Huumorista

Mitta täynnä?

Taas viikonloppuna jouduimme mieheni kanssa törmäyskurssille, aiheena "huumori". Ongelmana on se, että silloin harvoin kun meillä käy vieraita (joskus myös silloin kun käymme kylässä) mieheni käyttäytyy minun mielestäni ala-arvoisesti.

Esimerkkejä:

Viime viikonlopulta. Keskustelen ystäväpariskunnan kanssa siitä, milloin menemme heille kylään. Mies kävelee ohi, seisoo vierelleni ja teatraalisesti asettaa kätensä otsalleen miettimisasentoon ja huokaa alentuvalla äänellä: "Voi voi kun nyt taas pitää miettiä niin kovasti että mitenkähän tämä asia olisi..." Sanoin miehelle jotain että älähän nyt, pitää vähän suunnitella... Siihen mies potkaisee "kevyesti" minua perseelle. Jatkan lauseen loppuun ja sanon miehelle: äläkä nyt potki siinä, johon potkaisee uudelleen. Tähän sanon jotta lopeta nyt. Tässä vaiheessa ystävättäreni sanoo: "Sinä kun olet noin viisas niin auta sinä meitä tässä ongelmassa" johon mieheni murahtaa jotain ja lähtee pois.

Siskoni tulee kylään. Mies sanoo: "On se mukava jotta tulee vieraita, niin saapahan kerrankin kunnon ruokaa!"

Veljensä vaimoineen tulee kylään. Kahvipöydässä aloittavat keskustelun lasten lukumäärästä. Mies tuumaa tähän: "Joo meilläkin laitettiin eukolle kierukka kun joka kerta kun päästettiin rojut ränniin niin kakaroita rupes tulemaan niin johan sitä jotenkin piti ruveta rajottamaan!" Kun suutuin tästä, mieheni rupesi räyhäämään minulle kahvipöydässä, jotta on se kumma ettei asioista voi oman perheen kesken keskustella, kuitenkin kaiken maailman Liisoille ja Minnoille kerrot asiasi mutta läheisimmille ihmisille et! Tarkoitti siis veljensä perhettä.


Siskonsa tulee käymään, odotin lasta ja väsyneenä työviikon jälkeen katsoin telkkaria. Mies tulee, nappaa kaukosäätimen ja vaihtaa kanavaa. Siskonsa tähän: " Älä nyt noin kun toinen katsoi telkkaa..." Johon mies: " Ei tuo siitä kuitenkaan mitään tajua!"

Uskovaisen äitinsä kotona äitinsä "kehui" minua jotta onpa hyvä että sinullakin poika on noin hyvä vaimo jottei mikään kapakkahuora ole. Mieheni tuumasi: "Pyh, kapakastahan minä tuon löysinkin!" Niin, kyllähän minä olin kapakassa selvinpäin silloin biljardia pelaamassa kun mieheni kanssa tutustuttiin. Ja kapakassa olen käynyt viimeksi vuonna 2002.

Näitä esimerkkejä on melkein kahdenkymmenen vuoden ajalta kertynyt melkoisesti, suurimman osan olen tietenkin unohtanut.

Kysynkin nyt, miltä tämä kuulostaa teidän lukijoiden mielestä? Pahoitanko mieleni todellakin turhaan ja onko kaikki vain leikkimielistä huumoria kuten mieheni väittää?

Nämä tapaukset ovat niin yksityiskohtaisia jotta tuttu meidät näistä kyllä tunnistaa, mutta eipä väliä, tämä on totta ja kärsin tästä. Mitäpä sitä kiistämään. Nyt olen vaan ihan kypsä tähän touhuun. En oikein kehtaa edes pyytää meille vieraita kun pelkään mieheni temppuja.

160

9163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

      Moni mies luulee, että karski huumori on miehekästä, kerro että kiihotut kauniista sanoista.

      • ..............

        Miehet pönkittää omaa miehisyyttään sillä karskilla huumorilla, mutta se toimiikin usein päinvastoin. Naiset ei koekkaan sitä seksikkäänä, ja miehille tulee entistä suurempi tarve esittää kovaa jätkää. Siksi kannattaa kääntää puhe suoraan seksiin, ja kertoa että, jos haluat olla mies, niin nainen kiihottuu kauniista sanoista ja siitä että niitä kohdellaan kauniisti.


      • humoriopas

      • KHKB

        Jos äkisti muuttuu mollaajaksi taikka äksyksi on tuolloin jo monasti toinen nainen jo kierroksessa.Läytöksellä ehkä huomaamattaan hakee välirikon aihetta.


    • no jokes

      On sulla aika pitkä pinna, jos olet 20 vuotta tota kuunnellut. Tai sitten ukkosi on alkanut kyllästyttämään sua, ja tää on ensimmäinen merkki siitä että mies alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään. Seuraavaksi löytyy jotain muuta vikaa...
      Miehesi näköjään luulee elävänsä jossain sitcom-tv-sarjassa, jossa naljaillaan jatkuvasti toisille. Mun yks työkaveri on samanlainen, joka asiaan pitää heittää jotain näsäviisasta läppää. Ja ne jutut on yleensä väkinäisiä ja mauttomia. Asiallinen keskustelu em hemmon kanssa on ihan mahdotonta, ärsyttävää.

      • Mitta täynnä?

        Eihän tuota tekstiä tietenkään koko ajan tule, silloin vain kun meille tulee vieraita tai itse lähdetään vieraisille. Eikä me usein kyläillä eikä meillekään usein tule vieraita. Mutta silloin kun näin on, niin mies pistelee "parhaita palojaan" kiitettävään tahtiin. Kirjoitukseni idea nyt oli tiedustella, että onko muilla vastaavia kokemuksia ja miltä moinen huumori tuntuu teidän palstalaisten mielestä.

        Meinasit jotta jotain muutakin vikaa voisi olla löytymässä. Voihan se ollakin niin, kun olisi kristallipallo niin voisin katsoa siitä jotta minkälaisia vikoja ja kuinka kiusallisia. Tässä yhdessäkin on kyllä ihan riittävästi kestämistä!


      • Missä käytös?

        Itse olin 25 vuotta noin käyttäytyvän miehen kanssa, ja hän kyllä osasi mollata myös loukata , esimerkiksi lähenteli nais ystäviäni, että eivät uskaltanut tulla tapamaan minua. No tapasin ystäviäni muualla, nyt olen eronnut ja karannut! Todella karannut. Aloitin uuden elämän poikani kanssa. Olen todella onnellinen, ei tarvitse kuunnella hänen loukkauksiaan ja nolaamisiaan enää ikinä.


      • hezbe12
        Missä käytös? kirjoitti:

        Itse olin 25 vuotta noin käyttäytyvän miehen kanssa, ja hän kyllä osasi mollata myös loukata , esimerkiksi lähenteli nais ystäviäni, että eivät uskaltanut tulla tapamaan minua. No tapasin ystäviäni muualla, nyt olen eronnut ja karannut! Todella karannut. Aloitin uuden elämän poikani kanssa. Olen todella onnellinen, ei tarvitse kuunnella hänen loukkauksiaan ja nolaamisiaan enää ikinä.

        Niin tutun kuuloista,en ehtinyt vaan oleen montaa vuotta ja mies itse mokasi ja älysi viimein lähteä.Naisystävieni ja sukalaisnaisieni lähentely oli tuttua silloin joskus myös minulle.,sitä exäni harrasti.Nimenomaan ei tarvitse enää kuunnella loukkauksia eikä nolaamisia ikinä.Mies luuli olevansa vitsikäs ja aluksi menin itsekin siihen lankaan,mutta kun opin tuntemaan paremmin,hänen juttunsa alkoivat oksettaa.


    • Arvottamista

      Jos mieähesi pitää kyseisiä juttuja huumorina, niin kai sun tulisi tietää jo, mitä ne ovat. Vai etkö oikeasti ? Mieähesi asenne kertoo, että hän ei arvosta sinua, ei pidä sinua juuri minään eikä varsinkaan itseensä verrattuna. Sinä olet itse antanut luvan hänelle käyttäytyä alentavasti ja alistavasti, jos otat aina kaiken vain vastaan. Hän koettaa tehdä sinusta kynnysmattoa ja alamaista, onko hän jo onnistunut, jos et tunnista huumoria ja ihmisarvon liitsaamista lattian rakoon.

      Kehoitan sinua antamaan samalla mitalla takaisin jos et muuten pysty hänelle osoittamaan käytöksensä laatua. Jos sanallinen palaute ei mene perille ja tepsi niin maksa potut pottuina, jos olet 20 vuotta kuunnellut, niin osaat kyllä. Miksi h-ssä naisihmiset antavat tuollaisten aivottomien apinoiden vaikuttaa omaan oloonsa ja elämäänsä ja suostuvat kuuntelemaan isottelevaa kääpiötä ?

      • Mitta täynnä?

        Kiitos viestistäsi! Sanoipa nyt joku suoraan sen mitä odotin ja kaipasinkin... Näin olen itsekin ajatellut mutta en ole mikään asiantuntija ihmissuhteissa. Tuntuu että teen vääriä tulkintoja helposti, niin mieheni ainakin asian on ilmaissut. Mutta sen olen nyt päättänyt että tämä touhu saa loppua.


      • Kalteritango
        Mitta täynnä? kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi! Sanoipa nyt joku suoraan sen mitä odotin ja kaipasinkin... Näin olen itsekin ajatellut mutta en ole mikään asiantuntija ihmissuhteissa. Tuntuu että teen vääriä tulkintoja helposti, niin mieheni ainakin asian on ilmaissut. Mutta sen olen nyt päättänyt että tämä touhu saa loppua.

        Eikö 20 v:ssa tule asiantuntijaksi ? Naiset ovat vain opetetut liian kilteiksi ja kaiken kestäviksi. Itse sain samanlaista kohtelua osakseni liiton alkuaikoina mutta siitä johtuneen kriisin tuloksena oli varma tieto, että mieäs on se, joka on väärässä, en suinkaan minä, vaikka en hänen mielestään tiedä, osaa, pysty, kykene, enkä ole minkään arvoinen muuten kuin osana häntä.

        Ja se on silkaa petosta, pahinta laatua uskottomuutta ! Ai mistäkö tiedän ? No minä kun pystyn ihan mihin vaan, ihan niin kuin sinäkin; luota vain itseesi ja omiin tuntemuksiisi. Lähde liikkeelle, mene, tee, näytä ... että sinua ei pompotella ja että olet arvokas ihan sellaisena kuin olet, itsenäisesti toimivana osana.


      • Mitta täynnä?
        Kalteritango kirjoitti:

        Eikö 20 v:ssa tule asiantuntijaksi ? Naiset ovat vain opetetut liian kilteiksi ja kaiken kestäviksi. Itse sain samanlaista kohtelua osakseni liiton alkuaikoina mutta siitä johtuneen kriisin tuloksena oli varma tieto, että mieäs on se, joka on väärässä, en suinkaan minä, vaikka en hänen mielestään tiedä, osaa, pysty, kykene, enkä ole minkään arvoinen muuten kuin osana häntä.

        Ja se on silkaa petosta, pahinta laatua uskottomuutta ! Ai mistäkö tiedän ? No minä kun pystyn ihan mihin vaan, ihan niin kuin sinäkin; luota vain itseesi ja omiin tuntemuksiisi. Lähde liikkeelle, mene, tee, näytä ... että sinua ei pompotella ja että olet arvokas ihan sellaisena kuin olet, itsenäisesti toimivana osana.

        Kaunis kiitos arvokkaista ajatuksistasi. Toivottavasti päätökseni pitää jatkossakin ja pystyn vastustamaan mieheni kotkotuksia. Hermostuin hänelle kovasti nyt viime viikonlopun jälkeen ja hän kyllä lupasi muuttaa tapansa. Puolustautui vieläkin sillä että kaikki on huumoria. Sanoin, että hän saa kyllä taas anteeksi, mutta en voi tietenkään luottaa siihen että hän muuttaa tapansa, olenhan joutunut tästä samasta asiasta kirnuamaan vuosikaudet.

        Miehelläni ei ole ystäviä. Itse sen sijaan olen pystynyt muodostamaan monia kestäviä ihmissuhteita joissa koen onnistumisen tunteita. Ystäväni ovat hyvin rakastavia minua kohtaan ja itse kohtelen samoin heitä. Luulen, että hänen mustasukkaisuutensa ja huomion tarpeensa on saanut hänet käyttäytymään noin. Koska meillä on ihanat lapset ja hyvä koti, siedän hänen toilailujaan. Tiedän että ansaitsisin parempaa kohtelua mutta jospa saisin sitä omalta mieheltäni jossain vaiheessa. Aikaa toki ottaa ja tarvitaan paljon positiivisia kokemuksia jotta saan nollattua mielestäni kaikki nuo entiset hölmöilyt. Toivon parasta.


      • huumorintajua
        Mitta täynnä? kirjoitti:

        Kaunis kiitos arvokkaista ajatuksistasi. Toivottavasti päätökseni pitää jatkossakin ja pystyn vastustamaan mieheni kotkotuksia. Hermostuin hänelle kovasti nyt viime viikonlopun jälkeen ja hän kyllä lupasi muuttaa tapansa. Puolustautui vieläkin sillä että kaikki on huumoria. Sanoin, että hän saa kyllä taas anteeksi, mutta en voi tietenkään luottaa siihen että hän muuttaa tapansa, olenhan joutunut tästä samasta asiasta kirnuamaan vuosikaudet.

        Miehelläni ei ole ystäviä. Itse sen sijaan olen pystynyt muodostamaan monia kestäviä ihmissuhteita joissa koen onnistumisen tunteita. Ystäväni ovat hyvin rakastavia minua kohtaan ja itse kohtelen samoin heitä. Luulen, että hänen mustasukkaisuutensa ja huomion tarpeensa on saanut hänet käyttäytymään noin. Koska meillä on ihanat lapset ja hyvä koti, siedän hänen toilailujaan. Tiedän että ansaitsisin parempaa kohtelua mutta jospa saisin sitä omalta mieheltäni jossain vaiheessa. Aikaa toki ottaa ja tarvitaan paljon positiivisia kokemuksia jotta saan nollattua mielestäni kaikki nuo entiset hölmöilyt. Toivon parasta.

        Naisten seurassa pitää aina olla tarkkana, ettei missään nimessä vaan sano jotain, josta
        ellit saattaisi pillastua. Miesten kanssa se on täysin eri juttu.
        Jos mies rupeaa pillittämään jostain lohkaisusta, on miehellä jotain
        pahasti pielessä tai hänessä on hieman homon vikaa.
        Mikä ihme siinä on, että naiset aina mainitsee, että miehillä tulee olla
        huumörintajua. Totta helvetissä sitä löytyy lähes kaikista miehistä.
        Naisilla siitä ei ole tietoakaan.
        PS. älkää nyt poruun pillahtako neidit rouvat ja kukkahattutosikot ;(


      • akka6969
        huumorintajua kirjoitti:

        Naisten seurassa pitää aina olla tarkkana, ettei missään nimessä vaan sano jotain, josta
        ellit saattaisi pillastua. Miesten kanssa se on täysin eri juttu.
        Jos mies rupeaa pillittämään jostain lohkaisusta, on miehellä jotain
        pahasti pielessä tai hänessä on hieman homon vikaa.
        Mikä ihme siinä on, että naiset aina mainitsee, että miehillä tulee olla
        huumörintajua. Totta helvetissä sitä löytyy lähes kaikista miehistä.
        Naisilla siitä ei ole tietoakaan.
        PS. älkää nyt poruun pillahtako neidit rouvat ja kukkahattutosikot ;(

        no olikos nyt tässä tapauksessa kaikki edellä mainittu vain huumoria jota nainen ei hölmöyttään ymmärrä?


      • Liian pitkä pinna
        Mitta täynnä? kirjoitti:

        Kaunis kiitos arvokkaista ajatuksistasi. Toivottavasti päätökseni pitää jatkossakin ja pystyn vastustamaan mieheni kotkotuksia. Hermostuin hänelle kovasti nyt viime viikonlopun jälkeen ja hän kyllä lupasi muuttaa tapansa. Puolustautui vieläkin sillä että kaikki on huumoria. Sanoin, että hän saa kyllä taas anteeksi, mutta en voi tietenkään luottaa siihen että hän muuttaa tapansa, olenhan joutunut tästä samasta asiasta kirnuamaan vuosikaudet.

        Miehelläni ei ole ystäviä. Itse sen sijaan olen pystynyt muodostamaan monia kestäviä ihmissuhteita joissa koen onnistumisen tunteita. Ystäväni ovat hyvin rakastavia minua kohtaan ja itse kohtelen samoin heitä. Luulen, että hänen mustasukkaisuutensa ja huomion tarpeensa on saanut hänet käyttäytymään noin. Koska meillä on ihanat lapset ja hyvä koti, siedän hänen toilailujaan. Tiedän että ansaitsisin parempaa kohtelua mutta jospa saisin sitä omalta mieheltäni jossain vaiheessa. Aikaa toki ottaa ja tarvitaan paljon positiivisia kokemuksia jotta saan nollattua mielestäni kaikki nuo entiset hölmöilyt. Toivon parasta.

        No luuletko ? Jos ihminen ei ole muuttunut 20 vuoden aikana miksikään, niin ei se muutu toisessa mokomassakaan sen kummemmaksi.


      • tarjoilijatar
        huumorintajua kirjoitti:

        Naisten seurassa pitää aina olla tarkkana, ettei missään nimessä vaan sano jotain, josta
        ellit saattaisi pillastua. Miesten kanssa se on täysin eri juttu.
        Jos mies rupeaa pillittämään jostain lohkaisusta, on miehellä jotain
        pahasti pielessä tai hänessä on hieman homon vikaa.
        Mikä ihme siinä on, että naiset aina mainitsee, että miehillä tulee olla
        huumörintajua. Totta helvetissä sitä löytyy lähes kaikista miehistä.
        Naisilla siitä ei ole tietoakaan.
        PS. älkää nyt poruun pillahtako neidit rouvat ja kukkahattutosikot ;(

        Oma kokemukseni kertoo toista. Minulla on aika pitkälti samanlainen huumori, kuin miehillä, enkä sitä edes peittele. Usein miehet kuitenkin vaivaantuvat seurassani, jos luontevasti pääsen heidän juttuihin sisälle mukaan... Mikä ihme siinä on, että naisilla ei sitten saisikaan olla ronskia huumorintajua, vaikka sinäkin selkeästi sellaista naiselta voisit toivoa? (ainakin ymmärrystä miesten huumoriin). Aina miehet sanoo, että naisilla ei ole huumorintajua, mutta sitten ku sitä löytyykin, niin ei se olekkaan hyvä juttu. Ei ole helppoa ei.

        Ja aloittajalle sen verran, että vaikka tuo olisikin miehesi mielestä hauskaa, niin hän voisi kyllä kunnioittaa sinuakin ja olla potkimatta persuksille, jos et halua hänen potkivan sinua persuksille. Diplomaattisesti voisit yrittää selvittää, että vaikka se olisikin huumoria, niin se silti LOUKKAA SINUA SYVÄLTÄ HYVIN PALJON, ja sinulla ei ole mukavaa olla vieraiden kanssa, kun tunnet itsesi mahdollisesti nöyryytetyksi ja koet tulleesi vähätellyksi muiden silmissä.


      • Naisen logiikkaa
        Mitta täynnä? kirjoitti:

        Kaunis kiitos arvokkaista ajatuksistasi. Toivottavasti päätökseni pitää jatkossakin ja pystyn vastustamaan mieheni kotkotuksia. Hermostuin hänelle kovasti nyt viime viikonlopun jälkeen ja hän kyllä lupasi muuttaa tapansa. Puolustautui vieläkin sillä että kaikki on huumoria. Sanoin, että hän saa kyllä taas anteeksi, mutta en voi tietenkään luottaa siihen että hän muuttaa tapansa, olenhan joutunut tästä samasta asiasta kirnuamaan vuosikaudet.

        Miehelläni ei ole ystäviä. Itse sen sijaan olen pystynyt muodostamaan monia kestäviä ihmissuhteita joissa koen onnistumisen tunteita. Ystäväni ovat hyvin rakastavia minua kohtaan ja itse kohtelen samoin heitä. Luulen, että hänen mustasukkaisuutensa ja huomion tarpeensa on saanut hänet käyttäytymään noin. Koska meillä on ihanat lapset ja hyvä koti, siedän hänen toilailujaan. Tiedän että ansaitsisin parempaa kohtelua mutta jospa saisin sitä omalta mieheltäni jossain vaiheessa. Aikaa toki ottaa ja tarvitaan paljon positiivisia kokemuksia jotta saan nollattua mielestäni kaikki nuo entiset hölmöilyt. Toivon parasta.

        Kysäisepä mieheltäsi naurattaako hänen juttunsa ketään? Huumorin tarkoitus on olla hauskaa ja tuoda hyvää mieltä kuulijoilleen. Kysy mikä on hänen huumorinsa tarkoitus. Piikittely, ilkeily ja naljailu on aivan eri asia kuin hyvä tilannehuumori, jolle kaikki nauravat sydämellisesti.
        Avainsanat: hyvä mieli, hauskuus, ilo. Laita miehesi kysymään itseltään, tuottaako hänen huumorinsa hyvää mieltä vaikkapa sinulle, jonka pitäisi olla hänen tärkeimpänsä.
        Luulen, että hän oivaltaa, mikäli hänellä on rakkautta sinua kohtaan. Ellei ymmärrä, osannet vetää johtopäätöksiä?


      • 34534534533453

        "Miksi h-ssä naisihmiset antavat tuollaisten aivottomien apinoiden vaikuttaa omaan oloonsa ja elämäänsä ja suostuvat kuuntelemaan isottelevaa kääpiötä ?"

        Johtuisikohan siitä että julkisesti mies yleensä on hyvässä ammatissa/pärjää yleisellä tasolla. Naiset voivat ajatella tuommoiset "machomaiset piirteet" myös posiitivisena seikkana. Yleensä ajattelutapa varsinkin alussa on että "ei se minua vaikka noita muita höykyttäisikin". Sitten kun samoja piirteitä alkaa esiintymään omalla kohdalla niin alussa ne annetaan anteeksi ja myöhemmin sitten aletaan jo ajattelemaan että vika on itsessä.

        Naisen on yleensä helpointa lähteä tilanteesta silloin jos mies on heikossa asemassa koska julkisuusarvolla on varsin iso merkitys ja miehen hyvä julkisuusarvo katsotaan yleensä ystävien ja ammatin kautta. Tosin jos edellä mainitut asiat ovat miehellä retuperällä niin silloin naisen on paljon helpompaa lähteä suhteesta.


      • :-D
        huumorintajua kirjoitti:

        Naisten seurassa pitää aina olla tarkkana, ettei missään nimessä vaan sano jotain, josta
        ellit saattaisi pillastua. Miesten kanssa se on täysin eri juttu.
        Jos mies rupeaa pillittämään jostain lohkaisusta, on miehellä jotain
        pahasti pielessä tai hänessä on hieman homon vikaa.
        Mikä ihme siinä on, että naiset aina mainitsee, että miehillä tulee olla
        huumörintajua. Totta helvetissä sitä löytyy lähes kaikista miehistä.
        Naisilla siitä ei ole tietoakaan.
        PS. älkää nyt poruun pillahtako neidit rouvat ja kukkahattutosikot ;(

        Aloittajalle:
        Kun rupeat maksamaan miehellesi potut pottuina, muista ylläolevan kommentaattorin älykäs huomautus:

        "Jos mies rupeaa pillittämään jostain lohkaisusta, on miehellä jotain pahasti pielessä tai hänessä on hieman homon vikaa."

        Näillä eväillä sit mennään:-)


      • Eewuli
        huumorintajua kirjoitti:

        Naisten seurassa pitää aina olla tarkkana, ettei missään nimessä vaan sano jotain, josta
        ellit saattaisi pillastua. Miesten kanssa se on täysin eri juttu.
        Jos mies rupeaa pillittämään jostain lohkaisusta, on miehellä jotain
        pahasti pielessä tai hänessä on hieman homon vikaa.
        Mikä ihme siinä on, että naiset aina mainitsee, että miehillä tulee olla
        huumörintajua. Totta helvetissä sitä löytyy lähes kaikista miehistä.
        Naisilla siitä ei ole tietoakaan.
        PS. älkää nyt poruun pillahtako neidit rouvat ja kukkahattutosikot ;(

        Mitä jos onki sellanen nainen, joka viihtyy enemmän miesten seurassa ja heittää yhtä roisia läppää ku miehetkin? Mie nimittäin kyl nauran miesten läpille,oli ne kuinka roisia tahansa, kas kun pistän miehille samanlaista takaisin.

        Ja kyl naiset on huumorintajusia, jotku ei vaan ehkä piä miesten vitsejä hyvinä eikä tuollanen alistusmeininki ole kenenkään mielestä mukavaa. Ei miestenkään mielestä.


      • Toimii nääs

        se vaan että miehen oma tahto on nujerrettava jo alkumetreillä,kyllä nokkelat naiset sen osaa,koska mies on luotu ihmiselle palvelijaksi ja se paikka pitää näyttää sillle heti alkuun.

        Onnistunut Oinas.


      • Kiitettävä Kaksonen
        Toimii nääs kirjoitti:

        se vaan että miehen oma tahto on nujerrettava jo alkumetreillä,kyllä nokkelat naiset sen osaa,koska mies on luotu ihmiselle palvelijaksi ja se paikka pitää näyttää sillle heti alkuun.

        Onnistunut Oinas.

        Luepa kuule vaan historinkirjasi uudestaan. Kumpi sukupuoli se onkaan ollut, joka on piikonut ja passannut, alistunut ja alentunut kaikenkarvaiseen ihmisarvottomaan kohteluun ?


      • 678678678
        34534534533453 kirjoitti:

        "Miksi h-ssä naisihmiset antavat tuollaisten aivottomien apinoiden vaikuttaa omaan oloonsa ja elämäänsä ja suostuvat kuuntelemaan isottelevaa kääpiötä ?"

        Johtuisikohan siitä että julkisesti mies yleensä on hyvässä ammatissa/pärjää yleisellä tasolla. Naiset voivat ajatella tuommoiset "machomaiset piirteet" myös posiitivisena seikkana. Yleensä ajattelutapa varsinkin alussa on että "ei se minua vaikka noita muita höykyttäisikin". Sitten kun samoja piirteitä alkaa esiintymään omalla kohdalla niin alussa ne annetaan anteeksi ja myöhemmin sitten aletaan jo ajattelemaan että vika on itsessä.

        Naisen on yleensä helpointa lähteä tilanteesta silloin jos mies on heikossa asemassa koska julkisuusarvolla on varsin iso merkitys ja miehen hyvä julkisuusarvo katsotaan yleensä ystävien ja ammatin kautta. Tosin jos edellä mainitut asiat ovat miehellä retuperällä niin silloin naisen on paljon helpompaa lähteä suhteesta.

        Jooo, näin voi olla. Mutta vain siinä tapauksessa, että nainen on niin tyhjää täynnä, että "julkisuusarvolla" yms. statuksella on hänelle iso merkitys - tai isompi merkitys kuin sillä, miten hän tulee suhteessaan kohdelluksi.


      • Jaajaahjoo
        huumorintajua kirjoitti:

        Naisten seurassa pitää aina olla tarkkana, ettei missään nimessä vaan sano jotain, josta
        ellit saattaisi pillastua. Miesten kanssa se on täysin eri juttu.
        Jos mies rupeaa pillittämään jostain lohkaisusta, on miehellä jotain
        pahasti pielessä tai hänessä on hieman homon vikaa.
        Mikä ihme siinä on, että naiset aina mainitsee, että miehillä tulee olla
        huumörintajua. Totta helvetissä sitä löytyy lähes kaikista miehistä.
        Naisilla siitä ei ole tietoakaan.
        PS. älkää nyt poruun pillahtako neidit rouvat ja kukkahattutosikot ;(

        Ihmettelen tässä vain, että jos mies alkaa itkeä, onko hän muka sen perusteella sekaisin tai homo?


      • Onnellisesti lähteny
        Mitta täynnä? kirjoitti:

        Kaunis kiitos arvokkaista ajatuksistasi. Toivottavasti päätökseni pitää jatkossakin ja pystyn vastustamaan mieheni kotkotuksia. Hermostuin hänelle kovasti nyt viime viikonlopun jälkeen ja hän kyllä lupasi muuttaa tapansa. Puolustautui vieläkin sillä että kaikki on huumoria. Sanoin, että hän saa kyllä taas anteeksi, mutta en voi tietenkään luottaa siihen että hän muuttaa tapansa, olenhan joutunut tästä samasta asiasta kirnuamaan vuosikaudet.

        Miehelläni ei ole ystäviä. Itse sen sijaan olen pystynyt muodostamaan monia kestäviä ihmissuhteita joissa koen onnistumisen tunteita. Ystäväni ovat hyvin rakastavia minua kohtaan ja itse kohtelen samoin heitä. Luulen, että hänen mustasukkaisuutensa ja huomion tarpeensa on saanut hänet käyttäytymään noin. Koska meillä on ihanat lapset ja hyvä koti, siedän hänen toilailujaan. Tiedän että ansaitsisin parempaa kohtelua mutta jospa saisin sitä omalta mieheltäni jossain vaiheessa. Aikaa toki ottaa ja tarvitaan paljon positiivisia kokemuksia jotta saan nollattua mielestäni kaikki nuo entiset hölmöilyt. Toivon parasta.

        Hän on mustasukkainen ystävistäsi ja lisäksi haluaa näyttää, että häneen verrattuna et ole mitään. Älä odota ikuisuuksia, että saisit parempaa kohtelua. Elämä on ainutkertaista, älä tuhlaa sitä. Sopikaa koeaika teidän itsenne ja lastenne vuoksi. Jos hän ei opi käyttäytymään kunnolla, sinua arvostavasti, lähdet. Sinusta tulee vielä katkera, jos sallit kohdella itseäsi miten tahansa.


      • saklkin
        huumorintajua kirjoitti:

        Naisten seurassa pitää aina olla tarkkana, ettei missään nimessä vaan sano jotain, josta
        ellit saattaisi pillastua. Miesten kanssa se on täysin eri juttu.
        Jos mies rupeaa pillittämään jostain lohkaisusta, on miehellä jotain
        pahasti pielessä tai hänessä on hieman homon vikaa.
        Mikä ihme siinä on, että naiset aina mainitsee, että miehillä tulee olla
        huumörintajua. Totta helvetissä sitä löytyy lähes kaikista miehistä.
        Naisilla siitä ei ole tietoakaan.
        PS. älkää nyt poruun pillahtako neidit rouvat ja kukkahattutosikot ;(

        kas siinä pulma. Heitä samanlaista läppää takaisin.


      • neuvonvaari

        Suomalaiset miehet ovat monet suunaukojia. Koettavat sillä peittää olematonta itsetuntoaan kun käyttäytyvät alentuvasti muita kohtaan. Yrittävät esittää "äijää", vaikka ovat pohjimmiltaan pikkupoikia. Ota ero juntista.


      • hezbe12
        Liian pitkä pinna kirjoitti:

        No luuletko ? Jos ihminen ei ole muuttunut 20 vuoden aikana miksikään, niin ei se muutu toisessa mokomassakaan sen kummemmaksi.

        Nimenomaan,ei vanha koira uusia temppuja opi.


      • Väärin !
        hezbe12 kirjoitti:

        Nimenomaan,ei vanha koira uusia temppuja opi.

        Kaikenikäiset 'koirat' oppivat ihan mitä tahansa, kunhan h a l u a v a t oppia. Kyse on halusta, tahdosta, katsantokannasta, oikeasta asenteesta ... Oppimiseen saattaa mennä vähän enemmän aikaa kuin nuorempana, mutta opittu taito on pysyväistä laatua.


      • Anonyymi
        Väärin ! kirjoitti:

        Kaikenikäiset 'koirat' oppivat ihan mitä tahansa, kunhan h a l u a v a t oppia. Kyse on halusta, tahdosta, katsantokannasta, oikeasta asenteesta ... Oppimiseen saattaa mennä vähän enemmän aikaa kuin nuorempana, mutta opittu taito on pysyväistä laatua.

        Vapriinska sano cuten morgeni, sen Kerttu viäns ehtuuta, vittu kun Alko möly!


    • ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

      vittuilun ja toisesta lasketun huumorin ero on hiuksen hieno.
      jos miehesi kertoisi samat asiat erinlailla voisi alkaa jo hymyilyttäänki.

    • toinen mies

      Hahah, miehelläsi löytyy näköjään jotain mitä sinulta ei löydy - huumorintajua. Itseasiassa hyvinkin samanlainen huumorintaju kuin itselläni, eli suorapuheinen ja ronski. Oma vaimo ei kyllä huumoristani suutu. Mielestäni olet vain pikkumainen kun tuollaisesta otat nokkiisi...
      Asenne kuntoon vaan...

      • porist vaan

        no, kohno mikä kohno, tarkoitan miestäsi !!
        Porilaisittain: )


      • masat2

        Asenne-vamma on ed. vastaajallakin. Ihminen jolla on ns. huumorintajua, siis sitä miehistä, on hyvin heikkolla itsetunnolla varustettu. Klkkiytykää keskenänne, ja kaikki muut inhoavat teitä, mutta te ette koskaan
        ymmärrä, putkiaivot, mitä teiltä puuttuu. Ihmisyyttä ja itsetuntoa...toivoa olisi, jos yrittäisitte? tai sitten ei..


      • 1+1=3

        Hei nyt muistin, se sana oli TYHMÄ !
        Siis miehesi huumoritaju perustuu sinun loukkamiseen, no eipä ole mikään ruudinkeksijä.
        No niitä näyttää tässä viestiketjussa olevan muutama sieluveli myöskin paikalla.
        Nyt neuvo teille itseänne suurina tilannekomiikan sankareina pitävät ja vielä ilmaiseksi.
        Kokeilkaapas joskus niin että vetäisette itsenne kohdistuvan murjaisun joka saa mielestänne kaikki läsnäolijat nauramaan. Jos löydätte tuon punaisenlangan niin voitte jopa oppia mikä on hyvällä maulla tehtyä huumoria.

        Ketjunaloittaja ole huoleti kyllä sinä saat tutuilta vain myötähäpeää kun miehesi tekee itsestään tyhmän, kuten tuo siskosi oikeaan aikaa oikeaan paikkaa heittämä sivalluskin osoitti.
        Kestämistä sinulle ja toivottavasti edes joskus se miehesi huomaa miten tyhmä on ollut.
        Tosin itsetunto menee nollaan tuollaisella jos tämän viestiketjun näytät ja syyllinenhän olet sitten taas keran sinä.


      • insuperable

        Asennetta vaan tytöt ja samalla mitalla päin munia! Sehän on vaan hauskaa ja anteeksiannettavaa, kun heitetään herjaa äijien kustannuksella. Ai, eikös olekaan? Vai niin, että naisia saa mollata huumorin nimissä muttei miehiä saakaan pitää pilkkana.
        Aloittaja lienee kiltti ja empaattinen ihminen, jota mies pompottaa mielensä mukaan. Pätemisen tarvetta kun pitää vieraiden läsnäollessa esiintyä tökerösti. Eikö 20 vuoden kiusaaminen riitä? Joillekin äijille pitää iskeä luu kurkkuun. Tuolla miehellä ei ole hajuakaan huumorista. Vain itsestään saa pilkata eikä ketään toista saa nolata - vähiten omaa rakastaan. Onneksi suurin osa miehistäkin on ihan hyvin käyttäytyviä ja huumorintajuisia. Silti aina riittää niitä, jotka puolustavat huonoa käytöstä.
        Miehet saavat omissa porukoissaan puhua mitä paskaa haluavat, mutta tilannetajua pitää olla. Aina on otettava kuulijakunta huomioon ja sopeutettava käytöksensä sen mukaan. Se on sivistystä.


      • sofia 2
        insuperable kirjoitti:

        Asennetta vaan tytöt ja samalla mitalla päin munia! Sehän on vaan hauskaa ja anteeksiannettavaa, kun heitetään herjaa äijien kustannuksella. Ai, eikös olekaan? Vai niin, että naisia saa mollata huumorin nimissä muttei miehiä saakaan pitää pilkkana.
        Aloittaja lienee kiltti ja empaattinen ihminen, jota mies pompottaa mielensä mukaan. Pätemisen tarvetta kun pitää vieraiden läsnäollessa esiintyä tökerösti. Eikö 20 vuoden kiusaaminen riitä? Joillekin äijille pitää iskeä luu kurkkuun. Tuolla miehellä ei ole hajuakaan huumorista. Vain itsestään saa pilkata eikä ketään toista saa nolata - vähiten omaa rakastaan. Onneksi suurin osa miehistäkin on ihan hyvin käyttäytyviä ja huumorintajuisia. Silti aina riittää niitä, jotka puolustavat huonoa käytöstä.
        Miehet saavat omissa porukoissaan puhua mitä paskaa haluavat, mutta tilannetajua pitää olla. Aina on otettava kuulijakunta huomioon ja sopeutettava käytöksensä sen mukaan. Se on sivistystä.

        Samaa mieltä, että ei tässä ole kyse huumorista tai huumorintajusta, vaan silkasta kiusaamisesta ja miehesi huonosta itsetunnosta, jos pitää nolata sinut jatkuvasti vieraiden kuullen. Omalla puolisollani on myös itsetunto-ongelma, mutta se on ilmennyt niin, että hän on kieltäytynyt yli 20 vuotta lähes totaalisesti olemasta tekemisissä minun perheeni (liian yläluokkaisia) tai ystävieni (liian koulutettuja ja itseään täynnä) kanssa. Niinpä meidän perhetapaamisissamme ei ole koskaan koko pitkän avioliittomme aikana ollut samanaikaisesti sekä hänen että minun perheeni jäseniä, eikä meillä ole yhteisiä ystäviä. Hän ei suostu edes puhumaan asiasta. Nyt olen alkanut miettiä näitä asioita oman elämäni kannalta ja sitä, miten hölmö olen ollut, kun olen tällaiseen suostunut. No, oppia ikä kaikki. :)


    • heitä ukko pellolle,, kun ei osaa käyttäytyä..

    • saeasettiiiset

      Niin, kyllähän minä olin kapakassa selvinpäin silloin biljardia pelaamassa kun mieheni kanssa tutustuttiin. Ja kapakassa olen käynyt viimeksi vuonna 2002.

      Aika kone oot 20 vuotta ollut,onko nyt vuosi 2022??

      • tarjoilijatar

        tollo! Se, että hän on käynyt viimeksi 2002 baarissa ei tarkoita sitä, että hän olisi tutustunut aviomieheensä kyseisellä reissulla. Luetun ymmärtäminen saattaa kyllä joskus olla aika vaikeaa -.-


    • Heikot miehet pois

      Hei, miehelläsi taitaa olla suomalaisten miesten kansallistauti eli erittäin huono itsetunto ja sitä kautta vitsiä vääntämällä yrittää alistaa sinua (onneksi ei hakkaa!).
      Se että mies ei arvosta naista, kertoo nimenomaan huonosta itsetunnosta ja/tai huonosta kasvatuksesta (=moukkamaisuudesta). Naista arvostava mies kohtelee naista aina hyvin!

      • no pain anymore

        Vitsi: Se naurattaa. Mutta jos kuulija ei naura, vaan päinvastoin loukkaantuu, niin se ei ole VITSI! Aloittajan kuvailema vitsailu on alentavaa ja kertoo, että mies ei arvosta, joten toisin sanoen ei osaa rakastaa. Pitää vain pönkittää omaa egoa. Jos hän naljailisi itsestään, niin se kertoisi hyvästä itsetunnosta, kun osaa nauraa itselleen.
        Me välillä naljaillaan mieheni kanssa toistemme kömmähdyksiä, mut ne on aina hymyhuulilla kerrottuja ja molemmat nauravat niille ja niitä ei läväytetä töksäyttäen vieraiden läsnä ollessa. Vaan se on myös toisen kunniottamista ja arvostusta, että hyväksyy toisen, vaik ei niin täydellinen olisikaan.

        Aloittajalle: Lähde vain litomaan! Miehesi ei tuosta muutu ja tulee loukkaamaan aina enempi ja enempi.
        Mukavaa loppu elämän alkua ilman ´itsekästä epäkunniottavaa luolamiestä! :)


    • shillälaella

      Miehesi "letkautuksista" paistaa minun mielestäni hyvinkin selkeästi toisen ihmisen enemmän tai vähemmän suora alentaminen. Tyhmempikin tuon huomaa. Hänen mielestään toki voi ollakin kyse huumorista, jolloin hän on vain vähä-älyinen. Miehelläsi voi olla tarve pitää "omaa asemaansa" yllä suhteessanne - ja todennäköisesti muuallakin - tällaisella alistavalla käytöksellä. Jännittävää tässä tosin on se, että miten olet 20 vuotta tuollaista suostunut kuuntelemaan ja nyt vasta alat reagoida asiaan.

      Huumoria on monenlaista, toki. Huumori kuitenkin on siitä vaikea laji, että se vaatii edes jonkinlaista ajattelua - oli se sitten joko alapää -huumoria tai ns. älykästä huumoria tai mitä tahansa siltä väliltä. Kaikelle on aikansa ja paikkansa.

    • Parempikuin tuppisuu

      Suuret on haaveet akalla. Luulet voivasi laittaa sanoja toisen suuhun. Etkö sinä jo tajua että se on huumoria. Sulla on tosiaan aika kapea huumorintaju. Luulis että oisit tuohon ikään mennessä oppinut käsittelemään monenlaista erityyppistä huumoria..Mutta ei...Kannattais harkita alkamaan lessuksi, kun niillähän onkin aika kapee huumorintaju. Etkö sinä tosiaan sitä tajua että muutkin ihmiset ajattellee että tämähän on sellaista huumoria just mistä sun miehe tunnetaan..Toset tykkää ja toiset ei..Eihän tätä elämää kannate niin vakavasti ottaa. Mietippä sitä jos sun mies ois sellainen mörökölli tuppisuu joka ei sano vieraille juuta eikä jaata tai pakenee jopa paikalta....Kyllä tänne ääntä, mielipiteitä ja monenmoista huumoria riittää ja niin pitäääkin..

      • a-le

        Tänkin neron kirjoituksesta huomaa, että ap on lyönyt hynttyyt yhteen tyhmän jätkän kanssa. Muut tyhmät on puolustamassa, tyhmyys kun ei näe omaa napaa pidemmälle eikä osaa asettua toisen asemaan. Face it, sun miesystävä on typerys, joka saa suustaan omasta mielestään älykkäitä asioita, jotka ovat pelkästään kiusallisen tyhmiä muiden mielestä. Sulla on miehenä Borat, joka ei ole hauska. Tyhmyys ei katoa mihinkään, eikä ilmeisesti haittaa sua arjessa. Voit sanoa sille, että pitää turpansa kiinni kun on vieraita, sekin taitaa olla ihan yläpäässä saavutettavissa olevista asioista. Vaikka se haluais, ni ei tyhmä muista. - Ja mikä pahempaa tän "Parempikuin tuppisuu"-nimimerkin tavoin miehesi on todennäköisesti äärimmäisen ylpeä omasta tyhmyydestään.


      • Hah !

        'Parempi tossun alla kuin taivasalla.' Aloittajan mieäs ei tiedä huumorista yhtään mitään ja se ei tee ihmistä tiukkapipoksi, että käsittää, milloin 'vedetään lipan alta' niin kuin vierasta sikaa.


      • rrreetaaards

        kuinka taas loistatkaan! Onneksi miehiä voi olla vain kahdenlaisia, idiootteja ja mörököllejä.. Lesboillahan on KAIKILLA kapea huumorintaju, eli tuntemani lesbot ovatkin varmaan sitten kaappiheteroita, kun heidän läppänsä voittaa tuommoisen ala-arvoisen paskan mennen tullen ja palatessa. Voi ronskiakin läppää heittää jos osaa, mutta pelkät alapääjutut ilman mitään pointtia ei ihan ole stand-up komiikkaa vaikka joku pässi niin voi luullakkin.


    • Nyt onnellinen

      Miehesi kommenteista saa käsityksen, että hän ei KUNNIOITA sinua. Itse koin yli kymmenen vuotta samanmoista kohtelua ja kommentteja...ja mitta tuli täyteen. Ei sinun tarvi kuunnella tuota. JÄTÄ mokoma kusipää.

    • se vähän riippuu..

      Minä en kyllä tuollaista käytöstä sietäisi! Meillä on niin että jos on vieraita, niin ei silloin puhuta puolisosta alentavaan sävyyn, varovasti voi vitsillä vähän, mutta mieheni tuppaa kyllä tälläisesta suuttumaan, että olen jättänyt senkin pois. Kahdestaan jos olemme niin lentää kyllä ronskejakin juttuja ja molemmat hymysuin "nälvii" toista ja nauretaan päälle ja yritetään pistää paremmaksi. Joskus se hiuksen hieno raja ylittyy jommalla kummalla ja tuloksena on riita. Ja näille nurisijoille tiedoksi, se en ole aina minä joka suuttuu, vaan mieheni suuttuu ihan yhtälailla! (...jos ei jopa enemmän)

      Suhteen alussa suutuin moneen otteeseen näistä "nälvimisistä", mutta ajan kuluessan en ottanut enään niin tosissaan ja ladoin samalla mitalla takaisin ja siitä tuli yhteinen huumorimme. Jonka ansiosta myös hellittelypuheet lisääntyivät hurjasti ja nykyään nauramme ja hellittelemme ja nälvimme toisiamme sujuvasti! :)

      Eli mielestäni juuri tämä vieraiden kuullen noinkin "raakoja" juttuja ei missään nimessä saisi laukoa! Se on alistamista ja mahtailua jos vieraille pitää esittää, että "minä määrään täällä, ole akka hiljaa" ja vieraille voi myös tulla epämukava olo. Mutta jos molemmat nauravat, niin silloin ei ole ongelmaa. Minun tietyille ystäville, joilla on samanlainen huumorin taju, mieheni saattaa sanoa vaikka että "nakkaan eukon ja kissan pihale" tai "pistän pihale tuulettumaan", ja kaikki yhdessä nauramme asialle. Ai niin ja "naisen paikka on nyrkin ja hellan välissä". Vitsailla saa asioista jos se on molemmista hauskaa, eikä vieraille tule epämukava olo. :)

      • huumorintajuton

        Aloittajan äijä puhuu just kun isä ja sen kaverit. ja sanoo olevansa "huumormiehii". Siksipä omaa etsiessäni sanoinkin halauvani TOSIKON. Ja hyvin menee. ei tarvii kuunnellä nälvimistä. ON onOn, ja ei on ei, ja aina tietää, mistä asiasta puhutaan.


    • -mymmis-

      Minä en tollaista sietäisi! Itseään vaan ajattelee ukko ja yrittää tuoda muille esille kuinka nasevasti hän laukoo kaikkea "mukavaa". Ei sun tarvi tollaseen alentua. Taitaa olla narsisti ukko sulla? Kuulostaa vähän isältäni, joka ei ajattele miltä toisista tuntuu hänen typerä huumorinsa.Itse hän ei kyllä taas ymmärrä häneen kohdistuvaa huumoria ollenkaan vaan vetää herneet nenäänsä!

      Onneks itsellä ei ole moinen mies!

    • 33

      mitäpä te naiset ette haluaisi miehessä muuttaa
      kuten joku kerran sanoi : naiset eivät halua kuunnella mitä ajatuksia miehillä on ne vain haluavat omat ajatukset kuunnella vähän matalammalla äänellä.
      teille ei mikään riitä.
      täytyy myöntää että miehesi voi olla idiootti mutta jos kävis sellainen ihme että kaikki nämä asiat miehesi korjaisi niin eiköhän ensikuussa löytyisi jälleen kerran jotain "korjattavaa" ?

      mutta jos miehesi on sika niin siihen auttaa oma suhtautuminen eli kieltäydy kuuntelemasta jos sinua ei kunnioiteta suhteessa aika huonosti menee jos miehesi vertaa sinua huoraan
      eipä kannata moista sanallista väkivaltaa kuunnella kovin kauaa kysy mikä miestäsi oikein vaivaa ja vaadi muuttumaan tai olemaan hiljaa

      ja pitää kyllä sanoa että oma vika jos annat elämänkumppanisi kohdella sinua noin ,ansaitset kaiken mitä mies sanoo jos et itse tee siitä loppua, jos ei aikuinen mies osaa käyttäytyä niin jotain on aika pahasti menny vikaan kummallakin

      ps jos miehesi ei tykkää ruuastasi niin miksi valmistat ruokaa sellaiselle joka ei sitä arvosta?
      ei ymmärrä.
      kokeile muuttaa omaa käytöstäsi (kuitenkin voit vain itseäsi muuttaa )jos se ei riitä niin mitä tommosta kuuntelemaan kyllä niitä kunnon miehiä on muuallakin tai olisiko pieni hengähdystauko paikallaan teidän suhteessa ?

    • niinpä niin

      ja kunnioituksen ja arvostuksen puutetta, joka verhoillaan huumorin taakse. Sitten kun kilahdat ja sanot, että nyt loukkasit, vastaus on, että "etkö nyt ymmärrä huumoria - olet tosikko". Ehkä pohjimmiltaan kertoo myös siitä, että ei oikeasti ole sun kanssa yhtä, vaan haluaa osoittaa valtaansa säälittävästi tuolla tavoin. Koska eihän ihmisellä, joka rakastaa toista, ole tarvetta piikitellä. No, oot kestänyt 20 v, minä 30 v :).

      On siis huumoria ja huumoria. En ole koskaan ymmärtänyt huumoriksi toisen piikittelyä - itseään toki voi humoristisesti tarkastella. Se 'läpän heitto' toiselle on aika vaikea taitolaji, ettei loukkaa. Pidän kyllä itsekin tilannehuumorista ja siihen liittyvästä herjanheitosta, mutta ymmärrän tosi hyvin mitä alkuperäinen kirjoittaja tahtoo tuoda esille. Pohjimmiltaan kyse on sensitiivisyyden puutteesta ettei pysty yhtään aistimaan toisen reaktioita ja ottamaan opikseen. Mutta tuo sensitiivisyys taitaa olla sellainen piirre, joka ei hevin muutu, joten olen itse päättänyt, että sanon aina jos toinen loukkaa, riippumatta siitä onko muita ihmisiä paikalla. Aiemmin olin jotenkin hienotunteinen, enkä halunnut munata miestäni, mutta enää en toimi niin. Tavallaan sillä hiljaisella hyväksymisellä on antanut toiselle mahdollisuuden jatkaa typerää herjanheittoaan.

      Kaippa siinä on kyse huonosta itsetunnosta ja siitä, että pääsisi jotenkin esille ja tulisi huomatuksi. Huono juttuhan tässä on se, että itse ainakin häpeän miestäni enkä erityisemmin halua hänen kanssaan kulkea missään. Eihän kukaan erityisemmin piittaa tuollaisesta puujalkavitsien laukojasta ja ihmiset vaivaantuvat. Meillä on kyllä lapsetkin (parikymppisiä jo) alkaneet palautella isäänsä ruotuun ja huomauttaneet, että typerät jutut sulla.

    • mies vuosimallia 63

      Hei,
      lueskelin viestiäsi ja toteaisin miehenä nyt aivan suoraan, että kyseessä ei ole mistään huumorista.
      Tuohan on suoraan piittamaatonta itsekkyyttä ja toisen halveksuntaa.
      Pystyisiköhän miehesi keskustelemaan asiasta ihan oikeasti? Siis, kertoisit, kuinka hänen tapansa ilmaista asioita loukkaa sinua syvästi. Kerrot vain, miltä sinusta tuntuu. Jos hän lähtee siinä vaiheessa halventamaan tuntemuksiasi, niin voit vain sanoa, että asetupa minun sijaani.
      Jos ei auta, niin sitten on syytä lähteä hakemaan apua hieman kauemaa kuin kodin seinien sisältä.
      Tsemppiä

      • Itseironia on parast

        Tuo aloittajan kuvailema huumori, ei ole edes huonoa huumoria, vaan tuo ei ole huumoria ollenkaan!!! Tuo on vain toisen alentamista. Penskat vielä yrittävät tuolla päästä pälkähästä: Kunhan vitsailtiin, kun kaveri pöntössä uitettiin. Kunhan vitsailtiin, kun lumipesut annettiin. Kunhan vitsailtiin, kun idiootiksi haukuttiin. Jokainen tasapainoinen aikuinen tajuaa ja ymmärtää mikä on oikeesti huumoria!!!


      • mies vuosimallia 72

        Ei noihin auta mikään! Vittumaisia äitin kultunuppuja!


      • ....

        ..Pahenee vain sitä mukaa, kun aistii sinussa kasvavan epävarmuuden. Ainut keino on varmasti kettuilla takaisin samalla mitalla, aivan kuten joku kirjoittaja mainitsi tehneensäkin. Eli paremmin toimii varmasti ronski naljailu takaisin kuin tunteista puhuminen. (ja on muuten totta, etteivät kaikki naljailijat ymmärrä itseensä kohdistuvaa huumoria. Uskomatonta, mutta totta! Se on hyvin koomista.. ;) )

        Ainakaan minulla tunteista puhuminen ei auttanut pätkän vertaa, pahensi vain tilannetta.
        Ja taas tuli tämä "Etkö huumoria ymmärrä??"
        No, en ymmärtänyt ja lähdin litomaan =) Mulle tätä kärvistelyä riitti vuosi, mutta sekin oli vuosi liikaa elämässä. Tunnustan, että välillä vieläkin miehen heitot palaa mieleen ikävinä muistutuksina kaikista vioista ja puutteistani.

        Älä alistu kyykyttäjälle! Oikeasti hyvällä huumorilla varustettu mies saa naisen nauramaan, ei pahoittamaan mieltään tai tuntemaan itseään epävarmaksi. Toisella toimii varmasti toisenlaiset jutut kuin toisella, mutta ennenkaikkea hyvä huumori vaatiikin tilannetajua ja pelisilmää ;).

        Mitäs siihen tuumaatte "huumorimiehet"?? :D ;D


    • Eroo tollasesta äijästä. Sehän talloo sua maan rakoon kympillä. Itse olin naimisissa tollasen kanssa ja onneks pääsin eroon.

      • Anonyymi

        Osta hääl parempi sorttist esoy whiskyä iso lesti ja kerro että kuolit nauruu
        😂😂😂😆😆😆😆😀😀😀😅😅😅🤣


    • no joopa joo

      Sinulla taitaa olle omituinen huumorintaju, jos kynnysmattona olet. Ei tuollaiset ole huumoria, minulla on mies ja miespuoleisten kavereidemma kanssa meillä on samanlainen huumorintaju, muttei tuollaista ole. Teen myös töitä miesvaltaisella alalla eikä huumori ole tuollaista.

    • 654049879+74

      Kuulostaa siltä, että hänen "huumorinsa" on järjestelmällistä sinun loukkaamistasi. Se ei ole huumoria vaan sen tarkoitus on nolata sinua ystäviesi ja sukulaistenne silmissä. Sillä, nolaamisen pelolla, hän hallitsee sinua kunnes et uskalla olla enää kenenkää kanssa yhteydessä. Mieti sitä! Mistä tiedät mitä hän puhuu sinusta selkäsi takan?

    • Sh

      Miehesi käyttää henkistä väkivaltaa sinua kohtaan, vaikka kuinka olisi mielestään vitsikäs. Osa noista jutuista ei kyllä ole edes millään tavalla tulkittavana vitseiksi, vaan sinun alistamiseksi ja arvostuksen puutteeksi. Miehesi kiusaa sinua ja aivan, kuten useimmat kiusaajat, ei hän itse näe asiaa niin. Sinusta kuitenkin tuntuu niin pahalta, että mietit hänen jättämistään, joten kyllä voin luottavaisin mielin sanoa, että miehesi tekee väärin ja sinä olet hänen henkisen väkivaltansa uhri!

      Nyt, ennen kuin jätät hänet, ehdottaisin, että puhut hänelle. Valitse jokin sellainen arkinen hetki, jolloin ilmassa ei ole riitaa, vaan tilanne on neutraali, ja kerro miltä sinusta tuntuu. Jos hän viittaa kintaalla koko asialle, niin sano, että olet todellakin tosissasi ja niin ahdistunut tästä vähättelystä ja alistamisesta, että jonkin on muututtava. Kerro hänelle, että kukaan ei ansaitse moista kohtelua ja sinun mielenterveytesi vuoksi, on tilanteen muututtava. Hän voi valita, muuttaako käyttäytymistään vai ei. mikäli hän ei sitä suostu tekemään, niin sitten sinun ainoa vaihtoehtosi on todellakin jättää miehesi! Tämä asia ei ole vähäpätöinen. Se, että tulee jatkuvasti läheisensä loukkaamaksi ja alistamaksi kukistaa kenen tahansa mielen ja itsearvostuksen. Kukaan ei sitä ansaitse! Siispä puhu hänelle!

      Toivon sinulle kaikkea hyvää ja toivon, että miehesi rakastaa sinua ja muuttaa käytöstään!

      • anciisci

        Mietin tuota tilannetta teillä ja kyllä siinä varmaankin on kysymys muustakin, kuin 'huumorintajun' eroavaisuuksista. On outoa, jos olette 20:n yhdessäolovuoden jälkeen tilanteessa, jossa sinun pitää hakea apua/tukea keskustelupalstalta, etkä voi selvitellä asioita miehesi kanssa. Tuntematta teitä kumpaakaan, uskoisin teidän molempien olevan onnellisempia erillään.


    • ja taas

      Ja taas..Toi lehmä kirjoittaa kaikenmaalman Liisoille..minnoille ja jampoille musta...(pitäisiköhän antaa potku persuksille )

    • liikaahuumoria

      Ei tuo huumorintaju yksistään miesten ongelma ole. Naisena mulla on helvatisti vaikeuksia oman huumorintajuni kanssa. Se kertakaikkiaan vain iskee varsinkin silloin kun ei olisi tarvis.
      Sun on vain opittava elämään miehesi huumorintajun kanssa.

      Kuitenkin sinusta itsestäsi on kiinni millaista kohtelua siedät puolisoltasi.
      Opittava katsomaan missä kulkee huumorin ja ilkeilyn raja. Silloin kun mielestäsi ollaan siirrytty ilkeilyn puolelle muka huumorin varjolla se ei enää ole huumoria ja silloin on aikalisän ja vakavan keskustelun paikka teillä.

      • 12+10

        Ei todellakaan tarvitse sietää tuollaista! Itse olen jättänyt miehen joka käyttäytyi juurikin tuollalailla (tosin hän oli vain miesystävä emme olleet naimisissa eikä lapsia). Minun mielestäni huumori on sellaista joka naurattaa minuakin. Sellaiset sanat ei TODELLAKAAN ole huumoria jotka loukkaavat tai väheksyvät toista ihmistä vaan se on VITTUILUA! En lukenut koko keskusteluketjua läpi mutta oletko sanonut miehellesi että tuollainen todellakin loukkaa sinua ja pahoitat mielesi ja tunnet itsesi aliarvostetuksi ja että mielestäsi tuollaisessa käytöksessä ei ole mitään huumoria koska se ei todellakaan naurata sinua?


    • Haenkos

      >Saisinmapa sinut itselle (olen eronnut 45vmies) ekonomi ja haen naista elämääni..

      > mies pohjoisesta

    • MaijaLiisaSalonen

      että edes jonkinlaisen miehen olet saanut. Tuollaiset yleensä ovat ilman, enemmin tai myöhemmin.

    • yks nainen.

      liity mitenkään huumoriin ,vaan huonoon käyttäytymiseen.

    • alinde67

      Ku toi ei edes ole huonoa huumoria vaan HÄPÄISEMISTÄ huumorin varjolla. Se että kerrot yksityisasioitasi ns. 'liisoille ja minnoille' niin se EI OIKEUTA miestäsi lavertelemaan niistä omille kavereilleen tai muulle yleisölle.

      Olet selvästikin liian kiltiksi kasvatettu,- tyypillinen ilmiö tässä muka-tasa-arvon luvatussa maassa. Tyttöjä 'koulitaan' usein jo lapsista asti KESTÄMÄÄN törkeitä loukkauksia/jopa seksuaalista häirintää miesten taholta ja kantamaan niistä vastuuta tyyliin 'olenko toiminut/sanonut/pukeutunut väärin' ja 'ei sitä kaikesta saa loukkaantua koska nälvimiseen tarvitaan SYY'. Kuitenkin, jos letkauttelisit samanlailla kultasestasi niin kauanko olisi kanssasi?

      Ota etäisyyttä tilanteeseen ja hae itellesi apua. Älä ole enää kynnysmattona!!!

    • Näishevaan on

      Äänestä SuperSuomalaisia, heihin voit luottaa nyt ja aina.

    • no arvailuja vaan

      Miehestäsi tulee jotenkin reppana olo. Itselläni oli 10 vuotta sitten poikaystävä joka harrasti samaa, eli heitteli ystävieni aikana tosi noloja ja typeriä minuun kohdistuvia "vitsejä" jotka herättivät vain myötähäpeää ja kiusaannusta. Mies itse kuittasi loukkaavat läpät vaan "vitseiksi". Ihmettelin mistä moinen käytös johtuu ja sitten tajusin että siinä oli yhteys siihen, ettei miehellä ollut juurikaan kavereita! Ts aina silloin kun tilaisuus erilaisiin sosiaalisiin kontakteihin tuli, hänen piti esittää muka hauskaa roolia mutta pieleenhän se meni kun sosiaalisia taitoja ei juurikaan ollut. Sääliksi kävi.

      Sanoit, ettei miehelläsi ole omia kavereita. Voisiko olla kyse samasta asiasta eli sosiaalisesti reppana mies ei vaan osaa toimia järkevästi? Eli ei ihme, ettei hänellä omia kavereita ole ja samalla se myös selittää sitä, etteivät sosiaaliset taidot ole päässeet kehittymään.

      • no arvailuja vaan

        Voiko mies olla jollain tasolla kateellinen kavereistasi "liisoista ja minnoista" sinulle?


      • ada..
        no arvailuja vaan kirjoitti:

        Voiko mies olla jollain tasolla kateellinen kavereistasi "liisoista ja minnoista" sinulle?

        "Olet selvästikin liian kiltiksi kasvatettu,- tyypillinen ilmiö tässä muka-tasa-arvon luvatussa maassa. Tyttöjä 'koulitaan' usein jo lapsista asti KESTÄMÄÄN törkeitä loukkauksia/jopa seksuaalista häirintää miesten taholta ja kantamaan niistä vastuuta tyyliin 'olenko toiminut/sanonut/pukeutunut väärin' ja 'ei sitä kaikesta saa loukkaantua koska nälvimiseen tarvitaan SYY'."

        Mutta sitten jos pitää puoliaan, saa kuulla olevansa kova ja kylmä. Niin se vain menee.. ;)


      • 8+19
        ada.. kirjoitti:

        "Olet selvästikin liian kiltiksi kasvatettu,- tyypillinen ilmiö tässä muka-tasa-arvon luvatussa maassa. Tyttöjä 'koulitaan' usein jo lapsista asti KESTÄMÄÄN törkeitä loukkauksia/jopa seksuaalista häirintää miesten taholta ja kantamaan niistä vastuuta tyyliin 'olenko toiminut/sanonut/pukeutunut väärin' ja 'ei sitä kaikesta saa loukkaantua koska nälvimiseen tarvitaan SYY'."

        Mutta sitten jos pitää puoliaan, saa kuulla olevansa kova ja kylmä. Niin se vain menee.. ;)

        ja miehes kiusaa sua tahallaan kun on huomannut, ettet ymmärrä huumoria ja loukkaannut kaikesta. Höllää vähän pipoasi ja letkauta itsekin joskus jotain typerää ja naura päälle. Eihän tää elämä nyt niin vakavaa ole


      • gasthaus
        8+19 kirjoitti:

        ja miehes kiusaa sua tahallaan kun on huomannut, ettet ymmärrä huumoria ja loukkaannut kaikesta. Höllää vähän pipoasi ja letkauta itsekin joskus jotain typerää ja naura päälle. Eihän tää elämä nyt niin vakavaa ole

        niin ihan yhtä paska tilanne kuin se toinen selitys (miehellä on huono itsetunto ja hän haluaa päteä/alistaa/pomottaa naista).

        Käsi ylös, kuka haluaa olla lähisuhteissa sellaisen ihmisen kanssa, joka kiusaa tahallaan toista, kun huomaa, että toinen siitä loukkaantuu? Eikös kuulostakin hienolta suhteelta...


      • Anonyymi
        no arvailuja vaan kirjoitti:

        Voiko mies olla jollain tasolla kateellinen kavereistasi "liisoista ja minnoista" sinulle?

        Super suomalainen käy aina superalkossa varastamassa viinansa.

        Arvele vituttaako janusta


    • zigi

      Vai uskovaisen äidin puheita nämä kapakkahuorat. Ja lapset tietty kuulemassa.
      Ei kait sitten ole ihme, ettei pojalla tämän kummempia käytöstapoja.

    • 32vmies.,

      vaikka mies olenkin, voin sanoa jotta tuollaiset möläytykset ovat kyllä sinua kohtaan väärin, koita istuttaa se kääpä alas, ja selittää juurta jaksaen että tuollainen loukkaa, ja jos ei tajua, niin sitten en tiedä mitä tehdä!

    • fighter_girl

      Mitä nyt itse voisin tuosta ajatella, niin miehesi kuvittelee olevan sinun yläpuolella ja haluaa esittää kovista. Päättelisin myös, niin miehesti haluaa tarkoitusella alentaa ja piikitellä sinua..oiskohan hänellä huono itsetunto tai ei ole varma sinun suhteesi ja haluaa näin näyttää olevansa sinun yläpuolella ja parempiarvoisempi?

      • ghtre

        Samankaltainen tapaus kyseessä kuin aloittajalla. Minä jaksoin kuusi vuotta, eron jälkeen (josta jo useita vuosia) sama tapa edelleen alentaa ja kovalla äänellä julkisissa tilaisuuksissa. Lasten esim. koulun joulujuhlissa, syntymäpäivillä.. siis missä vieraita ihmisiä. Ihmettelee toisinaan miksi hänen huumoriaan ei ymmärretä (siis minä en ymmärrä), "sehän on yleistä miesten kesken" on kommentti! No, minä en ole mies joten en ymmärrä enkä meinaakkaan ymmärtää! Eli se siitä, sovinisti, narsisti tai mikä lie... mut eipä ole kukaan huolinut pidemmäks aikaa ainakaan viellä!


    • irggri

      Miehellä ei ollut huumoria.
      Ehdotukseni: tomaatti päähän, peruna nenään, puukeppi käteen ja tutustua vaimon ystävilleen: "Minä olen hänen mies!"

    • 15+2

      Toi on kuin suoraan oppikirjasta "Millaisen ihmisen kanssa EI tule mennä yhteen". Ei kenenkään tarvitse 20 vuotta kärsiä toisen alentuvaa käytöstä (jollei ole masokisti). Jos mies pitäisi sinua oikeasti arvossa, tuollaista ei tarttis kuunnella. Luulisi, että hän näytti oikean nahkansa jo seurusteluaikana, mutta tosiaan, rakkaus on sokea.

    • .....,----......

      puutteessa ja siksi kiukuttelee kun sitä vituttaa. Tuollaiset vaimot jotka muuttuvat frigideiksi lasten tultua maailmaan saa miehen kuin miehen vittuilemaan. Sitten jos vielä paikat roikkuu kuin velhon hiha niin ei ihme.
      Nuorempi nainen miehellesi ja etsi sinä se fossiili joka jaksaa istua nurkassa naama virneessä kun lässytät pintajuttujasi niinsanotuille kavereillesi.
      Tyypillinen tylsä ja kuiva suomalainen emohahmo.
      Erotkaa pian. Teette palveluksen molemmille.

      • uteleva2

        Miehen sosiaaliset vuorovaikutustaidot ja tilannetaju ovat aika järkyttävällä tasolla suomalaiseksi mieheksikin. Millaista perhe-elämänne ja vuorovaikutuksenne on muuten? Millaiseksi muuten miehesi kuvailisit? Miten hän kohtelee lapsianne? Käykö töissä ja hoitaako sen hyvin? Koulutustaso?
        Mielessäni oli parikin sopivaa diagnoosia miehellesi, mutta emmehän me vielä tiedä kuin pintaraapaisun hänestä/teistä. Kerropa lisää!


    • Neitonen28

      en löydä huumoria noista ukkos mollauksista..tuntuu et ukkos on pahanpäivänen narsisti.eli suomennettuna itsekäs paska joka nauttii muitten alistamisesta/nöyryyttämisestä eikä koskaan näe itsessään mitään vikaa..mie jättäisin moisen apinan.

    • TeppoHel

      Turpa menee tukkoon kun alat itse pistämään takaisin ja nosta tasoa, eli ala suoraan soittamaan suuta (hymyillen). Metsän kätköistä tulleilille miespuolisille tehoaa yleensä aiheet:

      1. Kerro suureen ääneen ja pilkaten että hänellä on pienet vehkeet ja järki seisoo mutta muuta ei, viagra on ainut pelastus.

      2. Kerro kaikille miten jonninjoutava tunari hän on ammatissaan, säälistä pidetään työporukassa koska eivät halua ottaa kontolleen reppahousun itsemurhaa.

      3, Vähättele hänen kaikkia saavutuksiaan harrastuksissaan, ei mitään osaa ja ei koskaan mitään aikaiseksi ole saanut ... jotain säälittäviä ja naurettavia jämiä saanut aikaiseksi jotka lähinnä naurattavat kaikkia.

      4. Kerro kaikille että hän on miehenä täysi nolla kotona, ei edes tunnista ruuvimeisseliä ja kaikkeen pienimpäänkin remppaan pitää korjaaja tilata jälkiä siivoomaan ja tuhot korjaamaan ... ja muista mainita että reppahousulle ei tietenkään kerrota että korjaajat kävi, ettei pieni lapsi suutu.

      5. Muista kertoa kaikille että pitää lähteä vieraissa käymään kun eihän tuo "äitin pikku reppa" saa naiselle edes orgasmia, poika on "minuutin mies".

      6. Lopuksi pääset tilanteeseen jossa kaikki säälivästi ja tirskuen naureskelevat kun miehesi näkevät, eivät paskaakaan välitä mistään mitä suustaan päästää ... miehen juttuja kommentoidaan tämän jälkeen tyyliin - Joopa joo, heh heh.

      Loppuu aika äkkiä nuo sutkautukset kun pistät vähän tuulemaan ja kerro miehelle että samaa tulee jatkossa aina kun muita tulee lähelle (tee myös niin) ... ja johan alkaa kommunikaatiokyvyt olemaan täysin eri luokkaa.

      • kiintiö täynnä

        kokeilla loppuelämän kestävää mykkälakkoa.
        Voisin tosin heittää naamaan kermakakkuja yksi toisensa jälkeen,
        että sais sen typerän virneen häviämään naamalta.


      • Mitta täynnä?

        Mutta en aio alentua samalle tasolle mieheni kanssa. Minusta ei ole siihen, se on täysin luonteeni vastaista, ainakin vielä toistaiseksi. Tosin, ihminen voi muuttua ja ehkäpä muutun minäkin. Näillä näkymin tuntuu siltä, etten kaikesta huolimatta voi nolata häntä.

        Kiitän kuitenkin että käytit aikaasi asiani pohdiskeluun.


      • Siis et uskalla
        Mitta täynnä? kirjoitti:

        Mutta en aio alentua samalle tasolle mieheni kanssa. Minusta ei ole siihen, se on täysin luonteeni vastaista, ainakin vielä toistaiseksi. Tosin, ihminen voi muuttua ja ehkäpä muutun minäkin. Näillä näkymin tuntuu siltä, etten kaikesta huolimatta voi nolata häntä.

        Kiitän kuitenkin että käytit aikaasi asiani pohdiskeluun.

        Olisipa muuten aika mielenkiintoista tietää, millä muulla konstilla tuollaiselle 'järjen jättiläiselle' asia viedään läpi, osoitetaan, niin että 'vintissä alkaisi yhdistää ja kaapelit iskeä kipinää'. Jos hän on nolannut sinua 20 v. etkä sinä edelleenkään tahdo nolata häntä, niin miksi ihmeessä aukenet tällä sivulla, jos asialla ei kuitenkaan ole mtn väliä.


    • Mägwhigwoiu

      Kuulostaa ihan oikeesti mun vanhmpien suhteelta (ts.) nyt eronneet 22vuoden jälkeen.
      Mun mielestä iskä oli vaan hauska :D Tosin nyt aikuisena kun mietti, nojoo..
      No anyway, äiti joskus selitti et se häpes meiän isän käytöstä joskus ihan hirveesti, ja sitten se vaan tajus about 18vuoden jälkeen, että ei sen tarvi hävetä että toinen käyttäytyy juntisti, aikuinen ihminen. Ei mitään velvollisuutta selitellä toisen käytöstä saatika hävetä..

      • lady x

        aloittajalle kaikki myötätunto,tiedän kokemukuksesta miltä tuntuu kuin rakkaimpaan ihmiseen ei voi luottaa aina ikuinen jännitys päällä kun vierailemme ystävien tai sukulaisten luona ja lähes poikkeuksetta illan jälkeen todella paha olo,myötähäpeää ja pahaa mieltä.Erona aloittajan tilanteeseen et minun mies rakastaa minua ehkä paljonkin eikä todennäköisesti tahallaan halua satuttaa mutta kun sitä tilannetajua ei löydy juurikaan,tyhmä ehkä?? Meillä vielä pienet lapset,mieheni todella hyvä hoitaja ja osallistuu kohtuullisesti patistelun jälkeen arjen pyöritykseen eli kotielämä näiltä osin sujuu.Viime aikoina tullut mietittyä paljon onko isästä miehenmalliksi kasvaville lapsillemme,pahinta pelkään niin punnitsematonta puhetta suoltaa jatkuvasti.Hirveä tuska päällä mitä tehdä,lapset palvovat isäänsä enkä koe oikeutetuksi hajoittaa perhettä.Lasten isoa ikävää isään joka ei olekaan iltaisin peittelemässä lapsiaan en kestäisi.Hieman ahdistaa kaikki tuleva mitenköhän jaksan vielä vuosikymmenen,voi kun ei nuorena ja huumassa osannut näitäkään asioita miettiä etukäteen.Perheen eheyden vuoksi kuitenkin päätynyt osaltani jatkamaan suhdetta.Lasten lennettyä pesästä minua odottavat työkuviot muulla,haaveilen muuttavani ulkomaille.Tulevaisuus kuuluu minulle itselleni.


    • Hyvät asiat esiin

      Ei kukaan usko että olisit ollut 20 v tai enemmän suhteessa jos vain ja ainoastaan olisi tuota loukkaus ja solvaus käytöstä. Myös huumori on tosiaan vaikea laji sillä se myös tulee ymmärtää ja naisena varmaan tajuaa että miten vaikeaa on käsistellä ja sulattaa itseensä kohdistuvaa huumoria.

      Naisen mieli tarvitsee ainkin sadan erilaisen "valmiustilan" omaksumista että jokaiseen hetkeen olisi tarjota sitä täydellistä olemista ja sanomista tai sanomattomuutta.. Kun nyt on tämä hoiva kausi niin uskoisin että olisi parempi vain kertoa miehellesi että tarvitset koska et kykene ja halua keskustelaa ironia huumorin keinoilla vaan tarvitset itsesi määrittelemää köytöstä ja sanoja sekä ilmaisua. Täten vamraan se todellinen syy selviäisi ja mies joko kykenee tarjoamaan tai sitten ei mutta tietää että kyse on "hoivakaudesta" ja tuetaan molempien käsittelykykyä.

      • Mitta täynnä?

        Ei tarvitse uskoakaan että olisin saanut vain solvaavaa käytöstä osakseni. Jos olisit lukenut viestini tarkemmin, olisit huomannut seuraavat ilmaisuni:

        "Ongelmana on se, että silloin harvoin kun meillä käy vieraita (joskus myös silloin kun käymme kylässä) mieheni käyttäytyy minun mielestäni ala-arvoisesti. "

        Ja toisessa viestissä:

        "Eihän tuota tekstiä tietenkään koko ajan tule, silloin vain kun meille tulee vieraita tai itse lähdetään vieraisille. Eikä me usein kyläillä eikä meillekään usein tule vieraita. Mutta silloin kun näin on, niin mies pistelee "parhaita palojaan" kiitettävään tahtiin. Kirjoitukseni idea nyt oli tiedustella, että onko muilla vastaavia kokemuksia ja miltä moinen huumori tuntuu teidän palstalaisten mielestä."


    • mies35vee

      et varmaan arvosta itseäsi kovin paljoo jos et jätä sitä miestäsi. Rajansa kaikella, ei kenenkään tarvi kattoo tollasta ala-arvoista käytöstä.

      • kokemusta on

        Kerro miehellesi, että olet sietänyt kaksikymmentä vuotta hänen huumoriaan, mutta et aio siitä huolimatta sietää enää jatkossa. Teillä on ihanat lapset. Luultavasti he eivät ole enää kovin pieniä. Kun olette hoitaneet lapsenne maailmalle, niin aiotko todella jäädä kuuntelemaan miehesi lapsellista käytöstä? Yleensä aikuiset ihmiset tapaavat toisiaan keskustelun merkeissä. Vaikuttaa ihan siltä, että miehesi haluaa olla huomion keskipisteenä ja hän seisoo vaikka päällään näyttääkseen valta-asemansa. Näinhän leikki-ikäiset käyttäytyvät. Ehkä hän on mustasukkainen sinun ystävillesi. Kuinka paljon luulet saavasi miehestäsi keskusteluseuraa, kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa. Ihmettelen, että teillä käy yleensä ketään kylässä. Oletko puhunut ystäviesi kanssa, miten paljon heitä hairitsee miehesi käytös. Onko sinulla mahdollisuus tavata ystäviäsi muualla, ilman miestäsi?

        Ehkä miehesi on jonkun naisen mielestä hauska. Sinun mielestäsi hän ei todellakaan ole ja teillä ei ole mitään syytä pilata elämäänne roikkumalla toisissanne.


    • Johannes Jee

      No kuule,
      Tuosta ei kukaan sinua tunnista. Samanmoista tapahtuu joka perheessä, jos vaan ei vaimo olo liian tiukkapipoinen. Ainakin meillä, ja kaikissa tuttavaperheissämme. Nyt kuule taitaa olla ihan niin ja silleen, että sinä olet jotenkin herännyt tai jotenkin muuten valveutunut että sinä ja miehesi ette olekaan sielunkumppaneita, jota vielä ajattelit että silleen olisit, kun olit neitsyt.

      Johannes

    • tyhmät ukot pelolle

      Miehesi on tyhmä, eikä osaa käyttäytyä. Ansaitsisit paremman miehen. Etkö huomannut ennen kun yhteen menitte tätä "huumoria". Todella ala-arvoista. Ilmeisesti sukusi ja ystäväsi säälivät sinua typerän aviomiehen takia. Hänhän käyttää sinua kynnysmattona. Älä suostu tähän. Kerro selvästi että, ellei sillä ole korvien välissä käyttäytymistsääntöjä eikä kunnioituasta sinua kohtaan, niin harkitset eroa. Sano selvästi, että et aio sietää, että miehesi käyttäytyy kuin murrosikäinen. Et ollenkaan pahoita mieltäsi turhaan, vaan olet viisas ja fiksu kun yrität vielä pehmittää miehesi tyhmyttää omalla tavallasi. Jätä se mies, ellei puhetta ymmärrä. Mieti, millaisen haluaisit elämäsi olevan viikon päästä, kuukauden päästä, vuoden päästä, 10 vuoden päästä. Eikö siellä haaveissa olekin joko itsenäinen elämä tai elämä parisuhteessa miehen kanssa joka sinua kunnioittaa, eikä halveeraa? Ala tehdä töitä sen eteen. Pienin askelin muutokseen. Usko pois, se kannattaa.

      • Ei ikinä eikä koskaa

        Samanmoista tapahtuu joka perheessä, jos vaan ei vaimo olo liian tiukkapipoinen. Ainakin meillä, ja kaikissa tuttavaperheissämme.

        No jo on kumma tuttavaperherinki jos kaikissa perheissä alistetaan vaimoa/lasten äitiä kierolla ja alistavalla humorilla! Sanonpas toista, minun tuttavapiirissä ei tällaista tapahdu! Mutta yleensä nämä narsisti ystävät/piirit hakeutuvat toistensa eli kaltaistensa seuraan joten.. siinä yksi yksinkertainen selitys. Älkää naiset suostuko alistettavaksi... opetatte lapsenne samaan ja oravanpyörä pyörii sukupolvesta toiseen.


      • Neuvonantaja.

        Olet aika tumppi. Sanot vaan tolle nuijalle, että ei yhtäkään ns. viisautta enää.
        Kun olet tuon kaiken niellyt, niin tämä (nuija) luule voivansa sanoa mitä vaan.
        Varmaan insinööri.


      • Mitta täynnä?
        Neuvonantaja. kirjoitti:

        Olet aika tumppi. Sanot vaan tolle nuijalle, että ei yhtäkään ns. viisautta enää.
        Kun olet tuon kaiken niellyt, niin tämä (nuija) luule voivansa sanoa mitä vaan.
        Varmaan insinööri.

        Veikkasit insinööriä. Kyseessä on nimittäin teknikko joten aika lähelle meni.


      • Anonyymi
        Neuvonantaja. kirjoitti:

        Olet aika tumppi. Sanot vaan tolle nuijalle, että ei yhtäkään ns. viisautta enää.
        Kun olet tuon kaiken niellyt, niin tämä (nuija) luule voivansa sanoa mitä vaan.
        Varmaan insinööri.

        Kuinka olet kestänyt tuollaista rumpaa kaikki Nämä vuodet?

        Uskomatonta törkeyttä!

        Tsemppiä vaan sulle!!


    • kaksi...

      Todennäköisesti vuosien saatossa miehen arvostus sinua kohtaan on loppunut ja sen takia hän käyttäytyy noin. On voinut käyttäytyä alusta asti mutta vuosien ja sinä olet antanut kaikki ikävät asiat anteeksi joten vuosien saatossa arvostus on entisestään vähentynyt. Ihmiselle on tyypillistä että jos joku antaa anteeksi kaikki ikävät asiat niin sitä pahemmiksi ne menevät.

      Toinen syy voi olla siinä että hän syyttää sinua jostakin asiasta esim. ettei ole pärjännyt odotuksien mukaisesti tai ei ole tarpeeksi paljon rahaa tai lapset eivät ole tarpeeksi hyvissä ammateissa tai muista jutuista ja osoittaa sen juuri noilla piikikkäillä sanomisilla. Voi olla pelkästään tylsistynytkin nykyiseen elämänmenoon josta syyttää sinua.

      Parasta olisi alussa pyrkiä keskustelemaan asioista ja jos se ei onnistu niin laittaa väliero esim. muuttaa itsekseen joksikin aikaa ja jos sama homma jatkuu tai sinulla ei tunnu olevan merkitystä niin laittaa täysi ero voimaan. Tilanne tulee entisestään pahentumaan jos sille ei tehdä mitään.

      • jokejokejoke

        1. Tutki miehen äiti-poika -suhde, on ilmeisesti ollut pielessä alusta alkaen, oliko iskä tossun alla ja isänrooli hukassa, äiti vallassa? Yritä ensin ymmärtää mistä käytös johtuu (tein näin, aloin ymmärtämään)
        2. Anna samalla mitalla takaisin. Vaikka vieraiden kuullen - kerro että miehen koulutus on alkanut.
        Alku tosi hankalaa, sinut saatetaan leimata järkesi menettäneeksi, mutta kun oikein veistelet niin selviydyt voittajana. (tein näin - olen voittanut).
        3. Jos näillä ohjeilla et onnistu tasaamaan peliä, niin sitten ovat neuvot vähissä...jaksamista taistelun tielle,
        sillä näin pelastin itse oman suhteeni siihen mieheen, jota ihme ja kumma kaikkien loukkausvuosien jälkeen rakastan..:)


      • 54354+
        jokejokejoke kirjoitti:

        1. Tutki miehen äiti-poika -suhde, on ilmeisesti ollut pielessä alusta alkaen, oliko iskä tossun alla ja isänrooli hukassa, äiti vallassa? Yritä ensin ymmärtää mistä käytös johtuu (tein näin, aloin ymmärtämään)
        2. Anna samalla mitalla takaisin. Vaikka vieraiden kuullen - kerro että miehen koulutus on alkanut.
        Alku tosi hankalaa, sinut saatetaan leimata järkesi menettäneeksi, mutta kun oikein veistelet niin selviydyt voittajana. (tein näin - olen voittanut).
        3. Jos näillä ohjeilla et onnistu tasaamaan peliä, niin sitten ovat neuvot vähissä...jaksamista taistelun tielle,
        sillä näin pelastin itse oman suhteeni siihen mieheen, jota ihme ja kumma kaikkien loukkausvuosien jälkeen rakastan..:)

        2. Anna samalla mitalla takaisin. Vaikka vieraiden kuullen -

        Tee kaikki tuo nimenomaan vieraiden kuullen! Ei miehesi muuten koe asiaa miksikään!


    • Mistä sä ton mo käytöstä moukan löysit,eikai se tollainen
      ollut alunperin
      Jos oli niin syytä iseäsi
      Mut anna hatkat tai nosta kytkintä
      ei tollaista käytöstä tavitse sietää

    • tiitu569874

      No vaikuttaa että miehesi on Naristinen kuisaa sinua tähällään , minusta tuo ei ole huumoria vaan kiusantekoa !!
      Aika huono huumori miehellä jos kiusanteko on huumoria !!
      Mutta asiasta kun ollaaan niin montaa eri mieltä !
      Minä lähtisin pois , en sietäisi tuollaista, miehelläsi ei ole edes käytöstapoja
      Mutta jos haluat sietää tuollaista niin ..............

      • deedsani

        Jos sitten kertoisit vaan, että tuo loukkaa ja tästä lähin tapaat ihmisiä itseksesi vaikka ravintolassa ja jos mies haluaa mukaan niin pitää turpansa tukossa ja avaa sen vain mättääkseen ruokaa tai kun hänelle erikseen lupa siihen annetaan.
        Hän ei ilmeisesti osaa antaa muillekaan kehuja muuten kuin jonkun toisen mollaamisen kautta. Säälittävä, mutta noitahan pulsumajat on täynnä, niitä jotka ovat ääliömäisellä käytöksellään kaiken menettäneet. Eikävätkä pohjalla ollessakaan tajua, että vika on omien korvien välissä.
        Toinen vaihtoehto on antaa samalla mitalla takaisin, se ehkä havahduttaa, reppanajuttu.


    • oma viihdyttäjä

      Hiukan ihmettelen, ettei tuo huumori muka tullut esiin jo seurusteluvaiheessa. Sama huumorintaju kun on suhteessa kaiken perusta, tai näin ainakin meillä.

      Meillä miehen veli vaimonsa kera on ehkä juuri tyyppiesimerkki teistä. Velipoika on todella macho ja huumorikin pohjaa jonkunlaiseen uhoiluun ja rintansa takomiseen koko ajan tai juuri siihen että vähättelee muita. Tekee huonoa katsoa vaimoaan joka kiemurtelee taustalla häpeillen, kun tajuaa vielä miten me suhtaudumme miehensä junttijuttuihin.

      Mutta heidän mokakseen laskenkin sen että menivät liian varhain naimisiin. Parissa vuodessa ei välttämättä vielä toisen olemus avaudu. Meilläkin mieheni hervoton huumori tuli ilmi vasta oltuamme 4 vuotta yhdessä En koskaan pitänyt häntä pellenä tai esiintyjänä, mutta sekin hänestä sitten kuoriutui. Eikä yhtään hullumpi juttu kun saa nauraa vedet silmissä harva ilta tämän showlle :)

      • Älykkölaji

        Sulta on kuule jäänyt nyt jotain väliin. Lueskelepa vähän tarkemmin ja koeta hahmottaa, mikä on huumoria, mikä taas ei. Ihmisen arvon alemyyntiä käydään vähättelemällä toisia muka-huumorilla, jota tyhmät pitävät hauskana, tasapäiset eivät ymmärrä mistä on kyse ja viisaat eivät harrasta ollenkaan.


      • .......
        Älykkölaji kirjoitti:

        Sulta on kuule jäänyt nyt jotain väliin. Lueskelepa vähän tarkemmin ja koeta hahmottaa, mikä on huumoria, mikä taas ei. Ihmisen arvon alemyyntiä käydään vähättelemällä toisia muka-huumorilla, jota tyhmät pitävät hauskana, tasapäiset eivät ymmärrä mistä on kyse ja viisaat eivät harrasta ollenkaan.

        Onko siellä kovinkin yksinäistä...siellä ylhäällä?


    • Ävätsy63

      Paska äijä ! Sairas.
      Niskakarvat nousi pystyyn lukiessani aloittajan tekstiä. Niin tuttua. Hyvällä ystävälläni on samanmoinen mies. Tuuppii, läpsii, heittelee jopa karkeilla (fyysisesti kevyttä kiusaamista, ei siis pahoinpitelyä johon voisi soittaa virkavallan väliin) haukkuu vieraiden kuullen vaimonsa perseen, naurun huumorintajun yms. Nuo miehen etupäässä aimolle osoitetut "huumori"pläjäykset on tosi noloja vieraillekin.
      Erikoisinta toiminnassa mielestäni on että äijä ei oikeasti näytä ymmärtävän että KAIKKIA tympii, ketään ei naurata.
      Ihmettelee vain kun vieraat yksi kerrallaan lakkaavat käymästä kylässä...

      • Arvottamista ?

        Tästä juolahti mieleen, että miksiköhän kukaan niistä vieraista ei sano koskaan mitään aiheeseen ? Miksi kukaan ei kysy, mihin sellainen mieäs käytöksellään tähtää ja eikö hän huomaa, että "kaikkia tympii". Kun se on ihan sama, miten vaimo asiaa käsittelee, se ei tuota tulosta, niin voisiko vaimolla olla niin hyviä ystäviä ja välittäviä ihmisiä, että aukaisevat sanaisen arkkunsa. Eikö se ole ihan sama, jos kylässä käynnit harvenevat joka tapauksessa.

        Ihan olen joutunut tätä fundeeraamaan samanlaisten omien kokemusten pohjalta. Kai se on vaan niin, että 'totuuden puhujalla ei ole yösijaa', kukaan ei uskalla sanoa asioista, joilla olisi oikeasti jotakin merkitystä jollekin ihmiselle (vaimolle tällä kertaa).


    • Liina Anniina

      Jos huumori satuttaa, se ei ole enää huumoria. Tässä on se raja. Kun ilmoitat miehellesi, että hänen vitsinsä saavat sinut haavoittumaan, niin hänen on lopetettava vitsailunsa. Ei ole mitään yleispitävää sääntöä, mitä vitsejä pitäisi sietää. Mittarina on se, miltä kohteesta tuntuu. Jos tuntuu pahalta, niin fiksu ihminen lopettaa.

      Nyt onkin kohdallasi niin, että miehesi on vihamielinen sinua kohtaan ja osoittaa sen kierolla tavalla. Hän lyö vyön alle, ja vielä sitoo kätesi, koska tällöin muka olisit huumorintajuton.
      Se on sama, jos hän katkaisisi kätesi ja ilmoittaisi sen olevan pelkkä vitsi.

      Ei ole pakko hyväksyä miehesi käytöstä. Osoita selvästi, ettet pidä huumoristaan ja tuuleta kunnolla. Anna tulla takaisin täydeltä laidalta ja ilman huumoria. Tee se vaikka olisi hyviä ystäviä paikalla. Voit jälkeen päin heille selittää.


      Olet aivan liian hienotunteinen miestäsi kohtaan. Voit ihan norsuna talloa hänen porsiinikaupassaan ja tehdä ukosta selvää jälkeä. Muistaapa seuraavan kerran, kun aikoo olla huumorimies.

    • Mohkof

      ..kuin että tää on tosi tylsä ketju! Kaikki sanoo samat asiat kerta toisensa jälkeen.

    • öI

      En ymmärrä miten olet kestänyt noin kauan. Mä en olisi tollaisen äijän kanssa edes suostunut käymään kahvilla.

      Ei hyvää päivää sentään mitä mauttomuuksia ja ilkeyksiä.

    • kjhgr678uijhcvb

      Menittekö naimisiin ensitapaamisella? Ilmeisesti näitä nettisuhteita. Yleensä tutustutaan ensin.

      • naisilla ei ole

        huumorintajua. Kovasti ollaan todistelevinaan, että ollaan niin roisia ja on hurjat läpät
        päläpälälää. Paskanmarjat, yksiä helvetin itkupillejä ovat, joiden seurassa täytyy katsoa, mitä
        suustaan päästää. Kai täällä kohta naiset väittää, että he ovat niin saatanan hauskoja
        ja miehet ovat tosikkoja. Juu, ilman muuta. Onhan Suomi maailman ykkösmaa futiksessa ja
        Espanja on täys puulaakiporukka. Yhtä paikkansapitävä väite kuin ensimainittu.
        Älkää hyvät ihmiset lässyttäkö. Arvon rouvat, ottakaa se käpy pois pyllystänne ja
        peskää hiekka pois pimpastanne.


      • Hah !
        naisilla ei ole kirjoitti:

        huumorintajua. Kovasti ollaan todistelevinaan, että ollaan niin roisia ja on hurjat läpät
        päläpälälää. Paskanmarjat, yksiä helvetin itkupillejä ovat, joiden seurassa täytyy katsoa, mitä
        suustaan päästää. Kai täällä kohta naiset väittää, että he ovat niin saatanan hauskoja
        ja miehet ovat tosikkoja. Juu, ilman muuta. Onhan Suomi maailman ykkösmaa futiksessa ja
        Espanja on täys puulaakiporukka. Yhtä paikkansapitävä väite kuin ensimainittu.
        Älkää hyvät ihmiset lässyttäkö. Arvon rouvat, ottakaa se käpy pois pyllystänne ja
        peskää hiekka pois pimpastanne.

        Sanoisin, että kommenttisi on oiva esimerkki siitä, että sulla ei ole olemassa mitään tajua, huumorintajusta nyt puhumattakaan. Mikä sellainen on sanomaan kenekään muiden ominaisuuksista yhtikäs mitään ?


      • stondis)(/&
        Hah ! kirjoitti:

        Sanoisin, että kommenttisi on oiva esimerkki siitä, että sulla ei ole olemassa mitään tajua, huumorintajusta nyt puhumattakaan. Mikä sellainen on sanomaan kenekään muiden ominaisuuksista yhtikäs mitään ?

        Mitä se huumorintaju on , lienee useammalla erilainen . Parisuhteen alkuaikoina pitäisi
        testata mitä kukakin ymmärtää , ja vielä miten , Herne nenään . Luetun ymmärtäminenkin
        on usein vaikeaa .


      • Tilannetaju
        stondis)(/& kirjoitti:

        Mitä se huumorintaju on , lienee useammalla erilainen . Parisuhteen alkuaikoina pitäisi
        testata mitä kukakin ymmärtää , ja vielä miten , Herne nenään . Luetun ymmärtäminenkin
        on usein vaikeaa .

        No niin näyttää olevan. Tuolla ylempänä on joitain kommentteja, jotka kertovat tooosi hyvin, mitä huumori on ja mitä se ei ainakaan ole. Etkö ole lukenut vai etkö ymmärrä ? Rautalangasta: toisen loukkaaminen, mielen pahoittaminen, henkisesti satuttaminen ... ei ole huumoria vaikka sanoja tykkäisi niin olevan. Sanojalla on silloin ongelmia, ei sillä, joka on mielestäsi "herneet nenässä".

        Vaikka huumorintaju on "useammalla erilainen" niin huumori vaatii tajua ja älyä ja sitä ei aloittajan mieähellä ole. Kuin ei myöskään näköjään sinulla; seisooko sulla joku muukin paikka kuin järki :) ?


      • Anonyymi
        stondis)(/& kirjoitti:

        Mitä se huumorintaju on , lienee useammalla erilainen . Parisuhteen alkuaikoina pitäisi
        testata mitä kukakin ymmärtää , ja vielä miten , Herne nenään . Luetun ymmärtäminenkin
        on usein vaikeaa .

        Kuinka olet kestänyt törkyturpaa?
        Opasta ukko ulos kämpästä ,äläkä toivota edes tsempplä


    • Femakonpelko

      ja sormet pois perseestä...

      Eiköhän tuo nyt pääosin ihan hurttia huumoria ole. Löysäät hiukan nutturaa, ja annat pikkuisen takaisin. Älä kuitenkaan suutu tai hermostu, vaan naura itsellesi ja etenkin töksäyttelevälle ukollesi.

      • Hah !

        Tässä taisi olla kyse siitä, että aloittajan mieäs ei vuorenvarmasti ole sitä lajia, joka nauraa itselleen. Miksi h-ssä naisen pitäisi silloin nauraa itselleen tai varsinkaan älyvapaan töksäyttelyille ?


    • utelen..

      Montako vuotta olit ajatellut kuunnella moista halventamista?

      • Voi hellanlettas

        mitä porukolleja täältä löytääkään, varsinkin naispuoliset. Heti ollaan kynnet esillä ja
        koitetaan niin kovasti mussuttaa päivänselvästä asiasta.
        Naisilla ei yksinkertaisesti ole huumorintajua, kestäkää se.
        Se, että nainen pitää jotain frendejä hauskana kertoo kyllä oleellisesti
        kaiken naisen "huumorintajusta", tai pikemminkin sen puutteesta.
        Ugh, olen puhunut. Nyt naiset, koittakaa taas vetää jokin naseva vasta-argumentti
        tai menkää katsomaan vaikka sinkkuelämää hihiihiiiii ;)


      • Huumoriton pelle
        Voi hellanlettas kirjoitti:

        mitä porukolleja täältä löytääkään, varsinkin naispuoliset. Heti ollaan kynnet esillä ja
        koitetaan niin kovasti mussuttaa päivänselvästä asiasta.
        Naisilla ei yksinkertaisesti ole huumorintajua, kestäkää se.
        Se, että nainen pitää jotain frendejä hauskana kertoo kyllä oleellisesti
        kaiken naisen "huumorintajusta", tai pikemminkin sen puutteesta.
        Ugh, olen puhunut. Nyt naiset, koittakaa taas vetää jokin naseva vasta-argumentti
        tai menkää katsomaan vaikka sinkkuelämää hihiihiiiii ;)

        Koeta nyt jo käsittää päivänselvä asia: mieästen tunneäly ei yllä huumorin tasolle, putkiaivoisen huumori on putkea ja putkessa, tajutonta ja toisten halveksimista, örvellystä. Mitä se kertoo ihmisyydestä, inhimillisyydestä ? Sulta sitä on turha kysyä, saat olla ihan niin yksinkertainen kuin tykkäät.

        Sinkkuelämässä on muuten aika paljon ajatuksia mutta miten mieähelle voivat naisten ajatukset aueta kun eivät aukene yksinkertaisemmatkaan asiat.


      • mistä vaimo
        Voi hellanlettas kirjoitti:

        mitä porukolleja täältä löytääkään, varsinkin naispuoliset. Heti ollaan kynnet esillä ja
        koitetaan niin kovasti mussuttaa päivänselvästä asiasta.
        Naisilla ei yksinkertaisesti ole huumorintajua, kestäkää se.
        Se, että nainen pitää jotain frendejä hauskana kertoo kyllä oleellisesti
        kaiken naisen "huumorintajusta", tai pikemminkin sen puutteesta.
        Ugh, olen puhunut. Nyt naiset, koittakaa taas vetää jokin naseva vasta-argumentti
        tai menkää katsomaan vaikka sinkkuelämää hihiihiiiii ;)

        Tuohon tekstiisi ei voi muuta todeta kuin että SIINÄPÄ TOINEN TOLLO.......... sitten ihmetellään kun ei löydy vaimoa........


      • huumoria...
        Voi hellanlettas kirjoitti:

        mitä porukolleja täältä löytääkään, varsinkin naispuoliset. Heti ollaan kynnet esillä ja
        koitetaan niin kovasti mussuttaa päivänselvästä asiasta.
        Naisilla ei yksinkertaisesti ole huumorintajua, kestäkää se.
        Se, että nainen pitää jotain frendejä hauskana kertoo kyllä oleellisesti
        kaiken naisen "huumorintajusta", tai pikemminkin sen puutteesta.
        Ugh, olen puhunut. Nyt naiset, koittakaa taas vetää jokin naseva vasta-argumentti
        tai menkää katsomaan vaikka sinkkuelämää hihiihiiiii ;)

        Kyllä tämän sinun kommentin otan ihan huumorilla ja sinuakin pidän ihan pellenä. Tosi miehet on sitten asia erikseen.


      • nbvcxsdfghjnbvcvb
        Huumoriton pelle kirjoitti:

        Koeta nyt jo käsittää päivänselvä asia: mieästen tunneäly ei yllä huumorin tasolle, putkiaivoisen huumori on putkea ja putkessa, tajutonta ja toisten halveksimista, örvellystä. Mitä se kertoo ihmisyydestä, inhimillisyydestä ? Sulta sitä on turha kysyä, saat olla ihan niin yksinkertainen kuin tykkäät.

        Sinkkuelämässä on muuten aika paljon ajatuksia mutta miten mieähelle voivat naisten ajatukset aueta kun eivät aukene yksinkertaisemmatkaan asiat.

        Taas joku kylmä lahna kertoi itsestään...


    • Elämä on koulu

      Useissa kommenteissa ihmetellään sitä, että "eikö ennen avioitumista ole opeteltu tuntemaan" ja "liian nopeasti menty yhteen", yms. Ihmettelijät eivät varmaan ole koskaan olleet 'rakastuneita', sillä siinä tilassa ei toisesta nähdä huonoja puolia tai vaikka nähtäisiinkin, niin niitä katsotaan niin ruusunpunaisen valheen verhon läpi, että ei mitään väliiii. Ja siinä vaiheessa vielä jaksetaan uskoa ja toivoa, että kaikkivoipa 'rakkaus' muuttaa kyllä elämän ja kaiken hyväksi ja autuaaksi kun annetaan vain ajan kulua siihen pisteeseen, että toisesta tulee omaisuutta.

      Arki sitten vasta milloin enempien, milloin vähempien vuosien kuluttua aukaisee silmät, korvat ja mielen huomaamaan, mikä toinen on oikeasti. - Jos aukaisee.

      • reppanalle

        Kyllä se näin on. Miehet on niitä tosikkoja ja naiset humoristeja. Mustalaiset ovat
        rehellisiä ja ahkeria työntekijöitä, Suomi on maailman paras futismaa, suomalaiset naiset
        ovat paljon paremman näköisiä kuin rumat latinonaiset, paskasta saa timantin kun sitä
        tarpeeksi kiillottaa ja ranskalaiset tekevät maailman parhaat autot.
        Pitääköhän mikään edellämainituista paikkaansa? Eipä taida.
        Koittakaa repuusit jo pikkuhiljan uskoa tämä asia ja nielkää tappionne.
        Juokaa suruunne sidukkaa ja syökää poruunne hesen maittavia burgereita.
        Niillähän suominainen on "kurvinsa" hankkinut.
        Vitun rynnäkköporsaat, tasapaksut tasankolehmät ;)


      • Hah !
        reppanalle kirjoitti:

        Kyllä se näin on. Miehet on niitä tosikkoja ja naiset humoristeja. Mustalaiset ovat
        rehellisiä ja ahkeria työntekijöitä, Suomi on maailman paras futismaa, suomalaiset naiset
        ovat paljon paremman näköisiä kuin rumat latinonaiset, paskasta saa timantin kun sitä
        tarpeeksi kiillottaa ja ranskalaiset tekevät maailman parhaat autot.
        Pitääköhän mikään edellämainituista paikkaansa? Eipä taida.
        Koittakaa repuusit jo pikkuhiljan uskoa tämä asia ja nielkää tappionne.
        Juokaa suruunne sidukkaa ja syökää poruunne hesen maittavia burgereita.
        Niillähän suominainen on "kurvinsa" hankkinut.
        Vitun rynnäkköporsaat, tasapaksut tasankolehmät ;)

        Oletko ajatellut hakea apua ongelmiisi ? Kannattaisi.


    • tri dr. hemo

      mitäs nait moukan - ota ero.

    • joku roti

      Potkiminen on pahoinpitely. Kun on todistajatkin, tee siitä rikosilmoitus ja hae lähestymiskieltoa. Jos kuitenkin koet, että haluat yhä asua miehesi kanssa toimi tulevien vierailujen suhteen seuraavasti: Kun miehesi sukulaisia tulee kylään. lähde muualle. Tapaa omia ystäviäsi ja sukulaisia heidän luonaan tai vaikka kahvilassa. Jos itse joutuisin vierailulla todistamaan kertomaasi, en taatusti tulisi toiste!

    • huumori on hauskaa

      Kysymys ei ole sinun huumorintajustasi, vaan siitä ettei miehesi osaa olla muiden ihmisten kanssa tekemisissa ja kerrotkin ettei hänellä ole ystäviä Ei ihme, muut varmasti kiusaantuvat hänen vitsailustaan ainakin yhtä paljon kuin sinä. Hänen lapsuudenperheessään on voinut olla samanlainen piikittely tapana, kun hänen sukulaisensa eivät puutu hänen puheisiinsa.

      • xxx_cccc_xxxx_

        Tuohon ei ole paljon muuta sanomista kuin JSS = eli jätä se sika.

        Miehen käytöksessä ei ole mitään hauskaa tai puolusteltavaa. Huumori on ennen kaikkea taitolaji ja tuo tyyppi ei tiedä huumorista yhtään mitään.


    • hymjhym

      Tuli mieleen että saattaisko miestäsi ärsyttää omassa toiminnassasi joku ihan pikku asia, mitä sei saa puettua sanoiksi, joku tyyliin "puristat hammastahnaa väärästä kohdasta". Ja sitten kun ei saa sitä vitutusta purettua niin pitää kuittailla koko ajan...

      Kerro miehelles joskus ihan rauhassa että miltä sinusta itestäs miehes käytös tuntuu ja miksi. Jos oikeen nätisti osaat asian sanoa niin saattaa riidan sijasta muodostua keskustelu.

    • määmy

      ole huumoria, hän haluaa alistaa sinut.

      Kun hän käyttäytyy törkeästi ystäviäsi kohtaan, hän haluaa ajaa heidät pois.

    • Suomalainen mies

      Mun mielestäni tässä ei ole kyse pelkästänn huumorintajusta vaan miehestäsi yleensä! Tuollainen mies ei osaa arvostaa tai kunnioittaa naistaan lainkaan kun kerran puhetyyli on noin ala-arvoinen. Ei muuta kuin iso kengänkuva perseeseen! Paljon parempi on olla yksin kuin tuollaisen k...pään kanssa yhdessä. Ei toista kunnioittava mies puhu tuollaisia missään tilanteessa, eikä varsinkaan porukassa. Tuollainen mies sopii toisten samanhenkisten miesten kanssa sohvalle istumaan kaljalasi toiseen ja lenkkimakkara toiseen käteen! Siinä saadaan sitten parantaa maailmaa miesten kesken! Et varmaan tule saamaan kunnioitusta mieheltäsi koskaan. Kun kunnioitus ja arvostus on molemminpuolista, niin silloin suhde toimii!

    • muista itsesi

      Näin ystävän päivän aattona annan sinulle ystävän neuvon. Nyt havahdu, miehesi käytös ei ole edes minkään tyylilajin huumoria. Se on sinua kohtaan aliarvioivaa, alistavaa ja nöyryyttää käytöstä mieheltäsi. En ole tähän ikääni kuullut viel'ä vastaavaa. Voisitko alkuun pyytää apua esim. vaikka näiltä ystäviltäsi. Eli kerrot tästä asiasta heille ja sovitte seuraavaan tilanteeseen kun ukkosi käyttää taas tuota mollaavaa tyyyliä että he heti siinä tilanteessa kysyisivät mieheltäsi , miksi hän käyttäyy sinua kohtaan noin rumasti.Ovat varmaan asian huomanneet mutta eivät uskalla siihen kajota millään tavoin ellet itse ota asiaa esille. Minusta tuollaiset potkimiset on ikäänkuin jäkeen jääneen murrosikäisen touhuja. Tuntuu oikein pahalta puolestasi. Jo pelkästään lastenne kannalta(kun oppivat vanhemmilta paljon mallikäyttäytymistä) tulee sinun tehdä asioille jotain. Voimia sinulle ja muista sinä et ole ansainnut tuollaista kohtelua.

    • Ja tapasittekin niin ihanan romanttisessa tilanteessa kuin biljardipöydän partaalla kapakassa. Pyydä, kuule, miestäsikin kirjoittamaan tänne oma käsityksensä asioista.

      • Kysyn1234

        Nuorilla on tapana käydä pelaamassa bilistä, onko se huono asia? Jos tapaa harrastusten merkeissä, onko se enemmän romanttista? Onko vähemmän romanttisessa paikassa alkanut suhde vähempiarvoinen kuin romanttisessa paikassa alkanut? Ja mitkä ovat romanttisia tapaamispaikkoja?


    • kevättä rinnassa

      Moi,kuulostaapa pahalta.Tuon törkeän käytöksen miehesi on tainut saada äidinmaidostaAnoppisikin on ollut alistettu.Voihan toki olla kyseessä pohjalainen mies.Joka tapauksessa tuollainen käytös on alistavaa,toisen mitätöintiä,naisen ala-arvioi-
      mista ja kaikki kertoo miehesi erittäin huonosta itsetunnosta ja antaa väärityneen naisen ja miehen kuvan lapsillenne.Tyttäresi on vaarassa ajautua tuoollaisen ,isänsä kaltaisen syliin,poikasi käsittelee naisia(siskoja,vaimoa naispuolisia työkavereita)ja todennäköisesti sinuakin isänsä tavoin.Tarkoitus on saadakin
      sinut tuntemaan itsesi tyhmäksi ja muistakin hyvä sisar OLET ANSAINNUT PAAALJON PAREMMAN ELÄMÄN!

      • Mitta täynnä?

        Hei kaikille, kiitos vastauksistanne! Nyt voisin sanoa, etten vielä tiedä missä mennään, kuukauden kuluttua ehkä tilanne on jo selkeämpi. Ehkäpä sitten kerron Teille, miten olemme saaneet tilannetta selvitettyä. Itselläni on kurja olo paitsi siksi että tilanne on mikä on, myös siksi, että tällaisina hetkinä aina herään ajattelemaan sitä, kuinkahan monet ihmiset joutuvat hakemaan apua vastaavissa tilanteissa apteekin hyllyltä. Saisinhan tunteeni lamautettua jollain masennuslääkkeellä niin etten enää huomaisi mieheni matkimista, ilkeilyä ym. mutta sitten oma elämäni kyllä olisi vaan pelkkää elossa olemista. Tähän en tietenkään halua mennä, onhan meillä pienet lapset ja heistä saan suurta nautintoa ja iloa. Ilmeisesti suurin osa lukijoista on ajatellut meidän olevan keski-i'n ylittänyt pariskunta. Asia ei ole näin, olen 35 vuotias ja olemme olleet yhdessä 16 vuotta. Vähän hätäisesti kirjoitin tuon aloitusviestin ja sen kummempia miettimättä ilmoitin meidän olleen yhdessä "lähes kaksikymmentä vuotta". Anteeksi epätarkkuuteni, korjaan asian nyt jos jollekulle sillä on merkitystä.
        Kiitos vielä kerran kaikille!


      • ootko lapatossu?
        Mitta täynnä? kirjoitti:

        Hei kaikille, kiitos vastauksistanne! Nyt voisin sanoa, etten vielä tiedä missä mennään, kuukauden kuluttua ehkä tilanne on jo selkeämpi. Ehkäpä sitten kerron Teille, miten olemme saaneet tilannetta selvitettyä. Itselläni on kurja olo paitsi siksi että tilanne on mikä on, myös siksi, että tällaisina hetkinä aina herään ajattelemaan sitä, kuinkahan monet ihmiset joutuvat hakemaan apua vastaavissa tilanteissa apteekin hyllyltä. Saisinhan tunteeni lamautettua jollain masennuslääkkeellä niin etten enää huomaisi mieheni matkimista, ilkeilyä ym. mutta sitten oma elämäni kyllä olisi vaan pelkkää elossa olemista. Tähän en tietenkään halua mennä, onhan meillä pienet lapset ja heistä saan suurta nautintoa ja iloa. Ilmeisesti suurin osa lukijoista on ajatellut meidän olevan keski-i'n ylittänyt pariskunta. Asia ei ole näin, olen 35 vuotias ja olemme olleet yhdessä 16 vuotta. Vähän hätäisesti kirjoitin tuon aloitusviestin ja sen kummempia miettimättä ilmoitin meidän olleen yhdessä "lähes kaksikymmentä vuotta". Anteeksi epätarkkuuteni, korjaan asian nyt jos jollekulle sillä on merkitystä.
        Kiitos vielä kerran kaikille!

        Voisitteko neuvoa, kuinka perse pyyhitään? Saako kakkaa jäädä poskien väliin vai
        pitääkö kaikki putsata? Oon todella avuton. Mun pitää kysyä muiden mielipidettä
        joka asiaan, kun en millään pysty järkiperäiseen ajatteluun.
        Onneksi on olemassa Suomi24, joka auttaa kädenkäänteessä.
        Ai niin, voisitteko neuvoa, mitä tehdä kun mieheni nai vieraita naisia jopa
        minun nähden? Annanko anteeksi, vai liitynkö seuraan?
        Mitä pitäisi tehdä? Auttakaa saatana!!


      • Lepakkolassi
        ootko lapatossu? kirjoitti:

        Voisitteko neuvoa, kuinka perse pyyhitään? Saako kakkaa jäädä poskien väliin vai
        pitääkö kaikki putsata? Oon todella avuton. Mun pitää kysyä muiden mielipidettä
        joka asiaan, kun en millään pysty järkiperäiseen ajatteluun.
        Onneksi on olemassa Suomi24, joka auttaa kädenkäänteessä.
        Ai niin, voisitteko neuvoa, mitä tehdä kun mieheni nai vieraita naisia jopa
        minun nähden? Annanko anteeksi, vai liitynkö seuraan?
        Mitä pitäisi tehdä? Auttakaa saatana!!

        Miksikäs itse tulit tänne norkoilemaan? Vai ajattelitko että joku ottaisi onkeensa hienoista elämänviisauksistasi? Nyt olet kyllä erehtynyt ja vieläpä väärin ymmärtänyt Keskustelupalsta-sanan merkityksen.


      • Yksinauravainen
        Lepakkolassi kirjoitti:

        Miksikäs itse tulit tänne norkoilemaan? Vai ajattelitko että joku ottaisi onkeensa hienoista elämänviisauksistasi? Nyt olet kyllä erehtynyt ja vieläpä väärin ymmärtänyt Keskustelupalsta-sanan merkityksen.

        Huumorintajua on kai erilaista..me ollaan miehen kanssa juuri tälläisten ´mauttomuuksien´ viljelijöitä..Tuttukin kerran kauhistui että mikä ihmeen riita teillä oli menossa kylässä käydessämme. Hämmästyin sillä meistä meillä oli ollut mukava reissu..Huumorintaju ei kaikilla aina kohtaa. Eikä sitä aina tietty jaksa kukaan..pitää vähän tunnustella ilmaa..
        Huumori on tärkeä yhdistäjä, jos sitä ei ole niin aika vakavaa on meno..minua naurattaisi miehesi kommentit..mutta minulla on ehkä ronski huumori enkä piittaa jos minun keittiötaidoistani vitsaillaan. Tiedän että olen huono kokki.


      • sos.virkailija
        Mitta täynnä? kirjoitti:

        Hei kaikille, kiitos vastauksistanne! Nyt voisin sanoa, etten vielä tiedä missä mennään, kuukauden kuluttua ehkä tilanne on jo selkeämpi. Ehkäpä sitten kerron Teille, miten olemme saaneet tilannetta selvitettyä. Itselläni on kurja olo paitsi siksi että tilanne on mikä on, myös siksi, että tällaisina hetkinä aina herään ajattelemaan sitä, kuinkahan monet ihmiset joutuvat hakemaan apua vastaavissa tilanteissa apteekin hyllyltä. Saisinhan tunteeni lamautettua jollain masennuslääkkeellä niin etten enää huomaisi mieheni matkimista, ilkeilyä ym. mutta sitten oma elämäni kyllä olisi vaan pelkkää elossa olemista. Tähän en tietenkään halua mennä, onhan meillä pienet lapset ja heistä saan suurta nautintoa ja iloa. Ilmeisesti suurin osa lukijoista on ajatellut meidän olevan keski-i'n ylittänyt pariskunta. Asia ei ole näin, olen 35 vuotias ja olemme olleet yhdessä 16 vuotta. Vähän hätäisesti kirjoitin tuon aloitusviestin ja sen kummempia miettimättä ilmoitin meidän olleen yhdessä "lähes kaksikymmentä vuotta". Anteeksi epätarkkuuteni, korjaan asian nyt jos jollekulle sillä on merkitystä.
        Kiitos vielä kerran kaikille!

        Sinun ei tarvitse kertoa täällä ratkaisuasi.

        Haluan itsekin sanoa alkup. viestiisi liittyen että olethan ymmärtänyt ettei miehesi enää rakasta sinua? Se vaan on niin että rakastettua ihmistä kohtaan ei käyttäydytä noin.
        Alistamalla itse itsesi hänen kiusatukseen annat lapsillenne huonoimman mahdollisimman esimerkin "vaimon paikasta" avioliitossa. Mieshän sinua ei alista, ei pakota jatkamaan (niin ymmärsin viestistäsi) vaan teet alistumisen ihan itse sallimalla tuollaista.

        Ryhdistäydy, hae apua kuntasi sosiaaliavustajilta. Siellä neuvovat miten pääset toisenlaisen elämän alkuun.


      • Oppia ikä kaikki
        Yksinauravainen kirjoitti:

        Huumorintajua on kai erilaista..me ollaan miehen kanssa juuri tälläisten ´mauttomuuksien´ viljelijöitä..Tuttukin kerran kauhistui että mikä ihmeen riita teillä oli menossa kylässä käydessämme. Hämmästyin sillä meistä meillä oli ollut mukava reissu..Huumorintaju ei kaikilla aina kohtaa. Eikä sitä aina tietty jaksa kukaan..pitää vähän tunnustella ilmaa..
        Huumori on tärkeä yhdistäjä, jos sitä ei ole niin aika vakavaa on meno..minua naurattaisi miehesi kommentit..mutta minulla on ehkä ronski huumori enkä piittaa jos minun keittiötaidoistani vitsaillaan. Tiedän että olen huono kokki.

        Itsekin pidin alkuaikoina avion alatyylisiä letkautuksia ja lipan alta vetoja hauskoina, hassuina ja naurettavina, jaksoin suhtautua niihin huumorilla. Aina siihen päivään asti, kunnes yht'äkkiä huomasin, että eivät ne olleetkaan hänelle vitsejä ja leikkiä, ihan se oli tosissaan juttujensa kanssa. Tai niin se ainakin väitti.


    • potut...

      Niissä tarinoissa roolit ovat kuitenkin vaihtuneet: sinä mollaat häntä hänen perheensä ja tuttujensa edessä, potkit persuksille ja niin edelleen. Kirjoita dialogit, niin kuin ne voisivat mennä. Lue se sitten hänelle. Auttaisikohan se häntä ymmärtämään? Pilkkaa hänen seksitaitojaan ja keskustele tekniikoistanne, ikäänkuin ne eivät olisi yksityisiä asioita, vaan ihan kaikille sukulaisille kuuluvia. Tai ota esimerkiksi joku pariskunta, jonka miestä hän arvostaa, tai naista ihailee. Laita heidät käyttäytymään kuvailemallasi tavalla, nainen käyttäytymässä huonosti, mies passiivisesti sen ottamassa.

      Tai ala potkia häntä persuuksille ja puhua hänen peniksensä pienuudesta ihan oikeasti seurassa, mutta se on sitten varmaan sen suhteen loppu.

      Kyllä miehet on väkivaltaisia idiootteja. Ja kyllä naiset on passiivisia idiootteja.

    • marianneK

      No tuu meille kylää, kuulet mitä on karski. Ei siitä sen enempää. Mikä on toisen mielestä hauskaa, on toisen mielestä jotain muuta. Ihmettelin todella, mikä nyt oli se kauhea huumori, en löytänyt mitään missä olisi ollut jotain erityisen kamalaa.

    • Ikävä mies

      Toihan kuulostaa ihan siltä, että miehesi haluaa alentaa sut muiden ihmisten silmissä. Tollanen käytös on kyllä kaukana huumorista, miehesi sanoo sen olevan huumoria ja saa sinut näyttämään tyhmältä. Mä en katselisi tollasta käytöstä mieheltäni. Yritä puhua miehesi kanssa ja kertoa, että hänen "vitsinsä" loukkaavat sinua. Älä anna hänen alentaa itseäsi!

    • iuytdsxcvbnm,mn b

      Se siinä vaan on. Miehesi yrittää kuittailla minkä pystyy, mutta kyllähän henkinen väkivalta on naisten alaa.

    • takasin vaan

      Tyypillistä lapsellisen miehen esittämistä. Eli kun tulee vieraita, aletaan esittää "miestä" ja soittamaan suuta kun muuten ei uskalleta.

      Seuraavalla kerralla yksinkertaisesti nolaat sen kunnolla. Siis kunnolla. Itse olen käyttänyt tätä onnistuneeti jo monta kymmentä vuotta, ja voin sanoa että mies ei kestä kun saa kunnolla takaisin. Tässäpä esimerkki: Yksi mies sanoi kavereilleen minun kuulteni että hän ei ehdi edes aloitetta koskaan seksiin tehdä kun olen aina munassa kiinni. Totesin tähän että voi voi, miesparka ei kertakaikkiaan tiedä mitä tehdä kun kerrankin saa kunnolla naista, on niin tottunut osaamattomiin. Tuli hiljaista.

      • Hiljaista tuli

        Ei järjen häívää. Paas selittäen kunnolla kuka sanoi ja teki mitäkin. Sinun miehesi vai joku ihan muu ja oliko kyse sinusta vai jostain muusta naikkosesta vai ... ? Ei hemmetti, oikea 'mestariteos' koko juttu.

        Yritän: joku vieras mies sanoi toisille, että hän ei ehdi tehdä aloitetta, kun sinä olet koko ajan kiinni. Ennen sinua miesparalla on ollut osaamattomia naisia, joten hän on mennyt tiedottomaan tilaan sinun takiasi.

        Ööööö; miten tämä liittyy oman avion nolaamiseen, jos tässä ei kerrota omasta aviosta ? Jos kerrotaan, niin sanavalinta ja kerrontatapa on lievästi sanoen outo.


      • sigillum diaboli

        Siis aivan loistava huumorintaju miehelläsi...meinasin revetä tuota kapakkahuora vitsiä lukiessa :))
        Onnea sulle kun oot löytänyt elämän rakkauden, jolla on kaiken kukkuraksi hyvä huumorintaju


      • Hah !
        sigillum diaboli kirjoitti:

        Siis aivan loistava huumorintaju miehelläsi...meinasin revetä tuota kapakkahuora vitsiä lukiessa :))
        Onnea sulle kun oot löytänyt elämän rakkauden, jolla on kaiken kukkuraksi hyvä huumorintaju

        Ehkä sun käsityskyvystä, ja huumorintajusta silloin myös, kertoo se, että et osaa edes valita kommenttia, jolle oman kommentointisi lähetät. Vasemman puolen viivat kertovat jotain sille, joka käsittää.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      953
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      702
    8. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      650
    Aihe