olen jo pitkään ihmetellyt mihin saattaa liittyä alavatsakipu vasemmalla? kipu tuntuu joskus kävellessä tai jos kohdasta painaa, kipua ei kumminkaan tunnu ollenkaan oikealla puolella. Voisiko johtua endometrioosista tai jostain ihan muusta? kävin aiemmin lääkärissä ja lääkäri ei osannut sanoa mitään mutta epäili endometrioosia, raskaaksi en tullut joten vaiva ilmeisesti liittyy myös siihen..
Alavatsakipu vasemmalla
4
874
Vastaukset
- 16
Jos lääkäri epäilee endometrioosia, eikö laittanut tarkempiin tutkimuksiin? Kipu voi olla kysta, mutta myös suureksi kasvanut endometrioosi. Endometrioosia epäiltäessä on tehtävä tarkempi tutkimus, laparoskopia. Endometrioosi harvemmin paranee itsestään.Tähystyksessä vatsakivun syy selviää. Itsellä oli kipua juuri vasemalla puolen ja munasarjassa oli valtava endometrioosikysta, siitä tuli painontunnetta vatsaan ja tuntui kävellessä ja eritoten kun nousi kyykystä pystyyn. Jouduin leikkaukseen, sitä ei ehkä olisi tarvinnut tehdä kun lääkäri olisi aikanaan kun vatsakivun syitä valitin -ja lääkäri epäili endometrioosia -laittanut tarkempiin tutkimuksiin. Älä jää pelkän lääkärin epäilyn varaan vaan vaadi tähystys.
- ihmetteleeyhä
..tutkimuksiin, olen parin vuoden aikana käynyt lääkärissä mm. tämän vaivan takia siis 3-4kertaa ja lääkärit on aina olleet ulkomaalaisia joten en ole oikeen saanut selvää mutta sanoivat että saattaa olla endo ja ei mitään lähetettä eteenpäin, aika kumma juttu? jotkut ulkomaalaistohtorit on myös turhaan epäilleet raskautta eivätkä ole uskoneet kun olen sanonut etten ole, hieman turhauttava tilanne....
en sitten kiinnittänyt asiaan sen enempään huomiota mutta en tullut vahingossakaan raskaaksi ja tuon takia alkoi uudelleen ihmetyttämään asia..
- .
aiemmin että oletko käynyt gynellä vai yleislääkärillä, onko sinut ultrattu? Otettu mitä kokeita? Ja jos kerran on ilman ehkäisyä tulematta raskaaksi niin se ei kerro mitään, tutkimuksetkin käynnistetään vasta jos ei vuodessa ole raskautunut.
Suosittelen gyneä ja hänen tekemiään tutkimuksia- .
yksityiseltä gyneltä aika, et tarvitse mitään lähetteitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1491461
- 104911
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15563ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40504Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..37453- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402