Hei
Mulla on muuten kiiltävät, suorat ja omasta mielestäni hyvät hiukset. Mutta ne aina on ihan kärsineet latvoista. Käytän hoitoainetta, en värjää, syön terveellisesti, liikun jne... Enkä pidä nutturaa, joten en ymmärrä miksi latvat on nimenomaisesti kärsineet. Vaikka leikkautin kuivat osat pois viikko sitten, ne on aivan kauheat yhä. Mitä siis on tehtävissä? Onko kenelläkään mitään vinkkejä? Pitääkö mun alkaa pitämään jotain täti luukkia ja leikata mummotukka? Miksi latvat ovat kärsivät, sähköiset, hyvästä huollostani huolimatta? Hiuskiinnettä en viitsi käyttää, koska ne on sitten aivan kuivat koppurat ja muotoiluvaahto tekee niistä myös luonnottaman jäykät.
Help me! Mummotukkako parikymppisenä?
kuivahiuksinen latvoista
38
2876
Vastaukset
- 9+20
Minkä pituset hiuksesi ovat nyt?
Kannattaa kerralla leikata kaikki huono pois, muuten et saa latvoja hyvää kuntoon. Jos olet sitten leikkuuttanut, ei ole kaikkia huonoja leikattu, vaan jätetty huonoakin. Eli seuravalla kerralla anna kampaajan leikata oikeasti kaikki huono pois, vaikka sitten lyhyeksi ja ala sen jälkeen kasvattaa. Itse olen tykännyt Bonacuren latvasuojasta, suojaa kaksihaaraisilta ja oikeesti toimii. Ei tarvi leikata niin usein kun mitä jos en käytä sitä.
Ja btw, lyhyeenkin saa kivoja tyylikkäitä ei-mummo-kampauksia. Esim olkapäille asti, eteenpäin pitenevä (ei tosin enää niin muodissa), kerrostettu rokkitukka yms. Mene kampaamoon, katso mallikuvia, pyydä kampaajaasi kertomaan mitä mahdollisuuksia hiuksillasi on(siis mitä niihin voi/kannattaa tehdä) ja anna leikata kunnolla, sitten ala kasvattamaan.
Rohkeasti vaan huonot pois ja vähän uutta jos tarvii, ja sitten latvasuojalla saat pitkät hiukset :)- Kampaaja 8388399
Leikkaa kerralla kaikki huonot pois, ja mene kampaajalle niin varmasti auttavat ja kertovat millaiset ja kuinka paljon pitäisi leikata. Itse laitan joka pesun jälkeen normaalin hoitoaineen lisaksi latvoihin BC:n Repair rescueta (korjaava latvasuoja, hiuksiin jätettävä). Saa monesta kampaamosta, eikä mikään järkyttävän kallis tuote, mutta hyvä ainakin omille hiuksilleni.
- 9996254
Latvasuojasta ei paljon apua jos käsittelee hiuksia liian kovasti. Sitä paitsi tuon bonacuren latvasuojan havaitsin aikoinaan vain kuivattavan lisää. Oravanpyörä, luulee hoitavaksi ja lisää, mutta lisäys vain kuivattaakin.
- avaruustytto
Jos se ei sinun päässäsi ole toiminut, ei se tarkoita ettei jonkun muun päässä toimisi.
Latvasuojaksi sopii aika hyvin myös markettin hiuksiin jätettävät hoitoaineet, ne kun yleensä tuppaavat pelkkää silikonia olemaan. - ediforever
Olen samaa mieltä, kuin 9 20. Itsekin käytän tota Bonacuren suojaa.
- M.
Leikkaus kuumilla saksilla! Tämä on ainoa varma asia mikä auttaa!
Nimim: Kokemusta on :) - m.s.t
Yritä välttää hiustenkuivaajan runsasta käyttöä. Anna hiusten mieluummin kuivua ensin itsestään ja kuivaa sitten kuivaajalla, mutta älä käytä maksimilämpötilaa ja -voimakkuutta.
- Kampaamoparturi Hius
Mulla on pieni vinkki. Kun mulla oli rasvaset, katkeilevat, pölyiset ja hilseiset hiukset, tein, kuten ystäväni suositteli: Kävin navetassa, hain siansontaa ja hieroin hiuksiini. Annoin vaikuttaa 24 h ja TADAA! Hiukseni olivat ihanammat kuin koskaan. Muista! Saat pitkäkestoisen vaikustuksen, kun et huuhtele. Jos taas huuhtelet hiuksesi heti 24 tunnin jälkeen, tulevat hiuksesi olemaan melko rumat. Jos haluat jatkossakin käyttää, kannattaa ottaa tyhjä voidepurkki mukaan ja laittaa p****a purkkiin.
- Kk.
Aivan varmasti.
- juliaeatyou
latvoja kannattaa tasoittaa vähintään kerran kuukaudessa, ja jos käytät hiustenkuivaajaa sitä ennen suosittelen käyttää lämpösuojaavaa ainetta (=
- m.s.t
Jos käyt saunassa, suojaa hiuksesti pyyhkellä. Hiusten sähköisyys luultavasti vähenee myös, kun kevät alkaa ja ilma lämpenee, eikä ole enää niin kuiva.
- ninni**
Itse käytän kookosöljyä ta jojobaöljyä koko tukkaan ennen shampoopesua, ja laitan sitten kuivaan tukkaan muutaman tipan öljyä. Kookosöljy todella imeytyy hiuksen sisään ja kosteuttaa. Kannattaa kokeilla! Hiuksista tulee todella kiiltävät.
- m.s.t
Ninni: Minkä sarjan öljyt sinulla on käytössäsi? Olen joskus kokeillut joitain, mutta ne ovat jättäneet hiukset rasvaisen tuntuisiksi.
- ninni**
m.s.t kirjoitti:
Ninni: Minkä sarjan öljyt sinulla on käytössäsi? Olen joskus kokeillut joitain, mutta ne ovat jättäneet hiukset rasvaisen tuntuisiksi.
Käytössä Cocovin kookosöljy ja primaveran jojobaöljy. Tuota primaveraa tilasin www.ruusupuu.fi sivulta. Itselläni menee kyllä pesussa öljyt pois. Mutta jos meinaa jäädä rasvaisen tuntuiseksi niin älä laita paljoa, tai laita pelkästään latvoihin. Jojobaa voi ihan hyvin käyttää hiuksiin jätettävänä hoitoaineena.
- Jebou---
Mulla on se sama vaan tyrnimarjan tuoksuisena : D Ja toimii!
- jassu^^
on olemassa latvoille olevaa voidetta
- emiina.....
mulla on myös sama ongelma että latvat on aika kuivat ja sitten on kaksi haaraisia hiuksia ajattelin että auttaisiko jos ihan vähän leikkaisi latvoja koska olen todella tarkka nyt mun hiuksien kanssa kun olen kasvattanut aika kauan mun hiuksia ja aijon vielä kauan kasvattaa että niistä tulee todella pitkät vaikka ne on jo nyt aika pitkät.... en tiedä mikä latvoihin auttaisi varmaan leikkaaminen
- jhphjvjbnkjpjhbvjoj
Tuolla ylhäällä on jo sata kertaa sanottu, latvasuoja auttaa, Bonacure Repair rescue, Schwarzkopfia myyvistä liikkeistä. Sekä KAIKKI kuivat latvat pois. Jos et leikkaa kuivia pois, ei ne sieltä minnekkään häviä, vaan haittaavat vaan uusia...
- hihopkunkku
En ymmärrä hiuksista mitään, mutta asiallinen ja hauska kirjoitus, kiitos!
- emiina....
:D jeeps
- fjdksläa
Sellainen vinkki vielä, että laita öljyhoitoa vain latvoihin silloin tällöin, siis ennen pesua.
kanattaa vähintään kerran viikossa laitaa oliviöljy tai arganin öljy 100 prosent vitamin E,autaa hyvin tiedän ongelmi!!
- unta tarpeeksi. (:
Myös uni vaikuttaa hiusten laatuun. Jos menet myöhään nukkumaan, ja herätys on aikaisin aamulla, eli nukut vähän, hiuksiesi laatu on huonompi kuin jos saat riittavästi unta. Mene aikaisemmin nukkumaan illalla. Riittävän unen saanti vaikuttaa positiivisesti myös muihin asioihin. Suosittelen! (:
- emiina.........
oho en olekkaan tiennyt että unikin vaikuttaa hiuksiin =) :D kiitti vinkistä mut mul on vaan se huono puoli et viikonloppuna valvon aina kauheen kauan ja joskus viikollakin :D hmm niin ehkä se hiusten laatu johtuu mun unen puutteesta :Dpitäis vaan mennä aikasemmin nukkuun mutta ku mä oon semmonen yö kyöpeli :D :D
- emiina........
mä leikkasin mun hiuksey lyhyiksi äsken wuhuu upeetaaaa :) :D
- YxParturi
Ei jumalauta.
Et kerro kuinka pitkät hiuksesi on. Niinku osa oli sanonu, leikkauta kerralla kaikki huonot pois. Myös leikkaustyyli ratkaisee. Jos latva leikataan rikkomalla/repimällä, latvat saattaa näyttää kuivemmilta kun jos ne leikataan suoraan, ne näyttää paljon terveemmiltä. Osa suosittelee BC:n latvasuojaa. Täyttä paskaa. Panosta laatuun. Osta oikeesti hyviä tuotteita, vaikka olisi vähän tyyriimpiä, ovat myös paljon parempia ja riittosampia. Älä käytä kaupan tuottteita, täyttä silikonia.Hiukset saattaa näyttää hetken hyvältä kunnes silikooni alkaa kertyyn hiuksen pintaan. On toki kampaamo tuotteissakin silikoonia, mutta ei ole samaa, se liukenee veteen, eikä kerry hiukseen.
Unen saanti, ei todellakaan vaikuta kuiviin latvoihisi :D Oot luultavasti nuori ihminen, ehkä jos oot 50v nukut 3 tuntia yössä ja ryyppäät ja syöt roskaruokaa se saattaa päässä alkaa jo näkyäkkin, mutta ei nuorena, ja luulen että nukut enemmän kun sen pari tuntia yössä.
Muotovaahto/Lakko ei kuivata hiuksia jos ne on laadukkaita tuotteita. Etsi kampaaja joka osaa oikeesti suositella hiuksilles sopivat tuotteet. - ohjeongelmaasi?
tiedätkö että myös hiusten liiallinen pesu, hiusten kuivaus sekä aurinko kuivattaa hiuksia. Nämä voivat oölla "syypäitä" kuiviin hiuslatvoihisi.
Mulla oli ennen sama ongelma, mutta sitten tajuttuani asian rupesin välttämään liiallista aurinkoa, pesua jne. TOIMII :) - <vink>
Mummohiukset saattavat tulla piankin, ehkä noin kolmekymppisenä, mutta eiväthän ne niin pahat ole.
- Mummohius(:
- kiharatlatvat
Öljyä kannattaa myös ottaa sisäisesti
Kyllä hiukset alkaa kiiltää... - kestokäyttäjä
Arganöljy on osoittautunut minulle erinomaiseksi kuivan ja punoittavan hiuspohjan ja kuivien hiuslatvojen hoitoon. Käytän öljyä suihkun jälkeen hieromalla päänahkaan ja kampaamalla hiuksiin. Öljy jätetään hiuksiin. Antaa kauniin kiillon ja helpon käsiteltävyyden hiuksiin, kuin myös heleyttä kasvoihin. Monikäyttöisen Arganöljyn ansiosta minun peilikaapin purnukoiden määrä on vähentynyt oleellisesti. Susittelen!
- Hiuslisäkkeet
Osta hiuslisäkkeet. Itselläni on tummanruskeat hiuslisäkkeet, jotka ovat hieman omia hiuksiani pidemmät. Ostin sellaiset www.tupeluca.com ista ja maksoivat vain 55 euroa. Kiinnitetään yksinkertaisilla ja pitävillä klipseillä. Hinta kuulostaa hirveältä, mutta käytössä näyttävät aidoilta ja kiiltäviltä. Kuivat latvat menevät piiloon :)
- hiuslisäkkeitäkö
Ei hiuspidennykset omien hiusten laatua paranna millään asteella. Klipsit saattavat vain heikentää hiuslaatua.
- olr
Eivät kaikki marketti tuotteet sisällä silikonia, esim XZ löytyy hoitosuihke suklaa&vanilja, jota voi huoletta laittaa kuiviin latvoihin. Ainakin minulla toimii. Ei hintakaan huimaa.
- Käsilaukku
Kannattaa myös tarkistaa hankaako esim. käsilaukun hihna pitkien hiusten latvoja. Afrohiuksiset kärsivät kuulemma usein hiusten kuivuudesta ja heidän konstinsa on suojata hiukset yön ajaksi silkkiliinalla hoitoaineilla/öljyillä. Sitäkin ehkä kannattaa kokeilla kuurinomaisesti tai hankkia silkkisen tyynyliinan, jos puuvilla on liian karheaa. Kookosöljyä latvoihin on myös hyvä konsti. Omat hiukset olivat parhaimmassa kunnossa, kun en värjännyt niitä ja pidin kiinni ponnarilla.
- kirjoe
Itselläni ovat auttaneet tehohoidot.
- garnier
http://www.garnier.fi/_fi/_fi/ultra-colors/ äänestäkää paras muutos :)
- itkentäällä
kuluttaaks nuttura latvoja?!?!?!?!?!? OUNOU mun pikkumyy look
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462751Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481360Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15954Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27924Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 80878
En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm66862Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829