diesel-Hybridi

Yaris-kuski

Miksei kukaan autonvalmistaja tee diesel-hybridiä? Siis Toyotat pelaa bensamoottorilla, joka avittaa sähköakkuja. Miksei mikään autonvalmistaja tee dieselmoottoria, joka avitaa akkuja? Näin saatasisiin jättimäinen taloudellinen hyöty. Sopis vossikoihin ja maastureihin.

11

735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nafta-hybriitti

      diesel-hybridiä ei tee japanilainen eikä amerikkalainen autonvalmistaja, koska sikäläiset painottavat päästöasioita ihan toisella tavoin kuin meillä euvostoliitossa. siellä ei katota hiilidioksidipäästojä vaan kiiinnitetään ensimmäisenä huomio typenoksideihin, hiilimonoksidi-, hiilivety-, sekä rikkidioksidipäästöihin sekä hiukkaspäästöihin ja nämä hän ovat ylivoimaisesti pienemmät bensamoottorista.
      lisäksi (turbo)diesel-hybridissä ongelmia tulee turbon remppaamisesta puhalluksen ja levon välillä useita kertoja lyhyessä ajassa

      • XM

        Pösöltä on tulossa dieselhybridi 3008, kulutus 4,4l/100km, aika paljon hybridiksi, mutta onhan kyseessä sentään nelivetoinen (pien)tila-auto. Citikkakin esitteli jo vuosi sitten c4 dieselhbridin (kulutus n. 3l/100km), mutta jostain syystä panttaa sitä.


      • Auris HSD
        XM kirjoitti:

        Pösöltä on tulossa dieselhybridi 3008, kulutus 4,4l/100km, aika paljon hybridiksi, mutta onhan kyseessä sentään nelivetoinen (pien)tila-auto. Citikkakin esitteli jo vuosi sitten c4 dieselhbridin (kulutus n. 3l/100km), mutta jostain syystä panttaa sitä.

        Siilon vois kulutus olla alle 4l/100km. Mietin, että kun hybridi joutuu pärjäämään motarilla miltei bensamoottorin varassa, niin silloin dieselkone ois paikallaan.


    • ile D-4D

      Volvo räjäyttää pankin

      http://www.volvocars.com/fi/top/about/news-events/pages/default.aspx?itemid=57

      Mielenkiinnolla odotan, onnistuuko kaavailtu aikataulu. Dieselhybridijuttuja on ollut jo viimeiset viisi vuotta, mutta prototyypeiksi ovat kaikki jääneet. Toyotakin keskeytti hankkeen.

      Volvo V60 on paperilla täydellinen auto meikäläisen tarpeeseen. Polttomoottoriksi tosin riittäisi 1,6-litrainen diesel, jolla auto tarvittaessa jaksaisi kulkea 200km/h nopeutta. Mutta eihän se mitään haittaa, jos tehoa ja vääntöä on tuhottomasti. Ainut huoli on, että missä saa karstat poltettua.

      Tämä Volvon konsepti hakkaa MB:n suunnitelman tuoda markkinoille 150kW:n nelikon yhteyteen 15kW sähkömoottori. Ja Pösöllä on 508:n suhteen samantyyppinen suunnitelma.

      Mutta ei nuolaista ennenkuin tipahtaa markkinoille.

      • Tuåmas

        Pieni korjaus...Pösöllä se ei ole enään suunnitelma,vaan ensimmäiset autot on jo myyty.

        Pösössä ei tietääkseni ole "pistoketta",mutta muuten toi Volvon kehitteillä oleva systeemi miustuttaa pelottavan paljon PSA:n versiota.

        Diesel moottori ja säkömoottori taakse 4x4 ja jos tuotanto malliin tulee 1,6 D...niin eikö sekin ole PSA:n tuote (Ford).

        TM koeajoi 2006 Peugeot 307 HYbrid4 mallin ja kehui sitä täysin tuatanto valmiiksi...mutta sammuttus- ja käynnistysautomatiikka diesel moottoriin ei ollut helppo toteuttaa (nopeasti ja huomaamattomasti toimiva) kehtyksestä syntyi lähes 30 patenttia! Käytössä eHDI koneissa...en tiedä on muilla valmistajilla vastavaa?

        Volvolla pitkä kehitystyö edessä tai ostaa patentit / yhteistyö (BMV päätyi yhteistyöhön PSA:n kanssa)


      • ile D-4D
        Tuåmas kirjoitti:

        Pieni korjaus...Pösöllä se ei ole enään suunnitelma,vaan ensimmäiset autot on jo myyty.

        Pösössä ei tietääkseni ole "pistoketta",mutta muuten toi Volvon kehitteillä oleva systeemi miustuttaa pelottavan paljon PSA:n versiota.

        Diesel moottori ja säkömoottori taakse 4x4 ja jos tuotanto malliin tulee 1,6 D...niin eikö sekin ole PSA:n tuote (Ford).

        TM koeajoi 2006 Peugeot 307 HYbrid4 mallin ja kehui sitä täysin tuatanto valmiiksi...mutta sammuttus- ja käynnistysautomatiikka diesel moottoriin ei ollut helppo toteuttaa (nopeasti ja huomaamattomasti toimiva) kehtyksestä syntyi lähes 30 patenttia! Käytössä eHDI koneissa...en tiedä on muilla valmistajilla vastavaa?

        Volvolla pitkä kehitystyö edessä tai ostaa patentit / yhteistyö (BMV päätyi yhteistyöhön PSA:n kanssa)

        Markkinoille tullut eHDI on mikrohybridi, eli siinä on start-stop systeemi, jarrutusenergian talteenotto ja ilmeiseisesti aktiivinen aerodynamiikka (säätyvä etusäleikkö), mutta sitä ei lasketa oikeaksi hybridiksi. Vastaavanlainen mikrohybriditekniikka on Volvon eDrive-malleissa. Samoin BMW:llä (Efficient Dynamics) on ainakin älykäs laturi ja aktiivinen aerodynamiikka.

        Vasta ensi vuodeksi kaavailtu Hybrid4 sisältää 163 hv:n dieselmoottorin lisäksi sähkömoottorin, jolloin yhteisteho on 200hv, mutta tietääkseni se on minihybridi ala Civic eli polttomoottori on aina päällä, puhumattakaan lataamismahdollisuudesta.

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/peugeot-508-tilaa-vahapaastoisyytta-ja-laatua

        Kuvittelin nämä Pösön ja Mesen tulevat mallit parhaiksi mahdollisiksi kuviteltavissa oleviksi, mutta Volvo lyö nyt ällikällä päihittäen myös töpseli Priuksen. Tietääkseni Priuksessa ei voi itse spekuloida akun käytön kanssa, mutta Volvon tiedotteen mukaan voit itse päättää, milloin alat ajaa akkuja tyhjiksi.


      • tuåmas
        ile D-4D kirjoitti:

        Markkinoille tullut eHDI on mikrohybridi, eli siinä on start-stop systeemi, jarrutusenergian talteenotto ja ilmeiseisesti aktiivinen aerodynamiikka (säätyvä etusäleikkö), mutta sitä ei lasketa oikeaksi hybridiksi. Vastaavanlainen mikrohybriditekniikka on Volvon eDrive-malleissa. Samoin BMW:llä (Efficient Dynamics) on ainakin älykäs laturi ja aktiivinen aerodynamiikka.

        Vasta ensi vuodeksi kaavailtu Hybrid4 sisältää 163 hv:n dieselmoottorin lisäksi sähkömoottorin, jolloin yhteisteho on 200hv, mutta tietääkseni se on minihybridi ala Civic eli polttomoottori on aina päällä, puhumattakaan lataamismahdollisuudesta.

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/peugeot-508-tilaa-vahapaastoisyytta-ja-laatua

        Kuvittelin nämä Pösön ja Mesen tulevat mallit parhaiksi mahdollisiksi kuviteltavissa oleviksi, mutta Volvo lyö nyt ällikällä päihittäen myös töpseli Priuksen. Tietääkseni Priuksessa ei voi itse spekuloida akun käytön kanssa, mutta Volvon tiedotteen mukaan voit itse päättää, milloin alat ajaa akkuja tyhjiksi.

        Mutta onko nää Volvo ja Bmw dieseleitä?
        Ne pösön mitä myytiin Geneven autonäyttelyssä oli 3008 HYbrid4 ja
        niillä on mahdollista aja,myös pelkällä sähkömoottorilla (takaveto)


      • ile D-4D
        tuåmas kirjoitti:

        Mutta onko nää Volvo ja Bmw dieseleitä?
        Ne pösön mitä myytiin Geneven autonäyttelyssä oli 3008 HYbrid4 ja
        niillä on mahdollista aja,myös pelkällä sähkömoottorilla (takaveto)

        http://www.iltalehti.fi/autotestit/2010072512066426_at.shtml

        http://www.volvocars.com/fi/top/about/news-events/pages/default.aspx?itemid=32

        Tosiaan tuosta 3008 Hybrid4-mallista on myynnissä ollut 300kpl:een sarja:

        http://green.autoblog.com/2011/03/05/peugeot-now-taking-orders-for-57-400-3008-hybrid4-limited-edit/

        Mutta edelleen kyse on konseptista. Siinä mainitaan myös pelkän sähkömoottorin voimin ajomahdollisuus, mutta toimintasäteestä ei tietoa, mutta veikkaan, että se on luokkaa Prius Gen2 eli 2km.


      • hippi-Corolla
        Tuåmas kirjoitti:

        Pieni korjaus...Pösöllä se ei ole enään suunnitelma,vaan ensimmäiset autot on jo myyty.

        Pösössä ei tietääkseni ole "pistoketta",mutta muuten toi Volvon kehitteillä oleva systeemi miustuttaa pelottavan paljon PSA:n versiota.

        Diesel moottori ja säkömoottori taakse 4x4 ja jos tuotanto malliin tulee 1,6 D...niin eikö sekin ole PSA:n tuote (Ford).

        TM koeajoi 2006 Peugeot 307 HYbrid4 mallin ja kehui sitä täysin tuatanto valmiiksi...mutta sammuttus- ja käynnistysautomatiikka diesel moottoriin ei ollut helppo toteuttaa (nopeasti ja huomaamattomasti toimiva) kehtyksestä syntyi lähes 30 patenttia! Käytössä eHDI koneissa...en tiedä on muilla valmistajilla vastavaa?

        Volvolla pitkä kehitystyö edessä tai ostaa patentit / yhteistyö (BMV päätyi yhteistyöhön PSA:n kanssa)

        Jos olisi diesel-hybridi-auto, niin siitähän saisi minimaalisen kulutuksen ja mahtavan väännäön. Kuluisi naftisti naftaa. Mutta HUOM! Naftavero rajaa omistajat lähinnä vossikkakuskeihin.


    • hippi-Corolla

      Toyotalla on ollut jo vähän toistakymmentä vuotta Prius mallistossa (eka tuli 99) ja muut vaan suunnittelee hybridejä.

      • osm0 3000

        Ai diesel-hybridi???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

      Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

      Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

      Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

      Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

      Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

      Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

      Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe