Naiset tahtoisin tietää kuinka saatte mieheltänne tahtonne läpi? Minun kihlattuni on hyvin päättäväinen, ja yleensä menemme hänen ehdoillaan. Tarvitsenkin nyt vinkkejä kuinka olette saaneet mieheltänne tahtonne läpi. Rakastan kihlattuani paljon ja meillä on onnellinen suhde.
Naiset kertokaa!
10
486
Vastaukset
- schanelma
teillä on onnellinen suhde, vaikka teillä mennään miehen ehdoilla, ja sä joudut kyselemään apuja tällaiselta palstalta? Jos alat laittamaan hanttiin arvioitkohan suhdettanne sen koommin onnelliseksi? Ja taas se monesti toistettu kysymys: mitähän rakkautta tuokin on?
- olis
jos kerta elätte niin rakastavassa, ja hyvässä parisuhteessa, että oppisitte tekemään jonkinlaisia kompromisseja tietyissä asioissa? Ei ois varmaa kivaa loppupeleissä elää muka onnellisessa parisuhteessa jota itselle uskottelet pari vuotta ja sitten tajuta olevansa täysin tossun alla ja siinä vaiheessa se on aika hankala päästä sieltä enää pois.
Kompromissi, kummatkin tyytyväisiä eikä kummallakaan enää mitään valittamista, perfekto! ;) ehotappa tommosta,, Ja hei älä anna vaa periksi. Oli tää sun mies sitten kuinka päättäväinen tahansa, oleppas sitten itsekkin! - _._
Saada tahto läpi pitää sisällään ajatuksen pakottamisesta, eikä sillä asenteella saa muuta kuin riidan aikaiseksi.
Riippuu myös paljon asioista joissa haluaisit teidän toimivan sinun ehtojesi mukaan miehen ehtojen sijaan.
Neuvottelutaidot olis hyvä olla molemmilla, jotta kumpikaan ei tuntisi jäävän mielipiteenvaihdon ulkopuolelle tai kokisi aina olevansa se joka johtaa laumaa.
Johtajatyyppi ottaa laumanjohtajan tehtävän hyvin nopeasti, koska jonkunhan sekin pesti on hoidettava. Ei se silti tarkoita sitä, että saa tyrannisoida tai vähätellä muiden mielipiteitä ja toiveita. Siinä vuorovaikutuksessa hänkin oppii kuuntelemaan muita ja jakamaan vastuuta.
Reilu ja suora asenne puree miehiin paremmin kuin kieroilu tai käärmeily jotta sais vaan tahtonsa läpi. - xym
Kerropa esimerkkejä asioista, joista olette olleet eri mieltä, mitä on tapahtunut.
On hyvä, jos mies ei ole perässävedettävä tossukka, mutta toisessa ääripäässä on sitten egoistinen, narsistinen painajaispuoliso. Vaaran merkit on hyvä tunnistaa ajoissa.
Sanoisin myös, että kaksi kilttiä sopii hyvin yhteen, kaksi voimakastahtoista sopii myös toisilleen tosin välillä myrskyisästi riidellen. Kiltti ja voimakastahtoinen - riskit täytyy tunnistaa. - ovelakettu+++
Meillä on mies myös hyvin päättäväinen ja asioita eteenpäin vievä persoona. Kun hän päättää ja haluaa jotain, niin sen on myös tapahduttava mahdollisimman pian. Horoskoopiltaan oinas ja erittäin tyypillinen ja haastava sellainen. Työskentelee johtavassa asemassa ja tottunut käskettämään ja määräämään asioista. Älä sinä ap välitä noista jurputtajista.. tiedän, että parisuhde voi olla onnellinen, vaikka toinen puolisko yrittääkin välillä vähän pomotella.
Minun valttina meidän parisuhteessa on kärsivällisyys ja huumorintaju. Minä en odota asioiden tapahtuvan välittömästi vaan olen ottanut sen asenteen, että vien ajatukseni ja toiveeni läpi vähitellen. En nalkuta miehelleni, jos on jokin asia, minkä haluan tai mitä toivon. Minä kerron toiveeni ja kysyn onko asiaa mahdollista toteuttaa ja millä tavalla ja aikataululla? (tämä siis vaikka tiedänkin ratkaisun asiaan).. mieheni tykkää ratkaista ongelmia ja selvittää asioita, joten asia jää hänelle muhimaan ajatuksiin, vaikka hän saattaa alussa tyrmätä asian totaalisesti. Jonkin ajan kuluttua hän vaan laittaa asiat toteutumaan niin kuin olen ajatellutkin.. =)
Tätä toimintamallia olen hionut tässä parisuhteessa jo 9 vuoden ajan ja se toimii. Oppia sain tosin jo kotona kun äitini hoitelee samalla tavalla asiat jääräpäisen isäni kanssa.. =)
Puolisoni tietää oman tempperamenttinsa ja hän tietää myös minun toimintatavan millä saan asiat hoitumaan eikä hän laita asiaa yhtään pahakseen. Meidän parisuhteen vahvuutena on se, että me voidaan keskustella kaikista asioista ja huumorintaju pelaa hyvin yhteen. Mieheni on hyvä kuuntelija ja hän mielellään keskustelee asioista, vaikkei hän jollekin ajatukselle heti lämpenekkään. Tosin tämän vuoksi minun ei toisaalta tarvitse nalkuttaa kun tiedän tulleeni kuulluksi asiassa kuin asiassa, vaikka saattaisin saadakin alussa tyrmäyksen.
Vuosi sitten aloin pohtimaan perheenlisäystä kun pitkään ollaan kuitenkin oltu yhdessä.. aikaisemmin oltiin sitä mieltä molemmat, ettei elämäntilanne ole ollut hyvä lasten tulla. Yhdellä autoreissulla otin asian puheeksi, että mites nyt olisi tilanne kun kumpikaan ei enää nuorru ja molempien tilanne on hyvä ja parisuhde on meillä kunnossa, ja molemmilla on ollut ajatuksissa, että jossain vaiheessa perheenlisäystä tulee. Juteltiin asiasta viitisen minuuttia ja siirryin sitten muihin aiheisiin (tein tämän ihan tarkoituksella.. enkä aiheeseen palannut sen jälkeen enää sen kummemmin).. parin kuukauden päästä keskustelusta mies kysäisi yhtenä iltana, että miltä tuntuisi, että voisiko sen hetkinen olla viimeinen e-pilleri lista, minkä minä sitten söisin loppuun.. silloin vasta keskusteltiin asiat vähän vakavammalla tasolla läpi (raha-asiat, vastuut yms. miten vaikuttaa parisuhteeseen jne jne..). Tällä hetkellä pikkuinen maha-asukki potkiskelee kylkiluiden alla ja isä silittelee iltaisin pyöreätä mahaa onnesta soikeana.
Näin meillä.. toivottavasti oli jotain apua asiaan.. tsemppiä!- Aloittaja ju9ujojjoo
Kiitos vastauksista. Teemme kyllä isommat päätökset yhdessä toki. Mutta jossain pikkuasiossa menemme yleensä mihen mukaan vaikka sohvan ostossa. Tämä kysymys ei ollut tarkoitettu niin vakavaksi miltä se ehkä vaikuttaa. Ja minun mieheni on myös oinas. :)
- xym
Tykkäsin tämän ovelakettu-vaimon tavasta hahmottaa asia. Hänellä on hyvä itsetunto itselläänkin, ja kärsivällisyyttä. Ottakaa tytöt oppia miehenkäsittelytaidossa.
- ovelakettu+++
Aloittaja ju9ujojjoo kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Teemme kyllä isommat päätökset yhdessä toki. Mutta jossain pikkuasiossa menemme yleensä mihen mukaan vaikka sohvan ostossa. Tämä kysymys ei ollut tarkoitettu niin vakavaksi miltä se ehkä vaikuttaa. Ja minun mieheni on myös oinas. :)
Hehee.. vai oinas sielläkin.. =D no, ainakaan ei aika käy parisuhteessa tylsäksi..
Hieno juttu, että isot asiat keskustelette läpi ja teette päätökset yhdessä.. nehän ovat kuitenkin tärkeimpiä. Pienten asioiden kohdalla itse annan helposti periksi, koska useimmiten ne eivät ole riitelyn arvoisia asioita. Mut jos jokin päätös, mistä mieheni ilmoittaa ei nyt hirveästi miellytä, niin vaadin kyllä vahvat perustelut asialle (m:llä alkavia kysymyksiä eli miksi? miten? milloin? jne). Myyntityöstä tutuilla myynnin portailla pääsee myös parisuhteen neuvotteluissa eteenpäin.. ;-D
Alkutaipaleella en oikein sisustusasioissa innostunut mieheni visioista, mutta ajan kanssa minun on täytynyt myöntää, että hänellä on loppujen lopuksi aika hyvä maku ja hän tekee hankinnat ja suunnitelmat pitkällä tähtäimellä.. hän ei vain aina muista kertoa kokonaisvisiota mikä hänellä on jostain asiasta.. hän olettaa, että minä näen asiat samalla tavalla kuin hänkin.. tämä vaatii aina hieman selvitystyötä. - jep...
ovelakettu+++ kirjoitti:
Hehee.. vai oinas sielläkin.. =D no, ainakaan ei aika käy parisuhteessa tylsäksi..
Hieno juttu, että isot asiat keskustelette läpi ja teette päätökset yhdessä.. nehän ovat kuitenkin tärkeimpiä. Pienten asioiden kohdalla itse annan helposti periksi, koska useimmiten ne eivät ole riitelyn arvoisia asioita. Mut jos jokin päätös, mistä mieheni ilmoittaa ei nyt hirveästi miellytä, niin vaadin kyllä vahvat perustelut asialle (m:llä alkavia kysymyksiä eli miksi? miten? milloin? jne). Myyntityöstä tutuilla myynnin portailla pääsee myös parisuhteen neuvotteluissa eteenpäin.. ;-D
Alkutaipaleella en oikein sisustusasioissa innostunut mieheni visioista, mutta ajan kanssa minun on täytynyt myöntää, että hänellä on loppujen lopuksi aika hyvä maku ja hän tekee hankinnat ja suunnitelmat pitkällä tähtäimellä.. hän ei vain aina muista kertoa kokonaisvisiota mikä hänellä on jostain asiasta.. hän olettaa, että minä näen asiat samalla tavalla kuin hänkin.. tämä vaatii aina hieman selvitystyötä."Hehee.. vai oinas sielläkin.. =D no, ainakaan ei aika käy parisuhteessa tylsäksi.."
Oinaat kyllä ovat kohtuu haasteellisia välillä. Täältä löytyy suhde kahdella oinaalla. :D
Eli joskus rytisee ja paukkuu, mutta loppujen lopuksi saadaan kompromissi aikaiseksi. - Alottaja ju9
xym kirjoitti:
Tykkäsin tämän ovelakettu-vaimon tavasta hahmottaa asia. Hänellä on hyvä itsetunto itselläänkin, ja kärsivällisyyttä. Ottakaa tytöt oppia miehenkäsittelytaidossa.
Olen samaa mieltä xymin kanssa. Oli kiva ovelakettu kun sai asiallisen vastauksen. Täälä suomi24:ssä ihmiset kysyvät neuvoja ja sitten saa haukut päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432488Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742467Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732362Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512122Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321867Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma841685Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211133Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi41995Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön56876