Eksytetyt eivät tunnusta

ekivaari

että Jeesus ja apostolit puhuivat kahdesta Jeesuksesta; Isän lähettämästä, Isän nimessä toimivasta Jeesuksesta, joka tyytyy olemaan Jumalan poikana ja ylipappina iankaikkisesti, [Hepr.5:5,6] ja "toisesta Jeesuksesta", toimii omassa nimessään ja antaa korottaa itsensä jumaloitavaksi Jumalaksi;

Johanneksen evankeliumi 5
43 "Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos - t o i n e n - tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan. "

2.Korinttolaiskirje 11
2 "Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.
3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.
4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa - j o t a k i n - t o i s t a - J e e s u s t a - kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte."

2.Tessalonikalaiskirje 2
3 "Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennen kuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."

Tässä mainittu luopumus näyttää jo tapahtuneen, sillä enemmistö "kristityistä" on ottanut vastaan tuon Jumalaksi korotetun Jeesuksen, jonka julistajia tälläkin palstalla on pimein pilvin..

´

141

2646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapin profeetta

palvovat mielikuvituksensa mukaista Jeesusta, eli siis antikristusta.

Samoin lahkolaisille heidän lahkonsa totuus on auktoriteettien totuutta, joka on kaukana Jumalan touudesta. Suggestiovaikutteisena heidän lahkonsa on epäjumala.

Jehovalaiset ovat muokanneet jopa raamatun mielikuviensa mukaiseen muotoon.

• pehmopappa ,

Ekivaari opettaa: "Jumalalla on monta poikaa" Nyt paljastetaan ekivaari, harhaoppinen jehovantodistaja:

http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Kariluoto, Asko/Kariluoto Asko - Jehovantodistajat - 01 (1990.09.27).mp3

http://www.saarnatuoli.net/?page_id=86

Tit. 3:10 a

"Harhaoppista ihmistä karta,"

2. Piet. 2:1

"Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon."

• pehmopappa , kirjoitti:

Ekivaari opettaa: "Jumalalla on monta poikaa" Nyt paljastetaan ekivaari, harhaoppinen jehovantodistaja:

http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Kariluoto, Asko/Kariluoto Asko - Jehovantodistajat - 01 (1990.09.27).mp3

http://www.saarnatuoli.net/?page_id=86

Tit. 3:10 a

"Harhaoppista ihmistä karta,"

2. Piet. 2:1

"Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon."

5.Mooseksen kirja 5
        20 "Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi."

En ikipäivinä ole kuulunut Jehovan todistajiin enkä ole kertaakaan käynyt heidän kokouksissaan.

Kaikki se mitä olen täällä kirjoittanut, tuki sille löytyy virallisesta kirkkoraamatusta.

´

• Todellisuudessa on vallalla kaksi eri uskoa Jeesuksesta.Kuten yleisesti ja rohkeasti, niin täällä/kin Jeesus Kristus ymmärretään ja uskotaan Jumalaksi,- ei Jumalan Pojaksi kuten Jumala itse on todistanut Pojastaan.

Niin, kysymyksessä on aito ja kirkas ihmisen mielenohjaus uskonnolisuuden/eksytyksen taholta.Uskon ehdottomasti, miten juuri nämä "pikkupuolueet" ohjaavat ihmisen mieliä suuren puoolueen helmaan ja tähän juuri liittyy samansuuntainen uskonnollinen ajattelu eli lopussa on yhtenevä portto ja portontyttäret samanlaisessa uskossa/uskonnolisuudessa.

• uskaltaa tunnustaa, että Jeesus ja apostolit edeltä kertoivat myös "toisen Jeesuksen" omassa nimessään tulemisesta, jonka vaikutuksesta Isän lähettämään Jeesuksen Kristuksen terveestä opetuksesta luopuminen tapahtuu, koska tämä toinen Jeesus sanoo olevansa Jumala. Todellisuudessa kolminaisuusoppi on ottanut ja vallannut Jumalan sanan paikan kristittyjen keskuudessa. Miksi "kristityt" haluavat sivuuttaa tämän tärkeän asian vaikenemisella?

´

• avaukselleni miinuksia, (—) pyydän ystävällisesti perustelemaan, mitä ala-arvoista ja Raamatun vastaista avauksessani on! Mutta jos avaukseni on Jumalan sanan mukainen, niin mitä luulette Isän ajattelevan teidän hengellisestä rehellisyydestänne? [5.Moos.18:19]

´

• Jumalan lapsi

meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia. Jos meidän henkemme ei ota Jumalan todistusta vastaan silloin on liha saanu vallan. Yksikään Jumalasta syntynyt ei voi palvella kahta Herraa hän on palveleva joko Jeesusta tai saatanaa. Kyllä Jumalan Henki ilmaisee meille kumpaa palvelemme, jos emme tunne Hengessämme mikä on väärin tai vaikka tuntisimmekin ja teemme siitä huolimatta sitä mikä on väärin Jumalan edessä, silloin on todella totinen parrannus tehtävä. Katse käännnettynä Jeesukseen ristillä ja naulattava lihamme ristille.Ja sydän Jumalaan päin kääntyneenä, eikä mihinkään maallisiin josta tulee kaikki irtas meno, silloin todella paha saa vallan. Varjellaan sydämemme kaikelta tältä ja annetaan itsemme kokonaan Jumalalle eläväksi uhriksi joka päivä, otetaan myös ristimme ja kannetaan sitä myös joka päivä. Siunausta alkavalle päivälle.

• ekivaari:
      "...luopumus näyttää jo tapahtuneen, sillä enemmistö "kristityistä" on ottanut vastaan tuon Jumalaksi korotetun Jeesuksen, jonka julistajia tälläkin palstalla on pimein pilvin.."
      ---------
      --Kun nyt Tuomas mielestäsi edusti luopumusta tunnustaessaan Jeesuksen Jumalaksi, niin missä vaiheessa hän tuli "totuuden tuntoon"?
      (Hänethän luettiin apostoleitten joukkoon!)

-Entä miten on muitten apostoleitten laita?

• ymmärrettävissä useilla eri tavoilla. Jeesushan opetti että "Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen". Tuomas saattoi hämmästellä Kristuksessa Jumalan suorittamaa ylösnousemus ihmettä,
        [Room.10:9; Gal.1:1]

Jeesus todisti kaiken hänellä olevan Isältä saaduksi, ja olevansa kiitollisuuden velassa hänelle, jolta on kaiken saanut, [Joh.10:34-36] Tuomas palvoi Jumalana Isää ja Herranaan Isän lähettämää ja Isän nimessä toiminutta Jeesusta Kristusta, jonka Isä oli Herraksi ja Kristukseksi tehnyt.

´

• ekivaari kirjoitti:

ymmärrettävissä useilla eri tavoilla. Jeesushan opetti että "Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen". Tuomas saattoi hämmästellä Kristuksessa Jumalan suorittamaa ylösnousemus ihmettä,

Jeesus todisti kaiken hänellä olevan Isältä saaduksi, ja olevansa kiitollisuuden velassa hänelle, jolta on kaiken saanut, [Joh.10:34-36] Tuomas palvoi Jumalana Isää ja Herranaan Isän lähettämää ja Isän nimessä toiminutta Jeesusta Kristusta, jonka Isä oli Herraksi ja Kristukseksi tehnyt.

´

En saa selvää vastauksestasi.
        Selittäisitkö tarkemmin, edustiko Tuomas luopumusta?

• ekivaari kirjoitti:

ymmärrettävissä useilla eri tavoilla. Jeesushan opetti että "Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen". Tuomas saattoi hämmästellä Kristuksessa Jumalan suorittamaa ylösnousemus ihmettä,

´

selvästi, mutta otetaan tähän vielä Jeesuksen opetus, jonka Tuomas ymmärsi sinua paremmin:

Johanneksen evankeliumi 14
        10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden."

Jeesus ei sanonut olevansa Isä, vaan Isässä, ja Isän olevan hänessä. Tuomas puhutteli erikseen näkemäänsä Jeesusta "minun Herrani", ja erikseen näkymätöntä Jumalaa; "minun Jumalani", jonka tiesi ja ymmärsi kuolleista herättäneen Jeesuksen.

Jos Jeesus olisi Jumala, ei hän olisi tällä tavalla todistanut:

30 "E n - m i n ä - i t s e s t ä n i - v o i - m i t ä ä n - t e h d ä. - Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Johanneksen evankeliumi 7
        28 Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja - i t s e s t ä n i - m i n ä - e n - o l e - t u l l u t, - vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne."

8:42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä - m i n ä - o l e n - J u m a l a s t a lähtenyt ja tullut; - e n - m i n ä - i t s e s t ä n i - o l e - t u l l u t, - vaan hän on minut lähettänyt.

´

• näkemyksen
        ekivaari kirjoitti:

´

Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani".

Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe".

Huomionarvoista. Jeesus ei sanonut: Väärin uskottu. En suinkaan ole Jumala, erehdyit. Näinkin perustavaa laatua olevan erehdysvaaran kyseessä ollen, Jeesus olisi varmasti korjannut Tuomaan virheen. Päinvastoin, Pyhä Herramme vielä vahvisti opetuslapsensa käsitystä julistamalla autuaiksi nekin, jotka vähemmälläkin uskovat, näkemättä.

Matt 11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä, niin te löydätte levon sieluillenne.

• erikoisesti...
        näkemyksen kirjoitti:

Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe".

Huomionarvoista. Jeesus ei sanonut: Väärin uskottu. En suinkaan ole Jumala, erehdyit. Näinkin perustavaa laatua olevan erehdysvaaran kyseessä ollen, Jeesus olisi varmasti korjannut Tuomaan virheen. Päinvastoin, Pyhä Herramme vielä vahvisti opetuslapsensa käsitystä julistamalla autuaiksi nekin, jotka vähemmälläkin uskovat, näkemättä.

Matt 11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä, niin te löydätte levon sieluillenne.

Jeesus ei korjaillut erikoisesti kenenkään päätelmiä, vaikka tietysti tiesi asian. Ei puuttunut Juudaksen tai Pilatuksen sanontoihin.Näinhän tulee ollakkin, että Jumalan tuoma viisaus ja ihmisten suhtautuminen ja uskomukset tilanteessa tulisi esille.
        Raamatun ilmoituksethan ovat opetukseksi ja varoitukseksi meille kaikille.

• näkemyksen kirjoitti:

Jos Tuomaksen sanat eivät olisi olleet totta, niin silloin Tuomasta olisi voitu syyttää 2. käskyn rikkomisesta:
        "Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä,...".

• korjailee
        erikoisesti... kirjoitti:

Jeesus ei korjaillut erikoisesti kenenkään päätelmiä, vaikka tietysti tiesi asian. Ei puuttunut Juudaksen tai Pilatuksen sanontoihin.Näinhän tulee ollakkin, että Jumalan tuoma viisaus ja ihmisten suhtautuminen ja uskomukset tilanteessa tulisi esille.
        Raamatun ilmoituksethan ovat opetukseksi ja varoitukseksi meille kaikille.

Kyllä Hän korjaili mielestäni aika lailla ja korjailee edelleen.

Pietarikin sai kuulla kunniansa, kun "hyväsydämisyydessään" olisi varjellut Herransa ristin kuolemalta.
        Matt 16:23 Väisty tieltäni. Saatana. Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä.

Jos Jeesuksenkin ajatukset olisivat olleet ihmisestä, emme keskustelisi nyt hänen jumaluudestaan. Ristin tie olisi jäänyt sikseen.

Jh. 21:15-18 Kun he olivat syöneet, Jeesus sanoi Simon Pietarille: »Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä toiset?» »Rakastan, Herra», Pietari vastasi, »sinä tiedät, että olet minulle rakas.» Jeesus sanoi: »Ruoki minun karitsoitani.» Sitten hän kysyi toistamiseen: »Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?» »Rakastan, Herra», Pietari vastasi, »sinä tiedät, että olet minulle rakas.» Jeesus sanoi: »Kaitse minun lampaitani.» Vielä kolmannen kerran Jeesus kysyi: »Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?» Pietari tuli surulliseksi siitä, että Jeesus kolmannen kerran kysyi häneltä: »Olenko minä sinulle rakas?», ja hän vastasi: »Herra, sinä tiedät kaiken. Sinä tiedät, että olet minulle rakas.» Jeesus sanoi: »Ruoki minun lampaitani. Totisesti, totisesti: Kun olit nuori, sinä sidoit itse vyösi ja menit minne tahdoit. Mutta kun tulet vanhaksi, sinä ojennat kätesi ja sinut vyöttää toinen, joka vie sinut minne et tahdo.»

Kuka kysyy noin? Ihminen vaiko Jumala?

• näkemyksen kirjoitti:

sanomisen siinä merkityksessä kuin Jeesus selitti Isältä saatua jumaluutta:

Johanneksen evankeliumi 10
        34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        10:35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -
        10:36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

Ette voi millään raamatunkohdalla kumota tätä totuutta, että "Isä yksin on totinen Jumala". Eikä poika voi olla sama kuin Isä:

1.Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

"Isä, josta kaikki on" sisältää sen että poikakin on Jumalasta lähtenyt:

Johanneksen evankeliumi 8
        42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt."

Efesolaiskirje 4
        6 "y k s i - J u m a l a - ja kaikkien - I s ä, - j o k a - o n - y l i - k a i k k i e n - ja kaikkien kautta ja kaikissa."

Isä on siis myös pojan yli, koska on "yli kaikkien".

´

• korjailee kirjoitti:

Kyllä Hän korjaili mielestäni aika lailla ja korjailee edelleen.

Pietarikin sai kuulla kunniansa, kun "hyväsydämisyydessään" olisi varjellut Herransa ristin kuolemalta.
        Matt 16:23 Väisty tieltäni. Saatana. Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä.

Jos Jeesuksenkin ajatukset olisivat olleet ihmisestä, emme keskustelisi nyt hänen jumaluudestaan. Ristin tie olisi jäänyt sikseen.

Jh. 21:15-18 Kun he olivat syöneet, Jeesus sanoi Simon Pietarille: »Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä toiset?» »Rakastan, Herra», Pietari vastasi, »sinä tiedät, että olet minulle rakas.» Jeesus sanoi: »Ruoki minun karitsoitani.» Sitten hän kysyi toistamiseen: »Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?» »Rakastan, Herra», Pietari vastasi, »sinä tiedät, että olet minulle rakas.» Jeesus sanoi: »Kaitse minun lampaitani.» Vielä kolmannen kerran Jeesus kysyi: »Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?» Pietari tuli surulliseksi siitä, että Jeesus kolmannen kerran kysyi häneltä: »Olenko minä sinulle rakas?», ja hän vastasi: »Herra, sinä tiedät kaiken. Sinä tiedät, että olet minulle rakas.» Jeesus sanoi: »Ruoki minun lampaitani. Totisesti, totisesti: Kun olit nuori, sinä sidoit itse vyösi ja menit minne tahdoit. Mutta kun tulet vanhaksi, sinä ojennat kätesi ja sinut vyöttää toinen, joka vie sinut minne et tahdo.»

Kuka kysyy noin? Ihminen vaiko Jumala?

Jumalan palvelija, profeetta, välimies, ihminen ja ylipappi! [Ap.t.13:33; Jes.53:11; 5.Moos.18:18; 1.Tim.2:5; Hepr.5:5,6]

´

• Sana tuli lihaksi
        ekivaari kirjoitti:

sanomisen siinä merkityksessä kuin Jeesus selitti Isältä saatua jumaluutta:

Johanneksen evankeliumi 10
        34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        10:35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -
        10:36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

Ette voi millään raamatunkohdalla kumota tätä totuutta, että "Isä yksin on totinen Jumala". Eikä poika voi olla sama kuin Isä:

1.Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

"Isä, josta kaikki on" sisältää sen että poikakin on Jumalasta lähtenyt:

Johanneksen evankeliumi 8
        42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt."

Efesolaiskirje 4
        6 "y k s i - J u m a l a - ja kaikkien - I s ä, - j o k a - o n - y l i - k a i k k i e n - ja kaikkien kautta ja kaikissa."

Isä on siis myös pojan yli, koska on "yli kaikkien".

´

Joh 10:ssä juutalaiset syyttivät Jeesusta jumalanpilkasta, koska ihminen nimeltä Jeesus oli tehnyt itsestään Jumalan. Jeesus ei millään muotoa kiistänyt syytöksiä, vaan vetosi itseään enemmän uskomaan tekemiinsä tekoihin. Jos pelkästään Jumalan ilmoituksen saajia kutsuttiin jumaliksi, niin tuskin Jeesustakaan voitiin syyttää jumalanpilkasta, kun Hän nimitti itseään Jumalan Pojaksi.
        Joh 1 puhuu Sanasta aivan toisessa merkityksessä. Mitä Sanalla tarkoitetaan, ei huolelliselle lukijalle pitäisi jäädä epäselväksi.

Joh 10:38 "Mutta jos teen, uskokaa tekojani, vaikka ette minua uskoisikaan. Silloin te opitte ymmärtämään, että Isä on minussa ja minä olen Isässä."

Joh 16:12-15 "Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. 13 Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva. 14 Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta. 15 Kaikki, mikä on Isän, on myös minun. Siksi sanoin, että hän saa minulta sen, minkä hän teille ilmoittaa."

Voiko koko totuutta ilmoittaa muu kuin itse Pyhä Jumala?
        Joh 16:13 Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Joh 16:14 Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta. Joh 16:15 Kaikki, mikä on Isän, on myös minun.

Jeesusta on useaan otteeseen syytetty jumalanpilkasta. Tänäkään päivänä syytökset eivät ole laantuneet.

• ekivaari kirjoitti:

Jumalan palvelija, profeetta, välimies, ihminen ja ylipappi! [Ap.t.13:33; Jes.53:11; 5.Moos.18:18; 1.Tim.2:5; Hepr.5:5,6]

´

* Poistin edellisen kirjoitusvirheiden takia?

* * Ei ole olemassa kahta eri Jeesusta, Raamatun mukaan, on yksi Jeesus Kristus Jumalan Poika, joka on myös Ihmisen Poika. Yhdessä Jeesuksessa kaksi eri Persoonaa, ja tämän takia sinulla menee opillinen totuus metsään, koska et voi sitä ymmärtää.

* Jumalan Poika on Hän, joka iäti ollut Isässä ja on Isässä aina, koskaan Isästä poistumatta. Tälle Jumalan Pojalle Isä valmisti ruumiin, ja koska Poika on Jumala, niin Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, ruumiissa jonka Isä valmisti juuri tätä tehtävää varten. Oli ainut mahdollisuus Jumalallekkin voidakseen palauttaa ihmisen takaisin yhteyteensä, koska langenneesta syntisestä ihmissuvusta ei voinut olla syntiuhriksi kelpaavaa, koska syntinen ei voi syntistä sovittaa, ainoastaan synnitön voi antaa uhrin syntisen puolesta. Tämä todistaa Ilm. 5:1-10.

* "< 1. Ja minä näin valtaistuimella-istuvan oikeassa kädessä kirjakäärön, sisältä ja päältä täyteen kirjoitetun, seitsemällä sinetillä suljetun.
        2. Ja minä näin väkevän enkelin, joka suurella äänellä kuulutti: "Kuka on arvollinen avaamaan tämän kirjan ja murtamaan sen sinetit?"
        3. Eikä kukaan taivaassa eikä maan päällä eikä maan alla voinut avata kirjaa eikä katsoa siihen.
        4. Ja minä itkin kovin sitä, ettei ketään havaittu arvolliseksi avaamaan kirjaa eikä katsomaan siihen.
        5. Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä."
        6. Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
        7. Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.
        8. Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
        9. ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet ARVOLLINEN ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet VERELLÄSI OSTANUT Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
        10. ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä. >"

* Yksi ainut joka oli syNnitön, on arvollinen kerran avaamaan Jumalan kirjat ja murtamaan sen seitsemän sinettiä. Ja tämä Sana on niin kiistattoman selkeä siitä, että Jeesus on synnitön myös Ihmisen Poikana ja Ihmisen persoonassa. Koska tässä puhutaan Daavidin juurivesasta, ei Jumalan Pojan persoonasta, vaan Ihmisen Pojasta Hän on voittanut ja Hän voi avata ja murtaa sen seitsmän sinettiä IHMISENÄ, koska on synnitön, ja on sitä ainoana Persoonana maailman kaikkeudessa, yksi ainoa Ihminen niistä miljardeista joita maa on päällään koskaan kantanut ?

* Sain kerran aikaisemmin huutia siitä, että kirjoitin KaritSan valtaistuimesta joka oli KESKELLÄ?

* "< 6.Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten KESKELLÄ seisoi KARITSA, ikäänkuin teurastettu >" ?

Jeesus on mailmankaikkeuden keskipiste, siinä Hän seisoi valtaistuimellaan verellään ostamansa seurakunnan ympäröimänä, ainoana Ihmisen Poikana joka oli kelvollinen lunastamaan synnittömyytensä takia ihmiset kaikkialta maailmasta, jotka uskoivat Häneen eläessään ja antoivat kunnian synnittömälle Ihmisen Pojalle.

• Sana tuli lihaksi kirjoitti:

Joh 10:ssä juutalaiset syyttivät Jeesusta jumalanpilkasta, koska ihminen nimeltä Jeesus oli tehnyt itsestään Jumalan. Jeesus ei millään muotoa kiistänyt syytöksiä, vaan vetosi itseään enemmän uskomaan tekemiinsä tekoihin. Jos pelkästään Jumalan ilmoituksen saajia kutsuttiin jumaliksi, niin tuskin Jeesustakaan voitiin syyttää jumalanpilkasta, kun Hän nimitti itseään Jumalan Pojaksi.
        Joh 1 puhuu Sanasta aivan toisessa merkityksessä. Mitä Sanalla tarkoitetaan, ei huolelliselle lukijalle pitäisi jäädä epäselväksi.

Joh 10:38 "Mutta jos teen, uskokaa tekojani, vaikka ette minua uskoisikaan. Silloin te opitte ymmärtämään, että Isä on minussa ja minä olen Isässä."

Joh 16:12-15 "Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. 13 Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva. 14 Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta. 15 Kaikki, mikä on Isän, on myös minun. Siksi sanoin, että hän saa minulta sen, minkä hän teille ilmoittaa."

Voiko koko totuutta ilmoittaa muu kuin itse Pyhä Jumala?
        Joh 16:13 Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Joh 16:14 Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta. Joh 16:15 Kaikki, mikä on Isän, on myös minun.

Jeesusta on useaan otteeseen syytetty jumalanpilkasta. Tänäkään päivänä syytökset eivät ole laantuneet.

näille Nikaian harhaoppiin uskoville, ettei Jeesus ole jumala.

• +
        lappix kirjoitti:

näille Nikaian harhaoppiin uskoville, ettei Jeesus ole jumala.

Nikeasta en tiedä, mutta Johannes kirjoitti niin selvän predikatiivilauseen,
        ettei siinä ole mitään epäselvää.

Kirjaimellisesti suomeksi käännettynä se menee näin:
        SE (artikkeli) SANA (subjekti) OLI (predikaatti) JUMALA (predikaatintäyte eli predikatiivi).

Predikatiivi voi olla substantiivi tai adjektiivi.
        Tässä tapauksessa se on subtantiivi, ja vastaa kysymykseen "MIKÄ se Sana oli".

• ml213.
        + kirjoitti:

SE (artikkeli) SANA (subjekti) OLI (predikaatti) JUMALA (predikaatintäyte eli predikatiivi).

Mutta,- ymmärrä tämäkin.

Uskotko, miten ihminen voi kirkastaa ............J-u-m-a-l-a-n ......... ruumiissaan.????? Siis ihmisessä on Jumala,- jonka ihminen voi kirkastaa,- koska Sana on Jumala. Uskotko tuon?? Mutta,- tietenkään ihminen ei tule Jumalaksi.

Tietänet tämän Raamatun ilmoituksen, mutta miksi et usko siihen??

• + kirjoitti:

Jumalan sana, joten tässä tapauksessa sana on Jumalan.

1.Korinttolaiskirje
        11:3 "Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää."

´

• +
        ekivaari kirjoitti:

Jumalan sana, joten tässä tapauksessa sana on Jumalan.

1.Korinttolaiskirje
        11:3 "Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää."

´

Ja mikä Hän on; siihen vastataan predikatiivilauseella, jossa predikatiivina on substantiivi.
        Ja tällainen päivänselvä predikatiivilause löytyy Johanneksen evankeliumin alusta,
        jossa hän esittelee evankeliuminsa päähenkilön - Pojan, joka on Isän helmassa.

• jaikali

Herran Jeesuksen Kristuksen pilkkaa.
      Etkö sinä pelkää Jumalaa ollenkaan?

• Johanneksen evankeliumi 5
        43 "Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos - t o i n e n - tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan. "

2.Korinttolaiskirje 11
        2 "Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.
        3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.
        4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa - j o t a k i n - t o i s t a - J e e s u s t a - kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte."

2.Tessalonikalaiskirje 2
        3 "Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennen kuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."
        -----------

Kerro miten Jumalaa voi pilkata uskomalla Jumalan omiin ilmoituksiin????

Ei totisesti ole Jumalan pilkaamista, jos ihminen ei usko kolminaisuusoppin,- joka tekee juuri Jeesuksesta Jumalan. Tähän uskominen on juuri Jumalan aivoituksien pilkaamista,. pilkaamista Jumalan todistusta Pojastaan.

• Monia
        ml213 kirjoitti:

2.Korinttolaiskirje 11

2.Tessalonikalaiskirje 2
        -----------

Ei totisesti ole Jumalan pilkaamista, jos ihminen ei usko kolminaisuusoppin,- joka tekee juuri Jeesuksesta Jumalan. Tähän uskominen on juuri Jumalan aivoituksien pilkaamista,. pilkaamista Jumalan todistusta Pojastaan.

Hirvittäviä, aivan hirvittäviä ovat nuo ihmiset jotka pilkkaavat Jumalaa ottamalla häneltä suvereeniuden pois ja alentamalla hänet. Aivan väkisin vielä nostetaan hänen poikansa Jeesus samalle tasolle.

• Monia kirjoitti:

Hirvittäviä, aivan hirvittäviä ovat nuo ihmiset jotka pilkkaavat Jumalaa ottamalla häneltä suvereeniuden pois ja alentamalla hänet. Aivan väkisin vielä nostetaan hänen poikansa Jeesus samalle tasolle.

paavin oppiin uskovat ovat jättäneet jumalakokoelmastaan pois paavin ? Hän julisti itsensä Jeesuksen sijaiseksi maan päällä, siis neljäs jumala.

• mitkä lainaamani lauseet tai virkkeet kirjoituksessani on Jumalan pilkkaa?! Mitä sellaista niissä on, jota ei löydy Jeesuksen ja apostolien opetuksesta?

´

• Mitä nimimerkki ekivaariin tulee, niin hän on eksynyt tavalla sellaisella, ettei hän tiedä eikä ymmärrä herjaavansa elävän Jumalan Poikaa. Hän todistaa olevansa helluntailainen, mutta sitä hän on vain sanoissa, ei Jeesuksen Kristuksen lunastuksen ja henkilökohtaisen tuntemisen todellisuudessa. Näyttää siltä, ettei Pyhä Henki ole koskaan saanut kirkastaa hänelle Jeesusta. Tämä on surullista, mutta vielä pahempaa on se, kuinka monta tällaiseen pimeyteen joutuneista houkuttelevat muitakin mukaansa pimeyteen.

• jukka.finland kirjoitti:

Mitä nimimerkki ekivaariin tulee, niin hän on eksynyt tavalla sellaisella, ettei hän tiedä eikä ymmärrä herjaavansa elävän Jumalan Poikaa. Hän todistaa olevansa helluntailainen, mutta sitä hän on vain sanoissa, ei Jeesuksen Kristuksen lunastuksen ja henkilökohtaisen tuntemisen todellisuudessa. Näyttää siltä, ettei Pyhä Henki ole koskaan saanut kirkastaa hänelle Jeesusta. Tämä on surullista, mutta vielä pahempaa on se, kuinka monta tällaiseen pimeyteen joutuneista houkuttelevat muitakin mukaansa pimeyteen.

perustella Jumalan sanalla, mikä avauksessani on eksynyttä ja herjaavaa. Sen sijaan eksymystä on sinun henkilökohtaisuuksistani herjaaminen! Muistapa tämä:

Jaakobin kirje 3
        14 "Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskailla älkääkä valehdella totuutta vastaan."

´

• ml213 kirjoitti:

2.Korinttolaiskirje 11

2.Tessalonikalaiskirje 2
        -----------

antikristuksen tulemisesta tässä jakeessa

>>>Johanneksen evankeliumi 5

• ekivaari kirjoitti:

mitkä lainaamani lauseet tai virkkeet kirjoituksessani on Jumalan pilkkaa?! Mitä sellaista niissä on, jota ei löydy Jeesuksen ja apostolien opetuksesta?

´

väittää Herraa Jeesusta Kristusta antikristukseksi.
        Kuka on sinun Kristus ja Herra kun Herra Jeesus Kristus on sinulle antikristus?

• ekivaari kirjoitti:

perustella Jumalan sanalla, mikä avauksessani on eksynyttä ja herjaavaa. Sen sijaan eksymystä on sinun henkilökohtaisuuksistani herjaaminen! Muistapa tämä:

Jaakobin kirje 3
        14 "Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskailla älkääkä valehdella totuutta vastaan."

´

et todellakaan näe mitä kirjoituksessasi on Jeesusta herjaavaa, huuda hyvä mies "APUVAAAA AUTA HERRA MINÄ OLEN SOKEAAAAAA!!!"

Jokainen uudestisyntynyt Raamattuun vähänkin perehtynyt uskova huomaa herjasi. Miksi sinä itse et sitä näe? Vai näytteletkö erikoisen sokeaa tai/ja tyhmää? Minä en kuule eki usko että olet vilpitön tässäkän asiassa. Sinä herjaat ihan tahallasi Jeesusta ja sitten tekeydyt tyhmäksi ja sanot: "Miten minä muka herjaan? Enhän minä herjaa, minähän todistan totuudesta".

• jaikal kirjoitti:

Uuden testamentin aineisto sisältää selviä viitteitä kolmiyhteisestä jumalakäsityksestä.

Isä, Poika ja Pyhä Henki mainitaan kaikki yhdessä kastekäskyssä (Matt. 28:19) sekä apostolisessa siunauksessa (2 Kor. 13:13).

Evankeliumeissa Jeesus antaa viitteitä samastumisestaan Jumalan kanssa ("Minä ja Isä olemme yhtä") sekä tunnustaa olevansa Jumalan Poika. Juutalaisille tämä oli jumalanpilkkaa, ja siitä seurasi kuolemanrangaistus.

Apostolisissa kirjeissä Jeesuksen sanotaan olevan Jumala (Room. 9:5, 1. Joh. 5:20).
        Paavali kuvaa Kristuksen kahtalaista luontoa mm. Room. 1: 3–4.

Pyhä Henki mainitaan Uudessa testamentissa sekä Jumalan että Jeesuksen Henkenä. Jeesuksen kasteessa oli läsnä Isän Jumalan sanat ja Pyhä Henki kyyhkysen muodossa (Matt. 3:16-17).

Johanneksen evankeliumissa Jeesusta kutsutaan kahdesti Jumalaksi, evankeliumin alussa ja lopussa (Joh. 1:18; 20:28).
        --
        Alla oleva teksti on lainaus eräästä aikaisemmasta ketjusta.
        Siinä on hyvin tiivistetty asiat, missä Hirvaksen (lappix) oppi ja teoriat kumotaan.
        >>>Isä Jumala on yksi ainoa, ja muita jumalia ei ole. Jeesus ei ole jumala,
        vaan Jumala Poika.

• jaikal kirjoitti:

Jaikal, jossa Isän lähettämää, Isän nimessä toimivaa Jeesusta joka tyytyy olemaan Jumalan poikana ja ylipappina iankaikkisesti, olisin väittänyt antikristukseksi! [Hepr.5:5,6]

Kirjoituksesi varsinkin viimeinen kappale on mitä karkeinta valetta, Jaikal. Olet menettänyt totuuden tajun täydellisesti.

´

• jaikal kirjoitti:

Isän lähettämää ja Isän nimessä toimivaa Jeesusta Kristustusta antikristukseksi, vaan sitä Jeesusta, joka on jumaloitavaksi Jumalaksi korotettu, tätä:

2.Tessalonikalaiskirje 2
        4 "tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."

´

• jaikal kirjoitti:

et todellakaan näe mitä kirjoituksessasi on Jeesusta herjaavaa, huuda hyvä mies "APUVAAAA AUTA HERRA MINÄ OLEN SOKEAAAAAA!!!"

Jokainen uudestisyntynyt Raamattuun vähänkin perehtynyt uskova huomaa herjasi. Miksi sinä itse et sitä näe? Vai näytteletkö erikoisen sokeaa tai/ja tyhmää? Minä en kuule eki usko että olet vilpitön tässäkän asiassa. Sinä herjaat ihan tahallasi Jeesusta ja sitten tekeydyt tyhmäksi ja sanot: "Miten minä muka herjaan? Enhän minä herjaa, minähän todistan totuudesta".

valhekampanjallannne saada minua provosoitumaan ja kirjoittamaan perättömiä teidän tavalllanne. En ole provosoitavissa enkä lähde samanlaiseen parjauskampanjaan kuin te olette lähteneet. Jos olet mies, Jaikal, niin ota suora kopio sellaisesta kirjoituksestani, jossa olisin Isän lähettämää Jeesusta Kristusta väittänyt antikristukseksi, ja kerro mistä sellainen kirjoitus löytyy!

Olet siirtynyt Mohikaanin tavoille, joka törkeällä valheellaan väitti minun houkutelleen vaimoani pois uskosta, mutta ei löytänyt todistusta väitteelleen.

´

• Tapio522 kirjoitti:

Uuden testamentin aineisto sisältää selviä viitteitä kolmiyhteisestä jumalakäsityksestä.

Isä, Poika ja Pyhä Henki mainitaan kaikki yhdessä kastekäskyssä (Matt. 28:19) sekä apostolisessa siunauksessa (2 Kor. 13:13).

Evankeliumeissa Jeesus antaa viitteitä samastumisestaan Jumalan kanssa ("Minä ja Isä olemme yhtä") sekä tunnustaa olevansa Jumalan Poika. Juutalaisille tämä oli jumalanpilkkaa, ja siitä seurasi kuolemanrangaistus.

Apostolisissa kirjeissä Jeesuksen sanotaan olevan Jumala (Room. 9:5, 1. Joh. 5:20).

Pyhä Henki mainitaan Uudessa testamentissa sekä Jumalan että Jeesuksen Henkenä. Jeesuksen kasteessa oli läsnä Isän Jumalan sanat ja Pyhä Henki kyyhkysen muodossa (Matt. 3:16-17).

Johanneksen evankeliumissa Jeesusta kutsutaan kahdesti Jumalaksi, evankeliumin alussa ja lopussa (Joh. 1:18; 20:28).
        --
        Siinä on hyvin tiivistetty asiat, missä Hirvaksen (lappix) oppi ja teoriat kumotaan.
        vaan Jumala Poika.

on Jumala niille, jotka valitsevat Jumalaksi korottaneen Jeesuksen Jumalakseen. Tämän:

2.Tessalonikalaiskirje 2
        4 "tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."

´

• ekivaari kirjoitti:

on Jumala niille, jotka valitsevat Jumalaksi korottaneen Jeesuksen Jumalakseen. Tämän:

2.Tessalonikalaiskirje 2

´

ekivaari:
        "Tämä "toinen Jeesus" on Jumala niille, jotka valitsevat Jumalaksi korottaneen Jeesuksen Jumalakseen.
        -----------------------------------
        Kristus ei korottanut itseään Jumalaksi!

Fl 2:7-10
        "Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,...".
        ---
        Jeesus suostui ”tyhjentämään itsensä”.
        Hän otti ”orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi”, yhdeksi meistä (7).
        Kristus nöyrytti itsensä ja oli kuuliainen aina ristin kuolemaan asti (8).
        Siksi Jumala onkin koroittanut Hänet ja ”antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman” (9).
        Se nimi on Jumalan oma nimi JHWH.
        Kerran siihen nimeen pitää kaikkien polvien notkistuman (10).
        ---
        Hebr. 5:5
        "Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";..".

• Il-Mari..
        ekivaari kirjoitti:

valhekampanjallannne saada minua provosoitumaan ja kirjoittamaan perättömiä teidän tavalllanne. En ole provosoitavissa enkä lähde samanlaiseen parjauskampanjaan kuin te olette lähteneet. Jos olet mies, Jaikal, niin ota suora kopio sellaisesta kirjoituksestani, jossa olisin Isän lähettämää Jeesusta Kristusta väittänyt antikristukseksi, ja kerro mistä sellainen kirjoitus löytyy!

Olet siirtynyt Mohikaanin tavoille, joka törkeällä valheellaan väitti minun houkutelleen vaimoani pois uskosta, mutta ei löytänyt todistusta väitteelleen.

´

"hyvin" onnistunut tavoiteessasi. Jostain viestistäsi luin kun kerroit alkaneesi lukemaan Raamattua sen takia että saisit pilkata uskovaisia. Olet onnistunut siinä varmasti paremmin kuin uskoitkaan. Olet onnistunut pilkkaamaan Jumalaa Jeesusta Kristusta. Eli ei sinulle se uskovaisten pilkkaaminen riittänytkään. Nyt sitten et enää ymmärrä pilkkaavasi ketään. Siitä on sinulle tullut totuttu tapa jota et itse edes huomaa kun pilkkaat Jumalaa. Se on niin kuin eräs työtoverini aikoinaan kirosi lähes joka toisen sanan, mutta ei itse huomannut kiroovansa. Se oli hänelle niin iskostunut tottumus jota hän itse ei huomannut lainkaan. Niin on käynyt myöskin sinulle ekivaari. Et huomaa pilkkaavasi Jumalaa, kun olet siihen kouliintunut. Sinä ihmettelet vain kun meistä monet huomauttelevat sinua siitä Jumalan pilkkaamisesta ja herjaamisesta. (Missä minä olen pilkannut ja Herjannut Jumalaa ja Jeesusta hakekaa viesti jossa niin olen tehnyt.) Näinhän se ekivaari kohdallasi menee vuodesta toiseen. Kehoitan sinua ekivaari avaamaan silmäsi ja rukoilemaan Jeesusta Kristusta jotta Hän saisi sinut pelastaa!

• ml213.
        jaikal kirjoitti:

Aiemmin olen kuvitellut sinun olevan vakava asioiden tutkija/pohtija, mutta nykyään monissa viesteissä käy ilmi, miten tietoisesti vääristät vastapuolen uskoa/kirjoituksia.

Olen vakuuttunut, miten varmasti ymmärrät mitä Ekivaari kirjoittaa ja tarkoittaa, mutta silti sanot häntä Jeesuksen pilkaajaksi.

Koita vihdoin myöntää,- ja tuo se myös esille ja ole rehellinen, niinn sano suoraan, miten hän ja minä ja moni muukin uskomme Jeesuksen Kristukseksi ,- jonka Jumala teki Herraksi ja sano, miten tämä on sitä Jumalan pilkaa. Sinähän taatusti ymmärrät että uskomme ja ymmärrämme näin Raamatun ilmoitukset ja katsellemme muitakjin ilmoituksia tässä valossa/uskossa.

Ymmärrä, miten on kokonaan toinen usko, jos koroitamme Jeesuksen Jumalaksi ja näin todellisesti pilkaamme Jumalaa eli Jumalan todistusta Pojastaan.

Suurin onhelma todella on,- joka tekee kaksi eri uskoa, niin on juuri se, mihin asemaan Jeesus uskotaan. Uskooko ihminen Jeesuksen Jumalaksi vaiko Jumalan Pojaksi.

Niin, UT puolella keskeisin sanoma on uskoa Jeesus Kristus Jumalan Pojaksi,- ei Jumalaksi. Mihinkään muuhun nimeen Jumala ei ole aivoittanut ihmiselle pelastusta kuin uskomalla Jeesukseen ja uskomalla Jeesus Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi ja Herraksi.

Muttei tulisi vääräää käsitystä, niin puolestani ihnmiset saavat uskoa Jeesuksen vapaasti vaikka miksi tahansa. Onhan kysymys uskosta,- ei ymmärryksestä. Ymmärtänet,- etttei toinen ihminen mahdollistu toisen ihmisen uskooon, mutta taas toinen ihminen mahdollistuu vaikuttamaan toisen ihmisen asioiden ymmrtämiseen. Mutta, tästä ei täällä ole kysymys,- vaan uskosta ja miten ihminen uskoo Jeesuksen aseman.
        Jumalaksi vai Jumalan Pojaksi.

• Il-Mari.. kirjoitti:

"hyvin" onnistunut tavoiteessasi. Jostain viestistäsi luin kun kerroit alkaneesi lukemaan Raamattua sen takia että saisit pilkata uskovaisia. Olet onnistunut siinä varmasti paremmin kuin uskoitkaan. Olet onnistunut pilkkaamaan Jumalaa Jeesusta Kristusta. Eli ei sinulle se uskovaisten pilkkaaminen riittänytkään. Nyt sitten et enää ymmärrä pilkkaavasi ketään. Siitä on sinulle tullut totuttu tapa jota et itse edes huomaa kun pilkkaat Jumalaa. Se on niin kuin eräs työtoverini aikoinaan kirosi lähes joka toisen sanan, mutta ei itse huomannut kiroovansa. Se oli hänelle niin iskostunut tottumus jota hän itse ei huomannut lainkaan. Niin on käynyt myöskin sinulle ekivaari. Et huomaa pilkkaavasi Jumalaa, kun olet siihen kouliintunut. Sinä ihmettelet vain kun meistä monet huomauttelevat sinua siitä Jumalan pilkkaamisesta ja herjaamisesta. (Missä minä olen pilkannut ja Herjannut Jumalaa ja Jeesusta hakekaa viesti jossa niin olen tehnyt.) Näinhän se ekivaari kohdallasi menee vuodesta toiseen. Kehoitan sinua ekivaari avaamaan silmäsi ja rukoilemaan Jeesusta Kristusta jotta Hän saisi sinut pelastaa!

miksi sinä pilkkaat lähimmäistäsi, Jumalan työmiestä?

• ml213.
        ml213. kirjoitti:

Aiemmin olen kuvitellut sinun olevan vakava asioiden tutkija/pohtija, mutta nykyään monissa viesteissä käy ilmi, miten tietoisesti vääristät vastapuolen uskoa/kirjoituksia.

Olen vakuuttunut, miten varmasti ymmärrät mitä Ekivaari kirjoittaa ja tarkoittaa, mutta silti sanot häntä Jeesuksen pilkaajaksi.

Koita vihdoin myöntää,- ja tuo se myös esille ja ole rehellinen, niinn sano suoraan, miten hän ja minä ja moni muukin uskomme Jeesuksen Kristukseksi ,- jonka Jumala teki Herraksi ja sano, miten tämä on sitä Jumalan pilkaa. Sinähän taatusti ymmärrät että uskomme ja ymmärrämme näin Raamatun ilmoitukset ja katsellemme muitakjin ilmoituksia tässä valossa/uskossa.

Ymmärrä, miten on kokonaan toinen usko, jos koroitamme Jeesuksen Jumalaksi ja näin todellisesti pilkaamme Jumalaa eli Jumalan todistusta Pojastaan.

Suurin onhelma todella on,- joka tekee kaksi eri uskoa, niin on juuri se, mihin asemaan Jeesus uskotaan. Uskooko ihminen Jeesuksen Jumalaksi vaiko Jumalan Pojaksi.

Niin, UT puolella keskeisin sanoma on uskoa Jeesus Kristus Jumalan Pojaksi,- ei Jumalaksi. Mihinkään muuhun nimeen Jumala ei ole aivoittanut ihmiselle pelastusta kuin uskomalla Jeesukseen ja uskomalla Jeesus Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi ja Herraksi.

Muttei tulisi vääräää käsitystä, niin puolestani ihnmiset saavat uskoa Jeesuksen vapaasti vaikka miksi tahansa. Onhan kysymys uskosta,- ei ymmärryksestä. Ymmärtänet,- etttei toinen ihminen mahdollistu toisen ihmisen uskooon, mutta taas toinen ihminen mahdollistuu vaikuttamaan toisen ihmisen asioiden ymmrtämiseen. Mutta, tästä ei täällä ole kysymys,- vaan uskosta ja miten ihminen uskoo Jeesuksen aseman.
        Jumalaksi vai Jumalan Pojaksi.

Ymmärrä/mme, miten on kokonaan toinen usko, jos koroittaisimme Jeesuksen Jumalaksi ja näin todellisesti pilkaisimme Jumalaa eli Jumalan todistusta Pojastaan.

On siis kaksi eri uskoa ja ""meidän uskossa"" Jumalan pilkaamista olisi koroittaa Jeesus Jumalaksi. (Rohkenen kirjoittaa ja uskoa näin toistenkin puolesta).
        Taas teidän uskossa Jumalan pilkaamista on , jos ei koroita Jeesusta Jumalaksi,- vaan uskoo Jeesuksen Jumalan Pojaksi. Eikö??

• Il-Mari.. kirjoitti:

Myönnän tuon tapaista joskus tunnustaneeni, mutta se pilkkaamisajatus minulla oli ennen kuin Jumala puhdisti sydämeni ja ennen kuin usko tuli minuun. Pääsin ja pystyin uskomaan Jeeesukseen Kristukseen kesällä 1960, joitakin viikkoja tai kuukausia aikaisemmin kuin vaimoni, enkä ole koskaan häntä yritttänyt luopumaan uskosta, niin kuin Mohikkaani useaan kertaan toistaa ja valehtelee.

Minulla on puhdas ja hyvä omatunto noihin asioihin suhteen, mistä aiheettomasti minua syytät. Tehän otatte Jumalan pilkaksi kaiken, mikä löytyy kyllä Raamatusta, mutta ei ole kolminaisuusopin mukaista. Esimerkiksi se kun Jumalan sana kutsuu Jeesusta Jumalan palvelijaksi, joka vielä ylösnousemisensa jälkeenkin rukoilee Isää.

Olen puolestani havainnut että sinä ja kumppanisi olette kouliintuneeet pilkkaamaan sekä Isää että poikaa, kun ette usko Jeesuksen opetusta että "Isä yksin on totinen Jumala", [Joh.17:3] Yksiselitteisesti Raamattu nimeää Yhdeksi Jumalaksi Isän, eikä ketään muuta:

1.Korinttolaiskirje 8
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa. >> Jakeen lisätiedot

Efesolaiskirje 4
        6 "Yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

´

• Tapio522 kirjoitti:

ekivaari:
        "Tämä "toinen Jeesus" on Jumala niille, jotka valitsevat Jumalaksi korottaneen Jeesuksen Jumalakseen.
        -----------------------------------
        Kristus ei korottanut itseään Jumalaksi!

Fl 2:7-10
        "Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,...".
        ---
        Jeesus suostui ”tyhjentämään itsensä”.
        Hän otti ”orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi”, yhdeksi meistä (7).
        Kristus nöyrytti itsensä ja oli kuuliainen aina ristin kuolemaan asti (8).
        Siksi Jumala onkin koroittanut Hänet ja ”antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman” (9).
        Se nimi on Jumalan oma nimi JHWH.
        Kerran siihen nimeen pitää kaikkien polvien notkistuman (10).
        ---
        Hebr. 5:5
        "Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";..".

hänen kuuliaisuuden, kärsimysten, kuoleman ja ylösnousemuksen tähden, (Ei siis lihan neitseestä syntymisen tähden) "sangen korkealle"; Jumalan pojaksi, välimieheksi ja ylipapiksi, [Room.1:4; Fil.2:8,9; Hepr.5:5,6] mutta Raamatusta ei löydy sellaista kohtaa, jossa Jumala ollisi hänet Jumalaksi korottanut!

Jesaja 52
        13 "Katso, minun - p a l v e l i j a n i menestyy, hän on nouseva, kohoava ja - s a n g e n - k o r k e a -
        o l e v a." [Jes.53:11]

• Tapio522 kirjoitti:

--
        vaan Jumala Poika.

muodossa kenen tahansa ihmisen tai eläimen kautta tekemättä hänestä / siitä Jumalaa:

Matteus 10
        20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä."

10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."

´

• Armo Armollinen
        Tapio522 kirjoitti:

--
        vaan Jumala Poika.

harvinaisen hyvä ja raamatullinen kirjoitus.

• Armo Armollinen
        ekivaari kirjoitti:

Isän lähettämää ja Isän nimessä toimivaa Jeesusta Kristustusta antikristukseksi, vaan sitä Jeesusta, joka on jumaloitavaksi Jumalaksi korotettu, tätä:

2.Tessalonikalaiskirje 2

´

että juuri se Jeesus joka tuli Isänsä nimessä ja on ihmisenä Jumalan Poika, se Jeesus on Jumala ihmisen lihassa. Tämä Jeesus oli ristillä ihmiskunnan synniksi tehtynä ja Jumala oli Hänessä ja sovitti maailman ITSENSÄ kanssa. Ei siis Poikansa kanssa vaan ITSENSÄ KANSSA. Jeesuksen suonissa virtasi taivaasta tullut Jumalan veri (Apt 20:28) mikä pitää yhtä Joh 1:1,14 ja Room 9:5 sanojen kanssa.

Jeesus Kristus on Jumala myös taivaassa ikuisuudessa sillä Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Hän ei muutu. Hän on aina ollut Jumala ja Hän on Jumala. Tätä Jeesusta sinä väität itsensä Jumalaksi korottaneeksi antikristukseksi. Se on karkeaa Jumalan pilkkaamista. Ajattele että sinä väität Jumalaa Saatanaksi. Eikö sinun silmäsi jo aukea?

• ml213.
        Tapio522 kirjoitti:

--
        vaan Jumala Poika.

Tätä ongelmaa, onko Jeesus Jumalan Poika vaiko Jumala, niin aionut ja oikea tapa on ratkaista mitä Jumala itse on ilmoittanut asiasta eli yksiselitteisesti ilmoitettuna;

"Enkeli vastasi ja sanoi hänelle. Pyhä Henki tulee sinun päällesi ja Korkeamman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä , mikä syntyy,...............P-I-T-Ä-Ä..........k-u-t-s-u-t-t-a-m-a-n..........J-u-m-a-l-a-n........P-o-j-a-k-s-i."

Niin, jokainen täydessä ymmärryksessä oleva ihminen ymmärtää taatusti mitä Jumala on ilmoittanut Jeesuksesta,- mutta tänä uskonolisuuden aikana erittäin harvat ihmiset uskovat tuohon Jumalan omaan ilmoitukseen Jeesuksesta.

Tapio/kin on hyvä esimerkki siitä, miten sitkeästi hän koittaa vastustaa ja muuttaa Jumalan selkeää ilmoitusta fiktiivisellä/kuvitteellisella ajattelutavallaan/uskollaan. Siis fakta Jumalan ilmoitus on tuo Luuk 1:35 ilmoitus ja fiktiivinen järkeily on se,- johon ihmiset uskovat.

Luulisi, ihmisen ymmärtävän ja erikoisesti uskovan, miten Jumalan oma ilmoitus/fakta on totuus asiassa. Siis kysymys ei todella ole asian ymmärtämisen vaikeudesta,- vaan uskosta Jumalaan.

Heitämpä takaisin Tapiolle/kkin Tapion pohdinnan aiheesta.
        "Ainoa lähestymistapa, jolla ihminen voi tuon totuuden omaksua on USKO, NÖYRÄ JA YKSINKERTAINEN USKO. Ihmisen järjen tasolla tapahtuvaan määrittelyyn, maan matosten mitattavaksi, Jumala ei alistu, ei vaikka 'eki ja pojat' sitä niin kovasti vaativat".

Niin, miksi Tapio et todella nöyrry ja usko Jumalan omaa ilmoistusta miten Jeesusta ...-P-I-T-Ä-Ä ......kutsua Jumalan Pojaksi. Miksi et nöyrry ja ala kutsua Jumalan Pojaksi????,- vaan alat selitellä ja selitellä asioita fiktiivisellä ajatuksella.

Ymmärrä,- ja erikoisesti usko, ettei Raamatusta löydy yhtä selkeää ilmoitusta kuin tuo Luuk 1:35. Huomaa miten höynäännyt uskomaan fiktioon,- et faktaan/totuuteen.

• Armo Armollinen kirjoitti:

että juuri se Jeesus joka tuli Isänsä nimessä ja on ihmisenä Jumalan Poika, se Jeesus on Jumala ihmisen lihassa. Tämä Jeesus oli ristillä ihmiskunnan synniksi tehtynä ja Jumala oli Hänessä ja sovitti maailman ITSENSÄ kanssa. Ei siis Poikansa kanssa vaan ITSENSÄ KANSSA. Jeesuksen suonissa virtasi taivaasta tullut Jumalan veri (Apt 20:28) mikä pitää yhtä Joh 1:1,14 ja Room 9:5 sanojen kanssa.

Jeesus Kristus on Jumala myös taivaassa ikuisuudessa sillä Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Hän ei muutu. Hän on aina ollut Jumala ja Hän on Jumala. Tätä Jeesusta sinä väität itsensä Jumalaksi korottaneeksi antikristukseksi. Se on karkeaa Jumalan pilkkaamista. Ajattele että sinä väität Jumalaa Saatanaksi. Eikö sinun silmäsi jo aukea?

tuli lihasta ja verestä osalliseksi "yhtäläisellä tavalla kuin mekin":

Hebrealaiskirje 2
        14 "Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen,"

Isä Jumala kutsuu tätä "ihmisen pojaksi", "minun palvelijakseni", "profeetaksi", "välimieheksi", "ylipapiksi" ja Jumalan pojaksi, mutta ei Jumalaksi.

Jos Jeesus Kristus olisi Isän vertainen "totinen Jumala" ei hänen olisi tarpeellista rukoilla Isää joka aika, niin kuin hän nyt tekee: [Room.8:34; Hepr. 5:5,6; 7:25]

En pidä Jumalana ketään, joka joutuu rukoilemaan jotakin toista Jumalaa.

´

´

´

• ml213. kirjoitti:

Tätä ongelmaa, onko Jeesus Jumalan Poika vaiko Jumala, niin aionut ja oikea tapa on ratkaista mitä Jumala itse on ilmoittanut asiasta eli yksiselitteisesti ilmoitettuna;

"Enkeli vastasi ja sanoi hänelle. Pyhä Henki tulee sinun päällesi ja Korkeamman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä , mikä syntyy,...............P-I-T-Ä-Ä..........k-u-t-s-u-t-t-a-m-a-n..........J-u-m-a-l-a-n........P-o-j-a-k-s-i."

Niin, jokainen täydessä ymmärryksessä oleva ihminen ymmärtää taatusti mitä Jumala on ilmoittanut Jeesuksesta,- mutta tänä uskonolisuuden aikana erittäin harvat ihmiset uskovat tuohon Jumalan omaan ilmoitukseen Jeesuksesta.

Tapio/kin on hyvä esimerkki siitä, miten sitkeästi hän koittaa vastustaa ja muuttaa Jumalan selkeää ilmoitusta fiktiivisellä/kuvitteellisella ajattelutavallaan/uskollaan. Siis fakta Jumalan ilmoitus on tuo Luuk 1:35 ilmoitus ja fiktiivinen järkeily on se,- johon ihmiset uskovat.

Luulisi, ihmisen ymmärtävän ja erikoisesti uskovan, miten Jumalan oma ilmoitus/fakta on totuus asiassa. Siis kysymys ei todella ole asian ymmärtämisen vaikeudesta,- vaan uskosta Jumalaan.

Heitämpä takaisin Tapiolle/kkin Tapion pohdinnan aiheesta.
        "Ainoa lähestymistapa, jolla ihminen voi tuon totuuden omaksua on USKO, NÖYRÄ JA YKSINKERTAINEN USKO. Ihmisen järjen tasolla tapahtuvaan määrittelyyn, maan matosten mitattavaksi, Jumala ei alistu, ei vaikka 'eki ja pojat' sitä niin kovasti vaativat".

Niin, miksi Tapio et todella nöyrry ja usko Jumalan omaa ilmoistusta miten Jeesusta ...-P-I-T-Ä-Ä ......kutsua Jumalan Pojaksi. Miksi et nöyrry ja ala kutsua Jumalan Pojaksi????,- vaan alat selitellä ja selitellä asioita fiktiivisellä ajatuksella.

Ymmärrä,- ja erikoisesti usko, ettei Raamatusta löydy yhtä selkeää ilmoitusta kuin tuo Luuk 1:35. Huomaa miten höynäännyt uskomaan fiktioon,- et faktaan/totuuteen.

ml213:
        ".....jokainen täydessä ymmärryksessä oleva ihminen ymmärtää taatusti,.. ..".
        "Luulisi, ihmisen ymmärtävän ja erikoisesti uskovan, miten ...".
        "Siis kysymys ei todella ole asian ymmärtämisen vaikeudesta,- vaan uskosta Jumalaan".
        "Ymmärrä,- ja erikoisesti usko,...".
        -------
        Mitä tarkoitat "TÄYDESSÄ ymmärryksessä olevalla ihmisellä"?

Väität: "....jokainen täydessä ymmärryksessä oleva ihminen ymmärtää taatusti mitä Jumala on ilmoittanut Jeesuksesta,- ....".
        Kuka mielestäsi omaa "TÄYDEN YMMÄRRYKSEN"?

• ml213.
        Tapio522 kirjoitti:

ml213:
        ".....jokainen täydessä ymmärryksessä oleva ihminen ymmärtää taatusti,.. ..".
        "Luulisi, ihmisen ymmärtävän ja erikoisesti uskovan, miten ...".
        "Siis kysymys ei todella ole asian ymmärtämisen vaikeudesta,- vaan uskosta Jumalaan".
        "Ymmärrä,- ja erikoisesti usko,...".
        -------
        Mitä tarkoitat "TÄYDESSÄ ymmärryksessä olevalla ihmisellä"?

Väität: "....jokainen täydessä ymmärryksessä oleva ihminen ymmärtää taatusti mitä Jumala on ilmoittanut Jeesuksesta,- ....".
        Kuka mielestäsi omaa "TÄYDEN YMMÄRRYKSEN"?

Viittaan 1 Kor.14:20 ilmoitukseen;

"Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä".

Niin, ymärtämet, jos tämän tekstin;

lukee tai näyttää 2....3-vuoden ikäiselle ihmiselle, niin hän ei ymmärrä asiaa ja Jumalan ilmoitusta.Siis uskosta ei ole kysymys, vaan ymmärryksen vajavaisuudesta. Taas, jos tuon saman Jumalan ilmoituksen näyttää sinulle Tapio tai toiselle ihmiselle, joka opn jo täydessä ymmärryksessä asian suhteen, niin silloin on kysymys uskosta,.- ei ymmärryksen vajavaisuudesta.

Olethan tietoinen, miten esim. rikoksen tekijän tuomioon, vaikuttaa onko/oliko hän täydessä ymmärryksessä vai ei.Siis mielentila tutkimuksen kautta saatu selvyys tekijän ymmärrystasosta.

Niin, painotan erikoisesti, miten tällä suurin ongelma on uskoon liittyvä asia,- ei ymmärrykseen. Tietysti, jos laajoja kokonaisuuksia pohdimme, niin silloin kirjoittajin/lukijoiden ymmärrystaso tulee ilmi. Hyvä esimerkki tästä on tuo merkittävä Raamatun ilmoitus; Sana on Jumala, vain harvat ymmäertävät sen oikein ja siten mahdollistuvat hahmottamaan sen ristiriidattomasti suurempaan kokonausuteen.

• ml213.
        ml213. kirjoitti:

"Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä".

lukee tai näyttää 2....3-vuoden ikäiselle ihmiselle, niin hän ei ymmärrä asiaa ja Jumalan ilmoitusta.Siis uskosta ei ole kysymys, vaan ymmärryksen vajavaisuudesta. Taas, jos tuon saman Jumalan ilmoituksen näyttää sinulle Tapio tai toiselle ihmiselle, joka opn jo täydessä ymmärryksessä asian suhteen, niin silloin on kysymys uskosta,.- ei ymmärryksen vajavaisuudesta.

Olethan tietoinen, miten esim. rikoksen tekijän tuomioon, vaikuttaa onko/oliko hän täydessä ymmärryksessä vai ei.Siis mielentila tutkimuksen kautta saatu selvyys tekijän ymmärrystasosta.

Niin, painotan erikoisesti, miten tällä suurin ongelma on uskoon liittyvä asia,- ei ymmärrykseen. Tietysti, jos laajoja kokonaisuuksia pohdimme, niin silloin kirjoittajin/lukijoiden ymmärrystaso tulee ilmi. Hyvä esimerkki tästä on tuo merkittävä Raamatun ilmoitus; Sana on Jumala, vain harvat ymmäertävät sen oikein ja siten mahdollistuvat hahmottamaan sen ristiriidattomasti suurempaan kokonausuteen.

"Niin, painotan erikoisesti, miten tällä suurin ongelma on uskoon liittyvä asia,- ei ymmärrykseen."

--------
        Merkittävä kirjoitusvirhe. Siis tulee olla.

Niin, painotan erikoisesti, miten tääääääääällä suurin ongelma on uskoon liittyvä asia,- ei ymmärrykseen.

• ml213. kirjoitti:

ml213, vastaat kysymyksiini seur. Raamatun jakeella:
        ------
        Omaatko sinä ml213 "TÄYDEN" ymmärryksen?

• Tapio522 kirjoitti:

ml213, vastaat kysymyksiini seur. Raamatun jakeella:
        ------
        Omaatko sinä ml213 "TÄYDEN" ymmärryksen?

Omaan täyden ymmärryksen,- jonka taso on ikäiselläni ihmisellä. Jos esim. teksin rikoksen, niin minut tuomittaisiin täydessä ymmärryksessä tehneenä ihmisenä.

Niin, taas kokonaan eri asia on ymmärrystasot eri ihmisillä. Tähän vaikuttaa jo ratkaisevasti hahmottamiskyky ja muut geneettiset tekijät.

Ei millään pahalla, mutta jos todella sinä ymmärrät, miten pieni vauva mahdollistuu uskomaan/ymmärtämään sanojen merkityksen ja siten ojentautumaan uskonsa mukaan. (näin aikoinaan toisaalla kirjoitit ja pohdit), niin,- jos tuo on totta, niin et omaa täyttä ymmärrystä.

Täydessä ymmärryksessä oleva ihminen tiedostaa todellisuuden, jonka voi havainnoida.

Mutta,- ei poiketa asiasta toiseen, vaan pysytään itse aiheessa. Miksi sinä Tapio et usko sitä, minkä ymmärrät ja pidät Jumalan ilmoituksena Jeesuksesta. Luuk 1:35 Tuossa ei kohdallasi ole ymmärryksestä kysymys,- vaan uskosta.

• ml213 kirjoitti:

Omaan täyden ymmärryksen,- jonka taso on ikäiselläni ihmisellä. Jos esim. teksin rikoksen, niin minut tuomittaisiin täydessä ymmärryksessä tehneenä ihmisenä.

Niin, taas kokonaan eri asia on ymmärrystasot eri ihmisillä. Tähän vaikuttaa jo ratkaisevasti hahmottamiskyky ja muut geneettiset tekijät.

Ei millään pahalla, mutta jos todella sinä ymmärrät, miten pieni vauva mahdollistuu uskomaan/ymmärtämään sanojen merkityksen ja siten ojentautumaan uskonsa mukaan. (näin aikoinaan toisaalla kirjoitit ja pohdit), niin,- jos tuo on totta, niin et omaa täyttä ymmärrystä.

Täydessä ymmärryksessä oleva ihminen tiedostaa todellisuuden, jonka voi havainnoida.

Mutta,- ei poiketa asiasta toiseen, vaan pysytään itse aiheessa. Miksi sinä Tapio et usko sitä, minkä ymmärrät ja pidät Jumalan ilmoituksena Jeesuksesta. Luuk 1:35 Tuossa ei kohdallasi ole ymmärryksestä kysymys,- vaan uskosta.

ml213, omaat siis täyden ymmärryksen.
        (Esimerkin otat inhimillisestä tuomioistuimesta).

Pidätkö minuakin täyden ymmärryksen omaavana henkilönä ja muitakin, vaikka eivät uskokkaan samalla tavalla, kuin sinä?

(Väität: "....jokainen täydessä ymmärryksessä oleva ihminen ymmärtää taatusti mitä Jumala on ilmoittanut Jeesuksesta,- ....".)

• Tapio522 kirjoitti:

ml213, omaat siis täyden ymmärryksen.
        (Esimerkin otat inhimillisestä tuomioistuimesta).

Pidätkö minuakin täyden ymmärryksen omaavana henkilönä ja muitakin, vaikka eivät uskokkaan samalla tavalla, kuin sinä?

(Väität: "....jokainen täydessä ymmärryksessä oleva ihminen ymmärtää taatusti mitä Jumala on ilmoittanut Jeesuksesta,- ....".)

Erikoisen tärkeää,- ajatellen ihmisen pelastumista Jumalan lapseksi, niin ihminen ei pelastu ymmärryksen kautta,- vaan uskon.

Ateistikin ymmärtää Raamatun ilmoituksia,- mutta valitettvasti ei usko siihen. Ateistikin ymmärtää millä nimellä tulee kutsua Jeesusta Kristusta,- koska tämä tieto on ilmoitettu Raamatussa. Mutta, ateisti ei usko ja tee sitä.

Sinäkin Tapio ymmärrät ja tiedät tasan tarkkaan mitä Jumala tahtoo eli mitä Jumala on ilmoittanut; "......p-i-t-ä-ä.............k-u-t-s-u-t-t-a-m-a-n.........Jumalan Pojaksi.Ongelmasi vaan on se,- ettet usko ja se näkyy mielikuvissasi ja viesteissäsi. Sinulla on siis usko,- jossa Jeesus on Jumala.

• ml213 kirjoitti:

Erikoisen tärkeää,- ajatellen ihmisen pelastumista Jumalan lapseksi, niin ihminen ei pelastu ymmärryksen kautta,- vaan uskon.

Ateistikin ymmärtää Raamatun ilmoituksia,- mutta valitettvasti ei usko siihen. Ateistikin ymmärtää millä nimellä tulee kutsua Jeesusta Kristusta,- koska tämä tieto on ilmoitettu Raamatussa. Mutta, ateisti ei usko ja tee sitä.

Sinäkin Tapio ymmärrät ja tiedät tasan tarkkaan mitä Jumala tahtoo eli mitä Jumala on ilmoittanut; "......p-i-t-ä-ä.............k-u-t-s-u-t-t-a-m-a-n.........Jumalan Pojaksi.Ongelmasi vaan on se,- ettet usko ja se näkyy mielikuvissasi ja viesteissäsi. Sinulla on siis usko,- jossa Jeesus on Jumala.

ml213:
        "Erikoisen tärkeää,- ajatellen ihmisen pelastumista Jumalan lapseksi, niin ihminen ei pelastu ymmärryksen kautta,- vaan uskon".
        ----------
        Tärkeä huomio, mutta ristiriidassa tämän toisen väitteesi kanssa:
        "....jokainen täydessä ymmärryksessä oleva ihminen ymmärtää taatusti mitä Jumala on ilmoittanut Jeesuksesta,- ....".

• ml213.
        Tapio522 kirjoitti:

ml213:
        "Erikoisen tärkeää,- ajatellen ihmisen pelastumista Jumalan lapseksi, niin ihminen ei pelastu ymmärryksen kautta,- vaan uskon".
        ----------
        "....jokainen täydessä ymmärryksessä oleva ihminen ymmärtää taatusti mitä Jumala on ilmoittanut Jeesuksesta,- ....".

No, eikös ateistikin ymmärrä millä nimellä tulee kutsua Jeesusta Kristusta. Sinäkin ymmärrät,- mutta ette usko.

Siis asioiden ymmärtäminen ei ilmennä pelastusta,- vaan usko.

• ml213. kirjoitti:

No, eikös ateistikin ymmärrä millä nimellä tulee kutsua Jeesusta Kristusta. Sinäkin ymmärrät,- mutta ette usko.

Siis asioiden ymmärtäminen ei ilmennä pelastusta,- vaan usko.

ml213:
        "No, eikös ateistikin ymmärrä millä nimellä tulee kutsua Jeesusta Kristusta. Sinäkin ymmärrät,- mutta ette usko".
        -----------
        Lue sinäkin, mitä nimiä Jeesuksesta käyteään Hebr.kirjeen 1. luvussa (jakeet:5,7,10).
        Kerro sitten meillekkin lyhyesti, mitä siinä lukee (Niinkuin on kirjoitettu)!

• Tapio522 kirjoitti:

ml213:
        "No, eikös ateistikin ymmärrä millä nimellä tulee kutsua Jeesusta Kristusta. Sinäkin ymmärrät,- mutta ette usko".
        -----------
        Lue sinäkin, mitä nimiä Jeesuksesta käyteään Hebr.kirjeen 1. luvussa (jakeet:5,7,10).

Jakeet menivät sekaisin.
        Siis Hebr.1:5,8,10!

• ml213.
        Tapio522 kirjoitti:

ml213:
        -----------

Jos koet vaikeaksi tuon Heb kirjeen, niin aloita yksinkertaisesta ilmoituksesta eli Luuk 1:35. Muuten mikä ihmeen hinku sinulla on muuttaa Jumalan ilmoitusta Jeesuksesta. Eikö se vältä sinulle vai mistä on kysymys.
        Annan viisaan neuvon. Muuta sinä Tapio käsityksiä Jeesuksesta,- äläkä pyri muuttamaan Jumalan käsitystä/ilmoitusta Jeesuksesta.

Olen odottanut, milloinkahan joku tekee opin, miten langennut Jumala pelastetaan ihmisen lapseksi.

PS.
        niin, mitä noissa Heb jakeissa tulisi olla sellaista, etteikö ne tuo Jumalan ilmoitusta; Jeesus Kristus on Jumalan Poika.

• ml213. kirjoitti:

Jos koet vaikeaksi tuon Heb kirjeen, niin aloita yksinkertaisesta ilmoituksesta eli Luuk 1:35. Muuten mikä ihmeen hinku sinulla on muuttaa Jumalan ilmoitusta Jeesuksesta. Eikö se vältä sinulle vai mistä on kysymys.
        Annan viisaan neuvon. Muuta sinä Tapio käsityksiä Jeesuksesta,- äläkä pyri muuttamaan Jumalan käsitystä/ilmoitusta Jeesuksesta.

Olen odottanut, milloinkahan joku tekee opin, miten langennut Jumala pelastetaan ihmisen lapseksi.

PS.
        niin, mitä noissa Heb jakeissa tulisi olla sellaista, etteikö ne tuo Jumalan ilmoitusta; Jeesus Kristus on Jumalan Poika.

mieleen se, että Tapio 522 etsii koko ajan todisteita kumotakseen sen totuuden johon minä ja sinä ml213 uskomme.
        En ymmärrä alkuunkaan sitä, että ihmisen pitää mennä "merta edemmäksi" etsimään totuutta, kun se totuus on tässä:
        Joh. 13:13
        Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.

Jos minä esittelen itseni joukolle ihmisiä, niin tottakai sanon kuka minä olen. Todistan vielä kuulijoille, jotka puhuttelevat minua sillä nimellä joka minulla on, että oikein TE SANOTTE, sillä minä olen todellakin XXXXX.
        Miksi jonkun pitäisi ruveta etsimään jostakin todisteita, että kuka muu minä olen, kun kerran itse olen esitellyt itseni ??
        Tapio 522 etsii todisteita muualta, kumotakseen Jeesuksen oman todistuksen itsestään, ja se on paha juttu !
        1. Joh. 5:10
        Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

Ymmärrätkö Tapio 522, että olet tekemässä Jumalasta valehtelijan !!!

• ml213. kirjoitti:

PS.

ml213:
        PS.
        --------------
        Aivan!
        Jae 5. kertoo, että Jeesus on Jumalan Poika.

Entä mitä nimeä Jeesuksesta käytetään jakeissa 8 ja 10 ?

• ml213.
        Tapio522 kirjoitti:

ml213:
        -----------

Ei millään pahalla, mutta sinulle Tapio taitaa olla todella hebreaa uskoa, miten Jumala puhui ja toimi ja teki ihmeitä Pojan kautta, josta Heb 1 alkaa. Huomioi siis luvun alkuosa/kin kun hahmotat kokonaisuutta.

Sinun tulisi erikoisesti ruloilemalla tulla uskoon, miten tähän samaan kokonaisuuteen liittyy tuo Luuk 1:35 ilmoituskin. Ymmärrä,- miten kauhea vääryys ja synti on muuttaa Jumalan ilmoituksia Pojastaan.

Siis ihmisen tulee kasvaa ymmärryksessä ja uskossa tuntemaan Jumalan tahdoa ja ilmoituksia,- eikä päinvastoin kuten sinä/kin toimit.

Siis. Millä nimellä Jumala tahtoo Jeesusta Kristusta kutsuttaman????

• ml213. kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta sinulle Tapio taitaa olla todella hebreaa uskoa, miten Jumala puhui ja toimi ja teki ihmeitä Pojan kautta, josta Heb 1 alkaa. Huomioi siis luvun alkuosa/kin kun hahmotat kokonaisuutta.

Sinun tulisi erikoisesti ruloilemalla tulla uskoon, miten tähän samaan kokonaisuuteen liittyy tuo Luuk 1:35 ilmoituskin. Ymmärrä,- miten kauhea vääryys ja synti on muuttaa Jumalan ilmoituksia Pojastaan.

Siis ihmisen tulee kasvaa ymmärryksessä ja uskossa tuntemaan Jumalan tahdoa ja ilmoituksia,- eikä päinvastoin kuten sinä/kin toimit.

Siis. Millä nimellä Jumala tahtoo Jeesusta Kristusta kutsuttaman????

ml213:
        "Siis. Millä nimellä Jumala tahtoo Jeesusta Kristusta kutsuttaman"????
        -----------
        Jumalan Pojaksi (Luuk.1:35)!

Entä Hebr.1:5,8,10 mukaan?

• ml213.
        Tapio522 kirjoitti:

ml213:
        PS.
        --------------
        Aivan!
        Jae 5. kertoo, että Jeesus on Jumalan Poika.

Entä mitä nimeä Jeesuksesta käytetään jakeissa 8 ja 10 ?

Kuten jo kerroin , niin sinunkin tulisi havainnoida asiaan liittyvä kokonaiosuus laajemmin ja siten ymmärtää ilmoitukset oikeassa valossa.

Niin, huomaa eräs tekijä/ilmoitus tyyli.Esim. jae 5, niin jakeen alkuun Jumala liittää itsensä,.....minun jne..
        Jae 7.Enkeleistä.........hän....sanoo, hän tekee ja jälleen Jumala liittää itsensä jo heti alkuun.
        Samoin jae 8 ilmoitus Pojasta; tuossakin Jumala heti alkuun ilmoittaa itsestään laajemmin ja voimakkaammin ja 9 jakeen sisältö siirtyy jo Poikaan ja tuossahan Jumala sanoo saman asian kuin Jeesuskin Joh 20:17 eli miten Jumala, Jeesuksen/kin Jumala.

Niin, tuon 8 jakeen sisältö liittyykin mm 1 Kor 15:28 ilmoitukseen.

Sinun ongelmasi Tapio,- joka liittyy myös ilmoituksien oikein ymmärtämiseen, niin on se kun et usko Jeesusta Kristusta Herraksi ja Jumalan Pojaksi ja erikoisesti et usko, miten Jumala toimi ja puhui viimeisinä päivänä Pojan .........k-a-u-t-t-a.......... ja miten Jumala on luonut maailman Pojan..............k-a-u-t-t-a. Siis on kaksi eri tahoa, Jumala ja Jumalan Poika, mutta he ovat yhtä tahtomisessa/tällä alueella.

• ml213.
        Tapio522 kirjoitti:

ml213:
        "Siis. Millä nimellä Jumala tahtoo Jeesusta Kristusta kutsuttaman"????
        -----------
        Jumalan Pojaksi (Luuk.1:35)!

Entä Hebr.1:5,8,10 mukaan?

Meinaatko todella, että Jumala olisi ilmoituksissaan kuin syksyinen tuuliviiri. Usko jo viimein, miten Jumala on itse aivoittanut jasiten tahtoo, että Jeesusta Kristusta ........p-i-t-ä-ä..... kutsuttaman Jumalan Pojaksi. Jos muualta Raamatusta saat toisen käsityksen asiasta, niin olen täysin varma, miten käsität asiat täysin väärin ja huomioiden kääntämisessä tulevat virheet.

No, rohkaudesta,- miten pyrit tekemään Jumalan valehtelijaksi ja ilmoitukset ristiriitaisiksi, niin tätä rohkeutta sinulla on. Jos jaksaisin pohtia aihetta puolelleöin, niin varmaan sanoisitkin, ettei Jumala muistanut, mitä aiemmin oli sanonut ja siksi sinun tuli korjata Jumalan ilmoituksia. Niin, tuo viestisi viittaa jo vahvasti siihen.

• vastaa mitä
        ml213. kirjoitti:

Meinaatko todella, että Jumala olisi ilmoituksissaan kuin syksyinen tuuliviiri. Usko jo viimein, miten Jumala on itse aivoittanut jasiten tahtoo, että Jeesusta Kristusta ........p-i-t-ä-ä..... kutsuttaman Jumalan Pojaksi. Jos muualta Raamatusta saat toisen käsityksen asiasta, niin olen täysin varma, miten käsität asiat täysin väärin ja huomioiden kääntämisessä tulevat virheet.

No, rohkaudesta,- miten pyrit tekemään Jumalan valehtelijaksi ja ilmoitukset ristiriitaisiksi, niin tätä rohkeutta sinulla on. Jos jaksaisin pohtia aihetta puolelleöin, niin varmaan sanoisitkin, ettei Jumala muistanut, mitä aiemmin oli sanonut ja siksi sinun tuli korjata Jumalan ilmoituksia. Niin, tuo viestisi viittaa jo vahvasti siihen.

lukee Hebr.1:5,8,10 , äläkä kiertele!!!
        olet itses jo laittanu kiertämään vastauksillasi kehää ml213 joten ymmärrä (tätähän sinä hoet, ja itsesi ymrätäien ihmisten joukkoon luet) että kehän kiertäminen ei ole järkevää eikä vie sinua mhinkään.

• ml213.
        vastaa mitä kirjoitti:

lukee Hebr.1:5,8,10 , äläkä kiertele!!!
        olet itses jo laittanu kiertämään vastauksillasi kehää ml213 joten ymmärrä (tätähän sinä hoet, ja itsesi ymrätäien ihmisten joukkoon luet) että kehän kiertäminen ei ole järkevää eikä vie sinua mhinkään.

Uskoni perusta on, miten Jeesus Kristus on Jumalan Poika,- ei Jumala, ja tässä valossa katselen muita Raamatun ilmoitusksia.

Mitä kehän kiertämistä siinä on jos uskoo Jeesuksen Jumalan Pojaksi,. ei Jumalaksi.

• ml213. kirjoitti:

Uskoni perusta on, miten Jeesus Kristus on Jumalan Poika,- ei Jumala, ja tässä valossa katselen muita Raamatun ilmoitusksia.

Mitä kehän kiertämistä siinä on jos uskoo Jeesuksen Jumalan Pojaksi,. ei Jumalaksi.

ml213:
        "Mitä kehän kiertämistä siinä on jos uskoo Jeesuksen Jumalan Pojaksi,. ei Jumalaksi".
        ----
        Kerro, kuka kieltää tässä ketjussa, etteikö Jeesus ole Jumalan Poika (Hebr.1:5)?
        Mutta, jos uskot Hebr. kirjeen kirjoittajaa, niin huomaat, että Jeesusta kutsutaan muillakin nimillä.
        (Hebr.1:5,8,10)
        ----
        Sanot:
        "Uskoni perusta on, miten Jeesus Kristus on Jumalan Poika,- ei Jumala, ja tässä valossa katselen muita Raamatun ilmoituksia".

Onko Hebr.1:8,10 jotenkin ristiriidassa "uskosi perustan" kanssa ?

• ml213.
        Tapio522 kirjoitti:

ml213:
        "Mitä kehän kiertämistä siinä on jos uskoo Jeesuksen Jumalan Pojaksi,. ei Jumalaksi".
        ----
        Kerro, kuka kieltää tässä ketjussa, etteikö Jeesus ole Jumalan Poika (Hebr.1:5)?
        Mutta, jos uskot Hebr. kirjeen kirjoittajaa, niin huomaat, että Jeesusta kutsutaan muillakin nimillä.
        (Hebr.1:5,8,10)
        ----
        Sanot:
        "Uskoni perusta on, miten Jeesus Kristus on Jumalan Poika,- ei Jumala, ja tässä valossa katselen muita Raamatun ilmoituksia".

Onko Hebr.1:8,10 jotenkin ristiriidassa "uskosi perustan" kanssa ?

Ihminen joko uskoo Jeesuksen Junmalan Pojaksi tai sitten Jumalaksi. Ymmärrä,- ettei Jeesus voi olla molempia. Kyllä Raamatussa on huomioitu myös kieliopilliset asiat ja asian ilmaisut.

Tapio, et pääse yli etkä ympäri siitä totuudesta, että Jeesusta Kristusta pitää kutsua Jumalan Pojaksi. Näin on Jumala aivoittanut tämän asian.

Juuri kolminaisuusoppi vääntää Jumalan ilmoitukset kieroon ja opettaa, miten Jeesusta Krtistusta voi myös kutsua Jumalaksi, noiden ihmeellisten persoonien takia. Huomaa Raamatussa näin ei opeteta.

• +

että Jumalan ainosyntyinen Poika on Jumala niinkuin Isänsäkin.
      Näin he kieltävät "Isän ja Pojan".

"Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
      Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään."

• kutsumme Jeesusta sillä nimellä, joksi Isä käski Häntä kutsua.
        Luuk. 1:35
        Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

Täällä on toki sellaisia epäuskoisia, jotka uskovat ennemmin kirkon ja ihmisten teoriaa, kuin Jumalaa, ja he kutsuvat Jeesusta jumalaksi. Sellaisilla ei ole totuutta eikä Pyhää Henkeä, vaan ovat vailla Jumalan kirkkautta.

• +
        lappix kirjoitti:

kutsumme Jeesusta sillä nimellä, joksi Isä käski Häntä kutsua.
        Luuk. 1:35
        Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

Täällä on toki sellaisia epäuskoisia, jotka uskovat ennemmin kirkon ja ihmisten teoriaa, kuin Jumalaa, ja he kutsuvat Jeesusta jumalaksi. Sellaisilla ei ole totuutta eikä Pyhää Henkeä, vaan ovat vailla Jumalan kirkkautta.

"... ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä." Joh 1:1-2

Uskotteko te "tosiuskovaiset", että tuossa puhutaan Jumalan ainokaisesta (monogenes).

• + kirjoitti:

"... ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä." Joh 1:1-2

Uskotteko te "tosiuskovaiset", että tuossa puhutaan Jumalan ainokaisesta (monogenes).

joten pysytään nyt totuudessa eikä sotkea tähän niitä Nikaian pakanoiden käsityksiä.

• +
        lappix kirjoitti:

joten pysytään nyt totuudessa eikä sotkea tähän niitä Nikaian pakanoiden käsityksiä.

Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä ... ainokainen Poika, joka on Isän helmassa

• + kirjoitti:

Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä ... ainokainen Poika, joka on Isän helmassa

Voi jos ymmärtäisit oikein mitä tarkoittaa; Sana on Jumala, ja uskoisit sen, niin muutkin asiat/alueet aukeaisivat oikeassa valossa.

Lue ja pyri ymmärtämään ja yhdistämään Heb 1 ilmoitus eli miten todella Jumala puhui/toi Sanan ihmisten tietoisuuteen Jeesuksen kautta ja näin ;"Jumala oli kanssamme".

Jos todella haluat uskoa Jumalaan/Jumalan todistukseen Pojastaan, niin aloita sinäkin alkumetristä eli Jumalan omasta ilmoituksesta miten Jeesusta Kristusta ....t-u-l-e-e kutsuttaman Jumalan Pojaksi. Siis ei Jumalaksi. Luuk 1:35.
        No, omapa on asiasi, jos teet Jumalan valehtelijaksi.

• +
        ml213 kirjoitti:

Voi jos ymmärtäisit oikein mitä tarkoittaa; Sana on Jumala, ja uskoisit sen, niin muutkin asiat/alueet aukeaisivat oikeassa valossa.

Lue ja pyri ymmärtämään ja yhdistämään Heb 1 ilmoitus eli miten todella Jumala puhui/toi Sanan ihmisten tietoisuuteen Jeesuksen kautta ja näin ;"Jumala oli kanssamme".

Jos todella haluat uskoa Jumalaan/Jumalan todistukseen Pojastaan, niin aloita sinäkin alkumetristä eli Jumalan omasta ilmoituksesta miten Jeesusta Kristusta ....t-u-l-e-e kutsuttaman Jumalan Pojaksi. Siis ei Jumalaksi. Luuk 1:35.
        No, omapa on asiasi, jos teet Jumalan valehtelijaksi.

"Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala .... ainokainen Poika, Isän sylissä oleva"

• ml213.
        + kirjoitti:

"Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala .... ainokainen Poika, Isän sylissä oleva"

------------
        Mutta, nyt on kyse kuka Jeesus Kristus on ja millä nimellä häntä PITÄÄ kutsua. Miksi et usko Jumalan selkeään ilmoitukseen.

Muuten valehteleeko Jumala tuossa ajatellen ihmisen kyhäämää kolminaisuusoppia? Ymmärrä,- miten ihmisen tulee uskoa Jumalan aivoittamaan pelastukseen juuri tuolta pohjalta eli Jeesus on Kristus ja Herra,- Jumalan Poika. Nyt sinäkään et usko.

Esim. en ota vastaan mitään opetusta tai syvällisempää pohdintaa, jos alkupiste ei ole oikein eli opettajan/pohtijan tulee ensiksikin uskoa, miten Jeesus Kristus on Jumalan Poika,- eikä Jumala.

• +
        ml213. kirjoitti:

------------
        Mutta, nyt on kyse kuka Jeesus Kristus on ja millä nimellä häntä PITÄÄ kutsua. Miksi et usko Jumalan selkeään ilmoitukseen.

Muuten valehteleeko Jumala tuossa ajatellen ihmisen kyhäämää kolminaisuusoppia? Ymmärrä,- miten ihmisen tulee uskoa Jumalan aivoittamaan pelastukseen juuri tuolta pohjalta eli Jeesus on Kristus ja Herra,- Jumalan Poika. Nyt sinäkään et usko.

Esim. en ota vastaan mitään opetusta tai syvällisempää pohdintaa, jos alkupiste ei ole oikein eli opettajan/pohtijan tulee ensiksikin uskoa, miten Jeesus Kristus on Jumalan Poika,- eikä Jumala.

Kai sinä voit kertoa, mitä Johannes tarkoittaa evankeliuminsa johdannossa, kun puhuu Jumalan ainokaisesta.

• ml213.
        + kirjoitti:

Kai sinä voit kertoa, mitä Johannes tarkoittaa evankeliuminsa johdannossa, kun puhuu Jumalan ainokaisesta.

Tarkoitatko Joh. evankeljumin alkua eli ;Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä........... jne...

Aikoinaan tällä/kin foorumilla oli hyvä keskustelu , miten Johannes kuvaa Raamatun alkulehtien ilmoitusta miten Jumala loi maailman.Tuo Raamatun alkulehtien lukeminen ja yhdistäen sen Joh evankeljumin alkuun valaisee myös mitä tarkoittaa Sana.

Huomaa kun Jumala sanoi, niin kaikki myös toteutui. Tämän saman Sanan Jeesus toi ihmisten tietoisuuteen eli Jumala puhui Jeesuksen kautta ihmisten keskuudessa. Niin, tällä samalla Sanalla sinäkin kirkastat Jumalan ruumiissasi,- koska Sana on Jumala, mutta tietenkään sinä et muutu Jumalaksi.

Niin, on kokonaan kaksi eri asiaa.
        - Sana on Junmala
        - Jumala puhui Jeesuksen Kristuksen kautta eli toi itsensä (Jumala) ilmi ihmisten tietoisuuteen Jeesuksen Kristuksen kautta Heb 1 ja samoin Jumala loi maailman Pojan kautta.

• +
        ml213. kirjoitti:

Tarkoitatko Joh. evankeljumin alkua eli ;Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä........... jne...

Aikoinaan tällä/kin foorumilla oli hyvä keskustelu , miten Johannes kuvaa Raamatun alkulehtien ilmoitusta miten Jumala loi maailman.Tuo Raamatun alkulehtien lukeminen ja yhdistäen sen Joh evankeljumin alkuun valaisee myös mitä tarkoittaa Sana.

Huomaa kun Jumala sanoi, niin kaikki myös toteutui. Tämän saman Sanan Jeesus toi ihmisten tietoisuuteen eli Jumala puhui Jeesuksen kautta ihmisten keskuudessa. Niin, tällä samalla Sanalla sinäkin kirkastat Jumalan ruumiissasi,- koska Sana on Jumala, mutta tietenkään sinä et muutu Jumalaksi.

Niin, on kokonaan kaksi eri asiaa.
        - Sana on Junmala
        - Jumala puhui Jeesuksen Kristuksen kautta eli toi itsensä (Jumala) ilmi ihmisten tietoisuuteen Jeesuksen Kristuksen kautta Heb 1 ja samoin Jumala loi maailman Pojan kautta.

Et sitten vastannut kysymykseeni, mitä Johannes tarkoitti avauksessaan (1:1-18) esitellessään evankeliuminsa päähenkilön Jumalan ainokaiseksi.

• on moni

todennut ekivaarin kirjoittelun ainoa tarkoitus on herjata Jeesusta Kristusta ja Hänen kristintyötään. Pilkkaamisella hän on "uskontiensä" aloittanut ja sama jatkuu. Mukaan on tullut universalismi-opin lisäksi teemoja ei-kristillisistä lahkoista ym ihmisopeista.

Ainoa mikä ihmetyttää. Mitä tämä ihmispolo oikein yrittää? Hän jatkaa samaa typerää jankutustaan, vaikka jo vuosia sitten on palstalla yksimielisesti muiden taholta todettu pelkäksi häiriköksi. Ei ole kovin suurta kannustusta, jos saa peräänsä pari joukkosieluista höpöttäjää, kuten lappixhirvas ja ml213, joiden osaaminen on tasolla: antaa tulla mitä sylki suuhun tuo

Elämä riivaajahengen ohjauksessa täytyy antaa jotain sairasta innoitusta ja nostaa narsistisuutta, joka ekivaarilla on ollut ilmeisesti luonnostaan.

• Kuten aina kun Raamatun oppia ei oteta vastaan vaan tilalle kehitellään omia päätelmiä, menee tulkinnat metsään.
      Yleensä irroitellaan asioita asiayhteyksistään sen enempää tutkimatta mitä ne pitävät sisällään. En jaksa lakata ihmettelemästä kuinka ihminen voi elää sellaisessa itsepetoksessa ja pönkittää sitä mitä ihmeellisimillä tavoilla sokeasti.
      Joh.5:43: Kohdassa Jeesus nuhtelee siitä että ihmiset eivät ota Häntä vastaan sinä minä Hän on. Kunnioittaen ja täydellisesti hyväksyen myös sen että Jeesus on Jumala. Valemessiaat sen sijaan keräsi ympärilleen kapinaliikkeitä.
      2.Kor.11: Kohdassa Paavali nuhtelee ja varoittaa valeopettajista jotka opettavat Jeesuksesta jotain muuta kuin Hän on. Ja koska tiedämme että Paavali kunnioitti ja palveli Jeesusta Jumalana, Paavali varoittaa esim. heistä jotka kieltävät Jeesuksen Jumaluuden, kuten aloittaja.
      2.Tes.2: Kohdassa puhutaan antikristuksesta joka on tuleva lopunaikoina, ei "toisesta jeesuksesta".

Sinulla on ekivaari se hyvä ja avaava novum-sarja. Mitäpä jos opiskelisit sieltä sitä kommentaariosaa sen sijaaan että väärennät tänne niitä novumin tekstejä?

• tarkoittaa joka tapauksessa Isältä saatua jumaluuutta, joka ei ole tasa-arvoista Isän Jumalan kanssa, sillä saadulla jumaluudella ei voi jakaa etusijoja,

1.Korinttolaiskirje 4
        7 "Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?"

Matteuksen evankeliumi 20
        23 Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut."

Jeesus on Jumala vain siinä merkityksessä, mitä hän Joh.10:34,35 jakeissa jumaluudestaan selitti.

´

• antaa elämää,
        ekivaari kirjoitti:

tarkoittaa joka tapauksessa Isältä saatua jumaluuutta, joka ei ole tasa-arvoista Isän Jumalan kanssa, sillä saadulla jumaluudella ei voi jakaa etusijoja,

1.Korinttolaiskirje 4
        7 "Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?"

23 Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut."

Jeesus on Jumala vain siinä merkityksessä, mitä hän Joh.10:34,35 jakeissa jumaluudestaan selitti.

´

kuin Jumala itse.
        Olethan monet kerrat siteerannut: "Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki". (Joh. 3:6)
        Sentähden Jeesus sanoikin Nikodeemukselle: "Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä" (7.jae).
        Jeesus ei tarvinnut uudestisyntymää, koska Hän oli Jumalasta syntynyt, ja oli synnitön. Meidät Hän tuli pelastamaan ja sovittamaan Jumalan kanssa.
        Hänessä oli elämä ja Hän antaa iankaikkisen elämän kaikille, jotka Hänen tykönsä tulevat, koska Hän on Jumala ja iankaikkinen elämä. Hänellä on iankaikkisen elämän sanat, kuten Pietarikin sanoi: "Herra, kenen tykö me menisimme, sillä sinulla on iankaikkisen elämän sanat". Jeesuksen puhumat sanat ovat Henki ja elämä. Siksi sanoma Jeesuksesta Kristuksesta on Jumalan voima Pyhässä Hengessä ja se voi synnyttää ihmisen elävään toivoon, eli uskon Jeesukseen.

Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä. (Joh. 1:12)

No, kuka meidät eläväksi tekee? Eikö Jumala?

Laitan tähän muutamia esimerkkejä:
        Liisa sanoo, että hän on uudestisyntynyt Jumalan elävän ja pysyvän Sanan kautta. No, se on totta, sillä eihän kukaan uudestisynny, ellei kuule Sanaa.

Pekka sanoo, että Jeesus hänet pelasti, ja hän sai uuden elämän, kun oli tuolla telttakokouksessa kuulemassa Jumalan sanaa. Sekin on totta.

Sitten Paavo sanoo, että Jumala minut pelasti, kun kuulin evankeliumin Jeesuksesta. Sekin on totta, sillä vain Jumala voi pelastaa.

Näkivätkö nämä esimerkkihenkilöt Jeesuksen tai Jumalan tai Sanan? Kuka oli heidän pelastajansa? Jumala vaiko Jeesus vaiko Henki ja Sana? On vain yksi Jumala!

Eivät he nähneet, vaan Jumala avasi heidän sisäisen ihmisen silmät ja korvat, joten se Sana sai mennä heidän sisimpäänsä, ja niin he Hengestä ja Sanasta saivat voiman tulla Jumalan lapsiksi. Pyhä Henki kirkasti ristiinnaulitun Kristuksen heidän syntiensä sovittajana ja niin he saivat uskon tarttua tähän sovituksen Sanaan ja niin Henki, eli Jumala, eli Jeesus , teki heidät eläviksi.

Niin, Henki on se, joka eläväksi tekee.

Jumala on se, joka eläväksi tekee. Ef.2:1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne.

Jeesus tekee eläväksi. 1kor.15:45 viimeisestä Aadamista (Jeesuksesta) tuli eläväksitekevä henki.
        Joh.5.21 Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.

Isä, Poika ja pyhä Henki kuuluvat samaan "pakettiin", jota sanomme Jumalaksi.

• antaa elämää, kirjoitti:

kuin Jumala itse.
        Olethan monet kerrat siteerannut: "Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki". (Joh. 3:6)
        Sentähden Jeesus sanoikin Nikodeemukselle: "Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä" (7.jae).
        Jeesus ei tarvinnut uudestisyntymää, koska Hän oli Jumalasta syntynyt, ja oli synnitön. Meidät Hän tuli pelastamaan ja sovittamaan Jumalan kanssa.
        Hänessä oli elämä ja Hän antaa iankaikkisen elämän kaikille, jotka Hänen tykönsä tulevat, koska Hän on Jumala ja iankaikkinen elämä. Hänellä on iankaikkisen elämän sanat, kuten Pietarikin sanoi: "Herra, kenen tykö me menisimme, sillä sinulla on iankaikkisen elämän sanat". Jeesuksen puhumat sanat ovat Henki ja elämä. Siksi sanoma Jeesuksesta Kristuksesta on Jumalan voima Pyhässä Hengessä ja se voi synnyttää ihmisen elävään toivoon, eli uskon Jeesukseen.

Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä. (Joh. 1:12)

No, kuka meidät eläväksi tekee? Eikö Jumala?

Laitan tähän muutamia esimerkkejä:
        Liisa sanoo, että hän on uudestisyntynyt Jumalan elävän ja pysyvän Sanan kautta. No, se on totta, sillä eihän kukaan uudestisynny, ellei kuule Sanaa.

Pekka sanoo, että Jeesus hänet pelasti, ja hän sai uuden elämän, kun oli tuolla telttakokouksessa kuulemassa Jumalan sanaa. Sekin on totta.

Sitten Paavo sanoo, että Jumala minut pelasti, kun kuulin evankeliumin Jeesuksesta. Sekin on totta, sillä vain Jumala voi pelastaa.

Näkivätkö nämä esimerkkihenkilöt Jeesuksen tai Jumalan tai Sanan? Kuka oli heidän pelastajansa? Jumala vaiko Jeesus vaiko Henki ja Sana? On vain yksi Jumala!

Eivät he nähneet, vaan Jumala avasi heidän sisäisen ihmisen silmät ja korvat, joten se Sana sai mennä heidän sisimpäänsä, ja niin he Hengestä ja Sanasta saivat voiman tulla Jumalan lapsiksi. Pyhä Henki kirkasti ristiinnaulitun Kristuksen heidän syntiensä sovittajana ja niin he saivat uskon tarttua tähän sovituksen Sanaan ja niin Henki, eli Jumala, eli Jeesus , teki heidät eläviksi.

Niin, Henki on se, joka eläväksi tekee.

Jumala on se, joka eläväksi tekee. Ef.2:1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne.

Jeesus tekee eläväksi. 1kor.15:45 viimeisestä Aadamista (Jeesuksesta) tuli eläväksitekevä henki.
        Joh.5.21 Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.

Isä, Poika ja pyhä Henki kuuluvat samaan "pakettiin", jota sanomme Jumalaksi.

tuli lihasta ja verestä osalliseksi - y h t ä l ä i s e l l ä - t a v a l l a - k u i n - m e k i n.

Hebrealaiskirje 2
        14 "Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen,"

´

• ekivaari kirjoitti:

tuli lihasta ja verestä osalliseksi - y h t ä l ä i s e l l ä - t a v a l l a - k u i n - m e k i n.

Hebrealaiskirje 2

´

Kannattaa perehtyä Hebr. kirjeeseen tarkemmin!
        --
        JUMALA ON PUHUNUT MEILLE POJASSAAN
        Hebr.1:1-4
        -----
        1:1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        1:2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
        1:3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
        1:4 tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
        --
        Pojasta sanotaan kaksi asiaa:
        Hän on Jumalan sekä näkyvä, että konkreettinen, kosketeltava kuva.

Myös 1. Joh. kirjeen alku sanoo saman: Kristuksessa Jumala oli sekä nähtävällä, että kosketeltavalla tavalla läsnä.
        Tämä käy ilmi myös Tuomaan uskontunnustuksesta: ”Minun Herrani ja Minun Jumalani” (Joh. 20:28).
        ----
        Kristuksen nimiä luetellaan jatkossa kolme:
        1) Hän on Jumalan Poika (j.5).
        2) Hän on Jumala (j.8)
        3) Hänelle kuuluu jopa nimi Herra, jota VT käyttää Israelin Jumalasta, maailman Luojasta (j.10).

• Tapio522 kirjoitti:

--
        -----
        1:1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        1:2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
        1:3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
        1:4 tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
        --

Myös 1. Joh. kirjeen alku sanoo saman: Kristuksessa Jumala oli sekä nähtävällä, että kosketeltavalla tavalla läsnä.
        Tämä käy ilmi myös Tuomaan uskontunnustuksesta: ”Minun Herrani ja Minun Jumalani” (Joh. 20:28).
        ----
        2) Hän on Jumala (j.8)
        3) Hänelle kuuluu jopa nimi Herra, jota VT käyttää Israelin Jumalasta, maailman Luojasta (j.10).

Haluat siis tehdä tietoisesti Jumalan valehtelijaksi,- vai?? Muuten, ymmärrätkö Tapio todella mitä olet tekemssä kun järkeilet fiktiivisesti Jumalan ilmoituksia? Myöntänet ainakin sen totuuden,- että toimit niin.

• Tapio522 kirjoitti:

--
        -----
        --

----
        2) Hän on Jumala (j.8)

Oletkos joku tuomas-kulttilainen vai miksi nostat jatkuvasti epäuskoisen pakanan ohi Jeesuksen.
        No, tietenkin porttokirkon jäsen uskoo mitä kirkolliskokouset ovat päättäneet ennen ja nyt, mutta sellaiset ihmiset ovat hylänneet Jumalan.
        Kirkko on suuri portto, joka tuhoutuu nopeasti.

• sellainen, joka kuuluu porttokirkkoon ja uskoo kolminaisuusoppiin.

• lappix kirjoitti:

Oletkos joku tuomas-kulttilainen vai miksi nostat jatkuvasti epäuskoisen pakanan ohi Jeesuksen.
        No, tietenkin porttokirkon jäsen uskoo mitä kirkolliskokouset ovat päättäneet ennen ja nyt, mutta sellaiset ihmiset ovat hylänneet Jumalan.
        Kirkko on suuri portto, joka tuhoutuu nopeasti.

Mitä nimiä sinun mielestäsi Jeesuksesta käytetään Hebr.1.luvussa (jakeet: 5,7,10) ?

• Tapio522 kirjoitti:

Mitä nimiä sinun mielestäsi Jeesuksesta käytetään Hebr.1.luvussa (jakeet: 5,7,10) ?

Jeesusta siinä asiassa. olenhan Hänen opetuslapsi.
        Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.

Minä en tarvitse kenekään mielipiteitä, en edes omaani, vaan uskon mitä Jeesus sanoi itsestään. Halutako uskoa Jeesusta vai et?

• lappix kirjoitti:

Jeesusta siinä asiassa. olenhan Hänen opetuslapsi.

Minä en tarvitse kenekään mielipiteitä, en edes omaani, vaan uskon mitä Jeesus sanoi itsestään. Halutako uskoa Jeesusta vai et?

lappax:
        "Haluatko uskoa Jeesusta vai et?"
        --
        Uskon!

Uskotko sinä Hebrealaiskirjeen kirjoittajaa; Hebr.1:5,8,10 (Jeesuksen nimistä)?
        (Taisit itsekkin lainata jossain kohden Hebr. kirjettä!)

• Tapio522 kirjoitti:

--
        -----
        --

----
        2) Hän on Jumala (j.8)

lainattu alkulähteestä [2.Sam.7:16] karkeasti muunneltuna ja oikea muoto olisi tämä: "Mutta pojasta sanoo Jumala; 'Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka.'

Psalmit 45
        6 (45:7) "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka."

2.Samuelin kirja 7
        14 "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;
        15 mutta minun armoni ei poistu hänestä, niinkuin minä poistin sen Saulista, jonka minä poistin sinun tieltäsi.
        16 Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva."

Alkuperäinen lähde ei puhu mitään pojan jumaluudesta, vaan hänen valtaistuimensa pysyvyydestä. Poika saa istua ylipapin valtaistuimella iankaikkisesti, vertaa [Hepr.5:5,6]

´

• ekivaari kirjoitti:

lainattu alkulähteestä [2.Sam.7:16] karkeasti muunneltuna ja oikea muoto olisi tämä: "Mutta pojasta sanoo Jumala; 'Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka.'

Psalmit 45
        6 (45:7) "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka."

2.Samuelin kirja 7
        14 "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;
        15 mutta minun armoni ei poistu hänestä, niinkuin minä poistin sen Saulista, jonka minä poistin sinun tieltäsi.
        16 Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva."

Alkuperäinen lähde ei puhu mitään pojan jumaluudesta, vaan hänen valtaistuimensa pysyvyydestä. Poika saa istua ylipapin valtaistuimella iankaikkisesti, vertaa [Hepr.5:5,6]

´

ekivaari väittää, että Hebr.1:8 on "karkeasti muunneltu"!

Ei meidän tarvi tukeutua pelkästään yhteen Raamatun paikkaan.
        Onhan muitakin paikkoja Raamatussa, joissa Jeesuksen jumaluus tulee selvästi esiin.
        Niitä paikkoja en käy nyt luettelemaan, kun niin moni muukin on tuonut niitä jo hyvin esiin.

• Tapio522 kirjoitti:

Onhan muitakin paikkoja Raamatussa, joissa Jeesuksen jumaluus tulee selvästi esiin.
        Niitä paikkoja en käy nyt luettelemaan, kun niin moni muukin on tuonut niitä jo hyvin esiin.

riittää Hänen SANANSA, koska se on totuutta. Eri asia on, jollei usko Jeesusta, niin silloin onkin epäuskoinen pakana, kuten sinä Tapio 522.
        Sinun Jeesuksesi on jumala, minun Jeesus on Herra. Miksi? Siksi että minä uskon Jeesuksen omaa todistusta, sinä Tapio 522 uskot porttokirkon eksytystä ja harhaoppia.

Se on näin helppoa olla Jeesukseen uskova:

Jeesus on Herra, eikä jumala.

• Tapio522 kirjoitti:

alkuperäisiä tekstejä on muunneltu ja lisäilty. Martti Luther kirjoittaa kohdan (1.Joh.5:7,8) lisäyssanoista mm. näin:

"Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat. Tämä värsy ei ole kreikkalaisissa käsikirjoituksissa, ja näyttää siltä, että muinaisajan jumaluusoppineet innossansa Ariolaisia vastaan ovat sen, sopimattomasti kyllä, tähän lisänneet."
        (Martti Luther: Johanneksen ensimmäisen kirjeen selitys)

´

• voi hyvänen aika
        lappix kirjoitti:

riittää Hänen SANANSA, koska se on totuutta. Eri asia on, jollei usko Jeesusta, niin silloin onkin epäuskoinen pakana, kuten sinä Tapio 522.
        Sinun Jeesuksesi on jumala, minun Jeesus on Herra. Miksi? Siksi että minä uskon Jeesuksen omaa todistusta, sinä Tapio 522 uskot porttokirkon eksytystä ja harhaoppia.

Se on näin helppoa olla Jeesukseen uskova:

Jeesus on Herra, eikä jumala.

näin puhuu joukko joka muuntelee raamattua omia tarkotusperien mukaiseksi...tuon pohjalta on aika emävale sanoa että "meille riittää Hänen sanansa".

Sanotteko ekivaari, ml213 ja lappix...tuleeko teille vatsanväänteitä siitä että tunnustatte Jeesuksen Jumaluuden?..hengeltä mikä teissä on, ei ole mikään juttu tunnustaa Jeesusta Herrakseen...isompi juttu onkin tunnustaa Jeesus lihaan tulleeksi ( 1 john 4:3), sen tunnustaminen vie teissä toimivalta hengeltä vallan.

• lappix kirjoitti:

sellainen, joka kuuluu porttokirkkoon ja uskoo kolminaisuusoppiin.

Minä uskon alkukristittyjen ja Raamatun todistukseen kolminaisuus asiassa.

• ekivaari kirjoitti:

tarkoittaa joka tapauksessa Isältä saatua jumaluuutta, joka ei ole tasa-arvoista Isän Jumalan kanssa, sillä saadulla jumaluudella ei voi jakaa etusijoja,

1.Korinttolaiskirje 4

´

Hankalaksi menee nämä teidän opit. On Jumaluutta kuten Jumala on ja on alempiarvoista jumaluutta kuten Jeesus on. Kuinka montaa jumaluutta/Jumaluutta sitten palvot? Paavalikin rinnastaa kokoajan Jumalan ja Jeesuksen tasa-arvoisiksi teksteissään. Ja Paavalihan sai tekstinsä Jeesukselta.

Toisekseen tuo sinun Raamatunkohtien noukkiminen on mielivaltaista, pomit kohtia sanojen perusteella tutkimatta mitä niissä todella sanotaan.
        1.Kor.4:7 kohdassa Paavali puhuu Korinton seurakunnan ihmisille, ei Jeesukselle. Paavali puhuu lahjoista ja palvelutehtävistä jotka ihmiset ovat saaneet Jumalalta.
        Joh.10:34-35 kohdassa Jeesus viittaa Vt:hen ja Ps.82:6 kohtaan, jossa juutalaisia hallitsijoita tavallisia ihmisiä siis sanottiin jumaliksi, heidän korkea-arvoisen tehtävän johdosta. Jeesus puhuu toisenlaisesta Jumaluudesta tarkoittaessaan itseään, siitä yhdestä ja ainoasta. Sen ymmärsivät myös sen ajan juutalaiset, koskapa halusivat kivittää Jeesuksen siitä hyvästä että Hän piti itseään Jumalana (Joh.10:31-33).

Kannattaa tutkia asiayhteydet tarkoin ettei tule väärinymmärryksiä. Ja tutustu siihen hyvään ja asioita valaisevaan Novum sarjan kommentaariosaan.

• juhani1965 kirjoitti:

Jeesuksen sanaan, kuten Isä kehoittaa jotta pelastun.

Juhani 1965 höpöttää ihmisopeistaan.

• elit et usko
        ekivaari kirjoitti:

alkuperäisiä tekstejä on muunneltu ja lisäilty. Martti Luther kirjoittaa kohdan (1.Joh.5:7,8) lisäyssanoista mm. näin:

"Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat. Tämä värsy ei ole kreikkalaisissa käsikirjoituksissa, ja näyttää siltä, että muinaisajan jumaluusoppineet innossansa Ariolaisia vastaan ovat sen, sopimattomasti kyllä, tähän lisänneet."

´

että Pyhä Henki on ollut raamatun käännnöksissä mukana? Miten uskot sitten että se on ollu tekemässä alkuperästä raamattua?
        Pelkosi vie pohjan aikapitkälti koko raamatulta.

• ml213.
        elit et usko kirjoitti:

että Pyhä Henki on ollut raamatun käännnöksissä mukana? Miten uskot sitten että se on ollu tekemässä alkuperästä raamattua?

Valitettavasti näissä raamatun käännöksissä ei pyhä Henki ole ollut mukana. Siis aina. Jos paneudut esim. 92- käännökseen ja erikoisesti siihen käännösvaihe ehdotuksiin, niin kaukanapa oli Pyhän Hengen johdatus. Todellisuudessa uskonnolliset ihmiset pyrkivät kääntämään alkuperäisiä ilmoituksia tämän ajan ymmärrykseen sopien.

• elit et usko kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi 13
        24 "Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
        25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
        26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
        27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
        28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt.' Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
        29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
        30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

Vihamies on kylvänyt evankekeliumeihin paljon hapatusta, joka on tullut ilmi.

´

´

• ekivaari kirjoitti:

24 "Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
        25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
        27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
        28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt.' Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
        29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
        30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

´

´

teriä teroitetaan, joten odotellaan kun elonleikkaajat tulevat. Eiköhän se silloin selviä - viimeistään.

• ekivaari kirjoitti:

´

TODISTUS JEESUKSESTA KRISTUKSESTA
        1.Joh.5:6-12
        --
        5:6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.

5:7 Sillä kolme on, jotka todistavat:

5:8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

5:9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.

5:10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

5:11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        5:12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        --
        Vielä kerran Johannes korostaa Kristuksen lihaan tulemisen merkitystä.
        Jeesus tuli ”veden ja veren kautta” (6). Jeesus oli Kristus alusta alkaen ja loppuun asti , hamaan ristinkuolemaan asti.

Perisynnin olemassaolon takia Jeesuksen ei sopinut syntyä Joosefin syntiin langenneesta siemenestä, vaan Hänen piti syntyä (siitä) Pyhästä Hengestä ollakseen Pyhä ja Tahraton uhri Jumalalle (Matt.1:20-23).

Mitenkä päästä uskomaan tällaiseen Jeesukseen Kristukseen?
        Meillä on kolme todistajaa, sanoo Johannes:
        ”Henki, vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä” (7,8).

Juutalaisen oikeuskäytännön mukaan tarvittiin kaksi tai kolme todistajaa (5.Moos.19:15). Tavallaan nytkin on kolme todistajaa, sillä Jordanin vesi ja Golgatan veri myös todistavat. Vesi ja veri liittävät pelastustapahtumat ihmisten maailmaan ja ihmisten historiaan.
        Nämä tapahtumat ovat tosiasioita.
        Ainoa ja pätevä todistus on vain Jumalan todistus, kun hän on todistanut Pojastaan(9).

Meidän on otettava tämä todistus vastaan. Ellemme usko Jumalan todistusta, teemme Hänet valhettelijaksi (10).
        Uskotko sinä Jumalan todistukseen Pojastaan? Uskotko, että Jumala antoi oman Poikansa syntiemme sovitukseksi?

• Tapio522 kirjoitti:

TODISTUS JEESUKSESTA KRISTUKSESTA
        1.Joh.5:6-12
        --
        5:6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.

5:7 Sillä kolme on, jotka todistavat:

5:8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

5:9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.

5:10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

5:11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        5:12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        --
        Vielä kerran Johannes korostaa Kristuksen lihaan tulemisen merkitystä.
        Jeesus tuli ”veden ja veren kautta” (6). Jeesus oli Kristus alusta alkaen ja loppuun asti , hamaan ristinkuolemaan asti.

Perisynnin olemassaolon takia Jeesuksen ei sopinut syntyä Joosefin syntiin langenneesta siemenestä, vaan Hänen piti syntyä (siitä) Pyhästä Hengestä ollakseen Pyhä ja Tahraton uhri Jumalalle (Matt.1:20-23).

Mitenkä päästä uskomaan tällaiseen Jeesukseen Kristukseen?
        Meillä on kolme todistajaa, sanoo Johannes:
        ”Henki, vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä” (7,8).

Juutalaisen oikeuskäytännön mukaan tarvittiin kaksi tai kolme todistajaa (5.Moos.19:15). Tavallaan nytkin on kolme todistajaa, sillä Jordanin vesi ja Golgatan veri myös todistavat. Vesi ja veri liittävät pelastustapahtumat ihmisten maailmaan ja ihmisten historiaan.
        Nämä tapahtumat ovat tosiasioita.
        Ainoa ja pätevä todistus on vain Jumalan todistus, kun hän on todistanut Pojastaan(9).

Meidän on otettava tämä todistus vastaan. Ellemme usko Jumalan todistusta, teemme Hänet valhettelijaksi (10).
        Uskotko sinä Jumalan todistukseen Pojastaan? Uskotko, että Jumala antoi oman Poikansa syntiemme sovitukseksi?

ovat Martti Lutherinkin mukaan "muinaisajan jumaluusoppineiden innossansa Ariolaisia vastaan sopimattomia lisäyksiä", sillä

Martti Luther kirjoittaa noista kohdan (1 Joh. 5:7,8) lisäyssanoista näin:

´

• juhani1965 kirjoitti:

Hankalaksi menee nämä teidän opit. On Jumaluutta kuten Jumala on ja on alempiarvoista jumaluutta kuten Jeesus on. Kuinka montaa jumaluutta/Jumaluutta sitten palvot? Paavalikin rinnastaa kokoajan Jumalan ja Jeesuksen tasa-arvoisiksi teksteissään. Ja Paavalihan sai tekstinsä Jeesukselta.

Toisekseen tuo sinun Raamatunkohtien noukkiminen on mielivaltaista, pomit kohtia sanojen perusteella tutkimatta mitä niissä todella sanotaan.
        1.Kor.4:7 kohdassa Paavali puhuu Korinton seurakunnan ihmisille, ei Jeesukselle. Paavali puhuu lahjoista ja palvelutehtävistä jotka ihmiset ovat saaneet Jumalalta.
        Joh.10:34-35 kohdassa Jeesus viittaa Vt:hen ja Ps.82:6 kohtaan, jossa juutalaisia hallitsijoita tavallisia ihmisiä siis sanottiin jumaliksi, heidän korkea-arvoisen tehtävän johdosta. Jeesus puhuu toisenlaisesta Jumaluudesta tarkoittaessaan itseään, siitä yhdestä ja ainoasta. Sen ymmärsivät myös sen ajan juutalaiset, koskapa halusivat kivittää Jeesuksen siitä hyvästä että Hän piti itseään Jumalana (Joh.10:31-33).

Kannattaa tutkia asiayhteydet tarkoin ettei tule väärinymmärryksiä. Ja tutustu siihen hyvään ja asioita valaisevaan Novum sarjan kommentaariosaan.

Kutsuivat Isää nimellä; "meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä", onko se Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen tasa-arvoiseksi rinnastamista?:

2.Korinttolaiskirje 1
        3 "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"

Efesolaiskirje 1
        3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
        17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"

1.Pietarin kirje 1
        3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"

´

• tarkalleenottaen
        ml213. kirjoitti:

Valitettavasti näissä raamatun käännöksissä ei pyhä Henki ole ollut mukana. Siis aina. Jos paneudut esim. 92- käännökseen ja erikoisesti siihen käännösvaihe ehdotuksiin, niin kaukanapa oli Pyhän Hengen johdatus. Todellisuudessa uskonnolliset ihmiset pyrkivät kääntämään alkuperäisiä ilmoituksia tämän ajan ymmärrykseen sopien.

missä käännöksissä?
        -92 on käytetty selkokieltä, mutta eihän sieltä katoa se punainen lanka, ef 2:8 sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsennen kautta - se on Jumalan lahja-
        aivan kuin sinulla olisi tämä entisaikojen menttaliteetti että raamatun sana on vain oppineille, ja sitä voi vain lukea jos kreikkaa tai latinaa taitaa...muut olkoon ihmisen sanojen varassa, johan se nähtiin mitä se keski-ajalla teetti... Onneksi meillä on raamattu jota voi kaikki lukea ja ymmärtää ettei olla "oppineiden" varassa.
        Raamattu on Jumalan sanaa kaikkineen, ja on aika varomatonta sanoa joistakin jakeista että ne eivät kuulu olla noin siellä...Tähänkin löydät kyllä ohjeet raamatusta, kuten myös siihen miten tulee koetella ihmisten sanomiset.

• tuo luhter on
        ekivaari kirjoitti:

ovat Martti Lutherinkin mukaan "muinaisajan jumaluusoppineiden innossansa Ariolaisia vastaan sopimattomia lisäyksiä", sillä

Martti Luther kirjoittaa noista kohdan (1 Joh. 5:7,8) lisäyssanoista näin:

´

aika pöpö sulle....taitaa jäädä huomioimatta se pikku seikka sulta että Luhther oli aikanaan yksi niistä joka ymmärsi -vain armosta, ei tekojen kautta-

• kätevästi
        ekivaari kirjoitti:

´

´

taas yhdistelty raamattua omiin tarkotusperiinsä..tässä sä olet kyllä taitava, pakko myöntää. Vähän se nyt menee tästä raamattukeskustelusta ohi...

• tuo luhter on kirjoitti:

aika pöpö sulle....taitaa jäädä huomioimatta se pikku seikka sulta että Luhther oli aikanaan yksi niistä joka ymmärsi -vain armosta, ei tekojen kautta-

Jumalan tekojen kautta.

10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."

´

• tarkalleenottaen kirjoitti:

missä käännöksissä?
        -92 on käytetty selkokieltä, mutta eihän sieltä katoa se punainen lanka, ef 2:8 sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsennen kautta - se on Jumalan lahja-
        aivan kuin sinulla olisi tämä entisaikojen menttaliteetti että raamatun sana on vain oppineille, ja sitä voi vain lukea jos kreikkaa tai latinaa taitaa...muut olkoon ihmisen sanojen varassa, johan se nähtiin mitä se keski-ajalla teetti... Onneksi meillä on raamattu jota voi kaikki lukea ja ymmärtää ettei olla "oppineiden" varassa.
        Raamattu on Jumalan sanaa kaikkineen, ja on aika varomatonta sanoa joistakin jakeista että ne eivät kuulu olla noin siellä...Tähänkin löydät kyllä ohjeet raamatusta, kuten myös siihen miten tulee koetella ihmisten sanomiset.

Poikkkeavuuksista eri raamatunkäännöksissä.

Esimerkki1:

Joh 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut. (33/38 käännös)

Joh.1:18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet. (92 käännös)

Joh 1:18 No man hath seen God at any time; the only begotten Son, which is in the bosom of the Father, he hath declared him. (KJV)

Esimerkki 2:

1.Joh.5:7-8 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat: Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
        (Biblia 1776)

1Joh. 5:7-8 Sillä kolme on, jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä. (33/38 käännös)

Esimerkki 3:

Psa 18:24 (18:25) Sentähden Herra palkitsee minulle minun vanhurskauteni mukaan, sen mukaan kuin käteni ovat puhtaat hänen silmiensä edessä. (33/38 käännös)
        Psa 18:24 (18:25) Sentähden Herra kostaa minulle vanhurskauteni perästä, kätteni puhtauden jälkeen, silmäinsä edessä. (Biblia 1776)

No, onko ajatus sama eri käännöksissä? Mikä näistä on Jumalan sanaa ja mikä kääntäjän omaa tuotosta?

• ml213.
        Jonah kirjoitti:

Poikkkeavuuksista eri raamatunkäännöksissä.

Esimerkki1:

Joh 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut. (33/38 käännös)

Joh.1:18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet. (92 käännös)

Joh 1:18 No man hath seen God at any time; the only begotten Son, which is in the bosom of the Father, he hath declared him. (KJV)

Esimerkki 2:

1.Joh.5:7-8 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat: Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
        (Biblia 1776)

1Joh. 5:7-8 Sillä kolme on, jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä. (33/38 käännös)

Esimerkki 3:

Psa 18:24 (18:25) Sentähden Herra palkitsee minulle minun vanhurskauteni mukaan, sen mukaan kuin käteni ovat puhtaat hänen silmiensä edessä. (33/38 käännös)
        Psa 18:24 (18:25) Sentähden Herra kostaa minulle vanhurskauteni perästä, kätteni puhtauden jälkeen, silmäinsä edessä. (Biblia 1776)

No, onko ajatus sama eri käännöksissä? Mikä näistä on Jumalan sanaa ja mikä kääntäjän omaa tuotosta?

Jos ei erikoisen syvällisesti pohdi Raamatun ilmoituksia tai yleensä ole kiinnostunut syvälisistä asioista, niin käännösvirheitä/käännöserilaisuutta ei edes huomaa. Mutta, jos tutkii syvällisiä asioita ja pyrkii hahmottamaan laajempaa mielikuvaa asiasta, niin monasti jopa yhden sanan vivahtteella on merkityksensä.

Niin, ja kuten toitkin esille, niin kolminaisuuoppia/tämän ajan ymmärrystä Jumalasata, niin vahvistetaan näillä uusilla käännöksillä. Se on totta, miten ihmisen tulee etsiä salatuimpaan saakka totuutta ja Jumalan tahtoa, mutta totuus on se, miten vaikeaa se on varmuudella ymmärtää juuri kääntämiseen liittyvän vääristymisen takia.

• juhani1965 kirjoitti:

sanoo Jumalan olevan rajoitettu vain kolmeen persoonaan? Minun Raamattuni sanoo selvääkin selvemmin Jeesuksen suulla, että "Isä yksin on totinen Jumala", [Joh.17:3] joka on "kaikki kaikissa".

1.Korinttolaiskirje 8

Efesolaiskirje 4
        6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

´

• opetti.
        ekivaari kirjoitti:

sanoo Jumalan olevan rajoitettu vain kolmeen persoonaan? Minun Raamattuni sanoo selvääkin selvemmin Jeesuksen suulla, että "Isä yksin on totinen Jumala", [Joh.17:3] joka on "kaikki kaikissa".

1.Korinttolaiskirje 8

Efesolaiskirje 4
        6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

´

Johannes 17.
        3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he TUNTEVAT sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja (TUNTEVAT)hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Lue Joh. 10:32 ja Joh. 14:9.

• +
        opetti. kirjoitti:

Johannes 17.
        3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he TUNTEVAT sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja (TUNTEVAT)hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Emmekä voi tuntea Isää, ellemme ensin ole tulleet tuntemaan Poikaa. (Matt 11:27)

Ei siinä ole muuten mitään ihmeellistä, että Prinssi sanoo Isänsä olevan ainoa totinen Valtias.
        Kumpikin ovat silti kuninkaallisia. Ja nythän Isä on antanut kaiken Valtiuden Pojallensa.

Ja tuohon kuninkaalliseen perheväkeen mekin sitten pääsemme sen kautta, että meidät on kihlattu Prinssille. Ja niin tuo Prinssi on meille kaikki meissä kaikissa. Ja koska Poika ja Isä ovat yhtä, niin myös Isä on silloin Pojan kautta meissäkin sata prosenttia eli kaikki. Ja kerran kun ne, joissa Jumala ei asu, on siirretty omaan valtakuntaansa, niin silloin Jumalan valtakunnassa Jumala on kaikki ... kaikissa.

• opetti. kirjoitti:

Johannes 17.

Isä on myös itsensä Jumala, mutta Jeesus Kristus ei ole, koska Kristuksen Jumala on Isä;

2.Korinttolaiskirje 1
        3 "Kiitetty olkoon meidän Herramme - J e e s u k s e n - K r i s t u k s e n - J u m a l a - j a - I s ä, - laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"

´

• + kirjoitti:

Emmekä voi tuntea Isää, ellemme ensin ole tulleet tuntemaan Poikaa. (Matt 11:27)

Ei siinä ole muuten mitään ihmeellistä, että Prinssi sanoo Isänsä olevan ainoa totinen Valtias.
        Kumpikin ovat silti kuninkaallisia. Ja nythän Isä on antanut kaiken Valtiuden Pojallensa.

Ja tuohon kuninkaalliseen perheväkeen mekin sitten pääsemme sen kautta, että meidät on kihlattu Prinssille. Ja niin tuo Prinssi on meille kaikki meissä kaikissa. Ja koska Poika ja Isä ovat yhtä, niin myös Isä on silloin Pojan kautta meissäkin sata prosenttia eli kaikki. Ja kerran kun ne, joissa Jumala ei asu, on siirretty omaan valtakuntaansa, niin silloin Jumalan valtakunnassa Jumala on kaikki ... kaikissa.

joka on tekevä Kristuksessa Jeesuksessa -y h d e k s i - kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä:

Efesolaiskirje:
        1:3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa, _ _ _
        1:8 Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,
        1:9 tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä -
        1:10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."

´

• + kirjoitti:

voi tuntea Isää ellemme ensin tule tuntemaan sitä Jumalan SANAA ja ilmoitusta, jonka Poika julisti. Jos sinulla on joku kaveri ja joka ei puhu isästään mitään, niin miten opit tietämään onko hänen isänsä rekkakuski vaiko lääkäri?
        Isä ja Poika ovat YHTÄ sanassa ja totuudessa, koska se SANA jonka Poika julisti, tuli Isältä.

• +
        ekivaari kirjoitti:

Isä on myös itsensä Jumala, mutta Jeesus Kristus ei ole, koska Kristuksen Jumala on Isä;

2.Korinttolaiskirje 1
        3 "Kiitetty olkoon meidän Herramme - J e e s u k s e n - K r i s t u k s e n - J u m a l a - j a - I s ä, - laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"

´

Missä sanotaan, että Isä on itsensä Jumala. Mitä sillä ymmärrät?

• +
        ekivaari kirjoitti:

joka on tekevä Kristuksessa Jeesuksessa -y h d e k s i - kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä:

Efesolaiskirje:
        1:3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa, _ _ _
        1:8 Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,
        1:9 tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä -
        1:10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."

´

Sinä taidat lukea tuon lopusta alkuun:
        yksi on JHVH.
        Mutta näin siinä ei lue.

Poika on kantanut 2000 vuotta nimeä Jeesus,
        mutta jo ikuisuuden nimeä JHVH.

• kaksoisW
        + kirjoitti:

yksi on JHVH.
        Mutta näin siinä ei lue.

Heprea on alkuperältään konsonanttikirjoitusta, ja Jumalan nimen muodostaa tetragrammi JHWH.

• +
        kaksoisW kirjoitti:

Heprea on alkuperältään konsonanttikirjoitusta, ja Jumalan nimen muodostaa tetragrammi JHWH.

Tosin tuota tetragrammia näkyy kirjoitettavan hyvin monella tavalla. Jotkut esimerkiksi valitsevat J:n tilalle Y:n jne.

Mutta perinteinen kirjainyhdistelmä tosiaan on JHWH.

• + kirjoitti:

Tosin tuota tetragrammia näkyy kirjoitettavan hyvin monella tavalla. Jotkut esimerkiksi valitsevat J:n tilalle Y:n jne.

Mutta perinteinen kirjainyhdistelmä tosiaan on JHWH.

kohdissa tuo JHWH [Minä Olen] käännetty kielistä riippuen joko Herra, Herr tai Lord j.n.e., eikä Jahve.

´

• + kirjoitti:

Missä sanotaan, että Isä on itsensä Jumala. Mitä sillä ymmärrät?

Jumala, joka näkee, tietää ja tuntee kaikki menneet, nykyiset ja tulevaiset samalla kertaa. Jumalaa ei voida verrata mihinkään eikä kehenkään, [Jes.40:18,25; 46:5] Totinen Jumala ei ole keneltäkään mitään saanut, joten ei ole kenellekään kiitollisuuden velassa; Mutta Jeesus on saanut kaiken hänellä olevan Isältä, ja joutuu sen myös luovuttamaan Isän haltuun.

Job 41
        2 "Kuka on minulle ensin antanut jotakin, joka minun olisi korvattava? Mitä kaiken taivaan alla on, se on minun."

´

• + kirjoitti:

yksi on JHVH.
        Mutta näin siinä ei lue.

Jesaja 43
        3 "Sillä minä olen Herra, sinun Jumalasi, Israelin Pyhä, sinun vapahtajasi: minä annan sinun lunnaiksesi Egyptin, sinun sijastasi Etiopian ja Seban."

Jesaja 45
        15 "Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja."

Vapahtaja on "salattu Jumala", Isä, jonka nimessä Jeesus tuli ja toimi; Isän ja pojan yhteisen nimen salaisuutta eivät monetkaan näytä ymmärtävän:

Johanneksen evankeliumi 17
        11 "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
        17:12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen."

´

´

• +
        ekivaari kirjoitti:

Jumala, joka näkee, tietää ja tuntee kaikki menneet, nykyiset ja tulevaiset samalla kertaa. Jumalaa ei voida verrata mihinkään eikä kehenkään, [Jes.40:18,25; 46:5] Totinen Jumala ei ole keneltäkään mitään saanut, joten ei ole kenellekään kiitollisuuden velassa; Mutta Jeesus on saanut kaiken hänellä olevan Isältä, ja joutuu sen myös luovuttamaan Isän haltuun.

Job 41
        2 "Kuka on minulle ensin antanut jotakin, joka minun olisi korvattava? Mitä kaiken taivaan alla on, se on minun."

´

Niin missä kohtaa siis sanotaan, että Jumala on itsensä Jumala/Valtias?
        Millä tavoin Hän vallitsee itseään?

Ainakaan Jumalan kuvaksi luotua ihmistä
        ei käsketty vallita itseään, vaan kaikkia eläimiä.

• + kirjoitti:

Niin missä kohtaa siis sanotaan, että Jumala on itsensä Jumala/Valtias?
        Millä tavoin Hän vallitsee itseään?

Ainakaan Jumalan kuvaksi luotua ihmistä
        ei käsketty vallita itseään, vaan kaikkia eläimiä.

kuuluu valvoa ja itseänsä sekä puheitaan hallita. Jumalalta se käy automaattisesti.

1.Timoteuksen kirje 4
        16 "Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä; sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat."

Psalmit 50
        19 "Sinä päästät suusi puhumaan pahaa, ja sinun kielesi punoo petosta.
        20 Sinä istut ja puhut veljeäsi vastaan, sinä panettelet äitisi poikaa.
        21 Näitä sinä teet, ja minäkö olisin vaiti? - L u u l e t k o, että - m i n ä - o l e n - s i n u n -
        k a l t a i s e s i ? - Minä nuhtelen sinua ja asetan nämä sinun silmäisi eteen."

´

• +
        ekivaari kirjoitti:

kuuluu valvoa ja itseänsä sekä puheitaan hallita. Jumalalta se käy automaattisesti.

1.Timoteuksen kirje 4
        16 "Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä; sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat."

Psalmit 50
        19 "Sinä päästät suusi puhumaan pahaa, ja sinun kielesi punoo petosta.
        20 Sinä istut ja puhut veljeäsi vastaan, sinä panettelet äitisi poikaa.
        21 Näitä sinä teet, ja minäkö olisin vaiti? - L u u l e t k o, että - m i n ä - o l e n - s i n u n -
        k a l t a i s e s i ? - Minä nuhtelen sinua ja asetan nämä sinun silmäisi eteen."

´

Eli Timoteuskin oli itselleen jumala. Vai mitä ihmettä oikein tarkoitat.

• + kirjoitti:

asettaa mitä hyvänsä kysymyksiä, mutta me olemme ihmisiä. Kukaan meistä ei ole Jumala, ei myöskään tämä " napa".
        Tokihan saat tehdä hassuja kysymyksiä, se on sallittua sekin.

• ekivaari
        + kirjoitti:

omaksi kuvaksensa", joten tavallaan Timoteus oli itselleen Jumalan kuvan heijastus, jumala, {Joh.10:34-36]

´

• +
        lappix kirjoitti:

asettaa mitä hyvänsä kysymyksiä, mutta me olemme ihmisiä. Kukaan meistä ei ole Jumala, ei myöskään tämä " napa".
        Tokihan saat tehdä hassuja kysymyksiä, se on sallittua sekin.

Kysyin "missä kohtaa sanotaan" ja lainasin Ekivaarin tekstiä, jonka mukaan Isä on itselleen Jumala. Tuoko "missä kohtaa sanotaan" oli hassu kysymys?

Ekivaari vastasi tuohon kysymykseeni lainaamalla Timoteuskirjettä.
        Kun en ymmärtänyt kytkentää yritin arvata ja kysyin sitten: "mitä ihmettä tarkoitat"?
        Tämäkö oli hassu kysymys?

Mutta kun en vieläkään ymmärtänyt Ekivaarin ajatusta, niin voisitko sinä Lappix selventää, jos mielestäsi Ekivaarin ilmaus "Isä on myös itsensä Jumala" on ihan selvä, eikä saisi edes kysyä, että mitä tuo ilmaisu tarkoittaa, tahi mistä kohtaa Raamattua tuollainen ajatus löytyy!

• + kirjoitti:

Kysyin "missä kohtaa sanotaan" ja lainasin Ekivaarin tekstiä, jonka mukaan Isä on itselleen Jumala. Tuoko "missä kohtaa sanotaan" oli hassu kysymys?

Ekivaari vastasi tuohon kysymykseeni lainaamalla Timoteuskirjettä.
        Kun en ymmärtänyt kytkentää yritin arvata ja kysyin sitten: "mitä ihmettä tarkoitat"?
        Tämäkö oli hassu kysymys?

Mutta kun en vieläkään ymmärtänyt Ekivaarin ajatusta, niin voisitko sinä Lappix selventää, jos mielestäsi Ekivaarin ilmaus "Isä on myös itsensä Jumala" on ihan selvä, eikä saisi edes kysyä, että mitä tuo ilmaisu tarkoittaa, tahi mistä kohtaa Raamattua tuollainen ajatus löytyy!

"""Eli Timoteuskin oli itselleen jumala. Vai mitä ihmettä oikein tarkoitat. """

Siis kysymys tuntuu siinä mielessä hassulta, että Raamatun ja Jeesuksen mukaan on vain yksi ainoa Jumala, eikä kukaan ihminen voi olla edes itselleen jumala, ehkä Jumalan kuva, muttei muuta.

Joka uskoo, että asia on täsmälleen noin, eikä yhtään muuta jumalaa ole missään eikä koskaan ole ollutkaan, niin tottahan toki se ainoa Jumala on jumala itselleen.
        Siis Häntä ylempänä olevaa jumalaa ei Raamatun mukaan ole olemassa.

• +
        lappix kirjoitti:

"""Eli Timoteuskin oli itselleen jumala. Vai mitä ihmettä oikein tarkoitat. """

Siis kysymys tuntuu siinä mielessä hassulta, että Raamatun ja Jeesuksen mukaan on vain yksi ainoa Jumala, eikä kukaan ihminen voi olla edes itselleen jumala, ehkä Jumalan kuva, muttei muuta.

Joka uskoo, että asia on täsmälleen noin, eikä yhtään muuta jumalaa ole missään eikä koskaan ole ollutkaan, niin tottahan toki se ainoa Jumala on jumala itselleen.
        Siis Häntä ylempänä olevaa jumalaa ei Raamatun mukaan ole olemassa.

Mutta kuten huomaat sitä Ekivaari kuitenkin jotenkin tarkoitti.
        Hän vastasi, että "tavallaan Timoteus oli itselleen ... jumala".

Ja jos nyt kysytään, että mitä tuo oikein tarkoittaa, niin ei kai kysyjä ole se, joka hassuja puhuu.

• ja tässä sen

näkee miten lukemisenymmärtäminen ihmisellä on vajavaista.
      Hohoijaa sanon minä.
      Onko tää provo?

• cvcv

. Ilm 21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        Ilm 21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      180
      11289
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      56
      5371
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2620
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2296
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1811
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1725
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      38
      1383
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      37
      1309
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1216
    10. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      26
      1129
    Aihe