mitähän flunssaa tämä lienee, - kurkku on kipeä, ja yskittää ja henkeä ahistaa..
Kestääkö tätä kauan, - hei te jotka olette tämän sairastaneet?
Kyllä on karsee olo,
86
2174
Vastaukset
- Sniiifff...
potenut jo eikä loppua näy. Alkoi kurkkuoireilla, sitten tuli yskä ja nyt lopuksi armoton räkätauti.
Koko viikon kotona...alkaa maistumaan puulta. Maanantaina menen töihin vaikka mikä olis.
PS. En ole ikinä istunut yhtä hartaasti netillä kuin mennellä viikolla. :) Köhinyt, röhissyt, niiskuttanut ja surffaillut.- Pirre*
, aivan samat pärskeet, ja kun ei kärsisi yskiäkään..
En ole sairastanut vuuuuooosiin, ja luulin olevani immuuni jo kaikille räkätaudeille, - mutta sitä se tiesi..kehuminen. :/
P.s. kun oisi edes sairaslomaa, mutku sitä on niin hankala järjestää tässä miun työssäni..pittää vaan huojua.. - Sniifff..
Pirre* kirjoitti:
, aivan samat pärskeet, ja kun ei kärsisi yskiäkään..
En ole sairastanut vuuuuooosiin, ja luulin olevani immuuni jo kaikille räkätaudeille, - mutta sitä se tiesi..kehuminen. :/
P.s. kun oisi edes sairaslomaa, mutku sitä on niin hankala järjestää tässä miun työssäni..pittää vaan huojua..minäkään joudun tauvin takia olemaan kotona töistä. En muista millon viimeksi.
Sinun täytyy yrittää ottaa illoista kaikki irti. Levätä niin paljon kun mahollista ja hemmotella itseäsikin. Saatko edes viikonloppuna potea rauhassa? - Pirre*
Sniifff.. kirjoitti:
minäkään joudun tauvin takia olemaan kotona töistä. En muista millon viimeksi.
Sinun täytyy yrittää ottaa illoista kaikki irti. Levätä niin paljon kun mahollista ja hemmotella itseäsikin. Saatko edes viikonloppuna potea rauhassa?lomia.., mutta mie otan päikkärit sitten jossain välissä..pahan nenällä sairaalasta lomauttivat yhden hoidokin, pelkään että tämä tarttuu nyt häneenkin, oisi varmaan pitänyt sanoa että vievät muutavaksi päiväksi terv.kesk.vuod. osastolla hänet....
- Sniff...
Pirre* kirjoitti:
lomia.., mutta mie otan päikkärit sitten jossain välissä..pahan nenällä sairaalasta lomauttivat yhden hoidokin, pelkään että tämä tarttuu nyt häneenkin, oisi varmaan pitänyt sanoa että vievät muutavaksi päiväksi terv.kesk.vuod. osastolla hänet....
taida moista tulla ehdottelemaan, jos et itse ilikiä pyytää.
Kotona työtä tekevällä ei taida tuo työolosuhdevalvonta aina toimia kuten meillä konttorityöläisillä. - Pirre*
Sniff... kirjoitti:
taida moista tulla ehdottelemaan, jos et itse ilikiä pyytää.
Kotona työtä tekevällä ei taida tuo työolosuhdevalvonta aina toimia kuten meillä konttorityöläisillä.edes järjestettyä týöterveyshuoltoa, joka erittäin suuri epäkohta, ja sitten ihmettelevät miksi ihmise ei halua tehä tätä työtä..
- enkeliduo
mul tarttuu helposti.
Lähipiiri on potenu pari/kolmeki viikkoo lentsuu.
Sisko viimeks.Kuurin nappas kitusiin,ni siit sai tauti kyytii.
Sun tarttis saara levätä,mut eiks sun tyä ole 24/7 :(
Siin pal levätä sit.
Mut eiköhän sun peruskunto ole niin vahva,että selkiit viikol siit.Hope so.
Pikast paranemist !- Pirre*
mutta enhän mie yöllä' tee työtä sentäs..päivystämistä tämä suurimmaksi osaksi, -mitä nyt jotain askaretta välillä he..
P.s. ensi viikolla käyn biotit jos olo ei tästä korjaannu..ja en yski :) - enkeliduo
Pirre* kirjoitti:
mutta enhän mie yöllä' tee työtä sentäs..päivystämistä tämä suurimmaksi osaksi, -mitä nyt jotain askaretta välillä he..
P.s. ensi viikolla käyn biotit jos olo ei tästä korjaannu..ja en yski :)kummiski "kiinni tyässäsi".
Toivottavasti ei koko porukka sairastu.
Mulle tyrkättiin taas se rokotus. - Pirre*
enkeliduo kirjoitti:
kummiski "kiinni tyässäsi".
Toivottavasti ei koko porukka sairastu.
Mulle tyrkättiin taas se rokotus.sen rokon, mutta tässä sitä ollaan; hoidokeista yksi jo yskii, ja dauni vielä hyvän lisäksi..saa nähä miten käy..ovat jo muutenkin tavallista limaisempia :(
P.s. joo, kyl mie tiesin mitä tarkoitit, mutta tässä vähän muka lievensin
- SAS*
Meilläpäin on ollut sitkeää flunssaa, yskä kestää monta viikkoa.
Meillä ei ole onneksi flunssa tullut. Kolme päivää ennen flunssan tuloa pitäisi nauttia kuumaa rommia.- Pirre*
no eipä tullu mieleen he :), tässä vain kuumaa viinimarjamehua litki samalla.
- jocus*
Tuntuu siltä, että kolmen päivän päästä tulee flunssa, joten aloitan rommikuurin heti tänä iltana.
- Pirre*
jocus* kirjoitti:
Tuntuu siltä, että kolmen päivän päästä tulee flunssa, joten aloitan rommikuurin heti tänä iltana.
Ruokalusikallinen kahesti pävään, sekoitettuna kuumaan veteen tai kahviin..:)
- SAS*
jocus* kirjoitti:
Joka kolmas päivä kuuma rommitoti, niin aina on lääkitys voimassa.
Pitää myös oskoa "lääkkeen" vaikutukseen. - jocus*
SAS* kirjoitti:
Joka kolmas päivä kuuma rommitoti, niin aina on lääkitys voimassa.
Pitää myös oskoa "lääkkeen" vaikutukseen.Kun en ihan tarkkaan tiedä tuota flunssan alkupäivää, on huomenna otettava myös. Kolme totia per päivähän se oli?
- SAS*
jocus* kirjoitti:
Kun en ihan tarkkaan tiedä tuota flunssan alkupäivää, on huomenna otettava myös. Kolme totia per päivähän se oli?
Ei ei ei. Yliannostus menettää tehoa.
Pirre* kirjoitti:
Ruokalusikallinen kahesti pävään, sekoitettuna kuumaan veteen tai kahviin..:)
..ohjeet ovat sellaisia, etteivät ne sitä tautia paranna, tekevät vaan sen sairastamisen hauskemmaksi :-)))
Ja ennaltaehkäisyssä pätee sama....
- henrjii
meikämanni oli paripäivää saikulla, kolmantenapäivänä töissä meinasin kuolla kun oli niin huono olo. Onneksi oli viikonloppu edessä ja sain levätä. Joilekin se on tehnyt keukonkuumeen, ja ovat joutuneet sairaalahoitoon.
- Pirre*
luulin jo noutajan tulevan, kun tuntui että ihan sydämmestä otta, mutta kai se yskiminen kipeytti vain keuhkot..tai rintakehän, - aamulla heräsin :)
- henrjii
Pirre* kirjoitti:
luulin jo noutajan tulevan, kun tuntui että ihan sydämmestä otta, mutta kai se yskiminen kipeytti vain keuhkot..tai rintakehän, - aamulla heräsin :)
jäi yskä, tai köhä jota kesti kolmisen viikoa
- Pirre*
henrjii kirjoitti:
jäi yskä, tai köhä jota kesti kolmisen viikoa
, toivottavasti ei nyt ihan niin kauan, - kävitkö tohtorilla?
- henrjii
Pirre* kirjoitti:
, toivottavasti ei nyt ihan niin kauan, - kävitkö tohtorilla?
käytyä, ryin ja räin, yskä lähtee yskimällä.
- salomaan saarni
ystävä hyvä! Tytär on syönyt jo parit antibiotit. On poskionteloissa ja hänellä myös taipumus mennä tuonne otsalohkoon. Onneksi meillä on ystävä, joka punkteeraa viikonloppuna. Eihän sen tarvitse olla Sinulla sama tauti. Toivottavasti paranet pian!
- Pirre*
- meillä ei ole lääkäriä viikonloppuisin saatavilla, eli tässä kuulostellaan ensi viikkoon kääntyykö elolle olo..
- Pirre*
ja kiitos osanotosta, lähen tästä petiini yskimään :/
Muistelimme tänään kuopuksen kanssa syksyä 2009. Hän oli armeijassa. Itse kahden leikkauksen välimaastossa ja hirmuisen sikainfulenssa median hulapaloon keskellä. Kuopus sairastui sikaflunssaan armeijassa. Ei tarttunut minuun vaikka oli toipilaana kotona. Olen luojan kiitos säästynyt näiltä vuosijutskoilta, en ole ikinä rokotuttanut itseäni niitä vastaan.
Koputan nyt puuta eli päätäni.- henrjii
yhden penisiliinikuurin elmäni aikana, sekin annettiin lähes väkisin, kun armeija-aikana nousi yli 40" kuume, pistivät sitä suoraan suoneen.
henrjii kirjoitti:
yhden penisiliinikuurin elmäni aikana, sekin annettiin lähes väkisin, kun armeija-aikana nousi yli 40" kuume, pistivät sitä suoraan suoneen.
Minulla on tunne, että ihmiset altistuva sairauksille, ottamalla joka vuosi näitä kausipiikkejä. Jo kakarana sairastettiin nämä lunssat ja jos kuollaan kuollaan ihan eri sairauksiin.
- luonto parantaa
Voi hyvänen aika. Käyttäkää colostrumia, taintuu flunssat jo heti alkumetreille. Aina kun lähden kotoa ihmisten ilmoille, otan colostrumia ja kun tulen kotiin, otan taas. Muuta en oo tarvinnu tänä talvena, eikä oo flunssat istunnu matkaan, vaikka ovat yrittäneet.
- Pirre*
mistähän tuota ihmelääkettä saa hankittua?
Tosin viime flunsasta taitaa olla 30 vuotta aikaa, eli olisiko tuosta lääkkeestäsi ollut nyt apua, tiijjä häntä..:) - ternimaitoa, vahvaa
Pirre* kirjoitti:
mistähän tuota ihmelääkettä saa hankittua?
Tosin viime flunsasta taitaa olla 30 vuotta aikaa, eli olisiko tuosta lääkkeestäsi ollut nyt apua, tiijjä häntä..:)Varmasti sinäkin olet nuoruudessasi juonut ternimaitoa, joka nyt on puristettu pillereiksi ja ihmelääkkeeksi. Toinen vastaava tuote on maito, joka lypsetään pimeässä navetassa olleista lehmistä aamulla. Siis yönyli pimeässä.
Minä ainakin sain molempia lapsuudessa, mutta silti olen kaikenmaailman rokot ja flunssat sairastanut. Olen juuri toipumassa flunsasta, räkä vain ei lopu. Johtuisko tupakoinnista? Aika vähällä kuitenkin pääsin, kun söin aluksi valkosipulia enemmän kuin normaalisti ja otin puolikkaita Ibumaxia painikkeeksi. - luonto parantaa
ternimaitoa, vahvaa kirjoitti:
Varmasti sinäkin olet nuoruudessasi juonut ternimaitoa, joka nyt on puristettu pillereiksi ja ihmelääkkeeksi. Toinen vastaava tuote on maito, joka lypsetään pimeässä navetassa olleista lehmistä aamulla. Siis yönyli pimeässä.
Minä ainakin sain molempia lapsuudessa, mutta silti olen kaikenmaailman rokot ja flunssat sairastanut. Olen juuri toipumassa flunsasta, räkä vain ei lopu. Johtuisko tupakoinnista? Aika vähällä kuitenkin pääsin, kun söin aluksi valkosipulia enemmän kuin normaalisti ja otin puolikkaita Ibumaxia painikkeeksi.Jos ternimaitoa käyttää, sitä ei saa kuumentaa. Jos sen kuumetaa, siitä tuhoutuvat ne bakteerien ja virusten vasta-aineet. Sitä on siis käytettävä pastoroimattomana ja raakana maitona.
Sitten se ns. pimeässä lypsetty maito, se on taas aivan eri asia kokonaan. Siinä pyritään tuottamaan malatoniinia, eli unihormoonia, jolla ei taas ole mitään tekemistä bakteereiden ja virusten torjunnassa.
Suomesta saa Colostrumpuristeita, mutta minä tilaan Saksasta terniheraa, joka on paljon jydympää ainetta. Tosin käytän kyllä näitä suomalaisiakin puristeita, mutta tykkään enemmän siitä terniherasta, joka on tehokkaampaa. Ei tartte kuin yksi-kaksi ottokertaa niin on pitänyt infektiot poissa. - Pirre*
ternimaitoa, vahvaa kirjoitti:
Varmasti sinäkin olet nuoruudessasi juonut ternimaitoa, joka nyt on puristettu pillereiksi ja ihmelääkkeeksi. Toinen vastaava tuote on maito, joka lypsetään pimeässä navetassa olleista lehmistä aamulla. Siis yönyli pimeässä.
Minä ainakin sain molempia lapsuudessa, mutta silti olen kaikenmaailman rokot ja flunssat sairastanut. Olen juuri toipumassa flunsasta, räkä vain ei lopu. Johtuisko tupakoinnista? Aika vähällä kuitenkin pääsin, kun söin aluksi valkosipulia enemmän kuin normaalisti ja otin puolikkaita Ibumaxia painikkeeksi.ternimaitoa, tehtiin juustoa ja sittn vasta sitä syötiin, - maistoin kyllä, mutta ei ollut makuuni..
Niin sitä serotoniini maitoako tarkoitat, ei meillä sitä "viljelty" - tietty mittää serotoneista, tosin ei podettu unettomuuksistakaan, aina nukutti ja nälätti :)) - Pirre*
luonto parantaa kirjoitti:
Jos ternimaitoa käyttää, sitä ei saa kuumentaa. Jos sen kuumetaa, siitä tuhoutuvat ne bakteerien ja virusten vasta-aineet. Sitä on siis käytettävä pastoroimattomana ja raakana maitona.
Sitten se ns. pimeässä lypsetty maito, se on taas aivan eri asia kokonaan. Siinä pyritään tuottamaan malatoniinia, eli unihormoonia, jolla ei taas ole mitään tekemistä bakteereiden ja virusten torjunnassa.
Suomesta saa Colostrumpuristeita, mutta minä tilaan Saksasta terniheraa, joka on paljon jydympää ainetta. Tosin käytän kyllä näitä suomalaisiakin puristeita, mutta tykkään enemmän siitä terniherasta, joka on tehokkaampaa. Ei tartte kuin yksi-kaksi ottokertaa niin on pitänyt infektiot poissa.tehokkaalta, josko oisi kokeiltava..kunhan paranen :)
- demeter
samoin mun urheileva veli. Molemmille ne aiheuttivat niin rankan limanerityksen, että niistä oli pakko luopua. Mulla meni aina aamupäivät ja pakka nenäliinoja niistellessä. Veli kertoi samaa. Niin, että
meillä on vielä purkillinen kapseleita jemmassa, jos kuka kiinnostuu, Voihan ne joillekin sopia. - luonto parantaa
demeter kirjoitti:
samoin mun urheileva veli. Molemmille ne aiheuttivat niin rankan limanerityksen, että niistä oli pakko luopua. Mulla meni aina aamupäivät ja pakka nenäliinoja niistellessä. Veli kertoi samaa. Niin, että
meillä on vielä purkillinen kapseleita jemmassa, jos kuka kiinnostuu, Voihan ne joillekin sopia.Riippuu siitäkin, kenen valmistamia. Toiset valmistajat kuumentavat, joten tehoa niissä on kovin vähän, jos on kuumennettuja. Halvemmat ovat niitä kuumakäsittelymenetelmällä tehty. Kyllä minäkin sairastuin aina yhdestä valmisteesta. Vieläkin pyörii jossain nurkissa sen valmistajan purkki. Ja riippuu siitäkin, montako lypsykertaa poikimisen jälkeen tuotteeseen on käytetty. Niiden tehot ovat juuri näistä tekijöistä hyvinkin erlaisia ja vaikutukset samoin.
Kun löytyy itselleen hyvän tuotteen, se toimii. Pirre* kirjoitti:
tehokkaalta, josko oisi kokeiltava..kunhan paranen :)
Kokeilepas ottaa hörppy kalanmaksaöljyä joka aamu. Ei ole ollut flunssaa vuosiin paitsi mennä kesänä kaksi kesäflunssaa peräkkäin kun jätin öljyn ottamatta. Kun kuulemma D-vitamiinia tulee auringonotosta...
Eikä ole iskenyt hongkongilainen eikä aasialainen influenssakaan; joku tunnistamaton taisi olla noin vuonna 1985. Silloin en vielä lääkinnyt Möllerin öljyllä itseäni...
Sikapiikin otin; en havainnut mitään vaikutusta mihinkään. Sukulaistyttö, 50 v sairaanhoitaja, kuoli sikapiikkiin. Puolituttu terveydenhoitaja joutui turvautumaan sairaalan apuun sikapiikin saatuaan, mutta selvisi...- Pirre*
sitroen kirjoitti:
Kokeilepas ottaa hörppy kalanmaksaöljyä joka aamu. Ei ole ollut flunssaa vuosiin paitsi mennä kesänä kaksi kesäflunssaa peräkkäin kun jätin öljyn ottamatta. Kun kuulemma D-vitamiinia tulee auringonotosta...
Eikä ole iskenyt hongkongilainen eikä aasialainen influenssakaan; joku tunnistamaton taisi olla noin vuonna 1985. Silloin en vielä lääkinnyt Möllerin öljyllä itseäni...
Sikapiikin otin; en havainnut mitään vaikutusta mihinkään. Sukulaistyttö, 50 v sairaanhoitaja, kuoli sikapiikkiin. Puolituttu terveydenhoitaja joutui turvautumaan sairaalan apuun sikapiikin saatuaan, mutta selvisi...kalanmaksaöljykään, tauti vaan tarttui :(
Ja miksikö istun kipeänä tähän aikaan koneella, - nokun ei voi nukkua tuon yskän takia, yritin kaksi tuntia mutta meinasin tikahtua, - istualtaanko pitänee nukkua tämä loppuyö.. - ternimaito
Pirre* kirjoitti:
kalanmaksaöljykään, tauti vaan tarttui :(
Ja miksikö istun kipeänä tähän aikaan koneella, - nokun ei voi nukkua tuon yskän takia, yritin kaksi tuntia mutta meinasin tikahtua, - istualtaanko pitänee nukkua tämä loppuyö..Osta apteekista tinktuuraa (onneksi ei kai saa enää), tipauttele sitä kuumaan veteen ja saunassa hengittele höyryä kiukaalta tulevan lisäksi. Et tarvitse puhua viikkoon ja yskiminenkin on melko äänetöntä.
- Pirre*
ternimaito kirjoitti:
Osta apteekista tinktuuraa (onneksi ei kai saa enää), tipauttele sitä kuumaan veteen ja saunassa hengittele höyryä kiukaalta tulevan lisäksi. Et tarvitse puhua viikkoon ja yskiminenkin on melko äänetöntä.
meneekö henki/kin? :)
Saunaan en uskalla enää mennä ennenkuin olenb aivan terve, - lauantaina menin ja sain kuumeen palkaksi :( Pirre* kirjoitti:
Saunaan en uskalla enää mennä ennenkuin olenb aivan terve, - lauantaina menin ja sain kuumeen palkaksi :(saas nähdä mikä lintunen tulee ykköseksi?
;)
H.- D-vitamiini..
Pirre* kirjoitti:
kalanmaksaöljykään, tauti vaan tarttui :(
Ja miksikö istun kipeänä tähän aikaan koneella, - nokun ei voi nukkua tuon yskän takia, yritin kaksi tuntia mutta meinasin tikahtua, - istualtaanko pitänee nukkua tämä loppuyö..Voi mitä te sen D-vitamiinin takia oikein nuukailette? Olen syönyt syksystä 125-250 µg D-vitamiinia. Joka toinen päivä 125 ja joka toinen päivä 250 µg. Ei ole flunssat ja röhät tarttuneet, vaikka ylipäätään olen hyvin herkkä niitä saamaan. Mutta nyt, nyt eivät ole tarttuneet. Mies oli röhässä, kun ei syönyt säännöllisesti, ja muutenkin on syönyt paljon pienempiä annoksia.
Olen vakuuttunut, että D-vitamiini on pitänyt tänä talvena kaikki röhät loitolla, vaikka ympäristö kuohuu räkätautien ja flunssien kourissa. - ternimaito
Pirre* kirjoitti:
Saunaan en uskalla enää mennä ennenkuin olenb aivan terve, - lauantaina menin ja sain kuumeen palkaksi :(Kuten huomaat, ei mennyt henki ja äänikin palasi entiselleen. Voit kai kuvitella, kuinka minua kiusattiin, kun en saanut ääntä moneen päivään! Puhelias kun olen, niin mieheni jaksaa vieläkin muistuttaa tästä tinktuurasta, vaikka siitä on jo yli 40-vuotta ja minä onneton hänen neuvostaan kokeilin mokomaa tököttiä.
- -tiina
demeter kirjoitti:
meillä on vielä purkillinen kapseleita jemmassa, jos kuka kiinnostuu, Voihan ne joillekin sopia.ei oo aiheuttanu mulle mitään oireita ei edes flunssan oireita =))))))
- i_a*
Jos yskä kuulostaa että "nöff" on kyseessä sikaflunssa...
Leikki sikseen... Kylämme TK:ssa on noita "nöff" flunssalaisia niin paljon että pesuhuonekin on potilaiden tyyssijana... Minä nyt luotan ettei moinen iske kun otin viime syksyna sen sikapiikin ja tänä syksynä sialla vahvistetun flunssapiikin. Piti ottaa kun ilman sai jottei mee hukkaan... :)- Pirre*
mutku sain sen sikaflunssapiikinkin, ja silti tässä röhkitään :(
Mutta eiköhän tästä elolle selvitä, maanantaiaamuna tilaan ajan tohtorille, jos olo on yhä tällainen..ja tuon hoidokinkin tila näköjään ei ole paranemaan päin, mennään sit porukalla koko lössi :)
- suvenkorento*
..kurjaa olla sairas. Muistelen, että sait puolitoista vuotta sitten sen sikapiikin, joten sitä tuo ei varmaan ole. Nythän on useita siihen sairastuneita, perusterveitä, rokottamattomia ihmisiä teho-hoidossa.
Samaan aikaan on alkanut riehua B-virus influenssa, joka on paljon rajumpi kuin tavallinen flunssa.
Otitko siihen rokotuksen nyt syksyllä?
Pari viikkoa vierähtänee, mene lääkäriin jos henkeä ahistaa.- Pirre*
viinimarjateetä, ja nyt tässä puolitorkuksissa oottelen karjalanpaistia kypsyväksi :)
- demeter
Pirre* kirjoitti:
viinimarjateetä, ja nyt tässä puolitorkuksissa oottelen karjalanpaistia kypsyväksi :)
neljä viikkoa. Se on kumminkin niin lieväoireinen, etten malta pysyä poissa hiihtoladuilta tai kuntosalilta, vaikka olen sitten rättiväsynyt kun saan pestini valmiiksi. Olin töissäkin välillä yhden päivän ja taas sama meiniki: seuraavana päivänä olin täysin voimaton. Sitkeä lima irtoaa kyllä yskimällä. Alkuun käytin yskänlääkettäkin. Kuumetta ei ole ollut ja sen vuoksi kai tauti kyteekin näin pitkään. Huomenna pitäs taas mennä töihin. Mitään rokotuksia en ole ottanut, enkä ole sairastanut flunssaa vuosikausiin. Onneksi mulla ei ole taipumusta poskiontelotulehduksiin. Puoliso kävi läpi saman taudin, samoin pojat kukin tahollaan. Paranemista sinnekin.
- Pirre*
demeter kirjoitti:
neljä viikkoa. Se on kumminkin niin lieväoireinen, etten malta pysyä poissa hiihtoladuilta tai kuntosalilta, vaikka olen sitten rättiväsynyt kun saan pestini valmiiksi. Olin töissäkin välillä yhden päivän ja taas sama meiniki: seuraavana päivänä olin täysin voimaton. Sitkeä lima irtoaa kyllä yskimällä. Alkuun käytin yskänlääkettäkin. Kuumetta ei ole ollut ja sen vuoksi kai tauti kyteekin näin pitkään. Huomenna pitäs taas mennä töihin. Mitään rokotuksia en ole ottanut, enkä ole sairastanut flunssaa vuosikausiin. Onneksi mulla ei ole taipumusta poskiontelotulehduksiin. Puoliso kävi läpi saman taudin, samoin pojat kukin tahollaan. Paranemista sinnekin.
pieneen mieleenikään, pahaa tekee jo puihen hakukin ulukoa..
P.s. Toivottavasti tästä nyt selvitään nopeammin kuin kuukausitolkku on, - kiitos toivotuksista..:) - ternimaito
demeter kirjoitti:
Minä olen sellainen "manjaana mummo", tai kuten isäni olisi tokaissut; "huomenna, jos on hyvä ilma".
Mielessä kyllä on hiihto, kuten kuntosali, mutta aina se on jäänyt huomiseen. Ostin kyllä sellaisen lituskaisen kumipalleron, jolla voi harjoitella tasapainoa, mutta harvoin olen siihenkään noussut, vaikka se tuossa esillä onkin.
Miksi et syönyt niitä Colostrump tabletteja, jos ne limaa irroittaa. Minä jo kiinnostuin purkistasi, mutta ei täällävoi osoitettaan ilmoitella.
Tuosta ternimaidosta vielä. Ei sitä ns. ensimäistä meilläkään juotu, koska se annettiin vasikalle. On siinä varmasti ollut vanhankansan viisaus terveyteen, sillä heti sitä piti antaa, vaikka väkisin. Yönyli maitoa oli aina talvisin, koska ei ollut sähköä. Kesällä se tietenkin oli mahdotonta. - demeter
ternimaito kirjoitti:
Minä olen sellainen "manjaana mummo", tai kuten isäni olisi tokaissut; "huomenna, jos on hyvä ilma".
Mielessä kyllä on hiihto, kuten kuntosali, mutta aina se on jäänyt huomiseen. Ostin kyllä sellaisen lituskaisen kumipalleron, jolla voi harjoitella tasapainoa, mutta harvoin olen siihenkään noussut, vaikka se tuossa esillä onkin.
Miksi et syönyt niitä Colostrump tabletteja, jos ne limaa irroittaa. Minä jo kiinnostuin purkistasi, mutta ei täällävoi osoitettaan ilmoitella.
Tuosta ternimaidosta vielä. Ei sitä ns. ensimäistä meilläkään juotu, koska se annettiin vasikalle. On siinä varmasti ollut vanhankansan viisaus terveyteen, sillä heti sitä piti antaa, vaikka väkisin. Yönyli maitoa oli aina talvisin, koska ei ollut sähköä. Kesällä se tietenkin oli mahdotonta.olen päässyt rehvastelemaan tällä kuntospurtillani, eihän mulla aina virtaa ole. Tai no, kyllä mä nyt aina omiksi tarpeiksi liikun... Pidän vähän niinkuin velvollisuutena, kun ei ole mitään isompaa kremppaa vielä.
Mun ternimaitokapselit olivat muuten jo ehtineet vanhentua, kaivelin ne tuolta kaapista esille.
Niiden aiheuttama limaneritys oli omanlaistaan - vetistä ja juoksevaa, ei siis sellaista, mitä nyt
yskin...
Muuten kyllä "uskon" näihin terveysvaikutteisiin tuotteisiin, joskus täällä oli myynnissä yömaitoakin, melatoniinia siinä piti olla enemmän, mutta nyt en ole enää kaupoissa nähnyt. Silloin kun maitoa ei pastöroitu ei tunnettu laktoosi-intoleranssia niin että jotakin hyvää siinä "vahvassa maidossa" taisi sitten olla... - ternimaito
demeter kirjoitti:
olen päässyt rehvastelemaan tällä kuntospurtillani, eihän mulla aina virtaa ole. Tai no, kyllä mä nyt aina omiksi tarpeiksi liikun... Pidän vähän niinkuin velvollisuutena, kun ei ole mitään isompaa kremppaa vielä.
Mun ternimaitokapselit olivat muuten jo ehtineet vanhentua, kaivelin ne tuolta kaapista esille.
Niiden aiheuttama limaneritys oli omanlaistaan - vetistä ja juoksevaa, ei siis sellaista, mitä nyt
yskin...
Muuten kyllä "uskon" näihin terveysvaikutteisiin tuotteisiin, joskus täällä oli myynnissä yömaitoakin, melatoniinia siinä piti olla enemmän, mutta nyt en ole enää kaupoissa nähnyt. Silloin kun maitoa ei pastöroitu ei tunnettu laktoosi-intoleranssia niin että jotakin hyvää siinä "vahvassa maidossa" taisi sitten olla...Minusta on ilmeisesti tullut sellainen "rautavatsa", että ripulia en saa mistään, vaikka joskus toivoisin. Olisin mielelläni kokeillut niitä pillereitä, vaikka olivatkin vanhentuneita. Maitoa juon edelleen ja liikaakin, sitä punaista taas. Mitä turhaan ostaa tonkanpesuvettä, kun kotonakin voi sitä vettä lisätä.
- Lapseni taas on tuo laktoosiintoleranssi, mutta "lehmän", siis pastoroimaton maito sopii. Hän sai äidinmaitoa vauvana vähän, sillä minä "tyrehdyin", kun taas vanhin lapseni sai liikaakin. Monet purkit vietiin Lastenlinnaan!
Minun liikunta rajoituu talvella lapsenlapsien luona, mutta kun hekin ovat tarhassa. Onneksi tulee hiihtoloma.Kesäisin on enemmän, kun ovat heinäk. kotona ja sitten syksyisinkin teemme sieni ja marjareissuja usein. Tietenkin mökillä uintia.
Harmi, tai toisaalta hyvä, että minulla on kauppa, apteekki, kampaaja, fysioterapia/kuntosali/käsi-kasvo-jalkahoito liian lähellä. Philates jumppa on kyllä mukava ja on meillä ihan lähellä eläkeläisten jumppaa. Tänä talvena olen vain ollut niin saamaton "manjaana". Milloin on kylmä, milloin taas liukasta.
Kuinkas sitä sanotaan? "Kyllä susi syitä löytää, kun lampaan lihaa mielitekee"?
Mistähän saisi tuolle "korpille" ternimaitoa, kun hän ei vieläkään ole päässyt selville, kuka on kuka, vaikka uhosi koko palstan siivoavansa? (Lueskelin välillä ja huomasin, että perääsi kuuluteltiin) - luonto parantaa
demeter kirjoitti:
olen päässyt rehvastelemaan tällä kuntospurtillani, eihän mulla aina virtaa ole. Tai no, kyllä mä nyt aina omiksi tarpeiksi liikun... Pidän vähän niinkuin velvollisuutena, kun ei ole mitään isompaa kremppaa vielä.
yskin...
Muuten kyllä "uskon" näihin terveysvaikutteisiin tuotteisiin, joskus täällä oli myynnissä yömaitoakin, melatoniinia siinä piti olla enemmän, mutta nyt en ole enää kaupoissa nähnyt. Silloin kun maitoa ei pastöroitu ei tunnettu laktoosi-intoleranssia niin että jotakin hyvää siinä "vahvassa maidossa" taisi sitten olla...Pastorointi vie maidosta sen luonnollisen molekyylin. Rasvamolekyyli pilkotaan, niin että se pääsee jopa suolen läpi, kuten meijerissä työskennelleet sanovat. Luonnollinen rasva maidossa suojaa laktoosi-intoleranssin vaivoilta noin niinkuin yleensä ottaen. Mutta se rasva ei saa olla pastoroitua.
- demeter
ternimaito kirjoitti:
Minusta on ilmeisesti tullut sellainen "rautavatsa", että ripulia en saa mistään, vaikka joskus toivoisin. Olisin mielelläni kokeillut niitä pillereitä, vaikka olivatkin vanhentuneita. Maitoa juon edelleen ja liikaakin, sitä punaista taas. Mitä turhaan ostaa tonkanpesuvettä, kun kotonakin voi sitä vettä lisätä.
- Lapseni taas on tuo laktoosiintoleranssi, mutta "lehmän", siis pastoroimaton maito sopii. Hän sai äidinmaitoa vauvana vähän, sillä minä "tyrehdyin", kun taas vanhin lapseni sai liikaakin. Monet purkit vietiin Lastenlinnaan!
Minun liikunta rajoituu talvella lapsenlapsien luona, mutta kun hekin ovat tarhassa. Onneksi tulee hiihtoloma.Kesäisin on enemmän, kun ovat heinäk. kotona ja sitten syksyisinkin teemme sieni ja marjareissuja usein. Tietenkin mökillä uintia.
Harmi, tai toisaalta hyvä, että minulla on kauppa, apteekki, kampaaja, fysioterapia/kuntosali/käsi-kasvo-jalkahoito liian lähellä. Philates jumppa on kyllä mukava ja on meillä ihan lähellä eläkeläisten jumppaa. Tänä talvena olen vain ollut niin saamaton "manjaana". Milloin on kylmä, milloin taas liukasta.
Kuinkas sitä sanotaan? "Kyllä susi syitä löytää, kun lampaan lihaa mielitekee"?
Mistähän saisi tuolle "korpille" ternimaitoa, kun hän ei vieläkään ole päässyt selville, kuka on kuka, vaikka uhosi koko palstan siivoavansa? (Lueskelin välillä ja huomasin, että perääsi kuuluteltiin)En oikein jaksa lukea noita arvuutteluketjuja. Pää niistä vaan menee pyörälle. Toisaalta ymmärrän, että tollaisia tilanteita tulee, jos joutuu muiden palstalaisten piirittämäksi ja
kai niitä tulee enemmän silloin, kun on ollut pitkään mukana ja tuntee muita kirjoittajia paremmin.
Nykytiedon - vai onko se vaan Antti Heikkilän mukaan - se rasvainen maito onkin taas "terveellistä". Me kyllä juodaan rasvatonta, on totuttu siihen.
Kyllä mullakin monissa asioissa on toi "katotaan nyt" asenne. Meillä on taas sellainen pulma, että kaikki palvelut ovat kilometrien päässä: postiin 4 km. isompiin kauppoihin 8, kampaajalle 8, uimaan ja kuntosalille 8. Näin meillä pääkaupunkiseudulla. Maalla kun olemme, on tuo sama
tilanne kuin sinulla. - ternimaito
demeter kirjoitti:
En oikein jaksa lukea noita arvuutteluketjuja. Pää niistä vaan menee pyörälle. Toisaalta ymmärrän, että tollaisia tilanteita tulee, jos joutuu muiden palstalaisten piirittämäksi ja
kai niitä tulee enemmän silloin, kun on ollut pitkään mukana ja tuntee muita kirjoittajia paremmin.
Nykytiedon - vai onko se vaan Antti Heikkilän mukaan - se rasvainen maito onkin taas "terveellistä". Me kyllä juodaan rasvatonta, on totuttu siihen.
Kyllä mullakin monissa asioissa on toi "katotaan nyt" asenne. Meillä on taas sellainen pulma, että kaikki palvelut ovat kilometrien päässä: postiin 4 km. isompiin kauppoihin 8, kampaajalle 8, uimaan ja kuntosalille 8. Näin meillä pääkaupunkiseudulla. Maalla kun olemme, on tuo sama
tilanne kuin sinulla.Minulla on lähellä nyt, mutta asun väliaikaisesti vuokralla, että saan olla näiden pienten lapsukaisten lähellä, koska ne minulle suotiin vasta näin vanhana.
Pohj. Espoon kodissa on kaikki kaukana, siis juuri tuo 4-10 km ja auto välttämätön. Bussitkin kulkee "harva se päivä" ja junatkaan ei taida kulkea sen paremmin.
Toista se on mökillä. Lähikauppaan 20 km, bensa asemalle enemmän. Viinakauppaan 50 km, joten "revitään siitä"!!! Naurua, tuo viinakauppa..jokainenhan viinansa varaa, mutta bensa joskus toisilta unohtuu. Minulle taas maito tuottaa ongelman. Nykyisin kun eivät saa myydä maitotiloilta. Onneksi olen tottunut käyttämään kuivamaitoa.
ps. olit mukamas "ripuli" palstalla kirjoittanut nikittömänä, jonka oikaisit. Minäkin aioin siirtyä TV:ääreen, joten unohdin rekata itseni, mutta ternimaitohan se täällä. Paikalliselta torilta yritän aina ostella ternimaito pakastetta. Voi, että on hyvää uunissa paistettuna. Kanelia ja sokeria päälle, niin minusta tuntuu, että sillä voisin elää tämän lopun elämäni.
ps.säästä ne vanhat pillerit! Kyllä me jokin yhteys keksitään, kunhan korppi lentää etelään!!! Vitsi, tuon korppiksen kanssa, että jaksaa arvailla. - demeter
ternimaito kirjoitti:
Minulla on lähellä nyt, mutta asun väliaikaisesti vuokralla, että saan olla näiden pienten lapsukaisten lähellä, koska ne minulle suotiin vasta näin vanhana.
Pohj. Espoon kodissa on kaikki kaukana, siis juuri tuo 4-10 km ja auto välttämätön. Bussitkin kulkee "harva se päivä" ja junatkaan ei taida kulkea sen paremmin.
Toista se on mökillä. Lähikauppaan 20 km, bensa asemalle enemmän. Viinakauppaan 50 km, joten "revitään siitä"!!! Naurua, tuo viinakauppa..jokainenhan viinansa varaa, mutta bensa joskus toisilta unohtuu. Minulle taas maito tuottaa ongelman. Nykyisin kun eivät saa myydä maitotiloilta. Onneksi olen tottunut käyttämään kuivamaitoa.
ps. olit mukamas "ripuli" palstalla kirjoittanut nikittömänä, jonka oikaisit. Minäkin aioin siirtyä TV:ääreen, joten unohdin rekata itseni, mutta ternimaitohan se täällä. Paikalliselta torilta yritän aina ostella ternimaito pakastetta. Voi, että on hyvää uunissa paistettuna. Kanelia ja sokeria päälle, niin minusta tuntuu, että sillä voisin elää tämän lopun elämäni.
ps.säästä ne vanhat pillerit! Kyllä me jokin yhteys keksitään, kunhan korppi lentää etelään!!! Vitsi, tuon korppiksen kanssa, että jaksaa arvailla.ne mun kapselit on vuodelta 2004 ! En tajunnut ollenkaan - olivat vain jääneet tuonne kaappiin kun muistelin, että vastahan nuo ostin...
Vasta mäkin olen saamassa "oman" lapsenlapsen ja vähän suren sitä, että ehdin tulla näin vanhaksi. Toisaalta, mun veli sai viimeisen lapsenlapsensa kun oli 75 vuotias ja hyvin jaksaa vielä hoitaa "mofan" virkaa... ternimaito kirjoitti:
Minulla on lähellä nyt, mutta asun väliaikaisesti vuokralla, että saan olla näiden pienten lapsukaisten lähellä, koska ne minulle suotiin vasta näin vanhana.
ps.säästä ne vanhat pillerit! Kyllä me jokin yhteys keksitään, kunhan korppi lentää etelään!!! Vitsi, tuon korppiksen kanssa, että jaksaa arvailla...uunijuusto on todellakin herkkua, se maistuu hyvälle myös vadelmien tai vadelmahillon kanssa.
- Luonto parantaa..
demeter kirjoitti:
ne mun kapselit on vuodelta 2004 ! En tajunnut ollenkaan - olivat vain jääneet tuonne kaappiin kun muistelin, että vastahan nuo ostin...
Vasta mäkin olen saamassa "oman" lapsenlapsen ja vähän suren sitä, että ehdin tulla näin vanhaksi. Toisaalta, mun veli sai viimeisen lapsenlapsensa kun oli 75 vuotias ja hyvin jaksaa vielä hoitaa "mofan" virkaa...Piloilla on ja pahasti. Maidon rasvaosa ei kestä tuollaista säilytystä alkuunkaan, vaikkakin sitä rasvaa on siitä poistettu, mutta sittenkin.
- demeter
Luonto parantaa.. kirjoitti:
Piloilla on ja pahasti. Maidon rasvaosa ei kestä tuollaista säilytystä alkuunkaan, vaikkakin sitä rasvaa on siitä poistettu, mutta sittenkin.
sainkin tästä vähän potkua tarkastelemaan, mitä muuta kaapeista löytyy...
luonto parantaa kirjoitti:
Pastorointi vie maidosta sen luonnollisen molekyylin. Rasvamolekyyli pilkotaan, niin että se pääsee jopa suolen läpi, kuten meijerissä työskennelleet sanovat. Luonnollinen rasva maidossa suojaa laktoosi-intoleranssin vaivoilta noin niinkuin yleensä ottaen. Mutta se rasva ei saa olla pastoroitua.
Ei se ole pastörointi joka maidon pilaa, vaan homogenointi. Siinä ne rasvapallerot tehdään tasakokoisiksi. Ja sitten muka puhutaan laktoosi-intoleranssista, mitä se ei ole.
Onneksi minulla ei noita vaivoja ole; kaikki sopii!- meeriamanda
sitroen kirjoitti:
Ei se ole pastörointi joka maidon pilaa, vaan homogenointi. Siinä ne rasvapallerot tehdään tasakokoisiksi. Ja sitten muka puhutaan laktoosi-intoleranssista, mitä se ei ole.
Onneksi minulla ei noita vaivoja ole; kaikki sopii!pastorointi on maidon kuumennusta ja toi homogenointi ne kermat hakkaa tasalaatuisiksi.
En voisi juoda, syödä maitotuotteita noista ´kaupan maidoista´ mutta aidosta käsittelemättömästä maidosta tehty keitto ei tee masulle mitään oireita.
Asun lähellä maitotilaa ja joskus haen muutamanlitran päälärillä sieltä tuoretta maitoa, juoda en halua, mutta leivon ja teen ruokia sen päivän :) pakkaseeni, eikä tarvi olla vatsanväänteissä niitä syödessäni weskin pytyllä. Olkaa onnellisia te jotka voitte juoda maitoa, tuorepulla ja lasillinen maitoa oli " himooni" joskus, nyt se on eldankajärven jäätä... - lantaa(/&
meeriamanda kirjoitti:
pastorointi on maidon kuumennusta ja toi homogenointi ne kermat hakkaa tasalaatuisiksi.
En voisi juoda, syödä maitotuotteita noista ´kaupan maidoista´ mutta aidosta käsittelemättömästä maidosta tehty keitto ei tee masulle mitään oireita.
Asun lähellä maitotilaa ja joskus haen muutamanlitran päälärillä sieltä tuoretta maitoa, juoda en halua, mutta leivon ja teen ruokia sen päivän :) pakkaseeni, eikä tarvi olla vatsanväänteissä niitä syödessäni weskin pytyllä. Olkaa onnellisia te jotka voitte juoda maitoa, tuorepulla ja lasillinen maitoa oli " himooni" joskus, nyt se on eldankajärven jäätä...Taas kerran luulotautisia funtsimassa . miksi ihmees ? Mä en , kyl mää, voi ,vooi
- ennakkoluuloja
lantaa(/& kirjoitti:
Taas kerran luulotautisia funtsimassa . miksi ihmees ? Mä en , kyl mää, voi ,vooi
Missä kohden oli luulotautia? Enemmin tuo Sinun väittämäsi on luulotautia.
- ternimaito
ennakkoluuloja kirjoitti:
Missä kohden oli luulotautia? Enemmin tuo Sinun väittämäsi on luulotautia.
Huomenta!
Olipa tyypillinen miehinen vastaus tuo "luulotautisia"! Ihan tuli edesmennyt veljeni mieleen. Hän olisi vielä todennut; "akkojen höpinöitä". Mut ansólla, kun mieheen flunssa iskee, niin johan on valitusta. Ei veljeni kyllä valitellut vaivojaan koskaan, mutta vävyni. Voi mikä vaikerrus ja kipeys?
Yhdessä vaiheessa oli mulla kurkku ihan kummallinen pitkään. meinasin jo että menen lääkäriin että saa katsoa ettei tule just reissuun lähtiessä pahempaa eteen. Se katosi kuitenkin ennen kun ehdin lääkäriä tilata.
Flunssat on mun kohdalla sellaisia että joskus menee vuosia ettei mikään tartu ja sitten yhtäkkiä joutuu kokemaan kaiken.
Vastustuskykyhän siitä sitten nousee kun aikansa sairastelee. Kivaa se ei kyllä ole.- Pirre*
lohduttaudun, josko taas menisi tämän tiimoilta se 30 vuotta ilman köhiä, niinkuin edellisestä kunnon flunsasta, - ja sehän se meikäläisille jo riittääkin :))
P.s. nyt tämän romuskan pahin riesa on yö yskä, se ei anna nukkua..viime yönkin nukuin kiikkutuolissa istuen :/
- sotilas.,
että jos tautiin kuolee, niin monttuun ja sillä hyvä
- Pirre*
muutakaan.
- enkeliduo
Pirre* kirjoitti:
muutakaan.
kaik pöpöt jo.
Terveissii synttäreilt,pojanpojan.
Meit oli aika pieni porukka vaan....
Yhdel keuhkoputkentulehdus,toisel poskiontelotulehdus,
kolmannel yli 39 kuumet,neljännel korvatulehdus.
Tulehdus siäl,tulehdus tääl.Tarttee koputtaa puuta,ku kehun...
emmää kehu,ihmettelen vaan,ku olen selvinny ilman flussaa.
Tarttee koputtaa puuta.Kopkop.
Lohdutukseks kerroin,että tautei piisaa.
Yöllinen yskö on kiusallist,varsinki ku sun tarttis olla kunnos aamul :(
Saatko muuten ikinä sairasklomaa ?
Parane pian ! - -lk,mjhn
voihan sitä lähteä tuulen mukaan lentämään, tai veden vierivän vietäväksi.
- Pirre*
enkeliduo kirjoitti:
kaik pöpöt jo.
Parane pian !saikkuakin, mutkun jne..he..on niin iso työ järjestää tilapäinen hoitopaikka, ja entä se varustelu..lääkkeet, vaatteet, jne..en mie jaksa aatellakaan pikkuvaivoissa, mutta nyt ei oisi ollut pahitteeksi lepokaan, - taitaa väsymyksenkin takia jatkua tämä "kohmelo" , - mutta pittää levätä hauvvassa sitten, jos saapi pirulta rauhan, - sori prutaali ilmaus..
Ja kiitos..kyl mie paranen, - niin ja, lasten synttärit on kivoja.. :) - ejk.
Minen ikinä olisi noin osannut kirjoittaa kuin ajattelit, ja jokaiseen sanaasi yhdyn.
Kun ovat jo omiaan amerikkalaiset tapattaneet niin nytkö on muiden maiden vuoro? Minulla ei ole poikaa, tyttöä sinne luovuttaa onnekseni, vaan monella on. Nyt ei tapella kodin ja isänmaanpuolesta...vaan jonkun meille kuulumattoman maiden riidoista, ja tästä keskusteltiin kun liittymisistä puhuttiin.
Silloin vähäteltiin, nyt nähdään, eikä se tähän jää! Lisää seuraa.
Velipoika oli todella rauhanturvaajana aikoinaan, ja rauhanturvaajana! Erottakaa nyt mihin nämä poikamme lähti. - ....llllkkkk
sinne joku vajaakykyinen, joka ei ymmärrä tosiasioita, jotka heille hyvin teroitetaan.
Eipä ihan muutella olevaa totuutta.
Kyllä sinne menijä, normaalisti, tietää, mihin menee, ja mikä vaara on vastassa.
Puhut, kuin sylilapsista. - mmm,,,,
....llllkkkk kirjoitti:
sinne joku vajaakykyinen, joka ei ymmärrä tosiasioita, jotka heille hyvin teroitetaan.
Eipä ihan muutella olevaa totuutta.
Kyllä sinne menijä, normaalisti, tietää, mihin menee, ja mikä vaara on vastassa.
Puhut, kuin sylilapsista.viesti välistä. Tuo oli tarkoitettu kaikkea muuta kuin sinulle.
- ...
enkeliduo kirjoitti:
kaik pöpöt jo.
Parane pian !Opettele edes kirjoittamaan.
http://www.youtube.com/watch?v=SFbNCWi04ds
=DW= - 13
... kirjoitti:
Opettele edes kirjoittamaan.
=DW=Pyydätkö, että sinun viestisi ruvetaan tarkistamaan oikeakielisyyden kannalta. Sana vain, ja se tapahtuu. Kyllä pitää olla miehellä vintti sekaisin!
- oman ikäinen palstal
... kirjoitti:
Nyt tilanne, sun paras muuttaa.
http://www.youtube.com/watch?v=KlZxbTVfrMM
=DW=Mitä tuollainen kitaroiden rämpytys ja ulkomaan kieli minulle mitäään kertoisi. Musiikkii palsta on olemassa vie sinne.
Suomalaiset sotilaat eivät ole rauhanturvaajia, vaan osallisena sodassa, tätäkö ei lähettäjät tietäneet?
Yksi oli jo liikaa, enempää ei, jättäkää ne mersut sun muut niille jotka niitä menikin hakemaan, nyt nämä suomen pojat menee muuhun, .....ettekö lue, seuraa tilannetta?
Suu on auki kuin variksen poijaalla, vaan ei mitään tietoa mitä tapahtuu!
Tämän ikäisten lapsia ei toki siellä ole, entä lapsenlapsia, vai elämöikö pallstalla vieläkin vanhemmat????
Menkää osioonne, ja jutellaan vain omien ikäistemme kanssa....somaa eikö niin? - suuret luulot
... kirjoitti:
Opettele edes kirjoittamaan.
=DW=Ja osasit kuitekii lukkee? Eikös tuo kirjoitustaito riittäne, kun on tännekkin saakka elämää kantanut, nyt Sinun tähtesikö pitäisi aloittaa alusta kirjoittelemisen opettelu? Siulla taitaa olla suuret luulot itestäis?
- paranemisia!
hellittää?
En muista, milloin itselläni olisi ollut flunssa.
Eikös sitä sanota, että lääkkeittä kaksi viikkoa, lääkittynä 14 vrk.- kaunisleski
on paras tautien ehkäisy lääke , toiminut ainakin mulla.....
- Pirre*
pidä paikkaansa tuo lopputoteamuksesi, kuinkahan kauan oisin saanut yskiäkään ilman lääkitystä, - poskionteloihin meni ja se pitää yskää yllä, kuulemma,..doktor sanoi :)
Viime yö oli jo himpun parempi, mutta taitaa taas yksi asukas olla pisteessä aaa, eli nyt on lähettä lääkäriin hänen kanssaa , rykii pian nielurisansa ulos..
Mie pärjään hyvin jo :) - kiitos. - Pirre*
kaunisleski kirjoitti:
on paras tautien ehkäisy lääke , toiminut ainakin mulla.....
vaan mie saan vatsani kipeäksi raasta valkosipulista..tykkään kyllä muuten.
- kaunisleski ejk
Pirre* kirjoitti:
pidä paikkaansa tuo lopputoteamuksesi, kuinkahan kauan oisin saanut yskiäkään ilman lääkitystä, - poskionteloihin meni ja se pitää yskää yllä, kuulemma,..doktor sanoi :)
Viime yö oli jo himpun parempi, mutta taitaa taas yksi asukas olla pisteessä aaa, eli nyt on lähettä lääkäriin hänen kanssaa , rykii pian nielurisansa ulos..
Mie pärjään hyvin jo :) - kiitos.minäkin valkosipulia käytän. Ei käy niin paljon vatsaan.....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282527- 1142116
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?971803- 1221799
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91547Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161381128Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891031Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu201002Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35987