Avene tai Cliniderm, kokemuksia?

couperosa

Ihoni on herkkä sekaiho, poskissa on couperosaa ja nyt olen hankkimassa siihen sopivaa hoitosarjaa.
Noista sarjoista näyttäisi löytyvän hajustamattomia tuotteita couperosa iholle, aion hakea apteekista näytteitä ja kokeilla miltä tuntuvat.
Kiinostaisi muiden kokemukset kyseisistä sarjoista pidemmältä käyttöajalta, oletteko tykänneet? kumpaa suosittelette?
Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen! ;)

15

7730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rsuhs

      Olen kokeillut vain Avenen Diroseal-voidetta (muut kai ovat kuivalle iholle?) ja ei se tunnu tekevän erityisesti mitään punoitukselle. Supistaa tosin kivasti huokosia retinolin vaikutuksesta eikä ärsytä, joten jatkan käyttöä.

      Clinidermistä kuulisin mieluusti myös kokemuksia.

      • couperosa

        Hain näytteitä apteekista ja Avenen couperosa sarjassa on anti-redness voiteesta rich ja light versiot, sain molemmista näytteet.
        Herkän ihon sarjassa oli skin recovery cream jota esittelijä suositteli yövoiteeksi, siitäkin oli kevyempi ja raskaampi versio.
        Minulla iho on herkkä ja lievästi couperoottinen mutta ei erityisen kuiva joten liian raskaat voiteet ei käy.
        Avenen sarja on aika laaja ja siitä löytyisi kaikki tarpeellinen ihonhoitoon, toivottavasti tuotteet on sopivia.
        Nyt vaan sit testailemaan :)


      • sensitiina
        couperosa kirjoitti:

        Hain näytteitä apteekista ja Avenen couperosa sarjassa on anti-redness voiteesta rich ja light versiot, sain molemmista näytteet.
        Herkän ihon sarjassa oli skin recovery cream jota esittelijä suositteli yövoiteeksi, siitäkin oli kevyempi ja raskaampi versio.
        Minulla iho on herkkä ja lievästi couperoottinen mutta ei erityisen kuiva joten liian raskaat voiteet ei käy.
        Avenen sarja on aika laaja ja siitä löytyisi kaikki tarpeellinen ihonhoitoon, toivottavasti tuotteet on sopivia.
        Nyt vaan sit testailemaan :)

        Sekaiho, herkkä ja couperosaa. Avenea olen käyttänyt jo kuudetta vuotta enkä aio vaihtaa.

        Sekaiholleni käytän päivävoiteena Anti-Redness LIGHTIA - kokeilin ensin RICH-versiota, mutta se oli liian täyteläinen.

        Ennen käytin couperosan ollessa ärtyneessä vaiheessa Dirosealia, siitä oli apua, mutta vasta 3 kk käytön jälkeen. Nyt vedin syksyllä usean kuukauden Direoseal kuurin ENNEN pahojen ilmojen alkamista ja täytyy sanoa se toimi oikein hyvin. Vaikka säät ovat todella viimaiset nytkin, ei poskipäät ole vielä kertakaan ruvenneet polttamaan. Punoitus ollut lievää sekin.

        Päättelen siis että herkän ihon kanssa kannattaa ENNALTAEHKÄISTÄ ongelmat, vaikeampi on hoitaa ihoa sitten kun se on jo päässyt ärtymään. Olen ruvennut tekemään niin, että kun teen jotain josta iho ei tykkää (esim. menen uimaan ja/tai saunaan tai kuorin) laitan heti sen jälkeen Avenen lähdevettä tai Hydrancea (myös LIGHT), joka rauhoittaa ihon.

        Jos tuota Avenen sarjaa ei olisi, kokeilisin varmaan Clinidermin uutta Sensitiveä tai kokeilisin Paula's Choicen tuotteita. Ehkä La Roche Posayn Rosiliac toimisi.


      • En kyllä ymmärrä
        sensitiina kirjoitti:

        Sekaiho, herkkä ja couperosaa. Avenea olen käyttänyt jo kuudetta vuotta enkä aio vaihtaa.

        Sekaiholleni käytän päivävoiteena Anti-Redness LIGHTIA - kokeilin ensin RICH-versiota, mutta se oli liian täyteläinen.

        Ennen käytin couperosan ollessa ärtyneessä vaiheessa Dirosealia, siitä oli apua, mutta vasta 3 kk käytön jälkeen. Nyt vedin syksyllä usean kuukauden Direoseal kuurin ENNEN pahojen ilmojen alkamista ja täytyy sanoa se toimi oikein hyvin. Vaikka säät ovat todella viimaiset nytkin, ei poskipäät ole vielä kertakaan ruvenneet polttamaan. Punoitus ollut lievää sekin.

        Päättelen siis että herkän ihon kanssa kannattaa ENNALTAEHKÄISTÄ ongelmat, vaikeampi on hoitaa ihoa sitten kun se on jo päässyt ärtymään. Olen ruvennut tekemään niin, että kun teen jotain josta iho ei tykkää (esim. menen uimaan ja/tai saunaan tai kuorin) laitan heti sen jälkeen Avenen lähdevettä tai Hydrancea (myös LIGHT), joka rauhoittaa ihon.

        Jos tuota Avenen sarjaa ei olisi, kokeilisin varmaan Clinidermin uutta Sensitiveä tai kokeilisin Paula's Choicen tuotteita. Ehkä La Roche Posayn Rosiliac toimisi.

        vai mikä on,kun ostin Avenen voidetta couperosaan,sitä redness light,mutta tuntuu,että ihoni tuli jotenkin vieläkin huonommaksi,jotenkin eloton ja jos vaan mahdollista vieläkin veltommaksi.Ihoni tulee aluksi punaiseksi,kun laitan voidetta,kuuluukohan?Ikäni on jo pitkälti yli 50v.,joten ei varmaan kosteutakaan tarpeeksi,mutta mikä nyt avuksi?Auttaakohan mikään marketti voide?


      • couperosa
        sensitiina kirjoitti:

        Sekaiho, herkkä ja couperosaa. Avenea olen käyttänyt jo kuudetta vuotta enkä aio vaihtaa.

        Sekaiholleni käytän päivävoiteena Anti-Redness LIGHTIA - kokeilin ensin RICH-versiota, mutta se oli liian täyteläinen.

        Ennen käytin couperosan ollessa ärtyneessä vaiheessa Dirosealia, siitä oli apua, mutta vasta 3 kk käytön jälkeen. Nyt vedin syksyllä usean kuukauden Direoseal kuurin ENNEN pahojen ilmojen alkamista ja täytyy sanoa se toimi oikein hyvin. Vaikka säät ovat todella viimaiset nytkin, ei poskipäät ole vielä kertakaan ruvenneet polttamaan. Punoitus ollut lievää sekin.

        Päättelen siis että herkän ihon kanssa kannattaa ENNALTAEHKÄISTÄ ongelmat, vaikeampi on hoitaa ihoa sitten kun se on jo päässyt ärtymään. Olen ruvennut tekemään niin, että kun teen jotain josta iho ei tykkää (esim. menen uimaan ja/tai saunaan tai kuorin) laitan heti sen jälkeen Avenen lähdevettä tai Hydrancea (myös LIGHT), joka rauhoittaa ihon.

        Jos tuota Avenen sarjaa ei olisi, kokeilisin varmaan Clinidermin uutta Sensitiveä tai kokeilisin Paula's Choicen tuotteita. Ehkä La Roche Posayn Rosiliac toimisi.

        Anti-Redness LIGHTIA laitoin aamulla naamaan ja yllätyksekseni se oli aika voimakkaasti hajustettu, varsinkin herkälle iholle tarkoitetuksi voiteeksi.
        Tänään naama on tuntunut ehkä hiukan ärtyneeltä, nyt on tosin aika huono ilma kosmetiikka kokeiluille kun pakkanenkin ärsyttää herkkää ihoa.
        Aikaisemmin olen käyttänyt mm. Elivo sarjaa ja siinä on mielyttävä mieto tuoksu, eikä se ärsytä ihoa mutta tuotevalikoima on suppea.
        Täytynee hakea apteekista näytteet vielä noista Clinidermin voiteista, se on ainakin hajusteeton.


      • sensitiina
        couperosa kirjoitti:

        Anti-Redness LIGHTIA laitoin aamulla naamaan ja yllätyksekseni se oli aika voimakkaasti hajustettu, varsinkin herkälle iholle tarkoitetuksi voiteeksi.
        Tänään naama on tuntunut ehkä hiukan ärtyneeltä, nyt on tosin aika huono ilma kosmetiikka kokeiluille kun pakkanenkin ärsyttää herkkää ihoa.
        Aikaisemmin olen käyttänyt mm. Elivo sarjaa ja siinä on mielyttävä mieto tuoksu, eikä se ärsytä ihoa mutta tuotevalikoima on suppea.
        Täytynee hakea apteekista näytteet vielä noista Clinidermin voiteista, se on ainakin hajusteeton.

        Luulotautinen - kyllä mullakin saattaa iho reagoida punastumalla ihan vaan siihen että hieron voidetta naamaan (ei voiteen takia). Joten se voi olla normaalia.

        Mutta elottomuus ja velttous kuulostaa oudolta, eiväthän ne liiity couperosaan eikä mikään kosteusvoide voi tehdä tuollaista vaikutusta. Se ei myöskään ole mikään alleginen tai herkkyysreaktio vaan enemmän ikääntymiseen, stressiin, väsymykseen, ruokavalioon yms. viittaava oire.

        Couperosa - ihmettelen kovasti että Anti-Redness haisee sinusta voimakkaasti. Onko voide varmasti "tuore"?

        Olen käyttänyt sitä vuosikausia, enkä ole huomannut siinä oikein mitään tuoksua - se hajusteaine siinä on itseasiassa ns. hypotuoksu, jonka tarkoitus on peittää raaka-aineiden haju (samoin kuin Elivossa). Olen lisäksi hajusteyliherkkä itse, mikä tarkoittaa että haistan meidän hissistä että jopa kenen naapurin koira siinä on viimeksi mennyt...

        Mutta jokaisella on oma nenänsä, joten vähän makuasioitahan nämä ovat.

        Ja valitettavasti "hajustamaton" tuotekin voi haista erittäin pahalle (ne raaka-aineet), joten täytyy vaan kokeilla kunnes löytää sopivan. Mulla mättää Erisanin hajusteettomat vartalovoiteet, yks haisee mun nenässä keitetyltä maissilta, toinen lasten muovilelulta :-) Nykyään käytänkin keholle Garnierin Bodysensitivea, jossa on vain hyvin mieto "muovinen" tuoksu. Mun nenässä siis, hih.

        Hyvä jos on vaihtoehtoja, ainakin joissakin apteekeissa myydään Clinidermin lisäksi myös La Roche Posayta, joka on hyvin Avenen kaltainen sarja, hinnat Suomessa voivat olla edullisemmatkin. Rosaliac on heidän couperosasarjansa, en löydä mitään merkintää hajusteesta.


      • couperosa
        sensitiina kirjoitti:

        Luulotautinen - kyllä mullakin saattaa iho reagoida punastumalla ihan vaan siihen että hieron voidetta naamaan (ei voiteen takia). Joten se voi olla normaalia.

        Mutta elottomuus ja velttous kuulostaa oudolta, eiväthän ne liiity couperosaan eikä mikään kosteusvoide voi tehdä tuollaista vaikutusta. Se ei myöskään ole mikään alleginen tai herkkyysreaktio vaan enemmän ikääntymiseen, stressiin, väsymykseen, ruokavalioon yms. viittaava oire.

        Couperosa - ihmettelen kovasti että Anti-Redness haisee sinusta voimakkaasti. Onko voide varmasti "tuore"?

        Olen käyttänyt sitä vuosikausia, enkä ole huomannut siinä oikein mitään tuoksua - se hajusteaine siinä on itseasiassa ns. hypotuoksu, jonka tarkoitus on peittää raaka-aineiden haju (samoin kuin Elivossa). Olen lisäksi hajusteyliherkkä itse, mikä tarkoittaa että haistan meidän hissistä että jopa kenen naapurin koira siinä on viimeksi mennyt...

        Mutta jokaisella on oma nenänsä, joten vähän makuasioitahan nämä ovat.

        Ja valitettavasti "hajustamaton" tuotekin voi haista erittäin pahalle (ne raaka-aineet), joten täytyy vaan kokeilla kunnes löytää sopivan. Mulla mättää Erisanin hajusteettomat vartalovoiteet, yks haisee mun nenässä keitetyltä maissilta, toinen lasten muovilelulta :-) Nykyään käytänkin keholle Garnierin Bodysensitivea, jossa on vain hyvin mieto "muovinen" tuoksu. Mun nenässä siis, hih.

        Hyvä jos on vaihtoehtoja, ainakin joissakin apteekeissa myydään Clinidermin lisäksi myös La Roche Posayta, joka on hyvin Avenen kaltainen sarja, hinnat Suomessa voivat olla edullisemmatkin. Rosaliac on heidän couperosasarjansa, en löydä mitään merkintää hajusteesta.

        Jokaisen nenä taitaa tosiaan toimia vähän eri tavalla, koin jotenkin avenen tuoksun vähän epämiellyttävänä ja tunkkaisena jos vertaa vaikka elivoon joka on mielestäni raikas.
        Haistoin sen vielä päivällä töissäkin naamaltani, saattaisihan siihen tietty tottuakkin...
        Täysin hajusteettomat voiteet kans monesti haisee tunkkaiselle, tulee just mieleen joku peruna, ei oo helppoa ;D
        Tuota La Roche Posayta eilen netistä tutkailinkin, ei ollut vielä suomenkielisiä sivuja mutta sen verran löytyi tietoa että Rosaliac on hajusteeton.
        Mahtaako tulla myyntiin Yliopiston apteekkiin, vai onkohan jo?


      • sensitiina
        couperosa kirjoitti:

        Jokaisen nenä taitaa tosiaan toimia vähän eri tavalla, koin jotenkin avenen tuoksun vähän epämiellyttävänä ja tunkkaisena jos vertaa vaikka elivoon joka on mielestäni raikas.
        Haistoin sen vielä päivällä töissäkin naamaltani, saattaisihan siihen tietty tottuakkin...
        Täysin hajusteettomat voiteet kans monesti haisee tunkkaiselle, tulee just mieleen joku peruna, ei oo helppoa ;D
        Tuota La Roche Posayta eilen netistä tutkailinkin, ei ollut vielä suomenkielisiä sivuja mutta sen verran löytyi tietoa että Rosaliac on hajusteeton.
        Mahtaako tulla myyntiin Yliopiston apteekkiin, vai onkohan jo?

        Olen ostanut La Roche Posayta ulkomailta, varsinkin meikkejä. Siksi huomasin että sitä myydään ainakin Helsingin keskustan Stockmannin apteekissa (ei tosin herkän ihon meikkejä, sääli).

        Netin mukaan sitä löytyy ainakin Helsingistä Eliel-apteekista ja Tampereelta Keskustorinapteekista ja oliko jossain Seinäjoellakin ... eli kannattaa ilmeisesti etsiskellä oman alueensa apteekeista kunnes saavat suomenkielisen sivustonsa pystyyn.


    • couperosa

      Eikö kellään oo mitään kokemuksia noista clinidermin herkän ihon tuotteista? Tai Clinidermistä yleensä?

      • rosetrip

        Cliniderm Light & Matifying Sun Face Gel Cream SK 25 saa mun semiherkän kasvojen ihon ärtymään; kirvelyä, ärhäkkää punoitusta. Ensimmäinen kerta, kun joku voide saa näin epämiellyttävän reaktion aikaan, iho sekä tuntuu että näyttää pahalta tunteja levityksen jälkeen.


      • asefradeasw
        rosetrip kirjoitti:

        Cliniderm Light & Matifying Sun Face Gel Cream SK 25 saa mun semiherkän kasvojen ihon ärtymään; kirvelyä, ärhäkkää punoitusta. Ensimmäinen kerta, kun joku voide saa näin epämiellyttävän reaktion aikaan, iho sekä tuntuu että näyttää pahalta tunteja levityksen jälkeen.

        Minulle tuo voide tuntuu taas sopivan, tosin iho jää kiiltäväksi. Pidin myös näytteestä testaamastani herkän ihon voiteesta, talvella varmaan kosteuttaa mukavasti.


    • sensitiina

      Rosetrip, tuosta Clinidermistä voin sanoa sen, siinä voi olla ongelmana joko ne aurinkosuojat (moni herkkäihoinen reagoi niihin) tai sitten säilöntäaineena oleva sorbiinhappo.

      Valitettavasti Avene on uusinut couperosa-tuotteensa ja ainakin tuon yllä manitun päivävoiteen uusi versio (jossa on enemmän aurinkosuoja-aineita ja säiläntöaineena sorbiinihappoa), ärsyttää mun ihoa!

      Eli ensimmäinen kerta heidän tuotteessaan. En tiedä mitä teen, koska mikään muu voide markkinoilla ei ole sopinut mulle :-(

      Herkkäihoisen elämä on helvatun vaikeaa. Kun ensin löytää ne sopivat tuotteet suuuren etsinnän ja kokeilun jälkeen, sitten tuotteet lopetetaan tai niitä "uudistetaan" ja "parannetaan" semmoisiksi etteivät enää sovi.

    • Cliniderm

      Olen 17-v ja olen käyttänyt alle viikon clinidermin päivä- ja yövoidetta nyt. Yövoide pitää ainakin lupauksiaan eli uudistaa ja vahvistaa ihoa! Kannattaa kokeilla, mä tykkään ainakin!

    • yep :)

      Mulla Avenen couperosa-iholle tarkoitettu kasvomaito ja rasvat eivät toimineet. Lopetin käytön, kun rasva sai kerran ihon aivan tulipunaiseksi.

    • Anonyymi

      Tykkään avene merkistä todella paljon.

      Mutta naamanhoitoon liittyy myös se miten syöt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1932
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1403
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1280
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1275
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1191
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1111
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 17
      1025
    Aihe