Norjan verotus hepreaa. Osaatko auttaa?

norjaan töihin?

Eli missähän veroprosenttini liikkuu. Tarjottu työ:'
Palkka n. 55 000 e/vuosi
Asun Suomessa. Töissä 2 vkoa ja kotona 3 vkoa. Työnantaja maksaa asumisen ja matkat lentokentälle. Itse maksan lennot Suomeen. Suomessa vaimo ja kaksi lasta. Asuntolainaa on.
Lisäksi töissä maksetaan päivärahaa. Kuinkahan paljon se on?
Olen ymmärtänyt, että mahdollisuus saada vähennys veroon, koska asun Suomessa, mutta vaihtoehtosesti maksan täydet verot ja pystyn hakemaan vähennyksiä matkasta ja lainasta. Osaako joku kertoa enemmän.
Harkitsen vasta työn vastaanottamista joten nettoansiot per kuukausi tulisi selvittää..
Kuuluuko muuten Norjassa neuvotella palkasta. tätä minulle tarjottiin. Kannattaako yrittää nostaa? Kysymys työnjohtajan töistä.

7

769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakkoruotsi

Norjan verotus tuolle palkalle on kevyempi kuin suomessa. Paivaraha on varmaan jotain parikkympin luokkaa. Kannattaa lahtea paaset kiinni kunnon hyvapalkkaisiin hommiin. Harmittaa kun suomalaiset ei tule tanne, baltit ja puolalaiset kylla ymmartaa hyvan palkan paalle. Ehdit kylla viela pahkailla minka verotusmallin valitset. Nuo lennot kylla on joskus kalliita, vaikka taitaa norvegianilla paasta aika halvalla. Varaudu henkisesti jattamaan rahahuolille hyvastit. Norjassa usein maksetaan ulkomaalaiselle pieninta mahdollista palkkaa joka on kumminkin huomattavasti suomen tasoa korkeampi. Kun paaset systeemiin sisalle ja saat "nayttoja" niin palkkaakin voit pyytaa lisaa tai vaihtaa firmaa. Tietty varovaisuus on paikallaan koska bisneksissa pyorii myos hamaraheikkeja ja sovitut asiat ei aina pida.

• 7v,turkalandias

norjan nykyisellä etkä entisellä muukalais verotuksella kyllä saa mitään vähennyksiä suomen asuntolaina koroistas! Ihanko tosissas moista kyselit? Ootko ihan järjissäs? Me Navin sivuille lukemaan faktoja kun kerran tietokonetta osaat käyttää.

• Finnmarkkiin vaan

..Taidat olla tulossa samaan paikkaan jo missa mina olen yli 2v.ollut! Paattelen palkasta ja 14/21 rotaatiosysteemista.Tervetuloa vaan!

• Jani T

Moi

Olen harkinnut jo pitkään Norjaan töihin lähtöä. Voisiko nim. Finnmarkkiin vaan
        laittaa mulle s-postia tai puh numeron jotta voisin kysellä työkuvioista kun netti on väärällään ristiriitaista tietoa.

terveisin:
        Jani T
        [email protected]

• M M

Täällä olisi toinenkin norjasta kiinnostunut.

Itteä kiinnostaisi samat tiedot mitä Jani T kyselee.

Kiitos.

[email protected]

• cäme

Ei unissaan tehdystä työstä tarvitse maksaa veroa.

• käynyt

ehottomasti kannattaa lähteä Norjaan töihin jos kiinnostaa! :)
      Itse aikanaan emmin lähtöä, mutta onneksi tuli mentyä.. Pikkaisen erilaiset kuviot ja ihmiset on erilaisia. Se täytyy muistaa, että Norjassa täytyy osata itse vaatia/pyytää, siellä ei kukaan kerro sinulle oikeuksistasi, monesti ainakaan työnantaja. Itse kirvesmiehenä siellä olin, palkka paljon parempi kuin Suomessa vaikka sanotaankin että ei kannata nykyään sinne mennä.. 4500e/kk nettotienestit..

Mutta siis, jos yhtään kiinnostaa niin ehdottomasti katsomaan miltä näyttää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1914
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1266
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      53
      1145
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      852
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe