Norjan verotus hepreaa. Osaatko auttaa?

norjaan töihin?

Eli missähän veroprosenttini liikkuu. Tarjottu työ:'
Palkka n. 55 000 e/vuosi
Asun Suomessa. Töissä 2 vkoa ja kotona 3 vkoa. Työnantaja maksaa asumisen ja matkat lentokentälle. Itse maksan lennot Suomeen. Suomessa vaimo ja kaksi lasta. Asuntolainaa on.
Lisäksi töissä maksetaan päivärahaa. Kuinkahan paljon se on?
Olen ymmärtänyt, että mahdollisuus saada vähennys veroon, koska asun Suomessa, mutta vaihtoehtosesti maksan täydet verot ja pystyn hakemaan vähennyksiä matkasta ja lainasta. Osaako joku kertoa enemmän.
Harkitsen vasta työn vastaanottamista joten nettoansiot per kuukausi tulisi selvittää..
Kuuluuko muuten Norjassa neuvotella palkasta. tätä minulle tarjottiin. Kannattaako yrittää nostaa? Kysymys työnjohtajan töistä.

7

723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakkoruotsi

      Norjan verotus tuolle palkalle on kevyempi kuin suomessa. Paivaraha on varmaan jotain parikkympin luokkaa. Kannattaa lahtea paaset kiinni kunnon hyvapalkkaisiin hommiin. Harmittaa kun suomalaiset ei tule tanne, baltit ja puolalaiset kylla ymmartaa hyvan palkan paalle. Ehdit kylla viela pahkailla minka verotusmallin valitset. Nuo lennot kylla on joskus kalliita, vaikka taitaa norvegianilla paasta aika halvalla. Varaudu henkisesti jattamaan rahahuolille hyvastit. Norjassa usein maksetaan ulkomaalaiselle pieninta mahdollista palkkaa joka on kumminkin huomattavasti suomen tasoa korkeampi. Kun paaset systeemiin sisalle ja saat "nayttoja" niin palkkaakin voit pyytaa lisaa tai vaihtaa firmaa. Tietty varovaisuus on paikallaan koska bisneksissa pyorii myos hamaraheikkeja ja sovitut asiat ei aina pida.

    • 7v,turkalandias

      norjan nykyisellä etkä entisellä muukalais verotuksella kyllä saa mitään vähennyksiä suomen asuntolaina koroistas! Ihanko tosissas moista kyselit? Ootko ihan järjissäs? Me Navin sivuille lukemaan faktoja kun kerran tietokonetta osaat käyttää.

    • Finnmarkkiin vaan

      ..Taidat olla tulossa samaan paikkaan jo missa mina olen yli 2v.ollut! Paattelen palkasta ja 14/21 rotaatiosysteemista.Tervetuloa vaan!

      • Jani T

        Moi

        Olen harkinnut jo pitkään Norjaan töihin lähtöä. Voisiko nim. Finnmarkkiin vaan
        laittaa mulle s-postia tai puh numeron jotta voisin kysellä työkuvioista kun netti on väärällään ristiriitaista tietoa.

        terveisin:
        Jani T
        [email protected]


    • M M

      Täällä olisi toinenkin norjasta kiinnostunut.

      Itteä kiinnostaisi samat tiedot mitä Jani T kyselee.

      Kiitos.

      [email protected]

    • cäme

      Ei unissaan tehdystä työstä tarvitse maksaa veroa.

    • käynyt

      ehottomasti kannattaa lähteä Norjaan töihin jos kiinnostaa! :)
      Itse aikanaan emmin lähtöä, mutta onneksi tuli mentyä.. Pikkaisen erilaiset kuviot ja ihmiset on erilaisia. Se täytyy muistaa, että Norjassa täytyy osata itse vaatia/pyytää, siellä ei kukaan kerro sinulle oikeuksistasi, monesti ainakaan työnantaja. Itse kirvesmiehenä siellä olin, palkka paljon parempi kuin Suomessa vaikka sanotaankin että ei kannata nykyään sinne mennä.. 4500e/kk nettotienestit..

      Mutta siis, jos yhtään kiinnostaa niin ehdottomasti katsomaan miltä näyttää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe