on tavannut lomalla? Tunnen monia jotka tavanneet koulussa tai työn parissa. Lomapariskuntia on yllättävän vähän. En laske 120-kiloista nelikymppistä yh-Riittaa pariskunnaksi vaan järjestelyksi jossa toinen saa 4 vuoden aikana seksiä ja toinen o-luvan. Ei heitä pariskunniksi pidäkään laskea kun on kyseessä pelkkä liiketoimi.
Ainakin jos oleskelulupatilastoja katsoo niin reilusti yli puolet turkkilaisten oleskeluluvista anotaan avioliiton perusteella eli enemmän kuin kaikki muut syyt yhteensä.
Toisaalta - kun Suomi-Turkki avioeroja tuomitaan noin 100 / vuosi, aika paljonhan noistakin pääsee toiselle kierrokselle täällä Suomessa kun exä on jo oleskeluluvan mahdollistanut.
Ja väittämä että suomalaiset naiset harvoin solmisivat avioliiton lomamatkan seurauksena näyttää aika erikoiselta väittämältä kun katso solmittujen avioliittojen tilastoa.
Siellähän kärkipaikoilla ovat mm. Turkki, Egypti, Marokko, Gambia ja Tunisia.
Kuinkas moni suomalainen nainen opiskelee tai työskentelee em. maissa?
- aehah
En ole koskaan katsellut ulkomaalaisten miesten perään. Pikemminkin olen pitänyt itsestäänselvyytenä, että seurustelisin ainoastaan suomalaisten miesten kanssa. Kyse ei ole ollut rasismista, vaan enemmän huolesta, että monikulttuurisuus toisi parisuhteeseen liian paljon haasteita... Ja tästä kaikesta huolimatta olen alkanut monien käänteiden jälkeen seurustelemaan nepalilaisen miehen kanssa.
Alun vastahakoisuudestani huolimatta olen hiljalleen kiintynyt tähän mieheen yhä syvemmin. Koska englanti sujuu molemmilta hyvin ja arvomaailmamme on melko samankaltainen, valtaosan ajasta en edes tajua hänen olevan ulkomaalainen. Jos välttämättä haluaa verrata häntä suomipoikiin, en näe eroja kovinkaan paljon. Perhe (siis vanhemmat ja sisarukset) on selkeästi tärkeämpi hänelle kuin suomalaisille miehille. Koska hän on nuori, kaupungissa kasvanut nepalilainen mies, joka ei noudata sokeasti hindu-uskotonsa opetuksia, arvomaailmamme on melko samanlainen eli hänelle on myös tärkeää työ, tasa-arvo ja rehellisyys erityisesti parisuhteissa. Suomimiehistä hän poikkeaa myös sillä, ettei hän juo alkoholia ollenkaan, eikä tupakoi (tosin tämä ei niinkään johdu kulttuurieroista, vaan on hänen oma päätöksensä yksilönä).
Fyysisesti miesystäväni on toki kaunis tummahko mies, jolla on sysimusta paksu tukka ja tummat silmät. Samankaltainen arvomaailma, puheliaisuus, positiivisuus ja huolehtiva luonne olevat kuitenkin ne asiat, jotka miehessä on tärkeintä ja rakkainta mulle. Kaikki hänen kulttuurinsa miehet eivät ole samanlaisia kuin hän ja olisi täysin mahdollista löytää tällainen suomimieskin, mutta tällä kertaa eteeni vain sattui ulkomaalainen mies suomalaisen sijaan. En siis voi sanoa, että ulkomaalaiset miehet olisivat suomalaisia parempia tai huonompia. Kyse on kuitenkin aina yksilöistä! - yksinmerelläkaksin
Saksan kieli ja viehtymys natseihin ajoivat minut mieheni syliin. Oikeasti. Miehelläni taas on lotta-fantasia.
- Siksi että..
Jospa ihmiset - sekä miehet että naiset - oppisivat olemaan sekä tasa-arvoisia että kohtelemaan toisiaan myös sukupuolensa mukaisesti. En tarkoita, että pitäisi olla tiukat sukupuoliroolit, mutta nainen saa olla nainen, näyttää naiselta ja samoin mies saa olla mies ja näyttää mieheltä. Yksilötasolla sukupuoliroolit voivat olla täysin erilaiset kuin se tyypillinen klishee. Jos näytetään sukupuolettomilta jo kohdellaan toista sukupuolettomana, niin eihän siinä mitään kemioita kehity. Monet ihmiset sotkevat tämän tasa-arvoksi. Tasa-arvo tarkoittaa, että sukupuoli ei tee toista arvokkaammaksi, ei tasapäistämistä, samanlaistamista niin kuin useimmat näyttävät luulevan.
Miksi naiset tuntevat vetoa tummiin miehiin, johtuu biologiasta ja geeneistä. Nainen valitsee jälkeläiselleen mieluiten mahdollismman erilaisen kumppanin, jotta jälkeläinen saa terveet geenit, joten ei ihme, että tumma mies kiehtoo. Tietysti arvomaailma vaikuttaa myös asiaan, jos on kovin erilaiset ja vääränlaiset arvot, tuskin toinen vaikuttaa silloin kovin kiehtovalta.- ed.
Tasa-arvo tarkoittaa, että sukupuoli ei tee toista arvokkaammaksi, ei tasapäistämistä, samanlaistamista niin kuin useimmat näyttävät luulevan.
Korjaan vähän selkeämmäksi mitä tarkoitin tuossa: Tasa-arvo tarkoittaa siis sitä, että ihmiset ovat lähtökohtaisesti samanarvoisia huolimatta ihmisen asemasta, rikkauksista tai sukupuolesta. Se ei tarkoita tasapäistämistä ja samanlaistamista vaatetuksen ja kohtelun ym. mukaan niin kuin useimmat näyttävät luulevan.
- mies_44
Kovasti tuttua puhetta naisten suusta tuollainen: "kannatan tasa-arvoa, mutta kyllä miesten täytyy antaa olla miehiä ja naisten naisia". Helpommin sanottu kuin tehty!
Täytyy miettiä, että mitä nämä perinteiset miehiset ja naiselliset käyttäytymismallit, osin opitut ja osin biologian ja hormonien sanelemat, vaikuttavat naisten asemaan yhteiskunnassa. Väitän, että ne vaikuttavat aika paljon ja että jos lähdetään tuolle tielle, että miehet olkoot "miehekkäitä" ja toimikoot testosteroninsa johdattamina, niin silloin naisten asema ei ole eikä voi koksaan tullakaan kovinkaan tasa-arvoiseksi miesten kanssa.- Siksi, että..
Mä tarkoitin väärinymmärtämistä siinä miten tasa-arvo ymmärretään miesten ja naisten välisessä suhteilussa tai sen etsinnässä. Miehet luulevat, ettei naisille voi avata esim. ovea, koska ollaan niin "tasa-arvoisia" ym p*skaa. Ei sen pitäisi vaikuttaa yleisiin kohteliaisuuskäytäntöihin kuitenkaan mitenkään. Oven voi avata myös nainen miehelle, mutta herrasmiesmäisyys käytöksessä tekee kuitenkin vaikutuksen. Miehet ovat voimakkaampia, joten painavamman kauppakassin voisi kantaa mies jne. Tarkoitin näitä pieniä kohteliaisuusjuttuja, joissa voi osoittaa huomaavaisuutensa toista kohtaan sukupuolisista lähtökohdista. Miehet voivat hyödyntää näissä omia maskuliinisia ominaisuuksiaan ja naiset omia, kun haluavat osoittaa huomaavaisuutta miehiä kohtaan. Lisäksi tasa-arvon ei tarvitse näkyä ulkonäössä, kyllä toista sukupuolta vetää puoleensa juuri se naisellisuus tai miehekkyys.
Tottakai yhteiskunnallisella tasolla, esim. työelämässä ym. on otettava sukupuolten erot ja yhteiskunnan rakennetekijät huomioon, muutenhan naiset esimerkiksi joutuisivat aina huonompaan asemaan jo lähtökohtaisesti naisellisten ominaisuukisensa takia, pelkästään jo raskauksien ja lasten takia. Eihän tuota epäkohtaa ole edes nykyäänkään saatu korjattua kunnolliselle tasolle niin kauan kuin vain naisten työnantajat joutuvat maksumiehiksi naisen jäädessä äitiyslomalle.
Mutta iloinen yllätys, että mies näkee asian tuosta näkökulmasta :)
- todella rakastunut))
Olen kaunis aikuinen nainen lapseni jo maailmalla.Tapailin usein Suomalaisia miehiä mutta jotenkin ne eivät osaa enään arvostaa naista. Tapasin yllättäin Eestiläisen miehen todella hyvä käytöksinen ja komeakin, tunnen jotenkin hänen rinnallaan itseni jälleen naiseksi, vaikka vain kävelemme ulkona tunnen kuinka haluan pitää ylväänä, en todellakaan tiedä miten hän sen aikaan..näin meillä :)
- samaa mieltä
Eestimees on ujo, siisti, miehekäs, seksipeto...
- 53255
"tunnen jotenkin hänen rinnallaan itseni jälleen naiseksi"
Aika surkeaa, jos oma identiteetti on toisesta ihmisestä kiinni. Entä kun olet yksin? Tunnetko itsesi mieheksi?
- Voi teitä ihmisiä
Täällähän puhutaan ihmisistä kuin esineistä, ihan kuin automalleja vertailtaisiin. " Joo minä en oikein noista japsiautoista välitä, mutta ne saksalaiset autot taas...". OIkeesti pahaa tekee, kun ihmisiä, joilla jokaisella on -oma- persoona ja -omat- tunteet ja mielipiteet, jaotellaan ja arvioidaan kuin jotain esineitä, jotka omistetaan ja jotka voidaan heittää pois kun ei enää kelpaa.
Eiköhän se ole ihan ihmisen luonteesta kiinni, eikä maasta. Oman mieheni satuin löytämään Skotlannista. Perhana, vaikka olisi ollut mistä tahansa maasta, olisin silti häneen rakastunut. Emmehän me rakastu ihmiseen heidän maansa perusteella, vaan luonteen. Jos mieheni olisi sattunut olemaan Suomesta kotoisin, niin sitten olisin naimisissa suomalaismiehen kanssa. Mitkään maan asukkaat eivät ole toistaan huonompia tai parempia. Me emme ole autoja, me olemme ihmisiä, ja jokaisesta maasta löytyy omia persooniaan, hyviä tai huonoja. Saisi loppua tämä automerkkijaottelu. - Damasti
Ei varmaan tarvitse muuta selitellä kuin ihan vaan katsoo näitä urhojen vastauksia täällä. Ääliöt yleensä ilmoittautuu aivan itse ja niitähän täälläkin palstoilla riittää.
- eksotiikkarules
Koska eksotiikka vetoaa aina. Ei pelkästään suomalaisiin, minulla on mm. espanjalainen kaveri joka sanoo ettei ikinä haluaisi espanjalaista miestä, edes sellaista harvinaista poikkeusta jolla ovat ne hänen ihailemansa vaaleat hiukset ja siniset silmät, "koska jokin niissä vain on ihan turn-off". Harvinaisen heikkona hän on amerikkalaisiin, mutta esimerkiksi ranskalaiset eivät kiinnosta koska ovat vielä liian lähellä espanjalaisia piirteissään.
Samoin ecuadorilainen ystävättäreni ei ole koskaan ollut toisen latinon kanssa vaan on erityisen heikkona ranskalaisiin, kanadalaisiin ja muihin valkoihoisiin, ja tykkää niin ikään vaaleista hiuksista ja sinisistä silmistä.
Kolmanneksi esimerkiksi voin mainita hong kongilaisen kaverini, joka tuppaa ihastumaan eurooppalaisiin miehiin, ja harrastaa erityisesti seksisuhteita ranskalaisten ja italialaisten kanssa.
Ja perulainen kaverini taas tykkää saksalaisista ja espanjalaisista jne jne.
Mitä tähän siis voisi sanoa? Ruoho aina vihreämpää aidan toisella puolen...- kuten setäni sanoo
Hän on jo 80v ja sairastaa parantumatonta maksasyöpää. Mutta toteaa edelleen, että ihminen on ikuinen etsijä, vasta illassaan uupuu.
- Yksmiekkonen vaan
Itse toivoisin, että pystyisin erottamaan suomalaiset "latin lover" -muijat massasta. En haluaisi tuhlata aikaa mahdolliseen seurusteluun, jos seurustelukumppanini olisi tällainen henkilö.
Lopettaisin myös monivuotisen syvällisen suhteen välittömästi naiseni kanssa, jos saisin tietää tämän olevan "latin lover". Myös siinä tapauksessa että meillä olisi yhteisiä lapsia.
Haluaisin vielä tunnustaa, että olen rasisti.- ....................
Entä jos nainen ei tyksi latinoista, mutta italiaanoista ja fransmanneista sitäkin enemmän?
- Yksmiekkonenvaan
.................... kirjoitti:
Entä jos nainen ei tyksi latinoista, mutta italiaanoista ja fransmanneista sitäkin enemmän?
Riippuisi siitä kuinka paljon berberiverta niissä olisi. Espanjalaiset ja ranskalaisethan ovat yleensä valkoisia, mutta mm. etelä-Italia on ollut maurien vallan alla joskus. Sen takia kaikki eivät ole siellä samaa rotua. Sama juttu Kreikan kanssa. Kreikka on joskus ollut ottomaanien alaisuudessa ja siksi resessiiviset valkoiset geenit ovat syrjäytyneet suurelta osin siellä, tosin eivät kokonaan.
- ....................
Yksmiekkonenvaan kirjoitti:
Riippuisi siitä kuinka paljon berberiverta niissä olisi. Espanjalaiset ja ranskalaisethan ovat yleensä valkoisia, mutta mm. etelä-Italia on ollut maurien vallan alla joskus. Sen takia kaikki eivät ole siellä samaa rotua. Sama juttu Kreikan kanssa. Kreikka on joskus ollut ottomaanien alaisuudessa ja siksi resessiiviset valkoiset geenit ovat syrjäytyneet suurelta osin siellä, tosin eivät kokonaan.
No sillehän kukaan ei voi mitään jos joku isoisän isä on afrikkalainen tms, se alkaa olla jo sen verran häviävä osuus veressä että alkaisi mennä naurettavaksi jos se olisi ainoa syy hylätä suhde.
Muutenkin, jos tarpeeksi kauas mennään ei kukaan voi tietää koko sukupuutaan ja mitä verta sinne on sekoittunut. Toisen vanhempani suku on esimerkiksi Puolasta, tosin vasta isoisäni isoisän kautta. Silti koen itseni täysin suomalaiseksi.
Mutta esim. puoli- tai neljäsosa arabia, afrikkalaista tai latinoa vierastaisin kieltämättä. Valkoiset piirteet vain viehättävät eniten, enkä ole vielä nähnyt sellaista afrikkalaista joka näyttäisi silmiini hyvältä. Jonkin verran pohjoisafrikkalaisia ja muutaman latinon kyllä, mutta vaikka olisivat kuinka komeita, jokin heissä pistää vierastamaan eikä vähiten omastani kovasti eroava kulttuuri.
Mutta mielenkiinnosta kysyn silti vaikka itsekin pidän valkoista eurooppalaista minulle parhaana vaihtoehtona, etkö siis voisi itsekään seurustella esim. latinotytön kanssa?
Hänhän olisi mitä todennäköisimmin ollut aiemmin jonkun, kenties useammankin latinomiehen kanssa, eli ei täyttäisi tuota kriteeriäsi "En haluaisi tuhlata aikaa mahdolliseen seurusteluun, jos seurustelukumppanini olisi tällainen henkilö. "
- väärin.....
Tosiasiahan on että suomalaiset miehet seurustelee enemmän ulkomaalaisten naisten kanssa. Suominaise on niin kylmiä että eivät kelpaa.
Väitteeni todenperäisyyden voi tarkistaa tilastokeskuksen sivuilta.- ei nyt ihan noinkaan
Suomalaiselle naiselle EI kelpaa suomalainen mies enää. Taso on laskenut hälyttävästi. Suomalainen mies kelpaa vain kehitysmaista tuleville naisille.
- totuuden tuutti
1.suomalainen tasa-arvo, joka ei ole tasa-arvoa vaan pyrkii alistamaan suomalaisen miehen
2.feminismi, jolla luodaan ongelmia ja kitkaa miesten ja naisten välille, saaden osan naisista suorastaan vihaamaan miehiä, koska nämä jotenkin "alistavat" heitä.
3.Ainoastaan suomalainen mies on tällaisen propagandan kohteena.
4.Ulkomaista miestä ei voida/uskalleta kohdella samoin, koska hän ei siedä sitä ollenkaan.Vittumainen käytös,itsekkyys ja karvaisuus menevät eksotiikan piikkiin.Kun 40v äitinsä luona asuva itsekäs imuria tai mitään muutakaan normaalia kodinhoitovälinettä kädessään ikinä pitämätön 15 vuotiaan älykkyysosamäärän omaava nutipää kiukuttelee lapsen tavoin, on se suomalaisen naisen mielestä ihanaa eksotiikkaa ja "tulisuutta" jota suomalaisessa miehessä pitäisi olla.Ja koska sitä ei ole, otetaan mieluummin sulho ulkomailta ja feminismi unohtuu samantien kun uuden urhon tulinen katse komentaa keittiöön kokkaamaan suvulle.
Miksi asiat ovat näin?
Mihin kummaan katoaa se feminismi ja tasa-arvon toitottaminen kun tupaan astuu espanjalainen työtön äitinsä luona asuva rodrigo, naisten mielestä tosimies vaikka hänessä ei ole muuta totta kuin haju?
Ihana hurmuri joka puhuu ***kaa kahdella eri kielellä (valheilla ja espanjalla), ja "vie jalat alta" ladellen vosuille latteuksia eksoottisesti.
Toisaalta ei voi kuin ihmetellä, toisaalta käy sääliksi.
Toki, ei saa yleistää, mutta kun nyt asiat vaan tuntuu olevan juurikin näin..
Pitääkö totuus sitten kieltää sen pelossa ettei vaan yleistä?
Kertokaas suominaiset minne se tasa-arvo katoaa?- pour un flirt
Lopetin pitkän suhteen nelikymppisen suomalaisen miehen kanssa joitakin vuosia sitten. Nykyinen kumppanini on kuusikymppinen ranskalainen. Kyllä jotain eroja olen havainnut.
uuden suhteen plussaksi:
a) Seksi on nyt parempaa kuin ikinä aiemmassa suhteessa
b) uusi mies puhuu enemmän tunteistaan
c) uusi mies ei ole mustasukkainen
d) uusi mies tykkää kokata ja siivota
e) uusi mies ei ryyppää humalahakuisesti koskaan
miinuksia
a)mustasukkaisempi
b) joissain asioissa vanhoillinen - hirveän tappelun kanssa vasta sain vaihtaa autoon renkaat, kun se on "miesten työ"... :/
Myönnän, että ranska on oh, niiiiin seksikäs kieli ja miehen eteläeurooppalaisemmat piirteet (on kyllä sinisilmäinen, mutta muuten tummempi, karvaisempi, suurempinenäinen kuin keskiverto suomalainen :) ) viehättivät, mutta nuo tärkeimmät plussapuolet voisi löytyä ihan hyvin myös suomalaisesta miehestä. Sattui nyt vaan tämä mies kohdalle ennen suomalaista. - ....................
pour un flirt kirjoitti:
Lopetin pitkän suhteen nelikymppisen suomalaisen miehen kanssa joitakin vuosia sitten. Nykyinen kumppanini on kuusikymppinen ranskalainen. Kyllä jotain eroja olen havainnut.
uuden suhteen plussaksi:
a) Seksi on nyt parempaa kuin ikinä aiemmassa suhteessa
b) uusi mies puhuu enemmän tunteistaan
c) uusi mies ei ole mustasukkainen
d) uusi mies tykkää kokata ja siivota
e) uusi mies ei ryyppää humalahakuisesti koskaan
miinuksia
a)mustasukkaisempi
b) joissain asioissa vanhoillinen - hirveän tappelun kanssa vasta sain vaihtaa autoon renkaat, kun se on "miesten työ"... :/
Myönnän, että ranska on oh, niiiiin seksikäs kieli ja miehen eteläeurooppalaisemmat piirteet (on kyllä sinisilmäinen, mutta muuten tummempi, karvaisempi, suurempinenäinen kuin keskiverto suomalainen :) ) viehättivät, mutta nuo tärkeimmät plussapuolet voisi löytyä ihan hyvin myös suomalaisesta miehestä. Sattui nyt vaan tämä mies kohdalle ennen suomalaista.Kerro miltä Ranskan alueilta löytää sinisilmäisiä miehiä? Ranskalainen kiinnostaisi, mutta suurosalla taitaa olla ruskeat silmät. Olen tavannut kolme mukavaa herrasmiestä tähän mennessä, mutta kaikilla ruskeat silmät ja kaksi heistä ei iskenyt muuten kuin siltä ihanan kohteliaalta luonteeltaan (eivät käyneet heti tanssiessa kähmimään toisin kuin suomimiehet vaikka baarissa oltiinkin).
Se kolmas kyllä oli myös upeannäköinen suloisen ja ujon romanttisen luonteensa lisäksi, mutta edelleen hänkin ruskeasilmäinen. Silti aina vaan kuulen tarinoita naisista joilla on sinisilmäisiä ranskalaisia, jopa aasialaisella ja latinoamerikkalaisella kavereillani on ollut heitä useampiakin kappaleita. - pour un flirt
Kerro miltä Ranskan alueilta löytää sinisilmäisiä miehiä? Ranskalainen kiinnostaisi, mutta suurosalla taitaa olla ruskeat silmät. Olen tavannut kolme mukavaa herrasmiestä tähän mennessä, mutta kaikilla ruskeat silmät ja kaksi heistä ei iskenyt muuten kuin siltä ihanan kohteliaalta luonteeltaan (eivät käyneet heti tanssiessa kähmimään toisin kuin suomimiehet vaikka baarissa oltiinkin).
Se kolmas kyllä oli myös upeannäköinen suloisen ja ujon romanttisen luonteensa lisäksi, mutta edelleen hänkin ruskeasilmäinen. Silti aina vaan kuulen tarinoita naisista joilla on sinisilmäisiä ranskalaisia, jopa aasialaisella ja latinoamerikkalaisella kavereillani on ollut heitä useampiakin kappaleita.Lyonista tämän miehen löysin työmatkalla. Sukunsa on asunut tiettävästi ikiajat asunut keski-/ eteläRanskassa. On kyllä ainakin kaveripiirissään ja perheessäänkin sinisilmät aika vähissä. Molemmat lapsensakin perivät silmiensä värin edesmenneeltä ruskesilmäiseltä äidiltään. Isoisällään oli kuulemma myös siniset silmät. Kyllä niitä peittyviä geenejä siellä jossain kiertää... :)
- pour un flirt
pour un flirt kirjoitti:
Lyonista tämän miehen löysin työmatkalla. Sukunsa on asunut tiettävästi ikiajat asunut keski-/ eteläRanskassa. On kyllä ainakin kaveripiirissään ja perheessäänkin sinisilmät aika vähissä. Molemmat lapsensakin perivät silmiensä värin edesmenneeltä ruskesilmäiseltä äidiltään. Isoisällään oli kuulemma myös siniset silmät. Kyllä niitä peittyviä geenejä siellä jossain kiertää... :)
Oh, ja nyt vasta luin oman tekstini - oli jäänyt lauseesta puolet pois: miinuspuolella siis "on mustasukkaisempi harrastuksistani" Ei siis ole mustasukkainen ihmisistä, mutta jonkin ihan "oman jutun" pitäminen ei tunnu hänestä kivalta.
- ....................
pour un flirt kirjoitti:
Lyonista tämän miehen löysin työmatkalla. Sukunsa on asunut tiettävästi ikiajat asunut keski-/ eteläRanskassa. On kyllä ainakin kaveripiirissään ja perheessäänkin sinisilmät aika vähissä. Molemmat lapsensakin perivät silmiensä värin edesmenneeltä ruskesilmäiseltä äidiltään. Isoisällään oli kuulemma myös siniset silmät. Kyllä niitä peittyviä geenejä siellä jossain kiertää... :)
Ok. Tietenkään silmien värillä ei ole kauheasti väliä, tulin vain miettineeksi siksi että normaalisti tykkään niistä eniten. Mutta noista tapaamistani ruskeasilmäisistä fransmanneista se hurmaavin jäi kyllä muuten mieleen pitkäksi aikaa ja oli sinällään vahinko että tapasimme väärään aikaan ja väärässä paikassa (16-vuotiaana kielikurssilla), niin ei sitten vaihdettu edes suudelmaa vaan lähinnä ehdittiin katsella toisiamme ja tutustua.
Maailman ihanimman rakkaudentunnustuksen kyllä viimeisenä iltana sain, vaikka tietenkään tuota miksikään rakkaudeksi voi kutsua kun ei suhdettakaan siinä kuukauden aikana ehditty aloittaa ja sen jälkeen piti lähteä eri maihin. Ujo poika kun oli ei hänkään ollut kyllä osannut oikein tarpeeksi selkeäasti lähestyä, mitä nyt hymyillen ja katsoen syvään silmiin.
Hän oli tavallaan se ainoa nuoruuden ns. rakkauteni, vaikka tosiaan ei edes seurusteltu, mutta en tullut kyllä seurustelleeksi nuoruudessani muutenkaan joten tuosta ranskalainen kuitenkin on minulle tärkeä muisto. - Anonyymi
Minä en ole tarvinnut mitään feminismiä että vihaisin miehiä
ihan minun oma psykopaatti, pedofiili, omia lapsiaan kiduttava isä teki työn heidänkin puolestaan :)
- Machomies
Lehmät kaikkialla maapallolla etsivät ruohoa aidan toiselta puolen. Aasialaiset ja afrikkalaiset naiset ovat erittäin kiinnostuneita Suomi-pojista...käytännön kokemusta on. Samoin vaaleat naiset ovat hyvää tavaraa kuumissa maissa. Yksi
suuri ero on kuitenkin se, että Suomi-poika tuo naisensa kotimaahan kun sen sijaan tumma poika tulee Suomeen eikä vie vaaleaa naista omaan kotimaahansa. Häpeääkö tumma poika omaa maatansa ja eikö tummalla pojalla ole itsetuntoa viedä naistaan sinne vai ovatko hyvät päivärahat ja yhteiskunnan toimivuus täällä liian suuri houkutus ? - vieras_
=) Miksi ihmeessä miehen kotimaa on mielestäsi se ainoa oikea?
- Italian dream
Niin, itseni kohdalla johtuu täysin siintä, että suomalaiset miehet pelkäävät minua. Siihen tulokseen olen tullut. Ulkomaalaisilla parempi itsetunto ja uskaltavat lähestyä...tämä minulla ainut syy. Suomalainen mies haluaa 165 cm, sairaanhoitajan, joka on tarpeeksi harmaa ja kiltti. Itse olen kyllä kiltti, mutta pitkä ja kaunis nainen...Suomi-miehelle liikaa siis...harmi! Kun kyllä Suomi-poika oisi kelvannut minulle.
- genooa
Olen samaa mieltä, että ulkomaalaiset uskaltavat lähestyä varmasti naista kuin naista. En kuitenkaan usko, että kauneus ja pituus olisivat kuitenkaan suomalaisille miehille sellaisia ominaisuuksia naisessa, että he pelkäisivät ottaa kontaktia enemmän kuin muihin naisiin. Kyllä miehet Suomessakin tykkäävät kauniista naisista. Ja koska Suomessa miehet ovat aika pitkiä, niin pitkäkin nainen jää usein miestä lyhyemmäksi.
Kun olet kokenut, että suomalaiset miehet ovat pitäneet sinua jotenkin tavoittamattomana, niin se on johtunut jostakin muusta syystä, jota et ehkä ole itse tiedostanut. Ehkä luokittelet itsesi hieman muita naisia paremmaksi ulkonäkösi suhteen. Ehkä myös ajattelet, että suomalaiset miehet ovat sinulle liian tavallisia. Tästä voi sitten olla seurauksena, että käyttäydyt hieman ylimielisesti ja se on sitten jo turn off monelle. Tai sitten syy voi olla jossain muualla vuorovaikutuksessasi, jotain joka karkottaa miehiä. Ehkä sitten ulkomaalainen mies ei samalla tavalla reagoi johonkin sinussa, koska jokin luonteenpiirre voi mennä kulttuurierojen piikkiin ja saada siten ymmärrystä. Tai sitten käyttäydyt toisella tavalla ulkomaalaisten miesten seurassa, koska koet jostakin syystä nämä miehet vetovoimaisemmiksi.
Sellaista pohdintaa. Olen miettinyt näitä asioita ennemminkin joidenkin naispuolisten ystävieni kohdalla. Heillä myös mies ulkomailta. Ja se, mitä kirjoitit, voi toki pitää myös paikkansa.
Onnea sinulle! - kaapo8
Mitä jos vaihteeksi ITSE lähestyisit meitä suomalaisia miehiä. Eikö tässä asustella jo tasa-arvoisessa yhteiskunnassa missä naisetkin saavat lähestyä miehiä? Ei me kuule yhtään purra tai varsinkaan pahoiteta siitä mieltämme jos nainen ottaa ENSIN kontaktia. Naiset edelleenkin odottavat että mies tekee kaikki raskaimmat ja riskaabelimmat hommat...
Älkää yleistäkö suomalaisia miehiä, kun ei niitä mustiakaan mielestänne saa yleistää.
- Donna
Itse pidän ulkomaalaisista miehistä, koska kohtelevat naista naisena, harvoin humalassa, heiltä saa seksiä mielin määrin ja ovat usein hyvin varustettuja.
Ovat välittömiä, helposti lähestyttäviä, huomioivat naisen tarpeet, fyysiset ja materialistiset.
Kumpaneinani on ollut lukuisa määrä ulkomaalaisia,oikeastaan koko korkeakoulu opintojen ajan, mutta vakisuhteeseen en ottaisi ainakaan värillisiä, lähinnä kokemuksieni perusteella. Uskollinen värillinen mies on mielestäni enemmän fiktiota kuin mitään muuta, eikä mustasukkaisuuskaan ja väkivalta välttämättä vierasta.- 32325325
"Itse pidän ulkomaalaisista miehistä, koska kohtelevat naista naisena, harvoin humalassa, heiltä saa seksiä mielin määrin ja ovat usein hyvin varustettuja.
Ovat välittömiä, helposti lähestyttäviä, huomioivat naisen tarpeet, fyysiset ja materialistiset."
Siinäpä vasta rakentava ja älykäs yleistys.
Ulkomaalaisia miehiä on maailmassa aika paljon. Itse asiassa hilkkua vaille kaikki maailman miehet ovat muita kuin suomalaisia. Voit kuitenkin esittää tällaisia yleistyksiä, joten kumppaneita sinulla on mahtanut todellakin olla varsin lukuisa määrä. Ja vaihtumisfrekvenssi uskomattoman tiheä.
Kun suomalaisia miehiä on maailmassa niin kovin vähän, niin tuon yleistysryöpsähdyksen voisi aivan hyvin kohdistaa maapallon miehiin, siis miehiin yleensä. Ja aika imartelevan kuvan siitä alien-typy saisikin.
Siis, miehet = kohtelevat naista naisena, harvoin humalassa, heiltä saa seksiä mielin määrin ja ovat usein hyvin varustettuja.Ovat välittömiä, helposti lähestyttäviä, huomioivat naisen tarpeet, fyysiset ja materialistiset. Wau, aika hieno tietosanakirjamääritelmä.
- Blondi66
Itse tapasin muutama kuukasi sitten hollantilaisen miehen täällä Suomessa, ihan kotinurkillani. Ja se oli menoa samantien. Hänen kohdallaan voi sanoa sen, että hän kohtelee minua kuin kuningatarta, huomioi, osoittaa tunteensa, on todella välitön luonteeltaan. En osaa sen tarkemmin määritellä, mutta vaikka onkin kyse yhtä eurooppalaisesta kuin suomi-mieskin, niin kyllä hänessä on se jokin x-factor suomalaiseen verrattuna....
- vds
"niin kyllä hänessä on se jokin x-factor suomalaiseen verrattuna.... "
X-factor. Niin, se on se että hän ei ole suomalainen. Jotkut pitävät sitä ansiona. Jännä juttu että aikuisen ihmisen ajattelu voi mennä tuollaisia latuja. Eikö kerta kaikkiaan ole kykyä ymmärtää sitä, että täällä on kaikenlaisia kaikissa kansoissa?
- meonnetomat123
saliizei, totta olet oikeassa, kokemuksesta tiedän. Itse olin menossa naimisiin turkkilaisen ulkomaalaisen mehen kanssa naimisiin, ei onnistunut sillä mies sai jo ennen sitä oleskeluluvan suomeen, kertoi mulle myöhemmin että ei ikinä oikeasti rakastaisi naista joka on ollut sängyssä ennen avioliittoa... nykyään naimisissa hunnutetun tytön kanssa jota arvostaa varmasti paljon enemmän
- Suomi-Italia/Sveitsi
Höpöhöpö. Ei kai kukaan tarkoituksella hae ulkomaalaista tai kotimaista. Ei ainkaan kukaan ns. normaali ihminen, tai enemmistö ihmisistä. Kyllä normaalit ihmiset rakastuvat ihmiseen persoonana eivätkä hänen kansallisuuteensa yms. Suurimmalla osaa suomalaisiakin kyllä puoliso ihan kotinurkilta, koska siellä useimmiten oleskellaan ja muita tavataan. Ja välillä se oikea sitten löytyy muualta. Eli hölmöä yleistystä! Ja nykyäänhän erotaan ihan liian helposti, yhtä pinnallisin perustein näyttää rakkaus loppuvan kuin se alkoikin. Ihan sama onko puoliso ulkomaalainen vai suomalainen. Ai niin, edelleen ihan älytöntä yleistää ihmisiä ja heidän ominaisuuksiaan stereotyyppisesti tyyliin "muslimit", italialaiset", "suomalaiset" jne. Kaikenlaisia löytyy kaikkialta.
- apulanta2
Moni Sekoittaa kulttuurin uskontoon. muistakaa se ;)
- LoveArab
Ennemmin otan muslimi miehen,kun Suomalaisen.Syitä on monia minkä takia
näin.
Itselläni on muslimi mies ja olemme eläneet liitossa jo vuosia.Elämme tasapainoista elämää juuri sellaista mistä molemmat pitävät,olen kouluttautunut nainen yms..Puitteet on hyvät. Toivotan onnea kaikille teille Suomi ulkkis parit.
Älkää välittäkö ihmisten puheista ja vaivannäöstä,koska he tekevät sitä joka tapauksessa oli siihen aihetta tai ei. - rinnastus
LoveArab kirjoitti:
Ennemmin otan muslimi miehen,kun Suomalaisen.Syitä on monia minkä takia
näin.
Itselläni on muslimi mies ja olemme eläneet liitossa jo vuosia.Elämme tasapainoista elämää juuri sellaista mistä molemmat pitävät,olen kouluttautunut nainen yms..Puitteet on hyvät. Toivotan onnea kaikille teille Suomi ulkkis parit.
Älkää välittäkö ihmisten puheista ja vaivannäöstä,koska he tekevät sitä joka tapauksessa oli siihen aihetta tai ei."Ennemmin otan muslimi miehen,kun Suomalaisen"
Luulisi typerimmänkin juntin jo tajuavan nykyisin, että tämä on väärä rinnastus / vastakkainasettelu. Mieti hetki, niin ehkä ymmärrät. Tai ehkä et.
- *.*.*
No aika vähäistä on kuitenkin tuo minkä verran suomalaiset naiset avioituvat ulkomaalaisten miesten kanssa.
Suomessa on kuitenkin perheitä yhteensä noin 1 460 000 kpl.
Näistä Suomessa syntynyt vaimo ulkomailla syntynyt mies yht. 29 000 (1,99%)
Kun ottaa vielä huomioon että näistäkin pareista 17 000 on sellaisia joissa miehen syntymävaltio on toinen EU-maa niin eipä niitä "eksoottisia" puolisoita niin hirveästi suomalaisella naisellakaan ole. - onnekasss
Minä nyt vaan satuin rakastumaan ulkomaalaiseen, en etsimällä etsinyt, mutta nyt kun ajattelen niin mun mies peittoaa kavereiden suomimiehet ainakin seuraavilla positiivisilla puolilla:
- On sosiaalisempi ja aktiivisempi (ei dataile tunteja päivässä..)
- Osoittaa tunteitaan enemmän ja terveemmällä tavalla
- Antaa ihan uusia näkökulmia asioihin joita en ole osannut kyseenalaistaa, hänen kauttaan minusta on tullut mm. avoimempi ja positiivisempi (vrt. suomalainen melankolia ja pessimistisyys)
- On yleensäkin optimistisempi ja osaa nauttia elämästä, ei turhaa draamaa tai masentuneisuutta/passiivisuutta
- Seksi on enemmänkin rakastelua kuin mekaanista suorittamista, kavereiden miehet taas sanovat että eivät miksikään brad pitiksi sängyssä heittäydy :D
Ja eipä sekään haittaa jos tulevaisuudessa ois mahdollisuus toiseen kotiin miehen kotimaan lämmössä... :) - Savolainen Suomesta
Suurin osa kirjoittajista ovat provoja. Ei yksikään tervehenkinen henkilö arvostele kansalaisuuksia. Bimbot voi olla vaikka norsun kanssa jos omaavat tuollaiset mielipiteet. Heitä eivät tervejärkiset miehet edes halua.
- maailmalla asunut
Ruoho tuntuu aina vihreämmältä aidan toisella puolella. Toisen maailmansodan aikana moni nainen rakastui saksalaiseen sotilaaseen jne...
- dfggssah
Kyllä se vaan niin on, että suurimmalla osalla ihmisistä on ihan väärä kuva muslimeista. Vai ei ole muka naisten ja miesten välistä tasa-arvoa? Monille tämä tuleekin varmaan yllätyksenä, mutta muslimimiehet EIVÄT ALISTA naisia, vaan pyrkivät ihan siihen tasa-arvoisuuteen. En tiedä mistä kuulette näitä juttuja, mutta tosi asia on että sitten kun olette suhteessa ulkomaalaisen miehen kanssa, tulette huomaamaan ettei asia ole niin kuin kaikki väittävät. Itse olen ollut kaksi vuotta yhdessä muslimiehen kanssa. Minun mieheni ei alista, on huomaavainen ja kohtelias. Mielestäni suomalaisen ja muslimin välillä sentään on tasa-arvo, kun vertaa taasen suomalaiseen naiseen ja mieheen! Eikös kaikki suomalaiset miehet oo naisen tossun alla?
- asdasdaff
Tarkoitatko siis, että miehen pitää olla sovinisti kuten monet musut jotta pärjää suomalaisen femakon kanssa?
- onnellinen nykyään
asdasdaff kirjoitti:
Tarkoitatko siis, että miehen pitää olla sovinisti kuten monet musut jotta pärjää suomalaisen femakon kanssa?
Minun mieheni on muslimi.
Näin hän minua alistaa:
Pyytämällä pukeutumaan kauniisiin vaatteisiin ja meikkaamaan kasvoni sekä käymään kampaajalla säännöllisesti. Kauniit vaatteet tarkoittavat yleensä polvipituista hametta ja paitaa tai puseroa, sukkahousut ja korkokengät.
Jos valitan, ettei minulla ole vaatteita, hän ostaa uusia.
Eli hän alistaa minua olemaan kaunis, käymään kuntosalilla, lenkillä ja uimahallissa säännöllisesti. Korostamaan naisellisuuttani ja rakastamalla minua. Aivan kamalaa :)
Hän alistaa minua matkustelemaan kanssaan suomessa ja ulkomailla, tuomalla kukkia ja lahjola, halaamalla, suukottelemalla, hellimällä ja huomioimalla.
Hän alistaa minua kantamalla kaikki ostoksemme ja avaamalla minulle oven, olemalla ylpeä minusta ystäväpiirissään, tekemällä oman kulttuurinsa ruokaa sekä kysymällä mielipidettäni kaikkiin perheen asioihin.
Hän alistaa minua tulemalla viereeni sohvalle ja kietomalla minut kainaloonsa.
Ja kaikesta tästä alistamisesta minun tulee kunnioittaa häntä ja osoittaa rakkautta hänelle.
Suomalaisen exän kanssa en saanut olla nainen. Hän kuoletti minusta kaiken naisellisuuden. Minun olisi pitänyt pukeutua pilkkihaalareihin, maastopukuun ja kantaa asetta sorsajahdissa. Ulos syömään meneminen tarkoitti nuotiolle makkaranpaistoon.
Joskus ehkä kiva, mutta ei minun tyylilleni sopiva elämäntapa. Istukoon joku toinen nainen siellä sorsajahdissa jos huvittaa. - uly july
onnellinen nykyään kirjoitti:
Näin hän minua alistaa:
Pyytämällä pukeutumaan kauniisiin vaatteisiin ja meikkaamaan kasvoni sekä käymään kampaajalla säännöllisesti. Kauniit vaatteet tarkoittavat yleensä polvipituista hametta ja paitaa tai puseroa, sukkahousut ja korkokengät.
Eli hän alistaa minua olemaan kaunis, käymään kuntosalilla, lenkillä ja uimahallissa säännöllisesti. Korostamaan naisellisuuttani ja rakastamalla minua. Aivan kamalaa :)
Hän alistaa minua matkustelemaan kanssaan suomessa ja ulkomailla, tuomalla kukkia ja lahjola, halaamalla, suukottelemalla, hellimällä ja huomioimalla.
Hän alistaa minua kantamalla kaikki ostoksemme ja avaamalla minulle oven, olemalla ylpeä minusta ystäväpiirissään, tekemällä oman kulttuurinsa ruokaa sekä kysymällä mielipidettäni kaikkiin perheen asioihin.
Ja kaikesta tästä alistamisesta minun tulee kunnioittaa häntä ja osoittaa rakkautta hänelle.
Suomalaisen exän kanssa en saanut olla nainen. Hän kuoletti minusta kaiken naisellisuuden. Minun olisi pitänyt pukeutua pilkkihaalareihin, maastopukuun ja kantaa asetta sorsajahdissa. Ulos syömään meneminen tarkoitti nuotiolle makkaranpaistoon.
Joskus ehkä kiva, mutta ei minun tyylilleni sopiva elämäntapa. Istukoon joku toinen nainen siellä sorsajahdissa jos huvittaa.Upeaa! Minä olen suomalainen mies ja kohtelen vaimoani juuri tuolla tavoin. Kannustan pukeutumaan kauniisti ja ostan hänelle kauniita ja naisellisia vaatteita. Matkustelen hänen kanssaan eri maissa, toisinaan aivan ex temporena olen ostanut matkaliput ja yllätän hänet iloisesti, ostan kukkia ja lahjoja, suukottelen, halaan ja hellin häntä päivittäin. Kannan kaikki ostoksemme, avaan oven, siivoan asunnon, laitan joka päivä ruokaa hänen kanssaan tai yksin molempien puolesta. Olen hänestä ylpeä vanhemmilleni, kaveripiirissäni ja työtuttavapiirissä. Teen hänen mieliruokiaan, kysyn aina hänen mielipidettään perheen asioihin ja kunnioitan aina hänen päätöstään mikäli meillä on jotain näkemyseroja. Jos riitelemme, niin pyydän aina anteeksi ja hieron sovintoa hieromalla hänen harteitaan tai jollain kivalla yllätyksellä. Kiedon joka ikinen päivä hänet kainalooni, istun sohvalla hänen vieressään, suukottelen hänen päätään, korviaan, jalkojaan, käsiään, huuliaan, aivan kaikkea. Osoitan rakkautta hänelle kaikin tavoin. Vaimoni on ulkomaalainen.
Kun olin aikoinaan suomalaisen naisen kanssa ja tein jotain yllämainituista niin aina tuli valittamista. Annoin kukkia tai yllätyslahjoja, niin niille naurettiin räkäisesti kaveriporukan voimin. Samassa porukassa ihannoitiin sitä, kuinka joku tuttu oli saanut turistirysän gigolomehmetiltä suojaamatonta seksiä ulkomaan reissulla, kuinka ahmedidahbedi oli laittanut baarissa tyrmäystippoja drinkkiin ja sen ansiosta tuttu likka oli saanut ihanaa mokkakiqulia ei vain yhdeltä vaan ainakin kahdelta tai kolmelta eri samettisilmältä, joukon 130 kg kaloriinan juttuja siitä kuinka hänen miehellään oli valehtelematta viivottimella mitattuna 40 cm kanki housuissaan (tästä sai kuulla valitteluja ja pitkän aikaa luulin minulla olevan poikkeuksellisen pieni, kunnes uuden naisen myötä ymmärsin olevani aivan keskivertokokoa. Leidini ihaili armeijaa ja pohti sinne menoa; kun lopulta päätti olla menemättä niin leikkasi vastineeksi "ihanan" lyhyen ja miesmäisen tukan. Yhdessä miesmäisen vaatetuksensa kanssa meitä luultiin joskus miespariksi. Että sellaista tännepäin. - Anonyymi
onnellinen nykyään kirjoitti:
Näin hän minua alistaa:
Joskus ehkä kiva, mutta ei minun tyylilleni sopiva elämäntapa. Istukoon joku toinen nainen siellä sorsajahdissa jos huvittaa.Muslimeja on kolmea tyyppiä
1. liberaaleja jotka harjoittavat uskontoaan ja tulkitsevat koraania niin kuin he itse tahtovat. Yleensä käyttäytyvät melko samankaltaisesti kuten länsimaalaiset ja suhtautuvat pukeutumiseenkin suopeammin
2. alkuperäiset muslimit jotka pilkuntarkkaan noudattaa koraania. Nämä on niitä länsimaita halveksivia ja vihaavaa porukkaa ja naista alistavia tyyppejä.
3. Isis. Ei varmaan tarvitse kertoa sen tarkemmin
tämä on se kompastus kivi jota ei muslimit harvoin ymmärtää ja oikeasti ottavat siitä selvää. Summan mutikassa mennään uskoon ja ei ymmärretä mihin sekaannutaan. Osa muslimiksi kääntyneistä sitten yrittää jättää uskonsa, kohtalokkain seurauksin. Monesti ihmisiä johdetaan myös harhaan.. eivät ymmärrä pitkän ajan seurauksia:
länsimaalaisen elämäntapojen tuho kun islamisaatio alkaa ja mahdollinen kulttuurien yhteenotto. Tätä on jo tapahtunut esim Belgiassa jo vuosia sitten
Ja se uskonto ei todellakaan ole niin kuin kristinusko että vain lähdet siitä. Rangaistus on aina kuolema. Jos perheesi ja läheisesi ei tapa sinua, niin muut muslimit tappaa jos saavat vihiä että olet jättänyt uskontosi.
pidän myös hieman ironisena kuinka jotkut homot, feministit ja lesbot puolustavat muslimeja koska heidän seksuaallinen suuntautuminen on synti ja heillekin oikeassa islamissa rangaistus on kuolema. Saman tuomion saat jos olet ateisti :) ironista kuinka he puolustavat itse heidän omia sortajiaan ja tappajiaan. Ironista kuinka feministit pitävät suurta ääntä maassa jossa tasa-arvo on ollut jo vuosikymmeniä melko vahvana verrattuna muihin maihin mutta eivät sitten mene valistamaan feminismiä ja tasa-arvoa maihin jossa se on pohjamudissa. On paljon mukavampaa pitää ääntä täällä kun tietää ettei joudun vainon alle ja vähän kun esittää olevansa fake suvakki tulee parempi mieli. Vihreät tykkää kun heidän propaganda uppoaa sinisilmäiseen kansaan. On eri asia olla suvaitsevainen ja ei rasisti kuin antaa toisten vaatia erityisoikeuksia vieraassa maassa ja samalla kantaväestö ampuu itseään jalkaan kerta toisensa perään.
monet eivät myöskään ymmärrä sitä että islam ei ole pelkästään uskonto vaan myös poliitkan vallan väline, elämän ohje. Vaikuttaa monen tavoin muihinkin asioihin kuin pelkästään uskontoon.
- useita vaihtoehtoja
Mieluista kumppania ei Suomesta löydy. Naiset on kasvatettu asettamaan kaikialla maailmassa siis rima ihan älytttömän korkealle. Ainakin ne upeimmat naiset on. Esimerkiksi jollakin hujopilla on mahdollisuus jyystää mallin näköistä misua. Tavallinen duunari saa omanlaisensa naisen.
- China Dragon
Miksi ulkomaalaiset miehet ovat niin suosittuja?
Väitän etteivät he ole. Jokaisessa maassa solmitaan paljon paljon enemmän kotokutoisia avioliittoja, ihan jokaisessa maassa.
Ystävä piirissäni on noin 30 ulkomaalaista avioparia joista kaksi edustaa paria jossa mies on ulkomaalainen ja nainen suomalainen.
En tiedä tilastoa mutta olen saanut sellaisen kuvan jossa suomalainen mies menee useammin naimisiin ulkomaalaisen naisen kanssa mitä suomalainen nainen tekee. Tuo voi olla tietysti paikallinen harha. - 7744747474
Monessa viestissä kehuttiin kuinka ulkomaalainen mies on romanttinen, tunteellinen, kohtelias, raitis ym. niin hän on kaikinpuolin ihannemies.
Sitten kun mies on suomalainen ja omaa samat luonteenpiirteet niin naiset liittävät niihin negatiivisia assosiaatioita kuten nössö, särmätön, epämiehekäs tai hiiri kuten edellä oleva viestittelijä.
Taitaa olla kyseessä vaan geenit jotka saavat naiset haluamaan eksoottisempaa perimää lapsilleen sen tutun ja turvallisen suomimiehen sijaan.- mitkä geenit?
Ai ruotsalaiset kunkku geenit joilla otetaan turpaan Ranskassa. Carl Philiphän on ihan neiti.
- ........
Tai sitten monet ulkkikset eivät tarvitse alkoholia ollakseen sosiaalisia, huumorintajuisia, itsevarmoja jne.
- Chom chom
Niille, jotka vertaavat nykyistä auvoa ulkomaalaisen kanssa ja muistelevat karmeaa menneisyyttään suomalaisen kanssa: lieneekö kuitenkin käynyt niin, että kaksi toisilleen sopimatonta ihmistä on lyöttäytynyt yhteen ja huomannut jonkin ajan kuluttua, ettei synkkaa? Puolison ulkomaalaisuus tuskin on ollut uudessa suhteessa se pelastava tekijä - tai suomalaisuus pieleen menneessä suhteessa se kadotukseen johtanut tekijä.
Puolisoiden ei tarvitse olla samaa mieltä kaikesta ja olla kiinnostuneita samoista asioista. Turha valittaa, että puoliso kuolettaa jotakin, jos itse antaa kuolettaa ja jos miellyttää toista unohtaen itsensä. Jos puolisoni ei arvostaisi minua, en katselisi häntä kovin pitkään. Hän voisi olla hyvä (= sopiva) puoliso jollekulle muulle, muttei minulle. Sama juttu toisinpäin: jos itse en voisi kunnioittaa puolisoani, haaskaisin vain aikaani.
Suurin osa suomalaisista valitsee suomalaisen puolison. Itsekin olisin voinut niin tehdä. Joihinkin vetoaa ulkomaalaisissa eksotiikka, joihinkin selkeät roolit perheessä, joihinkin perhekeskeisyys - monet ominaisuudet tosin ovat kuviteltuja.
En usko, että tasa-arvo olisi kaiken pahan alku tai että me naiset olisimme talsineet miesten yli. Mutta olen alkanut ajatella, että ehkä osa parisuhteiden ongelmista juontuu siitä, ettei kumpikaan halua antaa periksi. Naiset eivät halua samaan rooliin kuin äitinsä ja isoäitinsä, ja miehet pelkäävät joutuvansa tossun alle. Helposti ajaudutaan siihen harhaan, että puolison/parisuhteen tehtävä on tehdä meidät onnelliseksi, ja petytään, kun ei se niin helppoa ja kivaa aina olekaan. Pikkuasioista saadaan aikaan arvovaltakiistoja ja lasketaan, kumpi on tuonut suhteeseen enemmän. Palveluhenkisyys ei ole muotia...- 234324234
"Puolison ulkomaalaisuus tuskin on ollut uudessa suhteessa se pelastava tekijä - tai suomalaisuus pieleen menneessä suhteessa se kadotukseen johtanut tekijä. "
Juuri näin. Heikompilahjaiset tai jotenkin traumatisoituneet ihmiset tietty yrittävät keitellä ihmelääkettä parisuhteeseen jostain varsin erikoisista aineksista ja saattavat ajatella esimerkiksi, että hei: kansallisuudestahan se onkin kiinni. Selvää on, että useimmille tämän ajatuksen typeryys ja vieraus todellisuudesta paljastuu ennemmin tai myöhemmin kantapään kautta. Sitten toki on niitäkin, joita lykästää ja he löytävät sopivan kumppanin. Heistä ne, jotka eivät ajattelua liiemmin harrasta tai joilla ei ole siihen eväitä, saattavat sitten päätellä kausaliteetteja vähän kuin lapin ukko, joka lopetti kahvin juomisen, koska siitä tuli aina hirveä päänsärky. Sillä viinatujauksella, jonka se aina laittoi sumpin jatkoksi ei tietenkään ollut asian kanssa mitään tekemistä.
- mmmmmmm2
Omasta näkökulmastani ajattelen. Ulkomaalaiset viehättää meitä suomalaisia sen takia,koska heillä on erilainen kulttuuritausta niin kuin meillä. Itse olen ollut erittäin hankalassa "parisuhteessa"muslimi miehen kanssa. Tapasin hänet,kun olin 17-vuotias. Olin kiinnostunut hänen kulttuuritaustastaan ja perheestään. En koskaan saanut tietää kuinka vanha hän oli. Ulkomaalaiset miehet osaavat hyvin manipuloida ja luulevat käyttävänsä meitä hyväkseen.
Minä olin hyvin sidoksissa häneen ja hän sai tehdä oikeastaan mitä halusi. Hän joi liikaa alkoholia ja käytti minua henkisellä tasollaan hyväksi. Haukkui minua läskiksi ja antoi kaverinsa kiusata minua. He pitivät minua suoraan sanottuna "hulluna".
Viimeisen kuukauden aikana. Menimme yhdessä helsinkiin shoppailemaan. Hänellä ei ollut paljon rahaa ja minä kustansin kokonaisen reissun. Mies oikeastaan vain katseli muita naisia ja ajatteli,että toi lehmä on vaan mun vieressä eikä vois vähempää kiinnostaa. Häntä kiinnosti eniten se,että ostin hänelle vaatteita ja ruokaa. Yhtenä päivänä kävi ilmi,että mies tapaili toisella paikkakunnalla (johon hän muutti opiskelemaan) itseäni paljon nuorempaa tyttöä. Tyttö taisi olla suunnilleen 16v.
Kun sain tietää tytöstä niin meille tuli välittömästi ero. Tottakai pyysin häntä jäämään,mutta mies päättikin valehdella minulle. Hän sanoi,että olen päättänyt ryhtyä todelliseksi muslimiksi ja en aio olla kenenkään kanssa. Siihen se jäikin. Reilu puolisen vuotta myöhemmin hän soitti minulle ja pyysi käymään. Seuraavana viikonloppuna otin tavarani ja lähdin pussilla hänen luokseen. Miehen tyylinsä ei ole juuri muuttunut. Hän kertoi,ettei ole enään kyseisen tytön kanssa missään tekemisissä. Kappas vaan sunnuntai aamuna kyseinen tyttö lähetti hänelle tekstiviestin. Minua suututti se asia valtavasti. Lähdin sieltä pois ja sen jälkeen en nähnyt häntä koskaan.
Kesällä menin lainaamaan kirjasto-autolta afghanistanilaisen kulttuuriin käsittelevää romaania. Se oli erittäin hyvä kirja. Esim. Yasmina Khadralta löytyy hyviä kirjoja "Kadulin pääskyset".
Kyseinen mies osasi pelata hyvin ja olla kaksinaamainen. Tänäkin päivänä ajattelen,ettei minua kukaan mies voi rakastaa ja minä en sovi kenellekään. En ole oikeutettu olemaan onnellinen kenellekään miehelle.
Olkaa varovaisia ja ottakaa selvää heidän kulttuuritaustastaan. Lukekaa ihmeessä kirjallisuutta tai käyttäkää nettiä. - China Dragon
"Niille, jotka vertaavat nykyistä auvoa ulkomaalaisen kanssa ja muistelevat karmeaa menneisyyttään suomalaisen kanssa: lieneekö kuitenkin käynyt niin, että kaksi toisilleen sopimatonta ihmistä on lyöttäytynyt yhteen ja huomannut jonkin ajan kuluttua, ettei synkkaa? Puolison ulkomaalaisuus tuskin on ollut uudessa suhteessa se pelastava tekijä - tai suomalaisuus pieleen menneessä suhteessa se kadotukseen johtanut tekijä. "
Hittolainen Chom chom, Onneksi ei nähty aikaisemmin missään kun vielä oltiin sinkkuja. Olisi vielä joutunut vonkaamaan:)
Viisaita kommentteja.- Chom chom
China Dragon: otan tuon kohteliaisuutena :) Vaikea sanoa, olenko aina ollut tällainen vai olenko jotain oppinut vuosien varrella.
mmmmmmm2:lle: on poikia ja on miehiä. Olen tavannut tyyppejä, jotka pitivät suomalaisia harjoituskappaleina ennen avioliittoa omanmaalaisten, ns. hyvien tyttöjen kanssa. Kyllä, se on väärin, mutta itse pitää miettiä, kenen seura on hyväksi ja kenen ei. Ei pidä antaa kohdella itseään huonosti, oli toinen kuinka erilainen ja kiinnostava tahansa. Se, mikä on soveliasta ja mitä seurusteluun kuuluu tai ei kuulu, on tietysti kulttuurisidonnaista, mutta joistakin ihmisistä vain on fiksuinta pysyä erossa.
- rehellinen selitys
Venäläinen poikaystäväni osaa tyydyttää minut, ja miksipä ei osaisi. Onhan sillä isompi ja kestävämpi mitä suomalaisella toverillaan.
- mies32
Miksi sinä olet miehesi toverillekin mennyt jakamaan? Oletko kaveripiirin yhteispyörä? Vai oliko se miehesi 2-1 fantasian toteuttamista?
- Suom. olmi
Tää on aika kiinnostava aihe jossa on mielestäni pari selvää faktaa.
1. Suomalainen mies mielletään epähaluttavaksi miehenä (parasta B-ryhmää)
2. Osaan ulkomaan kansallisuuksia liitetään paljon positiivisia ominaisuuksia, siis miehenä. Esim. olmin näköinen britti nähdään ihan eri silmälaisien läpi kuin olmin näköinen puolalainen.
Onko noilla 1-2 jutuilla mitään tekemistä todellisuuden kanssa on toissiijaaista.
Ja mistä nuo stereotypiat tulee on sitten toinen juttu.
Väitän että suurin osa (95 %) ulkomaalaisen kanssa seurustelevista suomalaisista naisista on aktiivisesti hakenut juuri ulkomaalaista kumppania. Ainahan erilaisuus on kiinnostanut mutta että pelkästään sen takia valittaisiin elämän kumppani älkää naurattako.
Stereotypioista vielä. Aasialaiset miehet ovat epäsuosittuja naisten keskuudessa. Nyt. Mutta jos Kiinan talouskasvu jatkuu ja näemme yhä enemmän kiinalaisia näyttelijöitä jne. TV:ssä, radiossa jne. niin tämäkin tulee muuttumaan.
Ulkonäöstä sen verran etten usko ulkomaalaisten miesten ulkonäön olevan se juttu vaan miehen esim. kansallisuuden status on se tärkein asia. - Luuseri naiseksi
Minä olen aina unelmoinut suomalaisesta miehestä. Ikinä en ole kelvannut muuta kuin parille pettäjälle ja alkoholistille. Vaikka siis itse olen tehnyt aloitteita niin livenä kuin netissäkin, niin niihin ei vain reagoida. Nyt, kun olen jo yli 30-vuotias, ei minulla taida olla enää pienintäkään mahdollisuutta suomalaiseen mieheen, nämä kun tuntuvat katselevan vain 16-20-vuotiaita. Olenkin nyt alkanut seurustelemaan ghanalaisen miehen kanssa, joka ei huomauttele iästäni tai ulkonäöstäni. Ensimmäistä kertaa ikinä tunnen olevani hyväksytty sellaisena kuin olen. Älkää syyttäkö meitä, jos emme yksinkertaisesti kelpaa suomalaisille, olemme muutenkin jo niin maahan lytättyjä, että lisäsyytökset ovat todella raastavia!! :(
- tiedemies1
Niin, tämä nykyinen malli on käytännössä rodun jalostusta, jolla saadaan heikompi geeniset suomalaiset värittyymään ja erottumaan joukosta.
Näin se vaan menee... - Mitehn niin nykyään
Ainahan suomaalaiset naiset ovat olleet ulkomaalaisiin heikkoina: sotien aikaan natsiupseereihin ja jopa venäläisiin vankeihin, 80-luvulla italian laivaston sotilaat ihmettelivät maihin päästyään, että "eikö tässä satamassa tarvitsekaan maksaa kuten muissa"...
Suomaalaisella naisella nyt vaan on sellainen puttana-geeni, jota ei kenelläkään muulla ole. Se on harvinainen elukka. - fermesk
Juu aina sanotaan, että älkää sekoittako kulttuuria uskontoon, mutta jännä juttu, että aina näissä muslimimaissa on se hyvinkin epätasa-arvoinen kulttuuri... Kyllä muslimeille islam on elämäntapa ja se näkyy kulttuurissakin muslimimaissa.
Oma mies on muslimi, mutta ei mikään niinkään uskovainen. Olisin iha hyvin voinut suomalaisenkin ottaa, mutta sattui nyt tämä mies tulemaan mun elämään. Se, että monilla suomalaisilla naisilla on ulkomaalainen mies johtunee varmaan paljon siitä, että Suomessa asuu nykyään paljon ulkomaalaisia. Ja mikäs siinä jos joku hakee Turkista ukon paitsi yleensä nainen on niille vaan pääsy asumaan Suomeen...
Minusta ainakaan mikään naisen alistaminen ei ole miehekästä. Minä ja mieheni elämme ainakin tasa-arvoisessa suhteessa eikä kumpikaan alista kumpaakaan. Pidän mieheäni siksi miehekkeenä, koska hän ei pelkää näyttää tunteitaan ja pitää huolta itsestään ja ulkonäöstään, mutta eipä hän loppujenlopuski niin paljon eroa mistään suomalaisesta miehestä kyllä.
Mieheni juo alkoholia, mutta ei kovin usein eikä ole kovin usein edes humalassa. Miehelläni on myös aika paljon suomalaisia kavereita, niin miehiä kuin naisiakin.
En kyllä tosin ymmärrä naisia, jotka haluavat sellaisen miehen, joka alistaa naista eli kunnon muslimimiehen. Mutta ehkä jotkut naiset sitten haluaa sellaista tiedä tuota... Mutta sen sanon, että yleensä sellaiset ei uskovaiset muslimit ei pidä kyllä naista hunompana kuin miestä. Se myös riippuu kasvatuksesta. - Naine..
Voin kertoa oman kokemukseni siitä, miksi valitsin ulkomaalaisen.
Olen persoonaltani hieman epäsuomalainen, vaikka täysin suomalaiset sukujuuret omistankin. Minua on kuvailtu hyvin erilaiseksi ja naiselliseksi naiseksi, monet ovat kyselleet, että olenko venäläistä alkuperää, kun en näytä suomalaiselta. Luonteeltani olen sievä ja vanhanaikainen, arvostan miehissä sitä, että he avaavat naiselle oven, nostavat hattua kohdatessaan, laittavat naisen takin naulakkoon.
Suomalaisissa ylipäänsä ärsyttää sulkeutuneisuus ja sellainen jörö-olemus. Muutamia mukavia suomalaisia miehiä olen tavannut, mutta ei heistä kukaan ole vain täysin minun tyyppiäni. Kukaan ei vie jalkoja alta niinsanotusti. Kunnes tapasin virolaisia miehiä... Heidän kulttuuri poikkeaa suuresti suomalaisesta, vaikka etäisyyttä valtioilla ei ole juurikaan. Olin kyllä vietyä naista samantien, sulaa vahaa suoraansanoen, kun tapasin vihdoin arvoiseni miehen. Ja en vain tarkoita tätä yhtä ainoaa; viron reissuilla tapaamani ihmiset ovat olleet juuri sitä mitä odotin, eli avoimia ja kohteliaita. Tunnen olevani kotonani Virossa ja toivottavasti jonain päivänä tieni vie sinne pysyvästi.- noph kieltämättä
"Arvoiseni miehen", hehehe se kansa on kyllä yhtä narsistista ja megalomaanista mitä tyhjä pääsi. EU:n ylivoimaisesti suurin elätti jonka asukit käyttäytyy kuin jotkut kukkoilevat aateliset konsanaan. Ja tuota ulkonäkö korttia sinä et halua pelata. Virolaiset ja venäläiset ämmät ovat yleensä saatanan rumia. Ainoastaan keskiluokkaisilla ämmillä on mahdollisuus napata joku rikas mies ja ei aina niilläkään.
- Ohhoh hohhoh
noph kieltämättä kirjoitti:
"Arvoiseni miehen", hehehe se kansa on kyllä yhtä narsistista ja megalomaanista mitä tyhjä pääsi. EU:n ylivoimaisesti suurin elätti jonka asukit käyttäytyy kuin jotkut kukkoilevat aateliset konsanaan. Ja tuota ulkonäkö korttia sinä et halua pelata. Virolaiset ja venäläiset ämmät ovat yleensä saatanan rumia. Ainoastaan keskiluokkaisilla ämmillä on mahdollisuus napata joku rikas mies ja ei aina niilläkään.
Ai virolaiset naiset rumia?
Tuota en ole koskaan kuullutkaan. Suomalaiset naisetkin pitävät virolaisia naisia (siis virolaisia, ei vironvenäläisiä) todella kauniina.
Typerämpiä juttuja saa hakea kuin mitä kirjoitat, onneton luuseri;) - Tiedemies1
noph kieltämättä kirjoitti:
" Virolaiset ja venäläiset ämmät ovat yleensä saatanan rumia. Ainoastaan keskiluokkaisilla ämmillä on mahdollisuus napata joku rikas mies ja ei aina niilläkään."
No eivät todellakaan ole...kauniinpia saa hakea - toinen puoli
Tiedemies1 kirjoitti:
" Virolaiset ja venäläiset ämmät ovat yleensä saatanan rumia. Ainoastaan keskiluokkaisilla ämmillä on mahdollisuus napata joku rikas mies ja ei aina niilläkään."
No eivät todellakaan ole...kauniinpia saa hakeaSuurin osa ulkomaalaisista miehistä ovat pienituloisia.
Heille kelpaa suomalaisten miesten jätttämä ylijäämä. - svante.
Voisit sanoa vain rehellisesti, että et voinut saada suomalaista miestä, joista olit kiinnostunut.
- osui ja upposi
Tiedemies1 kirjoitti:
No eivät todellakaan ole...kauniinpia saa hakeaOlet siis virolainen tai venäläinen.
- no hy hanki lasit
Tiedemies1 kirjoitti:
No eivät todellakaan ole...kauniinpia saa hakeaSharapovakin näyttää joltain helvetin rekkakuskilta.
- 3+4
Jokaisella ihmisellä on oma parinsa.
Tämä ei tunne esim. kartassa olevia rajalinjoja. - kale1
Länsimainen nainen (myös suomalainen) on loputtomassa emansipatiossaan ja tasa-arvoisuudessaan unohtanut olevansa nainen.
Ei, hän uskoo olevansa hieman omituisella tavalla muotoutunut halkihaarainen mies.
Tämä näkyy heidän yhä uudelleen ja uudelleen toistamassa lauseessa. "Kun kerran miehetkin" eli he eivät pysty tajuamaan, että kyseesä on kaksi biologisesti täysin erilaista olentoa.- Globallady
Mulla on eri kokemus tuosta. Pohjoismaiset miehet tahtoivat mun käyttäytyvän kuin mies, mutta mä olen nainen ja ylpeä siitä! Miksi mun pitäisi olla kuin mies? No, mulla on nyt ulkomainen mies joka antaa minun olla feminiininen :)
- juu.................
Itse seurtustelen Irakilaisen Kurdi miehen kanssa. Hän EI OLE muslimi.
Eikä alsista vaan kohtelee ihan normaalisti...mistä moinen yleistys ??
Ja olen hänet ihan täällä Suomessa tavannut, EN HAKENUT ulkomailta...taas omituinen yleistys ?? Kun hän jo täällä on niin mikesn voisi kanssaan seurustella, mukava mies kaikin puolin.
Enkä tarkoituksella hakenut ulkomaalaista miestä itselleni hän vain sattui tulkemaan vastaan ensin ja se oli siinä sitten. - Cobra
Siis tuo tunteiden näyttäminenhän on feminiinistä.
Siksi ulkomaalaiset tykkäävät suomalaisista miehistä, kun olemme niin
miehisiä. - Globallady
Mä kokeilin deittailua suomalaisten miesten kera mutta ei onnistanut. Oli aina jotain. Kamalaa mustasukkaisuutta, yksi oli väkivaltainen, juopottelua, tai jopa suoraa haukkumista. Ja sitten se piheys. Oma isäni on herrasmies ja sitä sanotaan että naiset tahtovat isän kaltaisen miehen, ja näin on kohdallani. Mieheni on ulkomaalainen mutta länsimainen. Hän kohtelee minua hyvin ja pitää minusta huolta. Hän ei juo, hän on kohtelias ja romanttinen. Ei kiroile koko aika. Kehumme toisiamma kilpaa :)
Toki suomalaisen miehen olisin voinut ottaa, mutta ei vain löytynyt kunnollista. No, nyt naisilla on mahdollisuus löytää suomalainen mies, kun on yksi vähemmän kilpailemassa heistä. - ählis
tarkoitat varmaan miksi suomalaiset lihavat yh:t tykkää
- Sairaasti läski
Miksi pitää aina mainita ihmisen paino ja perhesuhteet? Pitäisikö yksinhuoltajan lopettaa lapsestaan huolehtiminen suomalaisen puolison metsästämisen takia? Miksi suomalainen kokee lapsen olevan pahasta? Varsinkin mies kavahtaa lapsia. Onko mahdollisesti pillun saaminen vaarassa jos kuvioissa on lapsi? Ulkomaalaiset onneksi ymmärtävät perheen päälle enemmän. Lihavilla ihmisillä myös on oikeus tuntea olevansa rakastettu. Jos suomalainen ei hyväksy läskiä, pitääkö läskin tyytyä olemaan yksin vai saako hän hakea seuraa vaikkapa afrikkalaisista? Hänellä on varmasti alitajunnassaan jonkinlainen tietoisuus mahdollisuudesta että ulkolainen on minun kanssa vain o-luvan saamiseen saakka. On myös häviävän pieni mahdollisuus että joku voi oikeasti rakastaa läskiä suomalaista yh-vanhempaa. Onhan se käsittämätöntä, että sen rasvakerroksen alla on oikeasti aivan mahtava persoona. Minä olen sairaalloisen ylipainoinen nainen. Päivääkään ei ole tarvinnut yksin viettää. Seurustelusuhteessa olen ollut niin suomalaisten kuin ulkolaisten, lähinnä venäläisten kanssa. Venäläiset on tykännyt olla kanssani, koska en ole sellainen kuin venäläiset naiset. Avuttomaksi heittäytyvä heikko nainen. Heidän mielestään sellainen suhde on rasittava pidemmän päälle missä nainen nainen katsoo kosteilla silmillä ja värisevin huulin kysyy kuinka tämä toimii ja kädessä on leivänpaahdin.
Olen 20 ihmisen pomo suomalaisessa yrityksessä, missä on ulkomaalaisiakin työntekijöitä. Vain yksi nainen minun lisäkseni. Vain suomalaiset miehet on kyseenalaistaneet etenemiseni, vaikka näyttöni on olleet kiistattomat. Venäläisillä, afganistanilaisilla ja algerialaisilla miehillä ei ole ollut mitään sitä vastaan, että ottaa komennot vastaan 35-vuotiaalta naiselta. Reittä pitkin kukaan tuskin epäilee minun edenneen, sillä minähän olen läski. Olen jutellut muslimi-uskontoa noudattavien miesten kanssa, jotka on oman maan naisten kanssa avioliitossa. He on kehottaneet vaimojaan jättämään hunnun pois ja ottamaan vastaan töitä, joissa he joutuvat tekemisiin miestenkin kanssa. Naiset itse suhtautuvat nihkeästi hunnuttomuuteen. Ennenkuin pääsin asemaani, läskiydestäni huolimatta muuan algerialainen lähestyi minua romanttiset aikeet mielessään. Voinko vetää johtopäätöksen, että suomalaiset miehet katsoo ulkonäköä ja ulkomaalaiset miehet myös sisintä? Oikeastaan en voi. Otanta on niin pieni. Ja sama se on muidenkin suomalaisten kanssa. Ei kukaan ehdi kahlata niin suurta määrää ihmissuhteita läpi, että voisi sanoa että suomalaiset on tällaisia ja ulkomaalaiset on tälläisia.
Joka tapauksessa minä vastaan omalta kohdaltani, että minua kiinnostaa ulkomaalaisissa se, että he eivät välitä siitä, että minä olen läski ja tämä mielipide on muodostunut vain sen takia mitä itse olen kokenut. Lisäksi en hyväksy viinan käyttöä humaltumismielessä. Nämä venäläiseni ovat olleet Suomessa jo 10 vuotta, eivät suhteilleet kanssani o-luvan takia ja joivat konjakkia ennen vapaapäivää 100grammaa. Mutta ennen kaikkea ne ihmiset joiden kanssa olen seurustellut, ovat olleet niin ihastuttavia luonteeltaan, että olen rakastunut heihin.
- tarkkailija
Hei,
suomalaisena miehenä olen ollut ulkolaisen naisen kanssa naimisissa 20 vuotta. Se oli hyvä valinta, mutten tarkoita sitä, ettei suomessa olisi erinomaisia vaimoja. Luin artikkelit musliminaisista ja miehistä. Tiedän että on olemassa hyviä muslimiuskoisia vaimoja ja miehiä. Jos on erityisen huono/hyvä kokemus ei sitä voi yleistää. Ihmiset vaan on erilaisia. Kun tulee ongelmia, usein toimitaan kulttuurisääntöjen mukaan. Ikävä kyllä islamin opeista ei löydy perusteltua armokäsitystä ja se voi aiheuttaa vaikeuksia omassa elämässä ja se heijastuu perheeseen. - muslimin vaimo
Itse lopetin juomisen kokonaan jossain vaiheessa ja oli todella vaikea löytää suomalaista miestä, joka osasi pitää hauskaa selvinpäin. varmaan jossain uskovaispiireistä tai kansantanhuista olisi sellaisen löytänyt, mutta ei sellaiset jutut kiinostaneet pätkääkään.
Nykyinen ulkomaalainen mieheni ei juo olenkaan ja on tosi hyvä tanssija. Käydään klubeilla selvinpäin ja on tosi ihanaa kun ei ikinä tarvi katsella mitään ördäystä.
Meillä on hyvin tasa-arvoinen suhde. Mies tekee usein suurimman osan kotitöistä, koska on tosi ahkera.
Olen myös tosi onnellinen siitä, että koska mies ei juo, hän ei ikinä jätä mitään sovittuja juttuja tekemättä tai jää kavereiden kanssa baariin notkumaan. Hän on muutenkin todella luotettava ja minusta tämä onkin se parisuhteen tärkein juttu.
Mun mielestä alkoholin liiallinen käyttö on yksi iso syy siihen, miksi parisuhteet Suomessa eivät onnistu. En syytä tästä mitenkään miehiä, suomalaiset naiset ryyppäävät yhtä paljon. Ehkä juuri suurin ongelma tuleekin siinä vaiheessa kun kaksi kännikalaa yrittää rakentaa suhdetta.
Niin tai näin, eivät Etelä-Euroopan mammanpojat yhtään miehekkäämpiä ole kuin meidän suomalaiset mammanpojat.- Tuo on totta
Maita jossa naiset ovat yhtä kovia juomaan kuin miehet on ... tasan yksi: Suomi.
Joten siinä mielessä tiukka muslimi, joka ei viinaan koske, sopii kyllä juopolle suomalaisnaiselle hyvin, mikäli tama haluaa raitistua. - muslimin vaimo
Tuo on totta kirjoitti:
Maita jossa naiset ovat yhtä kovia juomaan kuin miehet on ... tasan yksi: Suomi.
Joten siinä mielessä tiukka muslimi, joka ei viinaan koske, sopii kyllä juopolle suomalaisnaiselle hyvin, mikäli tama haluaa raitistua.No kukaan ei lopeta juomista toisen tahdosta, itse on ne päätökset tehtävä. Mutta raittiista kumppanista ja ystäväpiiristä on paljon apua.
Mopo varmaan karkaa helpommin käsistä, kun kumppani juo, oli sitten kyse juoposta suomalaismiehestä tai -naisesta. En kyllä ymmärrä niitä kumppaneita, jotka jaksavat katella selvinpäin toisen juomista, pitää olla aika pitkä pinna... - Asuin muutama
muslimin vaimo kirjoitti:
No kukaan ei lopeta juomista toisen tahdosta, itse on ne päätökset tehtävä. Mutta raittiista kumppanista ja ystäväpiiristä on paljon apua.
Mopo varmaan karkaa helpommin käsistä, kun kumppani juo, oli sitten kyse juoposta suomalaismiehestä tai -naisesta. En kyllä ymmärrä niitä kumppaneita, jotka jaksavat katella selvinpäin toisen juomista, pitää olla aika pitkä pinna...vuosi sitten helsinkiläisessä lähiössä ja jouduin kulkemaan aseman lähettyvillä olevan krouvin ohi.
Lauantaisin krouvin ulkopuolella saattoi olla tupakalla neljä naista, jotka olivat juovuksissa...klo 11 päivällä.
Tuli vaan mieleen, että missää muussa maassa kuin Suomessa sellaiseen näkyyn törmää.
Ei missään, ehkä jotain siperialaista paikkakuntaa lukuunottamatta... - Elänyt ja kierrellyt
Tuo on totta kirjoitti:
Joten siinä mielessä tiukka muslimi, joka ei viinaan koske, sopii kyllä juopolle suomalaisnaiselle hyvin, mikäli tama haluaa raitistua.OH HOH vai ainoastaan suomalaiset naiset juo,yhtäläisesti kuin miehet.Missä sua on pidelty kiertelehän maailmalla,seuraappa enkku naisia tai venakkoja heidän juomistaan.Kerro sen jälkeen mitä mieltä olet.Se on se ja sama minkämaalainen vaimo/mies on kunhan parit kunnioittavat toisiaan hyvät jatkot kaikille.
- Hei white
Elänyt ja kierrellyt kirjoitti:
OH HOH vai ainoastaan suomalaiset naiset juo,yhtäläisesti kuin miehet.Missä sua on pidelty kiertelehän maailmalla,seuraappa enkku naisia tai venakkoja heidän juomistaan.Kerro sen jälkeen mitä mieltä olet.Se on se ja sama minkämaalainen vaimo/mies on kunhan parit kunnioittavat toisiaan hyvät jatkot kaikille.
trash chickie. Enkös minä Siperian maininnutkin, että se venakoista. Brittinaiset jossain turistirysissä juhlii kyllä, mutta Englannista ei löydä tuollaista meininkiä kekellä päivää kuin suomaalaisista lähiöistä on.
Olen käynyt yli 40 maassa ja nähnyt paljon muutakin kuin turistirysiä. Siksi minulla onkin varaa sanoa, ettei kännisten suominaisten vertaisia ole missään. - saa-raa
Tuo on totta kirjoitti:
Joten siinä mielessä tiukka muslimi, joka ei viinaan koske, sopii kyllä juopolle suomalaisnaiselle hyvin, mikäli tama haluaa raitistua.Suomalaiset miehet maailman kovimpia dokaajia. Missään muualla päin Eurooppaa ei näe sellaisia kännikaloja kuin Suomessa. Hävettää heidän puolestaan. Monet ulkomaalaiset ovatkin ihmetelleet suomalaisten juoppoa touhua. Ainoastaan yksinkertaiset thaikut viitsivät katella juoppoa suomalaismiestä. Dokaavathan ne jo sielä Thaimaassakin itsensä sellaiseen kuntoon melkein ilmaisella viinalla että osa heittää henkensä tai muuten törppöilevät itsennsä sairaalahoitoon. Muistan noita vanhoja dokumentteja Espanjan kulta-ajoista, joissa filmattiin suomimiehiä ärkensä menettäneinä liialla juomisella siis joutuivat Espanjassa hullujen huoneelle. Siihen aikaan siellä pidettiin alkoholistia vähän jälkeenjääneenä ja mieleltään hulluna. Pätee muuten vieläkin sama asia.
- poista vaan pensku
saa-raa kirjoitti:
Suomalaiset miehet maailman kovimpia dokaajia. Missään muualla päin Eurooppaa ei näe sellaisia kännikaloja kuin Suomessa. Hävettää heidän puolestaan. Monet ulkomaalaiset ovatkin ihmetelleet suomalaisten juoppoa touhua. Ainoastaan yksinkertaiset thaikut viitsivät katella juoppoa suomalaismiestä. Dokaavathan ne jo sielä Thaimaassakin itsensä sellaiseen kuntoon melkein ilmaisella viinalla että osa heittää henkensä tai muuten törppöilevät itsennsä sairaalahoitoon. Muistan noita vanhoja dokumentteja Espanjan kulta-ajoista, joissa filmattiin suomimiehiä ärkensä menettäneinä liialla juomisella siis joutuivat Espanjassa hullujen huoneelle. Siihen aikaan siellä pidettiin alkoholistia vähän jälkeenjääneenä ja mieleltään hulluna. Pätee muuten vieläkin sama asia.
Bull shit...Nuorten naisten humalahakuinen Suomessa on lisääntynyt, myös naisten alkoholin ja tupakan käyttö on lisääntynyt koko ajan ja miesten vähentynyt. Suomalainen nainen on ehkä koko maailman humalahakuisin tapaus tai no brittinaisetkin on kovia ryyppään.
Aasialainen nainen keskimäärin juo 100 % varmasti vähemmän alkoholia, polttaa tupakkaa ja harrastaa irtosuhteita vähemmän, kuin Suomalainen nainen. Ihan turhaa muuta urputat ja vertailet joihinkin baarinaisiin, ne on vähemmistö Aasiassa, sama jos minä pitäisin Suomalaista prostituoitua esimerkkinä Suomalaisista naisista joka vertailussa. - Chom chom
poista vaan pensku kirjoitti:
Bull shit...Nuorten naisten humalahakuinen Suomessa on lisääntynyt, myös naisten alkoholin ja tupakan käyttö on lisääntynyt koko ajan ja miesten vähentynyt. Suomalainen nainen on ehkä koko maailman humalahakuisin tapaus tai no brittinaisetkin on kovia ryyppään.
Aasialainen nainen keskimäärin juo 100 % varmasti vähemmän alkoholia, polttaa tupakkaa ja harrastaa irtosuhteita vähemmän, kuin Suomalainen nainen. Ihan turhaa muuta urputat ja vertailet joihinkin baarinaisiin, ne on vähemmistö Aasiassa, sama jos minä pitäisin Suomalaista prostituoitua esimerkkinä Suomalaisista naisista joka vertailussa.Suomalaiset ryyppäävät liikaa, mutta viimeisen 10 vuoden aikana nuorten humalajuominen on vähentynyt ja raittius yleistynyt. Saa nähdä, onko trendi pysyvä.
Kukaan ei pakota ottamaan dokaavaa miestä tai naista puolisokseen.
- mie20
Valitsin ulkomaalaisen koska; rakastuin. Minua pidetään kuin kukkaa kämmenellä, mikä on hienoa kaikkien suomi kokemuksieni jälkeen :(
Ja ei, mieheni ei ole muslimi, ei Afrikasta tms. Vaan länsimaalainen, valkoihoinen, itseäni muutaman vuoden vanhempi).
Niinikuin joku muukin viittasi nissa teksteissä kotimaiset miehet katselee todella nuoria naisia puolisoikseenn grammaakaan ei saa olla ylipainoa, vaikka itse ovatkin useimmiten aikalailla potrassa kunnossa :) Naisen pitäisi olla nuori, hoikka missi.
Joten on vaan hyvä, että meille muille löytyy noita ulkomaiden kansalaisia, ettei ihan yksin tarvitse koko ikää tallustella :)) Eikä tarvitse kuunnella kännistä örvellystä, eikä katsella kun mies kuolaa thai tyttöjen perään. Kuulostan ehkä katkeralta, mut nämä on mun (ja monen muun ikäiseni) naisen kokemuksia.- China Dragon
Mielestäni kannattaisi lopettaa vertailu ulkomaalaisen naisen ja miehen osalta suomalaisiin vastaaviin.
Suomessa tasa-arvo on 100% ja muissa maissa voi olla tilanne missä naisia jotka polttavat tupakkaa tai juovat alkoholia katsotaan huoriksi. Tuollainen maa on esimerkiksi Kiina. Siellä normaalit naiset eivät polta. Jotkut voivat juoda mutta se on todella harvinaista.
Kulttuurierot ja hyväksyminen ovat asioita jotka eivät tee ihmisistä sen huonompia tai parempia.
Vaimoni ei juo ja minä otan silloin tällöin, olen siis vissiin huonompi...no ehkä sitten olen.
Minusta on aivan sama mitä ihmiset tekevät omalle elämälleen. Tärkeintä lienee se minkälaisen elämän itse omalle kohdalle rakentaa.
Kulttuurilliset erot ovat huomattavia. Kiinassa mies juo ja joissain maakunnissa aivan helkkaristi. Naiset katsovat vierestä ja yrittävät pistää miehet ojennukseen joskus siinä onnistuen ja joskus epäonnistuen. Aivan kuten Suomessa.
Missä maassa naiset joisivat ja miehet yrittäisivät laittaa naisia ojennukseen? En tiedä. Tuollaista elämä ei ole Arabimaissa tai Kiinassa...enkä tiedä onko edes Suomessa.
No, joka tapauksessa maailmalla on selvä ero miesten ja naisten juomisessa ja siihen liittyvässä hyväksynnässä. Olen 100% varma etteivät ne miehet jotka tulisivat Aasiasta tai arabimaista hyväksy naisen juomista mutta yllätys yllätys..sieltä tulevat naiset sen hyväksyvät aivan kuten kotimaassaan.
Miehillä on siis oikeus tehdä jotain mitä naisilla ei ole, paitsi meillä Suomessa ja muutamassa muussa länsimaassa.
Ei tuossa kai sen kummempaa. - China Dragon
China Dragon kirjoitti:
Mielestäni kannattaisi lopettaa vertailu ulkomaalaisen naisen ja miehen osalta suomalaisiin vastaaviin.
Suomessa tasa-arvo on 100% ja muissa maissa voi olla tilanne missä naisia jotka polttavat tupakkaa tai juovat alkoholia katsotaan huoriksi. Tuollainen maa on esimerkiksi Kiina. Siellä normaalit naiset eivät polta. Jotkut voivat juoda mutta se on todella harvinaista.
Kulttuurierot ja hyväksyminen ovat asioita jotka eivät tee ihmisistä sen huonompia tai parempia.
Vaimoni ei juo ja minä otan silloin tällöin, olen siis vissiin huonompi...no ehkä sitten olen.
Minusta on aivan sama mitä ihmiset tekevät omalle elämälleen. Tärkeintä lienee se minkälaisen elämän itse omalle kohdalle rakentaa.
Kulttuurilliset erot ovat huomattavia. Kiinassa mies juo ja joissain maakunnissa aivan helkkaristi. Naiset katsovat vierestä ja yrittävät pistää miehet ojennukseen joskus siinä onnistuen ja joskus epäonnistuen. Aivan kuten Suomessa.
Missä maassa naiset joisivat ja miehet yrittäisivät laittaa naisia ojennukseen? En tiedä. Tuollaista elämä ei ole Arabimaissa tai Kiinassa...enkä tiedä onko edes Suomessa.
No, joka tapauksessa maailmalla on selvä ero miesten ja naisten juomisessa ja siihen liittyvässä hyväksynnässä. Olen 100% varma etteivät ne miehet jotka tulisivat Aasiasta tai arabimaista hyväksy naisen juomista mutta yllätys yllätys..sieltä tulevat naiset sen hyväksyvät aivan kuten kotimaassaan.
Miehillä on siis oikeus tehdä jotain mitä naisilla ei ole, paitsi meillä Suomessa ja muutamassa muussa länsimaassa.
Ei tuossa kai sen kummempaa.Jos joku ei ymmärtänyt pointtia niin voin kertoa etten nähnyt yhdenkään normaalin naisen polttavan tupakkaa Kiinassa 8 vuoden aikana.
Jos menet Kiinaan ja näet naisen joka polttaa tupakkaa kysymyksessä on todennäköisesti nainen joka jakaa mielihyväpalveluja tai sellainen nainen joka on niin rikas ettei sitä enää kiinnosta mitä toiset ihmiset ympärillä ajattelee.
Voitteko kuvitella mikä ero on kulttuurien välillä?
Ehkä ette. - China Dragon
China Dragon kirjoitti:
Jos joku ei ymmärtänyt pointtia niin voin kertoa etten nähnyt yhdenkään normaalin naisen polttavan tupakkaa Kiinassa 8 vuoden aikana.
Jos menet Kiinaan ja näet naisen joka polttaa tupakkaa kysymyksessä on todennäköisesti nainen joka jakaa mielihyväpalveluja tai sellainen nainen joka on niin rikas ettei sitä enää kiinnosta mitä toiset ihmiset ympärillä ajattelee.
Voitteko kuvitella mikä ero on kulttuurien välillä?
Ehkä ette.Haluan tässä vain tuoda esille sen paineen missä esimerkiksi kiinalaiset naiset elävät.
Jos olet yli 28 vuotias, mahdollisuudet avioliittoon ovat jo heikot.
Jos poltat tupakkaa et todennäköisesti saa kiinalaista aviomiestä jo sen vuoksi että muut luokittelevat sinut huoraksi.
Jos juot alkoholia sinun tulee olla menestyvä nainen joka voi päättää itse omasta elämästään.
Jos olet kaikkea tuota, et saa aviomiestä kunnes lupaat aviomiehelle taloudellisesti hyvän elämän.
Puhutaan suomalaisista miehistä. Mutta puhukaamme joskus naisellisista vaatimuksista ympäri maapallon.
Suomalainen mies voi saada kauniin ihanan kukkasen jolla on pieniä epäpuhtauksia suomalaiseen kulttuurin nähden Kiinasta. Naisia jotka ovat suomalaisen mittapuun mukaan pyhimyksiä mutta kiinalaisen mittapuun mukaan täydellisiä epäonnistujia.
Onko siis maailmalla paineet naisilla vai miehillä? Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä, Suomessa joka on maailman tasa-arvoisin maa. - Chom chom
China Dragon kirjoitti:
Ei tuossa kai sen kummempaa.Juomatavoista saisi oman ketjunsa. Mieheni (vapaamielisessä) perheessä naisetkin saavat juoda, mutta eivät sanottavasti humaltua. Nuorempana, kun vietin paljon vapaa-aikaa mieheni kanssa hänen kavereidensa luona, mieheni halusi aina minunkin istuvan pöytään. Joskus niin tein, joskus en. Joillekin oli yllätys, että kaikille suomalaisille naisille tupakka ei maistu eikä alko ole ongelma. Ennakkoluuloja siis molemmin puolin.
Ei se liiallinen alkoholin käyttö kumpaakaan sukupuolta kaunista tai komista. - China Dragon
Chom chom kirjoitti:
Juomatavoista saisi oman ketjunsa. Mieheni (vapaamielisessä) perheessä naisetkin saavat juoda, mutta eivät sanottavasti humaltua. Nuorempana, kun vietin paljon vapaa-aikaa mieheni kanssa hänen kavereidensa luona, mieheni halusi aina minunkin istuvan pöytään. Joskus niin tein, joskus en. Joillekin oli yllätys, että kaikille suomalaisille naisille tupakka ei maistu eikä alko ole ongelma. Ennakkoluuloja siis molemmin puolin.
Ei se liiallinen alkoholin käyttö kumpaakaan sukupuolta kaunista tai komista.Kerro yksi asia, jos Vietnamissa nainen polttaa tupakkaa niin onko kysymyksessä 90% todennäköisyydellä huora?
- China Dragon
China Dragon kirjoitti:
Kerro yksi asia, jos Vietnamissa nainen polttaa tupakkaa niin onko kysymyksessä 90% todennäköisyydellä huora?
Oliko sinulla "LUPA" astua pöytään? Wow, perhe on todella nykyaikainen. Naiset tulevat yleensä miesten jälkeen.
- China Dragon
China Dragon kirjoitti:
Kerro yksi asia, jos Vietnamissa nainen polttaa tupakkaa niin onko kysymyksessä 90% todennäköisyydellä huora?
Haluan että kysyt mieheltäsi vastauksen, muotoiltuna kyllä tai ei.
- Chom chom
China Dragon kirjoitti:
Oliko sinulla "LUPA" astua pöytään? Wow, perhe on todella nykyaikainen. Naiset tulevat yleensä miesten jälkeen.
Vastauksia China Dragonille: tupakkaa polttava nainen on Vietnamissa jos ei nyt huora, niin ainakin huonoilla teillä. Poikkeuksen muodostavat jotkin etniset vähemmistöt, joiden naiset saattavat hyvinkin polttaa tupakkaa tai piippua. Betel-mälli sen sijaan oli ennen vanhaan vietnamilaisilla naisilla suosittu piriste. Tavat muuttuvat monessa mielessä: esim. 15-20 vuotta sitten ei tullut kuuloonkaan, että hyvä tyttö olisi käyttänyt shortseja julkisesti. Nyt se ei ole ihmeellistä.
Ruokailusta: mieheni vanhempien ja sisarusten perheissä kaikki perheenjäsenet syövät yhdessä eikä heillä noudateta tapaa kehottaa vuorollaan (arvojärjestyksessä) toisiaan tarttumaan puikkoihin. Sisarukset saavat käyttää toisistaan etunimiä, kunhan eteen liittää sopivan puhuttelusanan. Mutta ei siis tarvitse sanoa "isoveli nelonen".
Mieheni kavereiden perheissä (Suomessa) mut on useimmiten kutsuttu pöytään, kun miehet juovat. Joskus on ollut muitakin naisia mukana. Mutta mieheni on siis halunnut mut mukaan, joskaan juomisen kohdalla mua eivät koske samat säännöt kuin miehiä. Naisia ei saa pakottaa juomaan ja naisen pitää tietää rajansa. On kyllä ollut yksi perhe, jossa mua ei kutsuttu samaan pöytään miesten kanssa edes syömään. Riippuu, mistä päin on kotoisin ja millainen perhetausta on.
Häissä on tapana tarjota ryppyjä naisillekin, mutta naisen on soveliasta hihittää ja irvistää juomalle. Eihän sovi näyttää, että pitäisi alkoholista. Toisaalta, olen työhön liittyvissä menoissa miettinyt, että Suomessakin naiset joskus esittävät: siideri ja viini ovat ok, mutta olut ja viski eivät ole naisellisia valintoja. - Chom chom
Chom chom kirjoitti:
Vastauksia China Dragonille: tupakkaa polttava nainen on Vietnamissa jos ei nyt huora, niin ainakin huonoilla teillä. Poikkeuksen muodostavat jotkin etniset vähemmistöt, joiden naiset saattavat hyvinkin polttaa tupakkaa tai piippua. Betel-mälli sen sijaan oli ennen vanhaan vietnamilaisilla naisilla suosittu piriste. Tavat muuttuvat monessa mielessä: esim. 15-20 vuotta sitten ei tullut kuuloonkaan, että hyvä tyttö olisi käyttänyt shortseja julkisesti. Nyt se ei ole ihmeellistä.
Ruokailusta: mieheni vanhempien ja sisarusten perheissä kaikki perheenjäsenet syövät yhdessä eikä heillä noudateta tapaa kehottaa vuorollaan (arvojärjestyksessä) toisiaan tarttumaan puikkoihin. Sisarukset saavat käyttää toisistaan etunimiä, kunhan eteen liittää sopivan puhuttelusanan. Mutta ei siis tarvitse sanoa "isoveli nelonen".
Mieheni kavereiden perheissä (Suomessa) mut on useimmiten kutsuttu pöytään, kun miehet juovat. Joskus on ollut muitakin naisia mukana. Mutta mieheni on siis halunnut mut mukaan, joskaan juomisen kohdalla mua eivät koske samat säännöt kuin miehiä. Naisia ei saa pakottaa juomaan ja naisen pitää tietää rajansa. On kyllä ollut yksi perhe, jossa mua ei kutsuttu samaan pöytään miesten kanssa edes syömään. Riippuu, mistä päin on kotoisin ja millainen perhetausta on.
Häissä on tapana tarjota ryppyjä naisillekin, mutta naisen on soveliasta hihittää ja irvistää juomalle. Eihän sovi näyttää, että pitäisi alkoholista. Toisaalta, olen työhön liittyvissä menoissa miettinyt, että Suomessakin naiset joskus esittävät: siideri ja viini ovat ok, mutta olut ja viski eivät ole naisellisia valintoja.Hah, siis ryyppyjä
- China Dragon
Chom chom kirjoitti:
Hah, siis ryyppyjä
Alkuperäiseen kysymykseen voisi vastata tilastollisella tavalla.
"Miksi ulkomaalaiset miehet niin suosittuja"
Ei ne ole. Jos vertaa naisten ja miesten avioliittoja jotka on solmittu ulkomaalaisten kanssa voidaan heti sanoa että ulkomaalaiset naiset ovat suositumpia mitä ulkomaalaiset miehet.
Suomessa solmitaan 900 avioliittoa jossa nainen on suomalainen ja mies ulkomaalainen.
Suomessa solmitaan 1200 avioliittoa vuodessa jossa mies on suomalainen ja nainen ulkomaalainen.
Kun otetaan huomioon naisten ja miesten numeraalinen määrä Suomessa joka on käytännössä 50/50 jos poistetaan tilastosta ne yli 80-vuotiaat mummot jotka sukupuolista tilastoa nostavat naisten hyväksi 100 000 henkilöllä(naiset elävät pidempään).
Voidaan havaita että ulkomaalaiset naiset ovat Suomessa 25% suositumpia mitä ulkomaalaiset miehet. Avioliittojen lukumäärästä sen huomaa.
Avioliittoja solmitaan 29000 vuodessa joista 2100 on solmittu ulkomaalaisen puolison kanssa. Suomessa solmituista avioliitoista suomalaisen ja ulkomaalaisen välisiä liittoja solmitaan 7% kaikista avioliitoista.
Luku on prosentuaalisesti hiukan suurempi mitä ulkomaalaisten osuus Suomessa. Se on keskimäärin 4,2%.
Helsingissä ulkomaalaisten osuus on jo yli 8% asukkaista joka ylittää jo tuon 7% avioliittojen solmimisen prosentuaalisen suhteen.
Väitän siis etteivät ulkomaalaiset miehet ole mitenkään erityisesti suosiossa miestä valittaessa .Eroavaisuutta lukumääräisesti verrattuna osuuksiin on vain 2%.
Ulkomaalaisen naisen suhteen sama nousee jo 3.2%.
Ulkomaalainen nainen on Suomessa siis hiukan suositumpi mitä ulkomaalainen mies. - 88-9
China Dragon kirjoitti:
Ei ne ole. Jos vertaa naisten ja miesten avioliittoja jotka on solmittu ulkomaalaisten kanssa voidaan heti sanoa että ulkomaalaiset naiset ovat suositumpia mitä ulkomaalaiset miehet.
Suomessa solmitaan 900 avioliittoa jossa nainen on suomalainen ja mies ulkomaalainen.
Suomessa solmitaan 1200 avioliittoa vuodessa jossa mies on suomalainen ja nainen ulkomaalainen.
Kun otetaan huomioon naisten ja miesten numeraalinen määrä Suomessa joka on käytännössä 50/50 jos poistetaan tilastosta ne yli 80-vuotiaat mummot jotka sukupuolista tilastoa nostavat naisten hyväksi 100 000 henkilöllä(naiset elävät pidempään).
Voidaan havaita että ulkomaalaiset naiset ovat Suomessa 25% suositumpia mitä ulkomaalaiset miehet. Avioliittojen lukumäärästä sen huomaa.
Avioliittoja solmitaan 29000 vuodessa joista 2100 on solmittu ulkomaalaisen puolison kanssa. Suomessa solmituista avioliitoista suomalaisen ja ulkomaalaisen välisiä liittoja solmitaan 7% kaikista avioliitoista.
Luku on prosentuaalisesti hiukan suurempi mitä ulkomaalaisten osuus Suomessa. Se on keskimäärin 4,2%.
Helsingissä ulkomaalaisten osuus on jo yli 8% asukkaista joka ylittää jo tuon 7% avioliittojen solmimisen prosentuaalisen suhteen.
Väitän siis etteivät ulkomaalaiset miehet ole mitenkään erityisesti suosiossa miestä valittaessa .Eroavaisuutta lukumääräisesti verrattuna osuuksiin on vain 2%.
Ulkomaalainen nainen on Suomessa siis hiukan suositumpi mitä ulkomaalainen mies.Näin on.
- Timo Tilasto
China Dragon kirjoitti:
Ulkomaalainen nainen on Suomessa siis hiukan suositumpi mitä ulkomaalainen mies.Oma kokemuspohjainen havaintoni on että suomalaisella naisella on useammin ulkomaalainen puoliso kuin suomalaisella miehellä. Pitäisikö tilastoon ottaa myös muualla kuin Suomessa solmitut liitot ?
China Dragon kirjoitti:
Kun lukee China Dragonin kommentteja kiinalaisista niin ensimmäisenä tulee mieleen että olemmeko tosiaan asuneet samassa maassa, sillä niin erilaiset mielikuvat näyttää meillä olevan.
Toisaalta kun miettii että puhutaanhan maasta joka on koko Euroopan kokoinen ja jonka asukasluku on 2X Euroopan asukasluku niin onhan ilman muuta selvää että sieltä löytyy monenlaisia tapoja ja kulttuureita eikä kaikki ole yhtä massaa.
Kyllähän Kiinassakin on tupakoivia naisia vaikkakin pieni vähemmistö eikä se sielläkään mikään huoran merkki ole.
Sama juttu alkoholin käytössä vaikkakin miehet usein juovat kirkasta viinaa napseina ja saman seurueen naisilla on lasissa viiniä tai joskus likööriä (tai pelkkää vettä). Nainen ei kuitenkaan saa humaltua joten juomamäärät ovat yleensä pieniä mutta miehet ja naiset istuu kuitenkin yhdessä saman pöydän ääressä keskustelemassa.
Eniten kuitenkin yllätyin tuosta pöytään istumisesta "Naiset tulevat yleensä miesten jälkeen", sillä niissä ympyröissä joissa itse olen ollut NIMENOMAAN nainen istuu ensin ja vasta sen jälkeen hänen miespuolinen seuralaisensa. Istumajärjestyksestä kuitenkin sen verran, että vanhempi pari istuu ensin ja sen jälkeen vasta nuoremmat.
Ruokajuomana miehellä saattaa olla olutta, viiniä tai vettä mutta naisilla yleensä vain viini tai vesi.- ayrarsq6rss
Chom chom kirjoitti:
Häissä on tapana tarjota ryppyjä naisillekin, mutta naisen on soveliasta hihittää ja irvistää juomalle. Eihän sovi näyttää, että pitäisi alkoholista. Toisaalta, olen työhön liittyvissä menoissa miettinyt, että Suomessakin naiset joskus esittävät: siideri ja viini ovat ok, mutta olut ja viski eivät ole naisellisia valintoja.Tollaset säännöt ovat ahdasmielisiä ja ei tee ketään yhtään paremmaksi, vaikka kuinka noudattaisi niitä. Hirveetä teeskentelyä. Toi Kiinakin on niin vanhanaikainen ja pakkomielteinen maa tapoineen, että hullu on se joka tollasta ihailee.
- China Dragon
Minä_täällä kirjoitti:
Kun lukee China Dragonin kommentteja kiinalaisista niin ensimmäisenä tulee mieleen että olemmeko tosiaan asuneet samassa maassa, sillä niin erilaiset mielikuvat näyttää meillä olevan.
Toisaalta kun miettii että puhutaanhan maasta joka on koko Euroopan kokoinen ja jonka asukasluku on 2X Euroopan asukasluku niin onhan ilman muuta selvää että sieltä löytyy monenlaisia tapoja ja kulttuureita eikä kaikki ole yhtä massaa.
Kyllähän Kiinassakin on tupakoivia naisia vaikkakin pieni vähemmistö eikä se sielläkään mikään huoran merkki ole.
Sama juttu alkoholin käytössä vaikkakin miehet usein juovat kirkasta viinaa napseina ja saman seurueen naisilla on lasissa viiniä tai joskus likööriä (tai pelkkää vettä). Nainen ei kuitenkaan saa humaltua joten juomamäärät ovat yleensä pieniä mutta miehet ja naiset istuu kuitenkin yhdessä saman pöydän ääressä keskustelemassa.
Eniten kuitenkin yllätyin tuosta pöytään istumisesta "Naiset tulevat yleensä miesten jälkeen", sillä niissä ympyröissä joissa itse olen ollut NIMENOMAAN nainen istuu ensin ja vasta sen jälkeen hänen miespuolinen seuralaisensa. Istumajärjestyksestä kuitenkin sen verran, että vanhempi pari istuu ensin ja sen jälkeen vasta nuoremmat.
Ruokajuomana miehellä saattaa olla olutta, viiniä tai vettä mutta naisilla yleensä vain viini tai vesi."Eniten kuitenkin yllätyin tuosta pöytään istumisesta "Naiset tulevat yleensä miesten jälkeen", sillä niissä ympyröissä joissa itse olen ollut NIMENOMAAN nainen istuu ensin ja vasta sen jälkeen hänen miespuolinen seuralaisensa"
Tämä tapa on maaseudulla, ei kaupungeissa. Esimerkiksi Henan provinssin maaseudulla on vielä vanhankantaisia tapoja.
Kaupungeissa ei tuollaisia tapoja enää ole.
No, montako naista poltti tupakkaa pöytäseurueessa:)
en ole ikinä ollut suomalaisen kanssa enkä ikinä olisi. kyllä ulkomaalasissa sitä komeutta ja seksikyyttä riittää.. ja ruskeat silmät ja mustat/tummat hiukset.. nam nam sanon minä!
- China Dragon
"kyllä ulkomaalasissa sitä komeutta ja seksikyyttä riittää.."
Komeudella ja seksikkyydellä pääsee pitkälle teininä mutta vanhempana ne eivät oikein ole niitä tärkeimpiä ominaisuuksia joita ihmisillä tulisi olla. Komeus/kauneus tulee ja menee.
Onneksi palstalla riittää näitä ikiteinejä joille riittää seksi ja seksuaalisuus. Vanhana yli 40 vuotiaana naisena sitä on sitten kiva niitä miettiä katsoessaan peilistä roikkuvia rintoja ja lisääntyvän vatsaihran roikkumista.
Tuossa vaiheessa ei voi kumppanilta sitä täydellistä seksuaalista olemusta vaatia, voisi jäädä seksipuuhat saamatta. - 17+11
Sama juttu, en ole ikinä ollut suomalaisen naisen kanssa (paitsi yhden illan juttuja ja jokunen "säätö vailla tunteita") enkä olisikaan. Suunnilleen kaikille muille maailman naisille kuin suomalaisille vaalea, sinisilmäinen, korkeakoulutettu ja urheilullinen mies on juuri yhtä nam-nam kuin suomalaisille naisille ne ruskeat silmät ja mustat/tummat hiukset. Tai oikeastaan vielä enemmän nam-nam ulkomaalaisille naisille koska heille 99% miehistä ovat juuri noita "ruskeat silmät ja mustat/tummat hiukset".
- China Dragon
17+11 kirjoitti:
Sama juttu, en ole ikinä ollut suomalaisen naisen kanssa (paitsi yhden illan juttuja ja jokunen "säätö vailla tunteita") enkä olisikaan. Suunnilleen kaikille muille maailman naisille kuin suomalaisille vaalea, sinisilmäinen, korkeakoulutettu ja urheilullinen mies on juuri yhtä nam-nam kuin suomalaisille naisille ne ruskeat silmät ja mustat/tummat hiukset. Tai oikeastaan vielä enemmän nam-nam ulkomaalaisille naisille koska heille 99% miehistä ovat juuri noita "ruskeat silmät ja mustat/tummat hiukset".
Jokainen taaplaa tavallaan, ostereitakin voi syödä raakana vaikka siitä voi saada veriripulin 99% varmuudella.
- ....................
vaikutat uskomattoman lapselliselta,,,minkä ikäinen olet..toivottavasti teini,,,aikuiselta tuo on jo todella säälittävää...
Itse olen nainen 35 ja seurustelen irakin kurdinn kanssa, en siksi että suklaa siölmät on nam nam , vaan siksi että hän vain sattui tielleni ensin, suomalainen kelpaa iavan yhtä hyvin minulle. - Todellakin todellaki
vaikutat uskomattoman lapselliselta,,,minkä ikäinen olet..toivottavasti teini,,,aikuiselta tuo on jo todella säälittävää...
Itse olen nainen 35 ja seurustelen irakin kurdinn kanssa, en siksi että suklaa siölmät on nam nam , vaan siksi että hän vain sattui tielleni ensin, suomalainen kelpaa iavan yhtä hyvin minulle.Suhteenne onnistumis % n. 10
- yksisyy
Ulkomaalainen mies siksi, koska saan paljon parempaa kohtelua häneltä. Ei enää öykkäröintiä ja uhoa elämässäni. Lisäksi mielestäni suomalaiset miehet todella harvoin ovat minun silmääni komeita, enemmän valjunvärisiä perunaneniä, sehän on meidän kansallisominaisuus :) Ulkonäkö ei tosin mitään loppukädessä ratkaise, vaan se kohteliaampi ja arvostavampi käytös, joka ei sorru missään vaiheessa. Se että uskaltaa puhua tunteistaan ja näyttää ne kumppanilleen, vaikka olisikin omia mieskavereita ympärillä :) nämä ovat tärkeitä asioita luulisin monille naisille.
- 17+11
Kaikilla omat kokemuksensa, sinulla ei ehkä ole ollut onnea tai sitten liikut väärässä porukassa. Tosin minulla on (taas) ihan vastaavat kokemukset suomalaisista naisista. Koska minua pidetään varsin yleisesti juuri valjunvärisenä (en ole perunanenä), niin suomalaisilta naisilta saamani kohtelu on aina ollut juuri sen mukaista.
Eli sama johtopäätös minulla: saan paljon parempaa kohtelua sekä mukavampaa seuraa ulkomaalaisista naisista. Sen lisäksi eri menneistä seuralaisistani, niin vähiten ruma suomalainen seuralaiseni jää kauas jälkeen vähiten kauniille ulkomaalaiselle seuralaiselleni. Eli ainakin minun olisi vain tyhmää edes yrittää suomalaisia naisia koska saan kauniimpaa ja mukavampaa seuraa ulkomailta. - China Dragon
17+11 kirjoitti:
Kaikilla omat kokemuksensa, sinulla ei ehkä ole ollut onnea tai sitten liikut väärässä porukassa. Tosin minulla on (taas) ihan vastaavat kokemukset suomalaisista naisista. Koska minua pidetään varsin yleisesti juuri valjunvärisenä (en ole perunanenä), niin suomalaisilta naisilta saamani kohtelu on aina ollut juuri sen mukaista.
Eli sama johtopäätös minulla: saan paljon parempaa kohtelua sekä mukavampaa seuraa ulkomaalaisista naisista. Sen lisäksi eri menneistä seuralaisistani, niin vähiten ruma suomalainen seuralaiseni jää kauas jälkeen vähiten kauniille ulkomaalaiselle seuralaiselleni. Eli ainakin minun olisi vain tyhmää edes yrittää suomalaisia naisia koska saan kauniimpaa ja mukavampaa seuraa ulkomailta.yksi syy,
" Ei enää öykkäröintiä ja uhoa elämässäni"
Tilastokeskuksen mukaan ns. seka-avioliiton todennäköisyys päätyä eroon on noin kolminkertainen verrattuna suomalais-suomalaiseen liittoon. Erilaisten tutkimusten mukaan syynä ovat usein kulttuurierot, kieli, työttömyys, sopeutumattomuus.
Toisaalta juuri maahanmuuttobyrokratia saattaa koitua suhteen kohtaloksi. Maahanmuuttoviraston kanssa asioiminen ja oleskeluluvan odottelu on tullut tutuksi esimerkiksi helsinkiläiselle Sara Tikkaselle.
Hän on ollut avoliitossa iranilaisen miehen kanssa ja avioliitossa Turkin kurdin kanssa.
Tikkanen myöntää, että hän meni naimisiin miehen maahan jäämisen varmistamiseksi. Tikkanen tapasi entisen, tuolloin jo turvapaikkaa hakevan, miehensä Suomessa.
Maahanmuuttobyrokratia vei Tikkasen mukaan suhteelta voimia. "Se on aivan liian suuri rasite parisuhteelle toimia toisen tulkkina hallinnollisissa asioissa. Toisaalta se tuhosi suhteemme, toisaalta se myös vauhditti yhteen menemistä", Tikkanen kertoo kahdeksan aviovuoden jälkeen päättyneestä liitostaan.
Kehtaa höynäytetty nainen ihan julkisesti tunnustaa että meni naimisiin, jotta mies saa jäädä Suomeen.
Ei se Tikkasen mieskään ole öykkäröinyt, kiltti oli aikansa.
- hämmästynyt
Näitä lueskellessani huomaan ihmeekseni, että oletus on että ulkomaalainen puoliso, jos on kyseessä mies, olisi automaattisesti muslimimaista.Tai jos kyseessä vaimo, automaattisesti kyse idän tytöistä. Tämähän ei pidä todella paikkaansa, vaan monellakin puoliso esim UK, Keski-Eurooppa, USA, tai toinen pohjoismaa. Eli länsimaista, joissa kulttuurierot ei ole niin suuria alunperinkään.
- miten vaan
Enpä nyt jaksa kaivella tilastoja, mutta oletukselle on mielestäni vinha perä. Eli se jo tässäkin ketjussa ehkä mainittu tosiasia, että aasialaiset naiset ovat feminiinisempiä ja esim. afrikkalaiset miehet maskuliinisempia. Islaminuskoiset eittämättä todeennäköisemmin kuuluvat myös maskuliinisempan kulttuurrin, mikä vie normaalia naista.
Silloin epätodennäköisimpiä hyviä liittoja olisivat aasialaisen feminiinimiehen ja afrikkalaisen, maskuliinisen naisen liitot. Se, ketä kiinnostaa, voi kaivella tutkimustietoa. Kunhan ei erehdy feministien vessapapereihin ;-)
- zeitgeist
Mulla ei aloittajan kysymykseen oikeastaan ole muuta vastattavaa kun se että suomalaisen miehen ulkonäkö ei miellytä mua ja sitten se että suomalaiselta mieheltä puuttuu itseluottamus
- 3+6
Täällä asuvat ulkomaalaiset mielellään valitsevat toisia ulkomaalaisia. Koska ulkomaalaisille miehille suominainen on liian äijämäinen kuin rekkakuski jos ei ulkoisesti niin sitten käytöstavoistaan, epänaiselliset naiset. Suomimies on taas liian nössö ulkomaalaisille naisille, jotka haluavat vahvan mieheen johon voi luottaa ja jolle voi elämänsä luovuttaa. Luulenpa että alkaa suomalaisten välissäkin olla samaa ongelmaa. Naiset kaipaa itsevarmaa miestä, ja miehet heikompia naisia...tasa-arvo kuitenkin vaatii miehestä enemmän että pysyis edes naisen rinnalla.
- Chom chom
zeitgeist, aika rohkeaa väittää, että suomalaiselta mieheltä puuttuu itseluottamus. Vai puhutko jostain tietystä miehestä?
Täällä asuvat ulkomaalaiset mielellään valitsevat puolison omasta kulttuuripiiristä ja täällä asuvat suomalaiset valitsevat puolisokseen mielellään suomalaisen. Onhan selvää, että moni asia on helpompi, kun puhuu samaa kieltä ja tietää suunnilleen, mitä odottaa. - 4+4
Chom chom kirjoitti:
zeitgeist, aika rohkeaa väittää, että suomalaiselta mieheltä puuttuu itseluottamus. Vai puhutko jostain tietystä miehestä?
Täällä asuvat ulkomaalaiset mielellään valitsevat puolison omasta kulttuuripiiristä ja täällä asuvat suomalaiset valitsevat puolisokseen mielellään suomalaisen. Onhan selvää, että moni asia on helpompi, kun puhuu samaa kieltä ja tietää suunnilleen, mitä odottaa.Mua aina luullaan suomitytöksi, monia venäjä-viro taustaisia ei voi heti erota ei suomalaisiksi. He kuitenkin valitsevat juuri ulkomaalaiset, kun oman kulttuurin miehistä on aika rajoitettusti. Katukuvassa se näkyy niin että muka suomityttö ulkolaisen kanssa (turkki, egypti, serbit, kosovo, jne).
- ........
4+4 kirjoitti:
Mua aina luullaan suomitytöksi, monia venäjä-viro taustaisia ei voi heti erota ei suomalaisiksi. He kuitenkin valitsevat juuri ulkomaalaiset, kun oman kulttuurin miehistä on aika rajoitettusti. Katukuvassa se näkyy niin että muka suomityttö ulkolaisen kanssa (turkki, egypti, serbit, kosovo, jne).
No eipä pahemmin venäläiset eikä virolaiset naiset katukuvaa muuta mainitsemisiesi maiden miesten kanssa.
Kun suomalainen nainen avioituu ko maiden miesten kanssa keskinäärin 170 avioliittoa / vuosi, Suomessa asuvilla virolaisilla venäläisillä naisilla vastaava luku on 4,6 avioliittoa / vuosi. (vastaavasti avioliittoja suomalaisen miehen kanssa he solmivat keskimäärin 170 / vuosi)
- zeitgeist
En ole sitten vaan tavannut sellaista suomalaista miestä jolla on riittävä itseluottamus. Itse pidän itsevarmoista miehistä. ja pidän myös siitä että saan olla suhteessa nainen, en siis mikään "rekkakuski". Asetun mielellään kotonakin naisen "rooliin" ja teen ruuat sekä siivoan työni lisäksi, myös nämä asiat saa musta tuntumaan että mua arvostetaan naisena. Myönnän kantavani teetä miehelleni vuoteeseen ja mulle jää siitä pelkästään hyvä fiilis. Minä kunnioitan häntä miehenä ja suon hänelle miehen "rooli" ja nautin toimivasta suhteesta, meillä ei riidellä siitä kuka vie ruokapussin tai siitä kenen vuoro on tehdä ruokaa. Mieheni on muutenkin perus siisti joten en hänen jälkiä joudu siivoamaan. Hän taas arvostaa sitä että pidän huolen omasta ulkonäöstäni ja pidän kodin siistinä. Lapsia meillä ei vielä ole joten en tiedä miten työt jakaantuu siinä vaiheessa jos niitä tulee. Liian pitkään olin naimisissa suomalaisen miehen kanssa (18 vuotta) jolla ei ollut minkäänlaista oma-aloitteisuutta minkään asian suhteen, sotki paikkoja, ei käynyt töissä, ei ikinä sanonut että rakastaa mua jne. Nyt saan läheisyyttä, huomiota sekä rakkaudenosoituksia sekä minun panostuksia kodin suhteen arvostetaan, muuta en kaipaa.
- zeitgeist2
zeitgeist, pääpiirteittäin saman olen kokenut. Siinä syy miksi miehen valitsin "rapakon takaa" jenkeistä. Ehkä minulla vain oli huonoa tuuria aikaisemmissa suhteissani, mene ja tiedä...
- China Dragon
Hmm,
Naiset jotka ovat olleet ensimmäisessä suhteessa lähes 20-vuotta ja eronneet tulevat kertomaan palstalle miten eivät löytäneet miestä jolla on riittävä itsevarmuus.
Aika vänkää.
Naisen ollessa jo 40-vuotias hän varmasti joutuu etsimään sellaista miestä joka haluaisi mennä vakavaan suhteeseen. Yksi asia on se ettei tuossa iässä olevan naisen kanssa mennä naimisiin suvunjatkamistarkoituksessa vaan jonkun muun tarpeen tähden.
Omituista on myös miten kirjoitetaan ettei koskaan ole saanut huomiota ja hellyyttä. Aivan varmasti sitä on saanut ne ensimmäiset vuodet. Aika kuultaa muistoja.
Väitätkö menneesi naimisiin huonon miehen kanssa? Jos noin väität varo ettet mene uudestaan naimisiin huonon miehen kanssa, siitä kun olisi jo kokemusta.
Eronneita naisia ikäluokkaa 35-50 on ravintolat puolillaan etsien miesseuraa. Erotaan miehestä ja halutaan elää nuoruutta uudelleen hyvin nopeassa tahdissa.
Kannattaa varoa ettei polta näppejään tuollaisessa "äitileikissä" jossa nainen tekee lähes KAIKEN saadakseen nuoremman miehen huomiota.
- ei nuorempaa kiitos
Kaikki naiset ei etsi itseään nuorempaa. Itse olen jo yli viidenkymmenen, eikä tosiaan koskaan ole itseä nuoremmat kiinnostaneet. Itseä hiukan vanhempi mies, jolla elämänkokemusta kosolti, ja hyvät käytöstavat, se on minusta kiinnostavampaa..
- Zekiva
Kaikki suomalaiset miehet kenen kanssa minä olen seurustellut on ollut nysveröitä, ei minkäännäköistä miehisyyttä, kykenemättömiä itsenäisiin päätöksiin ja saamattomia joka asian suhteen. Heistä kukaan ei ole ollut romanttinen ja jokainen on kuluttanut alkoholia liikaa. Ei vaan nappaa. Nyt on määrätietoinen, lihaksikas, romanttine, herkkä musta mies joka on kohtelias, ei kiroile, pitää itsensä ja paikat siistinä ja arvostaa minua naisena. Rakkautta ja seksiä riittää, hän aistii herkästi minun mielialoja ja muistaa kysellä mun vointia.
- nerokasta...
Ja sinä olet ihan omin pikku aivonystyröin päätellyt tämän otantasi perusteella, että mainitsemasi ominaisuudet ovat riippuvaisia ihonväristä. Suloista. Oletko miettinyt, miten nuo ominaisuudet korreloisivat esim. raajojen pituuteen, karvoituksen runsauteen, vasenkätisyyteen tai vaikka korvalehden muotoon? Mieti ihmeessä. Voit saada lisää merkittäviä oivalluksia.
- 471471
Niin minullakin, ainakin musta ja romanttinen . Hän on niin ihana että jakaa
romantiikkaa kaikille naisille eikä tarvitse paljon edes hänelle maksaa.
Voi tätä ihanuutta. - jhgjgh
Oikeasti kyllä se millaisia seurustelukavereita sulla on ollut, kertoo enemmänkin siitä, millainen miesmaku sulla on ja erityisesti siitä minkä tasoisiin miehiin sulla on mahiksia eikä suinkaan siitä, millaisia suomalaiset miehet ovat.
Eli nuo raittiit, hyväkäytöksiset miehekkäät suomalaiset miehet eivät vain ole olleet kiinnostuneita susta jolloin sulla on valinnanvara kutistunut vain noihin juoppoihin nyhveröihin. - 6+4
jhgjgh kirjoitti:
Oikeasti kyllä se millaisia seurustelukavereita sulla on ollut, kertoo enemmänkin siitä, millainen miesmaku sulla on ja erityisesti siitä minkä tasoisiin miehiin sulla on mahiksia eikä suinkaan siitä, millaisia suomalaiset miehet ovat.
Eli nuo raittiit, hyväkäytöksiset miehekkäät suomalaiset miehet eivät vain ole olleet kiinnostuneita susta jolloin sulla on valinnanvara kutistunut vain noihin juoppoihin nyhveröihin.Miksi kuvittelet että haluan hyväkäytöksisen miehekkään suomalaisen. Makunsa on kullakin. Haluankin sellaista ulkonäköä ja temperamenttia koita suomalaisissa niiiiiin harvoin löytää. Miehikkäitä ja hyväkäytöksisiä on muitakin kuin suomalaisia. yrityksesi oli hyvä, mutta todisti että oma tasosi on jopa noita juoppoja ja nyhveröitä alhaisempi.
- Evaze
Zekiva! Juuri sama mieli täälläkin. Mieheni tosin ei ole musta eikä muslimikaan. Mutta täysin toisenlainen kuin kohtaamani suomalaismiehet. Joista jokaiselle on alkoholi maistunut mallikkaasti, vaikka muutoin elämä olisi näyttänyt olevan kunnossa, työn. aseman ym. osalta. Joten olen todella onnellinen että vihdoinkin tapasin toisenlaisen miehen.
- 78779
Onnea kaikille valitsemallanne tiellä. Eurooppaan tulee vielä kovat ajat ja silloin punnitaan todellinen suhteen kestävyys.
- rasisti85
niin sanokaas se mikäs niissä viehättää epäsiistejä eikä kunnioita naista jos suomalainen ujo häppee nyt uskalla lähestyy naista ku pelkää et sanoo jotain tyhmää heti möläyttää hermostuksissaan jonku törkeen kommntin,pannanko me menemään vai mennäänkö me panemaan?
- Eräkettu
Ne ulkkis miehet on paskoille naisille pelastus...
Joku Kongolainen työtön paska on hyvinkin mamupatjan arvolle sopivaa.
:D - Anonyymi
Iolen eronnut yli 40v nainen ja nykyään pidän vain ulkomaalaisista miehistä. He ovat kestäviä sängyssä,ostavat lahjoja,maksavat kaupassa. Suomalaiset miehet ovat suurin osa persaukisia tai pihejä. Muutama suomalainen mies on kehdannut minulta pyytää rahaa lainaksi!! Hyi olkoon. Sängyssä heistä ole mihinkään. Olen sinkku ja muutama vakituinen ulkomaalainen on jotka tulee lempimään aina kun käsken!! En enää ikinä suomalaisen kanssa sekstaa.
- Anonyymi
Once u go black u only good for a body bag.
- Anonyymi
Rakastuin palavasti omaan (ulkomaalaiseen) puolisooni ja siinä ei lopulta ollut mitään merkitystä kummankaan kotimaalla. Samoin olisin voinut rakastua suomalaiseen mieheen. Kuitenkin jostain syystä tämä meni niin, että löysin oman puoliskoni toiselta puolen maailmaa ❤
Ketjusta on poistettu 66 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1193046
- 1162361
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee231976Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol2401934Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41915Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin221902Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen1001596Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1051394- 651164
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1351106