diesel-Hybridi

Yaris-kuski

Miksei kukaan autonvalmistaja tee diesel-hybridiä? Siis Toyotat pelaa bensamoottorilla, joka avittaa sähköakkuja. Miksei mikään autonvalmistaja tee dieselmoottoria, joka avitaa akkuja? Näin saatasisiin jättimäinen taloudellinen hyöty. Sopis vossikoihin ja maastureihin.

11

721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nafta-hybriitti

      diesel-hybridiä ei tee japanilainen eikä amerikkalainen autonvalmistaja, koska sikäläiset painottavat päästöasioita ihan toisella tavoin kuin meillä euvostoliitossa. siellä ei katota hiilidioksidipäästojä vaan kiiinnitetään ensimmäisenä huomio typenoksideihin, hiilimonoksidi-, hiilivety-, sekä rikkidioksidipäästöihin sekä hiukkaspäästöihin ja nämä hän ovat ylivoimaisesti pienemmät bensamoottorista.
      lisäksi (turbo)diesel-hybridissä ongelmia tulee turbon remppaamisesta puhalluksen ja levon välillä useita kertoja lyhyessä ajassa

      • XM

        Pösöltä on tulossa dieselhybridi 3008, kulutus 4,4l/100km, aika paljon hybridiksi, mutta onhan kyseessä sentään nelivetoinen (pien)tila-auto. Citikkakin esitteli jo vuosi sitten c4 dieselhbridin (kulutus n. 3l/100km), mutta jostain syystä panttaa sitä.


      • Auris HSD
        XM kirjoitti:

        Pösöltä on tulossa dieselhybridi 3008, kulutus 4,4l/100km, aika paljon hybridiksi, mutta onhan kyseessä sentään nelivetoinen (pien)tila-auto. Citikkakin esitteli jo vuosi sitten c4 dieselhbridin (kulutus n. 3l/100km), mutta jostain syystä panttaa sitä.

        Siilon vois kulutus olla alle 4l/100km. Mietin, että kun hybridi joutuu pärjäämään motarilla miltei bensamoottorin varassa, niin silloin dieselkone ois paikallaan.


    • ile D-4D

      Volvo räjäyttää pankin

      http://www.volvocars.com/fi/top/about/news-events/pages/default.aspx?itemid=57

      Mielenkiinnolla odotan, onnistuuko kaavailtu aikataulu. Dieselhybridijuttuja on ollut jo viimeiset viisi vuotta, mutta prototyypeiksi ovat kaikki jääneet. Toyotakin keskeytti hankkeen.

      Volvo V60 on paperilla täydellinen auto meikäläisen tarpeeseen. Polttomoottoriksi tosin riittäisi 1,6-litrainen diesel, jolla auto tarvittaessa jaksaisi kulkea 200km/h nopeutta. Mutta eihän se mitään haittaa, jos tehoa ja vääntöä on tuhottomasti. Ainut huoli on, että missä saa karstat poltettua.

      Tämä Volvon konsepti hakkaa MB:n suunnitelman tuoda markkinoille 150kW:n nelikon yhteyteen 15kW sähkömoottori. Ja Pösöllä on 508:n suhteen samantyyppinen suunnitelma.

      Mutta ei nuolaista ennenkuin tipahtaa markkinoille.

      • Tuåmas

        Pieni korjaus...Pösöllä se ei ole enään suunnitelma,vaan ensimmäiset autot on jo myyty.

        Pösössä ei tietääkseni ole "pistoketta",mutta muuten toi Volvon kehitteillä oleva systeemi miustuttaa pelottavan paljon PSA:n versiota.

        Diesel moottori ja säkömoottori taakse 4x4 ja jos tuotanto malliin tulee 1,6 D...niin eikö sekin ole PSA:n tuote (Ford).

        TM koeajoi 2006 Peugeot 307 HYbrid4 mallin ja kehui sitä täysin tuatanto valmiiksi...mutta sammuttus- ja käynnistysautomatiikka diesel moottoriin ei ollut helppo toteuttaa (nopeasti ja huomaamattomasti toimiva) kehtyksestä syntyi lähes 30 patenttia! Käytössä eHDI koneissa...en tiedä on muilla valmistajilla vastavaa?

        Volvolla pitkä kehitystyö edessä tai ostaa patentit / yhteistyö (BMV päätyi yhteistyöhön PSA:n kanssa)


      • ile D-4D
        Tuåmas kirjoitti:

        Pieni korjaus...Pösöllä se ei ole enään suunnitelma,vaan ensimmäiset autot on jo myyty.

        Pösössä ei tietääkseni ole "pistoketta",mutta muuten toi Volvon kehitteillä oleva systeemi miustuttaa pelottavan paljon PSA:n versiota.

        Diesel moottori ja säkömoottori taakse 4x4 ja jos tuotanto malliin tulee 1,6 D...niin eikö sekin ole PSA:n tuote (Ford).

        TM koeajoi 2006 Peugeot 307 HYbrid4 mallin ja kehui sitä täysin tuatanto valmiiksi...mutta sammuttus- ja käynnistysautomatiikka diesel moottoriin ei ollut helppo toteuttaa (nopeasti ja huomaamattomasti toimiva) kehtyksestä syntyi lähes 30 patenttia! Käytössä eHDI koneissa...en tiedä on muilla valmistajilla vastavaa?

        Volvolla pitkä kehitystyö edessä tai ostaa patentit / yhteistyö (BMV päätyi yhteistyöhön PSA:n kanssa)

        Markkinoille tullut eHDI on mikrohybridi, eli siinä on start-stop systeemi, jarrutusenergian talteenotto ja ilmeiseisesti aktiivinen aerodynamiikka (säätyvä etusäleikkö), mutta sitä ei lasketa oikeaksi hybridiksi. Vastaavanlainen mikrohybriditekniikka on Volvon eDrive-malleissa. Samoin BMW:llä (Efficient Dynamics) on ainakin älykäs laturi ja aktiivinen aerodynamiikka.

        Vasta ensi vuodeksi kaavailtu Hybrid4 sisältää 163 hv:n dieselmoottorin lisäksi sähkömoottorin, jolloin yhteisteho on 200hv, mutta tietääkseni se on minihybridi ala Civic eli polttomoottori on aina päällä, puhumattakaan lataamismahdollisuudesta.

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/peugeot-508-tilaa-vahapaastoisyytta-ja-laatua

        Kuvittelin nämä Pösön ja Mesen tulevat mallit parhaiksi mahdollisiksi kuviteltavissa oleviksi, mutta Volvo lyö nyt ällikällä päihittäen myös töpseli Priuksen. Tietääkseni Priuksessa ei voi itse spekuloida akun käytön kanssa, mutta Volvon tiedotteen mukaan voit itse päättää, milloin alat ajaa akkuja tyhjiksi.


      • tuåmas
        ile D-4D kirjoitti:

        Markkinoille tullut eHDI on mikrohybridi, eli siinä on start-stop systeemi, jarrutusenergian talteenotto ja ilmeiseisesti aktiivinen aerodynamiikka (säätyvä etusäleikkö), mutta sitä ei lasketa oikeaksi hybridiksi. Vastaavanlainen mikrohybriditekniikka on Volvon eDrive-malleissa. Samoin BMW:llä (Efficient Dynamics) on ainakin älykäs laturi ja aktiivinen aerodynamiikka.

        Vasta ensi vuodeksi kaavailtu Hybrid4 sisältää 163 hv:n dieselmoottorin lisäksi sähkömoottorin, jolloin yhteisteho on 200hv, mutta tietääkseni se on minihybridi ala Civic eli polttomoottori on aina päällä, puhumattakaan lataamismahdollisuudesta.

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/peugeot-508-tilaa-vahapaastoisyytta-ja-laatua

        Kuvittelin nämä Pösön ja Mesen tulevat mallit parhaiksi mahdollisiksi kuviteltavissa oleviksi, mutta Volvo lyö nyt ällikällä päihittäen myös töpseli Priuksen. Tietääkseni Priuksessa ei voi itse spekuloida akun käytön kanssa, mutta Volvon tiedotteen mukaan voit itse päättää, milloin alat ajaa akkuja tyhjiksi.

        Mutta onko nää Volvo ja Bmw dieseleitä?
        Ne pösön mitä myytiin Geneven autonäyttelyssä oli 3008 HYbrid4 ja
        niillä on mahdollista aja,myös pelkällä sähkömoottorilla (takaveto)


      • ile D-4D
        tuåmas kirjoitti:

        Mutta onko nää Volvo ja Bmw dieseleitä?
        Ne pösön mitä myytiin Geneven autonäyttelyssä oli 3008 HYbrid4 ja
        niillä on mahdollista aja,myös pelkällä sähkömoottorilla (takaveto)

        http://www.iltalehti.fi/autotestit/2010072512066426_at.shtml

        http://www.volvocars.com/fi/top/about/news-events/pages/default.aspx?itemid=32

        Tosiaan tuosta 3008 Hybrid4-mallista on myynnissä ollut 300kpl:een sarja:

        http://green.autoblog.com/2011/03/05/peugeot-now-taking-orders-for-57-400-3008-hybrid4-limited-edit/

        Mutta edelleen kyse on konseptista. Siinä mainitaan myös pelkän sähkömoottorin voimin ajomahdollisuus, mutta toimintasäteestä ei tietoa, mutta veikkaan, että se on luokkaa Prius Gen2 eli 2km.


      • hippi-Corolla
        Tuåmas kirjoitti:

        Pieni korjaus...Pösöllä se ei ole enään suunnitelma,vaan ensimmäiset autot on jo myyty.

        Pösössä ei tietääkseni ole "pistoketta",mutta muuten toi Volvon kehitteillä oleva systeemi miustuttaa pelottavan paljon PSA:n versiota.

        Diesel moottori ja säkömoottori taakse 4x4 ja jos tuotanto malliin tulee 1,6 D...niin eikö sekin ole PSA:n tuote (Ford).

        TM koeajoi 2006 Peugeot 307 HYbrid4 mallin ja kehui sitä täysin tuatanto valmiiksi...mutta sammuttus- ja käynnistysautomatiikka diesel moottoriin ei ollut helppo toteuttaa (nopeasti ja huomaamattomasti toimiva) kehtyksestä syntyi lähes 30 patenttia! Käytössä eHDI koneissa...en tiedä on muilla valmistajilla vastavaa?

        Volvolla pitkä kehitystyö edessä tai ostaa patentit / yhteistyö (BMV päätyi yhteistyöhön PSA:n kanssa)

        Jos olisi diesel-hybridi-auto, niin siitähän saisi minimaalisen kulutuksen ja mahtavan väännäön. Kuluisi naftisti naftaa. Mutta HUOM! Naftavero rajaa omistajat lähinnä vossikkakuskeihin.


    • hippi-Corolla

      Toyotalla on ollut jo vähän toistakymmentä vuotta Prius mallistossa (eka tuli 99) ja muut vaan suunnittelee hybridejä.

      • osm0 3000

        Ai diesel-hybridi???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      702
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    9. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      689
    10. Nainen, mitä ajattelet minusta?

      Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      657
    Aihe