Toivoton tapaus..ko?

30 v. sinkkumies..

Kylläpäs pienen ihmisen mielessä on monta ihmeellistä asiaa ja vastauksia näihin ei tunnu saavan koskaan. Olen siis 30- vuotias mies, sinkku ja kaiken pahan lisäksi ns. hyvä mies. Olen ollut "virallisesti" sinkkuna jo 8- vuotta.. Kyllä luitte aivan oikein. Se oli ensimmäinen oikea suhteeni, joka kestikin viitisen vuotta mutta vielä niin nuorna aloitettu ettei ihan sitä vuosisadan rakkaustarinaa siitä sitten tullut.

Olin parikymppisenä poikasena hyvinkin "renttu", jos asian voi näin ilmaista. Hieman nuhjuinen ulkomuoto ja viinakin tuntui maistuvan. En ollut silloinkaan mikään kauhea naismagneetti, mutta kyllä useasti naiset tulivat ravitsemusliikkeessä jutustelemaan ja joskus kävikin flaksi. Kunnes eräänä juhannuksena eräs nainen kesyttikin mut oikein kunnolla. Siihen loppui älytön rellestäminen ja viinan kanssa läträily ja pikkuhiljaa musta alkoi muokkautumaan se kunnollinen perheenisä. Muutamia kertoja puhuttiin avopuolisoni kanssa perheen perustamisesta, mutta ne kariutuivat lopuksi kaiken muun myötä.

Parisen vuotta tuon suhteen päättymisen jälkeen välimme alkoivat hieman lämmetä uudelleen. Olimme kuitenkin ystävinä eronneet mutta sitä jännitettä oli edelleen pikkuisen jäljellä. Muutama yhdessä vietetty yö ja yhä enemmän yhdessä vietetty aika sai kuitenkin yllättävän lopun, kun tein yhden raskaimmista päätöksistäni. Muutin yksin työn perässä monen sadan kilometrin päähän kaikesta tutusta ja turvallisesta. Piti siis alkaa rakentamaan elämääni aivan uudestaan. Toisaalta silmissäni kiilui uusiin ihmisiin tutustuminen ja viimeinkin se perheen perustaminen.

Ei se kuitenkaan käy, kuin elokuvissa. Lähes koko tämän ajan olen keskittynyt pitkälti työn tekemiseen. Olen aina valmiina singahtamaan töihin, jos siellä on jotain ongelmia. Olen aina valmis jäämään ylitöihin, jos sitä kysytään. Vapaa-aikanani vietän useasti pohdiskellen työasioita ja pyöritellen erilaisia toimintatapoja ym. kunnes puolisen vuotta sitten heräsin oikeasti todellisuuteen. Kello tikittää armottomasti eikä sitä aikaa voi kääntää taaksepäin.

Noh.. Muutamia treffejä takanapäin, mutta aina se sama juttu. Ihan kivaa oli, mutta ne kipinät. :D Monia "nettituttavuuksia" joiden kanssa ollaan kirjoiteltu siinä mielessä, että tavataan jossakin vaiheessa kahvikupposen ääressä ja katsellaan rauhassa mihin edetään. Aina sama juttu.. Jossakin vaiheessa naisesta ei enää kuulukkaan mitään. Yleensä tuo tapahtuu muutama viesti kuvien vaihdon jälkeen. Ovat kyllä kommentoineet, että ulkonäön puolesta kelpaa kyllä. Onkos tässä jokin pointti takana mitä en mahdollisesti ole huomannut?

Nykyisin olen siis se kiltti, huomaavainen, kohtelias ym. siis naisten kielellä kaiketi nössö mies? En käytä alkoholia juuri ollenkaan, en ramppaa baareissa, pidän itsestäni huolta niin ulkonäön- kuin myös kuntoni osalta.. Mutta en ole se joukon vitsiniekka joka saattaa heittää härskejäkin piiloehdotuksia naisille, jotka ovatkin sitten aivan lääpällään. Olen se, joka vasta jälkeenpäin saattaa tajuta jonkun hyvän flirtin tai kenties pienen vihjailun vastakkaiselta sukupuolelta, harmi vain että tilaisuutesi meni.. Taas kerran. :D

Pahinta tässä ehkä alkaa olemaan se, että olen ihastunut yhteen työkaveriin, jota näen vain pieniä hetkiä muutamia kertoja kuukaudessa. Aiemmin olen vain pitänyt häntä keskivertoa kauniimpana, mutta kun viimeaikoina ollaan päästy hieman juttelemaankin se olikin menoa sitte. Nyt tuo nainen pyörähtää mieleeni aina vähän väliä. En oikein jaksaisi kovin suuria pettymyksiä enää, mutta silti jokin mussa estää vielä antamasta periksi. En tiedä onko hän sinkku vai onnellisesti jonkun köriläksen oma, en edes tiedä hänen ikäänsä.. Oikeastaan tiedän hänen nimensä, ammattinsa ja asuinpaikkansa. :D

Työkavereilta en oikein ilkeäisi käydä utelemaan, koska tiedän että menen vaikeaksi kun esittelen jotain kysymyksiä hänestä ja hetihän ne arvaavat mistä on kysymys. Toisaalta mä en muulla keinoa saa edes hänen numeroansa, jos joskus vaikka rohkaistuisin ja soittaisin.. (Tyyliin 40v. ja neitsyt) :D?

Ohhoh. Siinä tulikin melkein yhden onnettoman sinkun koko elämäntarina yhteen pötköön. Mutta jos löytyisi joku ystävällinen sielu joka voisi vähän valaista mua, että onko kaikki toivo jo mennyttä ja kannattaisi vaan tyytyä siihen mitä on?
Toinen sitten, että milläs tapaa voisin tyylikkäästi hoidella tuon ihastuksen rinnalleni.. Kenties loppuelämäksi?
Kiitos ja kumarrus! Ja jos joku muukin on samassa tilanteessa, voi hällekkin olla neuvoista hyötyä?

12

450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-raitis

      Kuten olet huomannut, silloin flaksi kävi kun kävit baareissa aktiivisesti ryyppäämässä. Kun viina ja baarimaailma on jäänyt, niin samalla ovat menneet myös naisetkin.

      Tälläkin palstalla saa kerrasta toiseen huomata että ikisinkuiksi jääneitä miehiä yhdistävä tekijä on vähäinen tai olematon alkoholinkäyttö ja baareissa käymättömyys.

      • ei ole mun kohdalla tuo aktiivinen baareissa ravaaminen ja alkoholin käyttökään auttanut.


    • Oot ainakin paremmassa jamassa kuin minä. Ikää kohta 32 ja päivääkään en ole seurustellut, enkä päässyt treffeille kertaakaan.

      • 30 v. sinkkumies..

        No ehkä seurustelun suhteen paremmassa asemassa, jos nyt vertailemaan täytyy alkaa, mutta jälkeenpäin mietiskellen olisin voinut hyvin jättää nuo treffit väliin. :D

        Vaikka kaikki sanovat ja jankuttavat, että treffeille vaan, sieltä niitä kokemuksia saa mutta itse en ainakaan koe niistä olleen mitään hyötyä. Kaiketi molemmilla ollut ihan kivaa ja suuret odotukset, mutta se pudotus sieltä korkealta tekee aika kipiää. Siinä pari viikkoa menee puhallellen ja haikaillen ja pitkässä juoksussa, monien epäonnistuneiden treffien jälkeen alkaa tulemaan kokolailla kyyniseksi.

        Vaikka yrität olla välinpitämätön, että nainen kiinnostuu tai keskityt häneen, kyselet kaikkea maan ja taivaan väliltä.. Osoitat pientä kiinnostusta.. Aina se sama juttu, että pienikin virheellinen ele, liiallinen tai liian vähäinen osoitus kiinnostuksesta ja siinäpä se.

        Veikkaampa, että onnistun ryssimään kaiken tämän nykyisen ihastuksenikin kanssa. Joko heti huomenna laittelen hälle jonkun typerän viesti, jota joudun selittelemään tai sitten vain odotan, josko häneltä tulisi jotain kiinnostuksen osoitusta. Veikkaan, että päädyn jälkimmäiseen ja saankin sitten katua ja katsoa, kun joku muu hänet nappaa.. :D

        Aina se menee väärin, aivan sama mitä teet.


      • Don´t Worry
        30 v. sinkkumies.. kirjoitti:

        No ehkä seurustelun suhteen paremmassa asemassa, jos nyt vertailemaan täytyy alkaa, mutta jälkeenpäin mietiskellen olisin voinut hyvin jättää nuo treffit väliin. :D

        Vaikka kaikki sanovat ja jankuttavat, että treffeille vaan, sieltä niitä kokemuksia saa mutta itse en ainakaan koe niistä olleen mitään hyötyä. Kaiketi molemmilla ollut ihan kivaa ja suuret odotukset, mutta se pudotus sieltä korkealta tekee aika kipiää. Siinä pari viikkoa menee puhallellen ja haikaillen ja pitkässä juoksussa, monien epäonnistuneiden treffien jälkeen alkaa tulemaan kokolailla kyyniseksi.

        Vaikka yrität olla välinpitämätön, että nainen kiinnostuu tai keskityt häneen, kyselet kaikkea maan ja taivaan väliltä.. Osoitat pientä kiinnostusta.. Aina se sama juttu, että pienikin virheellinen ele, liiallinen tai liian vähäinen osoitus kiinnostuksesta ja siinäpä se.

        Veikkaampa, että onnistun ryssimään kaiken tämän nykyisen ihastuksenikin kanssa. Joko heti huomenna laittelen hälle jonkun typerän viesti, jota joudun selittelemään tai sitten vain odotan, josko häneltä tulisi jotain kiinnostuksen osoitusta. Veikkaan, että päädyn jälkimmäiseen ja saankin sitten katua ja katsoa, kun joku muu hänet nappaa.. :D

        Aina se menee väärin, aivan sama mitä teet.

        Voithan vaikka seuraavan työtapaamisen yhteydessä kysyä haluaako hän lähteä kahville/oluelle työpäivän jälkeen(no tietysti sanoit että näette vaan lyhyen aikaa niin ei kai siinä heti alkajaisiksi tuu ehdoteltua tapaamista, mutta jos tapaamisenne kestää hieman pidemmän aikaa niin voit heittää kysymyksen ikään kuin ohimennen ilmaan). Näin saat ainakin heti vastauksen ja jos tulee kieltävä vastaus niin hei!, kyllä niitä uusia tilaisuuksia vielä koittaa!


    • Jos sä oot toivoton tapaus niin mä olen vielä pahemmasti toivoton tapaus. Semmonen yli 10v tallusteltu yksin.
      Mäkin olen muuten huomannut monesti vasta jälkeenpäin että sehän flirttasi, miksi et tehnyt mitään :(

      No joo 'over and out', mun puolesta. Eli et ole yksin tän asian kanssa.

      • 30 v. sinkkumies..

        Ja mä, kun luulin että olen ainut "hidas". :D Toissä saa välillä vain ihailla näitä supliikkimiehiä joilla on sana hallussa. Eikä naisia tunnu edes haittaavan vaikka sieltä tulee ehkä joku loukkaavakin kommentti, koska nuo pystyvät sen heti paikkaamaan jollain uudella nasevalla jutulla.

        No entäs mä sitten.. Jotain jos joskus on onnistunut heittämään sopivaan rakoseen jatko on yleensä ollut täysi nolla. Heittänyt vaikka ilmoille sellaisen vihjailevan jutun johon saattaa hetken päästä ohimennen saada samantyylisen vihjailevan vastauksen takaisin, niin se kuitataan yleensä hämmentyneellä hymyllä tai jollain todella typerällä letkautuksella jolloin peli on jo pelattu. :D

        Alkaa vain olemaan hirmuinen työ nostella osakkeitaan noiden jälkeen.


      • 30 v. sinkkumies.. kirjoitti:

        Ja mä, kun luulin että olen ainut "hidas". :D Toissä saa välillä vain ihailla näitä supliikkimiehiä joilla on sana hallussa. Eikä naisia tunnu edes haittaavan vaikka sieltä tulee ehkä joku loukkaavakin kommentti, koska nuo pystyvät sen heti paikkaamaan jollain uudella nasevalla jutulla.

        No entäs mä sitten.. Jotain jos joskus on onnistunut heittämään sopivaan rakoseen jatko on yleensä ollut täysi nolla. Heittänyt vaikka ilmoille sellaisen vihjailevan jutun johon saattaa hetken päästä ohimennen saada samantyylisen vihjailevan vastauksen takaisin, niin se kuitataan yleensä hämmentyneellä hymyllä tai jollain todella typerällä letkautuksella jolloin peli on jo pelattu. :D

        Alkaa vain olemaan hirmuinen työ nostella osakkeitaan noiden jälkeen.

        Joo et ole ainut asian kanssa. Sitä kun ei ole syntynyt supliikkimieheksi niin vaikeaa on, tosin jos mä juon jonkin verran niin sitten juttua kyllä lentää mutta se vaatii sitten lähes kännin.
        Pystyn kyllä juttelemaan kenen tahansa kanssa, mutta en mä mikään kauhea puhuja ole. Eli viihdyttäjäksi musta ei ole, siis vain normaali jutteluun. Kuuntelen rauhallisesti paljon mieluummin kuin puhun, mutta tarpeen tullen ääntä löytyy jos pitää jostain asiasta väitellä.

        Siis kyllä tällaisella luonteella on aika heikoilla näköjään, kun ei jaksaisi mitään pelejä pelata vaan suoraan asiaan mieluummin.


    • Darth

      Vaikka introvertteja syytetään kaksinaamaiseksi, kyse ei ole pelkästään siitä. Ilman arkkityyppejä olisimme vain eteerisiä sukupuolettomia henkiä. Arkkityyppi on hahmo, jolla osallistumme tähän yhteiseen leikkiin. Mutta jos leikki vaihtuu, voimme huomata olevamme yksin. Emme pitäneet lapsinakaan siitä, jos joku kaveri alkoi leikkiä jotain muuta kesken yhteisen leikin.

      Kun miehet leikkivät ritareita ja naiset leidejä, leikki oli selvää introvertti miehellekin. Sitten joku keksi, että tämä leikki on ihan tylsä. Leikitään jotain uutta. Leikitään kuka on suosituin. Se kuka on suosituin, on paras ja kaikki muut olis huonoja. Ja kaikki lapset osallistuivat tähän uuteen leikkiin riemusta kiljuen. Mutta introvertti ei osannut lyödä kyynärpäillä ja olla suosituin. Hän jäi yksin leikkimään väärää leikkiä, jota kukaan muu ei enää leikkinyt. Jos joku häntä vilkaisi, häntä pidettiin omituisena ja jopa pahana.

      Jos joskus leikki vielä vaihtuu ja se tulee vielä vaihtumaan, kuten leikit aina vaihtuvat, voi käydä niin, että ritari on taas hyvis ja suositut röyhkimykset pahoja. Mutta sitä aikaa odotellessa ritarin pitää muuttua ihan itsensä vuoksi, vaikkei suostuisikaan leikkimään tätä typerää leikkiä.

      • RitskuÄssä

        Voit vaikka huviksesi uskoa, että lähtisin leikkiin mukaan jos vain osaisi säännöt. Eikös ne lapsetkin jätetty leikin ulkopuolelle, jotka eivät leikkineet sääntöjen mukaan? Karua mutta totta.
        Jos et osaa leikin sääntöjä ja lähdet siihen mukaan, teet itsestäsi narrin jos kerrankin menet mokaamaan.


      • ellastella.

        Introvertit leikkivät väärää leikkiä tässä maailmassa? Niinhän se on.
        Tyhmä leikki.


      • Reipas Poikamies
        ellastella. kirjoitti:

        Introvertit leikkivät väärää leikkiä tässä maailmassa? Niinhän se on.
        Tyhmä leikki.

        Kun monet koettavat pelata oon-suosittu-juttuja ja pitää supliikkeja lasikattoja yllä niin uskon että massasta erottuvat camel-boots miehetkin alkavat herättää huomiota.

        Eihän se sulje pois sitä että on kuitenkin hyvää seuraa naiselle ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      445
      13966
    2. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      164
      3108
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      62
      2761
    4. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2652
    5. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      38
      2127
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      171
      2098
    7. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      1987
    8. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      42
      1585
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      64
      1547
    10. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      23
      1512
    Aihe