Itse sen nyt kokeneena ja jäin 1-vuotiaan kanssa kaksin. Lapsen isä löysi heti uuden lapsettoman naisen (tai oli valmiina) ja kihlautuivat ja muuttivat kimppaan 3 kk:n seurustelun jälkeen (häitäkin suunnitellaan). Mikä saa isät tai miksei äiditkin luovuttamaan parisuhteen suhteen, yleisestikin on tiedossa että se eka vuosi on vaikeaa esikoisen kanssa taiteilla lapsen ja parisuhteen hoidon välissä. Itse en olisi luovuttanut, koska mies halusi perheen ja sen kliseisen omakotitalon farmariautoineen kun päätimme lapsen saamisesta ja ei montaa päivää ennen eroa, vannoi rakkauttaan ja suunnittelimme oman talon ostamista. Katkera en ole, erosta olen yli päässyt. Jopa nautin vapaudesta ja ajasta itselleni kun lapsi on isällään joka toinen viikonloppu. Nyt isä elää sitä elämää jota eli kanssani ennen lasta, ilmeisesti hän ei sitten ollutkaan valmis vanhemmuuteen. Näin meillä, mites teillä vastaavaan törmänneillä?
Toivotan kaikille pikkulapsiperheille tsemppiä ja hoitakaa sitä parisuhdetta niin paljon kuin mahdollista!
Erot pikkulapsiperheessä
12
2518
Vastaukset
- että......
KUN perheeseen syntyy vauva, nainen omistautuu VAIN hänelle. Suurinosa ainakin. Mies vain on se rahasampo siinä vieressä, jolle voi purkaa kaikki kiukut ja känkät. Mies on kuin pelinappula naisen ympärillä, jonka pitäs kestää kaikki. Mies ei saa huomiota tai rakkautta vaikka tarvitsisi. Nainen voi liikaa omistautua lapselle, huomioimatta miestä yhtenä kokonaisuutena perheestään.
Juuri tämän takia eroja tulee, parisuhde voi huonosti kun sitä ei osata/haluta hoitaa. Varsinkin, jos lapsi on erityisen vaikea, se syö molempia. Jos nainen käyttäytyy huonosti miestä kohtaan, ja ajattelee KOKOAJAN vain Lapsi sitä lapsi tätä ni ei mies jaksa sellaista, koska sillä tulee semmonen olo, että on vain Lapsi ja Äiti ja ehkä se Isä, ei mies ja nainen johon kuuluu parisuhde.
Minä aijon ainaki lapsieni saatua jossain elämänvaiheessa huomioida myös miestä ja ajatella molemmilla aivoilla lapsen hoitoa ja aikaa. Mieheltä kysyn mielipiteitä ja otan hänet huomioon..myös muissakin kuin lapsi asioissa.
Vaikka ensimmäisinä kuukausina vauvan ehdoilla mennäänkin, on tilanteen muututtava ja myös antaa aikaa parisuhteelle ja rakkaudelle. EI vain lapselle.
Lapset saavat sen mallin, mitä aikuiset antavat. Jos aikuiset voi huonosti, lapsiin heijastuu se.
Äidillä ja Isälläkin on omat tarpeet ja rakkaudenkaipuut sekä tärkeä seksi. Toisen huomiotta jättäminen syö suhteen. Koska moni mies ei tunne enää olevan tärkeä sen äidin silmissä. Ja moni äiti ajattelee isää vain lapsensa isänä ja rahan tekijänä. Ei miehenä, jota kuuluis rakastaa ja huomioida.
Tämä on yks Suurimmista syistä, MIKSI lapsiperheet eroavat tai Isät pettävät.
Haluavat intohimoa ja seksiä ja mahdollisesti rakkauttakin, jos omalta vaimoltaan(eli lapsen äidiltään äidiltään) ei sitä saa. Jos mies tuntee olonsa yksinäiseksi tai pompoteltavaksi, niin mikäs sen mieluisampaa ku ajatella timmejä hyvännäkösiä naisia, joissa on voimaa!
Monet äidit eivät lapsien saannin jälkeen edes näe vaivaa ulkonäkönsä tai naiseutensa eteen,ei edes miestään varten. Miehet kaipaa sellasta. EIkä äidiksi tulo pitäis lopettaa naisen tai kumppanin elämää.- ...........
Ei millään pahalla, mutta ennen kuin sinulla on itselläsi lapsia ja näet, muuttuuko oma miehesi isäksi, vai jatkaako vanhaa elämäänsä, et voi sanoa, että "minä ainakin teen niin ja näin.." Asiat ei ole koskaan niin mustavalkoisia, etkä todella voi tietää, miten asiat juuri teillä tulevat sujumaan lapsen saannin jälkeen.
Katsos kun se elämä harvoin on juuri sellaista kun oli itse suunnitellut lapsen syntymän jälkeen. Ei riitä, että äiti yrittää parhaansa, sekä lasten että miehen eteen. Minkäs teet, jos mies ei viitsi puoliakaan siitä panostaa?
Se on niin helppo puhua asioista, jos ei kokemusta ole. Toivotaan toki, että asiat sujuvat haluamallasi tavalla ja sinusta on myös paapomaan miestäsi, vaikkei hän sinua pätkääkään itse auttaisi. - avokkikki
........... kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta ennen kuin sinulla on itselläsi lapsia ja näet, muuttuuko oma miehesi isäksi, vai jatkaako vanhaa elämäänsä, et voi sanoa, että "minä ainakin teen niin ja näin.." Asiat ei ole koskaan niin mustavalkoisia, etkä todella voi tietää, miten asiat juuri teillä tulevat sujumaan lapsen saannin jälkeen.
Katsos kun se elämä harvoin on juuri sellaista kun oli itse suunnitellut lapsen syntymän jälkeen. Ei riitä, että äiti yrittää parhaansa, sekä lasten että miehen eteen. Minkäs teet, jos mies ei viitsi puoliakaan siitä panostaa?
Se on niin helppo puhua asioista, jos ei kokemusta ole. Toivotaan toki, että asiat sujuvat haluamallasi tavalla ja sinusta on myös paapomaan miestäsi, vaikkei hän sinua pätkääkään itse auttaisi.että hormonit ovat oikeasti aika vallitseva elementti. Se, miksei 'naiset keskity enää mieheensä' johtuu väsymyksestä ja hormooneista. Harva jättää keskittymästä mieheensä. On vain niin sekaisin ettei tajua missä pitäisi seistä ja olla ja mies ei uskalla ehkä edes olla lapsen lähellä ei tiedä mitä tehdä ja kaikki on vain niin sekaisin: Ei sitä voi mietenkään edes verrata kuukautisten tuomaan hormoonimylläkkään mistä itse en edes ikinä kärsinyt. Raskaushormonit ovat jotain uutta ja järkyttävää ja ainut syy miksi vihasin raskaana olemista oli juuri nuo.
Ihana kuulla, ettei joku ole katkera erosta ja on tajunnut sen elämän 'salaisuuden', ettei vanhassa kannata märehtä. Ihanaa elämää ap:lle, joka varmasti löytää vielä rinnalleen jonkun joka sinua arvostaa ja sinun elämääsi valmiimman ihmisen. Sinulla on taas kaikki kortit auki! Onnea ja menestystä myös lapsen kanssa kaksin elelyyn. Nyt kuulut sitten tähän kuuluisaan 'hullut rahan ahneet yh-äidit joukkoon' johon itse en kuulu, mutta muutama ystäväni kylläkin. Yh äideistä näin puhuville, olemme ystäväni kanssa usein nauraneet viettäessmme 'ruhtinaallista ja törsäilevää iltaa yh-ystävieni yh-lisillä.' :,)
No tämä nyt meni vähän aiheen vierestä ja sarkastiseksi. Mutta tuen edellistä. Ei kannata puhua ennenkuin itse kokee. - Kala-neiti
"Monet äidit eivät lapsien saannin jälkeen edes näe vaivaa ulkonäkönsä tai naiseutensa eteen,ei edes miestään varten. Miehet kaipaa sellasta."
"Ei edes miestään varten". Sulla ei todellakaan ole lapsia ja tulet paljon oppimaan jos joskus tulee olemaan. Jos alkuaikoina on syöttämis- ja vaipattamisaikojen välillä vaikkapa tunti tai jopa kaksi, niin sen kyllä mieluummin käyttää nukkumiseen, syömiseen tai muuhun olennaiseen kuin itsensä pynttäämiseen. "Miehet kaipaa sellasta", sanoo pikku-Einstein, mutta ei hoksaa sitä, että myös nainen itse "kaipaa sellasta". Kaikkea vain ei pienen lapsen äiti välttämättä vauva-aikana pysty "suorittamaan" yhtä hyvin kuin lapseton nainen. Jos mies on täysjärkinen, niin jaksaa kyllä ne hektisimmät kuukaudet odottaa ja ymmärtänee myös, mistä on kysymys. Lapsellisimmat moukat tietysti lähtee vieraisiin tai muuten vain vollottaa maailmalla huomiotta jäämistä, mutta kuka sellaisia elämäänsä kaipaisikaan. Ei kukaan täysjärkinen nainen ainakaan. - Ei sitten..
mielessäsi käynyt, että on isän velvollisuus yhtä lailla omistautua sille lapselle kuin äidinkin ja ajatella lapsen tarpeita aina ensimmäisenä. Ei ole äidin tehtävä sekä hoitaa lasta, että omistautua samalla siinä sivussa miehen viihdyttämiseen. Kyllä molempien vanhempien on osallistuttava kodin ja lasten hoitoon sekä parisuhteen ylläpitämiseen ihan yhtälailla, muuten ei homma toimi.
Mutta onneksi sitten kun sinä saat lapsia niin hoidat kaiken sen yksin noin vain sormia napsauttamalla. Mikäs rooli miehelläsi on tässä yhtälössä?
- Epärealistiset odotu
Sitoutumisen puutetta se minusta monessa tapauksessa on. Työni puolesta tapaan päivittäin vauvaperheitä, ja tuntuu välillä hurjalta miten lyhyitä suhteet ovat ennen lapsensaantia. Ei sillä, etteikö sekin voisi toimia, mutta se ei ole vahvin vaihtoehto. Miten sitä tutustut kumppaniisi, kun läväytetään rakastumisen ensihuuma ja raskausmuutokset samaan läjään, ja miten sitä pysyt mukana kyydissä kun vauva-ajan väsymys, ristiriidat ja ajanpuute iskevät samaan aikaan kun ensihuuma kaikkoaa ja pitäisi alkaa vasta tutustua todella siihen puolisoon ja alkaa opetella sitä rakastamista... ihan hullu yhtälö. Siihen vastapuoleen tutustuminen AIDOSTI alkaa vasta sitten kun ehkä vuoden, joskus parinkin kuluttua riisutaan ne vaaleanpunaiset lasit - ja ennen todellista tutustumista ei ole rakkautta siihen toiseen ihmiseen vaan vaaleanpunaiseen mielikuvaan ihmisestä. Ja mitä sitä nyt voi odottaa jos tuntemattomat alkaa mukuloita pyöräytellä, siis ihmiset joilla ei vielä ole ollut edes mahdollisuutta todella rakastaa toisiaan ja sitoutua toisiinsa.
Njaa, pätee toki vain osaan, mutta mielenkiintoinen ilmiö. Seurustellaan kolme kuukautta, tullaan (tahallaan!) raskaaksi, ollaan hullun onnellisia pari kuukautta, ja pakataan kassit ja muutetaan eri osoitteisiin kuukausi vauvan syntymän jälkeen kun puoliso, vauva tai elämä ei ollutkaan mitä odotettiin. Olisiko pitänyt miettiä odotuksiaan himpun pidempään? - yx3
meillä ainakin vaimo sanoi synnytyksen jälkeen että enään ei ole aikaa parisuhteelle.akat ovat sikoja
- kateellinen
En usko sinua, Sulla edes mitään vaimoa ole.
- 4 lasta yhdessä
no kyllä täällä toinen torvi soi. kyllä meillä huomatiin mieski. tietenki eri asia jos vauva on sairas jotenki ja vaatii kaiken ajan lähes...kyllä yhden lapsen teosta lätkimään lähtijä on varsinainenvastuuton pelle.
- fkufkiyuiyr
Ei se aika aina auta. Meillä oli kymmenen vuoden hyvä suhde (avioliitto) ennen lasta. Mieheni on kympin aviomies, mutta kutosen perheenisä. Lapset ovat niin iso muutos elämään, että eivät kaikki osaa tinkiä itsekkyydestään. En olisi ikinä arvannut, että arki ja kaikki lasten jutut jäävät yksin minun pyöritettäväkseni. Tässä on käyty lähellä avioeroa ja ilman pitkää historiaa oltaisiin jo eri osoitteissa.
- wilma60
Aina ei edes pitkä yhteinen historia auta kun lapsiperheen arki puskee todella pintaan. Meillä yhteistä elämää takana 17 vuotta ennen ensimmäistä lasta ja eroon päädyttiin 27 yhteisen vuoden jälkeen. Tuon 10 vuoden aikana syntyi kolme lasta, joista 2 erityislasta. Siinä jäi kieltämättä mies neljänneksi kun lapsiperheen arkea pyöritin ja mies huiteli omissa menoissaan. Nuorimmainen oli 4 vuotias kun erottiin.
Minäkin tyhmästi kuvittelin että kun mies tulee aikuisena isäksi niin hän keskittyy täysillä perhe-elämään ja unohtaa ns. ei tarpeelliset -harrastukset. Mutta mitä vielä, koko ajan harrastukset ja luottamustoimet lisääntyi. Toki se toi lisää statusta ja näyttävyyttä mutta vei aikaa perheeltä. Ja loppupeleissä oltiinkin sitten kaksi joukkuetta; minä ja lapset sekä isä yksin. "Onneksi" isä löysi sopivan pelikumppanin joten ei tarvinnut olla ihan yksin. Eli näin voi käydä myös pitkässä suhteessa. Toki osansa selittää myös 50-villitys...
- mk
Itse miehnä eiminilla ole mitään ongelmia vaikka lapsi oli vauva koska jos nainen ja mioes haluaa pysyä yhdessä niin sille parisuhteelle ja seksille löytyy kyllä aika koska ensimmäisen vuoden tai puolivuotta lapsi nukkuu aika paljon ja silloin voi sitä aprisuhdetta hoittaa ja jättää ne kotihommat vähemmälle ja tehsä vain tarpeellinen mutta yksi asia on että monelle miehelle kuin naiselle ei perhe-elämä sovi jos menojalkaa vipottaa ja baarit vielä kiinostaa niin eihän sitä yhäkkiä voi ajatusmailamaa muuttaa kun pitäisi kotna olla. Sopivasti o,ia harrastuksia pitää perheelleselläkin olla oli sitten meis tai nainen ja niine edelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311031
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452483- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6956Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952