Mitä jokaisen vaimon tulisi tietää miehistä

Esa.

Mitä jokaisen vaimon tulisi tietää miehistä
Vaimojen ei tarvitse tietää kun yksi asia miehistä, niin ne saa miehensä tekemään kaiken mihin mies ikinä kykenee. Miehelle miehisyys on enemmän, kun kaikki muut asiat yhteensä. Tässä on avain, jolla saatte ihmeitä aikaan.

Ihaileva katse ja sanat, jossa ihailu kohdistuu miehisyyteen, niin miehenne kävelee perässänne, vastaavasti halveksunta, työntää ne pois. Jopa vuosien kylmyys ja jää sulaa muutamassa sekunnissa.

Miehen ja naisen seksuaalisuudesta, on tuttua miten mies on kuin kaasuliesi, joka syttyy ja sammuu sekunnissa. Vastaavasti nainen on kuin sähköliesi, joka lämpenee hitaasti, ja jäähtyy hitaasti. Tämä sama tapahtuu, ihailussa, liekki syttyy, ja miehessä tapahtuva muutos tapahtuu heti. Vastaavasti halveksunta, toimii myös samalla nopeudella, se on kuin heittäisi vettä liekkeihin.

Mies ei halua vaimostaan äitiä, joka pukee, pyykkää, ruokkii, neuvoo, huolehtii yms. tämä tekee miehestä lapsen. Siinä tehdään oikein urakalla miestä munattomaksi. Tämä ei tarkoita sitä, ettei miestä saa passata, vaan sitä jossa mies tehdään avuttomaksi, ja vaimosta tulee äidin korvike.

Kun mies on yksin kotona, niin sinne ei kannata soitella, oletko muistanut syödä, laiton sinulle valmista ruokaa pakastimeen, puhtaat vaatteet on kaapissa, yms. Kaikenlainen huolehtiminen, syö miehisyyttä, koska siinä teoilla sanotaan ettet selviä ilman äitiä.

Mies ei myöskään halua neuvomista, käänny vasemmalle, muista käyttäytyä, laita mustat sukat, yms. tällä ruokitaan vain miehessä lasta. Nainen alkaa välittömästi halveksimaan miestään, jos miehestä tulee avuton lapsi, siksi ei kannata ruokkia sitä mitä ei halua.

Jos mies on ollut kauan lapsen paikalla, niin hänestä ei voi tulla kerralla aikuinen, siksi tarvitaan kannustusta joka kerta kun hän edistyy, ja muistakaa näyttää se miehisyyteen kohdistuvana ihailuna. Siitä mies saa uutta voimaa oppia lisää, ja jonain päivänä rinnallanne seisoo tosimies.

Tämä sama pätee myös poika lapsiin siellä kotona, saatte osallistumaan ne kaikkiin kotitöihin, ja käyttäytymään oikein, kun nostatte niissä juuri miehisyyttä, sinusta on tullut oikein mies, aina kun ne edistyy. Oikeastaan juuri tämä olisikin kodin tehtävä, silloin pojastanne tulee valmis mies, jota naiset ei laita kiertoon. Mutta on hyvä muistaa, että vaimo voi tehdä kaiken sen, minkä koti jätti tekemättä.

169

18818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • waimoke

      Tähän voisi vastaukseksi kirjoittaa pitkän listan asioita, joita miehen tulisi tietää vaimosta... antaa ny olla.
      Mut tollanen jatkuva munille puhaltelu on aika lapsellista. Mä kohtelen miestäni kuin aikuista ihmistä, se riittänee. Hyvin on mennyt.

      • Esa.

        Usein juuri se naisten pitkä lista, on miehille pahinta, sillä siinä miehet kokee ettei mikään riitä.

        Todellisuudessa naisten odotukset ei ole yhtään vaikeammat, samalla tavalla nainen haluaa kokea itsenä naiseksi. Tämän huomiominen on vain vähän vaikeampaa, johtuen siitä että naiset lämpeää hitaammin.
        Huomioon ottamisessa tarvitaan toistoja, ei riitä että tänään olen kiva ja huomenna olen taas paska.


      • Aito HULK!

        Joku Pentu tesstaa....
        Ne täteitymmääräär v ovatdelleeenkkin piethköht suomen oloihin mähän kauheeet ja upee ku tei tartte rehkiä=)


      • kumppanin äiti
        Esa. kirjoitti:

        Usein juuri se naisten pitkä lista, on miehille pahinta, sillä siinä miehet kokee ettei mikään riitä.

        Todellisuudessa naisten odotukset ei ole yhtään vaikeammat, samalla tavalla nainen haluaa kokea itsenä naiseksi. Tämän huomiominen on vain vähän vaikeampaa, johtuen siitä että naiset lämpeää hitaammin.
        Huomioon ottamisessa tarvitaan toistoja, ei riitä että tänään olen kiva ja huomenna olen taas paska.

        Viesti olis hyvä ja kirjoittaja on varmasti ihan oikeassa. Suhde ei toimi jos jompikumpi alkaa kohtelemaan toista lapsena.

        Kysyisin sellaista, että miten pitäisi "käskeä" miestä syömään...?

        Eli avomieheni on laihtunut todella rajusti, hän on alipainoinen. Hän ei osaa kokata, eikä jaksa itse lämmittää tähteitä, vaan minun pitää lämmittää ruoka hänelle ja tuoda nenän eteen.

        Ja olen alkanut käyttäytyä (mitä syömiseen tulee) "äitimäisesti". Holhoan, utelen onko hän muistanut syödä kun hän tulee työstä, ja kysyn mitä hän söi (yleensä aina suklaapatukan ja hodarin). Joudun jatkuvasti kysymään onko hänellä nälkä, muistutan häntä jatkuvasti syömään, käskytän monta kertaa päivässä. Hän ei vain osaa ollenkaan syödä nälkäänsä, kenties laiskuuden tai saamattomuuden takia.

        Eli miten voin saada hänet harrastaa syömistä ilman "äidin" rooliin sulautumistani. Hän ei osaa, kun pyydän ystävällisesti tai muistutan. Hän tottelee vasta silloin kun käsken häntä "SYÖ NYT HETI" ja osoitan sormella jääkaappia. Ärsyttävää.

        Ilman minua hänen päivän ruuat olisivat; suklaapatukka ja 5 kuppia kahvia. =( Ei terveellistä.


      • Onnellinen "yrittäjä
        Esa. kirjoitti:

        Usein juuri se naisten pitkä lista, on miehille pahinta, sillä siinä miehet kokee ettei mikään riitä.

        Todellisuudessa naisten odotukset ei ole yhtään vaikeammat, samalla tavalla nainen haluaa kokea itsenä naiseksi. Tämän huomiominen on vain vähän vaikeampaa, johtuen siitä että naiset lämpeää hitaammin.
        Huomioon ottamisessa tarvitaan toistoja, ei riitä että tänään olen kiva ja huomenna olen taas paska.

        Sanoilla tehdään parhaimmat ja pahimmat teot. Muutama asia, joka ilmeisesti on molemmille sukupuolille tärkeää:
        Don´t
        - Älä vertaa puolisoasi muihin
        - Älä moiti puolisoasi muiden kuullen
        - Älä ylistä kylässä käydessäsi naapurin tavaroita tai asuntoa "Miksi meillä ei ole tällaista" periaatteella. Se on solvaus puolisoasi kohtaan sisältäen viestin: "Etkö sinä tomppeli kykene tällaista hankkimaan"
        - Älä jaa asioita tiukasti miesten ja naisten asioihin, jokainen ihminen on oma yksilönsä, yksilöllisyys tehtävissä on hyvä huomioida.

        Do
        Sovi keskinäiset erimielisyydet keskenänne, ei naapureiden tai vanhempiesi kanssa.
        Kiitä ja kehu puolisosi tekemisiä silloin kun ne ovat kiitoksen arvoisia. Ne ovat paljon useammnin kuin tulet ajatelleeksikaan.
        Puhu puolisostasi hyvää muille, parhaansa hän joka tapauksessa yrittää ja enemmän yrittää kiittämällä kuin moittimalla.
        Tee itse parhaasi.
        Hyväksy ja huomioi miesten ja naisten erilaisuus. Tiukinkaan feministi tai maskulinisti ei pidemmän päälle voi olla huomaamatta erillaisuuttamme.


      • Äiti 27
        Aito HULK! kirjoitti:

        Joku Pentu tesstaa....
        Ne täteitymmääräär v ovatdelleeenkkin piethköht suomen oloihin mähän kauheeet ja upee ku tei tartte rehkiä=)

        Jos vaikka kattoisit vähän mitä kirjotat, niin saattais tulla tekstiä josta joku vois saada selvääkin...Jos et osaa kymmensormijärjestelmää, älä tee sitä ainakaan silmät kiinni.


      • Esa.
        kumppanin äiti kirjoitti:

        Viesti olis hyvä ja kirjoittaja on varmasti ihan oikeassa. Suhde ei toimi jos jompikumpi alkaa kohtelemaan toista lapsena.

        Kysyisin sellaista, että miten pitäisi "käskeä" miestä syömään...?

        Eli avomieheni on laihtunut todella rajusti, hän on alipainoinen. Hän ei osaa kokata, eikä jaksa itse lämmittää tähteitä, vaan minun pitää lämmittää ruoka hänelle ja tuoda nenän eteen.

        Ja olen alkanut käyttäytyä (mitä syömiseen tulee) "äitimäisesti". Holhoan, utelen onko hän muistanut syödä kun hän tulee työstä, ja kysyn mitä hän söi (yleensä aina suklaapatukan ja hodarin). Joudun jatkuvasti kysymään onko hänellä nälkä, muistutan häntä jatkuvasti syömään, käskytän monta kertaa päivässä. Hän ei vain osaa ollenkaan syödä nälkäänsä, kenties laiskuuden tai saamattomuuden takia.

        Eli miten voin saada hänet harrastaa syömistä ilman "äidin" rooliin sulautumistani. Hän ei osaa, kun pyydän ystävällisesti tai muistutan. Hän tottelee vasta silloin kun käsken häntä "SYÖ NYT HETI" ja osoitan sormella jääkaappia. Ärsyttävää.

        Ilman minua hänen päivän ruuat olisivat; suklaapatukka ja 5 kuppia kahvia. =( Ei terveellistä.

        Teit hyvän kysymyksen. Yleensä passaamisesta tykätään ja siksi sorrutaan lapsen osaan, ei kuitenkaan tulla ajatelleeksi miten se syö miehisyyttä. Vasta kun itsetunto on mennyt ja vaimolta on tullut palaute, minulla on yksi lapsi lisää, aletaan miettiä mikä meni vikaan.

        Itse toivoisin tilanteessasi selvää viestiä, en ole sinun äitisi, jos et itse huolehdi syömisestäsi niin saat kuolla vaikka nälkään. Yleensä mies oppii syömään terveellisesti, kun huomaa ettei muuten jaksa, ei olekkaan energiaa olla pirteänä töissä, harrastaa työpäivän jälkeen ja osallistua vielä kotitöihin. Ensin tietysti alkaa valitus että olen väsynyt, mutta silloin voi muistuttaa terveellisestä elämäntavasta.

        Kannatta myös kertoa miehelle että ruokailusta huolehtiminen syö sinun miehisyyttä, siksi et halua enää sitä jatkaa. Kerro että haluat miehen rinnallesi, etkä lasta.


      • lääkärille Mars!
        kumppanin äiti kirjoitti:

        Viesti olis hyvä ja kirjoittaja on varmasti ihan oikeassa. Suhde ei toimi jos jompikumpi alkaa kohtelemaan toista lapsena.

        Kysyisin sellaista, että miten pitäisi "käskeä" miestä syömään...?

        Eli avomieheni on laihtunut todella rajusti, hän on alipainoinen. Hän ei osaa kokata, eikä jaksa itse lämmittää tähteitä, vaan minun pitää lämmittää ruoka hänelle ja tuoda nenän eteen.

        Ja olen alkanut käyttäytyä (mitä syömiseen tulee) "äitimäisesti". Holhoan, utelen onko hän muistanut syödä kun hän tulee työstä, ja kysyn mitä hän söi (yleensä aina suklaapatukan ja hodarin). Joudun jatkuvasti kysymään onko hänellä nälkä, muistutan häntä jatkuvasti syömään, käskytän monta kertaa päivässä. Hän ei vain osaa ollenkaan syödä nälkäänsä, kenties laiskuuden tai saamattomuuden takia.

        Eli miten voin saada hänet harrastaa syömistä ilman "äidin" rooliin sulautumistani. Hän ei osaa, kun pyydän ystävällisesti tai muistutan. Hän tottelee vasta silloin kun käsken häntä "SYÖ NYT HETI" ja osoitan sormella jääkaappia. Ärsyttävää.

        Ilman minua hänen päivän ruuat olisivat; suklaapatukka ja 5 kuppia kahvia. =( Ei terveellistä.

        Jos ruokahalut on noin totaalisesti kadoksissa ettei itselle tule mieleenkään syödä vaan tarvitsee siihen toisen henkilön käskytystä, vaikka on jo alipainoinen, on korkea aika tilata aika lääkärille! Jotakin on pahasti pielessä muutakin kuin miehesi asenteessa.


      • kumppanin äiti
        lääkärille Mars! kirjoitti:

        Jos ruokahalut on noin totaalisesti kadoksissa ettei itselle tule mieleenkään syödä vaan tarvitsee siihen toisen henkilön käskytystä, vaikka on jo alipainoinen, on korkea aika tilata aika lääkärille! Jotakin on pahasti pielessä muutakin kuin miehesi asenteessa.

        Okei, yritän ilmaista asian näin, että kerron hänelle, etten tahdo olla äiti aikuiselle miehelle... Vähän epäilen että se ei kuitenkaan saa häntä syömään, vaikka miehisyys palaakin kenties. Mutta ehkä yritän käyttäytyä ja pitää pienen keskusteluhetken.
        Olen iloinen, kun keskustelupalstalta saa vielä ystävällisiä vastauksia. Kiitos. =)

        Ja siitä lääkäristä.. Kuitenkaan syömishäiriöstä ei ole kyse, kun mies kuitenkin syö ja paljon, kun se ruoka on hänen nenän edessä. Hän on vaan jotenkin patalaiska tekemään syömisensä eteen mitään.


      • farkkumalli

        Hmm,mieshän on se joka maksaa suurimmat menoerät perheensä kuluista.


      • LA BAMPOLA
        kumppanin äiti kirjoitti:

        Viesti olis hyvä ja kirjoittaja on varmasti ihan oikeassa. Suhde ei toimi jos jompikumpi alkaa kohtelemaan toista lapsena.

        Kysyisin sellaista, että miten pitäisi "käskeä" miestä syömään...?

        Eli avomieheni on laihtunut todella rajusti, hän on alipainoinen. Hän ei osaa kokata, eikä jaksa itse lämmittää tähteitä, vaan minun pitää lämmittää ruoka hänelle ja tuoda nenän eteen.

        Ja olen alkanut käyttäytyä (mitä syömiseen tulee) "äitimäisesti". Holhoan, utelen onko hän muistanut syödä kun hän tulee työstä, ja kysyn mitä hän söi (yleensä aina suklaapatukan ja hodarin). Joudun jatkuvasti kysymään onko hänellä nälkä, muistutan häntä jatkuvasti syömään, käskytän monta kertaa päivässä. Hän ei vain osaa ollenkaan syödä nälkäänsä, kenties laiskuuden tai saamattomuuden takia.

        Eli miten voin saada hänet harrastaa syömistä ilman "äidin" rooliin sulautumistani. Hän ei osaa, kun pyydän ystävällisesti tai muistutan. Hän tottelee vasta silloin kun käsken häntä "SYÖ NYT HETI" ja osoitan sormella jääkaappia. Ärsyttävää.

        Ilman minua hänen päivän ruuat olisivat; suklaapatukka ja 5 kuppia kahvia. =( Ei terveellistä.

        DIAPETES II TYYPIN.
        PANKREATIITTI HYVIN VAKAVA HAIMA SAIRAUS
        MAKSA.
        TUTKIMUKSIIN JA HETI.


      • katjakatariina
        farkkumalli kirjoitti:

        Hmm,mieshän on se joka maksaa suurimmat menoerät perheensä kuluista.

        jos nyt kuitenkin palaisit sieltä jurakaudelta nykyaikaan, fasisti

        noin esimerkkinä: lääkäriäitini elättää perheen n 100 000 euron vuosituloilla vs. isäni makasi sohvan pohjalla työkyvyttömänä, masentuneena

        nykyään naisetkin kato tekee uraa kun niillä tuntuu olevan tänäpäivänä enemmän munaa kuin miehillä, fasisti


      • Anonyymi
        kumppanin äiti kirjoitti:

        Viesti olis hyvä ja kirjoittaja on varmasti ihan oikeassa. Suhde ei toimi jos jompikumpi alkaa kohtelemaan toista lapsena.

        Kysyisin sellaista, että miten pitäisi "käskeä" miestä syömään...?

        Eli avomieheni on laihtunut todella rajusti, hän on alipainoinen. Hän ei osaa kokata, eikä jaksa itse lämmittää tähteitä, vaan minun pitää lämmittää ruoka hänelle ja tuoda nenän eteen.

        Ja olen alkanut käyttäytyä (mitä syömiseen tulee) "äitimäisesti". Holhoan, utelen onko hän muistanut syödä kun hän tulee työstä, ja kysyn mitä hän söi (yleensä aina suklaapatukan ja hodarin). Joudun jatkuvasti kysymään onko hänellä nälkä, muistutan häntä jatkuvasti syömään, käskytän monta kertaa päivässä. Hän ei vain osaa ollenkaan syödä nälkäänsä, kenties laiskuuden tai saamattomuuden takia.

        Eli miten voin saada hänet harrastaa syömistä ilman "äidin" rooliin sulautumistani. Hän ei osaa, kun pyydän ystävällisesti tai muistutan. Hän tottelee vasta silloin kun käsken häntä "SYÖ NYT HETI" ja osoitan sormella jääkaappia. Ärsyttävää.

        Ilman minua hänen päivän ruuat olisivat; suklaapatukka ja 5 kuppia kahvia. =( Ei terveellistä.

        Sairaus tuossa kuulostaisi olevan taustalla. Henkinen tai muu. Ehkä se välittäminen ja ruuan tekeminen auttaa. Joku välittää.


      • Anonyymi
        Esa. kirjoitti:

        Usein juuri se naisten pitkä lista, on miehille pahinta, sillä siinä miehet kokee ettei mikään riitä.

        Todellisuudessa naisten odotukset ei ole yhtään vaikeammat, samalla tavalla nainen haluaa kokea itsenä naiseksi. Tämän huomiominen on vain vähän vaikeampaa, johtuen siitä että naiset lämpeää hitaammin.
        Huomioon ottamisessa tarvitaan toistoja, ei riitä että tänään olen kiva ja huomenna olen taas paska.

        Naisilla ei ole pitkää listaa. Se on itseasiassa tosi lyhyt. Nainen rakastaa korvillaan.


    • Saffram

      Kyllä, tuossa luettelossa ja asenteessa jota naiselle "myyt" on paljon totta. Riippuu paljon myös persoonasta miten selkeästi hänelle saa alleviivata tietoisesti sitä, että hän on aikuinen ja mies...
      Oma puolisoni on ollut mulle aina ennen muuta ihminen, tunteva ja ajatteleva persoona, jota (kuten ketä tahansa) tulisi käsitellä nimen omaan sellaisena, kokonaisuutena, jossa sukupuoli on yksi osa.

      Toinen asia, jonka jätit jostain syystä pois kuvailustasi, oli isyys ja isäksi tulemiseen liittyvät seikat jotka ovat vaimolle se seuraava oppimisen paikka (siinä missä aviomiehille vaimon äitiys). Monet hyvät parisuhderutiinit ja tottumukset eivät aina siirrykään tuosta noin vaan ekaan raskauden aikaan. Syntyy aivan uudenlaisia tilanteita, paineita, väärinkäsityksiä, erimielisyyksiä, pelkoja ja ennakkoluulojakin, jotka voivat yllättää jopa hyvin tasapainoisenkin pariskunnan. Siinä opetellaan valmistamaan vasinkin itseä uuteen rooliin, joudutaan naamatusten mm. omien pelkojen ja heikkouksienkin kanssa eikä kumppanista ole ehkä tukijaksi koska hän on itsekin ihan samanlaisessa kriisissä itsensä kanssa.

      Se mikä toimii yhdelle heti ja vaikka loppuelämän, ei välttämättä riitä kannattelemaan toista kuin hetkittäin.
      Enkä allekirjoita noin yksioikoista poikienkaan kasvattamista korostamalla vain heidän maskuliinisuuttaan palkintona tai kehuna. Omat poikani tarvitsivat huomattavasti älyllisempiäkin haasteita jo pikkupoikina kuin tyttäreni oppiakseen esim. asennoitumaan siivoamiseen ja sen välttämättömyyteen yms.
      Tärkeintä lienee nähdä ihmisessä ne hänen persoonalliset piirteensä, joita ei voi aina selittää pelkällä sukupuolella, ja pyrkiä puhuttelemaan niitä. Vanhemman tehtävä on myös tunnistaa lapsensa kaikki kasvuvaiheet osatakseen tukea lapsen kehittyvää persoonaa. Siinäkään työssä ei tietenkään riitä pelkkä lapsen sukupuolen korostaminen.

      • Esa.

        Olet ihan oikeassa, jokaisella ihmisellä on oma persoonallisuus, jotka tekevät yksilöllisä eroja, tartuin kuitenkin tähän kaikkein suurimpaan tekijään, koska huomaan sen lähes jokaisessa keskustelussa, jossa suostutaan puhumaan elämästä.
        Lähes missä tahansa miesporukassa, jossa ei ole naisia kuulolla, puhutaan vaimoista tai yleensäkin naisista sellaisina joilla on satasivuinen lista, eikä silti voi tietää mitä kotona odottaa. Miehet tuntuu pelkäävän naisten negatiivisia tunteita, koska ne kokee ne henkilökohtaisina loukkauksina omaa miehisyyttään kohtaan.

        Puhuit isäksi tulemisesta, myös tässä tulisi muistaa ettei mies koe samanlaista hormoonimuutosta, mitä naiset kokee alkaessaan odottaa lasta. Muistan itse, miten vaimoni muuttui yhdessä yössä, ennen hän rakasti kovaa menoa ja riskien ottaminen oli jännittävää, mutta yhessä yössä tulikin vastuu jälkikasvusta. Itselleni, isän vastuu alkoi vähitellen kasvaa vasta lapsen synnyttyä.

        Toisena yllätyksenä tuli mustasukkaisuus ajasta, vaimosta tulikin myös äiti, tämä puoli oli poissa itseltäni, se oli lastamme varten. Samaan aikaan, olisi itse heti pitänyt osata olla isä, ei ollut muuta mallia kun oma isä, eikä se malli aina kohdannut sen mallin kanssa, minkä vaimoni oli saanut omalta isältään. Isän rooli oli kuitenkin puettava päälle, ja osattava olla samanaikaisesti myös mies vaimolleen, vaikka itsekkin olisi tarvinnut tukea.

        Erilaiset kriisit, sairaudet, työttömyys, rahavaikeudet, yms. laittaa avioliiton koville. Molemmat reagoi niihin eritavoin, mutta yksi yhteinen tekijä niiden aikana on. Juuri silloin molemmat tarvitsevat toisiaan kaikkein eniten.


      • Saffram
        Esa. kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa, jokaisella ihmisellä on oma persoonallisuus, jotka tekevät yksilöllisä eroja, tartuin kuitenkin tähän kaikkein suurimpaan tekijään, koska huomaan sen lähes jokaisessa keskustelussa, jossa suostutaan puhumaan elämästä.
        Lähes missä tahansa miesporukassa, jossa ei ole naisia kuulolla, puhutaan vaimoista tai yleensäkin naisista sellaisina joilla on satasivuinen lista, eikä silti voi tietää mitä kotona odottaa. Miehet tuntuu pelkäävän naisten negatiivisia tunteita, koska ne kokee ne henkilökohtaisina loukkauksina omaa miehisyyttään kohtaan.

        Puhuit isäksi tulemisesta, myös tässä tulisi muistaa ettei mies koe samanlaista hormoonimuutosta, mitä naiset kokee alkaessaan odottaa lasta. Muistan itse, miten vaimoni muuttui yhdessä yössä, ennen hän rakasti kovaa menoa ja riskien ottaminen oli jännittävää, mutta yhessä yössä tulikin vastuu jälkikasvusta. Itselleni, isän vastuu alkoi vähitellen kasvaa vasta lapsen synnyttyä.

        Toisena yllätyksenä tuli mustasukkaisuus ajasta, vaimosta tulikin myös äiti, tämä puoli oli poissa itseltäni, se oli lastamme varten. Samaan aikaan, olisi itse heti pitänyt osata olla isä, ei ollut muuta mallia kun oma isä, eikä se malli aina kohdannut sen mallin kanssa, minkä vaimoni oli saanut omalta isältään. Isän rooli oli kuitenkin puettava päälle, ja osattava olla samanaikaisesti myös mies vaimolleen, vaikka itsekkin olisi tarvinnut tukea.

        Erilaiset kriisit, sairaudet, työttömyys, rahavaikeudet, yms. laittaa avioliiton koville. Molemmat reagoi niihin eritavoin, mutta yksi yhteinen tekijä niiden aikana on. Juuri silloin molemmat tarvitsevat toisiaan kaikkein eniten.

        Mielenkiintoista, kun väität, että miehet (sinkäkin siis?) pelkäävät ja siten kokevat naisen negatiiviset tunteet henkilökohtaisena loukkauksena omaa mihisyyttään kohtaan. Se on aika raju väite ja mä tartun nyt siihen, anteeksi vaan.
        Mitä kaikkea se mahtaa tarkoittaa ja mitä se sun mielestä kertoo niistä (teistä?) miehistä?


      • Esa.
        Saffram kirjoitti:

        Mielenkiintoista, kun väität, että miehet (sinkäkin siis?) pelkäävät ja siten kokevat naisen negatiiviset tunteet henkilökohtaisena loukkauksena omaa mihisyyttään kohtaan. Se on aika raju väite ja mä tartun nyt siihen, anteeksi vaan.
        Mitä kaikkea se mahtaa tarkoittaa ja mitä se sun mielestä kertoo niistä (teistä?) miehistä?

        Olen itse tehnyt miljoona virhettä, juuri silloin kun vaimoni olisi halunut hetken purkaa vasymystä, kuulin jokaisen sanan väärin, etten ollutkaan onnistunut pitämään vaimoani tyytyväisenä, ja koin sen epäonnistumisena miehenä. Vaimoni taas koki, etten kuunnellut juuri silloin kun hän eniten minua tarvitsi. Tämä johti moneen riitaan.

        Kun perheessä tai avioliitossa on vaikeuksia, niin mies kokee ne ennenkaikkea loukkauksena miehisyydelle, en voinutkaan antaa turvallisuutta vaimolleni, en voinutkaan suojella vaimoani. Sairaus tuli ovesta sisälle, lapset ei teekkään niin kun olemme yhdessä sopineet, en voinutkaan antaa riittävää toimentuloa, yms.
        Näissä tilanteissa vaimon olisi hyvä ymmärtää, mikä miehelle on vaikeinta.

        Hyväkin itsetunto voidaan murentaa, jos vaikeudet kestää liian kauan, tai ei saa tukea toisesta.


      • ?????-Tuuli
        Esa. kirjoitti:

        Olen itse tehnyt miljoona virhettä, juuri silloin kun vaimoni olisi halunut hetken purkaa vasymystä, kuulin jokaisen sanan väärin, etten ollutkaan onnistunut pitämään vaimoani tyytyväisenä, ja koin sen epäonnistumisena miehenä. Vaimoni taas koki, etten kuunnellut juuri silloin kun hän eniten minua tarvitsi. Tämä johti moneen riitaan.

        Kun perheessä tai avioliitossa on vaikeuksia, niin mies kokee ne ennenkaikkea loukkauksena miehisyydelle, en voinutkaan antaa turvallisuutta vaimolleni, en voinutkaan suojella vaimoani. Sairaus tuli ovesta sisälle, lapset ei teekkään niin kun olemme yhdessä sopineet, en voinutkaan antaa riittävää toimentuloa, yms.
        Näissä tilanteissa vaimon olisi hyvä ymmärtää, mikä miehelle on vaikeinta.

        Hyväkin itsetunto voidaan murentaa, jos vaikeudet kestää liian kauan, tai ei saa tukea toisesta.

        Tämä tilanne minkä nyt tuon esille koskee vain tietysti entistä avioliittoani. En tiedä onko kuitenkin yleistäkin, kun me Suomalaiset olemme useasti niin "sisäänpäin kääntyneitä ja vaatimattomia" niin vaimon on aika vaikea tietää jostain miehen vaikeuksista jos mies ei uskalla puhua niistä, ( koettu on).
        Ihmetyttää oikein näin jälkeenpäin että mies voi vuosikaudet pitää sisällään asioita joista kaiken järjen mukaan pitäisi puhua, eihän vaimoilta voi odottaa että pitäisi olla ajatusten lukija. Joten puhukaa hyvät miehet vaikka se olisi kuinka vaikeaa, niin ne asiat selviävät!


      • juhanihanninen
        ?????-Tuuli kirjoitti:

        Tämä tilanne minkä nyt tuon esille koskee vain tietysti entistä avioliittoani. En tiedä onko kuitenkin yleistäkin, kun me Suomalaiset olemme useasti niin "sisäänpäin kääntyneitä ja vaatimattomia" niin vaimon on aika vaikea tietää jostain miehen vaikeuksista jos mies ei uskalla puhua niistä, ( koettu on).
        Ihmetyttää oikein näin jälkeenpäin että mies voi vuosikaudet pitää sisällään asioita joista kaiken järjen mukaan pitäisi puhua, eihän vaimoilta voi odottaa että pitäisi olla ajatusten lukija. Joten puhukaa hyvät miehet vaikka se olisi kuinka vaikeaa, niin ne asiat selviävät!

        miks pitäis vastata jos ei kuunnella.


      • exähän sen minäkin
        juhanihanninen kirjoitti:

        miks pitäis vastata jos ei kuunnella.

        Juuri näin juhani, valitettavasti. Molempien osapuolten pitäisi ottaa huomioon toisen tarpeet. Turha siihen yhdenkään ex-vaimon yleistää että miehet ei puhu, kuullostaa katkeroituneelta tilitykseltä kun ei ole vielä tajunnut että itse olisi pitänyt tehdä jotain toisin. Uskon että edellä kommentoivan ex-vaimon liitto on kariutunut siihen kun ei ole oikeasti halunnut ymmärtää toista vaan on itsekkäästi vaan uskonut olevansa kaikessa oikeassa.


      • väli aikasta kaikki

        niin viimeiset sanat oli kyllä totta että toinen toistaan tarvitsee eniten muttei kuitenkaan kriisin sokissa...


      • paljon kokenut
        Esa. kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa, jokaisella ihmisellä on oma persoonallisuus, jotka tekevät yksilöllisä eroja, tartuin kuitenkin tähän kaikkein suurimpaan tekijään, koska huomaan sen lähes jokaisessa keskustelussa, jossa suostutaan puhumaan elämästä.
        Lähes missä tahansa miesporukassa, jossa ei ole naisia kuulolla, puhutaan vaimoista tai yleensäkin naisista sellaisina joilla on satasivuinen lista, eikä silti voi tietää mitä kotona odottaa. Miehet tuntuu pelkäävän naisten negatiivisia tunteita, koska ne kokee ne henkilökohtaisina loukkauksina omaa miehisyyttään kohtaan.

        Puhuit isäksi tulemisesta, myös tässä tulisi muistaa ettei mies koe samanlaista hormoonimuutosta, mitä naiset kokee alkaessaan odottaa lasta. Muistan itse, miten vaimoni muuttui yhdessä yössä, ennen hän rakasti kovaa menoa ja riskien ottaminen oli jännittävää, mutta yhessä yössä tulikin vastuu jälkikasvusta. Itselleni, isän vastuu alkoi vähitellen kasvaa vasta lapsen synnyttyä.

        Toisena yllätyksenä tuli mustasukkaisuus ajasta, vaimosta tulikin myös äiti, tämä puoli oli poissa itseltäni, se oli lastamme varten. Samaan aikaan, olisi itse heti pitänyt osata olla isä, ei ollut muuta mallia kun oma isä, eikä se malli aina kohdannut sen mallin kanssa, minkä vaimoni oli saanut omalta isältään. Isän rooli oli kuitenkin puettava päälle, ja osattava olla samanaikaisesti myös mies vaimolleen, vaikka itsekkin olisi tarvinnut tukea.

        Erilaiset kriisit, sairaudet, työttömyys, rahavaikeudet, yms. laittaa avioliiton koville. Molemmat reagoi niihin eritavoin, mutta yksi yhteinen tekijä niiden aikana on. Juuri silloin molemmat tarvitsevat toisiaan kaikkein eniten.

        Vaan eipä tuo,sairastelu vielä lopettanut avioliittoa.Vaimo sairasteli,hoidin kotia yksin.Siinä meni siivoukset-pyykit-ruuanlaitot ynm.Mutta kun minä,paloin pohjaan.Eli sairastuin,niin sain potkun perseeseen.Liitto loppui siihen,jo loppui ymmärtämys.Kaiken mitä tein,lasteni ja ex eteen,ei löytynyt kiitoksen sanaa.Lopullinen isku,tuli kun anoppi ja ex lyöttäytyivät yhteen.Se ei ollut,mitään ruusuilla tanssimista.Onneksi loppui, koko touhu.Nyt kyllä katson,tarkkaan mihin käteni lyön.Ettei tule,toista p....aa käteen.


      • tyytyväinen_lukija
        Esa. kirjoitti:

        Olen itse tehnyt miljoona virhettä, juuri silloin kun vaimoni olisi halunut hetken purkaa vasymystä, kuulin jokaisen sanan väärin, etten ollutkaan onnistunut pitämään vaimoani tyytyväisenä, ja koin sen epäonnistumisena miehenä. Vaimoni taas koki, etten kuunnellut juuri silloin kun hän eniten minua tarvitsi. Tämä johti moneen riitaan.

        Kun perheessä tai avioliitossa on vaikeuksia, niin mies kokee ne ennenkaikkea loukkauksena miehisyydelle, en voinutkaan antaa turvallisuutta vaimolleni, en voinutkaan suojella vaimoani. Sairaus tuli ovesta sisälle, lapset ei teekkään niin kun olemme yhdessä sopineet, en voinutkaan antaa riittävää toimentuloa, yms.
        Näissä tilanteissa vaimon olisi hyvä ymmärtää, mikä miehelle on vaikeinta.

        Hyväkin itsetunto voidaan murentaa, jos vaikeudet kestää liian kauan, tai ei saa tukea toisesta.

        Aloituksesi on erinoimainen ja käytännöllinen, mielestäni mahtava, koska se ei yleistä liikaa. Kyllähän itse ajattelemalla karsii pahimmat väärinkäsitykset pois. Muutenkin isot kiitokset palstalle kirjoittajille: Poikkeuksellisen asiallista ja hyvää tekstiä.


    • Esa.

      Sanonta, voimme muuttaa vain itseämme, emme toista, ei pidä täysin paikkansa.

      Hyvä koiran kouluttaja, kouluttaa koiralleen helppoja temppuja muutamassa tunnissa, ja vähän vaativampiakin muutamassa päivässä. Samoin oikealla lastenkasvatuksella, saadaan kaaoksessa oleva perhe muuttumaan viikossa. Ei parisuhteen korjaaminen ole sen vaikeampaa, on vain ensin tiedettävä mitä toinen tarvitsee.

      Koiraa voidaan opettaa rankaisemalla, mutta samalla koira oppii vihaamaan kouluttajaansa. Siksi tehokkain tapa on kouluttaa koira palkitsemalla. Raksu, kun se tekee oikein, silloin koira oikein odottaa kouluttajaansa.

      Lapset tarvitsevat leluja, karkkia, viikkorahaa, känykän yms. puhe toimii, jos lapsi tietää mahdollisuuden lelun takavarikointiin, tai palkitsemiseen.

      Tämä sama toimii myös avioliitossa, mies tarvitsee vaimoaan, ja myös toisinpäin. Jos käyttää liikaa rangaistusta, niin käy kuin koiralle, oppii vihaamaan kouluttajaansa. Rangaistus kuitenkin toimii silloin kun selvästi kerrotaan syy, puhuit minulle rumasti, tänään ei sekstailla, tai jotain muuta. Jos toinen joutuu arvaamaan syytä rangaistukselle, niin se johtaa vääriin tulkintoihin, jopa päinvastoin mitä toinen oli tarkoittanut.

      Palkitseminen on tehokkainta, silloin oppii rakastamaan kouluttajaansa, ( kivi kiveä hioo, ja ihminen ihmistä ). Miehille miehisyys on enemmän kuin koiralle raksu.
      Niin kauan kun meillä on jotain mitä toinen tarvitsee, meillä on mahdollisuus vaikuttaa.

      Puhe menee kuuroille korville, jos ei ole mitään syytä tehdä sitä mitä toinen pyytää. Mies röjähtää sohvalle, ja katselee telkkaria, jos hän kokee itsensä ainoastaan orjaksi, tai kokee että vaimoa on mahdotonta miellyttää. Nainen vastaavasti alkaa yksin hoitamaan kotityöt, puhumaan sanottavansa ystävilleen, ja samalla vihaamaan miestään. Voin sanoa tämän ihan itsestänikin, mutta nykyään kävelen itse kouluttajani perässä, ja oikein odotan että hän pyytää jotain.

      • Iines Ankka

        tulee tunne, ettei fiksuja, naisia kunnioittavia miehiä enää ole tässä maassa. Kiitos Esalle muistutuksesta ettei näin onneksi ole ja kaikkea hyvää:).


      • ajatuksesta herännyt

        hienoista ajatuksista, pisti miettimään omaa toimintaa mieheni suhteen! MAHTAVAA


      • HÖRA MEI

        MEILLÄ ON KIVAA,KUKOISTAMME.
        VAIMO OLI KOKEMATON KUNNON EROTIIKASTA JA OPETIN MITEN PÄÄSTÄÄN KOHTI TYYDYTYSTÄ.
        HÄN EI OLISI KOSKAAN KUVITELLUKKAAN KUINKA KIVAA KUTITUS ON,SHIATSU RAJUINE KÄÄNTEINEEN
        MUTTA ONGELMA ON HÄN HALUAA LAPSIA,IHANIA FILMITÄHTIÄ JA VIISI KUN NIITÄ ON SEN PITÄISI PIISTA.
        KOHTA EI VOIDA VAIHTAA AUTOJA JOKA KOLMEN VUODEN VÄLEIN.
        JA VERMON RAVIT KAI PITÄISI UNOHTAA.
        CESSNA ON JO MYYNNISSÄ.


      • ...
        HÖRA MEI kirjoitti:

        MEILLÄ ON KIVAA,KUKOISTAMME.
        VAIMO OLI KOKEMATON KUNNON EROTIIKASTA JA OPETIN MITEN PÄÄSTÄÄN KOHTI TYYDYTYSTÄ.
        HÄN EI OLISI KOSKAAN KUVITELLUKKAAN KUINKA KIVAA KUTITUS ON,SHIATSU RAJUINE KÄÄNTEINEEN
        MUTTA ONGELMA ON HÄN HALUAA LAPSIA,IHANIA FILMITÄHTIÄ JA VIISI KUN NIITÄ ON SEN PITÄISI PIISTA.
        KOHTA EI VOIDA VAIHTAA AUTOJA JOKA KOLMEN VUODEN VÄLEIN.
        JA VERMON RAVIT KAI PITÄISI UNOHTAA.
        CESSNA ON JO MYYNNISSÄ.

        http://mina.suomi24.fi/sites/mina.suomi24.fi/files/imagecache/mina-profile-big/1a8/731/377803f1c483a1bde8696bb78747828d.jpg?37637600


      • Kunnon mies
        Iines Ankka kirjoitti:

        tulee tunne, ettei fiksuja, naisia kunnioittavia miehiä enää ole tässä maassa. Kiitos Esalle muistutuksesta ettei näin onneksi ole ja kaikkea hyvää:).

        Heitä on, mutta olen todennut itse etteivät naiset itse heitä halua tai halua nähdä vaivaa sellaisen eteen. Joskus voisi katsoa peiliin, niin voi nähdä mahdollisen syyllisen.

        Naispuoliset ystäväni valittavat miksi kunnon miehet eivät tule heidän luokseen, sitten kun ehdotan miksi he menisivät niiden miesten luokse ja avaisivat pelin, niin tulee erilaisia syitä miksei tehdä sitä.

        Asia on kirjoitettu yksinkertaistaen, sillä en ala kirjoittaa tutkielmaa asiasta, mutta pätee aika mukavasti


      • sofia 2
        Kunnon mies kirjoitti:

        Heitä on, mutta olen todennut itse etteivät naiset itse heitä halua tai halua nähdä vaivaa sellaisen eteen. Joskus voisi katsoa peiliin, niin voi nähdä mahdollisen syyllisen.

        Naispuoliset ystäväni valittavat miksi kunnon miehet eivät tule heidän luokseen, sitten kun ehdotan miksi he menisivät niiden miesten luokse ja avaisivat pelin, niin tulee erilaisia syitä miksei tehdä sitä.

        Asia on kirjoitettu yksinkertaistaen, sillä en ala kirjoittaa tutkielmaa asiasta, mutta pätee aika mukavasti

        Suurin syy siihen, että naiset eivät tee aloitetta, ovat varmaan opitut sukupuoliroolit - siis että mies on se, joka tekee aloitteen. Taustalla on varmaan myös torjutuksi tulemisen pelko. Ainakin itselläni, sillä olen pyrkinyt voittamaan nämä pelot, mutta aina on mennyt sisu kurkkuun. Kunnon miehiä tietysti Suomessa on. Paljonkin. :)


    • WP

      Ei niitä, pilkkuja, kannata aivan joka sanan perään, tunkea.

      Idiootti.

    • Sovinnollisesti

      riittää Esoina ! Kyllä ihmiseltä ihmiselle riittää, vaatimuslistat ei toimi ! Kuule Esa riisu kumipuku ja ala elämään rehellisesti itseäsi arvostaen, niin kyllä ne naisetkin hiipii hiljaa siihen kupeeseen.

      • öhöm...

        niin onhan se niin että jos nainen ei arvosta itseään me miehet annamme asian olla ja keskitymme naisen muihin positiivisiin ominaisuuksiin mutta sitä vastoin miehen pitää olla aina ja kaikkialla valmis pakkaus naiselle ja miesten virheisiin naiset tarttuu kuin hyeenalauma ilman minkäänlaista armoa.miehen pitää arvostaa itseään ym ym ei käsittääkseni tällaisia vaatimuksia miehet aseta naisille tutustuessa heihin päinvastoin kyllä tokihan tasa-arvo pitää olla vieläpä jos naiset tekee virheen sekin käännetään naisellisella kieroudella miesten syyksi elikkä naiset on niin itsekkäitä että he eivät ole vastuussa mistään hurraa... ja huomioitavaa on mitä naisellisempi nainen sitä itsekeskeisempi otus.sanalla sanoen suomessa ei osata kasvattaa vastuuntuntoisia(lue myös miehestä välittäviä)naisia...


      • 111112
        öhöm... kirjoitti:

        niin onhan se niin että jos nainen ei arvosta itseään me miehet annamme asian olla ja keskitymme naisen muihin positiivisiin ominaisuuksiin mutta sitä vastoin miehen pitää olla aina ja kaikkialla valmis pakkaus naiselle ja miesten virheisiin naiset tarttuu kuin hyeenalauma ilman minkäänlaista armoa.miehen pitää arvostaa itseään ym ym ei käsittääkseni tällaisia vaatimuksia miehet aseta naisille tutustuessa heihin päinvastoin kyllä tokihan tasa-arvo pitää olla vieläpä jos naiset tekee virheen sekin käännetään naisellisella kieroudella miesten syyksi elikkä naiset on niin itsekkäitä että he eivät ole vastuussa mistään hurraa... ja huomioitavaa on mitä naisellisempi nainen sitä itsekeskeisempi otus.sanalla sanoen suomessa ei osata kasvattaa vastuuntuntoisia(lue myös miehestä välittäviä)naisia...

        Mitä naisellisempi sitä itsekeskeisempi.. salli mun nauraa. Se menee kyllä niin, että mitä itsekeskeismpi sitäitsekeskeisempi.


      • venuslainen

        Se kirja *Miehet ovat Marsista, naiset Venuksesta' on muuten tosi hyvä opus juuri tästä käsiteltävänä olevasta aiheesta. Siinä selvitetään juurta jaksain mistä miesten ja naisten erilainen ajattelutapa juontuu ja miten siitä johtuvat väärinkäsitykset voidaan oikaista. Suosittelen lämpimästi!


    • Opettele se kyseinen yksilö jonka kanssa aiot elää elämääsi ja eiköhän sitä löydy ennen pitkää miten sinun tulisi häntä kohdella. Stereotypioilla ja yleistämisillä voi saada aikaiseksi paljon hallaa jos kyseinen yksilö ei loksahdakaan massan kriteereihin..

      In short, itse kohtelisin kaikkia yksilöinä heidän sukupuolensa sijaan.

      • juhanihanninen

        olen samaa mieltä.yksilö yksilönä.


      • sofia 2

        Järkevästi sanottu. Sen sijaan, että pohtisimme, mitä naisten tulisi tietää miehistä tai miesten naisista, olisi varmaan hedelmällisempää pohtia, miten syntyy hyvä yhteiselämä parisuhteessa. Se syntyy keskinäisestä arvostuksesta. On tärkeää parisuhteen kannalta, että molemmilla on oma elämänsä, jota toinen kunnioittaa ja josta toinen on kiinnostunut. Vain tämän erillisyyden ymmärtämisen kautta syntyy se sidos, joka pitää liiton koossa. Ja ennen kaikkea, välttäkää tuhoamasta parisuhdettanne jatkuvalla keskinäisellä parisuhdeanalyysilla.


      • ?????-Tuuli
        sofia 2 kirjoitti:

        Järkevästi sanottu. Sen sijaan, että pohtisimme, mitä naisten tulisi tietää miehistä tai miesten naisista, olisi varmaan hedelmällisempää pohtia, miten syntyy hyvä yhteiselämä parisuhteessa. Se syntyy keskinäisestä arvostuksesta. On tärkeää parisuhteen kannalta, että molemmilla on oma elämänsä, jota toinen kunnioittaa ja josta toinen on kiinnostunut. Vain tämän erillisyyden ymmärtämisen kautta syntyy se sidos, joka pitää liiton koossa. Ja ennen kaikkea, välttäkää tuhoamasta parisuhdettanne jatkuvalla keskinäisellä parisuhdeanalyysilla.

        Just näin, jokaisen yksillöllisyyttä pitäisi ymmärtää ja antaa toiselle tilaa olla juuri sellainen kuin on. Vaikka jos nyt palaan siihen viestiketjun aloitukseen, niin onhan niitä vielä sellaisiakin liittoja jossa nainen hoitaa yksin kodin ja passaa melkein kaiken miehelleen. Tämä on tosiasia. Niin paljon erilaisia liittoja ja perheitä on, ei voi mitään yleistää.


      • tälläisiä pohdintoja
        sofia 2 kirjoitti:

        Järkevästi sanottu. Sen sijaan, että pohtisimme, mitä naisten tulisi tietää miehistä tai miesten naisista, olisi varmaan hedelmällisempää pohtia, miten syntyy hyvä yhteiselämä parisuhteessa. Se syntyy keskinäisestä arvostuksesta. On tärkeää parisuhteen kannalta, että molemmilla on oma elämänsä, jota toinen kunnioittaa ja josta toinen on kiinnostunut. Vain tämän erillisyyden ymmärtämisen kautta syntyy se sidos, joka pitää liiton koossa. Ja ennen kaikkea, välttäkää tuhoamasta parisuhdettanne jatkuvalla keskinäisellä parisuhdeanalyysilla.

        "Sen sijaan, että pohtisimme, mitä naisten tulisi tietää miehistä tai miesten naisista, olisi varmaan hedelmällisempää pohtia, miten syntyy hyvä yhteiselämä parisuhteessa."

        Eikö tuo nyt ole vähän sama asia? Se mitä naiset tietävät parisuhteesta yleisesti, sen he voivat omaan parisuhteeseensa tarpeen tullen liittää. En nyt tarkoita että naisten pitäisi Cosmopolitanista lukea millaisia miehet ovat. Sanomattakin selvää se kuitenkin on, että miehet ovat tietynlaisia (suurin osa) ja naiset tietynlaisia. Yhteisiä, ns. avaruudellisia käsitteitä kun maailmasta löytyy.

        Yksilö on toki yksilö, se on muistettava, mutta miksei tiettyjä käsitteitä voisi 90% naisista liittää? Hyvä esimerkki: 90% naisista haluaa huomiota mieheltään.
        (Noinkin pieni tosiasia saattaa olla osalle miehistä täysin hepreaa. Itsestäänselvyys onkin monimutkaisempaa käytännössä!)

        Jotkut yleismaalliset ohjeet ovat OK, vaikka mielellään niitä vastaan asetutaankin. Maailma on mennyt tähän että yksilöstä on muodostettu jonkinasteinen jumala... En sano sen olevan täysin väärä ratkaisu, mutta nykyään on vieraannuttu yhteiselämästä. Ihmisiä asuu enemmän yksin, vapaimmissa suhteissa ja perhe/suku ei välttämättä ole yhtä tärkeä. Onko se sitten parempi suunta kuin aiemmin? Jaa a.

        Yritän sanoa sitä, että jokainen parisuhde on ainutlaatuinen, jota tulee hoitaa omalla tavallaan. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö yksi neuvo ("arvosta miestäsi") voisi olla ratkaisu useimpiin pulmiin useissa suhteissa. Varsinkin meillä naisilla on tapana väittää oman tyylimme olevan paras... Onneksi on erilaisi suhdeterapeutteja, jos vihdoin ja viimein myönnetään avuntarve.


        Noh, kukin tavallaan. Emmeköhän kaikki osaa hoitaa omat suhteemme kuten parhaaksi näemme. :-)


      • :))))))))))))
        ?????-Tuuli kirjoitti:

        Just näin, jokaisen yksillöllisyyttä pitäisi ymmärtää ja antaa toiselle tilaa olla juuri sellainen kuin on. Vaikka jos nyt palaan siihen viestiketjun aloitukseen, niin onhan niitä vielä sellaisiakin liittoja jossa nainen hoitaa yksin kodin ja passaa melkein kaiken miehelleen. Tämä on tosiasia. Niin paljon erilaisia liittoja ja perheitä on, ei voi mitään yleistää.

        http://mina.suomi24.fi/sites/mina.suomi24.fi/files/imagecache/mina-profile-big/1a8/731/377803f1c483a1bde8696bb78747828d.jpg?37637600


      • KULLITETTU PIIA
        sofia 2 kirjoitti:

        Järkevästi sanottu. Sen sijaan, että pohtisimme, mitä naisten tulisi tietää miehistä tai miesten naisista, olisi varmaan hedelmällisempää pohtia, miten syntyy hyvä yhteiselämä parisuhteessa. Se syntyy keskinäisestä arvostuksesta. On tärkeää parisuhteen kannalta, että molemmilla on oma elämänsä, jota toinen kunnioittaa ja josta toinen on kiinnostunut. Vain tämän erillisyyden ymmärtämisen kautta syntyy se sidos, joka pitää liiton koossa. Ja ennen kaikkea, välttäkää tuhoamasta parisuhdettanne jatkuvalla keskinäisellä parisuhdeanalyysilla.

        TAI SITTEN TOISIPPÄIN


    • naist tekee mitä vaa
    • into-pii toiC:n

      toimii silleen, että ei niiku kysy, sano vaan... toimii hyvin.. paremmin veeärrä.

    • Fiksu Mies

      Naiset kun tutustutte uusiin miehiin, älkää pelleilkö esittämällä ensin kiinnostunutta ja sitten häviätte kuin tuhka tuuleen. Tätä todella moni tekee esim. Suomi24 treffeillä. Viestitellään iloisesti muutama kerta ja sitten yhteydenpito loppuu kuin seinään, ilman mitään vastausta miehelle.

      Törkeää, saatteko tästä jotain tyydytystä vai mistä tämä ikävä ja epäkohtelias tapa?!

      • R. Reijolainen

        ei kannata siinä jämä aineksille turhia ilmoitella ettei vielä luule liikoja itsestään ja jää soittelemaan perään.

        Miehiä riittää niin paljon että naiset voi todellakin kylmästi jättää huonoimmat tyrkyt pois.


      • sofia 4

        No, voi käydä niinkin, että nainen luulee miehen kiinnostuneen ja uskaltautuu lähettämään viestejä, mutta mies ei reagoi millään tavalla. Se vasta satuttaa.


      • heh.
        sofia 4 kirjoitti:

        No, voi käydä niinkin, että nainen luulee miehen kiinnostuneen ja uskaltautuu lähettämään viestejä, mutta mies ei reagoi millään tavalla. Se vasta satuttaa.

        Noh, kukin tavallaan. Emmeköhän kaikki osaa hoitaa omat suhteemme kuten parhaaksi näemme. :-)


      • Florenseanttone
        heh. kirjoitti:

        Noh, kukin tavallaan. Emmeköhän kaikki osaa hoitaa omat suhteemme kuten parhaaksi näemme. :-)

        Vain heijastus naisestaan ja monessakaan tapuksessa ei pillereistä,voiteista taikka pistoksista ole heille kummallekaan mitään apua.


      • OLLAAN ONE
        R. Reijolainen kirjoitti:

        ei kannata siinä jämä aineksille turhia ilmoitella ettei vielä luule liikoja itsestään ja jää soittelemaan perään.

        Miehiä riittää niin paljon että naiset voi todellakin kylmästi jättää huonoimmat tyrkyt pois.

        JOKAINEN IHMINEN ON LAULUN ARVOINEN,LAULOI VEIKKO LAVI JA HOISI LOPPUUN ASTI INVALIIDI

        VAIMOAAN.
        MIES JA NAINEN ONNELLINEN SUHDE SYNTYY KUN HE TÄYDENTÄVÄT TOISIAAN,SYNTYY KOKONAISUUS.
        TYHMÄ DUUNARI JA KAUNIS LÄÄKÄRI.
        MUUSIKKO JA AUTONASENTAJA
        POLIISI JA PAPPI
        SUOMALAINEN JA RUOTSALAINEN...
        VETOOMUKSENI SUOMEN KANSALLE YHTEINEN RAHALIITTO SKANDINAAVIAN JA SAKSAN,SVEITSIN KANSSA


    • Yksvaan87649321

      Mikä yksi asia aloittajan Esan tulisi tietää ihmisistä.
      Ettei kaikkiin ihmisiin päde hänen hienot ajatuksensa kun jokainen on kuitenkin yksilö eikä voi käyttää samaa kaavaa ;-)

      Hyvää päivän jatkoa.

      • aurinkoa myrskyssä

        ja niiden ego...
        Eihän tollasta auringon palvontaa jaksa kukaan normaali nainen...
        Parhaat tyypit myöntää sen itekin ja nauraa koko jutulle.
        Samoin kuin ite joskus toivoo, että saadessani raivarit se toinen vaan räjähtäs nauramaan.
        No ei oo vielä tapahtunut...


      • aurinkoa myrskyssä
        aurinkoa myrskyssä kirjoitti:

        ja niiden ego...
        Eihän tollasta auringon palvontaa jaksa kukaan normaali nainen...
        Parhaat tyypit myöntää sen itekin ja nauraa koko jutulle.
        Samoin kuin ite joskus toivoo, että saadessani raivarit se toinen vaan räjähtäs nauramaan.
        No ei oo vielä tapahtunut...

        ehkä sanat ei tulleet hyvin valituksi.
        Pitkässä suhteessa ihailu vähitellen häviää,
        kun toisesta tulee itsestäänselvyys ja tuttu hyvine ja huonoine puolineen.
        Tämä hävikki tapahtuu ihan molemmin puolin.
        Pitkässä suhteessa ainoa keino selvitä on kunnioitus molemmin puolin
        ja sen mukainen käytös kaikista riidoista tms. huolimatta.

        Suomessa myös yleisesti ainoa keino selvitä on olla genomsnittmedbörgare
        eli olla tasapaksu, huomaamaton ja aina samaa mieltä kuin yleinen mielipide.
        Erilaisuus ja poikkeava käytös on täällä edelleen niin suuri kummajainen,
        vaikka juuri sillä sitten loppujen lopuksi saadaan uutta aikaiseksi.
        En pidä suvaitsemattomuudesta - se on usein osoitus ennakkoluuloista,
        nurkkakuntaisuudesta ja suuresta rajoittuneisuudesta.


      • sofia 2
        aurinkoa myrskyssä kirjoitti:

        ehkä sanat ei tulleet hyvin valituksi.
        Pitkässä suhteessa ihailu vähitellen häviää,
        kun toisesta tulee itsestäänselvyys ja tuttu hyvine ja huonoine puolineen.
        Tämä hävikki tapahtuu ihan molemmin puolin.
        Pitkässä suhteessa ainoa keino selvitä on kunnioitus molemmin puolin
        ja sen mukainen käytös kaikista riidoista tms. huolimatta.

        Suomessa myös yleisesti ainoa keino selvitä on olla genomsnittmedbörgare
        eli olla tasapaksu, huomaamaton ja aina samaa mieltä kuin yleinen mielipide.
        Erilaisuus ja poikkeava käytös on täällä edelleen niin suuri kummajainen,
        vaikka juuri sillä sitten loppujen lopuksi saadaan uutta aikaiseksi.
        En pidä suvaitsemattomuudesta - se on usein osoitus ennakkoluuloista,
        nurkkakuntaisuudesta ja suuresta rajoittuneisuudesta.

        Erinomaisen hyvin puhuttu. Varsinkin tuosta erilaisuuden sietämisestä. Moni parisuhde pelastuisi pelkästään sillä että osapuolet antaisivat toisilleen tilaa olla ja kasvaa yksilöinä. Että toisen erilaiset tavoitteet ja erilaiset taustat nähtäisiin parisuhteen rikkautena sen sijaan, että pyritään tukahduttamaan toinen. Ja tässä on sanottava, että varsinkin miesten on vaikea hyväksyä sitä, että vaimolla on omakin elämänsä, esimerkiksi koulutuksen ja ammatin kautta, tai sitä että naisen perhetausta on sosiaalisesti korkeampi. Omalla kohdallani olen ratkaissut asian alkamalla vain yksinkertaisesti elämään omaa elämääni. Vaan eihän se tietenkään lopullinen ratkaisu voi olla.


      • Pilvi-Liisa
        sofia 2 kirjoitti:

        Erinomaisen hyvin puhuttu. Varsinkin tuosta erilaisuuden sietämisestä. Moni parisuhde pelastuisi pelkästään sillä että osapuolet antaisivat toisilleen tilaa olla ja kasvaa yksilöinä. Että toisen erilaiset tavoitteet ja erilaiset taustat nähtäisiin parisuhteen rikkautena sen sijaan, että pyritään tukahduttamaan toinen. Ja tässä on sanottava, että varsinkin miesten on vaikea hyväksyä sitä, että vaimolla on omakin elämänsä, esimerkiksi koulutuksen ja ammatin kautta, tai sitä että naisen perhetausta on sosiaalisesti korkeampi. Omalla kohdallani olen ratkaissut asian alkamalla vain yksinkertaisesti elämään omaa elämääni. Vaan eihän se tietenkään lopullinen ratkaisu voi olla.

        Siinä tuossa oman tilan hakemisessa on se yksi mörkö, että alkaakin kummasti viehättään se elämä enempi..
        Meillä tehtiin ennen kaikki yhdessä, riideltiin välillä ja taas pakerrettiin yhdessä.
        Sitten tuli mukelot ja niittenkin kanssa yhdessä touhuiltiin, mutta kummasti mies alkoi viihtyä töissä aina myöhempään ja osallistua työpaikan iltamenoihin viikonloppuineen.
        Kun asiasta sanoin, tilanne vain paheni. Mies möksähti, kun kuulemma tuo kuitenkin joka sekunnilta palkan laskuihin..Noo, huomasin sitten puuhailevani lasten kanssa keskenämme enimmän ajan.
        Lapset kasvoi ja tuli niille omat menot.
        Huomasin aikaa jäävän minullekkin ja aloitin omia harrastuksia.
        Mies oli omissaan, minä omissani.
        Sitten ei enää tehnytkään mieli puuhata miehen kanssa mitään yhteistä.
        Riita vain tuli, kun kummallakin oli se parempi ratkaisu aina kaikkeen.'
        Ajattelin, että antaa olla, ja tein itse omat jutut ja mies sai tehdä yksinään toiset.
        Nyt olen sitten huomannut, ettei seksikään mene enää yksiin.
        En tykkää miehen muuttuneesta itsekkäästä tavasta, jossa minua ei enää huomioida ja miehellä on tullut omia lisävaatimuksia, (mm.kullin imemistä ja useasti ja pornon katseleminen samalla.)
        joista en taas itse välitä. Naisesta on tullut vain hyödyke, pillu levällään makaava tyhjäkatse, jota vain pannaan reikään kuin reikään..
        Suutelut on suudeltu ja läheisyys on muisto jossain historiassa, lapset on isoja ja joku näilläkin sivuilla vaatii tällaista ilmanaikuista liittoa vain jatkamaan??
        Ei kiitos, tämä pimu on vielä kuosissaan ja USKOO rakkauteen ja vaikka sitä kestäisi vain vähänkään aikaa uuden miehen kanssa, on se sen arvoista, kun on omaa elämäänsä tässä uhrannut jo tarpeeksi kauan.


      • sofia 2
        Pilvi-Liisa kirjoitti:

        Siinä tuossa oman tilan hakemisessa on se yksi mörkö, että alkaakin kummasti viehättään se elämä enempi..
        Meillä tehtiin ennen kaikki yhdessä, riideltiin välillä ja taas pakerrettiin yhdessä.
        Sitten tuli mukelot ja niittenkin kanssa yhdessä touhuiltiin, mutta kummasti mies alkoi viihtyä töissä aina myöhempään ja osallistua työpaikan iltamenoihin viikonloppuineen.
        Kun asiasta sanoin, tilanne vain paheni. Mies möksähti, kun kuulemma tuo kuitenkin joka sekunnilta palkan laskuihin..Noo, huomasin sitten puuhailevani lasten kanssa keskenämme enimmän ajan.
        Lapset kasvoi ja tuli niille omat menot.
        Huomasin aikaa jäävän minullekkin ja aloitin omia harrastuksia.
        Mies oli omissaan, minä omissani.
        Sitten ei enää tehnytkään mieli puuhata miehen kanssa mitään yhteistä.
        Riita vain tuli, kun kummallakin oli se parempi ratkaisu aina kaikkeen.'
        Ajattelin, että antaa olla, ja tein itse omat jutut ja mies sai tehdä yksinään toiset.
        Nyt olen sitten huomannut, ettei seksikään mene enää yksiin.
        En tykkää miehen muuttuneesta itsekkäästä tavasta, jossa minua ei enää huomioida ja miehellä on tullut omia lisävaatimuksia, (mm.kullin imemistä ja useasti ja pornon katseleminen samalla.)
        joista en taas itse välitä. Naisesta on tullut vain hyödyke, pillu levällään makaava tyhjäkatse, jota vain pannaan reikään kuin reikään..
        Suutelut on suudeltu ja läheisyys on muisto jossain historiassa, lapset on isoja ja joku näilläkin sivuilla vaatii tällaista ilmanaikuista liittoa vain jatkamaan??
        Ei kiitos, tämä pimu on vielä kuosissaan ja USKOO rakkauteen ja vaikka sitä kestäisi vain vähänkään aikaa uuden miehen kanssa, on se sen arvoista, kun on omaa elämäänsä tässä uhrannut jo tarpeeksi kauan.

        Kuule, olen ihan samaa mieltä. Säilytä ylpeytesi ja ala uusi oma elämäsi. Vakuutan, että se kannattaa. Ei kannata alistua kenenkään haluihin, jos se tuntuu itsestä vastenmieliseltä. Eikä sinua oikeasti arvostava mies haluaisi alistaa sinua tuollaiseen vasten tahtoasi. Tämä ei kuitenkaan ole ristiriidassa sen kanssa, että parisuhteessa on tärkeää, että kummallakin on myös oma elämänsä.


      • voi elämän kevät!
        Pilvi-Liisa kirjoitti:

        Siinä tuossa oman tilan hakemisessa on se yksi mörkö, että alkaakin kummasti viehättään se elämä enempi..
        Meillä tehtiin ennen kaikki yhdessä, riideltiin välillä ja taas pakerrettiin yhdessä.
        Sitten tuli mukelot ja niittenkin kanssa yhdessä touhuiltiin, mutta kummasti mies alkoi viihtyä töissä aina myöhempään ja osallistua työpaikan iltamenoihin viikonloppuineen.
        Kun asiasta sanoin, tilanne vain paheni. Mies möksähti, kun kuulemma tuo kuitenkin joka sekunnilta palkan laskuihin..Noo, huomasin sitten puuhailevani lasten kanssa keskenämme enimmän ajan.
        Lapset kasvoi ja tuli niille omat menot.
        Huomasin aikaa jäävän minullekkin ja aloitin omia harrastuksia.
        Mies oli omissaan, minä omissani.
        Sitten ei enää tehnytkään mieli puuhata miehen kanssa mitään yhteistä.
        Riita vain tuli, kun kummallakin oli se parempi ratkaisu aina kaikkeen.'
        Ajattelin, että antaa olla, ja tein itse omat jutut ja mies sai tehdä yksinään toiset.
        Nyt olen sitten huomannut, ettei seksikään mene enää yksiin.
        En tykkää miehen muuttuneesta itsekkäästä tavasta, jossa minua ei enää huomioida ja miehellä on tullut omia lisävaatimuksia, (mm.kullin imemistä ja useasti ja pornon katseleminen samalla.)
        joista en taas itse välitä. Naisesta on tullut vain hyödyke, pillu levällään makaava tyhjäkatse, jota vain pannaan reikään kuin reikään..
        Suutelut on suudeltu ja läheisyys on muisto jossain historiassa, lapset on isoja ja joku näilläkin sivuilla vaatii tällaista ilmanaikuista liittoa vain jatkamaan??
        Ei kiitos, tämä pimu on vielä kuosissaan ja USKOO rakkauteen ja vaikka sitä kestäisi vain vähänkään aikaa uuden miehen kanssa, on se sen arvoista, kun on omaa elämäänsä tässä uhrannut jo tarpeeksi kauan.

        voi hirveää, joudutko ihan KULLIA imemään? Mieluummin hoitaisit seksiasiat vain lahnana selällään maaten, kenties kynsiä lakaten tai kirjaa lukien.


    • Refi

      Käytät Esa liikaa pilkkuja. Tekstiäsi oli niin ärsyttävää lukea että lopetin ensimmäisen kappaleen jälkeen.

      • Esa.

        No noino, tuliko Stadilaiselle pullahomolle ,ruotsi perseeseen, ?


      • ei tollaselle voi ee
        Esa. kirjoitti:

        No noino, tuliko Stadilaiselle pullahomolle ,ruotsi perseeseen, ?

        .


      • Esa.

        Pyydän anteeksi ylimmääräisiä pilkkuja.
        Oikeinkirjoitus ei ole vahvinta alaani, mutta olen siinäkin innokas oppimaan. Myöskään aina ei muista lukea tekstiä uudelleen, jolloin tulisi korjattua ainakin osan virheistä.


    • Betoni mies

      Ei miehinen mies keneltäkään pönkitystä egolleen tarvitse, ei vaimolta eikä muiltakaan. Kunnon miehinen mies tietää mikä on, eikä sitä miehisyyttä paljon hetkauta jos vaimo muistuttelee puhelimitse syömisistä tai neuvoo laittamaan mustat sukat. Taitaa Esa hakea nyt itselleen hieman miehisyyttä netistä, kun ei vaimonsa kanssa uskalla asiasta puhua. Olehan Esa nyt edes sen verran mies ja tunnusta olevasi tossun alla oleva luuseri, joka toivoisi että se oma vaimo edes joskus sanoisi sinulle, sinusta Esa on tullut oikein mies.
      Kyllä susta vielä mies tulee, kunhan ensin uskot itseesi ja hommaat kunnon itsetunnon.

    • Esa.

      Mies stadista on homojen kieltä sössöttävä ruotsalainen faggotti!

      • Leidi85saf

        miksi sen miehen egoa tulisi pönkittää jatkuvasti?
        pitäisikö minunkin naisena hyökätä mieheni eteen polvilleen ja kiittää sydämeni pohjasta, jos hän on tiskannut..ja samalla muistaa kehua hänen "ah niin lihaksikkaita käsivarsiaan"..johan tuollaiselle aidanseipäätkin nauraa..=D
        ei meillä toinen toistamme jakseta kehua ja nuoleskella..joskus on riitoja ja päästellään oikein kunnolla höyryjä..joskus taas on parempia päiviä ja ollaan sylikkäin..joskus vähän päällekkäinkin.

        kyllä meillä halaillaankin.
        ja joo..jos mä sattuisin olemaan vaikka kaverin luona, niin saattaisin miehelle ilmoittaa mitä ruokaa kaapista löytyy,ja että herra vois vaikka laittaa pyykkiä koneeseen pyörimään..mutta siis tommoinen jatkuva nuoleskelu on NAURETTAVAA! minua ei tarvitse mielistellä, kunhan nyt meikäläisen olemassaolon muistaa, ja minua autetaan arkipäivän puuhissa ja ehkä joskus ostetaan kukkia niin pysyn hyvällä mielellä.
        miehelle kun taas antaa kunnon kyydit makuuhuoneen puolella, niin on pitkään tyytyväinen.

        Esa taitaa vaan tarvita huomiota enempi kuin normimies..mitäs jos muuttaisit Esa takasin äitisi luo..XD


      • toinen nainen.
        Leidi85saf kirjoitti:

        miksi sen miehen egoa tulisi pönkittää jatkuvasti?
        pitäisikö minunkin naisena hyökätä mieheni eteen polvilleen ja kiittää sydämeni pohjasta, jos hän on tiskannut..ja samalla muistaa kehua hänen "ah niin lihaksikkaita käsivarsiaan"..johan tuollaiselle aidanseipäätkin nauraa..=D
        ei meillä toinen toistamme jakseta kehua ja nuoleskella..joskus on riitoja ja päästellään oikein kunnolla höyryjä..joskus taas on parempia päiviä ja ollaan sylikkäin..joskus vähän päällekkäinkin.

        kyllä meillä halaillaankin.
        ja joo..jos mä sattuisin olemaan vaikka kaverin luona, niin saattaisin miehelle ilmoittaa mitä ruokaa kaapista löytyy,ja että herra vois vaikka laittaa pyykkiä koneeseen pyörimään..mutta siis tommoinen jatkuva nuoleskelu on NAURETTAVAA! minua ei tarvitse mielistellä, kunhan nyt meikäläisen olemassaolon muistaa, ja minua autetaan arkipäivän puuhissa ja ehkä joskus ostetaan kukkia niin pysyn hyvällä mielellä.
        miehelle kun taas antaa kunnon kyydit makuuhuoneen puolella, niin on pitkään tyytyväinen.

        Esa taitaa vaan tarvita huomiota enempi kuin normimies..mitäs jos muuttaisit Esa takasin äitisi luo..XD

        On hassu nähdä miten ihmiset reagoivat täällä mielipidekirjoitukseen, joka sai aikaiseksi kiivaan viestiketjun. Mies sanoo mielipiteensä ja naiset tilittävät toista?

        Okei, olen nuori tapaus joten kokemukseni on jäänyt vähälle. Naisena voin kuitenkin kertoa (monia psykologisia kirjoja harrastaneena) että aika pitkälti juttu menee noin kuten aloitusviestissä kehotettiin... Mitä miehet eniten arvostavat on arvostus itsessään. Mitä naiset taas? Noh, kyllä me naiset sen tiedämme. Kuitenkin nimenomaan miehisyyden painottaminen tekee miehet vastaanottavaisemmiksi naisten tarpeille. Yksinkertaisemmin: arvosta miestä = suhde toimii. Mies osoittaa enemmän huomiota naiselle, etc.

        Edelleen kuka tahansa saattaa huutaa väliin: "Ei saa yleistää!" No kas kummaa, mutta eikös sitä aina niin helposti tehdä? Sitä paitsi 99% miehistä on miehiä. ;)

        Ihan vinkkinä: kannattaa lukea John Grayn Miehet ovat marsista ja naiset venuksesta. Siellä on kuvattuna tyypillisiä riitoja ja kerrotaan mistä ne pohjautuvat. Ja turha on tuomita jos ei kirjaa ole koskaan avannut. Yksilö on toki aina yksilö, mutta hemmetin paljon ihmisiä on haastaltu, terapioitu ja tutkittu, että ollaan saatu tuloksia kirjan muotoon. Joten ei se ihan puusta ole veistetty. :)


      • eri-ikäiset naiset
        toinen nainen. kirjoitti:

        On hassu nähdä miten ihmiset reagoivat täällä mielipidekirjoitukseen, joka sai aikaiseksi kiivaan viestiketjun. Mies sanoo mielipiteensä ja naiset tilittävät toista?

        Okei, olen nuori tapaus joten kokemukseni on jäänyt vähälle. Naisena voin kuitenkin kertoa (monia psykologisia kirjoja harrastaneena) että aika pitkälti juttu menee noin kuten aloitusviestissä kehotettiin... Mitä miehet eniten arvostavat on arvostus itsessään. Mitä naiset taas? Noh, kyllä me naiset sen tiedämme. Kuitenkin nimenomaan miehisyyden painottaminen tekee miehet vastaanottavaisemmiksi naisten tarpeille. Yksinkertaisemmin: arvosta miestä = suhde toimii. Mies osoittaa enemmän huomiota naiselle, etc.

        Edelleen kuka tahansa saattaa huutaa väliin: "Ei saa yleistää!" No kas kummaa, mutta eikös sitä aina niin helposti tehdä? Sitä paitsi 99% miehistä on miehiä. ;)

        Ihan vinkkinä: kannattaa lukea John Grayn Miehet ovat marsista ja naiset venuksesta. Siellä on kuvattuna tyypillisiä riitoja ja kerrotaan mistä ne pohjautuvat. Ja turha on tuomita jos ei kirjaa ole koskaan avannut. Yksilö on toki aina yksilö, mutta hemmetin paljon ihmisiä on haastaltu, terapioitu ja tutkittu, että ollaan saatu tuloksia kirjan muotoon. Joten ei se ihan puusta ole veistetty. :)

        Sä olet nuorempi nainen ja elämä edessä ja ajattelet niin ruusuisesti kaikesta.
        Sillä ei vain ole mitään tekemistä elämänkokemuksen kanssa pitkässä suhteessa.
        Me jotkut naiset ollaan oltu siinä liitossamme jo kaksikymmentä vuotta ja se huuma on todellakin kadonnut aikaa sitten ja miehessä ei ole enää mitään palvottavaa, niinkuin ei näköjään enää meissä vaimoissakaan.
        On nähty paljon ja hyvin paljon rumaakin. On nähty se mies siinä alastomassa raadollisuudessa, tekemässä temppuja, mistä nuori nainen oitis ottaisi eron.
        On kiva, jos on sellainen pariskunta, joka on muistanut joka mutkassa kunnioittaa puolisoaan ja se avioliitto on ollut aina se ykkönen, mutta valitettavasti niin ei monesti ole.
        Vaimon edelle on yleensä normiliitossa alkanut mennä: työ työpaikkaromansseineen, viinahuuruiset saunaillat jälkipuinteineen, vieraan naisen ihailut naurettavuuksineen, 40 v.villitys, joka on muuttunut 50 v kullitukseksi, naisen yksinhuoltajuus sillä erolla, että naimisissa ollaankin ja perheeseen on tullut lisää yksi ylimääräinen palkallaan uhoileva vauva ja puhumattomuus suhteen tilasta.
        Ei sitä tämän kaiken kokeneena jaksa eikä haluta paljon ukkoa paapoa ja tehdä sitä, mikä olisi kuulunut kylläkin aikoinaan sen miehen äidin tehtäviin, että olisi kasvanut mies, jolla on selkärankaa.
        Palvonta kuuluu julkkiksille, kyllä se on pieni pyyntö, että pariskunta yrittäisi elää ihmisiksi ja muistaa että on vapaaehtoisesti alkanut siihen yhteiselämään ja jättää kaikki ne kotkotukset helvettiin, jos haluaa suhteen pitää kunnossa.
        Mihinkään lässytyksiin en itse ala enää tällä iällä, ennemmin lähden sinne omaan kämppään asustelemaan, kun tarpeeksi alkaa vituttamaan miehen typerä käytös.


      • kuuntelemisen taito
        eri-ikäiset naiset kirjoitti:

        Sä olet nuorempi nainen ja elämä edessä ja ajattelet niin ruusuisesti kaikesta.
        Sillä ei vain ole mitään tekemistä elämänkokemuksen kanssa pitkässä suhteessa.
        Me jotkut naiset ollaan oltu siinä liitossamme jo kaksikymmentä vuotta ja se huuma on todellakin kadonnut aikaa sitten ja miehessä ei ole enää mitään palvottavaa, niinkuin ei näköjään enää meissä vaimoissakaan.
        On nähty paljon ja hyvin paljon rumaakin. On nähty se mies siinä alastomassa raadollisuudessa, tekemässä temppuja, mistä nuori nainen oitis ottaisi eron.
        On kiva, jos on sellainen pariskunta, joka on muistanut joka mutkassa kunnioittaa puolisoaan ja se avioliitto on ollut aina se ykkönen, mutta valitettavasti niin ei monesti ole.
        Vaimon edelle on yleensä normiliitossa alkanut mennä: työ työpaikkaromansseineen, viinahuuruiset saunaillat jälkipuinteineen, vieraan naisen ihailut naurettavuuksineen, 40 v.villitys, joka on muuttunut 50 v kullitukseksi, naisen yksinhuoltajuus sillä erolla, että naimisissa ollaankin ja perheeseen on tullut lisää yksi ylimääräinen palkallaan uhoileva vauva ja puhumattomuus suhteen tilasta.
        Ei sitä tämän kaiken kokeneena jaksa eikä haluta paljon ukkoa paapoa ja tehdä sitä, mikä olisi kuulunut kylläkin aikoinaan sen miehen äidin tehtäviin, että olisi kasvanut mies, jolla on selkärankaa.
        Palvonta kuuluu julkkiksille, kyllä se on pieni pyyntö, että pariskunta yrittäisi elää ihmisiksi ja muistaa että on vapaaehtoisesti alkanut siihen yhteiselämään ja jättää kaikki ne kotkotukset helvettiin, jos haluaa suhteen pitää kunnossa.
        Mihinkään lässytyksiin en itse ala enää tällä iällä, ennemmin lähden sinne omaan kämppään asustelemaan, kun tarpeeksi alkaa vituttamaan miehen typerä käytös.

        Tässä sen huomaa eron nuoren naisen kokemuksilla ja jo vanhemman.
        Näin se menee..
        Siksi tulee niitä erimielisyyksiä.
        Toinen vasta alkamassa kokeilla elämää, toinen jo ne kokenut..
        Kannattaisi nuorempienkin urputuksien sijaan kuunnella ja yrittää ottaa opiksi jotain..


    • 21

      ei sitten ollut mitään muuta tekemistä?
      töitä,harrastuksia,nukkumista ?
      idioottimainen viesti

    • goldfisu

      Huh, onneksi en ole mies, olisi kauheaa olla mies. Kikkeli minulla on silti.

    • 2 + 5 = 11?

      Minulla on juurikin päinvastaisia kokemuksia. Nainen lävähtää kuumaksi todella nopeasti, jopa yhdestä suudelmasta. Itsellä kestää kauan lämmetä. Vaimoni on monta kertaa mököttänyt ja suuttunut, kun en ole halunnut juuri silloin harrastaa seksiä. Tämä sama juttu on toistunut kaikissa neljässä suhteessani. Joskus haluaisi vain olla lähekkäin, helliä ja suudella ilman, että se johtaa seksiin, mutta ei. Kun annan hellyydenosoituksia ja hyväilen, niin sitten suututaan kun se ei johda seksiin.

      • suutelu nannaa..

        Oispa mulla tuollanen mies!
        miksei törmätty aikoinaan....?


    • ja heivaan

      Sinulle voin sanoa, että kaikki naiset ei ole mitään sähköliesiä, pösilö. Auta itte itteäs, paras apu on oma apu. Turha vonkua sitä naisilta. Paras tapa saada nainen suuttumaan on väittää, että naisella on alhainen libido, jos se ei sitä ole. Ajattele kun itseäsi väitettäisi joksikin sähköliedeksi, vaikka sua panettais jatkuvasti. Olis varmaan kivaa?

    • sekin puoli

      Pelimiehiä ei muuta mikään ja kaikkiin miehiin se ei tehoa, ellei mies ole rakastunut sinuun. Miksi naisen pitäisi olla se joka aina yrittää ja yrittää yksin ja on kiinnostunut miehestä.... Jos mies ei luonnostaan "kävele perässä" eli siis ole kiinnostunut, olen mielelläni sinkku. Minun osalta tämä miesten palvominen saa riittää, olen yrittänyt parhaani ja se ei riittänyt yhtään mihinkään, päinvastoin. Valtaa käyttävä mies tai hemmoteltu (äitien ja tyttöystävien taholta) mies juurikin haluaa että naiset on pelkästään kilttejä palvojia (että se pitäisi koko ajan näyttää) ja tekee vaan miehen mielen mukaan. Jos nainen tekee pienen virheen siinä, esim. puuttuu miehen tekimiin loukkauksiin tai tekee jotain vapaasti elämässään, niin sitten muka miehisyys ja kaikki latistuu -hankkisivat itsetunnon ja aikuisuuden. Anteeksi vaan. Ei koske kaikkia miehiä onneksi.

      Varmaan jotkut naiset hyysää ja palvoo, eikä ikinä sano pahaa sanaa vaikka mies tekisi mitä tahansa. Mitä järkeä siinäkään on. Miehen pitää myös yrittää tehdä naisen olo luottavaiseksi ja olla kiinnostunut aidoilla elämän arvoilla. Terveessä suhteessa kumpikin voi tehdä omalla tahollaan asioita ja yhdessä, luottaa että toinen pitää miehekkäänä ja naisellisena. "Ihaileva katse ja sanat, jossa ihailu kohdistuu miehisyyteen" Hei oikeasti ei nainen ole mikään koira! Jatkuva ihaileva sädehtivä katse hiipuu siinä vaiheessa kun näkee huonoja puoliakin. Ja varsinkin jos tulee jotain oiken raadollista esiin, seuraava nainen ei taas tiedä niitä ja silmät säihkyy. - Mutta jos mies on oikeasti ihailtava ja fiksu kaikkia naisia kohtaan, mikäs siinä.

      • näin on!

        Hyvä kirjoitus!


    • mies on hyvä jos on

      Vai että oikein manipuloimalla kehuen ja ihastellen pitäis jotaki äijänpaskaa palvoa jotta se ois vähemmän ääliö.
      Haist paska sun juttujes kans.

    • JvB

      totuutta...eli paapominen pitää olla älyllistä, jos sitä haluaa harrastaa...ei samaa kuinlapsille kohdistuvaa...se on miehen aliarvioimista ja halveksimista.
      Kohta 2.Seksiin pitää olla aina valmis vaikkei sitä haluaisikaan...ei mieskään aina halua ja silti uhrautuu naisensa takia...

      • storyn loppu

        paapoa, itse palvelin miestä 30 vuotta ja ihan suotta, kotona ei tarvinnut tehdä mitään vaikka itsekkin kävin kokopäivä työssä ja hoidin lapset iltaisin.
        Miehellä oli aikaa ja hän hyödynti sen, käymällä vieraissa. Koko 30v avioliiton ajan melkein petti, ja lopulta sanoi, ei ole edes koskaan rakastanut minua.
        Luulin, että kaikki menee hyvin kun jaksan palvoa ja passata miestä, se oli väärin, opin tavan äidiltäni.Mutta, empä enää halua ketään saman katon alle, miten ihanaa on elää nyt ilman miestä.
        Kyllähän minäkin huusin aikoinaan miehelle, kun paljastu petokset, vaikka olin omasta mielestäni hyvä vaimo huolehtimalla hänestä.
        Ehkäpä teinkin hänestä munattoman miehen.


      • en enää passaa!
        storyn loppu kirjoitti:

        paapoa, itse palvelin miestä 30 vuotta ja ihan suotta, kotona ei tarvinnut tehdä mitään vaikka itsekkin kävin kokopäivä työssä ja hoidin lapset iltaisin.
        Miehellä oli aikaa ja hän hyödynti sen, käymällä vieraissa. Koko 30v avioliiton ajan melkein petti, ja lopulta sanoi, ei ole edes koskaan rakastanut minua.
        Luulin, että kaikki menee hyvin kun jaksan palvoa ja passata miestä, se oli väärin, opin tavan äidiltäni.Mutta, empä enää halua ketään saman katon alle, miten ihanaa on elää nyt ilman miestä.
        Kyllähän minäkin huusin aikoinaan miehelle, kun paljastu petokset, vaikka olin omasta mielestäni hyvä vaimo huolehtimalla hänestä.
        Ehkäpä teinkin hänestä munattoman miehen.

        Noin se menee..
        Mulla samanmoinen tarina takana.


    • Ikää jo 61 v

      Sama lailla voi sanoa naisesta, että ei tarvitse kuin tietää yksi asiaa, ei kiinnitä naiseen mitään huomiota, joskus pikku syötin antaa, nainen tekee melkein mitä vaan ??? Jos ei tee laittaa kiertoon, heko,heh.
      Kyllä tätä tälläistä lätinää riittää kun ihmisillä ei ole järkevämpää tekemistä. Ei ihme että on paljon "irtonaisia" joilla on pallo todella pahasti hukassa.

      • minä,minä,minä,minä,

        parempi asua yksin kun miehen kanssa, joka ei ajattele kuin itseään.Näin voi olla toisinkinpäin, palvoa ei tarvii ketään, mutta pitää ymmärtää, että on muitakin ihmisiä kun minä itse!


      • Vittuuntunut
        minä,minä,minä,minä, kirjoitti:

        parempi asua yksin kun miehen kanssa, joka ei ajattele kuin itseään.Näin voi olla toisinkinpäin, palvoa ei tarvii ketään, mutta pitää ymmärtää, että on muitakin ihmisiä kun minä itse!

        ...eli mies ei koskaan riitä naiselle, ja on näin ollen aina koira, vuf vuf =)


      • Perdone

        kaveristaan, niin pitäähän sen suhteen eteen tehdä hiukan sovelluksia! Jos on sellainen mies tai nainen, joka on vain täynnä itseään, ei ole kauan porukassa, se on varmaa. No, paitsi sellaiset todelliset luuserit kyttää hyväksyntää, vaikka suhde on jo toivottomaksi havaittu! Kukaan ei ole täydellinen, ja siksi pitää tehdä kehumista, kun siihen on aihetta, ja siksi pitää edes jonkun verran tinkiä omista "vaatimuksistaan"! Jos ei halua olla kuin "minä tiedän ja olen minä itse", sellainen kaveri on lopuksi se luuseri, häviäjä.


      • niin no

        Muuten hyvä juttu, mutta yksi lause ihmetyttää. "Ei ihme että on paljon "irtonaisia" joilla on pallo todella pahasti hukassa." Ei se ole naisen syy ! jos on rakastunut pelimieheen tietämättään, ei se tee "irtonaiseksi". Ja pallo voi olla hukassa jonkin aikaa sen miehen tempausten vuoksi. Harva nuori nainen heti tajuaa kuinka petollisia miehiä voi olla olemassa, ja lopulta huomaa ettei toinen välittänyt yhtään ja sillä olikin jo nainen/naisia.


      • hau itelles!
        Vittuuntunut kirjoitti:

        ...eli mies ei koskaan riitä naiselle, ja on näin ollen aina koira, vuf vuf =)

        Koira paljon,paljon parempi kuin pettävä, juopotteleva, valehteleva ukko!
        Koiralla ja miehellä ei ole kuin YKSI yhteinen piirre:
        Kumpikin pelkää imuria!


      • ukot pettureita
        niin no kirjoitti:

        Muuten hyvä juttu, mutta yksi lause ihmetyttää. "Ei ihme että on paljon "irtonaisia" joilla on pallo todella pahasti hukassa." Ei se ole naisen syy ! jos on rakastunut pelimieheen tietämättään, ei se tee "irtonaiseksi". Ja pallo voi olla hukassa jonkin aikaa sen miehen tempausten vuoksi. Harva nuori nainen heti tajuaa kuinka petollisia miehiä voi olla olemassa, ja lopulta huomaa ettei toinen välittänyt yhtään ja sillä olikin jo nainen/naisia.

        Juuri noin!
        Itsellenikin kävi noin, kun en ollut niin kokenut.


      • Anonyymi

        Toisaalta oon kasvanut teinimitoista aikoisen oloon, sillä hän oon kuunneellut tämän jo kaksi kertaa päästä päähän.


    • 14+8

      Mitä jokaisen vaimon tulisi tietää miehistä
      Vaimojen ei tarvitse tietää kun yksi......ZZZzzzZzzZZZzzz...Blaaaaaaah!!! Ei näin pitkiä jorinoita jaksa lukea!

    • luonnonlaki

      Helppohan se on kirjotella tommosia mutta teeppä tuo käytännössä niin nobelin palkinto pitäisi saada on se niin vaikea tehtävä. Sitäpaitsi tuosta jäi pois se tosiasia, että miehet haluaa naiselta vain seksiä ja mahdollisimman paljon millään muulla ei ole avioliitossa mitään merkitystä miehelle. Näin se on ollut ja tulee olemaan olipa kyse homoparista tai hetero. Seksin antaminen on ainoa keino saada mies jotakin mitä puoliso haluaa tekemään kotona.

      • irmeliörmeli

        Ääh, miehet on kakaroita mitä pitäs silkkihansikkain käsitellä ettei ne neidit vaan ota itteensä... pthyi, kasvais aikusiks.


    • on antanut tyttärelleen Anne Graham Lotzille seuraavan neuvon: Aviovaimon tehtävä on tehdä aviomiehensä onnelliseksi ja Pyhän Hengen tehtävä on tehdä hänet hyväksi. Tämän hyväksi havaitun neuvon mukaisesti aviomiehet eivät siis tarvitse meidän naisten pitkiä listoja siitä kuinka tulla hyväksi mieheksi... Kiitos Esa miesnäkökulmastasi!

    • Kyllä, miehille :)

      Mun mielestä tää on aika hyvä, etenki sillai, että usein naiset tekeekin ITSE miehestä lapsen ja sitten valittaa sen lapsellisuudesta. Siis oikeasti, siivotaan, passataan, pyyhitään räkäkin nenästä ja ihmetellään, kun toinen ei kiitä. Joka asiassa korjataan, oikastaan ja huolehditaan. Ja siis, kyllä, äidit tekevät pojistaan samanlaisia mammanpoikia, kun ensin nitistävät miehensä.

      Mä en nyt ota kantaa, millä keinoin miehet alistavat naistaan, he kyllä joo, tekevät virheitä, lannistavat ja eivät sitten itse ota sitä miehen asemaa, koska se on toinen juttu, mutta mä olen tässä tosipaljon samaa mieltä. Mä en ymmärrä sitä ajatusta, ettei mies itte pärjäisi ja osaisi: aika vaikeasti vammaisetkin pärjää ja osaa hyvin pienellä avulla, joten mikä siinä on ettei mies?! Ja tiedän että jos eroja tulee kylmyyden takia, niin niitä tulee sen ylipassaamisenkin takia.

      Mä uskon, että kun nainen ihailee miestään, mies ihailee naistaan. Jotenkin sitä aina sorrutaan siihen kilpailuun, "ihaile sä ensin niin mä sitten" ja tähän tietenkin sortuu niin naiset kuin miehet, mutta parisuhteessa se kilpailu ei voisi oikein olla semmoista. Pitäisi kilpailla ennemminkin, kumpi antaa ja rakastaa ja ihailee enemmän. Tosin, siis, tähän pitäää valita oikea kumppani. Jo kotona pilattu mammampoika (eikä sitä tunnista ulkonäöstä: moni kova jätkä on täysin hoivattava vauva tosi elämässä) lähinnä käyttää hyväkseen, se on koettu ja nähty: semmoiseen ei kannata liikaa aikaa haaskata. Mutta kuitenkin kannattaa miettiä millaisen parisuhteen haluaa ja olla itse sellainen ensin.

      Molemmat usein unohtaa sen, että se toinenkin on vaan ihminen, heikkouksineen ja virheittensä kanssa. Ja ei se mitään: ei siihen kuole jos asiat hoituu eri tavalla, tai jotkut asiat ei ihan aina hoidukaan, on kuitenkin asioita jotka sitten hoituu. No, mutta parisuhde kuten ihmissuhteet ylipäätään on vaikea laji. Vaikeinta tuntuu aina vaan olevan se toisen arvostaminen ja kunnioittaminen, ennen kaikkea rakastaminen: vaikkei se sitä joka hetki ansaitsisikaan :)

    • joopatijooo

      Tuossa on sellainen tabu, että mies muka haluaa ja nainen pihtaa, joka on ihan urbaani legenda.
      Kyllä nykyajan nainen on ihan eri eläin kuin vaikkapa 20v takaperin. Luonnossakin nainen on seksuaalisesti se osapuoli joka itseään tarjoaa. MIehillä nykyisin kova tekeminen kiimaisten naisten kanssa ja mon poika ei pärjää.

      Kirjoituksesi oli siis huuhaata monelta muultakin osin.

      • on vähän aikaa

        No jaa, kiitos vaan... Olen nyt 40 vee ja olin 20 vuotta sitten 20 vee. Ihan sama eläin olen ja yhtä kiimainen. Tai vähän kiimaisempi olin parikymppisenä ja vähän vielä sitä kiimaisempi nuorempana vielä.

        20 vuotta ei ole tehnyt yhtään mitään muutosta asenteessa naisen seksuaalisuuteen, näköjään. Olisikin. Yhä samat mies-nais asetelmat, vaikka aika kuluu. Näköjään ihmiset tarvii aina seuraava sukupolvi samat kamppailut. Nainen ei sais haluta ja mies saa. No, vähät väliä, leikkikää kuin tykkäätte. Itse olen aina halunnut seksiä ja haluan varmaan niin kauan kuin hormonitoiminta on kunnossa.

        Muuten olen samaa mieltä kanssasi. Ärsyttää toi asenne, että mies haluaa ja nainen pihtaa. Meillä on toisin päin. Mutta tuo ajatus että 20 vuotta sitten mimmit ei olisi halunneet seksiä, on ihan potua.


    • TeppoHel

      Viestiketjun aloittaja on ikuinen pikkupoika jota voi ohjailla mielensä mukaan, säälittävä rääpäle joka ei ole kasvanut milliäkään lastentarhan hiekkalaatikon jätettyään fyysisesti.

      Tuollaisia vähäjärkisiä vatipäitä on suomessa tietty miespuolisissa tietty prosentti, naisethan heistä tietysti pitävät koska heidän kouluttaminen on helpompaa kuin koiran kouluttaminen ... ja saahan heidän tekemisistään kaikkea konkreettista hyötyä niin kauan kun jaksaa tuollaista vähä-älyistä kakaraa katsella.

      Valitettavasti tässäkin tapauksessa, eli tyypillistä vähäisillä älyllisillä voimavaroilla taapertavalle rääpäleelle, ko.pelle kuvittelee että "kaikki" (=suurin osa) miehistä on samanlaisia kuin hän itse.
      Syy moiseen kuvitelmaan on siinä että hän saa siitä heikkoudelleen hyväksynnän, saa luvan olla vähä-älyinen pelle. Tyypillinen läskipäinen laumasielu joka on häpeäksi ihmiskunnalle, isällesi ja äidillesi kavi kohtalokas vahinko ... varmuuskumit jäi hetken huumassa käyttämättä, ja häpeä on heille ikuinen.

    • woman69

      Mitäs sitten ne asiat joista miehen pitäisi tietää naisista että hekin tulisivat "oikein kohdelluiksi"? Eiväthän miehetkään ajattele miten naisia tulisi kohdella. Aina puhutaan vaan kavereiden kesken jopa naisten kuullen että akat kilkattaa ja kitisee ym ym onkohan tämä sitten naisten oikein kohtelua? Kannustaakohan tällainen puhe naisia? .....................................................................................................

      • 24

        Fiksu teko ihan asiallista aloitusta kohtaan? Hyvä mieli nyt?


      • kanssasisaret

        Esan jakaa tietoa, Esa on käyny parisuhdeterapiassa... =) Just tuollasia ihme juttuja ne siellä jakaa, varsinki miespuoliset psykologit/psykoterapeutit... ne kokee, että mies on alistettu nykymaailmassa, eikä raasu enää pärjää hirveenkauheeta naista vastaan...

        Mun syytä oli esim. miehen juominen, miespsykoterapeutti mainitsi, että monesti miehelllä alkaa uusi, tipaton elämä, kun tiet vanhasta puolisosta erkanee ja löytyy tilaa olla oma itse... Se sääli mun exän lapsuutta, kun vanhemmat on eronnu ja kerto ku lapselle mulle, että ei exällä ole esimerkkiä kotoa, miten aviomies ollaan, ei mun saa odottaa sellasta, pitää antaa aikaa ja oma tila miehelle, että se saa olla mies!?! Meillä on siis kolme yhteistä lasta ja molemmilla työ, mulla 3-vuoro... No helvetti, mun isä kävi viikkotöissä, ei mullakaan kuvaa avioliiton rooleista ole, mutta jotenki täällä pitää yrittää ITSE selvitä... ei voi odottaa, että joku toinen tasottaa koko ajan tietä... Ja kyllä herra kiitettävästi omaa tilaa otti, melkeen joka viikonloppu piti päästä kaverien kanssa viihteelle, en viitsiny siitä edes sanoa, ajattelin että jos joskus olis tyytyväinen... mutta ei...

        No, erottiin... mies juo edelleen liikaa ja elämä jatkuu samanlaisena ku ennenki, tosin uuden kirkassilmäsen ( lue ihailevan) puolison kanssa... mulla kans asiat hyvin, seurustelen nykyisin munallisen miehen kanssa, ENKÄ yhteen enää tässä elämässä muuta...


      • kevat tulossa
        24 kirjoitti:

        Fiksu teko ihan asiallista aloitusta kohtaan? Hyvä mieli nyt?

        oli mielenkiintoista lukea miehen ajatuksia, kerrankin!
        aion kokeilla..
        kaikkea hyvaa sinulle!!


      • Esa.

        >Mitäs sitten ne asiat joista miehen pitäisi tietää naisista että hekin tulisivat "oikein kohdelluiksi"?<
        Vastaan tähän lyhyesti, niillä esimerkeillä, jotka olen kokenut parhaiksi.

        Kun vaimo kertoo negatiivisista tunteista, niin kuunnellaan miltä hänestä tuntuu, ei tarjota ratkaisua eikä reagoida siihen itse hermostumalla. Vaikka tuntisi että jokainen sana hyökkää omaa miehisyyttä vastaan, niin silti vaan kuunnellaan. Kun vaimo on saanut purkaa pahan olonsa, niin hän pitää sinua ihanana miehenä, joka hetken jaksoi kuunnella.

        Tämän jälkeen ei tarvita enää pitkiä listoja, vaan saat yhden selkeän ohjeen millä voit juuri tänään huomioida vaimoasi.

        Ps.
        Nainen tarvitsee joka päivä useamman kokemuksen mieheltää kun mies huomioi häntä, huomioimisen ei tarvitse olla mitään suurta, mutta kertoja pitää olla useampi.


      • jeps.
        kanssasisaret kirjoitti:

        Esan jakaa tietoa, Esa on käyny parisuhdeterapiassa... =) Just tuollasia ihme juttuja ne siellä jakaa, varsinki miespuoliset psykologit/psykoterapeutit... ne kokee, että mies on alistettu nykymaailmassa, eikä raasu enää pärjää hirveenkauheeta naista vastaan...

        Mun syytä oli esim. miehen juominen, miespsykoterapeutti mainitsi, että monesti miehelllä alkaa uusi, tipaton elämä, kun tiet vanhasta puolisosta erkanee ja löytyy tilaa olla oma itse... Se sääli mun exän lapsuutta, kun vanhemmat on eronnu ja kerto ku lapselle mulle, että ei exällä ole esimerkkiä kotoa, miten aviomies ollaan, ei mun saa odottaa sellasta, pitää antaa aikaa ja oma tila miehelle, että se saa olla mies!?! Meillä on siis kolme yhteistä lasta ja molemmilla työ, mulla 3-vuoro... No helvetti, mun isä kävi viikkotöissä, ei mullakaan kuvaa avioliiton rooleista ole, mutta jotenki täällä pitää yrittää ITSE selvitä... ei voi odottaa, että joku toinen tasottaa koko ajan tietä... Ja kyllä herra kiitettävästi omaa tilaa otti, melkeen joka viikonloppu piti päästä kaverien kanssa viihteelle, en viitsiny siitä edes sanoa, ajattelin että jos joskus olis tyytyväinen... mutta ei...

        No, erottiin... mies juo edelleen liikaa ja elämä jatkuu samanlaisena ku ennenki, tosin uuden kirkassilmäsen ( lue ihailevan) puolison kanssa... mulla kans asiat hyvin, seurustelen nykyisin munallisen miehen kanssa, ENKÄ yhteen enää tässä elämässä muuta...

        "No, erottiin... mies juo edelleen liikaa ja elämä jatkuu samanlaisena ku ennenki, tosin uuden kirkassilmäsen ( lue ihailevan) puolison kanssa..."

        Tää oli hyvä lause :D Joillakin naisilla on tosiaan se katse vielä säihkyvä ja kirkas, onnellinen, koska luulevat että mies on niiin ihana. Mut valitettavasti ne pahemmat ongelmat tulee esiin joskus, jos paljastuu että onkin ihan hirveä pelimies tai mitä vaan. Pahimmassa tapauksessa mies syyttää pelimiestyylistään mitätöimäänsä toista naista, joka ei tiedä edes olevansa "joku vaan" miehelle. Joskus kannattaa tarkistaa miehen taustaa vähän, valitettavasti.


      • Pieni Murmeli
        kanssasisaret kirjoitti:

        Esan jakaa tietoa, Esa on käyny parisuhdeterapiassa... =) Just tuollasia ihme juttuja ne siellä jakaa, varsinki miespuoliset psykologit/psykoterapeutit... ne kokee, että mies on alistettu nykymaailmassa, eikä raasu enää pärjää hirveenkauheeta naista vastaan...

        Mun syytä oli esim. miehen juominen, miespsykoterapeutti mainitsi, että monesti miehelllä alkaa uusi, tipaton elämä, kun tiet vanhasta puolisosta erkanee ja löytyy tilaa olla oma itse... Se sääli mun exän lapsuutta, kun vanhemmat on eronnu ja kerto ku lapselle mulle, että ei exällä ole esimerkkiä kotoa, miten aviomies ollaan, ei mun saa odottaa sellasta, pitää antaa aikaa ja oma tila miehelle, että se saa olla mies!?! Meillä on siis kolme yhteistä lasta ja molemmilla työ, mulla 3-vuoro... No helvetti, mun isä kävi viikkotöissä, ei mullakaan kuvaa avioliiton rooleista ole, mutta jotenki täällä pitää yrittää ITSE selvitä... ei voi odottaa, että joku toinen tasottaa koko ajan tietä... Ja kyllä herra kiitettävästi omaa tilaa otti, melkeen joka viikonloppu piti päästä kaverien kanssa viihteelle, en viitsiny siitä edes sanoa, ajattelin että jos joskus olis tyytyväinen... mutta ei...

        No, erottiin... mies juo edelleen liikaa ja elämä jatkuu samanlaisena ku ennenki, tosin uuden kirkassilmäsen ( lue ihailevan) puolison kanssa... mulla kans asiat hyvin, seurustelen nykyisin munallisen miehen kanssa, ENKÄ yhteen enää tässä elämässä muuta...

        Itse jonkin asteisena feministinä koen epäreiluksi sen, että minun pitäisi kannustaa miestäni imuroimaan jne. ja sitten oikein ylistää kun hän on sen tehnyt. Ensinnäkin hän tekee sen aina huonosti. Pölyä ja roskia jää kumminkin joka paikkaan ja joudun itse siivoamaan perässä loput. Kiitän mieluusti sitten kun työ on asiallisesti tehty. Toisekseen ei kukaan ylistä minua kun olen imuroinut. En minä saa siitä mitään kiitosta. Sitä pidetään itsestäänselvänä asiana, "Tottakai nainen siivoaa!". En yleensäkään saa kiitosta mistään. Tasa-arvotietoisena naisena ajattelen siis "Miksi minun pitäisi kiittää kun ei minuakaan kiitetä?". Tunnen toimivani samalla tavalla kuin ketjun aloittaja mainitsi ekassa viestissään miesten toimivan. Haluan että minun naisellisuuttani korostetaan ja arvostetaan. Haluan saada myös kehuja hyvin tehdystä työstä. Haluan olla nainen ja haluan että mieheni on mies. Meillä mies on itse asettanut itsensä avuttomuuden tilaan. Aina tarvii kysyä minulta neuvoa. Minä asennan meillä digiboxit ja ratkaisen tietokoneongelmia. Minä kehun miestäni komeaksi ja seksikkääksi ja kerron kuinka hän herättää eläimellisen puoleni. Mikä paremmin pönkittäisi miehisyyttä? Mutta missä on minun kehuni ja minun naisellisuuteni pönkitys. On kiva kuulla olevansa seksikäs mutta se ei riitä. Miten olisi "Onpa kiva kun pesit pyykkini että minulla on puhtaita vaatteita treeneihin" tai "Kiitos kun teit ruokaa meille ja onpa hyvää". Pohjoismaissa ihmiset ovat muuten kaikkein tasa-arvotietoisimpia maailmassa.


      • Anonyymi
        Esa. kirjoitti:

        >Mitäs sitten ne asiat joista miehen pitäisi tietää naisista että hekin tulisivat "oikein kohdelluiksi"?<
        Vastaan tähän lyhyesti, niillä esimerkeillä, jotka olen kokenut parhaiksi.

        Kun vaimo kertoo negatiivisista tunteista, niin kuunnellaan miltä hänestä tuntuu, ei tarjota ratkaisua eikä reagoida siihen itse hermostumalla. Vaikka tuntisi että jokainen sana hyökkää omaa miehisyyttä vastaan, niin silti vaan kuunnellaan. Kun vaimo on saanut purkaa pahan olonsa, niin hän pitää sinua ihanana miehenä, joka hetken jaksoi kuunnella.

        Tämän jälkeen ei tarvita enää pitkiä listoja, vaan saat yhden selkeän ohjeen millä voit juuri tänään huomioida vaimoasi.

        Ps.
        Nainen tarvitsee joka päivä useamman kokemuksen mieheltää kun mies huomioi häntä, huomioimisen ei tarvitse olla mitään suurta, mutta kertoja pitää olla useampi.

        Eikö nimenomaan pitäisi miettiä yhdessä ratkaisua, miten ongelma voi muuten ratketa?


    • 20134

      Suurin osa täällä ei ymmärrä, mistä puhut. Itse allekirjoitan kaiken, ja olen aiemminkin vaistomaisesti pyrkinyt tämän huomioimaan. Kiitos hyvistä kirjoituksista!

      t. vaimo

      • pk

        ..ja asia on yksinkertaistettuna ikivanha totuus: niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa.


      • hohhoijaa...
        pk kirjoitti:

        ..ja asia on yksinkertaistettuna ikivanha totuus: niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa.

        Että kun mies käy vieraissa, munkin pitäisi sitten käydä?
        niinkö?
        Tuleeko mieleen, että toisten kumppanit on pelkkiä paukapäitä?


      • kannatuskirjoituksia

        Onkohan Esa vähä itte kommentoinut omaa postaustaan?

        t. vaimo (heh heh)


    • Tasavertainen äijä

      Sama pätee toisinpäin. Jos kumppania kohtelee jotenkin puolikykyisenä niin tuskin nainenkaan näyttää parhaita puoliaan.

    • Täydellinen Nainen?

      Naisen pitää näköjään olla kun koiranpentu joka luo sinuun IHALEIVIA katseita???No sitähän sinä odotat.
      Kyllä naisissakin on sellaisia,että syttyvät tosi nopeasti,ei siinä paljon tarvitse lämmitellä.Naisen PITÄÄ ihailla miestä mutta miehen EI pidä ihailla naista???? NÄINKÖ ON?????Jos sinä halveksit naista niin ei hän sinua kauan katsele.
      Jos äitisi ei ole sinua aikoinaan opettanuy siivoamaan,kokkaamaan,pyykkäämään ym,ym niin vaimosihan se on sinulle opetettava jotta oppisit EDES JOTAKIN.Syytä siitä äitiäsi älä vaimoasi.
      iten pitkään olit siinä lapsen paikalla?? Ehkä 30 vuotta? Eli et osaa laskea irti äidistäsi.
      Minusta sinä elelet jossain pilvilinnoissa noiden ajatuksiesi kanssa-mieti vielä yhden kerran ja sitten vielä yhden kerran OIKEIN kunnolla mitä kirjoitit.
      Minusta sinä olet tossunalla oleva VÄTYS.

      • .............

        Mieti kuinka moni ottaa sen koiranpennun, siinä on paljon työtä, mutta siti se halutaan. Eikö olisi vielä enemmän jos saisit niitä ihailevia katseita puolisoltasi.


      • Täydellinen Nainen?
        ............. kirjoitti:

        Mieti kuinka moni ottaa sen koiranpennun, siinä on paljon työtä, mutta siti se halutaan. Eikö olisi vielä enemmän jos saisit niitä ihailevia katseita puolisoltasi.

        ja kyllä olen päätynyt tulokseen että moni ottaa sen koiranpennun.vaikkakin siinä on paljon työtä.....
        Niin tämä Esa reppana ei varmaankaan saa niitä ihailevia katseita....


    • Esa.

      Lasten kasvatuksesta
      Yleensä jokainen haluaa että koti on siisti, mutta kaikki eivät kuitenkaan arvosta sitä niin paljon että jaksaisi tehdä sen eteen niin paljon työtä kun se vaatii.

      Lapsi oppii jo hyvin pienenä itse pyyhkimään, koska lapsi itse haluaa sen oppia, eli tarvitaan vain syy miksi haluaa oppia.

      Kun lapsi ymmärtää puhetta, niin voi kertoa mitä hyötyä on oppimisesta, vapaus ja luottamus kasvaa sen mukaan mitä on opittu. Lapsen iällä ei ole niin suurta merkitystä, sillä on miten on kehitytty, ollaanko luottamuksen arvoisia.

      Keskityn kuitenkin vähän isommille lapsille, sen ikäisille joilta voidaan jo odottaa kotitöihin osallistumiseen. Kun vaatteet jää lattialle, likaiset astiat pöytään, oma huone on siivoamatta, niin teollaan lapsi huutaa äiti, äiti. tarvitsen sinua äiti. Kun lapsi ymmärtää oman käyttäytymisen, niin sitä alkaa hävettää, minua pidetään vauvana. Silloin lapsi haluaa itse oppia, niin kuin pyyhkimisenkin.

      Niin kauan kun toisen tarvitsee kävellä perässä korjaamassa toisen jälkiä, kertoo se siitä ettei vielä olla kasvettu aikuisiksi. Lapsilla on lasten säännöt ja aikuisilla on aikuisten. Lapsi ymmärtää tämän hyvin nopeasti, kun lasta palkitaan oppimisesta. Olet ollut luottamuksen arvoinen, kotiintuloaikaasi voidaan pidentää puolella tunnilla, viikkorahaasi voidaan nostaa vähän, ja vastaavasti taaksepäin menemisestä voidaan sakottaa vähän.

      Ei tarvitse montaa kertaa sanoa samasta asiasta, jos itse haluaa oppia. Riittää kun joskus muistuttaa.

      • Narsisti-esa..?

        Mee jo vittuun, alkaa nuo sun "äitipä kertoo.." juttus muistuttaan narsistin itseihailua...


      • Täydellinen Nainen?

        eikös tämä juttu alkanut jostakin mitä Naisten pitäisi tietää miehestä.Nyt tämä täyttää jo naurettavuuden rajat.
        Sinä rupesit nyt jo filosomoimaan jostakin LAPSEN KASVATUKSESTA.....Menee yli!
        Etkös sinä ole vieläkään oppinut persettäsi pyyhkimään?
        Mitä sinä haluat OPPIA naisista? Sehän se taitaakin olla tämän asian perimmäinen kysymys sinulla? Vai??
        Mistä sinua pitää vielä muistuttaa?
        Älä kohtele naistasi kylmäkiskoisesti-niin metsä vastaa miten sinne huudetaan.


      • Esa.
        Täydellinen Nainen? kirjoitti:

        eikös tämä juttu alkanut jostakin mitä Naisten pitäisi tietää miehestä.Nyt tämä täyttää jo naurettavuuden rajat.
        Sinä rupesit nyt jo filosomoimaan jostakin LAPSEN KASVATUKSESTA.....Menee yli!
        Etkös sinä ole vieläkään oppinut persettäsi pyyhkimään?
        Mitä sinä haluat OPPIA naisista? Sehän se taitaakin olla tämän asian perimmäinen kysymys sinulla? Vai??
        Mistä sinua pitää vielä muistuttaa?
        Älä kohtele naistasi kylmäkiskoisesti-niin metsä vastaa miten sinne huudetaan.

        Tarviiko jonkun kulkea sinun perässäsi jälkiä siivoamassa? Vai loukkasiko se, että vertasin sitä pyyhkimiseen?


    • Miehekkyys tärkein

      Miehenä ja aviopuolisona 30-vuoden kokemuksella voin sanoa, että olet oikeassa. Sanomaasi ei kuitenkaan opeteta missään koulussa - paitsi elämänkoulussa ja se on monesti liian myöhäistä!

      • Esa.

        >Sanomaasi ei kuitenkaan opeteta missään koulussa - paitsi elämänkoulussa ja se on monesti liian myöhäistä!<

        Parisuhde on aiheena kiinnostanut, ja siksi olen lukenut paljon parisuhdetta käsitteleviä kirjoja, enkä ihan suoraan ole nähnyt kirjoja jotka olisi käsitelleet näin tätä asiaa. Miehen arvostusta on kuitenkin paljon käsitelty.

        Elämänkoulu on opettanut, elämä nöyryytti joka suunnasta. Paloin loppuun, sairastuin ja kärsin masennuksesta, mutta pahinta oli itsetunnon menetys joka kohdistui miehisyyteen.

        Olin hyvin vanhanaikainen, jossa sukupuoliroolit oli jaettu, tein itse paljon töitä ja hankin hyvän toimeentulon perheelleni, vaimoni hoiti kodin. Lapset ei kuitenkaan nähneet omaa osuuttani, ainoastaan äidin joka hoiti suurimman osan kotitöistä yksin. Oikean miehen mallin antaminen on niiden kohdalla liian myöhäistä. Onneksi voin vaimoni, ja yhden lapseni kohdalla vielä tehdä jotain.

        Olisin toivonut että joku olisi opettanut näistä asioista, silloin kun olin nuori, vaikka toisaalta en tiedä olisinko ottanut vastaan, tai edes ymmärtänyt sitä opetusta. Olisi edes ymmärtänyt, että vaimo ja äiti on eri asia, vaimo kuuluu itselleni, ja äiti lapsilleni. Jotenkin vaan ajatteli, että äiti on aina äiti ja isä on aina isä. Kun lapset kasvaa vähitellen aikuisiksi, niin myös vähitellen äiti ja isä lakkaa olemasta. Oma osanikin oli sekoittunut, yritin olla isä myös vaimolleni, valvoa mitä vaimoni saa tehdä, sanoa ja jopa ajatella. Monta kertaa yritin neuvoa, kun kaikki ei mennyt niin kun itse ajattelin.


    • madame86

      Tää aloitusviesti on niin totta kuin olla ja voi. Hyvin tavallinen ongelma parisuhteissa. Ehkäpä tällaisen tilanteen saa aikaan molemminpuolinen kunnioituksen puute. Kunnioitus on yksi toimivan parisuhteen perusedellytyksistä.
      Mutta se vaan tuli mieleen, että tuosta jää sellainen vaikutelma että se on naisen harteilla "tehdä miehestä mies". Jos vaimo on muuttunut enemmänkin äidiksi miehelleen ja mies on perheessä kuin yksi lapsi lisää, on tämä molempien osapuolten aikaansaama asia, eikä vain vaimon. Yleensäkin kaikki parisuhteen ongelmat kaatuvat naisen hoidettavaksi, mies on sellainen kuin on ja vaimo saa tehdä kaikkensa sopeutuakseen ja pitääkseen perheen pystyssä.

      Mikään ei ole epäseksikkäämpää miehessä kuin se, että hän ei osaa/jaksa/viitsi hoitaa edes ihan arkipäiväisiä juttuja kunnolla. Tämä siis omasta mielestäni, itse kun olen pikkutarkka pilkunnussija niin en voi sietää sellaista että tehdään asiat "vähän sinne päin" :) Joko tehdään kunnolla tai ei tehdä ollenkaan.

      Jos mies on avuton kuin pikkulapsi normaaleissa kotiaskareissa, rahankäytössä tai muiden asioidensa hoitamisessa, on kunnioittaminen aika vaikeaa. Kyllähän sen silloin ymmärtää jos henkilöllä on jokin vaikea elämänvaihe menossa tai sairaus, mutta pidemmänpäälle se syö kunnioitusta. Ehkä tähän liittyy myös se, että naiset usein arvostavat miehessä turvallisuutta. Joten jos miehellä on asiat sekaisin, nainen tuntee ettei miehen varaan voi muissakaan asioissa laskea.

      Kun ymmärtää nauttia niistä tilanteista kun oma mies toimii niinkuin suoraselkäiseltä mieheltä odottaakin, saattaa sillä olla yllättävänkin voimakas vaikutus parisuhteeseen. On todellakin ihanaa saada olla nainen turvallisen, miehekkään miehen rinnalla, jolta saa tukea silloin kun tarvitsee. Miehet ja naiset ovat erilaisia, ja vanhanaikaisissa sukupuolirooleissa on totuuden siemen. Feminismi ei ole millään lailla ristiriidassa näiden asioiden kanssa, sillä tasa-arvo ei tarkoita tasapäisyyttä.

      Poikalapsia herkästi paapotaan mitä kotitöihin tulee, perheen tytöt (tai äiti yksin) hoitavat siivouksen mutta pojat eivät osallistu mihinkään. Näitä passattuja poikia saavat sitten sietää ne naisparat, jotka muuttavat ensi kertaa yhteen näiden kanssa. Kaikille lapsille on hyödyllistä oppia mahdollisimman varhain että koti ei pysy siistinä eikä ruoka tule pöytään ilman työtä. Kotitöistä lapsi saa myös onnistumisen iloa ja hyviä rutiineja.

      • Esa.

        >Se vaan tuli mieleen, että tuosta jää sellainen vaikutelma että se on naisen harteilla "tehdä miehestä mies"<

        Tarkoitus ei ollut jättää sitä naisen harteille, muuten mies kokee siinäkin tarvitsevansa äitiä. Ennenkaikkea miehen on itse noustava pois lapsen asemasta, mutta siinä tarvitaan tilaa, eli vaimon on luovuttava äitinä olemisesta miehelleen.


    • Lyhyesti..-.

      Ohjeet vaimolle: anna pillua, ole hoikka ja kaunis, älä nalkuta. Tällä pärjää erittäin pitkälle. Toimii meillä ja kaikilal muillakin.

    • Täydellinen Nainen?

      Luoja ei tehnyt miehistä täydellisiä.
      Oli kuitenkin sen verran armollinen,että teki heidät
      sokeiksi omille virheilleen.

      • oikea helmi!

        TUO oli hyvä!
        Otan sen kokoelmiini..


    • Täydellinen Nainen?

      Miehen hankinta
      1.Ennenkuin hankit miehen on sinun pohdittava tarkoin,jaksatko pitää siitä huota monta vuotta eteenpäin,sillä miehet miehet eivät selviä ilman omistanjansa jatkuvaa huolenpitoa.
      2.Keskustele myös perheesi kanssa.Vaikka miehet ovat suloisia,kaikki eivät kuitenkaan pidä niistä.Jotkut voivat olla jopa allergisia niille.
      3.Ennen miehen hankkimista kannattaa miettiä,minkä rotuisen haluat.Miehen luonteessa,karvan pituudessa ja vaärissä on huomattavia eroja rodusta riippuen.Yleisesti ottaen erilaiset suomenhörökorvat ja lapinseisojat ovat helpompia hankkia,mutta niiden kouluttaminen on hieman vaikeampaa kuin eurooppalaisten rotujen.
      4.Mieti myös,mihin käyttötarkoitukseen miehesi haluat.Jos haluat vain tavallisen kotimiehen makaamaan sohvallesi,kerjäämään ruokaa ja haukkumaan vieraita,tavallinen suomalainen perusmies kelpaa siihen parhaiten.Jos taas tarvitset näyttelymiehen,on myös ulkonäölle asetettava vaatimuksia.Miesnäyttelyissä menestyvät parhaiten jäntevät,ruskeat ja suhteellisen lyhytkarvaiset miehet.Näyttelymiehen pitoon liittyy kuitenkin ongelmia,niillä on taipumusta mm. karkailla.Metsästykseen tarkoitetut miehet vaativat yleensä paljon liikuntaa ja ulkoilutusta.Jos kuitenkin haluaa metsästykseen soveltuvan miehen,niin suositeltavia ovat niin kutsutut seisojat,jotka eivät vaadi ylettömästi liikuntaa ja niitä voi harjoittaa myös sisätiloissa.
      5.Kun olet tehnyt päätöksen miehen hankkimisesta,sinun on otettava selvää,mistä saat haluamasi miehen.Otayhteyttä perheisiin,joissa tiedät olevan vapaita miehiä, ja tee varaus.Käy tapaamassa miestä ja hänen perhettään ennen lopullista päätöstä,sillä perheolosuhteet vaikuttavat myöhempään koulutukseen.
      6.VARMISTA,ETTÄ MIES ON VIEROTETTU EMOSTAAN.
      7.Kysy miehen kasvattajalta miehen ruokontaohjeita ja muita tärkeitä sinua kiinnostavia seikkoja.
      8.Voit myös hankkia hylätyn miehen,mutta sillä voi olla edellisten omistajien jäljiltä pahoja tapoja.
      9.Kun olet löytänyt sopivan miehen,vie se lääkärille tarkastukseen ja rokotettevaksi.
      10.Vie mies kotiisi.Varmista,että sillä tarpeeksi juomaa ja ruokaa,jotta se pysyy tyytyväisenä.
      11.Useimmat antavat miehen nukkua sängyssään,ja se onkin usein mukavaa.Varmista kuitenkin,ettei miehellä ole syöpäläisiä,jotka voivat tarttua sinuun.
      12.Koulutus on parasta aloittaa yksinkertaisista asioista,kuten sisäsiisteydestä.Ankarastakaan koulutuksesta huolimatta kaikki miehet eivät opi koskaan sisäsiisteiksi.Oven avaaminen ja kukkien tuominen ovat temppuja,jotka onnistuvat vain VALIOYKSILÖILTÄ.
      13.Vaikka mies näyttäisikin kuuntelevan sinua,se ei välttämättä ymmärrä puhettasi
      14.Jos mies karkailee,aitaa piha tai käytä talutushihnaa.Useimmat eivät hevin suostu jälkimmäiseen.Jos karkailu jatkuu,hanki uusi mies.
      15.Huomaa,ettei kaikkia miehiä kannata käyttää siitokseen.Siihen kelpaavat vain rekisteröidyt miehet.Jos kuitenkin haluat jälkeläisiä eikä miehesi ole rekisterissä,VARAUDU ONGELMIIN.

      • ;D

        ENSIMMÄINEN mielenkiintoinen ja hyvä kirjoitus täällä, jonka jaksoi lukea
        ilman nukahtamista!
        Noin helposti sen voi ilmaista, mitä miehestä täytyy tietää!!
        Lueppa ESA sinäkin ihan ajatuksen kanssa....älä nyt taas masennu...


      • RantanplanRintintin

        16.Mikäli jostain syystä et kuitenkaan ole tyytyväinen niin lain mukaan ilman selitys velvoitteita ostoksen voit viedä eläinlääkärin lopetettavaksi,tosin se maksaa,mutta samalla varmistat ettei se joudu kierrätyksee ja saat siitä hyvän mielen.


    • Siru112

      Otsikko tulisi olla:"Mitä jokaisen naisen tulisi tietää miehistä".
      Asiaa!

    • kiinnostunut___

      Tekstisi oli hyvä, kiitos siitä. Minua kiinnostaisi kuitenkin tietää, miten miehen miehisyyttä voi korostaa. Muutama esimerkki erilaisista asioista voisi olla mukava :). Pelkät kehut: "Voi kun sä näytät tänään komeelta" ym. vaikuttavat hieman tönköiltä.

      • Esa.

        Miehet aistii samalla tavalla kun naisetkin mikä on aitoa, siksi ihailu kannattaa kohdistaa sellaisiin asioihin joissa mies itsekin tietää että se on totta. Kun huomaat mihin miehesi panostaa parisuhteessanne, ja pidät siitä itsekkin, niin siinä on varma kohta ihailulle.

        Myös silloin kun tapahtuu pientäkin edistystä, juuri sinun haluamaasi suuntaan, kannattaa näyttää että arvostat sitä. Miehellesi juuri sinun ihailu ja arvostus on kaikkein tehokkainta miehisyyden nostamista. Ulkopuolelta tulevaa ihailua kaivataan vasta silloin kun omalta puolisolta sitä ei saada tai osata ottaa.
        Niissä asioissa joita et arvosta, ei kuitenkaan kannata nostaa miehisyyttä, muuten nekin piirteet vahvistuu.

        Miehet ei tarvitse samalla tavalla sanoja kun naiset, ne lukee aidon ihailusi silmistäsi ja siitä että olet juuri hänestä kiinnostunut. Sanoillakin on merkitystä, mutta siihen riittää sanat, "olet ihana kun...", ja tähän perään juuri se mitä haluat tai arvostat miehestäsi.


      • Esa.
        Esa. kirjoitti:

        Miehet aistii samalla tavalla kun naisetkin mikä on aitoa, siksi ihailu kannattaa kohdistaa sellaisiin asioihin joissa mies itsekin tietää että se on totta. Kun huomaat mihin miehesi panostaa parisuhteessanne, ja pidät siitä itsekkin, niin siinä on varma kohta ihailulle.

        Myös silloin kun tapahtuu pientäkin edistystä, juuri sinun haluamaasi suuntaan, kannattaa näyttää että arvostat sitä. Miehellesi juuri sinun ihailu ja arvostus on kaikkein tehokkainta miehisyyden nostamista. Ulkopuolelta tulevaa ihailua kaivataan vasta silloin kun omalta puolisolta sitä ei saada tai osata ottaa.
        Niissä asioissa joita et arvosta, ei kuitenkaan kannata nostaa miehisyyttä, muuten nekin piirteet vahvistuu.

        Miehet ei tarvitse samalla tavalla sanoja kun naiset, ne lukee aidon ihailusi silmistäsi ja siitä että olet juuri hänestä kiinnostunut. Sanoillakin on merkitystä, mutta siihen riittää sanat, "olet ihana kun...", ja tähän perään juuri se mitä haluat tai arvostat miehestäsi.

        Mies ja nainen ovat hyvin samanlaisia siinä että molemmat tarvitsevat arvostusta, mutta erona tulee se miten sitä luetaan.

        Mies lukee silmien kautta ja nainen kuulemisen.
        Miehelle riittää silloin tällöin, ja nainen tarvitsee sen joka päivä monta kertaa.
        Miehelle vaikuttaa heti ja naiselle hitaasti.
        Miehelle vaikutus lakkaa yhtä nopeasti ja naiselle hitaasti.

        Yksilöllisiä eroja löytyy, mutta tämä on vähän suuntaa-antava.


      • lattana naama Wong
        Esa. kirjoitti:

        Mies ja nainen ovat hyvin samanlaisia siinä että molemmat tarvitsevat arvostusta, mutta erona tulee se miten sitä luetaan.

        Mies lukee silmien kautta ja nainen kuulemisen.
        Miehelle riittää silloin tällöin, ja nainen tarvitsee sen joka päivä monta kertaa.
        Miehelle vaikuttaa heti ja naiselle hitaasti.
        Miehelle vaikutus lakkaa yhtä nopeasti ja naiselle hitaasti.

        Yksilöllisiä eroja löytyy, mutta tämä on vähän suuntaa-antava.

        Ei muutakuin näyttelemään tytöt, että se seksikokemuskin ukkos kanssa oli taas todella nannaaa!!
        Seisoo Esal...siis miehellä taas illallakin ja saat taas sitä nannaa!
        Voi jee!! kyllä valehteleminen on parasta hoitoa parisuhteelle!


      • Täydellinen Nainen?
        Esa. kirjoitti:

        Miehet aistii samalla tavalla kun naisetkin mikä on aitoa, siksi ihailu kannattaa kohdistaa sellaisiin asioihin joissa mies itsekin tietää että se on totta. Kun huomaat mihin miehesi panostaa parisuhteessanne, ja pidät siitä itsekkin, niin siinä on varma kohta ihailulle.

        Myös silloin kun tapahtuu pientäkin edistystä, juuri sinun haluamaasi suuntaan, kannattaa näyttää että arvostat sitä. Miehellesi juuri sinun ihailu ja arvostus on kaikkein tehokkainta miehisyyden nostamista. Ulkopuolelta tulevaa ihailua kaivataan vasta silloin kun omalta puolisolta sitä ei saada tai osata ottaa.
        Niissä asioissa joita et arvosta, ei kuitenkaan kannata nostaa miehisyyttä, muuten nekin piirteet vahvistuu.

        Miehet ei tarvitse samalla tavalla sanoja kun naiset, ne lukee aidon ihailusi silmistäsi ja siitä että olet juuri hänestä kiinnostunut. Sanoillakin on merkitystä, mutta siihen riittää sanat, "olet ihana kun...", ja tähän perään juuri se mitä haluat tai arvostat miehestäsi.

        "Ulkopuolelta tulevaa ihailua kaivataan vasta silloin kun omalta puolisolta sitä ei saada tai OSATA OTTAA."
        Mitä sinun "päässäsi" liikkuu? Puhut aivan pehmosia.
        Ei voi kun nauraa.


      • Täydellinen Nainen?
        Esa. kirjoitti:

        Mies ja nainen ovat hyvin samanlaisia siinä että molemmat tarvitsevat arvostusta, mutta erona tulee se miten sitä luetaan.

        Mies lukee silmien kautta ja nainen kuulemisen.
        Miehelle riittää silloin tällöin, ja nainen tarvitsee sen joka päivä monta kertaa.
        Miehelle vaikuttaa heti ja naiselle hitaasti.
        Miehelle vaikutus lakkaa yhtä nopeasti ja naiselle hitaasti.

        Yksilöllisiä eroja löytyy, mutta tämä on vähän suuntaa-antava.

        Mitä tapahtui naiselle,
        joka oppi ymmärtämään miehiä?
        HÄN KUOLI NAURUUN.


      • mitätön1
        Täydellinen Nainen? kirjoitti:

        "Ulkopuolelta tulevaa ihailua kaivataan vasta silloin kun omalta puolisolta sitä ei saada tai OSATA OTTAA."
        Mitä sinun "päässäsi" liikkuu? Puhut aivan pehmosia.
        Ei voi kun nauraa.

        TäydellinenNainen?
        ei puhu ESA pehmosia. näin meillä ainakin toimittiin, vaikka se näin naisena tuntuu älyttömältä tavalta reagoida. Itse oli kyllä myös katsottava peiliin ja huomattava että ei se oma käyttäytyminen miestä kohtaan ollut niin selkeää, etteikö sitä olisi mies voinut ymmärtää juuri niin väärin kuin ymmärsi.

        mä olen Esa ymmärtänyt pointin sun ajatuksissas ja hymyillyt itsekseni, kun samoissa ajatuksissa pyörinyt itsekin viime aikoina.. vielä kun (kärjistämättä) osais käyttää näitä kirjoittamiasi ajatelmia käytännössä... kun ne miehet joskus oppis et hipaisu osuu halausta tarkemmin...


      • Anonyymi
        Esa. kirjoitti:

        Miehet aistii samalla tavalla kun naisetkin mikä on aitoa, siksi ihailu kannattaa kohdistaa sellaisiin asioihin joissa mies itsekin tietää että se on totta. Kun huomaat mihin miehesi panostaa parisuhteessanne, ja pidät siitä itsekkin, niin siinä on varma kohta ihailulle.

        Myös silloin kun tapahtuu pientäkin edistystä, juuri sinun haluamaasi suuntaan, kannattaa näyttää että arvostat sitä. Miehellesi juuri sinun ihailu ja arvostus on kaikkein tehokkainta miehisyyden nostamista. Ulkopuolelta tulevaa ihailua kaivataan vasta silloin kun omalta puolisolta sitä ei saada tai osata ottaa.
        Niissä asioissa joita et arvosta, ei kuitenkaan kannata nostaa miehisyyttä, muuten nekin piirteet vahvistuu.

        Miehet ei tarvitse samalla tavalla sanoja kun naiset, ne lukee aidon ihailusi silmistäsi ja siitä että olet juuri hänestä kiinnostunut. Sanoillakin on merkitystä, mutta siihen riittää sanat, "olet ihana kun...", ja tähän perään juuri se mitä haluat tai arvostat miehestäsi.

        Osoitatko Esa miten aitoa ihailua vaimoasi kohtaan? Kun vaimosi odottaa pientäkin edistystä, miten näytät sen hänelle?


    • realiteetitvoittaa

      Miksi nainen ei saisi osoittaa halveksuuntaansa miehelleen ? Sehän on aitoa tavaraa !
      Miksi pitäisi naisen tietää miehisyydestä, sillä nainenhan haluaa osoittaa itsekeskeiset itsenäiset tuotoksensa. Se on aitoa tavaraa !

      Miksi haluat muuttaa todellisuutta muuksi?
      Kannatko seurauksetkin manipuloinnista, jotka voivat olla hyvinkin vaarallisia, kuten osa ihmisistä ehkä tietää?

      Jos nainen osoittaa halveksuntaa, sille on silloin syynsä ja viesti menee perille.
      Toki mies voi muistaa nämä halveksunnat pidempään ja tajuta, että nainen pyrkii manipuloimaan esittäessään muuta ( tämä siis halveksunta naisissa).

      Kaikenpuolinen henkinen pahoinpitely on vähintäänkin rinnastettavissa väkivaltaan ( tykkäätkö sinä, että sinua lyödään? ).
      Manipuloiva laskelmointi on vielä pahempaa, sillä siinä ollaan myrkkypullo kädessä ja mietitään, että annetaanko vai ei.

    • Ronald Russell

      Lapsi jota ivataan,oppii pelkäämään.
      Lapsi,jota arvostellaan,oppii tuomitsemaan.
      Lapsi,jota petetään,oppii pettämään.
      Lapsi,joka kohtaa vihamielisyyttä,oppii hyökkäämään.
      Lapsi,joka saa hellyyttä,oppii rakastamaan.
      Lapsi,jota rohkaistaan,oppii luottamaan itseensä.
      Lapsi,joka saa tuntea totuuden,oppii ymmärtämään oikeutta.
      Lapsi,jota kiitetään,oppii olemaan kiitollinen.
      Lapsi,joka näkee annettavan omasta muille,oppii olemaan huomaavainen.
      Lapsi,joka saa tietoa,oppii tuntemaan viisauden.
      Lapsi,jota kohtaan tunnetaan kärsivällisyyttä,oppii olemaan pitkämielinen.
      Lapsi,joka elää onnellisena,löytää rakkauden ja kauneuden.

      • Esa.

        100 % samaa mieltä, ja toimii myös meihin aikuisiin.


      • Täydellinen Nainen?
        Esa. kirjoitti:

        100 % samaa mieltä, ja toimii myös meihin aikuisiin.

        Esa myöntää lopulta olevansa vain pieni lapsi.

        Mutta en ymmärrä edelleenkään,mikä sinulla on pointti kirjoitukseesi?

        Näin lopuksi voisin sanoa naisille: "Antakaa,jos vain voitte,mutta antakaa niin,että mies säästyy pyytämisen häpeältä".

        Toivotaan,että Esa kasvaa myös henkisesti aikuiseksi ja jaksaa olla Se aviomies siinä avioliitossa jossa täytyy rakastaa toisen vikoja tai vähintään sopeutua niihin.


      • Anonyymi
        Esa. kirjoitti:

        100 % samaa mieltä, ja toimii myös meihin aikuisiin.

        Käytätkö tätä metodia myös omaan vaimoosi, vai tarvisevatko vain miehet kehuja ja kannustusta?


    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus. Tunnistan omassa miehessä noita asioita.
      Hän onneksi kertoo. Juurikin paapominen ja ohjailu ärsyttää. Ihailu tosiaankin on hyvästä. Onhan se toki hyvästä meille kaikille.

      Asiat voi tehdä monella lailla.
      Minäkin saan tehdä omalla laillani ja saan ihailua mieheltäni.

    • Anonyymi

      Jotenkin ajatellut että se vanhempien tehtävä kasvattaa se poikansa. Isän roolia vähättelemättä. Isä on se miltä se miehen malli tulee. Enkä nyt ymmärrä miksi erityisesti vaimon pitäisi kasvattaa vielä miestä. Ymmärrän nuorena että ei kaikkea osaa mutta mutta ei osaa moni nainenkaan. Eikä kukaan vaimoakaa kehu että Hei tosi hienosti täytit pesukoneen. Ne on perus asioita joita jokaisen pitää tehdä. Sekä tuosta pukeutumisesta itse en siihen puutu. Ja jos on joku vaate mitä en voi sietää niin tiedän että mies ihan uhallaankin pitää sitä päällä. Sekä jos aikuinen mies ei yksin selviä kotona. Olkoon syömättä.

      • Anonyymi

        Kauhea taakka alkaa äidiksi aikuiselle miehelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauhea taakka alkaa äidiksi aikuiselle miehelle.

        Jos se on noin, niin se todella olisi taakka!


    • Anonyymi

      Kyllä aikuisen miehen pitää ilman ihailija saada perse ylös sohvalta, aika lapsellinen ja itsekäs aloitus.

    • Anonyymi

      Haluaisin kyllä kokea sen, kun kun möllötän sohvannurkassa ja puoliso tulee ihaillen kannustamaan minua kotitöihin🤣 Ei, joko ne kotityöt jää tekemättä tai mies olettaa minun tekevän ne. Jokainen on ihan itse vastuussa omasta osallistumisestaan, ilman , että toisen täytyy ihailla tai vaatia.

    • Anonyymi

      Testattu, ei auttanut ihaileva katse eikä miehisyyden pönkittäminen. Mitäs Esa nyt tehdään?

    • Anonyymi

      Voisitko antaa ihan konkreettisia esimerkkejä arkielämästä miesnäkökulmasta?

    • Anonyymi

      Vieläkö Esa ajattelet samalla tavalla?

    • Anonyymi

      No, ei se 0-3 min riitä.

      • Anonyymi

        Mihin?


    • Anonyymi

      Kannata lakialoitetta kahden sähkömittarin sallimiseksi samassa taloudessa. Yksi mittaisi pörssisähköä sen ollessa halpaa ja toinen sopimussähköä sen ollessa halvempaa.
      Nykyinen laki kieltää kahden mittarin käytön!!
      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/12663

      • Anonyymi

        Kannatan aiheessa pysymistä.


    • Anonyymi

      Mistä tämä ajatus on saanut alkunsa? Oma kokemus?

    • Anonyymi

      Voisiko kyseessä olla aloittajan erittäin heikko itsetunto, jolloin ei kykene ottamaan palautetta vastaan omasta saamattomuudestaan?

    • Anonyymi

      Miehen tulee tietää nämä asiat naisista, rakasta, kunnioita, arvosta ja ole aina luottamuksen arvoinen. Parisuhteesta on turha tehdä monimutkaista kummallisilla säännöillä, joissa kehutaan ja kannustetaan päivänselvistä asioista, rasittavaa..!

    • Anonyymi

      Olen nähnyt tuon viimeisen kappaleesi ajatuksen toteutuvan käytännössä vuosikaudet.
      Kaikki ovay tyytyväisiä.
      Omalla kohdallani olemme eläneet periaatteella se tekee ja hoitaa asioita jolla on parempi majdollisuus.
      Lähtökohtana kumppanin hyvinvointi. Machosta kodinhoitajaksi!

    • Anonyymi

      Mistähän sitä löytäisi miehen, joka edes joskus kehuisi ja kannustaisi, eikä vain vaatisi ja pakottaisi?

    • Anonyymi

      Kylläpäs tämä aloitus maalaakin miehistä harvinaisen vastenmielisen kuvan. Onneksi on tullut nähtyä tuolla todellisessa elämässä, että miehet eivät ole noin vastenmielisiä olentoja.

    • Anonyymi

      ” Ihaileva katse ja sanat, jossa ihailu kohdistuu miehisyyteen, niin miehenne kävelee perässänne, vastaavasti halveksunta, työntää ne pois. Jopa vuosien kylmyys ja jää sulaa muutamassa sekunnissa. ”

      Karismaattista, asiantuntijamies

      • Anonyymi

        Ei tainnut sulaa vuosien kylmyys..


      • Anonyymi

        Liitelevä ego?


    • Anonyymi

      Näin puhuu pettävät miehet.

    • Anonyymi

      Voi, kun olisitkin ihaillut sitä omaa vaimoa..

    • Anonyymi

      Miksi joku kaipaa ihailija voidakseen tehdä arkisia töitä, narsisti? Eikö tälläinen ole kumppanin nöyryyttämistä?

    • Anonyymi

      Mieslapsi saadaan aikuisuuteen vaimon palvonnalla🤣

    • Anonyymi

      Onkohan miehen ja naisen välillä todellisuudessa näin valtavaa eroa tavassa tuntea ja toimia?

    • Anonyymi

      Joku on tainnut vaan lukea vähän Marsia ja Venusta, eikä ole sisäistänyt omaa osuuttaan. Mieslapset👌

    • Anonyymi

      Lapsen asemaan heittäytynyt mies yrittää keksiä jonkun tekosyyn, miksi ei jaksa perhearkea, vaimon vika tietysti, jos on laiska ja kypsymätön mies. Olisi kiva kuulla sen toisen osapuolen näkemys🤔

    • Anonyymi

      kaikille pakollinen pariterapia varsinkin avioon meneville ja tuntojen ja lukkojen tutkiminen mukaan, säästyisi paljon molemmilta osapuolilta psyykettä, lapsia ja yhteiskunnan varoja...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7776
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2862
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1835
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1444
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1405
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe