Jumalan Sanassa on siunaus. Jumala on jo siunannut sinua ja minua. Nämä Jumalan siunaukset ovat Hänen Sanassaan valmiina vastaanotettavaksi uskon kautta. Kirjoitan tästä aiheesta koska aikaisemmassa ketjussani eräs kirjoittaja esitti minulle kysymyksen josta lähti vyyhti liikkeelle. Tuo ketju on jo pitkä ja aihe menee osin ohi aloituksen aiheen, niin teen tästä uuden aloituksen. Minulta kysyttiin näin:
>>>>Kerro jaikal tarkemmin, mitä Jumalan siunausta ihminen saa, jos uskoo sinun/helluntalaisoppiin Hengen täyteyksistä Henki kasteineen jne... Niin, kerroppa, mitä siunausta ihminen jää vaille, jos ei usko koko oppiisi.
Jumalan Sanan siunaus
74
884
Vastaukset
- vanha ja vakaa
tai oikeastaan tuonpuoleiseen. Sehän on tuossa vieressä, verhon takana.
Siellä ei olla kuitenkaan ikuisesti vaan jälleensyntyminen on totta.
Sinustakin voi tulla kiihkeä muslimi seuraavassa elämässä...legendaa, en siis laske leikkiä Jumalan Sanan kustannuksella.
Sinä voit sen tehdä koska olet uskosta osaton mutta minä en niin tee.
>>>Sinustakin voi tulla kiihkeä muslimi seuraavassa elämässä...jaikal kirjoitti:
legendaa, en siis laske leikkiä Jumalan Sanan kustannuksella.
>>>Sinustakin voi tulla kiihkeä muslimi seuraavassa elämässä...uskoo jälleensyntymiseen ja se on lisääntymään päin.
Rudolf Steiner sanoi että ihminen syntyy yleensä noin 2 100 vuoden kuluessa 2 kertaa, kerran molemmiksi sukupuoliksi.
Suomessakin on tuota oppia ajavia virallisia Steiner-koulujakin peräti 24.
http://www.steinerkoulu.fi/index.php?page=steinerkoulutjaikal kirjoitti:
>>>Sinustakin voi tulla kiihkeä muslimi seuraavassa elämässä...Kirjoitat:
"Kukaan ihminen ei palaa kuolemansa jälkeen tähän elämään."
Avauksessasi kuiteskin sanot Lasaruksen heränneen kuolleista tähän elämään.- eksytä
jaikal kirjoitti:
>>>Sinustakin voi tulla kiihkeä muslimi seuraavassa elämässä...Muistanet Jeesuksen parannustyön syntymästään sokean kohdalla. Mutta unohditko opetuslasten kysymykset tätä ennen? Oliko sokeana syntynyt itse syypää kovaan kohtaloonsa vai johtuiko sokeus hänen vanhempiensa teoista? Jeesus ei laskenut leikkiä kertoessaan, että tässä nimenomaisessa tapauksessa kummastakaan näistä ei nyt ollut kysymys.
Huomionarvoista niin ikään on, että Jeesus ei suinkaan vastannut, että kysyittepäs tyhmästi, ei tuollainen ole mahdollista. Jatkon tiedämmekin. Pe.ku kirjoitti:
Kirjoitat:
Avauksessasi kuiteskin sanot Lasaruksen heränneen kuolleista tähän elämään.Sinä venkuilet.
Tarkoitan tietenkin;
Ei kukaan synny uudestaan tähän elämään toiseen ruumiiseen.
Olenko nyt selittänyt niin että atekin ymmärtää vai vieläkö on epäselvyyttä siitä mitä minä tarkoitan?
En tahdo keskustella sinun kanssasi jos leikit tyhmää.eksytä kirjoitti:
Muistanet Jeesuksen parannustyön syntymästään sokean kohdalla. Mutta unohditko opetuslasten kysymykset tätä ennen? Oliko sokeana syntynyt itse syypää kovaan kohtaloonsa vai johtuiko sokeus hänen vanhempiensa teoista? Jeesus ei laskenut leikkiä kertoessaan, että tässä nimenomaisessa tapauksessa kummastakaan näistä ei nyt ollut kysymys.
Huomionarvoista niin ikään on, että Jeesus ei suinkaan vastannut, että kysyittepäs tyhmästi, ei tuollainen ole mahdollista. Jatkon tiedämmekin.oli huumorilla höystetty eikä vakava uskomus.
Näin minä ymmärsin ja tulkitsin kommentin.
En ottanut sitä vakavasti. Minä vastasin tältä
huumorinpiikki perustalta.- suo...
jaikal kirjoitti:
oli huumorilla höystetty eikä vakava uskomus.
Näin minä ymmärsin ja tulkitsin kommentin.
En ottanut sitä vakavasti. Minä vastasin tältä
huumorinpiikki perustalta.Naimattomalle Jeesuksen ohje oli, että ken voi itseensä sovittaa, niin sovittakoon.
Sopii hyvin moneen muuhunkin. Ihminen voi sovittaa itseensä vain ne asiat, jotka Jumala hänelle laupeudessaan suo. suo... kirjoitti:
Naimattomalle Jeesuksen ohje oli, että ken voi itseensä sovittaa, niin sovittakoon.
Sopii hyvin moneen muuhunkin. Ihminen voi sovittaa itseensä vain ne asiat, jotka Jumala hänelle laupeudessaan suo.ei voi ottaa mitään jos ei ylhäältä anneta sillä,.... kaikki on Jumalasta joka on sovittanut........
Luuk 10:22 "Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä; eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."
Joh 14:21 "Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
>>>Ihminen voi sovittaa itseensä vain ne asiat, jotka Jumala hänelle laupeudessaan suo.Pe.ku kirjoitti:
Kirjoitat:
Avauksessasi kuiteskin sanot Lasaruksen heränneen kuolleista tähän elämään.>>>Avauksessasi kuiteskin sanot Lasaruksen heränneen kuolleista tähän elämään.
jaikal kirjoitti:
Sinä venkuilet.
Tarkoitan tietenkin;
Ei kukaan synny uudestaan tähän elämään toiseen ruumiiseen.
Olenko nyt selittänyt niin että atekin ymmärtää vai vieläkö on epäselvyyttä siitä mitä minä tarkoitan?
En tahdo keskustella sinun kanssasi jos leikit tyhmää.Raamattu todistaa Jahannes Kastajan eläneen täällä aikanaan profeetta "Eliaan hengessä ja voimassa", ja Jeesus todisti Johanneksen olleen sisimmältä olemukseltaan "Elias, joka oli tuleva".
Luukas 1
17 "Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."
Matteus 11
14 "ja jos tahdotte ottaa vastaan: hän on Elias, joka oli tuleva."
Tätä on erittäin vaikea selittää muuten kuin mitä se on; sielunvaelluksen avulla. Elia joutui Johanneksen ruumiissa kokemaan samanlaisen teloituksen kuin hän oli pannut toimeen Kiisonin purolla,
"Ja Elia vei heidät Kiisonin purolle ja tappoi heidät siellä." [1.Kun.18:40]
Obadja 1
15 "Sillä lähellä on Herran päivä kaikkia pakanakansoja: Niin kuin sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään; kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi."Pe.ku kirjoitti:
Kirjoitat:
Avauksessasi kuiteskin sanot Lasaruksen heränneen kuolleista tähän elämään.Jos otat vastaan Jumalan Sanan, otat vastaan kaiken mitä Sanassa on kätkettynä. Eikö niin? Jumalan Sanan vastaan ottavasta ihmisestä tulee Jumalan lapsi koska Sanassa on siemen joka synnyttää ihmisen uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi (Joh 1:11-13, 3:3-8,14-18). Jumalan Sanan vastaan ottaminen ja siihen uskominen ei siis ole mikään turhanpäiväinen ja vähäpätöinen asia.
Kiinnostaisiko siis sinua Pe.ku nämä asiat mitkä löytyvät Jeesuksesta Kristuksesta Jumalan Sanasta?
Minä olen ottanut Sanan vastaan ja uskon siihen. Siksi minä myös omistan tämän kaiken. Miten on sinun laitasi? Lue lisää tästä mitä kaikkea Jumala on antanut sinulle ja minulle Sanassaan.
http://www.jaikal.se/48683141ekivaari kirjoitti:
Raamattu todistaa Jahannes Kastajan eläneen täällä aikanaan profeetta "Eliaan hengessä ja voimassa", ja Jeesus todisti Johanneksen olleen sisimmältä olemukseltaan "Elias, joka oli tuleva".
Luukas 1
17 "Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."
Matteus 11
14 "ja jos tahdotte ottaa vastaan: hän on Elias, joka oli tuleva."
Tätä on erittäin vaikea selittää muuten kuin mitä se on; sielunvaelluksen avulla. Elia joutui Johanneksen ruumiissa kokemaan samanlaisen teloituksen kuin hän oli pannut toimeen Kiisonin purolla,
"Ja Elia vei heidät Kiisonin purolle ja tappoi heidät siellä." [1.Kun.18:40]
Obadja 1
15 "Sillä lähellä on Herran päivä kaikkia pakanakansoja: Niin kuin sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään; kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi."Joko sinä olet alkanut opettamaan sielun vaellusoppia?
Uskotko todellakin oppiin mikä hindulaisuudessa on päällimmäisenä oppina? Sinä taidatkin olla hindu?
>>>Tätä on erittäin vaikea selittää muuten kuin mitä se on; sielunvaelluksen avulla.jaikal kirjoitti:
Joko sinä olet alkanut opettamaan sielun vaellusoppia?
Uskotko todellakin oppiin mikä hindulaisuudessa on päällimmäisenä oppina? Sinä taidatkin olla hindu?
>>>Tätä on erittäin vaikea selittää muuten kuin mitä se on; sielunvaelluksen avulla.Huomastko, rakas Jaikal, että arvostelit mitä heikkouksia minussa, ekivaari, on etkä kirjoitukseni asiallisuutta, poikkesiko se millä tavalla Lk.1:17 ja Mt.11:14 kohdissa ilmoitetusta Jumalan sanasta?
Kävikö Johannes Kastaja ja eli Eliaan hengessä vai eikö käynyt, ja oliko J.K. sisimmältään Elia vai eikö ollut?- jaikal.se
ekivaari kirjoitti:
Huomastko, rakas Jaikal, että arvostelit mitä heikkouksia minussa, ekivaari, on etkä kirjoitukseni asiallisuutta, poikkesiko se millä tavalla Lk.1:17 ja Mt.11:14 kohdissa ilmoitetusta Jumalan sanasta?
Kävikö Johannes Kastaja ja eli Eliaan hengessä vai eikö käynyt, ja oliko J.K. sisimmältään Elia vai eikö ollut?En puutu Eliaan enkä Johannes Kastajaan eikä heistä olekaan nyt kysymys. Kysymys on opista jota sinä nyt näytät opettavan.
Sinä annat sen kuvan Raamatun Sanaa tuntemattomalle ihmiselle että uskot hindujen tavalla sielun vaellusoppiin. Se ei ole kristillinen oppi eikä sitä voida opettaa jos tahdotaan tuoda esille Raamatun totuutta. Jos opetetaan sielun vaellusoppia, ollaan eksyttäjiä. Tämä palsta käsittelee kristinuskoa ja helluntailaisuutta. Pysy aiheessa!
Sinun kirjoituksestasi voidaan jälleen kerran todeta että Raamatusta irti revityistä jakeista voidaan tahtoessa rakentaa miltei mikä oppi tahansa. On vaarallista ryhtyä sellaiseen rakentamiseen. Oletko siis kääntynyt nyt hinduksi ja tahdot levittää hinduismia palstalla?
Tunnen ihmisiä jotka ailahtelevat jatkuvasti milloin missäkin opissa. Heitä pitää sitten olla jatkuvasti opettamassa. He eivät ole Juurtuneet Kristukseen Jeesukseen.
Ef 4:10. "Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
11. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
12. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
13. kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
14. ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
15. vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
16. josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on." - jaikal.se
ekivaari kirjoitti:
Huomastko, rakas Jaikal, että arvostelit mitä heikkouksia minussa, ekivaari, on etkä kirjoitukseni asiallisuutta, poikkesiko se millä tavalla Lk.1:17 ja Mt.11:14 kohdissa ilmoitetusta Jumalan sanasta?
Kävikö Johannes Kastaja ja eli Eliaan hengessä vai eikö käynyt, ja oliko J.K. sisimmältään Elia vai eikö ollut?>>>Huomastko, rakas Jaikal, että arvostelit mitä heikkouksia minussa, ekivaari, on etkä kirjoitukseni asiallisuutta,
ollut Raamatusta juurikaan mitään.
No se oli Raamatun mukaista että pelastusvarmuutta ei oikeasti ole vaan sen voi menettä ("Hän menettää HENKIKASTEEN, eikö niin?")
Oli vaan kymmenkunta kertaa samaa toistettuna.
Jumalan siunaus on Raamatussa jälkeläisten, oman maan, ja muun maallisen mammonan saamista, joskin Uudessa testamentissa se muuttui osin muuksi.jaikal: "Kaikki uskovat eivät kuitenkaan täyty Pyhällä Hengellä koska ,.....".
--
Eihän uskossa voi ollakkaan ilman Pyhää Henkeä!
--
”HENKIKASTE”
Helluntailainen JUHANI KUOSMANEN opettaa:
”Meidän on ensinnäkin otettava huomioon, että kaikissa uudestisyntyneissä on Kristuksen Henki, jota nimitetään myös Hengeksi, Jumalan Hengeksi ja lapseuden Hengeksi (Room. 8:9,15).
Koska on olemassa vain yksi jumaluuden kolmas persoona (Ef. 4:4), on näiden eri nimitysten takana sama Pyhä Henki.
Tästä huolimatta apostolit edellyttivät, että kristityt tämän lisäksi saisivat Pyhän Hengen siten, että se voitaisiin nähdä (Ap.t. 8:15-18). Todennäköisesti tämä odotettu näkyvä merkki oli sama kuin muuallakin Apostolien teoissa, nimittäin kielilläpuhuminen ja ennustaminen” (Ap.t. 10:45,46, 19:6).
(KUOSMANEN)
----
(Linkki: http://www.netmission.fi/index.php?id=83)
----
Löytyyköhän tällaiselle opetukselle perusteita Raamatusta?
Onko esim. Apt. teoissa esimerkkejä tästä?- Tänäänkin
kastekeskustelujanne, mutta luulen, että sinä et usko Pyhä Henki kasteeseen, joka annetaan uudestisyntymisen yhteydessä. Jos olen väärässä niin pyydän jo edeltä anteeksi.
Matt. 3:11
Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Mark. 1:8
Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä." * Kun uudestisynnytään, saadaan Jumalan Henki. 1Kor.12:13. Olen huomannut Tapio, että sovellat mainitun Raamatun kohdan vesikasteen yhteyteen? Mutta eihän asia voi niin olla millään tavalla? Siinä ei mainita kastevettä kertaakaan eikä edes viitteitä siihen suuntaan?
* Se on selkeä Sana siitä, mitä tapahtuu kun uudestisynnytään Jumalan HENGESTÄ, ei kastevedestä. Tuo Raamatun kohta kertoo Hengen kasteesta jossa uudestisntynyt liitetään Kristuksen ruumiiseen SISÄISESTI. Siinä saadaan Hengen sinetti, eli pelastusvarmuus joka säilyy Kristuksen ilmestymisen päivvään saakka meillä Hengen valkuutena ja sienttinä.
* Ja sitä sinettiä ei kukaan voi murtaa ei pois ottaa. Ainut mikä sen voi viedä, on Pyhän Hengen pilkka, ja ne on harvinaisia tapauksia. Esm. täällä palstalla tuskin kukaan on sen uhriksi joutunut, koska täällä keskustellaan hengellisitä asioista, ja henkilö, joka sen on tehnyt, ei viihdy siellä, missä puhutaan Jumalasta, eikä varsinkaan Pyhästä Hengestä.
* Mutta tämän Hengenkasteen lisäksi saadaan myös Pyhän Hengen kaste, eli voitelu, ja siitä kertoo selkein sanoin 1Joh. 2:18-20,27. Ja tässä on kyse siitä PH: vuodatuksesta joka tapahtui ensimmäisenä helluntaipäivänä Jerusalemin yläsalissa kun Pyhä Henki tuli 120 opetuslapsen päälle, miesten ja naisten. Ja he kaikki puhuivat kielillä, siksi kielet on merkki sivullislle, että PH: on tullut sen ihmisen ylle. Sitä merkkiä ei voi matkia kukaan, yrittää toki voi, mutta se ei ikinä onnistuisi. Ja tsästä on esimerkkejä useita Raamatussa. Yksi tuttu on Korneliuksen kodissa Pietarin pitämä tupakokous.
* Pietari saarnasi Sanaa, ja ne, jotka uskoivat Sanan saarnan, uudestisyntyivät uskonkautta, koska he uskoivat sydämessään Jeesuskeen saarnan ja Sanan vaikutuksesta, ja kaikki ne, jotka uskoivat, täytettiin myös Pyhällä Hengellä ja kaikki puhuivat kielillä, ja vasta tämän tapahtumien jälkeen heidät kastettiin uskovien upotuskasteella.
* Miksi Tapio et voi uskoa, mitä Raamattu kirjoittaa, vaan lisäät siihen, että perhekunnittain kastettaessa kastetettiin myös vauvat? Missään ei sanota niin, miksi Paavali ei siitä sanoisi, onhan se niin tärkeä asia? Miksi Paavali olisi ikäänkuin jättänyt sen kertomatta, että saisi sillä riitaa aikaan? Ei asia voi niin olla? Sitä vaan ei kerrota siitä yksinkertaisesta syytä, koska vauvoja EI kastettu, ei he voineet kuulla Sanan sarnaa. Miksi pitää lisästä omiaan selkeään Sanaan ja olettaa ja luulla ja antaa oman järjen vääristä selkeää Sanaa?
* Sitäpaitsi Raamatussa kielletään kolmessa kohtaa Sanaan mitään lisäämättä tai pois ottamasta. Miten luterilainen teologia onkoin voinut sortua juuri tähän, Sanan väheksymiseen, vaikka se lielletään useaan kertaan? Vaikka sehän on perintö paavin kirkosta? Voi Luther parka minä teit !Mohikaani_27 kirjoitti:
* Kun uudestisynnytään, saadaan Jumalan Henki. 1Kor.12:13. Olen huomannut Tapio, että sovellat mainitun Raamatun kohdan vesikasteen yhteyteen? Mutta eihän asia voi niin olla millään tavalla? Siinä ei mainita kastevettä kertaakaan eikä edes viitteitä siihen suuntaan?
* Se on selkeä Sana siitä, mitä tapahtuu kun uudestisynnytään Jumalan HENGESTÄ, ei kastevedestä. Tuo Raamatun kohta kertoo Hengen kasteesta jossa uudestisntynyt liitetään Kristuksen ruumiiseen SISÄISESTI. Siinä saadaan Hengen sinetti, eli pelastusvarmuus joka säilyy Kristuksen ilmestymisen päivvään saakka meillä Hengen valkuutena ja sienttinä.
* Ja sitä sinettiä ei kukaan voi murtaa ei pois ottaa. Ainut mikä sen voi viedä, on Pyhän Hengen pilkka, ja ne on harvinaisia tapauksia. Esm. täällä palstalla tuskin kukaan on sen uhriksi joutunut, koska täällä keskustellaan hengellisitä asioista, ja henkilö, joka sen on tehnyt, ei viihdy siellä, missä puhutaan Jumalasta, eikä varsinkaan Pyhästä Hengestä.
* Mutta tämän Hengenkasteen lisäksi saadaan myös Pyhän Hengen kaste, eli voitelu, ja siitä kertoo selkein sanoin 1Joh. 2:18-20,27. Ja tässä on kyse siitä PH: vuodatuksesta joka tapahtui ensimmäisenä helluntaipäivänä Jerusalemin yläsalissa kun Pyhä Henki tuli 120 opetuslapsen päälle, miesten ja naisten. Ja he kaikki puhuivat kielillä, siksi kielet on merkki sivullislle, että PH: on tullut sen ihmisen ylle. Sitä merkkiä ei voi matkia kukaan, yrittää toki voi, mutta se ei ikinä onnistuisi. Ja tsästä on esimerkkejä useita Raamatussa. Yksi tuttu on Korneliuksen kodissa Pietarin pitämä tupakokous.
* Pietari saarnasi Sanaa, ja ne, jotka uskoivat Sanan saarnan, uudestisyntyivät uskonkautta, koska he uskoivat sydämessään Jeesuskeen saarnan ja Sanan vaikutuksesta, ja kaikki ne, jotka uskoivat, täytettiin myös Pyhällä Hengellä ja kaikki puhuivat kielillä, ja vasta tämän tapahtumien jälkeen heidät kastettiin uskovien upotuskasteella.
* Miksi Tapio et voi uskoa, mitä Raamattu kirjoittaa, vaan lisäät siihen, että perhekunnittain kastettaessa kastetettiin myös vauvat? Missään ei sanota niin, miksi Paavali ei siitä sanoisi, onhan se niin tärkeä asia? Miksi Paavali olisi ikäänkuin jättänyt sen kertomatta, että saisi sillä riitaa aikaan? Ei asia voi niin olla? Sitä vaan ei kerrota siitä yksinkertaisesta syytä, koska vauvoja EI kastettu, ei he voineet kuulla Sanan sarnaa. Miksi pitää lisästä omiaan selkeään Sanaan ja olettaa ja luulla ja antaa oman järjen vääristä selkeää Sanaa?
* Sitäpaitsi Raamatussa kielletään kolmessa kohtaa Sanaan mitään lisäämättä tai pois ottamasta. Miten luterilainen teologia onkoin voinut sortua juuri tähän, Sanan väheksymiseen, vaikka se lielletään useaan kertaan? Vaikka sehän on perintö paavin kirkosta? Voi Luther parka minä teit !* " Voi Luther parkaa minkä teit? "
- Tänäänkin
Mohikaani_27 kirjoitti:
* " Voi Luther parkaa minkä teit? "
Hänhän opetti, että kaste sisältää Pyhän Hengen lupauksen ja kertoi itse uudestisyntyneensä kokouksessa Bolongan (ei ehkä ihan oikein kirjoitettu kaupungin nimi) kaupungissa.
- Tänäänkin
Mohikaani_27 kirjoitti:
* " Voi Luther parkaa minkä teit? "
uskossa elämisestä:
Niiden esipuheesta Raattamaa löysi kuvauksen Martti Lutherin uudestisyntymisestä.
Tämän pohjalta hän rohkaisi lestadiolaiskristittyjä: "Usko ja ole vapa ostettu lauma Ala Torniosa. Riemuitse hengesä pästettynnä pahasta omasta tunnosta priskotus veren kautta. En puhu Jesuksen ristin viholisile, joita on siellä ja täällä, vaan uutesta syntyneille christityille, jotka ovat ahtan portin kautta, se on uskon kautta ristinnaulitun päälle, ovatpa suuresta murhesta tullet iloiseksi niin kuin Herran opetus lapset Pääsiäis iltana. Vieläpä opetus isä Lutherus munkkina ollesans oli vuosittain murhesa ja epäilyksisä, mutta yhtä äkkiä Poloknan (Bologna) kaupunkisa tuli terveksi ja iloiseksi kuin syntyi uutesta uuten elämän. Sitteppä vasta oikein hänen sielusans kirkastui tämä Raamatun sana että vanhurskas pitää elämän uskosta. Syntyipä hän vielä papiksi ja uuten kirkon rakentajaksi jossa met nyt olema. Tähän ej hän kyenyt lukemisela, vaan tarvitsi Jumalasta syntyät papiksi. Kehoitan teitä rakkat veljet ja sisaret lujana pysymän teitän kallimasa uskosanne, jotka asutte maalla ja kaupunkeisa. Jo näkyy ijankaikkisuten ihana ranta jossa pian yhten tulema. Sillä voitto on tullut Karitsan veren kautta, amen" (Raattamaa 1976, nro 138, Zidbeck 1985, 101) - todé*
Apt:sta kohtia, joissa ei puhuta kielillä Pyhän Hengen vuodatuksen yhteydessä?
Miksi moni luterilainen on niin negatiivinen suhteessaan tiettyihin armolahjoihin, vaikka niiden ei erityisesti sanota olevan ainoastaan helluntailaisille kuuluvia lahjuksia?
Jos pakanatkin saivat puhua kielillä, miksei myös luterilaiset Suomessa? ----> "Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin, sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillöä ja ylistävän Jumalaa." Apt. 10:45-46 Mohikaani_27 kirjoitti:
* Kun uudestisynnytään, saadaan Jumalan Henki. 1Kor.12:13. Olen huomannut Tapio, että sovellat mainitun Raamatun kohdan vesikasteen yhteyteen? Mutta eihän asia voi niin olla millään tavalla? Siinä ei mainita kastevettä kertaakaan eikä edes viitteitä siihen suuntaan?
* Sitäpaitsi Raamatussa kielletään kolmessa kohtaa Sanaan mitään lisäämättä tai pois ottamasta. Miten luterilainen teologia onkoin voinut sortua juuri tähän, Sanan väheksymiseen, vaikka se lielletään useaan kertaan? Vaikka sehän on perintö paavin kirkosta? Voi Luther parka minä teit !Mohikaani_27:
"Miksi Tapio et voi uskoa, mitä Raamattu kirjoittaa, vaan lisäät siihen, että perhekunnittain kastettaessa kastetettiin myös vauvat?
Missään ei sanota niin, miksi Paavali ei siitä sanoisi, onhan se niin tärkeä asia?
Miksi Paavali olisi ikäänkuin jättänyt sen kertomatta, että saisi sillä riitaa aikaan?
---
Ketkä kuuluvat perhekuntaan?
Miksi Paavali jätti kertomatta, että vain sellaisia ihmisiä kastettiin perhekunnasta, jotka olivat ns. ymmärtäväisessä iässä ja että pienille lapsille järjestettiin erillinen siunaustilaisuus?
Löytyykö esim. Apt. Teoista yhtään esimerkkiä, että lapsia olisi erikseen siunattu (Esim. perhekasteitten yhteydessä)?
Mihin apostoliseen opetuksen perustuu erilliset lasten siunaamiset?
(Jeesus tosin siunasi lapsia, mutta antoiko hän erillisen lasten siunaamiskäskyn?)Mohikaani_27 kirjoitti:
* Sitäpaitsi Raamatussa kielletään kolmessa kohtaa Sanaan mitään lisäämättä tai pois ottamasta. Miten luterilainen teologia onkoin voinut sortua juuri tähän, Sanan väheksymiseen, vaikka se lielletään useaan kertaan? Vaikka sehän on perintö paavin kirkosta? Voi Luther parka minä teit !Mohikaani_27:
* Se on selkeä Sana siitä, mitä tapahtuu kun uudestisynnytään Jumalan HENGESTÄ, ei kastevedestä.
----
Jeesus opettaa:
"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny VEDESTÄ JA HENGESTÄ, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan" (Joh.3:5).
Onko sinun mielestäsi kaste vain pelkkää vettä (=vesikaste), vai liittyykö kasteeseen veden lisäksi Pyhä Henki?- xm, ev.l.
todé* kirjoitti:
Apt:sta kohtia, joissa ei puhuta kielillä Pyhän Hengen vuodatuksen yhteydessä?
Miksi moni luterilainen on niin negatiivinen suhteessaan tiettyihin armolahjoihin, vaikka niiden ei erityisesti sanota olevan ainoastaan helluntailaisille kuuluvia lahjuksia?
Jos pakanatkin saivat puhua kielillä, miksei myös luterilaiset Suomessa? ----> "Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin, sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillöä ja ylistävän Jumalaa." Apt. 10:45-46Mää olen luterilainen ja rukoilen myös kielillä.
Tiedän myös lukuisan määrän muita luterilaisia.
Pyhä Henki liikkuu kaikkialla uskovien keskellä.
Noin hullun ja lahkolaisen kysymyksen voi vain hellari esittää. xm, ev.l. kirjoitti:
Mää olen luterilainen ja rukoilen myös kielillä.
Pyhä Henki liikkuu kaikkialla uskovien keskellä.
Noin hullun ja lahkolaisen kysymyksen voi vain hellari esittää.>>>Mää olen luterilainen ja rukoilen myös kielillä.
Pyhä Henki liikkuu kaikkialla uskovien keskellä.- Mikä häpeä!!!!!!!!!!
jaikal kirjoitti:
>>>Mää olen luterilainen ja rukoilen myös kielillä.
Pyhä Henki liikkuu kaikkialla uskovien keskellä.Ei teistä kukaan puhu kielillä. Ette edes tiedä mitä se kielillä puhuminen on apostolisena aikoina tarkoittanut. Tai ehkä tiedätte mutta ette voi enään perääntyä. Oishan se noloa kun tyhmyys paljastuisi julkisesti.
- jaikal.se
Mikä häpeä!!!!!!!!!! kirjoitti:
Ei teistä kukaan puhu kielillä. Ette edes tiedä mitä se kielillä puhuminen on apostolisena aikoina tarkoittanut. Tai ehkä tiedätte mutta ette voi enään perääntyä. Oishan se noloa kun tyhmyys paljastuisi julkisesti.
>>>Ei teistä kukaan puhu kielillä. Ette edes tiedä mitä se kielillä puhuminen on apostolisena aikoina tarkoittanut.
- xm, ev.l.
jaikal kirjoitti:
>>>Mää olen luterilainen ja rukoilen myös kielillä.
Pyhä Henki liikkuu kaikkialla uskovien keskellä.En itse nostanut tätä ketjua, vaan tuolla alempana "Tärkeä aihe", tänään klo 11.52.
Huomasin ketjun ja vastasin.
Käsitin ilm. kirjoituksesi väärin.
Minua ei ole vauvana kastettu, vaan uskoontultuani upotuskasteella.
Silti tunnustan myös perinteisen kristillisen ev.lut. että katolilaisen vauvakasteen.
En hyväksy kasteen uusimista. Jos ihminen lähtee sille tielle, että epäuskossaan järjellään uusii kaikki sellaiset Jumalan salaisuudet joita ei voi ymmärtää, hän yrittää järkeistekojen kautta pönkittää omaa uskonelämäänsä. Tämä ei ole todellista uskoa, vaikka sitä uskon nimellä opetetaankin. - jaikal.se
xm, ev.l. kirjoitti:
En itse nostanut tätä ketjua, vaan tuolla alempana "Tärkeä aihe", tänään klo 11.52.
Huomasin ketjun ja vastasin.
Käsitin ilm. kirjoituksesi väärin.
Minua ei ole vauvana kastettu, vaan uskoontultuani upotuskasteella.
Silti tunnustan myös perinteisen kristillisen ev.lut. että katolilaisen vauvakasteen.
En hyväksy kasteen uusimista. Jos ihminen lähtee sille tielle, että epäuskossaan järjellään uusii kaikki sellaiset Jumalan salaisuudet joita ei voi ymmärtää, hän yrittää järkeistekojen kautta pönkittää omaa uskonelämäänsä. Tämä ei ole todellista uskoa, vaikka sitä uskon nimellä opetetaankin.Jos minut on kastettu kasteella jota en löydä Raamatusta, minua ei ole kastettu raamatullisella kasteella. Uskoon tultuani minulla on vastuu Jumalan edessä ottaa Raamatun ilmoittama yksi kaste. En saa antaa väärän kasteen ja ihmisten varastaa Jumalan antamaa siunausta elämästäni. Minä seuraan Herraa Jeesusta Kristusta, Jumalan Sanaa. En seuraa kirkon oppeja enkä edes helluntaiseurakunnan oppeja. Minä seuraan Jeesusta. Se on minun vastuu ja asiani ja minä vastaan kerran Jeesukselle omasta elämästäni ja valinnoistani.
>>>En hyväksy kasteen uusimista. Jos ihminen lähtee sille tielle, että epäuskossaan järjellään uusii kaikki sellaiset Jumalan salaisuudet joita ei voi ymmärtää, hän yrittää järkeistekojen kautta pönkittää omaa uskonelämäänsä. - xm
jaikal.se kirjoitti:
Jos minut on kastettu kasteella jota en löydä Raamatusta, minua ei ole kastettu raamatullisella kasteella. Uskoon tultuani minulla on vastuu Jumalan edessä ottaa Raamatun ilmoittama yksi kaste. En saa antaa väärän kasteen ja ihmisten varastaa Jumalan antamaa siunausta elämästäni. Minä seuraan Herraa Jeesusta Kristusta, Jumalan Sanaa. En seuraa kirkon oppeja enkä edes helluntaiseurakunnan oppeja. Minä seuraan Jeesusta. Se on minun vastuu ja asiani ja minä vastaan kerran Jeesukselle omasta elämästäni ja valinnoistani.
>>>En hyväksy kasteen uusimista. Jos ihminen lähtee sille tielle, että epäuskossaan järjellään uusii kaikki sellaiset Jumalan salaisuudet joita ei voi ymmärtää, hän yrittää järkeistekojen kautta pönkittää omaa uskonelämäänsä.Sinä voit aivan hyvin toimia uskosi mukaan.
Niin minäkin toimin, enkä väittele asiasta. Vastasin vain kysymykseen. xm kirjoitti:
Sinä voit aivan hyvin toimia uskosi mukaan.
Niin minäkin toimin, enkä väittele asiasta. Vastasin vain kysymykseen.Jos sinä olet rehellinen itsellesi ja Jumalalle, sinun täytyy tunnustaa että et löydä Raamatusta yhtään jaetta missä olisi varmasti kastettu sylivauvoja. Et myöskään löydä yhtään jaetta missä olisi käsketty kastamaan sylivauvoja.
Lupaus Pyhästä Hengestä annettii parannuksen tehneille kastetuille Jeesukseen uskoville ihmisille. Niin ei myöskään Apt 2:38 jakeessa käsketty kastaa vauvoja. Ei myös Jeesus käskenyt kastaa vauvoja Matt 28:19-20 jakeissa. Kastekäsky viittaa opetuslapsiin eikä kaikkiin ihmisiin. Kun nämä jakeet putoavat pois lapsikasteen puolustajilta, lapsikastetta ei voi perustella Raamatulla. Sitä kun ei sinne saa lisätä. Sen on Jumala itse kieltänyt jyrkin sanoin Ilm 22:18 jakeessa.
* Kaikkein ikävintä on se, että olla uskomatta Sanaan ja senkautta jää saamatta iankaikkinen elämä. Se on suurin vanhinko mitä siitä seuraa, ellei usko Jumalan Poikaan, (ei Joosefinpoikaan) vaan naisen siemesestä syntyneeseen Jeesukseen Kristukseen.
- Tänäänkin
on Elämän omistaja, koska Hän on Jumala.
Oletko Jaikal ajattelut sellaista asiaa koskaan, että Jeesus käski kastaa kaikki kansat Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, eikä sanonut, että lapsia ei saa kastaa?
Oletko ajatellut, että apostolisena aikana oli vielä paljon heitä, jotka eivät olleet kuulleetkaan kaste käskystä ja siksi sen ajan julitajat johdattivat heidät kasteelle Jeesuksen nimeen? Sinne meni koko perhekunnat. Apostolit kysyivät heidän uskoaan sen takia, koska ei kukaan ota kastetta, jos ei usko kasteen tarpeellisuuteen. Kaste ei ole uskonratkaisu, vaikka täällä niin usein siten opetetaan. Kaikki saa kastaa ja kaikki PITÄÄ opettaa tuntemaan Jeesus, joka on Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Oletko ajatellut, että Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Jeesus.>>>Oletko Jaikal ajattelut sellaista asiaa koskaan, että Jeesus käski kastaa kaikki kansat Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, eikä sanonut, että lapsia ei saa kastaa?
jaikal kirjoitti:
>>>Oletko Jaikal ajattelut sellaista asiaa koskaan, että Jeesus käski kastaa kaikki kansat Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, eikä sanonut, että lapsia ei saa kastaa?
>>>Oletko Jaikal ajattelut sellaista asiaa koskaan, että Jeesus käski kastaa kaikki kansat Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, eikä sanonut, että lapsia ei saa kastaa?
Mutta, lueppa oikein syvällisesti pohtien tuo Jeesuksen anatma ns lähetyskäsky, niin keitä Jeesus käski kastaa?? Lisäksi tuossa/kin ilmoituksessa on käännösvirhe eli alkuteksti ilmentää, miten tulee kastaa kaikista kansoista,- joka on myös todellisuutta tänäkin päivänä. Jokainen ymmärtänee, ettei kaikkia kansoja voi edes teoriassakaan kastaa kun sukupolvet vaihtuvat jne...
Mutta, mitä vauvakasteeseen tulee, niin tuon kasteen ymmärtää jo Raamatun vastaiseksi kun huomioi kokonaisuuden.
Ihmisenhän .....e-n-s-i-k-s-i............ tulee kuulla Sana/sanoma pelastuksesta ja yleensä Jumalan olemassaolo tahtoineen eli usko tulee kuulemisesta. Kastettavan ihmisenhän tulee luonolllisesti uskoa. Ihmisenhän tulee tehdä ....k-a-i-k-k-i---- uskossa, joka liittyy Jumalan aivoituksiin.
Niin, vauva ei mahdollistu edes uskomaan,- puhumattakaan, että kuulisi/ymmärtäisi Jumalan elävän ja pysyvän Sanan, jonka kautta ihminen uudestisyntyy.No, tämäkin on uskonasia.Onhan Luterilaisuudessa jopa opetusta, joka opettaa, miten ihminen uudestisyntyy vauvakasteessa, jota tapahtumaa ihminen ei voi ymmärtää.Tuokin usko on jo Raamatun ilmoitusten uskon ulkopuolista uskoa.- Tänäänkin
jaikal kirjoitti:
>>>Oletko ajatellut, että Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Jeesus.
kastaminen on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastamista. Minut on kastettu vauvana Isän, Pojan ja Pyhän Hengen, eli Jeesuksen nimeen ja toista kertaa sitä ei tarvitse tehdä. Ihmettelen heitä, jotka ajavat kastettuja uudelleen kasteelle! Yksi kaste riittää, sillä tuon kasteen jälkeen tulee niin suuri Kastaja uskovaisten kohdalle, että Hän ei tarvitse välimiehiä kastamaan, vaan kastaa suoraan taivaasta.
Joh. 17:12
Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen. - Tänäänkin
jaikal kirjoitti:
kaikki kansat. Kansoihin kuuluvat kaiken ikäiset. Siksi mainitsin sen, että Jeesus ei kieltänyt kastamasta ketään, ei vanhoja eikä vauvoja.
- Tänäänkin
ml213 kirjoitti:
Mutta, lueppa oikein syvällisesti pohtien tuo Jeesuksen anatma ns lähetyskäsky, niin keitä Jeesus käski kastaa?? Lisäksi tuossa/kin ilmoituksessa on käännösvirhe eli alkuteksti ilmentää, miten tulee kastaa kaikista kansoista,- joka on myös todellisuutta tänäkin päivänä. Jokainen ymmärtänee, ettei kaikkia kansoja voi edes teoriassakaan kastaa kun sukupolvet vaihtuvat jne...
Mutta, mitä vauvakasteeseen tulee, niin tuon kasteen ymmärtää jo Raamatun vastaiseksi kun huomioi kokonaisuuden.
Ihmisenhän .....e-n-s-i-k-s-i............ tulee kuulla Sana/sanoma pelastuksesta ja yleensä Jumalan olemassaolo tahtoineen eli usko tulee kuulemisesta. Kastettavan ihmisenhän tulee luonolllisesti uskoa. Ihmisenhän tulee tehdä ....k-a-i-k-k-i---- uskossa, joka liittyy Jumalan aivoituksiin.
Niin, vauva ei mahdollistu edes uskomaan,- puhumattakaan, että kuulisi/ymmärtäisi Jumalan elävän ja pysyvän Sanan, jonka kautta ihminen uudestisyntyy.No, tämäkin on uskonasia.Onhan Luterilaisuudessa jopa opetusta, joka opettaa, miten ihminen uudestisyntyy vauvakasteessa, jota tapahtumaa ihminen ei voi ymmärtää.Tuokin usko on jo Raamatun ilmoitusten uskon ulkopuolista uskoa.kastaa kaikki kansat Hänen opetuslapsikseen ja OPETTAA kaikki tuntemaan Hänet. Joka saa opetusta, saa mahdollisuuden tulla päivään, jossa Itse Jumala kastaa omansa. Se tapahtuu ahtaan portin sisäpuolella.
Usko tulee opetuksesta, eli kuulemisesta. Tänäänkin kirjoitti:
kaikki kansat. Kansoihin kuuluvat kaiken ikäiset. Siksi mainitsin sen, että Jeesus ei kieltänyt kastamasta ketään, ei vanhoja eikä vauvoja.
myöskään kieltänyt ajamasta autolla puuhun.
>>>Jeesus ei kieltänyt kastamasta ketään, ei vanhoja eikä vauvoja.Tänäänkin kirjoitti:
kastaa kaikki kansat Hänen opetuslapsikseen ja OPETTAA kaikki tuntemaan Hänet. Joka saa opetusta, saa mahdollisuuden tulla päivään, jossa Itse Jumala kastaa omansa. Se tapahtuu ahtaan portin sisäpuolella.
Usko tulee opetuksesta, eli kuulemisesta.Jeesushan kehoitti kastaa opetuslapsia; "Kastamalla heitä".
- oletko??
Tänäänkin kirjoitti:
Oletko vienyt vauvan myös ehtoolliselle?? Jeesushan ei kieltänyt vauvoilta tätäkään.
Tänäänkin kirjoitti:
kastaminen on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastamista. Minut on kastettu vauvana Isän, Pojan ja Pyhän Hengen, eli Jeesuksen nimeen ja toista kertaa sitä ei tarvitse tehdä. Ihmettelen heitä, jotka ajavat kastettuja uudelleen kasteelle! Yksi kaste riittää, sillä tuon kasteen jälkeen tulee niin suuri Kastaja uskovaisten kohdalle, että Hän ei tarvitse välimiehiä kastamaan, vaan kastaa suoraan taivaasta.
Joh. 17:12
Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.koska Raamattu ei tunne vauvakastetta. Raamattu tuntee vain uskovan upotuskasteen.
Sinua ei silloin ole kastettu sillä yhdellä kasteella. Sinua ei ole kastettu ollenkaan.
Yksi kaste (Ef 4:5). Tämä yksi kaste on hautaustoimitus jossa entinen syntinen vanha ihminen haudataan Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen osallisuuteen (Room 6:4 ja Kol 2:12).
Vasta uskoontulossa vanha ihminen kuolee Kristuksen kanssa ja uusi syntyy Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä. Kuoleman jälkeen vainaja haudataan. Vauvakasteessa ei haudata vanhaa ihmistä.- Tänäänkin
jaikal kirjoitti:
koska Raamattu ei tunne vauvakastetta. Raamattu tuntee vain uskovan upotuskasteen.
Sinua ei silloin ole kastettu sillä yhdellä kasteella. Sinua ei ole kastettu ollenkaan.
Yksi kaste (Ef 4:5). Tämä yksi kaste on hautaustoimitus jossa entinen syntinen vanha ihminen haudataan Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen osallisuuteen (Room 6:4 ja Kol 2:12).
Vasta uskoontulossa vanha ihminen kuolee Kristuksen kanssa ja uusi syntyy Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä. Kuoleman jälkeen vainaja haudataan. Vauvakasteessa ei haudata vanhaa ihmistä.nyt olet täysin väärässä. Minut on kastettu vauvana ja niin kauan kuin muistan olen uskonut Jumalaan. Sain kutsun tulla uskomaan Jumalan ainoaan Poikaan ja Hän kasvatti minut ahtaasta portista sisään ja sain Häneltä sen kasteen, jossa Hän upotti minut Itseensä. Sitä kastetta ei kukaan kykene täällä antamaan, sillä nyt on kyse niin suuresta Kastajasta, että yksikään Jumalan tunteva täällä kasteen antava ei yritäkkään korottaa itseään Hänen veroisekseen.
Lihan kuoleman kautta sain tulla vapauteen, sillä sain ymmärryksen naulata lihantahtoni Jumalan Pojan tieltä sille ristille, mihin Ihmisen Poika naulattiin lihansa päivinä. Koska Hän oli syytön, niin minunkin syntini pyyhittiin pois Hänen syyttömyytensä takia ja sain tulla Jumalan Pojan kaltaiseksi. Katsomalla Häneen pysyn Hänen kaltaisuudessaan. Ei katsominen tarkoita sitä, että katsotaan jotenkin Jeesukseen, vaan se tarkoittaa sitä, että uskotaan kaikki mitä Jeesus opetti. - Tänäänkin
oletko?? kirjoitti:
Oletko vienyt vauvan myös ehtoolliselle?? Jeesushan ei kieltänyt vauvoilta tätäkään.
en ole vienyt:). Jeesus lupasi kastaa kaikki kansat opetuslapsikseen ja KÄSKI OPETTAA kaikki tuntemaan Hänet ja niin olen toiminut. Lapseni on kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja he ovat saaneet sen opetuksen, mitä minä kykenen antamaan ja mitä he hengellisen kasvun myötä kykenevät ottamaan vastaan.
Olen saanut iloita erityisesti perhekuntani nuorimmista jäsenistä, jotka jo alusta alkaen ovat uskoneet hyvään ja rakastavaan Jumalaan ja ovat menestyneet hyvin ihmissuhteissa ja koulu sujuu hyvin. He ovat ihania lapsia. - Tänäänkin
jaikal kirjoitti:
myöskään kieltänyt ajamasta autolla puuhun.
>>>Jeesus ei kieltänyt kastamasta ketään, ei vanhoja eikä vauvoja.jotka eivät osoita kasvamista Jumalassa, mutta toivottavasti nöyrryt oikeaan lähimmäisen rakkauteen ja oikeaan oppiin, tai jäät lahko-opettajaksi ja sen myötäinen on oleva palkkasikin.
Lue ahkerasti evankeliumeja, joiden opetuksen kautta vain voit käsittää apostoleja. Tänäänkin kirjoitti:
en ole vienyt:). Jeesus lupasi kastaa kaikki kansat opetuslapsikseen ja KÄSKI OPETTAA kaikki tuntemaan Hänet ja niin olen toiminut. Lapseni on kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja he ovat saaneet sen opetuksen, mitä minä kykenen antamaan ja mitä he hengellisen kasvun myötä kykenevät ottamaan vastaan.
Olen saanut iloita erityisesti perhekuntani nuorimmista jäsenistä, jotka jo alusta alkaen ovat uskoneet hyvään ja rakastavaan Jumalaan ja ovat menestyneet hyvin ihmissuhteissa ja koulu sujuu hyvin. He ovat ihania lapsia.Ei ihmistä opetuslapseksi tehdä kastamalla,- vaan uudestisyntymällä elävän ja voimalisen Junmalan sanan kautta.Niin, eikä Jeesus edes opettanut, että kastamalla tehdään opetuslapsia.
Mutta, se on totta, että opetuslapsia tulee opettaa pitämään kaikki mitä Jeesus opetti.- Tänäänkin
ml213 kirjoitti:
Ei ihmistä opetuslapseksi tehdä kastamalla,- vaan uudestisyntymällä elävän ja voimalisen Junmalan sanan kautta.Niin, eikä Jeesus edes opettanut, että kastamalla tehdään opetuslapsia.
Mutta, se on totta, että opetuslapsia tulee opettaa pitämään kaikki mitä Jeesus opetti.tekee opetuslapsia valituista ja se tarkoittaa, että pitää olla opettajia ja julistajia. Sanaa ei kuulu, jos kukaan ei julista ja opeta.
Tänäänkin kirjoitti:
tekee opetuslapsia valituista ja se tarkoittaa, että pitää olla opettajia ja julistajia. Sanaa ei kuulu, jos kukaan ei julista ja opeta.
Tätäkin vauvan kastamista voi pyöritellä vaikka maailman tappiin asti. Itse uskon ja ymmärrän, miten jokaiosen ihmisen on itse uskottava ja ojentauduttava uskonsa mukaan.Vauvan kastamisessa on kaikesta muusta kysymys,- mutta ei kastettavan uskosta.
Koko uskon ensivaihe on Sanan kuuleminen kuten Jeesus opetti. No, ymmärrän, miten tämä vauvakasteoppi on syvällä ihmisen alitajunnassa ja kulttuurissa ja miten vaikeaa sitä on poistaa.Sen näkeminen vie useamman sukupolven ja erikoisesti puolueettomasti ajateltuna.
No, jos joku saa siitä mielihyvää, niin suon sen hänelle.- Tänäänkin
ml213 kirjoitti:
Tätäkin vauvan kastamista voi pyöritellä vaikka maailman tappiin asti. Itse uskon ja ymmärrän, miten jokaiosen ihmisen on itse uskottava ja ojentauduttava uskonsa mukaan.Vauvan kastamisessa on kaikesta muusta kysymys,- mutta ei kastettavan uskosta.
Koko uskon ensivaihe on Sanan kuuleminen kuten Jeesus opetti. No, ymmärrän, miten tämä vauvakasteoppi on syvällä ihmisen alitajunnassa ja kulttuurissa ja miten vaikeaa sitä on poistaa.Sen näkeminen vie useamman sukupolven ja erikoisesti puolueettomasti ajateltuna.
No, jos joku saa siitä mielihyvää, niin suon sen hänelle.että ensin on uskottava ja sitten saa vasta kastaa? Ei totisesti sanonut, vaan käski kastaa kaikki kansat ja OPETTAA kaikille Jumalan tunteminen. Onnellisia ne vauvat, jotka saavat kasvaa opetuksen piirissä syntymästään asti ja onnettomia ne vauvat, vaikka heidät olisikin kastettu, joilta estetään aikuisten lankeemuksen takia opetus.
Jeesus käski kastaa kaikki kansat ja opettaa kaikille Jumalan tunteminen ja he, joiden kohdalla tuo toteutuu saavat kasvaa päivään, jolloin saavat sen Kastajan kasteen, jota ei yksikään kastaja voi täällä edes välittää.
Surullista on se, että vauvoja kastetaan, mutta silti heiltä estetään opeuksen saaminen. On olemassa vanhempia, jotka käyttävät lapsensa kasteella, mutta kieltävät Jeesuksen ja sen takia lastensa opettamisen.
On vanhempia, jotka käyttävät lapsensa kasteella uskonsa takia ja opettavat heitä tuntemaan Jumalaan sen takia, että uskovat itse Häneen. Nuo lapset ovat kokonaan eriasemassa, kuin kieltäjien lapset, sillä täällä annettava kaste ei pelasta, vaan usko pelastaa, sillä sen kautta saa suuren Kastajan antaman kasteen, joka tapahtuu Pyhällä Hengellä ja tulella.
Vanhemmilla on oikeus lapseensa kunnes tämä on täysi-ikäinen ja sen takia vanhemmilla on suuri vastuu lapsestaan. Tänäänkin kirjoitti:
että ensin on uskottava ja sitten saa vasta kastaa? Ei totisesti sanonut, vaan käski kastaa kaikki kansat ja OPETTAA kaikille Jumalan tunteminen. Onnellisia ne vauvat, jotka saavat kasvaa opetuksen piirissä syntymästään asti ja onnettomia ne vauvat, vaikka heidät olisikin kastettu, joilta estetään aikuisten lankeemuksen takia opetus.
Jeesus käski kastaa kaikki kansat ja opettaa kaikille Jumalan tunteminen ja he, joiden kohdalla tuo toteutuu saavat kasvaa päivään, jolloin saavat sen Kastajan kasteen, jota ei yksikään kastaja voi täällä edes välittää.
Surullista on se, että vauvoja kastetaan, mutta silti heiltä estetään opeuksen saaminen. On olemassa vanhempia, jotka käyttävät lapsensa kasteella, mutta kieltävät Jeesuksen ja sen takia lastensa opettamisen.
On vanhempia, jotka käyttävät lapsensa kasteella uskonsa takia ja opettavat heitä tuntemaan Jumalaan sen takia, että uskovat itse Häneen. Nuo lapset ovat kokonaan eriasemassa, kuin kieltäjien lapset, sillä täällä annettava kaste ei pelasta, vaan usko pelastaa, sillä sen kautta saa suuren Kastajan antaman kasteen, joka tapahtuu Pyhällä Hengellä ja tulella.
Vanhemmilla on oikeus lapseensa kunnes tämä on täysi-ikäinen ja sen takia vanhemmilla on suuri vastuu lapsestaan.Tänäänkin:
"Vanhemmilla on oikeus lapseensa kunnes tämä on täysi-ikäinen ja sen takia vanhemmilla on suuri vastuu lapsestaan".
------------
Moni vanhemmista laiminlyö kristillisen opetuksen.
--
lsrael pelastettiin Egyptistä. Se oli saanut Jumalalta lahjoja, jotka olivat kristillisen kasteen ja ehtoollisen esikuvia (1. Kor. 10:1-4).
Punaisessa Meressä ja pilvenpatsaassa Israelin kansa kastettiin Moosekseen (j. 2). KAIKKI kastettiin, sekä aikuiset että lapset.
Lapsia ei jätetty heitteille.
Jumalan kansaan kuuluminenhan oli lahja, ja alkukirkolle oli selvää, että se lahja kuului sekä lapsille että aikuisille.
Siksi alkukirkolle olikin selvää, että koko perhekuntia voitiin kastaa perheen pään tullessa uskoon.
Tästähän on lukuisia esimerkkejä Apt. TeoissaTänäänkin kirjoitti:
nyt olet täysin väärässä. Minut on kastettu vauvana ja niin kauan kuin muistan olen uskonut Jumalaan. Sain kutsun tulla uskomaan Jumalan ainoaan Poikaan ja Hän kasvatti minut ahtaasta portista sisään ja sain Häneltä sen kasteen, jossa Hän upotti minut Itseensä. Sitä kastetta ei kukaan kykene täällä antamaan, sillä nyt on kyse niin suuresta Kastajasta, että yksikään Jumalan tunteva täällä kasteen antava ei yritäkkään korottaa itseään Hänen veroisekseen.
Lihan kuoleman kautta sain tulla vapauteen, sillä sain ymmärryksen naulata lihantahtoni Jumalan Pojan tieltä sille ristille, mihin Ihmisen Poika naulattiin lihansa päivinä. Koska Hän oli syytön, niin minunkin syntini pyyhittiin pois Hänen syyttömyytensä takia ja sain tulla Jumalan Pojan kaltaiseksi. Katsomalla Häneen pysyn Hänen kaltaisuudessaan. Ei katsominen tarkoita sitä, että katsotaan jotenkin Jeesukseen, vaan se tarkoittaa sitä, että uskotaan kaikki mitä Jeesus opetti.Missä Raamatussa on käsketty kastaa ja on kastettu vauvoja?
Anna yksi jae missä vauvakaste esiintyy. Olettamukset vauvakasteen sisältymisestä johonkin jakeeseen ei riitä. Vauvakaste täytyy olla selvästi luoettavissa. Missä ja kuka on käskenyt kastaa vauvoja? Ei kukaan!
Vauvakaste on luterilaisen kirkon harhaa.
Vauvakaste riistää uskoon tulleelta oikean upotuskasteen ja siihen liittyvät siunaukset. Tämä mikäli uskoon tullut luottaa vauvakasteeseen eikä ota uskovan upotuskastetta. Uskovan upotuskaste on Raamatun ilmoittama yksi kaste.
Enhän kysynytkään siunaako ihmistä Jumalan ilmoituksiin uskominen. Kuten tiedätkin, nin kysyin; Siunaako ihnmistä Helluntaioppiin/sinun uskominen ja millä tavalla. Nämähän on täysin kaksi eri asiaa.
Oppisihan painottaa, mioten ihmisen tulee uskoontulonsa jälkeen vielä "Henkikastetta" ja puhua kielillä.Täällä päin vielä mopnesti kehoitetaan hokemaan kiitos, kiitos kiitosd kiitos jne.... eli kiittämisen kautta/avulla. (on kokonaan eri asia jos ihminen kokee sydämessään kiitosta, joka kumpuaa myös mieleen).
Siis tarjoitan todella oppiasi. Siis sama asia kun Luterilaisuus opettaa vauvan uudestisyntyvän vauvakasteessa ja on Raamatun ilmnoituksiin perustuva usko. No, jos tuo olisi totta, niin tuon voisi havainnoida. Siis vauvakastettu ihminen olisi erilainen kuin kastamaton.Jokainen tietää, ettei näin ole eli vauvakasteoppi ei ole Raamatun mukainen,- vaikka vedotaan Raamattuun. Aivan sama tilanne on sinulla/Heluuntlaisuusopissa.
Ymmärrätkö??? Kysyin, mitä siunausta saa "Henkikasteen" saanut ihminen kielilläpuhumisineen? Ymmärrätkö, miten nämä kielilläpuhujat ovat yhtä hankalia ihmisiä kuin muutkin?? Miksi heissä ei näöy oppisi väitteet. Taas. itse sanon Raamatun ilmoitusten pohjalta. Jos ihminen on Hengessä kastettu/on kokenut todellisen Henkikasteen tullessaan uskoon ja on Henkeä täynnä, niin tältä ihmiseltä on näivettynyt lihallinen mieli ja hän hallitsee lihallisuutensa. Tämän voi havainnoida ulkopuolinenkin ihminen.todistan lukijoille Jumalan Sanasta Jumalan totuutta. Minun oppiini uskominen tai uskomatta jättäminen ei ratkaise mitään. Mutta on vakava asia jos minä julistankin Jumalan Sanaa ja joku hylkää Jumalan Sanan. Hän ei silloin hylkää jaikalin tai helluntailaisten oppia. Hän hylkää Jumalan Sanan. Olet varmasti ymmärtänyt että Jumalan Sanaa julistetaan ihmisten kautta. Joka siis hylkäsi apostoli Paavalin opetuksen/julistuksen, hylkäsi Jeesuksen ja Jumalan Sanan ja Jumalan. Samoin on tänäkin päivän. Jumalan Sanaa julistetaan ihmisten kautta. Et saa enkeliä saarnaamaan eikä tule odottakaan enkeleitä. Tulee tyytyä ihmisten kautta julistettavaan Jumalan Sanaan. Vai miten luet?
1 Tess 1: meidän evankeliumimme tuli teidän tykönne, ei ainoastaan sanana, vaan myös voimana ja Pyhässä Hengessä ja suurella varmuudella - niinkuin tiedätte, millaisia me olimme teidän keskuudessanne, teidän tähtenne -
6. ja teistä tuli meidän seuraajiamme ja Herran, kun suuressa ahdingossa otitte sanan vastaan ilolla Pyhässä Hengessä,
7. niin että te olette tulleet esikuviksi kaikille uskoville Makedoniassa ja Akaiassa.
8. Sillä teidän tyköänne on Herran sana kaikunut; ei ainoastaan Makedoniaan ja Akaiaan, vaan kaikkialle on teidän uskonne Jumalaan levinnyt, niin ettei meidän tarvitse siitä mitään puhua.
9. Sillä itse he kertovat meistä, millainen meidän tulomme teidän tykönne oli ja kuinka te epäjumalista käännyitte Jumalan tykö, palvelemaan elävää ja totista Jumalaa
10. ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta.
1 Tess 2
1. Tiedättehän itsekin, veljet, ettei tulomme teidän tykönne ollut turha;
2. vaan, vaikka me ennen, niinkuin tiedätte, olimme kärsineet Filippissä ja meitä siellä oli pahoin pidelty, oli meillä kuitenkin Jumalassamme rohkeutta puhua teille Jumalan evankeliumia, suuressa kilvoituksessa.
3. Sillä meidän kehoituspuheemme ei lähde eksymyksestä eikä epäpuhtaasta mielestä eikä ole kavaluudessa puhuttua;
4. vaan niinkuin Jumala on katsonut meidän kelpaavan siihen, että meille uskottiin evankeliumi, niin me puhumme, emme, niinkuin tahtoisimme olla mieliksi ihmisille, vaan Jumalalle, joka koettelee meidän sydämemme.
5. Sillä me emme koskaan ole liikkuneet liehakoivin sanoin, sen te tiedätte, emmekä millään tekosyyllä voittoa ahnehtineet; Jumala on todistajamme,
6. emmekä ole etsineet kunniaa ihmisiltä, emme teiltä emmekä muilta,
7. vaikka me Kristuksen apostoleina olisimme voineet vaatia arvonantoa; vaan me olimme lempeät teidän keskuudessanne, niinkuin imettävä äiti, joka vaalii lapsiansa;
8. niin mekin, teitä hellien, halusimme antaa teille, ei ainoastaan Jumalan evankeliumia, vaan oman henkemmekin, sillä te olitte meille rakkaiksi tulleet.
9. Muistattehan, veljet, meidän työmme ja vaivamme: yöt ja päivät työtä tehden, ettemme ketään teistä rasittaisi, me julistimme teille Jumalan evankeliumia.
10. Te olette meidän todistajamme, ja Jumala, kuinka pyhät ja oikeamieliset ja nuhteettomat me olimme teitä kohtaan, jotka uskotte,
11. samoinkuin te tiedätte, kuinka me, niinkuin isä lapsiansa, kehoitimme itsekutakin teistä ja rohkaisimme teitä,
12. ja teroitimme teille, että teidän on vaeltaminen arvollisesti Jumalan edessä, joka kutsuu teitä valtakuntaansa ja kirkkauteensa.
13. Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.jaikal kirjoitti:
todistan lukijoille Jumalan Sanasta Jumalan totuutta. Minun oppiini uskominen tai uskomatta jättäminen ei ratkaise mitään. Mutta on vakava asia jos minä julistankin Jumalan Sanaa ja joku hylkää Jumalan Sanan. Hän ei silloin hylkää jaikalin tai helluntailaisten oppia. Hän hylkää Jumalan Sanan. Olet varmasti ymmärtänyt että Jumalan Sanaa julistetaan ihmisten kautta. Joka siis hylkäsi apostoli Paavalin opetuksen/julistuksen, hylkäsi Jeesuksen ja Jumalan Sanan ja Jumalan. Samoin on tänäkin päivän. Jumalan Sanaa julistetaan ihmisten kautta. Et saa enkeliä saarnaamaan eikä tule odottakaan enkeleitä. Tulee tyytyä ihmisten kautta julistettavaan Jumalan Sanaan. Vai miten luet?
1 Tess 1: meidän evankeliumimme tuli teidän tykönne, ei ainoastaan sanana, vaan myös voimana ja Pyhässä Hengessä ja suurella varmuudella - niinkuin tiedätte, millaisia me olimme teidän keskuudessanne, teidän tähtenne -
6. ja teistä tuli meidän seuraajiamme ja Herran, kun suuressa ahdingossa otitte sanan vastaan ilolla Pyhässä Hengessä,
7. niin että te olette tulleet esikuviksi kaikille uskoville Makedoniassa ja Akaiassa.
8. Sillä teidän tyköänne on Herran sana kaikunut; ei ainoastaan Makedoniaan ja Akaiaan, vaan kaikkialle on teidän uskonne Jumalaan levinnyt, niin ettei meidän tarvitse siitä mitään puhua.
9. Sillä itse he kertovat meistä, millainen meidän tulomme teidän tykönne oli ja kuinka te epäjumalista käännyitte Jumalan tykö, palvelemaan elävää ja totista Jumalaa
10. ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta.
1 Tess 2
1. Tiedättehän itsekin, veljet, ettei tulomme teidän tykönne ollut turha;
2. vaan, vaikka me ennen, niinkuin tiedätte, olimme kärsineet Filippissä ja meitä siellä oli pahoin pidelty, oli meillä kuitenkin Jumalassamme rohkeutta puhua teille Jumalan evankeliumia, suuressa kilvoituksessa.
3. Sillä meidän kehoituspuheemme ei lähde eksymyksestä eikä epäpuhtaasta mielestä eikä ole kavaluudessa puhuttua;
4. vaan niinkuin Jumala on katsonut meidän kelpaavan siihen, että meille uskottiin evankeliumi, niin me puhumme, emme, niinkuin tahtoisimme olla mieliksi ihmisille, vaan Jumalalle, joka koettelee meidän sydämemme.
5. Sillä me emme koskaan ole liikkuneet liehakoivin sanoin, sen te tiedätte, emmekä millään tekosyyllä voittoa ahnehtineet; Jumala on todistajamme,
6. emmekä ole etsineet kunniaa ihmisiltä, emme teiltä emmekä muilta,
7. vaikka me Kristuksen apostoleina olisimme voineet vaatia arvonantoa; vaan me olimme lempeät teidän keskuudessanne, niinkuin imettävä äiti, joka vaalii lapsiansa;
8. niin mekin, teitä hellien, halusimme antaa teille, ei ainoastaan Jumalan evankeliumia, vaan oman henkemmekin, sillä te olitte meille rakkaiksi tulleet.
9. Muistattehan, veljet, meidän työmme ja vaivamme: yöt ja päivät työtä tehden, ettemme ketään teistä rasittaisi, me julistimme teille Jumalan evankeliumia.
10. Te olette meidän todistajamme, ja Jumala, kuinka pyhät ja oikeamieliset ja nuhteettomat me olimme teitä kohtaan, jotka uskotte,
11. samoinkuin te tiedätte, kuinka me, niinkuin isä lapsiansa, kehoitimme itsekutakin teistä ja rohkaisimme teitä,
12. ja teroitimme teille, että teidän on vaeltaminen arvollisesti Jumalan edessä, joka kutsuu teitä valtakuntaansa ja kirkkauteensa.
13. Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.Tarkoitan oppiasi, jossa painotetaan, miten uskoon tullut/uudestisyntynyt ihminen tulee vielä uudestisyntymisen jälkeen haluta Henkikastetta, jonka saanmisen merkki on kielillä puhuminen.
Sinähän et usko, miten uudestisyntynyt, Hengessä kastettu ihminen olisi jo tässä tilassa Jumalan tahdon mukaisessa tilassa. Sinä opetat, miten tämän ihmisen tulee vielä rukoilla Henkikastetta. Raamattu ei todella opeta tätä ns Henkikaste oppia/si.ml213 kirjoitti:
Tarkoitan oppiasi, jossa painotetaan, miten uskoon tullut/uudestisyntynyt ihminen tulee vielä uudestisyntymisen jälkeen haluta Henkikastetta, jonka saanmisen merkki on kielillä puhuminen.
Sinähän et usko, miten uudestisyntynyt, Hengessä kastettu ihminen olisi jo tässä tilassa Jumalan tahdon mukaisessa tilassa. Sinä opetat, miten tämän ihmisen tulee vielä rukoilla Henkikastetta. Raamattu ei todella opeta tätä ns Henkikaste oppia/si.Tarkennan vielä oppisi ihmeellisyyden.
Jos pohditaan, miten on kaksi ihmistä. Toinen kuuluu Luterilaiseen puolueeseen, joka on ....t-o-d-e-l-l-i-s-e-s-t-i........... uudestisyntynyt Sanan kautta ja on siis uudestisyntynyt ja Hengessä kastettu Kristuksen ruumiiseen. Tämä ihminen ymmärtää ja uskoo, miten hän on Pyhässä Hengessä ja uskoo miten siis on jo Hengessä kastettu. Siis ei usko sinun oppiisi,m että häneltä puuttuisi vielä "Henkikaste".
Niin, toinen ihminen on Helluntaipuolueeseen kuuluva ja tämä on mallioppilas opistasi eli uskoon tulen jälkeen rukoilee vielä Henkikastetta jne...
Niin, huomaatko, miten tässä on kaksi eri opetusta ja kerro miten näiden kahden ihmisen olemus eroaa toisistaan.>>>Oppisihan painottaa, mioten ihmisen tulee uskoontulonsa jälkeen vielä "Henkikastetta" ja puhua kielillä.
jaikal kirjoitti:
>>>Oppisihan painottaa, mioten ihmisen tulee uskoontulonsa jälkeen vielä "Henkikastetta" ja puhua kielillä.
Tämä aiheen pohdinta kiertää samaa kehää.Varmaan olen heikkotasoinen kirjoittaja koska et ymmärrä mitä ajan takaa.
"Oliko Pyhän Hengen saaminen Jeesuksen mielestä tärkeä asia".
No,enhän aliarvioinut edes tuota asiaa mihin poikkesit. Ei tämän enempää, mutta itse ymmärrän ja uskon, miten ihmisen tullessa uskoon eli uudestisynnyttyään, niin tässä rytäkässä ihminen saa sen Henkikasteen ja samalla toteutuu ; "Hengessä kastaen yhdeksi rumiiksi....."
Ihmellen edelleen, jos ihminen ei saisi Pyhää Henkeä, jos on kokemut kokemusperäisesti, miten hänet on Hengessä kastettu Kristuksen ruumiiseen. Ymmärrä, jos ihminen ei saa Pyhää Henkeä uskonelämän ensimetrilleen, niin hän ei taatusti jatka uskonelämää edes seuraavaan päivään.
Kaikkein harmillisinta Helluntaiopissa/si on se kun ihminen mahdollistuu elämään vajaamittaista Jumalan lasta hautaan saakka kun rukoillee puolueen ohjaamana "Henkikastetta" kielilläpuhumisineen ja Jumala ei ole edes aivoittanut hänen kohdalleen kielilläpuhumisen armolahjaa.ml213 kirjoitti:
Tarkennan vielä oppisi ihmeellisyyden.
Jos pohditaan, miten on kaksi ihmistä. Toinen kuuluu Luterilaiseen puolueeseen, joka on ....t-o-d-e-l-l-i-s-e-s-t-i........... uudestisyntynyt Sanan kautta ja on siis uudestisyntynyt ja Hengessä kastettu Kristuksen ruumiiseen. Tämä ihminen ymmärtää ja uskoo, miten hän on Pyhässä Hengessä ja uskoo miten siis on jo Hengessä kastettu. Siis ei usko sinun oppiisi,m että häneltä puuttuisi vielä "Henkikaste".
Niin, toinen ihminen on Helluntaipuolueeseen kuuluva ja tämä on mallioppilas opistasi eli uskoon tulen jälkeen rukoilee vielä Henkikastetta jne...
Niin, huomaatko, miten tässä on kaksi eri opetusta ja kerro miten näiden kahden ihmisen olemus eroaa toisistaan.raskas keskustelutoveri. Vastaan myöhemmin jos jaksan jaaritella kanssasi.
- jaikal.se
ml213 kirjoitti:
Tämä aiheen pohdinta kiertää samaa kehää.Varmaan olen heikkotasoinen kirjoittaja koska et ymmärrä mitä ajan takaa.
"Oliko Pyhän Hengen saaminen Jeesuksen mielestä tärkeä asia".
No,enhän aliarvioinut edes tuota asiaa mihin poikkesit. Ei tämän enempää, mutta itse ymmärrän ja uskon, miten ihmisen tullessa uskoon eli uudestisynnyttyään, niin tässä rytäkässä ihminen saa sen Henkikasteen ja samalla toteutuu ; "Hengessä kastaen yhdeksi rumiiksi....."
Ihmellen edelleen, jos ihminen ei saisi Pyhää Henkeä, jos on kokemut kokemusperäisesti, miten hänet on Hengessä kastettu Kristuksen ruumiiseen. Ymmärrä, jos ihminen ei saa Pyhää Henkeä uskonelämän ensimetrilleen, niin hän ei taatusti jatka uskonelämää edes seuraavaan päivään.
Kaikkein harmillisinta Helluntaiopissa/si on se kun ihminen mahdollistuu elämään vajaamittaista Jumalan lasta hautaan saakka kun rukoillee puolueen ohjaamana "Henkikastetta" kielilläpuhumisineen ja Jumala ei ole edes aivoittanut hänen kohdalleen kielilläpuhumisen armolahjaa.>>>ja Jumala ei ole edes aivoittanut hänen kohdalleen kielilläpuhumisen armolahjaa.
jaikal.se kirjoitti:
>>>ja Jumala ei ole edes aivoittanut hänen kohdalleen kielilläpuhumisen armolahjaa.
Jaikal sanoi 24.11. klo 17.01:
”Jumala on aivoittanut kielillä puhumisen armolahjan jokaiselle uskovalle.”
Jaikal jälleen kerran opettaa omia oppejaan. Raamattu opettaa näin:
1Ko 12:8 Niinpä saa Hengen kautta t-o-i-n-e-n viisauden sanat, t-o-i-n-e-n tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
1Ko 12:9 t-o-i-n-e-n saa uskon samassa Hengessä, t-o-i-n-e-n taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
1Ko 12:10 t-o-i-n-e-n lahjan tehdä voimallisia tekoja; t-o-i-n-e-n profetoimisen lahjan, t-o-i-n-e-n lahjan arvostella henkiä; t-o-i-n-e-n eri kielillä puhumisen lahjan, t-o-i-n-e-n taas lahjan selittää kieliä.
1Ko 12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
Miten sinä, jaikal, tulkitset tuon edelläolevan?
Mielestäni puhut aivan vastoin Jumalan sanaa. Miten voit olla opettajana, jos et ymmärrä selvää tekstiä.
Jumala jakaa armolahjoja kullekin oman tahtonsa mukaan, ei jaikalin tahdon mukaan. Eikä myöskään ”oikeaoppisen” seurakunnan tahdon mukaan.
Eiköhän tuokin ole kaikille uudestisyntyneille päivän selvä asia.Jonah kirjoitti:
Jaikal sanoi 24.11. klo 17.01:
”Jumala on aivoittanut kielillä puhumisen armolahjan jokaiselle uskovalle.”
Jaikal jälleen kerran opettaa omia oppejaan. Raamattu opettaa näin:
1Ko 12:8 Niinpä saa Hengen kautta t-o-i-n-e-n viisauden sanat, t-o-i-n-e-n tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
1Ko 12:9 t-o-i-n-e-n saa uskon samassa Hengessä, t-o-i-n-e-n taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
1Ko 12:10 t-o-i-n-e-n lahjan tehdä voimallisia tekoja; t-o-i-n-e-n profetoimisen lahjan, t-o-i-n-e-n lahjan arvostella henkiä; t-o-i-n-e-n eri kielillä puhumisen lahjan, t-o-i-n-e-n taas lahjan selittää kieliä.
1Ko 12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
Miten sinä, jaikal, tulkitset tuon edelläolevan?
Mielestäni puhut aivan vastoin Jumalan sanaa. Miten voit olla opettajana, jos et ymmärrä selvää tekstiä.
Jumala jakaa armolahjoja kullekin oman tahtonsa mukaan, ei jaikalin tahdon mukaan. Eikä myöskään ”oikeaoppisen” seurakunnan tahdon mukaan.
Eiköhän tuokin ole kaikille uudestisyntyneille päivän selvä asia.Paavali oli saanut oppinsa suoraan Jeesukselta Kristukselta.
Näin ollen Paavalin opetus on Jeesuksen opetusta.
Paavali soisi että kaikki korinttolaiset puhuisivat kielillä.
Paavali tahtoi että kaikki uskovat puhuvat kielillä.
Paavali käski anoa armolahjoja ja tavoitella niitä runsaasti.
NÄMÄ KAIKKI OLIVAT JA OVAT JEESUKSEN OPETUSTA.
Voit lukea 1 Kor 12. ja 14. luvuista että todistan Jeesuksen opin mukaisesti tästä asiasta.
Miksi Paavali kirjoittaa että eivät kaikki puhu kielillä?
Hän kertoi kylmän totuuden. Kaikki uskovat eivät puhu kielillä vaikka Jumala tahtoo niin. Eiväthän kaikki ihmiset pelastukaan vaikka se on Jumalan tahto. Kaikille uskoville tarjotaan kielillä puhumisen armolahjaa. Joka uskoo ja tahtoo ja pyytää ja ottaa vastaan, hän saa kielillä puhumisen armolahjan. Tämä ei ole jaikalin lupaus eikä helluntaiseurakuntien lupaus. Tämä on luettavissa Jumalan Sanasta.
Jos sinä et usko tätä, kerro minulle minkälaisille ihmisille Jumala ei tahdo antaa eikä anna kielillä puhumisen armolahjaa vaikka he sitä pyytävät Häneltä. Mistä Raamatusta löydät rajoituksen? KERRO!
Ymmärrätkö jaikal. Jos Raamatussa on ilmoitettu, miten uudestisyntynyt ihminen,- joka on ......t-o-d-e-l-l-i-s-e-s-t-i........... Hengessä kastettu/Henkikaste ja näin liittynyt myös todelliseen Jumalan seurakuntaa, niin, ymmärrätkö, miten tuon voi havainnoida ihmisen mielestä, reagointitasosta/tavoista, mielikuvista, ja koko käyttäytymisestä. Hän on uusi luomus.
Huomaa se todellisuus, ettei sinun oppisi väitteitä voi havainnoida ihmisestä. Ymmärrätkö todella minkalainen ihminen on reagointitasoltaan/tavoiltaan, mielikuiviltaan ja koko käyttäytymiseltään kun ihminen on täynnä Henkeä?????
Voin sanoa, että harvinainen ilmestys tänä aikana eli tätä tilaa ei voi yleistää Jumalaan uskovissa ihmisissä. Ihminenhän voi uskoa Jumalaan omalla tavalla,- joka usko ei perustu Raamatun ilmoituksiin eli Jumalan tahtoa on ihminen itse sorvaillut mieleisekseen ja juuri näillä ihmisillä monasti koko usko on pakenemista todellisuudesta fiktiiviseen haavemaailmaan.- Raamattu vai Jeesus?
-
Niin että tarkoitatko Jumalan
sanalla Jeesusta vai raamattua? - Tärkeä aihe
Joh evkeljumin alku. Sana oli Jumalan tykönä ...tuli lihaksi maan päälle ... Alussa oli Sana ... Sanalla Jumala loi maan .... Minä olin jo ennen kuin maa luotiin .... Sana on Jumala - ...joka on nähnyt minut on nähnyt Isän!
Tulee aika jolloin te rukoilette hengessä ja totuudessa... Joka anoo Pyhää Henkeä Isä antaa sen soimaamatta... Apt / Oletteko jo saaneet Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?... noita Simon, kun huomasi keiden päälle apostolit laittoivat kätensä he saivat Pyhän Hengen/hänkin halusi sen voiman rahalla...Se ei ole saatavissa tämän maailman mammonalla vaan ensin täytyy täyttyä Pyhällä Hengellä ja se hlö on myöskin oikeutettu antamaan synnin anteeksi - vapauttamaan rukouskohde, joka ottaa Jeesuksen sydämeensä ja Herrakseen ja siten syntyy uudesti ylhäältä. Hengessä rukoillaan salaisuuksia Jumalalle.- Tuskimpa koskaan
>>Tulee aika jolloin te rukoilette hengessä ja totuudessa
Kaikkialla Raamattu vakuuttaa että "Herra on Henki", joka tuli lihaan. Vain Joh.1:14 jakeessa epämääräisen käännöksen tähden sanotaan sanan tulleen lihaksi, muualla 'lihaan' tai 'lihalle', ja "lihan päälle", ei lihaksi.
Mutta luonnollinen ihminen on niin mielistynyt lihana lihassa asumaan, että mielii Jumalan sanankin lihaksi muuttuvan. Jumala ei kuitenkaan pysyvästi muutu meidän kaltaiseksemme, vaan meidän pitää muuttua Jumalan kaltaiseksi, joksi hän tarkoitti luoda meidät, [1.Ms.1:26]
Tähän sopii todistukseni uskoon tulosta. Minä olin hukkumassa koska olin kuunnellut Saa.....n saarnaa. Olin hukkumassa valheeseen. Mutta minulle tuotiin Jumalan Sana. Huomaa tässä että minulle tuli valhe ja totuus samassa hetkessä. Minulle puhui siis Saa..na ja Jumala. Minun asiani oli valita kumpaan uskon ja kumpaan Sanaan luotan. Jumalan Sana pelasti ja nosti minut kun minä uskoin sen ja otin Sanan vastaan ja ojentauduin sen mukaan. Silloin Jumalan Sana sai minussa aikaan juuri sen mitä varten Jumala Sanansa lähetti minulle. Minä pelastuin. Jos olisin uskonut Saa...an valheen, olisin hukkunut ja en olisi elossa tänä päivänä. Niin vakavasta asiasta oli kysymys minun kohdallani. Lue kertomukseni lopusta mikäli et tahdo lukea koko pitkää todistustani. http://www.jaikal.se/48683125
Sama voima on Jumalan Sanalla myös muissa uskovia kohtaavissa tilanteissa. Jumalan Sanan elää ja vaikuttaa meissä uskovissa kun me uskomme sen ja luotamme siihen.
Jumalan Elävä Sana otetaan vastaan uskon kautta. Siinä on Jumalan lumisvoima. Hallelujaa!!!jaikal kirjoitti 15.2.2011 klo 22:25 mm. näin:
>"Jumalan Sanassa on siunaus. Jumala on jo siunannut sinua ja minua. Nämä Jumalan siunaukset ovat Hänen Sanassaan valmiina vastaanotettavaksi uskon kautta."<
Jaakobin kirje 2
12 "Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva."
Se "vapauden laki" on tämä:
Luukkaan evankeliumi 6
37 "Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.
Obadja 1
15 "Sillä lähellä on Herran päivä kaikkia pakanakansoja: Niinkuin sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään; kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273553- 412389
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352218Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71997Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431552- 381429
- 1271282
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591230Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451205- 131189